Σάββατο, 6 Ιουνίου 2015

«Παράλογες» οι απαιτήσεις των πιστωτών για τους μικρομεσαίους

«Παράλογες» οι απαιτήσεις των πιστωτών για τους μικρομεσαίους

emporikes_epixeiriseis.jpg

Κριτική στις απαιτήσεις των πιστωτών ασκεί η ΓΣΕΒΕΕ. | ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΚΑΣ
Να αντιταχθεί η κυβέρνηση απέναντι στις «παράλογες» όπως τις χαρακτηρίζει απαιτήσεις των διεθνών πιστωτών την καλεί η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος.
Σε ανακοίνωσή της, σχολιάζοντας το προτεινόμενο σχεδιο συμφωνίας εκ μέρους των θεσμικών εταίρων που είδε το φως της δημοσιότητας η ΓΣΕΒΕΕ τονίζει ότι οι διεθνείς πιστωτές αδυνατούν να αντιληφθούν το εύρος και την ουσία του ελληνικού προβλήματος και δηλώνει αρωγός στην εθνική προσπάθεια διαπραγμάτευσης και επίτευξης μιας έντιμης και επωφελούς συμφωνίας. Υπογραμμίζει ακόμη ότι η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να αντιταχθεί απέναντι στις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών και των θεσμικών εκπροσώπων τους, διότι οι προτάσεις αυτές είναι αναποτελεσματικές και άδικες, βυθίζουν εκ νέου την οικονομία σε ύφεση, υποβαθμίζουν την εγχώρια παραγωγική βάση, ενώ φαλκιδεύουν τα θετικά αποτελέσματα από τις αιματηρές θυσίες που υπέστησαν μέσα στην περίοδο της κρίσης τα ελληνικά νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις.
Και κάνει λόγο για «κοινωνικό πειραματισμό»: «Με το πρόσχημα της υποχώρησης των δανειστών στο αίτημα της κυβέρνησης για χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα, η τριμερής ανέπτυξε μια δέσμη προτάσεων που θα μπορούσε να εφαρμοστεί μόνο σε περιπτώσεις εργαστηριακού κοινωνικού πειραματισμού» αναφέρεται στην ανακοίνωση της.
Η ΓΣΕΒΕΕ διατυπώνει συγκεκριμένες αντιρρήσεις για τα σημεία της διαπράγματευσης καθώς θεωρεί ότι:
*Η μεταβολή φορολογικών συντελεστών με την πρόβλεψη για αύξηση του ΦΠΑ στη ΔΕΗ (από 13 στο 23%), τον τουρισμό και την εστίαση πλήττει καίρια την εγχώρια οικονομία, εν μέσω τουριστικής περιόδου ενώ η ανάκαμψη της οικονομίας παραμένει ακόμη εύθραυστη. Διαταράσσει ακόμη τον οικονομικό προγραμματισμό χιλιάδων επιχειρήσεων, προμηθευτών, τουριστικών μονάδων ενώ επιβαρύνει δυσανάλογα κυρίως τις χαμηλές εισοδηματικές ομάδες. Προσθέτει δε ότι η πρόβλεψη για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε είδη βασικής ανάγκης εξανεμίζεται από την αύξησή του στην ενέργεια, που αποτελεί κλάδο ομπρέλα για όλες τις μεταποιητικές, εμπορικές και τουριστικές επιχειρήσεις.
Χαρακτηρίζει ακόμη «οικονομική γενοκτονία όλης της παραγωγικής βάσης» την παράλληλη ενδεχόμενη αύξηση των συντελεστών στα νησιά –που οι πιστωτές απαιτούν να εφαρμοστεί από 1ης Ιουλίου και κάνει λόγο για «βίαιη ευθανασία του εμπορίου, των υπηρεσιών και όλων των κλάδων που στηρίζουν την εγχώρια οικονομία».
*Η επιβολή έκτακτης εισφοράς σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά σε μια περίοδο που η ελληνική επιχειρηματικότητα προσπαθεί να υπερβεί τους χρηματοπιστωτικούς περιορισμούς και τις συνθήκες ασφυξίας, θα οδηγήσει στην καταστροφή πολλές επιχειρήσεις. Επίσης, θα μειώσει την κατανάλωση των νοικοκυριών και θα δημιουργήσει νέο φαύλο κύκλο αρνητικών προσδοκιών με συνέπειες για τις επενδύσεις και την απασχόληση.
*Η διατήρηση του ΕΝΦΙΑ ως έχει τη στιγμή που η χώρας μας κατατάσσεται σε μια από τις υψηλότερες θέσεις στην φορολόγηση της περιουσίας στην ΕΕ, χωρίς καμιά παραμετρική μεταβολή ως προς το διαθέσιμο εισόδημα, τη δανειοδότηση, τις αντικειμενικές αξίες θα δώσει τη χαριστική βολή στα νοικοκυριά και την αγορά ακινήτων. Πρόκειται για μέτρο εξαθλίωσης και απαξίωσης της ιδιωτικής περιουσίας των πολιτών.
*Τα προτεινόμενα μέτρα για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων- μέρος των οποίων φαίνεται να υιοθετεί η κυβέρνηση- αποτελεί μια χείριστη επανάληψη ενός καταστροφικού σεναρίου για πολλές μικρές επιχειρήσεις, ενώ ενισχύει τη θέση μεγάλων πολυεθνικών ομίλων. Οι απαιτήσεις απελευθέρωσης της αγοράς αποτελούν μυωπικές τοποθετήσεις απέναντι σε μια αγορά που είναι και ανοιχτή και ευέλικτη.
*Η διατήρηση της συνταγής παραβίασης του ευρωπαϊκού κεκτημένου για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και της κατάργησής τους, ουσιαστικά έχει οδηγήσει σε μείωση απασχόλησης, καθεστώς αυθαιρεσίας, και κατάλυση κάθε έννοιας διαβούλευσης και κοινωνικού διαλόγου. Η κυβέρνηση, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ οφείλει συνετά να επαναφέρει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις μέσα από τις οποίες θα αποφασιστεί η κατεύθυνση του κατώτατου μισθού.
*Για τις μειώσεις συντάξεων και τον περιορισμό των κοινωνικών επιδομάτων αναφέρει πως αν οι υπόλοιπες προτάσεις εντάσσονται στη σφαίρα της «αναγκαίας λιτότητας» και της δημοσιονομικής προσαρμογής, τα συγκεκριμένα μέτρα αποτελούν μια μαύρη σελίδα για το μέλλον της Ευρώπης, της κοινωνικής συνοχής και της αλληλεγγύης. Η κατάργηση του ΕΚΑΣ, η μείωση των συντάξεων, η αύξηση της συμμετοχής στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης αλλά και οι περικοπές στα κοινωνικά επιδόματα συγκροτούν ένα πυρήνα αντικοινωνικών μέτρων που οδηγούν σε διάρρηξη τον κοινωνικό ιστό.
Τέλος η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την κυβέρνηση να διαμορφώσει όρους εθνικής συνεννόησης και απόκρουσης του δυσμενούς πλαισίου που επιβάλλεται, και χωρίς καθυστερήσεις να προετοιμάσει ένα σχέδιο επίλυσης της κρίσης και έλλογων προτάσεων που θα δώσουν ώθηση στην αγορά και την απασχόληση δηλώνοντας ότι θα ενισχύσει αυτήν την προσπάθεια συμβάλλοντας κριτικά στο δημόσιο διάλογο.

ΠΟΛ.1112/2.6.2015 Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης εκχώρησης μισθωμάτων ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων στο Δημόσιο, δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται και διαδικασία βεβαίωσης των μισθωμάτων που εκχωρούνται.

ΠΟΛ.1112/2.6.2015
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης εκχώρησης μισθωμάτων ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων στο Δημόσιο, δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται και διαδικασία βεβαίωσης των μισθωμάτων που εκχωρούνται.
Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος


Αριθ. ΠΟΛ: 1112

Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης εκχώρησης μισθωμάτων ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων στο Δημόσιο, δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται και διαδικασία βεβαίωσης των μισθωμάτων που εκχωρούνται.
ΠΟΛ.1112/2015

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
 
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 39 του Ν. 4172/2013, που προστέθηκαν με τις διατάξεις της παρ.
3 του άρθρου 2 του Ν. 4328/2015 (ΦΕΚ 51 Α΄).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του Π.δ. 63/2005
(ΦΕΚ Α΄ 98).
3. Τις διατάξεις του Π.δ. 111/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 178).
4. Τις διατάξεις του Π.δ. 24/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 21).
5. Την υπ’ αριθ. Υ6/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού «καθορισμός σειράς τάξης των Υπουργείων» (ΦΕΚ Β΄204).
6. Τις διατάξεις των άρθρων 1, 2 και 3 του Ν.δ. 356/1974 (Α΄ 90), Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
7. Τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν. 4174/2013, Α΄ 170).
8. Την ανάγκη καθορισμού της διαδικασίας εκχώρησης μη εισπραχθέντων μισθωμάτων ακίνητης περιουσίας στο Δημόσιο, χωρίς αντάλλαγμα.
9. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη στο Κρατικό Προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης εκχώρησης και δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται.
1. Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης εκχώρησης μη εισπραχθέντων μισθωμάτων ακίνητης περιουσίας έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα εντύπου, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας.
2. Η εκχώρηση γίνεται με την υποβολή του συμπληρωμένου εντύπου δήλωσης εκχώρησης από τον εκχωρητή στον αρμόδιο για τη παραλαβή της φορολογικής του δήλωσης Προϊστάμενο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας μετά το πέρας του φορολογικού έτους στο οποίο αφορούν και πριν την εμπρόθεσμη υποβολή της ετήσιας δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος. Στη δήλωση αναγράφονται υποχρεωτικά οι Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή (εκχωρητή) και του μισθωτή (οφειλέτη) και ο αριθμός δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων ακίνητης περιουσίας, εφόσον η σύμβαση μίσθωσης έγινε μετά την 1/1/2014 ή ο αριθμός καταχώρησης μισθωτηρίου.
3. Με τη δήλωση εκχώρησης συνυποβάλλονται από τον εκχωρητή όλα τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν τη μη είσπραξη των εκχωρούμενων μισθωμάτων,
όπως ενδεικτικά:
α) Το συμφωνητικό μίσθωσης ακίνητης περιουσίας (σε περίπτωση που υφίσταται έγγραφη σύμβαση μίσθωσης).
β) Εξώδικη καταγγελία της μίσθωσης ή πρόσκληση καταβολής μισθωμάτων.
γ) Αγωγή απόδοσης του μισθίου και καταβολής μισθωμάτων.
δ) Δικαστική απόφαση απόδοσης του μισθίου και καταβολής μισθωμάτων.
Τα ανωτέρω δικαιολογητικά δεν απαιτείται να υποβάλλονται πρωτότυπα, αλλά αρκεί να υποβάλλονται ευκρινή φωτοαντίγραφα αυτών κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 1 του Κεφαλαίου Α΄ του Ν. 4250/ 2014 (Α΄74).

4. Η δήλωση εκχώρησης συνοδεύεται υποχρεωτικά από Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986, στην οποία βεβαιώνεται από τον εκχωρητή η μη είσπραξη των οφειλόμενων μισθωμάτων, το ακριβές ποσό αυτών, η ακρίβεια των κατατεθειμένων εγγράφων καθώς και η μη κατοχή άλλων εγγράφων και αποδεικτικών στοιχείων πλην των κατατεθειμένων.

5. Αν ο μισθωτής εγκατέλειψε το μίσθιο εκουσίως, πριν ασκηθεί κατ’ αυτού κάποια δικαστική ενέργεια και δεν είναι δυνατή η προσκόμιση της αγωγής έξωσης, η εκχώρηση θα διενεργηθεί με την προσκόμιση του συμφωνητικού μίσθωσης εφόσον έχει συναφθεί έγγραφη σύμβαση μίσθωσης και σχετικής υπεύθυνης δήλωσης του ιδιοκτήτη στην οποία θα αναφέρεται η ημερομηνία εγκατάλειψης του μισθίου από τον μισθωτή.
Στην περίπτωση προφορικής μίσθωσης που έχει συναφθεί μετά την 1/1/2014 αρκεί η καταχώρηση των πληροφοριακών στοιχείων της ακίνητης περιουσίας.
 
Άρθρο 2
Βεβαίωση και είσπραξη των μισθωμάτων που εκχωρούνται

1. Η εκχώρηση ολοκληρώνεται με μόνη τη μονομερή δήλωση του εκχωρητή, ως ανωτέρω, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη ρητή αποδοχή της εκχώρησης από το Δημόσιο και αναγγελία της εκχώρησης των μισθωμάτων στον οφειλέτη.
Το Δημόσιο υποκαθίσταται στα δικαιώματα του εκχωρητή. Ανάκληση της δήλωσης εκχώρησης δεν είναι δυνατή.
 
2. Σε περίπτωση υποβολής της δήλωσης εκχώρησης εκπρόθεσμα, μετά την υποβολή της εμπρόθεσμης ετήσιας δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, η εκχώρηση δεν γίνεται δεκτή.
3. Η προϋπόθεση που απαιτείται για την αποδοχή της εκχώρησης είναι η μη είσπραξη των εκχωρούμενων μισθωμάτων και όχι το εκκαθαρισμένο ή μη της απαίτησης, καθώς και η φερεγγυότητα ή μη του οφειλέτη.

Η εκχώρηση μη εισπραχθέντων μισθωμάτων διενεργείται με τις πιο πάνω προϋποθέσεις και στην περίπτωση που ο οφειλέτης μισθωτής έχει πτωχεύσει.
 
4. Η φορολογική αρχή προβαίνει στον έλεγχο των στοιχείων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να εξακριβώσει εάν πραγματικά προκύπτει από αυτά ότι δεν έχουν εισπραχθεί από τον εκχωρητή τα μισθώματα που εκχωρούνται.
Αν διαπιστωθεί η μη είσπραξη των μισθωμάτων, η χρηματική απαίτηση από εκχωρηθέντα ανείσπρακτα μισθώματα ακίνητης περιουσίας καταχωρείται στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδιος για την παραλαβή της ετήσιας δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος του μισθωτή (οφειλέτη) ως δημόσιο έσοδο στον ΚΑΕ 3919 και εισπράττεται κατά τις διατάξεις τουΝ.Δ. 356/1974 (Α΄ 90).
 
5. Αν μεταγενέστερα διαπιστωθεί αιτιολογημένα ότι οι εκχωρούμενες απαιτήσεις δεν υπήρχαν, η εκχώρηση ματαιώνεται. Στην περίπτωση αυτή τα μη συνυπολογισθέντα  - εκχωρηθέντα μισθώματα προστίθενται στο συνολικό εισόδημα του εκχωρητή κατά το χρόνο φορολογίας του, προκειμένου να προσδιορισθεί ο συνολικός φόρος με την έκδοση σχετικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου κατά τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 (Α΄ 170).

Άρθρο 3 
1. Τα ανωτέρω ισχύουν για συμβάσεις μίσθωσης ακίνητης περιουσίας σε χρήμα.
 
2. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 2 Ιουνίου 2015

Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ

Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2015

Το’ πε ο σουβλατζής, έτσι θα είναι

Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2015 08:10

Το’ πε ο σουβλατζής, έτσι θα είναι

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
Το’ πε ο σουβλατζής, έτσι θα είναι
Ο καλύτερος οικονομόλογος, είναι ο σουβλατζής της γειτονιάς. Μπορεί να μην έχει πτυχία και να μην γνωρίζει από θεωρίες παιγνίων, την πιάτσα όμως την ξέρει από την καλή και από την ανάποδα. Σερβίροντας λοιπόν το παγωμένο ποτήρι των 500 ml απεφάνθη: υπάρχει ο ονομαστικός συντελεστής του ΦΠΑ. Αυτός που θα ορίσουν η κυβέρνηση και οι δανειστές: 23%; 33%; Αυτόν θα γράφουν οι δηλώσεις και οι ταμειακές. Και υπάρχει και ο πραγματικός συντελεστής. Αυτός που θα ισχύει συχνά πυκνά στην καθημερινότητά μας. Αυτός ο συντελεστής, θα παραμείνει «κλειδωμένος» στα σημερινά επίπεδα: στο μηδέν τοις εκατό δηλαδή.
Γράφει:  
Ναι ο σουβλατζής της γειτονιάς είναι φοροφυγάς και δεν το κρύβει. Δεν εκδίδει απόδειξη παρά μόνο αν την ζητήσεις ενώ αν συναινέσεις στο αδίκημα σε κάνει αυτομάτως συνεργό και μοιράζεται τα λάφυρα μαζί σου. Θα κεράσει την μπύρα, ή θα χρεώσει λιγότερο το καλαμάκι και τον γύρο. Την πρακτική του αυτή, μπορεί να στην εξηγήσει με τεχνικούς όρους. Μια απόδειξη λέει, έχει πάνω της 13% ΦΠΑ και 26% φόρο εισοδήματος. Το 40% που θα κερδίσω, θα το μοιραστώ με τον πελάτη μου για να μείνει και αυτός ευχαριστημένος.
Ναι είμαστε όλοι υποκριτές και φαρισαίοι. Θα διαβάσουμε τις δύο πρώτες παραγράφους, θα κουνήσουμε το κεφάλι και να μονολογήσουμε. «Γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα» «κανείς δεν αγαπάει τη χώρα του και άλλα τέτοια». Και ύστερα θα χτυπήσει το κουδούνι ο υδραυλικός για να αλλάξει την αντίσταση στο θερμοσίφωνο. Εμείς θα κάνουμε το καθήκον μας και θα ζητήσουμε απόδειξη και όταν μας ενημερώσει ο μάστορας ότι θα πληρώσουμε συν 23% (σε πολλές περιπτώσεις συν 50% διότι πολλοί επαγγελματίες φορτώνουν και τον φόρο εισοδήματος) θα πούμε μια ατάκα του στυλ «αστο ρε φίλε» και θα συμβιβαστούμε με το φθηνότερο μαύρο χρήμα.
Το γιατί συνεχίζεται και θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση, το ξέρει ο σουβλατζής να στο εξηγήσει. Ο πτυχιούχος οικονομολόγος θα το πει «φοροδιαφυγή ανάγκης».Ο σουβλατζής θα στο πει με δικά του λόγια: Με 40% ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ για τον ψήστη (αλλιώς μάστορα) και τον λαντζέρη, 13% ΦΠΑ, τα δημοτικά τέλη τον φόρο εισοδήματος από το πρώτο ευρώ, τις ρυθμίσεις για τα ληξιπρόθεσμα, το ΤΕΒΕ, τον δήμο και την ΔΕΗ, αν δηλώσεις τα πάντα απλώς θα κλείσεις. Άρα το ρίσκο του να φοροδιαφύγεις πρακτικά είναι μηδενικό. Αν σε πιάσουν να φοροδιαφεύγεις, έκλεισες (αν και αυτό σηκώνει κουβέντα με τόσες χαριστικές ρυθμίσεις).. Αν δεν φοροδιαφύγεις, πάλι έκλεισες. Ποια είναι η μόνη πιθανότητα να παραμείνεις ανοικτός; Να φοροδιαφύγεις και να μην σε πιάσουν.
Επειδή οι επαγγελματίες σαν τον σουβλατζή της γειτονιάς είναι χιλιάδες καλό θα ήταν πριν υπογράψουν οι αρμόδιοι να τον ακούσουν. Μια νέα αύξηση των φόρων δεν θα φέρει αποτέλεσμα. Πολύ απλά, θα αυξηθούν τα προϊόντα που θα μεταταχθούν στον συντελεστή του 0%. Όσοι δεν μπορούν να διαφύγουν θα την πληρώσουν ακριβά (εσύ δηλαδή αναγνώστη που αγοράζεις κυρίως από σουπερμαρκετ, φαρμακεία, ΔΕΗ, ΟΤΕ ΕΥΔΑΠ και τις όποιες ανατιμήσεις θα τις φας στο κεφάλι). Και τα έσοδα θα πέσουν και του χρόνου θα συζητάμε τα ίδια.

Εμπιστευτικότητα αλα... γερμανικά-"Δίνουν" τις ελληνικές προτάσεις

Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2015 18:02

Εμπιστευτικότητα αλα... γερμανικά-"Δίνουν" τις ελληνικές προτάσεις

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Εμπιστευτικότητα αλα... γερμανικά-"Δίνουν" τις ελληνικές προτάσεις
Την ώρα που η ελληνική πλευρά τηρεί την εμπιστευτικότητα των συνομιλιών και επιφυλάσσεται για τη συνέχεια της διαπραγμάτευσης, οι Γερμανοί διαρρέουν τις ελληνικές προτάσεις για τη συμφωνία. Και μάλιστα μέσω ηλεκτρονικού περιοδικού.
Στις ελληνικές προτάσεις περιλαμβάνονται τα χαμηλά πρωτογενή πλεονάσμα (0,6% του ΑΕΠ φέτος, 1,5% το 2016, 2,5% το 2017 και 3,5% έως το 2022) και οι τρεις χαμηλοί συντελεστές ΦΠΑ (6%, 11% και 23%), νέες κλίμακες έκτακτης εισφοράς από 0,7% έως 8% για τα υψηλά εισοδήματα, φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, φόρος πολυτελείας, τέλη συχνοτήτων, πρόστιμα για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Το έγγραφο δεν έχει επιβεβαιωθεί από την Κομισιόν, με τον εκπρόσωπο Μαργαρίτη Σχοινά να κάνει λόγο νωρίτερα για "εγγραφολογία".
Στα συνημμένα αρχεία μπορείτε να διαβάσεται ολόκληρο το κείμενο (στα αγγλικά) των 47 σελίδων. 

Σε κερδοφόρες εταιρείες και υψηλά εισοδήματα ο «μουτζούρης»

Σε κερδοφόρες εταιρείες και υψηλά εισοδήματα ο «μουτζούρης»

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Σε κερδοφόρες εταιρείες και υψηλά εισοδήματα ο «μουτζούρης»

Τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της χώρας –αυτές που είχαν καθαρά κέρδη άνω των πέντε εκατομμυρίων ευρώ- αλλά και τους φορολογούμενους που εμφανίζουν τα υψηλότερα εισοδήματα (άνω των 30.000 ευρώ) καλεί η κυβέρνηση –μέσω της έκτασης 47 σελίδων πρότασης που διέρρευσε πριν από λίγο- να συνδράμουν στα φορολογικά βάρη προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό του 2015.
Γράφει:  
Η έκτακτη εισφορά που περιλαμβάνεται στο πακέτο –και η οποία εκτιμάται ότι θα αποφέρει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ το 2015- προτείνεται –όπως αναφέρεται- να γίνει στα πρότυπα των όσων είχε ψηφίσει η κυβέρνηση Παπανδρέου το 2009. Τότε, είχε επιβληθεί εισφορά στις επιχειρήσεις με κέρδη άνω των πέντε εκατομμυρίων ευρώ ενώ η εισφορά είχε υπολογιστεί με συντελεστές από 5% έως 10%. Συγκεκριμένα, τότε είχαν επιβληθεί οι ακόλουθοι φόροι:
· Για κέρδη από ένα ευρώ έως 10 εκατομμύρια ευρώ φόρος 5%
· Για κέρδη από 10 εκατομμύρια ευρώ έως 25 εκατομμύρια ευρώ, φόρος 7% και
· Για κέρδη από 25 εκατομμύρια ευρώ και πάνω φόρους 10%
Η δεύτερη ομάδα που θα κληθεί να βάλει το χέρι στην τσέπη, είναι οι φορολογούμενοι που το 2015 θα αποκτήσουν ετήσιο εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ. Μεγάλες αυξήσεις του συγκεκριμένου φόρου (έως και 187%) θα προκύψουν για τα πολύ γεμάτα πορτοφόλια καθώς οι έχοντες εισόδηματα άνω των 100.000 ή και 500.000 ευρώ θα φτάσουν να πληρώνοπυν εισφορά με συντελεστή έως και 6% ή 8% από 2,8% που είναι σήμερα.
Οι συντελεστές, διαμορφώνονται ως εξής:
1. Από 12.000 έως 20.000 ευρώ 0,7%
2. Από 20.000 έως 30.000 ευρώ 1,4%
3. Από 30.000 έως 50.000 ευρώ: 2%
4. Από 50.000 έως 100.000 ευρώ: 4%
5. Από 100.000 έως 500.000 ευρώ: 6% και
6. Από 500.000 ευρώ και πάνω: 8%
Η εισπρκατική απόδοση του συγκεκριμένου μέτρου εκτιμάται στα 220 εκατομμύρια ευρώ για το 2015 και στα 250 εκατ. ευρώ για το 2016.
Ο νέος ΦΠΑ
Η ελληνική πλευρά προτείνει τρεις συντελεστές: 6%, 11% και 23%. Ο συντελεστής 6% θα εφαρμοστεί για τα φάρμακα, τα βιβλία και τα θέατρα. Δεδομένου ότι σήμερα οι τρεις αυτές κατηγορίες φορολογούνται με 6,5% προκύπτει μικρό όφελος. Τα ξενοδοχεία που σήμερα κατατάσσονται στο 6,5% θα μεταφερθούν στο 11% μαζί με εφημερίδες και περιοδικά (σήμερα είναι και αυτά στο 6,5%). Όσον αφορά στα τρόφιμα, κάποιες βασικές κατηγορίες (ψωμί, γάλα κλπ) θα παραμείνουν στο 11% ενώ ένα μεγάλο μέρος (περίπου το 30% όπως αναφέρεται στο κείμενο) θα μεταφερθεί στο 23%. Όλοι οι συντελεστές προτείνεται να ισχύσουν άμεσα πλην των ξενοδοχείων που ζητείται να επιβληθεί από την 1/10.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα αυξηθεί για τα ΙΧ με κινητήρα άνω των 2500 κυβικών από το 10% που είναι σήμερα στο 13% ενώ με 13% θα υπολογιστεί ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης και για τους ιδιοκτήτες πισίνας. Επίσης, προτείνεται να επιβληθεί φόρος και σε όσους έχουν σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων. Τέλος, προαναγγέλλεται η επιβολή του φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αλλά και η άντληση 120 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2015 από τις τηλεοπτικές άδειες. Τέλος, γίνεται αναφορά στην είσπραξη 120 εκατομμυρίων ευρώ από τον έλεγχο των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή κυκλοφορούν ανασφάλιστα.

Φορολογική καταιγίδα οι προτάσεις των δανειστών

Μόνιμα μέτρα για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού ζητούν οι δανειστές, με αύξηση σε ΦΠΑ και εισφορά αλληλεγγύης, κατάργηση του ΕΚΑΣ και επιβολή ΦΠΑ 23% στο ρεύμα.
forologiki-kataigida-oi-protaseis-twn-daneistwn
 
 Σκόνη και θρύψαλα κάνουν τις κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης οι απαιτήσεις των δανειστών, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα διέρρευσαν αργά χθες τη νύχτα. Η απαίτηση για διπλό συντελεστή ΦΠΑ 11% και 23% ισοδυναμεί με μείωση εισοδημάτων καθώς πολλά προϊόντα θα αλλάξουν συντελεστή οδηγώντας αναπόφευκτα σε ανατιμήσεις.
Στις δηλώσεις που έκανε ο πρωθυπουργός λίγο μετά τις 02:00 τα ξημερώματα, στάθηκε σε ένα μόνο από αυτά: οι δανειστές, ζήτησανμετάταξη του ηλεκτρικού ρεύματος από το 13% που είναι σήμερα στο 23%. Σε μειώσεις εισοδήματος όμως, θα οδηγήσει και η αύξηση των συντελεστών υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης καθώς από τη στιγμή που θα ψηφιστούν οι νέοι συντελεστές, οι μειώσεις για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους που θα εμπίπτουν στα όρια θα δουν τις μηνιαίες αποδοχές τους να ψαλιδίζονται. Από το …πουθενά, μπήκε στο τραπέζι ένα ακόμη σκληρό μέτρο που πλήττει τα εισοδήματα και μάλιστα των χαμηλοσυνταξιούχων. Και αυτό δεν είναι άλλο από την κατάργηση του ΕΚΑΣ.

Ζητούν μέτρα μόνιμου χαρακτήρα

Η πρόταση των θεσμών, τουλάχιστον με βάση τα όσα διέρρευσαν, ναι μεν προβλέπει χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα από αυτά με βάση τα οποία έχει συνταχθεί ο προϋπολογισμός του 2015 (αλλά και επρόκειτο να συνταχθεί ο προϋπολογισμός του 2016), ωστόσο, διαφαίνεται ότι επιζητούν η κάλυψη του δημοσιονομικού κενού να γίνει αποκλειστικά με μέτρα μόνιμου χαρακτήρα.
Παρεμβάσεις έκτακτης απόδοσης που έχουν προταθεί από την ελληνική κυβέρνηση όπως η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, η επιβολή φόρου για την νομιμοποίηση καταθέσεων, οι έκτακτες εισφορές στις μεγάλες επιχειρήσεις κλπ, φαίνεται να μπαίνουν στην άκρη από τους δανειστές οι οποίοι και ζητούν μέτρα που μπορούν να αποφέρουν έσοδα στο δημόσιο ταμείο όχι μόνο μέσα στο 2015 αλλά και τα επόμενα χρόνια. Έτσι, ενώ ο πήχης για το πρωτογενές πλεόνασμα φαίνεται να μπαίνει στο 1% του ΑΕΠ για το 2015, στο 2% για το 2016 και στο 3% για το 2017, τα μέτρα που φαίνεται να ζητούνται από την πλευρά των δανειστών είναι:
1.      Η θέσπιση δύο συντελεστών ΦΠΑ. Έναν στο 11% για τα φάρμακα και τα ορισμένα βασικά τρόφιμα και έναν στον 23% στον οποίο θα μεταταχθεί και το ηλεκτρικό ρεύμα αλλά και η εστίαση. Το μέτρο αποτελεί βόμβα καθώς επιφέρει κατακόρυφες ανατιμήσεις όχι μόνο στο ηλεκτρικό αλλά και στα εισιτήρια, και σε ολόκληρο το πακέτο του τουρισμού. Η εισπρακτική απόδοση αυτής της πρότασης, φαίνεται να ξεπερνάει το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ ενώ κρύβει και την κατάργηση της έκπτωσης στα νησιά.
2.      Όσον αφορά στην εισφορά αλληλεγγύης, χθες διέρρευσε σενάριο επαχθέστερο αυτού που είχε ακουστεί μέχρι τώρα. Δηλαδή, για τους έχοντες εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ, δεν συζητείται μόνο η επαναφορά των συντελεστών στο σημείο που ήταν το 2014 (1-4%) αλλά η ακόμη μεγαλύτερη αύξηση ως εξής:
·        Αφορολόγητο έως 12.000 ευρώ
·        12.001- 20.000 ευρώ: εισφορά 0,7% (με την έκπτωση 30% που διατηρείται έναντι εισφοράς 1% πέρυσι)
·        20.001- 30.000 ευρώ: εισφορά 1,4% (με την έκπτωση 30% που διατηρείται έναντι εισφοράς 2% πέρυσι)
·        30.001- 50.000 ευρώ: η εισφορά αυξάνεται από 1,4% σε 2%
·        50.001- 100.000 ευρώ: η εισφορά αυξάνεται από 2,1% σε 4%
·        100.001- 500.000 ευρώ: η εισφορά αυξάνεται από 2,8% σε 6%
·        500.001 ευρώ και πάνω: η εισφορά αυξάνεται από 2,8% σε 8%
Οι αυξήσεις που έχουν πραγματική σημασία είναι για τα μεσαία εισοδήματα της τάξεως των 30-50.000 ετησίως. Οι υπόλοιπες αυξήσεις είναι περισσότερο επικοινωνιακού χαρακτήρα καθώς οι έχοντες εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ (πόσο μάλλον άνω των 100.000 και 500.000 ευρώ) είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες.