Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

«Θολό τοπίο» για τα τέλη κυκλοφορίας φέτος- Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης

«Θολό τοπίο» για τα τέλη κυκλοφορίας φέτος- Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης

«Θολό τοπίο» για τα τέλη κυκλοφορίας φέτος- Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης

«Θολό» είναι το τοπίο σχετικά με το αν θα υπάρξουν αλλαγές φέτος στα τέλη κυκλοφορίας. Ταυτόχρονα το υπουργείο Οικονομικών περιμένει το «ok» των υπηρεσιών του για το αν τεχνικά μπορούν να πραγματοποιηθούν οι αλλαγές ως προς το επίδομα θέρμανσης.
«Θα δούμε τελικά αν θα υπάρξουν αλλαγές φέτος στα τέλη κυκλοφορίας» δήλωσαν πηγές του υπουργείου Οικονομικών σήμερα, αν και η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου θεωρεί τον σχεδιασμό του προκατόχου της, Τρύφωνα Αλεξιάδη προς τη σωστή κατεύθυνση.
Υπενθυμίζεται πως βάσει αυτού, προβλεπόταν μείωση των τελών για οχήματα πάνω από 2.000 κυβικά, ηλικίας άνω των 10 ετών και αυξήσεις για τα αντίστοιχα οχήματα ηλικίας κάτω των 10 ετών. Ένα σύστημα πιο αναλογικό και δίκαιο όπως είχε πει ο κ. Αλεξιάδης.
Ως προς το θέμα των αλλαγών στο επίδομα θέρμανσης για καλύτερη στόχευση με ανακατανομή των ποσών ανάλογα με τις κλιματικές συνθήκες ακόμα και εντός του ίδιους νομού, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το θέμα θα ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες.
«Στον βαθμό όπου μπορούν να υποστηριχθούν οι αλλαγές από τις υπηρεσίες σε τεχνικό επίπεδο, οι αλλαγές θα προχωρήσουν», ανέφερε.
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο κατάργησης ή αναβολής των επικείμενων αυξήσεων στον ΕΦΚ των καπνικών από 1η Ιανουαρίου, η ίδια πηγή ανέφερε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει τη δεδομένη στιγμή.


Τέλη Κυκλοφορίας 2017: Η τρόικα «μπλοκάρει» τις μειώσεις, απαιτεί κατάργηση των Μηδενικών Τελών

Τέλη Κυκλοφορίας 2017: Η τρόικα «μπλοκάρει» τις μειώσεις, απαιτεί κατάργηση των Μηδενικών Τελών

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Τελείωσε ήδη η πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017, παρατείνοντας την αγωνία εκατομμυρίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων, δεκάδων εισαγωγικών εταιρειών και χιλιάδων εμπόρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, ο λόγος καθυστέρησης της επίσημης ανακοίνωσης των Τελών Κυκλοφορίας 2017 προέρχεται από την τρόικα η οποία αντέδρασε στις μειώσεις που προτείνει το οικονομικό επιτελείο κυρίως για τα παλιά αυτοκίνητα, καθώς όπως εκτιμά είναι αμφίβολο αν το δημοσιονομικό έλλειμμα που θα δημιουργηθεί θα καλυφθεί από τις άρσεις ακινησιών οχημάτων αλλά και από τις αυξήσεις που θα υπάρξουν στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και μετά. Παράλληλα απαιτεί να μειωθεί το όριο των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας ώστε να πληρώνουν περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων!
Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών περιελάμβανε μικρές μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 31/12/2006 και μεγαλύτερες μειώσεις στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1999 ενώ επίσης άλλαζε και ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας (από τον κυβισμό στις εκπομπές CO2) στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2007 έως και 31/10/2010.
Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 επεκτείνονταν από το Νοέμβριο του 2010 στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και αφορούν πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Τώρα όσον αφορά στην πρόταση για επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 σε οχήματα από την 1/1/2005 και μετά απορρίφθηκε από τον πρώην Αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη καθώς από τη μία μεριά δεν υπήρχαν στοιχεία από το υπουργείο Μεταφορών και από την άλλη μεριά υπήρχε σημαντικός κίνδυνος μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από τους περίπου 600.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 είναι πραγματικά ασύμφορα και καταγράφονται αυξήσεις ακόμη και πάνω από 800%!
Ο λόγος είναι ότι τα αυτοκίνητα με ηλικίες πάνω από 10 έτη ήταν «καθαρά» για την χρονιά που πρωτοκυκλοφόρησαν και όχι για σήμερα…
Μεγάλες μάχες για τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Μεγάλη μάχη μαίνεται μεταξύ τρόικας και οικονομικού επιτελείου για τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς οι δανειστές απαιτούν να μειωθεί το όριο των ρύπων (80-85 γρ. CO2) στα λεγόμενα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας ενώ το οικονομικό επιτελείο προσπαθεί να τα διατηρήσει στα περσινά επίπεδα.
Αν τελικά το οικονομικό επιτελείο δεν καταφέρει να πείσει την τρόικα τότε το 2017 θα καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας πάνω από 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που μέχρι πρότινος δεν πλήρωναν τίποτα.

Επίσης το οικονομικό επιτελείο έχει προτείνει και αυξήσεις στους συντελεστές των Τελών Κυκλοφορίας στις εκπομπές από 161 γρ. CO2 και πάνω ώστε να αντισταθμιστούν οι απώλειες στα έσοδα αλλά η τρόικα επίσης δεν έχει πειστεί καθώς ο αριθμός των οχημάτων που επηρεάζεται είναι σχετικά μικρός και τα έσοδα θα αυξηθούν ελάχιστα...
Τεκμήρια διαβίωσης – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Η αντικατάσταση του κ. Αλεξιάδη από τη κ. Κατερίνα Παπανάτσιου αναμένεται να αλλάξει και τον σχεδιασμό για τα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα ο πρώην Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Αλεξιάδης είχε τονίσει πως θα πρέπει να πληρώνουν όσοι έχουν ακριβά αυτοκίνητα και πρέπει επιτέλους να αποσυνδεθεί τόσο το τεκμήριο διαβίωσης όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης από τον κυβισμό του κινητήρα και να συνδεθεί με την Αξία του οχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι προτάσεις για τα νέα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα θα υπολογίζονταν με βάση το 15% ή το 20% της Αξίας Λιανικής των αυτοκινήτων. Δηλαδή αν η Αξία ενός αυτοκινήτου ήταν 20.000 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης που θα έπρεπε να καλύψει ο ιδιοκτήτης του θα ήταν 3.000 ή 4.000 ευρώ αντίστοιχα.
Όσον αφορά στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης επίσης θα υπολογίζονταν με βάση την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων σε ποσοστό από 5% έως και 20% και θα συμπεριληφθούν και όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο το πρόβλημα που προέκυψε σχετικά με την σύνδεση του τεκμηρίου διαβίωσης αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων είχε να κάνει με τα παλαιότερα αυτοκίνητα και όχι με τα καινούρια καθώς οι μειώσεις στις αξίες μετά τον πρώτο χρόνο είναι πολύ μεγάλες και βέβαια είναι συνδεδεμένες και με τα χιλιόμετρα αλλά και την κατάσταση του οχήματος.
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου είχαν προτείνει τόσο το τεκμήριο όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται σε ποσοστό 90% σε βάθος 7ετίας ή 8ετίας.
Πάντως τα έσοδα από τα τεκμήρια και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης είναι υψηλά και το οικονομικό επιτελείο δεν επιθυμούν να χάσουν τα συγκεκριμένα έσοδα.


Χάος επικρατεί αγορά

Χάος επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με στελέχη του κλάδου καθώς οι συνεχείς αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας (σχεδόν κάθε χρόνο) σε συνδυασμό με τις επιπλέον αλλαγές στην φορολογία δημιουργούν ένα κλίμα ανασφάλειας τόσο στους καταναλωτές όσο και στους επαγγελματίες του κλάδου.

Ήδη τα Τέλη Κυκλοφορίας άλλαξαν για το 2016 ενώ έχουν ήδη ανακοινωθεί οι αλλαγές και για το 2017.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση οι πωλήσεις θα καταγράψουν ραγδαία πτώση με ανυπολόγιστες συνέπειες για την οικονομία και κατ΄επέκταση για τα δημοσιονομικά έσοδα.
Πιέστε εδώ για να διαβάστε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Enikonomia.gr

Μειώνονται οι δικαιούχοι για το επίδομα θέρμανσης

Μειώνονται οι δικαιούχοι για το επίδομα θέρμανσης

Την καθιέρωση αυστηρότερων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος είναι να λαμβάνουν το επίδομα λιγότεροι φορολογούμενοι αλλά σε μεγαλύτερο ύψος, ειδικά στις περιοχές της χώρας όπου επικρατούν «πολικές» θερμοκρασίες τον χειμώνα.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησής του προκειμένου να γίνει διαφορετική κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ, αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:

1. Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο… ψυχρές ζώνες, όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος να είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο σε αυτούς τους νομούς, αλλά με ταυτόχρονη μείωση των προβλεπόμενων ορίων ετήσιου εισοδήματος και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας, που καθορίζουν τους τελικούς δικαιούχους.

2. Το «σπάσιμο» αρκετών νομών σε 2 διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες από ό,τι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.
Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, τα οποία αφορούν στο ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:
- Είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενο έτος ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 1 παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 2 παιδιά και είχε περυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 3 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 4 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 5 παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ ενώ για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήαμτος 2.000 ευρώ.

3. Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και «σπάσιμο» των νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Ολόκληρο το επίδομα μόνο για όσους αγοράσουν ως το τέλος του 2016

Πετρέλαιο θέρμανσης: Ολόκληρο το επίδομα μόνο για όσους αγοράσουν ως το τέλος του 2016

Τρέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για να ετοιμάσουν την απόφαση για την επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης της περιόδου 2016-2017. Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης ζητά να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες ώστε να μπορέσουν να λάβουν χιλιάδες νοικοκυριά που βρίσκονται σε ορεινές περιοχές την επιδότηση που αντιστοιχεί στα πραγματικά λίτρα που καταναλώνουν.
Σύμφωνα με το «Βήμα», όσοι προμηθευτούν πετρέλαιο έως 31 Δεκεμβρίου 2016 θα λάβουν το σύνολο της επιδότησης που δικαιούνται και θα το πληρωθούν έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2017. Ομως όσοι αγοράσουν πετρέλαιο μετά την 1η Ιανουαρίου 2017, θα λάβουν επιδότηση ανάλογα με τα χρήματα που θα έχουν περισσέψει από το συνολικό κονδύλι των 105 εκατ. ευρώ της συνολικής επιδότησης. Ετσι, υπάρχει ο κίνδυνος κάποιοι να λάβουν το μισό ή το 1/3 της επιδότησης που δικαιούνται αν δεν υπάρχουν άλλα χρήματα.
Στο κείμενο της υπουργικής απόφασης που αναμένεται να έχει δοθεί στη δημοσιότητα προς τα τέλη Νοεμβρίου, θα προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:
- Συνολικό ποσό επιδότησης: 105 εκατ. ευρώ
- Επιδότηση ανά λίτρο: 25 λεπτά
- Αλλαγή στις ζώνες: Ορισμένοι νομοί θα μεταφερθούν από μία ζώνη σε άλλη (π.χ. από Γ σε Β ή από Β σε Α), ενώ γίνεται προσπάθεια ορισμένοι νομοί να «σπάσουν» σε δύο ζώνες βάσει ταχυδρομικού κώδικα.
Ομως εδώ υπάρχουν αρκετά προβλήματα στην εφαρμογή της πρότασης αυτής και όπως αναφέρουν αρμοδίως από το υπουργείο Οικονομικών, το πιθανότερο είναι τελικά να υπάρξει μεταφορά από τη μία ζώνη στην άλλη ολόκληρων νομών και όχι το «σπάσιμό» τους, όπως αρχικώς είχε διατυπωθεί.
Επίσης, επειδή θα καθυστερήσει η έκδοση της υπουργικής απόφασης, όσοι αγοράζουν πετρέλαιο από 15 Οκτωβρίου και μετά θα μπορούν να υποβάλλουν κανονικά αίτηση στο www.gsis.gr για να λάβουν την επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης.
Οσον αφορά τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης επιδόματος πετρελαίου, αυτά αναμένεται να παραμείνουν τα ίδια. Οι όποιες αλλαγές γίνουν θα είναι στις ζώνες:
- Αγαμος: Εισόδημα (τεκμαρτό ή πραγματικό) έως 12.000 ευρώ - Αντ. αξία ακινήτων έως 100.000 ευρώ
- Εγγαμος χωρίς παιδιά: Εισόδημα έως 20.000 ευρώ - αντ. αξία ακινήτων έως 150.000 ευρώ
- Εγγαμος με 1 παιδί: Εισόδημα έως 22.000 ευρώ και αντ. αξία έως 150.000 ευρώ
- Εγγαμος με 2 παιδιά: Εισόδημα έως 24.000 ευρώ και αντ. αξία ακινήτων έως 150.000 ευρώ
- Εγγαμος με 3 παιδιά και άνω: Εισόδημα έως 26.000 ευρώ - Αντ. αξία ακινήτων έως 150.000 ευρώ
- Μονογονεϊκές οικογένειες: Ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ


Δεν υπάρχουν σχόλια: