Κυριακή, 2 Ιουλίου 2017

Οι φόροι και οι εισφορές εμποδίζουν την ανάπτυξη - Στα 100 ευρώ τα 60 πάνε στο κράτος

Οι φόροι και οι εισφορές εμποδίζουν την ανάπτυξη - Στα 100 ευρώ τα 60 πάνε στο κράτος
Δημοσίευση πριν από 2 ώρες / Ανανεώθηκε πριν από 1 ώρα

Οι φόροι και οι εισφορές εμποδίζουν την ανάπτυξη - Στα 100 ευρώ τα 60 πάνε στο κράτος


Υψηλοί φόροι, από τους υψηλότερους σε όλη την Ευρώπη, αβάσταχτες εισφορές και ατελείωτα τέλη και παράβολα συνιστούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ επιβαρύνσεων που απαγορεύει οποιαδήποτε σοβαρή σκέψη και προοπτική για επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης, μέσω και της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων και της εξόδου από την κρίση.
Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, από τη στιγμή που, για παράδειγμα, σήμερα στα 100 ευρώπου πληρώνει ένας εργοδότης σε έναν εργαζόμενο τουλάχιστον τα 60 ευρώ επιστρέφουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο κράτος υπό μορφήν φόρων- άμεσων και έμμεσων – ή ασφαλιστικών εισφορών. Το ύψος του μισθού δεν αλλάζει το συμπέρασμα. Από τους 14 μεικτούς μισθούς που καταβάλλει ο εργοδότης, οι 8,5 επιστρέφουν τελικώς πίσω στο Δημόσιο.
Τα συγκριτικά στοιχεία δείχνουν ότι η κατάσταση στην Ελλάδα είναι από τις χειρότερες στην Ευρώπη, καθώς η χώρα επιβάλλει από τους 3-4 βαρύτερους συντελεστές και στο εισόδημα και στον ΦΠΑ και στα καύσιμα. Το ίδιο ισχύει και με την άλλη μεγάλη πληγή, αυτή των παραβόλων. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 3.500 κωδικοί για έκδοση παραβόλων, ώστε εισπράττονται διάφορα ποσά από το Δημόσιο.
Η ανάπτυξη θα αργήσει πολύ να επιστρέψει στη χώρα μας. Κι όποιος έχει την παραμικρή αμφιβολία γι΄αυτό δεν έχει παρά να διαβάσει το εξής:
Έστω ότι στην Ελλάδα του 2017 βρίσκετε εργοδότη πρόθυμο να σας προσλάβει με σύμβαση πλήρους απασχόλησης και να καταβάλλει τους αναλογούντες φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές.
Συμφωνείτε να παίρνετε 1.120 ευρώ τον μήνα καθαρά, ποσό που αυτομάτως σας κατατάσσει στη «μεσαία τάξη», μετά τη βίαιη υποχώρηση στα εισοδήματα των τελευταίων ετών. Ο εργοδότης αντιλαμβάνεται ότι θα πληρώνει 25.000 ευρώ τον χρόνο προκειμένου εσείς να εισπράττετε τις 15.680 ευρώ. Και εσείς με τη σειρά σας , από αυτές τις 15.680 ευρώ θα δώσετε και 5.610 ευρώ στο κράτος για ΕΝΦΙΑ, ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων , ΦΠΑτέλη κυκλοφορίας και ειδικό φόρος κατανάλωσης στον καπνό. 
Συμπέρασμα; Από το συνολικό ποσόν που καλείται να πληρώσει ένας εργοδότηςγια να απασχολήσει έναν εργαζόμενο, τουλάχιστον 60% είναι δεδομένο ότι θα καταλήξει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο κράτος. 
Ή πιο απλά , από τους 14 μισθούς, περίπου οι 8,5 θα γίνουν άμεσοι και έμμεσοι φόροι ή ασφαλιστικές εισφορές. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της «ελληνικής υπερφορολόγησης» την οποία έφτασε πλέον να.. ξορκίζει και η σημερινή κυβέρνηση, η οποία βέβαια έχει υπογράψει για την αύξηση 40 διαφορετικών φόρων μόνο από το 2015 μέχρι σήμερα.
Οι 40 αυτοί νέοι –ή υφιστάμενοι που αυξήθηκαν- φόροι θα έχουν «ξεδιπλωθεί» πλήρως το 2021 και θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του ετήσιου εισοδήματος των Ελλήνων κατά 7,6 δισ. ευρώ.

Πληρώνουμε εισφορές Σκανδιναβίας και παίρνουμε... τριτοκοσμικές παροχές!



Αίσθηση προκαλούν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία στην Ελλάδα πληρώνουμε εισφορές επιπέδου Σκανδιναβικών χωρών αλλά σε αντάλλαγμα λαμβάνουμε παροχές... τριτοκοσμικών χωρών. 
Το ρεπορτάζ της Καθημερινής σημειώνει πως η υπερφορολόγηση της εργασίας οδηγεί συστηματικά τα τελευταία χρόνια στη μείωση των θέσεων εργασίας, την αύξηση της ανεργίας και το δραματικό περιορισμό του εισοδήματος
Η μισθωτή εργασία συρρικνώνεται, ενώ οι τελευταίες παρεμβάσεις στις εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων ελλοχεύουν τον κίνδυνο «ερημοποίησης» του παραγωγικού ιστού της χώρας, με αύξηση των λουκέτων, καθώς και πολλαπλασιασμό των φαινομένων παράτυπης επιχειρηματικής δραστηριότητας, που στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και οδηγεί σε μεγαλύτερη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. 
Σύμφωνα με την Καθημερινή της Κυριακής, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου υπογραμμίζοντας ότι εξαιτίας των υψηλών φόρων και εισφορών, το μέσο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε κατά περίπου 35% από το 2009.
Ακόμα και η πρόσκαιρη αύξηση της κατανάλωσης σε περιβάλλον υψηλών φόρων και εισφορών αποδίδεται στην αύξηση της εισφοροδιαφυγής, παράλληλα με τη ρευστοποίηση περιουσίας.
Η κατάσταση για στα φτωχότερα νοικοκυριά είναι αρκετά πιο επώδυνη. Ενδεικτικά είναι τα  στοιχεία του ΣΕΒ, βάσει των οποίων το 2009 τα εισοδήματαήταν περίπου 221 δισ. (172 δισ. μισθοί, αμοιβές και εισοδήματα από ενοίκια - 48 δισ. συντάξεις και επιδόματα), οι φόροι (13 δισ.) και οι εισφορές (34 δισ.) αντιπροσώπευαν το 5,9% και το 15,4% αντιστοίχως. 
Το 2016, με συνολικά εισοδήματα περίπου 154 δισ. (115 δισ. μισθοί, αμοιβές και εισοδήματα από ενοίκια - 38 δισ. συντάξεις και επιδόματα), οι φόροι (11 δισ. ) και οι εισφορές (28 δισ.) αντιπροσώπευαν το 7,1% και 18,2% αντιστοίχως των εισοδημάτων. 
Έτσι ενώ τα συνολικά εισοδήματα μειώθηκαν κατά 30,3% το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώθηκε κατά 34,6%.
Τα παραδείγματα είναι αποκαλυπτικά. Εργαζόμενος με μεικτές αποδοχές 1.100 ευρώ λαμβάνει καθαρά στην τσέπη 869 ευρώ ενώ το κράτος για εισφορές ΕΦΚΑ εργαζομένου και εργοδότη, φόρο μισθωτών υπηρεσιών εισπράττει πάνω από 500 ευρώ, δηλαδή περισσότερο από το 1/3 του συνολικού κόστους. 
Αντίστοιχα, για εργαζόμενο με μεικτές αποδοχές 2.500 ευρώ, το κράτος εισπράττει τουλάχιστον το 46% (1434 ευρώ) με αποτέλεσμα ένας υψηλόμισθος σήμερα να λαμβάνει καθαρά 1680 ευρώ.
Τέλος για μεικτές αποδοχές 3.500 το μερίδιο του κράτος ανεβαίνει στο 50,8% και για 5.000 στο 55,4%.

Πώς θα υπολογίζουν τις εισφορές τους οι αγρότες – Διαβάστε την απόφαση


Τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών για τους αγρότες προσδιορίζει Κοινή Υπουργική Απόφασηπου υπογράφουν ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος και η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου.
Συγκεκριμένα, η ΚΥΑ ορίζει τα εξής:
«Βάση υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών
1. Για το έτος 2017, η βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών των υπόχρεων καταβολής εισφορών που υπάγονται στην παρούσα απόφαση και στο άρθρο 40 του ν. 4387/2016, καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα από την ασκούμενη δραστηριότητα που δημιουργεί την υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση. Ως καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα νοείται το ποσό, όπως αυτό διαμορφώνεται, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 20 έως 27 του ν. 4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος), όπως ισχύει κάθε φορά.
2. Από 01.01.2018 και για κάθε επόμενο έτος, στη βάση υπολογισμού, όπως περιγράφεται ανωτέρω, συμπεριλαμβάνονται οι καταβλητέες ασφαλιστικές εισφορές.
3. Ειδικά, για το 2018, οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί του ποσού που αντιστοιχεί στο 85% της βάσης προσδιορισμού των εισφορών, όπως αυτή περιγράφεται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος.
4. Μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το ποσό που προκύπτει από τη διαίρεση της βάσης υπολογισμού, όπως ανωτέρω περιγράφεται, για κάθε έτος δια του δώδεκα.
5. Εάν η προσδιοριζόμενη, κατά την παρ. 4 του παρόντος άρθρου, βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών είναι μικρότερη του ποσού που αντιστοιχεί στο 70% του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτούάνω των 25 ετών, στο ύψος που διαμορφώνεται, σύμφωνα με το άρθρο πρώτο, παρ. ΙΑ11 περ. 3 του ν. 4093/2012, όπως εκάστοτε ισχύει, καθώς και στις περιπτώσεις ζημιών ή μηδενικών κερδών, ως μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών λαμβάνεται υπόψη το ύψος που αντιστοιχεί στο 70 % του κατά τα ανωτέρω κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
6. Σε περίπτωση μη υποβολής εκ μέρους του υπόχρεου φορολογικής δήλωσης, οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται προσωρινά επί της βάσης της ανωτέρω παραγράφου, έως ότου καταστεί δυνατός ο εντοπισμός του φορολογητέου εισοδήματος, κατά την έννοια των παρ. 1, 2 και 3 του παρόντος.
7. Εάν η προσδιοριζόμενη, κατά την παρ. 4 του παρόντος άρθρου, βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών είναι μεγαλύτερη του ποσού που αντιστοιχεί στο δεκαπλάσιο του κατώτατου βασικού μισθού άγαμουμισθωτού άνω των 25 ετών, ως μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών λαμβάνεται το ύψος του δεκαπλάσιου του κατά τα ανωτέρω προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
8. Η μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών του/της συζύγου και των ενηλίκων τέκνων, στην περίπτωση οικογενειακής αγροτικής εκμετάλλευσης, αποτελεί το πηλίκο της διαίρεσης του εισοδήματος της εκμετάλλευσης-δραστηριότητας, προς τον αριθμό των μελών, διαιρούμενο περαιτέρω δια του 12. Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν δύναται η μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών εκάστου μέλους να υπολείπεται του ποσού της παρ. 5 του παρόντος άρθρου.
9. Στις περιπτώσεις που κάποιο από τα πρόσωπα του άρθρου 1 της παρούσας καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρ. 38 του ν. 4387/2016, ως μισθωτός, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του εισοδήματος από την παροχή των μισθωτών υπηρεσιών και του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από τη δραστηριότητα του άρθρου 1, με την επιφύλαξη των ειδικότερων ρυθμίσεων του άρθρ. 38 του ν. 4387/2016.
10. Στις περιπτώσεις πολλαπλής δραστηριότητας, η κάθε μία εκ των οποίων δημιουργεί υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις του ΟΓΑ, του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί το άθροισμα του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος από έκαστη δραστηριότητα, με την επιφύλαξη των προβλεπόμενων στην παρ. 5 του παρόντος άρθρου.
11. Τα προβλεπόμενα από την παρ. 7 του παρόντος εφαρμόζονται και σε περιπτώσεις πολλαπλής δραστηριότητας, σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο 10. Για την εξεύρεση της βάσης υπολογισμού σε αυτή την περίπτωση, καταρχάς, λαμβάνεται το σύνολο του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος από τη δραστηριότητα που προκύπτει ότι αποτελεί τη βασική πηγή βιοπορισμού και σε αυτό προστίθεται το εισόδημα των άλλων δραστηριοτήτων κατά φθίνουσα τάξη μεγέθους, ώστε η βάση υπολογισμού, όπως προκύπτει από την άθροιση των επιμέρους εισοδημάτων, να μην υπολείπεται της ελάχιστης μηνιαίας βάσης υπολογισμού, όπως καθορίζεται, σύμφωνα με τα ανωτέρω και να μην ξεπερνά το δεκαπλάσιο του, κατά τα ανωτέρω, προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
12. Μηνιαία βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών των προσώπων της περ. δ του πρώτου άρθρου της παρούσας αποτελεί το ποσό που αντιστοιχεί στο 70% του κατά τα ανωτέρω προβλεπόμενου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
13. Για όσους προβαίνουν, για πρώτη φορά, από 01.01.2017 και εντεύθεν, σε έναρξη εργασιών ή δραστηριοτήτων του άρθρου 1 της παρούσας, μηνιαία βάση υπολογισμού των πάσης φύσεως ασφαλιστικών τους εισφορών για τους μήνες που μεσολαβούν από το μήνα της έναρξης εργασιών έως τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, αποτελεί το ποσό που αντιστοιχεί στο 70% του κατά την παρ. 5 βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
14. Η βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, κατά την έννοια της παρούσας απόφασης, προκύπτει από το πιο πρόσφατο εκκαθαρισμένο φορολογικό έτος.
15. Τυχόν διαφορά που προκύπτει, μετά τον υπολογισμό των προβλεπόμενων ασφαλιστικών εισφορών, βάσει του πραγματικού εισοδήματος του προηγούμενου φορολογικού έτους, κατά την έννοια των παρ. 1, 2 και 3 του παρόντος, αναζητείται και συμψηφίζεται, ισομερώς κατανεμημένη, σε μηνιαία βάση, έως το μήνα Δεκέμβριο εκάστου έτους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: