Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Οι νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων σε όλη την Ελλάδα

Οι νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων σε όλη την Ελλάδα

Οι νέες αντικειμενικές θα ισχύουν αναδρομικά από τον Μάιο του 2015. Ποιοι χάνουν και ποιοι κερδίζουν από τις αλλαγές. Δείτε τους πίνακες ανά δήμο και ζώνη
oi-nees-antikeimenikes-times-twn-akinitwn-se-oli-tin-ellada
 
Τριάντα δύο διαφορετικά κλιμάκια και μειώσεις σχεδόν στο σύνολο των τιμών ζώνης σε όλη την Ελλάδα από 5% έως 21% περιλαμβάνει η υπουργική απόφαση για τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων. Οι νέες τιμές θα ισχύσουν αναδρομικά από τον Μάιο του 2015 και βάσει αυτών θα υπολογιστεί ο ΕΝΦΙΑ του 2016.
Ο ΕΝΦΙΑ του 2015 δεν αλλάζει καθώς υπολογίζεται με τις αντικειμενικές αξίες που ίσχυαν την 1η Ιανουαρίου 2015. Ωστόσο, προκειμένου το ΥΠΟΙΚ να εξασφαλίσει για το 2016 έσοδα της τάξης των 2,65 δισ. ευρώ, θεωρείται δεδομένο ότι θα αυξηθούν οι συντελεστές ΕΝΦΙΑ σε αρκετές περιπτώσεις, όπως σημειώνει Tο Βήμα της Κυριακής.
Σύμφωνα με τους πίνακες που δημοσιεύει η εφημερίδα, τις μεγαλύτερες μειώσεις θα έχουν όσοι έχουν ακίνητα σε περιοχές με τιμές ζώνης από 1000 ευρώ έως 3000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Οι ζώνες παραμένουν ίδιες, αυτό που αλλάζει είναι η τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο, ανάλογα με την περιοχή.
Οι νέες τιμές πρόκειται πάντως να επηρεάσουν πολλούς φόρους και επιδόματα που συνδέονται με τις αντικειμενικές ή με τον τεκμαρτό προσδιορισμό εισοδήματος, που βασίζεται και αυτός στις τιμές ζώνης της Εφορίας. Τα επιδόματα που «χάνουν» χιλιάδες πολίτες λόγω αντικειμενικών αξιών είναι μεταξύ άλλων, επίδομα πετρελαίου θέρμανσης, επιδότηση ενοικίου, κάρτα σίτισης, δωρεάν ρεύμα, ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, οικογενειακό επίδομα, φοιτητικό επίδομα, απαλλαγή 50% από ΕΝΦΙΑ.
Οι φόροι που αυξάνονται λόγω αντικειμενικών αξιών είναι ο ΕΝΦΙΑ για κάθε ακίνητο και συμπληρωματικός φόρος, το τεκμήριο κατοικίας ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή και κατ' επέκταση το τεκμαρτό εισόδημα, τα Τέλη Ακίνητης Περιουσίας μέσω ΔΕΗ, οι φόροι μεταβίβασης, κληρονομιάς, δωρεάς, γονικών παροχών, το τέλος εγγραφής ακινήτων στο Κτηματολόγιο, πολεοδομικά πρόστιμα διατήρησης ή ρύθμισης αυθαιρέτων, κ. ά.
Λόγω του ότι οι νέες αντικειμενικές αξίες έχουν αναδρομική ισχύ θα υπάρξει πρόβλεψη να επανυπολογιστούν οι φόροι μεταβίβασης, γονικών παροχών ή κληρονομιών καθώς και τα δημοτικά τέλη που πληρώνονται μέσω ΔΕΗ. Κανονικά θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί και το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης καθώς ένα από τα κριτήρια είναι η αντικειμενική αξία των ακινήτων των δικαιούχων.

Βεβαιώσεις Αποδοχών 2015 : Ποιες εκτυπώνονται ηλεκτρονικά (upd)

Βεβαιώσεις Αποδοχών 2015 : Ποιες εκτυπώνονται ηλεκτρονικά (upd)
Σε ποια ταμεία - οργανισμούς μπορούμε να εκτυπώσουμε ηλεκτρονικά τις βεβαιώσεις αποδοχών (ανανεώνεται)
02 Μαρ 2016 - 06:00

Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. - Βεβαίωση εφορίας ποσών επιδότησης

Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. - Βεβαίωση εφορίας ποσών επιδότησης


ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ
http://www.opekepe.gr

Βεβαίωση Εφορίας Ποσών Επιδότησης

Για τη λήψη της βεβαίωσης ποσών επιδότησης, επιλέγετε το έτος και εισάγετε τα ακόλουθα στοιχεία στην φόρμα που βρίσκεται στον συγκεκριμένο σύνδεσμο.

•Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)

•Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) ή

•Τα τέσσερα (4) τελευταία ψηφία της Αστυνομικής Ταυτότητας:
-που έχετε δηλώσει στη Φορολογική Δήλωση του οικονομικού έτους 2010 για τη βεβαίωση ποσών επιδότησης 2011
-που έχετε δηλώσει στην ΕΑΕ (2006 έως 2015) για τη βεβαίωση ποσών επιδότησης 2006 έως 2015 αντίστοιχα

•Τα 4 τελευταία ψηφία του τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) που έχετε δηλώσει στην ΕΑΕ 2015 (ΜΟΝΟ για τις περιπτώσεις Νομικών Προσώπων και μόνο για το έτος 2015).

Πρόταση-σοκ από την τρόικα για μείωση έως 50% στο αφορολόγητο

Πρόταση-σοκ από την τρόικα για μείωση έως 50% στο αφορολόγητο

Πρώτη καταχώρηση: 11/03/2016 - 07:55
Τελευταία δημοσίευση: 07:52My Money
Πρόταση-σοκ από την τρόικα για μείωση έως 50% στο αφορολόγητο
Του Τάσου Δασόπουλου

Τη συμφωνία με τους δανειστές, για το κενό ύψους 1,8 δισ. ευρώ που βλέπουν για το 2016, θα επιχειρήσει μέσα στο Σαββατοκύριακο το υπουργείο Οικονομικών, με όπλα, τη σταθερά καλύτερη από τους στόχους, πορεία των εσόδων και το πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 0,2% του ΑΕΠ του 2015.
Ο στόχος είναι να αποφευχθούν απαιτήσεις για νέα μέτρα μέσα στο 2016 αν οι εκπρόσωποι της ΕΕ, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ δεν πειστούν για τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών.
Το θέμα θα ανοίξει επισήμως το Σάββατο αφού οι θεσμοί θα έχουν σχηματίσει πλήρη εικόνα για τις προθέσεις της Κυβέρνησης τόσο στα έσοδα όσο και τις δαπάνες.
Η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου και του αναπληρωτή υπουργού οικονομικών κ. Χουλιαράκη με τους δανειστές έγινε σε καλύτερες συνθήκες από ότι ανάλογες προηγούμενες αλλά όχι χωρίς να υπάρχουν διαφορές σε μέτρα και αριθμούς.
Ο ίδιος ο κ. Χουλιαράκης μίλησε μετά την συνάντηση για ανταλλαγή απόψεων. Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ ζήτησε πενταετή προσαρμογή του φορολογικού των αγροτών με αυτό των ελεύθερων επαγγελματιών με την πρώτη αύξηση που θα γίνει φέτος να είναι από το 13% στο 15% και στην συνέχεια σταδιακή αύξηση στο 26% μέχρι και το 2021. Μάλιστα αναφέρθηκε και η σκέψη να δοθεί και ένα μικρό αφορολόγητο στην συγκεκριμένη κατηγορία για να συναντήσει όμως την πλήρη άρνηση των δανειστών.
Στη συζήτηση για το νέο φορολογικό ήταν η σειρά των θεσμών να κάνουν προτάσεις και να επαναφέρουν στη διαπραγμάτευση το αίτημα για τον επαναπροσδιορισμό του αφορολόγητου των 9.950 ευρώ που ισχύει σήμερα για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.
Σύμφωνα με την πρόταση των δανειστών θα πρέπει να καταργηθεί η έκπτωση φόρου έως 2.100 ευρώ που δίνεται σήμερα, σε μισθωτούς και συνταξιούχους και οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο όριο έως 9.500 ευρώ και να αντικαταστσθεί από ένα ενιαίο αφορολόγητο όριο το οποίο όμως θα είναι χαμηλότερο και θα κινείται στα επίπεδα μεταξύ 5.000 - 8.000 ευρώ.
Το επιχείρημα που χρησιμοποίησαν οι εκπρόσωποι των θεσμών είναι ότι το ισχύον σύστημα της έκπτωσης φόρου 2.100 ευρώ που οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο 9.500 ευρώ δίνει κίνητρο απόκρυψης εισοδημάτων προκειμένου να μην χάνεται το αφορολόγητο.
Επίσης θεωρούν άδικο ότι για κάποιον που έχει ένα υψηλό εισόδημα, δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ αφορολόγητου ορίου, υποστηρίζοντας ότι αυτό προκαλεί υπέρμετρη επιβάρυνση στα υψηλά εισοδήματα.
Το θέμα αποφασίστηκε να συζητηθεί το Σάββατο το μεσημέρι μαζί με το σκέλος των δαπανών. Οι θεσμοί θα ανοίξουν το θέμα των αμυντικών δαπανών για τις οποίες υπάρχει η πρόβλεψη για περικοπή 500 εκ. ευρώ αλλά και το θέμα των επιχορηγήσεων σε κρατικές εταιρίες καθώς και την πορεία των οικονομικών σε ασφαλιστικά ταμεία δημόσια νοσοκομεία και ΟΤΑ . Επίσης θα συζητηθεί και το θέμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου και θα επιχειρηθεί να συμφωνηθεί χρονοδιάγραμμα για την εξόφλησή τους.

Στο τραπέζι η αγορά δανείων
Το θέμα της αγοράς δανείων ανοίγει σήμερα ο κ. Γιώργος Σταθάκης στην πρώτη συνάντηση που θα έχει με τους δανειστές σε αυτή την φάση της αξιολόγησης. Η ελληνική πλευρά επιμένει στην παροχή περιόδου τριών ετών κατά την οποία θα εξαιρούνται από την πωλήσεις σε distress fund τα δάνεια με υποθήκη πρώτη κατοικία, τα καταναλωτικά, τα επιχειρηματικά δάνεια μέχρι και 250.000 ευρώ και των μεσαίων επιχειρήσεων μέχρι 500.000 ευρώ.
Παράλληλα θα συζητηθούν τα όρια και οι προϋποθέσεις με τις οποίες κάποιο επενδυτικό κεφάλαιο θα μπορεί με δούρειο ίππο τα κόκκινα δάνεια μιας υπερχρεωμένης επιχείρησης να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο και στη διοίκηση.
Δεύτερο θέμα για το υπουργείο ανάπτυξης θα είναι το πλέγμα των μέτρων για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας (αδειοδότηση , εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ) αλλά και η συνέχιση του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων.
Το τελευταίο ραντεβού της ημέρας θα είναι και πάλι με το ΥΠΟΙΚ και θα αφορά το νομοθετικό πλαίσιο για την ανεξαρτητοποίηση της ΓΓΔΕ.

Γύρισμα χιλιομέτρων: Οι Αρχές το γνωρίζουν από το 2015 αλλά δεν κάνουν τίποτα!

Γύρισμα χιλιομέτρων: Οι Αρχές το γνωρίζουν από το 2015 αλλά δεν κάνουν τίποτα!

Πρώτη καταχώρηση: 11/03/2016 - 12:28
Τελευταία δημοσίευση: 12:44Auto
Γύρισμα χιλιομέτρων: Οι Αρχές το γνωρίζουν από το 2015 αλλά δεν κάνουν τίποτα!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Ανενόχλητος εξακολουθεί να πουλά σε ανυποψίαστους καταναλωτές αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα ο έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα Βόρεια Προάστια καθώς παρά την αποκάλυψη της εφημερίδας «Αγοράς» αλλά και δημοσιευμάτων από το Enikonomia το κράτος  αφήνει στο έλεος του Θεού τους ανυποψίαστους καταναλωτές.
Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία που έχει το Enikonomia.gr στην διάθεσή του υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες εναντίον του εμπόρου στα Βόρεια Προάστια οι οποίες έχουν διαβιβαστεί τόσο στην Εισαγγελία όσο και στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά δεν έχει κινηθεί καμία απολύτως διαδικασία μέχρι σήμερα!
Ειδικότερα στις ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει αποστείλει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών τις πρώτες πέντε καταγγελίες καταναλωτών για την απόκτηση αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα από τον έμπορο των Βορείων Προαστίων αλλά δεν έχει κινηθεί καμία απολύτως διαδικασία.
Επίσης στις ο Συνήγορος του Καταναλωτή πριν λίγες ημέρες απέστειλε τις ίδιες καταγγελίες προς την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή που έχει αρμοδιότητες και αναμένει τις κινήσεις της.
Παράλληλα τα στελέχη από τον Συνήγορο του Καταναλωτή έχουν επανειλημμένως κανονίσει ραντεβού μεταξύ του δικηγόρου του εμπόρου των Βορείων Προαστίων και εξαπατημένων πελατών αλλά την τελευταία στιγμή τόσο ο έμπορος όσο και ο δικηγόρος του «εξαφανίζονταν» και βέβαια δεν εμφανίζονταν στα προκαθορισμένα ραντεβού για εξωδικαστικό συμβιβασμό.
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως αν σε μια τόσο απλή περίπτωση οι Αρχές δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα το συμβαίνει σε μεγάλες υποθέσεις…
Όσον αφορά τους καταναλωτές καλό θα ήταν να επισκεφθούν σύντομα κάποιο δικηγορικό γραφείο ώστε να προγραμματίσουν τις επόμενές του ενέργειες ενώ σύμφωνα με πληροφορίες κάποιοι ετοιμάζονται για ομαδική μήνυση και αγωγή εναντίον του εμπόρου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων των Βορείων Προαστίων ώστε να διωχθεί για απάτη κατ’ εξακολούθηση και άλλα αδικήματα.
Πάντως οι καταγγελίες για γύρισμα χιλιομέτρων προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή σημειώνουν αύξηση πάνω από 40% τα δύο τελευταία χρόνια καθώς η οικονομική κρίση έχει στρέψει το ενδιαφέρον των καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που διατίθενται φθηνότερα…




Πόσο θα κοστίσει φέτος το Σαρακοστιανό τραπέζι

Πόσο θα κοστίσει φέτος το Σαρακοστιανό τραπέζι

Πρώτη καταχώρηση: 11/03/2016 - 16:59
Τελευταία δημοσίευση: 16:59Οικονομία
Πόσο θα κοστίσει φέτος το Σαρακοστιανό τραπέζι
Φθηνότερο σε σχέση με πέρσι αναμένεται φέτος το Σαρακοστιανό τραπέζι, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ. Η Συνομοσπονδία εκτιμά ότι το συνολικό κόστος του Σαρακοστιανού τραπεζιού θα κυμανθεί στα 77,9 ευρώ, έναντι 79,8 ευρώ πέρσι.
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, «Οι δειγματοληπτικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ στις ιχθυαγορές, κατέδειξαν μία μεσοσταθμική πτωτική πορεία των τιμών στα θαλασσινά, κυρίως των κατεψυγμένων, της τάξεως του 2,7%. Στα υπόλοιπα προϊόντα που συνθέτουν το Σαρακοστιανό τραπέζι υπάρχουν αυξομειώσεις των τιμών, με καταγεγραμμένες υποχωρήσεις και ανοδικές τάσεις, με συνέπεια η μεσοσταθμική μείωση του συνολικού κόστους του σαρακοστιανού τραπεζιού να κυμαίνεται στο 2,4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα».
Σε ότι αφορά στο κόστος των υπολοίπων προϊόντων, παρατηρούνται αυξομειώσεις τιμών με αποτέλεσμα η μεσοσταθμική μείωση να διαμορφώνεται στο 1,7%.
Δείτε τον πίνακα της ΕΣΕΕ:
Διαβάστε επίσης:


"Σφαγή" 10-30% στην επικουρική - "Ψαλίδι" με δόσεις στην κύρια σύνταξη

"Σφαγή" 10-30% στην επικουρική - "Ψαλίδι" με δόσεις στην κύρια σύνταξη

Πρώτη καταχώρηση: 10/03/2016 - 08:22
Τελευταία δημοσίευση: 10/03/2016 09:11Οικονομία
Σφαγή 10-30% στην επικουρική - Ψαλίδι με δόσεις στην κύρια σύνταξη
"Ψαλίδι" στις επικουρικές συντάξεις με τρία σενάρια που «δείχνουν» περικοπές από 10% ως 30% κατά μέσο όρο και σκληρό παζάρι για να «διασωθούν» με μικρότερες μειώσεις οι κύριες συντάξεις πάνω από τα 1.000 ή τα 1.200 ευρώ φέρνει ο νέος γύρος των διαπραγματεύσεων κυβέρνησης - δανειστών.
Οι μειώσεις στις επικουρικές θεωρούνται αναπόφευκτες -ακόμη και από αρμόδια στελέχη του υπουργείου Εργασίας- καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», το ΕΤΕΑ ακόμη και στην περίπτωση που οι δανειστές αποδεχτούν μια αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών θα εμφανίσει έλλειμμα 200-250 εκατ. ευρώ κατ’ έτος από το 2016 ως το 2018. Δηλαδή στην τριετία αυτή, με βάση τις αναθεωρημένες προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης θα έχει έλλειμμα 600 ως 750 εκατ. ευρώ το οποίο θα πρέπει να κλείσει με μικρές ή μεγαλύτερες μειώσεις.
Αν οι δανειστές απορρίψουν τελείως την αύξηση των εισφορών κατά μιάμιση μονάδα, τότε το έλλειμμα στις επικουρικές συντάξεις εκτινάσσεται στα 750 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, δηλαδή στα 2,1 δισ. ευρώ στην τριετία 2016-2018.
Σε αυτή την περίπτωση δεν θα μιλάμε για περικοπές αλλά για «σφαγή» των επικουρικών και μάλιστα από το πρώτο ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τρία σενάρια των περικοπών που εξετάζονται στις επικουρικές προβλέπουν:

1. Μείωση 10% κατά μέσο όρο και μέση επικουρική σύνταξη από τα 180 ευρώ στα 160 ευρώ. Το σενάριο αυτό προϋποθέτει ότι η τρόικα θα δεχτεί να αυξηθούν οι εισφορές επικουρικής ασφάλισης από 6% σε 7,5% και ότι θα μείνει ακάλυπτο ένα έλλειμμα της τάξης των 600 ως 750 εκατ. ευρώ ως το 2018. Αυτό το ποσό θα μηδενιστεί με μια μείωση 10% κατά μέσο όρο από τις σημερινές συντάξεις και πιθανότατα θα πιάσει όσες είναι πάνω από 150 ευρώ. 
2. Περικοπές μέχρι 30% αν απορριφθεί η αύξηση των εισφορών. Στην περίπτωση αυτή θα απαιτηθούν μεγαλύτερες μειώσεις γιατί το έλλειμμα του ΕΤΕΑ τριπλασιάζεται ως το 2018 και φτάνει στα 2,2 δισ. ευρώ.Οι μειώσεις που εξετάζονται θα είναι 30% που σημαίνει ότι η μέση επικουρική σύνταξη από τα 180 ευρώ σήμερα κατεβαίνει στα 136 ευρώ. Μάλιστα το σενάριο απόρριψης της αύξησης των εισφορών από την τρόικα, που είναι πολύ πιθανό, οι μειώσεις θα ξεκινούν από το πρώτο ευρώ της κάθε επικουρικής σύνταξης.
3. Τμηματική ρευστοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων (1,1 δισ. σήμερα) και στοχευμένες περικοπές σε μόνιμη βάση κάθε χρόνο. Την πρόταση αυτή την έχουν υποβάλει από το υπουργείο Εργασίας αλλά εδώ ο κίνδυνος είναι να μηδενιστούν τα αποθεματικά γρήγορα και οι μειώσεις από τη μια μέρα στην άλλη να είναι μεγαλύτερες. 
Σε μεγάλο αγκάθι στις διαπραγματεύσεις εξελίσσονται οι κύριες συντάξεις.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Δείτε επίσης:

Αυτά προβλέπει η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα

Αυτά προβλέπει η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα

Πρώτη καταχώρηση: 10/03/2016 - 13:12
Τελευταία δημοσίευση: 10/03/2016 13:12Οικονομία
Αυτά προβλέπει η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα
Την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με ρυθμό 1,9% το 2017 προβλέπει η έκθεση του ΟΟΣΑ, ενώ για φέτος προβλέπει ότι το ΑΕΠ της χώρας θα μειωθεί κατά 0,1%. 
Σύμφωνα με την έκθεση, η ανεργία προβλέπεται να υποχωρήσει από το 25% πέρυσι σε 24,7% εφέτος και 23,8% το 2017. Ο πληθωρισμός (εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή) αναμένεται να κινηθεί εφέτος και το 2017 σε θετικό έδαφος (0,5% κάθε χρονιά) από -1,1% πέρυσι.
Το δημόσιο χρέος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί φέτος στο 191,6% του ΑΕΠ και το 2017 στο 187,1% του ΑΕΠ από 190,2% του ΑΕΠ που ήταν πέρυσι.
Η μελέτη αναγνωρίζει ότι «το ρεύμα μπορεί να αλλάζει για την Ελλάδα», τόνισε ο κ. Γκουρία σε γραπτή δήλωσή του, προσθέτοντας: «Στην πραγματικότητα, η ελληνική οικονομία δείχνει αρκετά σημαντικά σημάδια αντοχής:
• Πρώτον, η ύφεση το 2015 ήταν μικρότερη του αναμενόμενου. Το πραγματικό ΑΕΠ μειώθηκε κατά 0,3% μόνο, με τη βοήθεια μίας ακόμη περιόδου - ρεκόρ για τον τουρισμό, με τους τουρίστες που ήλθαν στην Ελλάδα να φθάνουν σχεδόν τα 24 εκατομμύρια, μεταξύ των οποίων ήμουν εγώ και η σύζυγός μου.
• Δεύτερον, παρά το ότι αναμένουμε μηδενική ανάπτυξη το 2016 (-0,1%), κάτι που οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις από το περασμένο έτος , η ανάπτυξη προβλέπεται να συνεχίσει να αποκτά δυναμική το 2017, με έναν ρυθμό σχεδόν 2%.
• Τρίτον, η αγορά εργασίας δείχνει τώρα ενδείξεις σταδιακής βελτίωσης, με τα επίπεδα ανεργίας να υποχωρούν από τα υψηλά του 2013. Η Ελλάδα έχει ακόμη την υψηλότερη ανεργία στην ΕΕ (στο 24,6%), αλλά το επίπεδό της είναι το χαμηλότερο από τον Μάιο του 2012.
• Τέταρτον, η επιτυχής ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η σταδιακή άρση των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων και οι μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του υψηλού ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων δανείων έχουν, επίσης, βοηθήσει να σταθεροποιήσουν το τραπεζικό σύστημα και θα ενισχύσουν την αποκατάσταση τη εμπιστοσύνης και των πιστώσεων».
Η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM θα ενισχύσει περαιτέρω την εμπιστοσύνη, θα προκαλέσει επενδύσεις από τις επιχειρήσεις και εξαγωγές που θα στηρίξουν την οικονομική ανάκαμψη».
Ο κ. Γκουρία σημείωσε ότι η Ελλάδα πρέπει να λάβει σημαντική βοήθεια για να αντιμετωπίσει τη νέα πρόκληση της προσφυγικής κρίσης, η οποία θέτει μεγάλα προβλήματα για την ελληνική οικονομία και την ανάκαμψή της. 

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

 Διαβάστε επίσης

Οι τρεις "μαύρες λίστες" της εφορίας με τους ΙΧηδες - Ποιους θα κυνηγήσουν - Πόσα θα πληρώσουν

Οι τρεις "μαύρες λίστες" της εφορίας με τους ΙΧηδες - Ποιους θα κυνηγήσουν - Πόσα θα πληρώσουν

Οι τρεις "μαύρες λίστες" της εφορίας με τους ΙΧηδες - Ποιους θα κυνηγήσουν - Πόσα θα πληρώσουν
Τρεις διαφορετικές λίστες με ΙΧδες οι οποίοι θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη πληρώνοντας ακριβά… αμαρτίες του παρελθόντος ετοιμάζει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Αθροιστικά, θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα από δύο εκατομμύρια οδηγοί πολλοί εκ των οποίων για περισσότερες από μία παραλείψεις. Ποιους θα περιλαμβάνουν αυτές οι τρεις λίστες;
1. Η πρώτη, τους οδηγούς που κυκλοφορούν με ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Ήδη από χθες, έχει δημοσιευτεί στη Διαύγεια η σχετική απόφαση και πλέον η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ προετοιμάζεται να «τρέξει» τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ανασφάλιστοι που θα εντοπιστούν θα ξεπεράσουν τους 600.000. Τα ονόματα των οδηγών που θα ειδοποιηθούν επειδή θα έχουν εντοπιστεί ανασφάλιστατα οχήματά τους, θα προκύψουν ύστερα από διασταύρωση που θα γίνει ανάμεσα στην ηλεκτρονική βάση της ΓΓΔΕ (σ.σ περιλαμβάνει περισσότερα από πέντε εκατομμύρια οχήματα που εμφανίζονται να κυκλοφορούν με πινακίδες και ως εκ τούτου να έχουν την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας) με την ηλεκτρονική βάση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών η οποία και εμπεριέχει όλα τα ΙΧ για τα οποία υπάρχει ενεργή ασφάλεια. Από τη στιγμή που θα παραλάβει το ειδοποιητήριο, ο οδηγός θα πρέπει είτε να δώσει εξηγήσεις (π.χ θα μπορεί να αποδείξει ότι έχει ασφαλίσει το όχημά του και ότι εκ παραδρομής εμφανίστηκε στον κατάλογο της ΓΓΔΕ) είτε να επιλέξει μια εταιρεία για να ασφαλίσει το όχημα. Η ασφάλιση, πέραν του ασφαλίστρου, θα επιβαρύνεται με 250 ευρώ επιπλέον. Το ποσό θα δίδεται με τη μορφή παραβόλου και θα αποδίδεται στην ασφαλιστική εταιρεία. Αν παρέλθει η προθεσμία και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί (σ.σ η απόφαση ορίζει ότι η ΔΗΛΕΔ θα πρέπει να κινηθεί μέσα σε δύο μήνες από την πρώτη ειδοποίηση) , τότε θα αντιμετωπίζει επιπλέον πρόστιμο 500 ευρώ αλλά και τον κίνδυνο επιβολής σειράς διοικητικών συνεπειών οι οποίες είναι:
· Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες
· Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία (3) χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής
· Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και
· Χρηματική ποινή μέχρι €3.000

2. Η δεύτερη λίστα, θα περιλαμβάνει τους οδηγούς που άφησαν απλήρωτα τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 και του 2013. Μέχρι τώρα, οι σχετικές διασταυρώσεις δεν είχαν «τρέξει» με αποτέλεσμα οι αμελείς να παραμένουν στο απυρόβλητο για περισσότερα από τρία χρόνια. Ο λόγος ήταν καθαρά γραφειοκρατικός: δεν είχε αποφασιστεί αν απαιτείται έκδοση απόφασης προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία. Οι διασταυρώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί αλλά εκτιμάται ότι θα αποσταλούν ειδοποιητήρια πληρωμής σε περισσότερους από 600-700 χιλιάδες οδηγούς.
3. Η 3η λίστα, αφορά στους οδηγούς που δεν πέρασαν από ΚΤΕΟ μέχρι το τέλος του 2015. Το μέτρο είναι μνημονιακό και πρέπει να αποφέρει συγκεκριμένα έσοδα μέσα στο 2015 οπότε οι διασταυρώσεις θα προχωρήσουν με διαδικασίες εξπρές. Μέσα στις επόμενες ημέρες, η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών θα ετοιμάσουν τη λίστα –αναμένεται να έχει περισσότερα από 800.000 αυτοκίνητα- ενώ το πρόστιμο των 150 ευρώ θα εμφανιστεί απευθείας στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του Taxisnet και στην προσωποποιημένη πληροφόρηση.

'Εσοδα από 125 έως 175 εκατ. ευρώ από τα ανασφάλιστα ΙΧ!

Πρώτη καταχώρηση: 09/03/2016 - 13:51
Τελευταία δημοσίευση: 10/03/2016 08:20Auto
'Εσοδα από 125 έως 175 εκατ. ευρώ από τα ανασφάλιστα ΙΧ!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την αποστολή των προστίμων σε τουλάχιστον 700.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που θα κινούν ανασφάλιστα.
Μάλιστα θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα είχε τεθεί σε ισχύ εδώ και 2 χρόνια αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν τολμούσε να τον ενεργοποιήσει μα αποτέλεσμα να βρίσκεται σε αδράνεια και ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων να αυξάνεται συνεχώς.
'Οσον αφορά στον ακριβή αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα ξεπεράσουν τις 700.000 ενώ τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για περίπου 500.000 οχήματα.
'Οπως και να έχει το ζήτημα τα έσοδα στην πρώτη περίπτωση, δηλαδή 700.000 οχήματα, αναμένεται να εμφανίσουν λογιστικά έσοδα 175 εκατ. ευρώ ενώ στην δεύτερη περίπτωση, 500.000 οχήματα, τα έσοδα αναμένεται να ανέλθουν σε 125 εκατ. ευρώ!
Πάντως ούτε το οικονομικό επιτελείο αλλά ούτε και τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα αντλήσουν έσοδα που κυμαίνονται μεταξύ 125 και 175 εκατ. ευρώ καθώς οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες είναι ήδη υπερχρεωμένοι και σύμφωνα με τον προϋπολογισμό τα έσοδα θα ανέλθουν στο 30% του συνόλου των προστίμων.
Ειδικότερα στον Προϋπολογισμό 2016 στα έσοδα από τα ανασφάλιστα οχήματα αναφέρει χαρακτηριστικά πως για το 2015 θα ανέλθουν σε 40 εκατ. ευρώ ενώ για φέτος τα αντίστοιχα έσοδα το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως θα ανέλθουν σε μόλις 5 εκατ. ευρώ.
Επειδή το 2015 δεν απεστάλη κανένα πρόστιμο στους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων τα έσοδα του 2015 περνούν στην φετινή χρονιά με αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα να υπολογίζονται σε μόλις 45 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή σύμφωνα με τα στοιχεία του Προϋπολογισμού μόλις 180.000 από τους τουλάχιστον 800.000 ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων αναμένεται να πληρώσουν τα πρόστιμα ή τρεις στους δέκα παραβάτες!

Η υπουργική απόφαση
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη που αναρτήθηκε στο Διαύγεια αναφέρει πως η ΠΟΛ 1033/2016 με την οποία η Δ.ΗΛΕ.Δ. της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρώπινου Δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ορίζεται ως η αρμόδια υπηρεσία με επιμέλεια της οποίας πραγματοποιείται ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδιώκεται η συμμόρφωση των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών της παραγράφου 4 του άρθρου 5 και των ποινικών κυρώσεων του άρθρου 12 του Π.Δ. 237/1986, από τις Αστυνομικές Αρχές.
Σε περίπτωση που οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων δεν «υπακούσουν», κινδυνεύουν με αφαίρεση πινακίδων και αδειών από 10 μέρες μέχρι και για τρία χρόνια καθώς θα ενημερώνονται οι κατά τόπους Αστυνομικές Αρχές ενώ βαρύτερες ποινές προβλέπονται για όσους εμπλέκονται σε ατυχήματα ή υποτροπιάζουν. Επιπλέον προβλέπεται και φυλάκιση δύο μηνών, καθώς και η επιβολή και χρηματικού προστίμου, που ανέρχεται σε 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Διαβάστε όλη την εγκύκλιο:
«ΠΟΛ 1033/2016
Θέμα: «Εντοπισμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων»
ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη: 1) Τις διατάξεις του Π.Δ. 237/1986 (Α' 110), όπως ισχύει, και ειδικότερα όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο εικοστό έκτο του ν.4141/2013 (ΦΕΚ 81 Α' / 5.4.2013),
2) Τις διατάξεις του Π.Δ. 111/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ 178 Α'), όπως ισχύει,
3) Την αριθμ. Δ6Α 1117082 ΕΞ2013/23.7.2013 (ΦΕΚ Β' 1779) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταφορά αρμοδιοτήτων, προσωπικού και διαθέσιμων πόρων οργανικών μονάδων της Γενικής Διεύθυνσης ΚΕ.Π.Υ.Ο. της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και καθορισμός οργανικών θέσεων προσωπικού αυτής», όπως αυτή έχει τροποποιηθεί με την υπ' αριθμ. Δ6Α 1131977 ΕΞ2013/26.8.2013 απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών (Β' 2191),
4) Την ΠΟΛ.1163/3.7.2013 «Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου», όπως ισχύει,
5) Την υπ' αριθμ. Υ14/3.10.2015 (ΦΕΚ Β' 2144) Απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη»,
6) Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ.Γ.Δ.Ε. (εφεξής Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρώπινου Δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ορίζεται ως η αρμόδια υπηρεσία με επιμέλεια της οποίας πραγματοποιείται ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδιώκεται η συμμόρφωση των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών της παραγράφου 4 του άρθρου 5 και των ποινικών κυρώσεων του άρθρου 12 του Π.Δ. 237/1986, από τις Αστυνομικές Αρχές.
Άρθρο 1 Διασταύρωση αρχείων Η Δ.ΗΛΕ.Δ. για το σκοπό αυτό αναλαμβάνει την επεξεργασία, τη ζεύξη και τη διασταύρωση των αρχείων που τηρούνται ηλεκτρονικά στις κατά λόγο αρμοδιότητας βάσεις δεδομένων των παρακάτω υπηρεσιών:
α) του αρχείου της Γ.Γ.Δ.Ε. όπως αυτό ενημερώνεται με τις μεταβολές και τις νέες άδειες κυκλοφορίας που εκδίδονται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και με τις μεταβολές (όπως ακινησίες) των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.,
β) του αρχείου του Κέντρου Πληροφοριών που προβλέπεται στο άρθρο 27β του Π.Δ. 237/1986 (ΦΕΚ Α' 110) όπως ισχύει, και σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α' 128) αποτελεί υπηρεσιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων (εφεξής Κέντρο Πληροφοριών), για τα αυτοκίνητα οχήματα που είναι ασφαλισμένα,
γ) των αρχείων οποιασδήποτε άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή Υπουργείου που νομιμοποιείται σύμφωνα με την νομοθεσία να εκδίδει άδεια κυκλοφορίας οχημάτων, στα οποία τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων αυτών. Το Κέντρο Πληροφοριών και οι δημόσιες υπηρεσίες ή Υπουργεία υποχρεούνται να θέτουν, σε διαρκή βάση, στη διάθεση της Δ.ΗΛΕ.Δ. τα παραπάνω αρχεία και στοιχεία τους, όταν αυτό απαιτηθεί, προκειμένου να διενεργείται, με ηλεκτρονικό τρόπο, ο έλεγχος και εντοπισμός των αυτοκίνητων οχημάτων για τα οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη (εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων).
Άρθρο 2 Διαδικασία εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων Το Κέντρο Πληροφοριών, αποστέλλει αρχείο ασφαλισμένων οχημάτων, μετά από αίτημα της Δ.ΗΛΕ.Δ., για συγκεκριμένη ημερομηνία. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στη Γ.Γ.Δ.Ε. ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντοπίζει με διασταύρωση τα οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία την εν λόγω ημερομηνία και παράγει αρχείο πιθανών ανασφάλιστων οχημάτων.
Η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των πιθανώς ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί, να προβούν άμεσα, στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος τους.
Με την ίδια επιστολή ενημερώνονται για τη διαδικασία που απαιτείται να ακολουθηθεί προκειμένου το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των πιθανών ανασφάλιστων οχημάτων, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος, υπάρχει απαλλαγή της υποχρέωσης ασφάλισής του σύμφωνα με το νόμο, μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του, διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία ασφάλισης ή κυκλοφορίας του.
Επιπρόσθετα, οι πιστοποιημένοι στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet χρήστες ενημερώνονται με την ανάρτηση της ίδιας επιστολής στο λογαριασμό τους.
Άρθρο 3 Ενέργειες ιδιοκτήτη οχήματος Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος του προσκομίζοντας σε ασφαλιστική επιχείρηση το ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και προαιρετικά την ειδοποιητήρια επιστολή.
Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία ασφάλισης ή κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Ασφαλιστική Επιχείρηση, Αστυνομία) προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες κατά λόγο αρμοδιότητας τους ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους και την εν συνεχεία ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. - από τις ανωτέρω υπηρεσίες - για τον αποχαρακτηρισμό του οχήματος ως ανασφάλιστου.
Άρθρο 4 Ενέργειες ασφαλιστικής επιχείρησης οχήματος Κατά την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου η ασφαλιστική επιχείρηση εξετάζει μέσω υπηρεσίας που παρέχεται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ. εάν το όχημα που πρόκειται να ασφαλιστεί έχει εντοπισθεί ως ανασφάλιστο από την ανωτέρω διαδικασία προκειμένου να απαιτήσει το ηλεκτρονικό παράβολο του άρθρου 3 της παρούσας. Η διαδικασία δέσμευσης του ηλεκτρονικού παραβόλου διενεργείται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ. κατά παρέκκλιση της παραγράφου 3, του άρθρου 4 της Α.Υ.Ο. με αριθμό ΠΟΛ.1163/3.7.2013, όπως ισχύει. Η ασφαλιστική επιχείρηση υποχρεούται να ενημερώνει εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών τη Δ.ΗΛΕ.Δ. προκειμένου να προβαίνει άμεσα στη δέσμευση του ηλεκτρονικού παραβόλου που χρησιμοποιήθηκε.
Άρθρο 5 Έλεγχος συμμόρφωσης Η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε τακτά διαστήματα, δύναται να ανταλλάσσει ή να αναζητά στοιχεία από το Κέντρο Πληροφοριών, είτε μαζικά με τη μορφή αρχείου είτε μέσω υπηρεσίας (web-service) σχετικά με την κατάσταση οχημάτων που έχουν χαρακτηρισθεί ως ανασφάλιστα και να λαμβάνει ενδεικτικά και κατ' ελάχιστον τις παρακάτω κατά περίπτωση πληροφορίες.
Α. Σε περίπτωση ασφάλισης του οχήματος: - αριθμό πρωτοκόλλου ειδοποιητήριας επιστολής, - την ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης, - την ασφαλιστική επιχείρηση, - το μοναδικό αριθμό του ηλεκτρονικού παραβόλου.
Β. Σε περίπτωση μη ορθού χαρακτηρισμού ως ανασφάλιστο: - αριθμό πρωτοκόλλου ειδοποιητήριας επιστολής, - την αιτία μη ορθής εικόνας (όπως μη αποστολή του οχήματος από την ασφαλιστική επιχείρηση στο Κέντρο Πληροφοριών), - τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου σε περίπτωση που υφίσταται.
Άρθρο 6 Περιπτώσεις μη συμμόρφωσης Σε περίπτωση μη εμφάνισης και μη συμμόρφωσης του ιδιοκτήτη του οχήματος με τα οριζόμενα στην παρούσα, η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε εύλογο χρόνο και όχι πέραν διμήνου από τη διενέργεια της διασταύρωσης για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων, σε συγκεκριμένη ημερομηνία, αποστέλλει τα στοιχεία του οχήματος για το όποιο δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη και του ιδιοκτήτη του στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις του Π.Δ. 237/1986. Σε περίπτωση επιβολής του χρηματικού προστίμου που προβλέπεται στο εδάφιο β της παρ 4 του άρθρου 5 του Π.Δ. 237/1986, όπως ισχύει, μετά από διαπιστωθείσα παράβαση Αστυνομικής Αρχής κατά την κυκλοφορία ανασφάλιστου οχήματος, δεν απαιτείται κατά την ασφάλιση του οχήματος αυτού και η πληρωμή του παραβόλου των 250,00 ευρώ. Άρθρο 7 Χρόνος διασταύρωσης Η Δ.ΗΛΕ.Δ. εκτελεί την περιγραφόμενη στην παρούσα διαδικασία, τουλάχιστον 2 φορές ετησίως. Άρθρο 8 Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ακριβές Αντίγραφο Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ».