Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

«Αγκάθι» η μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από φέτος έως το 2018

«Αγκάθι» η μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από φέτος έως το 2018

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 08:33
Τελευταία δημοσίευση: 09:05Οικονομία
«Αγκάθι» η μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από φέτος έως το 2018
Της Αργυρώς Μαυρούλη
Την πλήρη αποσαφήνιση και ποσοτικοποίηση όλων των αλλαγών που θα περιλαμβάνονται στην ασφαλιστική μεταρρύθμιση ζήτησαν οι εκπρόσωποι των δανειστών κατά την διάρκεια της χθεσινής συνάντησής τους με τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο και τον υφυπουργό Τάσο Πετρόπουλο.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr


Δείτε επίσης:

«Αγκάθι» η μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από φέτος έως το 2018

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 08:10
Τελευταία δημοσίευση: 08:10Επικαιρότητα
«Αγκάθι» η μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από φέτος έως το 2018
Της Αργυρώς Μαυρούλη

Την πλήρη αποσαφήνιση και ποσοτικοποίηση όλων των αλλαγών που θα περιλαμβάνονται στηνασφαλιστική μεταρρύθμιση ζήτησαν οι εκπρόσωποι των δανειστών κατά την διάρκεια της χθεσινής συνάντησής τους με τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο και τον υφυπουργόΤάσο Πετρόπουλο.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι θεσμοί δέχθηκαν ως ισοδύναμο αρκετών δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο Μνημόνιο την αλλαγή του συστήματος.
Ωστόσο, επέμειναν στην άμεση κοστολόγηση όλων των παρεμβάσεων για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, αλλά και την αποσαφήνιση της δομής του νέου ασφαλιστικού με ξεκάθαρα νούμερα σχετικά με το ύψος των εισφορών που θα καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι, η κλίμακα των ποσοστών αναπλήρωσης αλλά και το ύψος των συντάξεων που θα λαμβάνουν.
Μάλιστα, συμφωνήθηκε ότι μέχρι την Παρασκευή, σε τεχνικό επίπεδο θα υπάρξει πλήρης ανταλλαγή στοιχείων, τόσο για τις περικοπές των συντάξεων όσο και τις εξοικονομήσεις από την προωθούμενη νέα αρχιτεκτονική του συστήματος.
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει καταθέσει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό έως τις 15 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κατρούγκαλος  παρουσίασε στους επικεφαλής των δανειστών τη συνολική πρόταση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, εστιάζοντας κυρίως στην ομογενοποίηση των κανόνων που θα διέπουν το ασφαλιστικό σύστημα, σχετικά με τις εισφορές και τις παροχές, στον επανα-υπολογισμό των συντάξεων, αλλά και στην εφαρμογή εθνικής σύνταξης.
Μεγάλο αγκάθι παραμένει η δέσμευση της Ελλάδας μέσω του 3ου Μνημονίου, για μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από φέτος μέχρι το 2018, συνολικά  κατά 1,9% του ΑΕΠ ή περίπου 3,5 δισ. ευρώ.
Από αυτά έχουν προϋπολογιστεί για το 2015-16 μέτρα της τάξης του 1,1 δισ. ευρώ και μένουν άλλα 700 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε περικοπές συντάξεων.  


Κατρούγκαλος: Δεν θα θιγούν οι μικρές συντάξεις - ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 21/10/2015 - 09:02
Τελευταία δημοσίευση: 21/10/2015 09:39Οικονομία
Κατρούγκαλος: Δεν θα θιγούν οι μικρές συντάξεις - ΒΙΝΤΕΟ
«Η δική μου η πρόταση είναι ότι για να έχουμε έναν υπολογισμό σύμφωνα με τον οποίο θα αντιμετωπίζονται όλοι οι συνταξιούχοι με τον ίδιο τρόπο, είναι να έχουμε ίδιους κανόνες με όλους» δήλωσε στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ΑΝΤ1, ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος όσον αφορά το ασφαλιστικό και το θέμα των συντάξεων.
O κ. Κατρούγκαλος διευκρίνησε ότι «ο σκοπός μας δεν είναι να μειώσουμε. Είναι να βρούμε αυτό το ιδανικό ποσοστό αναπλήρωσης που θα κρατάει το ασφαλιστικό σύστημα σε τροχιά βιωσιμότητας. Δεν θέλουμε να μειώσουμε τις συντάξεις των ανθρώπων, αλλά να τις εξασφαλίσουμε ώστε να μπορούν να τις παίρνουν και αύριο».
Όπως εξήγησε, αυτό που προτείνει είναι ο επαναϋπολογισμός να γίνει με έναν ενιαίο κανόνα που θα λαμβάνει υπόψη τον μισθό που έπαιρνε κάποιος, τις εισφορές που έχει πληρώσει και το ποσοστό αναπλήρωσης που θα οριστεί για τη μισθολογική κατηγορία στην οποία ανήκει κάποιος.
Παράλληλα, ο υπουργός Εργασίας ανέφερε ότι «οι μικρές συντάξεις που βασίζονται σε μικρούς μισθούς δεν πρόκειται να θιγούν» και πρόσθεσε όι «δεν δημιούργησαν το πρόβλημα στο ασφαλιστικό σύστημα αυτοί που είχαν μισθό 1.000 ευρώ και ποσοστό αναπλήρωσης 70 ή 80% στο χιλιάρικο. Αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα στο ασφαλιστικό ήταν αυτοί που είχαν μισθό 2 και 3 χιλιάδες και είχαν ποσοστό αναπλήρωσης 110 και 120%. Με τον επαναϋπολογισμό επομένως αυτοί πρόκειται να θιγούν, όχι άλλοι".

Δείτε το βίντεο:

Διαβάστε επίσης:

Ο Ανδρέας Νεφελούδης για το ασφαλιστικό και τις συντάξεις

Κατρούγκαλος: Δεν συζητήθηκε το ασφαλιστικό - ΒΙΝΤΕΟ

Η Χριστοφιλοπούλου για τον Κατρούγκαλο: Να σταματήσει να περιφέρεται ψευδόμενος...



Σκληροί οι όροι της τρόικας για κόκκινα δάνεια και πλειστηριασμούς

Σκληροί οι όροι της τρόικας για κόκκινα δάνεια και πλειστηριασμούς

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 08:41
Τελευταία δημοσίευση: 09:10Οικονομία
Σκληροί οι όροι της τρόικας για κόκκινα δάνεια και πλειστηριασμούς
Τα… σπάνε στα «κόκκινα» δάνεια κυβέρνηση-θεσμοί, με το οικονομικό επιτελείο να αναζητά γέφυρες επικοινωνίας για την προστασία της κύριας κατοικίας από τουςπλειστηριασμούς.
Οι δανειστές έδειξαν… τα δόντια τους στο χθεσινό πρώτο τετ α τετ και οι δύο πλευρές ανανέωσαν το ραντεβού τους για σήμερα, με το μεγάλο «αγκάθι» των διαπραγματεύσεων, όπως έχει εξελιχθεί η διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, να αποτελεί το κυρίως πιάτο της συνάντησης.

Απόσταση
Κυβερνητικά στελέχη αναφέρουν πως οι δανειστές ζητούν να «πέσει» το όριο της αντικειμενικής αξίας της πρώτης κατοικίας για όλους όσοι υπάγονται στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη στα 120.000 ευρώ, με το εισοδηματικό κριτήριο ένταξης να διαμορφώνεται στα 12.000 ευρώ. Σύμφωνα, μάλιστα, με άλλες πηγές, η αρχική θέση των θεσμών ήταν ακόμη πιο σκληρή, αφού έκαναν λόγο για «ταβάνι» αντικειμενικής αξίας στις 60.000 ευρώ.
Το υπουργείο Ανάπτυξης αντιπροτείνει η αντικειμενική αξία της κατοικίας να διαμορφώνεται στις 300.000 ευρώ, το εισοδηματικό κριτήριο στις 35.000 ευρώ και το σύνολο των οφειλών να μην ξεπερνά τις 250.000 ευρώ. Βάσει υπολογισμών, αυτά τα κριτήρια είναι ικανά να προστατέψουν την πλειονότητα (περίπου το 90%) των νοικοκυριών που βρίσκονται στο… κόκκινο.

Μόνη… ασπίδα
Στο σημερινό τραπέζι των διαπραγματεύσεων αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο, δηλαδή να προσδιοριστεί αν θα υπερισχύσει μία από τις δύο θέσεις ή αν θα υπάρξει κάποια συμβιβαστική λύση.
Πηγή: Eλεύθερος Τύπος

Δείτε επίσης:

FT: «Πονοκέφαλος» για Ντράγκι η περισσότερη χαλάρωση

FT: «Πονοκέφαλος» για Ντράγκι η περισσότερη χαλάρωση

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 09:07
Τελευταία δημοσίευση: 09:43Οικονομία
FT: «Πονοκέφαλος» για Ντράγκι η περισσότερη χαλάρωση
Οι κεντρικοί τραπεζίτες της ευρωζώνης έχουν συγκεντρωθεί στην Μάλτα, όπου αναμένεται να συζητήσουν τις διαθέσιμες επιλογές για την ενίσχυση του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης(QE) των 1,1 τρισ. ευρώ σε περίπτωση που η ανάπτυξη και ο πληθωρισμός συνεχίσουν να απογοητεύουν.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης:

FT: «Πονοκέφαλος» για Ντράγκι η περισσότερη... χαλάρωση

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 08:50
Τελευταία δημοσίευση: 08:50Διεθνή
FT: «Πονοκέφαλος» για Ντράγκι η περισσότερη... χαλάρωση
Οι κεντρικοί τραπεζίτες της ευρωζώνης έχουν συγκεντρωθεί στην Μάλτα, όπου αναμένεται να συζητήσουν τις διαθέσιμες επιλογές για την ενίσχυση του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης(QE) των 1,1 τρισ. ευρώ σε περίπτωση που η ανάπτυξη και ο πληθωρισμός συνεχίσουν να απογοητεύουν.
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ξεκίνησε το άνευ προηγουμένου πρόγραμμα τον Ιανουάριο με την υπόσχεση για μηνιαίες αγορές 60 δισ. ευρώ κρατικών κυρίως ομολόγων ως τον Σεπτέμβριο του 2016, σε μια προσπάθεια να στηρίξει την αδύναμη ανάκαμψη της ευρωζώνης.
Ωστόσο, τα σημάδια για επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας και οι ανησυχίες για αποδυνάμωση των αναδυόμενων οικονομίων δημιουργούν νέες απειλές για την νομισματική ένωση, παρακινώντας τον πρόεδρο της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι να αναρωτηθεί τον περασμένο μήνα αν πρέπει να επεκταθεί το πρόγραμμα.
Οι δεύτερες σκέψεις του προέδρου της ΕΚΤ ακολουθούν την απόφαση της Fed να καθυστερήσει την αναμενόμενη αύξηση επιτοκίων τον Σεπτέμβριο από τα σημερινά μηδενικά επίπεδα εξαιτίας της αβεβαιότητας στις αναδυόμενες αγορές και της κινεζικής επιβράδυνσης. Αλλά μια πρόσφατη έρευνα των Financial Times σε 46 οικονομολόγους κορυφαίων τραπεζών δείχνει ότι το 65% αναμένει τα επιτόκια να αυξηθούν τον Δεκέμβριο.
Δεν είναι ξεκάθαρο αν η επιδείνωση του outlook για τις αναδυόμενες αγορές θα έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο για να δικαιολογήσει επέκταση του προγράμματος από την ΕΚΤ ή την διερεύνηση άλλων επιλογών. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι αγορές περισσότερων ομολόγων ή διεύρυνση των τίτλων που αγοράζει πέρα από τα κρατικά ομόλογα και τα τιτλοποιημένα δάνεια.
Τα τελευταία στοιχεία είναι μικτά. Το ΑΕΠ της Κίνας ήταν καλύτερο από ότι αναμενόταν, ενώ η πιο πρόσφατη έκθεση της ΕΚΤ για τον τραπεζικό δανεισμό επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς του κ. Ντράγκι πως οι παγωμένες πιστωτικές αγορές της ευρωζώνης έχουν αρχίσει να αναθερμαίνονται. Τα καλά νούμερα για την χορήγηση δανείων από τις ιταλικές τράπεζες ενίσχυσαν τις ελπίδες ότι τα πιο αδύναμα μέλη της ένωσης αρχίζουν να κινούνται προς μια σταθερή ανάκαμψη.
Ωστόσο, ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη έχει επιστρέψει σε αρνητικό έδαφος και φαίνεται ότι θα μείνει για περισσότερο καιρό κάτω από τον στόχο του 2% της κεντρικής τράπεζας. Μια βουτιά στην βιομηχανική παραγωγή και η επιβράδυνση στις γερμανικές εξαγωγές αναδεικνύουν τους κινδύνους για την περιοχή από μια επιβράδυνση στην Κίνα και στην Ρωσία. Επιπρόσθετα, το ευρώ έχει ενισχυθεί έναντι του δολαρίου, κάνοντας πιο δύσκολη την ζωή για τους Ευρωπαίους εξαγωγούς.
Στην συνεδρίαση της Μάλτας τα περισσότερα μέλη του 25μελους συμβουλίου της ΕΚΤ θα καταφθάσουν με την πεποίθηση ότι είναι πολύ νωρίς για δράση.
Ο Κριστιάν Νουαγιέ, που θα λάβει μέρος στην τελευταία συνεδρίαση ως διοικητής της Τράπεζας της Γαλλίας, ανέφερε την Δευτέρα ότι το πρόγραμμα είναι καλά «κουρδισμένο». Ο Έβαλντ Νοβότνι, διοικητής της Eθνικής Τράπεζας της Αυστρίας, υποστήριξε την Δευτέρα πως είναι «προφανές» ότι πρέπει να αναζητηθούν περισσότερα εργαλεία για την τόνωση της ανάπτυξης, αλλά η ΕΚΤ δεν πρέπει να πατήσει ακόμα την σκανδάλη.
Ένα σημαντικό σημάδι για το πόσο η ευρωζώνη μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη από μια επιβράδυνση στις αναδυόμενες αγορές θα φανερωθεί μετά την συνεδρίαση, όταν η Markit θα δημοσιεύσει την Παρασκευή τον δείκτη για την μεταποίηση.
Ο Ντιρκ Σουμάχερ, οικονομολόγος της Goldman Sachs, είπε: «H Πέμπτη είναι πολύ νωρίς για να αποφασιστεί περισσότερο QE. Αλλά περιμένουμε να υπάρξει συζήτηση για το πώς θα μοιάζει μια επέκταση του προγράμματος».
Αν και λίγοι αναλυτές αναμένουν δράση αυτήν την εβδομάδα, πολλοί περιμένουν μια ανακοίνωση της κεντρικής τράπεζας κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο ότι θα επεκτείνει το πρόγραμμα πέρα από το φθινόπωρο του 2016.
«Μια παράταση είναι το ευκολότερο που μπορεί να κάνει το συμβούλιο, είναι ο δρόμος με τις λιγότερες αντιστάσεις» σημείωσε ο κ. Σουμάχερ. «Και, ως τον Δεκέμβριο, η ΕΚΤ θα έχει φτάσει στο σημείο όπου θα πρέπει να μιλήσει για το τι θα γίνει μετά το 2016».
Αν και οι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι τεχνικές δυσκολίες θα δυσκολέψουν τους φορείς άσκησης πολιτικής από το να αυξήσουν τον μέγεθος των μηνιαίων αγορών από το τρέχον επίπεδο των 60 δισ. ευρώ ή να διευρύνουν την λίστα των τίτλων που μπορούν να επιλεγούν για το QE, αξιωματούχοι κεντρικών τραπεζών είναι βέβαιοι ότι και οι δύο επιλογές παραμένουν ανοιχτές.
Οι αναλυτές περιμένουν επίσης και για ενδείξεις ότι ο κ. Ντράγκι μπορεί να υπαναχωρήσει από την υπόσχεση του πως η ΕΚΤ δεν θα μειώσει το επιτόκιο καταθέσεων κάτω από το -0,2%, που όπως είχε πει είναι το κατώτατο όριο.
«Η ΕΚΤ θέλει να διαβεβαιώσει τις αγορές ότι έχει το στομάχι αλλά και τα εργαλεία για την μάχη της αποκατάστασης της σταθερότητας των τιμών» ανέφερε ο Ρίτσαρντ Μπέργουελ, οικονομολόγος στην BNP Paribas Investment Partners.
«Μια δήλωση ότι έχουν περισσότερο χώρο να κόψουν τα επιτόκια αν χρειαστεί, μαζί με την αγορά περισσότερων στοιχείων ενεργητικού, θα βοηθήσει να εδραιωθούν οι προσδοκίες ότι ο πληθωρισμός θα αυξηθεί τελικά προς το 2% και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη στην ανάκαμψη» πρόσθεσε.
Πηγή: FT, Euro2day.gr

Αλλάζουν όλα στους συνεταιρισμούς αγροτών

Αλλάζουν όλα στους συνεταιρισμούς αγροτών

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 09:39
Τελευταία δημοσίευση: 10:09Οικονομία
Αλλάζουν όλα στους συνεταιρισμούς αγροτών
Αλλαγές εκ βάθρων περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τουςαγροτικούς συνεταιρισμούς.
Με στόχο το μεγάλο ξεκαθάρισμα των ανύπαρκτων και των υπερχρεωμένων συνεταιρισμών, η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης επιχειρεί να εξαλείψει όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν συντελέσει στην απαξίωση του συνεταιριστικού κινήματος και να θέσει τις βάσεις για τη μη επανάληψή τους.
Το νομοσχέδιο, που τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση, στηρίζεται κυρίως στη δομή και σε άρθρα των προηγούμενων δύο νόμων. Οι νόμοι αυτοί μέσα σε 15 χρόνια έχουν υποστεί πάνω από 35 τροποποιήσεις, γεγονός που προκαλεί σύγχυση στην εφαρμογή της συνεταιριστικής νομοθεσίας. Ο νέος νόμος συγκεντρώνει όλη τη νομοθεσία διατηρώντας διατάξεις που άντεξαν στον χρόνο και αποδείχτηκαν αποτελεσματικές και παράλληλα, εισάγοντας ρυθμίσεις, απαραίτητες για την ανάπτυξη και τη λειτουργία των αγροτικών συνεταιρισμών.
Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στους αγροτικούς συνεταιρισμούς είναι απογοητευτική. Από τους 6.500 καταγεγραμμένους συνεταιρισμούς μόνο 1.042 λειτουργούν, οι δε υπόλοιποι 5.458 είναι στην πραγματικότητα ανύπαρκτοι συνεταιρισμοί - σφραγίδες, που έπαψαν να λειτουργούν από καιρό. Στην κατάσταση αυτή προστίθεται και η υπερχρέωση τους, που σημαίνει ότι από τους 1.042 μόνο 15-20 εμφανίζουν υγιή οικονομικά στοιχεία, ενώ οι υπόλοιποι είτε είναι υπερχρεωμένοι, είτε βρίσκονται σε μείωση της εμπορικής δραστηριότητας.
Το νομοσχέδιο περιέχει διατάξεις που επιδιώκουν από τη μια να ξεκαθαρίσουν το τοπίο όσον αφορά την κατάσταση των συνεταιρισμών και από την άλλη να δώσουν μια σοβαρή βάση εκκίνησης για δημιουργία υγιών συλλογικών επιχειρηματικών μονάδων. Συγκεκριμένα:
Απλούστευση
Εισάγονται τρεις ρυθμίσεις για τους υπερχρεωμένους συνεταιρισμούς (και διευκολύνεται η σύσταση αγροτικού συνεταιρισμού με την απλούστευση των διαδικασιών και τη σημαντική μείωση του αριθμού των απαιτούμενων μελών σε μόλις 10 φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
Ξεκαθάρισμα και εξυγίανση της υφιστάμενης κατάστασης στον συνεταιριστικό χώρο.
Δημιουργία νομικών διατάξεων ευνοϊκών για τις συγχωνεύσεις αγροτικών συνεταιρισμών, τη λύση του συνεταιρισμού εάν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του καταστεί κατώτερο από το 1/5 του συνεταιριστικού κεφαλαίου και τη μίσθωση περιουσιακών στοιχείων ΑΣ σε άλλον ΑΣ εάν διατελεί σε κατάσταση εκκαθάρισης.
Θεσπίζεται ο έλεγχος:
• Σε επίπεδο λειτουργίας του συνεταιρισμού με τη δημιουργία του Εποπτικού Συμβουλίου στα όργανα διοίκησης.
• Σε επίπεδο τακτικού και έκτακτου διαχειριστικού, λογιστικού και οικονομικού ελέγχου των ετησίων χρηματοοικονομικών καταστάσεων των ΑΣ από διορισμένους ελεγκτές.
• Σε επίπεδο κρατικής εποπτείας με τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου και του κλάδου Επιθεωρητών.
Δημιουργείται θεσμικό πλαίσιο για την αποφυγή φαινομένων κατάχρησης εξουσίας από μέλη του συνεταιρισμού ή του ΔΣ και θεσπίζονται ποινικές διατάξεις για μια σειρά από παραπτώματα.
• Φυλάκιση από 3 μήνες έως ένα έτος εάν μέλη του ΔΣ ή υπάλληλοι του ΑΣ έχουν παράξει ψευδή στοιχεία ή έχουν κάνει εικονικές εγγραφές σε βιβλία ή δεν παραδίδουν βιβλία σχετικά με την οικονομική κατάσταση του συνεταιρισμού.
• Φυλάκιση από 1 μήνα έως 1 έτος εάν ο ελεγκτής παρέχει εν γνώσει του ψευδή στοιχεία ή αποκρύπτει ή αρνείται αληθή γεγονότα ή περιστατικά που αφορούν τη διαχείριση ή την οικονομική κατάσταση των ΑΣ.
Πηγή: Έθνος

Δείτε επίσης:

Κατρούγκαλος: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια η απονομή των συντάξεων

Κατρούγκαλος: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια η απονομή των συντάξεων

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 10:50
Τελευταία δημοσίευση: 10:50Οικονομία
Κατρούγκαλος: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια η απονομή των συντάξεων
Δεν υπάρχει περίπτωση να εισαχθούν εισοδηματικά κριτήρια στην απονομή συντάξεων, δηλώνει ο υπουργός Εργασίας,Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος παρουσιάζει την Παρασκευή την κυβερνητική πρόταση στους θεσμούς.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr


Δείτε επίσης:

Κατρούγκαλος: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια η απονομή των συντάξεων

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 10:40
Τελευταία δημοσίευση: 10:40Επικαιρότητα
Κατρούγκαλος: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια η απονομή των συντάξεων
Δεν υπάρχει περίπτωση να εισαχθούν εισοδηματικά κριτήρια στην απονομή συντάξεων, δηλώνει ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος παρουσιάζει την Παρασκευή την κυβερνητική πρόταση στους θεσμούς.
Όπως εξηγεί σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών, το νέο μνημόνιο ζητά να περικοπεί ακόμη μισή μονάδα του ΑΕΠ από την ετήσια χρηματοδοτική δαπάνη (περίπου 900.000 ευρώ), εξηγώντας ότι ήδη η υποχρεωτική «προσαρμογή» που ζητούν οι δανειστές έχει επιτευχθεί.
Όπως ξεκαθαρίζει οι όποιες περικοπές δεν θα είναι οριζόντιες και είναι πιθανόν να αποφευχθούν με ισοδύναμες εξοικονομήσεις εισφορών.
«Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μην προχωρήσει σε ακόμη μία (την ενδέκατη!) οριζόντια μείωση συντάξεων, αλλά να εξοικονομήσει πόρους και δαπάνες από τη νέα αρχιτεκτονική του συστήματος» αναφέρει.

"Πράσινο φως" για συμβιβασμό με φοροφυγάδες

"Πράσινο φως" για συμβιβασμό με φοροφυγάδες

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 11:44
Τελευταία δημοσίευση: 11:44Οικονομία
Πράσινο φως για συμβιβασμό με φοροφυγάδες
Τη δυνατότητα συμβιβασμού με τις φορολογικές Αρχές ή ενώπιον δικαστηρίου(εφόσον υπάρχει αντιδικία με το Δημόσιο στα φορολογικά δικαστήρια) έχουν όσοιφορολογούμενοι διέπραξαν κάποιο αδίκημα φοροδιαφυγής μέχρι τις αρχές του 2014.
Ο διοικητικός ή δικαστικός αυτός συμβιβασμός που επέρχεται με την πληρωμή του φόρου, σύμφωνα με το Έθνος, εμποδίζει την άσκηση δίωξης για φοροδιαφυγή ή επιτρέπει να σταματήσει η σχετική δίωξη (εφόσον είχε ήδη ασκηθεί όπως και η δίωξη για άλλα «συνακόλουθα» αδικήματα π.χ. «ξέπλυμα χρήματος» κ.λπ.)…
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

ΔΝΤ: O ESM να ανακεφαλοποιεί απευθείας τις τράπεζες

Κατρούγκαλος: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια η απονομή των συντάξεων


«Πράσινο φως» για συμβιβασμό με φοροφυγάδες

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 11:30
Τελευταία δημοσίευση: 11:30My Money
«Πράσινο φως» για συμβιβασμό με φοροφυγάδες
Τη δυνατότητα συμβιβασμού με τις φορολογικές Αρχές ή ενώπιον δικαστηρίου (εφόσον υπάρχει αντιδικία με το Δημόσιο στα φορολογικά δικαστήρια) έχουν όσοι φορολογούμενοι διέπραξαν κάποιο αδίκημα φοροδιαφυγής μέχρι τις αρχές του 2014.
Ο διοικητικός ή δικαστικός αυτός συμβιβασμός που επέρχεται με την πληρωμή του φόρου, σύμφωνα με το 'Εθνος, εμποδίζει την άσκηση δίωξης για φοροδιαφυγή ή επιτρέπει να σταματήσει η σχετική δίωξη (εφόσον είχε ήδη ασκηθεί όπως και η δίωξη για άλλα «συνακόλουθα» αδικήματα π.χ. «ξέπλυμα χρήματος» κ.λπ.).
Γνωμοδότηση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου «ανάβει πράσινο φως» στη συμβιβαστική αυτή διαδικασία και στη δυνατότητα εξάλειψης του αξιόποινου για πράξεις φοροδιαφυγής, σχετικά με αδικήματα διαπραχθέντα μέχρι και τις 31-12-14 (π.χ. απόκρυψη εισοδήματος, μη έκδοση αποδείξεων, εικονικά ή πλαστά φορολογικά στοιχεία κ.λπ.), ανεξάρτητα από το αν οι αρμόδιες φορολογικές Αρχές εντόπισαν τη φοροδιαφυγή μετά την έναρξη του 2014 ή και πολύ αργότερα, σε οποιοδήποτε μελλοντικό χρονικό σημείο.
Στην πράξη παραμένει «ζωντανή» η δυνατότητα απεμπλοκής από ποινικές περιπέτειες, ως κίνητρο για συμβιβασμό και πληρωμή φόρων για παλαιότερες παραβάσεις προ του 2014 (απόκρυψη εισοδήματος, εμβάσματα εξωτερικού, ανακριβή φορολογικά στοιχεία κ.λπ.), κάτι που μπορεί να φέρει «ζεστό» χρήμα στα ταμεία.

Διώξεις
Αντίθετα, όσοι διαπράττουν φοροδιαφυγή μετά την 1-1-14, είναι αδύνατο να αποφύγουν τη δίωξη και την εμπλοκή με τα ποινικά δικαστήρια (όχι μόνο για φοροδιαφυγή, αλλά και για «ξέπλυμα» κ.λπ.) ακόμα και αν πληρώσουν τα οφειλόμενα, γιατί γι’ αυτούς δεν υπάρχει πλέον καμία δυνατότητα διοικητικού (φορολογικού) ή δικαστικού συμβιβασμού ούτε και εξάλειψης του αξιοποίνου των πράξεων φοροδιαφυγής.
Έτσι, οι μετά το 2014 παραβάτες θα διώκονται με μηνυτήριες αναφορές, που πρέπει να υποβάλλονται αμέσως μόλις εντοπιστεί η φοροδιαφυγή (με βάση τις νέες ποινικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν πριν από λίγες μέρες, που αποποινικοποίησαν πάντως κάποιες παραβατικές συμπεριφορές, ανεβάζοντας τα χρηματικά όρια και τα πρόστιμα).
Η απεμπλοκή τους από την ποινική δικαιοσύνη θα είναι πλέον αδύνατη, εκτός εάν δοθεί στο μέλλον διαφορετική νομοθετική λύση, προκειμένου να λειτουργήσει ως κίνητρο καταβολής των οφειλομένων.
Με την εισαγγελική γνωμοδότηση προς τις αρμόδιες Αρχές (υπουργείο Οικονομικών, ΓΓ Δημοσίων Εσόδων), που ερμηνεύει το Σύνταγμα, την ελληνική νομοθεσία και διεθνείς συνθήκες, επιτρέπεται να υπαχθούν στο ευμενέστερο καθεστώς του συμβιβασμού και της εξάλειψης του αξιοποίνου όλοι όσοι φοροδιέφυγαν προ του 2014, έστω και αν εντοπίστηκαν πολύ αργότερα οι παραβάσεις τους ή οριστικοποιήθηκε η οφειλή τους μετά το 2014 ακόμα και σε κάποιο απώτερο έτος.
Tags: φοροδιαφυγησυμβιβασμός

Δυνατότητα συμβιβασμού για φοροδιαφυγή

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 10:44
Τελευταία δημοσίευση: 10:44Οικονομία
Δυνατότητα συμβιβασμού για φοροδιαφυγή
Τη δυνατότητα συμβιβασμού με τις φορολογικές Αρχές ή ενώπιον δικαστηρίου (εφόσον υπάρχει αντιδικία με το Δημόσιο στα φορολογικά δικαστήρια) έχουν όσοι φορολογούμενοι διέπραξαν κάποιο αδίκημα φοροδιαφυγής μέχρι τις αρχές του 2014.
Ο διοικητικός ή δικαστικός αυτός συμβιβασμός που επέρχεται με την πληρωμή του φόρου, εμποδίζει την άσκηση δίωξης για φοροδιαφυγή ή επιτρέπει να σταματήσει η σχετική δίωξη (εφόσον είχε ήδη ασκηθεί όπως και η δίωξη για άλλα «συνακόλουθα» αδικήματα π.χ. «ξέπλυμα χρήματος» κ.λπ.).
Γνωμοδότηση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου «ανάβει πράσινο φως» στη συμβιβαστική αυτή διαδικασία και στη δυνατότητα εξάλειψης του αξιόποινου για πράξεις φοροδιαφυγής, σχετικά με αδικήματα διαπραχθέντα μέχρι και τις 31-12-14 (π.χ. απόκρυψη εισοδήματος, μη έκδοση αποδείξεων, εικονικά ή πλαστά φορολογικά στοιχεία κ.λπ.), ανεξάρτητα από το αν οι αρμόδιες φορολογικές Αρχές εντόπισαν τη φοροδιαφυγή μετά την έναρξη του 2014 ή και πολύ αργότερα, σε οποιοδήποτε μελλοντικό χρονικό σημείο.
Στην πράξη παραμένει «ζωντανή» η δυνατότητα απεμπλοκής από ποινικές περιπέτειες, ως κίνητρο για συμβιβασμό και πληρωμή φόρων για παλαιότερες παραβάσεις προ του 2014 (απόκρυψη εισοδήματος, εμβάσματα εξωτερικού, ανακριβή φορολογικά στοιχεία κ.λπ.), κάτι που μπορεί να φέρει «ζεστό» χρήμα στα ταμεία.
Διώξεις
Αντίθετα, όσοι διαπράττουν φοροδιαφυγή μετά την 1-1-14, είναι αδύνατο να αποφύγουν τη δίωξη και την εμπλοκή με τα ποινικά δικαστήρια (όχι μόνο για φοροδιαφυγή, αλλά και για «ξέπλυμα» κ.λπ.) ακόμα και αν πληρώσουν τα οφειλόμενα, γιατί γι’ αυτούς δεν υπάρχει πλέον καμία δυνατότητα διοικητικού (φορολογικού) ή δικαστικού συμβιβασμού ούτε και εξάλειψης του αξιοποίνου των πράξεων φοροδιαφυγής.
Έτσι, οι μετά το 2014 παραβάτες θα διώκονται με μηνυτήριες αναφορές, που πρέπει να υποβάλλονται αμέσως μόλις εντοπιστεί η φοροδιαφυγή (με βάση τις νέες ποινικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν πριν από λίγες μέρες, που αποποινικοποίησαν πάντως κάποιες παραβατικές συμπεριφορές, ανεβάζοντας τα χρηματικά όρια και τα πρόστιμα). Η απεμπλοκή τους από την ποινική δικαιοσύνη θα είναι πλέον αδύνατη, εκτός εάν δοθεί στο μέλλον διαφορετική νομοθετική λύση, προκειμένου να λειτουργήσει ως κίνητρο καταβολής των οφειλομένων.
Με την εισαγγελική γνωμοδότηση προς τις αρμόδιες Αρχές (υπουργείο Οικονομικών, ΓΓ Δημοσίων Εσόδων), που ερμηνεύει το Σύνταγμα, την ελληνική νομοθεσία και διεθνείς συνθήκες, επιτρέπεται να υπαχθούν στο ευμενέστερο καθεστώς του συμβιβασμού και της εξάλειψης του αξιοποίνου όλοι όσοι φοροδιέφυγαν προ του 2014, έστω και αν εντοπίστηκαν πολύ αργότερα οι παραβάσεις τους ή οριστικοποιήθηκε η οφειλή τους μετά το 2014 ακόμα και σε κάποιο απώτερο έτος.
Πηγή: Έθνος

Δείτε επίσης:

Στα 300 δισ. ευρώ το ελληνικό χρέος το β’ τρίμηνο

Στα 300 δισ. ευρώ το ελληνικό χρέος το β’ τρίμηνο

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 13:15
Τελευταία δημοσίευση: 13:15Οικονομία
Στα 300 δισ. ευρώ το ελληνικό χρέος το β’ τρίμηνο
Στα 300 δισ. ευρώ μειώθηκε το ελληνικό χρέος στα τέλη του β' τριμήνου του 2015, από 301,5 δισ. στα τέλη του Q1 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Στα τέλη του 2014 το χρέος διαμορφωνόταν στα 315,45 δισ. ευρώ από 319,2 δισ. στα τέλη του 2013.
Όπως επισημαίνει και η ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του χρέους στο πρώτο τρίμηνο οφείλεται κυρίως στην επιστροφή ποσού 10,9 δισ. ευρώ στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από το Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και στην πληρωμή στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ποσού 2,8 δισ. ευρώ…
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

Την αποπομπή της Σαββαΐδου αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο

ΔΝΤ: O ESM να ανακεφαλοποιεί απευθείας τις τράπεζες


ΕΛΣΤΑΤ: Στα 300 δισ.ευρώ
το ελληνικό χρέος το β΄τρίμηνο

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 12:33
Τελευταία δημοσίευση: 12:33Επικαιρότητα
ΕΛΣΤΑΤ:  Στα 300 δισ.ευρώτο ελληνικό χρέος το β΄τρίμηνο
Στα 300 δισ. ευρώ μειώθηκε το ελληνικό χρέος στα τέλη του β' τριμήνου του 2015, από 301,5 δισ. στα τέλη του Q1 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Στα τέλη του 2014 το χρέος διαμορφωνόταν στα 315,45 δισ. ευρώ από 319,2 δισ. στα τέλη του 2013.
Οπως επισημαίνει και η ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του χρέους στο πρώτο τρίμηνο οφείλεται κυρίως στην επιστροφή ποσού 10,9 δισ. ευρώ στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από το Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και στην πληρωμή στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ποσού 2,8 δισ. ευρώ.
Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους, ύψους 227 δισ. ευρώ, συνίσταται σε μακροπρόθεσμα δάνεια, ενώ 2,29 δισ. αφορούν σε βραχυπρόθεσμο δανεισμό.
Στα 69,9 δισ. ευρώ τα συνολικά χρεόγραφα του δημοσίου, με 12,77 δισ. να ωριμάζουν σε περίοδο μικρότερη του έτους και 57,12 δισ. ευρώ σε περίοδο μεγαλύτερη του έτους.

Προβλήματα λειτουργίας στο Taxisnet

Προβλήματα λειτουργίας στο Taxisnet

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 12:58
Τελευταία δημοσίευση: 12:58Οικονομία
Προβλήματα λειτουργίας στο Taxisnet
Με προβλήματα ξεκίνησε το πρωί η λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματοςTaxisnet, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σύστημα παρέμεινε εκτός λειτουργίας για τους φορολογουμένους από τις 9 το πρωί ενώ μόνο μερική πρόσβαση είχαν και οι επαγγελματίες του χώρου, φοροτεχνικοί. Η δυνατότητα πρόσβασης αποκαταστάθηκε σύμφωνα με το ΑΜΠΕ πριν από λίγο.  
Υπενθυμίζεται ότι χθες άρχισε η σταδιακή ανάρτηση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων ΕΝΦΙΑ.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

Την αποπομπή της Σαββαΐδου αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο

Την αποπομπή της Σαββαΐδου αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο

Πρώτη καταχώρηση: 22/10/2015 - 12:47
Τελευταία δημοσίευση: 12:47Οικονομία
Την αποπομπή της Σαββαΐδου αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο
Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση κυβέρνησης - Κατερίνας Σαββαΐδου καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε την αποπομπή της.
Επισημαίνεται ότι εφόσον η κ. Σαββαΐδου  εξαναγκαστεί σε αποχώρηση, τότε το ελληνικό κράτος θα πρέπει να της καταβάλει πλήρη αποζημίωση (ύψους περίπου 250.000 ευρώ), με πηγές από το περιβάλλον της να δηλώνουν πως η κ. Σαββαΐδου είχε αφήσει άλλη ηγετική θέση στον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να αναλάβει το τιμόνι της γ.γ. Δημοσίων Εσόδων.
Πηγή: enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

330 επιχειρήσεις πτώχευσαν στην Ελλάδα το 2014

Σε εξέλιξη η συνάντηση Τσακαλώτου – Σταθάκη με την τρόικα


ΠΟΛ.1232/21.10.2015 Φορολογική μεταχείριση εισπραττόμενων μερισμάτων ημεδαπής μητρικής εταιρείας από αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ.

ΠΟΛ.1232/21.10.2015
Φορολογική μεταχείριση εισπραττόμενων μερισμάτων ημεδαπής μητρικής εταιρείας από αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ.

Αθήνα, 21 Οκτωβρίου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ: Β'

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδ.: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Μ. Χαπίδης
Τηλέφωνο: 210 - 3375312
ΦΑΞ: 210 - 3375001

ΠΟΛ 1232/2015

ΘΕΜΑ: Φορολογική μεταχείριση εισπραττόμενων μερισμάτων ημεδαπής μητρικής εταιρείας από αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ.

Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα.

1. Με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 68 του ν.4172/2013 ορίζεται μεταξύ άλλων, ότι ειδικά για τα μερίσματα που εισπράττει ημεδαπή μητρική εταιρεία από ημεδαπή ή αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 48, από το ποσό του φόρου εκπίπτει το ποσό του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, καθώς και το ποσό του φόρου που παρακρατήθηκε ως φόρος επί του μερίσματος.

2. Περαιτέρω με την ΠΟΛ.1039/26.1.2015 εγκύκλιό μας διευκρινίσθηκε, ότι για τα μερίσματα που εισπράττει ημεδαπή μητρική εταιρεία από ημεδαπή ή αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. όταν δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 48, καθιερώνεται η μέθοδος της πίστωσης του φόρου ως τρόπος φορολογικής μεταχείρισης των εισπραττόμενων μερισμάτων. Ειδικότερα, για τα μερίσματα ή κέρδη που εισπράττει ημεδαπή μητρική εταιρεία από αλλοδαπή θυγατρική της, με έδρα σε τρίτη χώρα (εκτός Ε.Ε.), διευκρινίσθηκε, ότι από τον αναλογούντα φόρο του νομικού προσώπου εκπίπτει μόνο το ποσό του φόρου που παρακρατήθηκε ως φόρος επί του μερίσματος και όχι το ποσό του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων.

3. Κατόπιν των ανωτέρω, στις περιπτώσεις που τα εισπραττόμενα μερίσματα αποκτώνται από αλλοδαπή θυγατρική εταιρεία με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (Σ.Α.Δ.Φ.), τα αναφερόμενα στην ΠΟΛ.1039/26.1.2015 εγκύκλιό μας αναφορικά με τη μη έκπτωση του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, τελούν υπό την επιφύλαξη των αναφερομένων στη σχετική Σ.Α.Δ.Φ, οι οποίες υπερισχύουν.

Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που με βάση τη σχετική Σ.Α.Δ.Φ επιτρέπεται η έκπτωση του ποσού του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, θα συμπληρώνεται από το ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ο αντίστοιχος πίνακας 3Α1β του εντύπου Ν «Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Νομικών Προσώπων και Νομικών Οντοτήτων». 




Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ

Ακριβές αντίγραφο
Η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Παράταση ετήσιου πίνακα προσωπικού έως 31.10.2015 (Αριθμ. οικ. 46454/Δ9.12694/20.10.2015)

Παράταση ετήσιου πίνακα προσωπικού έως 31.10.2015


Σύμφωνα με απόφαση του υπ. εργασίας :
Παρατείνεται για το έτος 2015, η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4) της περ. 1.ii., στοιχείο γ) του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ. 29502/85/1.9.2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/08−9−2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, όπως ισχύει, έως και την 31 Οκτωβρίου 2015.

Αριθμ. οικ. 46454/Δ9.12694/20.10.2015
Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 4, στοιχείο ν), περ. 1.ii. της υπ’ αριθμ. 29502/85/01−9−2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. 5072/6/25.02.2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ Β΄ 449/25.02.2013), περί επανακαθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων για θέματα αρμοδιότητας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 28153/126/28.8.2013 απόφαση του (ΦΕΚ Β΄ 2163/30.08.2013)», όπως ισχύει, για το έτος 2015.

Αριθμ. οικ. 46454/Δ9.12694/20.10.2015

Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 4, στοιχείο ν), περ. 1.ii. της υπ’ αριθμ. 29502/85/1.9.2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. 5072/6/25.2.2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ Β΄ 449/25.02.2013), περί επανακαθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων για θέματα αρμοδιότητας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 28153/126/28.8.2013 απόφαση του (ΦΕΚ Β΄ 2163/30.08.2013)», όπως ισχύει, για το έτος 2015.


Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Έχοντας υπ’ όψιν:

1. το άρθ. 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98/2005),
2. το Π.δ. 113/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας», (ΦΕΚ Α΄ 18), όπως ισχύει,
3. το άρθρο 27 του Ν. 4320/2015 (ΦΕΚ Α΄ 29) «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση
της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών Οργάνων και λοιπές διατάξεις»,
4. το άρθ. 17 παρ. 6 του Ν. 3899/2010 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας» (ΦΕΚ 212Α΄/2010), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθ. 138 παρ. Ε του Ν. 4052/2012 «Νόμος αρμοδιότητας Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για εφαρμογή του Nόμου «Έγκριση των Σχεδίων Συμβάσεων Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος, του Σχεδίου του
Μνημονίου Συνεννόησης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Τράπεζας της Ελλάδος κ ι άλλες επείγουσες διατάξεις
για τη μείωση του δημοσίου χρέους και τη διάσωση της εθνικής οικονομίας» και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 41Α΄/1.3.2012),
5. το άρθρο 4, στοιχείο γ), περ. 1.ii. της υπ’ αριθμ. 29502/85/1.9.2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 5072/6/25.02.2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ Β΄449/25.02.2013), περί επανακαθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων για θέματα αρμοδιότητας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθ. 28153/126/28−08−2013 απόφαση του (ΦΕΚ Β΄ 2163/30.08.2013)», όπως αντικαταστάθηκε με την υπ’ αριθμ. 49327/10702/23.12.2014 (ΦΕΚ Β΄ 3456/23−12−2014) απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ισχύει,
6. την από 19/10/2015 σχετική εισήγηση της Ομάδας Διαχείρισης του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ αναφορικά με τον αριθμό των υποβληθέντων μέχρι σήμερα εντύπων ετήσιου πίνακα προσωπικού (Ε4) και προκειμένου να ολοκληρωθεί ομαλά η διαδικασία σχετικών υποβολών από το σύνολο των υπόχρεων προ τούτο,
7. το γεγονός ότι από την έκδοση αυτής δεν προκαλείται δαπάνη, αποφασίζουμε:


Παρατείνεται για το έτος 2015, η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4) της περ. 1.ii., στοιχείο γ) του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ. 29502/85/1.9.2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, όπως ισχύει, έως και την 31 Οκτωβρίου 2015.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2015

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ

BLUE SKY ECONOMY 20 10 15







BLUE SKY ECONOMY 20 10 15

Συζητάμε για φορολογικά θέματα (Δόσεις, Πάγια ρύθμιση και όχι μόνο) με τους



Πάνο Μπουσμπουρέλη

Μάριο Κυριάκου (Πρόεδρο KPMG)

Απόστολο Αλωνιάτη.

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

ΤτΕ: Μειώθηκαν τα δάνεια σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά

ΤτΕ: Μειώθηκαν τα δάνεια σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Πρώτη καταχώρηση: 20/10/2015 - 15:56
Τελευταία δημοσίευση: 15:56Οικονομία
ΤτΕ: Μειώθηκαν τα δάνεια σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά
Μειωμένη ήταν η χορήγηση δανείων, προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά το γ' τρίμηνο του έτους, καθώς οι συνθήκες ρευστότητας των τραπεζών, οι δυσκολίες πρόσβασής τους στις αγορές χρήματος και οι ανησυχίες τους για τους κινδύνους που δημιουργούνται λόγω της γενικής οικονομικής κατάσταση αυστηροποίησαν τα κριτήρια χορήγησης δανείων σύμφωνα με την ΤτΕ.
Το γ΄ τρίμηνο του 2015, τα κριτήρια χορήγησης δανείων προς μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (ΜΧΕ) έγιναν πιο αυστηρά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2015 εξέλιξη που συμβαδίζει με τις προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου.
Οι παράγοντες που οδήγησαν σε πιο αυστηρά κριτήρια ήταν οι συνθήκες ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα Πιστωτικά Ιδρύματα, οι δυσκολίες πρόσβασής τους στις αγορές χρήματος και οι ανησυχίες τους για τους κινδύνους που δημιουργούνται λόγω της γενικής οικονομικής κατάστασης και των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

Αυξήθηκαν τα ληξιπρόθεσμα προς το δημόσιο τον Σεπτέμβριο

Aυτό είναι το νέο σχέδιο για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση


ΤτΕ: Mειωμένη η χορήγηση δανείων σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Πρώτη καταχώρηση: 20/10/2015 - 15:25
Τελευταία δημοσίευση: 15:25Επικαιρότητα
ΤτΕ: Mειωμένη η χορήγηση δανείων σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά
Μειωμένη ήταν η χορήγησ δανείων, προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά το γ' τρίμηνο του έτους, καθώς οι συνθήκες ρευστότητας των τραπεζών, οι δυσκολίες πρόσβασής τους στις αγορές χρήματος και οι ανησυχίες τους για τους κινδύνους που δημιουργούνται λόγω της γενικής οικονομικής κατάσταση αυστηροποίησαν τα κριτήρια χορήγησης δανείων σύμφωνα με την ΤτΕ.
Το γ΄ τρίμηνο του 2015, τα κριτήρια χορήγησης δανείων προς μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (ΜΧΕ) έγιναν πιο αυστηρά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2015 εξέλιξη που συμβαδίζει με τις προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου.
Οι παράγοντες που οδήγησαν σε πιο αυστηρά κριτήρια ήταν οι συνθήκες ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα Πιστωτικά Ιδρύματα, οι δυσκολίες πρόσβασής τους στις αγορές χρήματος και οι ανησυχίες τους για τους κινδύνους που δημιουργούνται λόγω της γενικής οικονομικής κατάστασης και των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας.
Τα κριτήρια αναμένεται να παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο κατά τη διάρκεια του επόμενου τριμήνου.
Αποτέλεσμα των πιο αυστηρών κριτηρίων ήταν να γίνουν πιο αυστηροί και οι όροι χορήγησης δανείων προς ΜΧΕ κατά τη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του 2015, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Η ζήτηση για δάνεια από τις ΜΧΕ ήταν μειωμένη κατά τη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του 2015 παρά τις αυξημένες ανάγκες για αναδιάρθρωση του χρέους των επιχειρήσεων. Η ζήτηση για δάνεια από τις ΜΧΕ αναμένεται να ανακάμψει ως ένα βαθμό κατά τη διάρκεια του επόμενου τριμήνου.
Δάνεια προς νοικοκυριά
Το γ΄ τρίμηνο του 2015, τα κριτήρια χορήγησης δανείων προς νοικοκυριά έγιναν πιο αυστηρά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2015, ενώ οι προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί το προηγούμενο τρίμηνο ήταν ότι τα κριτήρια δεν θα μεταβάλλονταν.
Όσον αφορά τις προσδοκίες για το τέταρτο τρίμηνο, τα κριτήρια αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο αυστηρά για την περίπτωση των καταναλωτικών δανείων και να παραμείνουν αμετάβλητα για τα στεγαστικά δάνεια.
Τα αυστηρότερα κριτήρια χορηγήσεων είχαν σαν αποτέλεσμα να αυστηροποιηθούν και οι όροι χορήγησης δανείων σε κάποιο βαθμό το γ΄ τρίμηνο του 2015.
Η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια μειώθηκε κατά τη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του 2015, αλλά αναμένεται να παραμείνει στο ίδιο επίπεδο κατά τη διάρκεια του επόμενου τριμήνου. Η ζήτηση για καταναλωτικά δάνεια μειώθηκε, ενώ αναμένεται να ανακάμψει ως ένα βαθμό κατά τη διάρκεια του επόμενου τριμήνου.
εκτύπωση