Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

ΔΣΑ: Συνέχιση της αποχής των δικηγόρων έως και την Δευτέρα 1/2 - Τρίωρος αποκλεισμός του Πρωτοδικείου Αθηνών την Πέμπτη 28/1 - Επιτροπή χορήγησης αδειών και το Σαββατοκύριακο 23 και 24/1

ΔΣΑ: Συνέχιση της αποχής των δικηγόρων έως και την Δευτέρα 1/2 - Τρίωρος αποκλεισμός του Πρωτοδικείου Αθηνών την Πέμπτη 28/1 - Επιτροπή χορήγησης αδειών και το Σαββατοκύριακο 23 και 24/1


ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
www.dsa.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 22/1/2016

Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΣΑ για συνέχιση της αποχής έως και την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, που συνεδρίασε στα γραφεία του Συλλόγου, σήμερα Παρασκευή 22/1/2016, αποφάσισε την συνέχιση της αποχής των δικηγόρων έως και την επόμενη Παρασκευή 29/1/2016, με το ίδιο αυστηρό πλαίσιο χορήγησης αδειών.

Μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις του κλάδου, το Δ.Σ του ΔΣΑ εκφράζοντας την καθολική αντίδραση του δικηγορικού σώματος στις ρυθμίσεις του ασφαλιστικού προσχεδίου της κυβέρνησης, ζητεί την άμεση απόσυρσή του και την έναρξη ενός ανοικτού, ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους φορείς.

Στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων εντάσσεται και τρίωρος αποκλεισμός του Πρωτοδικείου Αθηνών, την Πέμπτη 28/1/2016 από 8.00΄ - 11.00΄ π.μ.


ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
                                               
ΑΔΕΙΕΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 23 ΚΑΙ 24-1-2016

Για την εξυπηρέτηση των συναδέλφων, όσον αφορά τη χορήγηση αδειών για την Δευτέρα, 25/1/2016, θα λειτουργήσει στον Δ.Σ.Α, το Σάββατο 23 και Κυριακή 24/1/2016  Επιτροπή η οποία και θα εξετάσει τις αιτήσεις χορήγησης αδειών, εντός του πλαισίου.

Η Επιτροπή θα λειτουργήσει:

Σάββατο 23-1-2016: από 10 π.μ. έως 3 μ.μ.

Κυριακή 24-1-2016: από 10 π.μ. έως 2 μ.μ.


ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 22/1/2016

Απόφαση για συνέχιση της πανελλαδικής αποχής των δικηγόρων έως και την Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2016.

Η Συντονιστική Επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας συνεδρίασε, κατ’ εξουσιοδότηση της Ολομέλειας, την Παρασκευή 22/1/2016, στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας.

Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής διαπίστωσαν ότι δεν υπήρξε καμία ουσιαστική πρόοδος στο θέμα του ασφαλιστικού και ως εκ τούτου αποφάσισαν την συνέχιση της πανελλαδικής αποχής των δικηγόρων έως και την Δευτέρα 1η  Φεβρουαρίου 2016.

Αλεξιάδης : Ευπρόσδεκτα τα ισοδύναμα μέτρα. Τι είπε για τις κατασχέσεις από τους λογαριασμών των αγροτών και για τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης πολυτέκνων

Αλεξιάδης : Ευπρόσδεκτα τα ισοδύναμα μέτρα. Τι είπε για τις κατασχέσεις από τους λογαριασμών των αγροτών και για τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης πολυτέκνων


«Με χαρά ακούω την πρότασή σας για ισοδύναμα, είτε προέρχονται από τον δικό σας πολιτικό χώρο είτε από οπουδήποτε αλλού στη Βουλή. Για μας είναι πολύ θετικό να υπάρχει πολιτικός διάλογος, να υπάρχουν πολιτικές προτάσεις και πάνω σ’ αυτές να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε.» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων, Γιώργου Κατσαντώνη, σχετικά με την επιβολή φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα των πολυτέκνων.

Σε ότι αφορά τον φόρο πολυτελείας στα αυτοκίνητα των πολυτέκνων, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών επανέλαβε (παρόμοια ερώτηση έιχε γίνει και στις 4.1.2015 στην βουλή)  ότι η αλλαγή της συγκεκριμένης νομοθεσίας είναι ψηλά στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, στο πλαίσιο των αλλαγών στο φορολογικό σύστημα που θα γίνουν εντός του 2016.

Τέλος  για τις κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών ο αναπληρωτής ανέφερε σχετικά. «Εκείνοι που συγκεντρώνονται γύρω από τα "κινήματα της γραβάτας" θα πρέπει να καταλάβουν ότι αυτοί που τώρα τους χτυπούν την πλάτη, στην ουσία, ετοιμάζουν πολύ πιο βάρβαρα και άδικα μέτρα από αυτά που είναι αναγκασμένη η κυβέρνηση να πάρει»


Αναλυτικά η ερώτηση και η απάντηση στην βουλή.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ: Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, είναι γνωστό σε όλους μας πως η χώρα μαστίζεται κυριολεκτικώς από υπογεννητικότητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνία μας. Οι πολύτεκνοι αποτελούν μια ομάδα του πληθυσμού η οποία αφενός συμβάλλει αποφασιστικά στη διατήρηση των δομών της ελληνικής οικογένειας και αφετέρου αντιστέκεται σθεναρά στη λαίλαπα της κρίσης, δίνοντας το παράδειγμα και στους υπόλοιπους.

Εντούτοις, εσείς θεωρείτε σωστό και αρμόζον αυτοί να καταβάλλουν φόρο πολυτελείας για τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητά τους. Θα μπορούσατε ακόπως να διαπιστώσετε πως ακριβώς επειδή η συγκεκριμένη ομάδα πολιτών αδυνατούσε να καταβάλλει τον αναλογούντα φόρο πάρα πολλοί εξ αυτών υποχρεώθηκαν να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους, με συνέπεια πέραν της προφανούς οικογενειακής τους δυσλειτουργίας, και τη μείωση, επιπλέον, των εσόδων του κράτους.
Κύριε Υπουργέ, τι προτίθεστε να κάνετε αναφορικά με το εν λόγω θέμα, την κατάργηση δηλαδή του φόρου πολυτελείας, αναφορικά με την καταβολή φόρου πολυτελείας από τους πολυτέκνους για τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητά τους.
Ευχαριστώ.


ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Βουλευτά, είναι πολύ σημαντικό το ότι συζητάμε αυτήν την ερώτηση στη Βουλή, και μάλιστα κατατεθειμένη από έναν νέο Βουλευτή, γιατί δείχνει και την ευαισθησία για αυτό το θέμα. Το να συζητάς το θέμα υπογεννητικότητας είναι πολύ σημαντικό καθώς και το να παίρνεις συγκεκριμένα μέτρα.

Κύριε Βουλευτά, όμως, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα. Πρώτον, έχουμε απαντήσει και σε άλλη ερώτηση, στις 4 Ιανουαρίου στη Βουλή γι’ αυτό το θέμα, του Βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Κατσίκη. Είχαμε δώσει και πάρα πολλά στοιχεία για εκείνη την ερώτηση, τα οποία μπορείτε να δείτε από τα Πρακτικά της Βουλής. Θα το επαναλάβουμε και τώρα. Σε ό,τι αφορά το θέμα του φόρου πολυτελείας στους πολυτέκνους δεν είναι κάτι για το οποίο είμαστε ευτυχείς. Είναι κάτι για το οποίο προσπαθούμε και στις αλλαγές που θα γίνουν μέσα στο 2016 είναι στις πρώτες προτεραιότητές μας το να ελαφρύνουμε αυτές τις κατηγορίες πολιτών, διότι θεωρούμε αυτές τις φορολογίες άδικες και αναποτελεσματικές.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα υπόλοιπα στοιχεία της ερώτησής σας, δεν θεωρούμε ότι είναι σωστή η διατύπωση ότι «καταλογίζεται στην Κυβέρνηση ότι είναι επιλογή της αυτή η πολιτική». Έχουμε εξηγήσει πάρα πολλές φορές ότι και η φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης, όπως και πολλά άλλα ζητήματα, δεν είναι θέματα πολιτικής επιλογής της Κυβέρνησης, αλλά είναι θέματα πολιτικής αναγκαιότητας. Και έχουμε εξηγήσει και τους λόγους και το πλαίσιο στο οποίο είμαστε αναγκασμένοι να κινηθούμε. Άρα, δεν συμφωνούμε ούτε με αυτά που λέτε, ότι είναι πολιτική μας επιλογή, ούτε με τα περί αναλγησίας κλπ. Θεωρούμε ότι αυτά δεν βοηθούν και δεν βοηθούν και τον πολιτικό διάλογο, γιατί έχουμε ξεκαθαρίσει την πολιτική μας θέση. Το να μας καταγγέλλετε για τις θέσεις που έχουμε το δεχόμαστε, αλλά όχι γι’ αυτά που είμαστε αναγκασμένοι να ακολουθήσουμε, όπως τον φόρο πολυτελείας στους πολυτέκνους.

Όσον αφορά, δε, το θέμα της κατάθεσης πινακίδων, θέλω να πω το εξής: Με παρεμβάσεις που κάναμε μέσα στο 2015 για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, ήδη έχουμε μια σημαντική μείωση της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας σε σχέση με το 2014 -την εποχή του success story, δηλαδή, αν συγκρίνουμε ομοειδή πράγματα- όπως και έχουμε μια αύξηση των αυτοκινήτων που πήραν πινακίδες κυκλοφορίας, ακριβώς με μια μικρής κλίμακας επιτυχημένη παρέμβαση με τα συναρμόδια Υπουργεία, που θα συνεχιστεί και το 2016 για το 2017, ώστε το σύστημα να γίνει πιο αναλογικό, πιο δίκαιο, πιο αποτελεσματικό.

Σε ό,τι αφορά, όμως, την κριτική για αυτά τα θέματα, θέλω να επισημάνω εδώ κάτι το οποίο σχετίζεται και με όσα ακούστηκαν στην προηγούμενη ερώτηση και γενικά όσα ακούγονται αυτό το χρονικό διάστημα.

Η νομοθεσία η οποία υπάρχει αυτήν τη στιγμή και την οποία σαν Υπουργείο Οικονομικών είμαστε αναγκασμένοι να υλοποιήσουμε δεν είναι νομοθεσία που ψηφίστηκε από τον Φεβρουάριο του 2015 και μετά. Είναι νομοθεσία που προϋπήρχε.

Το θέμα των πινακίδων κυκλοφορίας είναι κάτι το οποίο προϋπήρχε. Δεν απευθύνομαι σε εσάς -λέμε κάτι για να το ακούσει κάποιος άλλος- αλλά δεχόμαστε κριτική από ορισμένους, οι οποίοι έφερναν στη Βουλή και ψήφισαν αυτές τις βάρβαρες, άδικες και αναποτελεσματικές νομοθεσίες -ειδικά στα ζητήματα φορολογίας- και έρχονται τώρα και μας κουνούν το δάκτυλο και λένε «γιατί γίνονται κατασχέσεις στους λογαριασμούς των καταθετών;».
Ποιος έφερε αυτήν τη νομοθεσία στην Βουλή; Ποιος δεν απήλλαξε τους αγρότες από αυτές τις κατασχέσεις; Η δική τους νομοθεσία είναι.
Εμείς δεσμευόμαστε ότι μόλις δοθεί η δυνατότητα -και ήδη έχουν γίνει κινήσεις και θα γίνουν κι άλλες- αυτά τα ζητήματα θα αλλάξουν.


Είναι, όμως, πολιτική υποκρισία απ’ αυτούς που έφεραν τον ΕΝΦΙΑ, τις δεσμεύσεις, τις κατασχέσεις, τώρα να έρχονται και να κουνάνε το δάχτυλο σε εμάς. Εμείς έχουμε αποδείξει το μείγμα της πολιτικής μας, έχουμε δείξει την πολιτική μας κατεύθυνση.
Όλα αυτά είναι πράγματα τα οποία σταδιακά μέσα στο 2016 και τα επόμενα χρόνια θα αλλάζουν με βάση τα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Εμείς δεν λαϊκίζουμε. Ανταποκρινόμαστε με σοβαρότητα στα κυβερνητικά μας καθήκοντα.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ: Σας ευχαριστώ και πάλι, κύριε Πρόεδρε.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, δεν αντιλέγουμε ότι οι προηγούμενοι δεν έκαναν τεράστια λάθη. Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει σ’ αυτούς και όχι σε εσάς.

Προεκλογικά δώσατε τεράστια ελπίδα και στον ελληνικό λαό και στους πολύτεκνους ότι κάτι θετικό γι’ αυτούς θα γινόταν μελλοντικά. Και εγώ σαν νέος άνθρωπος είχα ελπίδα στην Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι θα άλλαζε κάποια πράγματα. Αν εσείς πιστεύετε ότι αυτό είναι αναγκαίο κακό εμείς σαν Ένωση Κεντρώων έχουμε αρκετά ισοδύναμα που μπορούν να βρεθούν για να λυθούν αυτά τα προβλήματα. Αν θέλετε, έχουμε. Μπορώ να σας καταθέσω κάποια ισοδύναμα. Απλά ρωτήστε μας. Είμαστε ανοιχτοί να καταθέσουμε κάποια ισοδύναμα γι’ αυτούς τους ανθρώπους συγκεκριμένα, τους πολύτεκνους.

Ευχαριστώ πολύ.



ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Βουλευτά, με χαρά ακούω την πρότασή σας. Εγώ θα καταθέσω στα Πρακτικά τα σχετικά έγγραφα του Υπουργείου Οικονομικών, για να ενημερωθείτε και πιο αναλυτικά με στοιχεία για τα ζητήματα που θέσατε.
Με χαρά ακούω την πρότασή σας για ισοδύναμα, είτε προέρχονται από τον δικό σας πολιτικό χώρο είτε από οπουδήποτε αλλού στη Βουλή. Για μας είναι πολύ θετικό να υπάρχει πολιτικός διάλογος, να υπάρχουν πολιτικές προτάσεις και πάνω σ’ αυτές να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε.

Για παράδειγμα, ακούμε μια τεράστια κριτική για το θέμα του φόρου στο κρασί. Αυτοί που καταθέτουν την κριτική ξεχνούν να πουν ότι εναγωνίως η Κυβέρνηση ερευνούσε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα τα ισοδύναμα για να αντικαταστήσει τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Κάποιοι μας έκαναν κριτική για τον φόρο στο κρασί ή για τον φόρο στον ΟΠΑΠ ξεχνώντας να πουν με τι έπρεπε να αντικατασταθεί ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Ας ερχόταν ένα καλύτερο ισοδύναμο. Δεν κατατέθηκε κάτι τέτοιο.
Με μεγάλη χαρά θα δεχθούμε ισοδύναμα γι’ αυτά και για μια σειρά άλλα πράγματα. Γενικότερα, με μεγάλη χαρά θα δεχθούμε οποιαδήποτε πολιτική πρόταση.

Με αφορμή αυτή τη γενναία τοποθέτηση που κάνατε, ότι έχετε πρόταση για ισοδύναμα, θα ήθελα να τονίσω κάτι. Η Κυβέρνηση δέχεται μια τρομερή επίθεση παραπληροφόρησης αλλά και μια κριτική, χωρίς αυτοί που την κάνουν να διατυπώνουν τη διαφορετική πολιτική πρόταση. Διότι όταν κάνεις κριτική σε κάποιον πρέπει να διατυπώσεις και τη διαφορετική σου πρόταση. Πρέπει ορισμένοι απ’ αυτούς οι οποίοι ταυτίζονται με τα λεγόμενα «κινήματα της γραβάτας» ή τέλος πάντων με αυτά τα μέτωπα, να καταλάβουν ότι αυτοί που τώρα τους χτυπούν την πλάτη και τους λένε «είμαστε μαζί σας πολιτικά» στην ουσία ετοιμάζουν πολύ χειρότερα και πιο βάρβαρα μέτρα απ’ αυτά που είναι αναγκασμένη η Κυβέρνηση να πάρει. 

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ Νέα «ρουκέτα» Ντάισελμπλουμ: Πάρτε νέα μέτρα τώρα, ή στο... μέλλον - Προαπαιτούμενο το ασφαλιστικό για το χρέος

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ

Νέα «ρουκέτα» Ντάισελμπλουμ: Πάρτε νέα μέτρα τώρα, ή στο... μέλλον - Προαπαιτούμενο το ασφαλιστικό για το χρέος

Νέα «ρουκέτα» Ντάισελμπλουμ: Πάρτε νέα μέτρα τώρα, ή στο... μέλλον - Προαπαιτούμενο το ασφαλιστικό για το χρέος

Ηχηρό μήνυμα στην Αθήνα στέλνει ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, βάζοντας εκ νέου στον πάγο τις ελπίδες της Αθήνας για ελάφρυνση του χρέους μετά την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος.
Μιλώντας στη Wall Street Journal, ο πρόεδρος του Eurogroup ξεκαθάρισε ότι οι επιλογές για ελάφρυνση του ελληνικού χρέους είναι δυο: ή μέτρα που θα υποδείξουν οι δανειστές τώρα ή... μέτρα στο  προσεχές μέλλον!
Οπως είπε χαρακτηριστικά, η Ευρωζώνη έχει δύο επιλογές για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους: να ληφθούν από τώρα μέτρα για τη μείωση του κόστους εξυπηρέτησής του, όταν αυτό θα φθάσει μελλοντικά σε υψηλά επίπεδα, ή να δοθεί υπόσχεση για τη λήψη των μέτρων αυτών στο μέλλον.
«Μία (επιλογή) είναι ότι απλά θα δώσουμε μία αμοιβαία υπόσχεση. Αυτοί (σ.σ.: οι Έλληνες) θα υποσχεθούν στους Ευρωπαίους εταίρους τους ότι θα διατηρήσουν το πρωτογενές πλεόνασμα, με άλλα λόγια να έχουν έναν καλό προϋπολογισμό. Και εμείς θα υποσχεθούμε ότι θα είμαστε έτοιμοι να μειώσουμε αυτά τα υψηλά επίπεδα (σ.σ.: στην εξυπηρέτηση του χρέους) στο μέλλον. Αυτή θα ήταν πραγματικά μία εύλογη λύση, επειδή το πρώτο υψηλό επίπεδο θα είναι σε 10 ή 15 χρόνια και είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί το μέγεθός του», είπε χαρακτηριστικά.
«Εναλλακτικά, η Ευρωζώνη θα μπορούσε να προσπαθήσει να υπολογίσει τώρα τα μέτρα που θα απαιτούνταν και να λάβει άμεσα δράση για να μειωθούν τα υψηλά επίπεδα των πληρωμών (για την εξυπηρέτηση του χρέους)», επισήμανε.
Σημείωσε δε ότι το μέγεθος της ελάφρυνσης του χρέους θα εξαρτηθεί από το ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια.
Στο γνώριμο ύφος, ο κ. Ντάισελμπλουμ κάλεσε την Αθήνα να εφαρμόσει μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού, την οποία έχει υποσχεθεί, και να καλύψει τα κενά στον προϋπολογισμό της, πριν οι χώρες της Ευρωζώνης και το ΔΝΤ αρχίσουν τη συζήτηση για το χρέος της.
Πρακτικά, έθεσε το ασφαλιστικό ως προαπαιτούμενο για  μία συζήτηση ελάφρυνσης του χρέους.

«Τα νούμερα δεν βγαίνουν»
«Η ελληνική πρόταση για το ασφαλιστικό είναι σοβαρή, τα νούμερα όμως δεν βγαίνουν ακόμα», δήλωσε νωρίτερα ο κ. Ντάϊσελμπλουμ, σε συνέντευξή του στο Bloomberg. 
Αναφερόμενος στη συζήτηση για το ελληνικό χρέος, ο Ντάισελμπλουμ είπε ότι η  συμφωνία για το ελληνικό χρέος μπορεί να αποτελέσει υπόσχεση για την λήψη δράσης στο μέλλον, όχι τώρα.
«Η λήψη δράσης για την μείωση του βάρους του ελληνικού χρέους εξαρτάται από την Αθήνα να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «η συμφωνία για το ελληνικό χρέος μπορεί να αποτελέσει υπόσχεση για την λήψη δράσης στο μέλλον, όχι τώρα»
Όπως ανέφερε ακόμα, «ο ελληνικός προϋπολογισμός πρέπει να εξορθολογιστεί» και «χρειαζόμαστε σημαντικό πλεόνασμα στον ελληνικό προϋπολογισμό».
Σχετικά με τον ρόλο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα από εδώ και στο εξής, ο κ. Ντάισελμπλουμ είπε πως το ΔΝΤ για να είναι επίσημα συμμέτοχος στο πρόγραμμα πρέπει να είναι εντάξει τα νούμερα.

Welt: Η Βιέννη απειλεί την Ελλάδα με αποπομπή από τη Σένγκεν

Welt: Η Βιέννη απειλεί την Ελλάδα με αποπομπή από τη Σένγκεν

Πρώτη καταχώρηση: 23/01/2016 - 11:45
Τελευταία δημοσίευση: 11:49Οικονομία
Welt: Η Βιέννη απειλεί την Ελλάδα με αποπομπή από τη Σένγκεν
 Στην αποπομπή της Ελλάδας από τη ζώνη Σένγκεν επανέρχεται με δηλώσεις της στην εφημερίδα Welt η υπουργός Εσωτερικών της Αυστρίας Γιοχάνα Μιλκ-Λάιτνερ...
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia...

Welt: Η Βιέννη απειλεί την Ελλάδα με αποπομπή από τη Σένγκεν

Πρώτη καταχώρηση: 23/01/2016 - 09:35
Τελευταία δημοσίευση: 09:35Επικαιρότητα
Welt: Η Βιέννη απειλεί την Ελλάδα με αποπομπή από τη Σένγκεν
Στην αποπομπή της Ελλάδας από τη ζώνη Σένγκεν επανέρχεται με δηλώσεις της στην εφημερίδα Welt η υπουργός Εσωτερικών της Αυστρίας Γιοχάνα Μιλκ-Λάιτνερ.
«Όταν μια χώρα της ζώνης Σένγκεν συνεχώς αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και δέχεται απρόθυμα τη βοήθεια, τότε δεν πρέπει να έχουμε καμία δεύτερη σκέψη» ανέφερε σε δηλώσεις της η αυστριακή υπουργός.
Σύμφωνα με την ίδια «είναι μύθος ότι τα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας δεν μπορούν να ελεγχθούν».
«Η υπομονή πολλών ευρωπαίων τελειώνει. Υπήρξε μεγάλη συζήτηση, τώρα ήρθε η ώρα να ενεργήσουμε. Πρόκειται για την προστασία της σταθερότητας, της τάξης και της ασφάλειας στην Ευρώπη» κατέληξε στις δηλώσεις της η αυστριακή υπουργός.

ΤΑΙΠΕΔ: Ιστορική απόφαση η πώληση του 67% του ΟΛΠ

ΤΑΙΠΕΔ: Ιστορική απόφαση η πώληση του 67% του ΟΛΠ

Πρώτη καταχώρηση: 23/01/2016 - 10:21
Τελευταία δημοσίευση: 11:34Οικονομία
ΤΑΙΠΕΔ: Ιστορική απόφαση η πώληση του 67% του ΟΛΠ
Ως ιστορική απόφαση, οι επιπτώσεις της οποίας θα σφραγίσουν τις επόμενες δεκαετίες, χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας την πώληση του 67% του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρία Cosco.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

Πιτσιόρλας: Η Ελλάδα πύλη προς την Ευρώπη όλων των προϊόντων της Ασίας

Πρώτη καταχώρηση: 23/01/2016 - 10:05
Τελευταία δημοσίευση: 10:05Επικαιρότητα
Ως ιστορική απόφαση, οι επιπτώσεις της οποίας θα σφραγίσουν τις επόμενες δεκαετίες, χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας την πώληση του 67% του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρία Cosco, μιλώντας στην εκπομπή "Mega Σαββατοκύριακο”.
Ο κ. Πιτσιόρλας επισήμανε πως η διαδικασία είχε ξεκινήσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ολοκληρώθηκε με επιτυχή τρόπο, με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης, και το κράτος αναμένει άμεσα έσοδα ύψους 370 εκατ. ευρώ για το 67%.
"Η Ελλάδα με αυτή την κίνηση αξιοποιεί ένα μεγάλο πλεονέκτημα που της δίνει η γεωγραφική της θέση. Θα γίνει στα αλήθεια η πύλη προς την Ευρώπη όλων των προϊόντων της Ασίας, αυτό θα δώσει στον Πειραιά και την Ελλάδα τρομακτική αξία. Ο Πειραιάς τα επόμενα χρόνια θα είναι ο πρωταγωνιστής που θα τραβήξει μπροστά την ελληνική οικονομία. Νομίζω πως είναι μια απόφαση ιστορική που οι επιπτώσεις της θα σφραγίσουν τις επόμενες δεκαετίες”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
"Θεωρώ πως δεν υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι στη διαδικασία. Το μείζον είναι ότι η Ελλάδα μπορεί αξιοποιώντας τα λιμάνια της, τα τρένα της να γίνει μια χώρα που θα παίξει τεράστιο ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο. Αν αξιοποιήσει αυτό το πλεονέκτημα θα αναβαθμίσει τη γεωπολιτική της θέση και θα αναπτύξει θεαματικά την οικονομία της”, πρόσθεσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Ερωτηθείς για την επένδυση στο Ελληνικό, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ διευκρίνισε πως βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις της κυβέρνησης με τους επενδυτές, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις στη σύμβαση και εκτίμησε πως οι διαπραγματεύσεις θα ολοκληρωθούν μέσα στο επόμενο 2μηνο-3μηνο, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησης του έργου.
"Πρόκειται για ένα έργο τεράστιο, 6,5 δισ. θα είναι η άμεση συνολική επένδυση, αυτό και μόνο μπορεί να αλλάξει όλους τους δείκτες της οικονομίας”, ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι υπογραφές για το έργο θα μπουν μέσα στον επόμενο χρόνο.

Σκληρά μέτρα απαιτούν οι δανειστές για αξιολόγηση και ελάφρυνση χρέους

Σκληρά μέτρα απαιτούν οι δανειστές για αξιολόγηση και ελάφρυνση χρέους

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 08:35
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 08:35Οικονομία
Σκληρά μέτρα απαιτούν οι δανειστές για αξιολόγηση και ελάφρυνση χρέους
Του Τάσου Δασόπουλου
Μακρύ δρόμο μέχρι την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, που μπορεί να φτάσει μέχρι και το καλοκαίρι, ή σκληρά μέτρα άμεσα είναι οι δύο δρόμοι που μπορεί να βαδίσει η Κυβέρνηση για να φτάσει στην συζήτηση της ελάφρυνσης του χρέους.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

Σκληρά μέτρα απαιτούν οι δανειστές για αξιολόγηση και ελάφρυνση χρέους

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 07:55
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 07:55Επικαιρότητα
Σκληρά μέτρα απαιτούν οι δανειστές για αξιολόγηση και ελάφρυνση χρέους
Του Τάσου Δασόπουλου

Μακρύ δρόμο μέχρι την ολοκλήρωση της αξιολόγησης που μπορεί να φτάσει μέχρι και το καλοκαίρι ή σκληρά μέτρα άμεσα είναι οι δύο δρόμοι που μπορεί να βαδίσει η Κυβέρνηση για να φτάσει στην συζήτηση της ελάφρυνσης του χρέους.
Στο μεταξύ βέβαια για να τελειώσει η πρώτη αξιολόγηση θα πρέπει κάποτε να ξεκινήσει Και αυτό όμως φαίνεται ότι αναβάλλεται πλέον για χρόνο κοντά στο τέλος του μήνα αφού οι «βασικοί παίκτες» του ελληνικού προγράμματος εμφανίζονται ανυποχώρητοι από τις αρχικές τους θέσεις.
Οι πολυάριθμες συναντήσεις του Πρωθυπουργού στο Νταβός με τον επίτροπο Πιέρ Μοσχοβισί, τον Αμερικανό υπουργό οικονομικών κ. Τζάκ Λιού τον Γερμανό υπουργό οικονομικών κ. Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε και χθες το απόγευμα με την Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ κ. Κριστίν Λαγκάρντ απλώς επιβεβαίωσαν τις θέσεις που έχουν πάρει από καιρό οι δανειστές μας.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείου δια στόματος της κ. Λαγκάρντ τόνισε με έμφαση ότι το ζητούμενο είναι σκληρές μεταρρυθμίσεις για την Ελλάδα και γενναία ελάφρυνση του χρέους για Ευρωπαίους εταίρους μας.
Η αναμενόμενα αυστηρή στάση από το Ταμείου ενισχύεται φέτος από δύο λόγους . Την αλλαγή των κανονισμών του ταμείου επί το αυστηρότερο σε θέματα δανεισμού αλλά και το γεγονός ότι η κ. Λαγκάρντ θα ήθελε να διεκδικήσει για δεύτερη φορά την ηγεσία του Ταμείου στις εκλογές που θα γίνουν στις 5 Ιουλίου.
Επι της ουσίας, σε αυτό το χρονικό σημείο, το ταμείο ζητά για το ασφαλιστικό μια λύση που θα βασίζεται και σε περικοπές συντάξεων (κάτι που έχει αποκλείσει η Κυβέρνηση) οι οποίες μπορούν να αποδώσουν άμεσα και όχι σε δυνητικά έσοδα από αυξήσεις εισφορών. Με άλλα λόγια η λύση που θέλει το ΔΝΤ είναι εντελώς αντίθετη από την πρόταση Κατρούγκαλου.
Ο κ. Σόϊμπλε εκτός από την φράση « είναι η εφαρμογή ηλίθιε» που είπε παραφράζοντας την γνωστή φράση του Μπίλ Κλίντον « είναι η οικονομία ηλίθιε» επανέλαβε στο κ. Τσίπρα με τον οποίο βρέθηκε στο ίδιο στρογγυλό τραπέζι ότι οι συμφωνίες θα πρέπει να τηρούνται.
Ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ δεν θέλει σε καμμία περίπτωση την δημοσιονομική χαλάρωση για την Ελλάδα αφού κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ανάλογα αιτήματα και από τις υπόλοιπα κράτη μέλη του νότου του νότου τα οποία υποφέρουν από τα προγράμματα λιτότητας.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τον Επίτροπο οικονομικών κ. Πιέρ Μοσχοβισί. Παρότι θετικός για την γενικότερη στάση της Ελλάδας επέμεινε ότι οι υπηρεσίες του χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να αξιολογήσουν το ασφαλιστικό συμπλέοντας στο κλίμα που θέλει μια «απαιτητική» στάση απέναντι στην Ελλάδα.
Το ασφαλιστικό είναι μεν το μεγαλύτερο αλλά όχι το μοναδικό θέμα της διαπραγμάτευσης Μαζί η Ελλάδα θα πρέπει να ολοκληρώσει τις προτάσεις για τις αλλαγές στην αγορά εργασίας την τρύπα στα δημοσιονομικά μέχρι και το 2018 , τις αποκρατικοποιήσεις.
Επίσης θα πρέπει να ολοκληρώσει το σχέδιο επανεκκίνησης των τραπεζών που περνάει από τις αλλαγές διοικήσεων μέχρι και την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των κόκκινων δανείων.
Συνεπώς εκτός από το θέμα του ασφαλιστικού θα πρέπει να κάνει υποχωρήσεις και σε μια σειρά άλλων θεμάτων που έχει υπογράψει από το περασμένο καλοκαίρι.

Στο τραπέζι η μείωση των εισφορών για αγρότες με εισόδημα έως 5.000 ευρώ

Στο τραπέζι η μείωση των εισφορών για αγρότες με εισόδημα έως 5.000 ευρώ

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 08:25
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 08:58Οικονομία
Στο τραπέζι η μείωση των εισφορών για αγρότες με εισόδημα έως 5.000 ευρώ
Μέτρα άμεσης απόδοσης για τον περιορισμό της συνταξιοδοτικής δαπάνης, όπως η μείωση των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, ζητούν οι εκπρόσωποι τωνδανειστών.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης:

Περικοπές εδώ και τώρα σε όλες τις συντάξεις

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 08:05
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 08:05My Money
Περικοπές εδώ και τώρα σε όλες τις συντάξεις
Της Αργυρώς Μαυρούλη

Μέτρα άμεσης απόδοσης για τον περιορισμό της συνταξιοδοτικής δαπάνης, όπως η μείωση των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, ζητούν οι εκπρόσωποι των δανειστών.
Η πρόθεση τους ενόψει των επικείμενων σκληρών διαπραγματεύσεων φάνηκε χθες κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης που πραγματοποίησε ο γενικός γραμματέας Νίκος Φράγκος με τεχνικά κλιμάκια, καθώς για άλλη μια φορά ζήτησαν επιπλέον στοιχεία για την εξοικονόμηση πόρων μέσω της προωθούμενης ασφαλιστικής μεταρρύθμισης.
Συγκεκριμένα ζήτησαν περισσότερες πληροφορίες για τον επανυπολογισμό των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, ενώ εξέφρασαν την αντίρρηση τους με την πρόθεση της κυβέρνησης να καλύψει την προσωπική διαφορά.
Παράλληλα πρόβαλαν ενστάσεις στην επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας να εφαρμόσει υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης σε χαμηλόμισθους συνταξιούχους με λίγα έτη ασφάλισης, καταβάλλοντας όπως είπαν υψηλότερες συντάξεις σε σχέση με το Ν. 3863/10.
Οι δανειστές, όπως έχει διαφανεί από όλες τις προηγούμενες ημέρες, ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το πως επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι έως το 2019, προκειμένου να τηρηθούν όσα προβλέπονται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα. Ακόμη ζήτησαν διευκρινήσεις και αναφορικά με την Εθνική Σύνταξη, καθώς ήθελαν να είναι ξεκάθαρο το πότε τη δικαιούνται οι ασφαλισμένοι. Οι δανειστές διαφωνούν με την καταβολή της με 15 χρόνια ασφάλισης και ζητούν να δίνεται είτε με εισοδηματικά κριτήρια, είτε με την συμπλήρωση 20 ετών ασφάλισης.
Την ίδια στιγμή που οι δανειστές ζητούν αλλαγές επί τα χείρω, ο υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος αναζητά λύσεις, προκειμένου να μετριάσει τις αντιδράσεις μεγάλων ομάδων ασφαλισμένων.
Ειδικά για τους αγρότες, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται τελικά σήμερα, σε κοινή συνέντευξη τύπου μεταξύ των συναρμόδιων υπουργών Εργασίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, να ανακοινωθεί πως η κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία για όσους έχουν ετήσιο εισόδημα έως 5.000 ευρώ θα υπολογίζεται με βάση το 70% και όχι το 80% του εισοδήματος του ανειδίκευτου εργάτη.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως η εισφορά θα υπολογίζεται σε μηνιαίο εισόδημα 410 ευρώ και όχι 468 ευρώ, με αποτέλεσμα να ανέρχεται το 2019 (όταν και θα παρακρατείται το 20%) 82 ευρώ το μήνα.
Παράλληλα, δεν αποκλείεται να αναζητηθεί λύση και στο θέμα αυτονομίας του ΟΓΑ, ο οποίος όμως θα ενταχθεί στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) πιθανότατα με μια μεγαλύτερη αυτοτέλεια σε σχέση με τα υπόλοιπα ταμεία.

Μειώσεις-σοκ στα μερίσματα 265.000 συνταξιούχων του Δημοσίου

Μειώσεις-σοκ στα μερίσματα 265.000 συνταξιούχων του Δημοσίου

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 09:08
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 09:08Οικονομία
Μειώσεις-σοκ στα μερίσματα 265.000 συνταξιούχων του Δημοσίου
Αλλάζουν άρδην τα σχέδια της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό, καθώς οι περικοπές στις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις είναι από χθες επίσημα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές, ενώ την ίδια στιγμή το υπουργείο Εργασίας εξετάζει ως πρώτο μέτρο δραστικές περικοπές ως και 50% στα μερίσματα που παίρνουν σήμερα 265.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου, σύμφωνα με το τελικό σχέδιο της απόφασης που αποκαλύπτει σήμερα ο "Ελεύθερος Τύπος".
Οι μειώσεις στα μερίσματα θα εφαρμοστούν -εκτός απροόπτου- από τις πληρωμές του Φεβρουαρίου, καθώς για τον Ιανουάριο, και παρά την αδυναμία του Μετοχικού Ταμείου να πληρώσει από δικούς του πόρους, το υπουργείο αποφάσισε να πάρει 11 εκατ. ευρώ από τον ΕΟΠΥΥ για να δοθούν στους συνταξιούχους και αυτό παρά το γεγονός ότι τα Ταμεία χρωστούν στον ΕΟΠΥΥ κοντά στο 1 δισ. ευρώ, ακριβώς επειδή τα χρήματα που θα έπρεπε να πηγαίνουν στις δαπάνες υγείας παρακρατούνται για την πληρωμή των συντάξεων.

Τα νέα ποσά
Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο της απόφασης που αποκαλύπτει ο "Ελεύθερος Τύπος", όλα τα μερίσματα έχουν επανυπολογιστεί στη βάση του νόμου 4052/12 και τα νέα ποσά που προκύπτουν είναι ανάλογα με τα έτη εισφορών και την ηλικία αποχώρησης, ενώ ενσωματώνουν και τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος.
Η απόφαση θα ισχύσει από τον Φεβρουάριο, καθώς τα όρια άντλησης χρημάτων από άλλες πηγές έχουν εδώ και καιρό εξαντληθεί. 
Οι περικοπές δεν είναι οριζόντιες αλλά ανάλογες των ετών πληρωμής εισφορών και των αποδοχών βάσει των οποίων υπολογίστηκαν τα αρχικά ποσά. 
Το μυστικό στον επανυπολογισμό των μερισμάτων που έκανε το Μετοχικό Ταμείο, στέλνοντας και τους σχετικούς πίνακες στο υπουργείο Εργασίας για να πάρει την οριστική απόφαση, έγκειται στο γεγονός ότι εφαρμόστηκε ένας ενιαίος τύπος για όλους, ενώ τα αρχικά ποσά που είχαν πάρει οι συνταξιούχοι είχαν υπολογιστεί με διαφορετικό τρόπο για όσους αποχώρησαν μέχρι το 2011 με το παλιό μισθολόγιο και για όσους αποχώρησαν με το νέο μισθολόγιο που ισχύει από 1ης/11/2011. 
Για το λόγο αυτόν οι μειώσεις είναι δυο ταχυτήτων: μεγαλύτερες για όσους αποχώρησαν με το παλιό μισθολόγιο και μικρότερες για όσους αποχωρούν με το νέο μισθολόγιο.

Τι χάνουν
Μετά τον επανυπολογισμό, οι μειώσεις που προκύπτουν στα μερίσματα ανάλογα με τα έτη ασφάλισης και την κατηγορία των συνταξιούχων διαμορφώνονται ως εξής:
* Με 39 και 40 έτη, περικοπές από 45% ως 50% στα καταβαλλόμενα ποσά.
* Με 35 έτη και για την κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), περικοπές μεταξύ 35% και 40% και κατά μέσο όρο στο 38%. Συνταξιούχος που παίρνει σήμερα 207 ευρώ πέφτει στα 124 ευρώ. Αν είναι απόφοιτος ΤΕΙ και παίρνει σήμερα 177 ευρώ, με τη νέα μείωση το μέρισμα θα πέσει στα 103 ευρώ. 
*Με 30 έτη το μέρισμα για τους συνταξιούχους ΠΕ κατηγορίας από τα 170 ευρώ πάει στα 119 ευρώ με μείωση κατά 30% (μεσοσταθμικά στο 28%). Για την ΤΕ κατηγορία από τα 154 ευρώ πέφτει στα 108 ευρώ, ενώ για τη ΔΕ κατηγορία (απολυτήριο Λυκείου) από τα 142 ευρώ μειώνεται στα 99 ευρώ.
*Στα 20 με 25 έτη οι περικοπές είναι μεσοσταθμικά 25%. Συνταξιούχος ΠΕ κατηγορίας με 25 έτη πληρωμής εισφορών θα παίρνει μέρισμα 99 ευρώ από 132 σήμερα, ενώ στην κατηγορία ΔΕ το μέρισμα από τα 112 πέφτει στα 84 ευρώ το μήνα. 

(Πατήστε επάνω στην εικόνα για μεγαλύτερη ανάλυση):
Πηγή: Eλεύθερος Τύπος

Δείτε επίσης:

«Ασπίδα» σε κόκκινους δανειολήπτες μέσω... νέων αντικειμενικών αξιών

«Ασπίδα» σε κόκκινους δανειολήπτες μέσω... νέων αντικειμενικών αξιών

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 09:07
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 09:33Οικονομία
«Ασπίδα» σε κόκκινους δανειολήπτες μέσω... νέων αντικειμενικών αξιών
Φοροαπαλλαγές και δικαιώματα προστασίας της πρώτης κατοικίας απόπλειστηριασμούς αποκτούν πλέον περισσότεροι πολίτες μετά τις μειώσεις των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, που αποφάσισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.
Οι μειώσεις ισχύουν αναδρομικά από την 21η Μαΐου 2015, εξέλιξη η οποία μπορεί να καταστήσει πολλούς φορολογούμενους και εκ των υστέρων δικαιούχους απαλλαγών και άλλων ευνοϊκών ρυθμίσεων.
Ειδικότερα:

1) Χιλιάδες φορολογούμενοι με πρώτη κατοικία της οποίας η αντικειμενική αξία πριν τη μείωση ήταν μεγαλύτερη από το όριο αξίας μέχρι το οποίο παρέχεται αυξημένη προστασία από τους πλειστηριασμούς και μετά τη μείωση έπεσε κάτω από το συγκεκριμένο όριο καθίστανται πλέον αυτόματα δικαιούχοι της συγκεκριμένης αυξημένης προστασίας, εφόσον βεβαίως πληρούν και τις υπόλοιπες αυστηρές προϋποθέσεις που θέτει ο σχετικός νόμος.
Ειδικότερα, όσοι άγαμοι οφειλέτες στεγαστικών δανείων έχουν πρώτη κατοικία της οποίας η αντικειμενική αξία πριν τη μείωση ήταν μεγαλύτερη από 120.000 ευρώ αλλά μετά τη μείωση υποχώρησε κάτω από το όριο των 120.000 ευρώ, μπορούν, εφόσον πληρούν και τα προβλεπόμενα εισοδηματικά κριτήρια καθώς και τις λοιπές προϋποθέσεις του νόμου, να καταστούν δικαιούχοι κρατικής επιδότησης της αποπληρωμής των δόσεων των δανείων τους.

Το ίδιο δικαίωμα μπορούν να αποκτήσουν και οι έγγαμοι χωρίς προστατευόμενα τέκνα, των οποίων η πρώτη κατοικία μετά τη μείωση έχει πλέον αντικειμενική αξία χαμηλότερη από το ποσό των 160.000 ευρώ, καθώς και οι οικογενειάρχες με ένα ή περισσότερα παιδιά, εφόσον η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας του καθενός υποχώρησε μετά τη μείωση σε επίπεδο χαμηλότερο από τον ισχύον κατά περίπτωση όριο (180.000 ευρώ εάν υπάρχει ένα παιδί, 200.000 ευρώ εάν υπάρχουν δύο παιδιά, 220.000 ευρώ εάν υπάρχουν τρία παιδιά ή περισσότερα παιδιά).

2) Χιλιάδες φορολογούμενοι καθίστανται από τώρα και στο εξής δικαιούχοι πλήρους απαλλαγής από τη φορολογία μεταβίβασης σε περίπτωση που θέλουν να αποκτήσουν πρώτη κατοικία της οποίας η αντικειμενική αξία πριν τη μείωση ήταν μεγαλύτερη από το όριο απαλλαγής και μετά τη μείωση υποχώρησε κάτω από το αυτό το όριο.
Δικαιούχοι πλήρους απαλλαγής από το φόρο μεταβίβασης καθίστανται αναδρομικά και όσοι έχουν ήδη αγοράσει πρώτη κατοικία στο διάστημα από 21-5-2015 έως και 19-1-2016, εφόσον η αντικειμενική αξία της κατοικίας αυτής υποχώρησε μετά τη μείωση κάτω από το προβλεπόμενο όριο απαλλαγής.

Σημειώνεται ότι το όριο αντικειμενικής αξίας μέχρι το οποίο χορηγείται απαλλαγή από τον φόρο μεταβίβασης σε περίπτωση απόκτησης πρώτης κατοικίας ανέρχεται σε 200.000 ευρώ για τον άγαμο φορολογούμενο και σε 250.000 ευρώ για τον έγγαμο. Προσαυξάνεται δε περαιτέρω κατά 25.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα τέκνα του δικαιούχου και κατά 30.000 ευρώ για το τρίτο και κάθε ένα από τα επόμενα τέκνα του.

3) Χιλιάδες άλλοι φορολογούμενοι που θέλουν να δώσουν ακίνητα στα παιδιά τους με γονικές παροχές ευνοούνται καθώς η συνολική αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας που θέλουν να μεταβιβάσουν έπεσε κάτω από το όριο των 150.000 ευρώ μέχρι το οποίο προβλέπεται πλήρης απαλλαγή από τον φόρο γονικής παροχής.
Η αναγνώριση του δικαιώματος απαλλαγής από τον φόρο γονικής παροχής, λόγω μείωσης της αντικειμενικής αξίας των μεταβιβαζόμενων ακινήτων κάτω από τις 150.000 ευρώ, μπορεί να γίνει και αναδρομικά για γονικές παροχές που ήδη πραγματοποιήθηκαν από την 21η-5-2015 μέχρι και την 19η-1-2015. 
4) Οι ευνοϊκές συνέπειες της μείωσης των αντικειμενικών αξιών θα γίνουν αντιληπτές μετά τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους και στην περίπτωση του επιδόματος θέρμανσης, όταν θα υποβληθούν αιτήσεις για τη χορήγησή του στο χρονικό διάστημα 15-10-2016 έως 30-4-2017. Τότε οι δικαιούχοι του επιδόματος θα είναι πολύ περισσότεροι, καθώς λόγω της μείωσης των αντικειμενικών αξιών η συνολική αξία ακίνητης περιουσίας σε πολλές περιπτώσεις θα έχει υποχωρήσει κάτω από τα όρια που προβλέπονται για τη χορήγηση του επιδόματος. Τα όρια αυτά ανέρχονται σε 100.000 ευρώ για κάθε άγγαμο και σε 200.000 ευρώ για κάθε έγγαμο ενδιαφερόμενο. 

Πηγή: Eλεύθερος Τύπος

Δείτε επίσης:

YΠΟΙΚ: Τι ισχύει για τη φορολογία των αγροτών - Επιβεβαιώνει τις επιβαρύνσεις

YΠΟΙΚ: Τι ισχύει για τη φορολογία των αγροτών - Επιβεβαιώνει τις επιβαρύνσεις

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 18:10
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 18:10Οικονομία
YΠΟΙΚ: Τι ισχύει για τη φορολογία των αγροτών - Επιβεβαιώνει τις επιβαρύνσεις
Με δύο ενημερωτικά σημειώματα, το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνει τη φορολογική επιβάρυνση των αγροτών, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν με το νέο μνημόνιο, ενώ προχωρεί σε καταγραφή τους. Οι φορολογικές επιβαρύνσεις έχουν εν μέρει νομοθετηθεί (σταδιακή κατάργηση επιστροφής φόρου κατανάλωσης για τη χρήση πετρελαίου ντήζελ).
Ακολουθούν τα δύο ενημερωτικά σημειώματα:
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

Διαβάστε επίσης

ΥΠΟΙΚ.: Τι ισχύει για τη φορολογία των
αγροτών - Επιβεβαιώνει τις επιβαρύνσεις

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 17:55
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 17:55Οικονομία
ΥΠΟΙΚ.: Τι ισχύει για τη φορολογία τωναγροτών - Επιβεβαιώνει τις επιβαρύνσεις
Με δύο ενημερωτικά σημειώματα, το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνει τη φορολογική επιβάρυνση των αγροτών, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν με το νέο μνημόνιο, ενώ προχωρεί σε καταγραφή τους. Οι φορολογικές επιβαρύνσεις έχουν εν μέρει νομοθετηθεί (σταδιακή κατάργηση επιστροφής φόρου κατανάλωσης για τη χρήση πετρελαίου ντήζελ).
Ακολουθούν τα δύο ενημερωτικά σημειώματα:

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΓΡΟΤΩΝ

Α. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΜΜΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Ή ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
Β. ΤΙ ΙΣΧΥΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ (Ν. 4336/2015 - ΦΕΚ Α 94/14.8.2015)
1. Ο προσδιορισμός του καθαρού αγροτικού εισοδήματος γίνεται λογιστικά , δηλαδή από τα έσοδα αφαιρούνται τα έξοδα.
2. Το καθαρό αγροτικό εισόδημα φορολογείται με συντελεστή φόρου εισοδήματος που είναι 13%.
3. Τα έξοδα που αναγνωρίζονται για να αφαιρεθούν, έχουν καθοριστεί με το Ν. 4172/2013 «για τη φορολογία εισοδήματος» και έχουν διευκρινιστεί με την εγκύκλιο της ΓΓΔΕ πολ. 1116/2015. Περιλαμβάνουν όλες τις δαπάνες (αγορές σπόρων, νεογνών, λιπασμάτων, φαρμάκων, καλλιεργητικές δαπάνες, δαπάνες άρδευσης, δαπάνες για ημερομίσθια εργατών, κόστος καυσίμων και συντήρησης των αγροτικών μηχανημάτων, τόκους και έξοδα δανείων, αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού, ασφαλιστικές εισφορές κλπ), εφόσον αποδεικνύονται με νόμιμα παραστατικά.
4. Δεν φορολογούνται οι αγρότες, για τις επιδοτήσεις που εισπράττουν μέχρι του ποσού των 12.000 €. Δεν φορολογούνται στο σύνολό τους οι αποζημιώσεις.
5. Για το πετρέλαιο κίνησης ντήζελ που χρησιμοποιούν λαμβάνουν επιστροφή φόρου κατανάλωσης που ανέρχεται σε 264 € ανά χιλιόλιτρο .
Γ. ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ (Ν. 4336/2015 - ΦΕΚ Α 94/14.8.2015). Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ 221 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
1. Από Οκτώβριο 2015 σταδιακή κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντήζελ σε δύο ίσα στάδια, από τον Οκτώβριο 2015 και τον Οκτώβριο 2016 . Συγκεκριμένα από 1/10/2015 μέχρι 30/9/2016 επιστρέφεται ποσό 130 € και από 1/10/2016 καταργείται η επιστροφή. Νομοθετήθηκε με το άρθρο 2 παράγραφος Δ, Υποπ/φος Δ5 του Νόμου (σελίδα 966 και προαπαιτούμενα σελίδα 1015).
2. Από το έτος 2016 για τα εισοδήματα που αποκτώνται προβλέπεται σταδιακή εξομοίωση των εισοδημάτων των αγροτών με τις άλλες κατηγορίες (στο πλαίσιο του κώδικα φορολογίας εισοδήματος) με ποσοστά που ορίζονται στο 20% για το φορολογικό έτος 2016 και στο 26% για το φορολογικό έτος 2017 (προαπαιτούμενα σελίδα 1016).
 Δ. ΑΛΛΑΓΕΣ με το Ν.4342/2015 (ΦΕΚ Α 143/9.11.2015) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις κλπ». 
Στο άρθρο 51 έγινε νομοτεχνική διόρθωση σχετικά με τη μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντήζελ. Συγκεκριμένα συμπληρώθηκε η ημερομηνία 30/9/2016 που είχε παραληφθεί στο κείμενο του Ν. 4336/2015. Δηλαδή με το Ν. 4342/2015 για τους αγρότες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ !!!
Ε. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΧΡΕΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΠΟΣΩΝ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ.
1. Προβλέπεται για τους τραπεζικούς λογαριασμούς ακατάσχετο ποσό ύψους 1.250 €, εφόσον έχει δηλωθεί από το φορολογούμενο στο taxis ο αριθμός του τραπεζικού λογαριασμού.
2. Για όσους φορολογούμενους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στην Εφορία και δεν έχουν κάνει ρύθμιση καταβολής τους, στέλνεται εντολή στις Τράπεζες να διενεργούν κατάσχεση των οφειλόμενων ποσών και να τα αποδίδουν στο Δημόσιο.
3. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη μεταχείριση για τις οφειλές των αγροτών και εφαρμόζονται όσα ισχύουν για όλους τους φορολογούμενους.
4. Για τους αγρότες που είχαν ληξιπρόθεσμες φορολογικές οφειλές και δεν τις είχαν ρυθμίσει ή δεν είχαν δηλώσει ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό έγινε αυτομάτως κατάσχεση των ποσών που κατατέθηκαν από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τις ενισχύσεις τους .

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ

Α. ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ .
Οι επαγγελματίες υποχρεώνονται να τηρούν λογιστικά βιβλία και να αναγράφουν σε αυτά τα έσοδα και τα έξοδά τους.
Οι αγρότες τηρούν βιβλία όταν τα έσοδά τους υπερβαίνουν το ποσό των 15.000 €
Β. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ .
Στους επαγγελματίες τα καθαρά κέρδη υπολογίζονται με αφαίρεση των εξόδων από τα έσοδα που έχουν αναγράψει στα βιβλία τους.
Για όλους τους αγρότες ακόμα και αν δεν τηρούν βιβλία υπολογίζονται τα κέρδη με αφαίρεση των εξόδων από τα έσοδα.
Γ. ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ .
Τα έξοδα που αναγνωρίζονται για να αφαιρεθούν αφορούν γενικά αγορές εμπορευμάτων και οποιαδήποτε δαπάνη αφορά την επαγγελματική δραστηριότητα . Απαραίτητο είναι τα έξοδα να αποδεικνύονται με νόμιμα παραστατικά.
Ειδικότερα για τους αγρότες τα έξοδα που αναγνωρίζονται περιλαμβάνουν τις αγορές σπόρων, νεογνών, λιπασμάτων, φαρμάκων, καλλιεργητικές δαπάνες, δαπάνες άρδευσης, δαπάνες για ημερομίσθια εργατών, κόστος καυσίμων και συντήρησης των αγροτικών μηχανημάτων, τόκους και έξοδα δανείων, αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού, ασφαλιστικές εισφορές .
Δ. ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ.
Για τον υπολογισμό του φόρου τα καθαρά κέρδη πολλαπλασιάζονται με τον συντελεστή φόρου που για το έτος 2015 για τους επαγγελματίες είναι :
Ποσό κερδών συντελεστής
Από 1 μέχρι 50.000 € 26%
Πάνω από 50.000 € 33%
Για τους αγρότες ο συντελεστής φόρου είναι 13% για όλα τους τα κέρδη.
Ε. ΤΕΚΜΗΡΙΑ.
Για τον υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος ισχύουν τα τεκμήρια για όλους τους φορολογούμενους. Εάν τα τεκμήρια είναι μεγαλύτερα από τα πραγματικά εισοδήματα τότε το φορολογητέο εισόδημα είναι το τεκμαρτό.
 Στ. ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ. 
1. Για όλους τους επαγγελματίες υπολογίζεται προκαταβολή φόρου έναντι των εισοδημάτων του έτους που υποβάλλεται η φορολογική δήλωση. Για τα εισοδήματα του έτους 2015, τόσο για τους επαγγελματίες όσο και τους αγρότες η προκαταβολή υπολογίζεται στο 75% του ποσού του φόρου εισοδήματος.
2. Η προκαταβολή δεν συνιστά φορολογική επιβάρυνση γιατί αφαιρείται από το φόρο εισοδήματος κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του επόμενου έτους.
3. Κατά τον υπολογισμό της προκαταβολής αφαιρούνται ποσά που έχουν παρακρατηθεί.
4. Εάν κατά το έτος που υποβάλλεται η φορολογική δήλωση έχουν μειωθεί τα εισοδήματα, τότε προβλέπεται διαγραφή της προκαταβολής.
Για καλύτερη κατανόηση παραθέτουμε το παρακάτω παράδειγμα:
Φορολογητέα Κέρδη 10.000,00
Φόρος εισοδήματος 2.600,00
Υπολογισμός προκαταβολής
2.600,00 € Χ 75% = 1.950,00 €
Εάν έχει παρακρατηθεί από τους πελάτες φόρος 1.500,00 €
Τότε η προκαταβολή είναι 450,00 €
Ζ. ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΧΡΕΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΠΟΣΩΝ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ.
1. Προβλέπεται για τους τραπεζικούς λογαριασμούς ακατάσχετο ποσό ύψους 1.250 €, εφόσον έχει δηλωθεί από το φορολογούμενο στο taxis ο αριθμός του τραπεζικού λογαριασμού.
2. Για όσους φορολογούμενους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στην Εφορία και δεν έχουν κάνει ρύθμιση καταβολής τους, στέλνεται εντολή στις Τράπεζες να διενεργούν κατάσχεση των οφειλόμενων ποσών και να τα αποδίδουν στο Δημόσιο.
3. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη μεταχείριση για τις οφειλές των αγροτών και εφαρμόζονται όσα ισχύουν για όλους τους φορολογούμενους.
4. Για τους αγρότες που είχαν ληξιπρόθεσμες φορολογικές οφειλές και δεν τις είχαν ρυθμίσει ή δεν είχαν δηλώσει ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό έγινε αυτομάτως κατάσχεση των ποσών που κατατέθηκαν από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τις ενισχύσεις τους .



Τι ζήτησε ο Μοσκοβισί από τον Τσίπρα

Τι ζήτησε ο Μοσκοβισί από τον Τσίπρα

Πρώτη καταχώρηση: 22/01/2016 - 19:16
Τελευταία δημοσίευση: 22/01/2016 19:22Οικονομία
Τι ζήτησε ο Μοσκοβισί από τον Τσίπρα
Ο επίτροπος Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα EurActiv, αναφέρει ότι ζήτησε από την Ελλάδα να είναι πιο φιλόδοξη αναφορικά με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού.
Συγκεκριμένα, σε ερώτηση για το περιεχόμενο της συζήτησής του με τον Αλέξη Τσίπρα στο Νταβός και για το ζήτημα του ασφαλιστικού, ο Ευρωπαίος επίτροπος ανέφερε ότι κατά τη 15λεπτη συνάντηση που είχε με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, προσπάθησαν να εξετάσουν σφαιρικά το θέμα χωρίς να διαπραγματευτούν τις ακριβείς παραμέτρους στην παρούσα φάση.
Ο κ. Μοσκοβισί αναφέρει ότι στόχος τόσο των ελληνικών αρχών όσο και των Ευρωπαίων εταίρων είναι η επιτυχία της Ελλάδας, προϋπόθεση για την οποία είναι η πλήρης εφαρμογή του προγράμματος, καθώς και οι ισχυρές μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε μια γρήγορη ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, ανοίγοντας στη συνέχεια το δρόμο για την έναρξη της συζήτησης για την ελάφρυνση του χρέους υπό καλές προϋποθέσεις. Στο σημείο αυτό υπογράμμισε τη σημασία της συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό σχέδιο διάσωσης, αφού αυτό αποτελεί εγγύηση για την ασφάλεια και το μέλλον του προγράμματος.
Ο Π. Μοσκοβισί σημείωσε, επίσης, ότι αυτό το οποίο τόνισε στον Αλέξη Τσίπρα είναι η ανάγκη μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού και υλοποίησης του Ταμείου ιδιωτικοποιήσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Ερωτηθείς στη συνέχεια για το ενδεχόμενο το ΔΝΤ να απαιτήσει περισσότερες περικοπές, ο Ευρωπαίος επίτροπος σχολίασε ότι δεν υπεισήλθαν σε τεχνικές λεπτομέρειες, ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι πολύ σύντομα θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την επιστροφή των επικεφαλής της αποστολής των θεσμών στην Αθήνα. Τόνισε, μάλιστα, ότι με τον Έλληνα Πρωθυπουργό συμφωνούν στο ότι θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα στο ζήτημα της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού, ούτως ώστε να είναι όλοι βέβαιοι ότι το πρόγραμμα βρίσκεται σε καλό δρόμο, επιμένοντας, παράλληλα, στην άποψη ότι το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού είναι πιο ολοκληρωμένο και φιλόδοξο από οποιοδήποτε προηγούμενο, αλλά, παρόλα αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια θέματα που χρήζουν περαιτέρω επεξεργασίας.
Σε ερώτηση, τέλος, για το κατά πόσο μπορεί να υπάρξουν περιθώρια ελιγμών από την πλευρά των πιστωτών, προκειμένου να αποφευχθεί μία νέα ελληνική τραγωδία, δεδομένων και των πολυάριθμων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, ο Πιέρ Μοσκοβισί σημείωσε ότι δεν χρειάζεται να μειωθούν οι απαιτήσεις, από τη στιγμή που υπάρχει ένας οδικός χάρτης, το μνημόνιο κατανόησης, το οποίο βασίζεται στη συμφωνία του Ιουλίου και το οποίο πρέπει να τηρηθεί. Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να τονίσει ότι το κλίμα, οι συνθήκες εργασίας και οι σχέσεις μεταξύ των θεσμών, των κρατών της ΕΕ και της ελληνικής κυβέρνησης έχουν βελτιωθεί κατά πολύ από τον περασμένο Ιούλιο.
Καταλήγοντας, ως προς την Ελλάδα, σχολίασε ότι το καλοκαίρι βρεθήκαμε κοντά στο Grexit, το οποίο, όμως, αποφεύχθηκε και κανείς δεν επιθυμεί να ξανανοίξει αυτό το κεφάλαιο. Αντιθέτως, πρόσθεσε, πρέπει να διατηρηθεί η παρούσα δυναμική στην πορεία υλοποίησης του προγράμματος, γι’ αυτό και απαιτείται μία φιλόδοξη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, η οποία δεν έχει επέλθει ακόμα, αλλά εξέφρασε την πεποίθηση ότι με καλή θέληση και ισχυρό τεχνικό χειρισμό θα επιτευχθεί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

Νέα 6μηνη παράταση για τακτοποίηση αυθαιρέτων

Νέα 6μηνη παράταση για τακτοποίηση αυθαιρέτων

Πρώτη καταχώρηση: 23/01/2016 - 10:19
Τελευταία δημοσίευση: 10:19Οικονομία
Νέα 6μηνη παράταση για τακτοποίηση αυθαιρέτων
Παρά το γεγονός ότι σε 16 μόλις ημέρες (8/2/2016) εκπνέει και η τελευταία προθεσμία που είχε δοθεί πριν από ένα χρόνο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτωνκαι έχουν ενταχθεί στο σχετικό νόμο (4178/13), λιγότερα από τα μισά -επειδή, κυρίως, οι ιδιοκτήτες τους επιδιώκουν να αποφύγουν τη φορολόγηση μετά την ένταξη με τις συνεχείς παρατάσεις- το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ετοιμάζει και νέα παράταση στην προθεσμία υποβολής σχετικών αιτήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΥΠΕΝ ετοιμάζει τροπολογία, που αναμένεται να κατατεθεί προφανώς πριν από την 8η Φεβρουαρίου, με την οποία θα δίνεται νέα εξάμηνη παράταση για την κατάθεση αιτήσεων τακτοποίησης, με στόχο να ενταχθούν περισσότεροι στη διαδικασία τακτοποίησης. Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο προσανατολίζεται σε αύξηση των προστίμων για όσους δεν δηλώσουν τα αυθαίρετα μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου, με εξαίρεση όσους έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης.
Είναι προφανής ο στόχος του υπουργείου να «πιέσει», ώστε μέχρι τις 8/2/2016 να υποβληθούν περισσότερες αιτήσεις υπαγωγής στο ν. 4178/13. Ομως, παραβλέπει το αυτονόητο: ότι ο σχετικά μικρός αριθμός αυθαιρέτων που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως όσο περισσότερο καθυστερήσει η νομιμοποίηση τόσο οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων γλιτώνουν τη φορολόγηση μετά την ένταξη, ιδιαίτερα όσοι διαθέτουν μεγάλα σε επιφάνεια αυθαίρετα. Ετσι, εάν ένας ιδιοκτήτης αυθαιρέτου εντάχθηκε στο νόμο μέσα στο 2015, εκτός από τα πρόστιμα και τα παράβολα θα πρέπει μέσα στο 2016 να καταβάλει το ποσό φορολόγησης που αντιστοιχεί στο νομιμοποιημένο πλέον ακίνητο.
Καθίσταται σαφές ότι οι συνεχείς παρατάσεις στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων λειτουργούν αντίθετα από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
Από την άλλη, τίθεται θέμα συνταγματικότητας περί ίσης αντιμετώπισης των πολιτών, με τη διαφοροποίηση των προστίμων, κάτι που μπορεί να προσβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το ΥΠΕΝ, βέβαια, υποστηρίζει ότι θα δώσει κι άλλη παράταση μέχρι να φέρει νέο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης! Και γιατί δεν το έκανε μέχρι τώρα, ώστε να αποφύγει τα «παρατράγουδα» που ευνοούν κυρίως τους μεγαλοϊδιοκτήτες αυθαιρέτων; Τι κάνει, ένα χρόνο τώρα, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης;
Νέος νόμος
Μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις για τη νομιμοποίηση λιγότερα από 950.000 ακίνητα, τη στιγμή που εκτιμάται ότι ο αριθμός αδήλωτων ακόμη αυθαιρέτων ξεπερνά το 1.000.000, ενώ οι εισπράξεις από πρόστιμα και παράβολα μόλις που ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
Διαβάστε επίσης:

Σε ετοιμότητα οι αγρότες - Κλείνουν τα Τέμπη το μεσημέρι

Βγαίνουν και οι ένστολοι στους δρόμους