Κυριακή 9 Ιουλίου 2017

Καλοκαιρινές εκπτώσεις - Πώς να αποφύγετε τις «παγίδες»

Καλοκαιρινές εκπτώσεις - Πώς να αποφύγετε τις «παγίδες»

Τι πρέπει να προσέξετε για να βγείτε κερδισμένοι

Καλοκαιρινές εκπτώσεις - Πώς να αποφύγετε τις «παγίδες»
Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά. Πρεμιέρα κάνει τη Δευτέρα 10 Ιουλίου, η θερινή εκπτωτική περίοδος και οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους προϊόντα με χαμηλότερες τιμές και θα διαρκέσουν έως την Πέμπτη 31 Αυγούστου. Μάλιστα, την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 16 Ιουλίου, τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά.
Ο πρόεδρός της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, προτρέπει τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις πολλές ευκαιρίες που υπάρχουν, κάνοντας φθηνές και «έξυπνες» αγορές. Και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών καλεί το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, και να επιλέξει προϊόντα, κατόπιν έρευνας αγοράς, με γνώμονα την ποιότητα και τη σχέση τελικής τιμής-έκπτωσης.
Υπενθυμίζεται ότι, πέρυσι, η εικόνα της αγοράς στην αντίστοιχη χρονική περίοδο ήταν βελτιωμένη σε σύγκριση με εκείνη των εκπτώσεων του καλοκαιριού του 2015, ωστόσο οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου περί ουσιαστικότερης ανάκαμψης δεν επαληθεύτηκαν, καθώς συνολικά καταγράφηκε πτώση του τζίρου κατά 9,7%.
Την ίδια στιγμή, οδηγίες στους καταναλωτές για τις τυχόν πιθανές παγίδες των εκπτώσεων, δίνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
Αναλυτικότερα:
1.) Πρώτο και βασικό μέλημα κάθε καταναλωτή είναι σωστή έρευνα αγοράς. “Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια σι αυτό δεν δίνουμε καμία ανοχή”
2.) Προγραμματίζουμε τις αγορές μας, με προτεραιότητα τις ανάγκες μας. Αποφεύγουμε να ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος για το ύψος της τιμής του προϊόντος..
3.) Προσοχή στα υψηλά ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η ένδειξη “έως ” με μικροσκοπικά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους αριθμούς θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση!
4.) Κάθε είδος, πρέπει στην πινακίδα του, να έχει δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε, πριν την έκπτωση, διαγραμμένη , και αυτής που προκύπτει μετά την έκπτωση.
5.) Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών, δικαιούται να το κάνει μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς ,λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
6.) Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε. Αντιπαραβάλλουμε το ποσό που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας και εάν διαπιστωθεί επί πλέον διαφορά,ενημερώνουμε κατάστημα-Τράπεζα,Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
7.) Απαιτούμε αποδείξεις αγοράς για κάθε προϊόν. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι το στοιχείο που θα μας συνδράμει ,σε τυχόν, ύπαρξη προβλήματος στο προϊόν που αγοράσαμε, για να ζητήσουμε αντικατάσταση, ή ακόμα να καταγγείλουμε κάποια πρακτική.
8.) Η ριζική αλλαγή της εικόνας στην βιτρίνα καταστήματος, κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, θα πρέπει να μας προβληματίσει, γιατί ο καταναλωτής που έχει εντοπίσει είδη που επιθυμεί να αγοράσει και έχει κάνει καταγραφή τιμών ,δεν μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών και προϊόντων επομένως, καλό θα είναι να αποφύγουμε αυτή την επιχείρηση.
9)Για τις αγορές μας και σε αυτές τις εκπτώσεις, επιλέγουμε και προτιμάμε , προϊόντα Ελληνικής Παραγωγής, Τοπικής Παραγωγής, γιατί τα χρήματα μένουν στη χώρα μας,βοηθάμε την Οικονομία της, την τοπική οικονομία αλλά και τους τοπικούς επαγγελματίες , που κάνουν αγώνα επιβίωσης.
10.) Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές , αν παρόλα τα παραπάνω διαπιστώσουν ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποιότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλουν στην Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: