Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

Αικ. Παπανάτσιου: «Έχουμε βρει ότι πραγματικά υπάρχουν τα χρήματα στις λίστες» - Τι ανέφερε για την απόφαση του ΣτΕ - Νέα δομή στο Υπουργείο υπό την εποπτεία του Οικονομικού Εισαγγελέα

Αικ. Παπανάτσιου: «Έχουμε βρει ότι πραγματικά υπάρχουν τα χρήματα στις λίστες» - Τι ανέφερε για την απόφαση του ΣτΕ - Νέα δομή στο Υπουργείο υπό την εποπτεία του Οικονομικού Εισαγγελέα




Σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή απάντησε η Υφυπουργός Οικονομικών Αικ. Παπανάτσιου σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ για την αντισυνταγματικότητα των παρατάσεων της παραγραφής φορολογικών υποθέσεων.

Αναλυτικά η ερώτηση και η απάντηση στη Βουλή:

ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Κυρία Υπουργέ, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, το Δεύτερο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έβγαλε μια πάρα πολύ σημαντική απόφαση, την ΣτΕ 675/2017 του 2017, σύμφωνα με την οποία έκρινε αντισυνταγματικές τις παρατάσεις παραγραφής, στις οποίες κατά κόρον και όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα έχουν προβεί μια σειρά από κυβερνήσεις προσπαθώντας να απαντήσουν στο λεγόμενο κοινό περί δικαίου αίσθημα, ότι δεν πρέπει να αφήνουμε τις λίστες να παραγράφονται και πρέπει να παρατείνουμε τις παραγραφές.
Όπως ξέρετε, η διοίκηση σε τέτοιου είδους περιπτώσεις και επειδή ακριβώς παρατέθηκε το θέμα στην Ολομέλεια, δεν λάβανε υπ’ όψιν της αυτή τη σημαντική απόφαση. Όμως, πριν από δύο εβδομάδες, η ολομέλεια με την απόφαση ΣτΕ 1738/2017 ομόφωνα έκρινε σωστή την προηγούμενη απόφαση και έκρινε αντισυνταγματικές τις παρατάσεις παραγραφής.
Το σκεπτικό ήταν πολλαπλό: Λόγοι τεχνολογίας. Οι λόγοι με τους οποίους είχε αλλάξει ο τρόπος συλλογής των στοιχείων όλα αυτά τα χρόνια και είχα την τιμή να ηγούμαι της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, όταν πάρα πολλά συστήματα μπόρεσαν να μαζέψουν στοιχεία και επιτρέπουν πια να γίνει ο έλεγχος πολύ πιο γρήγορα και άρα, δεν δικαιολογούν τις παρατάσεις παραγραφής.
Από την άλλη, το άρθρο 2 παρ. 1 και το άρθρο 5 παρ. 1 περί ασφάλειας δικαίου, σε συνδυασμό με το άρθρο 78 του Συντάγματος, που δεν επιτρέπει την αναδρομική φορολόγηση σύμφωνα με το σκεπτικό του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν επιτρέπει τις παρατάσεις παραγραφής και γι’ αυτό τις έκρινε αντισυνταγματικές.
Βεβαίως, δεν αποκλείει το δικαίωμα της διοίκησης αν βρεθούν ουσιαστικά και πραγματικά νέα στοιχεία, να υπάρξει επέκταση των πέντε αυτών ετών στα δέκα.
Επειδή, όμως, η Κυβέρνησή σας δι’ άλλων Υπουργών, που δεν είναι άμεσα στο αντικείμενό τους αυτή η απόφαση, κατέκρινε σφόδρα τη δικαιοσύνη, μάλιστα μέσω κοινωνικών δικτύων και έμμετρα κιόλας, είναι πραγματικά πάρα πολύ σημαντικό και επιτακτικό να πάρετε θέση και να πάρει θέση το Υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με αυτήν την απόφαση, αν την κρίνει θετικά, αρνητικά και με ποιον τρόπο θα την εφαρμόσει.

Συνεπώς, σας ρωτάω: 
Ποιες είναι οι οδηγίες που πρόκειται να δοθούν στους εφοριακούς για φορολογικές υποθέσεις που επηρεάζονται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο προσεχές άμεσο χρονικό διάστημα; Με ποιον τρόπο προτίθεστε να προτεραιοποιήσετε υποθέσεις των λιστών, οι οποίες μπαίνουν προς παραγραφή, όπως η λίστα Λαγκάρντ, Μπόργιανς και οι υπόλοιπες; Υπάρχει προγραμματισμός για ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να ελεγχθούν φορολογικές υποθέσεις που βαίνουν προς παραγραφή τέλος του έτους; Ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου σας για τον έλεγχο των υποθέσεων που έχουν μεν παραγραφεί, αλλά έχουν ποινικό χαρακτήρα, όπως οι υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής;
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης):  Ευχαριστούμε, κύριε Θεοχάρη.
Κυρία Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Κατ’ αρχήν, κύριε Θεοχάρη, θα ήθελα να σημειώσω ότι κινηθήκατε πολύ γρήγορα, υπερβολικά γρήγορα θα μπορούσε να πει κανείς, στο πλαίσιο δημοσίευσης της απόφασης του ΣτΕ, η οποία όταν καταθέσατε τουλάχιστον την ερώτησή σας, δεν είχε προλάβει να καθαρογραφτεί και να κοινοποιηθεί στο ελληνικό δημόσιο, όπως μας ενημέρωσε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
Παρά ταύτα, αντιλαμβάνεται κανείς πολύ εύκολα το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης υπόθεσης, μέσα στο πλαίσιο της φιλολογίας για τις λίστες που παραγράφηκαν και τους φοροφυγάδες που αθωώθηκαν.
Ξεκινώντας, λοιπόν, να πούμε ότι η δικαστική εξουσία, τη λειτουργία της οποίας εμπιστευόμαστε, είναι ως γνωστόν ανεξάρτητη και ως εκ τούτου, δεν θα μπω στη διαδικασία να δώσω εξηγήσεις για τη δικαστική απόφαση.
Όσον αφορά τις επιμέρους ερωτήσεις σας, αναφέρω τα εξής.
Οδηγίες σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί προθεσμίας παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου θα δοθούν στους εφοριακούς υπαλλήλους της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με πρωτοβουλία των αρμοδίων προϊστάμενων της Αρχής ή και του ίδιου του διοικητή και εφόσον κριθεί από αυτούς απαραίτητο να γίνει.
Θεωρώ ότι μετά την κοινοποίηση της εν λόγω δικαστικής απόφασης στο ελληνικό δημόσιο θα προκύψει η ανάγκη για μια συνολική ενημέρωση για το τρέχον στάτους των παραγραφών. Οπότε κρίνω ότι θα ήταν σκόπιμη μια τέτοια ενέργεια εκ μέρους του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Παρά ταύτα, δεν είναι στην αρμοδιότητά μου να παρεμβαίνω στο έργο του.
Σχετικά με την προτεραιοποίηση εν γένει των προς έλεγχο υποθέσεων, να αναφέρω σχετικά ότι αρχικά με τον ν. 4472/2016 προχωρήσαμε στην αναθεώρηση του ισχύοντος καθεστώτος, θεσμοθετώντας πλέον ένα καθεστώς επιλογής των προς έλεγχο υποθέσεων σε ποσοστό 70% για υποθέσεις τελευταίας πενταετίας και 30% για παλιότερες υποθέσεις, με στόχο την καλύτερη στόχευση και την αποσυμφόρηση των ελεγκτικών αρχών από υποθέσεις, για τις οποίες έχει παρέλθει τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα από τη γέννησή τους, ώστε να καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής ο σχετικός έλεγχος.

Εξάλλου, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κώδικα Φορολογικής διαδικασίας, οι υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα επιλέγονται με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, στοιχεία από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης ή εξαιρετικά με βάση άλλα κριτήρια, τα οποία καθορίζονται από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και δεν δημοσιοποιούνται.
Επιπλέον, με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται ο αριθμός των μερικών ή και πλήρων ελέγχων που θα διενεργούνται εντός του επόμενου έτους κατά προτεραιότητα με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και άλλα στοιχεία.
Αναφορικά με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, τόσο η Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών όσο και η Διεύθυνση Προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής προβαίνουν διαρκώς στις απαραίτητες ενέργειες για την όσο το δυνατόν πληρέστερη στελέχωση των υπηρεσιών τους με έμφαση στις ελεγκτικές υπηρεσίες τους, οι οποίες αποτελούν την αιχμή του δόρατος και για τους δύο φορείς.

Ήδη το Υπουργείο μας έχει προβεί σε σειρά ενεργειών για την ενίσχυση της Ειδικής Γραμματείας του ΣΔΟΕ, το οποίο συνεχίζει να επιτελεί με αμείωτη ένταση τα ελεγκτικά του καθήκοντα και έχει στόχο του το οικονομικό έγκλημα. Ήδη αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πρόσληψης ήδη επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, διαδικασία μετατάξεων προς την Ειδική Γραμματεία του ΣΔΟΕ, αλλά και νέα προκήρυξη για προσλήψεις στην ίδια υπηρεσία.

Επίσης, βρισκόμαστε σε στάδιο νομοθετικής προετοιμασίας για τη σύσταση νέας δομής στο Υπουργείο μας υπό την εποπτεία του Οικονομικού Εισαγγελέα, η οποία θα έχει σαν αποκλειστική αρμοδιότητα την εκτέλεση φορολογικών εισαγγελικών παραγγελιών. Βούληση και στόχος μας είναι η δομή αυτή να στελεχωθεί επαρκώς με ικανό προσωπικό και να στοχεύσει αποδοτικά και αποτελεσματικά στις υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής.

Στο ίδιο πλαίσιο, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού της ΑΑΔΕ, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη στελέχωση των φοροελεγκτικών υπηρεσιών με σειρά προκηρύξεων, αλλά και διαρκή εξέταση όλων των βέλτιστων ενναλακτικών λύσεων –μετακινήσεις, αποσπάσεις, μεταθέσεις και μετατάξεις- ώστε να αναβαθμιστούν οι ελεγκτικές υπηρεσίες της Αρχής και να ασκείται αποτελεσματικά το έργο τους για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Κυρία Υπουργέ, σας παρακαλώ, ολοκληρώνετε.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών):  Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, σε μισό λεπτό.
Καταθέτω τα σχετικά έγγραφα των υπηρεσιών του Υπουργείου και της Ανεξάρτητης Αρχής.

(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Οικονομικών κ. Αικατερίνη Παπανάτσιου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Στα υπόλοιπα θα αναφερθώ στη δευτερολογία μου για να μην καταχραστώ τον χρόνο σας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Κύριε Θεοχάρη, έχετε τον λόγο.

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε και ευχαριστώ και την κυρία Υπουργό κυρίως για το κομπλιμέντο της για την ταχύτητα με την οποία λειτούργησα για να μπορέσουμε να ξεδιαλύνουμε αυτήν την πάρα πολύ σημαντική υπόθεση, η οποία ενδιαφέρει πάρα πολύ την κοινή γνώμη. Είδατε ποιες ήταν και οι αντιδράσεις και τις παρενέργειες που δημιούργησε η αντιμετώπιση από συναδέλφους σας της Δικαιοσύνης συνολικότερα γι’ αυτές τις πάρα πολύ σημαντικές αποφάσεις.

Και δείχνουν οι συνάδελφοί σας, εκτός από τη συνωμοσιολογία σε σχέση με αυτή την απόφαση και την άγνοιά τους για το ποιο είναι το συμφέρον της αποτελεσματικότητας.
Ξέρετε, κυρία Υπουργέ, μου απαντήσατε με διάφορα τυπικά θέματα και κάποιες ενέργειες και κάποιες προσπάθειες που έχουν γίνει, πράγματα τα οποία τα ξέρω. Εξάλλου, τα πρώτα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου εγώ πρώτος ως γενικός γραμματέας έβγαλα με απόφασή μου, γιατί τότε πράγματι ήταν η εποχή στην οποία ξεκινούσε να λειτουργεί αυτός ο νόμος. Με την ανάλυση κινδύνου οδηγούμαστε σε πολύ καλύτερη αποτελεσματικότητα.
Σας είπα προηγουμένως το σκεπτικό του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το Συμβούλιο της Επικρατείας μίλησε μόνο από τη νομική, τη συνταγματική πλευρά και μίλησε και για την προστασία του φορολογούμενου και του πολίτη.
Όμως και από την άποψη της αποτελεσματικότητας –και αυτό πρέπει, επιτέλους, να το πούμε στον ελληνικό λαό- οι εισπράξεις δεν γίνονται από ελέγχους που είναι δεκαετίας, δεκαπενταετίας και με διάφορες παρατάσεις παραγραφής. Η μη δυνατότητα της Διοίκησης να παρατείνει την παραγραφή οδηγεί σε αύξηση των εσόδων, διότι η Ανεξάρτητη Αρχή, επιτέλους, απελευθερώνεται από το άχθος και το άγος να ασχολείται με παλιές υποθέσεις που δεν φέρνουν αποτέλεσμα.
Ξέρετε, υπάρχει μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος για τη δουλειά που έγινε το 2012 και το 2013, η οποία αποδεικνύει ότι για κάθε 1 ευρώ των ελέγχων έρχονται 20 ευρώ από τη συμμόρφωση. Η σχέση είναι 1 προς 20 ευρώ. 
Συνεπώς, με τους ελέγχους δεν θέλουμε να εισπράττουμε, θέλουμε να παραδειγματίζουμε. Και ο παραδειγματισμός μπορεί να γίνει, μόνο όταν ελέγχουμε υπαρκτές, ζωντανές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις που έκαναν φοροδιαφυγή πέρυσι και πρόπερσι, όχι επιχειρήσεις ανύπαρκτες ή πεθαμένους, όπως προσπαθούμε συνήθως να κάνουμε. 

Και δείγμα ότι δεν έχετε –ή δεν είχατε- ακόμα καταλάβει τι έγινε, είναι ότι μου αναφέρετε τον ν. 4472/2017, που σας επιβλήθηκε από την τρόικα και από τις διαπραγματεύσεις να βάλετε κατά 70% υποθέσεις πενταετίας. Και αυτή η απόφαση του ΣτΕ τον κάνει ανενεργό αυτόν τον νόμο. Σας λέει το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι το 100% των υποθέσεων πρέπει να είναι πενταετίας, γιατί από εκεί και πέρα, αν ελέγχεται, είναι αντισυνταγματικό.

Και συνεπώς, αυτό το πράγμα που κάνατε ουσιαστικά σας επιβλήθηκε από έξω, από τους δανειστές μας και οι δανειστές μας έρχονται να συμφωνήσουν με τη δικαστική εξουσία και με το ίδιο το Σύνταγμά μας.

 Άρα –και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε- προφανώς, θα πρέπει να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά. Προφανώς, θα πρέπει να σταματήσουμε να έχουμε τις κορώνες, διότι ο ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό το διάστημα μας έλεγε ότι οι λίστες είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης και μόλις ερχόταν στην εξουσία, θα γίνονταν τα πάντα πολύ καλύτερα.

Και τι στοιχεία μας δώσατε εσείς οι ίδιοι πριν από μερικές εβδομάδες; Η εισπραξιμότητα από τη Λίστα «Λαγκάρντ» είναι 16% και από τη Λίστα «Μπόργιανς» 1%, η οποία έχει επιφέρει –άκουσον, άκουσον, ελληνικέ λαέ!- 137.000 ευρώ εισπράξεις.
Αυτή η λίστα δεν αξίζει τον κόπο. Η εθνική οικονομία ασχολήθηκε με αυτή τη Λίστα «Μπόργιανς» πολύ περισσότερο από αυτές τις 137.000 ευρώ τις οποίες έφερε.
Αν, λοιπόν, ασχοληθείτε με την πραγματική αποτελεσματικότητα, είμαι σίγουρος ότι αυτή η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα μπορέσει να σας δείξει τον δρόμο για την εισπραξιμότητα και το πώς θα πρέπει να λειτουργούμε.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Ορίστε, κυρία Παπανάτσιου, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Όσον αφορά το ουσιαστικό ζήτημα της παραγραφής και εν όψει της επίσημης κοινοποίησης της απόφασης του ΣτΕ, η οποία θα μελετηθεί από τους νομικούς συμβούλους του Υπουργείου μας, προκειμένου να ερμηνευθεί ορθά και να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα και οι προσήκουσες αποφάσεις, θα αναφέρω συνοπτικά τα εξής:
Η προθεσμία για την άσκηση του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση Φύλλου Ελέγχου και αντίστοιχου προσδιορισμού φόρου ορίζεται κατ’ αρχήν πενταετής –το ξέρετε πάρα πολύ καλά- συνήθης παραγραφή στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, η οποία δύναται συνταγματικώς –άρθρο 78 του Συντάγματος- να παραταθεί με διάταξη εντός του επόμενου από τη φορολογική αξίωση έτους.
Στους φορολογικούς νόμους, παρά ταύτα και μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ετήσιες παρατάσεις που δόθηκαν κατά καιρούς από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις, προβλέπονται και άλλοι χρόνοι παραγραφής σε συγκεκριμένες σημαντικές περιπτώσεις.
Λόγου χάριν, θα αναφερθώ στη δεκαετή παραγραφή του άρθρου 68, σε συνδυασμό με το άρθρο 84 του παλιού Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος του ν. 2238/1994 -ο οποίος εφαρμόζεται για τις υποθέσεις έως τις 31-12-2013- η οποία εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις όπου περιέχονται σε γνώση της φορολογικής Αρχής νέα συμπληρωματικά στοιχεία.

Και εδώ πρέπει να τονίσω ότι νέα στοιχεία που περιέρχονται σε γνώση της φορολογικής αρχής είναι όλα αυτά που προέρχονται από αμοιβαία συνδρομή με φορολογικές ή τελωνειακές αρχές άλλων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών, για τα οποία έχουμε ως αποτέλεσμα την απόδειξη ανακρίβειας των συναλλαγών του φορολογουμένου.

Να τονίσω ότι σε αυτήν την περίπτωση υπάγονται όλες οι λίστες του εξωτερικού, όπως και η «περίφημη» –όπως την χαρακτηρίζετε- λίστα Λαγκάρντ. Εδώ δεν είναι ανύπαρκτα τα χρήματα, όπως αναφέρατε πριν, και ότι είναι πάρα πολύ καλό –θα συμφωνήσω μαζί σας- για τους ελέγχους των επιχειρήσεων. Έχουμε βρει ότι πραγματικά υπάρχουν τα χρήματα στις λίστες, άρα πρέπει να προχωρήσουμε τον έλεγχο μέχρι την περαίωσή του. 


Για να μην παραβλέπουμε, όμως, και την ουσία της λειτουργίας των ελεγκτικών μηχανισμών, ας αναφερθούμε εκ νέου λίγο στα στοιχεία που τόνισε και ο Πρωθυπουργός την προηγούμενη εβδομάδα.

Έως το 2014 είχε ξεκινήσει έλεγχος για 153 υποθέσεις της λίστας Λαγκάρντ και εξ αυτών έχουν ολοκληρωθεί 38, ενώ από το 2015 έως σήμερα έχουν ανοίξει 366 υποθέσεις και έχουν ολοκληρωθεί 172. Από αυτές, παράλληλα, για τον έλεγχο της ίδιας λίστας, τα βεβαιωθέντα ποσά από το 2014 είναι 23 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στην περίοδο της Συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι 233 εκατομμύρια ευρώ.
Εξάλλου σε περίπτωση που δεν υποβληθεί δήλωση, όπως στην περίπτωση της φορολογίας εισοδήματος, η παραγραφή είναι δεκαπενταετής, σύμφωνα πάντα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και δεκαετής, εφόσον δεν υποβληθεί εκκαθαριστική ή έκτακτη δήλωση ΦΠΑ σύμφωνα με τον Κώδικα του ΦΠΑ.

Όσον αφορά το ποινικό κομμάτι της φοροδιαφυγής είναι σαφές και ξεκάθαρο νομικώς ότι το ποινικό αδίκημα ελέγχεται αυτοτελώς και οι ποινικές κυρώσεις επιβάλλονται ανεξάρτητα από οποιαδήποτε διοικητική παραγραφή.

Θα πρέπει, όμως, να αναφερθεί ότι ήδη παραμένει σε ισχύ διάταξη του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, η οποία θεσπίζει εικοσαετή παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου για τις περιπτώσεις της φοροδιαφυγής. Και όταν μιλάμε για φοροδιαφυγή, μετά την τροποποίηση που επήλθε το καλοκαίρι του 2015 στον ανωτέρω κώδικα, εννοούμε πλέον την ποινική φοροδιαφυγή όπως ορίζεται στο άρθρο 66 του κώδικα αυτού. Το ανωτέρω προκύπτει σαφώς και από την υπ’ αριθμόν ΠΟΛ.1142/15.9.2016 εγκύκλιο – οδηγία του επικεφαλής της τότε Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και νυν Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος σαφώς παραπέμπει ως προς την έννοια της φοροδιαφυγής στα οριζόμενα εγκλήματα φοροδιαφυγής του άρθρου 66.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι ισχύουσες διατάξεις προβλέπουν περιπτώσεις δεκαετούς, δεκαπενταετούς, αλλά και εικοσαετούς παραγραφής για σοβαρές περιπτώσεις φοροδιαφυγής και να είστε σίγουρος ότι αυτές ενδιαφέρουν την Κυβέρνησή μας και σε αυτές θα προχωρήσουμε μέχρι το τέλος.





https://www.taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: