Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Φόρος εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ αύξησαν τα έσοδα του Νοεμβρίου

Φόρος εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ αύξησαν τα έσοδα του Νοεμβρίου

oikonomia.jpg

Χρηματοπιστωτικός τομέαςEUROKINISSI/ DEALING ROOM
Σημαντική αύξηση 29% παρουσίασαν τα φορολογικά έσοδα τον Νοέμβριο, όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Οικονομικών.
Η ανάκαμψη των εσόδων οφείλεται τόσο στη μεγάλη αύξηση των εισπράξεων των ΔΟΥ από το νφόρο εισοδήματος και τους φόρους στην περιουσία όσο και από τον ΦΠΑ.
Ειδικότερα, το σύνολο των εσόδων που εισπράχθηκε από τις εφορίες αυξήθηκε τον περασμένο μήνα κατά 753,720 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι και ανήλθε σε 3,335 δισ. ευρώ έναντι 2,6 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Ανά κατηγορία εσόδων, η εξέλιξη των εισπράξεων είναι η ακόλουθη: τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος αυξήθηκαν κατά 34,91%, τα έσοδα από τους φόρους στην περιουσία κατά 42,24%, ενώ στον ΦΠΑ η αύξηση ανήλθε σε 28,22%.
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται αφενός στην καταβολή της τρίτης δόσης του φόρου εισοδήματος αλλά και στον ΕΝΦΙΑ, στις αυξημένες προκαταβολές, ενώ σημαντική ήταν επίδραση από την αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ.

Βαρουφάκης: Ο Ντάισελμπλουμ είναι μαριονέτα του Σόιμπλε

Βαρουφάκης: Ο Ντάισελμπλουμ είναι
μαριονέτα του Σόιμπλε

Πρώτη καταχώρηση: 24/12/2015 - 16:41
Τελευταία δημοσίευση: 16:41Επικαιρότητα
Βαρουφάκης: Ο Ντάισελμπλουμ είναι μαριονέτα του Σόιμπλε
Αφεντικό του Eurogroup χαρακτηρίζει τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Βαρουφάκης.
Ο ίδιος επιτίθεται στον πρόεδρο του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, χαρακτηρίζοντάς τον «μαριονέτα» του Γερμανού ΥΠΟΙΚ. «O Σόιμπλε είναι αυτός που κινεί όλα τα νήματα. Όλοι οι άλλοι υπουργοί είναι μαριονέτες. Ο πρόεδρος του Eurogroup δεν διαθέτει αληθινή ισχύ. Ο Ντάισελμπλουμ δεν έχει καμία εξουσία, είναι ένας στρατιώτης, μία μαριονέτα (...) δεν μπορεί να λάβει καμία απόφαση χωρίς να καλέσει τον Σόιμπλε», τόνισε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στην ολλανδική εφημερίδα de Volksrant.
Ο κ. Βαρουφάκης εκφράζει ακόμη την απογοήτευση του για τις αποφάσεις του πρωθυπουργού στην τελική ευθεία των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές, τονίζοντας πως «ο Αλέξης Τσίπρας παραδόθηκε στις απαιτήσεις του Eurogroup – χωρίς να με συμβουλευτεί».
«Συμβολίζω την αντίσταση κατά το τρίτο πρόγραμμα των 86 δισ. ευρώ για την Ελλάδα. Ένα σχέδιο το οποίο κανείς από τους συναδέλφους μου δεν ήθελε, αλλά παρόλαυτα ενέκριναν ομόφωνα», αναφέρει ο κ. Βαρουφάκης σε ένα άλλο σημείο της συνέντευξης του.

ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΑΠΟ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ Πιο αυστηρά κριτήρια για υπαγωγή στον «νόμο Κατσέλη»

ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΑΠΟ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ

Πιο αυστηρά κριτήρια για υπαγωγή στον «νόμο Κατσέλη»

Πιο αυστηρά κριτήρια για υπαγωγή στον «νόμο Κατσέλη»

Του Χρήστου Κολώνα
Οι νέες ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν προβλέπουν ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2016 και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2018 οι οφειλέτες που έχουν πάρει το «πράσινο φως» από το Ειρηνοδικείο για την υπαγωγή τους στις διατάξεις του νόμου και τους έχει ζητηθεί η εκποίηση της περιουσίας τους μπορούν να υποβάλουν πρόταση εκκαθάρισης και σχέδιο διευθέτησης οφειλών ζητώντας να εξαιρεθεί από την εκποίηση βεβαρημένο ή μη με εμπράγματη ασφάλεια ακίνητο, εφόσον στο πρόσωπο του οφειλέτη, πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
Το συγκεκριμένο ακίνητο χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του.
Το μηνιαίο διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα δεν υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, προσαυξημένες κατά 70%. Δηλαδή με τα σημερινά δεδομένα για ένα άτομο είναι μέχρι 1.159,4 ευρώ, για ένα ζευγάρι 1.972 ευρώ, για ένα ζευγάρι με ένα παιδί 2.448 ευρώ, για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά μέχρι 2.924 ευρώ και για ένα ζευγάρι με τρία παιδιά 3.400 ευρώ.
Η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας κατά το χρόνο συζήτηση της αίτησης δεν υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο, δηλαδή 220.000 ευρώ, και κατά 20.000 ευρώ για κάθε παιδί και μέχρι τρία παιδιά. Δηλαδή για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά η αντικειμενική αξία είναι μέχρι 260.000 ευρώ και με τρία παιδιά μέχρι 280.000 ευρώ.
Οσον αφορά δανειακές οφειλές, ο οφειλέτης είναι συνεργάσιμος δανειολήπτης όπου αυτός εφαρμόζεται.
Ο νόμος για τους οφειλέτες που πληρούν τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις, ορίζει και τον τρόπο έκδοσης της απόφασης για τη ρύθμιση των οφειλών. Αυτός βασίζεται στην τρέχουσα εμπορική αξία του ακινήτου. Για την ακρίβεια η διάταξη αναφέρει: «Το σχέδιο διευθέτησης οφειλών θα προβλέπει ότι ο οφειλέτης θα καταβάλει το μέγιστο της δυνατότητας αποπληρωμής του και ότι καταβάλλει ποσό τέτοιο ώστε οι πιστωτές του δεν θα βρεθούν, χωρίς τη συναίνεση τους, σε χειρότερη οικονομική θέση από αυτήν στην οποία θα βρίσκονταν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης». Η εκτίμηση του ποσού που αντιστοιχεί στην τιμή του ακινήτου, λέει το νομοσχέδιο, αντιστοιχεί σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης, γίνεται από ειδικό εμπειρογνώμονα, ο οποίος επιλέγεται από το αρμόδιο δικαστήριο. Η μέγιστη δυνατότητα αποπληρωμής του οφειλέτη προσδιορίζεται από τα εισοδήματα και τις δαπάνες διαβίωσης που πρέπει να δηλώσει ο δανειολήπτης στο Ειρηνοδικείο όταν θέλει να προσφύγει στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη.
Οικονομικά ευάλωτοι οφειλέτες
Ο νέος νόμος έχει ειδική πρόνοια για τους οικονομικά ευάλωτους οφειλέτες. Πιο συγκεκριμένα για την κατηγορία αυτή τους παρέχει τη δυνατότητα να ζητήσουν από το ελληνικό δημόσιο τη μερική κάλυψη του ποσού της μηνιαίας καταβολής, το οποίο ορίζει το δικαστήριο, στην περίπτωση που τα εισοδήματά τους δεν αρκούν.
Πιο συγκεκριμένα, η διάταξη περιγράφει ποιοι είναι αυτοί οφειλέτες (όροι και προϋποθέσεις): «Ο οφειλέτης ενυπόθηκου στεγαστικού δανείου στο πρόσωπο του οποίου πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
Το μηνιαίο διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα υπολείπεται ή είναι ίσο των ευλόγων δαπανών διαβίωσης. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα το μηνιαίο εισόδημα αυτό είναι για έναν άγαμο μέχρι 682 ευρώ, για ένα ζευγάρι μέχρι 1.160 ευρώ, για ένα ζευγάρι με ένα παιδί έως 1.440 ευρώ, για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά έως 1.720 ευρώ και για ένα ζευγάρι με τρία παιδιά έως 2.000 ευρώ, το μήνα.
Η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας του να μην υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ για έναν άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο (δηλαδή 160.000 ευρώ) και κατά 20.000 ευρώ ανά παιδί μέχρι τρία παιδιά. Δηλαδή ένα ζευγάρι με δύο παιδιά θα πρέπει να έχει σπίτι με αντικειμενική αξία έως 200.000 ευρώ και αν έχει τρία παιδιά μέχρι 220.000 ευρώ.
Ο οφειλέτης βρίσκεται σε πραγματική αδυναμία πληρωμής των μηνιαίων καταβολών, όπως αυτές ορίζονται από το σχέδιο ρύθμισης.
Είναι συνεργάσιμος δανειολήπτης, βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, όπου αυτός εφαρμόζεται.
Όπως προαναφέρθηκε οι συγκεκριμένοι οφειλέτες μετά την έκδοση της οριστικής απόφασης του δικαστηρίου μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο ελληνικό δημόσιο για τη μερική κάλυψη του ποσού της μηνιαίας καταβολής του σχεδίου διευθέτησης οφειλών.
Οι οφειλέτες που θέλουν τη βοήθεια του Δημοσίου για να συμπληρώσουν τη δόση τους θα πρέπει να βάζουν ως ελάχιστη καταβολή ίση με το 5%, εφόσον έχουν εισόδημα μέχρι 8.000 ευρώ και 10% επί του υπερβάλλοντος ποσού για εκείνους με εισόδημα άνω των 8.000 ευρώ Έτσι, για παράδειγμα κάποιος που έχει εισόδημα 8.000 ευρώ θα πρέπει να πληρώνει ετησίως στις τράπεζες 400 ευρώ ή 33,3 ευρώ το μήνα. Αν κάποιος έχει 12.000 ευρώ εισόδημα θα πρέπει να πληρώνει μηνιαία δόση 66,6 ευρώ.
Οι οφειλέτες αυτής της κατηγορίας για να ενισχυθούν από το Δημόσιο θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση στην ιστοσελίδα της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασία του Καταναλωτή. Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική αίτηση γίνεται με τη χρήση των κωδικών του δικαιούχου στο σύστημα TAXISnet του υπουργείου Οικονομικών.
Η συμμετοχή του Δημοσίου περιορίζεται στις οφειλές που προκύπτουν από στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας. Συνίσταται δε στην καταβολή του τμήματος του ποσού που προκύπτει μετά την ελάχιστη συνεισφορά του οφειλέτη.
Η καταβολή της συμμετοχής εκτελείται μετά την πληρωμή εκ μέρους του οφειλέτη, ορίζεται μηνιαία και πραγματοποιείται απευθείας προς τους πιστωτές, με πίστωση του σχετικού τραπεζικού λογαριασμού/κωδικού δανείου.
Με την έκδοση της εγκριτικής απόφασης, ο οφειλέτης απαλλάσσεται κατά το ισόποσο της συμμετοχής του Δημοσίου έναντι του πιστωτή. Η διάρκεια της συμμετοχής του Δημοσίου ορίζεται σε τρία έτη. Η συμμετοχή του Δημοσίου διακόπτεται σε περίπτωση μη καταβολής εκ μέρους του οφειλέτη της ελάχιστης συνεισφοράς.
Για τη διακοπή της συμμετοχής απαιτείται το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικώς την αξία τριών μηνιαίων ελάχιστων συνεισφορών. Η διακοπή γνωστοποιείται στον οφειλέτη μέσω αυτοματοποιημένων γραπτών μηνυμάτων που θα εμφανίζονται στην ηλεκτρονική του αίτηση.
Σε περίπτωση διακοπής, ο οφειλέτης δικαιούται να υποβάλει αίτημα επανεξέτασης, κατ’ αναλογική εφαρμογή.

ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΜΕΙΩΣΑΝ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑ 9,65%, ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ Το πετρέλαιο «καταρρέει» διεθνώς, αλλά στην Ελλάδα οι μειώσεις αργούν

ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΜΕΙΩΣΑΝ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑ 9,65%, ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Το πετρέλαιο «καταρρέει» διεθνώς, αλλά στην Ελλάδα οι μειώσεις αργούν

Το πετρέλαιο «καταρρέει» διεθνώς, αλλά στην Ελλάδα οι μειώσεις αργούν

Του Θανάση Παπαδή
Το φαινόμενο οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου να υποχωρούν και στην Ελλάδα να παραμένουν στάσιμες, δεν είναι σημερινό φαινόμενο αλλά διαχρονικό. Οι δικαιολογίες που προβάλλουν οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο των καυσίμων είναι πανομοιότυπες διαχρονικά. Αποδίδουν τις υψηλές τιμές των καυσίμων στη μεγάλη φορολογία που όντως υπάρχει. Ωστόσο μέσω αυτής της διαπίστωσης λέγεται ένα μέρος της αλήθειας και δεν αποδίδεται σε καμία περίπτωση η πλήρης εικόνα της αγοράς.
Η «ΗτΣ», στηριζόμενη αποκλειστικά στο Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, διαπιστώνει ότι η βραδύτητα στην αποκλιμάκωση τιμών τις τελευταίες τρεις εβδομάδες οφείλεται αποκλειστικά στα περιθώρια κέρδους εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων καυσίμων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 24,12%.
Έτσι, ενώ οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου σημείωσαν στο εξεταζόμενο διάστημα μείωση της τάξεως του 10,33%, εντούτοις αυτό φάνηκε ελάχιστα στις λιανικές τιμές των καυσίμων. Οι μέσες τιμές πώλησης σημείωσαν πτώση από τις 27 Νοεμβρίου έως και τις 18 Δεκεμβρίου μόλις κατά 1,35%.
Το πετρέλαιο «καταρρέει» διεθνώς, αλλά στην Ελλάδα οι μειώσεις αργούν
Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, την πτώση των διεθνών τιμών ακολούθησαν τα διυλιστήρια τα οποία και μείωσαν τις τιμές τους κατά 9,65%. Έτσι από 0,3729 ευρώ το λίτρο που πωλούσαν στη λιανική στις 27 Νοεμβρίου, μείωσαν τις τιμές τους σε 0,3369 ευρώ το λίτρο στις 18 Δεκεμβρίου.
Το πετρέλαιο «καταρρέει» διεθνώς, αλλά στην Ελλάδα οι μειώσεις αργούν
Την ακριβώς αντίθετη πορεία ακολούθησαν τα περιθώρια κέρδους για εταιρεία και πρατήρια καυσίμων το ίδιο χρονικό διάστημα. Έτσι, ενώ πωλούσαν με περιθώριο 0,0879 ευρώ το λίτρο στις 27 Νοεμβρίου, το περιθώριο αυτό εκτινάχθηκε στο 0,1091 ευρώ το λίτρο στις 18 Δεκεμβρίου, αύξηση 24,12%.
Το πετρέλαιο «καταρρέει» διεθνώς, αλλά στην Ελλάδα οι μειώσεις αργούν
Ένα άλλο στοιχείο που έχει επίσης ενδιαφέρον, είναι ότι όπως φαίνεται και από το γράφημα, όσο μειώνεται η τιμή διάθεσης των καυσίμων, τόσο αυξάνει το περιθώριο σε ποσοστό όσο και σε ευρώ για εταιρείες εμπορίας και πρατήρια. Προκειμένου να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της διαφοράς, αρκεί να σημειωθεί ότι στις 27 Νοεμβρίου το περιθώριο για εταιρείες ? πρατήρια επί της τιμής διυλιστηρίου ήταν 23,57% για να αυξηθεί στο 32,38% στις 18 Δεκεμβρίου, διαφορά δηλαδή σχεδόν εννέα ποσοστιαίες μονάδες.
Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ακόμη και εάν το περιθώριο διατηρούταν σταθερό, τότε η λιανική τιμή των καυσίμων θα ήταν χαμηλότερη κατά μόλις 2 λεπτά το λίτρο. Ωστόσο, αυτό δεν αλλοιώνει την πραγματικότητα, ότι σε μία περίοδο δύσκολη για την ελληνική οικονομία, κάποιοι συνεχίζουν να είναι αμετανόητοι προτάσσοντας το εφήμερο κέρδος τους, εις βάρος της γενικότερης προσπάθειας για επιστροφή στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Κερδίζουμε θέσεις στην κατάταξη
Η Ελλάδα 4η πιο ακριβή χώρα στην Ε.Ε.
Τη διαπίστωση ότι η αγορά στην Ελλάδα δείχνει σαφή σημάδια στρέβλωσης, ενισχύει η σύγκριση με την εξέλιξη των τιμών στην Ευρωζώνη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση των «28».
Σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στις 23 Νοεμβρίου η Ελλάδα στις τιμές, χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι, ήταν στην 14η θέση μεταξύ των «28» και κάτω από τον μέσο όρο τόσο σε Ε.Ε. όσο και σε Ευρωζώνη. Στις 14 Δεκεμβρίου «ανέβηκε» αρκετές θέσεις και βρέθηκε στην 10η θέση, κατά πολύ πάνω από τους μέσο όρο σε Ε.Ε. και Ευρωζώνη.
Με βάση τις λιανικές τιμές, συμπεριλαμβανομένων και των φόρων, η Ελλάδα ήταν στην 6η θέση στις 23 Νοεμβρίου και ανέβηκε στην 4η θέση στις 14 Δεκεμβρίου.

ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΡΕΥΣΟΥΝ 7,56 ΔΙΣ. ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΕΣ Ολοι οι φόροι που πρέπει να πληρωθούν έως την Πρωτοχρονιά

ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΡΕΥΣΟΥΝ 7,56 ΔΙΣ. ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

Ολοι οι φόροι που πρέπει να πληρωθούν έως την Πρωτοχρονιά

Ολοι οι φόροι που πρέπει να πληρωθούν έως την Πρωτοχρονιά

Της Μαρίας Βουργάνα
Ουρές έχουν αρχίσει να σχηματίζονται στις τράπεζες αλλά και τις εφορίες με τους φορολογούμενους που σπεύδουν να πληρώσουν φόρους και τέλη για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά τους στοιχεία και να τακτοποιήσουν τις τελευταίες φορολογικές εκκρεμότητες της χρονιάς.
Τρίτη δόση ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, αυξημένη προκαταβολή φόρου εισοδήματος για αγρότες και επιχειρήσεις, μηνιαία δόση ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών, γονικές παροχές ή δωρεές χρηματικών ποσών, κατάθεση πινακίδων πρέπει να πραγματοποιηθούν έως και την ερχόμενη Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου, ειδάλλως από την Πρωτοχρονιά έρχονται πρόστιμα και προσαυξήσεις.
Με δεδομένο ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι του προϋπολογισμού θα πρέπει μέχρι το τέλος του μήνα να έχουν εισρεύσει στα ταμεία του Δημοσίου 7,56 δισ. ευρώ, μέσα στις επόμενες 5 τελευταίες εργάσιμες ημέρες του 2015 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να τακτοποιήσουν τις ακόλουθες φορολογικές υποχρεώσεις:
1 ΕΝΦΙΑ 2015. Σχεδόν 6 εκατομμύρια φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν την τρίτη μηνιαία δόση του ΕΝΦΙΑ. Συνολικά θα πρέπει να καταβληθούν περίπου 550 εκατ. ευρώ. Η ολοσχερής εξόφληση του ΕΝΦΙΑ του 2015 θα ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου 2016 με την πληρωμή των δυο τελευταίων δόσεων.
2 Τέλη κυκλοφορίας του 2016. Περισσότεροι από 4,5 εκατομμύρια κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει τις επόμενες ημέρες να εξοφλήσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το επόμενο έτος. Τα νέα τέλη που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι είναι:
Αυξημένα από 15 έως 60 ευρώ για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού παλαιότητας 5 έως 10 ετών. Πρόκειται για Ι.Χ. 1.358 κυβικών και άνω που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους από το 2006 και μέχρι την 30η Οκτωβρίου 2010.
Μειωμένα από 30 έως 60 ευρώ στα τέλη για τα ΙΧ αυτοκίνητα 1.929 κυβικών εκατοστών και άνω που ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2001 έως το 2005.
Μειωμένα από 15 έως 90 ευρώ στα τέλη για τα αυτοκίνητα 1.358 κυβικών και άνω που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν το 2001.
Επίσης: Καταργήθηκε η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για περίπου 97.000 αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα οποία εκπέμπουν ρύπους από 90 έως και 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Τα αυτοκίνητα αυτά θα επιβαρυνθούν με τέλη που θα κυμαίνονται από 81 έως και 90 ευρώ ενώ τα μηδενικά τέλη θα ισχύουν μόνο για τα Ι.Χ. έως 90 γραμμάρια.
Αυξημένα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά στην Ελλάδα και εκπέμπουν ρύπους άνω των 100 μικρογραμμαρίων διοξειδίου το άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Έχασαν την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας οι κάτοχοι υβριδικών αυτοκινήτων από 1.549 κυβικά εκατοστά έως 1.928 κυβικά που ταξινομήθηκαν έως 31 Οκτωβρίου 2010 ενώ αυξάνονται τα τέλη για τους κατόχους υβριδικών 1.929 κυβικών και άνω καθώς τα τέλη κυκλοφορίας θα αναλογούν στο 60% από 50% σήμερα των τελών που αντιστοιχούν στα συμβατικά αυτοκίνητα.
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών διαμηνύει ότι δεν πρόκειται να δώσει καμία παράταση στην προθεσμία αυτή. Συνεπώς, η μη καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2016 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου θα σημάνει τον διπλασιασμό των οφειλόμενων τελών. Το συνολικό ποσό των τελών που θα κληθούν να καταβάλουν ανέρχεται σε 1,15 δισ. ευρώ.
3 Δόση ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών. Εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο πρέπει να εξοφλήσουν μία ακόμη μηνιαία δόση των ρυθμίσεών τους. Πολλοί από αυτούς υποχρεούνται να πληρώσουν ταυτόχρονα και τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. και τα τέλη κυκλοφορίας στην ίδια προθεσμία. Υπάρχει δε κίνδυνος να τεθούν εκτός της ρύθμισης των 100 δόσεων αν δεν καταφέρουν να καταβάλουν τις δύο αυτές νέες οφειλές μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου 2016.
4 Επιπλέον προκαταβολή φόρου εισοδήματος για τους αγρότες. Οι φορολογούμενοι που απέκτησαν το 2014 εισοδήματα από αγροτικές δραστηριότητες θα πρέπει να πληρώσουν τη δεύτερη δόση της επιπλέον προκαταβολής φόρου που τους επιβλήθηκε τον Οκτώβριο με νέα εκκαθαριστικά σημειώματα καθώς η προκαταβολή φόρου αυξήθηκε αυξήθηκε από το 27,% στο 55% .
5 Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων. Όλες οι εταιρίες (ανώνυμες, περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές, ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες κ.λπ.), τα λοιπά νομικά πρόσωπα και οι λοιπές νομικές οντότητες θα πρέπει να εξοφλήσουν μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη την τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2014.
6 Επιπλέον προκαταβολή φόρου εισοδήματος για τις επιχειρήσεις. Οι ανώνυμες εταιρίες, οι εταιρίες περιορισμένης ευθύνης και οι ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες οφείλουν να καταβάλουν την δεύτερη και τελευταία μηνιαία δόση της επιπλέον προκαταβολής φόρου με την οποία χρεώθηκαν εκ των υστέρων μετά την αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος από το 80% στο 100% αναδρομικά για τη χρήση του 2014.
7 Άρση ακινησίας οχημάτων. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 έχουν την δυνατότητα να καταθέτουν στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους, αποφεύγοντας έτσι την καταβολή των τελών.
8 Γονικές παροχές ή δωρεές χρηματικών ποσών. Φορολογούμενοι που κινδυνεύουν με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων του 2016, να πιαστούν στην «παγίδα» των τεκμηρίων διαβίωσης μπορούν να γλιτώσουν από την επιβολή έξτρα φόρου. Αρκεί να χρησιμοποιήσουν για τη κάλυψη των τεκμηρίων δωρεές ή γονικές παροχές χρηματικών ποσών που θα πρέπει όμως να γίνουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου. Σημειώνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα φέρει στη Βουλή διάταξη που θα προβλέπει ότι δεν θα επιβάλλεται φόρος για δωρεές χρηματικών ποσών έως 5.000 ευρώ που πραγματοποιήθηκαν από την έναρξη των capital controls (29 Ιουνίου 2015) έως το τέλος Δεκεμβρίου 2015. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι χρηματικές δωρεές να έχουν γίνει από γονείς σε τέκνα ή από παππούδες/γιαγιάδες σε εγγόνια. Σήμερα ο φόρος στις χρηματικές δωρεές ανέρχεται στο 10% του ποσού. Ουσιαστικά με το μέτρο αυτό οι φορολογούμενοι θα έχουν όφελος έως 500 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τυχόν πρόστιμα θα διαγραφούν και τα καταβληθέντα ποσά θα επιστραφούν στους δικαιούχους.

Ο Τσακαλώτος στην El Mundo: Οι κόκκινες γραμμές παραμένουν

Ο Τσακαλώτος στην El Mundo: Οι κόκκινες γραμμές παραμένουν

Πρώτη καταχώρηση: 24/12/2015 - 15:30
Τελευταία δημοσίευση: 15:30Οικονομία
Ο Τσακαλώτος στην El Mundo: Οι κόκκινες γραμμές παραμένουν
Συνέντευξη του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου δημοσιεύτηκε στο φύλλο της Τετάρτης της ισπανικής εφημερίδας «El Mundo», στην οποία ο υπεύθυνος για την οικονομική πολιτική της χώρας εξηγεί τις συνθήκες και τις πολιτικές αποφάσεις που οδήγησαν στην υπογραφή της συμφωνίας με τιςΒρυξέλλες, η οποία θα επιτρέψει την τελική εφαρμογή του μοντέλου διακυβέρνησης που η Αθήνα επιδιώκει, τονίζοντας πως τόσο ο ίδιος, όσο και ηκυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα διατηρούν "κόκκινες γραμμές", όσον αφορά την προστασία των αδυνάμων τάξεων και των ανέργων.
Ο υπουργός Οικονομικών στην ερώτηση που τον καλούσε να αξιολογήσει εάν η συμφωνία με την τρόικα απετέλεσε μία ήττα της ριζοσπαστικής Αριστεράς στην Ελλάδα, απάντησε «πως υπήρξαν πράγματα που κερδίσαμε και πράγματα που χάσαμε. Εάν η συμφωνία ήταν καλή, ή όχι, αυτό μόνο ο χρόνος θα το δείξει».
«Ένας από τους λόγους που υπογράψαμε τη συμφωνία είναι διότι για εμάς δεν είναι σαφές εάν έξω από το ευρώ, η Ελλάδα θα μπορούσε να αποφύγει τη σύναψη συμφώνου με τους δανειστές της», γιατί υπάρχουν ζητήματα που «δεν εξαφανίζονται απλώς εγκαταλείποντας το ευρώ».
Ο ίδιος επέμεινε πως «η συμφωνία που υπογράψαμε ήταν καλύτερη από εκείνη που μας πρότειναν αρχικά» και προέβλεπε μόλις ένα πεντάμηνο πρόγραμμα, ενώ τώρα «έχουμε τρία χρόνια για να θέσουμε σ’ εφαρμογή τα ίδια μέτρα» που καλούμασταν να εφαρμόσουμε στο πεντάμηνο.
Επίσης, θεωρεί πως η διοργάνωση του δημοψηφίσματος ήταν μία επιτυχημένη απόφαση «καθώς αυτό μας επέτρεψε να επιτύχουμε μία καλύτερη απόφαση», εμπλέκοντας στην διαδικασία και τον λαό: «εμείς πιστεύουμε πως ο λαός δεν είναι πρόβλημα, αλλά είναι μέρος της απάντησης».
Ο Τσακαλώτος υπογράμμισε πως η απάντηση στις σημερινές πολιτικές που υπαγορεύονται από τις Βρυξέλλες, τις αγορές και τις πολυεθνικές είναι να συγκροτηθεί μέτωπο της Αριστεράς, όχι μόνον στην Ισπανία, αλλά και στην Ιταλία και την Πορτογαλία, διότι αυτές οι δυνάμεις «αναλαμβάνουν τούτη τη στιγμή μία τεράστια ευθύνη, που είναι η πρόταση εναλλακτικών λύσεων στους λαούς».
Ο υπουργός πρόσθεσε επίσης πως ο ίδιος αισθάνεται πάντοτε Μαρξιστής οικονομολόγος και πως μέσα στο περιθώριο της άσκησης πολιτικής στην Ευρώπη είναι αναγκαίο να κερδίσει έδαφος η Αριστερά, καθώς αυτή μπορεί να προωθήσει και να επιδιώξει κοινωνικές πολιτικές και εναλλακτικές οικονομικές διορθώσεις για τα εκατομμύρια πολιτών, που πλήττονται από την ανεργία, τον μαρασμό και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Ο Τσακαλώτος έκλεισε την συνέντευξή του στην "El Mundo" με την περιγραφή των προτεραιοτήτων τα κυβέρνησης στο άμεσο μέλλον για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που οδηγούν στο κεφαλαιώδες ζήτημα κατ’ αυτήν, τη ρύθμιση του χρέους. Κατά τον υπουργό, το πρώτο μέτρο αφορά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, κατόπιν ακολουθεί τον Ιανουάριο η αξιολόγηση των μέτρων που εφαρμόζονται από την κυβέρνηση και στη συνέχεια η εξεύρεση λύσης για το χρέος ώστε να επιστρέψει η επενδυτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα. Ο ίδιος θεωρεί πρώτιστη ανάγκη να δοθεί γρήγορα μια λύση στο θέμα του χρέους, καθώς υπάρχουν σχετικές πιέσεις κι από το ΔΝΤ, κι εκφράζει την πεποίθηση ότι θα υπάρξει «καλή θέληση» για να αρθούν οι τεχνικές διαφωνίες.
Διαβάστε επίσης:

Άδεια παραμονής έλαβε η μικρή Παλαιστίνια που έκλαψε μπροστά στη Μέρκελ

Ο Βαρουφάκης για τους “ψυχοπαθείς” και το Eurogroup

Βαρουφάκης: Κακώς εμπιστεύτηκα τυφλά τον Τσίπρα


Ουρές στις εφορίες- Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 31 Δεκεμβρίου

Ουρές στις εφορίες- Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 31 Δεκεμβρίου

Ουρές στις εφορίες- Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 31 Δεκεμβρίου
Με το άγχος της τελευταίας στιγμής χιλιάδες φορολογούμενοι σπεύδουν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στην Εφορία καθώς έως 31 Δεκεμβρίου (μέσα σε επτά ημέρες) θα πρέπει να εξασφαλίσουν όλες τους τις υποχρεώσεις.
Μάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί που σπεύδουν ακόμα και σήμερα στις ΔΟΥ προκειμένου να τακτοποιήσουν κάποιες από τις υποχρεώσεις τους.
Εως τις 12:30 οι συναλλαγές των πολιτών με τις ΔΟΥ
Από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ανακοινώθηκε ότι, επειδή η 24η Δεκεμβρίου (παραμονή Χριστουγέννων) και η 31η Δεκεμβρίου (παραμονή Πρωτοχρονιάς) είναι ημέρες ημιαργίας, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. θα αποχωρήσουν από τις υπηρεσίες τους στις 13:30 μ.μ. Η συναλλαγή των πολιτών με τις Δ.Ο.Υ. θα ολοκληρωθεί στις 12:30 μ.μ.
Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 31 Δεκεμβρίου:
1) Ο ΕΝΦΙΑ του 2015. Εως 31-12-2015 την 3η μηνιαία δόση του φόρου
2) Τα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2016. Όσοι δεν πληρώσουν τα τέλη μέχρι και το τέλος της προθεσμίας θα πρέπει να τα πληρώσουν διπλά στις αρχές του 2016.
3) Οι ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
4) Η πληρωμή της 12μηνης ρύθμισης για τα εισοδήματα του 2015.
5) Η επιπλέον προκαταβολή φόρου εισοδήματος για τους αγρότες.
6) Ο φόρος εισοδήματος των νομικών προσώπων. Όλες οι εταιρίες, τα λοιπά νομικά πρόσωπα και οι λοιπές νομικές οντότητες θα πρέπει να εξοφλήσουν μέχρι 31-12-2015 την τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2014.
7) Η επιπλέον προκαταβολή φόρου εισοδήματος για ανώνυμες εταιρίες, εταιρίες περιορισμένης ευθύνης και οι ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Θρίλερ με την επιλογή του νέου Γενικού Γραμματέα Εσόδων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θρίλερ με την επιλογή του νέου Γενικού Γραμματέα Εσόδων

Θρίλερ με την επιλογή του νέου Γενικού Γραμματέα Εσόδων

Εμπλοκή υπήρξε ξαφνικά με τον νέο επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Το θέμα συζητήθηκε κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, χωρίς ωστόσο να ληφθεί απόφαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος πρότεινε για τη θέση της ΓΓΔΕ τον 40χρονο δικηγόρο Γιώργο Πιτσιλή, ο οποίος έχει εξειδίκευση στα φορολογικά θέματα.
Ο κ. Πιτσιλής είναι μεταξύ των τριών υποψηφίων που μετείχαν στην τελική short list και μάλιστα ήταν ο επικρατέστερος. Οι άλλοι δύο προέρχονται από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και είναι ο Ηλίας Ξυρουχάκης στενός συνεργάτης του Χάρη Θεοχάρη και ο Φώτης Κουρμούσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Πιτσιλής χαίρει της εκτίμησης του δικαστικού κλάδου, ενώ με την υποψηφιότητα του κ. Ξυρουχάκη φαίνεται να συμφωνούν οι εκπρόσωποι των Θεσμών. Ουσιαστικά, λένε οι πληροφορίες, ο κ. Πιτσιλής στηρίζεται από νομικούς και δικαστικούς κύκλους που έχουν πρόσβαση στην κυβέρνηση ενώ ο κ. Ξυρουχάκης θεωρείται «άνθρωπος των δανειστών». Από την άλλη πλευρά υπάρχει η περίπτωση του Φώτη Κουρμούση ο οποίος έχει εργαστεί επί χρόνια στο υπουργείο Οικονομικών κι έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει πολύ δύσκολες αποστολές. Γνωρίζει πολύ καλά το φορολογικό σύστημα και το πώς λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργικό το θέμα συζητήθηκε εκτός πρακτικών και δεν ανακοινώθηκε τελικά τίποτε, όπως αναμενόταν. Κάτι που μπορεί να γίνει βεβαίως τις επόμενες ώρες, αν δεν υπάρξει σοβαρή εμπλοκή.

«Ακριβό μου» αυτοκίνητο από το 2016!

«Ακριβό μου» αυτοκίνητο από το 2016!

Πρώτη καταχώρηση: 24/12/2015 - 13:07
Τελευταία δημοσίευση: 13:07Auto
«Ακριβό μου» αυτοκίνητο από το 2016!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Αυξάνονται οι τιμές διάθεσης των καινούριων αυτοκινήτων από την 1η Ιανουαρίου 2016 καθώς το μέτρο της απόσυρσης έχει λήξει επίσημα από τις 20 Δεκεμβρίου 2015 και από την αρχή της νέας χρονιάς το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβάλλεται κανονικά χωρίς καμία έκπτωση.
Παράλληλα στα ύψη αναμένεται να «εκτοξευθεί» και το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων το 2016 καθώς τα έσοδα από το αντίστοιχο κόστος κτήσης έχουν «καταρρεύσει» την τελευταία 10ετία.
Ειδικότερα τα έσοδα από το κόστος κτήσης ΙΧ δηλαδή από τα Τέλη Κυκλοφορίας, το Τέλος Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας αναμένεται να ανέλθουν φέτος σε 260 εκατ. ευρώ ενώ τα αντίστοιχα έσοδα του κράτους το 2005 ξεπέρασαν το 1,5 δισ. ευρώ.
Δηλαδή μέσα σε 10 χρόνια τα έσοδα από το κόστος κτήσης των αυτοκινήτων μειώθηκε 1,24 δις. ευρώ το οποίο προσπαθούν οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών να το αντλήσουν από το κόστος χρήσης.
Ωστόσο το φιλόδοξο σχέδιο των οικονομικών επιτελείων των τελευταίων ετών έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα με αποτέλεσμα να έχουμε πάνω από 650.000 κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας και περίπου 928.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τα οχήματά τους χωρίς να έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου για αύξηση των εσόδων από το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων μπορεί να πετύχει μόνο στην περίπτωση που καταφέρει να επαναφέρει στην κυκλοφορίας τα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» αλλά και να αντλήσει τα οφειλόμενα Τέλη κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες που έχουν δημιουργήσει ένα κίνημα «Δεν πληρώνω Τέλη Κυκλοφορίας»…
'Οσον αφορά χαρτιά απόσυρσης θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για οχήματα που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι τις 31/12/2015. Επίσης η ισχύς τους σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να παραταθεί έως τις 31 Μαρτίου 2016…


Το σχέδιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 – Τέλος στα καύσιμα
Ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης εδώ και μήνες διαμηνύει πως θα γίνει δικαιότερη η φορολόγηση των αυτοκινήτων με αιχμή του δόρατος τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έχουν πραγματοποιήσει τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μειωθούν το 2017 σε ποσοστό έως και 78,2% με την ταυτόχρονη επιβολή ενός Ειδικού Τέλους στα καύσιμα το οποίο σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ θα κυμαίνεται από 0,03 έως 0,05 ευρώ.
Ωστόσο στελέχη της αγοράς έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα και υπολογίζουν πως για να μειωθούν τόσο πολύ τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 η αμόλυβδη πρέπει να αυξηθεί 0,23 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης κατά 0,19 ευρώ!
Μάλιστα για να εφαρμοστεί το σχέδιο μείωσης των Τελών Κυκλοφορίας 2017 θα πρέπει το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα να επιβληθεί από τον Μάρτιο του 2016…
Πάντως αν τελικά υιοθετηθεί η πρόταση του ΥΠΟΙΚ και τα Τέλη Κυκλοφορίας κυμανθούν από 50 έως 300 ευρώ για όλα τα αυτοκίνητα τότε είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ.
Επίσης εκείνοι που δεν πληρώνουν θα αναγκαστούν να καταβάλλουν μέρος των Τελών Κυκλοφορίας από το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα για να κινηθούν.

Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Ένα ακόμη πεδίο που το οικονομικό επιτελείο θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των οχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια διαβίωσης είναι «τσουχτερά» για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής πάνω από 20.000 ευρώ όπως επίσης και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 3-5% ενώ στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής πάνω από 30.000 ευρώ το ποσοστό εξετάζεται να ανέλθει μεταξύ 8-10%.
‘Οσον αφορά στις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.
Πάντως στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει και τα εταιρικά αυτοκίνητα στα οποία επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μόνο σε ένα από τα οχήματα του στόλου που διαθέτει τον μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα...

Τέλος Ταξινόμησης
Τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο επιβάλλεται κατά την εισαγωγή των αυτοκινήτων έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει καθώς φέτος υπολογίζεται πως θα αντληθούν μόλις 87 εκατ. ευρώ ενώ τα αντίστοιχα έσοδα το 2005 ανήλθαν σε 889 εκατ. ευρώ.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η υιοθέτηση ενός δίκαιου συστήματος ώστε τα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα να επιβαρύνονται περισσότερο.
Ειδικότερα το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνει την αποσύνδεση του Τέλους Ταξινόμησης από την Εργοστασιακή Αξία και τον κυβισμό του κινητήρα και την σύνδεσή του με την Αξία Λιανικής προ φόρων. Με αυτό τον τρόπο το οικονομικό επιτελείο θα κάνει απαγορευτικές τις «υποτιμολογήσεις» των καινούριων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα θα αυξηθούν τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης.
Επίσης η διακοπή του μέτρου της απόσυρσης θα αυξήσει τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης…

Φόρος Πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται στα αυτοκίνητα κατά τον εκτελωνισμό τους και συνδέεται με την Εργοστασιακή Αξία των οχημάτων. Ωστόσο εξαιτίας των υποτιμολογήσεων το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την άμεση σύνδεση του Φόρου Πολυτελείας επίσης με την Αξία Λιανικής προ φόρων ώστε να μην μπορεί κανείς να δηλώνει πλασματικές εργοστασιακές αξίες και το κράτος να μην χάνει έσοδα.
Παράλληλα με αυτό τον τρόπο θα μπουν τα θεμέλια ενός υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά καθώς μέχρι σήμερα οι μισές εισαγωγικές κατηγορούν τις άλλες μισές για αθέμιτο ανταγωνισμό.

Μέχρι τις 12:30 οι συναλλαγές στις Δ.Ο.Υ. σήμερα - Πότε κλείνουν οι εφορίες σήμερα - Λειτουργία υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. τις ημέρες ημιαργίας

Μέχρι τις 12:30 οι συναλλαγές στις Δ.Ο.Υ. σήμερα - Πότε κλείνουν οι εφορίες σήμερα - Λειτουργία υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. τις ημέρες ημιαργίας


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ανακοινώνεται ότι, επειδή η 24η Δεκεμβρίου (παραμονή Χριστουγέννων) και η 31η Δεκεμβρίου (παραμονή Πρωτοχρονιάς) είναι ημέρες ημιαργίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. θα αποχωρήσουν από τις υπηρεσίες τους στις 13:30 μ.μ.
Η συναλλαγή των πολιτών με τις Δ.Ο.Υ. θα ολοκληρωθεί στις 12:30 μ.μ.

Οι αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ με τις νέες αντικειμενικές τιμές - Εκτός τόπου και χρόνου και οι νέες αντικειμενικές αξίες -

Οι αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ με τις νέες αντικειμενικές τιμές

Από την αρχή θα σχεδιαστεί ο τρόπος υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ μετά την αλλαγή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών
oi-allages-ston-enfia-me-tis-nees-antikeimenikes-times
 
Από την αρχή θα σχεδιαστεί ο τρόπος υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ μετά την αλλαγή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών κατ’ εντολή του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η σημερινή κλίμακα υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ αλλά και του συμπληρωματικού φόρου ακινήτων που επιβάλλεται σε όσους έχουν περιουσίες άνω των 300.000 ευρώ, δεν επιτρέπει τη διατήρηση των σημερινών συντελεστών καθώς οι απώλειες εσόδων θα ξεπεράσουν τα 600 εκατ. ευρώ. Έτσι, «πακέτο» με την ενεργοποίηση των νέων συντελεστών, θα έρθει και ο νέος ΕΝΦΙΑ ο οποίος θα φέρει σαφώςυψηλότερους φορολογικούς συντελεστές σε σχέση με αυτούς που προβλέπει ο σημερινός φόρος ακινήτων.
Το υπουργείο Οικονομικών φλερτάρει με την ιδέα παράλληλα με τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων να θεσπίσει έναν καινούργιο φόρο κατοχής ο οποίος δεν θα υπολογίζεται ανά τετραγωνικό μέτρο όπως ισχύει σήμερα αλλά με βάση το άθροισμα της περιουσίας του καθενός. Θα πρόκειται επομένως για έναν φόρο στα πρότυπα του σημερινού συμπληρωματικού φόρου ο οποίος επιβάλλεται σε όσους έχουν περιουσίες άνω των 300.000 ευρώ ή έναν φόρο στα πρότυπα του ΦΜΑΠ που ίσχυσε στην Ελλάδα από το 1997 μέχρι και το 2013.
Το πρόβλημα αυτού του σχεδίου είναι ότι εξαιτίας της μείωσης των αντικειμενικών αξιών, η αθροιστική περιουσία των Ελλήνων θα πέσει κάτω από τα 500 δισεκατομμύρια ευρώ (σ.σ. με βάση τις αντικειμενικές αξίες του 2007 το άθροισμα της περιουσίας όλων των Ελλήνων χωρίς τα αγροτεμάχια τα οποία έχουν εξαιρεθεί των φόρων, διαμορφώνεται στα 650 δισ. ευρώ). Για να μπορέσει επί φορολογητέας ύλης 500 δισ. ευρώ να εισπράξει φορολογικά έσοδα τριών δισεκατομμυρίων ευρώ, ο μέσος συντελεστής θα πρέπει να διαμορφωθεί πάνω από το 0,6%. Αν μάλιστα θεσπιστεί και αφορολόγητο προκειμένου να προστατευτούν οι μικρές περιουσίες, ο μέσος συντελεστής θα πρέπει να ξεπεράσει το 1%.
Ο ανασχεδιασμός του νέου φόρου ακινήτων, θα αποτελέσει ένα από τα άμεσα καθήκοντα του νέου γενικού γραμματέα δημοσίων εσόδων. Με το που θα υπογραφεί η απόφαση για την αναδρομική εφαρμογή των νέων αντικειμενικών αξιών, η ΓΓΔΕ θα πρέπει να υπολογίσει τις δημοσιονομικές επιπτώσεις και να προτείνει τον νέο τρόπο υπολογισμού που θα βγάζει φορολογικά έσοδα τριών δισεκατομμυρίων ευρώ (για βεβαίωση ή 2,65 δισ. ευρώ για είσπραξη) και για το 2016 κάτι που αποτελεί άλλωστε μνημονιακή υποχρέωση.  
Αυτό που θα απαντήσει η ΓΓΔΕ είναι ότι τη σημερινή φόρμουλα υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ, οι απώλειες εσόδων θα είναι πολύ μεγάλες. Ο φόρος υπολογίζεται σήμερα ανά ακίνητο με βάση ένα ποσό ανά τετραγωνικό μέτρο το οποίο κυμαίνεται από 2 έως 13 ευρώ ανά τ.μ. Το ακριβές ποσό εξαρτάται από την τιμή ζώνης. Οι αντικειμενικές τιμές έχουν μοιραστεί σε μια λίστα και σε κάθε κλιμάκιο αντιστοιχεί ένα ποσό φόρου. Έτσι, αρκεί και μια μικρή μείωση στην τιμή ζώνης ώστε ο ΕΝΦΙΑ να πέσει κατά 30%. Χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα παραδείγματα:
1.       Διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 2200 ευρώ. Ο ΕΝΦΙΑ για το συγκεκριμένο ακίνητο υπολογιζόταν μέχρι τώρα με 6 ευρώ το τετραγωνικό και ο ιδιοκτήτης του πλήρωνε 600 ευρώ. Μετά την αλλαγή, η τιμή ζώνης αναπροσαρμόζεται από τα 2200 στα 1760 ευρώ. Με την υφιστάμενη κλίμακα υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ ο φόρος μειώνεται από τα 6 ευρώ ανά τετραγωνικό στα 4,5 ευρώ ανά τ.μ και ο ιδιοκτήτης γλιτώνει 150 ευρώ φόρο.
2.       Διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 1000 ευρώ η οποία αποφασίζεται να αυξηθεί κατά 10%. Σήμερα, ο ΕΝΦΙΑ υπολογίζεται με 2,9 ευρώ ανά τετραγωνικό. Μετά την αύξηση, ο φόρος θα υπολογίζεται με 3,7 ευρώ ανά τετραγωνικό και ο ιδιοκτήτης θα επιβαρυνθεί με 80 ευρώ.
3.       Ιδιοκτήτης ακινήτων σε ακριβές περιοχές του λεκανοπεδίου έχει ακίνητα συνολικής αξίας 500.000 ευρώ και επιβαρύνεται με φόρο 300 ευρώ. Μείωση της περιουσίας στα 400.000 ευρώ (δηλαδή κατά 20%) συρρικνώνει την επιβάρυνση στα 100 ευρώ
Το ποσό «ευαίσθητος» είναι ο ΕΝΦΙΑ στις αλλαγές των αντικειμενικών αξιών φαίνεται και από τα ακόλουθα στοιχεία:
  • Αν σε μια περιοχή που σήμερα έχει τιμή ζώνης από 1000 έως 1500 ευρώ, επέλθει τέτοια μείωση ώστε η τιμή ζώνης να πέσει κάτω από τα 1000 ευρώ, ο ΕΝΦΙΑ θα μειωθεί κατά 22%
  • Για ακίνητα σε περιοχές που σήμερα έχουν τιμή ζώνης από 1500 έως 2000 ευρώ, πτώση στο προηγούμενο κλιμάκιο (δηλαδή κάτω από τα 1500 ευρώ) θα φέρει και μείωση του φόρου κατά 18%.
Σε ακίνητο που σήμερα έχει τιμή ζώνης 2000 έως 2500 ευρώ η όποια μείωση που θα φέρει την τιμή κάτω από τις 2000 ευρώ θα φέρει και μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 18%
Στο συμπληρωματικό φόρο ακινήτων, οι μειώσεις των αντικειμενικών αξιών θα έχουν άμεση επίπτωση καθώς και ο αριθμός των υπόχρεων θα μειωνόταν και ο το ποσό του φόρου θα ήταν λιγότερο για όσους θα εξακολουθούσαν να διατηρούν περιουσίες άνω των 300.000 ευρώ.

Εκτός τόπου και χρόνου και οι νέες αντικειμενικές αξίες

Τεράστια είναι η απόσταση που χωρίζει τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων από τις πραγματικές.
ektos-topou-kai-xronou-oi-nees-antikeimenikes-aksies
 
Τρία γραφεία στην περιοχή της Καπνικαρέας, επιφάνειας 70, 53 και 49 τετραγωνικών αντίστοιχα, άλλαξαν φέτος χέρια προς 135.000ευρώ με  μια συμβολαιογραφική πράξη.
Μπορεί το τίμημα να μην έκανε ιδιαίτερη εντύπωση σε κανέναν αν το συμβόλαιο δεν ανέγραφε ότι η αντικειμενική αξία των τριών αυτών γραφείων ανέρχεται στις…422.550 ευρώ.
Ο αγοραστής αυτών των γραφείων, επιβαρύνεται και με ΕΝΦΙΑ και μεσυμπληρωματικό φόρο ακινήτων επειδή η αξία της περιουσίας που απέκτησε ξεπερνά τις 422.550 ευρώ στα χαρτιά.
Στην πραγματικότητα όμως, διαθέτει ένα περιουσιακό στοιχείο που στην αγορά «πιάνει» 135.000 ευρώ.
Το παράδειγμα είναι ένα από τα εκατοντάδες που θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος για να αποδείξει την τεράστια απόσταση που χωρίζει τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων από τις πραγματικές.
Αυτή η χαώδης απόσταση –που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμη και το 40%- δεν αναμένεται να εξαλειφθεί ούτε μετά τη διόρθωση των αντικειμενικών αξιών
Η χαώδης απόσταση –που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμη και το 40%- δεν αναμένεται να εξαλειφθεί ούτε μετά τη διόρθωση των αντικειμενικών αξιών.
Το πόρισμα που παρέδωσε χθες η επιτροπή που συστήθηκε με εντολή του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, αποφάνθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις… δημοσιονομικές επιπτώσεις και όχι τις πραγματικές συνθήκες στην αγορά. Η μεσοσταθμική μείωση από 5% έως 20% περισσότερο θα αποτελέσει «μπάλωμα» για να βγει η υποχρέωση απέναντι στο ΣτΕ και λιγότερο ουσιαστική κίνηση.
Για ποιο λόγο το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει την «εδώ και τώρα» σύγκλιση των πραγματικών αξιών με τις αντικειμενικές;
Πρώτον διότι όσο μεγαλύτερη θα είναι η μείωση των αντικειμενικών αξιών, τόσο μεγαλύτερη θα πρέπει να είναι και η αύξηση των συντελεστών του ΕΝΦΙΑ.
Από την άλλη υπάρχει και η ανάγκη των τραπεζών να μην υποτιμηθούν σημαντικά οι αξίες των ακινήτων που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους.
Η χαοτική πλέον απόσταση που χωρίζει την πραγματική από την αντικειμενική αξία, δεν εντοπίζεται μόνο στις φθηνές αλλά και στις ακριβές περιοχές του λεκανοπεδίου.
Διαμέρισμα 57 τετραγωνικών στη Βάρη, πουλήθηκε προς 30.000 ευρώ με την αντικειμενική του αξία να διαμορφώνεται στις 66.681 ευρώ.
Μεζονέτα στη Νέα Ερυθραία 200 τετραγωνικών με μικρή πισίνα 34 τετραγωνικών μέτρων, είχε αντικειμενική αξία 786.807 ευρώ με τα δεδομένα του 2007 αλλά πουλήθηκε προς 480.000 ευρώ.
Τα πραγματικά παραδείγματα που δείχνουν την απόσταση αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές είναι ουκ ολίγα: Οικόπεδο στην Αίγινα πουλήθηκε περίπου στο ένα πέμπτο της αντικειμενικής αξίας.
Διαμερίσματα στο 6ο και στο 7ο διαμέρισμα της Αθήνας άλλαξαν χέρια στο ένα τρίτο της αντικειμενικής ενώ ακόμη και σε ακριβές περιοχές του λεκανοπεδίου όπως η Γλυφάδα, η Κηφισιά και ο Παπάγου, ιδιοκτήτες αποφάσισαν να μεταβιβάσουν κάνοντας «έκπτωση» από 30 έως και 50% σε σχέση με την τιμή που αποδέχεται η εφορία.

Οι νέες αντικειμενικές: Που πέφτουν, που ανεβαίνουν

Πόρισμα κομμένο και ραμμένο στις δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας παρέδωσε η επιτροπή που συστήθηκε με εντολή Τσακαλώτου.
oi-nees-antikeimenikes-pou-peftoun-pou-anebainoun
 
Πόρισμα κομμένο και ραμμένο στις δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας το οποίο δεν οδηγεί σε εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές παρέδωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή που συστήθηκε με εντολή Τσακαλώτου με στόχο την αλλαγή στις τιμές ζώνης των ακινήτων.
Ουσιαστικά, το πόρισμα οδηγεί σε μεσοσταθμικές μειώσεις της τάξεως του 20% τη στιγμή όμως που σε δεκάδες περιοχές η διαφορά αντικειμενικών-πραγματικών ξεπερνά το 40%.
Μετά και την παραλαβή του πορίσματος, το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, σε δύο αλλαγές. Η μία θα γίνει άμεσα και θα έχει αναδρομική ισχύ προκειμένου να ικανοποιηθεί η απόφαση του ΣτΕ και η δεύτερη θα γίνει προς το τέλος του 2016 προκειμένου να επέλθει η πλήρης εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικες
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση της επιτροπής προς τον υπουργό Οικονομικών είναι να υπάρξουν αναπροσαρμογές πολλών ταχυτήτων  στις τιμές ζώνης. Οι αλλαγές θα στηριχτούν στους ακόλουθους άξονες:
1.       Σημαντική μείωση άνω του 15-20% στις λεγόμενες «ακριβές» περιοχές ειδικά στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Έτσι, στα ακριβά νότια προάστια (Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη κλπ) αλλά και στα βόρεια (Φιλοθέη, Ψυχικό, Εκάλη κλπ) όπου οι πραγματικές αξίες αποκλίνουν πλέον αισθητά σε σχέση με τις αντικειμενικές, οι μειώσεις στις τιμές ζώνης θα είναι διψήφιες. Μετά τις αλλαγές θα εκλείψουν οι πίνακες με τιμές ζώνης της τάξεως των 6000-7000 ευρώ ανά τετραγωνικό που υπάρχουν σήμερα.
2.       Στις «μεσαίες» περιοχές  οι μειώσεις στις τιμές ζώνης θα είναι μικρότερες και σε πολλές περιπτώσεις μονοψήφιες. Οι μεσαίες περιοχές καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα έσοδα του ΕΝΦΙΑ.
3.       Σε φθηνές αλλά και «καινούργιες» περιοχές (ζώνες όπου πέρασε το μετρό και οι οποίες γνώρισαν ανάπτυξη ακόμη και μέσα στην κρίση) δεν αποκλείεται να υπάρξουν οριακές ή και καθόλου μεταβολές ενώ δεν θα λείψουν και οι περιπτώσεις αυξήσεων.

Οι επιπτώσεις στον ΕΝΦΙΑ- Παραδείγματα

Ποιες είναι όμως οι επιπτώσεις από τις αναδρομικές αλλαγές τριών ταχυτήτων στις αντικειμενικές αξίες; Η μεγαλύτερη αλλαγή από την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, θα έχει να κάνει με τον ΕΝΦΙΑ του 2016. Η επίπτωση μπορεί αποτυπώνεται μέσα από τα ακόλουθα παραδείγματα:
1.       Διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 2200 ευρώ. Ο ΕΝΦΙΑ για το συγκεκριμένο ακίνητο υπολογιζόταν μέχρι τώρα με 6 ευρώ το τετραγωνικό και ο ιδιοκτήτης του πλήρωνε 600 ευρώ. Μετά την αλλαγή, η τιμή ζώνης αναπροσαρμόζεται από τα 2200 στα 1760 ευρώ. Με την υφιστάμενη κλίμακα υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ ο φόρος μειώνεται από τα 6 ευρώ ανά τετραγωνικό στα 4,5 ευρώ ανά τ.μ και ο ιδιοκτήτης γλιτώνει 150 ευρώ φόρο.
2.       Διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 1000 ευρώ η οποία αποφασίζεται να αυξηθεί κατά 10%. Σήμερα, ο ΕΝΦΙΑ υπολογίζεται με 2,9 ευρώ ανά τετραγωνικό. Μετά την αύξηση, ο φόρος θα υπολογίζεται με 3,7 ευρώ ανά τετραγωνικό και ο ιδιοκτήτης θα επιβαρυνθεί με 80 ευρώ.
3.       Ιδιοκτήτης ακινήτων σε ακριβές περιοχές του λεκανοπεδίου έχει ακίνητα συνολικής αξίας 500.000 ευρώ και επιβαρύνεται με φόρο 300 ευρώ. Μείωση της περιουσίας στα 400.000 ευρώ (δηλαδή κατά 20%) συρρικνώνει την επιβάρυνση στα 100 ευρώ
Με το που θα κλειδώσουν οι νέες τιμές ζώνης, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα αναλάβει να υπολογίσει τις δημοσιονομικές επιπτώσεις επί του ΕΝΦΙΑ. Και για το 2016, έχουμε δεσμευτεί με το μνημόνιο ότι ο φόρος κατοχής ακινήτων θα πρέπει να αποδώσει τα 2,65 δις. ευρώ που απέδωσε και το 2015. Αν κριθεί απαραίτητο, θα αναπροσαρμοστούν  και οι συντελεστές του φόρου ανά ακίνητο αλλά και η κλίμακα υπολογισμού του συμπληρωματικού φόρου. Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών παραμένει η κατάργηση του φόρου ανά ακίνητο και η επιβολή ενός νέου φόρου τύπου ΦΜΑΠ. Αυτό όμως θα εξαρτηθεί τελικώς και από τις δημοσιονομικές επιπτώσεις που θα έχει μια τόσο μεγάλη αλλαγή.
Κι όμως αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Διότι την ίδια στιγμή, οικόπεδα και αγροτεμάχια σε Πάρο, Μήλο και Μύκονο άλλαζαν χέρια με…premium έως και 457% σε σχέση με την αντικειμενική αξία ενώ διαμερίσματα σε Νέα Ερυθραία Βύρωνα και Παλαιό Φάληρο, πωλούνταν με τίμημα υψηλότερο από 50% έως και 185% της αντικειμενικής.