Σάββατο, 11 Ιουνίου 2016

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Αυθαίρετα: Νέες ανατροπές στη νομιμοποίηση με χαμηλότερα πρόστιμα

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Αυθαίρετα: Νέες ανατροπές στη νομιμοποίηση με χαμηλότερα πρόστιμα

Αυθαίρετα: Νέες ανατροπές στη νομιμοποίηση με χαμηλότερα πρόστιμα

Νέες ανατροπές στη δήλωση και νομιμοποίηση αυθαιρέτων φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που θα δοθεί τους επόμενους μήνες. Το νομοσχέδιο θα δίνει νέες ευκαιρίες «τακτοποίησης» των εκκρεμμοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις με μικρότερα πρόστιμα τα οποία θα μπορούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων.
Σύμφωνα με την Καθημερινή θα ενεργοποιηθεί η «ταυτότητα κτιρίου» και η κατάργηση του προκαταρκτικού ελέγχου κατά την έκδοση οικοδομικών αδειών.

Τι προβλέπεται

Σύμφωνα με πληροφορίες (καθώς το περιεχόμενό του δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί), το σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα προβλέπει τα εξής:

• Επεκτείνεται και στις μισθώσεις και στις αποδοχές κληρονομιάς η υποχρέωση έγγραφης πιστοποίησης από μηχανικό, ότι το κτίριο δεν διαθέτει παρανομίες. Η υποχρέωση αυτή ισχύει από το 2011 για τις μεταβιβάσεις και έχει εξαιρετικά θετικό πρόσημο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι τα πιστοποιητικά αυτά θα ελέγχονται έστω δειγματοληπτικά και ότι οι ποινές για τους παραβάτες μηχανικούς θα είναι εξοντωτικές.

• Το ύψος των προστίμων θα κλιμακώνεται με διαφορετικά κριτήρια. Η βασική σκέψη είναι ότι, προκειμένου να γίνει πλήρης καταγραφή όλων των αυθαιρέτων, το πρόστιμο να είναι αρχικά πολύ χαμηλό. Και η πλήρης νομιμοποίηση (ή μη) του αυθαιρέτου, με την καταβολή του κυρίως προστίμου, να συναρτάται με την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού. Το θετικό αυτής της σκέψης είναι ότι θα βοηθήσει να δοθεί η «πραγματική εικόνα». Το αρνητικό είναι ότι, μετά βεβαιότητας, θα οδηγήσει απλά στη νομιμοποίηση της όποιας υφιστάμενης κατάστασης. Η δε συνάρτηση του κυρίως προστίμου με την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού δείχνει να μεταθέτει την είσπραξή του κάποια στιγμή στο μέλλον (ο πολεοδομικός σχεδιασμός είναι υπό ολοκλήρωση... από την εποχή του Τρίτση).

• Η οικοδομική άδεια θα εκδίδεται απευθείας, με την κατάθεση του φακέλου στην πολεοδομία. Στη συνέχεια η εφαρμογή της μελέτης θα ελέγχεται από δύο ελεγκτές δόμησης, σε δύο στάδια και το ακίνητο δεν θα ηλεκτροδοτείται αν υπάρχουν παρανομίες. Η πρόθεση αυτής της ρύθμισης είναι να αντιμετωπίσει τους μεγάλους, ακόμα και σήμερα, χρόνους αναμονής για την έγκριση ενός φακέλου από τις πολεοδομίες (παρά την αλλαγή της νομοθεσίας μόλις προ τριετίας). Ωστόσο, απομακρύνει ακόμα περισσότερο το Δημόσιο από τον ρόλο του ως ελεγκτή της νομιμότητας (οι ελεγκτές δόμησης είναι ιδιώτες και σήμερα δεν ελέγχονται καθόλου, ενώ οι ποινές σε περίπτωση διαπίστωσης παρανομίας είναι εξαιρετικά επιεικείς).

• Τέλος, επαναφέρεται η θεσμοθετημένη «ταυτότητα κτιρίου», μια ρύθμιση που μεταφέρει στον πολίτη το κόστος της αναδημιουργίας ψηφιακών αρχείων στις πολεοδομίες. 

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΟΥΝ Ρύθμιση - ανάσα για τα χρέη των επιχειρήσεων - Πληρωμή σε 24 δόσεις

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΟΥΝ

Ρύθμιση - ανάσα για τα χρέη των επιχειρήσεων - Πληρωμή σε 24 δόσεις

Ρύθμιση - ανάσα για τα χρέη των επιχειρήσεων - Πληρωμή σε 24 δόσεις

Επιχείρηση – ανάσα στις επιχειρήσεις που χρωστάνε στο δημόσιο και πρέπει να αποφευχθεί η κατάρρευσή τους, θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση με ένα σχέδιο ρύθμισης των οφειλών
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου, όπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Αγορά, η νέα ρύθμιση θα αφορά αποκλειστικά στις υγιείς επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής τους.
Οι δόσεις προτείνεται να υπερβαίνουν τις 24 σε αριθμό, ο οποίος θα βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση τόσο με το ύψος των οφειλών της επιχείρησης όσο και με την "υγεία" των οικονομικών μεγεθών της.
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου ανέφεραν ότι οι αρμόδιες επιτροπές έχουν ξεκινήσει το έργο τους για τον καθορισμό των κριτηρίων "μέτρησης βιωσιμότητας", με βάση τα οποία θα μπορεί μια επιχείρηση να ενταχθεί στη νέα ρύθμιση.
Για τα συγκεκριμένα κριτήρια, προσέθεσαν, θα λαμβάνονται υπόψη και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κλάδων δραστηριοποίησης των εταιρειών. Στη συνέχεια, το τελικό κείμενο θα τεθεί σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών, με τους παράγοντες του οικονομικού επιτελείου να ευελπιστούν πως η σχετική νομοθετική διάταξη θα μπορεί να είναι έτοιμη στις αρχές του φθινοπώρου.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), στο τέλος του Ιανουαρίου φέτος οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των νομικών προσώπων στην εφορία ανέρχονταν σε 58,5 δισ. ευρώ και στα τελωνεία σε 3,7 δισ. ευρώ. Αποτελούσαν δε το περίπου 69%των συβνολικών ληξιπρόθεσμων χρεών, από ιδιώτες και επιχειρήσεις, στο Δημόσιο.
Παρά τις υφιστάμενες συθμίσεις, η κατάσταση παρέμεινε ίδια και στο τέλος Απριλίου, όταν οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές ανήλθαν σε 88,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,3 δισ. ευρώ αποτελούν τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη που δημιουργήθηκαν το α' τετράμηνο φέτος.
Σήμερα, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών και επιχειρήσεων προς το Δημόσιο (αλλά και προς τα ασφαλιστικά ταμεία) υπάρχει η πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, με τον αριθμό να αυξάνεται -από τον προϊστάμενο της εφορίας- σε 24 δόσεις για πολύ έκτακτες περιπτώσεις.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Ανατροπή στην καταβολή εισφορών από χιλιάδες επιχειρήσεις

ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Ανατροπή στην καταβολή εισφορών από χιλιάδες επιχειρήσεις

Ανατροπή στην καταβολή εισφορών από χιλιάδες επιχειρήσεις

Μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ και με χρήση ενός μοναδικού 30ψήφιου κωδικού που αντιστοιχεί σε κάθε Αριθμό Μητρώου Εργοδότη ή Αριθμό Μητρώου Οικοδομικοτεχνικού Έργου και ονομάζεται “Ταυτότητα Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών” θα καταβάλλονται, από τις 5 Σεπτεμβρίου, όλες οι εισφορές στο ΙΚΑ.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του Ταμείου, ο 30ψήφιος κωδικός θα αποδίδεται άπαξ και δεν θα μεταβάλλεται ενώ όλοι οι εργοδότες, περιλαμβανομένου και του Δημοσίου, θα καταβάλουν τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές στα πιστωτικά ιδρύματα με τη χρήση της Τ.Π.Τ.Ε, ανεξαρτήτως μισθολογικής περιόδου εισφορών.
  • Οι απογεγραμμένοι εργοδότες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να ενημερωθούν για την Ταυτότητα Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών που τους αποδόθηκε μέσω του λογαριασμού χρήστη στο διαδικτυακό τόπο του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. Μάλιστα κατά την υποβολή της Α.Π.Δ. και μετά την ολοκλήρωση της, με το αποδεικτικό παραλαβής θα ενημερώνονται για τον κωδικό (Τ.Π.Τ.Ε.), ο οποίος τους έχει αποδοθεί και με τον οποίο πρέπει να καταβάλουν τις τρέχουσες εισφορές μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων.
  • Για τους εργοδότες που θα απογραφούν από τις 5/9/2016 και μετά, η Τ.Π.Τ.Ε. θα αποδίδεται και θα γνωστοποιείται με το έντυπο απόδοσης του Αιρθμού Μητρώου.

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
Η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γνωστοποιεί την έναρξη εφαρμογής διεκπεραίωσης των ταμειακών συναλλαγών μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ με χρήση ενός μοναδικού 30ψήφιου κωδικού που αντιστοιχεί σε κάθε Αριθμό Μητρώου Εργοδότη (Α.Μ.Ε.) ή Αριθμό Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου (Α.Μ.Ο.Ε.) και ονομάζεται Ταυτότητα Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών (Τ.Π.Τ.Ε.). Η Τ.Π.Τ.Ε. θα αποδοθεί κεντρικά σε κάθε Αριθμό Μητρώου Εργοδότη ή Αριθμό Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. προκειμένου να πραγματοποιούνται οι καταβολές των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ με τη χρήση του εν λόγω 30ψήφιου (Τ.Π.Τ.Ε.) χωρίς αναφορά σε μισθολογική περίοδο, Α.Μ.Ε. ή Α.Μ.Ο.Ε. και Α.Φ.Μ.. Σημειώνουμε ότι ο κωδικός Τ.Π.Τ.Ε. θα αποδίδεται άπαξ και δεν θα μεταβάλλεται. Όλοι οι εργοδότες Κοινών Επιχειρήσεων, Οικοδομοτεχνικών Έργων και Δημοσίου θα καταβάλουν τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές στα πιστωτικά ιδρύματα με τη χρήση της Τ.Π.Τ.Ε. από 05/09/2016 και στο εξής.

ΑΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ
Οι απογεγραμμένοι εργοδότες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να ενημερωθούν για την Ταυτότητα Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών (Τ.Π.Τ.Ε.) που τους αποδόθηκε μέσω του λογαριασμού χρήστη που διατηρούν στο διαδικτυακό τόπο του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. Επίσης οι εργοδότες κατά την υποβολή της Α.Π.Δ. και μετά την ολοκλήρωση της, με το αποδεικτικό παραλαβής θα ενημερώνονται για τον κωδικό (Τ.Π.Τ.Ε.), ο οποίος τους έχει αποδοθεί και με τον οποίο πρέπει να καταβάλουν τις τρέχουσες εισφορές μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων.

ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Για τους εργοδότες που θα απογραφούν (κοινές επιχ/σεις και οικοδομοτεχνικά έργα) από την ημερομηνία εφαρμογής (05/09/2016) και μετά η Τ.Π.Τ.Ε. θα αποδίδεται και θα γνωστοποιείται στον εργοδότη με το έντυπο απόδοσης του Α.Μ.Ε. ή Α.Μ.Ο.Ε. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΟΠΣ/ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ) Η Τ.Π.Τ.Ε. θα απεικονίζεται στα στοιχεία Μητρώου Εργοδοτών σε ειδικό πεδίο. Τα πιστωτικά ιδρύματα από 05/09/2016, θα δέχονται ταμειακές συναλλαγές για καταβολή τρεχουσών εισφορών Κοινών Επιχειρήσεων ή Οικοδομοτεχνικών Έργων μόνο μέσω του εν λόγω 30ψήφιου κωδικού (Τ.Π.Τ.Ε.) ανεξαρτήτως μισθολογικής περιόδου εισφορών.
Εφιστούμε την προσοχή στους εργοδότες και στους εκπροσώπους τους (λογιστές) στην ορθή χρήση της αντίστοιχης ταυτότητας: • Τρέχουσες εισφορές ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (30ψηφίο) - Τ.Π.Τ.Ε. • Βεβαιωμένες οφειλές ΚΕΑΟ (20ψηφίο) - Ταυτότητα Οφειλέτη Κατά συνέπεια όσες τρέχουσες εισφορές καταβληθούν από την ανωτέρω ημερομηνία (05/09/2016) θα πρέπει να καταβάλλονται μόνο με Τ.Π.Τ.Ε. (30ψήφιου κωδικού).

Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2016

Βαρουφάκης: Τα πακέτα διάσωσης δεν… σώζουν την Ελλάδα

Βαρουφάκης: Τα πακέτα διάσωσης δεν… σώζουν την Ελλάδα

Βαρουφάκης: Τα πακέτα διάσωσης δεν… σώζουν την Ελλάδα

Για τον ρόλο της Ε.Ε. και της ΕΚΤ αλλά και για την Ελλάδα και τις πολιτικές λιτότητας μίλησε ο Γιάνης Βαρουφάκης σε συνέντευξή του στην ισπανική «El Confidencial».
Σε ερώτηση για τον λόγο που οι Ευρωπαίοι επιμένουν σε μέτρα λιτότητας που δεν αποδίδουν όπως φάνηκε και από την περίπτωση της Ελλάδας και της Ισπανίας ο Γιάνης Βαρουφάκης υποστήριξε μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά:
«Ο λόγος που διατηρούνται αυτές οι «νεκρές» πολιτικές είναι πολύ απλός: η εναλλακτική είναι να καμφθεί η άρνηση ότι η σημερινή αρχιτεκτονική της Ευρωζώνης πρέπει να αλλάξει δομικά. Το Βερολίνο, πιο συγκεκριμένα, δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτό».
Μία από τις ερωτήσεις που δέχτηκε ο Έλληνας πρώην υπουργός Οικονομικών είναι η εξής: «Στις συνεδριάσεις του Eurogroup εξεπλάγην όταν είπατε πως δεν μπορούσατε να μιλήσετε με οικονομικούς όρους καθώς έλεγαν οι συνομιλητές σας πως λειτουργούσατε ως καθηγητής που ήθελε μόνο να τους διδάξει. Δεν υπήρχε καμία πιθανότητα να συζητήσετε με βάση τη λογική; Νομίζεται πως ήταν απλώς θέμα ιδεολογικών διαφορών»;
Ο Γιάνης Βαρουφάκης απάντησε πως «εγώ να δείτε πόση έκπληξη ένιωσα! Όχι, δεν υπήρχε ούτε μία ευκαιρία για μια λογική, με επιχειρήματα οικονομική συζήτηση επί των κρίσιμων θεμάτων που αντιμετωπίζαμε. Όλα ήταν θέμα «κανόνων» και «υποχρεώσεων» των χρεωμένων χωρών προς την Τρόικα.
Σε ερώτηση για το αν ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας θεωρεί πως το πακέτο που εγκρίθηκε για την Ελλάδα είναι ή δεν είναι πακέτο διάσωσης για την χώρα, αλλά και γενικότερα αν τα πακέτα και προς άλλες χώρες είναι κυρίως πακέτα διάσωσης για τις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες» ο κ. Βαρουφάκης είπε:
«Χρειάζεται να ρίξετε μόνο μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία για να διαπιστώσετε ότι η Ελλάδα δεν διασώθηκε: Χάσαμε το 27% του εθνικού μας εισοδήματος. Αν αυτό είναι διάσωση, τότε δεν έχω ιδέα τι είναι η καταδίκη. Τα προγράμματα διάσωσης για την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία και την Ισπανία ήταν πακέτα διάσωσης για τις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες και κατ’ επέκταση και για τις τοπικές τράπεζες. Την περίοδο της ανάπτυξης, ένα «τσουνάμι» κεφαλαίων διοχετεύονταν στην περιφέρεια ως δάνεια. Αυτά τα δάνεια δεν ήταν βιώσιμα και έπειτα όταν ο χρηματοπιστωτικός τομές «κράσαρε», μεταφέρθηκαν στους ώμους των φορολογουμένων μας- οι οποίοι, όπως λέτε κι εσείς, μέχρι τώρα πληρώνουν για εκείνους που μέσω των φόρων και των περικοπών εμποδίζουν την ανάκαμψη και επεκτείνουν τη δυστυχία σε όλη την Ευρώπη».

ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα

ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ

Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα

Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα

1.647.703 πολίτες, το 15% του πληθυσμού για το 2015, βρίσκονται κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας, σύμφωνα με νέα έρευνα της diaNEOsis.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, το όριο της ακραίας φτώχειας στην Ελλάδα κυμαίνεται από 182 ευρώ το μήνα για μονομελές νοικοκυριό σε ημιαστικές ή αγροτικές περιοχές που ζει σε ιδιόκτητο σπίτι, μέχρι 905 ευρώ το μήνα για ζευγάρι με δύο παιδιά που ζει στην Αθήνα και πληρώνει ενοίκιο ή στεγαστικό δάνειο.
Πόσοι έχουν μηνιαία εισοδήματα κάτω από αυτό το όριο; Το ποσοστό της ακραίας φτώχειας στην Ελλάδα κυμαίνεται για το 2015 στο 15%. Το 2011, το ποσοστό ήταν 8,9%. Το 2009 δεν ξεπερνούσε το 2,2%.
Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα

Αναλύοντας τα επιμέρους αποτελέσματα βρίσκουμε ότι είναι εντυπωσιακά υψηλό το ποσοστό ακραίας φτώχειας στα παιδιά (17,6%) και στους νέους ηλικίας 18-29 (24,4%), ενώ αντίθετα μόνο το 2,7% του πληθυσμού ηλικίας άνω των 65 έχει εισόδημα κάτω από το όριο.
Οι οικογένειες χωρίς παιδιά αντιμετωπίζουν χαμηλότερα ποσοστά ακραίας φτώχειας από ό,τι οι οικογένειες με παιδιά, όμως οι οικογένειες με τρία παιδιά φαίνεται να βρίσκονται σε καλύτερη θέση από ό,τι εκείνες με ένα ή με δύο. Οι οικογένειες που μένουν στο νοίκι αντιμετωπίζουν πολύ υψηλότερα ποσοστά ακραίας φτώχειας από ό,τι εκείνες (οι πολύ περισσότερες) που διαμένουν σε δικό τους σπίτι, χωρίς στεγαστικό δάνειο (30,5% έναντι 10,8% το 2015).
Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα
Η ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από όλες να βρεθεί κάτω από το όριο της φτώχειας είναι, φυσικά, οι άνεργοι. Το ποσοστό της ακραίας φτώχειας στους άνεργους ανέρχεται τα τελευταία χρόνια σε ποσοστά γύρω στο 70-75% -από λιγότερο του 50% το 2011. Στον αντίποδα, οικογένειες δημοσίων υπαλλήλων, εργαζομένων σε ΔΕΚΟ και σε τράπεζες, βρίσκονται στην ακραία φτώχεια σε ποσοστό μικρότερο του 1%. Το ποσοστό για τους συνταξιούχους είναι επίσης πολύ χαμηλό (3,8%).
Για την καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας δεν φτάνουν διαρθρωτικές αλλαγές, ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, ή μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αυτά είναι απαραίτητα στοιχεία μιας μεσοπρόθεσμης πολιτικής για την καταπολέμηση της γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας, της ανεργίας που την προκαλεί και για την ανάπτυξη και την παραγωγή πλούτου, αλλά εν τω μεταξύ οι άνθρωποι που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας χρειάζονται στήριξη, άμεσα. Πολλοί συμφωνούν πως υπάρχει μόνο ένας αποτελεσματικός τρόπος να βοηθηθούν εγκαίρως: Να εισπράξουν με ένα δίκαιο τρόπο τα χρήματα που τους λείπουν.

Ti προτείνει:
Τα μέτρα που προτείνει η diaNEOsis είναι τα εξής:
α) Η επέκταση του τακτικού επιδόματος ανεργίας.
β) Η αναβάθμιση του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων.
γ) Η εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος σε όλη την επικράτεια.
Πιο αναλυτικά:
Το τακτικό επίδομα ανεργίας σήμερα το λαμβάνει μόλις το 9,5% των ανέργων. Δεδομένου ότι το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας το δικαιούνται ελάχιστοι μακροχρόνια άνεργοι, προτείνεται η επέκταση της διάρκειας του τακτικού επιδόματος έτσι ώστε να καλύπτει ως και το 40% των ανέργων.
Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων παρέχεται από το 2013. Προτείνεται η αύξησή του από 40 ευρώ ανά παιδί ανά μήνα, σε 60.
Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα προτείνεται να ισχύσει πανελλαδικά, με μικρές αλλά καίριες αλλαγές στο σχεδιασμό.
Αν υλοποιούνταν αυτά τα σχετικά απλά μέτρα, περίπου 1 εκατομμύριο άνθρωποι θα ήταν δικαιούχοι, και 613.704 από αυτούς θα έβλεπαν τα εισοδήματά τους να ξεπερνούν το όριο της ακραίας φτώχειας, Το ποσοστό ακραίας φτώχειας θα έπεφτε από το 15% στο 9,4% του πληθυσμού.
Κάτω από το όριο θα παρέμεναν 1 εκατομμύριο πολίτες, αλλά και τα δικά τους εισοδήματα θα αυξάνονταν -το xάσμα φτώχειας γι' αυτούς θα μειωνόταν κατά 55%, επισημαίνει η εταιρία.



ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ

Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα

Εκθεση - σοκ για την ακραία φτώχεια στην Ελλάδα

1.647.703 πολίτες, το 15% του πληθυσμού για το 2015, βρίσκονται κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας, σύμφωνα με νέα έρευνα της diaNEOsis.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, το όριο της ακραίας φτώχειας στην Ελλάδα κυμαίνεται από 182 ευρώ το μήνα για μονομελές νοικοκυριό σε ημιαστικές ή αγροτικές περιοχές που ζει σε ιδιόκτητο σπίτι, μέχρι 905 ευρώ το μήνα για ζευγάρι με δύο παιδιά που ζει στην Αθήνα και πληρώνει ενοίκιο ή στεγαστικό δάνειο.
Πόσοι έχουν μηνιαία εισοδήματα κάτω από αυτό το όριο; Το ποσοστό της ακραίας φτώχειας στην Ελλάδα κυμαίνεται για το 2015 στο 15%. Το 2011, το ποσοστό ήταν 8,9%. Το 2009 δεν ξεπερνούσε το 2,2%.

Αναλύοντας τα επιμέρους αποτελέσματα βρίσκουμε ότι είναι εντυπωσιακά υψηλό το ποσοστό ακραίας φτώχειας στα παιδιά (17,6%) και στους νέους ηλικίας 18-29 (24,4%), ενώ αντίθετα μόνο το 2,7% του πληθυσμού ηλικίας άνω των 65 έχει εισόδημα κάτω από το όριο.
Οι οικογένειες χωρίς παιδιά αντιμετωπίζουν χαμηλότερα ποσοστά ακραίας φτώχειας από ό,τι οι οικογένειες με παιδιά, όμως οι οικογένειες με τρία παιδιά φαίνεται να βρίσκονται σε καλύτερη θέση από ό,τι εκείνες με ένα ή με δύο. Οι οικογένειες που μένουν στο νοίκι αντιμετωπίζουν πολύ υψηλότερα ποσοστά ακραίας φτώχειας από ό,τι εκείνες (οι πολύ περισσότερες) που διαμένουν σε δικό τους σπίτι, χωρίς στεγαστικό δάνειο (30,5% έναντι 10,8% το 2015).
Η ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από όλες να βρεθεί κάτω από το όριο της φτώχειας είναι, φυσικά, οι άνεργοι. Το ποσοστό της ακραίας φτώχειας στους άνεργους ανέρχεται τα τελευταία χρόνια σε ποσοστά γύρω στο 70-75% -από λιγότερο του 50% το 2011. Στον αντίποδα, οικογένειες δημοσίων υπαλλήλων, εργαζομένων σε ΔΕΚΟ και σε τράπεζες, βρίσκονται στην ακραία φτώχεια σε ποσοστό μικρότερο του 1%. Το ποσοστό για τους συνταξιούχους είναι επίσης πολύ χαμηλό (3,8%).
Για την καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας δεν φτάνουν διαρθρωτικές αλλαγές, ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, ή μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αυτά είναι απαραίτητα στοιχεία μιας μεσοπρόθεσμης πολιτικής για την καταπολέμηση της γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας, της ανεργίας που την προκαλεί και για την ανάπτυξη και την παραγωγή πλούτου, αλλά εν τω μεταξύ οι άνθρωποι που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας χρειάζονται στήριξη, άμεσα. Πολλοί συμφωνούν πως υπάρχει μόνο ένας αποτελεσματικός τρόπος να βοηθηθούν εγκαίρως: Να εισπράξουν με ένα δίκαιο τρόπο τα χρήματα που τους λείπουν.

Ti προτείνει:
Τα μέτρα που προτείνει η diaNEOsis είναι τα εξής:
α) Η επέκταση του τακτικού επιδόματος ανεργίας.
β) Η αναβάθμιση του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων.
γ) Η εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος σε όλη την επικράτεια.
Πιο αναλυτικά:
Το τακτικό επίδομα ανεργίας σήμερα το λαμβάνει μόλις το 9,5% των ανέργων. Δεδομένου ότι το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας το δικαιούνται ελάχιστοι μακροχρόνια άνεργοι, προτείνεται η επέκταση της διάρκειας του τακτικού επιδόματος έτσι ώστε να καλύπτει ως και το 40% των ανέργων.
Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων παρέχεται από το 2013. Προτείνεται η αύξησή του από 40 ευρώ ανά παιδί ανά μήνα, σε 60.
Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα προτείνεται να ισχύσει πανελλαδικά, με μικρές αλλά καίριες αλλαγές στο σχεδιασμό.
Αν υλοποιούνταν αυτά τα σχετικά απλά μέτρα, περίπου 1 εκατομμύριο άνθρωποι θα ήταν δικαιούχοι, και 613.704 από αυτούς θα έβλεπαν τα εισοδήματά τους να ξεπερνούν το όριο της ακραίας φτώχειας, Το ποσοστό ακραίας φτώχειας θα έπεφτε από το 15% στο 9,4% του πληθυσμού.
Κάτω από το όριο θα παρέμεναν 1 εκατομμύριο πολίτες, αλλά και τα δικά τους εισοδήματα θα αυξάνονταν -το xάσμα φτώχειας γι' αυτούς θα μειωνόταν κατά 55%, επισημαίνει η εταιρία.

Το 15% του πληθυσμού ζει με εισόδημα κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας

Το 15% του πληθυσμού ζει με εισόδημα κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας

Μέσα σε πέντε χρόνια οι Έλληνες έχασαν το 1/ 3 της αγοραστικής τους δύναμης και το 1/ 4 του εισοδήματός τους. Το 95% των Ελλήνων το 2014 δήλωνε πως «τα βγάζει πέρα δύσκολα», ενώ το ποσοστό της ακραίας φτώχειας στην Ελλάδα κυμαίνεται για το 2015 στο 15%, όταν το 2011 έφτανε στο 8,9% και το 2009 δεν ξεπερνούσε το 2,2%.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει έρευνα της διαΝΕΟσις με τίτλο «ακραία φτώχεια στην Ελλάδα». Σύμφωνα με την έρευνα, το όριο της ακραίας φτώχειας στην Ελλάδα κυμαίνεται από 182 ευρώ το μήνα για μονομελές νοικοκυριό σε ημιαστικές ή αγροτικές περιοχές που ζει σε ιδιόκτητο σπίτι, μέχρι 905 ευρώ το μήνα για ζευγάρι με δύο παιδιά που ζει στην Αθήνα και πληρώνει ενοίκιο ή στεγαστικό δάνειο.
Πάντως το γενικότερο συμπέρασμα από την καταγραφή μπορεί να συνοψιστεί σε ένα νούμερο: 1.647.703 πολίτες, το 15% του πληθυσμού για το 2015, βρίσκονται κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας.
Αναλύοντας τα επιμέρους αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά υψηλό το ποσοστό ακραίας φτώχειας στα παιδιά (17,6%) και στους νέους ηλικίας 18-29 (24,4%), ενώ αντίθετα μόνο το 2,7% του πληθυσμού ηλικίας άνω των 65 έχει εισόδημα κάτω από το όριο.


Η ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από όλες να βρεθεί κάτω από το όριο της φτώχειας είναι, φυσικά, οι άνεργοι. Το ποσοστό της ακραίας φτώχειας στους άνεργους ανέρχεται τα τελευταία χρόνια σε ποσοστά γύρω στο 70-75% -από λιγότερο του 50% το 2011. Στον αντίποδα, οικογένειες δημοσίων υπαλλήλων, εργαζομένων σε ΔΕΚΟ και σε τράπεζες, βρίσκονται στην ακραία φτώχεια σε ποσοστό μικρότερο του 1%. Το ποσοστό για τους συνταξιούχους είναι επίσης πολύ χαμηλό (3,8%).


Η ομάδα των ερευνητών προτείνει την υιοθέτηση τριών ρεαλιστικών, εφαρμόσιμων πολιτικών συνολικού κόστους 2,7 δισ. ευρώ (1,5% του ΑΕΠ), οι οποίες αποσκοπούν στην ελάττωση του αριθμού των πολιτών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας κατά 614.000.
Τα μέτρα που προτείνονται είναι τα εξής:
α) Η επέκταση του τακτικού επιδόματος ανεργίας.
β) Η αναβάθμιση του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων.
γ) Η εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος σε όλη την επικράτεια.
Πιο αναλυτικά:
Το τακτικό επίδομα ανεργίας σήμερα το λαμβάνει μόλις το 9,5% των ανέργων. Δεδομένου ότι το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας το δικαιούνται ελάχιστοι μακροχρόνια άνεργοι, προτείνεται η επέκταση της διάρκειας του τακτικού επιδόματος έτσι ώστε να καλύπτει ως και το 40% των ανέργων.
Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων παρέχεται από το 2013. Προτείνεται η αύξησή του από 40 ευρώ ανά παιδί ανά μήνα, σε 60.
Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα προτείνεται να ισχύσει πανελλαδικά, με μικρές αλλά καίριες αλλαγές στο σχεδιασμό.
Όπως τονίζει η έρευνα «Αν υλοποιούνταν αυτά τα σχετικά απλά μέτρα, περίπου 1 εκατομμύριο άνθρωποι θα ήταν δικαιούχοι, και 613.704 από αυτούς θα έβλεπαν τα εισοδήματά τους να ξεπερνούν το όριο της ακραίας φτώχειας, Το ποσοστό ακραίας φτώχειας θα έπεφτε από το 15% στο 9,4% του πληθυσμού.
Κάτω από το όριο θα παρέμεναν 1 εκατομμύριο πολίτες, αλλά και τα δικά τους εισοδήματα θα αυξάνονταν -το χάσμα φτώχειας γι’ αυτούς θα μειωνόταν κατά 55%.
Βεβαίως, 2,7 δισ. είναι πολλά χρήματα.
Η χώρα μας όμως δαπανά κάθε χρόνο σχεδόν 2 δισ. σε συντάξεις πολιτών ηλικίας κάτω των 55. Το σύνολο των προνοιακών επιδομάτων για το 2015 έφτασε μόνο τα 700 εκ. ευρώ, με τα 220 εκ. να πηγαίνουν σε δικαιούχους που έπαιρναν ταυτόχρονα και σύνταξη. Χρήματα για πολλά πράγματα δεν υπάρχουν, αλλά τα λίγα που υπάρχουν ίσως θα έπρεπε να διοχετευτούν με διαφορετικές προτεραιότητες. Και οι πολίτες που κινδυνεύουν άμεσα θα έπρεπε, ίσως, να είναι μία από τις πρώτες.
Βεβαίως, οι αδύναμοι, οι άνεργοι, οι φτωχοί δεν είναι αδύναμοι μόνο οικονομικά και κοινωνικά -είναι αδύναμοι και πολιτικά. Τα κόμματα συνήθως είναι πιο πρόθυμα να στηρίξουν ομάδες του πληθυσμού που έχουν μεγάλη πολιτική δύναμη (εργαζόμενοι δημόσιου τομέα, αγρότες, συνταξιούχοι) παρά τους αόρατους, πολιτικά ανενεργούς φτωχούς.
Αυτή η πραγματικότητα ήταν ευκολότερο να αγνοηθεί πριν από την κρίση, όταν αυτοί ήταν λίγοι και, ως εκ τούτου, ακόμα πιο αόρατοι. Πλέον δεν είναι λίγοι.
Δεν μπορούμε να τους αγνοούμε άλλο»


Δείτε πώς θα καταβάλλονται οι δόσεις φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων

Δείτε πώς θα καταβάλλονται οι δόσεις φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων

Δείτε πώς θα καταβάλλονται οι δόσεις φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων

Με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1099/5.5.2015 η οποία συνεχίζει και ισχύει και για το φορολογικό έτος 2015, είχαν δοθεί διευκρινίσεις από την Γ.Γ.Δ.Ε. σε ό,τι αφορά την πληρωμή των δόσεων της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων.
Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και όχι αργότερα από την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες με φορολογικό έτος από 01.01.2015 έως 31.12.2015 που θα υποβάλλουν τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος κατά την διάρκεια του Ιουνίου, έως την καταληκτική ημερομηνία (30η Ιουνίου), η καταβολή του φόρου γίνεται σε επτά (7) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη (1η) καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης (το αργότερο την επόμενη εργάσιμη της ημερομηνίας υποβολής) και οι υπόλοιπες έξι (6) μέχρι την τελευταία ημέρα των επόμενων μηνών από την υποβολή της, ήτοι η δεύτερη (2η) δόση μέχρι τις 31.07.2016, (1η/8/2016 λόγω Kυριακής) η τρίτη (3η) δόση μέχρι τις 31.08.2016, κ.ο.κ., με την τελευταία δόση να καταβάλλεται μέχρι τις 31.12.2016, καθόσον, κατά ρητή διατύπωση των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 68 του ν.4172/2013, η καταβολή του φόρου δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν του ίδιου φορολογικού έτους.
Ιούνιος Υποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης δόσης το αργότερο την επόμενη εργάσιμη από την υποβολή της δήλωσης
Ιούλιος (1.8.2016)* 2η δόση
Αύγουστος (31.8.2016) 3η δόση
Σεπτέμβριος (30.9.2016) 4η δόση
Οκτώβριος (31.10.2016) 5η δόση
Νοέμβριος (30.11.2016) 6η δόση
Δεκέμβριος (31.12.2015) 7η δόση
Καταβολή δόσεων από την δήλωση φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων σε περίπτωση παράτασης της υποβολής μετά την 30η Ιουνίου 2016
για υποβολές:
Τον Ιούνιο, την επόμενη εργάσιμη από την υποβολή της δηλ. 31.7.2016 (1/8/2016)* 31/8/2016 30/9/2016 31/10/2016 30/11/2016 31/12/2016
Τον Ιούλιο, την επόμενη εργάσιμη από την υποβολή της δηλ. 31/8/2016 30/9/2015 31/10/2016 30/11/2016 31/12/2016
* Η καταληκτική προθεσμία παρατείνεται έως την επόμενη εργάσιμη ημέρα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 7 του ΚΦΔ.