Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Το ΥΠΟΙΚ για τις αρμοδιότητες Χαρδούβελη-Μαυραγάνη

Το ΥΠΟΙΚ για τις αρμοδιότητες Χαρδούβελη-Μαυραγάνη

Πρώτη καταχώρηση: 14/11/2014 - 18:13
Τελευταία δημοσίευση: 14/11/2014 18:27Οικονομία
Το ΥΠΟΙΚ για τις αρμοδιότητες Χαρδούβελη-Μαυραγάνη
Το ΥΠΟΙΚ για τις αρμοδιότητες Χαρδούβελη-Μαυραγάνη
Ανακοίνωση-απάντηση στα δημοσιεύματα που αφορούν σε αλλαγές στις αρμοδιότητες του Γκίκα Χαρδούβελη και του Γιώργου Μαυραγάνη εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών. Υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ότι «σχόλια και  πολιτικά συμπεράσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας ως «απόρροια» των αρμοδιοτήτων στο υπουργείο Οικονομικών καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα».
«Πρώτον, η προηγούμενη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων και νυν Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων  καθώς  και η Ειδική Γραμματεία Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος υπάγονται στον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη με πράξη του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά και του τότε υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα και ημερομηνία 24/9/2012», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών και προσθέτει:
«Δεύτερον, βάσει του Προεδρικού Διατάγματος  111/2014 που υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2014,  δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τον Αύγουστο του 2014 και ισχύει από την 1η Νοεμβρίου του 2014 ορίστηκε ο νέος Οργανισμός  του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με αυτόν  η τέως Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων μετονομάστηκε σε Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης.  Οι αρμοδιότητες  του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη  όπως προσδιορίστηκαν με την πρόσφατη απόφαση του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά και  του υπουργού Οικονομικών Γκ. Χαρδούβελη αφορούν στις ίδιες γενικές γραμματείες τις οποίες επόπτευε ήδη  από το 2012.
Τρίτον, με βάση την δέσμευση της χώρας στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής από τον Απρίλιο του 2014 η νεοσυσταθείσα Διεύθυνση Φορολογικής Πολιτικής έχει προβλεφθεί ότι υπάγεται επίσης στον εκάστοτε αρμόδιο για τα δημόσια έσοδα υφυπουργό Οικονομικών.
Συνεπώς σχόλια και πολιτικά συμπεράσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας ως «απόρροια» των αρμοδιοτήτων στο υπουργείο Οικονομικών καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα».

Διαβάστε επίσης:

Νέα κίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση-Ποιους αφορά

Νέα κίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση-Ποιους αφορά

Πρώτη καταχώρηση: 15/11/2014 - 09:30
Τελευταία δημοσίευση: 09:30Οικονομία
Νέα κίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση-Ποιους αφορά
Νέα κίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση-Ποιους αφορά
Δώρα σε στρατιωτικούς, σώματα ασφαλείας και δημοσίους υπαλλήλους, φέρνει νέο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει αμέσως στη Βουλή η κυβέρνηση και το οποίο ξεκλειδώνει νωρίτερα την πόρτα της εξόδου για συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων.
Με σειρά διατάξεων που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο θεσπίζονται ευνοϊκές ρυθμίσεις ιδιαίτερα για τους ενστόλους όλων των Σωμάτων (ΕΛ.ΑΣ, Π.Σ., Λ.Σ., Σ.Ξ, Π.Α., Π.Ν.), αλλά και για τους πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους.
Όπως εξηγεί ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος, ειδικός σε θέματα Εργατικού και Ασφαλιστικού Δικαίου, αλλάζει εντελώς ο χάρτης των ορίων ηλικίας των ενστόλων που από 1-1-2015 θα έπρεπε να είχαν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης (πραγματικά και πλασματικά) ή το 60ό έτος της ηλικίας τους, για να συνταξιοδοτηθούν.
Κερδισμένοι είναι, για παράδειγμα, σε αυτήν την περίπτωση όσοι στρατιωτικοί πρωτοασφαλίστηκαν από 1-1-1990 και εφεξής. Υπενθυμίζεται πως η θεμελίωση για τους ενστόλους γίνεται με τη συμπλήρωση 24,5 ετών πραγματικής ασφάλισης (στρατιωτική υπηρεσία, δηλαδή αμιγώς οι ημέρες θητείας στο στρατό, όπως και ενδεχόμενοι χρόνοι ασφάλισης σε άλλους φορείς).
Με τη νέα ρύθμιση μπορούν και όσοι θεμελιώνουν μετά την 1-1-2015 να συνταξιοδοτηθούν με επιβάρυνση 1,5 έτους παραμονής, όπως δηλαδή γινόταν με όσους θεμελίωναν δικαίωμα μέχρι την 31-12-2014.
Για παράδειγμα, στρατιωτικός που συμπληρώνει το 2015 τα απαραίτητα 24,5 έτη ασφάλισης θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με 32 έτη συνολικά (με την πλασματική 5ετία) χωρίς όριο ηλικίας. Ο εν λόγω στρατιωτικός χωρίς την αλλαγή θα μπορούσε να φύγει με συνολικά 40 έτη χωρίς όριο ηλικίας ή στα 60 του.
Επιπλέον, χορηγείται σε όλους τους υπηρετούντες σε Ένοπλες Δυνάμεις και Σώματα Ασφαλείας η δυνατότητα να εξαγοράσουν πλασματική 5ετία, ώστε να είναι πιο εύκολη η πρόσβαση στη συνταξιοδότηση χωρίς όριο ηλικίας, αλλά με αντίτιμο (κάτι που μέχρι σήμερα μπορούσαν να κάνουν όσοι υπηρετούν σε αστυνομία, πυροσβεστική και από ένοπλες δυνάμεις όσοι έχουν παραμεθόριο, κ.ά.). Το κόστος εξαγοράς υπολογίζεται από 110 έως 145 ευρώ το μήνα.
Κάντε κλικ για μεγέθυνση:
Πηγή: Έθνος


15 αλλαγές στο ασφαλιστικό

15 αλλαγές στο ασφαλιστικό

Πρώτη καταχώρηση: 15/11/2014 - 10:09
Τελευταία δημοσίευση: 10:09Οικονομία
15 αλλαγές στο ασφαλιστικό
15 αλλαγές στο ασφαλιστικό
Δεκαπέντε αλλαγές στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των λιμενικών, των πυροσβεστών, των πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων και των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα προβλέπει νομοσχέδιο που ετοιμάζονται να καταθέσουν στη Βουλή οι υπουργοί οικονομικών και Εργασίας.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές αφορά στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων για όσους υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου (στρατιωτικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς, πυροσβέστες, δικαστικούς λειτουργούς, πανεπιστημιακούς, καθηγητές ΤΕΙ, ιατρούς του ΕΣΥ, διπλωματικούς υπαλλήλους, ερευνητές κ.λπ.) συμπληρώνουν 25 έτη υπηρεσίας μετά 1η – 1- 2015.
Για όλους αυτούς τους πολίτες το νομοσχέδιο προβλέπει την καθιέρωση ενός συστήματος αναλογικών συντελεστών αναπλήρωσης, καταργώντας τα όσα ισχύουν σήμερα με βάση το «νόμο Ρέπα» όσον αφορά στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης για τα έτη από την 1η – 1- 2008 και μετά.
Το αποτέλεσμα της εφαρμογής του νέου αυτού συστήματος υπολογισμού θα είναι μια μικρή μείωση των συντάξεων για όλους όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικά δικαιώματα από το Δημόσιο μετά την 1η – 1 – 2015 και έχουν διοριστεί ή καταταγεί πριν από την 1η – 1- 2011.
Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα της εφημερίδας

Χριστούγεννα με την… εφορία

Χριστούγεννα με την… εφορία

Πρώτη καταχώρηση: 15/11/2014 - 12:35
Τελευταία δημοσίευση: 12:35Οικονομία
Χριστούγεννα με την… εφορία
Χριστούγεννα με την… εφορία
Μέχρι τα μέσα της εβδομάδας εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι μπορούσαν να ελπίζουν ότι έως τα Χριστούγεννα δεν θα χρειαστεί να βάλουν το χέρι όσο πιο βαθιά φτάνει στην τσέπη για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους στην εφορία.
Ολος ο ΕΝΦΙΑ και η τρίτη δόση φόρου εισοδήματος μαζί με την έκτακτη εισφορά, το τέλος επιτηδεύματος ή τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που ενσωματώνεται κατά περίπτωση στο εκκαθαριστικό θα μπορούσαν να μπουν στη ρύθμιση των 72 – 100 δόσεων, αφήνοντας ως μόνη μεγάλη εκκρεμότητα έως το τέλος του έτους την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.
Τα υπόλοιπα έμπαιναν σε πολλές χαμηλότερες δόσεις.
Οι τέσσερις λέξεις που διεγράφησαν στον νόμο για τις εκατό δόσεις με τη γνωστή τροπολογία φέρνουν όλους αυτούς τους φορολογούμενους προ τετελεσμένων.
Θα κάνουν Χριστούγεννα με την εφορία κι αν δεν θέλουν να έρθουν αντιμέτωποι με κατασχέσεις περιουσιακών τους στοιχείων μετά το άτυπο πάγωμα έως τις γιορτές θα πρέπει να καταβάλουν κοντά στα 3 δισ. Ευρώ μέσα στις επόμενες 95 ημέρες.
Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και διαβάστε το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα»



ΥΠΟΙΚ: Γενναία ρύθμιση υπέρ μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων

ΥΠΟΙΚ: Γενναία ρύθμιση υπέρ μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων

Πρώτη καταχώρηση: 15/11/2014 - 07:20
Τελευταία δημοσίευση: 07:20Οικονομία
ΥΠΟΙΚ: Γενναία ρύθμιση υπέρ μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων
ΥΠΟΙΚ: Γενναία ρύθμιση υπέρ μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων
«Η μη υπαγωγή αγέννητων οφειλών σε ένα σχήμα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών θα έπρεπε να είναι αυτονόητη» τονίζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τη ρύθμιση των 100 δόσεων που ψηφίστηκε στη Βουλή και την εξαίρεση από αυτές των οφειλών από τον ΕΝΦΙΑ και άλλους φόρους που δεν ήταν ληξιπρόθεσμες ως την 1.10.2014
Οπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι του υπουργείου η ρύθμιση που δίνει το δικαίωμα στους οφειλέτες του Δημοσίου να αποπληρώσουν όλες τις ληξιπρόθεσμες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές τους μέχρι την 1η Οκτωβρίου του 2014 με διακανονισμό, «είναι μία γενναία ρύθμιση υπέρ των ανθρώπων της παραγωγής, της συντριπτικής πλειονότητας των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων, επιχειρήσεων και εργαζομένων που βρίσκονται σε αδυναμία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους».
Σύμφωνα με τους ίδιους «αυτή η αλήθεια είναι ξεκάθαρη, επειδή δίνεται η δυνατότητα:
- Αποπληρωμής από 12 μέχρι 100 δόσεις.
- Με μειωμένο επιτόκιο από 8,75% σε 4,56%
- Με πραγματικούς όρους διευκόλυνσης αφού καταργείται η παροχή εγγυήσεων και εμπράγματων εξασφαλίσεων και δεν τίθενται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
- Με ολική ή μερική απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων
- Με χορήγηση φορολογικής ενημερότητας και αναστολής της ποινικής διαδικασίας και της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, σε όσους αξιοποιούν τη ρύθμιση και παραμένουν συνεπείς στους όρους της».
Είναι σαφές, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, ότι με την τελευταία αναπροσαρμογή διατηρείται ανέπαφο το ρυθμιστικό πλαίσιο αποπληρωμής οφειλών των 100 δόσεων για όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έως την 1η Οκτωβρίου 2014.
Και εξηγούν ότι «Δε θα ήταν κοινωνικά δίκαιο να ευνοηθούν από την βέλτιστη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών έως 100 δόσεων, κατηγορία φορολογουμένων, πέραν εκείνων που πραγματικά θέλουν αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Η τελευταία αναπροσαρμογή έχει στόχο να μη δημιουργήσει μία «νέα γενιά οφειλετών».
Ειδικά για την περίπτωση του ΕΝΦΙΑ τονίζεται ότι το 96% των οφειλών δεν θα μπορούσε να υπαχθεί στη ρύθμιση των 72-100 δόσεων. Γι΄ αυτό και δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων. Με βάση τα στοιχεία της Γ.Γ.Δ.Ε., περίπου το 92% των υπόχρεων έχει ΕΝΦΙΑ έως 1000 ευρώ και το 4% έχει ΕΝΦΙΑ από 1000 ως 1500 ευρώ.
Με δεδομένη την υποχρέωση ελάχιστης μηνιαίας καταβολής ύψους 50 ευρώ, το πλήθος των δόσεων δεν θα υπερέβαινε τις 30 και στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων τις 10-20 δόσεις.
Με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε είναι χρήσιμο να τονιστεί και να γίνει κατανοητό σε όσους νοιάζονται πραγματικά για τους μη έχοντες, ότι καλύπτεται το 99,7% των οφειλετών από τα 3.734.031 συνολικά φυσικά και νομικά πρόσωπα που μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2014 είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές στη φορολογική διοίκηση ύψους 70,2 δισ. ευρώ».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών «η ρύθμιση αποτελεί πραγματική ανάσα στην πλειονότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και των μισθωτών που προσπαθούν να επιβιώσουν στις δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης. Αυτή η αλήθεια δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί».
Όσον αφορά τη συζήτηση που γίνεται εξ΄ αφορμής της κατάθεσης της τελευταίας τροπολογίας, συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών επισημαίνουν ότι:«Κανένας από τους ουσιώδεις όρους της ρύθμισης των ληξιπροθέσμων οφειλών δεν αναιρείται, παρά τις όποιες πιέσεις. Η μη υπαγωγή αγέννητων οφειλών σε ένα σχήμα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων, θα έπρεπε να είναι αυτονόητη. Απαιτείται επίσης οι αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης να είναι ισορροπημένες:
- Αφενός να δίνουν ανάσα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν πραγματικές δυσκολίες
- Αφετέρου να μη διακυβεύουν τα δημοσιονομικά επιτεύγματα της χώρας και τον μείζονα εθνικό στόχο της επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Προσαρμογής.
Οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται με την ρύθμιση που η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή και οι δυνάμεις της πλειοψηφίας ψήφισαν και είναι αυτό που έχει τη μέγιστη σημασία. Κατά τα άλλα, είναι γνωστό ότι η ευθύνη των αποφάσεων, ανεξαρτήτως των εισηγητών τους, προσωποποιούνται στον υπουργό Οικονομικών».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οδηγός 17 "σημείων" για τη νέα ρύθμιση

Οδηγός 17 "σημείων" για τη νέα ρύθμιση

Πρώτη καταχώρηση: 15/11/2014 - 11:49
Τελευταία δημοσίευση: 11:49Οικονομία
Οδηγός 17 σημείων για τη νέα ρύθμιση
Οδηγός 17 "σημείων" για τη νέα ρύθμιση
Λύσεις και απαντήσεις σε όλες τις απορίες των φορολογουμένων για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τα ευεργετήματα και τις παγίδες της νέας ρύθμισης των οφειλών προς το Δημόσιο δίνει η εφημερίδα "Ελέυθερος Τύπος".
Η νεά ρύθμιση προβλέπει ότι όλα τα χρέη που δεν υπερβαίνουν το 1.000.000 ευρώ, εφόσον βεβαιώθηκαν και κατέστησαν ληξιπρόθεσμα μέχρι και την 1η Οκτωβρίου 2014, θα μπορούν πλέον να εξοφλούνται εως και σε 100 μηνιαίες δόσεις, αν δεν υπερβαίνουν τις 15.000 ευρώ ή μέχρι 72 δόσεις εφόσον υπερβαίνουν τις 15.000 ευρώ και φτάνουν μέχρι και το 1.000.000 ευρώ.
Οι οφειλέτες των χρεών αυτών μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για την υπαγωγή στις νέες ρυθμίσεις εως και το τέλος Μαρτίου 2015. Βασική προϋπόθεση υπαγωγής είναι η μη ΄θπαρξη άλλων μη τακτοποιημένων ληξιπρόθεσμων οφειλών μετά την 1η Οκτωβρίου 2014. Θα πρέπει δηλαδή να μην αφεθεί απλήρωτο ή αρρλυθμιστο κανένα νέο χρέος. Τα νέα αυτά χρέη μπορούν να ρυθμίζονται σε 12-24 δόσεις με βάση την "πάγια ρύθμιση" που ισχύει ήδη.
Αναλυτικά οι απαντήσεις στις πιο καίριες ερωτήσεις των οφειλετών του Δημοσίου έχουν ως εξής:
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

To Νοn Paper του ΥΠ.ΟΙΚ. για τη ρύθμιση των 100 δόσεων μετά και την ψήφιση της τροπολογίας

To Νοn Paper του ΥΠ.ΟΙΚ. για τη ρύθμιση των 100 δόσεων μετά και την ψήφιση της τροπολογίας

«Γενναία», όπως εξάλλου την είχε χαρακτηρίσει και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτηρίζει τη ρύθμιση των 100 δόσεων το υπουργείο Οικονομικών, σε άτυπη ενημέρωσή του.
 
Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η ρύθμιση που δίνει το δικαίωμα στους οφειλέτες του Δημοσίου να αποπληρώσουν όλες τις ληξιπρόθεσμες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές τους μέχρι την 1η Οκτωβρίου του 2014 με διακανονισμό, είναι μία γενναία ρύθμιση υπέρ των ανθρώπων της παραγωγής, της συντριπτικής πλειονότητας των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων,  επιχειρήσεων και εργαζομένων που βρίσκονται σε αδυναμία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. 
 
Αυτή η αλήθεια είναι ξεκάθαρη, επειδή δίνεται η δυνατότητα:  
- Αποπληρωμής από 12 μέχρι 100 δόσεις. 
- Με μειωμένο επιτόκιο από 8,75% σε 4,56%
- Με πραγματικούς όρους διευκόλυνσης αφού καταργείται η παροχή εγγυήσεων και εμπράγματων εξασφαλίσεων και δεν τίθενται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. 
- Με ολική ή μερική απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων.
- Με χορήγηση φορολογικής ενημερότητας και αναστολής της ποινικής διαδικασίας και της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, σε όσους αξιοποιούν τη ρύθμιση και παραμένουν συνεπείς στους όρους της. 
 
Ένα πιο ελαστικό, ευέλικτο και κοινωνικά δίκαιο σύστημα αποπληρωμής που αποτελούσε εδώ και καιρό επιτακτικό αίτημα των μισθωτών και της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας έγινε  πραγματικότητα με την ψήφισή της.  
Είναι σαφές ότι με την τελευταία αναπροσαρμογή διατηρείται ανέπαφο το ρυθμιστικό πλαίσιο αποπληρωμής οφειλών των 100 δόσεων για όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έως την 1η Οκτωβρίου 2014. 
 
Δε θα ήταν κοινωνικά δίκαιο να ευνοηθούν από την βέλτιστη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών έως 100 δόσεων, κατηγορία φορολογουμένων, πέραν εκείνων που πραγματικά θέλουν αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. 
 
Η τελευταία αναπροσαρμογή έχει στόχο να μη δημιουργήσει μία «νέα γενιά οφειλετών». 
 
Ειδικά για την περίπτωση του ΕΝΦΙΑ τονίζεται ότι το 96% των οφειλών δεν θα μπορούσε να υπαχθεί στη ρύθμιση των 72-100 δόσεων. Γι' αυτό και δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων. Με βάση τα στοιχεία της Γ.Γ.Δ.Ε., περίπου το 92% των υπόχρεων έχει ΕΝΦΙΑ έως 1000 ευρώ και το 4% έχει ΕΝΦΙΑ από 1000 ως 1500 ευρώ.   
 
Με δεδομένη την υποχρέωση ελάχιστης μηνιαίας καταβολής ύψους 50 ευρώ, το πλήθος των δόσεων δεν θα υπερέβαινε τις 30 και στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων τις 10-20 δόσεις. 
 
Με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε είναι χρήσιμο να τονιστεί και να γίνει κατανοητό σε όσους νοιάζονται πραγματικά για τους μη έχοντες,  ότι καλύπτεται το 99,7% των οφειλετών από τα 3.734.031 συνολικά φυσικά και νομικά πρόσωπα που μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2014 είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές στη φορολογική διοίκηση ύψους 70,2 δις ευρώ. 
 
Η ρύθμιση αποτελεί πραγματική ανάσα στην πλειονότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και των μισθωτών που προσπαθούν να επιβιώσουν στις δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης. Αυτή η αλήθεια δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί. 
 
Όσον αφορά τη συζήτηση που γίνεται εξ αφορμής της κατάθεσης της τελευταίας τροπολογίας, συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών επισημαίνουν ότι:
 
Κανένας από τους ουσιώδεις όρους της ρύθμισης των ληξιπροθέσμων οφειλών δεν αναιρείται, παρά τις όποιες πιέσεις. 
 
Η μη υπαγωγή αγέννητων οφειλών σε ένα σχήμα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων, θα έπρεπε να είναι αυτονόητη. Απαιτείται επίσης οι αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης να είναι ισορροπημένες:
 
Αφενός να δίνουν ανάσα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν πραγματικές δυσκολίες
Αφετέρου να μη διακυβεύουν τα δημοσιονομικά επιτεύγματα της χώρας και τον μείζονα εθνικό στόχο της επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Προσαρμογής. 
 
Οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται με την ρύθμιση που η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή και οι δυνάμεις της πλειοψηφίας  ψήφισαν και είναι αυτό που έχει τη μέγιστη σημασία. 
 
Κατά τα άλλα, είναι γνωστό ότι η ευθύνη των αποφάσεων, ανεξαρτήτως των εισηγητών τους, προσωποποιούνται στον υπουργό Οικονομικών». 


Πηγή: To Νοn Paper του ΥΠ.ΟΙΚ. για τη ρύθμιση των 100 δόσεων μετά και την ψήφιση της τροπολογίας | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/74047/non-paper-toy-ypoik-gia-ti-rythmisi-ton-100-doseon-meta-kai-tin-psifisi-tis#ixzz3J8HJTX9i

Ποιες οι αλλαγές σε συντάξεις και εργασιακά με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ

Ποιες οι αλλαγές σε συντάξεις και εργασιακά με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ

Μνημονιακές υποχρεώσεις που επιφέρουν αλλαγές στα εργασιακά και στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων εμπεριέχει το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών «Ρύθμιση συνταξιοδοτικών θεμάτων του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», με το οποίο συμπληρώνεται και απλοποιείται η συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου. Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο αναγνωρίζει πρόσθετο χρόνο ασφάλισης για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Προαναγγέλλοντας σήμερα Παρασκευή την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε πως με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζονται συνταξιοδοτικά ζητήματα που αφορούν τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, αλλά και άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων, συμπληρώνεται και απλοποιείται η συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου, ενώ ρυθμίζονται και ζητήματα αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας, όπως η δημιουργία λευκού μητρώου συνεπών επιχειρήσεων.
Ειδικότερα και συνοπτικά, στο υπό κατάθεση Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:
1ον. Συνταξιοδοτικές διατάξεις που αφορούν τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, με τις οποίες:
Αναγνωρίζεται ως συντάξιμος, για τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, ο χρόνος που μεσολάβησε από την κύρωση των πινάκων επιτυχίας (το έτος 1989) μέχρι την κατάταξή τους στα Σώματα αυτά με την καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών, δίδοντας τη δυνατότητα να διευθετηθεί μία συντελεσθείσα αδικία, με παράλληλη εξισορρόπηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό της επιπλέον δαπάνης από την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών.
Προβλέπεται, σε ένδειξη αναγνώρισης του έργου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, το οποίο παρέχεται κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, ότι η υπηρεσία των προσώπων αυτών σε όλες τις οργανικές Μονάδες και Υπηρεσίες προσμετράται, έως και 5 έτη, στο διπλάσιο, επεκτείνοντας έτσι την παροχή της ανωτέρω δυνατότητας στο σύνολο του προσωπικού. Η επιπλέον δαπάνη καλύπτεται από την καταβολή των ανάλογων ασφαλιστικών εισφορών.
Θεσπίζεται η σταδιακή μετάβαση στις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού των στρατιωτικών που κατετάγησαν στην Υπηρεσία από το έτος 1990 και μετά, με αύξηση του χρόνου παραμονής στην Υπηρεσία κατά 1,5 έτος για κάθε επόμενο έτος θεμελίωσης δικαιώματος σύνταξης, ώστε να μην υπάρξει βίαιη προσαρμογή των προσώπων αυτών, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων που ενέχει η άσκηση των καθηκόντων τους. 
Προβλέπεται η καταβολή της σύνταξης σε στρατιωτικούς, άντρες και γυναίκες, που έχουν ανάπηρο παιδί ή ανάπηρο σύζυγο, με τη συμπλήρωση των 25 ετών συντάξιμης υπηρεσίας και του 50ου έτους της ηλικίας, προκειμένου να τηρηθούν συνθήκες ίσης μεταχείρισης με τους πολιτικούς συνταξιούχους, εις ένδειξη απολύτου σεβασμού της Πολιτείας σε περιπτώσεις ατόμων με αναπηρία και τις οικογένειές τους.
Αποδίδεται στους οπλίτες πενταετούς υποχρέωσης το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που είχαν καταβάλλει για επικουρική σύνταξη στο ΕΤΕΑΜ, ενώ παράλληλα είχαν καταβάλλει για την ίδια αιτία ασφαλιστικές εισφορές και στα οικεία Μετοχικά Ταμεία.
2ον. Λοιπές συνταξιοδοτικές διατάξεις:
Για όσους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών εξομοιώνονται μισθολογικά με τους διπλωματικούς υπαλλήλους, και για λόγους ίσης μεταχείρισης προς αυτούς, ενσωματώνεται  στο συντάξιμο μισθό τους η πάγια αποζημίωση που λαμβάνουν με τις αποδοχές τους, η οποία ήδη έχει ενσωματωθεί στο συντάξιμο μισθό των διπλωματικών υπαλλήλων.  
Παρέχεται η δυνατότητα σε στρατιωτικούς και πολιτικούς υπαλλήλους, που έχουν προσληφθεί ή καταταγεί στο Δημόσιο πριν την 1-1-1983, να αξιοποιήσουν συνταξιοδοτικά το χρόνο απασχόλησής τους σε τομείς εκτός Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ είτε με βάση τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης είτε με εξαγορά (όπως ισχύει σήμερα), επιλέγοντας την καλύτερη για την περίπτωσή τους ασφαλιστική λύση.
Δίδεται η δυνατότητα της αναγνώρισης του χρόνου άδειας άνευ αποδοχών μέχρι 5 έτη, που προβλέπεται από τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, με καταβολή των ανάλογων ασφαλιστικών εισφορών.
Παρέχεται το δικαίωμα αναγνώρισης ως συνταξίμου του χρόνου φυλάκισης των αντιρρησιών συνείδησης, μέχρι 2 έτη.
Απλοποιείται ο εξαιρετικά πολυσύνθετος υπολογισμός της σύνταξης για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα από 1-1-2015 και μετά και επομένως υπάγονται στις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού (άρθρο 4 του ν. 3865/2010).
Ρυθμίζεται το θέμα των υπαλλήλων του Νέου Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, οι οποίοι υπάγονταν στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου και μεταφέρθηκαν στην Eurobank – Ergasias, παρέχοντάς τους το δικαίωμα διατήρησης του ασφαλιστικού – συνταξιοδοτικού καθεστώτος του Δημοσίου, προκειμένου να μην διακοπεί η ασφαλιστική συνέχεια των προσώπων αυτών.
Ικανοποιείται πάγιο αίτημα των συνταξιούχων ατόμων με αναπηρία, με την θέσπιση της διάταξης που αφορά στην ισότιμη αντιμετώπιση της ιατρικής γνωμάτευσης της ΑΣΥΕ και αυτής των ΚΕΠΑ, η οποία πλέον λαμβάνεται υπόψη για την εξαίρεσή τους από τις μειώσεις των συντάξεων.
Περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία για πρώτη φορά η Ελληνική Πολιτεία αναγνωρίζει ουσιαστικά την συμβολή των αγωνιστών που έλαβαν μέρος με αυταπάρνηση στις πολεμικές επιχειρήσεις στην Κύπρο, χορηγώντας ισόβιο μηνιαίο τιμητικό βοήθημα 100 ευρώ ως ελάχιστο φόρο τιμής για την προσφορά τους στην Πατρίδα. Το βοήθημα αυτό, ως τιμητικό, είναι απολύτως προσωπικό, αφορολόγητο, δεν μεταβιβάζεται, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση και χορηγείται με την προσκόμιση πιστοποιητικού Ζώνης Πρόσω, από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, που αποδεικνύει την προαναφερόμενη συμμετοχή, χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση.
3ον. Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας:
Εξορθολογίζεται και γίνεται πιο ρεαλιστικό και ήπιο το πλαίσιο των κυρώσεων σε περίπτωση παραλείψεως δηλώσεως συνταξιούχου ότι εργάζεται, καθιερώνοντας ένα αντικειμενικό και δίκαιο σύστημα, απαλλαγμένο από υπερβολές και αδικίες.
Καθιερώνεται ψηφιακά μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, με την οποία, όμως, διευκολύνεται και βελτιώνεται δραστικά ο έλεγχος της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, ιδίως στις περιπτώσεις ευέλικτων μορφών απασχόλησης μειωμένου ωραρίου (μερική εργασία, εκ περιτροπής εργασία).
Στο πλαίσιο του οργανωτικού εξορθολογισμού και της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας, θεσμοθετείται «Σύστημα Λευκού Μητρώου Συνεπών Επιχειρήσεων». Tο ως άνω Μητρώο, θα περιλαμβάνει επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν αποδεδειγμένα και διαχρονικά επιδείξει υποδειγματική συμπεριφορά ως προς τις υποχρεώσεις τους προς τους εργαζόμενους και το κράτος, έτσι ώστε οι ελεγκτικές υπηρεσίες να δύνανται να προσανατολίζονται σε στοχευμένες περιπτώσεις υψηλής ή υποτροπιάζουσας παραβατικότητας, καθιστάμενες περισσότερο αποτελεσματικές και λυσιτελείς προς όφελος των εργαζομένων και της πολιτείας εν γένει.
Παρατείνεται η προθεσμία δυνατότητας επιλογής κατώτερης ή της δεύτερης κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας κλάδου σύνταξης του π.δ. 5/2007 για ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ και παραμονής σε αυτήν για δύο ακόμα έτη και συγκεκριμένα μέχρι την 31-12-2016, αντί της 31-12-2014.
Σημειώνεται ότι επί του περιεχομένου του υπό κατάθεση Σχεδίου Νόμου ήδη έχει γνωμοδοτήσει η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τη 2η Ειδική Συνεδρίασή της, την 29η Οκτωβρίου 2014.
Συνεπώς με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο αποδεικνύεται ότι η προσπάθεια της Πολιτείας για την εξάλειψη δυσλειτουργιών του Κράτους, τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αντιμετώπιση εν γένει όλων των πτυχών των προβλημάτων που απασχολούν την ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των συνταξιούχων είναι συνεχής.
Παράλληλα, η Πολιτεία στέκεται με σεβασμό στους πολίτες που απέδειξαν εμπράκτως την εθνική συνείδησή τους και σε αυτούς που είτε βρίσκονται σε ευάλωτη θέση λόγω ειδικών αναγκών που αντιμετωπίζουν είτε υπέστησαν βίαιη μεταβολή του βιοτικού τους επιπέδου από τις πρόσφατες δημοσιονομικές συνθήκες».


Πηγή: Ποιες οι αλλαγές σε συντάξεις και εργασιακά με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/73928/poies-oi-allages-se-syntaxeis-kai-ergasiaka-me-nomoshedio-toy-ypoik#ixzz3J8H1BQFE

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «Φέρτε πίσω τα κλεμμένα και θα έχετε ευνοϊκή μεταχείριση» - Εσοδα έως 2 δισ. για το κράτος

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

«Φέρτε πίσω τα κλεμμένα και θα έχετε ευνοϊκή μεταχείριση» - Εσοδα έως 2 δισ. για το κράτος

«Φέρτε πίσω τα κλεμμένα και θα έχετε ευνοϊκή μεταχείριση» - Εσοδα έως 2 δισ. για το κράτος
Ευνοϊκή μεταχείριση θα έχουν όσοι επιστρέφουν το σύνολο των χρημάτων που έχουν καταχραστεί, υπεξαιρέσει, κλπ, σύμφωνα με νομοσχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χαράλαμπος Αθανασίου.
Όπως τόνισε ο κ. Αθανασίου, η εφαρμογή του επίμαχου νομοσχεδίου θα «προσφέρει ρευστότητα στο δημόσιο το ταχύτερο δυνατό», ενώ υπολόγισε ότι αυτό το ποσό που μπορεί άμεσα να συγκεντρωθεί ανέρχεται μεταξύ των 1,5 και 2 δισ. ευρώ.
Χαρακτηριστικά ανέφερε πως έχουν δεσμευθεί και άρα είναι άμεσα αξιοποιήσιμα περίπου 500 εκατ. ευρώ που προέρχονται από λίγες μόνον υποθέσεις οι οποίες έχουν οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη. Σημειώνεται ότι το ύψος των κλαπέντων χρημάτων προσδιορίζεται από το κατηγορητήριο και το σχετικό βούλευμα.
Όπως προβλέπει το επίμαχο νομοσχέδιο, από την ευνοϊκή αυτή ρύθμιση εξαιρούνται πρόσωπα τα οποία κατά την τέλεση της πράξης ήταν πρωθυπουργοί, υπουργοί, αναπληρωτές, υφυπουργοί, βουλευτές, ευρωβουλευτές, γενικοί και ειδικοί γραμματείς, περιφερειάρχες και αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι.
Το επίμαχο νομοσχέδιο για τη «Ρύθμιση δεσμευμένων ή κατασχεμένων χρηματικών απαιτήσεων και μετρητών» που παρουσίασε ο κ. Αθανασίου θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα μπορούν να υπαχθούν στη ευνοϊκή ρύθμιση και ήδη κατηγορούμενοι που έχουν καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό και εκκρεμεί ή διενεργείται η δίκη τους σε δεύτερο βαθμό, οι οποίοι θα τύχουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης εφόσον αποσβέσουν τη συνολική ζημία του δημοσίου. Οι κατηγορούμενοι αυτοί θα έχουν προθεσμία 30 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου να καταβάλουν τα χρήματα.
Παράλληλα, οι κατηγορούμενοι που θα υπαχθούν στη ρύθμιση, θα έχουν δραστική ελάφρυνση της ποινής τους αφού ουσιαστικά, όχι απλώς «σπάει» η ισόβια κάθειρξη αλλά είτε θα τιμωρούνται με πολύ μειωμένες ποινές είτε θα παραμένουν ουσιαστικά ατιμώρητοι. Πάντως, εφόσον αθωωθούν οι κατηγορούμενοι, τότε τα χρήματα επιστρέφονται εντόκως, εκτός κι αν υπάρχει άλλη παράλληλη αξίωση του δημοσίου σε βάρος τους.
Στην ευνοϊκή ρύθμιση υπάγονται τα ποινικά και φορολογικά- τελωνειακά αδικήματα και ειδικότερα καταλαμβάνει:
- Φορολογικά, τελωνειακά, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, δηλώσεις «πόθεν έσχες», καθώς και αδικήματα διαφθοράς αξιωματούχων.
- Ποινικά αδικήματα, τα οποία στρέφονται κατά της ιδιοκτησίας και των περιουσιακών δικαιωμάτων (όχι ληστείες) και τελέστηκαν σε βάρος του δημοσίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή οποιουδήποτε άλλου φορέα της γενικής κυβέρνησης και οποιαδήποτε άλλης κρατικής Αρχής.

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ Πώς θα πάρετε το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα - Ποιοι δικαιούνται έως 500 ευρώ το μήνα

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Πώς θα πάρετε το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα - Ποιοι δικαιούνται έως 500 ευρώ το μήνα

Πώς θα πάρετε το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα - Ποιοι δικαιούνται έως 500 ευρώ το μήνα
Ξεκίνησε η κατάθεση των αιτήσεων για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να μπουν στην ιστοσελίδαwww.energo-eke.gr και να κάνουν ηλεκτρονικά την αίτηση.
Το "Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα" θα εφαρμοστεί σε 13 δήμους που είναι οι εξής: Δράμας (περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης), Εδεσσας (περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), Γρεβενών (περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας), Ιωαννίνων (περιφέρεια Ηπείρου), Καρδίτσας (περιφέρεια Θεσσαλίας), Λευκάδας (περιφέρεια Ιονίων Νήσων), Ι.Π. Μεσολογγίου (περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος), Χαλκίδας (περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος), Καλλιθέας (περιφέρεια Αττικής), Μαλεβιζίου (περιφέρεια Κρήτης), Τρίπολης (περιφέρεια Πελοποννήσου), Σύρου (περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου), Σάμου (περιφέρεια Βορείου Αιγαίου).
Τα ποσά που δικαιούνται είναι: 

-Άγαμος χωρίς παιδιά 200€ μηνιαίο, 2.400€ ετήσιο.
-Ζευγάρι χωρίς παιδιά 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο.

-Ζευγάρι με 1 ανήλικο παιδί 350€ μηνιαίο 4.200€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 2 ανήλικα παιδιά 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 3 ανήλικα παιδιά 450€ μηνιαίο 5.400€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 4 ανήλικα παιδιά 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 1 ενήλικο παιδί 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο

-Ζευγάρι με 1 ανήλικο και 1 ενήλικο παιδί 450€ μηνιαίο 5.400€ ετήσιο
-Ζευγάρι με 2 ενήλικα παιδιά 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο
-Ζευγάρι με 2 ανήλικα και 1 ενήλικο παιδί 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο

-Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ανήλ ή ενήλ 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ανήλικα παιδιά 350€ μηνιαίο 4.200€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ενήλικο παιδί 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ενήλικα παιδιά 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο.

Οι τρεις άξονες του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος είναι οι εξής:

- Εισοδηματική ενίσχυση
- Ένταξη σε προγράμματα κοινωνικής προστασίας
- Προώθηση στις δράσεις (επαν) ένταξης στην εργασία
Υπολογίζεται ότι περισσότερες από 300 χιλιάδες οικογένειες θα πάρουν μια μικρή ανάσα από τη χορήγηση του σχετικού επιδόματος.
Σύμφωνα με τα κριτήρια της απόφασης, το ανώτατο ποσό της συνολικής εισοδηματικής ενίσχυσης περιλαμβάνει:
• Τη βασική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε 100 ευρώ ανά μήνα για κάθε ωφελούμενη μονάδα (νοικοκυριό).
• Την αναλογική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε: 100 ευρώ για κάθε ενήλικα και 50 ευρώ για κάθε ανήλικο μέλος.
Tα κριτήρια για τη χορήγηση της ενίσχυσης είναι περιουσιακά, εισοδηματικά και όχι μόνο. Συγκεκριμένα είναι:
• Η αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας του δικαιούχου που δεν πρέπει να ξεπερνά τις 90.000 ευρώ. Το ύψος της περιουσίας προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε ενήλικο μέλος και κατά 10.000 ευρώ για κάθε ανήλικο, με όριο τις 200.000 ευρώ.
• Η αξία (τεκμήριο) της κινητής περιουσίας δεν πρέπει να ξεπερνά τις 6.000 ευρώ.
• Το ύψος των καταθέσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει το ύψος του εγγυημένου εισοδήματος
• Νόμιμη και μόνιμη διαμονή στους δήμους όπου θα εφαρμοστεί το μέτρο, τουλάχιστον τους τελευταίους έξι μήνες.
Πέρα από την οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν, οι δικαιούχοι θα έχουν και έξτρα παροχές, όπως:
• Παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης
• Χορήγηση βιβλιαρίου ανασφάλιστου
• Κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ
• Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης
• Ενταξη σε πρόγραμμα κοινωνικού παντοπωλείου
• Ενταξη στα προγράμματα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για απόρους
• Ενταξη σε άλλα προγράμματα αντιμετώπισης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού
• Οι δικαιούχοι, εφόσον μπορούν να εργαστούν και είναι κάτω των 67 ετών, προωθούνται σε δράσεις που στοχεύουν στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας, μέσω προγραμμάτων απασχόλησης
Για τη χορήγηση του επιδόματος θα λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό εισόδημα του τελευταίου 12μήνου, από το οποίο όμως θα αφαιρείται η αντικειμενική δαπάνη και τα τεκμήρια διαβίωσης, το 20% του πραγματικού καθαρού εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες και η διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφασή αλλά και το εξωιδρυματικό επίδομα ή τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας. Η καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα αναστέλλεται αν ο δικαιούχος λείψει από την Ελλάδα για διάστημα άνω των δύο μηνών ή αν αρνηθεί να απασχοληθεί σε συγκεκριμένη θέση εργασίας που θα του προταθεί ανάλογα με τις δεξιότητες και τις ικανότητές του.

Ποιες ανατροπές φέρνει η απόφαση για τις αντικειμενικές αξίες - «Χαμηλώνουν» 20 φόροι - Ποιο θα είναι το νέο σύστημα στα ακίνητα (πίνακες)

«ΠΑΓΩΜΑΡΑ» ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ

Ποιες ανατροπές φέρνει η απόφαση για τις αντικειμενικές αξίες - «Χαμηλώνουν» 20 φόροι - Ποιο θα είναι το νέο σύστημα στα ακίνητα (πίνακες)

«Θα περιμένουμε να καθαρογραφεί και να δημοσιευτεί η απόφαση του ΣτΕ και θα αποφασίσουμε στην πορεία». Αυτή την απάντηση δίνουν από το υπουργείο Οικονομικών, μετά το «χαστούκι» από το ΣτΕ για τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων.
Παρά το γεγονός ότι δεν είναι το ανώτατο δικαστήριο που… κυβερνά εντούτοις η εντολή για αλλαγή των αντικειμενικών αξιών εντός 6 μηνών, αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα για το οικονομικό επιτελείο. Υπενθυμίζεται ότι στην απόφαση αναφέρεται το εξής: Με την απόφαση της ολομέλειας του Συμβούλιου της Επικρατείας Νο 1055/2014 το ΣτΕ:
«Διαπιστώνει ότι η Διοίκηση έχει παραλείψει παρανόμως να προβεί στην επιβαλλομένη από το άρθρο 41.1 του Νόμου 1249 του 1982 έκδοση αποφάσεως αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών της χώρας.
Αναβάλλει την έκδοση οριστικής αποφάσεως και τάσσει στη Διοίκηση εξάμηνη προθεσμία από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης προκειμένου να προβεί στην άνω οφειλόμενη ενέργεια».

Οι εμπορικές τιμές αφορούν σε νεόδμητα ακίνητα. Τα παλαιά πωλούνται ακόμη και πάνω από 50% χαμηλότερα σε σχέση με τις αντικειμενικές αξίες
Το οικονομικό επιτελείο έχει μπροστά του έξι μήνες προκειμένου να προχωρήσει σε αλλαγές οι οποίες θα πρέπει να έχουν γενικό χαρακτήρα, να αφορούν δηλαδή το σύνολο της χώρας αφού το πρόβλημα με την «ψαλίδα» αντικειμενικών και εμπορικών τιμών είναι καθολικό. Μείωση των αντικειμενικών αξιών σημαίνει ότι θα υπάρξει μείωση όλων των φόρων που συνδέονται με το σύστημα αυτό, με πρώτο τον ΕΝΦΙΑ αλλά και φόρους μεταβίβασης, τέλη, αμοιβές δικηγόρων, συμβολαιογράφων κ.λπ.
Αυτό σημαίνει βεβαίως και πολύ λιγότερα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, επομένως και νέα δημοσιονομική τρύπα τα επόμενα χρόνια σε περίπτωση που αλλάξουν άμεσα οι αντικειμενικές αξίες.
Ωστόσο, η αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο προκειμένου να εξετάσει το νέο σύστημα, δεν μπορεί να είναι έτοιμη μέσα στα χρονικά περιθώρια που έχουν τεθεί. Παρά το γεγονός ότι είχαν ενταθεί οι φήμες ότι η αναπροσαρμογή θα γινόταν νωρίτερα απ' ότι προέβλεπε η συμφωνία με την τρόικα, πηγές του υπουργείου Οικονομικών τόνιζαν πρόσφατα ότι δεν μπορεί να υπάρξουν αλλαγές πριν τα μέσα του 2016, επομένως, να ξεκινήσει το νέο σύστημα από το 2017. Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο αυτόματο σύστημα αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιανουαρίου 2016. Με βάση το σύστημα αυτό, η αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων θα γίνεται αυτόματα χωρίς να απαιτείται η συνδρομή επιτροπών, προκειμένου να αποφανθούν για τις νέες τιμές σε κάθε ζώνη.
Το ηλεκτρονικό σύστημα θα αντλεί στοιχεία από όλη την Ελλάδα, που θα προέρχονται από φορείς όπως την Τράπεζα της Ελλάδος, τις κτηματικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και τα υποθηκοφυλακεία. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία ενιαία πλατφόρμα την οποία θα χρησιμοποιούν πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου (πολεοδομίες, Δήμοι, ΔΕΗ, Επιμελητήρια, Υπουργείο Οικονομικών κ.λπ.) Με βάση τις τιμές που θα υπολογίζονται αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα, θα προσδιορίζονται οι φόροι των ακινήτων, καθώς και τα τέλη που επιβάλλονται κατά περίπτωση. Θα δημιουργηθεί δηλαδή ένας μαθηματικός τύπος με βάση τον οποίο θα προκύπτουν οι τιμές ζώνης και το μόνο που θα αλλάζει είναι ο συντελεστής για τη φορολόγηση των ακινήτων, ανάλογα με τα έσοδα που θέλει να εισπράξει το Δημόσιο. Η επιτροπή που έχει συσταθεί υπό τον κ. Γούναρη αποτελεί το πρώτο βήμα για την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, καθώς το χρονοδιάγραμμα στο οποίο έχει δεσμευτεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ακόμη τέσσερα βήματα:
  • Τον Ιανουάριο του 2015 θα συσταθεί μια άλλη ειδική μονάδα επίσης στη ΓΓΔΕ, η οποία θα προχωρήσει στη συλλογή στοιχείων από την αγορά για την προσαρμογή των τιμών ζώνης σε επίπεδα που αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες στην αγορά ακινήτων.
  • Τον Σεπτέμβριο του 2015 η δουλειά της ειδικής μονάδας θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Οι τιμές ζώνης θα αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες με βάση στοιχεία από τις αγοραπωλησίες.
  • Τον Ιανουάριο του 2016 θα συσταθεί μία ακόμα επιτροπή -υπηρεσία αποτίμησης- και θα αρχίσει να καταγράφεται ένας δείκτης πραγματικών τιμών ακινήτων. Παράλληλα η Φορολογική Διοίκηση θα είναι σε θέση να διασταυρώνει πλήρως όλες τις δηλώσεις ακινήτων όλων των φορολογουμένων με την πραγματική περιουσιακή τους κατάσταση.
  • Τον Ιανουάριο του 2017 ευθυγραμμίζονται οι εμπορικές και οι αντικειμενικές αξίες.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ μεσοσταθμικά οι αντικειμενικές τιμές σήμερα είναι υψηλότερες κατά 15% - 20% από τις εμπορικές τιμές σε πανελλαδικό επίπεδο. Στις ακριβές περιοχές της χώρας οι εμπορικές αξίες σήμερα είναι πολύ χαμηλές και βρίσκονται στο μισό, ή ακόμα και στο 1/4 της αντικειμενικής τιμής
Η εξέλιξη των τιμών των ακινήτων στην περίοδο 1993-2014
Οι αντικειμενικές αξίες παραμένουν σήμερα στα παράλογα ύψη του 2007, όταν η αγορά των ακινήτων γνώριζε «ημέρες δόξας». Την περίοδο 1993 - 2007 υπήρξε έντονη αύξηση των τιμών των ακινήτων. Σύμφωνα με τον δείκτη τιμών της Τράπεζας της Ελλάδας, οι τιμές των ακινήτων στην περιοχή της Αθήνας αυξήθηκαν κατά 308%, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης κατά 300% και στις άλλες αστικές περιοχές κατά 210,5%. Βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην αύξηση των τιμών των ακινήτων ήταν η πτώση των επιτοκίων και της εύκολης πρόσβασης των ιδιωτών σε τραπεζικό δανεισμό.
Οι τιμές των ακινήτων κορυφώθηκαν κατά τη διάρκεια της διετίας 2007 - 2008, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στο πρώτο εξάμηνο του 2008. Μετά ξεκίνησε η κατακόρυφη πτώση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ το 2009 οι τιμές των ακινήτων υποχώρησαν κατά 4,3%, το 2010 κατά 4,4%, το 2011 κατά 5,5%, το 2012 κατά 11,8%, το 2013 μειώθηκαν κατά 10,9%, ενώ και κατά το α' εξάμηνο του 2014 η πτώση έφθασε στο 3,1%.

Καυτό 45ήμερο φόρων για τη «μαύρη τρύπα» στα έσοδα

Καυτό 45ήμερο φόρων για τη «μαύρη τρύπα» στα έσοδα

oura-trapeza-630.jpg

Καυτό 45ήμερο φόρων για να καλυφθεί η «μαύρη τρύπα» στα δημόσια έσοδαΟι παλινωδίες της κυβερνητικής πολιτικής δημιούργησαν «μαύρη τρύπα» στα δημόσια έσοδα |EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
Μπροστά σε μια τεράστια «τρύπα» εσόδων βρίσκεται η κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να εισπράξει 12,624 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου, λόγω της οπισθοβαρούς πληρωμής των φόρων.
Οι παλινωδίες και τα πισωγυρίσματα στο μείζον ζήτημα της διαχείρισης των προθεσμιών πληρωμής των φόρων και κυρίως το γράψε-σβήσε της νέας ρύθμισης για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 72 έως 100 δόσεις, δημιούργησαν ένα ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα για την τακτοποίηση των υποχρεώσεων με αιχμή τον ΕΝΦΙΑ.
Μόνο για τα τέλη κυκλοφορίας, τις δύο δόσεις του φόρου ακινήτων και την τρίτη δόση του φόρου εισοδήματος οι φορολογούμενοι θα πρέπει να βγάλουν από τις τσέπες τους τουλάχιστον 3,3 δισ. ευρώ.
Το «συμβόλαιο»-έγγραφο που έχει υπογράψει η κυβέρνηση με την τρόικα και αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.», δείχνει το καυτό 45ήμερο που περιμένει τους εξουθενωμένους φορολογουμένους, αλλά και την τύχη αυτών των φόρων.
Δεν αποκλείεται πολλές από αυτές τις οφειλές να προστεθούν στη μεγάλη δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων χρεών που ήδη ενσωματώνει χρέη 70 δισ. ευρώ.

«ΑΝΑΣΑ» ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ Χαμηλότερες εισφορές για 2 χρόνια στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ

«ΑΝΑΣΑ» ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ

Χαμηλότερες εισφορές για 2 χρόνια στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ

Χαμηλότερες εισφορές για 2 χρόνια στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ
-A+A
Μια πρώτη ανάσα θα πάρουν χιλιάδες επιτηδευματίες, που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά, δηλώνοντας σε κάθε ευκαιρία ότι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις εξωπραγματικές ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες ως γνωστόν αναπροσαρμόζονται αυτομάτως ανά 3ετία (ασφαλιστικές κλάσεις), χωρίς να συναρτώνται από τα κέρδη ή τις ζημίες του ασφαλισμένου. Στο συνταξιοδοτικό νομοσχέδιο που φέρνει εντός της επόμενης εβδομάδας ο Χρήστος Σταϊκούρας, θα υπάρχει διάταξη που θα δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ να ζητήσουν την ένταξη τους και την παραμονή τους για 2 χρόνια, έως και σε δύο ασφαλιστικές κλάσεις χαμηλότερα.
Προϋπόθεση για αυτό, όπως διευκρινίζουν αρμόδια στελέχη του ΓΛΚ, είναι η ασφαλιστική ενημερότητα των ενδιαφερόμενων. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι όσοι υπαχθούν στη νέα ρύθμιση οφειλών των 100 δόσεων, μπορούν με το χαρτί στο χέρι να ζητήσουν από τον ΟΑΕΕ χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές έως το τέλος του 2016. Παράγοντες της αγοράς χαρακτηρίζουν θετική την εξέλιξη, αν και σημειώνουν ότι βασικό ζητούμενο παραμένει η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών αναδρομικά από την ημερομηνία δημιουργίας των οφειλών, όπως επίσης η δυνατότητα των επιτηδευματιών να ζητήσουν την ένταξη τους σε όποια ασφαλιστική κλάση (και όχι μόνο κατά δύο βαθμίδες) επιθυμούν για την επόμενη διετία.
Υπενθυμίζεται ότι η νέα ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία προβλέπει ότι για να μην βγει κάποιος εκτός, θα πρέπει να καταβάλλει κανονικά όχι μόνο τις δόσεις της ρύθμισης, αλλά και τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να έχει τη δυνατότητα υπαγωγής τους στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
Οι τρέχουσες μηνιαίες εισφορές του ΟΑΕΕ
Φωτογραφία: Eurokinissi


Πηγή: Χαμηλότερες εισφορές για 2 χρόνια στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/178521/hamiloteres-eisfores-gia-2-hronia-stoys-asfalismenoys-toy-oaee#ixzz3J8EvRGPf

«ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ Η ΜΗ ΥΠΑΓΩΓΗ» Η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ

«ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ Η ΜΗ ΥΠΑΓΩΓΗ»

Η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ

Η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ
-A+A
Η μη υπαγωγή αγέννητων οφειλών σε ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών θα έπρεπε να είναι αυτονόητη, υποστηρίζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με την εξαίρεση του ΕΝΦΙΑ και άλλων φόρων από τη ρύθμιση των 100 δόσεων που ψηφίστηκε στη Βουλή.
Οι ίδιες πηγές χαρακτηρίζουν τη ρύθμιση ως γενναία υπέρ των ανθρώπων της παραγωγής, της συντριπτικής πλειονότητας των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων, επιχειρήσεων και εργαζομένων που βρίσκονται σε αδυναμία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Οπως σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι, αυτό ισχύει επειδή δίνεται η δυνατότητα:
- Αποπληρωμής από 12 μέχρι 100 δόσεις.
- Με μειωμένο επιτόκιο από 8,75% σε 4,56%
- Με πραγματικούς όρους διευκόλυνσης αφού καταργείται η παροχή εγγυήσεων και εμπράγματων εξασφαλίσεων και δεν τίθενται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
- Με ολική ή μερική απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων
- Με χορήγηση φορολογικής ενημερότητας και αναστολής της ποινικής διαδικασίας και της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, σε όσους αξιοποιούν τη ρύθμιση και παραμένουν συνεπείς στους όρους της».
Είναι σαφές, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, ότι με την τελευταία αναπροσαρμογή διατηρείται ανέπαφο το ρυθμιστικό πλαίσιο αποπληρωμής οφειλών των 100 δόσεων για όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έως την 1η Οκτωβρίου 2014.
Και εξηγούν ότι «Δε θα ήταν κοινωνικά δίκαιο να ευνοηθούν από την βέλτιστη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών έως 100 δόσεων, κατηγορία φορολογουμένων, πέραν εκείνων που πραγματικά θέλουν αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Η τελευταία αναπροσαρμογή έχει στόχο να μη δημιουργήσει μία «νέα γενιά οφειλετών».
Ειδικά για την περίπτωση του ΕΝΦΙΑ τονίζεται ότι το 96% των οφειλών δεν θα μπορούσε να υπαχθεί στη ρύθμιση των 72-100 δόσεων. Γι΄ αυτό και δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων. Με βάση τα στοιχεία της Γ.Γ.Δ.Ε., περίπου το 92% των υπόχρεων έχει ΕΝΦΙΑ έως 1000 ευρώ και το 4% έχει ΕΝΦΙΑ από 1000 ως 1500 ευρώ.
Με δεδομένη την υποχρέωση ελάχιστης μηνιαίας καταβολής ύψους 50 ευρώ, το πλήθος των δόσεων δεν θα υπερέβαινε τις 30 και στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων τις 10-20 δόσεις.
Με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε είναι χρήσιμο να τονιστεί και να γίνει κατανοητό σε όσους νοιάζονται πραγματικά για τους μη έχοντες, ότι καλύπτεται το 99,7% των οφειλετών από τα 3.734.031 συνολικά φυσικά και νομικά πρόσωπα που μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2014 είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές στη φορολογική διοίκηση ύψους 70,2 δισ. ευρώ».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών «η ρύθμιση αποτελεί πραγματική ανάσα στην πλειονότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και των μισθωτών που προσπαθούν να επιβιώσουν στις δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης. Αυτή η αλήθεια δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί».
Όσον αφορά τη συζήτηση που γίνεται εξ΄ αφορμής της κατάθεσης της τελευταίας τροπολογίας, συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών επισημαίνουν ότι:«Κανένας από τους ουσιώδεις όρους της ρύθμισης των ληξιπροθέσμων οφειλών δεν αναιρείται, παρά τις όποιες πιέσεις. Η μη υπαγωγή αγέννητων οφειλών σε ένα σχήμα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων, θα έπρεπε να είναι αυτονόητη. Απαιτείται επίσης οι αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης να είναι ισορροπημένες:
- Αφενός να δίνουν ανάσα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν πραγματικές δυσκολίες
- Αφετέρου να μη διακυβεύουν τα δημοσιονομικά επιτεύγματα της χώρας και τον μείζονα εθνικό στόχο της επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Προσαρμογής.
Οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται με την ρύθμιση που η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή και οι δυνάμεις της πλειοψηφίας ψήφισαν και είναι αυτό που έχει τη μέγιστη σημασία. Κατά τα άλλα, είναι γνωστό ότι η ευθύνη των αποφάσεων, ανεξαρτήτως των εισηγητών τους, προσωποποιούνται στον υπουργό Οικονομικών».
Φωτογραφία: Eurokinissi


Πηγή: Η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/178522/i-apantisi-toy-ypoyrgeioy-oikonomikon-gia-ton-enfia#ixzz3J8EhcWBM