Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΣΕΒ: «ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ;» «Χάνονται» οι μισοί φόροι - Οργιο παραοικονομίας και φοροδιαφυγής

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΣΕΒ: «ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ;»

«Χάνονται» οι μισοί φόροι - Οργιο παραοικονομίας και φοροδιαφυγής


Της Μανταλένας Πίου
Kάτω από το 50% είναι σήμερα η εισπραξιμότητα των φόρων στην Ελλάδα, αποκαλύπτει έρευνα του ΣΕΒ με τίτλο «Ποιος φοβάται τις ηλεκτρονικές συναλλαγές;». Η διεύρυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα μπορούσε να οδηγήσει στο «άσπρισμα» της παραοικονομίας κατά 10% και να αποφέρει 1 δισ. ευρώ πρόσθετα έσοδα στα κρατικά ταμεία από τον ΦΠΑ και μόνον, υποστηρίζει ο ΣΕΒ.
«Η καταθλιπτικά επαναλαμβανόμενη υπερφορολόγηση της ελληνικής οικονομίας θα οδηγήσει σε νέο κύμα όξυνσης της φοροδιαφυγής, της φοροκλοπής και του λαθρεμπορίου», εκτιμούν οι αναλυτές του ΣΕΒ στο εβδομαδιαίο δελτίου του Συνδέσμου, που κυκλοφόρησε χθες. Όλο το βάρος των ολοένα αυξανόμενων φόρων πέφτει στους συνεπείς φορολογούμενους, φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο έφθασαν στο τέλος Απριλίου στα 88,5 δισ., εκ των οποίων τα 2,24 δισ. είναι τα «φρέσκα» ληξιπρόθεσμα του α' τετραμήνου 2016.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος προτείνει την καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, υπολογίζοντας ότι σε ορίζοντα διετίας θα μπορούσαν να μειώσουν κατά 60% την έκδοση εικονικών τιμολογίων, να περιορίσουν το κόστος των προμηθειών του Δημοσίου κατά 200 εκατ. ευρώ ετησίως, να μειώσουν το κόστος των επιχειρήσεων κατά 1-1,5 δισ. ευρώ ετησίως, να αυξήσουν την εισπραξιμότητα του ΦΠΑ κατά 1 δισ. ευρώ τον χρόνο κ.λπ. Η μελέτη του ΣΕΒ υποστηρίζει ότι η προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα οδηγήσει στη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, τη «μόνη ελπιδοφόρα λύση», που δεδομένης της υπερφορολόγησης και της ανεπάρκειας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού μπορεί να διευκολύνει την πάταξη της φοροδιαφυγής, ώστε να αρχίσει να ελαφρύνεται ο σύννομος πολίτης και ενδεχομένως να καταστεί εφικτή η μείωση των φορολογικών συντελεστών. «Οι μόνοι χαμένοι θα είναι όσοι χρησιμοποιούν τη φοροκλοπή ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να καλύψουν τη χαμηλή παραγωγικότητα της επιχειρηματικής τους δράσης», αναφέρει το Δελτίο. Το φορολογικό σύστημα είναι έτσι διαρθρωμένο ώστε να ευνοεί αυτούς που έχουν χαμηλά εισοδήματα και μαζί τους όσους δηλώνουν χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά. Το απόστημα της φοροδιαφυγής δεν μπορεί να συνεχιστεί επ' άπειρον, ιδίως σήμερα που επιβάλλεται τόσο υψηλή φορολογία. Η προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών προσφέρει τη δυνατότητα μετάβασης σε μία δικαιότερη κοινωνία, στην οποία το φορολογικό σύστημα δεν συντηρεί τους παρανομούντες και μπορεί να δώσει ανάσα στην υγιή επιχειρηματικότητα, που αγωνίζεται, κουβαλώντας τα βαρίδια του «ελληνικού συστήματος προστασίας της εγχώριας παραβατικότητας», αναφέρουν οι αναλυτές του ΣΕΒ.
Σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στην Ελλάδα παρουσιάζουν τη χαμηλότερη διείσδυση ανάμεσα στους «28» της Ε.Ε. Η χώρα μας βρίσκεται στους ουραγούς της ψηφιακής οικονομίας, παρά την επιβολή των capital controls.
  • Το πρώτο βήμα για την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι η υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ των επιχειρήσεων και η αυτοματοποίηση του φορολογικού και ελεγκτικού μηχανισμού. Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προχωρήσει χώρες όπως η Δανία, η Νορβηγία, η Ιταλία, η Τουρκία, η Βραζιλία, το Μεξικό κ.λπ.
  • Σήμερα στη χώρα μας, περίπου 8.000 επιχειρήσεις διακινούν ηλεκτρονικά περί τα 15 εκατ. τιμολόγια, από το σύνολο των 250 εκατ. τιμολογίων που εκδίδονται ετησίως.
  • Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές διευκολύνουν στην αυτοματοποίηση των ελέγχων π.χ. μέσω της υποχρεωτικής αποστολής των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τις επιχειρήσεις σε κρατικό φορέα, όπως η Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων και τον συνδυασμό τους με αυτόματα συστήματα διασταύρωσης, αξιολόγησης κ.λπ.
  • Υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τους προμηθευτές τους Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μόνον από το μέτρο αυτό το Δημόσιο μπορεί να εξοικονομήσει περίπου 200 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
  • Καθιέρωση της υποχρεωτικής πληρωμής των επιχειρήσεων προς το Δημόσιο, τους προμηθευτές τους και το προσωπικό τους μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής.
  • Καταβολή των οφειλών πελατών προς τις επιχειρήσεις με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής για ποσά άνω των 75 ευρώ.
  • Παροχή κινήτρων σε επιχειρήσεις και καταναλωτές για την χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής κατά το μεταβατικό διάστημα, όπως η έκπτωση φόρου, η λοταρία με κληρώσεις δώρων κ.λπ.
  • Υποχρεωτική καθημερινή ηλεκτρονική συγκεντρωτική αναφορά των ημερήσιων εσόδων από τις επιχειρήσεις.
  • Χρήση ηλεκτρονικών παραβόλων στα δικαστήρια, καθιέρωση των ηλεκτρονικών προμηθειών στις δημόσιες προμήθειες, έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών κ.ά.
Μείωση κόστους
Ο Σύνδεσμος προτείνει την καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, υπολογίζοντας ότι σε ορίζοντα διετίας θα μπορούσαν να μειώσουν κατά 60% την έκδοση εικονικών τιμολογίων, να περιορίσουν το κόστος των προμηθειών του Δημοσίου κατά 200 εκατ., ετησίως και να μειώσουν το κόστος των επιχειρήσεων κατά 1-1,5 δισ. ευρώ ετησίως.

ΕΣΑΕΙ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΝΦΙΑ μέχρι το 2031 και... βλέπουμε: Η κρυφή διάταξη στο νόμο

ΕΣΑΕΙ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

ΕΝΦΙΑ μέχρι το 2031 και... βλέπουμε: Η κρυφή διάταξη στο νόμο

ΕΝΦΙΑ μέχρι το 2031 και... βλέπουμε: Η κρυφή διάταξη στο νόμο

Μια αποκάλυψη, που όμως λίγο - πολύ φανταζόμασασταν, κρύβεται στην Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων του νέου αναπτυξιακού νόμου. Προβλέπει λοιπόν ο νόμος αυτός τη διατήρηση του ΕΝΦΙΑ τουλάχιστον μέχρι το 2031, δηλαδή την ουσιαστική μονιμοποίησή του καθώς το κράτος έχει υπολογίσει έσοδα από την συγκεκριμένη πηγή.
Οσοι ήλπιζαν επομένως ότι κάποια στιγμή θα καταργηθεί ο φόρος θα μείνουν με τη χαρά καθώς όπως προβλέπεται στην Έκθεση Αξιολόγησης τα εκτιμώμενα κρατικά έσοδα από τη λειτουργία των επενδύσεων, που θα ενταχθούν στον νέο αναπτυξιακό νόμο ανέρχονται σε 1,45 δισ. ευρώ τη 15ετία 2016-2031. Ενα μέρος εξ' αυτών προέρχεται από τον υπολογισμό για άλλα 15 χρόνια, του  ΕΝΦΙΑ στις κτηριακές εγκαταστάσεις
Υπενθυμίζεται ότι το 2011, εν μέσω κρίσης στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, θεσμοθετήθηκε το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), γνωστό και ως χαράτσι της ΔΕΗ, μετονομάστηκε σε Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ) το 2013 και στη συνέχεια έγινε ο γνωστός ΕΝΦΙΑ, τον οποίο η κυβέρνηση στις προεκλογικές της εξαγγελίες είχε πει ότι θα καταργήσει, χαρακτηρίζοντάς τον ως έναν άδικο φόρο.
Πατήστε πάνω
Συγκεκριμένα, για τον ΕΝΦΙΑ προβλέπονται τα εξής:
-Μειώνεται το αφορολόγητο του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ από τις 300.000 στις 200.000 ευρώ βάζοντας πλέον στον συμπληρωματικό φόρο και άλλους ιδιοκτήτες μαζί με την επαναφορά σε αυτόν και ιδιοκτητών που θα απαλλάσσονταν λόγω της μείωσης των αντικειμενικών αξιών.
- Καταργείται η απαλλαγή από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ των ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων των νομικών προσώπων με συντελεστή 1 τοις χιλίοις.
- Επιβάλλεται συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ και στα αγροτεμάχια.
- Δεν επιβάλλεται συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ στα κτίρια ηλικίας άνω των 100 ετών που είναι μνημεία και ιστορικά διατηρητέα.
- Αυξάνεται από 5 τοις χιλίοις σε 5,5 τοις χιλίοις ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ για τα νομικά πρόσωπα. Ειδικά στις εταιρείες επενδύσεων ακινήτων αυξάνεται από 2,5 τοις χιλίοις σε 3,5 τοις χιλίοις.
- Αυξάνονται έως και 25% οι συντελεστές υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα και ο φόρος υπολογίζεται πλέον με την ακόλουθη κλίμακα

 

ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΑ 20 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ Προβλέψεις ΣΕΤΕ για 35 εκατ. τουρίστες σε μια εξαετία

ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΑ 20 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ

Προβλέψεις ΣΕΤΕ για 35 εκατ. τουρίστες σε μια εξαετία

Προβλέψεις ΣΕΤΕ για 35 εκατ. τουρίστες σε μια εξαετία

Του Δημήτρη Μαλλά
dmallas@pegasus.gr
Αφίξεις 35 εκατ. τουριστών από το εξωτερικό και συνολικά έσοδα της τάξεως των 20 δισ. ευρώ είναι οι στόχοι που τίθενται για το 2021 σύμφωνα με τον αναθεωρημένο Οδικό Χάρτη για τον ελληνικό τουρισμό.
Αυτό ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης στην ομιλία του κατά τη διάρκεια του 1ου συνεδρίου Ελληνικού Τουρισμού που διοργάνωσε η Eurobank σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ. Ο κ. Ανδρεάδης επισήμανε ότι ο αναθεωρημένος Οδικός Χάρτης (σ.σ. η πρώτη έκδοση είχε κατατεθεί το 2013) θα παρουσιαστεί πολύ σύντομα, ενώ τόνισε ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2021 θα πρέπει να υλοποιούνται ετήσιες συνολικές επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ, αρχής γενομένης από το 2016 με συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα κατά 80% και του δημόσιου κατά 20%. Επίσης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είπε ότι θα πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα για επενδύσεις, προκειμένου να αντισταθμιστούν τα φορολογικά αντικίνητρα και το υψηλότερο χρηματοοικονομικό κόστος που αντιμετωπίζουν οι επενδυτές στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ανταγωνίστριες χώρες.
Μελέτη 
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, παρουσιάστηκε μελέτη της Eurobank, σύμφωνα με την οποία, το 2016 αναμένεται να είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, ωστόσο και παρά τις προσπάθειες που έχουν ήδη γίνει, είναι απαραίτητο όλοι να συμβάλουν στη διασφάλιση των συνθηκών και των προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν όχι μόνο τη διάθεση, αλλά και τη διατήρηση ενός ανταγωνιστικού προϊόντος.
Προβλέψεις ΣΕΤΕ για 35 εκατ. τουρίστες σε μια εξαετία
Η μελέτη αναφέρει ακόμη ότι το παραδοσιακό τουριστικό προϊόν που βασίζεται στο τρίπτυχο «Ήλιος, Άμμος και Θάλασσα» είναι απαραίτητο να διαφυλαχθεί και να αναβαθμιστεί. Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν και άλλες κατηγορίες τουριστικών προϊόντων.
Χρηματοδότηση 
Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «με τους επιχειρηματίες του ελληνικού τουρισμού δεν είμαστε απλώς συνεργάτες. Είμαστε στρατηγικοί εταίροι. Η συγκυρία είναι κατάλληλη και στο τραπεζικό σύστημα, αφήνουμε πίσω τη διαχείριση συνεχών κρίσεων και μπορούμε πλέον να στραφούμε στο κύριο αντικείμενό μας, στη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας. Για την προοπτική της κοινής πορείας του τραπεζικού και του τουριστικού τομέα, επισημαίνω ως στρατηγικά ζητήματα τη χρηματοδότηση υγιών επιχειρηματικών σχεδίων με γερό business plan και τη διαχείριση των κόκκινων δανείων, που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τις τράπεζες αλλά όχι μόνον γι΄ αυτές. Χρειάζεται αναδιάρθρωση επιχειρήσεων και κλάδων με αιχμή τη συνένωση δυνάμεων και την προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων. Στο πεδίο αυτό, οι τράπεζες μπορούν να είναι ο καταλύτης. Για τη Eurobank, ο ελληνικός τουρισμός, οι μεγαλύτεροι συντελεστές του και οι χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βάζουν τη δική τους ψηφίδα στο μεγάλο μωσαϊκό της τουριστικής Ελλάδας βρίσκονται συνεχώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της».
Στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Eurobank κ. Νίκος Καραμούζης, αναφέρθηκε στον ρόλο που έχει επιλέξει η Eurobank, αυτόν του «διαχρονικού, στρατηγικού, οικονομικού εταίρου του ελληνικού τουρισμού που στήριξε με συνέπεια και κατανόηση τις τουριστικές επιχειρήσεις παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια. Η επιτυχής αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για την ελληνική οικονομία. Σε αυτό το νέο τοπίο, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε: Να αναδείξουμε ένα δυνατό branding της χώρας, να βελτιώσουμε σημαντικά τις υποδομές, να διαμορφώσουμε ισχυρές επιχειρήσεις στον τουριστικό κλάδο, να βελτιώσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, να επιταχύνουμε με σχέδιο την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου με αιχμή το Ελληνικό και την Ανάβυσσο, να λύσουμε τα θέματα της έντονης εποχικότητας, να αναπτύξουμε δυναμικά το θεματικό τουρισμό, την κρουαζιέρα, την τουριστική κατοικία. Όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα ευνοϊκό πλαίσιο για απόκτηση φορολογικής και μόνιμης κατοικίας από μη κατοίκους στην Ελλάδα αλλά και ριζοσπαστικές παρεμβάσεις για την εξυγίανση των επιχειρήσεων και τη διαμόρφωση ίσων όρων ανταγωνισμού».

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΧΘΕΣ Σε εισπρακτικές εταιρείες και funds τα κόκκινα δάνεια α' κατοικίας κάτω από 140 χιλ. ευρώ!

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΧΘΕΣ

Σε εισπρακτικές εταιρείες και funds τα κόκκινα δάνεια α' κατοικίας κάτω από 140 χιλ. ευρώ!

Σε εισπρακτικές εταιρείες και funds τα κόκκινα δάνεια α' κατοικίας κάτω από 140 χιλ. ευρώ!

Μια εξαιρετικά περίεργη διάταξη για τα κόκκινα δάνεια πρώτης κατοικίας ακόμη και με αξία κάτω των 140 χιλιάδων ευρώ, έχει προκαλέσει σάλο και αναμένεται να δημιουργήσει νέο κύκλο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης.
Συγκεκριμένα, με τροπολογία που ψηφίστηκε χθες απ’ τους βουλευτές της συγκυβέρνησης προβλέπεται πλέον η ανάθεση σε εταιρείες – μη τραπεζικά ιδρύματα τη διαχείριση και των μικρών ενυπόθηκων δανείων για α’ κατοικία με αντικειμενική αξία έως 140.000 ευρώ.
Ουσιαστικά δηλαδή εταιρείες διαχείρισης και εισπρακτικές θα μπορούν να παίρνουν από τις τράπεζες τα «κόκκινα» δάνεια πρώτης κατοικίας, ακόμη και μικρής αξίας και να διεκδικούν την είσπραξη των οφειλομένων.
Οι κυριότερες αλλαγές που επήλθαν με την τροπολογία είναι:
* Επιτρέπεται η ανάθεση της διαχείρισης “κόκκινων” και “πράσινων” δανείων σε Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις ακόμη και όσων συνδέονται με υποθήκη ή προσημείωση πρώτης κατοικίας με αντικειμενική αξία κάτω των 140.000 ευρώ. Ουσιαστικά οι συγκεκριμένες εταιρείες θα αναλαμβάνουν την διευθέτηση και είσπραξη απ’ τους δανειολήπτες. Το παραπάνω μάλιστα αφορά δάνεια όλων των κατηγοριών. Ωστόσο συνεχίζεται η απαγόρευση της πώλησης των εν λόγω δανείων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2017.
* Επιτρέπεται η διαχείριση αλλά και η μεταβίβαση σε Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις όλων των δανείων που έχουν χορηγηθεί ή πρόκειται να χορηγηθούν με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Η κυριότερη συνέπεια από την εξέλιξη αυτή είναι ότι τα funds, αποκτώντας “κόκκινα” δάνεια αυτής της κατηγορίας θα στραφούν στον εγγυητή, εν προκειμένω το Δημόσιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις του υπ. Οικονομικών.
* Σε περίπτωση που μεταβιβάζεται εξυπηρετούμενο δάνειο σε εταιρεία και αυτό είχε κυμαινόμενο επιτόκιο θα επιτρέπεται πλέον υπό προϋποθέσεις η αύξηση από την εταιρεία που αγοράζει το δάνειο του περιθωρίου -επιπλέον του επιτοκίου αναφοράς – σε επίπεδα υψηλότερα από εκείνα που είχαν καθορισθεί στη δανειακή σύμβαση από την τράπεζα τη στιγμή της μεταβίβασης. Υπενθυμίζεται ότι στον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα δεν επιτρεπόταν να συμβεί κάτι τέτοιο σε καμία περίπτωση. Ωστόσο, τώρα δίνεται η δυνατότητα εξαιρέσεων ειδικά για μεγάλα επιχειρηματικά δάνεια.
* Γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στις ελληνικές εταιρείες διαχείρισης δανείων και τις αλλοδαπές σε ό,τι αφορά το πιστωτικό ίδρυμα που θα καταβάλλουν το ποσό των 4,5 εκατ. ευρώ ως ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο στην περίπτωση που θέλουν να διευρύνουν τη δραστηριότητά τους και στη δανειοδότηση δανειοληπτών των οποίων τα δάνεια διαχειρίζονται.
Σύμφωνα με την τροπολογία οι ελληνικές εταιρείες οφείλουν να καταβάλουν το ποσό αυτό σε τραπεζικό λογαριασμό ελληνικής τράπεζας, ενώ οι εταιρείες με έδρα σε χώρα – μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) μπορούν να καταβάλλουν το ποσό αυτό σε τραπεζικό λογριασμό τράπεζας που βρίσκεται σε χώρα – μέλος ΕΟΧ.

Παράταση των Γενικών Συνελεύσεων δύο μήνες από την καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων

Παράταση των Γενικών Συνελεύσεων δύο μήνες από την καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων


Σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 4 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού "Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις των άρθρων 19, 20, 29, 30, 33, 35, 40 έως 46 της Οδηγίας 2013/34/ΕΕ σχετικά με «τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και συναφείς εκθέσεις επιχειρήσεων ορισμένων μορφών, την τροποποίηση της οδηγίας 2006/43/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την
κατάργηση των οδηγιών 78/660/ΕΟΚ και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου» (Ε.Ε. L 189 της 29ης Ιουνίου 2013) και στις διατάξεις της Οδηγίας 2014/95/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (Ε.Ε. L 330/1 της 15ης Νοεμβρίου 2014) «για την τροποποίηση της οδηγίας 2013/34/ΕΕ όσον αφορά τη δημοσιοποίηση μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών και πληροφοριών για την πολυμορφία από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους», και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού."
  που κατατέθηκε στην βουλή προβλέπεται  παράταση για την σύγκληση των Γενικών συνελεύσεων των Ανωνύμων εταιριών - ΕΠΕ- ΙΚΕ  έως δύο μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία λήξης των δηλώσεων .

Άρθρο 8  νομοσχεδίου 
4.    α. Ειδικά για τη χρήση η οποία έληξε στις 31-12-2015, ο χρόνος που προβλέπεται στο άρθρο 25 του κ.ν. 2190/1920, στο άρθρο 10, παρ. 3 του ν. 3190/1955 και στο άρθρο 69 παρ. 2 του ν. 4072/2012, μέσα στον οποίο συνέρχεται ή συγκαλείται άπαξ του έτους η ετήσια Γενική Συνέλευση για τις Ανώνυμες Εταιρείες, τις Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και τις Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες αντίστοιχα, λήγει εντός διμήνου από την ημερομηνία λήξης υποβολής των φορολογικών δηλώσεων των ανωτέρω εταιρειών.
β. Προθεσμίες που συνδέονται με την υποβολή και τη δημοσιότητα στο ΓΕΜΗ, στην ιστοσελίδα ή σε οικονομική εφημερίδα των προσκλήσεων, των ετησίων οικονομικών καταστάσεων και λοιπών πράξεων των ανωτέρω εταιρειών που υπόκεινται σε δημοσιότητα από λοιπές διατάξεις των προαναφερθέντων νόμων ισχύουν ανάλογα.

Αιτιολογική έκθεση

4. Σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης είναι να επιλυθεί, ειδικά για για την χρήση που έληξε την 31-12-2015, η σύγκρουση μεταξύ διατάξεων του λογιστικού και εταιρικού δικαίου, η οποία προέκυψε μετά την ψήφιση του ν.4308/2014 (ΦΕΚ 251Α724-11-2014 "Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις"). Ειδικότερα από το άρθρο 6 παρ.3 αυτού ως καταληκτικός χρόνος σύνταξης των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων των εταιρειών οι οποίες εμπίπτουν στις διατάξεις του ως άνω νόμου, ορίζεται η ημερομηνία λήξης υποβολής των φορολογικών τους δηλώσεων που σήμερα είναι η 30-06-2016 και ενδεχομένως η ανωτέρω προθεσμία να παραταθεί. Η διάταξη όμως αυτή του ν.4308/2014 δεν επιτρέπει να τηρηθούν οι προθεσμίες που ορίζονται από το εταιρικό δίκαιο τόσο για την σύγκλιση των τακτικών γενικών συνελεύσεων και την έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων των παραπάνω εταιρειών, όσο και για την δημοσίευση και καταχώρηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων στο μητρώο και στα μέσα που ορίζονται από τον νόμο, με αποτέλεσμα όταν διενεργούνται σε χρόνο μεταγενέστερο να θεωρούνται εκπρόθεσμες και να συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιβολής προστίμων.

http://taxheaven.gr

Την ερχόμενη εβδομάδα ανοίγει η εφαρμογή για την υποβολή των δηλώσεων νομικών προσώπων

Την ερχόμενη εβδομάδα ανοίγει η εφαρμογή για την υποβολή των δηλώσεων νομικών προσώπων


Διευκρινίσεις σχετικά με θέματα της ΓΓΔΕ έδωσε η Διευθύντρια Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κα Σοφία Σεχπερίδου στην εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα του Ant1.
H κα Σ.Σεχπερίδου επισήμανε ότι τα ειδοποιητήρια που στέλνονται από την ΓΓΔΕ για παλαιές οφειλές από 30 έως 500 ευρώ, εντάσσονται  στο πλαίσιο δράσης του επιχειρηματικού σχεδιασμού της ΓΓΔΕ.
Η δ/ντρια της Δ.ΗΛΕ.Δ. ανέφερε επίσης ότι η εφαρμογή για την υποβολή των δηλώσεων νομικών προσώπων θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία την ερχόμενη εβδομάδα.


http://taxheaven.gr

Τα έξι υποχρεωτικά βήματα για τη εκταμίευση των 7,5 δισ. ευρώ

Τα έξι υποχρεωτικά βήματα για τη εκταμίευση των 7,5 δισ. ευρώ

Τα έξι υποχρεωτικά βήματα για τη εκταμίευση των 7,5 δισ. ευρώ

Το αργότερο μέχρι και τις 20 του μήνα θα πρέπει να εκταμιευτεί η δόση ώστε Ελλάδα και ΕΕ να αποφύγουν να έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα δεύτερο πρόβλημα εκτός από το Brexit.
Μέχρι να φτάσουμε όμως στην εκταμίευση θα πρέπει να γίνουν έξι συγκεκριμένα βήματα τα οποία είναι δύσκολο να συμπτυχθούν:

1. Το πρώτο έγινε χθες το απόγευμα , με την ψήφιση του πλήθους των τροπολογιών , οι οποίες υποτίθεται ότι έκλεισαν όλες τις ουρές της αξιολόγησης , οριστικοποιώντας το ασφαλιστικό, το φορολογικό, τον δημοσιονομικό «κόφτη», τα κόκκινα δάνεια και το νέο υπερταμείο των αποκρατικοποιήσεων με μια σειρά διατάξεων.

2. Το δεύτερο βήμα είναι το Σαββατοκύριακο οι θεσμοί να ολοκληρώσουν δύο κείμενα. Το ένα, θα είναι η έκθεση συμμόρφωσης (Compliance Report) της Ελλάδας σε ότι αφορά σ τα προαπαιτούμενα του νέου μνημονίου. Θα αποτελεί ουσιαστικά το «πιστοποιητικό» ολοκλήρωσης του συνόλου των υποχρεώσεων της Ελλάδας προς τους υπουργούς οικονομικών της Ευρωζώνης. Το δεύτερο κείμενο θα είναι το αναθεωρημένο μνημόνιο το οποίο θα εμπλουτιστεί και με τις διατάξεις του δημοσιονομικού «κόφτη» που δεν υπήρχαν στο αρχικό κείμενο του μνημονίου.

3. Το τρίτο βήμα θα γίνει την Δευτέρα 6 του μήνα όταν θα συνεδριάσει εκτάκτως το euro working group όπου θα εξεταστούν τα δύο κείμενα των θεσμών. Αν όλα έχουν πάει καλά , θα συνταχθεί η σχετική εισήγηση προς τους υπουργούς οικονομικών για την εκταμίευση της υπο -δόσης των 7,5 δισ. ευρώ.

4. Το κείμενο της απόφασης των τεχνοκρατών μαζί με το Compliance Report θα μεταβιβαστεί στους υπουργούς οικονομικών των κρατών μελών της Ευρωζώνης και σύμφωνα με πληροφορίες θα εγκριθεί και σε επίπεδο υπουργών στο Eurogroup της 16ης του μήνα στο Λουξεμβούργο όπου η καταβολή της υποδόσης των 7,5 δισ. ευρώ θα εγκριθεί και σε επίπεδο υπουργών. Αν κριθεί απαραίτητο, για να συντμηθεί ο χρόνος μπορεί να έχουμε νωρίτερα ένα έκτακτο Eurogroup μόνο για την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης για το θέμα της εκταμίευσης της δόσης προς την Ελλάδας.

5. Το επόμενο βήμα θα είναι η έγκριση της δόσης και σε επίπεδο εθνικών κοινοβουλίων, δηλαδή από αυτά της Γερμανίας ,της Ολλανδίας ,της Φιλανδίας, της Αυστρίας, και της Σλοβακίας.

6. Στην συνέχεια το θέμα θα γυρίσει στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας ο οποίο θα δώσει και την τυπική έγκριση εκταμίευσης της δόσης.

Το waiver που δεν ήρθε 
Μέσα σε αυτή την περίοδο και αφού ολοκληρωθεί η έκθεση συμμόρφωσης των θεσμών, άρα η αξιολόγηση θα έχει κλείσει και επίσημα, τότε αναμένεται ότι και η ΕΚΤ θα κάνει την κίνηση της επαναφέροντας την εξαίρεση για τα ελληνικά ομόλογα κάνοντας τα και πάλι δεκτά ως εγγυήσεις για την χρηματοδότηση των ελληνικών τραπεζών.

Κατά την χθεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΚΤ στην Βιέννη τα χέρια του Κεντρικού Τραπεζίτη του Ευρώ για το θέμα ήταν δεμένα με την έννοια ότι δεν είχε στα χέρια του το χαρτί των θεσμών για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Αν κάτι τέτοιο γίνει τότε μπορεί το waiver να έρθει και μέσα από κάποια τηλεδιάσκεψη πριν από το τέλος του μήνα…

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

ΕΥΔΑΠ: Παράταση για το πρόγραμμα ευνοϊκής ρύθμισης των οφειλών

ΕΥΔΑΠ: Παράταση για το πρόγραμμα ευνοϊκής ρύθμισης των οφειλών

ΕΥΔΑΠ: Παράταση για το πρόγραμμα ευνοϊκής ρύθμισης των οφειλών

Mέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 ισχύει η παράταση για την υποβολή αιτήσεων των καταναλωτών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ευνοϊκής ρύθμισης οφειλών στην ΕΥΔΑΠ.
Το πρόγραμμα αυτό είναι σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου.
Το πρόγραμμα προβλέπει:
Δυνατότητα διακανονισμού σε δόσεις για όσους έχουν οφειλές άνω των 60 ευρώ.
Ελάχιστη δόση στο ποσό των 20 ευρώ.
Καθορισμό αριθμού δόσεων κατά περίπτωση.
Απαλλαγή από το σύνολο των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων για τους δικαιούχους του Έκτακτου Ειδικού (Κοινωνικού) Τιμολογίου της ΕΥΔΑΠ, εφόσον η οφειλή ρυθμιστεί κατά ανώτατο μέχρι 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
Απαλλαγή από το σύνολο των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων για τους οφειλέτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο της ΔΕΗ, εφόσον η οφειλή ρυθμιστεί κατά ανώτατο μέχρι 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις
Απαλλαγή από το σύνολο των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών,
Απαλλαγή από το 50% του συνόλου των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εφόσον η οφειλή ρυθμιστεί κατά ανώτατο μέχρι 6 έντοκες μηνιαίες δόσεις,
Λειτουργία Επιτροπής Αξιολόγησης Αιτημάτων Διακανονισμού Οφειλών για την εξέταση ειδικών περιπτώσεων αποπληρωμής οφειλών.
Στις παραπάνω περιπτώσεις ευνοϊκής ρύθμισης δύνανται να ενταχθούν και οφειλέτες των οποίων οι οφειλές βρίσκονται ήδη σε ισχύοντα διακανονισμό που έχει δημιουργηθεί πριν την 1ηΦεβρουαρίου, όπως επίσης και αυτοί των οποίων οι δοσιακοί διακανονισμοί έχουν με τα σημερινά δεδομένα ακυρωθεί. Διακοπές νερού θα υπάρξουν στην περίπτωση καθυστέρησης καταβολής τριών δόσεων μετά τη ρύθμιση, ενώ σε περίπτωση τετράμηνης καθυστέρησης θα ακυρώνεται ο υφιστάμενος διακανονισμός ευνοϊκής ρύθμισης και θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες προσαυξήσεις, τόκοι και πρόστιμα, που αρχικώς είχαν αφαιρεθεί.

Σχόλια Αναγνωστών

Οι νέες ανατροπές σε ΕΝΦΙΑ, «κόκκινα» δάνεια, ειδικά μισθολόγια

Οι νέες ανατροπές σε ΕΝΦΙΑ, «κόκκινα» δάνεια, ειδικά μισθολόγια

Οι νέες ανατροπές σε ΕΝΦΙΑ, «κόκκινα» δάνεια, ειδικά μισθολόγια

«Μίνι» ασφαλιστικό με κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων για τους συνταξιούχους του δημοσίου, μείωση των εφάπαξ των αυτοαπασχολούμενων και αυστηρότερες περικοπές στους συνταξιούχους που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας, έφερε μαζί του πρώτο πακέτο τροπολογιών για τις «ουρές» της αξιολόγησης.
Ανάμεσα στις διάσπαρτες τροπολογίες που κατατέθηκαν υπήρχαν και τέσσερις οι οποίες αφορούσαν μαζί με την ρύθμιση για την επιστροφή του ΕΚΑΣ και κάποιες δυσάρεστες εκπλήξεις για συγκεκριμένες κατηγορίες συνταξιούχων.

Συγκεκριμένα: 
1. Οι νέες συντάξεις που θα εκδοθούν μετά την ισχύ του νόμου 4387/16 για το νέο ασφαλιστικό δεν θα έχουν καθόλου επιδόματα συζύγου ή τέκνων για τους εξερχόμενους από το Δημόσιο. Πολιτικοί και στρατιωτικοί υπάλληλοι θα έχουν επιπλέον απώλειες εισοδήματος.

2. Το ΕΚΑΣ προβλέπεται ότι θα κοπεί από 1/6/2016 και όχι από 1/1/2016. Το ποσό που δόθηκε για 6 μήνες επιπλέον (110 εκατ. ευρώ) αντί να ζητηθεί από τους συνταξιούχους θα «φορτωθεί» στον τελικό λογαριασμό του 2016 και θα «πληρωθεί» είτε με νέα μέτρα είτε από το πλεόνασμα που λέει ότι θα βγάλει η κυβέρνηση. Για το λόγο αυτό οι περικοπές που θα γίνουν στο ΕΚΑΣ το 2017, το 2018 και το 2019 θα είναι μεγαλύτερες. 

Θα κοπεί δηλαδή από περισσότερους συνταξιούχους, για να «πληρωθεί» η υπόσχεση Τσίπρα ότι δεν θα επιστρέψουν τα επιπλέον ποσά που πήραν φέτος οι συνταξιούχοι στους οποίους το επίδομα είτε καταργείται είτε μειώνεται. Τα εισοδηματικά κριτήρια χορήγησης του ΕΚΑΣ για το 2016 δεν αλλάζουν (δικαιούχοι όσοι έχουν ως 664 ευρώ από κύρια - επικουρική σύνταξη). Για το 2017 τα νέα κριτήρια θα καθοριστούν ως το τέλος του 2016. Στα δυο έτη (2016-2017) θα κοπούν 570 εκατ. ευρώ. Στο 2018 θα κοπούν άλλα 238 εκατ. ευρώ και το 2019 άλλα 45 εκατ. ευρώ που θα είναι και τα τελευταία που καταργούν το ΕΚΑΣ. 
3. Το όριο περικοπής της σύνταξης από συνταξιούχους που εργάζονται. Στο εξής όσοι παίρνουν πάνω από 780 ευρώ θα έχουν μείωση κατά 70% σο τμήμα άνω των 780 ευρώ. Το προηγούμενο όριο περικοπής ήταν πάνω από τα 990 ευρώ. 

4. Μειώνονται περαιτέρω τα εφάπαξ για τους αυτοαπασχολούμενους καθώς θα υπολογίζονται με το 60% αντί 75% του εισοδήματος.

Σε ότι αφορά στις «ουρές» της αξιολόγησης μπήκαν οι τροπολογίες για τα ειδικά μισθολόγια, τις αποκρατικοποιήσεις, τα κόκκινα δάνεια ( πλην αυτών που έχουν εγγύηση του δημοσίου) τον δημοσιονομικό κόφτη και την αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.

Ειδικά μισθολόγια 
Στην διάταξη για τα ειδικά μισθολόγια και ειδικότερα το πάγωμα των προαγωγών και των ωριμάνσεων ακολουθήθηκε μια ενδιάμεση λύση . Ειδικότερα η τροπολογία προβλέπει ότι μπορεί το μέτρο να μην εφαρμοστεί αν επιλεγούν ισοδύναμα μέτρα (και συμφωνηθούν με τους θεσμούς) αλλά το πακέτο αυτό θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, δηλαδή πριν την κατάθεση του προϋπολογισμού και όχι μέχρι και τις 31/12/2016 που προβλέπονταν στην διάταξη που είχε ψηφιστεί πριν από περίπου 10 ημέρες.

Σε άλλη διάταξη η τροπολογία προβλέπει αύξηση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ κατά 57% για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των Ανωνύμων Εταιριών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (Α.Ε.Ε.Α.Π), Μισθολόγια.

Αποκρατικοποιήσεις-υπερταμείο 
Με τις διατάξεις για τις αποκρατικοποιήσεις δίνεται μετά από απαίτηση των δανειστών η ασυλία από κάθε ποινική ευθύνη για αποφάσεις των μελών του ΔΣ έναντι τρίτων και για πράξεις ή παραλήψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους με εξαίρεση την αμέλεια ή τον δόλο. Στο μέτρο που η απόφαση είναι εγκεκριμένη από το Ελεγκτικό Συνέδριο η απόφαση του Οργάνου είναι δεσμευτική. Σε κάθε περίπτωση σε περιπτώσεις διώξεων έναντι των μελών του ταμείου επιλαμβάνεται ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αυτοπροσώπως.
«Κόκκινα» δάνεια 
Μπορεί να μην υπήρχε διάταξη σχετικά με την ένταξη η μη στην αγορά δανείων αυτών που έχουν την εγγύηση του δημοσίου αλλά ρυθμίζονται άλλα θέματα που αφορούν κόκκινα δάνεια.

Συγκεκριμένα: 
Διάταξη για τα «κόκκινα» δάνεια προβλέπει ότι σε καμία περίπτωση ο αγοραστής δανείου με κυμαινόμενο επιτόκιο δεν επιτρέπεται να το αυξάνει σε βάρος του δανειολήπτη. 
Επίσης σε περίπτωση εγγραφής σε υποθηκοφυλακείο, ενεχυροφυλάκιο ή κτηματολόγιο τα έξοδα του δανειολήπτη δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να ξεπερνούν τα 20 ευρώ. 

Δημοσιονομικός κόφτης 
Στο θέμα του δημοσιονομικού κόφτη, ξεκαθαρίζεται ότι οι περικοπές δαπανών θα υπολογίζονται σε καθαρή βάση, δηλαδή αφού συνυπολογιστούν και οι επιπτώσεις στα έσοδα που θα έχει η περικοπή δαπανών βάσει των ορίων που θα θέτει το τεχνικό μνημόνιο συνεργασίας και συναντίληψης (TMU) . Επίσης περιλαμβάνονταν τεχνική βελτίωση και στον μαθηματικό τύπο με βάση τον οποίο θα υπολογίζονται οι εκάστοτε περικοπές δαπανών όταν υπάρχει απόκλιση από την δημοσιονομικό στόχο. 

Αγορά ενέργειας 
Στο θέμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τροπολογία ρυθμίζει αλλαγές που αφορούν τις ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που θα δημοπρατούνται ώστε να ανοίξει η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.Επίσης επανακαθορίζεται από πέντε μήνες σε τέσσερις η διάρκεια του διαγωνισμού για την επιλογή στρατηγικού επενδυτή στον ΑΔΜΗΕ. 

Ορίζεται ότι δύο εβδομάδες μετά την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ, θα πρέπει να οριστεί διεθνής εκτιμητής ο οποίος θα πρέπει να ανακοινώσει εύλογο τίμημα για την αποζημίωση της ΔΕΗ σε αναπλήρωση της απώλειας του ΑΔΜΗΕ.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την τροπολογία για το ΕΚΑΣ

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την τροπολογία για τον ΑΔΜΗΕ

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την τροπολογία για το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τον ΕΝΦΙΑ, τον κόφτη κ.α.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την τροπολογία για τα «κόκκινα» δάνεια