Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

To λαθρεμπόριο καυσίμων και το σύστημα εισροών –εκροών που δεν μπήκε ποτέ

Τετάρτη, 04 Μαρτίου 2015 08:16

To λαθρεμπόριο καυσίμων και το σύστημα εισροών –εκροών που δεν μπήκε ποτέ

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
To λαθρεμπόριο καυσίμων και το σύστημα εισροών –εκροών που δεν μπήκε ποτέ
Στα χαρτιά παρέμεινε το σύστημα εισορών –εκροών που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση, με στόχο να αντιμετωπίσει το λαθρεμπόριο καυσίμων στην χώρα μας, από το οποίο κάθε χρόνο χάνονται από τα κρατικά ταμεία έσοδα 1,5 δις ευρώ. 
Το σύστημα εισροών εκροών λειτουργεί μόνο στα πρατήρια υγρών καυσίμων, κι αυτό όχι σε όλα, ενώ οι πρατηριούχοι έχουν ξοδέψει αρκετά χρήματα για να τοποθετήσουν το σύστημα.
Η εφαρμογή του συστήματος άρχισε να συζητιέται ήδη από το 2009, ενώ μόλις το 2014 υποτίθεται πως εφαρμόστηκε σε ολόκληρη τη χώρα. Σε όσα μάλιστα πρατήρια δεν έγινε εγκατάσταση του συστήματος, οδηγήθηκαν σε λουκέτο.
Όμως ακόμη και σήμερα πολλοί πρατηριούχοι στην Αθήνα όπως και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας δεν έχουν εγκαταστήσει το σύστημα, ενώ φυσικά δεν εφαρμόζεται καθόλου στα υπόλοιπα στάδια της διακίνησης.
“Στα υπόλοιπα στάδια διακίνησης (Εγκαταστάσεις Διυλιστηρίων, Εγκαταστάσεις Εταιρειών Εμπορίας, Θαλάσσια και χερσαία μέσα μεταφοράς, παντός είδους Δημόσια και Ιδιωτικά Πρατήρια, Εγκαταστάσεις Μεγάλων Καταναλωτών, Εγκαταστάσεις Ενόπλων Δυνάμεων, Πρατήρια Αφορολόγητων Καυσίμων, Πύλες εξόδου καυσίμων εξαγωγής), η εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών, παραμένουν προς το παρόν στη σφαίρα της φαντασίας Κυβερνητικών παραγόντων”, αναφέρουν σε πρόσφατη ανακοίνωση του οι πρατηριούχοι.
Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση που επικρατεί αναφορικά με το σύστημα εισροών εκροών, μπάχαλο έχει δημιουργηθεί και για την υποτιθέμενη επιδότηση των πρατηριούχων για την εγκατάσταση του συστήματος.
Θεωρητικά, οι πρατηριούχοι θα επιδοτούνταν με ένα ποσοστό της τάξης του 35 % - 40 % προκειμένου να καλύψουν την επένδυση που κόστιζε κατ’ ελάχιστο σε ένα πρατήριο περίπου 15.000 ευρώ. Το ποσό αυτό δε ήταν πολύ μεγαλύτερο ανάλογα με τον αριθμό από αντλίες και δεξαμενές που είχε κάθε πρατήριο. Την επιδότηση αυτή πάντως οι πρατηριούχοι δεν την πήραν ποτέ.
Ε.Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: