Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου 2016

Πως θα ασφαλίζονται όσοι αμείβονται με «μπλοκάκι»

Πως θα ασφαλίζονται όσοι αμείβονται με «μπλοκάκι»


Με τους συντελεστές εισφορών των μισθωτών θα ασφαλίζονται όσοι αμείβονται με τα γνωστά «μπλοκάκια», σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού. Αυτό επισήμανε ο υπ. Εργασίας σε συνέντευξη τύπου που έδωσε σήμερα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υπ. Εργασίας ανέφερε:
"Για τα μπλοκάκια ν’ απαντήσω: Είναι ένα ζήτημα τώρα, μέχρι στιγμής ξέρετε, ο ορισμός της εξάρτησης γίνεται υποθέτοντας ότι όταν δίνει ο ελεύθερος επαγγελματίας τις υπηρεσίες του σε τρεις μόνο εργοδότες τεκμαίρεται μια σχέση εξαρτημένης εργασίας. Είναι ένα απ’ τα θέματα που θα συζητήσουμε με τον κ. Αλεξιάδη γιατί αυτό θέλει κοινή αντιμετώπιση και για το φορολογικό και για το Ασφαλιστικό.
        Θα καθορίσουμε κριτήρια λοιπόν βάσει των οποίων θα τεκμαίρεται η σχέση εξαρτημένης εργασίας. Όπως θα δείτε, αυτή η διάταξη υπάρχει ήδη στο σχετικό άρθρο για τους μισθωτούς που είναι το 52. Μιλά για διαρκή παροχή υπηρεσιών. Όπου λοιπόν με τα τεκμήρια που θα καθορίσουμε με τη σχετική Υπουργική Απόφαση που προβλέπεται, προκύπτει αυτή η διαρκής παροχή υπηρεσιών σ’ ένα συγκεκριμένο ή σε περισσότερους εργοδότες, θα επιμερίζεται η εργοδοτική εισφορά ανάλογα με το ποσό της αμοιβής της υπηρεσίας που έχει παρασχεθεί σε καθέναν από αυτούς.
        Δεν είναι τεχνικά δύσκολο, η δυσκολία έγκειται στον καθορισμό των κριτηρίων βάσει των οποίων θα μπορούμε να διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πράγματι αυτή η διαρκής παροχή υπηρεσιών. Αλλά αυτούς ουσιαστικά τους νέους προλετάριους επιστήμονες, θέλουμε κυρίως να προστατεύσουμε. "

Κ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ («STAR»): Θα ήθελα μια διευκρίνιση: Είπατε για τα μπλοκάκια ότι θα πληρώνει το 6,5% αν κατάλαβα καλά ο εργαζόμενος και το υπόλοιπο ο εργοδότης. Δηλαδή εννοείτε αυτό το 13,5% ο εργοδότης. Ποιος εργοδότης θα δεχθεί αυτή τη στιγμή κάποιον που τον έχει με μπλοκάκι να του πληρώνει αυτό το ποσοστό και πώς μπορείτε να διασφαλίσετε ότι δε θα του πει «πλήρωνέ το μόνος σου»;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι υποχρέωση του εργοδότη να πληρώνει ασφαλιστικές παροχές στο μισθωτό του. Και κακά τα ψέματα, τα μπλοκάκια ουσιαστικά μισθωτοί είναι, έχουν μια τύποις σχέση ελεύθερου επαγγελματία. Το ερώτημά σας βέβαια είναι σωστό γιατί δεν είναι μόνο η μνημονιακή απορρύθμιση που έχει δημιουργήσει εργασιακή ζούγκλα, η υφιστάμενη νομοθεσία δεν εφαρμόζεται.
        Εκεί είναι ένα άλλο κεφάλαιο των πολιτικών μας, η ενίσχυση των ελέγχων του ΣΕΠΕ. Έχω στείλει από την αρχή, από την πρώτη ημέρα που ανέλαβα τα καθήκοντά μου το μήνυμα, ότι τη ζούγκλα δε θα την ανεχθούμε κι ότι οι εργοδότες που θα παραβιάσουν τις υποχρεώσεις τους θα έχουν τις συνέπειες του νόμου. Γιατί η Ελλάδα είναι δημοκρατία και είναι κράτος δικαίου. Και στη δημοκρατία και στα κράτη δικαίου, οι νόμοι εφαρμόζονται.




http://taxheaven.gr

Η εγκύκλιος για το μισθολόγιο των υπαλλήλων στο Δημόσιο - Όλες οι αλλαγές

Η εγκύκλιος για το μισθολόγιο των υπαλλήλων στο Δημόσιο - Όλες οι αλλαγές

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 16:28
Τελευταία δημοσίευση: 16:28Οικονομία
Η εγκύκλιος για το μισθολόγιο των υπαλλήλων στο Δημόσιο - Όλες οι αλλαγές
Δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια από το υπουργείο Οικονομικών η εγκύκλιος για τομισθολόγιο στο Δημόσιο.
Με το νέο νόμο για το 52% περίπου των υπαλλήλων προκύπτουν αυξήσεις μέχρι 8% οι οποίες βέβαια θα καταβληθούν τμηματικά σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Δείτε επίσης:

Η εγκύκλιος για το μισθολόγιο των υπαλλήλων
στο Δημόσιο- Όλες οι αλλαγές

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 16:16
Τελευταία δημοσίευση: 16:16Οικονομία
Δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια από το υπουργείο Οικονομικών η εγκύκλιος για το μισθολόγιο στο Δημόσιο.
Με το νέο νόμο για το 52% περίπου των υπαλλήλων προκύπτουν αυξήσεις μέχρι 8% οι οποίες βέβαια θα καταβληθούν τμηματικά σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών, ενώ για όσους η βαθμολογική επανακατάταξη επιφέρει μείωση αποδοχών, αυτή θα συμψηφισθεί με «προσωπική διαφορά».
Στην εγκύκλιο δίνονται επίσης οδηγίες στις διευθύνσεις προσωπικού για την επανακατάταξη του προσωπικού σε βαθμολογικά κλιμάκια, ανάλογα με το νέο τρόπο υπολογισμού και γενικότερα περιγράφονται όλες οι αλλαγές που θα γίνουν.

Δείτε εδώ όλη την εγκύκλιο

Αλεξιάδης: Θα επανεξεταστεί ο ΕΝΦΙΑ για το 2016

Αλεξιάδης: Θα επανεξεταστεί ο ΕΝΦΙΑ για το 2016

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 15:15
Τελευταία δημοσίευση: 15:15Οικονομία
Αλεξιάδης: Θα επανεξεταστεί ο ΕΝΦΙΑ για το 2016
Θα επανεξεταστεί ο ΕΝΦΙΑ για το 2016 αλλά για το 2015 πρέπει να πληρωθεί κανονικά, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

ΤτΕ: Μείωση επιτοκίων νέων καταθέσεων και δανείων

Αντίθετος ο Μίχαλος στην αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών

Φορολογικές δηλώσεις από τον Μάρτιο


Αλεξιάδης: Θα επανεξεταστεί ο ΕΝΦΙΑ για το 2016

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 14:47
Τελευταία δημοσίευση: 14:47Επικαιρότητα
Θα επανεξεταστεί ο ΕΝΦΙΑ για το 2016 αλλά για το 2015 πρέπει να πληρωθεί κανονικά, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης
"Αναγκαστήκαμε να δεχθούμε τη λογική της συμφωνίας.
Αυτά όμως είναι όλα για το 2015, ο φόρος του ΕΝΦΙΑ πρέπει να πληρωθεί, δεν μπορεί να γίνει τώρα η όποια αλλαγή.
Στο νέο φόρο για την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ που μελετούμε, η κατανομή του βάρους θα είναι και σωστή και δίκαιη και πιο αναλογική.
Δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή να κάνουμε κάποια παρέμβαση, όμως μέσα στο 2016, θα αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα θέματα που αφορούν τον ΕΝΦΙΑ", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ.Αλεξιάδης.
Tags: ΕΝΦΙΑ
Πολιτικοί: Τρύφων Αλεξιάδης

ΤτΕ: Μείωση επιτοκίων νέων καταθέσεων και δανείων

ΤτΕ: Μείωση επιτοκίων νέων καταθέσεων και δανείων

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 13:37
Τελευταία δημοσίευση: 14:19Οικονομία
ΤτΕ: Μείωση επιτοκίων νέων καταθέσεων και δανείων
Μείωση παρουσίασαν, το Νοέμβριο του 2015, τα μέσα σταθμισμένα επιτόκια του συνόλου των νέων καταθέσεων και δανείων, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Τράπεζα της Ελλάδας.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης:

ΤτΕ: Μείωση επιτοκίων νέων καταθέσεων και δανείων

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 13:31
Τελευταία δημοσίευση: 13:31Επικαιρότητα
Μείωση παρουσίασαν, το Νοέμβριο του 2015, τα μέσα σταθμισμένα επιτόκια του συνόλου των νέων καταθέσεων και δανείων, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Τράπεζα της Ελλάδας.
Το περιθώριο επιτοκίου* μειώθηκε κατά 12 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στις 4,34 εκατοστιαίες μονάδες.
Το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο του συνόλου των νέων καταθέσεων μειώθηκε κατά 4 μονάδες βάσης έναντι του προηγούμενου μήνα και διαμορφώθηκε στο 0,58%. Ειδικότερα, τα μέσα επιτόκια των καταθέσεων μίας ημέρας από νοικοκυριά και από επιχειρήσεις παρέμειναν αμετάβλητα στο 0,15% και 0,21%, αντίστοιχα.
Το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων από νοικοκυριά με συμφωνημένη διάρκεια έως 1 έτος παρουσίασε μείωση κατά 5 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 1,01%, το Νοέμβριο του 2015.
Το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο του συνόλου των νέων δανείων προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις μειώθηκε κατά 16 μονάδες βάσης έναντι του προηγούμενου μήνα και διαμορφώθηκε στο 4,92%.
Ειδικότερα, το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια (κατηγορία που περιλαμβάνει τα δάνεια μέσω πιστωτικών καρτών, τα ανοικτά δάνεια και τις υπεραναλήψεις από τρεχούμενους λογαριασμούς) παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 14,62%
. Το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων με κυμαινόμενο1 επιτόκιο μειώθηκε κατά 113 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 7,16%.
Tο μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων χωρίς συγκεκριμένη διάρκεια μειώθηκε κατά 5 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 6,08%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των επαγγελματικών δανείων παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 7,45%.
Το μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων συγκεκριμένης διάρκειας και κυμαινόμενου επιτοκίου παρουσίασε μείωση κατά 10 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 5,06%.
Συγκεκριμένα, το μέσο επιτόκιο για δάνεια μέχρι και 250.000 ευρώ μειώθηκε κατά 60 μονάδες βάσης στο 5,67%, για δάνεια άνω των 250.000 μέχρι και 1 εκατ. ευρώ αυξήθηκε κατά 7 μονάδες βάσης στο 5,22% και για δάνεια άνω του 1 εκατ. ευρώ μειώθηκε κατά 12 μονάδες βάσης στο 5,00%.
Τέλος, το μέσο επιτόκιο των στεγαστικών δανείων με κυμαινόμενο επιτόκιο1 παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 2,46%.
Επιτόκια στα υφιστάμενα υπόλοιπα καταθέσεων και δανείων
Μείωση παρουσίασε, το Νοέμβριο του 2015, το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο στα υφιστάμενα υπόλοιπα του συνόλου των καταθέσεων, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο του συνόλου των δανείων παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο.
Το περιθώριο επιτοκίου* αυξήθηκε κατά 8 μονάδες βάσης, στις 4,46 εκατοστιαίες μονάδες 
Αναλυτικότερα, το Νοέμβριο του 2015 το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο του συνόλου των υφιστάμενων καταθέσεων (συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων μίας ημέρας) παρουσίασε μείωση κατά 6 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 0,61%, ενώ το αντίστοιχο μέσο επιτόκιο των δανείων παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο έναντι του προηγούμενου μήνα και διαμορφώθηκε στο 5,07%.
Ειδικότερα, το μέσο επιτόκιο στα υφιστάμενα υπόλοιπα των καταθέσεων από νοικοκυριά με συμφωνημένη διάρκεια έως 2 έτη, μειώθηκε κατά 12 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 1,37%. Το αντίστοιχο επιτόκιο των καταθέσεων από επιχειρήσεις επίσης μειώθηκε κατά 7 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 1,14%.
Τα μέσα επιτόκια στα υφιστάμενα υπόλοιπα των στεγαστικών και επαγγελματικών δανείων με διάρκεια άνω των 5 ετών παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα στο 2,81% και 5,31% αντίστοιχα, ενώ αυτό των επιχειρηματικών δανείων αυξήθηκε κατά 9 μονάδες βάσης στο 4,14%.

ΓΙΑ «ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ» Αλεξιάδης: Τι αλλαγές εξετάζονται για ΦΠΑ σε νησιά και ΕΝΦΙΑ

ΓΙΑ «ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ»

Αλεξιάδης: Τι αλλαγές εξετάζονται για ΦΠΑ σε νησιά και ΕΝΦΙΑ

Αλεξιάδης: Τι αλλαγές εξετάζονται για ΦΠΑ σε νησιά και ΕΝΦΙΑ

Ανοικτό άφησε το ενδεχόμενο κατάργησης του ΦΠΑ σε νησιά που αντιμετωπίζουν κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα από τις αθρόες εισροές προσφύγων, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.
Παράλληλα, αναγνώρισε ότι υπάρχει δυσανάλογο φορολογικό σύστημα όσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ, και διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση επανεξετάζει να επιβληθεί και σε ακίνητα που ανήκουν σε Έλληνες φορολογούμενους που ζουν στο εξωτερικό ώστε, όπως είπε να αντιμετωπιστούν οι αδικίες που υπάρχουν και να γίνει πιο δίκαιος και πιο κοινωνικός ο φόρος.
Απαντώντας στη Βουλή, σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Σεβαστάκη, ο κ. Αλεξιάδης παραδέχτηκε τις επισημάνσεις περί χαώδους διαφοράς όσον αφορά την επιβολή ΦΠΑ στα νησιά αλλά και το φόρο ακίνητης περιουσίας.
«Πρέπει να κάνουμε νέες συμφωνίες, δυστυχώς δεν μπορέσαμε να το κάνουμε έγκαιρα. Πρέπει να απαντήσουμε σε αυτές τις επιχειρήσεις. Έχουμε την ευαισθησία. Δεν είναι δυνατόν στα ακριτικά μας νησιά, που ήδη αντιμετωπίζουν τρομερό οικονομικό αλλά κυρίως κοινωνικό πρόβλημα, εμείς να πάμε και να τους επιβαρύνουμε φορολογικά. Τα εξετάζουμε όλα αυτά θα τα θέσουμε στα αρμόδια όργανα και έγκαιρα θα δώσουμε λύση. Τα ακριτικά νησιά έχουν δεχθεί δυσανάλογη πίεση από τους πρόσφυγες και αυτό δεν ενσωματώνεται στην ελληνική οικονομία. Πρέπει να υπάρξουν εκείνες οι ρυθμίσεις για να αποφορτιστούν», επεσήμανε ο κ. Αλεξιάδης.
Αναφερόμενος στον ΕΝΦΙΑ, ο αναπληρωτής υπουργός, διευκρίνισε ότι για το 2015 πρέπει να πληρωθεί κανονικά, όμως το μέτρο αυτό θα επανεξεταστεί όσον αφορά το 2016.
«Αναγκαστήκαμε να δεχθούμε τη λογική της συμφωνίας. Αυτά όμως είναι όλα για το 2015, ο φόρος του ΕΝΦΙΑ πρέπει να πληρωθεί, δεν μπορεί να γίνει τώρα η όποια αλλαγή. Στο νέο φόρο για την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ που μελετούμε, η κατανομή του βάρους θα είναι και σωστή και δίκαιη και πιο αναλογική. Δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή να κάνουμε κάποια παρέμβαση, όμως μέσα στο 2016, θα αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα θέματα που αφορούν τον ΕΝΦΙΑ», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ.Αλεξιάδης.

Πως θα ασφαλίζονται όσοι αμείβονται με «μπλοκάκι»

Πως θα ασφαλίζονται όσοι αμείβονται με «μπλοκάκι»


Με τους συντελεστές εισφορών των μισθωτών θα ασφαλίζονται όσοι αμείβονται με τα γνωστά «μπλοκάκια», σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού. Αυτό επισήμανε ο υπ. Εργασίας σε συνέντευξη τύπου που έδωσε σήμερα.



http://taxheaven.gr

Γ. Κατρούγκαλος: Για πρώτη φορά συνταξιούχοι μίας ταχύτητας

Γ. Κατρούγκαλος: Για πρώτη φορά συνταξιούχοι μίας ταχύτητας
Πάμε για πρώτη φορά σε ένα ενιαίο σύστημα με ενιαίους κανόνες για όλους, τόσο για τους νέους όσο και για τους παλιούς ασφαλισμένους, υποστήριξε ο Γιώργος Κατρούγκαλος μιλώντας σε συνέντευξη τύπου για το ασφαλιστικό.
«Την προσωπική διαφορά (σ.σ. που θα εισπράττουν οι υφιστάμενοι συνταξιούχοι) την εγγυόμαστε για πάντα. Η αναφορά που υπάρχει στο νόμο για το 2018 αναφέρεται στο αυτονόητο, ότι θα μειώνεται όσο θα ανεβαίνουν οι συντάξεις των νέων ασφαλισμένων», υποστήριξε.
Σύμφωνα με τον Γ. Κατρούγκαλο δυο είναι οι τομές: η Εθνική Σύνταξη που θα την εισπράττουν όλοι και οι ίδιοι κανόνες για όλους σε ότι αφορά εισφορές και ωφελήματα.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους με μπλοκάκια, ο υπουργός δήλωσε ότι θα υπάρξει ειδική μέριμνα ώστε οι εισφορές τους να είναι ίδιες με τους μισθωτούς και μεγάλο κομμάτι θα επωμιστεί ο εργοδότης: 6,5% ο εργαζόμενος και το υπόλοιπο 13,5% ο εργοδότης του.
Θα πληρώνονται εισφορές με το εισόδημα και όχι με κλίμακες που ανά διαστήματα αυξάνουν ανεξάρτητα από το εισόδημα. Το 20% ισχύει για τους μισθωτούς και θα ισχύει και για τους επαγγελματίες.
Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας όπου υπάρχουν προτάσεις που δεν διαφοροποιούν τη βασική αρχή (ισονομία) θα ικανοποιηθούν. Ανέφερε χαρακτηριστικά προτάσεις που έκανε ο δικηγορικός σύλλογος αρκετές από τις οποίες όπως είπε θα ικανοποιηθούν.
Παραδέχτηκε ότι το βάρος είναι σημαντικό για τους αγρότες και γι’ αυτό η αύξηση των εισφορών στο 20% θα γίνει σταδιακά.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Κατρούγκαλο οι εργοδοτικές οργανώσεις έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στο σχέδιο της κυβέρνησης.
Το πρόβλημα είναι και ευρωπαϊκό, είπε ο υπουργός Εργασίας και γι’ αυτό ξεκινά (όπως και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος) περιοδεία στην Ευρώπη. Όπως αποκάλυψε ο κος Κατρούγκαλος ζήτησε από τον πρόεδρο της Επιτροπής Απασχόλησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να τον καλέσει σε κατ’ αντιπαράσταση ακρόαση με τον υπεύθυνο της Κομισιόν για το ελληνικό πρόγραμμα Ντ. Κοστέλο ακριβώς γιατί, όπως είπε, όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα αποτελούν διακύβευμα για το κοινωνικό κράτος στην Ευρώπη.

Αλεξιάδης: Εξαίρεση των νησιών που υποδέχονται πρόσφυγες από τον νέο ΦΠΑ

Αλεξιάδης: Εξαίρεση των νησιών που υποδέχονται πρόσφυγες από τον νέο ΦΠΑ

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 12:06
Τελευταία δημοσίευση: 12:06Οικονομία
Αλεξιάδης: Εξαίρεση των νησιών που υποδέχονται πρόσφυγες από τον νέο ΦΠΑ
«Παράθυρο» για εξαίρεση των ακριτικών νησιών που έχουν πληγεί από το προσφυγικό ρεύμα από την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ άνοιξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, στη Βουλή.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr...

Αλεξιάδης: Σκέψεις για εξαίρεση των νησιών που υποδέχονται πρόσφυγες από τον νέο ΦΠΑ

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 11:45
Τελευταία δημοσίευση: 11:45Επικαιρότητα
Αλεξιάδης: Σκέψεις για εξαίρεση των νησιών που υποδέχονται πρόσφυγες από τον νέο ΦΠΑ
«Παράθυρο» για εξαίρεση των ακριτικών νησιών που έχουν πληγεί από το προσφυγικό ρεύμα από την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ άνοιξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, στη Βουλή.
Πρόκειται κυρίως για την Λέσβο, την Χίο, την Κω, τη Σάμο και τη Χίο που καθημερινά δέχονται χιλιάδες μετανάστες και Σύριους πρόσφυγες από τα παράλια της Τουρκίας και σύμφωνα με τον υπουργό μελετάται η εξαίρεση από την επερχόμενη αύξηση του ΦΠΑ, τον ερχόμενο Ιούνιο.
Aπαντώντας σε σχετική ερώτηση πε πως υπάρχει «πρόβλημα με το ΦΠΑ νησιών».
«Οι επιχειρήσεις μας λένε να βγούμε έγκαιρα και να πούμε τι θα κάνουμε ώστε και αυτές να προγραμματίσουν τις συμφωνίες τους», εξήγησε και πρόσθεσε ότι «για την δεύτερη ομάδα νησιών που θα αυξηθεί ο συντελεστής τον Ιούνιο του 2016 έχουμε ευαισθησία».
Πολιτικοί: Τρύφων Αλεξιάδης
εκτύπωση

Αντίθετος ο Μίχαλος στην αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών

Αντίθετος ο Μίχαλος στην αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 12:01
Τελευταία δημοσίευση: 11:55Οικονομία
Αντίθετος ο Μίχαλος στην αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών
Αντίθετος στην αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, στην οποία συμφώνησαν οι εκπρόσωποι των τεσσάρων εργοδοτικών οργανώσεων με την κυβέρνηση, είναι ο πρόεδρος της Κεντρικής ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Κωνσταντίνος Μίχαλος, τονίζοντας ότι το σύνολο της αγοράς διαφωνεί με ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Με αφορμή τη χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τους εκπροσώπους των εργοδοτικών φορέων, ο κ. Μίχαλος, σε σημερινή δήλωσή του, αποσαφηνίζει: «Η επιμελητηριακή κοινότητα και ο επιχειρηματικός κόσμος είναι αντίθετοι με την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών, όπως άλλωστε και με κάθε άλλο μέτρο που αυξάνει το κόστος των επιχειρήσεων και κατά συνέπεια απομειώνει την ανταγωνιστικότητά τους και της ελληνικής οικονομίας κατ' επέκταση. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές είναι ότι το ασφαλιστικό δεν μπορεί να λυθεί μόνο με μέτρα που αυξάνουν τις επιβαρύνσεις, όπως για παράδειγμα οι αυξήσεις των εργοδοτικών εισφορών και των εισφορών των εργαζομένων, αλλά αντίθετα, πρέπει να συνδυαστεί και με ένα νέο αναπτυξιακό πλαίσιο αλλά και με μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας. Τα επιμελητήρια, για τον λόγο αυτό, κατέθεσαν συγκεκριμένο πλαίσιο προτάσεων, προκειμένου να συνεκτιμηθεί σε κάθε απόφαση για το μείζον ζήτημα του ασφαλιστικού. Το πλαίσιο αυτό αποτελεί μία νέα ρεαλιστική βάση συζήτησης για μία αναπτυξιακή μεταρρύθμιση».
Διαβάστε επίσης:

Όλη η «Μελέτη Δημοσιονομικής Κατάστασης και Προτάσεων» του ΕΒΕΑ

Φορολογικές δηλώσεις από τον Μάρτιο

Φορολογικές δηλώσεις από τον Μάρτιο

Πρώτη καταχώρηση: 08/01/2016 - 10:21
Τελευταία δημοσίευση: 11:09Οικονομία
Φορολογικές δηλώσεις από τον Μάρτιο
Αντίστροφα άρχισε να μετρά ο χρόνος για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων.
Το υπουργείο Οικονομικών βάζει τέλος στην «καλοκαιρινή» υποβολή των φορολογικών δηλώσεων επισπεύδοντας τις διαδικασίες, με στόχο η ηλεκτρονική πύλη του Taxisnet που θα δεχθεί τις δηλώσεις του 2016 να ανοίξει τέλη Φεβρουαρίου ή το αργότερο μέχρι αρχές Μαρτίου, όταν δηλαδή οι φορολογούμενοι θα έχουν πληρώσει και την τελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ.
Το πρώτο βήμα που ενεργοποιεί τη διαδικασία υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων έγινε με την απόφαση που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με την οποία δίνεται προθεσμία έως τις 15 Φεβρουαρίου 2016 στις επιχειρήσεις και τα ασφαλιστικά ταμεία προκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά στο Τaxisnet τις βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων, καθώς και τις βεβαιώσεις αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα.
Εξαιρετικά για τις βεβαιώσεις εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα, ως καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής ορίστηκε η 31η Δεκεμβρίου 2016. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2015 η σχετική απόφαση για τις βεβαιώσεις αποδοχών και συντάξεων εκδόθηκε στις 18 Μαρτίου, όταν η καταληκτική προθεσμία για την υποβολή των βεβαιώσεων είχε ορισθεί στις 30 Μαρτίου.
Συμπληρωμένα στοιχεία
Οι φορολογούμενοι θα δουν και φέτος στο βασικό έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης προσυμπληρωμένα τα στοιχεία που αφορούν τις αποδοχές τους, τους φόρους που παρακρατήθηκαν και αναλογούν, τους τόκους καταθέσεων, τις δόσεις των δανείων που κατέβαλαν το 2015 καθώς και τα στοιχεία για τα αυτοκίνητα και τις κατοικίες τους.
Στο νέο φορο-έντυπο Ε1:
  • Δεν θα υπάρχει ο κωδικός 049 στον οποίο μέχρι πέρυσι δηλώνονταν οι δαπάνες αγορών και παροχής υπηρεσιών με αποδείξεις που εξασφάλιζαν για τους μισθωτούς και συνταξιούχους την έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ. Ο κωδικός αυτός μπορεί μεν να καταργείται, αλλά οι φορολογούμενοι θα δικαιούνται το αφορολόγητο των 9.550 ευρώ αλλά χωρίς αποδείξεις. Το θέμα με τις αποδείξεις του 2015 θα ξεκαθαρίσει άμεσα το υπουργείο Οικονομικών, ενδεχομένως και σήμερα. Πάντως, όπως δήλωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να κρατούν τις παλαιές αποδείξεις για τυχόν έλεγχο από την Εφορία.
  • Θα υπάρχει ειδικός κωδικός στον οποίο θα συμπληρωθούν τα ανείσπρακτα ενοίκια. Η δυνατότητα που είχαν οι φορολογούμενοι να εκχωρούν στο Δημόσιο τα ανείσπρακτα ενοίκια καταργήθηκε. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων για να απαλλαγούν από την πληρωμή φόρου εισοδήματος για ενοίκια που δεν εισέπραξαν το 2015 θα πρέπει να ασκήσουν αγωγή κατά του ενοικιαστή που δεν καταβάλλει εγκαίρως τα οφειλόμενα ενοίκια.
  • Οι φορολογούμενοι θα έχουν περιθώριο περίπου δύο μηνών για να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση, αφού σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων λήγει στις 30 Απριλίου, ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ο φόρος καταβάλλεται σε τρεις ίσες διμηνιαίες δόσεις.
Πλαστικό χρήμα
Όσον αφορά τις αποδείξεις του 2016, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, τις επόμενες μέρες θα κατατεθεί διάταξη στη Βουλή για να υλοποιηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης που προβλέπει ότι κάθε ποσό-δαπάνη που αναγράφεται στη φορολογική δήλωση πρέπει να δικαιολογείται μέσα από τραπεζική συναλλαγή. Με βάση το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, όσοι επιθυμούν να διατηρήσουν το αφορολόγητο όριο θα πρέπει οι δαπάνες που πραγματοποιούν να γίνονται μέσω καρτών ή μέσω τραπεζικού συστήματος.
Όπως φαίνεται, οι αγορές καταναλωτικών ή μη αγαθών, οι πληρωμές για φροντιστήρια, ιδιωτικά σχολεία, ξενοδοχεία, εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ θα πρέπει να γίνονται με «πλαστικό» χρήμα ή μέσω τραπεζικών λογαριασμών. Από το νέο σύστημα θα εξαιρεθούν οι συνταξιούχοι άνω των 75 ετών και οι κάτοικοι ακριτικών περιοχών που δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και στα μηχανήματα POS.
Πηγή: Έθνος

Δείτε επίσης:

Τεράστια η συνολική επιβάρυνση των ελ. επαγγελματιών - Συγκριτικοί πίνακες επιβαρύνσεων ασφαλιστικών εισφορών Ο.Α.Ε.Ε. με βάση τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού

Τεράστια η συνολική επιβάρυνση των ελ. επαγγελματιών - Συγκριτικοί πίνακες επιβαρύνσεων ασφαλιστικών εισφορών Ο.Α.Ε.Ε. με βάση τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού


Σήμερα, ισχύουν τα εξής σε ό,τι αφορά στις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΟΑΕΕ για τους ελεύθερους επαγγελματίες:

Σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του Π.Δ. 258/2005 και τις παρ. 1-5 του άρθρου 1 του Π.Δ. 5/2007, οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ (παλαιοί και νέοι) θα υπάγονται σε ασφαλιστικές κατηγορίες των οποίων η μηνιαία εισφορά αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% του ποσού της ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία υπάγονται. Οι ασφαλιστικές κατηγορίες αναπροσαρμόζονται με Απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. ύστερα από πρόταση του Δ.Σ. του ΟΑΕΕ.
Για παλαιούς και νέους ασφαλισμένους καθορίζονται δέκα (10) υποχρεωτικές ασφαλιστικές κατηγορίες και τέσσερις (4) προαιρετικές. Όσοι ασφαλιστούν για πρώτη φορά στον ΟΑΕΕ κατατάσσονται στην 1η ασφαλιστική κατηγορία και μετατάσσονται στις επόμενες υποχρεωτικές μετά τη συμπλήρωση τριών ετών. Η μετάταξη στην επόμενη υποχρεωτική κατηγορία θα γίνεται την 1η του επόμενου έτους από τη συμπλήρωση της τριετίας.
Ο ασφαλισμένος μπορεί με αίτησή του να επιλέξει ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία από αυτή που υπάγεται υποχρεωτικά για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών ή εφόσον βρίσκεται σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία να επιλέξει κατώτερη. Στην τελευταία περίπτωση κατατάσσεται στην ασφαλιστική κατηγορία στην οποία θα υπήγετο υποχρεωτικά. εάν δεν είχε επιλέξει ανώτερη.
Αίτηση για μεταβολή ασφαλιστικής κατηγορίας δύναται να υποβάλλεται στον ΟΑΕΕ οποτεδήποτε. σε κάθε περίπτωση όμως η μετάταξη από κατηγορία σε κατηγορία θα γίνεται από την 1η του επόμενου έτους από την υποβολή της αίτησης.
Η εφάπαξ εισφορά απογραφής των υπό ασφάλιση προσώπων. η οποία εισπράττεται κατά την εγγραφή είναι ίση με το 50% της εισφοράς του Κλάδου Σύνταξης της τρίτης ασφαλιστικής κατηγορίας.
Οι ασφαλισμένοι των καταργούμενων Ταμείων. ΤΕΒΕ –ΤΑΕ- ΤΣΑ. κατατάχθηκαν με την σύσταση του Οργανισμού την 1-1-07 στην πλησιέστερη ασφαλιστική κατηγορία, με βάση την εισφορά που κατέβαλαν στο Ταμείο από το οποίο προέρχονται. Σε περίπτωση υπαγωγής στην ασφάλιση δύο εκ των καταργούμενων φορέων κατατάσσονται στη μεγαλύτερη ασφαλιστική κατηγορία.
Ασφαλισμένοι που υπήχθησαν στην ασφάλιση οποιουδήποτε ασφαλιστικού Οργανισμού ή του Δημοσίου μετά την 1-1-93. νέοι ασφαλισμένοι και οι οποίοι αν και μπορούν να ασφαλισθούν στον ΟΑΕΕ εξαιρούνται από την ασφάλιση του Οργανισμού βάσει των διατάξεων του άρθρου 39 του Ν. 2084/1992, επανερχόμενοι στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ, κατατάσσονται σε ασφαλιστική κατηγορία συνυπολογιζόμενου και του χρόνου εξαίρεσης από αυτόν. εφόσον διατηρούσαν δραστηριότητα υπαγόμενη στην ασφάλισή του. (Σχετική η αριθμ. 5/07 εγκύκλιος). 

Εισφορές νέων ασφαλισμένων
01/01/2010 - ΣΗΜΕΡΑ
1152.41+58.30=210.71
2186.14+71.20=257.34
3222.20+84.99=307.19
4242.58+92.79=335.37
5279.81+107.03=386.84
6315.59+120.71=436.30
7337.46+129.08=466.54
8364.90+139.57=504.47
9389.55+149.00=538.55
10414.22+158.44=572.66
11438.87+167.87=606.74
12463.52+177.30=640.82
13488.19+186.73=674.92
14512.85+196.16=709.01

Εισφορές παλαιών ασφαλισμένων 
ΕΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ
ΑΠΟ 01/01/2011
Π01152.4192.79245.20
Π02186.1492.79278.93
Π03222.2092.79314.99
Π04242.5892.79335.37
Π05279.8192.79372.60
Π06315.5992.79408.38
Π07337.4692.79430.25
Π08364.9092.79457.69
Π09389.5592.79482.34
Π10414.2292.79507.01
Π11438.8792.79531.66
Π12463.5292.79556.31
Π13488.1992.79580.98
Π14512.8592.79605.64


Νέο ασφαλιστικό 
Το προσχέδιο νόμου που έχει δει το φως της δημοσιότητας προβλέπει τα ακόλουθα:

Άρθρο 53 (Εισφορές σύνταξης)
1.Από 1.1.2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι σύμφωνα με τις γενικές ή ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε και του Ε.Τ.Α.Α. αντίστοιχα. καταβάλλουν, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης.ύψους 20% επί του μηνιαίου εισοδήματός τους. όπως αυτό καθορίζεται είτε με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, είτε με βάση την καθαρή αξία των παρεχόμενων μηνιαίως ή σε άλλη τακτική χρονική βάση, υπηρεσιών του τρέχοντος έτους για το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εξειδικεύονται τα ειδικότερα θέματα όσον αφορά στους κανόνες προσδιορισμού της βάσης υπολογισμού εισφορών ανά επαγγελματική δραστηριότητα.
2. Σε καμία περίπτωση η μηνιαία ασφαλιστική εισφορά που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι της παρ. 1 δεν δύναται να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Ως προς το ανώτατο όριο ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος εφαρμόζεται η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 52. (σ.σ. 2.α. Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών. συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.)
5.Τυχόν υψηλότερα ή χαμηλότερα των οριζομένων στην παράγραφο 1 ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών Κλάδου Σύνταξης ασφαλισμένου και εργοδότη που προβλέπονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αναπροσαρμόζονται ισόποσα και σταδιακά από 1.7.2016. και ετησίως από 1.1.2017 και εφεξής. ούτως ώστε από 1.1.2020 να διαμορφωθούν στο αντίστοιχο ύψος που ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.
8. Από 1.7.2016 ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει με τις ασφαλιστικές εισφορές και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ. 2 του ν.3986/2011 εισφορά. όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν.4144/2013. υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων ΟΑΕΕ και ΕΤΑΠ – ΜΜΕ καθώς και υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων ΕΤΑΑ. την οποία και αποδίδει στον ΟΑΕΔ.

Άρθρο 57 (Εισφορές Ιατροφαρμακευτική περίθαλψης)
2.Η ασφαλιστική εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης των ελεύθερων επαγγελματιών. των ανεξάρτητα απασχολούμενων. των κατ’ επάγγελμα αγροτών καθώς και των λοιπών κατηγοριών των οποίων οι ασφαλιστικές εισφορές κλάδου σύνταξης υπολογίζονται κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 53 και 54. αντιστοίχως του παρόντος νόμου, ορίζεται σε ποσοστό 6.95% επί του ασφαλιστέου εισοδήματός τους. όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 53. βαρύνει εξολοκλήρου τους ασφαλισμένους και κατανέμεται κατά ποσοστό 6.45% για παροχές σε είδος και ποσοστό 0.50 % για παροχές σε χρήμα.

----
Με βάση τα ανωτέρω το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς είναι 586.08 * 10 = 5860.80ενώ η κατώτατη ασφαλιστική εισφορά δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 586.08 *20% = 117.22 ευρώ. 

Για μηνιαίο εισόδημα από 200 ευρώ (ετήσιο 2.400) έως 9.700 ευρώ (ετήσιο 116400) οι ασφαλιστικές εισφορές σύνταξης και κλάδου ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου διαμορφώνονται ως εξής :
Σημειώνεται ότι τα δεκαδικά ποσά έχουν στρογγυλοποιηθεί στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.

Καθαρό μηνιαίο φορολογητέο εισόδημαΕισόδημα που υπάγεται σε ασφάλιση (με βάση τον περιορισμό ανώτατου και κατώτατου ποσού)υπολογισμός εισφοράς σύνταξης 20% επί του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος
Υπολογισμός εισφοράςΙατροφαρμακευτικής περίθαλψης (6.95% επί του ασφαλιστέου εισοδήματος)
ΜηνιαίοΕτήσιοΜηνιαίαΕτήσιαΜηνιαίαΕτήσιαΣύνολο ετήσιας εισφοράς
2002.4002001171.407141671.573
3003.6003001171.407212501.657
4004.8004001171.407283341.740
5006.0005001171.407354171.824
6007.2006001201.440425001.940
7008.4007001401.680495842.264
8009.6008001601.920566672.587
90010.8009001802.160637512.911
100012.00010002002.400708343.234
110013.20011002202.640769173.557
120014.40012002402.880831.0013.881
130015.60013002603.120901.0844.204
140016.80014002803.360971.1684.528
150018.00015003003.6001041.2514.851
160019.20016003203.8401111.3345.174
170020.40017003404.0801181.4185.498
180021.60018003604.3201251.5015.821
190022.80019003804.5601321.5856.145
200024.00020004004.8001391.6686.468
210025.20021004205.0401461.7516.791
220026.40022004405.2801531.8357.115
230027.60023004605.5201601.9187.438
240028.80024004805.7601672.0027.762
250030.00025005006.0001742.0858.085
260031.20026005206.2401812.1688.408
270032.40027005406.4801882.2528.732
280033.60028005606.7201952.3359.055
290034.80029005806.9602022.4199.379
300036.00030006007.2002092.5029.702
310037.20031006207.4402152.58510.025
320038.40032006407.6802222.66910.349
330039.60033006607.9202292.75210.672
340040.80034006808.1602362.83610.996
350042.00035007008.4002432.91911.319
360043.20036007208.6402503.00211.642
370044.40037007408.8802573.08611.966
380045.60038007609.1202643.16912.289
390046.80039007809.3602713.25312.613
400048.00040008009.6002783.33612.936
410049.20041008209.8402853.41913.259
420050.400420084010.0802923.50313.583
430051.600430086010.3202993.58613.906
440052.800440088010.5603063.67014.230
450054.000450090010.8003133.75314.553
460055.200460092011.0403203.83614.876
470056.400470094011.2803273.92015.200
480057.600480096011.5203344.00315.523
490058.800490098011.7603414.08715.847
500060.00050001.00012.0003484.17016.170
510061.20051001.02012.2403544.25316.493
520062.40052001.04012.4803614.33716.817
530063.60053001.06012.7203684.42017.140
540064.80054001.08012.9603754.50417.464
550066.00055001.10013.2003824.58717.787
560067.20056001.12013.4403894.67018.110
570068.40057001.14013.6803964.75418.434
580069.60058001.16013.9204034.83718.757
590070.80058601.17214.0664074.88818.954
600072.00058601.17214.0664074.88818.954
610073.20058601.17214.0664074.88818.954
620074.40058601.17214.0664074.88818.954
630075.60058601.17214.0664074.88818.954
640076.80058601.17214.0664074.88818.954
650078.00058601.17214.0664074.88818.954
660079.20058601.17214.0664074.88818.954
670080.40058601.17214.0664074.88818.954
680081.60058601.17214.0664074.88818.954
690082.80058601.17214.0664074.88818.954
700084.00058601.17214.0664074.88818.954
710085.20058601.17214.0664074.88818.954
720086.40058601.17214.0664074.88818.954
730087.60058601.17214.0664074.88818.954
740088.80058601.17214.0664074.88818.954
750090.00058601.17214.0664074.88818.954
760091.20058601.17214.0664074.88818.954
770092.40058601.17214.0664074.88818.954
780093.60058601.17214.0664074.88818.954
790094.80058601.17214.0664074.88818.954
800096.00058601.17214.0664074.88818.954
810097.20058601.17214.0664074.88818.954
820098.40058601.17214.0664074.88818.954
830099.60058601.17214.0664074.88818.954
8400100.80058601.17214.0664074.88818.954
8500102.00058601.17214.0664074.88818.954
8600103.20058601.17214.0664074.88818.954
8700104.40058601.17214.0664074.88818.954
8800105.60058601.17214.0664074.88818.954
8900106.80058601.17214.0664074.88818.954
9000108.00058601.17214.0664074.88818.954
9100109.20058601.17214.0664074.88818.954
9200110.40058601.17214.0664074.88818.954
9300111.60058601.17214.0664074.88818.954
9400112.80058601.17214.0664074.88818.954
9500114.00058601.17214.0664074.88818.954
9600115.20058601.17214.0664074.88818.954
9700116.40058601.17214.0664074.88818.954

Συγκρίνοντας τα ανωτέρω ποσά με τις εισφορές που πληρώνουν οι παλαιοί ασφαλισμένοι σε όλες τις ασφαλιστικές κλάσεις έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

Εισφορές με βάση το προσχέδιο νόμουΕισφορές που ισχύουν σήμερα ανά ασφαλιστική κλάση
278.93314.99335.37372.6
Ετήσιοφορολογητέο σήμεραΣύνολο ετήσιας εισφοράςΠ2Π3Π4Π5
24001.5733.3473.7804.0244.471
36001.6573.3473.7804.0244.471
48001.7403.3473.7804.0244.471
60001.8243.3473.7804.0244.471
72001.9403.3473.7804.0244.471
84002.2643.3473.7804.0244.471
96002.5873.3473.7804.0244.471
108002.9113.3473.7804.0244.471
120003.2343.3473.7804.0244.471
132003.5573.3473.7804.0244.471
144003.8813.3473.7804.0244.471
156004.2043.3473.7804.0244.471
168004.5283.3473.7804.0244.471
180004.8513.3473.7804.0244.471
192005.1743.3473.7804.0244.471
204005.4983.3473.7804.0244.471
216005.8213.3473.7804.0244.471
228006.1453.3473.7804.0244.471
240006.4683.3473.7804.0244.471
252006.7913.3473.7804.0244.471
264007.1153.3473.7804.0244.471
276007.4383.3473.7804.0244.471
288007.7623.3473.7804.0244.471
300008.0853.3473.7804.0244.471
312008.4083.3473.7804.0244.471
324008.7323.3473.7804.0244.471
336009.0553.3473.7804.0244.471
348009.3793.3473.7804.0244.471
360009.7023.3473.7804.0244.471
3720010.0253.3473.7804.0244.471
3840010.3493.3473.7804.0244.471
3960010.6723.3473.7804.0244.471
4080010.9963.3473.7804.0244.471
4200011.3193.3473.7804.0244.471
4320011.6423.3473.7804.0244.471
4440011.9663.3473.7804.0244.471
4560012.2893.3473.7804.0244.471
4680012.6133.3473.7804.0244.471
4800012.9363.3473.7804.0244.471
4920013.2593.3473.7804.0244.471
5040013.5833.3473.7804.0244.471
5160013.9063.3473.7804.0244.471
5280014.2303.3473.7804.0244.471
5400014.5533.3473.7804.0244.471
5520014.8763.3473.7804.0244.471
5640015.2003.3473.7804.0244.471
5760015.5233.3473.7804.0244.471
5880015.8473.3473.7804.0244.471
6000016.1703.3473.7804.0244.471
6120016.4933.3473.7804.0244.471
6240016.8173.3473.7804.0244.471
6360017.1403.3473.7804.0244.471
6480017.4643.3473.7804.0244.471
6600017.7873.3473.7804.0244.471
6720018.1103.3473.7804.0244.471
6840018.4343.3473.7804.0244.471
6960018.7573.3473.7804.0244.471
7080018.9543.3473.7804.0244.471
7200018.9543.3473.7804.0244.471
7320018.9543.3473.7804.0244.471
7440018.9543.3473.7804.0244.471
7560018.9543.3473.7804.0244.471
7680018.9543.3473.7804.0244.471
7800018.9543.3473.7804.0244.471
7920018.9543.3473.7804.0244.471
8040018.9543.3473.7804.0244.471
8160018.9543.3473.7804.0244.471
8280018.9543.3473.7804.0244.471
8400018.9543.3473.7804.0244.471
8520018.9543.3473.7804.0244.471
8640018.9543.3473.7804.0244.471
8760018.9543.3473.7804.0244.471
8880018.9543.3473.7804.0244.471
9000018.9543.3473.7804.0244.471
9120018.9543.3473.7804.0244.471
9240018.9543.3473.7804.0244.471
9360018.9543.3473.7804.0244.471
9480018.9543.3473.7804.0244.471
9600018.9543.3473.7804.0244.471
9720018.9543.3473.7804.0244.471
9840018.9543.3473.7804.0244.471
9960018.9543.3473.7804.0244.471
10080018.9543.3473.7804.0244.471
10200018.9543.3473.7804.0244.471
10320018.9543.3473.7804.0244.471
10440018.9543.3473.7804.0244.471
10560018.9543.3473.7804.0244.471
10680018.9543.3473.7804.0244.471
10800018.9543.3473.7804.0244.471
10920018.9543.3473.7804.0244.471
11040018.9543.3473.7804.0244.471
11160018.9543.3473.7804.0244.471
11280018.9543.3473.7804.0244.471
11400018.9543.3473.7804.0244.471
11520018.9543.3473.7804.0244.471
11640018.9543.3473.7804.0244.471

Με κίτρινο χρώμα εμφανίζονται τα όρια κάτω από τα οποία θα υπάρχει ελάφρυνση ανά ασφαλιστική κλάση.

Εισφορές με βάση το προσχέδιο νόμουΕισφορές που ισχύουν σήμερα ανά ασφαλιστική κλάση
408.38430.25457.69482.34507.01531.66580.98605.64
Ετήσιοφορολογητέο εισόδημαΣύνολο ετήσιας εισφοράςΠ6Π7Π8Π9Π10Π11Π13Π14
24001.5734.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
36001.6574.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
48001.7404.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
60001.8244.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
72001.9404.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
84002.2644.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
96002.5874.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
108002.9114.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
120003.2344.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
132003.5574.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
144003.8814.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
156004.2044.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
168004.5284.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
180004.8514.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
192005.1744.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
204005.4984.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
216005.8214.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
228006.1454.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
240006.4684.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
252006.7914.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
264007.1154.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
276007.4384.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
288007.7624.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
300008.0854.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
312008.4084.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
324008.7324.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
336009.0554.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
348009.3794.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
360009.7024.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
3720010.0254.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
3840010.3494.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
3960010.6724.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4080010.9964.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4200011.3194.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4320011.6424.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4440011.9664.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4560012.2894.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4680012.6134.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4800012.9364.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
4920013.2594.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5040013.5834.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5160013.9064.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5280014.2304.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5400014.5534.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5520014.8764.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5640015.2004.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5760015.5234.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
5880015.8474.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6000016.1704.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6120016.4934.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6240016.8174.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6360017.1404.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6480017.4644.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6600017.7874.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6720018.1104.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6840018.4344.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
6960018.7574.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7080018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7200018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7320018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7440018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7560018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7680018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7800018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
7920018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8040018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8160018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8280018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8400018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8520018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8640018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8760018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
8880018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9000018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9120018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9240018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9360018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9480018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9600018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9720018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9840018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
9960018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10080018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10200018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10320018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10440018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10560018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10680018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10800018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
10920018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
11040018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
11160018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
11280018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
11400018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
11520018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
11640018.9544.9015.1635.4925.7886.0846.3806.9727.268
Με κίτρινο χρώμα εμφανίζονται τα όρια κάτω από τα οποία θα υπάρχει ελάφρυνση ανά ασφαλιστική κλάση. Αντίστοιχα πάνω από αυτά οι επιβαρύνσεις είναι τεράστιες.
Συγκρίνοντας τις υφιστάμενες ασφαλιστικές εισφορές των παλαιών ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, με τις εισφορές έτσι όπως αναφέρονται στο προσχέδιο του ασφαλιστικού παρατηρούμε ότι ελαφρύνσεις στις εισφορές θα υπάρχουν μόνο για τα πολύ χαμηλά φορολογητέα κέρδη.
Σημείωση: Στους ανωτέρω πίνακες δεν έχει προστεθεί η μηνιαία επιβάρυνση των 10 ευρώ υπέρ ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 44 του ν. 3986/2011. η οποία θα συνεχίσει να επιβάλλεται και με το νέο ασφαλιστικό.

Παραθέτουμε ως τελευταίο ένα πίνακα με τις βασικότερες επιβαρύνσεις (φόροι και εισφορές) που θα έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες εφόσον ψηφιστούν οι διατάξεις του νέου ασφαλιστικού ως έχουν, και με την προϋπόθεση ότι οι υφιστάμενοι φόροι δεν θα μεταβληθούν.

Ετήσιο καθαρό εισόδημαΑσφαλιστικές εισφορέςΦόρος εισοδήματοςΤέλος επιτηδεύματοςΕισφορά ΑλληλεγγύηςΣύνολο επιβάρυνσηςΠοσοστό συνόλου επιβάρυνσης επί του εισοδήματος
2.4001.5736246502.847118.64%
3.6001.6579366503.24390.08%
4.8001.74012486503.63875.80%
6.0001.82415606504.03467.23%
7.2001.94018726504.46261.98%
8.4002.26421846505.09860.69%
9.6002.58724966505.73359.72%
10.8002.91128086506.36958.97%
12.0003.23431206507.00458.37%
13.2003.5573432650927.73258.57%
14.4003.88137446501018.37658.16%
15.6004.20440566501099.01957.82%
16.8004.52843686501189.66357.52%
18.0004.851468065012610.30757.26%
19.2005.174499265013410.95157.04%
20.4005.498530465028611.73757.54%
21.6005.821561665030212.39057.36%
22.8006.145592865031913.04257.20%
24.0006.468624065033613.69457.06%
25.2006.791655265035314.34656.93%
26.4007.115686465037014.99856.81%
27.6007.438717665038615.65156.71%
28.8007.762748865040316.30356.61%
30.0008.085780065042016.95556.52%
31.2008.408811265062417.79457.03%
32.4008.732842465064818.45456.96%
33.6009.055873665067219.11356.88%
34.8009.379904865069619.77356.82%
36.0009.702936065072020.43256.76%
37.20010.025967265074421.09156.70%
38.40010.349998465076821.75156.64%
39.60010.6721029665079222.41056.59%
40.80010.9961060865081623.07056.54%
42.00011.3191092065084023.72956.50%
43.20011.6421123265086424.38856.45%
44.40011.9661154465088825.04856.41%
45.60012.2891185665091225.70756.38%
46.80012.6131216865093626.36756.34%
48.00012.9361248065096027.02656.30%
49.20013.2591279265098427.68556.27%
50.40013.583131326502.01629.38158.30%
51.60013.906135286502.06430.14858.43%
52.80014.230139246502.11230.91658.55%
54.00014.553143206502.16031.68358.67%
55.20014.876147166502.20832.45058.79%
56.40015.200151126502.25633.21858.90%
57.60015.523155086502.30433.98559.00%
58.80015.847159046502.35234.75359.10%
60.00016.170163006502.40035.52059.20%
61.20016.493166966502.44836.28759.29%
62.40016.817170926502.49637.05559.38%
63.60017.140174886502.54437.82259.47%
64.80017.464178846502.59238.59059.55%
66.00017.787182806502.64039.35759.63%
67.20018.110186766502.68840.12459.71%
68.40018.434190726502.73640.89259.78%
69.60018.757194686502.78441.65959.86%
70.80018.954198646502.83242.30059.75%
72.00018.954202606502.88042.74459.37%
73.20018.954206566502.92843.18859.00%
74.40018.954210526502.97643.63258.64%
75.60018.954214486503.02444.07658.30%
76.80018.954218446503.07244.52057.97%
78.00018.954222406503.12044.96457.65%
79.20018.954226366503.16845.40857.33%
80.40018.954230326503.21645.85257.03%
81.60018.954234286503.26446.29656.74%
82.80018.954238246503.31246.74056.45%
84.00018.954242206503.36047.18456.17%
85.20018.954246166503.40847.62855.90%
86.40018.954250126503.45648.07255.64%
87.60018.954254086503.50448.51655.38%
88.80018.954258046503.55248.96055.13%
90.00018.954262006503.60049.40454.89%
91.20018.954265966503.64849.84854.66%
92.40018.954269926503.69650.29254.43%
93.60018.954273886503.74450.73654.20%
94.80018.954277846503.79251.18053.99%
96.00018.954281806503.84051.62453.77%
97.20018.954285766503.88852.06853.57%
98.40018.954289726503.93652.51253.37%
99.60018.954293686503.98452.95653.17%
100.80018.954297646506.04855.41654.98%
102.00018.954301606506.12055.88454.79%
103.20018.954305566506.19256.35254.60%
104.40018.954309526506.26456.82054.43%
105.60018.954313486506.33657.28854.25%
106.80018.954317446506.40857.75654.08%
108.00018.954321406506.48058.22453.91%
109.20018.954325366506.55258.69253.75%
110.40018.954329326506.62459.16053.59%
111.60018.954333286506.69659.62853.43%
112.80018.954337246506.76860.09653.28%
114.00018.954341206506.84060.56453.13%
115.20018.954345166506.91261.03252.98%
116.40018.954349126506.98461.50052.83%


Σημείωση. Οι ανωτέρω πίνακες έχουν καταρτισθεί με την παραδοχή ότι το φορολογητέο εισόδημα που θα υπαχθεί στην ασφάλιση θα είναι περίπου ίσο με το εισόδημα της επόμενης χρονιά το οποίο θα υπαχθεί στους ανωτέρω φόρους (εισοδήματος, αλληλεγγύης κλπ).

Συμπέρασμα.
Από μια απλή ανάγνωση στους παραπάνω πίνακες προκύπτει ότι για τα πολύ χαμηλά κέρδη θα υπάρξει κάποια ελάφρυνση για τους ελεύθερους επαγγελματίες με το νέο σύστημα ασφάλισης (εφόσον ισχύσει ως εμφανίζεται στο προσχέδιο), όμως ταυτόχρονα θα υπάρξει τεράστια επιβάρυνση για όσους βγάζουν περισσότερα κέρδη. Οι συνολικές επιβαρύνσεις πλέον θα είναι πολύ μεγάλες και ουσιαστικά θα στραγγαλίσουν τους επιχειρηματίες που προσπαθούν να συνεχίσουν να δουλεύουν κάτω από αντίξοες συνθήκες εδώ και χρόνια.
Πιστεύουμε ότι δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός γιατί οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. 



http://taxheaven.gr