Σάββατο, 9 Μαΐου 2015

«Τέλος επιτηδεύματος» σε χιλιάδες επιχειρήσεις - Ποιες θα πληρώσουν

«Τέλος επιτηδεύματος» σε χιλιάδες επιχειρήσεις - Ποιες θα πληρώσουν

Τετάρτη, 06 Μαΐου 2015 15:31
 
UPD:15:32
Eurokinissi/ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Μια «ξεχασμένη» από το 2013 φορολογική υποχρέωση αναμένεται να βεβαιώσει το υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων εντός των επόμενων ημερών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επίκειται η έκδοση απόφασης της ΓΓΔΕ με βάση την οποία θα ανοίξει ο δρόμος για τη βεβαίωση του τέλους επιτηδεύματος των νομικών προσώπων. Το συγκεκριμένο τέλος θα έπρεπε να έχει καταβληθεί από τις επιχειρήσεις από το 2013, ωστόσο αυτό ουδέποτε έγινε.
Έτσι, η βεβαίωση θα γίνει εντός των επόμενων ημερών ενώ τα νομικά πρόσωπα θα έχουν δύο επιλογές: ή να πληρώσουν το τέλος μέχρι το τέλος Ιουνίου (δηλαδή μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα) ή να το εντάξουν στη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Το συνολικό ποσό που αναμένεται να βεβαιώσει η ΓΓΔΕ αναμένεται να ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για την 3η λίστα φορολογικών υποχρεώσεων προηγούμενων ετών που θα βεβαιωθεί. Είχε προηγηθεί το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων σε τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες ακινήτων αλλά και τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας για το 2015. 
newsroom naftemporiki.g

Επανέρχεται η έκπτωση φόρου για εφάπαξ πληρωμή του φόρου εισοδήματος – Η τροπολογία

Επανέρχεται η έκπτωση φόρου για εφάπαξ πληρωμή του φόρου εισοδήματος – Η τροπολογία

Πέμπτη, 07 Μαΐου 2015 21:59
 
UPD:22:58
ICON PRESS /ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΛΤΑΣ
Η νομοθετική ρύθμιση αναφέρεται κυρίως σε τροποποίηση Διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α 167), οι οποίες αφορούν εισοδήματα τα οποία αποκτήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2014 (φωτ. αρχείου).
Πακέτο ευνοϊκών φορολογικών ρυθμίσεων έστειλε πριν από λίγο στη Βουλή η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη. Μεταξύ των αλλαγών που επέρχονται στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων είναι και η ρύθμιση που επαναφέρει την έκπτωση φόρου σε περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής του φόρου εισοδήματος μέχρι την ημερομηνία λήξης της πρώτης δόσης. Το ποσοστό που αποφασίστηκε τελικώς διαμορφώνεται στο 2% παρά τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για υψηλότερη έκπτωση. Η ίδια τροπολογία περιλαμβάνει τη ρύθμιση για την εκχώρηση στο δημόσιο των ανείσπρακτων ενοικίων προκειμένου αυτά να μην φορολογηθούν αλλά και «πακέτο» μέτρων για τη φορολόγηση των αγροτών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών:
Κατατέθηκε σήμερα, από την αναπληρώτρια υπουργό Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη προς συζήτηση και ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής,  την προσεχή Τρίτη 12-05-2015, τροπολογία στο νομοσχέδιο  του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε. και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές”».
Η νομοθετική ρύθμιση αναφέρεται κυρίως σε τροποποίηση Διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α 167), οι οποίες αφορούν εισοδήματα τα οποία αποκτήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2014, και συγκεκριμένα στις ακόλουθες:
-   Οι αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές στην αγροτική οικονομία, των οποίων προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο  ευρώ με συντελεστή 13%, παραμένουν αφορολόγητες.
-    Οι αγροτικές επιδοτήσεις, των οποίων επίσης προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 13%,  παραμένουν αφορολόγητες έως ύψους 12.000 ευρώ. Με την πρόβλεψη αυτή καλύπτεται περισσότερο από το 90% των περιπτώσεων, επιτρέποντας έτσι να παραμείνει αφορολόγητο το σύνολο του εισοδήματος από επιδοτήσεις της μικρής και μεσαίας αγροτιάς.
-    Η προκαταβολή φόρου για τους αγρότες περιορίζεται στο μισό, δηλαδή από το προβλεπόμενο 55%, στο 27,5%.
-    Ενοίκια, τα οποία έχουν παραμείνει ανείσπρακτα, δεν φορολογούνται εφόσον εκχωρηθούν στο Δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα.
-    Στις επιχειρήσεις επαγγελματιών πρακτόρων παιχνιδιών πρόγνωσης της εταιρείας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.  παρέχεται η δυνατότητα ποσοστού έκπτωσης επί των πραγματοποιούμενων ακαθάριστων πωλήσεων τους ως πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων, καθώς δεν προβλέπεται η δικαιολόγηση δαπανών που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας τους.
-     Επανέρχεται στα φυσικά πρόσωπα έκπτωση, ύψους 2% επί του συνόλου του φόρου, για την εφάπαξ πληρωμή στις 31η Ιουλίου 2015 και των 3 δόσεων της οφειλής τους.
Στην τροπολογία προβλέπονται επίσης, μεταξύ και άλλων ρυθμίσεων, μέτρα, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στη ρύθμιση έως 100 δόσεις φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις με  βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, σε βάρος των οποίων έχει επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια των πιστωτικών ιδρυμάτων. 

Ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» δηλώσεων χωρίς πρόστιμα

Ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» δηλώσεων χωρίς πρόστιμα

Σάββατο, 09 Μαΐου 2015 00:59
 
UPD:01:00
FOSPHOTOS /Panayiotis Tzamaros
Η νομοθετική διάταξη σχεδιάζεται να ονοματίζει τις φορολογικές δηλώσεις οι οποίες θα μπορούν να υποβληθούν εκπρόθεσμα.
Ισχυρό κίνητρο στους φορολογούμενους προκειμένου να υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις προηγούμενων ετών ή ακόμη και τροποποιητικές δηλώσεις σκοπεύει να δώσει η κυβέρνηση. Διάταξη που μελετάται να ενσωματωθεί στο πολυνομοσχέδιο, προβλέπει ότι θα δοθεί περιθώριο ενός μήνα για την υποβολή των «ξεχασμένων» φορολογικών δηλώσεων. Το κίνητρο για τους φορολογούμενους είναι ότι δεν θα υποβάλλονται πρόστιμα, προσαυξήσεις ή πρόσθετοι φόροι. Για να ισχύσει όμως αυτό, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν τον φόρο που θα προκύψει μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες από την υποβολή της δήλωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες το προσχέδιο της διάταξης αναφέρει ότι «υπόχρεοι φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει δήλωση, ή έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση για την καταβολή ή μη φόρων, τελών, ή εισφορών υπέρ του δημοσίου, θα μπορούν μέχρι μια προκαθορισμένη ημερομηνία να υποβάλλουν αρχικές ή τροποποιητικές, χρεωστικές ή μηδενικές δηλώσεις, για εισοδήματα που αποκτήθηκαν μέχρι και το φορολογικό έτος 2014 χωρίς την επιβολή πρόσθετου φόρου ή προστίμου ή τόκου».
Η νομοθετική διάταξη σχεδιάζεται να ονοματίζει τις φορολογικές δηλώσεις οι οποίες θα μπορούν να υποβληθούν εκπρόθεσμα. Οι κυριότερες από αυτές είναι οι εξής:
  • «Δεν θα υποβάλλονται τα πρόστιμα του άρθρου 54 του νόμου 4174/2013 εφόσον υποβληθούν εντός των προθεσμιών αρχικές ή συμπληρωματικές καταστάσεις και ισοζύγια του άρθρου 20 του ΚΒΣ ή καταστάσεις του άρθρου 10 του ΚΦΑΣ ή καταστάσεις συμφωνητικών της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του νόμου 1882/1990 ή λοιπές δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα»
  • Παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αρχικών ή τροποποιητικών δηλώσεων χωρίς την επιβολή πρόσθετου φόρου ή προστίμου ή τόκου για τις ακόλουθες φορολογίες:
  1. Φόρος προστιθέμενης αξίας (αρχικές ή τροποποιητικές περιοδικές, έκτακτες ή εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ για πράξεις που διενεργήθηκαν μέχρι 31/12/2014 ανεξαρτήτως της προθεσμίας υποβολής τους.
  2. Ανακεφαλαιωτικούς πίνακες ενδοκοινοτικών αποκτήσεων ή λήψεων υπηρεσιών και παραδόσεων αγαθών ή παροχών υπηρεσιών
  3. Δηλώσεις Intrastat
  4. Δηλώσεις αυτοτελούς φορολογίας εισοδημάτων των άρθρων 11,12,13 και 14 του ν. 2238/1994
  5. Φόρου υπεραξίας από την αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων
  6. Φόρου κύκλου εργασιών, φόρου ασφαλίστρων, τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλος καρτοκινητής τηλεφωνίας
  7. Φόρου μεταβίβασης ακινήτων, φόρου αυτόματου υπερτιμήματος, τέλους συναλλαγής ακινήτων κλπ.

Ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» δηλώσεων χωρίς πρόστιμα

Ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» δηλώσεων χωρίς πρόστιμα

Ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» δηλώσεων χωρίς πρόστιμα

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας Ναυτεμπορικής σχεδιάζεται νομοθετική ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» φορολογικών δηλώσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας το προσχέδιο της διάταξης αναφέρει ότι «υπόχρεοι φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει δήλωση, ή έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση για την καταβολή ή μη φόρων, τελών, ή εισφορών υπέρ του δημοσίου, θα μπορούν μέχρι μια προκαθορισμένη ημερομηνία να υποβάλλουν αρχικές ή τροποποιητικές, χρεωστικές ή μηδενικές δηλώσεις, για εισοδήματα που αποκτήθηκαν μέχρι και το φορολογικό έτος 2014 χωρίς την επιβολή πρόσθετου φόρου ή προστίμου ή τόκου».

«Δεν θα υποβάλλονται τα πρόστιμα του άρθρου 54 του νόμου 4174/2013 εφόσον υποβληθούν εντός των προθεσμιών αρχικές ή συμπληρωματικές καταστάσεις και ισοζύγια του άρθρου 20 του ΚΒΣ ή καταστάσεις του άρθρου 10 του ΚΦΑΣ ή καταστάσεις συμφωνητικών της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του νόμου 1882/1990 ή λοιπές δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα»

Παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αρχικών ή τροποποιητικών δηλώσεων χωρίς την επιβολή πρόσθετου φόρου ή προστίμου ή τόκου για τις ακόλουθες φορολογίες:

-Φόρος προστιθέμενης αξίας (αρχικές ή τροποποιητικές περιοδικές, έκτακτες ή εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ για πράξεις που διενεργήθηκαν μέχρι 31/12/2014 ανεξαρτήτως της προθεσμίας υποβολής τους.
-Ανακεφαλαιωτικούς πίνακες ενδοκοινοτικών αποκτήσεων ή λήψεων υπηρεσιών και παραδόσεων αγαθών ή παροχών υπηρεσιών
-Δηλώσεις Intrastat
-Δηλώσεις αυτοτελούς φορολογίας εισοδημάτων των άρθρων 11,12,13 και 14 του ν. 2238/1994
-Φόρου υπεραξίας από την αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων
-Φόρου κύκλου εργασιών, φόρου ασφαλίστρων, τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλος καρτοκινητής τηλεφωνίας
-Φόρου μεταβίβασης ακινήτων, φόρου αυτόματου υπερτιμήματος, τέλους συναλλαγής ακινήτων κλπ.

Πηγή Ναυτεμπορική

Στο στόχαστρο των θεσμών όλες οι πρόωρες συντάξεις

Στο στόχαστρο των θεσμών
όλες οι πρόωρες συντάξεις

Πρώτη καταχώρηση: 08/05/2015 - 10:58
Τελευταία δημοσίευση: 08/05/2015 10:58Επικαιρότητα
Στο στόχαστρο των θεσμών όλες οι πρόωρες συντάξεις
Της Αργυρώς Μαυρούλη

Ανοικτά παραμένουν αρκετά μέτωπα για το ασφαλιστικό παρά τις μέχρι σήμερα συζητήσεις που πραγματοποιούνται στις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Enikonomia», οι θεσμοίζητούν την εφαρμογή ρήτρας μηδενικού ελλείμματος όχι μόνο στα επικουρικά ταμεία αλλά και σε αυτά κύριας ασφάλισης επιμένουν με την κυβέρνηση να επιμένει ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία μείωση συντάξεων.
Οι εκπρόσωποι της κοινωνικής ασφάλισης επιμένουν ότι η ρήτρα για τις επικουρικές συντάξεις πρέπει να καταργηθεί ότι το κενό των 326 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν, θα καλυφθεί από τον περιορισμό της εισφοροδιαφυγής 136 εκατ. ευρώ, τον εντοπισμό της αδήλωτης εργασίας 100 εκατ. και τη ρύθμιση οφειλών 100 εκατ. ευρώ.
Επί τάπητος τέθηκε και το ζήτημα των κύριων συντάξεων, όπου οι θεσμοί ζητούν την εφαρμογή του Ν 3863/10 και του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα από 1η Ιανουαρίου 2015 και μετά, καθώς κρίνουν ότι πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση.
Στον αντίποδα η κυβέρνηση προτείνει το άνοιγμα εκ νέου του ασφαλιστικού το Σεπτέμβριο μετά από κοινωνικό διάλογο, «παγώνοντας» έως τότε την εφαρμογή του νόμου.  

Πρόωρες συνταξιοδοτήσεις
Το βάρος των διαπραγματεύσεων πέφτει στο θέμα των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, με τους δανειστές να επιμένουν ότι άμεσα πρέπει να κλείσει οποιαδήποτε πόρτα πρόωρης εξόδου πριν από το 62ο έτος ηλικίας.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση επιμένει ότι δεν θα θιγούν θεμελιωμένα και τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων συζητήθηκε η σταδιακή αύξηση των ενδιάμεσων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, από το 2020 έως και το 2025.
Δεν αποκλείεται βέβαια η χρυσή τομή να βρεθεί στην αύξηση των ενδιάμεσων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2017 και μετά, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν εξαιρέσεις κάποιων ειδικών ομάδων ασφαλισμένων, όπως είναι αυτοί με καθεστώς βαρέων και ανθυγιεινών, τα ΑμεΑ, οι τρίτεκνοι κ.ά.
Με βάση τα στοιχεία 120.000 ασφαλισμένοι έχουν πιάσει τόσο τα έτη ασφάλισης, όσο και το όριο ηλικίας (θεμελιωμένα δικαιώματα), ενώ περίπου 100.000 άτομα έχουν τα έτη ασφάλισης και περιμένουν να συμπληρώσουν το όριο ηλικίας.
Ειδικοί στο ασφαλιστικό εκτιμούν πως από αυτούς περίπου 80.000 έχουν ώριμα δικαιώματα, δηλαδή μπορούν να αποχωρήσουν μέσα στην επόμενη πενταετία.
Ακόμη οι εκπρόσωποι των θεσμών επαναφέρουν στο τραπέζι των διαβουλεύσεων το αίτημα για αύξηση των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, από 4.500 σε 6.000 ή έστω σε 5.500 που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δημήτρης Στρατούλης όμως αποκλείει οποιοδήποτε τέτοιο ενδεχόμενο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Γ. Ρωμανιάς: «Στο mail Χαρδούβελη κολλημένοι οι δανειστές»

Γ. Ρωμανιάς: «Στο mail Χαρδούβελη κολλημένοι οι δανειστές»

romanias.jpg

O Γιώργος ΡωμανιάςΟ γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γιώργος Ρωμανιάς. | EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
Σε μείωση επικουρικών και κύριων συντάξεων επιμένουν οι δανειστές, τόνισε ο γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γιώργος Ρωμανιάς. «Έχουν το mail Χαρδούβελη δίπλα τους και έχουν κολλήσει σε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Ρωμανιά (Mega), οι δανειστές «έχουν επιμονή στη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος», ενώ ζητούν επίσης να μην αλλάξουν οι νόμοι 3863 και 3865 του 2010 που τροποποιούν τον τρόπο υπολογισμού των κύριων συντάξεων, μέσω των ρυθμίσεων των οποίων, όπως είπε, επέρχεται μείωση.
Εξήγησε πως αν η κυβέρνηση αλλάξει τους δύο νόμους, τότε για το 2015 θα επέλθει μια επιβάρυνση περίπου 2 εκατ. ευρώ.
Υπογράμμισε πως η απάντηση των δανειστών στο επιχείρημα της ελληνικής κυβέρνησης ότι το κόστος είναι μόλις 2 εκατ. ευρώ, είναι ότι το θέμα είναι διαρθρωτικό και όχι δημοσιονομικό.
Σχετικά με τη διαπραγμάτευση σημείωσε πως η κυβέρνηση εμμένει στις «κόκκινες γραμμές» και πρόσθεσε: «Σε μερικά σημεία τα οποία εμείς θεωρούμε βασικά δεν υποχωρούμε».
 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Δραγασάκης: Αναγκαία μια καθαρή λύση, όχι συμφωνία για το πώς θα πάρουμε τη δόση

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δραγασάκης: Αναγκαία μια καθαρή λύση, όχι συμφωνία για το πώς θα πάρουμε τη δόση

Δραγασάκης: Αναγκαία μια καθαρή λύση, όχι συμφωνία για το πώς θα πάρουμε τη δόση
Τη σημασία της επιμονής σε μια καθαρή λύση, που θα ξαναδώσει στο μέλλον ορατότητα, κι όχι σε μια συμφωνία για το πώς θα πάρουμε την επόμενη δόση, υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Εφημερίδα των Συντακτών, ο κ. Δραγασάκης αναφέρθηκε στις 100 πρώτες ημέρες της κυβέρνησης, λέγοντας πως αποτελούν ένα τεστ αντοχής και του λαού και της κυβέρνησης, δεδομένου ότι «πριν καν ορκιστεί βρέθηκε σε έναν κλοιό πιέσεων».
Ερωτηθείς, δε, αν υπήρχε τελικά έτοιμο σχέδιο διακυβέρνησης μετά από την ανάληψη της εξουσίας, ειδικά στα ζητήματα της οικονομίας, ανέφερε: «Απ' όσο ξέρω από την Ιστορία, δεν μου έρχεται εύκολα στο νου κάποιο παράδειγμα αριστερής δύναμης πιο προετοιμασμένης για τη διακυβέρνηση».
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αναφέρθηκε και στη φορολογία, λέγοντας πως σκοπός είναι να φτάσουμε σε ένα σύστημα απλό, δίκαιο και σταθερό. «Αν δεν το κάνουμε τώρα, δεν ξέρω πότε θα γίνει [...] Υπάρχουν κάποιες δυσχέρειες γιατί έχουν επιτρέψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις να διαμορφωθεί μια κατάσταση, όπου η χώρα αντιμετωπίζεται ως προτεκτοράτο» σημείωσε.
Μίλησε και για τις τράπεζες, τονίζοντας πως «το σύστημα που δημιούργησαν η τρόικα και οι προηγούμενες κυβερνήσεις είναι ένα σύστημα προστασίας όχι των τραπεζών, αλλά των συμφερόντων που υπάρχουν μέσα στις τράπεζες. Πρακτικά η κυβέρνηση δεν έχει καμία εξουσία να κάνει οτιδήποτε μέσα στον τραπεζικό χώρο, διότι τα πάντα ελέγχονται από το ΤΧΣ, η νομοθεσία του οποίου δεν δίνει κανέναν ρόλο στην κυβέρνηση».
Ο κ. Δραγασάκης ανέφερε εμφατικά πως η κυβέρνηση δεν θα συμβιβαστεί «με μια κατάσταση, η οποία θα προστατεύει τη διαπλοκή», ενώ, μιλώντας για τη λειτουργία της κυβέρνησης, υπογράμμισε πως σκέφτεται να προτείνει στον πρωθυπουργό, όταν τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις κι αφού λειτουργήσει η κυβέρνηση για ένα διάστημα, να βρεθεί ένα σύστημα αξιολόγησης όλων των στελεχών, αρχίζοντας από τους υπουργούς και τις διοικήσεις που επέλεξαν.

Γκότσης: Να θέσουμε την αναδιάρθρωση του χρέους

Γκότσης: Να θέσουμε την αναδιάρθρωση του χρέους

Πρώτη καταχώρηση: 09/05/2015 - 13:15
Τελευταία δημοσίευση: 13:15Οικονομία
Γκότσης: Να θέσουμε την αναδιάρθρωση του χρέους
Την ανάγκη να τεθεί το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του δημοσίου χρέους τόνισε ο Χαράλαμπος Γκότσης μιλώντας στην εκπομπή του Κώστα Χαρδαβέλλα και της Αγγελικής Λάζου στον Real Fm 97,8.
«Να ξαναδούμε το ζήτημα του χρέους», είπε ο καθηγητής οικονομικών του πανεπιστημίου του Πειραιά επισημαίνοντας πως η χώρας μας θα πρέπει να απαιτήσει από την Γερμανία να απομειωθεί το χρέος ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία των διαπραγματεύσεων λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Θα τον περάσουμε και αυτόν τον κάβο».
Ακούστε το ηχητικό:

http://www.enikos.gr/economy/315775,Gkotshs-Na-8esoyme-thn-anadiar8rwsh-toy-xreoys.html

Διαβάστε επίσης:

Ποιες φοροελαφρύνσεις "κόβει" η ανάγκη για συμφωνία

Ποιες φοροελαφρύνσεις "κόβει" η ανάγκη για συμφωνία

Πρώτη καταχώρηση: 09/05/2015 - 13:29
Τελευταία δημοσίευση: 13:29Οικονομία
Ποιες φοροελαφρύνσεις κόβει η ανάγκη για συμφωνία
Του Τάσου Δασόπουλου
Με το νέο καθεστώς ΦΠΑ να βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση η ανάγκη για συμφωνία περικόπτει ή τουλάχιστον αναβάλει επ’ αόριστον τέσσερις φορολογικές ελαφρύνσεις από μνημονιακά μέτρα που θα έδιναν μια ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Το θέμα της αντικατάστασης του ΕΝΦΙΑ. Παρά τις διαβεβαιώσεις που δίνονται κατά καιρούς εντός Ελλάδας ο επαχθής φόρος ακινήτων που διαδέχθηκε το εξίσου απεχθές χαράτσι της ΔΕΗ παραμένει και για το 2015 σχεδόν… απαράλλακτος.


Διαβάστε επίσης:











Ποιες φοροελαφρύνσεις «κόβει»
η ανάγκη για συμφωνία

Πρώτη καταχώρηση: 09/05/2015 - 13:07
Τελευταία δημοσίευση: 13:07Επικαιρότητα
Ποιες φοροελαφρύνσεις «κόβει» η ανάγκη για συμφωνία
Του Τάσου Δασόπουλου

Με το νέο καθεστώς ΦΠΑ να βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση η ανάγκη για συμφωνία περικόπτει ή τουλάχιστον αναβάλει επ αόριστο τέσσερεις φορολογικές ελαφρύνσεις από μνημονιακά μέτραπου θα έδιναν μια ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Το θέμα της αντικατάστασης του ΕΝΦΙΑ. Παρά τις διαβεβαιώσεις που δίνονται κατά καιρούς εντός Ελλάδας ο επαχθής φόρος ακινήτων που διαδέχθηκε το εξίσου απεχθές χαράτσι της ΔΕΗ παραμένει και για το 2015 σχεδόν… απαράλαχτος.
Θα αναγκαστούν να τονπληρώσουν επιβληθεί και φέτος σε πάνω από 5,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων και μάλιστα με ελάχιστες διαφορές ως προς το ύψος των επιβαρύνσεων που προκάλεσε ο φόρος αυτός το 2014 αφού δεν μπορεί να καλυφθεί η τρύπα των περίπου 2 δις ευρώ που προκαλείται αν επιβληθεί ο Φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας με αφορολόγητα και νέες αντικειμενικές αξίες.
Ο ΕΝΦΙΑ είναι σχεδόν απρόσβλητος σε ότι αφορά τις απαιτήσεις του και από τις νέες αντικειμενικές αξίες.
Ακόμη και με μικρότερες αντικειμενικές αξίες λίγοι θα είναι αυτοί που θα πληρώσουν μικρότερο φόρο ακινήτων.
Το μυστικό βρίσκεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ακόμη και μετά τη μείωση των αντικειμενικών τιμών, οι ιδιοκτήτες θα παραμείνουν στα ίδια κλιμάκια υπολογισμού του φόρου. Για παράδειγμα, σε περιοχές με αντικειμενικές τιμές ζώνης από 1.001 έως 1.500 ευρώ ανά τ.μ. επιβάλλεται σήμερα βασικός συντελεστής ΕΝ.Φ.Ι.Α. 3,70 ευρώ ανά τ.μ.
Αν λοιπόν σε περιοχές με σημερινές αντικειμενικές τιμές ζώνης 1.500 ευρώ ανά τ.μ. αποφασιστούν μειώσεις αντικειμενικών τιμών στο επίπεδο των 1.200 ή των 1.050 ευρώ ανά τ.μ., τότε ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. στις περιοχές αυτές θα υπολογίζεται και πάλι με συντελεστή 3,70 ευρώ ανά τ.μ.. Δηλαδή θα είναι ο ίδιος.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Το υπουργείο οικονομικών αποφάσισε να διατηρήσει την ειδική εισφορά αλληλεγγύης που επιβάλλεται αυτή τη στιγμή σε ετήσια εισοδήματα πάνω από 12.000 ευρώ με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,7%-2,1% μετά την νομοθέτηση το 2014 για μείωση κατά 30% των αρχικών συντελεστών 1%-4% για τα εισοδήματα του 2015 Μετά από πιέσεις των δανειστών το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να επαναφέρει την φορολόγηση μέσω του τέλος στην κλίμακα από 1% μέχρι και 4% και να αυξήσει περαιτέρω την επιβάρυνση στο 5% για τα εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ. Παράλληλα βέβαια εξετάζεται και ένα ειδικό τέλος για τους 500 πλουσιότερους Έλληνες με βάση τις φορολογικές τους δηλώσεις και την στιγμή που η φοροδιαφυγή οργιάζει.
Η αναβολή του αφορολόγητου. Το δημοσιονομικό κόστος των 500 εκατ. ευρώ που προκαλεί για το 2015 και 2 δις ευρώ για το 2016 αναβάλλει επ' αόριστο και την επαναφορά του ενιαίου αφορολογήτου ορίου εισοδήματος των 12.000 ευρώ για όλα τα φυσικά πρόσωπα.
Η αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30% παρά την γενική ομολογία ότι ο συγκεκριμένος φόρος είναι αναποτελεσματικός στην εφαρμογή του.
Η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 10 ετών, τις πισίνες και τα αεροσκάφη από το 10% στο 13% των τεκμηρίων (αντικειμενικών δαπανών) διαβίωσης που ισχύουν για τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία.
Ειδικά για τα ΙΧ από 1.928 έως 2.500 κ.εκ. παλαιότητας μέχρι 10 ετών ο φόρος θα αυξηθεί από το 5% στο 6,5% του ισχύοντος τεκμηρίου.
Με την αύξηση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης ένας ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ. και παλαιότητας 4 ετών θα πληρώσει φόρο 572 ευρώ από 440 ευρώ σήμερα.
Ένας άλλος ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.500 κ.εκ. και παλαιότητας 4,5 ετών θα πληρώνει για φόρο πολυτελούς διαβίωσης 864,50 ευρώ από 665 ευρώ σήμερα.
Στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν να επιβάλουν φόρο πολυτελούς διαβίωσης και στα σκάφη αναψυχής.
Για τα σκάφη αναψυχής προβλέπεται η επιβολή τέλους παραμονής και πλόων, μέτρο το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί και δεν έχει εισπραχθεί από τους ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής.