Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

Η πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων - Στις 3 Αυγούστου η έναρξη

Η πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων - Στις 3 Αυγούστου η έναρξη




Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στις 3 Αυγούστου σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων


Παρουσία του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, και του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτη Κουρμούση, παρουσιάστηκε, σήμερα, στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Παπαδημητρίου τόνισε για μια ακόμη φορά ότι «ο Νόμος για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τη ρύθμιση των χρεών των επιχειρήσεων» και πως «η ηλεκτρονική πλατφόρμα αποτελεί σημαντικό και ουσιαστικό κομμάτι του Μηχανισμού, καθώς μέσω αυτής διενεργούνται όλες οι διαδικασίες του Νόμου».

Μιλώντας για την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανέφερε: «Στις 3 Αυγούστου η πλατφόρμα αυτή ανοίγει και κάθε βιώσιμη επιχείρηση που πληροί τα κριτήρια του Νόμου 4469/2017 μπορεί να υποβάλλει αίτηση. Η πλατφόρμα αυτή αυτοματοποιεί όλες τις διαδικασίες του Νόμου, την αίτηση, τους ελέγχους με σκοπό την αποφυγή στρατηγικών κακοπληρωτών, το διορισμό συντονιστή, ο οποίος θα επιτηρεί τις διαδικασίες και θα μεσολαβεί για την εξεύρεση μια συμβιβαστικής λύσης και τέλος τη διαπραγμάτευση μεταξύ των πιστωτών και της επιχείρησης». Ο Υπουργός επεσήμανε επίσης, ότι «ήδη στην αρχική έκδοση της πλατφόρμας έχει διασυνδεθεί το Υπουργείο Εργασίας», καθώς επίσης ανέφερε ότι «συνεργαζόμαστε με λοιπούς δημόσιους φορείς όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ και οι τράπεζες, ώστε μόλις συνδεθούν στην πλατφόρμα τότε τα στοιχεία τους θα παρέχονται αυτομάτως εκεί».

Τέλος, ο Υπουργός ευχαρίστησε όλους τους δημόσιους λειτουργούς που εργάστηκαν επί ένα χρόνο για τη δημιουργία και συνεχή αναβάθμιση της πλατφόρμας και ειδικότερα τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτη Κουρμούση και το Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών Πέτρο Τριάρχη.

Ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, παρουσίασε τα βασικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας, σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς Προϊσταμένους, Βούλα Χαμηλού από την ΕΓΔΙΧ και Ανδρέας Πίπης από την ΓΓΠΣ, οι οποίοι είχαν καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό και ανάπτυξη αντίστοιχα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ο κ. Κουρμούσης τόνισε ότι η αρχική έκδοση της πλατφόρμας θα ενεργοποιηθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, στις 3 Αυγούστου, επιτρέποντας σε κάθε ενδιαφερόμενο να υποβάλλει αίτηση για τον Μηχανισμό. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει σειρά αναβαθμίσεων της πλατφόρμας. Ήδη έχει προγραμματιστεί μια βασική αναβάθμιση στις αρχές Σεπτεμβρίου,  που θα επιτρέψει να καταχωρούνται αυτόματα βασικά στοιχεία του χρήστη (καταθέσεις, φορολογικές δηλώσεις, εγγυήσεις προς τράπεζες, εμβάσματα προς τραπεζικούς λογαριασμούς, καταστάσεις πελατών – προμηθευτών κλπ). Στις αρχές Οκτωβρίου θα ακολουθήσει νέα σημαντική αναβάθμιση, που θα επιτρέψει την αυτόματη καταχώρηση λεπτομερέστερων στοιχείων, όπως η αναλυτική κατάσταση χρεών.

Αναλυτικά, το οπτικό και ηχητικό υλικό από τη σημερινή παρουσίαση θα αναρτηθεί στον δικτυακό τόπο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (www.keyd.gov.gr).

Σας επισυνάπτουμε σε pdf μια σύντομη παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Τα 7 βήματα για ένταξη στον εξωδικαστικό συμβιβασμό

  • ( UPD -25/07/2017 16:30 )
  •  Print
Τα 7 βήματα για ένταξη στον εξωδικαστικό συμβιβασμό
Προσθήκη σχολίου
Του Κωστή Πλάντζου
«Το γοργόν και χάριν έχει» για την ένταξη των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων στον εξωδικαστικό συμβιβασμό, προκειμένου να δουν «κούρεμα» χρέους και δόσεων μέσα στο 2017 τουλάχιστον όσες έχουν χρέη από 100.000  ή έως και 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης παρουσίασε την ηλεκτρονική εφαρμογή που θα ανοίξει στις 3 Αυγούστου στον ιστότοπο  της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr) στην οποία θα μπαίνει κάθε οφειλέτης με τους κωδικούς του Taxisnet.

Αρχικά από τις 3 Αυγούστου έως και αρχές Σεπτεμβρίου, όσοι οφειλέτες σπεύσουν πρώτοι να υποβάλουν αίτηση θα πρέπει να συμπληρώνουν μόνοι τους πού έχουν οφειλές. Αρχές Σεπτεμβρίου θα εμφανιστούν στο σύστημα προσυμπληρωμένες οι οφειλές προς το Δημόσιο (Εφορία, Ταμεία). Τον Οκτώβριο αναμένεται να έχουν ανέβει και οι απαιτήσεις των τραπεζών. Έτσι όποιος δεν έχει ακριβή εικόνα των οφειλών του, θα χρειαστεί να περιμένει δύο ή και τρεις μήνες ακόμα, ώστε να εμφανίζονται όλες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιουργείται.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους κύριος Φώτης Κουρμούσης, η διαδικασία αναμένεται να διαρκεί περίπου 2-3 μήνες, από την αίτηση έως την τελική έγκριση.  
Η τελική απόφαση της αίτησης θα γίνεται on line από 7 στάδια:
20170725 125105-1

1ον: μόλις μπει στην εφαρμογή ο οφειλέτης, το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να δώσει την «εξουσιοδότηση» σε οποιονδήποτε από τους πιστωτές του να ελέγξει τις πληροφορίες για την οικονομική και περιουσιακή κατάστασή του.
2ον: Εκτός από τα ατομικά στοιχεία του ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και όσα «επιπρόσθετα στοιχεία» αφορούν στην επιχείρηση και στην οφειλή του (πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, δηλώσεις ΦΠΑ, τα Ε3 των τελευταίων 5 ετών, πιστοποιητικά ΓΕΜΗ, Πρωτοδικεία κλπ).
20170725 125352-1

3ον: Θα επιλέγονται τα «κριτήρια υπαγωγής» βάσει των οποίων ο οφειλέτης ζητά την ρύθμιση των οφειλών του από τους πιστωτές του.
mihanismos

4ον: αφού συμπληρώσει τα προηγούμενα, τότε ο οφειλέτης θα προχωρά στην «υποβολή αίτησης» για να ξεκινήσει η διαδικασία.
5ον: μέσα σε 5 μέρες θα αναλαμβάνει δράση ο ειδικός συντονιστής που θα αναλάβει την υπόθεση και μέσα σε 4-5 μέρες θα κάνει τον «έλεγχο πληρότητος» του φακέλου του. Αν λείπουν στοιχεία, ο μεσολαβητής θα στέλνει μήνυμα στον οφειλέτη να τα συμπληρώσει.
6ον: αμέσως μετά ενημερώνονται οι πιστωτές ότι ο οφειλέτης έχει αναφέρει πως έχει οφειλές προς αυτούς και θα ξεκινά η φάση «Διαπραγμάτευση». Ακόμα και αν πρόκειται για απλούς εργαζόμενους, θα αναφέρονται επίσης (με βάση το ΑΦΜ τους) εφόσον τους έχει δηλώσει ο οφειλέτης. Με τους δικούς τους κωδικούς και στην ίδια πλατφόρμα, οι πιστωτές θα καταθέτουν τις προτάσεις ή τις αντιρρήσεις τους, ενώ θα γίνεται και η ψηφοφορία που θα οδηγεί στο τελικό στάδιο της έγκρισης. Η ψηφοφορία θα διεξάγεται μυστικά, αλλά τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονται στο τελικό στάδιο.

7ον:  Το τελικό στάδιο είναι το «Αποτέλεσμα» των διεργασιών που έχουν προηγηθεί και θα ανακοινώνει την τελική λύση η οποία προσφέρεται στον οφειλέτη, για το σύνολο των οφειλών του. Σημειώνεται πως για την έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών απαιτείται η συμφωνία του οφειλέτη και της πλειοψηφίας των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται τα 2/5 των συμμετεχόντων πιστωτών με ειδικό προνόμιο, ήτοι υποθήκη, προσημείωση, ενέχυρο ή άλλο προνόμιο.

Αν όμως δεν εγκριθεί πρόταση αναδιάρθρωσης, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη. Τότε συντάσσεται πρακτικό αποτυχίας της διαπραγμάτευσης από τον συντονιστή.
eksodikastikos1.png
eksodikastikos2.png
eksodikastikos3.png
eksodikastikos4.png
eksodikastikos5.png
eksodikastikos6.png
eksodikastikos7.png

Δεν υπάρχουν σχόλια: