Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Βαρουφάκης: Θα ευχόμουν να είχαμε δραχμή - ΒΙΝΤΕΟ

Βαρουφάκης: Θα ευχόμουν να είχαμε δραχμή - ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 20:09
Τελευταία δημοσίευση: 20:22Οικονομία
Βαρουφάκης: Θα ευχόμουν να είχαμε δραχμή - ΒΙΝΤΕΟ
"Θα ευχόμουν να είχαμε δραχμή", δήλωσε ο Γιάνης Βαρουφάκης στο συνέδριο τουEconomist και πρόσθεσε: "Μην κάνετε λάθος, αυτή δεν είναι δήλωση πως θέλω δραχμή. Εύχομαι να είχαμε δραχμή. Εύχομαι να μην είχαμε μπει ποτέ σε αυτή τη νομισματική ένωση και πιστεύω βαθιά πως όλα τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης θα συμφωνούσαν με αυτό τώρα, γιατί δομήθηκε άσχημα. Αλλά όταν εισέρχεσαι δεν βγαίνεις εκτός, χωρίς να συμβεί μια καταστροφή".

Δείτε το βίντεο από το Star


Διαβάστε επίσης:

Αυτοί οι οφειλέτες ρύθμισαν τις οφειλές τους

Αυτοί οι οφειλέτες ρύθμισαν τις οφειλές τους 

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 18:34
Τελευταία δημοσίευση: 18:47Οικονομία
Αυτοί οι οφειλέτες ρύθμισαν τις οφειλές τους
Τους 149.077 έχουν φτάσει οι οφειλέτες, που έχουν προχωρήσει σε ρύθμιση τωνοφειλών τους στα ασφαλιστικά ταμεία. Μέχρι στιγμής, έχουν ρυθμιστεί οφειλές ύψους 3.504.304.068,51 ευρώ, από τις οποίες έχουν εισπραχθεί 111.057.545,77 ευρώ.
Από τις συνολικές αποφάσεις ρύθμισης, οι 22.813 αφορούν αιτήσεις για υπαγωγή στη ρύθμιση που υποβλήθηκαν, μέσω διαδικτύου, μέσω της ειδικής εφαρμογής.
Από το σύνολο των αποφάσεων ρύθμισης που εκδόθηκαν, το 8,45% (11.039 οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών με ποσό οφειλής 444.182.239,86 ευρώ και 1.560 οφειλέτες του ΟΑΕΕ που δεν έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ με ποσό οφειλής 13.018.063,39 ευρώ) αφορά οφειλέτες που απώλεσαν παλαιότερες ρυθμίσεις και εντάχθηκαν στο νέο σχήμα ρύθμισης, ενώ το υπόλοιπο 91,55% αφορά οφειλέτες οι οποίοι δεν είχαν παλαιότερες ενεργές ρυθμίσεις.

Διαβάστε επίσης:

Επιθεωρητής του ΥΠΟΙΚ "ξέχασε" να δηλώσει μισό εκατομμύριο

Επιθεωρητής του ΥΠΟΙΚ "ξέχασε" να δηλώσει μισό εκατομμύριο

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 17:52
Τελευταία δημοσίευση: 18:26Οικονομία
Επιθεωρητής του ΥΠΟΙΚ ξέχασε να δηλώσει μισό εκατομμύριο
Στα δίχτυα του «πόθεν έσχες» πιάστηκαν τρεις τελωνειακοί υπάλληλοι και ένας επιθεωρητής του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργήθηκαν από την υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων βρέθηκαν:
- δύο υπάλληλοι τελωνειακοί με απόκλιση 80.000 ευρώ μεταξύ των δηλωθέντων εισοδημάτων τους και των τραπεζικών τους καταθέσεων,
- ένας υπάλληλος τελωνειακός με απόκλιση 56.000 ευρώ και
- ένας επιθεωρητής με απόκλιση 509.000 ευρώ.
Στο διάστημα του πρώτου τετραμήνου έτους η υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΓΓΔΕ ολοκλήρωσε 37 στοχευμένους ελέγχους από τους οποίους προέκυψαν οι παραπάνω τέσσερις υποθέσεις με μη δικαιολογημένη προέλευση περιουσιακών στοιχείων.
Τα σχετικά πορίσματα στάλθηκαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό και στον Εισαγγελέα για τις ποινικές ευθύνες.
Διαβάστε επίσης

ΔΝΤ: Είμαστε ευέλικτοι στις συνομιλίες με την Ελλάδα

ΔΝΤ: Είμαστε ευέλικτοι στις συνομιλίες με την Ελλάδα

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 18:01
Τελευταία δημοσίευση: 18:01Οικονομία
ΔΝΤ: Είμαστε ευέλικτοι στις συνομιλίες με την Ελλάδα
Το ΔΝΤ ανακοίνωσε σήμερα ότι παραμένει ευέλικτο στις συνομιλίες με την Ελλάδαγια το χρέος και ελπίζει πως οι διεθνείς πιστωτές θα μπορέσουν να καταλήξουν σύντομα σε μια συμφωνία με την Αθήνα, αναφέρει το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
"Είμαστε ευέλικτοι. Είμαστε ανοικτοί να δούμε όλες τις επιλογές. Όμως πρέπει να επιμείνουμε στην επίτευξη των στόχων του προγράμματος", δήλωσε προς τους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ Τζέρι Ράις.
Διαβάστε επίσης.

ΣΤΕ Συνταγματικός ο νέος νόμος 4178/2013 για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων

ΣΤΕ

Συνταγματικός ο νέος νόμος 4178/2013 για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων

Συνταγματικός ο νέος νόμος 4178/2013 για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με την υπ΄ αριθμ. 1858/2015 απόφασή της έκρινε ότι είναι συνταγματικά ανεκτές και νόμιμες οι ρυθμίσεις του νέου νόμου 4178/2013 για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων και απέρριψε ως απαράδεκτες τις προσφύγες κατοίκων του Αμαρουσίου.
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος ο Σωτήρης Ρίζος και εισηγητής ο Σύμβουλος Επικρατείας Κωνσταντίνος Κουσούλης), έκρινε ότι δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη ο νόμος 4178/2013 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμηση, που προβλέπει την διατήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα των αυθαιρέτων, την εξαίρεση τους από την κατεδάφιση, κ.λπ.
Στη δικαστική απόφαση επισημαίνεται ότι από τη δέσμη μέτρων που θεσμοθετούνται προς αποτροπή συνέχισης της άνομης οικοδομικής δραστηριότητας για το μέλλον, κρίνεται ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου 4178/2013 που αναφέρονται στα αυθαίρετα του παρελθόντος είναι συνταγματικά ανεκτές.
Όμως, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετες στις Συνταγματικές διατάξεις: 1) για τη διάκριση των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), 2) το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 του Συντάγματος) και 3) την υποχρέωση συμμόρφωση της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95 του Συντάγματος), η ευνοϊκή εκείνη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν (νομιμοποιηθούν) τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδική δικαστική απόφαση.
Να επισημανθεί ότι, εν τω μεταξύ, η διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, αντικαστάθηκε με νέα, η οποία προβλέπει ότι παραμένουν κατεδαφιστέα τα ακίνητα που κρίθηκαν αυθαίρετα με δικαστική απόφαση.
Επίσης, οι σύμβουλοι Επικρατείας δεν δέχθηκαν απέρριψαν ως απαράδεκτο τον ισχυρισμό ότι ο επίμαχος νόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, προσκρούει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Υπενθυμίζεται ότι στο ΣτΕ είχαν προσφύγει τρεις κάτοικοι του Αμαρουσίου που ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι υπουργικές αποφάσεις για την έναρξη λειτουργίας του πληροφορικού συστήματος διεκπεραίωσης των δηλώσεων υπαγωγής στον νόμο 4178/2013 που αφορά την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων.

Το ψηφισθέν νομοσχέδιο με τις αλλαγές στο Κ.Φ.Ε. και την παράταση του Ε9

Το ψηφισθέν νομοσχέδιο με τις αλλαγές στο Κ.Φ.Ε. και την παράταση του Ε9

Δείτε το νομοσχέδιο «Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (Α΄ 35) και άλλες διατάξεις» όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων.

Ψηφισθέν νομοσχέδιο

Αυξημένες οι εισπράξεις από τη ρύθμιση των 100 δόσεων

Αυξημένες οι εισπράξεις από τη ρύθμιση των 100 δόσεων

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 13:54
Τελευταία δημοσίευση: 14:26Οικονομία
Αυξημένες οι εισπράξεις από τη ρύθμιση των 100 δόσεων
Άκρως ικανοποιητική κρίνεται η εφαρμογή της νέας ρύθμισης των 100 δόσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων, οι αιτήσεις για την οποία είναι τριπλάσιες σε σχέση με την προηγούμενη, σε ό,τι αφορά τα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα. Η εφαρμογή της νέας ρύθμισης ξεκίνησε στα μέσα Απριλίου και λήγει στις 26 Μαΐου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στις πρώτες 18 ημέρες της εφαρμογής της (από 17 Απριλίου 2015 μέχρι 4 Μαΐου 2015) έχουν υποβληθεί 299.209 αιτήσεις που είναι πάνω από τρεις φορές περισσότερες από τις αντίστοιχες (98.896) αιτήσεις που είχαν υποβληθεί στις πρώτες είκοσι ημέρες εφαρμογής της προηγούμενης ρύθμισης (24 Νοεμβρίου 2014 μέχρι 14 Δεκεμβρίου 2014).
Ως αποτέλεσμα της αυξημένης συμμετοχής των φορολογουμένων στη νέα ρύθμιση του ν. 4321/15, το κεφάλαιο σε ρύθμιση την 4/5/2015 ανήλθε σε 1,972 δισ. ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το αντίστοιχο για τη ρύθμιση του ν.4305/14.
Αρκετά αυξημένες συγκριτικά είναι και οι εισπράξεις, καθώς στο πρώτο εικοσαήμερο εφαρμογής της ρύθμισης του ν.4305/14 οι συνολικές εισπράξεις ήταν μόλις 36.814.658 εκατ. ευρώ, ενώ για τη νέα ρύθμιση του ν.4321/15 οι πληρωμές μέσω τραπεζών τις πρώτες 14 ημέρες έως και την 30η Απριλίου ανήλθαν σε 102.496.297 εκατ. ευρώ.
Από το ποσό αυτό τα 52.184.654 ευρώ προέρχονται από τις εφάπαξ καταβολές με διαγραφή πρόσθετων φόρων από το κεφάλαιο, γεγονός που καταδεικνύει ότι το συγκεκριμένο κίνητρο αποδίδει και δίνει ώθηση στις συνολικές εισπράξεις, αντισταθμίζοντας τις μικρότερες σχετικά εισπράξεις που προέρχονται από την υπαγωγή στην νέα ρύθμιση οφελών σε μεγαλύτερες περιόδους αποπληρωμής των ρυθμισμένων δόσεων.
Η νέα ρύθμιση, σύμφωνα με την ίδια πηγή, θα συμβάλει στην αύξηση της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών στο άμεσο μέλλον και θα βοηθήσει τους φορολογούμενους να εκπληρώσουν εμπρόθεσμα τις μελλοντικές υποχρεώσεις τους.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΤΕ «Πιάνει πάτο» η κτηματαγορά - Μείωση 7,5% στις τιμές των κατοικιών το 2014 - Υποχώρηση 3,9% το πρώτο τρίμηνο 2015 (πίνακας)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΤΕ

«Πιάνει πάτο» η κτηματαγορά - Μείωση 7,5% στις τιμές των κατοικιών το 2014 - Υποχώρηση 3,9% το πρώτο τρίμηνο 2015 (πίνακας)

«Πιάνει πάτο» η κτηματαγορά - Μείωση 7,5% στις τιμές των κατοικιών το 2014 - Υποχώρηση 3,9% το πρώτο τρίμηνο 2015 (πίνακας)
Υποχωρεί ο ρυθμός πτώσης των κατοικιών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδος. Το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν ελαφρά καλύτερο από προηγούμενες περιόδους, σημάδι ότι οι τιμές στην κτηματαγορά έχουν σχεδόν πιάσει πάτο. Ωστόσο, για το σύνολο της προηγούμενης χρονιάς, τα σπίτια στην Ελλάδα έγιναν κατά 7,5% φθηνότερα.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι συνεχίζει να μειώνεται ο αριθμός των συναλλαγών που εκτελούνται με τη διαμεσολάβηση κάποιας τράπεζας, κάτι που δείχνει ότι απουσιάζει παντελώς το ενδιαφέρον για λήψη στεγαστικών δανείων.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος:
Με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τα πιστωτικά ιδρύματα, εκτιμάται ότι το α΄ τρίμηνο του 2015 οι τιμές των διαμερισμάτων (σε ονομαστικούς όρους) ήταν κατά μέσο όρο μειωμένες κατά 3,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, οι τιμές των διαμερισμάτων μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,5% (-9,1%, -8,0%, -7,2% και -5,4% το α΄, β΄, γ΄ και δ΄ τρίμηνο του 2014 αντίστοιχα), έναντι μείωσης κατά 10,9% το 2013.
Δείκτης τιμών διαμερισμάτων κατά παλαιότητα και γεωγραφική περιοχή
Πιο αναλυτικά, η μείωση των τιμών το α΄ τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ήταν 4,5% για τα “νέα” διαμερίσματα (ηλικίας έως 5 ετών) και 3,5% για τα “παλαιά” (ηλικίας άνω των 5 ετών). Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης των τιμών των “νέων” διαμερισμάτων διαμορφώθηκε στο 6,6%, έναντι μείωσης 8,0% των “παλαιών” (2013: “νέα” -10,9%, “παλαιά” -10,8%).
Από την ανάλυση των στοιχείων κατά γεωγραφική περιοχή προκύπτει ότι η μείωση των τιμών των διαμερισμάτων το α΄ τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ήταν 3,8% στην Αθήνα, 5,9% στη Θεσσαλονίκη, 4,1% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 3,0% στις λοιπές περιοχές της χώρας. Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, η μείωση των τιμών στις ίδιες περιοχές σε σχέση με το 2013 ήταν 9,2%, 6,7%, 6,7% και 5,1% αντίστοιχα. Τέλος, για το σύνολο των αστικών περιοχών της χώρας, το α΄ τρίμηνο του 2015 οι τιμές των διαμερισμάτων ήταν μειωμένες κατά 4,2% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2014. Για το σύνολο του 2014, οι τιμές των διαμερισμάτων στις αστικές περιοχές μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,0%, έναντι μείωσης κατά 10,9% το 2013 (ο δείκτης αστικών περιοχών με βάση τον Ν. 4254/2014 χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του φόρου υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση ακινήτων).

Εκτιμήσεις οικιστικών ακινήτων
Οι εκτιμήσεις οικιστικών ακινήτων που πραγματοποιήθηκαν με τη διαμεσολάβηση του τραπεζικού συστήματος για οποιονδήποτε λόγο (χρηματοδότηση για αγορά, επαναδιαπραγμάτευση υφιστάμενων δανείων, εγγραφή εξασφάλισης για μη στεγαστικά δάνεια, μεταφορά οφειλών πελατών από μια τράπεζα σε άλλη κ.λπ.) έφθασαν το α΄ τρίμηνο του 2015 τις 3.270, έναντι 4.270 το δ΄ τρίμηνο του 2014 (αναθεωρημένα στοιχεία).
Σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2014, ο αριθμός των εκτιμήσεων το α΄ τρίμηνο του 2015 ήταν μειωμένος κατά 23,9%. Σε ολόκληρο το 2014 ο αριθμός των εκτιμήσεων αυτών έφθασε τις 17.044 (αναθεωρημένα στοιχεία), καταγράφοντας σημαντική μείωση κατά 30,3%, έναντι του προηγούμενου έτους (2013: 24.446).


           
ΔΕΙΚΤΕΣ ΤΙΜΩΝ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ (1)
 
 

2013
2014*
2014 *
2015 *
 
α΄
β΄*
γ΄*
δ΄*
α΄*
 
Ι. ΣΥΝΟΛΟ
 
    Δείκτης τιμών (2007=100)
69,5
64,3
65,6
64,6
63,8
63,3
63,0
 
    (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-10,9
-7,5
-9,1
-8,0
-7,2
-5,4
-3,9
 



 
ΙΙ. ΚΑΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ
 
   1.  Νέα (έως 5 ετών)
 
        Δείκτης τιμών (2007=100)
71,4
66,7
68,1
67,2
65,9
65,5
65,1
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-10,9
-6,6
-8,4
-6,4
-6,1
-5,4
-4,5
 
   2. Παλαιά (άνω των 5 ετών)
 
        Δείκτης τιμών (2007=100)
68,3
62,8
64,0
63,0
62,5
61,8
61,8
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-10,8
-8,0
-9,5
-9,0
-7,9
-5,5
-3,5
 



 
ΙΙΙ. ΚΑΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
 
   1.  Αθήνα
 
        Δείκτης τιμών (2007=100)
67,5
61,2
62,6
61,2
60,8
60,4
60,2
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-12,3
-9,2
-11,2
-9,9
-9,4
-6,3
-3,8
 
   2.  Θεσσαλονίκη
 
        Δείκτης τιμών (2007=100)
64,7
60,4
62,3
61,1
59,4
58,8
58,7
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-9,1
-6,7
-8,6
-6,5
-5,1
-6,3
-5,9
 
   3.  Άλλες μεγάλες πόλεις
 
        Δείκτης τιμών (2007=100)
71,9
67,1
68,0
67,8
66,9
65,7
65,2
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-10,4
-6,7
-8,1
-6,5
-6,1
-5,8
-4,1
 
   4.  Λοιπές περιοχές
 
        Δείκτης τιμών (2007=100)
73,3
69,6
70,9
69,9
68,9
68,8
68,7
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-9,1
-5,1
-6,2
-6,3
-4,7
-3,1
-3,0
 
   5.  Αστικές περιοχές (σύνολο)
 
        Δείκτης τιμών (1997=100)
177,4
163,2
166,6
164,2
161,6
160,6
159,6
 
        (%) μεταβολή έναντι προηγούμενου έτους
-10,9
-8,0
-9,8
-8,3
-8,1
-5,7
-4,2
 
            * Προσωρινά στοιχεία.
            Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος.
(1) Για την κατασκευή των δεικτών της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τις τιμές στην αγορά οικιστικών ακινήτων χρησιμοποιούνται τα αναλυτικά στοιχεία τα οποία συγκεντρώνει το Τμήμα Ανάλυσης Αγοράς Ακινήτων από τις αρχές του 2009, με βάση την ΠΔ/ΤΕ 2610/31.10.2008, από όλα τα πιστωτικά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν τις εκτιμήσεις των τραπεζών για την τρέχουσα εμπορική αξία των οικιστικών ακινήτων, καθώς και πληροφορίες για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους. Ο αριθμός των εκτιμήσεων που έχουν ήδη αναγγελθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος (έως το τέλος Απριλίου του 2015) έφθασε συνολικά τις 651.452 (66,6% διαμερίσματα, 19,3% μονοκατοικίες, 6,0% μεζονέτες, 6,0% οικόπεδα, 2,1% λοιπά).

ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ Ο ΦΠΑ Ολη η λίστα με τους φόρους - Το «πακέτο» που κλειδώνει τη συμφωνία

ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ Ο ΦΠΑ

Ολη η λίστα με τους φόρους - Το «πακέτο» που κλειδώνει τη συμφωνία

Ολη η λίστα με τους φόρους - Το «πακέτο» που κλειδώνει τη συμφωνία
Της Μαρίας Βουργάνα
Με το μείζον θέμα της επιβολής ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ αλλά και της αύξησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης να παραμένουν ανοιχτά, η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει το πρώτο φορολογικό πακέτο μέτρων, με στόχο να «ξεκλειδώσει» τις χρηματοδοτικές «γραμμές» των δανειστών.
Το φορο-πακέτο εξετάστηκε χθες στη νέα σύσκεψη του κυβερνητικού συμβουλίου, υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ προηγήθηκε σύσκεψη με το ίδιο αντικείμενο στο υπουργείο Οικονομικών υπό τον υπουργό Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη χθεσινή πολύωρη σύσκεψη του Κυβερνητικού Συμβουλίου, εξετάστηκαν διάφορα σενάρια φορολογικών μέτρων, εκ των οποίων άλλα είναι άμεσης εφαρμογής και είναι σχετικά «ανώδυνα», καθώς δεν προκαλούν φοροεπιβαρύνσεις στα νοικοκυριά και άλλα θα πάνε σε δεύτερη φάση, αφού βρίσκονται σε συνάρτηση με τη διαπραγμάτευση για το δημοσιονομικό κενό που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Brussels Group. Στο κυβερνητικό συμβούλιο έγινε συνολική αποτίμηση των διαπραγματεύσεων μέχρι τώρα, ενώ συζητήθηκε διεξοδικά και η περαιτέρω πορεία τους. Επίσης το Κυβερνητικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε την ομάδα διαπραγμάτευσης του Brussels Group να συνεχίσει από σήμερα τις διαπραγματεύσεις με επιδίωξη μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία.
Ολη η λίστα με τους φόρους - Το «πακέτο» που κλειδώνει τη συμφωνία
Στα μέτρα που παραμένουν ανοιχτά περιλαμβάνονται:
1. Οι ανατροπές στο καθεστώς ΦΠΑ με την επιβολή ενός ενιαίου συντελεστή, ο οποίος θα συνοδεύεται με έναν μειωμένο συντελεστή, στο οποίο θα υπαχθούν τα φάρμακα και ορισμένες κατηγορίες βασικών ειδών διατροφής. Τα «παζάρια» για το ύψος των συντελεστών συνεχίζονται με τις τελευταίες πληροφορίες να θέλουν τους δανειστές να επιμένουν ο ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ να διαμορφωθεί στα επίπεδα του 20% και ο μειωμένος στο 10%, ενώ η ελληνική πλευρά επιδιώκει οι συντελεστές να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Ολη η λίστα με τους φόρους - Το «πακέτο» που κλειδώνει τη συμφωνία
2. Η αύξηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Η πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει την κατάργηση της έκπτωσης του 30% για τα εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ. Στον αντίποδα, διατηρείται η έκπτωση που τέθηκε από φέτος σε ισχύ για τους έχοντες χαμηλά εισοδήματα. Από την επαναφορά των συντελεστών της έκτακτης εισφοράς στα αρχικά επίπεδα μόνο για τους έχοντες εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ η κυβέρνηση στοχεύει σε πρόσθετες εισπράξεις 200 με 220 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα των νέων φορολογικών επιβαρύνσεων που θα προκύψουν.
Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι σε αυτή τουλάχιστον τη φάση να καταθέσει στη Βουλή ένα «ανώδυνο» σχέδιο νόμου που θα επικεντρώνεται στη βελτίωση των εισπρακτικών μηχανισμών και την αύξηση της εισπραξιμότητας. Ταυτόχρονα, θα συμπεριληφθούν και διατάξεις που θα προβλέπουν τη μεγαλύτερη ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο πακέτο μέτρων που θα πάρει σύντομα τον δρόμο προς τη Βουλή θα περιλαμβάνει:
Ολη η λίστα με τους φόρους - Το «πακέτο» που κλειδώνει τη συμφωνία
Αδήλωτες καταθέσεις. Ουσιαστικά πρόκειται για τη νομιμοποίηση αδήλωτων εισοδημάτων που βρίσκονται σε τράπεζες του εσωτερικού και του εξωτερικού. Το σχέδιο προβλέπει τη θέσπιση ενός συντελεστή φορολόγησης ο οποίος θα κινείται μεταξύ 15% - 20% με κίνητρο την άρση των ποινικών διώξεων για όσους αποκαλύψουν στις φορολογικές αρχές τις «κρυφές» καταθέσεις. Η δυνατότητα αυτή θα δοθεί τόσο για όσους έχουν αποκρύψει εισοδήματα τα οποία διατηρούν στην Ελλάδα αλλά και για αυτούς που έχουν βγάλει αδήλωτα χρήματα στο εξωτερικό.
Περαίωση «ξεχασμένων» δηλώσεων. Το σχέδιο είναι έτοιμο και προβλέπει υποβολή πάσης φύσεως δηλώσεων, αρχικών ή τροποποιητικών για κάθε λογής φόρους και τέλη (εισόδημα, ΦΠΑ, παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους, αλλά όχι τέλη κυκλοφορίας και Ε9) για οποιαδήποτε χρονική περίοδο έως το τέλος του 2014, χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις. Οι φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν το φόρο που τους αναλογούσε ακόμα και δέκα χρόνια πίσω, χωρίς την παραμικρή προσαύξηση ή πρόστιμο.
«Λοταρία» με αποδείξεις. Εφαρμογή ενός συστήματος «λοταρίας» για την επιβράβευση με δώρα των φορολογουμένων που μαζεύουν αποδείξεις για τις αγορές τους.
Πιλοτική εφαρμογή καρτών (χρεωστικών και πιστωτικών) στις συναλλαγές άνω των 70 ευρώ που πραγματοποιούνται στις νησιωτικές περιοχές. Στόχος είναι το μέτρο να επεκταθεί σε όλη την επικράτεια.
Περαίωση περίπου 64.000 φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια. Οι φορολογούμενοι θα κληθούν να καταβάλουν το σύνολο των καταλογισθέντων φόρων καθώς και τα επιβληθέντα ποσά προσαυξήσεων και προστίμων με εκπτώσεις από 33% έως και 50% για να κλείσουν τις υποθέσεις χωρίς συνέχιση των ένδικων ενεργειών. Από τη ρύθμιση αυτή εκτιμάται ότι μπορούν να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 100 έως 200 εκατ. ευρώ εντός του 2015.
Τέλος διαμονής 1 έως 5 ευρώ στα ξενοδοχεία. Η επιβολή του μέτρου αυτού θα εξαρτηθεί από το εάν θα παραμείνει ή θα καταργηθεί το ειδικό καθεστώς των μειωμένων κατά 30% των συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
Ανεξάρτητη η ΓΓΔΕ. Στη δημιουργία ενός συμβουλίου διοίκησης με συγκεκριμένες αρμοδιότητες προκειμένου να προστατευθεί η ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) από πολιτικές παρεμβάσεις προχωρά η κυβέρνηση μετά από πιέσεις των θεσμών . Το συμβούλιο αυτό θα έχει ως αρμοδιότητα τη λήψη αποφάσεων που σήμερα λαμβάνονται από κεντρικούς φορείς της κυβέρνησης, ενώ, επίσης, θα εγκρίνει διοικητικές πολιτικές που αφορούν κυρίως το ανθρώπινο δυναμικό (επιλογές, προαγωγές κ.λπ.), θα παρακολουθεί την υλοποίηση στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδίων, θα παρακολουθεί την απόδοση της διοίκησης, θα εγκρίνει οργανωτικές αλλαγές, ενώ θα εγκρίνει και τη χρήση του προϋπολογισμού. Επιπροσθέτως, θα επιλέγει τον επικεφαλής και τα ανώτατα στελέχη της διοίκησης εσόδων, ενώ στη σύνθεσή του θα περιλαμβάνονται και ξένοι εμπειρογνώμονες και ίσως ένας εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Καθιέρωση της υποχρέωσης πληρωμής με πλαστικό χρήμα για κάθε συναλλαγή πάνω από ένα όριο.
 
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
Αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα, πισίνες και αεροσκάφη και επιβολή φόρου στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής από 5 μέτρα και άνω. Για τα αυτοκίνητα 1.929 κυβικών έως και 2.500 κυβικών παραμένει ο φόρος στο 5% επί της τεκμαρτής δαπάνης, ενώ για υψηλότερου κυβισμού ο φόρος αυξάνεται από 10% που είναι σήμερα σε 13%. Για τις πισίνες και τα αεροσκάφη ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αυξάνεται από 10% σε 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Για τα σκάφη αναψυχής θα είναι κλιμακωτός από 5% - 13%. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν εισηγήσεις να μην προχωρήσει το μέτρο αυτό καθώς αποδίδει ελάχιστα έσοδα.
Ηλεκτρονική παρακολούθηση κυκλωμάτων φοροδιαφυγής
Η φοροδιαφυγή στον ΦΠΑ θα επιδιωχθεί να αντιμετωπισθεί με την χρησιμοποίηση ενός ειδικού «λογισμικού ανάλυσης των κοινωνικών δικτύων» (social network analysis software), μέσω του οποίου θα παρακολουθούνται ηλεκτρονικά όλες οι συναλλαγές που θεωρούνται ύποπτες για εξαπάτηση του Δημοσίου για την αποφυγή καταβολής του ΦΠΑ. Το σύστημα αυτό, θα παρακολουθεί μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ, την οικονομική δραστηριότητα των ύποπτων επιχειρήσεων και θα ενημερώνει αυτόματα τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για κάθε συναλλαγή τη στιγμή της πραγματοποίησής της.

Ρουμελιώτης: Η συνεργασία με την BRICS δεν σημαίνει μνημόνιο

Ρουμελιώτης: Η συνεργασία με την BRICS δεν σημαίνει μνημόνιο

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 13:39
Τελευταία δημοσίευση: 13:39Οικονομία
Ρουμελιώτης: Η συνεργασία με την BRICS δεν σημαίνει μνημόνιο
Δεν θα υπάρχει μνημόνιο για την Ελλάδα σε μία πιθανή συνεργασία της χώρας με τη Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα των BRICS (New Development Bank), τόνισε ο κ.Παναγιώτης Ρουμελιώτης, ο οποίος ορίστηκε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης,Γ. Δραγασάκη, υπεύθυνος για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων συνεργασίας.
Μιλώντας το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Star και αναφερόμενος σε μία πιθανή συμμετοχή της Ελλάδας στην τράπεζα των BRICS, ο κ. Ρουμελιώτης ανέφερε πως η ελληνική κυβέρνηση αναζητά και άλλους τρόπους για να στηριχθεί η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, εκφράζοντας παράλληλα την άποψή του ότι μία τέτοια συμφωνία δεν θα έβλαπτε κανέναν.
«Όταν η ίδια η Αμερική συνεργάζεται με την Κίνα δεν μπορεί να πει κανείς ότι η Ελλάδα θα έκανε μία λάθος κίνηση με τη συμμετοχή της στην τράπεζα των BRICS» σημείωσε και διευκρίνισε ότι ο ίδιος «διερευνά απλά τη δυνατότητα συμμετοχής της χώρας στην Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα των BRICS και τίποτε άλλο».
Ερωτηθείς τι θα διεκδικήσει η Ελλάδα από τα BRICS, o πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, υπογράμμισε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει καμία επαφή για το θέμα και εξήγησε ότι στόχος είναι «να διερευνήσουμε τη δυνατότητα συμμετοχής μας με τους καλύτερους δυνατούς όρους».
Ο κ. Ρουμελιώτης επεσήμανε πως η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υπογράψει κανένα μνημόνιο με τα BRICS, σημειώνοντας ότι πρόκειται «για τη συμμετοχή της χώρας σε μία τράπεζα, προκειμένου να διευκολυνθεί η Ελλάδα στην ανάπτυξη έργων υποδομής».
Διαβάστε επίσης:

ΤτΕ: Μειώθηκαν και το 2015 οι τιμές των ακινήτων

ΤτΕ: Μειώθηκαν και το 2015 οι τιμές των ακινήτων

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 12:51
Τελευταία δημοσίευση: 13:13Οικονομία
ΤτΕ: Μειώθηκαν και το 2015 οι τιμές των ακινήτων
Συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2015 η υποχώρηση στις τιμές τωνακινήτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος οι τιμές των διαμερισμάτων (σε ονομαστικούς όρους) ήταν κατά μέσο όρο μειωμένες κατά 3,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, οι τιμές των διαμερισμάτων μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,5% .
Πιο αναλυτικά, η μείωση των τιμών το α΄ τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ήταν 4,5% για τα "νέα" διαμερίσματα (ηλικίας έως 5 ετών) και 3,5% για τα "παλαιά" (ηλικίας άνω των 5 ετών). Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης των τιμών των "νέων" διαμερισμάτων διαμορφώθηκε στο 6,6%, έναντι μείωσης 8,0% των "παλαιών" (2013: "νέα" -10,9%, "παλαιά" -10,8%).
Οι εκτιμήσεις οικιστικών ακινήτων που πραγματοποιήθηκαν με τη διαμεσολάβηση του τραπεζικού συστήματος για οποιονδήποτε λόγο (χρηματοδότηση για αγορά, επαναδιαπραγμάτευση υφιστάμενων δανείων, εγγραφή εξασφάλισης για μη στεγαστικά δάνεια, μεταφορά οφειλών πελατών από μια τράπεζα σε άλλη κ.λπ.) έφθασαν το α΄ τρίμηνο του 2015 τις 3.270, έναντι 4.270 το δ΄ τρίμηνο του 2014 (αναθεωρημένα στοιχεία). Σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2014, ο αριθμός των εκτιμήσεων το α΄ τρίμηνο του 2015 ήταν μειωμένος κατά 23,9%.
Διαβάστε επίσης:

Πώς θα πάρουν σύνταξη πριν τα 62 250.000 ασφαλισμένοι


Βαρουφάκης: Για την ποσοτική χαλάρωση ευθύνεται η κυβέρνηση Παπαδήμου-Βενιζέλου – ΒΙΝΤΕΟ

Βαρουφάκης: Για την ποσοτική χαλάρωση ευθύνεται η κυβέρνηση Παπαδήμου-Βενιζέλου – ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 12:26
Τελευταία δημοσίευση: 12:53Οικονομία
Βαρουφάκης: Για την ποσοτική χαλάρωση ευθύνεται η κυβέρνηση Παπαδήμου-Βενιζέλου – ΒΙΝΤΕΟ
Ευθύνες στην κυβέρνηση Παπαδήμου και στον Ευάγγελο Βενιζέλο προσωπικά για την αδυναμία της Ελλάδας να συμμετέχει στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης καταλόγισε ο Γιάνης Βαρουφάκης μιλώντας στη Βουλή.
«Ο λόγος για τον οποίο δεν συμμετέχουμε στην ποσοτική χαλάρωση είναι οι απαράδεκτοι όροι του PSI του 2012. Είναι μια καταστροφή για την οποία ευθύνεται η κυβέρνηση Παπαδήμου-Βενιζέλου που υπέγραψε αυτούς τους όρους», είπε ο υπουργός Οικονομικών.
Δείτε το βίντεο:
Διαβάστε επίσης:

Λέτα: Καταστροφική μια ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη

Λέτα: Καταστροφική μια ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 12:27
Τελευταία δημοσίευση: 12:48Οικονομία
Λέτα: Καταστροφική μια ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη
Το μήνυμα ότι η ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα ήταν καταστροφική και ως τέτοια θα πρέπει οπωσδήποτε να αποφευχθεί έστειλε από το βήμα του 19ου ετήσιου συνεδρίου του Economist στην Αθήνα ο τέως Πρωθυπουργός της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα.
Ο τέως Πρωθυπουργός της Ιταλίας προέτρεψε σε αυτό το πλαίσιο και τις δύο πλευρές να εργαστούν προς την κατεύθυνση της αποφυγής ενός αντίστοιχου σεναρίου, σημειώνοντας ευρύτερα ότι αυτή είναι μια πολύ κρίσιμη φάση για την Ευρώπη που κατά τη γνώμη του θα επηρεάσει το μέλλον της.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η ανάκαμψη και η ανάπτυξη δεν είναι εφικτές μόνο με λιτότητα και περικοπές.

Δείτε επίσης:

Πώς θα πάρουν σύνταξη πριν τα 62 250.000 ασφαλισμένοι

Πώς θα πάρουν σύνταξη πριν τα 62 250.000 ασφαλισμένοι

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2015 - 11:35
Τελευταία δημοσίευση: 11:35Οικονομία
Πώς θα πάρουν σύνταξη πριν τα 62 250.000 ασφαλισμένοι
Εξήντα συνταξιοδοτικές διατάξεις δίνουν τη δυνατότητα ταχύτερης εξόδου σε 250.000 ασφαλισμένους.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις δίνουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης πριν από το 62ο έτος της ηλικίας και έχουν βρεθεί στο «μικροσκόπιο» των δανειστών.
Να σημειωθεί πως 150.000 άτομα έχουν συμπληρώσει τόσο τα έτη ασφάλισης όσο και το όριο ηλικίας και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αποχωρήσουν. Ωστόσο 100.000 έχουν μόνο τα έτη και κυνηγούν το όριο για να μπορέσουν να ανοίξουν την πόρτα εξόδου.
Δημόσιο
1. Ασφαλισμένοι μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1982
-Άνδρες και άγαμες γυναίκες στο Δημόσιο με 35ετία αποχωρούν ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.
-Άνδρες στο Δημόσιο με 25ετία. Δικαιούνται μειωμένη σύνταξη στα 60 (γα πλήρη το όριο είναι στα 65).
-Έγγαμες γυναίκες και μητέρες στο Δημόσιο με 24 έτη και 6 μήνες ασφάλισης αποχωρούν ανεξαρτήτως ορίου.
-Γυναίκες με 25ετία μπορούν να πάρουν μειωμένη σύνταξη στα 55. Το όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη διαμορφώνεται στο 60ο έτος.
-Ασφαλισμένοι στα ειδικά ταμεία με 35ετία. Σύνταξη καταβάλλεται ανεξαρτήτως ορίου.
-Άνδρες στα ειδικά ταμεία με 25ετία μέχρι το τέλος του 2012. Μπορούν να πάρουν μειωμένη σύνταξη στα 60 (πλήρη στα 65).
-Γυναίκες στα ειδικά ταμεία με 25ετία. Δικαιούνται μειωμένη σύνταξη, εφόσον μέχρι το τέλος του 2012, ήταν 55 ετών. Σε περίπτωση που μέχρι τότε είχαν συμπληρώσει το 60 έτος μπορούν να πάρουν πλήρη σύνταξη.
-Μητέρες ανήλικων στα ειδικά ταμεία. Η θεμελίωση γίνεται με 24 έτη και 6 μήνες ασφάλισης και την ταυτόχρονη ύπαρξη ανήλικου τέκνου. Σύνταξη καταβάλλεται στα 50.
-Εκπαιδευτικοί. Ακολουθούν ειδική διάταξη του ν.3075/2002 και έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν σε ηλικία 55 ετών με συνολικά 30 έτη ασφάλισης.
2. Ασφαλισμένοι από 1ης Ιανουαρίου 1983 έως 31 Δεκεμβρίου 1992
-Ασφαλισμένοι στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία με 35ετία το 2010 αποχωρούν στα 58.
-Ασφαλισμένοι στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία με 35ετία το 2011 κατοχυρώνουν δικαίωμα. Ωστόσο για την έξοδο απαιτούνται 36 έτη ασφάλισης και το 58ο έτος.
-Ασφαλισμένοι στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία με 35ετία το 2012. Μπορούν να αποχωρήσουν όποτε πιάσουν 37 έτη και το 59ο έτος.
-Άνδρες στο Δημόσιο μέχρι το τέλος του 2012 δικαιούνται στα 60 μειωμένη σύνταξη (πλήρησς στα 65).
-Άνδρες στο Δημόσιο με 25ετία το 2011 είναι κερδισμένοι, καθώς ισχύουν ευνοϊκές διατάξεις. Μειωμένη σύνταξη δίνεται στα 56 και πλήρης στα 61.
-Άνδρες στο Δημόσιο με 25ετία μέχρι το τέλος του 2010 δικαιούνται μειωμένη σύνταξη στα 55 και πλήρης στα 60.
-Γυναίκες στο Δημόσιο με 25ετία το 2011. Δικαιούνται πλήρη σύνταξη στα 61 και μειωμένη στα 56.
-Γυναίκες στο Δημόσιο με 25ετία το 2012. Η πόρτα εξόδου ανοίγει στα 58 με μειωμένη σύνταξη (για την πλήρη πρέπει να είναι 63 ετών).
-Άνδρες στα ειδικά ταμεία που μέχρι το τέλος του 2012 είχαν 25ετία και το 60ό έτος δικαιούνται μειωμένη σύνταξη. Μειωμένη χορηγείται στα 55.
-Μητέρες που μέχρι το τέλος του 2010 είχαν 25ετία στο Δημόσιο και ανήλικο τέκνο. Δικαιούνται πλήρη σύνταξη στο 50ό έτος.
-Ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) που το 2011 είχαν 25ετία στο Δημόσιο και ανήλικο τέκνο. Δικαιούνται πλήρη σύνταξη στο 52ο έτος.
-Ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) που το 2012 είχαν 25ετία στο Δημόσιο και ανήλικο τέκνο. Η σύνταξή καταβάλλεται στο 55ο έτος.
Ειδικά ταμεία
- Μητέρες στα ειδικά ταμεία που μέχρι το τέλος του 2010 είχαν ανήλικο τέκνο και 25 έτη ασφάλισης. Πλήρης σύνταξη καταβάλλεται σε ηλικία 50 ετών.
-Μητέρες στα ειδικά ταμεία που το 2012 είχαν ανήλικο τέκνο και 25ετή ασφάλιση. Η «πόρτα εξόδου» ανοίγει στα 55 με πλήρη σύνταξη και στα 53 με μειωμένη.
-Τρίτεκνες μητέρες στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία με 20ετία μέχρι το τέλος του 2010. Δικαιούνται σύνταξη ανεξαρτήτως ορίου.
-Τρίτεκνες μητέρες στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία με 20ετία το 2011. Αποχωρούν όποτε πιάσουν 21 έτη και το 52ο έτος. Στο Δημόσιο η ίδια ρύθμιση ισχύει και για τους άνδρες.
-Τρίτεκνες μητέρες στο Δημόσιο και στα ειδικά ταμεία με 20ετία μέχρι το τέλος του 2012. Δικαιούνται σύνταξη όποτε συμπληρώσουν 23 συνολικά έτη και το 55ο έτος. Στο Δημόσιο, η ίδια ρύθμιση ισχύει και για τους άνδρες.
Μικρά περιθώρια για νέους ασφαλισμένους
-Ασφαλισμένοι με 15ετία και το 60ό έτος μέχρι το τέλος του 2012 δικαιούνται μειωμένη σύνταξη.
-Μητέρες με 6.000 ημέρες ασφάλισης και ανήλικο τέκνο μέχρι το τέλος του 2012 δικαιούνται μειωμένη σύνταξη στα 50 και πλήρη στα 55.
-Εργαζόμενοι στα υπερβαρέα με 15ετία και το 57ο έτος μέχρι το τέλος του 2012 δικαιούνται πλήρη σύνταξη στα 55 και μειωμένη στα 50.
-Εργαζόμενοι στα υπερβαρέα από το 2013 και μετά δικαιούνται πλήρη σύνταξη στα 57 και μειωμένη στα 52.
ΙΚΑ
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης μέχρι το τέλος του 2010 αποχωρούν στα 58
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης το 2012 κατοχύρωσαν δικαίωμα. Αποχωρούν με 10.800 ημέρες ασφάλισης στα 58.
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης το 2012 κλείδωσαν δικαίωμα. Η πόρτα εξόδου ανοίγει με 11.100 ημέρες ασφάλισης στα 59.
-Άντρες με 4.500 ημέρες ασφάλισης και συμπληρωμένο το 55ο έτος μέχρι το τέλος του 2012 δικαιούνται μειωμένη σύνταξη.
-Γυναίκες με 4.500 ημέρες ασφάλισης και συμπληρωμένο το 55ο έτος της ηλικίας τους το 2010, δικαιούνται μειωμένη σύνταξη στα 55 και πλήρη στα 60.
-Γυναίκες με 4.500 ημέρες ασφάλισης και συμπληρωμένο το 55ο έτος της ηλικίας τους το 2011. Στο 56ο έτος καταβάλλεται μειωμένη σύνταξη. Σε περίπτωση που η ασφαλισμένη συμπλήρωσε το 60ο έτος, το 2011 μπορεί να λάβει πλήρη σύνταξη από το 61ο έτος και μετά.
-Γυναίκες με 4.500 ημέρες ασφάλισης και συμπληρωμένο το 55ο έτος της ηλικίας τους το 2012. Μειωμένη σύνταξη δίνεται στο 57ο έτος. Σε περίπτωση που η ασφαλισμένη είχε συμπληρώσει το 60ο έτος το 2012, μπορεί να λάβει πλήρη σύνταξη στο 62ο έτος.
-Γυναίκες με συμπληρωμένα 10.000 ένσημα το 2010. Η πόρτα εξόδου ανοίγει στα 57 με πλήρη σύνταξη και στα 55 με μειωμένη σύνταξη.
-Γυναίκες με συμπληρωμένα 10.000 ένσημα το 2011. Μπορούν να λάβουν σύνταξη σε ηλικία 56 ετών μειωμένη και σε ηλικία 58 ετών πλήρη με συνολικά 10.400 ένσημα τη στιγμή της αίτησης.
-Γυναίκες με συμπληρωμένα 10.000 ένσημα το 2012. Μπορούν να λάβουν σύνταξη σε ηλικία 56 ετών και 6 μηνών μειωμένη και σε ηλικία 58 ετών και 6 μηνών πλήρη. Τη στιγμή της αίτησης απαιτούνται 10.800 ένσημα.
-Μητέρες που μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010 είχαν ανήλικο τέκνο και 5.500 ημέρες ασφάλισης. Πλήρης σύνταξη καταβάλλεται στα 55 και μειωμένη σε ηλικία 50 ετών.
-Μητέρες που το 2011 είχαν ταυτόχρονα ανήλικο τέκνο και 5.500 ημέρες ασφάλισης. Πλήρης σύνταξη δίνεται στα 57 και μειωμένη στα 52.
-Μητέρες που το 2012 είχαν ταυτόχρονα ανηλικότητα τέκνου και 5.500 ημέρες ασφάλισης. Η πόρτα εξόδου ανοίγει στα 60 με πλήρη σύνταξη και στα 55 με μειωμένη.
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα το 2010. Πλήρης σύνταξη δίνεται στα 55 και μειωμένη στα 53.
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα το 2011. Καταβάλλεται πλήρης σύνταξη σε ηλικία 55 ετών και 9 μηνών και μειωμένη σε ηλικία 53 ετών και 9 μηνών.
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα το 2012. Δικαιούνται πλήρη σύνταξη σε ηλικία 56 ετών και 6 μηνών και μειωμένη σύνταξη δίνεται σε ηλικία 54 ετών και 6 μηνών.
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα το 2013. Πλήρης σύνταξη δίνεται σε ηλικία 60 ετών και 9 μηνών και μειωμένη σύνταξη σε ηλικία 58 ετών και 9 μηνών.
-Ασφαλισμένοι με 10.5000 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα το 2014. Καταβάλλεται πλήρης σύνταξη σε ηλικία 61 ετών και 6 μηνών και μειωμένη σύνταξη σε ηλικία 59 ετών και 6 μηνώ.
-Ασφαλισμένοι με 10.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα φέτος. Δικαιούνται μειωμένη σύνταξη στα 60 (πλήρη στα 62).
-Άνδρες με 4.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα. Μέχρι το τέλος του 2012 κλειδώνουν το δικαίωμα στα 60.
-Γυναίκες που μέχρι το τέλος του 2010 είχαν 4.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και το 55ο έτος δικαιούνται σύνταξη.
-Γυναίκες που το 2011 είχαν 4.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και το 56ο έτος συνταξιοδοτούνται.
-Γυναίκες που το 2012 είχαν 45.000 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και το 57ο έτος μπορούν να πάρουν σύνταξη. Να σημειωθεί πως σε όλες τις διατάξεις για μειωμένη σύνταξη απαιτούνται 100 ημέρες ασφάλισης το έτος την τελευταία πενταετία.
Τα παράθυρα για ΟΑΕΕ- ΕΤΑΑ
-Ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ με 35ετία μέχρι το τέλος του 2010 δικαιούνται πλήρη σύνταξη στα 60.
-Ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ με 35ετία μέχρι το τέλος του 2011. Μπορούν να αποχωρήσουν όποτε πιάσουν 36 έτη ασφάλισης και το 60ο έτος.
-Ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ με 35ετία μέχρι το τέλος του 2012. Δικαιούνται σύνταξη με 37 έτη σε ηλικία 60 ετών.
-Άνδρες στο ΕΤΑΑ με 35ετία το 2010. Δικαιούνται σύνταξη στα 60.
-Άνδρες στο ΕΤΑΑ με 35ετία το 2011. Μπορούν να αποχωρήσουν στα 60 με 36 έτη ασφάλισης.
-Άνδρες στο ΕΤΑΑ με 35ετία το 2012. Δικαιούνται σύνταξη στα 60 με 37 έτη ασφάλισης.
-Γυναίκες στο ΕΤΑΑ με 35ετία το 2010 αποχωρούν στα 58.
-Γυναίκες στο ΕΤΑΑ με 35ετία το 2011. Δικαιούνται σύνταξη με 36 έτη σε ηλικία 58 ετών.
-Γυναίκες στο ΕΤΑΑ με 35ετία το 2012. Μπορούν να αποχωρήσουν με 37 έτη σε ηλικία 59 ετών.
-Γυναίκες σε δύο τομείς του ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ και νομικών) με συμπληρωμένη 25ετία το 2010 δικαιούνται σύνταξη στα 60.
-Γυναίκες σε δύο τομείς του ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ και νομικών) με συμπληρωμένη 25ετία και το 60ο έτος το 2011. Κλείδωσαν δικαίωμα για έξοδο μόλις κλείσουν το 61ο έτος.
-Γυναίκες στο ΕΤΑΑ-ΤΣΑΥ με συμπληρωμένα 22 έτη ασφάλισης και το 60ο έτος της ηλικίας τους το 2011 δικαιούνται σύνταξη στα 61.
-Ασφαλισμένες στον φορέα Νομικών που μέχρι το τέλος του 2010 είχαν ανήλικο τέκνο. Ανάλογα με το έτος θεμελίωσης χρειάζονται από 18 έτη και 6 μήνες ασφάλισης μέχρι 21 έτη και 6 μήνες. Το όριο ηλικίας- ανάλογα με το πότε κλειδώνει το δικαίωμα- κυμαίνεται από τα 44 έως και τα 50.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Διαβάστε επίσης:

Συντάξεις- Τα παράθυρα για 55.000 σε ΙΚΑ - ΟΓΑ

Συντάξεις-Τα κλειδιά για έξοδο 5 χρόνια νωρίτερα

Πότε φεύγουν 60.000 από ΔΕΚΟ και τράπεζες