Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

Η ΕΡΤ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ




ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Εφάπαξ τα τέλη Ι.Χ., σε 3 δόσεις ο φόρος πολυτελείας

ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Εφάπαξ τα τέλη Ι.Χ., σε 3 δόσεις ο φόρος πολυτελείας

Εφάπαξ τα τέλη Ι.Χ., σε 3 δόσεις ο φόρος πολυτελείας
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η Επιτροπή μπορεί να έχει παραδώσει εδώ και εβδομάδες το πόρισμά της σχετικά με την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά ακόμη δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις.
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί σε εταιρεία σχετικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων κατά την κτήση αλλά και την χρήση με βάση όχι τον κυβισμό του κινητήρα αλλά τις Αξίες Λιανικής.
Πάντως το μόνο σίγουρο μέχρι σήμερα είναι ότι τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2014 θα καταβληθούν εφάπαξ ενώ αντίθετα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα μπορεί να καταβληθεί σε 3 ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Ειδικότερα η προθεσμία για την καταβολή της 1ης δόσης, αναμένεται να συμπέσει με την προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας δηλαδή την 31η Δεκεμβρίου του 2013 ενώ αν δοθεί παράταση στην εξόφληση των Τελών την πρώτη εβδομάδα του 2014 όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια θα δοθεί ανάλογα και για την εξόφληση της δόσης του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Από εκεί και πέρα, η δεύτερη δόση θα πρέπει να πληρωθεί έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2014 και η 3η δόση στα τέλη Φεβρουαρίου της επόμενης χρονιάς. Η επιλογή των τριών δόσεων, δεν είναι τυχαία καθώς έσοδα που εισπράττονται μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2014, πιστώνονται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013.
Τώρα αν κάποιος δεν έχει να καταβάλλει το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για τη χρήση του 2012 τότε θα πρέπει να γνωρίζει πως η οφειλή θα εμφανίζεται στο σύστημα ως ληξιπρόθεσμη και επιβάλλεται επιτόκιο 1% κάθε μήνα...

Συμψηφισμός επιστροφών ΦΠΑ με οφειλές εισφορών στο ΙΚΑ

Πέμπτη, 07 Νοεμβρίου 2013 10:51

Συμψηφισμός επιστροφών ΦΠΑ με οφειλές εισφορών στο ΙΚΑ

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συμψηφισμός επιστροφών ΦΠΑ με οφειλές εισφορών στο ΙΚΑ
Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τον εντοπισμό επιχειρήσεων που ενώ χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές προς το ΙΚΑ έχουν κάνει αίτηση επιστροφής ΦΠΑ έχει ξεκινήσει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. 
Ήδη εντοπίστηκαν οι πρώτες 120 επιχειρήσεις που είχαν υποβάλει αίτηση επιστροφής ΦΠΑ 2,5 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα είχαν οφειλές προς το ΙΚΑ από εισφορές που δεν είχαν καταβάλει, ύψους 10 εκατ. ευρώ. 
Το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε σε συμψηφισμό των 2,5 εκατ. ευρώ με το αντίστοιχο μέρος των οφειλών τους και τις επόμενες μέρες πρόκειται να καταβάλει τα χρήματα αυτά στο ΙΚΑ. 
Ο συμψηφισμός οφειλών από εισφορές και επιστροφών φόρων που προβλέπονταν από τη νομοθεσία κατέστη εφικτός μετά το πρόγραμμα διασταυρώσεων που ενεργοποίησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τις επιχειρήσεις που οφείλουν στο ΙΚΑ. 
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι το μέτρο σε συνδυασμό με τις νέες ρυθμίσεις για την υποβολή των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων προς το ΙΚΑ θα συμβάλει στη συμμόρφωση των επιχειρήσεων όσον αφορά την καταβολή των εισφορών που οφείλουν και στην αύξηση των εσόδων προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Από αύριο εκτός απροόπτου οι διορθώσεις εκκαθαριστικών ΦΑΠ για το 2011 - Λήγει το 4μηνο για τις διορθώσεις των χρεωστικών εκκαθαριστικών Φ.Α.Π. 2011-2012

Από αύριο εκτός απροόπτου οι διορθώσεις εκκαθαριστικών ΦΑΠ για το 2011 - Λήγει το 4μηνο για τις διορθώσεις των χρεωστικών εκκαθαριστικών Φ.Α.Π. 2011-2012

Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κος Θεοχάρης, ολοκληρώνεται σύντομα η εκκαθάριση του Φ.Α.Π. 2011 (πιθανότατα αύριο) με την έκδοση και των μηδενικών εκκαθαριστικών.

Τα εν λόγω εκκαθαριστικά  θα αναρτηθούν στην εφαρμογή Ε9 και από την ημερομηνία έκδοσής τους (η οποία θα είναι μέσα στον Νοέμβριο) οι φορολογούμενοι θα έχουν 4 μήνες προθεσμία σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (ΠΟΛ.1225/24.12.2012) για την διόρθωσή τους.
Πρακτικά αυτό θα δώσει τη δυνατότητα και στους φορολογούμενους που δεν ήταν υπόχρεοι σε πληρωμή Φ.Α.Π., να προβούν σε διορθώσεις των στοιχείων ακινήτων τους (Ε9) για τα έτη 2011,2012, και 2013 μόλις αναρτηθούν και τα μηδενικά εκκαθαριστικά Φ.Α.Π. στην σχετική εφαρμογή της ΓΓΠΣ.

Επισημαίνεται ότι οι φορολογούμενοι οι οποίοι είναι υπόχρεοι πληρωμής Φ.Α.Π. για τα έτη 2011 και 2012, (χρεωστικά εκκαθαριστικά) και θέλουν να προβούν σε διορθώσεις των στοιχείων ακινήτων τους για τα συγκεκριμένα έτη, θα πρέπει να το κάνουν σύντομα.
Η 4μηνη διορία λήγει μέσα στον Νοέμβριο καθότι τα περισσότερα εκκαθαριστικά για τον ΦΑΠ 2011 και 2012 εκδόθηκαν κατά την διάρκεια του Ιουλίου.

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Φόρος πολυτελούς διαβίωσης με… ευκολίες πληρωμής

Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2013 15:07

Φόρος πολυτελούς διαβίωσης με… ευκολίες πληρωμής

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης με… ευκολίες πληρωμής
Εντός των επομένων ημερών, ενδεχομένως και αύριο, υπογράφεται η υπουργική απόφαση που θα διέπει τη διαδικασία καταβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του fmvoice.gr, η απόφαση θα προβλέπει ότι ο υπόχρεος θα έχει τη δυνατότητα να καταβάλει το ποσό σε τρεις ισόποσες δόσεις.

Γράφει:  

Η προθεσμία για την καταβολή της 1ης δόσης, αναμένεται να συμπέσει με την προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας δηλαδή την 31η Δεκεμβρίου του 2013. Από εκεί και πέρα, η δεύτερη δόση θα πρέπει να πληρωθεί έως τον Ιανουάριο του 2014 και η 3η δόση έως τον Φεβρουάριο του 2014. Η επιλογή των τριών δόσεων, δεν είναι τυχαία καθώς έσοδα που εισπράττονται μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2014, πιστώνονται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013.

Φόρος πολυτελείας επιβάλλεται:
•    Στα αυτοκίνητα με κινητήρα άνω των 1929 κυβικών ηλικίας το πολύ έως 10 ετών
•    Στις πισίνες ανεξαρτήτως επιφάνειας και
•    Στα αεροσκόφη. Εξαίρεση έχουν πάρει τα σκάφη αναψυχής.

Βροχή τα πρόστιμα, σταγόνα οι εισπράξεις

05/11/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βροχή τα πρόστιμα, σταγόνα οι εισπράξεις

Τα διοικητικά δικαστήρια επιβάλλουν ποινές στους φορολογούμενους, αλλά στα κρατικά ταμεία εισρέουν ελάχιστα χρήματα. Από τα 14,6 δισ. των ληξιπρόθεσμων οφειλών μόλις το 5,16% έχει εισπραχθεί.
        
 
Τα διοικητικά δικαστήρια επιβάλλουν ποινές στους φορολογούμενους, αλλά στα κρατικά ταμεία εισρέουν ελάχιστα χρήματα. Από τα 14,6 δισ. των ληξιπρόθεσμων οφειλών μόλις το 5,16% έχει εισπραχθεί

Του Μάριου Χριστοδούλου

50«Ψίχουλα» εξακολουθούν να μπαίνουν στα κρατικά ταμεία, παρά τον καταιγισμό των προστίμων που επιβάλλουν τα διοικητικά δικαστήρια σε φορολογούμενους που διώκονται για το αδίκημα της φοροδιαφυγής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 14,6 δισ. ευρώ που αποτελούν το συνολικό ύψος των προστίμων τα οποία έχουν επιβληθεί σε χιλιάδες υποθέσεις φοροδιαφυγής μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, το υπουργείο Οικονομικών κατάφερε να αποσπάσει μόλις το 5,16% αυτού του ποσού, ήτοι 755 εκατ. ευρώ.

Το υπόλοιπο κομμάτι αυτών των προστίμων που παραμένει ανείσπρακτο καταλήγει στη μεγάλη «δεξαμενή» των ληξιπρόθεσμων οφειλών που πλέον συγκεντρώνει χρέη 62 δισ. ευρώ.

Ανείσπρακτα και εκκρεμή

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της εταιρείας Ακρόπολις Χρηματιστηριακή, η οποία είχε εμπλακεί στο σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων. Στις 27 Ιουνίου 2012 βεβαιώθηκε στην εταιρεία πρόστιμο ύψους 4,8 δισ. ευρώ έπειτα από οριστική δικαστική απόφαση. Ωστόσο, το πρόστιμο αυτό θα μείνει «στα χαρτιά», αφού το Δημόσιο δεν έχει εισπράξει ούτε το 10% της προβεβαίωσης κατά την άσκηση της προσφυγής και οι υπεύθυνοι της εταιρείας βρίσκονται ήδη στη φυλακή.

Την ίδια ώρα, στα διοικητικά δικαστήρια όλης της χώρας εκκρεμούν για εκδίκαση πάνω από 111.000 φορολογικές υποθέσεις, από τις οποίες οι περίπου 32.700 αφορούν πρόστιμα και προσαυξήσεις συνολικού ύψους 80 δισ. ευρώ, που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για παραβάσεις όσον αφορά τον ΦΠΑ, τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και άλλα φορολογικά αντικείμενα.

Πολλά από τα καταλογισθέντα πρόστιμα είναι εξοντωτικά και οι φορολογούμενοι, προκειμένου να αποφύγουν την άμεση διεκδίκησή τους από το Δημόσιο, αποφασίζουν να προσφύγουν στα δικαστήρια. Εξαιτίας αυτής της αναπόφευκτης αντίδρασης των φορολογουμένων, οι υποθέσεις παραμένουν εκκρεμείς επί πολλά έτη.

Οταν κάποια στιγμή εκδικάζονται οι υποθέσεις και τα ποσά οριστικοποιούνται, είναι πλέον πρακτικά αδύνατον να εισπραχθούν από το Δημόσιο, επειδή οι επιχειρήσεις που τα οφείλουν δεν είναι σε θέση και πάλι να τα εξοφλήσουν. Αναλυτικότερα, όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών:

• Μέχρι και τις 30-9-2013 εκκρεμούσαν στα δικαστήρια 111.151 φορολογικές υποθέσεις, από τις οποίες 100.188 στο Πρωτοδικείο, 9.700 στο Εφετείο και 1.260 στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

• Μόνο για παραβάσεις σχετικές με τον ΦΠΑ, τον ΚΒΣ και λοιπούς φόρους και τέλη, οι προσφυγές που εκκρεμούσαν στα δικαστήρια στις 30-09-2013 έφθαναν τις 32.738. Το συνολικό ποσό για το οποίο είχαν ασκηθεί αυτές οι προσφυγές φθάνει τα 8,011 δισ. ευρώ.

Από τις υποθέσεις αυτές:

- Οι 28.104 αφορούν ποσά μέχρι 150.000 ευρώ, τα οποία φθάνουν συνολικά τα 609,9 εκατ. ευρώ.

- Οι 1.914 αφορούν ποσά από 150.001 έως 300.000 ευρώ, τα οποία ανέρχονται συνολικά στα 414,7 εκατ. ευρώ.

- Οι 1.781 αφορούν ποσά από 300.001 έως 1.000.000 ευρώ, τα οποία φθάνουν συνολικά στα 927,5 εκατ. ευρώ.

- Οι 904 υποθέσεις αφορούν ποσά άνω του 1 εκατ. ευρώ, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 6,059 δισ. ευρώ.

Στο στόχαστρο της Εφορίας

• Στο τρίτο τρίμηνο του 2013 υποβλήθηκαν άλλες 462 προσφυγές για φορολογικές εκκρεμότητες, συνολικού ύψους 230 εκατ. ευρώ.

• Στα 62 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο τέλος Σεπτεμβρίου τα ληξιπρόθεσμα χρέη από φυσικά και νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,8 δισ. ευρώ από την αρχή του χρόνου. Από το χρέος αυτό, το Δημόσιο έχει εισπράξει μόνο τα 1,15 δισ. ευρώ! Στο στόχαστρο της Εφορίας βρίσκονται 2.594.366 φυσικά πρόσωπα (μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες) με ληξιπρόθεσμες οφειλές 22,6 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι ο κάθε οφειλέτης χρωστά στην Εφορία, κατά μέσο όρο, 8.713 ευρώ. Από τα χρέη των 61,9 δισ. ευρώ, τα 22 δισ. ευρώ είναι οφειλές από πρόστιμα τα οποία έχουν καταλογιστεί για παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, για αποφυγή καταβολής φόρων εισοδήματος, ΦΠΑ και λοιπών άμεσων και έμμεσων φόρων.

ONLINE ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ Μάτι του ΣΔΟΕ στις καταθέσεις

Έντυπη Έκδοση 

ONLINE ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ

Μάτι του ΣΔΟΕ στις καταθέσεις

Πρόσβαση σε εκατομμύρια τραπεζικούς λογαριασμούς ευελπιστεί να έχει εντός του μήνα το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ), όταν και αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το Μητρώο Τραπεζικών Λογαριασμών.
Το σύστημα παρακολούθησης τραπεζικών λογαριασμών θα δίνει τη δυνατότητα σε μια επιλεγμένη ομάδα διαπιστευμένων ελεγκτών να αποκτούν online πρόσβαση και να παρακολουθούν στις οθόνες των υπολογιστών τους το ύψος των καταθέσεων και την κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών, με στόχο τον άμεσο εντοπισμό της φοροδιαφυγής και του μαύρου χρήματος.
Οι εξειδικευμένοι ελεγκτές του ΣΔΟΕ θα έχουν τη δικαιοδοσία να προχωρούν με διαδικασίες-εξπρές στην άρση του τραπεζικού απορρήτου και μάλιστα σε 24ωρη βάση, ώστε να κάνουν άμεσα τις απαιτούμενες διασταυρώσεις των στοιχείων πριν χαθούν τα ίχνη.
Στο στόχαστρο των ελεγκτών αναμένεται να μπουν όλες οι υποθέσεις που βρίσκονται ήδη στο μικροσκόπιο του ΣΔΟΕ και υπάρχουν ενδείξεις φοροδιαφυγής, διακίνησης και ξεπλύματος «μαύρου χρήματος», διαφθοράς και παράνομου πλουτισμού. Μεταξύ αυτών και οι γνωστές λίστες από το εξωτερικό (Λαγκάρντ, Λιχτενστάιν κ.ά.)
Οι εξειδικευμένοι ελεγκτές, με όπλο την εμπειρία τους αλλά και τη μεγάλη γνώση που έχουν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν και να ελέγχουν από την αρχή της διαδρομής του χρήματος έως την κατάληξή του, με στόχο να εντοπίσουν τις ύποπτες συναλλαγές.
Χωρίς ενημέρωση
Σύμφωνα με στελέχη του ΣΔΟΕ, το πλεονέκτημα των πιστοποιημένων ελεγκτών είναι ότι θα έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν αυτόματα τα στοιχεία του ελεγχομένου με πρόσβαση σε κάθε τραπεζικό του λογαριασμό, χωρίς όμως οι τράπεζες να γνωρίζουν ποιοι πελάτες τους ελέγχονται. Αυτό, όπως σημειώνουν τα ίδια στελέχη, θα αποκλείσει την περίπτωση οι καταθέτες να ενημερωθούν από την τράπεζα, στο πλαίσιο της «καλής συνεργασίας» μεταξύ τράπεζας και πελάτη.
Ωστόσο, η αυτόματη και απρόσκοπτη πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς έχει ανησυχήσει και τους μικροκαταθέτες που έχουν χρέη προς το Δημόσιο. Τα φαινόμενα που έχουν εμφανιστεί το τελευταίο διάστημα, με τις τυφλές κατασχέσεις από τις τράπεζες, έχουν θορυβήσει χιλιάδες φορολογουμένους που χρωστούν στο Δημόσιο.
Οπως άλλωστε είχε αποκαλύψει η «Κ.Ε.» στις 20 Οκτωβρίου 2013, οι τράπεζες προχωρούν σε κατάσχεση 24 ώρες μετά την κατάθεση μισθών, συντάξεων, επιδομάτων, καθώς θεωρούν ότι μετά την παρέλευση μιας ημέρας το συγκεκριμένο ποσόν θεωρείται απλή τραπεζική κατάθεση και ως εκ τούτου παύει να προστατεύεται από το ακατάσχετο.
Κατασχέσεις
Η συγκεκριμένη πρακτική έχει θορυβήσει αρκετούς, καθώς εκτιμούν ότι το ΣΔΟΕ μπορεί να διοχετεύσει τα στοιχεία των καταθετών στον εισπρακτικό μηχανισμό των εφοριών και στη συνέχεια να προχωρήσουν σε κατασχέσεις ποσών από τραπεζικούς λογαριασμούς
Εντονος προβληματισμός υπάρχει και για την ασφάλεια των δεδομένων που θα έχει πλέον στην κατοχή του το ΣΔΟΕ. Ιδίως μετά και την υπόθεση διαρροής φορολογικών δεδομένων εκατομμυρίων πολιτών από τη ΓΓΠΣ, για την οποία της επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 150.000 ευρώ, είναι αρκετοί αυτοί που φοβούνται ότι τα απόρρητα στοιχεία θα γίνουν προϊόν παρεμπορίου διαφόρων επιτηδείων.
Την αντίθεσή τους στο συγκεκριμένο σύστημα έχουν εκφράσει και αρκετά τραπεζικά στελέχη, καθώς φοβούνται ότι η άρση του τραπεζικού απορρήτου από το ΣΔΟΕ, σε συνδυασμό με την απειλή κατασχέσεων, μπορεί να προκαλέσει τεράστιες εκροές καταθέσεων, τη στιγμή που το τραπεζικό σύστημα βρίσκεται σε οριακό σημείο.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έχει ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου συντάξει το σχέδιο υπουργικής απόφασης για την ενεργοποίηση και λειτουργία του Συστήματος Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ Ερχονται κατασχέσεις-εξπρές καταθέσεων, μισθών και συντάξεων

ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ

Ερχονται κατασχέσεις-εξπρές καταθέσεων, μισθών και συντάξεων

Ερχονται κατασχέσεις-εξπρές καταθέσεων, μισθών και συντάξεων
Κατασχέσεις – εξπρές μισθών, συντάξεων και καταθέσεων οφειλετών του Δημοσίου με την αποστολή ηλεκτρονικών κατασχετηρίων στις τράπεζες θα μπορεί να κάνει από το Δεκέμβριο το υπουργείο Οικονομικών. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων θα στέλνει ηλεκτρονικά την εντολή κατάσχεσης στις τράπεζες.
Η σχετική υπουργική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί εντός των ημερών και όπως διευκρινίζουν παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών το ηλεκτρονικό κατασχετήριο θα ενεργοποιηθεί από το Δεκέμβριο.
Μέσω των ηλεκτρονικών κατασχέσεων επισπεύδεται ο χρόνος που μεσολαβεί από την απόφαση της εφορίας να κινήσει διαδικασίες κατάσχεσης καταθέσεων για φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις, έως την είσπραξη των ποσών που βρέθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Με το ισχύον σύστημα ταχυδρομικής έκδοσης χειρόγραφων κατασχετηρίων απαιτούνται συνήθως μέχρι και 3 μήνες για να ολοκληρωθεί μία κατάσχεση.
Με το νέο σύστημα, οι κατασχέσεις θα γίνονται για χρέη από 300 ευρώ και άνω, αλλά χωρίς να θίγεται το ακατάσχετο των 1.000 ευρώ για μισθούς και συντάξεις. Η εφορία θα έχει πρόσβαση στο μητρώο όλων των καταθετών και θα πληροφορείται άμεσα τα τραπεζικά υπόλοιπα που διαθέτει ο οφειλέτης του δημοσίου. Θα εκδίδει στη συνέχεια το κατασχετήριο σε ηλεκτρονική μορφή ενώ οι τράπεζες θα δεσμεύουν στη συνέχεια το τραπεζικό υπόλοιπο του λογαριασμού και θα τα αποδίδουν στον λογαριασμό του δημοσίου.
Έτσι υπολογίζεται ότι ο χρόνος από την έκδοση του ηλεκτρονικού κατασχετηρίου μέχρι την κατάσχεση του υπολοίπου του τραπεζικού λογαριασμού δεν θα περνούν περισσότερες από δέκα εργάσιμες ημέρες.
Στόχος του υπουργείου, όπως λένε στο οικονομικό επιτελείο, είναι να πιεστούν όσοι χρωστούν πολλά αλλά δεν εμφανίζονται στην εφορία για να κάνουν ρύθμιση. Αυτοί θα είναι και οι πρώτοι που μπαίνουν στο στόχαστρο.

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Έναρξη πιλοτικής λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης ψηφιακών παραστατικών με ηλεκτρονική σήμανση (ΕΑΦΔΣΣ)

Έναρξη πιλοτικής λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης ψηφιακών παραστατικών με ηλεκτρονική σήμανση (ΕΑΦΔΣΣ)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ανακοινώνεται η έναρξη πιλοτικής λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης των αποστελλόμενων αρχείων των ΕΑΦΔΣΣ, στις ψηφιακές υποδομές της ΓΓΠΣ.

Η πρώτη φάση του συστήματος περιλαμβάνει την υπηρεσία υποδοχής των δεδομένων των μηχανογραφικά εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων, τα οποία περιέχονται στα e.txt αρχεία που βάσει της ΠΟΛ.1221/13.12.2012 δημιουργούν οι ΕΑΦΔΣΣ, και το οποίο αποτυπώνεται για κάθε παραστατικό στο αποδιδόμενο αρχείο s.txt, προς το σύστημα υποδοχής της ΓΓΠΣ.

Η λειτουργία της πρώτης φάσης θα ξεκινήσει πιλοτικά από τη Τρίτη 5/11/2013.

Οι επιτηδευματίες που εκδίδουν τα φορολογικά τους στοιχεία μηχανογραφικά κάνοντας χρήση ΕΑΦΔΣΣ, μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο σύστημα με χρήση των στοιχείων πιστοποίησης (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) TAXISNET.

Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα, μπορούν να δηλώσουν την πρόθεση τους στο email: invoicing@gsis.gr

Κατά την πρώτη φάση, το σύστημα θα υποδέχεται τα αποστελλόμενα από το Λογισμικό Υποστήριξης των ΕΑΦΔΣΣ αρχεία s.txt, κρυπτογραφημένα με πρωτόκολλο AES 256.

Τα υποδεχόμενα αυτά αρχεία, που περιλαμβάνουν αναλυτικά ανά παραστατικό αρχεία e.txt :

- Αποκρυπτογραφούνται,

- Ταυτοποιούνται ως προς την γνησιότητα των ΕΑΦΔΣΣ, από το μητρώο δηλωθέντων ΕΑΦΔΣΣ του TaxisNet,

- Ελέγχονται ως προς την ορθότητα των αποστελλόμενων αρχείων,

- Αποθηκεύονται σε βάση δεδομένων της ΓΓΠΣ και

- Τέλος επιβεβαιώνεται ο αποστολέας για την ορθή παραλαβή των αρχείων.

Η δεύτερη φάση του συστήματος θα περιλαμβάνει εσωτερικές διεργασίες επεξεργασίας, ελέγχων και διασταυρώσεων από τη ΓΓΔΕ.

Η λειτουργία της δεύτερης φάσης θα ξεκινήσει πιλοτικά, κατά προσέγγιση σε τρείς εβδομάδες.

Στην τρίτη φάση ολοκλήρωσης του συστήματος, θα περιλαμβάνεται η υπηρεσία υποδοχής και επεξεργασίας των αποστελλόμενων δεδομένων των παραστατικών Φορολογικών Ταμειακών Μηχανών.

Επισημαίνεται ότι το παραπάνω σύστημα, ως νέα υπηρεσία, διατίθεται αρχικά για πιλοτική χρήση στους επιτηδευματίες, έτσι ώστε:

- Να αναβαθμίσουν έγκαιρα τα μηχανογραφικά τους συστήματα,

- Να ελέγξουν την δυνατότητα αποστολής των s.txt αρχείων προς τη ΓΓΠΣ και

- Να επιβεβαιώσουν την ορθότητα των αποστελλόμενων δεδομένων των φορολογικών τους στοιχείων.

Με βάση τα παραπάνω θα ενισχυθεί η ηλεκτρονική υπηρεσία υποδοχής στοιχείων με σημεία αναφοράς προβλημάτων, οπότε:

- Θα αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα αποστολής στοιχείων, καθώς και ορθότητας του περιεχομένου τους (πχ ορθότητα / υπαρκτότητα / ενεργός ΑΦΜ).

- Θα προδιαγραφούν έγκαιρα (πριν την εφαρμογή του στις 1/1/14) διαδικασίες επίλυσης των προβλημάτων αυτών, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη παραγωγική λειτουργία των μηχανισμών που συμμετέχουν στην αποστολή στοιχείων, από την πλευρά των επιτηδευματιών.

- Θα αυτοματοποιηθεί η αποστολή δεδομένων, τόσο από μηχανισμούς όσο και από λογισμικό διεπαφής ΕΑΦΔΣΣ που αποτελεί μέρος λειτουργιών των ERP.

- Θα γίνει διαχείριση ειδικών περιπτώσεων, όπως τα χειρόγραφα παραστατικά.

- Θα διαρθρωθεί ικανή ομάδα υποστήριξης (helpdesk συστήματος υποβολής) μέσα στο ήδη υπάρχον Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων.

Η λήξη της μετενέργειας

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

Η λήξη της μετενέργειας

Δεν μειώνει αυτόματα τους μισθούς. Απαιτείται συναίνεση του υπαλλήλου.
        
 
Δεν μειώνει αυτόματα τους μισθούς. Απαιτείται συναίνεση του υπαλλήλου

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Τζώρτζης Ρούσσος

Πολύ μελάνι χύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας των εμποροϋπαλλήλων και τη λήξη της μετενέργειας της προηγούμενης κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Τι σημαίνει όμως όλο αυτό για τους εργαζομένους;

Κατάργηση της μετενέργειας σημαίνει πως στην πράξη ο μισθός κάθε εργαζομένου, νέου ή παλαιού στη δουλειά, με προϋπηρεσία ή άνευ, μπορεί να επαναπροσδιοριστεί από «μηδενική» βάση και με σημείο εκκίνησης τον εκάστοτε κατώτατο μισθό (πλέον 586 € για τους πάνω από 25 ετών και 511 € για τους κάτω από 25) και όχι την τελευταία κλαδική σύμβαση ή την ευνοϊκότερη επιχειρησιακή που έχει υπογραφεί.

Ομως θα πρέπει να επισημανθεί ότι αυτό δεν γίνεται αυτόματα. Προϋποθέτει τη συναίνεση του εργαζομένου.

Αυτό γιατί με βάση την κείμενη νομοθεσία «οι κανονιστικοί όροι συλλογικής σύμβασης, που έληξε ή καταγγέλθηκε, εξακολουθούν να ισχύουν επί ένα τρίμηνο και εφαρμόζονται και στους εργαζομένους που προσλαμβάνονται στο διάστημα αυτό».

Μετά την πάροδο του τριμήνου όμως, οπότε παύει η προστατευτική ισχύς της συλλογικής σύμβασης εργασίας, όλοι οι υφιστάμενοι όροι που ίσχυαν προηγουμένως εξακολουθούν να ισχύουν, απλώς η συλλογική σύμβαση μετατρέπεται σε ατομική, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να ισχύουν μέχρις ότου λυθεί ή τροποποιηθεί η ατομική σχέση εργασίας.

Εδώ όμως εντοπίζεται η μεγάλη διαφορά… Πλέον αφού δεν υπάρχει η προστασία της συλλογικής σύμβασης, αυτή η μεταβληθείσα ατομική σύμβαση εργασίας δύναται να τροποποιηθεί κατόπιν συμφωνίας εργοδότη και εργαζομένου, καθότι οι ατομικές συμβάσεις εργασίας συνάπτονται ελεύθερα μεταξύ των μερών χωρίς να υφίσταται κάποιο προστατευτικό πλαίσιο που να ορίζει κατώτατα όρια (πέραν αυτών του κατώτατου μισθού).

Ωστόσο να επισημανθεί ότι ο εργοδότης μπορεί μεν να ζητήσει, αλλά δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να επιβάλει μονομερώς σε οποιονδήποτε εργαζόμενο τη μείωση των υφιστάμενων αποδοχών του. Σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας.

Ετσι, σύμφωνα με τον Αρειο Πάγο, βλαπτική μεταβολή συνιστά και η μείωση των αποδοχών. Τον μισθό δεν δικαιούται να μειώσει ο εργοδότης μονομερώς, εκτός αν επιφύλαξε στον εαυτό του τέτοιο δικαίωμα με τη σύμβαση. Πρέπει δηλαδή ρητώς να αναγράφεται στη σύμβαση εργασίας αυτή η δυνατότητα του εργοδότη.

Από νομικής πλευράς προκύπτει ότι, σε περίπτωση μονομερούς βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας, ο μισθωτός, εφόσον δεν αποδέχεται τη μεταβολή, δικαιούται είτε να τη θεωρήσει άτακτη καταγγελία της σύμβασης και να αξιώσει τη νόμιμη αποζημίωση είτε, εμμένοντας στη σύμβαση, να απαιτήσει από τον εργοδότη να αποδέχεται την προσφερόμενη εργασία αυτού με τους αρχικούς (πριν από τη μεταβολή) όρους της. Εάν δε η προσφορά αυτή αποκρουστεί, ο εργοδότης περιέρχεται σε υπερημερία ως προς την αποδοχή της εργασίας του μισθωτού, ο οποίος τότε έχει κατά του εργοδότη αξίωση για πραγματική απασχόληση με τους αρχικούς όρους εργασίας και για καταβολή μισθών υπερημερίας.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ

Αρνηση μείωσης μισθού και απόλυση

Είναι δικαίωμα του εργαζομένου να αρνηθεί την πρόταση του εργοδότη για μείωση μισθού. Η άρνηση του εργαζομένου να αποδεχθεί μια τέτοια μείωση δεν μπορεί να συνιστά λόγο απόλυσης. Συγκεκριμένα, έχει κριθεί και είναι παγίως νομολογημένο ότι είναι άκυρη και καταχρηστική η καταγγελία της σύμβασης επειδή ο εργαζόμενος δεν αποδέχθηκε μείωση των αποδοχών του, η οποία συνιστά μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας.

Εχει κριθεί ότι αν ο εργοδότης, εκδικούμενος τον εργαζόμενο, προβεί σε τροποποιητική καταγγελία, δηλαδή καταγγελία της σύμβασης εργασίας του, που οφείλεται στη μη αποδοχή από τον μισθωτό της μονομερώς βλαπτικής μεταβολής των όρων της σύμβασης εργασίας, η καταγγελία αυτή, ενέχουσα καταχρηστική άσκηση του σχετικού δικαιώματος του εργοδότη και υπερβαίνουσα προφανώς τα όρια που θέτει το άρθρο 281 ΑΚ, είναι άκυρη.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μια τέτοια κίνηση από την πλευρά του εργοδότη (δηλαδή απόλυση λόγω μη αποδοχής της προτάσεως μείωσης αποδοχών) θα έχει ως αποτέλεσμα (εφόσον ασκηθεί η σχετική αγωγή) την υπερημερία του εργοδότη και την οφειλή μισθών υπερημερίας για όσο χρονικό διάστημα ο απολυμένος περιμένει να εκδικαστεί η υπόθεσή του ή μέχρι να βρει εργασία ίδιου περιεχομένου σε άλλον εργοδότη και σε ίδια ακριβώς θέση.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ

Πόσο πληρώνεται η πρακτική σε ξενοδοχείο

Δεν μπορεί να πληρώνει λιγότερο από το 60% του κατώτατου βασικού μισθού (πλέον 586 ευρώ για τους πάνω από 25 και 511 ευρώ για τους κάτω από 25) ο εργοδότης που απασχολεί με όρους πρακτικής άσκησης προσωπικό σε ξενοδοχεία. Ετσι, η αποζημίωση της πρακτικής άσκησης των ασκούμενων ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στο 60% του κατώτατου μισθού. Οσες, δε, επιχειρήσεις δεν παρέχουν στέγη στους ασκούμενους, των οποίων η κατοικία είναι εκτός του νομού που βρίσκεται το ξενοδοχείο και σε νησιωτικά συμπλέγματα εκτός νήσου, καταβάλλουν σε αυτούς επιπλέον αποζημίωση στέγης ίση κατ’ ελάχιστο με το 20% του κατώτατου μισθού (ωστόσο, ο νόμος καθιερώνει την εξαίρεση των ασκουμένων που προέρχονται από τα ελληνικά ΤΕΙ και την πρώην ΣΕΛΕΤΕ). Πάντως, από 1-1-2011 ισχύει και ο κανόνας ότι το ποσοστό των ασκούμενων που τοποθετούνται σε κάθε ξενοδοχείο δεν δύναται να υπερβαίνει το 17% του τακτικού προσωπικού του και σε κάθε περίπτωση τα 40 άτομα, αν ο αριθμός που προκύπτει από την ποσόστωση είναι μεγαλύτερος. Βέβαια όλα αυτά δεν ισχύουν όταν πρόκειται για αλλοδαπούς από τρίτες χώρες (εκτός Ε.Ε. δηλαδή), αφού στις περιπτώσεις αυτές τα προγράμματα πρακτικής άσκησης διέπονται από διμερείς ή διακρατικές συμφωνίες μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μέχρι την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013 θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πτυχιούχοι να καταθέτουν αιτήσεις για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για την εισαγωγή τους στη Διπλωματική Ακαδημία του υπουργείου Εξωτερικών, όπου ακολούθως θα αναλάβουν θέσεις ακολούθων πρεσβείας. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν την ελληνική ιθαγένεια, να έχουν συμπληρώσει το 21ο έτος της ηλικίας τους και να μην έχουν υπερβεί το 35ο, να έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισοτίμου της αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) και, προκειμένου για άνδρες, να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν νομίμως απαλλαγεί από αυτές. Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό απαιτείται η υποβολή (αυτοπροσώπως ή μέσω τρίτου με σχετική εξουσιοδότηση) ή η αποστολή ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και την ένδειξη «Για τον διαγωνισμό των Ακολούθων» στο υπουργείο Εξωτερικών (ΣΤ1 Διεύθυνση Προσωπικού και Διοικητικής Οργάνωσης, Ακαδημίας 1, 10671, Αθήνα -γραφείο 208, ώρες 11.00-13.00 καθημερινά, τηλ.: 210-3681139, 3681138) αίτησης συμμετοχής-υπεύθυνης δήλωσης σε ειδικό έντυπο, μαζί με πρόσφατη φωτογραφία διαβατηρίου ή ταυτότητας και λοιπά δικαιολογητικά. Η εμπρόθεσμη ταχυδρομική αποστολή αποδεικνύεται από τη σφραγίδα του ταχυδρομείου.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ

Συνυπολογίζονται οι ημέρες της επίσχεσης στην ασφάλιση ενός εργαζόμενου καίτοι ο ΟΑΕΔ χορηγεί στον υπό επίσχεση εργαζόμενο το επίδομα ανεργίας. Ετσι, με βάση τη συγκεκριμένη θεώρηση του ΙΚΑ, αυτές οι μέρες επίσχεσης περιλαμβάνονται και στον υπολογισμό των ημερών που απαιτούνται για να συμπληρωθεί η προϋπόθεση της συμπλήρωσης συγκεκριμένων ημερών για τη χορήγηση παροχών ασθένειας σε είδος από τον ΕΟΠΥΥ. Αυτό συμβαίνει διότι ρητά από τη νομοθεσία ορίζεται ότι, σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος της επίσχεσης εργασίας, ο εργαζόμενος που απέχει από την εργασία του μπορεί να λάβει επίδομα ανεργίας (οι άλλες περιπτώσεις όπου χορηγείται επίδομα ανεργίας είναι η διακοπή των εργασιών της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης και η αδυναμία έκδοσης σχετικής βεβαίωσης από τον εργοδότη). Οπως αναφέρει σχετικά σε εγκύκλιό του το ΙΚΑ, «η καταβολή επιδότησης ανεργίας λόγω επίσχεσης διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με την τακτική επιδότηση ανεργίας και οι επιδοτούμενοι ασφαλίζονται για τον κλάδο ασθενείας βάσει της ασφαλιστικής νομοθεσίας».

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ

Είναι γνωστό ότι η σύμβαση ορισμένου χρόνου λήγει αυτόματα με τη λήξη του συμφωνημένου χρόνου και δεν απαιτείται έγγραφη αναγγελία και καταβολή αποζημίωσης. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση κατά την οποία ένας εργαζόμενος συνεχίσει να εργάζεται παρότι έληξε η σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου που είχε υπογράψει;

Σύμφωνα με τη δικαστηριακή πρακτική, λοιπόν, εάν μετά τη λήξη της σύμβασης ο εργαζόμενος συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του, αυτή θεωρείται ότι ανανεώθηκε για αόριστο χρόνο, οπότε σε περίπτωση απόλυσης πρέπει να τηρηθούν οι νόμιμες προϋποθέσεις (έγγραφο, αποζημίωση).

Οταν δε πρόκειται για αλλεπάλληλες συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, χωρίς οι συνεχείς ανανεώσεις να δικαιολογούνται εκ των πραγμάτων, αλλά έγιναν με σκοπό να αποφύγει ο εργοδότης την καταβολή αποζημίωσης στον μισθωτό, σε περίπτωση απόλυσής του, θεωρείται ότι πρόκειται για ενιαία σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου επί της οποίας δεν είναι δυνατή η απόλυση του μισθωτού χωρίς έγγραφη καταγγελία και καταβολή της νόμιμης αποζημίωσης.