Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

2ο Συνέδριο Επιχειρηματικότητας Ναυτεμπορικής Φυγή προς τα εμπρός Βέλτιστες στρατηγικές στα χρόνια της κρίσης


ΣΥΝΕΔΡΙΟ
2ο Συνέδριο Επιχειρηματικότητας Ναυτεμπορικής
Φυγή προς τα εμπρός
Βέλτιστες στρατηγικές στα χρόνια της κρίσης
Τα εμπόδια τα οποία αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στο σημερινό αντίξοο περιβάλλον, αλλά και οι ευκαιρίες οι οποίες διαφαίνονται μέσα από την ανάδειξη νέων τάσεων στις διεθνείς αγορές, τέθηκαν στο επίκεντρο του 2ου Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας με τον τίτλο «Φυγή προς τα εμπρός: Βέλτιστες στρατηγικές στα χρόνια της κρίσης», το οποίο διοργάνωσε η «Ναυτεμπορική» την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, στην Αθήνα.

Στο δίλημμα «φτηνό εργατικό δυναμικό και χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές ή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού εξαιρετικής ποιότητας ως βάση της στρατηγικής» η κυβέρνηση απαντά το δεύτερο, δήλωσε από το βήμα του συνεδρίου ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης.

Τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων εξήγγειλε η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θεοδώρα Τζάκρη. Το νέο αυτό εργαλείο, το οποίο για πρώτη φορά θα τεθεί σε εφαρμογή στη χώρα μας, εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας απλοποίησης αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων που προωθεί το Υπουργείο σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα. Με το νέο σύστημα θα εκδίδονται πολύ σύντομα οι άδειες των επιχειρήσεων που θα δραστηριοποιούνται στους τομείς μεταποίησης, τροφίμων και ποτών, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και του τουρισμού ― τομείς οι οποίοι είναι και οι πρώτοι που θα απλοποιηθούν, ενώ σταδιακά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.

ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ - ΛΕΤΤΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ - ΘΑΝΟΣ ΤΣΙΡΟΣ - ΠΛΑΤΩΝ ΤΣΟΥΛΟΣ
(Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 09/06/2016, 10/06/2016, 13/06/2016 & 21/06/2016)
Το βασικό συμπέρασμα:
events.naftemporiki.gr/Epixeirimatikotita2016
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ AΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Εάν έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά με το συνέδριο ή χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες,
μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα εξής:

Για πληροφορίες:

Δέσποινα Τραυλού, τηλ.: 210 6047 145, κιν.: 697 6722 430, email: dtravlou@naftemporiki.gr
Ανδρέας Θεοδωρόπουλος, τηλ.: 210 51 98 148, email: atheodo@naftemporiki.gr
Εύη Φακίρογλου, τηλ.: 210 51 98 280 /281, fax: 210 51 46 012, email: marketing@naftemporiki.gr
Για να διαγραφείτε από το newsletter κάντε κλικ εδώ.



ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Τα εμπόδια τα οποία αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στο σημερινό αντίξοο περιβάλλον, αλλά και οι ευκαιρίες οι οποίες διαφαίνονται μέσα από την ανάδειξη νέων τάσεων στις διεθνείς αγορές, τέθηκαν στο επίκεντρο του 2ου Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας με τον τίτλο «Φυγή προς τα εμπρός: Βέλτιστες στρατηγικές στα χρόνια της κρίσης», το οποίο διοργάνωσε η «Ναυτεμπορική» την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, στην Αθήνα.

Στο δίλημμα «φτηνό εργατικό δυναμικό και χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές ή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού εξαιρετικής ποιότητας ως βάση της στρατηγικής» η κυβέρνηση απαντά το δεύτερο, δήλωσε από το βήμα του συνεδρίου ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης.

Τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων εξήγγειλε η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θεοδώρα Τζάκρη. Το νέο αυτό εργαλείο, το οποίο για πρώτη φορά θα τεθεί σε εφαρμογή στη χώρα μας, εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας απλοποίησης αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων που προωθεί το Υπουργείο σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα. Με το νέο σύστημα θα εκδίδονται πολύ σύντομα οι άδειες των επιχειρήσεων που θα δραστηριοποιούνται στους τομείς μεταποίησης, τροφίμων και ποτών, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και του τουρισμού ― τομείς οι οποίοι είναι και οι πρώτοι που θα απλοποιηθούν, ενώ σταδιακά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.


ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ – ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ – ΛΕΤΤΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ – ΘΑΝΟΣ ΤΣΙΡΟΣ – ΠΛΑΤΩΝ ΤΣΟΥΛΟΣ
(Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 09/06/2016, 10/06/2016, 13/06/2016 & 21/06/2016) 



DIO_9995.jpg
Στο δίλημμα «φτηνό εργατικό δυναμικό και χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές ή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού εξαιρετικής ποιότητας ως βάση της ανάπτυξης» η κυβέρνηση συναινεί υπέρ του δευτέρου, δήλωσε από το βήμα του συνεδρίου ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, σημειώνοντας ότι «τα φορολογικά στηρίζουν ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος ως βασικό μέρος του συστήματος δίκαιης ανάπτυξης». Αναφερόμενος στη συμφωνία που σηματοδότησε την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης του τρίτου προγράμματος προσαρμογής, ο κ. Σταθάκης ανέδειξε τους εξής τρεις πυλώνες: σταθερότητα δημόσιων οικονομικών, σταθερότητα χρηματοπιστωτικού συστήματος, διαρθρωτικές αλλαγές. Επίσης, υπογράμμισε ότι το σχέδιο του αναπτυξιακού νόμου βρίσκεται σε τελική φάση ολοκλήρωσης με στόχο την ανάδειξη μιας στρατηγικής εξόδου από την κρίση και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, κάνοντας την επισήμανση ότι οι εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας ανέρχονται μόλις στο 15% του ΑΕΠ έναντι 25% άλλων μεσογειακών χωρών και έναντι πολύ υψηλότερων επιδόσεων άλλων χωρών.
Ο γενικός διευθυντής της «Ναυτεμπορικής» Γιάννης Περλεπές, κατά την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, απηύθηνε το ερώτημα «πώς μπορούμε να επιτύχουμε παράλληλα δημοσιονομική σταθερότητα και ανάπτυξη;» εκφράζοντας την προσδοκία ότι με τον προωθούμενο αναπτυξιακό νόμο οι εταιρείες «θα αναλάβουν καινοτόμες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες».
Την εκτίμηση ότι οι μεταρρυθμίσεις τις οποίες έχει ανάγκη η χώρα «δεν θα υλοποιηθούν από αυτή την κυβέρνηση», η οποία «κατά βάθος αντιπαλεύει την επιχειρηματικότητα, που δεν είναι συμβατή με το πολιτικό της DNA» εξέφρασε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης. «Όλοι προεξοφλούν ότι θα χρειαστούν πρόσθετα μέτρα και η ενεργοποίηση του “κόφτη” θεωρείται δεδομένη», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ν.Δ., ο οποίος άσκησε δριμεία κριτική στη διαπραγματευτική τακτική της κυβέρνησης, λέγοντας ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης προκάλεσε απώλεια ΑΕΠ της τάξης των 21 δισ. ευρώ. «Το τίμημα ήταν κόστος 5.000 ευρώ για κάθε ελληνικό νοικοκυριό» σημείωσε και χαρακτήρισε το μείγμα των μέτρων που επέλεξε η κυβέρνηση βαθιά υφεσιακό, καθώς «επιλέγει να επιτύχει τους αυστηρούς δημοσιονομικούς στόχους με μεγάλη έμφαση στην αύξηση των φόρων και μικρότερη έμφαση στον περιορισμό των δαπανών». Επιπροσθέτως χαρακτήρισε ως «αδειανό πουκάμισο» τον προωθούμενο αναπτυξιακό νόμο, καθώς οι πόροι του «με το ζόρι φτάνουν τα 500 εκατ. για τα επόμενα 5 χρόνια» την ώρα που το ίδιο διάστημα η χώρα «χρειάζεται επενδύσεις ύψους 100 δισ.».
Την εκτίμηση ότι με την υπογραφή του πρώτου βιομηχανικού έργου της Creta Farms στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου Γιούνκερ και με τον νέο επενδυτικό νόμο δημιουργείται πλέον ένα νέο σκηνικό για τη χρηματοδότηση επιχειρηματικών σχεδίων στην Ελλάδα εξέφρασε η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού Θεοδώρα Τζάκρη. Η κυρία Τζάκρη έστειλε το μήνυμα ότι η ίδια θα κάνει ό,τι μπορεί για να διευκολύνει τη λειτουργία των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, θεωρώντας ως προσωπική της ευθύνη να δημιουργηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας. Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι η κυβέρνηση προωθεί προγράμματα για την ψηφιακή βιομηχανία, την ενεργειακή αποτελεσματικότητα, τη λειτουργία και την ενίσχυση βιομηχανικών πάρκων υποδομών logistics στις περιφέρειες της χώρας, όπως και για τη σύγχρονη μεταποίηση, μέσω της χρηματοδότησης υφιστάμενων και νέων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Επιπλέον, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας της «Ν», η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού εξήγγειλε τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Το νέο αυτό εργαλείο, το οποίο για πρώτη φορά θα τεθεί σε εφαρμογή στη χώρα μας, εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας απλοποίησης αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων που προωθεί το υπουργείο σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα. Με το νέο σύστημα θα αδειοδοτούνται πολύ σύντομα οι επιχειρήσεις στους τομείς μεταποίησης, τροφίμων και ποτών, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και του τουρισμού, οι οποίοι είναι και οι πρώτοι που θα απλοποιηθούν, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι τομείς.
Όπως εξήγησε στη «Ν» η κα Τζάκρη στο περιθώριο του συνεδρίου, το σύστημα αυτό προβλέπεται να αποτελέσει τον κεντρικό ηλεκτρονικό μηχανισμό διαχείρισης της αδειοδοτικής και ελεγκτικής διαδικασίας. Όποιος επιθυμεί να ξεκινήσει μια επιχείρηση, μπορεί να επισκέπτεται τον σχετικό ιστότοπο για να ενημερωθεί για τα απαιτούμενα. Ταυτόχρονα, μέσω συστήματος θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά οι διαδικασίες, θα παρακολουθείται η πορεία των αιτήσεων και θα υπάρχει το αδειοδοτικό ιστορικό κάθε επιχείρησης. Η υφυπουργός σημείωσε ότι η αυτοματοποίηση των διαδικασιών έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τον συνολικό χρόνο αδειοδότησης, αλλά και να ενισχύσει τη διαφάνεια. Οι διαδικασίες αδειοδότησης που σχεδιάζονται θα ακολουθούν τη φιλοσοφία της one-stop-shop αδειοδότησης. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε και υλοποιείται το εν λόγω σύστημα ως ενιαίο έργο, του οποίου οι εργασίες σχεδιασμού ξεκίνησαν να εξελίσσονται παράλληλα με τις εργασίες της διυπουργικής ομάδας και των υποομάδων εργασίας για τον σχεδιασμό των νέων αυτοματοποιημένων διαδικασιών.

Ενότητα 1

Το επιχειρηματικό περιβάλλον: Κίνητρα, θεσμικό πλαίσιο, τάσεις, προοπτικές

Γιάννης Περλεπές, Γενικός Διευθυντής, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονιστής: Γιάννης Περλεπές, Γενικός Διευθυντής, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

1ο Πάνελ: Τα εμπόδια που αντιμετωπίζει το επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης και προτάσεις υπέρβασής τους
Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ)
Μιχάλης Μασουράκης, Επικεφαλής Οικονομολόγος, ΣΕΒ
Κωνσταντίνος Μίχαλος, Πρόεδρος, Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), Πρόεδρος, Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ)
Αθανάσιος Σαββάκης, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ)
Αθανάσιος Σκορδάς, Πρόεδρος ΔΣ, Ιχθυοτροφεία ΣΕΛΟΝΤΑ ΑΕΓΕ, π. Υφυπουργός Ανάπτυξης
Νίκος Χαιρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος, ΠΑΕΓΑΕ
Χρήστος Χαρπαντίδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ
«Την κρίση που διανύει η Ελλάδα πολύ δύσκολα θα μπορούσε να έχει αντιμετωπίσει κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, αλλά, από την άλλη πλευρά, καμία άλλη χώρα δεν θα αντιμετώπιζε μια τέτοια κρίση όπως η Ελλάδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης. Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε στους αναξιοποίητους πυλώνες ανάπτυξης στη χώρα, όπως η αγροτική παραγωγή («σήμερα εισάγουμε το 60% των τροφίμων») και περιέγραψε μια σειρά εμποδίων για την προσέλκυση επενδύσεων. Σημείωσε, επίσης, ότι τα 2,5 από τα 3,6 δισ. του αναπτυξιακού νόμου θα καταλήξουν σε παλιές οφειλές, ενώ υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση σε δανεισμό ανέρχονται μόλις στο 30%, «το υπόλοιπο 70% είναι αποκομμένο», όταν στην Ευρώπη το ποσοστό των επιχειρήσεων που δεν έχει πρόσβαση σε χρηματοδότηση ανέρχεται μόλις στο 10%-17%. Όπως δήλωσε ο κ. Κορκίδης, τo Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει διαπιστώσει ότι οι ΜμΕ συχνά βρίσκονται σε αδύναμη θέση από πλευράς κεφαλαιοποίησης, που υπονομεύεται ακόμη περισσότερο από την κουλτούρα των καθυστερήσεων πληρωμών στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, ανάλογα με τη χώρα, οι ΜμΕ υποχρεώνονται να περιμένουν από 20 έως και πάνω από 100 ημέρες κατά μέσο όρο για να εισπράξουν τα τιμολόγιά τους. Μία στις τέσσερις πτωχεύσεις οφείλεται σε καθυστερήσεις πληρωμών. Αυτό οδηγεί σε απώλεια 450.000 θέσεων εργασίας και ζημία ύψους 25 δισ. ευρώ κάθε χρόνο.
Στην «υπερφορολόγηση», για την οποία ευθύνονται «οι αριστερές καταβολές της κυβέρνησης με τη “συνενοχή” των πιστωτών», στάθηκε ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΣΕΒ Μιχάλης Μασουράκης. Επισήμανε ότι σήμερα στην Ελλάδα γίνονται 18 δισ. επενδύσεις και οι αποσβέσεις είναι πολύ μεγαλύτερες, αγγίζοντας τα 30-32 δισ. «Έχουμε ευθύνη να κάνουμε πιο εξωστρεφή την οικονομία μας και να επιλύσουμε τα διαρθρωτικά μας προβλήματα, που εμποδίζουν την επιχειρηματικότητα και την ανάληψη κινδύνου», τόνισε ο κ. Μασουράκης, μιλώντας για τεραστίων διαστάσεων αποεπένδυση στη χώρα τα τελευταία 10 χρόνια. «Μόνο με ισχυρές επενδυτικές πρωτοβουλίες μπορεί να διατηρηθεί το βιοτικό επίπεδο», σημείωσε.
«Δεν υπάρχει οικονομική θεωρία που να προβλέπει τη βιωσιμότητα μιας οικονομίας μετά από 7 χρόνια ύφεσης» διεμήνυσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της ΚΕΕΕ Κωνσταντίνος Μίχαλος, τονίζοντας ότι «ο λόγος για τον οποίο έχουμε αντέξει είναι το προϊόν της... παραοικονομίας: 42 δισ. έφυγαν από τους τραπεζικούς λογαριασμούς μόνο το 2015, και τα χρήματα αυτά φέρεται να έχουν μειωθεί στα 25 δισ.». «Τα επενδυτικά κεφάλαια είναι σαν τα πουλιά: αν τα τρομάξεις, φεύγουν και δεν επιστρέφουν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μίχαλος, ο οποίος τόνισε ότι ο προβληματισμός επίδοξων ξένων επενδυτών για την αστάθεια του φορολογικού συστήματος είναι υψηλότερος και από τη φορολόγηση.
«Capital controls, πολιτική αβεβαιότητα, κυβερνητική αναβλητικότητα» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΣΒΒΕΑθανάσιος Σαββάκης, περιγράφοντας το περιβάλλον που ωθεί την Ελλάδα να καταλαμβάνει μία μόλις θέση επάνω από τη Βραζιλία, τη Βενεζουέλα και την Ουκρανία με βάση την ανταγωνιστικότητα (Ιnstitute for Management Development, 2015), γεγονός «που καταδεικνύει και την κρισιμότητα της κατάστασης». Ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ επισήμανε το υψηλό κόστος χρήματος για την ελληνική επιχείρηση με μέσο επιτόκιο 5%-5,5% έναντι αρνητικών επιτοκίων σε άλλες χώρες. «Κι αυτό για τις επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση σε ρευστότητα, διότι υπάρχουν κι αυτές που δεν έχουν» παρατήρησε ο κ. Σαββάκης, μιλώντας για την ανάγκη διασφάλισης χρηματοδοτικών εργαλείων που θα υποκαθιστούν τον τραπεζικό δανεισμό.
«Η ασυμμετρία μεταξύ πολιτικού και διοικητικού χρόνου στην Ελλάδα εμποδίζει σε μεγάλο βαθμό τις απαιτούμενες αλλαγές» παρατήρησε ο πρόεδρος του Δ.Σ. στα Ιχθυοτροφεία ΣΕΛΟΝΤΑ, πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης Αθανάσιος Σκορδάς, τονίζοντας ότι ο χρόνος που μεσολαβεί υπερβαίνει «όχι απλώς τη μέση θητεία ενός κυβερνητικού στελέχους, αλλά τις κυβερνητικές θητείες ολόκληρες». Ο κ. Σκορδάς επισήμανε ότι μέσα στα επόμενα 4 χρόνια θα έχουμε περισσότερες από 220 δισ. διασυνδεδεμένες συσκευές παγκοσμίως και μια αλματώδη τεχνολογική εξέλιξη στον τρισδιάστατο εκτυπωτή. «Αν ολοκληρωθεί και η TTIP, θα μιλάμε πραγματικά για έναν άλλο κόσμο. Θα έχουμε μια ενιαία αγορά από το Καστελόριζο μέχρι το Βανκούβερ» ανέφερε χαρακτηριστικά διερωτώμενος ποια είναι η μέριμνα της ελληνικής Πολιτείας για την προοπτική που διανοίγεται μέσα από αυτές τις εξελίξεις.
«Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας ανέρχεται στο 10,8% του ΑΕΠ και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μετά τον τουρισμό» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΠΑΕΓΑΕ Νίκος Χαιρέτας. Επισήμανε ότι πρόκειται για έναν κατακερματισμένο κλάδο, ο οποίος «πέρα από το καμμάτι της διεθνούς μεταφοράς δεν έχει καμία εξωστρέφεια», ενώ μίλησε για την ανάγκη συγχωνεύσεων σε έναν κλάδο που σημειώνει μεν μεγάλη αποεπένδυση, έχοντας δε μεγάλες ευκαιρίες.
«Είμαστε υπερβολικά εστιασμένοι στα δικά μας προβλήματα και φοβάμαι ότι αν κάποια στιγμή θα σηκώσουμε το κεφάλι θα δούμε έναν άλλο κόσμο», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Παπαστράτος Χρήστος Χαρπαντίδης.  Όπως είπε χαρακτηριστικά, το 2025 η οικονομία της Ινδίας θα είναι τριπλάσια από την οικονομία της Ιαπωνίας. Στο ίδιο πλαίσιο υπογράμμισε ότι είναι σε εξέλιξη μια αλλαγή του μοντέλου της επιχειρηματικότητας.

Ενότητα 2

Η επιχείρηση: Αντιμετώπιση προκλήσεων, προσδιορισμός τάσεων και ενδοσκόπηση

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονιστής: Γιάννης Περλεπές, Γενικός Διευθυντής, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

2ο Πάνελ: Διοίκηση και εταιρική στρατηγική
Εταιρικές στρατηγικές με τη ματιά του CEO
Περικλής Βενιέρης, Green Cola
Δημήτριος Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, Aegean (Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ)
Δημήτριος Στ. Σαράντης, Πρόεδρος, ΤΥΡΑΣ Α.Ε., Διευθύνων Σύμβουλος, Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε.
Αντώνης Τσιμπούκης, Γενικός Διευθυντής, Cisco Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα
Κωνσταντίνος Φρουζής, Γενικός Διευθυντής & Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Creta Farms
Ο Περικλής Βενιέρης, εκ των ιδρυτών της Green Cola, αναφέρθηκε στο εγχείρημά του, από το έτος ίδρυσης 2011 μέχρι τη διάθεση του πρώτου δείγματος στην αγορά το 2012, το επίσημο λανσάρισμα το 2014 και την είσοδο νέων συνεργατών προσφάτως, όπως ο Γ. Χήτος. «Πίστη, πλάνο, καινοτομία, εξωστρέφεια και συνεργασίες» είναι, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, το κλειδί της επιτυχίας του. «Αν είχαμε κι ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, αυτό θα βοηθούσε στην ταχύτερη εξέλιξή μας, όπως και όλης της βιομηχανίας» πρόσθεσε.
Ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean (Αεροπορία Αιγαίου Α.Ε.), περιέγραψε την επιτυχία της επιχείρησης στην οποία ηγείται και που κατάφερε να αναπτυχθεί εν μέσω κρίσης. Στηρίχθηκε στις διεθνείς αγορές, στις οικονομίες κλίμακος, στην επένδυση και στη βελτίωση των υπηρεσιών της προς τους πελάτες της και στην ενίσχυση της παραγωγικότητας με επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της. «Χωρίς τους ανθρώπους μας δεν θα μπορούσαμε να αναπτυχθούμε ούτε να αντιμετωπίσουμε την κρίση των τελευταίων ετών. Πιστεύουμε πως ό,τι κι αν έχουμε κάνει, μπορούμε πάντα να πάμε ένα βήμα παραπάνω ― αυτή είναι η φιλοσοφία μας κι έτσι μπορούμε να ανταγωνιστούμε στον διεθνή χώρο. Η προσπάθεια είναι συνεχής» σημείωσε μεταξύ άλλων.
Ο Δημήτρης Στ. Σαράντης, πρόεδρος της ΤΥΡΑΣ Α.Ε. και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε., περιέγραψε πώς κατάφερε να εξελίξει την οικογενειακή του επιχείρηση σε μία ... πολυεθνική. «Η τέχνη του εφικτού είναι το επιχειρείν. Πάντα όμως υπήρχε στη δουλειά μας η αγάπη για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ο κόπος να ενημερωθούμε και να εκπαιδευτούμε για τις νέες τεχνολογίες». Ιδιαιτέρως εστίασε στην αξία του ανθρώπινου δυναμικού και στη σημασία της διαχείρισης και αξιοποίησης του ανθρώπινου κεφαλαίου.
Ο Αντώνης Τσιμπούκης, γενικός διευθυντής της Cisco Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας, επισήμανε ότι η τεχνολογία συνιστά βασικό στοιχείο εταιρικής επιτυχίας, γεγονός που οδηγεί την εταιρεία του να εστιάζει σε ένα πλήρες πακέτο προς επιχειρήσεις. «Δεν είμαστε πίσω σε επίπεδο αιχμής τεχνολογικής επένδυσης, είμαστε σε καλό δρόμο», ανέφερε ο κ. Τσιμπούκης, χαρακτηρίζοντας όμως ανασταλτικό παράγοντα στην ελληνική αγορά την έλλειψη ρευστότητας.
Αν υπήρχαν πολλές Creta Farms, θα είχαμε μια εντελώς διαφορετική οικονομία, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Φρουζής, γενικός διευθυντής & αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Εξήγησε πώς η εταιρεία του στηρίζεται στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (17 πατέντες), γεγονός το οποίο επιβράβευσε η ΕΤΕπ, εγκρίνοντας σχετική χρηματοδότηση. Μεταξύ άλλων, ο κ. Φρουζής έδωσε έμφαση στις παραμέτρους της ποιότητας και της ασφάλειας.
Ο Νίκος Σαχίνης, commercial director της Retail@Link, εστίασε στην αναγκαιότητα του να διερευνήσουν οι επιχειρήσεις το ενδεχόμενο υιοθέτησης αυτόματων μηχανισμών για την ταχύτερη διεκπεραίωση των καθημερινών συναλλαγών (παραγγελίες, έκδοση τιμολογίων κ.λπ.), καθώς αυτό θα επιφέρει όχι μόνο σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους, αλλά και αύξηση των εσόδων λόγω της ταχύτερης εκτέλεσης των παραγγελιών. «Εστίαση στον παρονομαστή ή στον αριθμητή; Γιατί όχι και στα δύο;» ήταν το θέμα και το μήνυμα της ομιλίας του κ. Σαχίνη, καθώς και τα δύο οδηγούν στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών που πρέπει να βρίσκεται στο στόχαστρο του CFO που βλέπει πέρα από την κρίση.

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονιστής: Θάνος Τσίρος, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

3ο Πάνελ: Η εταιρική χρηματοδότηση – αγορές κεφαλαίων – χρηματοοικονομικά
Πρόσβαση στη ρευστότητα και σε νέα κεφάλαια, προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, φορολογία, ψηφιακές πληρωμές
Πέντε υψηλόβαθμα στελέχη ισάριθμων γνωστών επιχειρήσεων κλήθηκαν, στο πλαίσιο του 2ου Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας της «Ναυτεμπορικής», να τοποθετηθούν επί ενός εκ των κρισιμότερων ζητημάτων που απασχολούν αυτή την περίοδο το ελληνικό επιχειρείν: την «εταιρική χρηματοδότηση». Βασικά συμπεράσματα της συζήτησης: Κεφάλαια στις αγορές τα οποία μπορούν να αντλήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για την κάλυψη των χρηματοδοτικών τους αναγκών υπάρχουν. Όπως υπάρχουν και τα «εργαλεία» για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, τα οποία ξεπερνούν τη σύναψη των παραδοσιακών δανειακών συμβάσεων με τις ελληνικές τράπεζες. Αρκεί οι επιχειρήσεις να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε, καθώς θα βελτιώνονται οι συνθήκες στην ελληνική αγορά -κάτι που σημαίνει ότι θα αρχίσει να αποκλιμακώνεται το λεγόμενο ρίσκο χώρας-, να είναι προετοιμασμένες για να αντλήσουν αυτή τη ρευστότητα. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας εντάσσεται ακόμη και η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου, το οποίο θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η κρίση στην Ελλάδα.
Από τη συζήτηση προέκυψαν επίσης σημαντικές πληροφορίες για τις εναλλακτικές λύσεις που διερευνούν οι επιχειρήσεις για να χρηματοδοτηθούν και μία εξ αυτών η έκδοση ελληνικών ομολόγων. Οι συνομιλητές στάθηκαν στην αναγκαιότητα να υπάρξουν οι απαιτούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις ώστε να ανοίξει η «παγωμένη» αγορά των ελληνικών ομολόγων (σ.σ.: ουσιαστικά απαιτείται μια τροπολογία η οποία να ορίζει ότι η απόδοση του ομολόγου θα μπορεί να διαφοροποιείται από το δικαιοπρακτικό επιτόκιο). Εναλλακτική λύση θα μπορούσαν να αποτελέσουν οι τράπεζες του εξωτερικού οι οποίες «μπορεί να μη δανείσουν τις ελληνικές εταιρείες με επιτόκιο της τάξεως του 1%-1,5%, όπως δανείζονται άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες, αλλά ουσιαστικά θα τους προσφέρουν ένα λογικό για τα δεδομένα της εποχής κόστος χρήματος της τάξεως του 4%-5%».
Θάνος Τσίρος, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ
Χρήστος Γαβαλάς, Γενικός Διευθυντής Χρηματοοικονομικών, Όμιλος Μυτιληναίος
Δημήτρης Δελώνας, Group Chief Financial Officer & Μέλος του ΔΣ, Eurodrip
Γιώργος ΚουκουμέληςGroup Chief Financial Officer, Όμιλος Σφακιανάκη
Γιώργος Αλεβίζος, Finance Manager, Treasury, Risk, IR, Fourlis Holdings SA

Παράλληλα Πάνελ

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονιστής: Ανδρέας Θεοδωρόπουλος, Εμπορικός Διευθυντής, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

4ο Πάνελ: Μάρκετινγκ και πωλήσεις
Η σκληρή μάχη για την καταναλωτική δαπάνη
Γιώργος Αναστασιάδης, Managing Partner, MILK Branding Professionals
Ελευθέριος Γιαννακουδάκης, Retail Marketing Manager, Coral A.E. – Shell Licensee
Τατιάνα Δικαστοπούλου, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Marketing & Ανάπτυξης Εργασιών, Eurolife ERB Ασφαλιστική
Έλενα Μαθιού-Rose, Chief Brands Officer, FF Group
Μαρία Μπούρα, Head of Strategy, Marketing & Communications, Hub South East Europe, Ericsson
Μάρκετινγκ και επιχειρείν πάνε μαζί, επεσήμανε ο Γιώργος Αναστασιάδης, managing partner της MILK Branding Professionals, και τόνισε ότι η Ελλάδα έχει ευκαιρία να χτίσει μικρά εξειδικευμένα brands τα οποία στην πορεία μπορούν να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν.
Σύμφωνα με τον Ελευθέριο Γιαννακουδάκη, retail marketing manager, Coral A.E. - Shell Licensee, δουλειά του μάρκετινγκ είναι να αφουγκραστεί τις ανάγκες του καταναλωτή, που είναι βασικές, όμως αλλάζουν οι συνθήκες εντός των οποίων αναπτύσσονται και καλύπτονται αυτές οι ανάγκες. Κάθε πελάτης έχει την αξία του, που είναι μοναδική, συμπλήρωσε ο κ. Γιαννακουδάκης.
Για πρώτη φορά οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την πληροφορία για αυστηρά προσωποποιημένη εξυπηρέτηση πελατών που σημαίνει «στοχευμένο και αποτελεσματικό μάρκετινγκ». Υπάρχει σταδιακή αλλαγή και μετατόπιση, τόνισε η Τατιάνα Δικαστοπούλου, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια marketing & ανάπτυξης εργασιών στην Eurolife ERB Ασφαλιστική, εξηγώντας ότι ο σημερινός Έλληνας βιώνει μια νέα πραγματικότητα και είναι σημαντικό αυτό να γίνεται κατανοητό από τους ανθρώπους του μάρκετινγκ. Το θέμα είναι πώς σκέφτεται ο καταναλωτής και πώς μπορούν οι άνθρωποι του μάρκετινγκ να είναι σχετικοί με αυτό που αναζητά αυτή την περίοδο.
«Το βιβλίο του μάρκετινγκ γράφεται καθημερινά από τους ανθρώπους των πωλήσεων, που δίνουν την ψυχή τους για να φέρουν αποτελέσματα» ήταν ένα από τα συμπεράσματα του πάνελ. Όπως τόνισε η Έλενα Μαθιού-Rose, chief brands officer της FF Group, το μάρκετινγκ βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά και καλείται να κάνει πολλά πράγματα σε έναν κόσμο που αλλάζει.
Στις ευκαιρίες της εποχής, κυρίως λόγω της έκρηξης των τεχνολογιών, εστίασε η Μαρία Μπούρα, head of strategy, marketing & communications, Hub South East Europe της Ericsson. Οι αλλαγές είναι ταχύτατες και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας μετασχηματίζονται ραγδαία, μεταξύ των οποίων και τα οικονομικά εργαλεία, όπως είναι το μάρκετινγκ. Πλέον η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει, ενώ στις off line επιλογές πληροφόρησης προστίθενται οι on line επιλογές.

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονίστρια: Λέττα Καλαμαρά, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

5ο Πάνελ: Τεχνολογία 
Τα δεδομένα και οι εφαρμογές στο επίκεντρο
Δρ. Χάρης Αποστολόπουλος, Strategy Advisor (Corporate | Program Project Management | PMO)
Χρήστος Δημητριάδης, Επικεφαλής Ασφάλειας Πληροφοριών, INTRALOT, Πρόεδρος, Ινστιτούτο Πληροφορικής ISACA
Γιώργος Νασούλης, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Core Banking Systems, Τομέας Τεχνολογίας, Τράπεζα Πειραιώς
Λέττα Καλαμαρά, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ
«Η τεχνολογία αποτελεί πλέον τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας» ήταν το μήνυμα της συζήτησης με θέμα «τεχνολογία, τα δεδομένα και οι εφαρμογές στο επίκεντρο».
Οι περισσότεροι επιχειρηματικοί τομείς, μεταξύ των οποίων και οι τράπεζες, ήταν και συνεχίζουν να είναι πρωτοπόρες στις επενδύσεις τεχνολογίας, τόνισε ο Γιώργος Νασούλης, βοηθός γενικός διευθυντής Core Banking Systems, Τομέας Τεχνολογίας, Τράπεζα Πειραιώς. Τα τμήματα πληροφορικής των τραπεζών προσαρμόστηκαν στις νέες ανάγκες που δημιούργησε η οικονομική κρίση και παράλληλα ετοιμάζουν με γρήγορα βήματα το ψηφιακό κανάλι. H τάση είναι η παροχή ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών και το Οpen Bank API.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Δημητριάδη, επικεφαλής ασφάλειας πληροφοριών του ομίλου INTRALOT και πρόεδρο στο Ινστιτούτο Ελέγχου Συστημάτων Πληροφορικής ISACA, η ανάγκη για ταχεία υιοθέτηση των τεχνολογιών σε όλο το εύρος της οικονομίας και των επιχειρήσεων πολλές φορές ξεπερνάει τις δυνατότητες προστασίας τους. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων θεσπίσθηκε πλέον με Οδηγία της Ε.Ε. Η ασφάλεια αποτελεί κομβικό σημείο και είναι από τα πιο αναπτυσσόμενα επαγγέλματα στον χώρο της τεχνολογίας. Υπολογίζεται ότι περίπου 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στον τομέα της ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής μέχρι το 2019 και θα επενδυθούν σε αυτόν τον τομέα από τις επιχειρήσεις κεφάλαια ύψους 170 δισ. δολ. μέχρι το 2020.
Στο πλαίσιο αυτό, ο CIO παίζει καταλυτικό ρόλο στη δημιουργία ενός ασφαλούς από πλευράς τεχνολογίας και επιχειρηματικά παραγωγικού περιβάλλοντος στις επιχειρήσεις, τόνισε ο δρ Χάρης Αποστολόπουλοςstrategy advisor (Corporate | Program/Project Management | PMO).

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονίστρια: Σοφία Εμμανουήλ, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

6ο Πάνελ: Ανθρώπινο κεφάλαιο
Απασχόληση, εργασιακό περιβάλλον, εργαλεία για την αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων
Γιάννης Κουτράκης, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού Τομέων Τεχνολογίας & Δικτύου Συνεργατών Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης, ΙΒΜ
Μάρθα Μυλωνά - Οικονομάκου, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος (ΣΔΑΔΕ)
Εύχαρις Περπινιά, Διευθύντρια Τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού & Εσωτερικής Επικοινωνίας, ERGO Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρία
Σωτήρης Σταματίου, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού Διεθνούς Εμπορίας, Όμιλος Ελληνικών Πετρελαίων
Σοφία Εμμανουήλ, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ
Η οικονομική σταθερότητα, η ελάφρυνση της κοινωνίας από τη βαριά φορολογία και οι ποιοτικές θέσεις θα ανακόψουν την ορμή του brain drain, ενώ η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ πανεπιστημίων και αγοράς εργασίας, η κουλτούρα επιχειρηματικότητας και η προώθηση της ευφυούς απασχολησιμότητας θα περιορίσουν τον κίνδυνο που αναδύεται από τη σημερινή κρίση για έλλειψη ηγετών ικανών να οδηγήσουν την οικονομία στην επόμενη μέρα. Τα προαναφερόμενα αποτέλεσαν βασικά συμπεράσματα του 6ου πάνελ για το ανθρώπινο κεφάλαιο με τη συμμετοχή έμπειρων HR managers από κορυφαίες επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς.
Ειδικότερα, ο Γιάννης Κουτράκης, διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού τομέων τεχνολογίας & Δικτύου συνεργατών Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης της ΙΒΜ, χαρακτήρισε το brain drain ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την οικονομία και την κοινωνία. Απέδωσε το φαινόμενο στο γεγονός ότι «δεν δημιουργούμε χώρο για την ανάπτυξη αυτών των στελεχών, αλλά αντίθετα τον μειώνουμε. Οι αρνητικές συνέπειες για το μέλλον θα είναι έλλειψη ηγετών, μείωση του πλούτου της χώρας και προβλήματα στο ελληνικό επιχειρείν που δεν θα έχει τα κατάλληλα στελέχη για να αναπτυχθεί».
Η Μάρθα Μυλωνά - Οικονομάκου, πρόεδρος του Συνδέσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος (ΣΔΑΔΕ), αναφερόμενη στις τρέχουσες τάσεις της ελληνικής αγοράς, σημείωσε ότι «οι εταιρείες κάνουν προσλήψεις κυρίως για να αντικαταστήσουν άτομα που φεύγουν στο εξωτερικό». Παρουσίασε επίσης τις σημαντικές διαφορές στο περιβάλλον της εργασίας σήμερα σε σύγκριση με αυτό που επικρατούσε λίγα χρόνια νωρίτερα. Ανέδειξε έτσι την τάση της νέας πραγματικότητας που θέλει τις εταιρείες να χρειάζονται τους ανθρώπους που θα κάνουν γι’ αυτές τη διαφορά έναντι της παλαιότερης τάσης που ήθελε τα στελέχη να χρειάζονται την εταιρεία που θα τους αναδείξει και θα κάνει γι’ αυτούς τη διαφορά στην αγορά εργασίας. Τόνισε επίσης τη σημασία της επένδυσης στην εκπαίδευση και της εμπλοκής των ανθρώπων μέσα στην παραγωγική διαδικασία ώστε να επιτυγχάνεται ο στόχος της εταιρείας για δημιουργία αξίας. Μιλώντας για την έλλειψη δεξιοτήτων τόνισε ότι το φαινόμενο δεν απασχολεί μόνο την Ελλάδα αλλά όλο τον κόσμο, όπου οι παραδοσιακές θέσεις καταργούνται και εμφανίζονται νέες. Μίλησε επίσης για την ατζέντα 2020 της Ε.Ε. αναφορικά με τις δεξιότητες της εξωστρεφούς απασχολησιμότητας και προέβλεψε ότι στο μέλλον θα έχουμε δύο τάξεις στελεχών: των διεθνώς απασχολήσιμων εργαζόμενων και των τοπικώς απασχολούμενων.
Η Εύχαρις Περπινιά, διευθύντρια Τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού & Εσωτερικής Επικοινωνίας στην ERGO Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρεία, σχολίασε τη φυγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης ως αποτέλεσμα της ασφυξίας που νιώθουν στις εταιρείες. «Οι άνθρωποι σε μια εταιρεία αποτελούν σημείο αναφοράς για υποψηφίους που θέλουν να δουλέψουν με συγκεκριμένα στελέχη. Άρα μέρος του branding μιας εταιρείας είναι τα στελέχη της» ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Περπινιά επικαλούμενη συμπεράσματα εσωτερικής έρευνας στην Ergo. Σχολιάζοντας το σύγχρονο περιβάλλον και τη νέα κουλτούρα επικοινωνίας τόνισε πως «αν μια εταιρεία δεν αξιοποιεί την τεχνολογία ως μέσο λειτουργίας στα μάτια των εργαζομένων που θέλει να έχει, τότε δεν είναι ανταγωνιστική». Κατέληξε σημειώνοντας ότι η μεγαλύτερη ευκαιρία είναι να αναπτύξουμε ένα ελκυστικό περιβάλλον για όσους εκπατρίστηκαν.
Ο Σωτήρης Σταματίου, διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού διεθνούς εμπορίας στον Όμιλο Ελληνικών Πετρελαίων, αναφέρθηκε στη νέα κουλτούρα εργασίας και στα νέα μέσα προσέλκυσης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, επικαλούμενος παραδείγματα όπως τα βίντεο των υποψηφίων, μέσα από τα οποία καλούνται να παρουσιάσουν τις δυνατότητές τους, μια πρόταση που έρχεται να αντικαταστήσει την απλή αποστολή βιογραφικού. O κ. Σταματίου αναφέρθηκε επίσης σε πιθανούς κινδύνους. Όπως εξήγησε, «η εργασία όπως τη μάθαμε στη βιβλιογραφία οριζόταν από τον χρόνο και τον τόπο. Σήμερα δουλεύεις απ’ οπουδήποτε 24 ώρες την ημέρα. Αυτό το περιβάλλον ευνοεί τις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τον καταναλωτή πιο άμεσα… Χρειάζεται όμως προσοχή διότι η τεχνολογία μπορεί και να κουράσει... Ο καταναλωτής είναι πολύ πιο ανυπόμονος, αλλά πρέπει να δούμε τι απαιτούμε από τους ανθρώπους μας να κάνουν για να εξυπηρετήσουν τον καταναλωτή. Χρειάζεται ισορροπία διότι μπορεί και να χάσουμε στελέχη από αυτό».

Συζήτηση Πάνελ

VIDEO


Συντονιστής: Φάνης Ζώης, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ

7ο Πάνελ: Εφοδιαστική αλυσίδα και logistics
Η εξισορρόπηση της μείωσης κόστους με την αύξηση της αποδοτικότητας και τη στήριξη της ανάπτυξης
Το ενδιαφέρον των συνέδρων, όχι μόνο λόγω των ομιλητών και του κοινού που συμμετείχε δυναμικά στη συζήτηση, αλλά κυρίως λόγω των σημαντικών ζητημάτων που τέθηκαν αναφορικά με την πορεία των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση της οικονομίας κέρδισε το πάνελ της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τι χρειάζεται η ελληνική επιχείρηση σήμερα; Τι κάνουμε στο δεδομένο περιβάλλον που έχουμε; Πώς μπορεί να βγει η χώρα από αυτό το τέλμα στο οποίο βρίσκεται; Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα στα οποία απάντησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ. Τρεις βασικοί άξονες αναφέρθηκαν ως απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα 1) Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και των υποδομών της χώρας. 2) Εκπαίδευση, προκειμένου η γνώση που διδάσκεται να έρθει πιο κοντά στην πραγματική οικονομία και 3) Εξωστρέφεια με την έννοια μιας ορθολογιστικής μεθοδικής προσέγγισης ώστε να μπορέσει ο τομέας της Ε&Α να γίνει αναγνωρίσιμος από τους ξένους παίκτες, τους εταίρους μας ή και τους δανειστές μας. Από τις τοποθετήσεις των παρισταμένων έγινε σαφές πως υπάρχει αισιοδοξία, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να οδηγήσει σε έξοδο από την κρίση φτάνοντας στο επίπεδο του 13% των υπολοίπων ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών, από το 11% που βρίσκεται σήμερα στη χώρα μας.
Από τη συζήτηση προέκυψε ακόμα ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στα έργα υποδομών, μεταφορών -ιδίως με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, αλλά και του σιδηροδρόμου. Η ενίσχυση του λιμένα του Πειραιά ως πύλης εισόδου στις ευρωπαϊκές αγορές, σε συνδυασμό με την επικείμενη ανάπτυξη του Θριασίου, δίνει προοπτικές υλοποίησης ενός στρατηγικού σχεδίου που θα περιλαμβάνει τις θαλάσσιες μεταφορές, την παροχή υπηρεσιών logistics και τις χερσαίες μεταφορές - σιδηροδρομικές και οδικές. Αυτός ο στρατηγικός σχεδιασμός συνδυασμένων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας θα έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στην οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο της χώρας όσο και στην ενίσχυση του γεωπολιτικού και οικονομικού της αποτυπώματος.
Συντονιστής: Φάνης Ζώης, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΉ
Άγγελος ΧΔελήςOperations Director, LG Electronics Hellas S.A.
Μιχάλης ΖιγλήςSupply Chain and Home Services Director, DSGi South East Europe (ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ)
Γιώργος ΚοτόπουλοςDivision Manager Warehouse & Distribution,ΠΑΕΓΑΕ
Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ, Ελληνική Εταιρεία Logistics
Βασίλης Μπαρμπαγιάννης, Πρόεδρος ΔΣ, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L)
Χαράλαμπος Σκρουφούτας, Διευθυντής Logistics, ΔΕΛΤΑ Α.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: