Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Κάθε μήνα (αντί δίμηνο) η πληρωμή εισφορών στον Ο.Α.Ε.Ε.

Κάθε μήνα (αντί δίμηνο) η πληρωμή εισφορών στον Ο.Α.Ε.Ε.


Με το μήνα - και όχι ανά δίμηνο - θα πληρώνουν στον ΟΑΕΕ τις ασφαλιστικές τους εισφορές οι ελεύθεροι επαγγελματίες από τον επόμενο χρόνο.
Η αλλαγή που αναμένεται να γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 (αφού προετοιμαστούν τα μηχανογραφικά συστήματα) εντάσσεται στα μέτρα για την αύξηση της εισπραξιμότητας των εισφορών και τη στήριξη των εσόδων του Ταμείου που ήδη άρχισαν να συζητούν η διοικητής του ΟΑΕΕ Γ. Κωτίδου και ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννης Βρούτσης.
Για την αντιμετώπιση του πρόσθετου χρηματοδοτικού κενού (450 εκατ ευρώ) που θα έχει το 2014 ο ΟΑΕΕ από τη μη επιβολή της εισφοράς επί του τζίρου, χθες, σε συνάντηση η οποία έγινε στο υπουργείο, αποφασίστηκε να σχεδιαστούν και να αποφασιστούν μέτρα τα οποία θα βελτιώσουν τη ροή των εσόδων.
Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες της εφημερίδας  “Ημερησίας” αναφέρουν ότι έχει “κλειδώσει” η πληρωμή των εισφορών με το μήνα σε συμφωνία της διοίκησης του ΟΑΕΕ με τους εκπροσώπους των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων στο Ταμείο που εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα διευκολύνει τους ασφαλισμένους να “ανταποκρίνονται” καλύτερα στις πληρωμές τόσο των τρεχουσών εισφορών όσο και των δόσεων έναντι παλαιών οφειλών (για όποιους εντάσσονται σε ρύθμιση). Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης του ΟΑΕΕ, οι πληρωμές, η διαχείριση και η παρακολούθηση της καταβολής των εισφορών σε μηνιαία βάση θα αυξήσει τα έσοδα και τη συνέπεια. Οι εισφορές που καταβάλλονται στον ΟΑΕΕ ανά δίμηνο για τους παλαιούς (έως 31/12/2012) ασφαλισμένους κυμαίνονται, ανάλογα με την ασφαλιστική κατηγορία, από 245 ευρώ – 605 ευρώ το δίμηνο και για τους νέους (από 1/1/93 και μετά) από 210 ευρώ – 709 ευρώ.

Το ταμειακό έλλειμμα που προϋπολογίζει ο ΟΑΕΕ για το επόμενο έτος φτάνει τα 800 εκατ ευρώ και αναζητούνται και άλλα μέτρα για την αύξηση των εσόδων του.

Πηγή  Ημερησία

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Με «έξτρα» εισφορά οι πρόωρες συντάξεις

«ΑΜΕΣΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ»

Με «έξτρα» εισφορά οι πρόωρες συντάξεις

Με «έξτρα» εισφορά οι πρόωρες συντάξεις
ΤΟΥ ΓIΩPΓOY ΓATOY
Tην επιβολή «έξτρα» εισφοράς στις συντάξεις όσων συνταξιοδοτούνται πρόωρα -σε ηλικίες κάτω των 62 ετών ή των 67 ετών (που έχουν θεσμοθετηθεί ως γενικά όρια συνταξιοδότησης από την 1/1/2013)- με «πλαφόν», ανάλογα με τις κλίμακες των ποσών κύριας σύνταξης και την ηλικία των συνταξιούχων, φέρεται να επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μετά τις κοινωνικές και ενδοκυβερνητικές «αναταράξεις» τις οποίες προκάλεσε η προαναγγελία του υπουργού Oικονομικών Γιάννη Στουρνάρα για παρεμβάσεις είτε στο ύψος των συντάξεων των «ευγενών» ταμείων είτε στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης των «παλαιών» (πριν από το 1992 ή ακόμη και πριν από το...1983) ασφαλισμένων.
«Πρέπει να κάνουμε κάτι για να αντιμετωπίσουμε, στοχευμένα και όχι με οριζόντια μέτρα, το οξύ ταμειακό πρόβλημα των Tαμείων», δηλώνουν στην «HτΣ» κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, υπογραμμίζοντας ότι το δημοσιονομικό κενό των 2,1 δισ. ευρώ που εντοπίζεται στην κοινωνική ασφάλιση πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να «κλείσει».
H επιβολή μιας νέας εισφοράς στις συντάξεις των πρόωρα συνταξιοδοτούμενων θα είχε «άμεσο δημοσιονομικό όφελος», προσθέτουν υπενθυμίζοντας ότι αντίστοιχες εισφορές έχουν ήδη νομοθετηθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής και του Mνημονίου και ήδη παρακρατούνται.
Mε την επιβολή μιας νέας ειδικής εισφοράς ή, εναλλακτικά, με την «προσαρμογή», στα νέα δεδομένα, των εισφορών οι οποίες είχαν θεσμοθετηθεί στην αρχή της κρίσης (σε άλλη βάση κυρίως σε ό,τι αφορά το ύψος των συντάξεων), ο δικηγόρος Διον. Pίζος εκτιμά ότι:
  • Θα εισρεύσει «ζεστό» χρήμα στα Tαμεία «τονώνοντας» τα μειωμένα, από την ύφεση και την ανεργία, έσοδά τους και
  • Θα αποφευχθούν οι σοβαρές «παρενέργειες» που θα είχε τυχόν επιχείρηση επέκτασης στους «παλαιούς» ασφαλισμένους των αυξημένων ηλικιακών ορίων.
Oπως το «μπλοκάρισμα» των εθελούσιων αποχωρήσεων, ένα νέο κύμα μαζικών συνταξιοδοτήσεων αλλά και δικαστικές «εμπλοκές», αφού τα θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα προστατεύονται τόσο από το Σύνταγμα όσο και από την τρέχουσα νομοθεσία και τους μνημονιακούς νόμους (υπάρχει ρητή αναφορά για την κατοχύρωσή τους από τυχόν αλλαγές).
Ποιες κατηγορίες ασφαλισμένων «κινδυνεύουν»
Aντιμέτωποι με περικοπές συντάξεων κινδυνεύουν να βρεθούν όσοι και όσες δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άμεσα (ακόμη κι αν έχουν «κλειδώσει» το δικαίωμα). Eνδεικτικά πριν από τα 62 μπορούν να συνταξιοδοτηθούν:
1. Mητέρες ανηλίκων που θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012 και μπορούν να λάβουν σύνταξη όταν συμπληρώσουν το όριο ηλικίας (από το 50ό το 2010 έως το 60ό έτος).
2. Δημόσιοι υπάλληλοι (και άντρες ανηλίκων) που θεμελίωσαν δικαίωμα έως και το τέλος του 2012 (25ετία).
3. Aσφαλισμένοι πριν από το 1983 στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία (αποχωρούν με 35ετία ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας).
4. Eργαζόμενοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
5. Aσφαλισμένοι στο IKA με 4.500 ημέρες ασφάλισης μέχρι το τέλος του 2012.
6. Γυναίκες με 10.000 ημέρες ασφάλισης στο IKA μέχρι το τέλος του 2012.
ΔΕΚΟ- Τράπεζες
Περικοπές 1%-2% θα έχουν (λόγω μείωσης εισφορών) από 1.1.2014 όσοι συνταξιοδοτούνται από ΔΕΚΟ - τράπεζες.
«Ξεπαγώνουν» και οι εθελούσιες
«Διέξοδο» στις διοικήσεις των ΔEKO και των τραπεζών που σχεδιάζουν να εφαρμόσουν προγράμματα εθελούσιας εξόδου -και «πάγωσαν» μόλις ανακινήθηκε θέμα αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης- θα δώσει η απόφαση για την επιβολή εισφοράς σε όσους συνταξιοδοτούνται νωρίτερα από το 62ο και το 67ο («άπιαστα» όρια για τους «παλαιούς» ασφαλισμένους - εργαζομένους σε ΔEKO και τράπεζες).
«Oποιαδήποτε αύξηση ορίων δημιουργεί πρόβλημα στα προγράμματα εθελούσιας εξόδου στις τράπεζες, γιατί αυξάνουν το κόστος εξόδου για τις επιχειρήσεις και μειώνουν τον αριθμό των εργαζομένων οι οποίοι θα αποφάσιζαν να βγουν», δηλώνει στην «HτΣ» ο γενικός γραμματέας της OTOE Aχ. Mυλωνόπουλος.
«H αβεβαιότητα για τα όρια συνταξιοδότησης, όσο υπάρχει, θα λειτουργεί αρνητικά για όλα τα προγράμματα εθελούσιας εξόδου σε ΔEKO και τράπεζες», προειδοποιεί ο δικηγόρος και εκδότης του περιοδικού «Nομοθεσία IKA» Δημ. Mπούρλος, υπογραμμίζοντας ότι «όποιος θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης σε τρία ή τέσσερα χρόνια θα αισθάνεται ανασφάλεια σε σχέση με τη μελλοντική παρέμβαση στα ηλικιακά όρια».

ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ασφαλιστικό: Το νομοσχέδιο με 4 αλλαγές - εξπρές σε εισφορές και πρόστιμα

ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Ασφαλιστικό: Το νομοσχέδιο με 4 αλλαγές - εξπρές σε εισφορές και πρόστιμα

Ασφαλιστικό: Το νομοσχέδιο με 4 αλλαγές - εξπρές σε εισφορές και πρόστιμα
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ
Κοινή δήλωση των εισφορών στο ΙΚΑ (για την κύρια ασφάλιση), στο ΕΤΕΑ (για την επικουρική με ενιαίο, πλέον, ασφάλιστρο 6% για "παλαιούς" και "νέους" ασφαλισμένους) και στο ΤΑΠΙΤ και ΤΑΥΤΕΚΩ (για τα εφάπαξ) επιβάλλει, μαζί με το μηνιαίο έλεγχο στις πληρωμές και υψηλό πρόστιμο (10.550 ευρώ) για κάθε ανακριβή δήλωση, το υπουργείο Εργασίας από την 1η Δεκεμβρίου.
Τις αλλαγές - που στόχο έχουν να περιορίσουν τις απώλειες εσόδων των Ταμείων και, μέσω της είσπραξης έως και 500 εκατ ευρώ, να αποτρέψουν νέες ανατροπές στο Ασφαλιστικό - προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση το οποίο κατατίθεται για ψήφιση στη Βουλή.
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Το νομοσχέδιο το οποίο αποκαλύπτει η "imerisia.gr" φέρνει τις εξής αλλαγές στη διαδικασία είσπραξης και ελέγχου των εισφορών υπό την απειλή του νέου προστίμου των 10.550 ευρώ:
1. ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ:" Από 1.12.2013 ο εργοδότης υποχρεούται να δηλώνει τις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), του Ταμείου Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα (ΤΑΠΙΤ) και του Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ) για τους μισθωτούς που υπάγονται στην ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση. Την υποχρέωση υποβολής Α.Π.Δ. έχουν και οι αυτοαπασχολούμενοι ήδη ασφαλισμένοι στο ΕΤΕΑ, το ΤΑΠΙΤ και το ΤΑΥΤΕΚΩ. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας δύνανται να ορίζονται κι άλλες κατηγορίες μισθωτών που θα υπάγονται υποχρεωτικά στην υποβολή Α.Π.Δ"
2. ΜΗΝΙΑΙΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ: "Εντός του επομένου του μήνα υποβολής των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων, όπως η υποβολή αυτή προβλέπεται στο άρθρο 14 του νόμου 4075/2012 (ΦΕΚ Α' 89) που τροποποιήθηκε με την παράγραφο 10 του άρθρου 35 του νόμου 4111/2013 (ΦΕΚ Α' 18), διενεργείται μηχανογραφικός έλεγχος σύγκρισης δηλωθεισών και καταβληθεισών εισφορών για κάθε μισθολογική περίοδο. Ο έλεγχος Δηλωθεισών – Καταβληθεισών ασφαλιστικών εισφορών καθιερώνεται υποχρεωτικά ως τυπική ελεγκτική διαδικασία και ολοκληρώνεται εντός του επομένου του μήνα υποβολής της ΑΠΔ μηνός".
3. ΠΡΟΣΤΙΜΑ: "Εάν από τη διενέργεια του ελέγχου, προκύψει ότι δεν έχουν καταβληθεί στο σύνολό τους οι εισφορές που δηλώθηκαν στην ΑΠΔ εκδίδεται Πράξη Επιβολής Εισφορών σε βάρος του υπόχρεου υποβολής ΑΠΔ...Ειδικά στην περίπτωση που στην Α.Π.Δ. δεν περιληφθεί εργαζόμενος ή εργαζόμενοι που απασχολήθηκαν στην επιχείρηση κατά το χρονικό διάστημα στο οποίο αναφέρεται η Α.Π.Δ και οι οποίοι έχουν δηλωθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» της υποπαραγράφου ΙΑ.3. της παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του νόμου 4152/2013 (ΦΕΚ Α' 107), επιβάλλεται στον εργοδότη από την Ειδική Υπηρεσία Ελέγχου Ασφάλισης (Ε.ΥΠ.Ε.Α.) και κάθε άλλο αρμόδιο ελεγκτικό όργανο αυτοτελής διοικητική κύρωση (πρόστιμο) ίση με την επιβαλλόμενη από τους αρμόδιους Επιθεωρητές Εργασίας ή Ειδικούς Επιθεωρητές Εργασίας για την παράβαση της μη αναγραφής εργαζομένου στον πίνακα προσωπικού δυνάμει της υπ' αριθμόν 27397/122/19.08.2013 (ΦΕΚ Β΄ 2062) υπουργικής απόφασης όπως εκάστοτε ισχύει".
4. ΕΝΙΑΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ (μειώνονται οι υψηλότερες εισφορές που ισχύουν για τους παλαιούς ασφαλισμένους στα εμπορικά, σε τράπεζες, στη ΔΕΗ, στην ΕΥΔΑΠ κα): "Από 1.12.2013 το ποσό της εισφοράς στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) όλων των μισθωτών, ασφαλισμένων πριν και μετά την 1.1.1993, υπολογίζεται σε ποσοστό 3% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3% για τον εργοδότη επί των πάσης φύσεως αποδοχών του εργαζόμενου, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 2084/1992, όπως ισχύει, και με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011 (Α΄226). ​Η πρόσθετη ειδική εισφορά στο ΕΤΕΑ ορίζεται: α) για τους υπαγόμενους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα σε 2% και βαρύνει τον ασφαλισμένο κατά 1,25% και τον εργοδότη κατά 0,75% και β) για τους απασχολούμενους σε υπόγειες στοές μεταλλείων – λιγνιτωρυχείων, σε υποθαλάσσιες εργασίες, καθώς και σε ορυχεία, σταθμούς παραγωγής και δίκτυα της ΔΕΗ ορίζεται σε 3% και βαρύνει κατά 2% τον εργοδότη και κατά 1% τον ασφαλισμένο. Από 1.12.2013 το ποσό της εισφοράς των αυτοαπασχολούμενων ήδη ασφαλισμένων στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), υπολογίζεται σε ποσοστό 6% επί της ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία καταβάλλονται εισφορές στον αντίστοιχο φορέα κύριας ασφάλισης και βαρύνει τους ασφαλισμένους".
ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 62 ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΓΑ
Ο υπουργός Εργασίας "παγώνοντας" τη συζήτηση που άνοιξε το υπ. Οικονομικών για νέες αλλαγές στα όρια συνταξιοδότησης (οι τελευταίες ψηφίστηκαν πέρυσι το Νοέμβριο προβλέποντας κατοχύρωση των θεμελιωμένων έως τα τέλη του 2010 ορίων και μεταβατικό στάδιο έως το 2012 για την εφαρμογή του 62ου και 67ου έτους) συμπεριέλαβε στο νομοσχέδιο:
- Τη δυνατότητα συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων από τον ΟΓΑ στα 62 έτη με 40 χρόνια ασφάλισης και καταβολή εισφορών σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα (διαδοχική ασφάλιση).
- Την καταβολή, σε όσους συνταξιοδοτούνται, προσωρινής σύνταξης η οποία θα αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 95% της κατώτατης.
- Την εφαρμογή της διαδοχικής ασφάλισης (απονομή χωριστών ποσών από κάθε φορέα) για τους ασφαλισμένους που συνταξιοδούνται από ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης (εκτός ΕΤΕΑ) τα οποία, έως και πέρυσι, ήταν Ν.Π.Δ.Δ.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Το Ασφαλιστικό θα μπει, πάντως, στο μικροσκόπιο Επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα συγκροτήσει ο Γ. Βρούτσης για τη μετάβαση, από την 1/1/2015, στο νέο και λιγότερο "γενναιόδωρο" σύστημα υπολογισμού των συντάξεων με βάση την αναλογική και τη βασική σύνταξη που ισχύει για τα έτη Ασφάλισης από την 1/1/2011 και θα αρχίσει να εφαρμόζεται για όσους συνταξιοδοτούνται από το 2015.

Υποχρεωμένες οι τράπεζες να δέχονται τα εκκαθαριστικά του TaxisNet

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΣΟΔΩΝ

Υποχρεωμένες οι τράπεζες να δέχονται τα εκκαθαριστικά του TaxisNet

Υποχρεωμένες οι τράπεζες να δέχονται τα εκκαθαριστικά του TaxisNet
Διευκρινίσεις σχετικά με τα εκκαθαριστικά σημειώματα του TaxisNet τα οποία είναι εκτυπωμένα από το Διαδίκτυο έδωσε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος τόνισε πως οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να τα δέχονται.
Στο υπουργείο Οικονομικών, έχουν καταφθάσει πάμπολλες καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες οι τράπεζες εισπράττουν μεν δόσεις από φορολογούμενους που προσκομίζουν εκτυπωμένα εκκαθαριστικά σημειώματα, ωστόσο αρνούνται να καταβάλουν την όποια επιστροφή φόρου και αντί της διαδικτυακής εκτύπωσης απαιτούν το πρωτότυπο, αναφέρουν τα Νέα, ενώ μάλιστα οι ίδιες καταγγελίες επισημαίνουν πως ενώ τα πιστωτικά ιδρύματα δέχονται την εφάπαξ καταβολή του φόρου με τα εκτυπωμένα σημειώματα, αρνούνται να χορηγήσουν την έκπτωση του 5%.
Οι τράπεζες, αιτιολογούν τις παραπάνω ενέργειες υποστηρίζοντας ότι με παλαιότερες οδηγίες του το υπουργείο είχε διευκρινίσει ότι οι επιστροφές φόρου θα δίδονται μόνο σε όσους έχουν πρωτότυπα εκκαθαριστικά.
Από την πλευρά του, ο Χάρης Θεοχάρης ζήτησε από τους φορολογούμενους να καταγγέλλουν στην Ελληνική Ένωση Τραπεζών τις περιπτώσεις που υποκαταστήματα και υπάλληλοι δεν δέχονται το εκτυπωμένο από το Internet εκκαθαριστικό σημείωμα για την καταβολή ή την επιστροφή φόρου.

ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΔΕΗ: Σε ισχύ από 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό τιμολόγιο

ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ

ΔΕΗ: Σε ισχύ από 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό τιμολόγιο

ΔΕΗ: Σε ισχύ από 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό τιμολόγιο
Επανέρχεται από την 1η Νοεμβρίου, η χρέωση του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ, για τους καταναλωτές που κάνουν χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Το ωράριο του νυχτερινού τιμολογίου είναι από τις 02:00 έως τις 08:00 το πρωί και από τις 15:00 το μεσημέρι έως τις 17:00 το απόγευμα.
Σημειώνεται ότι τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν το νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να εξοικονομούν έως 45% της χρέωσης ανά κιλοβατώρα, ενώ παράλληλα έχουν μηδενικό κόστος για χρεώσεις του δικτύου μεταφοράς, διανομής αλλά και μειωμένες τιμές για τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας.

Κανένα σχόλιο στη δημόσια διαβούλευση για τον ενιαίο φόρο ακινήτων

Κανένα σχόλιο στη δημόσια διαβούλευση για τον ενιαίο φόρο ακινήτων
[29.10.2013]

Σε λίγα λεπτά εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή σχολίων επί του του νομοσχεδίου για τον ενιαίο φόρο ακινήτων (ΕΝ.Φ.Α.).

Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει ούτε ένα σχόλιο στη σχετική ιστοσελίδα της κυβέρνησης.

Το νομοσχέδιο αναρτήθηκε στις 24 Οκτωβρίου και η διαβούλευση λήγει σήμερα 29 Οκτωβρίου ώρα 13:00.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ Νέο σοκ! Κατασχέσεις για χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία. Ολη η απόφαση

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ

Νέο σοκ! Κατασχέσεις για χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία. Ολη η απόφαση

Νέο σοκ! Κατασχέσεις για χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία. Ολη η απόφαση


Την διαδικασία βεβαίωσης οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την λήψη αναγκαστικών μέτρων σε βάρος οφειλετών που περιλαμβάνουν και κατασχέσεις προβλέπει απόφαση του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση.

Μάλιστα, στην απόφαση αναφέρεται ρητά ότι, μερική εξόφληση της οφειλής χωρίς υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης δεν αναστέλλει τη διαδικασία λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης.

Α. Διαβίβαση της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

1. Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί διαβιβάζουν την Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής που εκδίδουν στο ΚΕΑΟ, εντός μηνός από τη σύνταξή της.

2. Η διαβίβαση των Πράξεων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στο ΚΕΑΟ γίνεται αυτοματοποιημένα, μέσω μηχανογραφικής εφαρμογής.

3. Οι Πράξεις διαβιβάζονται μεμονωμένα σε πραγματικό χρόνο μέσω ηλεκτρονικής υπηρεσίας (web service), ή γίνεται ομαδοποίησή τους και αποστέλλονται συγκεντρωτικά μέσω ηλεκτρονικού αρχείου.

4. Οι τεχνικές προδιαγραφές της ηλεκτρονικής αποστολής καθορίζονται από τη Διεύθυνση Πληροφορικής του ΚΕΑΟ σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις των ασφαλιστικών οργανισμών και την ΗΔΙΚΑ.

5. Στο ΚΕΑΟ διαβιβάζονται τα στοιχεία που περιλαμβάνει η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής.

6. Οι Πράξεις Βεβαίωσης Οφειλής ταξινομούνται ανά ασφαλιστικό οργανισμό και ανά κατηγορία, ανάλογα με το είδος της οφειλής. Σε κάθε ασφαλιστικό οργανισμό και σε κάθε κατηγορία δίνεται διακριτό χαρακτηριστικό.

7. Κατά την παραλαβή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής γίνεται έλεγχος πληρότητας, ορθότητας και συνέπειας στοιχείων από το πληροφοριακό σύστημα του ΚΕΑΟ. Σε περίπτωση που τα στοιχεία που έχουν διαβιβαστεί είναι ελλιπή ή λανθασμένα, ώστε να μην είναι δυνατή η ταυτοποίηση του οφειλέτη, ενημερώνεται άμεσα ο ασφαλιστικός οργανισμός, και η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής τίθεται σε εκκρεμότητα μέχρι την αποστολή των αναγκαίων στοιχείων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Β. Εγγραφή Οφειλής στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

1. Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων από το πληροφοριακό σύστημα του ΚΕΑΟ και την παραλαβή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής, αποδίδεται, με ηλεκτρονικό τρόπο, μοναδικός αριθμός ΚΕΑΟ.

Η απόδοση του μοναδικού αριθμού ΚΕΑΟ γίνεται με σειριακό τρόπο ανά ημερολογιακό έτος.

2. Κατά την πρώτη εφαρμογή, οι Πράξεις Βεβαίωσης Οφειλής που διαβιβάζονται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στο ΚΕΑΟ, και για τις οποίες έχει συνταχθεί ή εκδοθεί χρηματικός κατάλογος από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, δεν θα λάβουν μοναδικό αριθμό ΚΕΑΟ.

Ο αριθμός βεβαίωσης που έχουν λάβει στον ασφαλιστικό οργανισμό θεωρείται οιονεί μοναδικός αριθμός ΚΕΑΟ.

Οι Πράξεις Βεβαίωσης Οφειλής που διαβιβάζονται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στο ΚΕΑΟ, και για τις οποίες δεν έχει συνταχθεί ή εκδοθεί χρηματικός κατάλογος από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς λαμβάνουν μοναδικό αριθμό ΚΕΑΟ.

Ως ημερομηνία έναρξης παραγραφής των οφειλών στις ανωτέρω περιπτώσεις λαμβάνεται η ημερομηνία που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις των ασφαλιστικών οργανισμών.

3. Με την απόδοση μοναδικού αριθμού ΚΕΑΟ στην Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής, αυτή καθίσταται νόμιμος εκτελεστός τίτλος, και εγγράφεται ηλεκτρονικά στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ.

Το ΚΕΑΟ επιδιώκει την είσπραξη της οφειλής, ενώ το ποσό που εισπράττεται αποτελεί έσοδο των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών.

Ταυτόχρονα ενημερώνεται το Ηλεκτρονικό Μητρώο Οφειλετών στο οποίο καταχωρούνται τα στοιχεία του οφειλέτη και της οφειλής.

Στους οφειλέτες αποδίδεται Αριθμός Μητρώου Οφειλέτη ΚΕΑΟ, και ο αριθμός μητρώου του οφειλέτη στον ασφαλιστικό οργανισμό καταχωρείται ως στοιχείο στο λογαριασμό του οφειλέτη που τηρείται στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Οφειλετών του ΚΕΑΟ.

4. Μετά την εγγραφή στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων, παύει κάθε αρμοδιότητα είσπραξης, ρύθμισης ή λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης των ασφαλιστικών οργανισμών για τις οφειλές που διαβιβάστηκαν στο ΚΕΑΟ.

5. Στο ΚΕΑΟ διαβιβάζεται άμεσα κάθε Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής που συντάσσεται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ανεξαρτήτως ποσού, εφόσον αφορά οφειλέτη για τον οποίο υπάρχει οφειλή σε εκκρεμότητα ή σε ρύθμιση στο ΚΕΑΟ, η οποία αφορά τον ασφαλιστικό οργανισμό που συντάσσει την Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής.

6. Η διαδικασία, όπως περιγράφεται στο παρόν Κεφάλαιο, ολοκληρώνεται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από τη διαβίβαση της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στο ΚΕΑΟ.

Γ. Διαχωρισμός Οφειλών σε άμεσα και μη εισπράξιμες - Ενημέρωση Οφειλέτη - Είσπραξη Οφειλής

1. Μετά την εγγραφή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ, οι οφειλές διαχωρίζονται από το πληροφοριακό σύστημα του ΚΕΑΟ σε άμεσα εισπράξιμες και μη, βάσει κριτηρίων που καθορίζονται από την Διεύθυνση Ανάλυσης και Αξιολόγησης Κινδύνου του ΚΕΑΟ.

2. Οι υπηρεσίες του ΚΕΑΟ δίνουν προτεραιότητα στις οφειλές που χαρακτηρίζονται σύμφωνα με τα ανωτέρω ως άμεσα εισπράξιμες, και προχωρούν στην ενημέρωση του οφειλέτη για την ύπαρξη της οφειλής, εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών.

3. Ο οφειλέτης ενημερώνεται από τις υπηρεσίες του ΚΕΑΟ για το σύνολο της οφειλής του με έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω τρόπους:

i) Μέσω τηλεφωνικού κέντρου (call center).

ii) Μέσω μηνύματος κινητής τηλεφωνίας (sms).

iii) Μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

iv) Μέσω του διαδικτυακού ηλεκτρονικού λογαριασμού του ΚΕΑΟ, κατόπιν πιστοποίησης.

v) Μέσω γραπτής ειδοποίησης που αποστέλλεται στην επαγγελματική του διεύθυνση ή στη διεύθυνση κατοικίας του.

Με τις παραπάνω ειδοποιήσεις, ο οφειλέτης καλείται να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει το σύνολο της οφειλής του άμεσα, εντός προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών από τη λήψη της ειδοποίησης, με την υπενθύμιση ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσής του θα ακολουθήσει η λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ - Ν.Δ. 356/1974).

4. Ο οφειλέτης μπορεί να εξοφλήσει το σύνολο ή μέρος της οφειλής του (κεφάλαιο και τυχόν προσαυξήσεις), ή να υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης οφειλών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις, εφόσον υφίσταται δυνατότητα ρύθμισης για το είδος της οφειλής.

Μερική εξόφληση της οφειλής χωρίς υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης δεν αναστέλλει τη διαδικασία λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης.

Η οφειλή αναπροσαρμόζεται στο τρέχον ασφάλιστρο και μετά την έκδοση της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής και την απόδοση μοναδικού αριθμού ΚΕΑΟ, για τις περιπτώσεις που προβλέπεται από τις διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών.

Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλών σε περισσότερους του ενός ασφαλιστικούς οργανισμούς, η εξόφληση ή η ρύθμιση οφειλών γίνεται ανά ασφαλιστικό οργανισμό. Ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει το σύνολο των οφειλών του προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ή να επιλέξει να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει το σύνολο των οφειλών του προς έναν ασφαλιστικό οργανισμό, αφήνοντας σε εκκρεμότητα τις οφειλές προς τους λοιπούς ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Αρμόδια υπηρεσία για την υπαγωγή του οφειλέτη σε καθεστώς ρύθμισης είναι η περιφερειακή υπηρεσία του ΚΕΑΟ στην οποία βρίσκεται η έδρα ή η μόνιμη κατοικία του οφειλέτη, για το σύνολο των οφειλών ανά την επικράτεια προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς που εντάσσονται στο ΚΕΑΟ και αφορούν τον ίδιο οφειλέτη. Οι ανωτέρω υπηρεσίες ελέγχουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης και εκδίδουν τις σχετικές αποφάσεις.

Η εξόφληση της οφειλής ή σε περίπτωση ρύθμισης η καταβολή της δόσης γίνεται στις περιφερειακές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ ή στις περιφερειακές υπηρεσίες του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ ή σε Τραπεζικά Ιδρύματα με χρέωση λογαριασμού μέσω ΔΙΑΣ.

5. Οι εισπράξεις του ΚΕΑΟ αποτυπώνονται ηλεκτρονικά στα λογιστικά βιβλία του ΚΕΑΟ μέσω της ανάπτυξης διεπαφών με το υποσύστημα οικονομικής διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος που υποστηρίζει το ΚΕΑΟ.

Δ. Αποστολή Ατομικής Ειδοποίησης στον οφειλέτη

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν ανταποκριθεί εντός της ως άνω προθεσμίας δέκα εργάσιμων ημερών, και εντός μηνός από την εγγραφή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ, αποστέλλεται στον οφειλέτη Ατομική Ειδοποίηση.

Στην Ατομική Ειδοποίηση αναγράφονται αναλυτικά το είδος και το ποσό της οφειλής ανά Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής, αναπροσαρμοσμένο στις περιπτώσεις που προβλέπεται από τις διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών, με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη, προσαυξήσεις ή άλλες τυχόν επιβαρύνσεις, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί την ημερομηνία έκδοσης της Ατομικής Ειδοποίησης.

Στον οφειλέτη δίνεται αποκλειστική προθεσμία είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της Ατομικής Ειδοποίησης, προκειμένου να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει την οφειλή του.

Η Ατομική Ειδοποίηση αποστέλλεται είτε εγγράφως είτε ηλεκτρονικά.

Η έγγραφη ειδοποίηση αποστέλλεται με συστημένη επιστολή ή επιδίδεται με υπάλληλο του ΚΕΑΟ ή δικαστικό επιμελητή.

Η ηλεκτρονική ειδοποίηση κοινοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3979/2011 (ΦΕΚ 138, Α΄), ή σύμφωνα με τις διατάξεις που εκάστοτε ισχύουν για την ηλεκτρονική κοινοποίηση. Στην περίπτωση αυτή ως ημερομηνία παραλαβής της Ατομικής Ειδοποίησης θεωρείται η ημερομηνία ηλεκτρονικής πρόσβασης του οφειλέτη στην εφαρμογή «Ηλεκτρονική Ενημέρωση Οφειλετών» του ΟΠΣ - ΙΚΑ, η οποία καταχωρείται ηλεκτρονικά και μπορεί να αποτυπωθεί εγγράφως.

Ατομική Ειδοποίηση αποστέλλεται και στις περιπτώσεις οφειλών που είχαν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης στο ΚΕΑΟ, και εκπίπτουν αυτής.

Ε. Λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης

Μετά τη λήξη της προθεσμίας των είκοσι (20) ημερών που τίθεται στην Ατομική Ειδοποίηση και εφόσον ο οφειλέτης δεν εξοφλήσει ή ρυθμίσει την οφειλή του, τα Περιφερειακά Τμήματα του ΚΕΑΟ, προβαίνουν στη λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ - Ν.Δ. 356/1974).

Τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης που λαμβάνονται διαφοροποιούνται ανά κατηγορία οφειλέτη, και προσδιορίζονται από τις Διευθύνσεις Ανάλυσης και Αξιολόγησης Κινδύνου και Αναγκαστικών Μέτρων Είσπραξης και Νομικής Υποστήριξης του ΚΕΑΟ.

Σε ειδικές κατηγορίες οφειλετών του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ δύναται, εκτός των ανωτέρω μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, να αναστέλλεται η δυνατότητα υποβολής ΑΠΔ μέσω διαδικτύου κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 17 του ν.3846/2010 (ΦΕΚ 66, Α΄)

Σε περίπτωση που για τον ίδιο οφειλέτη, υπάρχουν περισσότερες της μίας οφειλές προς έναν ή περισσότερους ασφαλιστικούς οργανισμούς, κατά τη διάρκεια της λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, αντικείμενο διεκδίκησης από το ΚΕΑΟ αποτελεί το συνολικό ποσό της οφειλής προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Κατά τη διαδικασία λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης είναι δυνατή η υπαγωγή του οφειλέτη σε καθεστώς ρύθμισης.

Στ. Ενημέρωση Ασφαλιστικών Οργανισμών - Χορήγηση Ασφαλιστικής Ενημερότητας ή Πιστοποιητικού Οφειλής.

1. Σε όλα τα στάδια της διαδικασίας είσπραξης και λήψης μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης στο ΚΕΑΟ, ενημερώνεται το Ηλεκτρονικό Μητρώο Οφειλετών που τηρείται στο ΚΕΑΟ, καθώς και οι οικείοι ασφαλιστικοί οργανισμοί.

Για την ενημέρωση των ασφαλιστικών οργανισμών, η Διεύθυνση Πληροφορικής του ΚΕΑΟ σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις των ασφαλιστικών οργανισμών ή την ΗΔΙΚΑ, αναπτύσσει και λειτουργεί σχετική μηχανογραφική εφαρμογή, είτε με χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών (web services) είτε με χρήση διαδικτυακής εφαρμογής σε πιστοποιημένους χρήστες υπαλλήλους των ασφαλιστικών οργανισμών.

2. Η ασφαλιστική ενημερότητα ή το πιστοποιητικό οφειλής σε περίπτωση υπαγωγής σε ρύθμιση οφειλών, χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες των ασφαλιστικών οργανισμών. Για τη χορήγηση των ανωτέρω οι υπηρεσίες των ασφαλιστικών οργανισμών πραγματοποιούν έλεγχο στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Οφειλετών σχετικά με την ύπαρξη οφειλής που έχει διαβιβαστεί στο ΚΕΑΟ. Σε περίπτωση που υπάρχει στο ΚΕΑΟ οφειλή σε εκκρεμότητα, ανεξάρτητα τον ασφαλιστικό οργανισμό που αφορά αυτή, δεν χορηγείται ασφαλιστική ενημερότητα ή πιστοποιητικό οφειλής.

Ζ. Πληροφοριακή Υποδομή Υποστήριξης του ΚΕΑΟ

Για την πληροφοριακή υποδομή του ΚΕΑΟ αξιοποιείται το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, έτσι όπως αυτό προσαρμόζεται για την κάλυψη των ειδικών αναγκών και απαιτήσεων του ΚΕΑΟ.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΑ Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ που θα πληρώσουμε από τις 4 Νοεμβρίου

ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΑ

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ που θα πληρώσουμε από τις 4 Νοεμβρίου

Μην περιμένετε φέτος, όπως και το 2012, να έρθει ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας
Μην περιμένετε φέτος, όπως και το 2012, να έρθει ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας
Ρεπορτάζ Κώστας Τσαχάκης.
Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα ο... Γολγοθάς των ιδιοκτητών αυτοκινήτων καθώς τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα ανοίξει την ηλεκτρονική εφαρμογή για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2014 που πρέπει να εξοφληθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Χιλιάδες φορολογούμενοι θα κληθούν να καταβάλουν μεγάλα ποσά φόρου το τελευταίο δίμηνο αφού όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2014 θα πρέπει πληρώσουν και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ηλεκτρονική εφαρμογή για τα τέλη κυκλοφορίας θα ανοίξει στις 4 Νοεμβρίου ενώ είναι πιθανή μία ολιγοήμερη παράταση προκειμένου να μπει στο σύστημα και ο φόρος πολυτελείας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι και εφέτος για δεύτερη στη σειρά χρονιά δεν θα σταλούν ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας ενώ δεν υπάρχουν κι αλλαγές στις επιβαρύνσεις ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων.
Από τα τέλη τα προσδοκώμενα έσοδα προσεγγίζουν το 1 δισ. ευρώ / Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης σε Ι.Χ. αυτοκίνητα 1.929 κυβικών εκατοστών και άνω, σε πισίνες και αεροσκάφη υπολογίζεται ότι θα αποφέρει έσοδα ύψους 136 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η διπλή φορολογική επιβάρυνση σημαίνει, ότι όσοι διαθέτουν Ι.Χ. αυτοκίνητο από 1.929 και μέχρι 4.700 κυβικά εκατοστά θα πρέπει να καταβάλουν στο τελευταίο δίμηνο του έτους φόρους που θα κυμαίνονται από 947 έως 5.140 ευρώ καθώς θα φορολογηθούν διπλά, με τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Από τον φόρο δεν γλιτώνουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων που τα πούλησαν εντός του 2013 ή κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας στα τέλη του περασμένου έτους, αφού το μέτρο ισχύει αναδρομικά από τη χρήση του 2012.
Ειδικότερα, οι κάτοχοι Ι.Χ. αυτοκινήτων με κινητήρες 1.929 κυβικών και άνω θα κληθούν να πληρώσουν εντός του διμήνου Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου :
1. Τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2014, τα οποία ξεκινούν από 660 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 1.320 ευρώ.
2. Τον νέο φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος ξεκινά από τα 287 ευρώ για Ι.Χ. κυβισμού από 1.929 κ. εκ. και παλαιότητας από 5 μέχρι 10 έτη, ανέρχεται σε 1.780 ευρώ για Ι.Χ. 3.000 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 5 ετών και φθάνει τα 3.820 ευρώ για Ι.Χ. 4.700 κ.εκ. και παλαιότητας μέχρι 5 ετών. Ο φόρος πολυτελείας θα επιβληθεί σε όλα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με κινητήρες 1.929 κυβικών και άνω, παλαιότητας μέχρι 10 ετών. Υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί των αντικειμενικών δαπανών (τεκμηρίων) διαβίωσης, που ισχύουν φέτος για τα Ι.Χ. με κινητήρες μέχρι 2.500 κ.εκ. και με συντελεστή 10% επί των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης που ισχύουν για τα Ι.Χ. άνω των 2.500 κ.εκ.
Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. 2.000 κ.εκ. και παλαιότητας 4 ετών θα πληρώσει φόρους συνολικού ύψους 1.100 ευρώ (660 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και 440 ευρώ φόρο πολυτελούς διαβίωσης). Άλλος ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.500 κ.εκ. και παλαιότητας 4,5 ετών θα καταβάλει φόρους συνολικού ύψους 1.545 ευρώ (880 ευρώ για τέλη και 665 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης).
Το νέο φόρο πολυτελούς διαβίωσης θα κληθούν να πληρώσουν και όσοι έχουν στην κατοχή τους πισίνα ή αεροσκάφος. Στις πισίνες, εξωτερικές και εσωτερικές, ο φόρος υπολογίζεται με ποσοστό 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης. Στα αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.
Τα τέλη κυκλοφορίας για το 2014 με βάση τα κυβικά του κάθε ΙΧ έχουν ως εξής:
Από 51 κ.ε. έως 300 κ.ε. 22 ευρώ
Από 301 κ.ε έως 758 κ.ε. 55 ευρώ
Από 786 κ.ε έως 1.071 κ.ε. 120 ευρώ
Από 1.072 κ.ε έως 1.357 κ.ε. 135 ευρώ
Από 1.358 κ.ε έως 1.548 κ.ε. 240 ευρώ
Από 1.549 κ.ε έως 1.738 κ.ε. 265 ευρώ
Από 1.739 κ.ε έως 1.928 κ.ε 300 ευρώ
Από 1.929 κ.ε έως 2.357 κ.ε 660 ευρώ
Από 2.358 κ.ε έως 3.000 κ.ε 880 ευρώ
Από 3.001 κ.ε έως 4.000 κ.ε 1.000 ευρώ
Από 4.001 κ.ε και άνω 1.320 ευρώ

Πώς θα συμπληρώσετε ηλεκτρονικά τις αλλαγές για το Ε9 - Άνοιξε το Taxisnet για τις τροποποιητικές δηλώσεις Του Απόστολου Αλωνιάτη

Πώς θα συμπληρώσετε ηλεκτρονικά τις αλλαγές για το Ε9 - Άνοιξε το Taxisnet για τις τροποποιητικές δηλώσεις

Του Απόστολου Αλωνιάτη
Μετά από την πολύμηνη συζήτηση για το Ε9 και την συμπλήρωση του, άνοιξε πριν από λίγες μέρες η εφαρμογή για την υποβολή των τροποποιητικών δηλώσεων ακινήτων (Ε9).
Σήμερα σας δίνουμε οδηγίες για την συμπλήρωση αυτών των δηλώσεων, όπως αυτές δόθηκαν από την ΓΓΠΣ.
Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά ότι τα ΦΑΠ του 2011 και 2012 μπορούν να διορθωθούν χωρίς πρόστιμο μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου και ο ΦΑΠ του 2013, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2014.

1.Γενικές οδηγίες που αφορούν την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 από τα φυσικά πρόσωπα

  • Η διαδικασία διόρθωσης στοιχείων ακινήτων που προβλέπεται στο άρθρο 2 της ΠΟΛ 1225/2012 (όπως τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ 1188/2013), δηλαδή η υποβολή των εμπρόθεσμων και εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 για τα έτη 2011 και μετά, πραγματοποιείται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής «υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων Ε9» (ΠΟΛ 1234/2013)
  • Η δυνατότητα υποβολής τροποποιητικής δήλωσης Ε9 για τα έτη 2011 και μετά, δίνεται εφόσον έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό σημείωμα Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (Φ.Α.Π.) για τα έτη αυτά. (Να θυμίσουμε εδώ ότι δεν θα εκδοθούν εκκαθαριστικά για όσους έχουν μηδενικό φόρο. Σύμφωνα με πληροφορίες η δυνατότητα για διόρθωση γενικά του Ε9 θα δοθεί και σε αυτούς του δεν έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό).
  • Ακόμα και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος έχει υποβάλλει χειρόγραφα στη Δ.Ο.Υ. τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων, δύναται να υποβάλλει τροποποιητική δήλωση και ηλεκτρονικά. Για την εκκαθάριση του Φ.Α.Π. θα ληφθεί υπόψη η ηλεκτρονικά υποβληθείσα δήλωση.
  • Όλα τα εκκαθαριστικά σημειώματα Φ.Α.Π. αναρτώνται στην εφαρμογή, μετά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης (από 2011 και μετά) και ο φορολογούμενος ενημερώνεται μέσω ηλεκτρονικής κοινοποίησης.
  • Εάν οι διορθώσεις που πραγματοποιούνται αφορούν περισσότερα του ενός έτη, θα πρέπει ο φορολογούμενος να ξεκινήσει την υποβολή τροποποιητικής από το πρώτο διαθέσιμο στη εφαρμογή έτος που πρέπει η τροποποίηση αυτή να γίνει. (Αν θέλουμε να διορθώσουμε τα εκκαθαριστικά για όλα τα χρόνια , αρχίζουμε τις διορθώσεις από το έτος 2011 προς το έτος 2013).
  • Το έτος 2010 είναι διαθέσιμο μόνο για εκτυπώσεις υποβληθεισών δηλώσεων μέσω της εφαρμογής, περιουσιακής κατάστασης και εκκαθαριστικού Φ.Α.Π. (Δεν μπορούμε να κάνουμε διόρθωση στο 2010. Η δήλωση αυτή θεωρείται ανακλητική και είναι στην δικαιοδοσία του εφόρου να γίνει δεκτή ή όχι. Σύμφωνα με το νόμο Η ανακλητική δήλωση Φόρου Ακίνητης Περιουσίας πρέπει να συνοδεύεται από εκείνα τα παραστατικά που δικαιολογούν τη συγγνωστή πλάνη του υπόχρεου και τη μείωση της φορολογητέας ύλης και τα οποία, εφόσον γίνουν δεκτά από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ., θα εκκαθαριστεί και ο τυχόν επιπλέον φόρος θα επιστραφεί ή θα συμψηφιστεί κατά περίπτωση. Σε περίπτωση μη αποδοχής των λόγων που επικαλείται ο υπόχρεος από τον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ., τότε ο τελευταίος υποχρεούται να το γνωστοποιήσει στον φορολογούμενο με απόδειξη, ο οποίος μπορεί να την προσβάλλει προσφεύγοντας μέσα στις οριζόμενες προθεσμίες από άρθρο 66 του ν. 2717/1999, ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου. Αν η ανακλητική δήλωση υποβληθεί σε χρόνο μεταγενέστερο του οικείου έτους, ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποχρεούται να γνωστοποιήσει στον φορολογούμενο με απόδειξη ότι η ανάκληση δεν γίνεται δεκτή λόγω παρόδου του οικείου έτους και ο φορολογούμενος μπορεί να προσφύγει μέσα στην ανωτέρω οριζόμενη προθεσμία κατά της γνωστοποίησης ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, το οποίο αποφαίνεται στην ουσία.).
  • Για τα έτη 2011, 2012 και 2013 είναι διαθέσιμες οι εκτυπώσεις υποβληθεισών δηλώσεων μέσω της εφαρμογής, περιουσιακής κατάστασης και εκκαθαριστικού Φ.Α.Π. εφόσον έχει εκδοθεί. Για όποιο από αυτά τα έτη έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό σημείωμα Φ.Α.Π. , είναι ενεργή και η «υποβολή τροποποιητικής δήλωσης Ε9 της ΠΟΛ 1225/2012 (1188/2013).
  • Κατά την εισαγωγή του στο σύστημα, ο φορολογούμενος μπορεί να επιλέξει από λίστα το έτος για το οποίο επιθυμεί να κάνει κάποια ενέργεια. «Προεπιλεγμένο έτος» εμφανίζεται το μικρότερο έτος για το οποίο υπάρχει εκκρεμότητα για το φορολογούμενο (προσωρινή δήλωση κ.λ.π), διαφορετικά το τρέχον έτος.
  • Όταν επιλέγεται «οριστικοποίηση» της τροποποιητικής δήλωσης Ε9 σε ένα έτος, εάν κάποιες από τις διορθώσεις που έγιναν, αφορούν και επόμενο έτος, τότε δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς της δήλωσης αυτής στο επόμενο έτος, εφόσον για το επόμενο έτος υπάρχει εκκαθάριση Φ.Α.Π.
  • Στο επόμενο έτος, η δήλωση μεταφέρεται ως «προσωρινά» υποβαλλόμενη και ο φορολογούμενος, πρέπει να επιλέξει το έτος αυτό και στη συνέχεια την καρτέλα «υποβολή δήλωσης Ε9», ώστε να μπορέσει να την επεξεργαστεί. Πριν ξεκινήσει η επεξεργασία της προσωρινής δήλωσης, πρέπει να γίνεται έλεγχος της προεπισκόπισης περιουσιακής κατάστασης, όπως έχει διαμορφωθεί από την προσωρινή δήλωση.
  • Εάν ο φορολογούμενος κατά τη στιγμή της οριστικής υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, δεν επέλεξε μεταφορά της δήλωσης σε επόμενο έτος, μπορεί και εκ των υστέρων από την καρτέλα δηλώσεις Ε9 να επιλέξει μεταφορά δήλωσης σε επόμενο έτος.
  • Η οποιαδήποτε εισαγωγή, μεταβολή ή διαγραφή ακινήτου (ακόμα και η συμπλήρωση αριθμού παροχής ρεύματος στο 2013) , θα πρέπει να αιτιολογείται μέσω συνοπτικής περιγραφής σε πεδίο που εμφανίζεται (αριθμός και ημερομηνία συμβολαίου απόκτησης ή μεταβίβασης κ.λ.π.). Η συμπλήρωση αυτών των πεδίων, δεν αντικαθιστά τις «σημειώσεις του Φορολογούμενου».
  • Εάν μετά την οριστική υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης, διαπιστωθούν λάθη ή παραλείψεις, έτσι ώστε να μην απεικονίζεται ορθά η περιουσιακή εικόνα για το συγκεκριμένο έτος, μπορεί να υποβληθεί νέα τροποποιητική δήλωση Ε9, μετά την έκδοση του εκκαθαριστικού σημειώματος ΦΑΠ της προηγούμενης υποβληθείσας τροποποιητικής δήλωσης.
  • Δοθέντος ότι οι φορολογούμενοι ήδη κλήθηκαν να επικαιροποιήσουν την περιουσιακή εικόνα των αγροτεμαχίων στο έτος 2013, δεν είναι υποχρεωτικό να προβούν σε διορθώσεις στην περιουσιακή εικόνα των αγροτεμαχίων για τα έτη 2011 και 2012, εκτός και εάν το επιθυμούν.
  • Οι τροποποιητικές δηλώσεις αποβιωσάντων, οι αρχικές δηλώσεις Ε9 καθώς και οι αιτήσεις απαλλαγών-διόρθωσης φορολογητέας αξίας ακινήτου , υποβάλλονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

2.Υποβολή Τροποποιητικής Δήλωσης Ε9

Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν με ηλεκτρονικό τρόπο, τροποποιητική δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2011 και επομένων, εφόσον έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό σημείωμα Φόρου Ακίνητης Περιουσίας για το αντίστοιχο έτος
Κατά την εισαγωγή του στο σύστημα, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει από λίστα το έτος για το οποίο επιθυμεί να κάνει κάποια ενέργεια. «Προεπιλεγμένο έτος» εμφανίζεται το μικρότερο έτος για το οποίο υπάρχει εκκρεμότητα προσωρινής δήλωσης για το φορολογούμενο, διαφορετικά το τρέχον έτος. Ο χρήστης αφού επιλέξει το επιθυμητό έτος, μπορεί να ανακτήσει και να εκτυπώσει τις δηλώσεις που έχει υποβάλλει στο έτος, την περιουσιακή του εικόνα, και εφόσον το επιτρέπει το σύστημα να υποβάλλει δήλωση Ε9 για το επιλεγμένο έτος.
Εάν ο χρήστης επιθυμεί τη μετάβαση σε διαφορετικό έτος από αυτό που φαίνεται επιλεγμένο στη λίστα, αρκεί να αλλάξει την επιλογή έτους από τη διαθέσιμη λίστα.
Κατά την υποβολή τροποποιητικής δήλωσης Ε9, έχει προστεθεί στη φόρμα εισαγωγής/μεταβολής/διαγραφής ακινήτου του «πίνακα 1» και «πίνακα 2», υποχρεωτικό πεδίο στο οποίο ο χρήστης καλείται να αιτιολογήσει μέσω συνοπτικής περιγραφής το λόγο που πραγματοποιεί την ενέργεια αυτή (αριθμός και ημερομηνία συμβολαίου απόκτησης ή μεταβίβασης κ.λ.). Το πεδίο αυτό δεν αντικαθιστά το πεδίο σημειώσεων της δήλωσης.
Στο σύστημα προστέθηκε η δυνατότητα μεταφοράς σε επόμενο έτος του περιεχομένου τροποποιητικής δήλωσης Ε9 που υπεβλήθη σε προηγούμενο έτος, εφόσον κάποιες από τις διορθώσεις που έγιναν, αφορούν και επόμενο έτος. Εάν ο χρήστης εγκρίνει τη μεταφορά δήλωσης Ε9 σε επόμενο έτος και εφόσον αυτή είναι εφικτή, η δήλωση αποθηκεύεται ως προσωρινή στο επόμενο έτος, δημιουργείται εκκρεμότητα υποβολής δήλωσης Ε9 και ο χρήστης θα πρέπει να μεταβεί στο επόμενο έτος για να επεξεργαστεί το περιεχόμενο της δήλωσης και να την υποβάλλει οριστικά εφόσον ολοκληρώσει τις μεταβολές που επιθυμεί.
Η δυνατότητα «μεταφοράς της δήλωσης στο επόμενο έτος» δίνεται:
  • Κατά την οριστική υποβολή τροποποιητικής δήλωσης Ε9 σε προηγούμενο έτος.
Με την οριστική υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης Ε9, εμφανίζεται στην οθόνη μήνυμα έγκρισης ή απόρριψης της μεταφοράς της δήλωσης στο επόμενο έτος.
Σε περίπτωση που ο χρήστης εγκρίνει τη μεταφορά της δήλωσης στο επόμενο έτος και εφόσον η μεταφορά ολοκληρωθεί με επιτυχία, τότε εμφανίζεται μήνυμα στην οθόνη που ενημερώνει το χρήστη ότι θα πρέπει να μεταβεί στο επόμενο έτος για να επεξεργαστεί τα στοιχεία της δήλωσης.
  • Στις διαθέσιμες ενέργειες της καρτέλας «Δηλώσεις Ε9» και είναι ενεργή μόνο για τις τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 που υπέβαλε ο χρήστης στο έτος. Ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει από τον πίνακα «Δηλώσεις Ε9» τη γραμμή της δήλωσης το περιεχόμενο της οποίας θέλει να μεταφέρει στο επόμενο έτος και εν συνεχεία να πατήσει το σύνδεσμο «Μεταφορά επιλεγμένης Δήλωσης Ε9 στο επόμενο έτος».

Απόστολος Αλωνιάτης είναι οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α. Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Οικονομικός Διευθυντής της PROSVASIS AEBE, Συγγραφέας



Πηγή: Πώς θα συμπληρώσετε ηλεκτρονικά τις αλλαγές για το Ε9 - Άνοιξε το Taxisnet για τις τροποποιητικές δηλώσεις | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/27482/pos-tha-symplirosete-ilektronika-tis-allages-gia-e9-anoixe-taxisnet-gia-tis#ixzz2j7iPAn5s

Στριμώχνουν τον εργοδότη για να την πληρώσει ο εργαζόμενος

Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013 14:49

Στριμώχνουν τον εργοδότη για να την πληρώσει ο εργαζόμενος

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Στριμώχνουν τον εργοδότη για να την πληρώσει ο εργαζόμενος
Θα δυσκολευτείτε να κατανοήσετε τη σημερινή μας ιστορία αλλά νομίζουμε ότι αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε. Μήνες ολόκληρους σχεδίαζαν στο υπουργείο Οικονομικών το νέο σύστημα υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ.
Γράφει:  
Και κατέληξαν σε ένα σύστημα το οποίο υποχρεώνει τους επιχειρηματίες να πληρώνουν…10 ευρώ μόνο και μόνο για να γίνει αποδεκτή η δήλωση. Το κατάπιαμε οι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης ΦΠΑ γιατί πιστέψαμε το βασικό επιχείρημα του υπουργείου Οικονομικών. Τι συνέβαινε μέχρι πρότινος; Για όποιον δεν είχε να πληρώσει τον ΦΠΑ, το σύστημα ήταν έτσι φτιαγμένο ώστε να απορρίπτει ακόμη και τη δήλωση.
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Το υπουργείο Οικονομικών δεν γνώριζε καν τη έχει λαμβάνειν από τον φορολογούμενο καθώς δήλωση δεν υπήρχε. Τουλάχιστον, τώρα συλλέγει περισσότερη πληροφορία καθώς ακόμη και αυτός που δεν έχει να πληρώσει, υποβάλλει τη δήλωση ώστε να γλιτώσει (τουλάχιστον) το πρόστιμο της μη υποβολής.
Αυτά για το υπουργείο Οικονομικών. Πάμε τώρα στο ΙΚΑ. Το οποίο τον Αύγουστο πήρε και αυτό τη σωστή απόφαση. Να δέχεται τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (σ.σ τη δήλωση που κάνει ο εργοδότης για να αποτυπώσει τα ένσημα του εργαζόμενου) ανεξάρτητα αν ο εργοδότης έχει να πληρώσει ή όχι τις ασφαλιστικές εισφορές. Ναι, η εισφοροαποφυγή είναι τεράστια. Ναι, οι περισσότεροι δεν πληρώνουν. Τουλάχιστον όμως, η υπηρεσία γνωρίζει τι έχει λαμβάνειν και μπορεί να το διεκδικήσει. (θεωρητικά τουλάχιστον διότι οι κακές γλώσσες λένε ότι τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο ΙΚΑ είναι άπειρα).
Και ξαφνικά, η …μύγα τσίμπησε τους διοικούντες το ΙΚΑ. Οι οποίοι και προχώρησαν στην έκδοση της ακόλουθης ανακοίνωσης:
Από τη Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ανακοινώνεται ότι από την 1.11.2013 επανέρχεται το μέτρο της αναστολής υποβολής Α.Π.Δ. μέσω διαδικτύου για όλους τους εργοδότες που συστηματικά αποφεύγουν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και να προχωρήσουν σε τακτοποίηση των οφειλών τους προς το Ίδρυμα, σε εφαρμογή του άρθρου 17 του ν.3846/2010. Επισημαίνεται ότι το μέτρο της αναστολής υποβολής Α.Π.Δ. μέσω διαδικτύου είχε αρθεί μέσω της από 2.8.2013 απόφασης του Ιδρύματος, προκειμένου οι οφειλέτες εργοδότες να μπορέσουν να υπαχθούν σε καθεστώς ρύθμισης.
Τονίζεται ιδιαίτερα, ότι για τους εργοδότες αυτούς θα ληφθούν σωρευτικά όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης για την εξασφάλιση των απαιτήσεων του Ιδρύματος.
Τέλος, ενημερώνουμε ότι μετά την αναστολή της δυνατότητας υποβολής Α.Π.Δ. μέσω διαδικτύου, η υποβολή αυτών θα πραγματοποιείται μέσω της προσκόμισής τους με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στα αρμόδια Υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και θα παραλαμβάνεται μόνο αν ο εργοδότης καταβάλλει το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών Α.Π.Δ. και προχωρήσει σε τακτοποίηση των οφειλών του.
Η Διοίκηση του Ιδρύματος, όσο και οι εντεταλμένες σε αυτήν αρμόδιες υπηρεσίες, έχοντας ως βασική επιδίωξη τη μείωση της εισφοροδιαφυγής και την είσπραξη των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών, είναι στη διάθεσή σας, παρέχοντας πληροφορίες τόσο για την οφειλή σας, όσο και για τον τρόπο αποπληρωμής αυτής.
Τι καταλάβαμε από την ανακοίνωση; Ότι το ΙΚΑ άλλαξε …γνώμη μέσα σε δύο μήνες. Και θα σταματήσει από τον Νοέμβριο να δέχεται τις ΑΠΔ όσων δεν μπορούν να πληρώσουν τις εισφορές (ή όσων θέλουν να αποφύγουν την καταβολή). Πάμε πάλι πίσω λοιπόν. Κάτι που σημαίνει ότι θα επανέλθει το ίδιο ερώτημα που μας βασάνιζε εδώ και χρόνια: «και πώς θα μάθει το ΙΚΑ ποιοι του χρωστάνε και πόσα, όταν δεν δέχεται τις δηλώσεις τους; Ποιο είναι το νόημα μιας τέτοιας απόφασης; Να εκτεθούν οι επιχειρήσεις στον κίνδυνο επιβολής ενός προστίμου το ύψος του οποίου ανέρχεται στο 45% επί των ασφαλιστικών εισφορών; Εδώ η επιχείρηση δεν πληρώνει τα ένσημα. Τα πρόστιμα θα καταβάλλει;
Υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα καθαρά ηθικής τάξεως. Ποιος πληρώνει τη νύφη αυτών των αποφάσεων; Ο εργαζόμενος. Αυτός θα χρειαστεί την οριστικοποίηση των ενσήμων του για να καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης και δεν θα την πάρει επειδή δεν έχει υποβληθεί την ΑΠΔ. Αυτός θα ζητήσει τα ένσημα του έτους για να πάρει απαλλαγή ασφάλισης από το ΤΕΒΕ για το μπλοκάκι του. Και αυτός εκτεθειμένος στις ορέξεις του ΤΕΒΕ θα είναι.
Άλλον θέλουν να στριμώξουν και άλλος την πληρώνει;