Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Η τρόικα αποφασίζει για τον ενιαίο φόρο στα ακίνητα


Έντυπη Έκδοση 

Η τρόικα αποφασίζει για τον ενιαίο φόρο στα ακίνητα

Επαληθεύεται το αρνητικό σενάριο άμεσης εμπλοκής της τρόικας στον ενιαίο φόρο ακινήτων, αφού μέχρι σήμερα η κυβέρνηση δεν κατάφερε να σχεδιάσει τον ζητούμενο φόρο.
Αυτό αποδεικνύεται και από την παραδοχή του Γιώργου Μαυραγάνη στη Βουλή, χθες, ότι το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει καταλήξει σε καμία απόφαση σε σχέση με τη φορολόγηση των ακινήτων. Απαντώντας ο υφυπουργός Οικονομικών σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και πρώην προέδρου της Βουλής Απόστολου Κακλαμάνη, τόνισε ότι «συζητάμε βεβαίως με τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση για διάφορες λύσεις και σενάρια, για να καταλήξουμε σε μια λύση που θα έχει αποτέλεσμα να ελαφρυνθούν οι πολίτες και να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω».
Ο κ. Μαυραγάνης νωρίτερα σε τηλεοπτική του συνέντευξη στη ΝΕΤ τάχθηκε υπέρ της πλήρους απαλλαγής από τον νέο ενιαίο φόρο ακινήτων των καλλιεργήσιμων εκτάσεων, καθώς επίσης και υπέρ της εφαρμογής μειωμένων ή μηδενικών συντελεστών ενιαίου φόρου για τα ακίνητα που κατέχουν άνεργοι, άποροι, κ.ά.
Εν τω μεταξύ, ο κ. Μαυραγάνης στην ίδια συνέντευξη δήλωσε ότι η επιστροφή του ΦΠΑ στους δικαιούχους θα γίνει με ένα αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο θα περιλαμβάνει διάφορα κριτήρια, επιβεβαιώνοντας όσους είχαν εκφράσει φόβους ότι η επιστροφή του ΦΠΑ στους ιδιώτες, μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο, θα γίνει με πολλά εμπόδια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ των κριτηρίων που εξετάζονται περιλαμβάνονται:
* Οι επιστροφές να ανέρχονται σε συγκεκριμένο ποσοστό κάθε μήνα, ανάλογα με την εξέλιξη των εισπράξεων κάθε επιχείρησης.
* Πάγωμα της επιστροφής εάν διαπιστωθούν νέες παραβάσεις κατά τη διενέργεια ελέγχου.
Ο υφυπουργός Οικονομικών δήλωσε επίσης ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί η πρόταση των τεχνικών κλιμακίων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την απαλλαγή από τον ΦΠΑ μεγάλου αριθμού μικρών επιχειρήσεων με πολύ χαμηλό τζίρο.

Προβλέψεις -σοκ από τη Κομισιόν για την ανεργία -Θα εκτιναχθεί στο 30%


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προβλέψεις -σοκ από τη Κομισιόν για την ανεργία -Θα εκτιναχθεί στο 30%

Προβλέψεις -σοκ από τη Κομισιόν για την ανεργία -Θα εκτιναχθεί στο 30%

23.02.2013 07:50
Περίπου 150.000 περισσότερους ανέργους σε σχέση με τις εκτιμήσεις που έκανε το Νοέμβριο, προβλέπει πλέον η Κομισιόν, πριν καλά- καλά ξεκινήσει η χρονιά, δικαιολογώντας έτσι τις ανησυχίες όσων προβλέπουν ανεργία στα επίπεδα του 30%.
Μάλιστα φέτος η Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσει ακόμα και την Ισπανία όπου η ανεργία θα φτάσει το 26,9% και το 2014 το 26,6%.
Σύμφωνα με τις νεώτερες προβλέψεις της Κομισιόν, η ανεργία το 2013 θα εκτιναχθεί στο 27%, δηλαδή 3 ολόκληρες ποσοστιαίες μονάδες (περίπου 150.000 άνθρωποι) πάνω από τις προβλέψεις του Νοεμβρίου, ενώ για το 2014 προβλέπεται μικρή υποχώρηση στο 25,7%, όταν μόλις πριν από μερικούς μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμούσε ότι η ανεργία στην Ελλάδα θα υποχωρήσει στο 22,2%.
Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι η Κομισιόν εκφράζει την ανησυχία της για το ότι λόγω της πίεσης στη ζήτηση, μπορεί να επηρεαστεί περαιτέρω και η απασχόληση. Παράλληλα η Κομισιόν εκτιμά ότι οι επενδύσεις θα συνεχίσουν να είναι μειωμένες στην Ελλάδα καθ' όλη τη διάρκεια του 2013 καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας.
Επιπλέον, οι μειώσεις στο μοναδιαίο κόστος εργασίας, χάρη στις θαρραλέες- όπως χαρακτηρίζονται- μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, αλλά και στην απελευθέρωση της αγοράς προϊόντων, αναμένεται να δημιουργήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας μόλις ανακάμψει η οικονομία.
Το μισθολογικό κόστος ανά εργαζόμενο αναμένεται να μειωθεί κατά 7% το 2013 και 2% το 2014, αντί για μείωση 4,7% και 0,5% που προέβλεπε η προηγούμενη Έκθεση της Κομισιόν.
Τέλος, ο πληθωρισμός από 1% το 2012 θα περάσει φέτος σε αρνητικό έδαφος (-0,8%), όπου θα παραμείνει και το 2014 (-0,4%


Πηγή: Προβλέψεις -σοκ από τη Κομισιόν για την ανεργία -Θα εκτιναχθεί στο 30% | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/node/92017#ixzz2Li7wCzMx

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - «Η εισφορά αλληλεγγύης δεν είναι έσοδο του ΟΑΕΔ»


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - «Η εισφορά αλληλεγγύης δεν είναι έσοδο του ΟΑΕΔ»


Απάντηση στα δημοσιεύματα για την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης η οποία δεν έφτασε ποτέ στα ταμεία του ΟΑΕΔ, δίνει το υπουργείο Οικονομικών. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών, με ανακοίνωσή του, παραθέτει τα εξής στοιχεία:

 1) Από το 2009 έως το 2012, η ελληνική κυβέρνηση έχει διαθέσει 5,315 δισ. ευρώ εθνικών και κοινοτικών πόρων σε προγράμματα και δράσεις στήριξης της αγοράς εργασίας και των ανέργων.

 2) Η ποσοστιαία αύξηση των πόρων που δίνονται προς αυτή την κατεύθυνση ανέρχεται κατά την ίδια περίοδο σε 272%, δηλαδή από 488 εκ. το 2009 σε 1,817 δισ. ευρώ το 2012.

3) Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας (ως ποσοστό 2% επί των αμοιβών των υπαλλήλων δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΔΕΚΟ και Τραπεζών) περιέρχεται ως έσοδο στον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να καλύψει τις δράσεις που αναλαμβάνει το κράτος για την καταπολέμηση της ανεργίας και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έσοδο του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, κάτι που άλλωστε δεν προβλέπεται από τη σχετική νομοθετική διάταξη. Το 2012 δε ανήλθε σε περίπου 280 εκ. ευρώ, ποσό προφανώς υποπολλαπλάσιο των συνολικών πόρων που διαθέτει η ελληνική Πολιτεία για την καταπολέμηση της ανεργίας.

4) Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, και ο ΟΑΕΔ έχει σημειώσει σημαντική αύξηση του τακτικού του προϋπολογισμού, από 477 εκ. ευρώ το 2009 σε 702 εκ. ευρώ το 2012.

 Καταλήγοντας η ανακοίνωση τονίζει ότι «η πραγματική συζήτηση που θα έπρεπε να απασχολεί τους αρμόδιους φορείς δεν είναι το ύψος των πόρων που δαπανώνται για την καταπολέμηση της ανεργίας, αλλά η στόχευση και εν τέλει η αποτελεσματικότητά τους».

Διακοπή λειτουργίας Σύστημα (Π.Σ.), για την ηλεκτρονική υποβολή εντύπων ΣΕΠΕ – ΟΑΕΔ


Διακοπή λειτουργίας Σύστημα (Π.Σ.), για την ηλεκτρονική υποβολή εντύπων ΣΕΠΕ – ΟΑΕΔ


Ανακοίνωση Υπ.Εργασίας

Το Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.), για την ηλεκτρονική υποβολή εντύπων ΣΕΠΕ – ΟΑΕΔ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ από την Παρασκευή  22/02/2013 ώρα 17:00 έως την Κυριακή 24/02/2013 ώρα 22:00, λόγω εργασιών αναβάθμισης υπηρεσιών του ΙΚΑ.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας…….

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

ΠΟΛ.1020/5.2.2013 Σήμανση των δεδομένων των ασφαλών πληροφοριών που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 23 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Α.Σ.


ΠΟΛ.1020/5.2.2013
Σήμανση των δεδομένων των ασφαλών πληροφοριών που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 23 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Α.Σ.

Αριθμ. ΠΟΛ 1020

(ΦΕΚ Β' 370/19-02-2013)

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των παραγράφων 5, 6 και 7 του άρθρου 1 και της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του Ν.1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄) «Καθιέρωση Φορολογικών Μηχανισμών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύουν.

2. Τις διατάξεις της Α.Υ.Ο.Ο. 1100772/1474/0015/ΠΟΛ.1135/26.10.2005 (ΦΕΚ 1592Β΄). «Κωδικοποίηση – συμπλήρωση τεχνικών προδιαγραφών φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών και συστημάτων – διαδικασίες χρήσης και λειτουργίας τους».

3. Τις διατάξεις των περιπτώσεων β, γ (υποπερίπτωση γδ΄, γιγ΄ και γιδ΄) και ζ΄ του άρθρου 38 του Π.Δ. 186/1992 (ΦΕΚ84 Α΄) όπως ισχύουν.

4. Τις διατάξεις της παραγράφου 23 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Α.Σ. (Ν. 4093/2012 ΦΕΚ 222 Α΄).

5. Την υπ’ αριθμ. Υπ. Οικ. 07927 ΕΞ κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη» (ΦΕΚ 2574 Β΄/24−9−2012).

6. Ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Παρέχεται η δυνατότητα, από 1.1.2013, χρήσης των Ειδικών Ηλεκτρονικών Ασφαλών Διατάξεων Σήμανσης (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.) του Ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για τη διασφάλιση των πληροφοριών που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 23 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Α.Σ. (Ν. 4093/2012 ΦΕΚ 222 Α΄), στους υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών, εκμετάλλευσης χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, κλινικής ή θεραπευτηρίου, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου στάθμευσης καθώς και στους γιατρούς και οδοντιάτρους.

Στην περίπτωση αυτή, οι πιο πάνω υπόχρεοι, προαιρετικά σημαίνουν ηλεκτρονικά την κάθε εγγραφή – καταχώριση των δεδομένων των πληροφοριών, που ορίζονται με την παραπάνω διάταξη του Κ.Φ.Α.Σ., στο μηχανογραφικό τους σύστημα (ανεξαρτήτως εάν αυτή εκτυπώνεται άμεσα ή όχι), αντί της απεικόνισης αυτών σε εκτυπούμενα θεωρημένα έντυπα.

Τα ηλεκτρονικά αρχεία (αρχεία «.._a.txt» και «…_b.txt») της σήμανσης κάθε καταχωρούμενης και σημαινόμενης εγγραφής φυλάσσονται, όπως και τα φορολογικά στοιχεία, για όσο χρόνο ορίζεται από τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 9 του Κ.Φ.Α.Σ με την υποχρέωση να εκτυπώνονται άμεσα όταν αυτό ζητηθεί από οποιονδήποτε φορολογικό έλεγχο.

Όσοι από τους υπόχρεους αυτούς, διαθέτουν ήδη μηχανισμό για τη σήμανση των φορολογικών τους στοιχείων, δεν απαιτείται η χρήση ιδιαίτερου−ξεχωριστού μηχανισμού σήμανσης των εγγραφών των πληροφοριών αυτών, ούτε η υποβολή σχετικής γνωστοποίησης στην
αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 5 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ

Οι αλλαγές σχετικά με την χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού που περιέχει ο νέος επενδυτικός νόμος

Οι αλλαγές σχετικά με την χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού που περιέχει ο νέος επενδυτικός νόμος.


Αιτιολογική έκθεση.

Άρθρο 62
Τροποποίηση του ν. 2515/1997
Στο ν. 2515/1997 προβλέπεται μεταξύ άλλων η χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού στους πτυχιούχους ορισμένων Τμημάτων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.).
Από την ψήφιση του παραπάνω νόμου έχουν συσταθεί και ενδέχεται να συσταθούν και μελλοντικά στη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και άλλα Τμήματα οικονομικής κατεύθυνσης, στους πτυχιούχους των οποίων δεν προβλέπεται η δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού.
Με το άρθρο αυτό και προκειμένου να μη γίνονται αδικαιολόγητες διακρίσεις μεταξύ κατόχων πτυχίων οικονομικών σχολών Τ.ΕΙ. και κατόχων πτυχίων οικονομικών σχολών Α.Ε.Ι. ως προς τη δυνατότητα απόκτησης άδειας λογιστή φοροτεχνικού, εισάγεται διάταξη με την οποία επεκτείνεται η δυνατότητα αυτή.


Σχέδιο νόμου

Άρθρο 62
Τροποποίηση του ν. 2515/1997
1. Η περίπτωση β' της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 2515/1997 «Άσκηση επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού – Λειτουργία Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών (ΣΟΕ) και άλλες διατάξεις» (Α΄154) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"β. από τους πτυχιούχους του Τμήματος Λογιστικής και των Τμημάτων οικονομικής κατεύθυνσης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)"
2. Στην περίπτωση β' της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 2515/1997, αντί της φράσης "των Τμημάτων Εμπορίας και Διαφήμισης, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών, Χρηματοοικονομικής και Ελεγκτικής και Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)" τίθεται η φράση "των Τμημάτων Οικονομικής κατεύθυνσης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)".
3. Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 2515/1997, αντί της φράσης αντί της φράσης "των Τμημάτων Εμπορίας και Διαφήμισης, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών, Χρηματοοικονομικής και Ελεγκτικής και Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)" τίθεται η φράση "των Τμημάτων Οικονομικής κατεύθυνσης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)".


Το άρθρο 1 του νόμου 2515/1997 θα διαμορφωθεί σύμφωνα με το σχέδιο νόμου ως εξής :


Αρθρο 1. Άσκηση επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού


1.Για την άσκηση του επαγγέλματος του Λογιστή Φοροτεχνικού. απαιτείται ειδική άδεια η οποία χορηγείται από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας (Ο.Ε.Ε.). Το επάγγελμα του Λογιστή Φοροτεχνικού, σύμφωνα με το άρθρο 1 περιπτώσεις 4 και 5 του π.δ/τος 475/1991 (ΦΕΚ 176 Α'), ασκείται:
α. από τα μέλη του Ο.Ε.Ε. κατά το άρθρο 3 του ν. 1100/1980 (ΦΕΚ 295 Α), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του ν. 1479/1984 (ΦΕΚ 145 Α) και κατά το άρθρο 43 παράγραφο 22 τουν. 2214/1994 (ΦΕΚ 75 Α').
β.από τους πτυχιούχους του Τμήματος Λογιστικής και των Τμημάτων οικονομικής κατεύθυνσης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)
β. από τους πτυχιούχους των Τμημάτων Λογιστικής, Εμπορίας και Διαφήμισης, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών, Χρηματοοικονομικής και Ελεγκτικής και Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και
γ. από μη πτυχιούχους.

2.Η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Λογιστή Φοροτεχνικού διακρίνεται σε άδεια Λογιστή Φοροτεχνικού Α', Β', Γ' και Δ' τάξεως:
α) Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Δ' τάξεως χορηγείται από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος στους κάτοχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, οι οποίοι ασκούν επί δώδεκα (12) έτη από τη λήψη του απολυτηρίου τους το επάγγελμα του βοηθού λογιστή η στους κατόχους απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου η Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου κλάδου Οικονομίας, οι οποίοι ασκούν επί δέκα (10) έτη από τη λήψη του απολυτήριου τους το επάγγελμα του βοηθού λογιστή ή στους κατόχους πτυχίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) Λογιστικής, οι οποίοι ασκούν επί οκτώ (8) έτη το επάγγελμα του βοηθού λογιστή ή στους αποφοίτους των μακροχρόνιων προγραμμάτων κατάρτισης του Ελληνικού Κέντρου Παραγωγικότητας (ΕΛ.ΚΕ.ΠΑ.), οι οποίοι ασκούν επί οκτώ (8) έτη το επάγγελμα του βοηθού λογιστή. Οι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Δ' τάξεως μετά από πενταετή άσκηση του επαγγέλματος μπορούν να αποκτήσουν άδεια Γ' τάξεως.
β) Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Γ΄ τάξεως χορηγείται από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος στα μέλη του Ο.Ε.Ε., που έχουν άδεια ασκήσεως οικονομολογικού επαγγέλματος, στους πτυχιούχους του Τμήματος Λογιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και στους πτυχιούχους των Τμημάτων Οικονομικής κατεύθυνσης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) των Τμημάτων Εμπορίας και Διαφήμισης, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών, Χρηματοοικονομικής και Ελεγκτικής και Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) που ασκούν επί διετία από τη λήψη του πτυχίου τους το επάγγελμα του Λογιστή Φοροτεχνικού.
γ) Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Β΄ τάξεως χορηγείται από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος στα μέλη του Ο.Ε.Ε., που έχουν άδεια ασκήσεως οικονομολογικού επαγγέλματος μετά από διετή άσκηση του επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Γ΄ τάξεως, στους πτυχιούχους του Τμήματος Λογιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τ.Ε.Ι. μετά από τετραετή άσκηση του επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Γ΄ τάξεως και στους πτυχιούχους των Τμημάτων Οικονομικής κατεύθυνσης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) των Τμημάτων Εμπορίας και Διαφήμισης, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών, Χρηματοοικονομικής και Ελεγκτικής και Χρηματοοικονομικής και Ασφαλιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) μετά από πενταετή άσκηση του επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Γ' τάξεως.
δ) Άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Α΄ τάξεως χορηγείται στα μέλη του Ο.Ε.Ε., που έχουν άδεια ασκήσεως οικονομολογικού επαγγέλματος και ασκούν επί τριετία το επάγγελμα του Λογιστή Φοροτεχνικού Β΄ τάξεως και στους πτυχιούχους του Τμήματος Λογιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που ασκούν επί τετραετία το επάγγελμα του Λογιστή Φοροτεχνικού Β΄ τάξεως.
ε) Για τους κατόχους αναγνωρισμένου μεταπτυχιακού τίτλου στη Λογιστική-Ελεγκτική, Εσωτερικό Έλεγχο, Κοστολόγηση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, ο απαιτούμενος χρόνος άσκησης του επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού για την απόκτηση άδειας ανώτερης τάξης μειώνεται για χρόνο ίσο προς τη διάρκεια σπουδών για την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου.
στ) Η άδεια άσκησης επαγγέλματος ανωτέρας τάξεως πέραν των ετών υπηρεσίας θα αποκτάται μετά από πιστοποίηση παρακολούθησης επιμορφωτικών σεμιναρίων σε λογιστικά και φορολογικά θέματα και αξιολόγησης των υποψηφίων κατά τη διάρκεια παρακολούθησης αυτών. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα διενεργούνται τουλάχιστον μία φορά κάθε έτος από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ή από το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης των Μελών του, που θα χορηγούν και το σχετικό πιστοποιητικό παρακολούθησης και αξιολόγησης.
Οι πάσης φύσεως δαπάνες για τη διενέργεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.
z) Οι νομίμως ασκούντες μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου το επάγγελμα του Λογιστή ως μισθωτοί ή ελεύθεροι επαγγελματίες αποκτούν το δικαίωμα άδειας άσκησης επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού, εντασσόμενοι σε κατηγορία αντίστοιχη αυτής που ανήκουν με βάση το άρθρο 29 του π.δ/τος 186/1992 περί Κ.Β.Σ..
...

http://taxheaven.gr

Προτεραιότητα οι αγρότες, άνεργοι και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες Εξαιρέσεις για τον ενιαίο φόρο ακινήτων ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο μετά την κατακραυγή


Προτεραιότητα οι αγρότες, άνεργοι και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες

Εξαιρέσεις για τον ενιαίο φόρο ακινήτων ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο μετά την κατακραυγή

Εξαιρέσεις από τον νέο ενιαίο φόρο ακινήτων για αγρότες, ανέργους και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες φαίνεται ότι εξετάζει το οικονομικό επιτελείο σε μία προσπάθεια να αμβλύνει τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί.
Ήδη ο υφυπ. Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης μιλώντας χθες στην κρατική τηλεόραση δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να επιβαρύνει τα αγροτεμάχια που καλλιεργούν οι αγρότες, ενώ απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του πρώην Προέδρου της Βουλής Απ. Κακλαμάνη σημείωσε πως ακόμα τίποτα δεν έχει κλειδώσει για τον ενιαίο φόρο.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο της κυβέρνησης για τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων αναμένεται να εξεταστεί στη διυπουργική σύσκεψη της ερχόμενης Δευτέρας για τα αιτήματα των αγροτών.
Την ίδια ώρα το υπουργείο Οικονομικών για να καλύψει τη «μαύρη τρύπα» που έχει ανοίξει στα έσοδα του προϋπολογισμού επιστρατεύει ελέγχους-εξπρές για να κλείσουν ανέλεγκτες φορολογικές υποθέσεις.
Σύμφωνα με την "Ημερησία" οι έλεγχοι επικεντρώνονται στους φορολογουμένους «μεγάλου πλούτου» και ήδη στο Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών έχει συσταθεί ειδική Υποδιεύθυνση Ελέγχου με 120 ελεγκτές. Στην αρχική λίστα περιλαμβάνονται 1.750 μεγάλοι φορολογούμενοι, οι οποίοι θα ελεγχθούν εξονυχιστικά για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Μεταξύ των σημείων που εστίασε ο κ. Μαυραγάνης ήταν:
- Εξετάζεται η απαλλαγή από τον ΦΠΑ των επιχειρήσεων με ετήσιο τζίρο κάτω από 10.000 ευρώ, όπως ήδη έχουν προτείνει οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες του ΔΝΤ. Ομως, όπως είπε, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν παρενέργειες από πλευράς φοροδιαφυγής.
- Η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13% είναι κεντρική επιλογή της κυβέρνησης. Ωστόσο, πρέπει πρώτα να επιτευχθεί δημοσιονομική σταθερότητα.
Από τον Μάρτιο θα τεθεί σε ισχύ το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα επιστροφών ΦΠΑ. Εχουν οριστικοποιηθεί τα κριτήρια βάσει των οποίων θα πρέπει ορισμένες υποθέσεις να πηγαίνουν για έλεγχο και οι άλλες να ξεκαθαρίζονται άμεσα και να πηγαίνουν για επιστροφή.
Οι έλεγχοι στους φορολογουμένους «μεγάλου πλούτου» είναι στοχευμένοι και προκύπτουν από το σύστημα Elenxis με την εφαρμογή τριών κριτηρίων. Ειδικότερα ελέγχονται φορολογούμενοι που:
*Εχουν τεκμαρτό εισόδημα άνω των 150.000 ευρώ ή
*Πραγματοποίησαν αγορές αγαθών αξίας μεγαλύτερης των 450.000 ευρώ ή
*Διαθέτουν ακίνητη περιουσία αξίας άνω των 2 εκατ. ευρώ


Πηγή: Εξαιρέσεις για τον ενιαίο φόρο ακινήτων ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο μετά την κατακραυγή | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/3793/exaireseis-gia-ton-eniaio-foro-akiniton-etoimazei-oikonomiko-epiteleio-meta-tin#ixzz2LeBqzRmC

Τα νούμερα της ντροπής – Ο λαός παγώνει, τα έσοδα μειώνονται


Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013 11:25

Τα νούμερα της ντροπής – Ο λαός παγώνει, τα έσοδα μειώνονται

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
Τα νούμερα της ντροπής – Ο λαός παγώνει, τα έσοδα μειώνονται
Πρέπει να πειστεί και ο τελευταίος γραφειοκράτης εντός και εκτός Ελλάδας ότι η υπόθεση με το πετρέλαιο θέρμανσης εξελίσσεται σε φιάσκο προκειμένου να αλλάξουν το κακό που κάνουν σε έναν ολόκληρο λαό; Ακόμη και στη γλώσσα τους να μιλήσουμε –αυτή των αριθμών- είναι πλέον αυταπόδεικτο ότι ο ενιαίος φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης δεν περπατάει.
Γράφει:  
Αφήστε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Παραμερίστε το γεγονός ότι ο κόσμος κρυώνει ακόμη και μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Βάλτε στην άκρη ότι φιλίες και γειτονίες δεκαετιών καταστράφηκαν πάνω στον καυγά για το αν «φέτος θα αγοράσουμε πετρέλαιο ή όχι». Δεν τα καταλαβαίνουν αυτά οι τεχνοκράτες. Είναι ψιλά γράμματα. Από τα νούμερα όμως, τι ακριβώς δεν καταλαβαίνουν;
1. Ο ΦΠΑ στα καύσιμα απέδωσε 197 εκατομμύρια ευρώ τον Ιανουάριο του 2013 έναντι 253 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2012. Μέσα σε μόλις έναν μήνα, χάθηκαν 56 εκατ. ευρώ. Και φυσικά, δεν επιτεύχθηκε ο στόχος που είχε τεθεί για εισπράξεις 226 εκατ. ευρώ.
2. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, απέδωσε τα χρήματα που είχαν προβλεφθεί (353 εκατ. ευρώ έναντι 349 εκατ. ευρώ που ήταν ο στόχος) αλλά για να συμβεί αυτό έχει αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης από τα 60 ευρώ στα 1000 λίτρα, στα 330 ευρώ στα 1000 λίτρα. Δηλαδή γιατί ακριβώς πενταπλασιάσαμε τον φόρο; Για να μειωθεί η κατανάλωση και να εισπραχτούν τα ίδια ποσά με πέρυσι;
3. Υποτίθεται ότι η εξίσωση του ειδικού φόρου, θα έφερνε αύξηση των εσόδων λόγω πάταξης του λαθρεμπορίου; Σε ποιον ακριβώς κωδικό του κρατικού προϋπολογισμού αποτυπώνονται οι θετικές επιπτώσεις από την πάταξη του λαθρεμπορίου;
4. Το 2013, έχει προϋπολογιστεί στο σκέλος των δαπανών, ότι θα καταβληθούν 270 εκατ. ευρώ για το επίδομα θέρμανσης. Από αυτά έχουν πληρωθεί μόλις 15 εκατ. ευρώ.
Η σεζόν πρακτικά έχει τελειώσει. Όσο περνάει ο καιρός, οι παραγγελίες θα ελαχιστοποιούνται καθώς σε 10 ημέρες μπαίνουμε στην άνοιξη. Επίσης, ελάχιστοι θα αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης για την επόμενη σεζόν καθώς θα περιμένουν μήπως «φωτιστεί» η κυβέρνηση και διορθώσει ένα ακόμη λάθος. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι η «τρύπα» στα έσοδα θα μεγαλώσει κι άλλο.

Ανεπίδεκτοι μαθήσεως: Αυξάνουν 50% (!) τις ασφαλιστικές εισφορές για το… μεροκάματο


Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013 09:17

Ανεπίδεκτοι μαθήσεως: Αυξάνουν 50% (!) τις ασφαλιστικές εισφορές για το… μεροκάματο

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)
Ανεπίδεκτοι μαθήσεως: Αυξάνουν 50% (!) τις ασφαλιστικές εισφορές για το… μεροκάματο
Το πιο σοβαρό –και επικίνδυνο ταυτόχρονα- είναι να μην μαθαίνεις από τα λάθη σου. Αύξησαν τον ΦΠΑ στην εστίαση και η αγορά κατέρρευσε. Πενταπλασίασαν τον φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης και η κατανάλωση έπεσε πάνω από 70%. Αύξησαν τις ασφαλιστικές εισφορές στους έχοντες μισθούς άνω των 2400 ευρώ προγραμματίζοντας ότι θα εισπράξουν…600 εκατ. ευρώ και τώρα ψάχνουν να βρουν την έκταση της τρύπας που θα δημιουργηθεί στα έσοδα.
Γράφει:  
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα παραδείγματα (και άλλα πολλά θα μπορούσαμε να παραθέσουμε) σκέφτηκαν τώρα στο υπουργείο Εργασίας να αυξήσουν τις ασφαλιστικές εισφορές κατά 50% στο εργόσημο (από 20% που ήταν μέχρι σήμερα ο συντελεστής στο 30%). Δηλαδή, στο «ένσημο» που μπορεί να αγοράσει ο καθένας από εμάς για να ασφαλίσει την οικιακή βοηθό, τον κηπουρό, τον εργάτη στο χωράφι, την κοπέλα που κρατάει τα παιδιά.
Φανταστείτε τους διαλόγους. Ας υποθέσουμε ότι δεν είστε ένας από τους χιλιάδες οι οποίοι δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να εκδώσουν εργόσημο και πληρώνουν τις ειδικότητες που προαναφέραμε με «μαύρα». Είστε ένας από αυτούς που θέλουν να πληρώνουν με εργόσημο για τους δικούς τους λόγους. Συμφωνείτε να καταβάλλετε 40 ευρώ μεροκάματο για τον καθαρισμό του σπιτιού σας (το νούμερο τυχαίο καθώς το ποσό αποτελεί αντικείμενο ελεύθερης δαπραγμάτευσης). Δύο είναι πλέον τα ανδεχόμενα:
1. Εσείς να επιμείνετε ότι θα πληρώσετε 40 ευρώ όπως και να έχει που σημαίνει ότι το «καθαρό μεροκάματο θα πέσει στα 28 ευρώ. Αν βγάλεις και το εισιτήριο του λεωφορείου «πήγαινε-έλα» πέφτουμε ακόμη περισσότερο.
2. Ο εργαζόμενος να αξιώσει εκτός από το καθαρό του μεροκάματο θα εισπράξει και το ασφάλιστρό του. Αυτό όμως σημαίνει ότι εσείς αντί για 40 ευρώ θα κληθείτε να πληρώσετε 57 ευρώ. Θα το δεχτείτε ή θα προτιμήσετε να κάνετε τη δουλειά μόνος σας;
Υποτίθεται ότι ο νόμος για το εργόσημο, ψηφίστηκε για να πείσει τους εκατοντάδες χιλιάδες που απασχολούν μεροκαματιάρηδες με «μαύρα» να τους κολλήσουν ένα ένσημο μπας και έχουν και αυτοί ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και δικαίωμα στη σύνταξη. Υπήρχε και κίνητρο: ότι ο εργοδότης θα μπορούσε να αντιμετωπίζει το μεροκάματο ως επαγγελματική δαπάνη εφόσον τηρούσε βιβλία και στοιχεία.
Πριν, όμως, προλάβει να γίνει θεσμός το μέτρο, ποιος είναι ο λόγος να αυξάνουν τις ασφαλιστικές εισφορές; Θα εισπράξουν περισσότερα; Διότι είναι πολύ πιθανό ότι θα σταματήσουν να εκδίδουν το εργόσημο ακόμη και αυτοί οι λίγοι που το πράττουν σήμερα. Μήπως διαθέτει το ΙΚΑ κανέναν στρατό ελεγκτών για να διαπιστώσει που γίνονται τα μαύρα μεροκάματα; Εδώ δεν έχει βρει λύση για να στελεχώσει την υπηρεσία έκδοσης των συντάξεων με αποτέλεσμα αυτές να εκδίδονται με δύο και τρία χρόνια καθυστέρηση.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, είναι σε δημόσια διαβούλευση. Καλό θα ήταν να το ξανασκεφτούν…

Δικαστικοί και βουλευτές ερίζουν για τα αφορολόγητά τους–Εμείς απλώς πληρώνουμε


Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013 09:11

Δικαστικοί και βουλευτές ερίζουν για τα αφορολόγητά τους–Εμείς απλώς πληρώνουμε

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
Δικαστικοί και βουλευτές ερίζουν για τα αφορολόγητά τους–Εμείς απλώς πληρώνουμε
«Τόλμησε» ο γενικός γραμματέας φορολογικών εσόδων να φορολογήσει επίδομα που εισπράττουν οι δικαστικοί και το οποίο επί σειρά ετών είναι αφορολόγητο και έγινε το… έλα να δεις. Επιστολή στον πρωθυπουργό έστειλαν οι ενώσεις των δικαστικών κατηγορώντας την κυβέρνηση, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι «επιχειρεί να έλθει σε ευθεία αντιπαράθεση με τους δικαστικούς λειτουργούς».
Γράφει:  
Επικαλούνται την συνταγματική κατοχυρωμένη ισότιμη μεταχείριση βουλευτών και δικαστικών. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, διεκδικούν να μην φορολογείται το εισόδημά τους μέχρι το όριο των 880 ευρώ τον μήνα (σ.σ επιπλέον αφορολόγητο αυτού που προβλέπει η φορολογική κλίμακα) όπως συμβαίνει και με τους βουλευτές. Πριν προλάβει να φουντώσει η «πυρκαγιά» –δεν το έχουν και σε τίποτα οι δικαστικοί να κατέβουν από τα έδρανα και να μπλοκάρουν τα πάντα σε μια περίοδο που η κυβέρνηση θέλει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ειδικά αυτές που αφορούν οικονομικές υποθέσεις- το υπουργείο Οικονομικών σπεύδει να τα μαζέψει άρον-άρον. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εγκύκλιος που έκανε λόγο για φορολόγηση του επιδόματος των δικαστικών θα μπει στο «ψυγείο» μέχρι να κριθεί οριστικά το ζήτημα από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Αυτό που πραγματικά προκαλεί την κοινή γνώμη, δεν είναι το αν οι δικαστικοί μπορούν να επιβληθούν στην κυβέρνηση ή όχι, αν έχουν δίκιο ή άδικο βουλευτές και δικαστικοί. Είναι το περιεχόμενο της διένεξης η οποία, με δύο λόγια, συνοψίζεται στο εξής: οι δικαστικοί θέλουν το ίδιο δικαίωμα στο αφορολόγητο που έχουν οι βουλευτές. Όλοι οι υπόλοιποι, απλώς …παρακολουθούμε. Η ιστορία, προκύπτει από το ίδιο το κείμενο της επιστολής των δικαστικών προς τον πρωθυπουργό. Καλή ανάγνωση:

«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε ότι, σε πλήρη αναντιστοιχία με τις έμπρακτες προθέσεις μας να εξομαλυνθεί η κατάσταση στη Δικαιοσύνη, η Εκτελεστική Εξουσία επιχειρεί να έλθει και πάλι σε ευθεία αντιπαράθεση με τους Δικαστικούς Λειτουργούς.
Σαφής απόδειξη του κλίματος αυτού απροκάλυπτης εχθρικής στάσης και εκφοβισμού παράλληλα δε και εμπαιγμού που θέλει να καλλιεργήσει η Κυβέρνηση απέναντι στο Δικαστικό Σώμα, είναι η έκδοση και κυκλοφορία του Δ12 1024690/8.2.2013 εγγράφου του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κ. Θ. Θεοχάρη, στο οποίο περιέχεται καταφανώς αντίθετη με το Σύνταγμα και την πάγια νομολογία του Συμβουλίου Επικρατείας κρίση ως προς το εξής ζήτημα: Το εν λόγω έγγραφο του κ. Θ. Θεοχάρη, όπως προκύπτει από το περιεχόμενό του, εκδόθηκε σε απάντηση ερωτήματος, υποβληθέντος από τις ΔΟΥ, προς τις οποίες, οι Δικαστικοί Λειτουργοί, με αίτηση ανάκλησης της δήλωσης φορολογίας εισοδήματός μας, ζητήσαμε την επέκταση της φορολογικής μεταχείρισης της βουλευτικής αποζημίωσης, με δεδομένη την, σύμφωνα με το Σύνταγμα, καθιερωμένη ισοτιμία των Δικαστών με τους Βουλευτές. Συγκεκριμένα στο πρώτο κεφάλαιο της αίτησής μας εκθέσαμε ότι, με την υπ’ αρ. 3150/1999 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίθηκε ότι το καταβαλλόμενο στους Δικαστικούς Λειτουργούς επίδομα, προς αντιστάθμιση των δαπανών, στις οποίες υποβάλλονται κατά την άσκηση του Λειτουργήματός τους (δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και οργάνωσης γραφείου), το χαρακτηρισθέν με το Ν. 3205/2003, άρθρο 30 περ. Α, παρ. 3, ως αντισταθμιστικό επίδομα, δεν υποβάλλεται σε φόρο εισοδήματος, διότι αντικρίζει πραγματικές δαπάνες και έχει αποζημιωτικό χαρακτήρα, για την κάλυψη των εν λόγω δαπανών και δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα, κατά την έννοια του άρθρου 78§1 του Συντάγματος και άρθρου 4§1 του Κώδικα φορολογίας εισοδήματος ούτε συγκεκαλυμμένο φορολογικό προνόμιο υπέρ των Δικαστών, καθώς και ότι, στη συνέχεια, με την υπ’ αριθμ. 1072374/1223/Α0012/23-7-2001 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, λόγω της σύνδεσης της βουλευτικής αποζημίωσης με τις αποδοχές του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού, ορίσθηκε ότι από το φορολογητέο ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης αφαιρείται ποσό 880€ μηνιαίως (10.560 € ετησίως) δηλαδή ποσό ίσο με το τότε καταβαλλόμενο στους Δικαστές αντισταθμιστικό επίδομα, παρά το γεγονός ότι στους Βουλευτές καταβάλλεται από το έτος 1991 (2449/1991 απόφαση Ολομ. της Βουλής) σχετικό επίδομα, το οποίο μάλιστα δεν υποβάλλεται ούτε σε κρατήσεις ούτε σε φόρο εισοδήματος . Σημειωτέον ότι το αφαιρούμενο ως μη φορολογητέο ποσό από τη Βουλευτική αποζημίωση εξακολουθεί να είναι το ποσό των 880€ μηνιαίως, παρότι το αντιστοιχούν αντισταθμιστικό επίδομα των Δικαστών μετά τις επανειλημμένες μνημονιακές περικοπές είναι σήμερα 470€. Ζητήσαμε δε με την αίτησή μας, όπως προς άρση της παραβίασης της Συνταγματικώς καθιερωμένης αρχής της ισοτιμίας των Λειτουργών της Δικαστικής και Νομοθετικής Εξουσίας, κριθεί ότι, από τις υποβαλλόμενες σε φόρο εισοδήματος αποδοχές μας, πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό των 880€ μηνιαίως (10560€ ετησίως).
Με το ως άνω απαντητικό έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Θ. Θεοχάρη περιφρονείται προκλητικά το Κράτος Δικαίου και καταλύεται η Συνταγματικά επιβεβλημμένη υποχρέωση της Διοίκησης να συμμορφώνεται με τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95§5 του Συντάγματος), εφόσον μετά την ως άνω αρχική απόφαση (3150/1999 του ΣτΕ) σε εκτέλεση της οποίας εκδόθηκε εγκύκλιος του Υπουργού Οικονομικών, ακολούθησε και σωρεία άλλων δικαστικών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες έχει γίνει παγίως δεκτό ότι το ως άνω αντισταθμιστικό επίδομα των Δικαστών, καθώς και κάθε επίδομα κρατικού λειτουργού ή υπαλλήλου, που αντικρίζει πραγματικές δαπάνες, έχει αποζημιωτικό χαρακτήρα και δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα.
Με διάθεση ρεμβανσισμού απέναντι στην αυτονόητη, κατά το Σύνταγμα, και δίκαιη απαίτηση των Δικαστικών Λειτουργών για ισότιμη φορολογική μεταχείριση της Νομοθετικής με τη Δικαστική εξουσία, ο κ. Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, χωρίς να απαντήσει στο υποβαλλόμενο αίτημα περί ισότιμης φορολογικής μεταχείρισης, επαναφέρει με το ως άνω έγγραφό του κατά τρόπο αυθαίρετο και αποφαίνεται καθ’ υπέρβαση του υποβληθέντος αιτήματος, ότι είναι φορολογητέο το παραπάνω επίδομα, επικαλούμενος, παντελώς άστοχα και καταχρηστικά τη διάταξη του άρθρου 12 παρ. 13 του ν. 3052/2002. Η διάταξη όμως αυτή, αναφέρεται στη φορολόγηση της «πάγιας μηνιαίας αποζημίωσης, για δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης, καθώς και για συμμετοχή σε συνέδρια» και αφορά άλλες κατηγορίες λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου και των ν.π.δ.δ. (όπως ιατρών Ε.Σ.Υ., μελών ΔΕΠ, ερευνητών που υπηρετούν σε Εθνικά Ερευνητικά Κέντρα, ερευνητικού προσωπικού Κ.Ε.Π.Ε. και Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.α.), στις οποίες η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται και όχι στους Δικαστικούς Λειτουργούς , στους οποίους καταβάλλεται, όπως ρητώς και ειδικώς αναφέρει ο ν. 3205/2003, «επίδομα για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των υποθέσεων, καθώς και για την αντιστάθμιση δαπανών στις οποίες υποβάλλονται κατά την άσκηση του λειτουργήματός τους». Σημειωτέον ότι και η επικαλούμενη ως δήθεν εφαρμοζόμενη και στους Δικαστές διάταξη του Νόμου 3052/2002 έχει κριθεί ήδη αντισυνταγματική και ως προς άλλες κατηγορίες κρατικών λειτουργών, με τις υπ’ αριθμ. 1944/2012 και 3916/2012 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και το σχετικό ζήτημα εκκρεμεί ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Και να υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι η «πάγια αποζημίωση» που προβλέπεται στο ν. 3205/2003 και καταβάλλεται στους Δικαστικούς Λειτουργούς «λόγω των ειδικών συνθηκών προσφοράς υπηρεσιών (πολύωρη παραμονή στην έδρα, απασχόληση χωρίς ωράριο εργασίας, κατ’ οίκον εργασία, προσφορά υπηρεσιών σε παραμεθόριες και προβληματικές περιοχές)» υπόκειται κανονικά στη φορολογία εισοδήματος.
Προκαλεί, τουλάχιστον απορία πώς, μετά από χρονικό διάστημα 11 χρόνων ισχύος της διάταξης του ν. 3052/2002, διάστημα κατά το οποίο η φορολογική διοίκηση ουδέποτε έθεσε θέμα φορολόγησης του επιδόματος αυτού, ο κ. Γενικός Γραμματέας θυμήθηκε ότι το επίδομα αυτό πρέπει να φορολογηθεί, και μάλιστα σε περίοδο ευτελισμού των αποδοχών των Δικαστικών Λειτουργών, οι οποίες έχουν υποστεί, με τις μνημονιακές περικοπές των ετών 2010 και 2012 συνολική μείωση 60% και σε περίοδο που μόλις πρόσφατα ανεστάλησαν οι εξαιτίας των μειώσεων αυτών κινητοποιήσεις των Δικαστικών Λειτουργών. Υπογραμμίζουμε ότι η μη συμμόρφωση της Διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις συνιστά παράβαση εξουσίας των Διοικητικών Οργάνων.
Μετά και από την έκδοση του εγγράφου αυτού, αποτελεί κοινή πεποίθηση του συνόλου των Ενώσεων των Δικαστικών Λειτουργών και σύσσωμου του Δικαστικού σώματος ότι η Εκτελεστική Εξουσία έχει θέσει ως βασικό στόχο, κατά την άσκηση της πολιτικής της, να πλήξει καίρια την δικαστική ανεξαρτησία, με πρακτικές απειλών, εκφοβισμού και καθυπόταξης του φρονήματος των Δικαστικών Λειτουργών, κατά πλήρη κατάλυση της Συνταγματικής τάξης και του Κράτους Δικαίου. Οι Ενώσεις των Δικαστικών Λειτουργών και των μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους δηλώνουν προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να ανεχθούν τέτοιου είδους πρακτικές, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να έχουν ως αποτέλεσμα την επανάληψη έντονων αντιδράσεων και κινητοποιήσεων των Δικαστικών Λειτουργών.
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση του ως άνω εγγράφου του Γεν. Γραμματέα Δημόσιων Εσόδων κ. Θ. Θεοχάρη, κατά το μέρος του, που αφορά τη μη φορολόγηση του αντισταθμιστικού επιδόματος των Δικαστικών Λειτουργών».