Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Δ.Ο.Υ. διέγραψε ειδική εισφορά αλληλεγγύης φορολογούμενης, κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη

Δ.Ο.Υ. διέγραψε ειδική εισφορά αλληλεγγύης φορολογούμενης, κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ

Κύκλος Σχέσεων Κράτους Πολίτη

Σύνοψη διαμεσολάβησης

ΔΟΥ διέγραψε ειδική εισφορά αλληλεγγύης φορολογούμενης, κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη

Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη: Μαίρη Κοτρωνιά
Ειδική επιστήμονας: Χριστίνα Φλώρου

Οκτώβριος 2013

Πολίτης διαμαρτυρήθηκε, γιατί συμπεριλήφθηκε στο εισόδημά της το ποσό το οποίο έλαβε ως υπάλληλος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα και η αμοιβή αυτή να συνυπολογισθεί για την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

Η αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) απέρριψε καταρχήν προφορικά το αίτημα για επανεκκαθάριση της ειδικής εισφοράς ως προς το εισόδημα από τις αμοιβές της ως υπαλλήλου της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, λόγω της εγκατάστασής της στην Ελλάδα. Επιπλέον, η πολίτης ενημερώθηκε ότι διαφορετική θα ήταν η αντιμετώπιση αυτού του εισοδήματος, εφόσον εκείνη υπηρετούσε στο εξωτερικό.

Η νομοθεσία (ν. 3986/2011) προβλέπει ότι επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων, που προέκυψαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις 2010 έως και 2014. Για την επιβολή της εισφοράς λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, του φυσικού προσώπου. Εντούτοις, βάσει της Σύμβασης «Περί Προνομίων και Ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών», που κυρώθηκε από την Ελλάδα, ο μισθός των υπαλλήλων του ΟΗΕ απαλλάσσεται παντός εθνικού φόρου άρα και από την ειδική εισφορά.

Γενικότερα, απαλλάσσονται και από την ειδική εισφορά συγκεκριμένες απολαβές που αποκτούν οι κάτοικοι Ελλάδος από οργανισμούς της αλλοδαπής, εφόσον αυτές απαλλάσσονται κάθε εθνικού φόρου, βάσει ρητών διατάξεων αυξημένης τυπικής ισχύος, σε σχέση με την ελληνική νομοθεσία.

Ο Συνήγορος του Πολίτη επεσήμανε ότι η εγκατάσταση της φορολογούμενης στην ημεδαπή δεν δικαιολογεί διαφορετική μεταχείριση σε σχέση με τους λοιπούς υπαλλήλους του ΟΗΕ, αφού όλοι απασχολούνται με το ίδιο υπηρεσιακό καθεστώς.

Επίσης, πρότεινε στην αρμόδια υπηρεσία να προχωρήσει στην επανεκκαθάριση της εν λόγω εισφοράς, με έκπτωση αυτού του ποσού από το εισόδημα του αντίστοιχου έτους.

Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, η αρμόδια ΔΟΥ, κατόπιν οδηγιών που έλαβε και από τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, έκανε δεκτό το σχετικό αίτημα της πολίτη για νέα εκκαθάριση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο:
Τμήμα Επικοινωνίας
Τζαβάρα Καλλιρρόη τηλ. 2131306610 κιν. 6979448887
Παραγυιός Πέτρος τηλ. 2131306625 κιν. 6977366424
Παπαγεωργοπούλου Δημητρία τηλ. 2131306604

ΠΟΛ.1234/15.10.2013 Διαχείριση των τροποποιητικών δηλώσεων Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) φυσικών προσώπων, οι οποίες υποβάλλονται μέσω διαδικτύου



ΠΟΛ.1234/15.10.2013
Διαχείριση των τροποποιητικών δηλώσεων Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) φυσικών προσώπων, οι οποίες υποβάλλονται μέσω διαδικτύου
Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2013

(ΦΕΚ Β' 2600/15.10.2013)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
1. ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.
2. Δ/ΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (e-εφαρμογές)
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 8
10184 Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3375360
E-mail: d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr
d13.e9@yo.syzefxis.gov.gr

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1234/2013

Θέμα : Διαχείριση των τροποποιητικών δηλώσεων Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) φυσικών προσώπων, οι οποίες υποβάλλονται μέσω διαδικτύου.

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των άρθρων 27 έως 50 του Ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α΄) για τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας και ειδικότερα της παραγράφου 6 του άρθρου 34 του ιδίου νόμου, με τις οποίες εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομικών με απόφασή του να καθορίζει τη διαδικασία σύνθεσης και διόρθωσης της δήλωσης φόρου ακίνητης περιουσίας καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια που είναι αναγκαία.

2. Την υπ’ αριθμ. 07927 ΕΞ 2012 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη» (ΦΕΚ 2574 Β΄).

3. Την ΠΟΛ.1225/24.12.2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Διόρθωση εκκαθαριστικών σημειωμάτων − δηλώσεων Φόρου Ακίνητης Περιουσίας φυσικών προσώπων». (ΦΕΚ 3573 Β΄)

4. Την ΠΟΛ.1188/30.7.2013 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση της ΠΟΛ.1225/24.12.2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών» (ΦΕΚ 1919 Β΄).

5. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

1. Από την ημερομηνία 16 Οκτωβρίου 2013 η διαδικασία διόρθωσης στοιχείων ακινήτων που προβλέπεται στο άρθρο 2 της ΠΟΛ.1225/24.12.2012απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε από την ΠΟΛ.1188/30.7.2013 δηλαδή η υποβολή τροποποιητικών (συμπληρωματικών – ανακλητικών) δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2011 και επομένων, πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής, μετά την έκδοση του αρχικού εκκαθαριστικού ΦΑΠ του αντίστοιχου έτους. Εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η ΠΟΛ.1188/30.7.2013 για την υποβολή εμπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων, ο φορολογούμενος δύναται να υποβάλει περισσότερες από μία τροποποιητικές δηλώσεις, με την προϋπόθεση ότι έχει πραγματοποιηθεί εκκαθάριση στην προηγούμενη υποβληθείσα τροποποιητική δήλωση.

2. Κατά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης, σύμφωνα με την παράγραφο 1, ο φορολογούμενος υποχρεούται να αναγράψει σε εμφανιζόμενο πεδίο, στοιχεία που δικαιολογούν την εισαγωγή, μεταβολή ή διαγραφή εμπραγμάτου δικαιώματος.

3. Ο φορολογούμενος δύναται να υποβάλει την τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων, για διόρθωση της δήλωσης ΦΑΠ του οικείου έτους, με τη χρήση ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1, ακόμα και στην περίπτωση που έχει υποβάλει χειρόγραφα στη Δ.Ο.Υ. τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων. Στις περιπτώσεις αυτές για την εκκαθάριση του ΦΑΠ λαμβάνεται υπόψη, η ηλεκτρονικά υποβληθείσα δήλωση.

4. Η εκκαθάριση των δηλώσεων πραγματοποιείται κεντρικά από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση παραστατικών, και ο φορολογούμενος λαμβάνει γνώση της νέας εκκαθάρισης με ειδοποίηση μέσω ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου και δύναται να προβάλει και να εκτυπώσει νέο εκκαθαριστικό σημείωμα μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής. Οι χρηματικοί κατάλογοι και το ατομικό φύλλο έκπτωσης μετά από κάθε εκκαθάριση δημιουργούνται από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) ανά Δ.Ο.Υ. και λαμβάνουν αριθμό χρηματικού καταλόγου και ΑΦΕΚ από τα αντίστοιχα βιβλία που τηρεί η Δ.ΗΛΕ.Δ. για λογαριασμό κάθε Δ.Ο.Υ. Οι χρηματικοί κατάλογοι και τα ΑΦΕΚ εκτυπώνονται και υπογράφονται από τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ ή τον προϊστάμενο του τμήματος Συμμόρφωσης και σχέσεων με τους φορολογούμενους.

5. Με τη χρήση της ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής πραγματοποιείται και η υποβολή των εκπροθέσμων τροποποιητικών δηλώσεων. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. θα αποστέλλει ηλεκτρονικές καταστάσεις στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. με τα στοιχεία των φορολογούμενων, για τους οποίους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία κυρώσεις.

6. Οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων αποβιωσάντων καθώς και οι αρχικές δηλώσεις που υποβάλλονται λόγω απόκτησης εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο προηγούμενο, από την υποχρέωση υποβολής της δήλωσης, έτος, εφόσον δεν έχει συντεθεί περιουσιακή κατάσταση του φορολογουμένου, υποβάλλονται χειρόγραφα στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος Δ.Ο.Υ.

7. Η διαδικασία χορήγησης απαλλαγών και διόρθωσης φορολογητέας αξίας ακινήτου, που προβλέπεται στα άρθρα 3 και 4 τηςΠΟΛ.1225/24.12.2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, πραγματοποιείται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος έκδοσης του εκκαθαριστικού σημειώματος – δήλωσης ΦΑΠ του οικείου έτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω απόφαση.

8. Με νεότερη απόφαση θα καθοριστούν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα επιλέγονται δειγματοληπτικά οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων, για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση των παραστατικών μεταβολής της περιουσιακής κατάστασης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τον έλεγχο της ορθής υποβολής τους.

9. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο Υφυπουργός
Γ. Μαυραγάνης


Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω Γ.Γ.Π.Σ. οι διορθώσεις δηλώσεων στοιχείων ακινήτων ετών 2011 και μετά

Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω Γ.Γ.Π.Σ. οι διορθώσεις δηλώσεων στοιχείων ακινήτων ετών 2011 και μετά

Αναλυτικά η ΠΟΛ 1234 προβλέπει:

Από την ημερομηνία 16 Οκτωβρίου 2013 η διαδικασία διόρθωσης στοιχείων ακινήτων που προβλέπεται στο άρθρο 2 της ΠΟΛ.1225/24.12.2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε από τηνΠΟΛ.1188/30.7.2013 δηλαδή η υποβολή τροποποιητικών (συμπληρωματικών – ανακλητικών) δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2011 και επομένων, πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής, μετά την έκδοση του αρχικού εκκαθαριστικού ΦΑΠ του αντίστοιχου έτους. Εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η ΠΟΛ.1188/30.7.2013 για την υποβολή εμπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων, ο φορολογούμενος δύναται να υποβάλει περισσότερες από μία τροποποιητικές δηλώσεις, με την προϋπόθεση ότι έχει πραγματοποιηθεί εκκαθάριση στην προηγούμενη υποβληθείσα τροποποιητική δήλωση.

Κατά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης, σύμφωνα με την παράγραφο 1, ο φορολογούμενος υποχρεούται να αναγράψει σε εμφανιζόμενο πεδίο, στοιχεία που δικαιολογούν την εισαγωγή, μεταβολή ή διαγραφή εμπραγμάτου δικαιώματος.

Ο φορολογούμενος δύναται να υποβάλει την τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων, για διόρθωση της δήλωσης ΦΑΠ του οικείου έτους, με τη χρήση ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1, ακόμα και στην περίπτωση που έχει υποβάλει χειρόγραφα στη Δ.Ο.Υ. τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων. 
Στις περιπτώσεις αυτές για την εκκαθάριση του ΦΑΠ λαμβάνεται υπόψη, η ηλεκτρονικά υποβληθείσα δήλωση.

Η εκκαθάριση των δηλώσεων πραγματοποιείται κεντρικά από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση παραστατικών, και ο φορολογούμενος λαμβάνει γνώση της νέας εκκαθάρισης με ειδοποίηση μέσω ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου και δύναται να προβάλει και να εκτυπώσει νέο εκκαθαριστικό σημείωμα μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής. Οι
χρηματικοί κατάλογοι και το ατομικό φύλλο έκπτωσης μετά από κάθε εκκαθάριση δημιουργούνται από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) ανά Δ.Ο.Υ. και λαμβάνουν αριθμό χρηματικού καταλόγου και ΑΦΕΚ από τα αντίστοιχα βιβλία που τηρεί η Δ.ΗΛΕ.Δ. για λογαριασμό κάθε Δ.Ο.Υ. Οι χρηματικοί κατάλογοι και τα ΑΦΕΚ εκτυπώνονται και υπογράφονται από τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ ή τον προϊστάμενο του τμήματος Συμμόρφωσης και σχέσεων με τους φορολογούμενους.

Με τη χρήση της ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής πραγματοποιείται και η υποβολή των εκπροθέσμων τροποποιητικών δηλώσεων.
Η Δ.ΗΛΕ.Δ. θα αποστέλλει ηλεκτρονικές καταστάσεις στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. με τα στοιχεία των φορολογούμενων, για τους οποίους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία κυρώσεις.

Οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων αποβιωσάντων καθώς και οι αρχικές δηλώσεις που υποβάλλονται λόγω απόκτησης εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο προηγούμενο, από την υποχρέωση υποβολής της δήλωσης, έτος, εφόσον δεν έχει συντεθεί περιουσιακή κατάσταση του φορολογουμένου, υποβάλλονται χειρόγραφα στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος Δ.Ο.Υ.

Η διαδικασία χορήγησης απαλλαγών και διόρθωσης φορολογητέας αξίας ακινήτου, που προβλέπεται στα άρθρα 3 και 4 της ΠΟΛ.1225/24.12.2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, πραγματοποιείται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος έκδοσης του εκκαθαριστικού σημειώματος – δήλωσης ΦΑΠ του οικείου έτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω απόφαση.

 Με νεότερη απόφαση θα καθοριστούν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα επιλέγονται δειγματοληπτικά οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων, για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση των παραστατικών μεταβολής της περιουσιακής κατάστασης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τον έλεγχο της ορθής υποβολής τους.

Ανακοίνωση Γ.Γ.Π.Σ. για την εφαρμογή δήλωσης Ε9

Ανακοίνωση Γ.Γ.Π.Σ. για την εφαρμογή δήλωσης Ε9

Εν όψει της έναρξης υποβολής Τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 ετών 2011 και επομένων, η εφαρμογή "Υποβολή Δήλωσης στοιχείων Ακινήτων (Ε9)" δε θα είναι διαθέσιμη σήμερα, 16/10/2013 από 12:00 έως 14:00. Για τα μη Φυσικά Πρόσωπα η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη τη Δευτέρα, 21/10/2013

ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΝ ΤΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ Ανέτοιμο το υπουργείο να δώσει το επίδομα

Έντυπη Έκδοση 

ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΝ ΤΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Ανέτοιμο το υπουργείο να δώσει το επίδομα

Μόλις το 14% του συνόλου των νοικοκυριών αφορά το νέο επίδομα θέρμανσης, καθώς τα νοικοκυριά που δικαιούνται να το λάβουν είναι μόλις 580.000, επί συνόλου 4.134.157.
Από αυτά, όμως, τα 580.000 νοικοκυριά είναι ζήτημα αν τελικά θα καταφέρουν να εισπράξουν το επίδομα έστω τα μισά, εφ' όσον βέβαια πρώτα ανοίξει η εφαρμογή στη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, η οποία ακόμα δεν είναι έτοιμη.
Και αυτό γιατί το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται ότι ασχολήθηκε περισσότερο με το πώς θα αυξήσει τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για να υπάρχουν περισσότεροι δικαιούχοι, από το να λύσει τα προβλήματα στη διαδικασία πίστωσης του επιδόματος, που δεν επέτρεψε πέρυσι στην πλειονότητα των δικαιούχων να λάβουν το επίδομα.
Το πρόβλημα της σύνδεσης του επιδόματος με την αγορά πετρελαίου δεν λύθηκε, με αποτέλεσμα τα νοικοκυριά να εισπράξουν το επίδομα θέρμανσης αφού πρώτα έχουν βρει τα χρήματα να αγοράσουν πετρέλαιο. Εστω και αν φέτος προβλέπεται και προκαταβολική είσπραξη του 25% του επιδόματος για κάθε δικαιούχο, το ποσό αυτό δεν θα βοηθήσει κανένα νοικοκυριό να αγοράσει πετρέλαιο.
Σε 10 μέρες
Την ίδια στιγμή, έστω και αν η περίοδος προμήθειας πετρελαίου ξεκίνησε χθες, το υπουργείο Οικονομικών δεν είναι έτοιμο να υποδεχθεί ακόμα τις αιτήσεις των δικαιούχων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηλεκτρονική εφαρμογή θα ανοίξει το νωρίτερο σε 10 ημέρες, εξαιτίας του ότι δεν έχει ακόμα υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση.
Οι ίδιες πληροφορίες, ωστόσο, διαβεβαιώνουν ότι όσοι δικαιούχοι προμηθευτούν πετρέλαιο μέχρι να ανοίξει η σχετική εφαρμογή στη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, δεν θα χάσουν τη συνολική επιδότηση. Βέβαια, αυτοί οι δικαιούχοι θα στερηθούν έστω και τα λίγα ευρώ που τους αναλογούν ως προκαταβολή.
Παράλληλα, η ΓΓΔΕ αναζητεί τους μηχανισμούς που θα αποτρέψουν τους επιτηδείους από το να κάνουν αιτήσεις για το επίδομα απλώς για να εισπράξουν την προκαταβολή, χωρίς στη συνέχεια να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης.
Αναφορικά τώρα με τη διαδικασία είσπραξης του επιδόματος. Η προκαταβολή ύψους 25% θα δίνεται με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΓΓΔΕ, αφού θα προηγηθεί διασταύρωση των στοιχείων του αιτούντος. Το υπόλοιπο ποσό θα καταβάλλεται τμηματικά μετά την υποβολή του τιμολογίου αγοράς.
Για τους ενοίκους πολυκατοικιών, ειδικά στην απόδειξη λιανικής πώλησης που θα πάρουν οι δικαιούχοι με την αγορά του πετρελαίου θέρμανσης, θα πρέπει να αναγράφονται, εκτός από τα δικά τους στοιχεία, το ΑΦΜ του διαχειριστή, αλλά και ο αριθμός παροχής του κοινόχρηστου ρεύματος.

Μετακομίζουν σε οικισμούς οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί

Έντυπη Έκδοση 

ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΑΣΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 220.000 ΣΤΡΕΜΜΑΤΩΝ

Μετακομίζουν σε οικισμούς οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί

Δημιουργείται «Τράπεζα γης», η οποία θα παραχωρήσει τις εκτάσεις των μικρών οικισμών στα 200.000 και πλέον μέλη των συνεταιρισμών
Περισσότεροι από 200.000 ιδιοκτήτες, μέλη ενεργών οικοδομικών συνεταιρισμών, θα παραδώσουν στο Δημόσιο τις δασικές εκτάσεις -υπολογίζονται άνω των 220.000 στρεμμάτων- που κατέχουν σε όλη την Ελλάδα και θα πάρουν δικαίωμα δόμησης σε νέες, επίσης δημόσιες, εκτάσεις, τόσο στον πυρήνα όσο και στην ευρύτερη περιοχή μικρών οικισμών.
Η αρτιότητα των οικοπέδων θα είναι στα 400 τ.μ. με μέγιστο συντελεστή δόμησης 0,5Η αρτιότητα των οικοπέδων θα είναι στα 400 τ.μ. με μέγιστο συντελεστή δόμησης 0,5Το υπουργείο Περιβάλλοντος θεσμοθετεί κατά προτεραιότητα ως Ζώνες Συγκέντρωσης Συντελεστή Δόμησης περίπου 2.000 οικισμούς της χώρας, που σύμφωνα με την απογραφή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής του 2011 έχουν λιγότερους από 200 μόνιμους κατοίκους, ώστε να υποδεχθούν τα δικαιώματα δόμησης των περίπου 250 ενεργών οικοδομικών συνεταιρισμών της χώρας.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, με πρωτοβουλίες του αναπληρωτή υπουργού Στ. Καλαφάτη επιχειρεί να συνδυάσει την προώθηση λύσης στο πολύπλοκο και ακανθώδες θέμα των οικοδομικών συνεταιρισμών με μία προσπάθεια αναζωογόνησης και ανοικοδόμησης των μικρών οικισμών, που εμφανίζουν τις τελευταίες δεκαετίες εικόνα συρρίκνωσης και εγκατάλειψης.
Η λύση για τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς προωθείται με τρεις διαχοχικές νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, ως εξής:
1 Με τη λειτουργία της «Τράπεζας γης», που έχει ήδη θεσμοθετηθεί με το νόμο 4178/13, για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων. Προβλέπεται ότι τα μέλη των οικοδομικών συνεταιρισμών, που κατέχουν δασικές εκτάσεις μπορούν μεταφέροντας τα δικαιώματα δόμησης να χτίζουν με ανταλλαγή εκτάσεων και διαδικασίες ιδιωτικής πολεοδόμησης.
2 Με τις «Δημόσιες γαίες», οι οποίες μέσω του μηχανισμού της «Τράπεζας γης» μπορούν να ανταλλάσσονται με δάση και δασικές εκτάσεις, ώστε να υπάρξει πολεοδομική λύση για τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς.
Σύμφωνα με το δασικό νομοσχέδιο, που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή, οι «δημόσιες γαίες» και ιδιαίτερα οι χορτολιβαδικές εκτάσεις επιτρέπεται πλέον να χρησιμοποιούνται και για πολεοδόμηση, όταν πρόκειται για επεκτάσεις σχεδίων πόλεων των 12.500 υφιστάμενων μικρών οικισμών και οικισμών προ του 1923.
Πρόκειται για εκτάσεις δημόσιας γης συνολικής επιφάνειας άνω των 18 εκατ. στρεμμάτων, κυρίως χορτολιβαδικές, βραχώδεις, πετρώδεις και άλλες μέχρι τώρα μη αξιοποιήσιμες εκτάσεις, οι οποίες εντάσσονται στη νέα κατηγορία, που ονομάζεται «δημόσιες γαίες». Αυτές οι εκτάσεις, που αντιπροσωπεύουν το 13,6% της επιφάνειας της χώρας, βγαίνουν από το καθεστώς αυστηρής προστασίας της δασικής νομοθεσίας και προσφέρονται με τυπικούς περιβαλλοντικούς όρους για πλήθος δραστηριοτήτων και χρήσεων (οικισμός, τουρισμός, βιομηχανία, μεταλλεία κ.ά.).
3 Με τις Ζώνες Συγκέντρωσης Συντελεστή Δόμησης, οι οποίες θεσμοθετούνται με το νέο πολεοδομικό νομοσχέδιο, που βρίσκεται στην τελική ευθεία της επεξεργασίας του και αναμένεται εντός του μήνα να δοθεί από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Σ. Καλαφάτη για δημόσια διαβούλευση, ώστε ακολούθως να προωθηθεί για ψήφιση στη Βουλή και να γίνει νόμος του κράτους πριν από το τέλος του έτους.
Από το σύνολο των 12.500 μικρών οικισμών και οικισμών προ του 1923 που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια, δημιουργούνται κατά προτεραιότητα «ζώνες συγκέντρωσης συντελεστή δόμησης» στους 2.000 μικρούς και εγκαταλελειμμένους οικισμούς. Εξετάζεται η δημιουργία τέτοιων ζωνών και σε πολεοδομικούς πόλους αστικών κέντρων της περιφέρειας. Αυτές οι ζώνες, σύμφωνα με το νομοσχέδιο προκαταβολικά απαγορεύεται και δεν θα μπορούν να δημιουργηθούν στα όρια των νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου Κρήτης, καθώς αυτές οι περιοχές χαρακτηρίζονται ως περιοχές υψηλής πολεοδομικής επιβάρυνσης.
Στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης ότι στις «ζώνες συγκέντρωσης συντελεστή δόμησης» η αρτιότητα των οικοπέδων θα είναι κατά κανόνα έκτασης 400 τετραγωνικών μέτρων και ο μέγιστος συντελεστής δόμησης 0,5. Ως ελάχιστο εμβαδόν για τον καθορισμό ζώνης ορίζονται τα 5.000 στρέμματα. Οι «ζώνες συγκέντρωσης δόμησης» θα είναι αποκλειστικά περιοχές αμιγούς κατοικίας, θα πολεοδομούνται με ειδικό καθεστώς και απέχουν από οικιστικό κέντρο της περιοχής όχι πάνω από 20 χιλιόμετρα.
Οι δικαιούχοι
Το μέτρο θα αφορά μόνον συνεταιρισμούς οι οποίοι είναι ενεργοί και έχουν στην ιδιοκτησία τους δασικές εκτάσεις οι οποίες αποδεδειγμένα αγοράστηκαν προ του 1975 και η υλοποίηση της ένταξής τους στο σχέδιο πόλης ξεκίνησε προ του 1979. Η νέα ρύθμιση αναμένεται να εξαιρεί συνεταιρισμούς διακατεχόμενων εκτάσεων, που βρίσκονται σε αντιπαραθέσεις με το Δημόσιο για καταπατήσεις, παραχωρητήρια ρυτινοσυλλογής κ.λπ.
Ειδικότερα στο δασικό νομοσχέδιο, που παράλληλα προωθεί ο αναπληρωτής υπουργός Σ. Καλαφάτης προβλέπεται ότι «στην περίπτωση που η οικιστική αποκατάσταση των μελών του οικοδομικού συνεταιρισμού δεν είναι δυνατή λόγω της δασικής μορφής των εκτάσεων που απέκτησε πριν από την 11/6/1975 (ημερομηνία εφαρμογής του Συντάγματος) τότε ο αρμόδιος φορέας μέσω της "Τράπεζας γης" και κατόπιν εξουσιοδότησης από τον υπουργό Περιβάλλοντος δύναται να προβαίνει σε αγορά ακινήτων ή τμημάτων αυτών ιδιοκτησίας οικοδομικών συνεταιρισμών τα οποία βρίσκονται εν όλω η εν μέρει εντός ιδιωτικών δασικών εκτάσεων, με σκοπό δημιουργία τίτλων δικαιώματος μεταφοράς συντελεστή δόμησης, τους οποίους εν συνεχεία θα παραχωρεί έναντι ανταλλάγματος στον οικοδομικό συνεταιρισμό εντός ακινήτων που χαρακτηρίζονται ως ακίνητα υποδοχής συντελεστή δόμησης οικοδομικών συνεταιρισμών».
Δηλαδή στους οικοδομικούς συνεταιρισμούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της δασικής μορφής των εκτάσεων που κατέχουν, θα παρέχεται η δυνατότητα ανταλλαγής με διαθέσιμες δημόσιες γαίες.
***
Λύση για ρυμοτομούμενα και διατηρητέα
Μέσω της «Τράπεζας γης» και των Ζωνών Συγκέντρωσης Συντελεστή Δόμησης θα δοθεί λύση και σε περισσότερους από 55.000 ιδιοκτήτες τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης από διατηρητέα και ρυμοτομούμενα ακίνητα, οι οποίοι παραμένουν μετέωροι, με τίτλους που δεν μπορούν να υλοποιήσουν από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο σχετικός νόμος για τη μεταφορά συντελεστή δόμησης κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ. Τα δικαιώματα δόμησης για ίσης αξίας επιφάνεια θα μπορούν να μεταφερθούν στις νέες Ζώνες Συγκέντρωσης Συντελεστή Δόμησης, ενώ θα δοθεί και δυνατότητα εναλλακτικής χρήσης. Ετσι, για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης διατηρητέου που δεν μπορεί να χτίσει 500 τετραγωνικά μέτρα στην Αθήνα, λόγω της αρχιτεκτονικής προστασίας του κτίσματος, θα μπορεί να χτίσει και να αξιοποιήσει επιχειρηματικά ένα μικρό ξενοδοχείο σε ένα χωριό της Ηπείρου.
Πώς θα λειτουργεί η «Τράπεζα γης»
Η «Τράπεζα γης» προβλέπεται ότι θα είναι του Δημοσίου και θα διαχειρίζεται δικαιώματα ακινήτων με μεταφορά συντελεστή. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο ίδρυσής της (ν.4178/13) προβλέπεται ότι: Το ΥΠΕΚΑ θα εκδίδει τίτλο που ενσωματώνει το δικαίωμα μεταφοράς συντελεστή δόμησης.
Ο τίτλος θα είναι ονομαστικός και θα μεταβιβάζεται αποκλειστικά μέσω της ηλεκτρονικής διαδικασίας της «Τράπεζας γης», η οποία θα μπορεί:
* Να προβαίνει σε αγορά τίτλων δικαιώματος μεταφοράς συντελεστή δόμησης, με σκοπό τη δημιουργία ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων.
* Να μεταβιβάζει αποκτηθέντες τίτλους δικαιώματος μεταφοράς συντελεστή δόμησης για να νομιμοποιηθούν μεγάλες πολεοδομικές παραβάσεις, ή εξ ολοκλήρου αυθαίρετα κτίσματα.
* Να προβαίνει σε αγορά ακινήτων ή τμημάτων αυτών, ιδιοκτησίας οικοδομικών συνεταιρισμών ή ενώσεων οικοδομικών συνεταιρισμών που ολόκληρη η έκτασή τους ή μέρος αυτής βρίσκεται εντός ιδιωτικών δασικών εκτάσεων τους τίτλους θα παραχωρεί έναντι ανταλλάγματος στον συνεταιρισμό ή στην ένωση, προκειμένου να αποκτούν οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί δυνατότητα δόμησης.

Μαχαίρι 33% στο επίδομα παιδιών

Ηλεκτρονική Έκδοση 

Λόγω τεκμηρίων

Μαχαίρι 33% στο επίδομα παιδιών

Για χιλιάδες δικαιούχους χαμηλού εισοδήματος
Το 1/3 του επιδόματος παιδιών κόπηκε σε χιλιάδες δικαιούχους με χαμηλό εισόδημα επειδή εμφανίζονται ότι ανεβαίνουν φορολογική κλίμακα, λόγω τεκμηρίων διαβίωσης. Μπορεί η κυβέρνηση να λέει ότι δεν θα πάρει νέα “οριζόντια μέτρα”, αλλά και η λεηλασία μέσω των... προσαρμογών στα φορολογικά, είναι μέτρα που κόβουν εισόδημα. Και συζητούν κι άλλα.
Χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι δήλωσαν για το 2012 οικογενειακά εισοδήματα κάτω από τα επίπεδα των 6.000-7.000 ευρώ, βρέθηκανανεβαίνουν κλίμακα διότι εξαιτίας των τεκμηρίων διαβίωσης υπολογίστηκεαπό την εφορία εισόδημα (τεκμαρτό) 9 έως 12.000 ευρώ, με αποτέλεσμα τα επιδόματα να κοπούν κατά 33%.
Τα πολύ πιο υψηλά τεκμαρτά εισοδήματα δεν είναι πραγματικά, αλλά καταλήγουν να προσδιορίσουν τα ποσά των επιδομάτων. Το αποτέλεσμα είναι το επίδομα παιδιών για χιλιάδες φορολογούμενους να υπολογίζονται όχι με βάση την πρώτη κλίμακα χαμηλού εισοδήματος στην οποία αντιστοιχεί το 100% του προβλεπόμενου επιδόματος των 40 ευρώ το μήνα για κάθε παιδί, αλλά με βάση τη δεύτερη εισοδηματική κλίμακα στην οποία αντιστοιχούν τα 2/3 του επιδόματος, δηλαδή τα 26,66 ευρώ.
Το ψαλίδι αφορά σε χιλιάδες που το 2012 ήταν άνεργοι ή εργαζόμενοι με πολύ χαμηλά εισοδήματα και όταν έλαβαν τα νέα επιδόματα μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών είδαν πως πήραν τελικά τα 2/3 του ποσού για κάθε παιδί.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία:
1) Το 100% του επιδόματος των 40 ευρώ το μήνα για κάθε παιδί δικαιούται όποιος έχει :
- 1 παιδί και ετήσιο εισόδημα μέχρι 9.000 ευρώ
- 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ
- 3 παιδιά και ετήσιο εισόδημα μέχρι 11.000 ευρώ
- 4 παιδιά και ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ
2) Τα 2/3 του επιδόματος των 40 ευρώ, δηλαδή 26,66 ευρώ το μήνα για κάθε παιδί δικαιούται όποιος έχει:
- 1 παιδί και ετήσιο εισόδημα από 9.000,01 μέχρι 18.000 ευρώ
- 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα από 10.000,01 μέχρι 20.000 ευρώ
- 3 παιδιά και ετήσιο εισόδημα από 11.000,01 μέχρι 22.000 ευρώ
- 4 παιδιά και ετήσιο εισόδημα από 12.000,01 μέχρι 24.000 ευρώ

ΠΗΓΗ: money-money.gr

Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013 13:08 Τροποποιήστε και σώστε –ανοίγει η πλατφόρμα για διορθώσεις του Ε9

Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013 13:08

Τροποποιήστε και σώστε –ανοίγει η πλατφόρμα για διορθώσεις του Ε9

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
Τροποποιήστε και σώστε –ανοίγει η πλατφόρμα για διορθώσεις του Ε9
Η «είδηση» στην υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει η τετράμηνη περίοδος διόρθωσης των λαθών στα εκκαθαριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, είναι κρυμμένη στην τελευταία γραμμή. Όλες οι τροποποιητικές δηλώσεις θα υποβληθούν αποκλειστικά μέσω internet και η εφορία θα προχωρήσει στην έκδοση καινούργιου εκκαθαριστικού χωρίς να ζητήσει από τους ιδιοκτήτες να προσέλθουν μαζικά στις εφορίες. Οι μοναδικοί που θα χρειαστεί να αποδείξουν από πού προκύπτουν οι αλλαγές που αποτυπώνονται στις τροποποιητικές δηλώσεις, είναι όσοι θα πέσουν στο δείγμα ελέγχου.
Γράφει:  
Η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη από σήμερα 16/10. Μην βιάζεστε όμως διότι άλλα λέει η απόφαση και άλλες είναι οι βουλές του Taxis. Ήδη εκδόθηκε ανακοίνωση από τη ΓΓΠΣ η οποία αναφέρει: «εν όψει της έναρξης υποβολής Τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 ετών 2011 και επομένων, η εφαρμογή "Υποβολή Δήλωσης στοιχείων Ακινήτων (Ε9)" δε θα είναι διαθέσιμη σήμερα, 16/10/2013 από 12:00 έως 14:00. Για τα μη Φυσικά Πρόσωπα η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη τη Δευτέρα, 21/10/2013».
Πόσο καιρό θα έχουν στη διάθεσή τους οι φορολογούμενοι για να κάνουν τις διορθώσεις; Η υπουργική απόφαση παραπέμπει στην εγκύκλιο 1188 η οποία αναφέρει: «Για τα έτη 2011, 2012 και 2013, οι διορθώσεις που πραγματοποιούνται μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του τέταρτου μήνα από την ημερομηνία έκδοσης της δήλωσης – εκκαθαριστικού σημειώματος Φ.Α.Π., θεωρούνται ότι πραγματοποιήθηκαν λόγω υπαιτιότητας της υπηρεσίας και εκκαθαρίζονται ως τέτοιες, χωρίς την επιβολή πρόσθετων φόρων ή προστίμων». Συμπέρασμα: Δεν έχουμε τέσσερις μήνες στη διάθεσή μας από σήμερα αλλά από την ημέρα έκδοσης του εκκαθαριστικού σημειώματος. Η υπουργική απόφαση αναφέρει και άλλες σημαντικές οδηγίες:
1. Η υποβολή τροποποιητικών (συμπληρωματικών – ανακλητικών) δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2011 και επομένων, πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής, μετά την έκδοση του αρχικού εκκαθαριστικού ΦΑΠ του αντίστοιχου έτους.
2. Ο φορολογούμενος μπορεί να υποβάλει περισσότερες από μία τροποποιητικές δηλώσεις, με την προϋπόθεση ότι έχει πραγματοποιηθεί εκκαθάριση στην προηγούμενη υποβληθείσα τροποποιητική δήλωση.
3. Κατά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης, ο φορολογούμενος υποχρεούται να αναγράψει σε εμφανιζόμενο πεδίο, στοιχεία που δικαιολογούν την εισαγωγή, μεταβολή ή διαγραφή εμπραγμάτου δικαιώματος.
4. Ο φορολογούμενος μπορεί να υποβάλει την τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων, για διόρθωση της δήλωσης ΦΑΠ του οικείου έτους, με τη χρήση ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής, ακόμα και στην περίπτωση που έχει υποβάλει χειρόγραφα στη Δ.Ο.Υ. τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων. Στις περιπτώσεις αυτές για την εκκαθάριση του ΦΑΠ λαμβάνεται υπόψη, η ηλεκτρονικά υποβληθείσα δήλωση.
5. Η εκκαθάριση των δηλώσεων πραγματοποιείται κεντρικά από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση παραστατικών, και ο φορολογούμενος λαμβάνει γνώση της νέας εκκαθάρισης με ειδοποίηση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δύναται να προβάλει και να εκτυπώσει νέο εκκαθαριστικό σημείωμα μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής.
6. Με τη χρήση της ηλεκτρονικής διαδικτυακής εφαρμογής πραγματοποιείται και η υποβολή των εκπροθέσμων τροποποιητικών δηλώσεων. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. θα αποστέλλει ηλεκτρονικές καταστάσεις στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. με τα στοιχεία των φορολογούμενων, για τους οποίους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία κυρώσεις.
7. Οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων αποβιωσάντων καθώς και οι αρχικές δηλώσεις που υποβάλλονται λόγω απόκτησης εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο προηγούμενο, από την υποχρέωση υποβολής της δήλωσης, έτος, εφόσον δεν έχει συντεθεί περιουσιακή κατάσταση του φορολογουμένου, υποβάλλονται χειρόγραφα στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος Δ.Ο.Υ.
Με νεότερη απόφαση θα καθοριστούν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα επιλέγονται δειγματοληπτικά οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων, για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση των παραστατικών μεταβολής της περιουσιακής κατάστασης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τον έλεγχο της ορθής υποβολής τους.

Το «φθηνό» πετρέλαιο (που δεν θα πάρουμε) και οι τσάμπα… μάγκες

Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2013 08:04

Το «φθηνό» πετρέλαιο (που δεν θα πάρουμε) και οι τσάμπα… μάγκες

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)
Το «φθηνό» πετρέλαιο (που δεν θα πάρουμε) και οι τσάμπα… μάγκες
Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς …χειρότερα. Είχαν δεν είχαν οι πολιτικοί της κυβερνητικής παράταξης, κατάφεραν να «θολώσουν τα νερά» για ένα εξαιρετικά κρίσιμο θέμα όπως είναι αυτό της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης.
Γράφει:  
Ο τηλεθεατής-αναγνώστης-ακροατής παρακολούθησε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου το «επεισόδιο» με τον υπουργό Οικονομικών και τη (δήθεν) σύγκρουσή του με το Μέγαρο Μαξίμου. Τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να στηρίζει τον Γιάννη Στουρνάρα. Τη μισή κοινοβουλευτική ομάδα να «επιτίθεται» (υποτίθεται) στον επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου και τον Ευάγγελο Αντώναρο να εξαπολύει τα βέλη του μέσω twitter. Δραματικοί οι τόνοι πραγματικά.
Ποια είναι όμως η ουσία; Ότι από αύριο το πετρέλαιο θέρμανσης θα πωλείται πανάκριβα, όπως και πέρυσι. Κάποιοι θα καταφέρουν να πάρουν το επίδομα που θα τους χρυσώσει το χάπι και οι περισσότεροι, ελλείψει χρημάτων, θα στραφούν στην καύση ξύλων και …επίπλων.
Η ουσία είναι επίσης, ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να σηκώσει ανάστημα στην τρόικα ούτε για ένα ζήτημα που ενώ «στοιχίζει» λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ μπορεί να συμβάλλει στο να ανέβει κάπως η ψυχολογία του κόσμου.
Η ουσία είναι, τέλος, ότι μήνες ολόκληροι συζητήσεων τελικώς καταλήγουν σε έναν εμπαιγμό: θα μας δώσουν προκαταβολή 50 ευρώ για να μπορέσουμε να αγοράσουμε πετρέλαιο 1250 ευρώ.
Κι όμως αυτή η ιστορία έχει και τους κερδισμένους της.
1.       Οι 55 βουλευτές που υπέγραψαν την ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών θα μπορούν να απευθυνθούν στους ψηφοφόρους τους αναφέροντας ότι κατόπιν της δικής τους παρέμβασης αποφασίστηκε η αύξηση του επιδόματος θέρμανσης κατά ολίγα λεπτά το λίτρο και ότι προωθείται η προκαταβολή του 25% του επιδόματος. Βέβαια, η πραγματικότητα είναι ότι με την ψήφο αυτών των 55 βουλευτών εκτοξεύτηκε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Λεπτομέρειες…
2.       Ο Ευάγγελος Αντώναρος αισθάνεται ότι έχει κερδίσει τις εντυπώσεις ζητώντας να πωλείται το πετρέλαιο όσο και στην Γερμανία δηλαδή προς 90 λεπτά το λίτρο. Πρακτικά ζητάει να επανέλθει ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης στα 60 ευρώ ανά 1000 λίτρα αντί για 330 ευρώ που είναι σήμερα. Εδώ η τρόικα δεν δέχτηκε τη μείωση του ειδικού φόρου κατά λίγα ευρώ, θα δεχόταν τη μείωσή του κατά 70-80%; Προφανώς, γνωρίζει και ο ίδιος ότι τέτοια περίπτωση δεν υπάρχει. Μπήκε όμως και αυτός στη λίστα αυτών που την «είπαν» στον υπουργό Οικονομικών.
3.       Στους κερδισμένους, κατατάσσεται και ο υπουργός Οικονομικών. Ο οποίος παρά τις προκλητικές δηλώσεις των τελευταίων ημερών (η ανεργία δεν είναι αυτή που νομίζουμε, έχω και εγώ οικογένεια που ζει με 500 ευρώ τον μήνα, ο φόρος στην περιουσία είναι ένας δίκαιος φόρος κ.ά) εξασφάλισε μια επίσημη στήριξη από το Μέγαρο Μαξίμου δια του κυβερνητικού εκπροσώπου.
Υπάρχει ζήτημα με τον υπουργό Οικονομικών; Αυτό το γνωρίζει μόνο ο πρωθυπουργός. Ο νόμος των πιθανοτήτων πάντως, λέει ότι η κυβέρνηση που ακολουθεί κατά γράμμα την μνημονιακή πολιτική δεν αλλάζει τον υπουργό Οικονομικών λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει ένας νέος γύρος διαπραγματεύσεων με τους δανειστές. Εκτός και αν θέλει να ανατρέψει αυτή την πολιτική. Αλήθεια, πόσοι πιστεύουν στα θαύματα;

ΣΤΟ 6,4% Η ΥΦΕΣΗ ΠΕΡΥΣΙ Χάθηκαν 27,5 δισ. από τις αρχές του 2008

ΣΤΟ 6,4% Η ΥΦΕΣΗ ΠΕΡΥΣΙ

Χάθηκαν 27,5 δισ. από τις αρχές του 2008

Στο 6,4% διαμορφώθηκε η ύφεση πέρσι, σύμφωνα με τις νεότερες μετρήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ποσοστά που πρακτικά σημαίνουν ότι μέσα σε μία πενταετία, δηλαδή από τις αρχές του 2008 που ξεκίνησε η ύφεση στην Ελλάδα έως τα τέλη του 2012 εξανεμίστηκαν περίπου 27,5 δισ. ευρώ εθνικού εισοδήματος. Η πτώση του ΑΕΠ το 2012 προήλθε από τη συνεχιζόμενη καθίζηση της εγχώριας κατανάλωσης, την πτώση των επενδύσεων, ενώ προβληματισμό προκαλεί η μείωση 2,4% που καταγράφηκε στις εξαγωγές.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, παραμένει σε εξέλιξη η διαδικασία επικαιροποίησης των εθνικών λογαριασμών, σε συνεργασία με τη Eurostat, με την ενσωμάτωση νέων επικαιροποιημένων στοιχείων από διαφορετικές πηγές. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής η ΕΛΣΤΑΤ δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για την εξέλιξη του ΑΕΠ, τρίμηνο με τρίμηνο της ίδιας χρονιάς. Στοιχεία που αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αγορά, καθώς η σημαντική επιβράδυνση της ύφεσης που αποτυπώνεται στις ετήσιες συγκρίσεις των τριμήνων, ίσως υποκρύπτει σταθεροποίηση ή και θετικό πρόσημο στη σύγκριση μεταξύ των τριμήνων του ίδιου έτους, σαφή ένδειξη ότι η ύφεση αναχαιτίζεται.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες:
1. Σε σταθερές τιμές το ελληνικό ΑΕΠ πέρσι υποχώρησε στα 195,2 δισ. ευρώ από 208,5 δισ. το 2011 καταγράφοντας μείωση 6,4%, τη δεύτερη μεγαλύτερη στη διάρκεια της πενταετίας 2008 ? 2012 που η χώρα βρίσκεται σε ύφεση. Οι απώλειες συνεχίζονται και φέτος, έκτο έτος ύφεσης για τη χώρα, με το ΑΕΠ να εκτιμάται στα 182,9 δισ. ευρώ με μείωση 4%, ενώ κυβέρνηση και τρόικα ελπίζουν σε οριακή ανάπτυξη 0,6% τον επόμενο χρόνο.
2. Η κατανάλωση των ελληνικών νοικοκυριών υποχώρησε πέρσι κατά 9,1% σε σχέση με το 2011, το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης στο διάστημα 2009 ? 2012, επιφέροντας σημαντικό πλήγμα στο ΑΕΠ της χώρας.
3. Πτώση 19,2% καταγράφηκε στις ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου, έναντι μείωσης 19,6% το 2011, 15% το 2010, 13,7% το 2009 και 14,3% το 2008.
4. Ανησυχητική είναι η εξέλιξη των εξαγωγών. Πέρσι μειώθηκαν κατά 2,4% σε σχέση με το 2011, έναντι οριακής αύξησης 0,3% το 2011 και 5,2% το 2010, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό για τη δυναμική του κλάδου στη διαδικασία στήριξης της δύσκολης επιχείρησης ανάκαμψης της οικονομίας.
5. Μεγάλη πτώση 13,8% καταγράφηκε στις εισαγωγές, από μείωση 7,3% το 2011, 6,2% το 2010 και 20,2% το 2009.
6. Σε τρέχουσες τιμές το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 7,1% και υποχώρησε στα 193,7 δισ. ευρώ από 208,5 δισ. ευρώ το 2011.

«ΜΑΧΗ» ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ Ατοκες δόσεις και προσφορές για το πετρέλαιο θέρμανσης

«ΜΑΧΗ» ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ

Ατοκες δόσεις και προσφορές για το πετρέλαιο θέρμανσης

Ατοκες δόσεις και προσφορές για το πετρέλαιο θέρμανσης
TOY ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΩΝΑ
Σε... μπαράζ προσφορών έχουν επιδοθεί οι μεγάλες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προσπαθώντας να... «ζεστάνουν» την αγορά του πετρελαίου θέρμανσης. Άτοκες δόσεις και παραδόσεις κατ' οίκον ακόμη και 300 λίτρων και μάλιστα με τιμές χαμηλές περιλαμβάνονται στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων.
Την ίδια στιγμή, όμως, το επίδομα θέρμανσης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν είναι εύκολο κανείς να το διεκδικήσει καθώς το ψηφιακό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών που δέχεται τις αιτήσεις των δικαιούχων δεν λειτουργεί.
Ειδικότερα, πρώτη μέρα χθες της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, και σύμφωνα με την έρευνα της «Η» η διακίνησή του παρέμεινε στα «χαρτιά». Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς των καυσίμων, η καλοκαιρία, οι υψηλές τιμές και το χαμηλό επίδομα εμποδίζουν τη ζήτηση.
«Δεν υπήρχαν παραγγελίες. Φοβόμαστε ότι οι καταναλωτές θα στραφούν και πάλι στις υπόλοιπες μορφές θέρμανσης καθώς αδυνατούν οικονομικά να αντεπεξέλθουν στις υψηλές τιμές», λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας Μ. Κιούσης.
ΖΗΤΗΣΗ... ΜΗΔΕΝ 
Αλλά και στελέχη των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών τονίζουν πως «η ζήτηση την πρώτη μέρα διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης ήταν ανύπαρκτη. Οι καλές καιρικές συνθήκες στις περισσότερες περιοχές της χώρας αλλά κυρίως η ασθενική επιδοματική πολιτική αποτρέπουν τους καταναλωτές από το να παραγγείλουν ποσότητες», σχολιάζουν χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, πηγές του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας θεωρούν ότι υπήρχαν τα περιθώρια ακόμη και της κατάργησης των κριτηρίων και της χορήγησης σε περισσότερους του επιδόματος πετρελαίου.
Η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης χθες πρώτη μέρα διάθεσής του ήταν στο 1,27 ευρώ το λίτρο. Σε αυτά τα επίπεδα κινήθηκαν οι εταιρείες εμπορίας. Στα πρατήρια της χώρας το εύρος των τιμών ήταν από το 1,25 μέχρι το 1,36 ευρώ το λίτρο. Στη Φλώρινα, τη Φωκίδα, την Καστοριά και τη Μαγνησία μπορεί κανείς να συναντήσει το ακριβότερο πετρέλαιο θέρμανσης, όπως προκύπτει από τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης.
Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών σε μία προσπάθεια να κερδίσουν καταναλωτές και να αυξήσουν τη ζήτηση προχωρούν σε μπαράζ προσφορών. Ετσι, μία από τις πρακτικές τους είναι να πουλάνε με τη χαμηλή τιμή των 1.000 λίτρων και ποσότητες 500 ακόμη και 300 λίτρων. Κάτι που πριν από χρόνια δεν έπρατταν. Επίσης έχουν συνάψει συνεργασίες με τράπεζες για την πώληση πετρελαίου ακόμη και με έξι άτοκες δόσεις.
ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ
Από την έρευνα της «Η» προκύπτει ότι η ΕΚΟ ξεκίνησε χθες να πουλά το πετρέλαιο θέρμανσης με τιμή στο 1,272 ευρώ το λίτρο. Τιμή που ίσχυε και για τα 500 λίτρα.
Η θυγατρική των «Ελληνικών Πετρελαίων» δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πληρώνουν με έξι άτοκες δόσεις εφόσον έχουν κάρτες της Eurobank. Η AVIN βγήκε στην αγορά με τιμή 1,27 ευρώ το λίτρο. Τιμή τόσο για 1.000 όσο και για 500 λίτρα.
Όπως έκανε γνωστό στην εφημερίδα το τμήμα παραγγελιών της εταιρείας, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα πληρωμών με τρεις έως και έξι άτοκες δόσεις, εφόσον έχουν Visa πιστωτικές κάρτες.
Η Shell έκανε πρεμιέρα με τιμή 1,275 ευρώ το λίτρο και μάλιστα πουλά ακόμη και 300 λίτρα. Οι πελάτες μπορούν εφόσον έχουν κάρτες Visa ή Mastercard να εξοφλούν το ποσό των παραγγελιών τους ακόμη και σε τέσσερις άτοκες δόσεις.
Η BP διέθετε το πετρέλαιο προς 1,279 ευρώ το λίτρο για ποσότητες ακόμη και 500 λίτρων. Όσοι έχουν πιστωτική κάρτα της Alpha Bank και το πρόγραμμα Bonus μπορούν να διευκολυνθούν πληρώνοντας με έξι άτοκες δόσεις. Η Ελίν ξεκίνησε την πώληση πετρελαίου θέρμανσης με τιμή στο 1,27 ευρώ το λίτρο και με ελάχιστη παραγγελία τα 500 λίτρα. Οι πληρωμές γίνονται με έξι άτοκες δόσεις με Visa και Mastercard.
Η Revoil, επίσης, έκανε ντεμπούτο στην αγορά με τιμές κοντά στο 1,27 ευρώ το λίτρο για ποσότητες άνω των 500 λίτρων. Η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα πληρωμής με έξι άτοκες δόσεις, ενώ για τις παραγγελίες άνω των 1.000 λίτρων δίνει δώρο προμήθεια καυσίμων αυτοκινήτων αξίας 10 ευρώ.
Τι μπορούμε να καίμε σε τζάκια και σόμπες
Με υπουργική απόφαση καθιερώνονται προδιαγραφές για τα στερεά καύσιμα, ώστε να μην «πνιγεί» η Αττική στην αιθαλομίχλη
Αγώνα δρόμου προκειμένου να περιορίσει το φαινόμενο της αιθαλομίχλης, που «έπνιξε» πέρυσι την Αττική, κάνει η κυβέρνηση. Η ανεξέλεγκτη καύση επικίνδυνων υλικών (ακόμη και παλιά έπιπλα) σε τζάκια και σόμπες είχε ως αποτέλεσμα τη δραματική επιβάρυνση του περιβάλλοντος και πολλά αναπνευστικά προβλήματα.
Ετσι, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεων υπουργική απόφαση η οποία καθορίζει τι μπορούμε να καίμε και τι όχι στα τζάκια, στους καυστήρες και στις σόμπες κατοικιών, καταστημάτων και γραφείων. Καθιερώνονται προδιαγραφές για τα στερεά καύσιμα -που παράγονται από στερεή βιομάζα- και προορίζονται για μη βιομηχανική χρήση.
Δηλαδή, για εγκαταστάσεις κεντρικής θέρμανσης - κατοικιών, γραφείων, ξενοδοχείων, νοσοκομείων και υπηρεσιών εκπαίδευσης - ενώ οι προδιαγραφές αφορούν και τις εγκαταστάσεις θέρμανσης νερού χρήσης ή παραγωγής ατμού σε κτίρια νοσοκομείων, ξενοδοχείων κ.ά. Σύμφωνα με την απόφαση τα στερεά βιοκαύσιμα αποτελούνται εξ ολοκλήρου από βιομάζα και δεν περιέχουν γενικά ξένες ύλες προς τη βιομάζα, καθώς και ραδιενεργά συστατικά.
Τα καύσιμα στερεής βιομάζας είναι στερεά καύσιμα, τα οποία άμεσα ή έμμεσα προέρχονται από τις εξής πηγές:
  • από προϊόντα γεωργίας και δασοκομίας
  • παραπροϊόντα από βιομηχανία επεξεργασίας προϊόντων γεωργίας - όπως υπολείμματα ξυλείας με εξαίρεση τα προϊόντα ξυλείας που μπορεί να περιέχουν αλογονούχες οργανικές ενώσεις ή βαρέα μέταλλα.
  • υπολείμματα φελλού.