Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΠΟ 1ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟ ΜΕΤΡΟ Με ένα μόνο e-mail στις τράπεζες οι κατασχέσεις λογαριασμών

ΑΠΟ 1ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟ ΜΕΤΡΟ

Με ένα μόνο e-mail στις τράπεζες οι κατασχέσεις λογαριασμών

Με ένα μόνο e-mail στις τράπεζες οι κατασχέσεις λογαριασμών

Της Μαρίας Βουργάνα
Κατασχέσεις «εξπρές» για τους οφειλέτες του Δημοσίου έρχονται από την 1η Οκτωβρίου. Με δεδομένο ότι τα capital controls θα παραμένουν σε ισχύ τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, όσοι χρωστούν στην εφορία πάνω από 70.000 ευρώ και έχουν καταθέσεις στις τράπεζες, το μόνο που μπορούν να κάνουν για να γλιτώσουν την κατάσχεση είναι να εντάξουν τις οφειλές τους στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
Την ίδια ώρα, οι μισθοί, οι συντάξεις και τα επιδόματα γίνονται πλέον εύκολος στόχος προς κατάσχεση από την εφορία, αφού με το νέο Μνημόνιο το ακατάσχετο όριο μειώθηκε από τα 1.500 ευρώ στα 1.000 ευρώ.
Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη να αγγίζουν τα 80 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 6,923 δισ. ευρώ είναι «φρέσκα» χρέη που δημιουργήθηκαν στο οκτάμηνο Ιανουαρίου ? Αυγούστου 2015, το νέο σχέδιο κατασχέσεων - εξπρές που ενεργοποιείται από την 1η Οκτωβρίου (σ.σ. στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει το προσωρινό καθεστώς αναστολής κατασχέσεων και πλειστηριασμών) εκτυλίσσεται σε τρία βήματα:
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στέλνει ηλεκτρονικά στις τράπεζες τα στοιχεία των οφειλετών του Δημοσίου, με συνολική ληξιπρόθεσμη οφειλή πάνω από 70.000 ευρώ.
Οι τράπεζες υποχρεούνται να προβαίνουν αυθημερόν στις ενέργειες που απαιτούνται για τη δέσμευση των χρημάτων, που βρίσκονται ή κατατίθενται στους λογαριασμούς των οφειλετών, μέχρι του ύψους της συνολικής οφειλής.
Μετά τη δέσμευση και εντός δύο ημερών, ενημερώνεται για το ύψος του δεσμευθέντος ποσού η Φορολογική Διοίκηση, η οποία οφείλει να επιβάλει κατάσχεση, το αργότερο σε πέντε εργάσιμες ημέρες από την ηλεκτρονική παραλαβή της ενημερωτικής απάντησης, άλλως το πιστωτικό ίδρυμα προβαίνει οίκοθεν στην άμεση άρση της επιβληθείσης δέσμευσης.
Ετσι, από την ώρα που οι τράπεζες θα λάβουν το e-mail από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, την ίδια μέρα πρέπει να δεσμεύσουν τον λογαριασμό του πελάτη τους, ο οποίος χρωστά παράλληλα στην εφορία πάνω από 70.000 ευρώ, μέσα σε δύο ημέρες να ενημερώσουν τη ΓΓΔΕ, η οποία με τη σειρά της μέσα σε πέντε ημέρες πρέπει να ολοκληρώσει την κατάσχεση. Συνολικός χρόνος, μία εβδομάδα.
Νέα όρια κατασχέσεων 
Με το νέο Μνημόνιο αλλαγές επήλθαν και στο ακατάσχετο όριο. Το κατώτατο όριο του ακατάσχετου μισθών, συντάξεων, και ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικώς, το οποίο προκύπτει μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών εισφορών, έχει μειωθεί από 1.500 ευρώ σε 1.000 ευρώ. Με βάση τις νέες διατάξεις επιτρέπεται η κατάσχεση των ανωτέρω απαιτήσεων, εφόσον αυτές υπερβαίνουν το ποσό των 1.000 ευρώ, σε ποσοστό το οποίο αυξάνεται κλιμακωτά και συγκεκριμένα στο 50% επί του υπερβάλλοντος των 1.000 ευρώ και μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ για τις ασθενέστερα οικονομικές τάξεις και στο 100% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ για τα μεγαλύτερα εισοδηματικά κλιμάκια.
Αφορά όμως έναν μόνον λογαριασμό σε μία τράπεζα, ο οποίος θα πρέπει να δηλωθεί στην εφορία για να προστατεύεται κάθε μήνα. Δηλαδή σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα των 1.001-1.500 ευρώ τον μήνα που κατατίθενται κάθε μήνα στην τράπεζα, θα κατάσχεται το 50% για κάθε ποσό πάνω από τα 1.000 ευρώ.
Για παράδειγμα, για μισθό 1.300 ευρώ, η εφορία θα κατάσχει τα 150 ευρώ, για ποσό 1.400 ευρώ θα κατάσχει τα 200 ευρώ και για μισθό 1.500 ευρώ τα 250 ευρώ.
Για μισθωτούς των 1.500 ευρώ και άνω με οφειλές προς το Δημόσιο, η ΓΓΔΕ θα κατάσχει επιπλέον ολόκληρο το ποσό που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ. Για παράδειγμα, αν ο κατατεθειμένος στην τράπεζα μισθός είναι 1.600 ευρώ θα κατάσχονται τα 350 ευρώ (τα 100 ευρώ επιπλέον από τα 1.500 ευρώ και άλλα 250 ευρώ που είναι τα μισά πάνω από τα 1.000 ευρώ και έως τα 1.500 ευρώ) ή για ποσό 2.000 ευρώ, θα κατάσχονται τα 750 ευρώ τον μήνα (500+250).
Οι αλλαγές αυτές έχουν και αναδρομική ισχύ καθώς εφαρμόζονται και επί των ενεργών κατασχέσεων, δηλαδή και επί των κατασχέσεων που έχουν επιβληθεί επί των συγκεκριμένων απαιτήσεων βάσει των προγενέστερων διατάξεων για ποσά δηλαδή άνω των 1.500 ευρώ. Όσον αφορά στις καταθέσεις, επίσης μειώνεται στα 1.250 ευρώ το κατώτατο όριο ακατάσχετου των καταθέσεων φυσικών προσώπων σε πιστωτικά ιδρύματα, σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό, το οποίο ρητά ορίζεται ότι υπολογίζεται ανά μήνα, ενώ αποκλείεται σωρευτικός υπολογισμός αυτού σε χρονικά διαστήματα μεγαλύτερα του μήνα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Τι αλλάζει στην πληρωμή τελών κυκλοφορίας

Τι αλλάζει στην πληρωμή τελών κυκλοφορίας

polyteli_aftokinita.jpg

Πολυτελή αυτοκίνηταΤο υπουργείο προσανατολίζεται στην επιβάρυνση νοικοκυριών που διαθέτουν δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού | MOTIONTEAM/ ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
Νέα κριτήρια στον υπολογισμό τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών, με σκοπό να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα αλλά με επιβάρυνση μόνο των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σχέδια που βρίσκονται υπό εξέταση περιλαμβάνουν τα εξής κριτήρια:
→ Συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δύο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα θα επιβαρυνθούν τα νοικοκυριά με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ.
→ Άθροισμα κυβικών ΙΧ άνα νοικοκυριό. Το υπουργείο προσανατολίζεται να μην επιβαρύνεται όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο αλλά να πληρώνει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού.
→ Εμπορική αξία αυτοκινήτου. Αφορά οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Αρχίζουν τα δύσκολα για τους φορολογούμενους

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015 09:51

Αρχίζουν τα δύσκολα για τους φορολογούμενους

Αρχίζουν τα δύσκολα για τους φορολογούμενους
Αφού τελείωσαν οι εκλογές και εμείς σαν πολίτες κάναμε το καθήκον μας ήλθε η ώρα να πληρώσουμε τον λογαριασμό. Διότι τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για τους φορολογούμενους, τους συνταξιούχους αλλά και τους κυβερνώντες, αφού η νέα κυβέρνηση έχει περιθώριο 95 ημέρες για να υλοποιήσει το 56,4% του μνημονίου, ήτοι δηλαδή 127 δράσεις.
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Στα τέλη του μηνός Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η αποστολή των νέων εκκαθαριστικών για όσους φορολογούμενους (φυσικά και νομικά πρόσωπα) επιβαρύνονται αναδρομικά, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στις διατάξεις των νόμων 4334/2015 και 4336/2015.
Αναλυτικά τα νέα εκκαθαριστικά θα αφορούν:
  • Τους αγρότες των οποίων η προκαταβολή φόρου αυξήθηκε για το φορολογικό έτος 2014, από 27,5% σε 55%.
  • Τα νομικά πρόσωπα (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε., Συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών, κ.λπ.), των οποίων η προκαταβολή αυξήθηκε αναδρομικά, από 80% σε 100%.
  • Λοιπά φυσικά πρόσωπα που επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας, μετά και τις αυξήσεις που προβλέπονται στο νόμο 4334/2015.
ΦΠΑ στα νησιά και ξενοδοχεία
Την 1η Οκτωβρίου, οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου θα δουν τις τιμές να αλλάζουν, καθώς για την πρώτη ομάδα νησιών (υποτίθεται των πλουσιότερων) θα καταργηθεί η έκπτωση του 30%, κάτι που θα φέρει τους συντελεστές του ΦΠΑ από το 9% στο 13% και από το 16% στο 23%. Πρωτομηνιά θα επιβληθεί και ο αυξημένος ΦΠΑ (13% από 6%) στα ξενοδοχεία όλης της χώρας.
ΦΠΑ στην εκπαίδευση
Με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης, θα ξεκαθαριστεί επιτέλους το θέμα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τη γραμματική ερμηνεία του νόμου, όλη η ιδιωτική εκπαίδευση έχει πλέον ΦΠΑ. Αναμένουμε τόσο την πολιτική απόφαση για το μέτρο, όσο και τις οδηγίες της διοίκησης για την εφαρμογή του.
Με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι:
Α. Δήλωση μεταβολών φορέων ιδιωτικής εκπαίδευσης
Έως 31.08.2015, οι ιδιωτικοί φορείς, των οποίων η εκπαιδευτική δραστηριότητα πλέον δεν απαλλάσσεται, οφείλουν να υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για την υπαγωγή τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.
Δόθηκε παράταση και η υποβολή δήλωσης μεταβολών από τους φορείς με εκπαιδευτική δραστηριότητα που υπάγεται στο ΦΠΑ έχει μετατεθεί για τις 16 Οκτωβρίου 2015.
Β. Σύνταξη απογραφής αγαθών και υποβολή δήλωσης αποθεμάτων μετάταξης από τους ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης
Οι επιχειρήσεις που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, οι οποίες από 19 Αυγούστου 2015 υπάγονται σε ΦΠΑ, υποχρεούνται σε σύνταξη απογραφής των αγαθών που κατέχουν στις 19 Ιουλίου 2015 και υποβολή δήλωσης αποθεμάτων μετάταξης μέχρι τις 19 Οκτωβρίου 2015, προκειμένου να ασκηθεί το δικαίωμα έκπτωσης.
Γ. Έκδοση συμπληρωματικών φορολογικών στοιχείων για την επιβολή ΦΠΑ των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων
Μέχρι τις 23 Οκτωβρίου πρέπει όσες επιχειρήσεις εκπαίδευσης έχουν μπει στο ΦΠΑ, να εκδώσουν συμπληρωματικά τιμολόγια με το ΦΠΑ. Με βάση την απόφαση της διοίκησης, στην περίπτωση που έχουν εκδοθεί φορολογικά στοιχεία από 20 Ιουλίου μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, χωρίς ΦΠΑ, τα συμπληρωματικά φορολογικά στοιχεία για την επιβολή του φόρου εκδίδονται μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2015 και ο οφειλόμενος φόρος καταβάλλεται με τη δήλωση ΦΠΑ της φορολογικής περιόδου κατά την οποία εκδόθηκε το συμπληρωματικό στοιχείο.
Τέλος με βάση την ΠΟΛ.1201/2015, «οι ανωτέρω εκπρόθεσμες δηλώσεις, ανεξαρτήτως του εάν είναι αρχικές ή τροποποιητικές, υποβάλλονται εμπρόθεσμα σε έντυπη μορφή στη ΔΟΥ έως και 30.11.2015. Ο οφειλόμενος φόρος καταβάλλεται έως την ίδια ως άνω προθεσμία χωρίς την επιβολή τόκου, προστίμων και λοιπών κυρώσεων».
ΕΝΦΙΑ
Ουσιαστικά χωρίς αλλαγές θα πληρωθεί και φέτος ο ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα περίπου 6 εκατομμυρίων φορολογουμένων. Τέλος Οκτωβρίου θα πρέπει να πληρωθεί η 1η δόση η οποία θα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Ο λόγος; Φέτος ο φόρος θα πρέπει να πληρωθεί σε πέντε και όχι σε έξι δόσεις όπως πέρυσι.
100 δόσεις
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου περιμένουμε και τις συμπληρωματικές οδηγίες για την εφαρμογή των όσων ψηφίστηκαν με το 3ο μνημόνιο για τις 100 δόσεις.
Να θυμίσουμε ότι πέρα από την αύξηση του επιτοκίου, σε 5% (+0,74 που είναι το επιτόκιο της Ε.Ε.), έχουμε έλεγχο στα ληξιπρόθεσμα κάτω από 5.000 ευρώ, πολλά από τα οποία θα μπουν και αυτά σε επιτόκιο 5,74%, από άτοκα που είναι σήμερα, και μπαίνει σε εφαρμογή ο έλεγχος της ρύθμισης των ληξιπροθέσμων με το νόμο 4321/2015, με τις τρέχουσες υποχρεώσεις.
Ο φορολογούμενος θα πρέπει μέσα σε τρεις μήνες να έχει εξοφλήσει ή ρυθμίσει με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων όλα τα νέα ληξιπρόθεσμα, αλλιώς θα χάσει τη ρύθμιση των δόσεων που έχει κάνει.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance & Markets Voice της Πέμπτης 24 Σεπτεμβρίου 2015.

Αλλάζουν όλα όσα ξέρουμε στα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοί θα πληρώσουν περισσότερα

Αλλάζουν όλα όσα ξέρουμε στα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοί θα πληρώσουν περισσότερα


Αλλάζουν τα πάντα αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι, σύμφωνα με σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών και αποκαλύπτει το capital.gr
 To υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη σχεδιάσει τα επόμενα βήματα και απλά εκκρεμεί η παρουσίασή τους στο κουαερτέτο προς τα μέσα Οκτωβρίου, προκειμένου να λάβει και την τελική έγκριση.
Σύμφωνα με πληροφορίες για να υπολογιστούν πλέον τα τέλη κυκλοφορίας θα μπουν κριτήρια.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:
- η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
- η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. "Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα "χιλιάρι" για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί", λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. "Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού.
- η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Τονίζουν στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δις. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.

Πηγή: capital.gr

ΥΠΟΙΚ:Γιατί δεν θέλει την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς

ΥΠΟΙΚ:Γιατί δεν θέλει την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς

A a Decrease font Enlarge font
ΥΠΟΙΚ:Γιατί δεν θέλει την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς
 Η έκτακτη εισφορά φέρνει κάθε χρόνο στα κρατικά ταμεία το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό του 1,1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Και όπως τονίζουν στελέχη του υπουργείου έχει και την πιο δίκαια φορολογικά λειτουργία σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον φόρο καθώς λειτουργεί απολύτως προοδευτικά, δηλαδή αυξάνεται σημαντικά το φορολογικό βάρος όσο αυξάνεται το εισόδημα.
Εισόδημα έως 12.000  ευρώ δεν φορολογείται
Aπό 12.000 έως 20.000 ο συντελεστής είναι 0,7%,
Από 20.000 έως 30.000 ο συντελεστής είναι 1,4%,
Από 30.000 έως 50.000 είναι 2%,
Από 50.000 έως 100.000 ο συντελεστής είναι 4%,
Από 100.000 έως 500.000 συντελεστής είναι 6% και
Από 500.000 ευρώ και πάνω ο συντελεστής είναι 8%.
 Ο συντελεστής της εισφοράς επιβάλλεται επί το πρώτο ευρώ εισοδήματος, δηλαδή δεν λειτουργεί όπως οι κλασικές κλίμακες φορολόγησης."Το να καταργηθεί η εισφορά και να αναζητήσουμε ένα δισεκατομμύριο ευρώ από τις υφιστάμενες κλίμακες σημαίνει ότι θα πάμε σε τερατώδεις φορολογικούς συντελεστές", λέει στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών. "Για να μην πάει ο ανώτατος συντελεστής στο 50% θα χρειαστεί να αυξηθούν πολύ οι συντελεστές για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα".

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΜΗΝΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤτΕ: Τα capital controls αύξησαν κατά 300 εκατ. ευρώ τις καταθέσεις τον Αύγουστο

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΜΗΝΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ

ΤτΕ: Τα capital controls αύξησαν κατά 300 εκατ. ευρώ τις καταθέσεις τον Αύγουστο

ΤτΕ: Τα capital controls αύξησαν κατά 300 εκατ. ευρώ τις καταθέσεις τον Αύγουστο

Μικρή αύξηση των καταθέσεων μετά από δέκα συνεχείς μήνες μείωσης καταγράφηκε τον Αύγουστο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος οι καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών αυξήθηκαν τον Αύγουστο στα 121,1 δισ. ευρώ από 120,8 δισ. ευρώ που ήταν στο τέλος Ιουλίου.
Η αύξηση αυτή αποτελεί συνισταμένη των περιορισμών που ισχύουν στις αναλήψεις που επιβλήθηκαν στο τέλος Ιουνίου, αλλά και της εξομάλυνσης της κατάστασης.
Σε κάθε περίπτωση οι καταθέσεις έχουν υποχωρήσει τους τελευταίους έξι μήνες κατά 14%.

ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Σταθάκης: Η ύφεση μπορεί να είναι μικρότερη του 2% φέτος

ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

Σταθάκης: Η ύφεση μπορεί να είναι μικρότερη του 2% φέτος

Σταθάκης: Η ύφεση μπορεί να είναι μικρότερη του 2% φέτος

Ύφεση κάτω από το 2%, ίσως και 1,5% προέβλεψε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στο ραδιοσταθμό Βήμα FM. Ο κ. Σταθάκης διευκρίνισε ωστόσο: «Δεν τολμώ να δώσω ακριβώς το μέγεθος. Το υπονοήσαμε και πριν δυο βδομάδες ότι θα πάει μάλλον και κάτω από το 2%. Τώρα διαφαίνεται μετά βεβαιότητας ότι θα κινηθεί σε αυτό το πεδίο. Νομίζω θετικό πρόσημο θα έχουμε από το πρώτο εξάμηνο και μετά βεβαιότητας το δεύτερο τρίμηνο του 2016».
Για το ΕΣΠΑ και τις επενδύσεις ανέφερε τα εξής: «Δύο μέρες πριν φύγουμε από την κυβέρνηση υπογράψαμε ένα νέο δάνειο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 1 δισ. ευρώ, το οποίο στοχεύει να καλύψει χρηματοδοτικά κενά του ΕΣΠΑ. Από αυτό το 1 δισ. έδωσαν προκαταβολή 300 εκατ. ευρώ. Άρα έχουμε ακόμα ένα επιπρόσθετο εργαλείο, με το οποίο ξεμπλοκάρουμε εντελώς το ΕΣΠΑ, γι’ αυτό και χθες οι ανακοινώσεις μας μιλούσαν για πλήρη απορρόφηση ύψους 4,5 δισ. μέχρι τέλος του χρόνου. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη ώθηση που μπορεί να δοθεί αυτή τη στιγμή».
Για την αξιολόγηση και το ενδεχόμενο διακοπής της χρηματοδότησης υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Αλλά νομίζω ότι η αξιολόγηση πρέπει να γίνει και να πάει καλά για πάρα πολλούς λόγους. Πρώτον, γιατί ανοίγεται συζήτηση για το χρέος, άρα έχουμε πολύ ισχυρό κίνητρο να προχωρήσει σωστά η αξιολόγηση και δεύτερον, διότι εκτιμώ ότι, εάν παραταθεί για οποιονδήποτε λόγο η διαδικασία της αξιολόγησης, καθυστερούμε πράγματα, τα οποία είναι πέρα από το χρέος. Είναι το θέμα της ανακεφαλοποίησης των τραπεζών που είναι απόλυτα κρίσιμο, μέχρι τις 31/12. Οπότε είναι ισχυρό το μήνυμά μας. Τεράστια τα οφέλη. Πρέπει να προχωρήσει και να πάμε καλά στη πρώτη αξιολόγηση».
Όσον αφορά την παρουσία της Task Force, ο κ. Σταθάκης είπε: «Η Task Force μπορεί να παίξει θετικό ρόλο, διότι κινείται σε ένα πεδίο διαλόγου, το οποίο δεν αφορά το μνημόνιο, αφορά μεταρρυθμίσεις, οι οποίες συναποφασίζονται με την κυβέρνηση, μελετώνται και διαμορφώνεται ένα πλαίσιο συμβουλευτικό, μέσα στο οποίο μπορούν να γίνουν αλλαγές. Η Task Force δεν είναι μόνο Task Force Ελλάδας, είναι για όλες τις χώρες».

ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Μειώσεις ως και 50% στα επιτόκια των "κόκκινων" καρτών

ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Μειώσεις ως και 50% στα επιτόκια των "κόκκινων" καρτών

Μειώσεις ως και 50% στα επιτόκια των  κόκκινων  καρτών

Σε μειώσεις που φτάνουν και το 50% προχωρούν  οι τράπεζες για τα επιτόκια στις «κόκκινες» πιστωτικές κάρτες, οι οποίες ρυθμίζονται απευθείας, χωρίς τη μετατροπή τους σε δάνειο. Παράλληλα, προσφέρουν περισσότερες και μικρότερες δόσεις μέσα από σειρά ρυθμίσεων με στόχο να διευθετηθούν καθυστερούμενες οφειλές οι οποίες ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ στην εφημερίδα "Έθνος", οι νέες ρυθμίσεις είναι οι εξής:
  • Η Alpha Bank «κουρεύει» στο μισό το επιτόκιο των πιστωτικών της καρτών που βρίσκονται σε καθυστέρηση πάνω από 90 μέρες, χωρίς να χρειάζεται η οφειλή της κάρτας να μεταφερθεί σε νέο δάνειο. Το νέο επιτόκιο κλειδώνει στο 11% από το 20%. Το κέρδος για τον πελάτη είναι ότι η δόση είναι χαμηλή, π.χ. αν η οφειλή είναι 2.000 ευρώ, η δόση είναι περίπου 38-40 ευρώ το μήνα. 
  • Η Εθνική Τράπεζα ρυθμίζει όλες τις κάρτες που βρίσκονται σε καθυστέρηση από 90 ημέρες και πάνω. Το "πλαστικό" καταργείται και δίνεται νέο δάνειο με σταθερό επιτόκιο 10,1% ενώ η δόση ρυθμίζεται ανάλογα με το εισόδημα. 
  • Η Τράπεζα Πειραιώς έχει μία μεγάλη γκάμα ρυθμίσεων και προτείνει λύσεις ανάλογα με το βαθμό καθυστέρησης και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε πελάτη. Οι οφειλές μέχρι 15.000 ευρώ πακετάρονται σε νέο προϊον με επιτόκιο στα επίπεδα του 8-10%. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι οι νέες ρυθμίσεις σε κάποιες περιπτώσεις δανειοληπτών περιλαμβάνουν και "κούρεμα" 20% - 30% της συνολικής οφειλής.
  • Η Eurobank προχωρά σε ρυθμίσεις α λα κάρτ, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τον χρόνο της συνολικής καθυστέρησης, πακετάροντας το υπόλοιπο της πιστωτικής κάρτας(ή του προσωπικού δανείου) σε ένα νέο δάνειο με χαμηλό επιτόκιο και μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής. 

ΒΑΡΥ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ Οι 10 αλλαγές στους φόρους που έρχονται μέσα στον Οκτώβριο

ΒΑΡΥ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ

Οι 10 αλλαγές στους φόρους που έρχονται μέσα στον Οκτώβριο

Οι 10 αλλαγές στους φόρους που έρχονται μέσα στον Οκτώβριο

Προς άμεση εφαρμογή οδεύει το πρώτο βαρύ φορολογικό πακέτο μέτρων, με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να τονίζει σήμερα μιλώντας στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο ότι η γρήγορη υλοποίηση των συμφωνηθέντων είναι άμεση προτεραιότητα, παραδεχόμενος πως οι δυσκολίες τώρα αρχίζουν.
Ζήτημα λίγων ημερών χαρακτηρίζεται η απόφαση με την οποία όσοι έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων θα δουν τα επιτόκιά τους να αυξάνονται και τις δόσεις τους να ψαλιδίζονται, ανάλογα με το εισόδημά τους.
Προ των πυλών είναι η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ για τα πρώτα νησιά του Αιγαίου, ενώ η κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα εφαρμοστεί τελικά ΦΠΑ 23% στα ιδιωτικά σχολεία και στα φροντιστήρια.
Ο Οκτώβριος φέρνει επίσης:
  • Την κατάργηση του αφορολόγητου των 12.000 ευρώ για τις αγροτικές επιδοτήσεις
  • Την εφαρμογή του αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο
  • Τη μείωση κατά 50% στο κονδύλι για το επίδομα θέρμανσης.

Επίσης, πιο αυστηρές γίνονται οι διαδικασίες κατασχέσεων για τους οφειλέτες: Αυτομάτως σε καταθέσεις για όσους χρωστάνε πάνω από 70.000 ευρώ και από τα χαμηλότερα επίπεδα των 1.250 ευρώ για μισθούς-συντάξεις.
Στο μικροσκόπιο των δανειστών θα μπει η μετακίνηση 500 ελεγκτών και 3.500 υποθέσεων στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων από το ΣΔΟΕ, καθώς και οι πιο αυστηρές ποινικές κυρώσεις για τη φοροδιαφυγή που πρέπει να φέρει η κυβέρνηση.
Τη... δεκάδα των αλλαγών που έρχονται τις επόμενες ημέρες στο φορολογικό συμπληρώνει το Περιουσιολόγιο και ο νόμος για τα αδήλωτα εισοδήματα που βρίσκονται εντός ή εκτός Ελλάδας
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο είναι έτοιμο για σκληρό παζάρι με τους δανειστές, με στόχο να πάνε πιο πίσω οι ανατροπές στις φορολογικές κλίμακες, με το επιχείρημα ότι τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά για τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις.
Ακόμα και η υλοποίηση "ευαίσθητων" μέτρων του Οκτωβρίου, εκτιμάται ότι δίνει τη δυνατότητα βελτιώσεων έως την πραγματική εφαρμογή τους:
  • Η αύξηση του φόρου εισοδήματος των αγροτών στο 20% από 13% θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2016 και όχι τα φετινά
  • Η αύξηση του φόρου εισοδήματος από ενοίκια, πιθανώς θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2016, αφού στο Μνημόνιο δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα
  • Η ενσωμάτωση της έκτακτης εισφοράς στην κλίμακα προβλέπεται από το μνημόνιο να γίνει εντός του 2016, όχι όμως ρητά από τον Ιανουάριο.
Πηγή: Mega

ΕΠΩΔΥΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ Αυτά είναι τα 201 μέτρα που προβλέπει το τρίτο μνημόνιο (λίστα)

ΕΠΩΔΥΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Αυτά είναι τα 201 μέτρα που προβλέπει το τρίτο μνημόνιο (λίστα)

Αυτά είναι τα 201 μέτρα που προβλέπει το τρίτο μνημόνιο (λίστα)

Την προσοχή τους για πιστή τήρηση του μνημονίου, επέστησε ο Αλέξης Τσίπρας στους υπουργούς του, κατά τη διάρκεια του πρώτου υπουργικού συμβουλίου της νέας κυβέρνησης.
Ωστόσο, τα μέτρα που προβλέπει το μνημόνιο, πολλά εκ των οποίων είναι προαπαιτούμενα είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθούν και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν σφοδρές πολιτικές αντιδράσεις.
Τα μέτρα αυτά κατάφερε να καταγράψει το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών και αφορούν σε ανατροπές σε τράπεζες, μισθούς, συντάξεις, φόρους, κόκκινα δάνεια κ.λπ.
Αναλυτικά, από τον Αύγουστο (που δεν έγιναν και πολλά) μέχρι το καλοκαίρι του 2018 που λήγει η νέα συμφωνία τα μέτρα που έχουν υπογραφεί είναι:

Αύγουστος 2015
1. Ανάπτυξη μιας συνολικής στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό σύστημα
2. Υιοθέτηση όλων των αναγκαίων κανόνων για την εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας από την Τράπεζα της Ελλάδας
Σεπτέμβριος 2015
3. Ολοκλήρωση ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου για την παροχή τεχνικής βοήθειας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
4. Εκκρεμείς μεταρρυθμίσεις των φορολογικών διαδικασιών δικαίου.
5. Επέκταση του έμμεσου μητρώου τραπεζικών λογαριασμών
6. Πρόσβαση του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών (ΚΕΑΟ) στο έμμεσο μητρώο τραπεζικών λογαριασμών τραπεζικούς λογαριασμούς και στα στοιχεία της φορολογικής διοίκησης.
7. Δευτερογενής νομοθεσία για την Συμβούλιο Οικονομικού Σχεδιασμού.
8. Υποβολή σχεδίου για την οριστική διευθέτηση των καθυστερούμενων οφειλών
9. Συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις λεπτομέρειες του σχεδίου δράσης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων.
10. Επέκταση του αυτόματου μηχανισμού επιστροφής του ποσού της υπέρβασης σε σχέση με τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ τα επόμενα τρία χρόνια.
11. Παρουσίαση ενός λεπτομερούς σχεδίου για την πανεθνική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
12. Θέσπιση ενός οδικού χάρτη για τη μεταρρύθμιση των επενδυτικών αδειών
13. Εφαρμογή των εκκρεμών συστάσεων του ΟΟΣΑ για τις άδειες του Περιβάλλοντος και την Εμπορία Καυσίμων
14. Κατάρτιση των τριών κινητών ομάδων παρέμβασης για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τη διευκόλυνση του εμπορίου
15. Επανασύγκλιση του διυπηρεσιακής επιτροπής χωροταξικού σχεδιασμού
16. Εισαγωγή ενός προγράμματος για το τρέχον και μόνιμο σύστημα πληρωμών στην ενέργεια
17. Αλλαγή των διαδικασιών για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
18. Συμψηφισμός οφειλών ΔΕΗ και διαχειριστών της αγοράς
19. Έναρξη της εφαρμογής της μεταρρύθμισης στην αγορά αερίου
20. Υιοθέτηση κοστοβαρών τιμολογίων στην αγορά ηλεκτρισμού
21. Εφαρμογή συμβάσεων διακοψιμότητας στην αγορά ηλεκτρισμού
22. Αναθεώρηση των τιμών της ΔΕΗ
23. Συζήτηση σχετικά με το Νέο Οργανισμό των Αγορών Ηλεκτρισμού.
24. Υιοθέτηση του σχεδίου ανασυγκρότησης του ΟΑΣΑ
25. Εφαρμογή ενός αναθεωρημένου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
26. Προετοιμασία ενός οδικού χάρτη για την εφαρμογή νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
27. Πρόταση μέτρων ανασυγκρότηση των διοικητικών δικαστηρίων.
28. Επιβεβαίωση των πηγών διοικητικών δεδομένων μέσω της ΕΛΣΤΑΤ.
Οκτώβριος 2015
29. Υιοθέτηση του συμπληρωματικού προϋπολογισμού για το 2015 (εάν είναι απαραίτητο), του σχεδίου προϋπολογισμού για το 2016 και του μεσοπρόθεσμου
30. Μεταρρύθμιση φόρου εισοδήματος
31. Πλήρης μεταφορά αρμοδιοτήτων  του ΣΔΟΕ στην Γενική Γραμματεία Εσόδων
32. Μέτρα για τη βελτίωση της ειπραξιμότητας φόρων/εισφορών
33. Κατάργηση περιορισμών κατά  τη διεξαγωγή των ελέγχων
34. Βελτίωση της εισπραξιμότητας φορολογικών απαιτήσεων.
35. Παρεμβάσεις στους φόρους επί των πωλήσεων.
36. Ενίσχυση του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών ( ΚΕΑΟ) και του  ΙΚΑ
37. Υιοθέτηση της νομοθεσίας σχετικά με τη δημιουργία  της νέας φορολογικής αρχής.
38. Επικαιροποίηση του δημοσιονομικού νόμου (κεντρική απαίτηση)
39. Υιοθέτηση περαιτέρω μεταρρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος
40. Απαίτηση του clawback του 2015 από τους παρόχους του ΕΟΠΥΥ και μείωση των τιμών των διαγνωστικών.
41. Επαναφορά του τέλους των  5 ευρώ για τις επισκέψεις σε νοσοκομεία ή ισοδύναμα μέτρα
42. Αποτίμηση  των μη εξυπηρετούμενων δανείων
43. Τροποποίηση του νόμου για το ΤΧΣ.
44.  Επανεξέταση ανάγκης  για πρόσθετα μέτρα στον τομέα της διακυβέρνησης των τραπεζών
45 .Έναρξη  διαβούλευσης για  την αγορά εργασίας
46 Εφαρμογή της εργαλειοθήκης Ι και ΙΙ του ΟΟΣΑ
48. Απελευθέρωση των τουριστικών μισθώσεων με κατάργηση του ελάχιστου ορίου μίσθωσης.
49 .Ενίσχυση της  Επιτροπής Ανταγωνισμού,  αναθεώρηση του δικαίου του ανταγωνισμού.
50. Αναθεώρηση της αδειοδότησης επενδύσεων και του διοικητικού κόστους που τις συνοδεύουν
51. Παρουσίαση του προεδρικού διατάγματος για τις αποκλειστικές δραστηριότητες των πολιτικών μηχανικών.
52. Χάρτης παρεμβάσεων για τη χρήση γης και τον Χωροταξικό σχεδιασμό.
53. Πλήρης εφαρμογή του νόμου 4314/2014 για τα κοινοτικά ταμεία.
54. Υιοθέτηση όλων των νομοθεσιών για την ενεργοποίηση των κονδυλίων των διαρθρωτικών ταμείων
56. Ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ ή εφαρμογή ισοδύναμης πρότασης
57. Παρεμβάσεις στην εγχώρια αγορά θαλασσίων μεταφορών
58 . Έκδοση προεδρικού διατάγματος για  τους λιμένες
59. Σύσταση ανεξάρτητης ομάδας εργασίας για τις Ιδιωτικοποιήσεις
60. Μεταρρύθμιση του μισθολογίου στο δημόσιο με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2016
61. Αλλαγή του τρόπου επιλογής  Γενικών Διευθυντών.
62. Θέσπιση ορίων στο πλαίσιο της νέας μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής για το ύψος των  μισθών και για το επίπεδο της απασχόλησης στο δημόσιο ώστε να εξασφαλιστεί ότι  το μισθολογικό κόστος σε σχέση με το ΑΕΠ κατά την περίοδο 2016-2019 είναι συμβατό
63. Εξορθολογισμός και  επιλεκτική αύξηση των δικαστικών εξόδων.
64. Θέσπιση μέτρων για τη μείωση της καθυστέρησης επιβολής της δικαιοσύνης
65 .Σχέδιο δράσης με τεχνική υποστήριξη για την ηλεκτρονική δικαιοσύνη.
66. Υιοθέτηση της νομοθεσίας κατά της διαφθοράς.
67. Αλλαγή  του νομικού πλαισίου για την αποκάλυψη οικονομικών στοιχείων που συνδράμουν στην καταπολέμηση  της διαφθοράς
Νοέμβριος του 2015
68. Κατάρτιση σχεδίου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
69. Μέτρα για την ιεράρχηση των φορολογικών ελέγχων
70. Ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου
71. Σχέδιο εφαρμογής της Οδηγίας για τις καθυστερήσεις πληρωμών
72. Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη ρύθμιση των επισφαλών δανείων
73. Υιοθέτηση της νομοθεσίας της δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης του μισθολογίου στο Δημόσιο (κεντρικό αίτημα)
74. θέσπιση του νέου νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση της απόδοσης των δημοσίων υπαλλήλων
75. Ενίσχυση  της  Γενικής Γραμματείας Συντονισμού.
76. Εφαρμογή 3ετούς στρατηγικού σχεδίου για τη βελτίωση της λειτουργίας του δικαστικού συστήματος
77. Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης των πολιτικών κομμάτων ώστε να αρθούν  οι αδυναμίες στην καταπολέμηση της διαφθοράς.
78 . Αξιολόγηση του νόμου 4312/2014 που αφορά τη μείωση των καταδικών για οικονομικά αδικήματα.
Δεκέμβριος 2015
79. Διορισμός του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Γενικής Γραμματείας Εσόδων.
80. Εφαρμογή και των  διατάξεων για  το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
81. Ενσωμάτωση των λογαριασμών όλων των φορέων στην κεντρική κυβέρνηση
82.  Ενσωμάτωση όλων των κοινωνικών ασφαλίσεων σε ένα ενιαίο σώμα.
83. Εισαγωγή ενός προγράμματος για τη δημιουργία ενός ενιαίου συνταξιοδοτικού ταμείου.
84 Διαρθρωτικά μέτρα για την τήρηση των δαπανών υγείας.
85. Προσαρμογή των ανώτατων ορίων για κεντρικές προμήθειες.
86. Καθιέρωση ενός σχεδίου για τον υπολογισμό του κόστους των νοσοκομείων.
87. Πρώτα αποτελέσματα  της αξιολόγησης του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας.
88. Πλήρης κάλυψη των εντοπιζόμενων κεφαλαιακών αναγκών λόγω των κόκκινων δανείων.
89. Νέα μέθοδος αντιμετώπισης περιπτώσεων  μεγάλων οφειλετών
90. Υιοθέτηση νομοθεσίας για την εκκαθάριση εμπορικών οντοτήτων που αδυνατούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους.
91. Θέσπιση πλαισίου για το επάγγελμα της αφερεγγυότητας
92. Υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας
93. Υιοθέτηση ενός νέου πλαισίου και την έναρξη των μέτρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
94. Εφαρμογή  των συστάσεων του ΟΟΣΑ  για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα
95 .Εφαρμογή  των συστάσεων του εξωτερικού συμβούλου για τα νομοθετικώς κατοχυρωμένα επαγγέλματα
96 Απλούστευση των τελωνειακών διαδικασιών
97. Επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης για τη διευκόλυνση του εμπορίου και την προώθηση των εξαγωγών
98. Υιοθέτηση μιας συνολικής στρατηγικής για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων
99. Έκδοση του προεδρικού διατάγματος σχετικά με τον ορισμό των χρήσεων γης
101. Έγκριση  του νέου πλαισίου για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
102. Εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου για τα ύδατα
103 . Ανάπτυξη μιας τριετούς στρατηγικής για τη δημόσια διοίκηση.
104 . Εισαγωγή ενός νέου, πρόγραμμα κινητικότητας στο Δημόσιο.
105. Μέτρα για την εξασφάλιση της πρόσβασης των ευπαθών ομάδων στη δικαιοσύνη
Ιανουάριος 2016
106. Έναρξη  ισχύος της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος  από την 1η Ιανουαρίου, 2016
107 . Εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης.
108. Ολοκλήρωση της επανεξέτασης των ληξιπρόθεσμών οφειλών
109. Ολοκλήρωση του εξωτερικού ελέγχου των υποχρεώσεων του ΕΟΠΥΥ
110. Έναρξη  ισχύος του νέου πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις
111. Υιοθέτηση των μεταρρυθμίσεων στην κοινωνική ασφάλιση και  καθορισμός του προγράμματος του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Φεβρουάριος 2016
112. Αναθεώρηση της νομοθεσίας που  έρχεται σε αντίθεση με το Νόμο Φορολογίας Εισοδήματος και Φορολογικής Δικονομίας
113. Συμφωνία μεταξύ της ΤτΕ και των τραπεζών σε επιχειρησιακούς στόχους για τη διευθέτηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
114. Υλοποίηση ενός σχεδίου από το ΤΧΣ για την διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων
115 .Θέσπιση ενός προγράμματος του ΤΧΣ για να επανεξετάσει τη διαχείριση των τραπεζών στις οποίες εφαρμόζονται οι συμφωνίες-πλαίσιο .
116. Υιοθέτηση των συστάσεων της διυπουργικής επιτροπής για τα νομοθετικώς κατοχυρωμένα επαγγέλματα
117. Υιοθέτηση του νομικού πλαισίου για τα τοπικά γραφεία του Εθνικού Κτηματολογίου.
118. Ολοκλήρωση της στρατηγικής για την ανάπτυξη
119. Μεταρρύθμιση του ΦΠΑ
120 . Μεταρρύθμιση της φορολογίας επιχειρήσεων
121. Υλοποίηση ενός σχεδίου για τις ηλεκτρονικές πληρωμές.
122. Προετοιμασία μιας εθνικής στρατηγικής για τις δημόσιες συμβάσεις
123 . Υιοθέτηση μέτρων δημιουργίας 150.000 θέσεων εργασίας.
124. Εκκίνηση της διαδικασίας εκκαθάρισης μη βιώσιμων εμπορικών οντοτήτων
125 Αναθεώρηση του κώδικα δεοντολογίας από την Τράπεζα της Ελλάδας
126. Απελευθέρωση της επιχειρησιακής στρατηγικής από το ΤΧΣ
127. Υλοποίηση των θεσμικών αλλαγών όσον αφορά του  εκ των υστέρων έλεγχους  ανάλυσης κινδύνου
128. Εξασφάλιση της παραλαβής τουλάχιστον ενός X- ray σαρωτή σε κάθε ένα από τα τρία μεγαλύτερα διεθνή λιμάνια
129 .Εφαρμογή από την ρυθμιστική Αρχή και των από τις   λιμενικές αρχές των  εσωτερικών κανόνων
130. Σταδιακή ενσωμάτωση των συστάσεων της Task force σ΄ο,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις.
131. Πρόταση ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου για την κωδικοποίηση των σημαντικότερων νόμων για τη δημόσια διοίκηση.
132. Έγκριση του σχεδίου κώδικα δεοντολογίας για τα μέλη του Κοινοβουλίου κατά της διαφθοράς
Απρίλιος 2016
133. Έναρξη ισχύος του σχήματος του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.
134. Τριμηνιαία υποβολή  στοιχείων από τις τράπεζες  για τους βασικούς δείκτες  σχετικά με την πορεία των μη εξυπηρετούμενων δανείων
135. Επικαιροποίηση της αναθεώρησης βάση των συστάσεων του ΟΟΣΑ του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
Μάιος 2016
136. Έκδοση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής
137. Έναρξη  ισχύος του νέου κεντρικού συστήματος προμηθειών
138 Υποβολή προτάσεων για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Ιούνιος 2016
139. Ολοκλήρωση της επιχειρησιακής ικανότητας της νέας φορολογικής αρχής
140. Εξορθολογισμός των διαδικασιών των ασφαλιστικών εισφορών (κεντρικό αίτημα)
141. Κατάρτιση σχεδίου για τη διενέργεια ανεξάρτητων δημοσιονομικών ελέγχων  στα νοσοκομεία
142. Αποτίμηση της ικανότητας της υγειονομικής περίθαλψης
143. Επανεξέταση της αποτελεσματικότητας του πλαισίου αφερεγγυότητας και πιθανά μέτρα
144. Αποτίμηση απόδοσης της επιχειρησιακής στρατηγικής του ΤΧΣ
145. Μετά από αποτίμηση κατά περίπτωση αντικατάσταση των μελών των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών
146. Εφαρμογή των συστάσεων της εργαλειοθήκης 1  του ΟΟΣΑ για τα οικοδομικά υλικά, τις  Κυριακές και της εργαλειοθήκης 2 .
147. Έγκριση του παράγωγου δικαίου για την αδειοδότηση  των επενδύσεων
148. Περαιτέρω μείωση του διοικητικού φόρτου, μεταξύ άλλων και μέσω καταστημάτων μιας στάσης για τις επιχειρήσεις
149. Πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας για τη βελτίωση της νομοθεσίας.
150. Καθορισμός των περαιτέρω μεταρρυθμίσεων για την τόνωση του ανταγωνισμού (άδειες- μείωση του διοικητικού φόρτου)
151. Πλήρης εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκκροών στα τελωνεία
152. Οδικός χάρτης για την πλήρη  εφαρμογή του νόμου περί Χωροταξικού Σχεδιασμού
153. Πλήρης εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού.
154 .Υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου για όλα τα μέσα μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας
155. Εφαρμογή της νομοθεσίας της ου σχετίζονται με το δίκαιο της εφοδιαστικής
156 .Ολοκλήρωση της επιχειρησιακής ικανότητας στις ρυθμιστικές αρχές  λιμένων
157. Εξορθολογισμός δασμολογικών συστημάτων με ισχύ το 2017
 158. Υιοθέτηση των μεταρρυθμίσεων του εκπαιδευτικού συστήματος
159. Πλήρης εφαρμογή της Δασικής Νομοθεσίας
160. Παρεμβάσεις στους φαρμακοποιούς
161. Νέο ηλεκτρονικό σύστημα παραπομπής για δευτεροβάθμια περίθαλψη
162.  Προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών ακινήτων με τις αγοραίες αξίες
163. Σύνταξη νέου τρόπου κατανομής του προϋπολογισμού
164. Επανεξέταση του υφιστάμενου συστήματος των ενδίκων μέσων
165. Δημιουργία των όρων  για τη θεσμική κατοχύρωση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
166.  Αξιολόγηση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος
167. Ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης των τελωνείων.
Δεκέμβριος 2016
168 Καθιέρωση ενός κεντρικού μητρώου συντελεστών.
169. Ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης της δημοσιονομικής αναθεώρησης.
170 Καθιέρωση ενός κεντρικού μητρώου συντελεστών.
171 Ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης της δημοσιονομικής αναθεώρησης.
172 Νόμος-πλαίσιο του Συμβουλίου Οικονομικού Σχεδιασμού
173 Καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε όλους τους δικαιούχους.
174 Πλήρης ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων.
175. Αναπροσαρμογή  των ανώτατων ορίων για την κεντρική πρόσβαση σε δομές υγείας
176. Εισαγωγή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
177. Διαδικασία εκκαθάρισης εμπορικών οντοτήτων που βρίσκονται σε αδυναμία πληρωμής υποχρεώσεων
178. Υποβολή στοιχείων απόδοσης μέσω του ΤΧΣ των επιχειρησιακών στρατηγικών τραπεζών.
179.  Ολοκλήρωση της κωδικοποίησης του εργατικού κώδικα.
180.  Ενεργοποίηση των X-rays στους τρεις μεγαλύτερους διεθνείς λιμένες
181. Δημιουργία ηλεκτρονικού σημείου πρόσβασης για τη διευκόλυνση της δικαιοσύνης
182. Παρεμβάσεις για  την διευκόλυνση του εμπορίου
 183. Εφαρμογή ανεξάρτητων δημοσιονομικών ελέγχων επί των λογιστικών εγγραφών των νοσοκομείων
184 Υιοθέτηση μέτρων για τη βελτίωση του συστήματος των ενδίκων μέσων.
185 Μεταρρυθμίσεις επί του Συμβουλίου Οικονομικού Σχεδιασμού, αν κριθούν αναγκαίες
186  Απελευθέρωση της επιχειρησιακής στρατηγικής μέσω του ΤΧΣ
Μάιος 2017
187 Έκδοση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής
Ιούνιος 2017
188 Ανάπτυξη ενός σχεδίου εκ των προτέρων έγκρισης των μεταφορών κονδυλίων προς τους ιδιώτες  παρόχους υγειονομικής περίθαλψης
189. Αναφορά στοιχείων απόδοσης από το ΤΧΣ για την υλοποίηση της επιχειρησιακής στρατηγικής
190. Μέτρα τόνωσης της αγοράς ενέργειας
Ιούλιος 2017
191. Εισαγωγή της νέας δομής σύνταξης του προϋπολογισμού
Δεκέμβριος 2017
192. Μεταφορά της πληρωμής- είσπραξης των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στη φορολογική διοίκηση
193. Δημιουργία ενός κέντρου αξιολόγησης για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την απορρόφηση των φαρμάκων
194. Εφαρμογή της μεθόδου κοστολόγησης βάσει της δραστηριότητας στα νοσοκομεία
195. Υποβολή στοιχείων απόδοσης μέσω της εφαρμογής των επιχειρησιακών στρατηγικών του ΤΧΣ   για να ξεκινήσει η εφαρμογή του οδικού χάρτη για την υλοποίηση των προγραμμάτων που προτείνονται από την ΕΕ
196. Νέο μοντέλο αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας
Ιανουάριος 2018
197. Διενέργεια ανεξάρτητων δημοσιονομικών ελέγχων επί των λογιστικών βιβλίων όλων των Νοσοκομείων
Μάρτιος 2018
198. Απελευθέρωση της επιχειρησιακής στρατηγικής από το ΤΧΣ
Μάιος 2018
199 Έκδοση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής
Ιούνιος  2018
200. Δεδομένα απόδοσης της εφαρμογής της επιχειρησιακής στρατηγικής του  ΤΧΣ
201. Προσαρμογή της εκπαίδευσης με βάση τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ