Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016

1,8 δις ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων το επόμενο τρίμηνο

1,8 δις ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων το επόμενο τρίμηνο


Σύμφωνα με έγγραφη απάντηση που δόθηκε στην βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών Κο Χουλιαράκη στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή κου Δένδια, απελευθερώνεται  άμεσα 1,8 δις ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων το επόμενο τρίμηνο και 1,7 δις ευρώ από το Σεπτέμβριο κι έπειτα.
Στόχος είναι η εξόφληση του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεώσεων του ΕΟΠΥΥ, έως τον Ιούνιο του 2017.

ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Der Spiegel: Πώς βλέπει ο Σόιμπλε την ΕΕ των 27

ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Der Spiegel: Πώς βλέπει ο Σόιμπλε την ΕΕ των 27

Der Spiegel: Πώς βλέπει ο Σόιμπλε την ΕΕ των 27

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε θέλει να εμβαθύνει την συνεργασία μεταξύ των 27 χωρών που θα απομείνουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφού η Βρετανία αποχωρήσει από αυτή, με μέτρα τα οποία θα περιλαμβάνουν μια κοινή πολιτική ασύλου, ανέφερε σήμερα το περιοδικό Der Spiegel.
Χωρίς να επικαλείται συγκεκριμένες πηγές, το περιοδικό ανέφερε ότι ο Σόιμπλε θέλει να βάλει τις τελικές πινελιές στην Ευρωπαϊκή Ένιαία Αγορά και την απρόσκοπτη διασυνοριακή κίνηση κεφαλαίων.
Ο Σόιμπλε θέλει επίσης να υπάρχει ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο πτωχευτικού δικαίου για τις επιχειρήσεις, να συμφωνήσουν οι χώρες πώς μπορούν να πετύχουν καλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και να διασφαλιστεί η καλύτερη προστασία των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, ανέφερε το περιοδικό.
Εάν δεν συμφωνήσουν σε αυτές τις πρωτοβουλίες και οι 27 χώρες που θα απομείνουν μετά από ένα Brexit, ο Σόιμπλε θέλει οι χώρες που είναι πρόθυμες να δεσμευθούν σε αυτές να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αλλά ο ίδιος αντιτίθεται στα όποια βήματα προς την περαιτέρω ενοποίηση της ευρωζώνης αυτή τη στιγμή, ανέφερε το δημοσίευμα.
Έρευνα της εταιρίας TNS Forschung για λογαριασμό του Der Spiegel έδειξε ότι η πλειονότητα των Γερμανών είναι αντίθετη με μια ενισχυμένη ΕΕ, με το 64% να επιθυμεί να έχουν περισσότερες αρμοδιότητες τα κράτη-μέλη, συγκριτικά με το 27% που θέλει οι Βρυξέλλες να αναλάβουν περισσότερα καθήκοντα.
Η δημοσκόπηση, που διενεργήθηκε στις 28-29 Ιουνίου με τη συμμετοχή 1.014 ατόμων, έδειξε ότι η στήριξη της Γερμανίας για την ΕΕ αυξήθηκε από τότε που οι Βρετανοί τάχθηκαν την περασμένη εβδομάδα υπέρ του Brexit. Το 87% των ερωτηθέντων επιθυμεί η Γερμανία να παραμείνει στην ΕΕ και το 10% θέλει η χώρα τους να αποχωρήσει, ενώ στις αρχές Ιουνίου, τα αντίστοιχα ποσοστά είχαν διαμορφωθεί στο 83% και το 13%.

ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ Ο Αλεξιάδης κηρύσσει «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής

ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ

Ο Αλεξιάδης κηρύσσει «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής

Ο Αλεξιάδης κηρύσσει «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής

Το πρώτο πεντάμηνο του έτους τα έσοδα από τον ΦΠΑ υπερβαίνουν τον στόχο του προϋπολογισμού, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, ο οποίος παράλληλα προανήγγειλε αλλαγές, εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων και νομοθετικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής που συντελείται με την μη έκδοση αποδείξεων.
Οι παρεμβάσεις θα αφορούν τόσο τα πρόστιμα όσο και την απάλειψη των κινήτρων για φοροδιαφυγή με την αποφυγή έκδοσης αποδείξεων.
Ο αναπληρωτής υπουργός, σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ FM, αναφερόμενος στο ΦΠΑ στα νησιά εξήγησε ότι το πρώτο πεντάμηνο κάθε έτους τα έσοδα από την κατηγορία αυτή είναι χαμηλότερα από τους στόχους οι οποίοι υπερκαλύπτονται σε ετήσια βάση και αφού προηγηθεί η καλοκαιρινή περίοδος. Αυτός είναι ο λόγος, είπε ο αναπληρωτής υπουργός, για τον οποίο τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα νησιά το πρώτο πεντάμηνο φέτος ήταν μειωμένα κατά 9,8% σε σχέση με τον στόχο.
Για τον ίδιο λόγο το 2015 η υστέρηση αυτή ήταν 18% και το 2014 28%. Αναφερόμενος ειδικότερα στον ΦΠΑ της Μυκόνου είπε ότι το πρώτο πεντάμηνο οι εισπράξεις ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ έναντι στόχου 6,6 εκατ. ευρώ γεγονός που, όπως διευκρίνισε, οφείλεται στον παραπάνω λόγο αλλά και στο ότι αφορά περιορισμένες επιχειρήσεις που κάνουν δήλωση ΦΠΑ στο νησί και όχι το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εκεί.
Ο Τρύφων Αλεξιάδης είπε ότι πράγματι στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν το πρόβλημα των χαμηλών προστίμων για τη μη έκδοση αποδείξεων με εντατικοποίηση των ελέγχων και με νομοθετικές παρεμβάσεις. Σημείωσε, ωστόσο, ότι και τα υψηλά πρόστιμα είχαν δοκιμασθεί στο παρελθόν χωρίς αποτέλεσμα για τη φοροδιαφυγή.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών δίνεται η δυνατότητα στους συνταξιούχους να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις μετά την καταβολή των επικουρικών τους συντάξεων που θα γίνεται πλέον τις πρώτες μέρες κάθε μήνα.
Σε ό,τι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο εξήγησε ότι η πολιτική κατασχέσεων δεν αφορά την πρώτη κατοικία των φορολογούμενων αλλά όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν και δεν το κάνουν.


Β. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Ερχεται η λυπητερή για 80.000 αγρότες - Καλούνται να επιστρέψουν παράνομες επιδοτήσεις 220 εκατ. ευρώ

Β. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Ερχεται η λυπητερή για 80.000 αγρότες - Καλούνται να επιστρέψουν παράνομες επιδοτήσεις 220 εκατ. ευρώ

Ερχεται η λυπητερή για 80.000 αγρότες - Καλούνται να επιστρέψουν παράνομες επιδοτήσεις 220 εκατ. ευρώ

Την απόφαση της κυβέρνησης να πάρει πίσω κονδύλια ύψους 220 εκατ. ευρώ από 80.000 αγρότες οι οποίοι έλαβαν τις επιδοτήσεις παρανόμως, ανακοίνωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου. 
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Παπαηλιού, στη Βουλή, ο υπουργός είπε ότι δεν θα δοθούν νέες ενισχύσεις στους αγρότες, αν πρώτα δεν επιστραφούν οι παράνομες. «Η απόφαση είναι αμετάκλητη και άμεσα εκτελεστέα» τόνισε ο κ. Αποστόλου, υποστηρίζοντας ότι την περίοδο 2008 και 2009 δόθηκαν στους αγρότες χρήματα, ένα μέρος των οποίων δεν ήταν "συμβατές" επιχορηγήσεις. 
«Το 2008 και 2009 δόθηκαν στους αγρότες 788 εκατ. Από αυτά 374 ήταν συμβατές επιχορηγήσεις. Έχουμε πρόβλημα με τα υπόλοιπα 420 εκατ. Μέσα από διαπραγματεύσεις φθάσαμε στα 220 εκατ. για περίπου 80.000 αγρότες. Ήδη προσπαθούμε με κοινή υπουργική η ανάκτηση να γίνει από 12.000 για ποσά πάνω από 5000. Δηλαδή αν κάποιος πήρε έξι χιλιάδες θα αναζητήσουμε το ένα χιλιάρικο. Αυτό θα το συνδέσουμε με ενισχύσεις και σε δόσεις» ανέφερε ο υπουργός. 

ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ Σοκ και για τους μισθωτούς - Ποιοι χάνουν έως και 88 ευρώ το μήνα [Παραδείγματα & Πίνακες]

ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ

Σοκ και για τους μισθωτούς - Ποιοι χάνουν έως και 88 ευρώ το μήνα [Παραδείγματα & Πίνακες]

Σοκ και για τους μισθωτούς - Ποιοι χάνουν έως και 88 ευρώ το μήνα [Παραδείγματα & Πίνακες]

Μετά το πρώτο σοκ της μείωσης ή κατάργησης του ΕΚΑΣ για τους συνταξιούχους, έρχεται δεύτερο σοκ για τους μισθωτούς, οι οποίοι θα βρουν λιγότερα χρήματα στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Και αυτό καθώς ενεργοποιήθηκε η νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος και η εισφορά αλληλεγγύης, με αποτέλεσμα οι μισθοί να μειώνονται σημαντικά.
Οι αλλαγές στη φορολογία φέρνουν ψαλίδι σε μισθούς από 679 ευρώ και πάνω. Μειώσεις από 1 έως 88 ευρώ θα δουν όσοι έχουν μικρές και μεσαίες αποδοχές, ενώ αντίθετα όσοι έχουν εισοδήματα από 27.000 έως 41.000 ευρώ τον χρόνο θα δουν και κάποιες μικρές... αυξήσεις! Για μισθούς άνω των 41.000 ευρώ αυξάνεται σημαντικά η φορολογική επιβάρυνση. 
Οι αυξήσεις (τα επιπλέον ποσά που καλούνται να πληρώσουν σε σχέση με το παλαιότερο σύστημα) ξεκινούν από τα 2,11 ευρώ για μηνιαία εισοδήματα 643 ευρώ (στον ιδιωτικό τομέα) και φθάνουν τα 88 ευρώ μηνιαίως για εισοδήματα των 5.000 ευρώ. Στον δημόσιο τομέα οι αυξήσεις ξεκινούν από 1,15 ευρώ για μηνιαία εισοδήματα 725 ευρώ.
Τα παρακρατηθέντα ποσά φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα δηλωθούν, σύμφωνα με την Καθημερινή, στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016 (δηλαδή το 2017) και θα συμψηφιστούν κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων αυτών.
Παραδείγματα

Παρακράτηση φόρου και εισφορά αλληλεγγύης για μηνιαίο εισόδημα στον ιδιωτικό τομέα 1.214 ευρώ, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση:

• Σε μισθωτό άγαμο η μηνιαία παρακράτηση θα ανέλθει στα 137,20 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώνει μεγαλύτερο φόρο 13,44 ευρώ.

• Με ένα παιδί η παρακράτηση φόρου ανέρχεται στα 133,68 ευρώ. Η επιβάρυνση ανέρχεται στα 9,92 ευρώ.

• Με δύο παιδιά η μηνιαία παρακράτηση διαμορφώνεται στα 130,16 ευρώ. Ο επιπλέον μηνιαίος φόρος σε σχέση με πέρυσι ανέρχεται στα 6,40 ευρώ.

• Με τρία παιδιά η μηνιαία παρακράτηση διαμορφώνεται στα 123,13 ευρώ. Η μεταβολή είναι πολύ μικρή και συγκεκριμένα θα επωφεληθεί με 0,63 λεπτά τον μήνα.

Παρακράτηση φόρου και εισφοράς αλληλεγγύης για μηνιαίο εισόδημα στον δημόσιο τομέα 1.250 ευρώ, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση:

• Σε μισθωτό άγαμο η μηνιαία παρακράτηση θα ανέλθει στα 120.33 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώνει μεγαλύτερο φόρο 13,22 ευρώ.

• Με ένα παιδί η παρακράτηση φόρου ανέρχεται στα 116,23 ευρώ. Η επιβάρυνση ανέρχεται στα 9,11 ευρώ.

• Με δύο παιδιά η μηνιαία παρακράτηση διαμορφώνεται στα 112,13 ευρώ. Ο επιπλέον μηνιαίος φόρος σε σχέση με πέρυσι ανέρχεται στα 5,01 ευρώ.

• Με τρία παιδιά η μηνιαία παρακράτηση διαμορφώνεται στα 103,92 ευρώ. Σε αυτήν την κατηγορία προκύπτει όφελος σε σχέση με πέρυσι 3,20 ευρώ τον μήνα.
Αναλυτικά οι μειώσεις: 
Η αυξημένη παρακράτηση φόρου στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα
Μισθός -Μειώσεις 
              Χωρίς παιδιά      1 παιδί     2 παιδιά    3 παιδιά 
679        13,37                 9,85             6,33
714        15,07                10,55            7,04
929         9,22                  5,7              2,18          -4,85
1.000    10,27                  6,75           3,24            -3,8
 
1.143    12,38                  8,87            5,35          -1,69
1.286    14,49                10,98            7,46            0,42
1.429    16,6                  13,09            9,57            2,53
1.786    19,42                15,9             12,38            5,35
2.000    1,69                   -1,83           -5,35           -12,38
2.500   -21,04               -24,55         -28,07           -35,11
5.000    88                     84,5             80,98           73,95

Η μηνιαία παρακράτηση φόρου σε μισθούς δημοσίου και συντάξεις
Μισθός -Μειώσεις 
          Χωρίς παιδιά      1 παιδί     2 παιδιά    3 παιδιά 
750        6,57                2,46
792      15,60              11,49           7,39
833      16,62              12,31           8,21
1.000   16,62              12,31           8,21
1.167   11,98               7,88            3,78             -4,43
1.250   13.22               9,11            5,01             -3,20
1.417   15,68              11,57           7,47              -0,74
1.500   16,91              12,81           8,7                 0,49
1.583   18,14              14,04           9,93               1,72
2.083   22,66              18,55         14,45               6,24
2.250    8,86                 4,77           0,66              -7,55
2.417   -4,93               -9,03         -13,13             -21,34
2.500  -11,82             -15, 92       -20,03             -28,24
Πίνακες: Καθημερινή

ΠΟΛ.1095/2016 Οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, σχετικά με την επιβολή τέλους επιτηδεύματος, δεν έχουν εφαρμογή και επί υποκαταστήματος ημεδαπής εταιρείας στην αλλοδαπή

ΠΟΛ.1095/2016
Οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, σχετικά με την επιβολή τέλους επιτηδεύματος, δεν έχουν εφαρμογή και επί υποκαταστήματος ημεδαπής εταιρείας στην αλλοδαπή


Αθήνα, 30 Ιουνίου 2016
 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΆΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ Β'

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ.: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Μ. Δράγκου
Τηλέφωνο: 210 - 3375312
ΦΑΞ: 210 - 3375001

ΠΟΛ 1095/2016

ΘΕΜΑ: Οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, σχετικά με την επιβολή τέλους επιτηδεύματος, δεν έχουν εφαρμογή και επί υποκαταστήματος ημεδαπής εταιρείας στην αλλοδαπή.

Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας διαβιβάζουμε συνημμένη την αριθ. 124/2016 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. (Β' Τμήμα), που έγινε αποδεκτή από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν.3986/2011, που προβλέπουν την επιβολή τέλους επιτηδεύματος, δεν έχουν εφαρμογή και επί υποκαταστήματος ημεδαπής εταιρείας στην αλλοδαπή. Τούτο διότι από τα κριτήρια (προϋποθέσεις) που θέτει η διάταξη του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, με βάση τα οποία, όταν συντρέχουν, επιβάλλεται το τέλος επιτηδεύματος, συνάγεται ότι το πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης αυτής (υποκείμενο και αντικείμενο του φόρου) είναι η ημεδαπή (πρβλ άρθρα 1 και 2 του ν. 2238/1994 και άρθρο 3 ν. 4172/2013 σύμφωνα με τα οποία ο φορολογούμενος που έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα υπόκειται, κατ' αρχήν, σε φόρο για το παγκόσμιο εισόδημά του). Ειδικότερα, οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για την υποχρέωση καταβολής τέλους επιτηδεύματος
α) από επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα που τηρούν βιβλία Β' ή Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.,
β) από νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους ή
γ) σε πόλεις ή χωριά αναλόγως του πληθυσμού τους συναρτώνται με ορισμένα δεδομένα της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας στην ημεδαπή και μόνο, αφού μόνο υπό αυτή την έννοια τεκμαίρεται η ύπαρξη οικονομικής δύναμης των βαρυνομένων και καθίσταται, έτσι, εφαρμόσιμη και λειτουργική η σχετική νομοθετική ρύθμιση. Υπέρ της άποψης αυτής συνηγορεί και το ρυθμιστικό πλαίσιο που θέτει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 της υπ' αριθ. ΠΟΛ.1167/2.8.2011 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία, - στο πλαίσιο εξειδίκευσης των όρων εφαρμογής της διάταξης του νόμου για την απαλλαγή ορισμένων φορολογουμένων από το τέλος επιτηδεύματος, ήτοι για την εξεύρεση του πραγματικού πληθυσμού του τόπου άσκησης της δραστηριότητάς τους, - παραπέμπει σε στοιχεία που μόνο από την ημεδαπή είναι δυνατό να αντληθούν.



Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ


http://www.taxheaven.gr

Αυστηρότερη από σήμερα η ρύθμιση των 100 δόσεων Χιλιάδες οφειλέτες κινδυνεύουν να τεθούν εκτός του διακανονισμού, στην περίπτωση που δημιουργήσουν νέα χρέη

Αυστηρότερη από σήμερα η ρύθμιση των 100 δόσεων

Χιλιάδες οφειλέτες κινδυνεύουν να τεθούν εκτός του διακανονισμού, στην περίπτωση που δημιουργήσουν νέα χρέη
Παρασκευή, 01 Ιουλίου 2016 08:10
 
UPD:08:11
ICON/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Από την έντυπη έκδοση 
Του Γιώργου Κούρου 
gkouros@naftemporiki.gr
Αυστηρότερη γίνεται από σήμερα η ρύθμιση των 100 δόσεων, με αποτέλεσμα χιλιάδες οφειλέτες να κινδυνεύουν να τεθούν εκτός στην περίπτωση που δημιουργήσουν νέα χρέη.
Ειδικότερα, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, από την 1η Ιουλίου όσοι έχουν υπαχθεί στη «μεγάλη» ρύθμιση και έχουν νέες οφειλές θα πρέπει, για να μην τεθούν αυτόματα εκτός της ρύθμισης των 100 δόσεων:
  • είτε να εξοφλούν εφάπαξ και μέσα σε διάστημα 15 ημερών τις νέες οφειλές τους από την ημερομηνία που καθίστανται ληξιπρόθεσμες
  • είτε να τις ρυθμίσουν σε 12, ή σε ορισμένες περιπτώσεις και 24, μηνιαίες δόσεις.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι εάν κάποιος φορολογούμενος λάβει χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος θα πρέπει να καταβάλει ή να ρυθμίσει την πρώτη δόση μέχρι τέλος Ιουλίου, καθώς εάν δεν το πράξει και περάσουν 15 ημέρες τότε θα χάσει τη ρύθμιση των 100 δόσεων στις 16 Αυγούστου.
Επισημαίνεται ότι εφόσον οι οφειλέτες, είτε εξοφλήσουν εφάπαξ είτε σε δόσεις τα νέα χρέη τους, δεν χάνουν τη ρύθμιση των 100 δόσεων, όμως, στη δεύτερη περίπτωση των δόσεων, θα πρέπει να προσέλθουν στις αρμόδιες ΔΟΥ προσκομίζοντας ορισμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά προκειμένου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στην «πάγια» ρύθμιση.
Θα πρέπει βέβαια να αναφερθεί ότι με τον Ιούλιο να φέρνει την πρώτη δόση του πρόσθετου φόρου εισοδήματος, αλλά και τα επικείμενα από τον επόμενο μήνα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, δεκάδες χιλιάδες φορολογούμενοι θα βρεθούν μπροστά σε μεγάλο δίλημμα, καθώς θα αυξηθούν σημαντικά οι υποχρεώσεις τους.
Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικότερος λόγος που το οικονομικό επιτελείο ανησυχεί για νέο ρεκόρ στα ληξιπρόθεσμα χρέη, που ήδη ξεπερνούν τα 90 δισ. ευρώ, καθώς γνωρίζει ότι τα βάρη που καλούνται να σηκώσουν στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι φορολογούμενοι ξεπερνούν τα 30 δισ. ευρώ και ως εκ τούτου δεν θα είναι λίγοι οι υπόχρεοι που θα βρεθούν σε αδυναμία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι αφού το κουαρτέτο δεν επιθυμεί να «ανοίξει» και πάλι η ρύθμιση των 100 δόσεων, το οικονομικό επιτελείο καταβάλλει προσπάθειες ώστε τουλάχιστον για τους συνεπείς φορολογούμενους, που πληρώνουν εμπρόθεσμα τις δόσεις τους, εφόσον έχουν ενταχθεί σε κάποια ρύθμιση, να πάρει το «πράσινο» φως και να τους παρέχει τη δυνατότητα εξόφλησης σε περισσότερες από 24 δόσεις, ανάλογα φυσικά με τα πραγματικά περιστατικά της κάθε περίπτωσης. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι το χρονικό διάστημα των 15 ημερών ισχύει μέχρι το τέλος 2017, καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2018 η ρύθμιση θα χάνεται ακόμη και αν ο οφειλέτης αφήσει απλήρωτη ή εκτός ρύθμισης μια νέα οφειλή έστω και για μία ημέρα.
Υπενθυμίζεται δε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2017 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2017 η ρύθμιση χάνεται και σε περίπτωση καθυστέρησης εξόφλησης νέων οφειλών, εάν δεν έχει παρέλθει εξάμηνο από την προηγούμενη καθυστέρηση εξόφλησης, δηλαδή αν κάποιος πληρώσει με καθυστέρηση για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα έξι μηνών, τότε θα οδηγείται προς την έξοδο από τη ρύθμιση.
Η πάγια ρύθμιση
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, όσοι επιθυμούν να ρυθμίσουν πλέον τις οφειλές τους θα πρέπει να ενταχθούν στην πάγια ρύθμιση των 12, ή σε εξαιρετικές περιπτώσεις 24, δόσεων, η οποία πάντως από τις 14 Οκτωβρίου 2015 έχει γίνει ελκυστικότερη καθώς μειώθηκε το επιτόκιο από 8,05% στο 5,05%.
Επισημαίνεται ότι για να υπαχθεί κάποιος οφειλέτης στην πάγια ρύθμιση θα πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
  • Να αποδεικνύεται τη δεδομένη χρονική στιγμή η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής, καθώς και η βιωσιμότητα του διακανονισμού.
  • Να έχει υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τις εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ της τελευταίας πενταετίας, καθώς και τις περιοδικές δηλώσεις του ΦΠΑ που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής.
  • Να έχει εξοφλήσει ή τακτοποιήσει κατά νόμιμο τρόπο τις οφειλές οι οποίες δεν υπάγονται στη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Ταυτόχρονα όμως με την υποβολή της αίτησης, ο οφειλέτης πρέπει:
α) Να δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων, καθώς και πληροφορίες που θα περιλαμβάνουν οφειλές του σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους, το τρέχον και το αναμενόμενο (επιπλέον) εισόδημά του.
β) Για ποσό βασικής οφειλής άνω των 50.000 ευρώ, να προσκομίσει υποχρεωτικά βεβαίωση, από τρίτο ανεξάρτητο εκτιμητή, περί της ορθότητας των οικονομικών στοιχείων, καθώς και των λοιπών δικαιολογητικών που αποδεικνύουν την αδυναμία εξόφλησης της οφειλής αλλά και τη βιωσιμότητα του διακανονισμού.
γ) Για ποσό βασικής οφειλής άνω των 150.000 ευρώ, εκτός από όλα τα ανωτέρω στοιχεία, απαιτείται να παρέχει εγγυήσεις ή εμπράγματες ασφάλειες για τη διασφάλιση της οφειλής.

Αφορολόγητο και επιπλέον έκπτωση φόρου μόνο μέσω καρτών από 1ης Αυγούστου

Αφορολόγητο και επιπλέον έκπτωση φόρου μόνο μέσω καρτών από 1ης Αυγούστου

Αφορολόγητο και επιπλέον έκπτωση φόρου μόνο μέσω καρτών από 1ης Αυγούστου

Λοταρίες και επιπλέον έκπτωση φόρου (πέραν του αφορολογήτου ορίου) για τους φορολογουμένους αλλά και για τις επιχειρήσεις θα παρέχει το υπουργείο Οικονομικών για τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών στις συναλλαγές τους.
Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, η παροχή μόνο του αφορολογήτου ορίου για όσους πληρώνουν με «πλαστικό χρήμα» δεν φαίνεται να επαρκεί, και γι’ αυτόν τον λόγο γίνονται διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της χώρας, προκειμένου το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών να γίνει θελκτικό για τους φορολογουμένους. Αντίστοιχα αναζητούνται κίνητρα, όπως η έκπτωση φόρου, για τις επιχειρήσεις που κάνουν υψηλούς τζίρους, μέσω «πλαστικού χρήματος». 

Σύμφωνα με τον ίδιο παράγοντα, έχει απορριφθεί η πρόταση για δημιουργία ακατάσχετου λογαριασμού για τις επιχειρήσεις. Ωστόσο θα δημιουργηθεί ειδικός λογαριασμός, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με το τερματικό μηχάνημα POS και θα εισέρχονται σε αυτόν οι εισπράξεις που γίνονται μέσω των χρεωστικών και των πιστωτικών καρτών των πελατών.

Μάλιστα για τη δημιουργία του ακατάσχετου λογαριασμού είχε δεσμευθεί ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης (στο διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας). Ωστόσο οι πιστωτές της χώρας είχαν διαφορετική άποψη. Θεωρούν ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί ένας ακατάσχετος λογαριασμός και η επιχείρηση να χρωστάει μικρά ή μεγάλα ποσά στο ελληνικό Δημόσιο. 

Το σχέδιο νόμου θα κατατεθεί στη Βουλή το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Αυγούστου. Αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι (μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες) θα πρέπει, προκειμένου να έχουν την έκπτωση φόρου, σύμφωνα με την Καθημερινή, που προβλέπει η νομοθεσία, να κάνουν χρήση των καρτών τους το τελευταίο πεντάμηνο του έτους. 

Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, για να έχει κάποιος με εισόδημα, για παράδειγμα, 10.000 το αφορολόγητο όριο, θα πρέπει κάθε έτος να συγκεντρώνει αποδείξεις ίσες με το 10% του εισοδήματος μέσω καρτών (1.000 ευρώ). Ειδικά για το 2016 πρέπει να συγκεντρωθούν αποδείξεις για τα 5/12 του έτους. Δηλαδή ο ανωτέρω φορολογούμενος θα πρέπει να έχει αποδείξεις, μέσω καρτών, περίπου 416 ευρώ.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών:
• Μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες πρέπει να συλλέγουν αποδείξεις για το χτίσιμο του αφορολογήτου ορίου. Από την 1η Αυγούστου η εφορία θα κάνει δεκτές μόνο όσες αποδείξεις προέρχονται από συναλλαγές με ηλεκτρονικό τρόπο (με χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, e-banking). Ειδικά για το 2016 θα ζητηθούν αποδείξεις ηλεκτρονικών συναλλαγών με κάρτα μόνο για το τελευταίο πεντάμηνο του 2016.

• Από το 2017 για να έχει κάποιος το όφελος του αφορολογήτου ορίου θα πρέπει οι συναλλαγές του να έχουν πραγματοποιηθεί με τη χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών.

• Ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος, η εφορία θα ζητάει συγκεκριμένο ύψος αποδείξεων. Δηλαδή για τις τέσσερις κατηγορίες αφορολογήτου που ισχύουν σήμερα (8.636 για φορολογούμενο χωρίς παιδιά, 8.863 ευρώ για φορολογούμενο με ένα παιδί, 9.090 ευρώ για φορολογούμενο με δύο παιδιά και 9.545 ευρώ για τρία παιδιά και πάνω) θα ζητούνται αποδείξεις που θα ανέρχονται στο 10% του εισοδήματός τους.

Για εισόδημα από 9.545 ευρώ έως 20.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με κάρτα θα είναι 15%, για εισόδημα από 20.001 ευρώ έως 40.000 ευρώ το ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με κάρτα θα είναι 20%, ενώ για εισόδημα από 40.001 ευρώ και πάνω η ελάχιστη δαπάνη με «πλαστικό χρήμα» θα είναι 30%.

• Στο σχέδιο νόμου θα προστεθεί διάταξη στην οποία θα αναφέρεται ότι με απόφαση του υπουργού Οικονομικών θα καθορίζονται τα κίνητρα στους φορολογουμένους, με στόχο να επεκταθεί η χρήση του «πλαστικού χρήματος». Τα κίνητρα θα καθορίζονται σε ετήσια βάση από τον υπουργό Οικονομικών και θα προβλέπουν κληρώσεις δώρων (αυτοκίνητα, ταξίδια κ.λπ.) αλλά και ακινήτων. Επίσης εξετάζεται η χορήγηση έκπτωσης φόρου (πέραν του αφορολογήτου ορίου), έτσι ώστε το νέο μέτρο να αποτελέσει κίνητρο για τους φορολογουμένους αλλά και για τις επιχειρήσεις.

• Για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με «πλαστικό χρήμα» οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να διακρατούν τις αποδείξεις στο σπίτι τους. Οι τράπεζες θα στέλνουν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων το σύνολο των δαπανών που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι, μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών που είναι στο όνομά τους.

• Ολες οι επιχειρήσεις θα υποχρεωθούν να έχουν μηχανήματα POS.

Πιο εύκολα θα χάνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων από 1ης Ιουλίου

Πιο εύκολα θα χάνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων από 1ης Ιουλίου

Πιο εύκολα θα χάνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων από 1ης Ιουλίου

Εκτός της ρύθμισης των 100 δόσεων κινδυνεύουν να βρεθούν εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι εφόσον ξεχάσουν να πληρώσουν τη δόση τους ή τις νέες υποχρεώσεις που δημιουργούνται 15 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από την 1η Ιουλίου οι φορολογούμενοι για να μην απολέσουν τη ρύθμιση των 100 δόσεων θα πρέπει να εξοφλούν ή να εντάσσουν στην πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων τις νέες οφειλές τους, όπως τον φόρο εισοδήματος που θα προκύψει από την εκκαθάριση της φετινής φορολογικής δήλωσης, τον ΕΝΦΙΑ ή άλλες υποχρεώσεις προς το Δημόσιο. Ειδικότερα, από την ερχόμενη Παρασκευή, για να μην τεθούν αυτόματα εκτός ρύθμισης των 100 δόσεων οι φορολογούμενοι έχουν δύο επιλογές:

• Είτε να εξοφλούν εφάπαξ και μέσα σε διάστημα 15 ημερών τις νέες οφειλές τους.
• Είτε να τις ρυθμίσουν έως και σε 12 ή 24 μηνιαίες δόσεις εάν πρόκειται για κάποιον έκτακτο φόρο.

Οι φορολογούμενοι που θα τεθούν αυτομάτως εκτός ρύθμισης θα βρεθούν, σύμφωνα με την Καθημερινή, αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων. Η Γενική Γραμματεία δίνει απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα των φορολογουμένων σχετικά με τις δυνατότητες που έχουν για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, αλλά και το καθεστώς που ισχύει για τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς:

– Με ποιες νομοθετικές ρυθμίσεις δύνανται να ρυθμιστούν τα βεβαιωμένα χρέη στο Δημόσιο;

Με τη ρύθμιση των τελευταίων νόμων οι βεβαιωμένες οφειλές μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ρύθμισης που δεν υπερβαίνει το ένα και κατ’ εξαίρεση τα δύο έτη. Δηλαδή μπορούν να ρυθμιστούν σε 12 ή σε 24 δόσεις.

– Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης μπορεί να ενταχθεί κάποιος εκ νέου;

Εφόσον η απώλεια οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, ο οφειλέτης μπορεί εντός 2 μηνών από την απώλειά της να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση μαζί με τα στοιχεία που θεμελιώνουν τη συνδρομή των λόγων ανωτέρας βίας.

– Ποια μέτρα εκτέλεσης λαμβάνονται για το μη ρυθμισμένο χρέος;

α) Κατάσχεση κινητών απαιτήσεων, είτε στα χέρια του οφειλέτη είτε στα χέρια τρίτου.
β) Κατάσχεση ακινήτων.

Εκτός των ανωτέρω είναι δυνατή, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η λήψη εις βάρος του οφειλέτη του Δημοσίου διοικητικών, ασφαλιστικών και δικαστικών μέτρων.

– Ποιες είναι οι συνέπειες της κατάσχεσης ακινήτου;

Από την ημέρα επίδοσης στον οφειλέτη αντιγράφου της έκθεσης κατάσχεσης, αυτός στερείται του δικαιώματος ελεύθερης διάθεσης του ακινήτου και των συστατικών στοιχείων του ακινήτου ακόμη και εάν αυτά δεν περιγράφονται στην έκθεση κατάσχεσης ή αν ήταν παρών ο οφειλέτης κατά την κατάσχεση, από τότε.

– Η έκθεση κατάσχεσης σημαίνει και πλειστηριασμό;

Οχι.

– Πότε υποχρεούται ο προϊστάμενος ΔΟΥ να εκδώσει πρόγραμμα πλειστηριασμού;

Εφόσον ο οφειλέτης δεν έχει εντάξει τις οφειλές του σε πρόγραμμα ρύθμισης, μετά την παρέλευση σαράντα ημερών και το αργότερο σε τέσσερις μήνες από την κατάσχεση ορίζει ημερομηνία πλειστηριασμού το αργότερο σε πέντε μήνες από την ημερομηνία έκδοσης του προγράμματος. Εάν δεν διενεργηθεί ο πλειστηριασμός την ορισθείσα με το πρόγραμμα ημέρα, εκδίδει νέο πρόγραμμα το αργότερο εντός έτους από την ημέρα που ο πλειστηριασμός δεν διενεργήθηκε ή ανεστάλη και ορίζει νέα ημερομηνία κατά τα ανωτέρω. Οι ανωτέρω προθεσμίες δεν τηρούνται εφόσον συντρέχει σπουδαίος λόγος που αναφέρεται σε αιτιολογημένη έκθεση του προϊσταμένου ΔΟΥ.

– Με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται η αναστολή εκτέλεσης του εκδοθέντος προγράμματος πλειστηριασμού;

Με την ένταξη του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών του ή με την έκδοση δικαστικής απόφασης περί αναστολής του.

– Πότε μεταβιβάζεται η κυριότητα πλειστηριασθέντος ακινήτου στον υπερθεματιστή;

Μετά τη μεταγραφή της περίληψης κατακυρωτικής έκθεσης στο οικείο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολογικό Γραφείο. Μέχρι τότε η κυριότητα παραμένει στον κύριο του ακινήτου.

– Είναι δυνατή η άρση κατάσχεσης και η εξάλειψη υποθήκης επί ακινήτου για χρέη προς το Δημόσιο;

Ναι, μετά την εξόφληση ή τη διαγραφή του χρέους για το οποίο επιβλήθηκε το μέτρο ή μετά την έκδοση απόφασης από το αρμόδιο όργανο με συγκεκριμένους, κατά περίπτωση, όρους αποδέσμευσης.

Προθεσμία έως τις 7/7 για καταβολή δόσεων ρυθμισμένων οφειλών στους συνταξιούχους του ΕΤΕΑ

Προθεσμία έως τις 7/7 για καταβολή δόσεων ρυθμισμένων οφειλών στους συνταξιούχους του ΕΤΕΑ

Προθεσμία έως τις 7/7 για καταβολή δόσεων ρυθμισμένων οφειλών στους συνταξιούχους του ΕΤΕΑ

Παρατείνεται μέχρι και τις 7 Ιουλίου η προθεσμία καταβολής των δόσεων σε ρυθμισμένες αλλά και μη ρυθμισμένες οφειλές προς τις εφορίες για τους συνταξιούχους του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) σύμφωνα με απόφαση του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη.

Ειδικότερα η ΠΟΙΛ. 1092/2016 αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Έχοντας υπόψη: 

1. Τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 1284/1982 (ΦΕΚ 114 Α΄), όπως ισχύει, με τις οποίες εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομικών να παρατείνει με αποφάσεις του τις προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων χρεών προς το Δημόσιο και Τρίτους που εισπράττονται από τη Φορολογική Διοίκηση σε εξαιρετικές περιπτώσεις. 

2. Τις διατάξεις Ν.δ. 356/1974 (ΦΕΚ 90 Α΄ - Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύουν. 

3. Τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄ - Κ.Φ.Δ.), όπως ισχύουν. 

4. Τις διατάξεις του Ν. 4270/2014 (ΦΕΚ 143 Α΄) περί Δημοσίου Λογιστικού, όπως ισχύουν. 

5. Τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 96 του Ν. 4387/2016 (ΦΕΚ 85 Α΄/12.05.2016). 

6. Την υπ' αριθ. Υ14/3.10.2015 (ΦΕΚ 2144 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη». 

7. Την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1212/23.11.2012 (ΦΕΚ 3338 Β΄) «Πληρωμή βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. ατομικών οφειλών σε πιστωτικά ιδρύματα και στα ΕΛ.ΤΑ.», όπως ισχύει. 

8. Την ανάγκη παράτασης των προθεσμιών δόσεων ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής των βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών των δικαιούχων των μηνιαίων συντάξεων ΕΤΕΑ, λόγω έκτακτου γεγονότος, ήτοι της τροποποίησης της ημερομηνίας καταβολής αυτών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ' αριθ. οικ. 27677/1541/17.6.2016 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,(Β΄ 1941)ώστε να αντιμετωπίζονται θέματα νομοθετικών ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής οφειλών, όπως τυχόν απώλεια αυτών. 

9. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Παρατείνονται μέχρι και 7-7-2016, οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών και βεβαιωμένων μη ρυθμισμένων οφειλών στις Δ.Ο.Υ. και τα Ελεγκτικά Κέντρα της Φορολογικής Διοίκησης, των δικαιούχων των μηνιαίων συντάξεων του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ). Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 30 Ιουνίου 2016 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός 
ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ»

Αγώνας δρόμου για υλοποίηση των προαπαιτούμενων της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ

Αγώνας δρόμου για υλοποίηση των προαπαιτούμενων της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ

Αγώνας δρόμου για υλοποίηση των προαπαιτούμενων της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ

Στην υλοποίηση των προαπαιτούμενων της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ δίνει τώρα προτεραιότητα τώρα η Κυβέρνηση δεδομένου ότι οι δανειστές έχουν δώσει ήδη σήμα ολοκλήρωσής τους μέσα στο καλοκαίρι ενώ και η δεύτερη αξιολόγηση που ακολουθεί αμέσως μετά θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2016.
Στην παρούσα φάση έχει μπει μπροστά η αξιολόγηση των διοικήσεων του ΤΧΣ και των τεσσάρων μεγάλων εμπορικών τραπεζών, όχι χωρίς προβλήματα από τα μέλη των σημερινών διοικήσεων.

Παράλληλα η αντιπροεδρία βρίσκεται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις με το Μέγαρο Μαξίμου και τους δανειστές για να έχουν έτοιμα τα στελέχη που θα πάρουν τις τρεις από τις πέντε θέσεις από το εποπτικό συμβούλιο του νέου υπερταμείου αποκρατικοποιήσεων όπου γίνεται ένα χορός ονομάτων που ξεκινά από το Κορεάτη οικονομικό σύμβουλο του ΤΠΟΙΚ κ. Γκλεν Κιμ μέχρι και την Λούκα Κατσέλη. 

Ένα δεύτερο μεγάλο ερωτηματικό είναι το ποιος θα είναι ο Πρόεδρος του νέου ταμείου (έχει ακουστεί ακόμη και το όνομα του πρώην μόνιμου εκπροσώπου του ΔΝΤ στην Ελλάδα κ. Μπόμπ Τρά) δεδομένου ότι ο επικεφαλής του ταμείου θα υποδειχθεί από τους δανειστές. 

Παράλληλα υπάρχουν διαβουλεύσεις για την οριστικοποίηση του νομικού πλαισίου λειτουργίας της Εταιρίας Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ ΑΕ) η οποία θα αναλάβει τους συγκοινωνιακούς οργανισμούς της Αθήνας, τα ΕΛΤΑ και σε δεύτερη φάση τα 10 περιφερειακά λιμάνια την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ. 

Η εταιρία αυτή θα αποτελέσει το τέταρτο πόδι του υπερταμείου αποκρατικοποιήσεων. 

Στο παρασκήνιο αναζητείται λύση και για τα τρία στελέχη, μέλη της γνωμοδοτικής επιτροπής του ΤΑΙΠΕΔ που είχαν διορίσει οι θεσμοί και οι οποίο κατηγορούνται για απιστία σε βάρος του δημοσίου. 

Το θέμα έχει θίξει πολλές φορές η Commission αφήνοντας να φανεί ότι το θεωρεί σημαντικό αλλά αφήνοντας την λύση στην ελληνική Κυβέρνηση.

Παράλληλα τρέχουν και οι διαδικασίες από το ΤΑΙΠΕΔ για την οριστικοποίηση της σύμβασης για το ελληνικό η οποία ως γνωστό θα πρέπει να κυρωθεί από την Βουλή το συντομότερο δυνατό. 

Οι δανειστές θέλουν να δουν σύντομα και την έναρξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση της διαχείρισης της Εγνατίας Οδού αλλά και τα τεύχη του διαγωνισμού του ΑΔΜΗΕ μέσω του οποίου θα επιλεγεί στρατηγικός επενδυτής για την πρώην θυγατρική της ΔΕΗ που θα αγοράσει τουλάχιστον 20% της εταιρίας.

Το θέμα που έχει μείνει τελευταίο είναι η διαδικασία θεσμικής και οικονομικής αυτονομίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων η οποία θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να μετασχηματιστεί σε πλήρως ανεξάρτητη αρχή εσόδων.

Ληξιπρόθεσμα 
Η διευθέτηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών είναι ένα ακόμη θέμα το οποίο τρέχει το υπουργείο οικονομικών. 

Χθες ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών κ. Γιώργος Χουλιαράκης έβγαλε εγκύκλιο με την οποία προαναγγέλλει την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 5,5 δισ. ευρώ. 

Τα 3,5 δισ. ευρώ θα δοθούν το 2016.

Η εγκύκλιος του κ. Χουλιαράκη απευθύνεται σε όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και βάζει σε εφαρμογή το νέο αυστηρότερο πλαίσιο διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου με βάση την συμφωνία του Μαΐου.

Συγκεκριμένα με βάση την συμφωνία που έχει γίνει τα 3,5 δισ ευρώ για το 2016 θα δοθούν ως εξής:

-500 εκ ευρώ που δόθηκαν τον Ιούνιο.

-800 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο.

-500 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο.

-800 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο.

-800 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.

Η συνέχιση της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων θα γίνει με την καταβολή της επόμενης δόσης του δανείου που έχει υπολογιστεί στα 6,1 δισ. ευρώ και η οποία αναμένεται να εκταμιευτεί μετά το τέλος του 2016. 

Από εκεί θα προκύψουν και τα επιπλέον 2,5 δισ. ευρώ που θα δοθούν το 2017.