Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Απώλεια δισ. ευρώ από τα σκάφη αναψυχής | Εφημερίδα των συντακτών

Απώλεια δισ. ευρώ από τα σκάφη αναψυχής | Εφημερίδα των συντακτών

Απώλεια δισ. ευρώ από τα σκάφη αναψυχής

Η δημιουργία 15 νέων μαρινών στη χώρα μας παραπέμπεται μονίμως στις ελληνικές καλένδες, αφού καθυστερούν οι εγκρίσεις των αδειών τους και δεν προχωρούν ούτε τα έργα ανακατασκευής

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Εσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως χάνει η ελληνική οικονομία από το περίπλοκο και συνεχώς μεταβαλλόμενο νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει το ελληνικό yachting, σε συνδυασμό με τις ελλιπείς υποδομές στις υπάρχουσες μαρίνες.

Την ίδια ώρα, η δημιουργία 15 νέων μαρινών στη χώρα μας παραπέμπεται μονίμως στις ελληνικές καλένδες, αφού καθυστερούν οι εγκρίσεις των αδειών τους, ενώ δεν προχωρούν ούτε τα έργα ανακατασκευής μαρινών και μόλων επειδή δεν εκδίδονται οι απαιτούμενες άδειες.

Αυτά ανέφεραν οι ομιλητές του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν χθες.

Οπως τόνισαν, σύμφωνα με έρευνα του London School of Economics, η ελληνική οικονομία είναι αποδέκτης μόλις 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο από κάθε μορφής δραστηριότητα του τομέα σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτως κατηγορίας, ενώ την ίδια ώρα Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία λαμβάνουν ετησίως 4,58 δισ. ευρώ, ποσό που προέρχεται μονάχα από δραστηριότητες μεγάλων σκαφών άνω των 25 μέτρων, τα οποία αποτελούν και τη μειοψηφία του κλάδου. Από την ίδια κατηγορία σκαφών η Ελλάδα έχει έσοδα ύψους 160 εκατ. ευρώ.

Με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 1.200 νησιά η Ελλάδα διαθέτει μόλις 14.400 θέσεις ελλιμενισμού σε αντιδιαστολή με τη Γαλλία, η οποία προσφέρει 226.000 θέσεις ελλιμενισμού με συνολική ακτογραμμή που δεν ξεπερνά τα 6.300 χιλιόμετρα, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ) Γ. Γράτσος και πρόσθεσε πως στην Ελλάδα ένα σκάφος αναλογεί σε 621 ανθρώπους, όταν την ίδια στιγμή ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 1 προς 164, και αυτό οφείλεται στον ανελαστικό φορολογικό κώδικα της χώρας ο οποίος δεν ευνοεί την ιδιοκτησία σκαφών.

Σχέδια για ανάπτυξη

Την εισαγωγή άμεσα ενός εντελώς νέου και σύγχρονου πλαισίου για την ανάπτυξη του yachting μελετά το υπουργείο Τουρισμού, σε μια προσπάθεια να εφαρμοστεί στην Ελλάδα ό,τι ισχύει διεθνώς εδώ και πολλά χρόνια.

Στόχος αυτής της προσπάθειας θα είναι η απλοποίηση των διαδικασιών για την επαγγελματικότητα του σκάφους, την αδειοδότησή του, τη ναύλωση και γενικά την κυκλοφορία του.

ch.papastath@efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: