Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Διευκρινίσεις για τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.

Διευκρινίσεις για τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.




Με την 1111165/2154/ΔΜ/ΠΟΛ.1147/7.11.2008 εγκύκλιο «Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.» δόθηκαν διευκρινίσεις ως προς τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που αφορούν σε στοιχεία του Υποσυστήματος Μητρώου και χορηγούνται από τη Δ.Ο.Υ.

Μετά την εφαρμογή του ν.4174/2013 (Α'287) - Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.) - όπως ισχύει και την επικαιροποίηση των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ. με την Δ. ΟΡΓ. Δ 1186555 ΕΞ 2016/21.12.2016 (Β'4447) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών «Πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ.», με την έκδοση της οποίας έπαυσε η ισχύς της 1111165/2154/ΔΜ/ΠΟΛ.1147/7.11.2008 εγκυκλίου, η Α.Α.Δ.Ε. με την ΠΟΛ.1123/2017 διευκρινίζει τα εξής:

Για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 10 και 11 του Κ.Φ.Δ., εκδόθηκε η ΠΟΛ.1006/31.12.2013 (Β' 19/2014) απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας» όπως ισχύει.

Με τις διατάξεις της ως άνω απόφασης ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι με την ολοκλήρωση των διαδικασιών της απόδοσης Α.Φ.Μ., έναρξης, μεταβολής, διακοπής εργασιών και απενεργοποίησης Α.Φ.Μ., χορηγείται η σχετική βεβαίωση, στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία των υποβαλλόμενων εντύπων, όπως αυτά καταχωρήθηκαν στο ηλεκτρονικό αρχείο της υπηρεσίας. Η χορηγούμενη βεβαίωση φυλάσσεται από το φορολογούμενο ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του και επιδεικνύεται σε οποιοδήποτε φορολογικό έλεγχο ή σε άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, για τις περιπτώσεις που αυτό απαιτείται.

Επανεκτυπώσεις των ως άνω βεβαιώσεων χορηγούνται μετά από αίτηση των φορολογουμένων που υποβάλλεται στο τμήμα ή γραφείο Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της Δ.Ο.Υ.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί με την 1042642/1025/ΔΜ/ΠΟΛ.1150/15.5.2002 εγκύκλιο διαταγή δεν επιτρέπονται χειρόγραφες διορθώσεις στο σώμα της βεβαίωσης είτε αυτή είναι πρωτότυπη, είτε επανεκτυπωμένη.

Με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013 - Α'287) όπως ισχύει, ορίζεται ότι, τα πρόσωπα που είναι ή έχουν διατελέσει υπάλληλοι της Φορολογικής Διοίκησης και εν γένει του Υπουργείου Οικονομικών ή συνδέονται ή συνδέονταν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή έργου με αυτά, καθώς και οποιοδήποτε πρόσωπο στο οποίο έχουν ή είχαν ανατεθεί αρμοδιότητες ή καθήκοντα της Φορολογικής Διοίκησης, οφείλουν, να τηρούν ως απόρρητα όλα τα στοιχεία και τις πληροφορίες φορολογουμένων τα οποία περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και δύνανται να τα αποκαλύπτουν μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και υπό τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στις περιπτώσεις (α)-(ι) της παραγράφου 1 και στις παραγράφους 2 και 5.

Με τη Δ. ΟΡΓ. Δ 1186555 ΕΞ 2016/21.12.2016 (Β'4447/30-12-2016) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών ορίζονται τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ. σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

https://www.taxheaven.gr

ΠΟΛ.1147/7.11.2008
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.

Αθήνα   7    Νοεμβρίου  2008
Αριθ. Πρωτ.: 1111165/2154/ΔΜ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ                    
ΔIΕΥΘΥΝΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ              
ΤΜΗΜΑ: Β'
 ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚ.ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ: Γ' και  Δ'
                                                                           
Ταχ. Δ/νση    : Καρ. Σερβίας 10          
Ταχ. Κωδ.     : 10184                                                                 
Πληροφορίες    : Αικ. Μπουγιούκντολαπτσή
Τηλέφωνο    : 210 3375888
Fax        : 210 3375041
E-mail        : mitrwo-b1@ky.ypoik.gr    

ΠΟΛ: 1147


Θέμα: « Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.»

Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, σχετικά με το αντικείμενο του θέματος, σας διευκρινίζουμε τα εξής:

1. Με τις διατάξεις της 1070576/2627/ΠΟΛ.1102/14.7.2005 (Φ.Ε.Κ.1062/Β΄) Α.Υ.Ο.Ο. «Ανακαθορισμός διαδικασιών και δικαιολογητικών κατά την υποβολή δηλώσεων έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών» ορίζεται ότι, μετά την υποβολή των δηλώσεων έναρξης, μεταβολής ή διακοπής εργασιών και την ολοκλήρωση των διαδικασιών αυτών, χορηγείται στον ενδιαφερόμενο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., η αντίστοιχη βεβαίωση.
Οι βεβαιώσεις αυτές είναι μοναδικές, φυλάσσονται από τον υπόχρεο και επιδεικνύονται σε οποιοδήποτε φορολογικό έλεγχο.

Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε ότι, δε γίνονται  σε καμία περίπτωση χειρόγραφες διορθώσεις πάνω στο σώμα της βεβαίωσης είτε αυτή είναι πρωτότυπη, είτε επανεκτυπωμένη σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί με την 1042642/1025/ΔΜ/ΠΟΛ.1150/15.5.2002 εγκύκλιο διαταγή.
     
2. Επανεκτύπωση της βεβαίωσης έναρξης χορηγείται επίσης, για να χρησιμοποιηθεί στο  Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών (Π.Δ.218/01 - Φ.Ε.Κ. 168 Α΄) και μόνο για το χρονικό διάστημα μέχρι την κατάθεση της πρώτης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από το φορολογούμενο.

3. Με την ΔΙΑΔΠ/Ε/92/29-12-2006 (Φ.Ε.Κ. 1 / 2007 Β΄) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών μπορούν να ικανοποιούν αιτήσεις επανεκτύπωσης των παρακάτω βεβαιώσεων:
          - απόδοσης Α.Φ.Μ. Φυσικού προσώπου
          - έναρξης εργασιών Φυσικού προσώπου
          - διακοπής εργασιών Φυσικού προσώπου
          - αλλαγής στοιχείων διεύθυνσης φυσικού προσώπου μη επιτηδευματία.

4. Με την ένταξη των Δ.Ο.Υ. στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (TAXIS), εμφανίστηκε η εικόνα των επιτηδευματιών με ελλιπή στοιχεία. Τα  στοιχεία αυτά συμπληρώθηκαν και διορθώθηκαν με αιτία μεταβολής την «Υπηρεσία λόγω μετάπτωσης».

Στις περιπτώσεις αυτές, όταν ο φορολογούμενος αιτείται χορήγηση βεβαίωσης για το χρονικό διάστημα μέχρι την ένταξη των Δ.Ο.Υ. στο TAXIS, o αρμόδιος υπάλληλος θα ανατρέχει στο έντυπο αρχείο της Δ.Ο.Υ. κι εάν δεν υπάρχει σ΄ αυτό αντίγραφο της αιτούμενης βεβαίωσης, τότε θα προβαίνει στη σύνταξη απαντητικού εγγράφου, το οποίο  θα αναφέρεται στα στοιχεία της επιχείρησης  που  προκύπτουν από το τηρούμενο αρχείο της Δ.Ο.Υ.  

5. Αντίγραφο ιδιωτικού εγγράφου (π.χ. τα έντυπα Μ0, Μ2, Μ3,……Μ13, οι υπεύθυνες δηλώσεις κλπ) θα χορηγείται από το τμήμα Μητρώου μόνο ως απλό φωτοαντίγραφο. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος πρέπει να το προσκομίσει σε άλλη Υπηρεσία, δεν θα επικυρώνεται, αλλά θα επισυνάπτεται σε απαντητικό έγγραφο, στο οποίο θα αναφέρεται ότι πρόκειται για φωτοαντίγραφο από το πρωτότυπο έγγραφο που τηρείται στο αρχείο του τμήματος.

6. Στις περιπτώσεις αντικειμενικής αδυναμίας ελέγχου της ορθότητας των στοιχείων επιτηδευματιών, λόγω καταστροφής των σχετικών αρχείων, η αρμόδια  Δ.Ο.Υ. θα παραλαμβάνει εις διπλούν υπεύθυνη δήλωση του αρθ.8 του ν. 1599/86 του επιτηδευματία, αναγράφοντας επισημειωματικά στο αντίγραφο της δήλωσης που επιστρέφεται σε αυτόν, την ένδειξη
«παρελήφθη όμοια, χωρίς όμως να είναι εφικτός ο έλεγχος της ακρίβειας των στοιχείων της δήλωσης, λόγω μη διατήρησης των σχετικών αρχείων» (σχετ. η 1068622/826/0006/ΠΟΛ.1127/14.7.1992 εγκύκλιος).

7. Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η χορήγηση των στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου Φορολογουμένων σε Δημόσιες Υπηρεσίες και Ασφαλιστικά Ταμεία, που αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, διενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, με την υποχρέωση χρησιμοποίησης αυτών αποκλειστικά για τις υπηρεσιακές τους ανάγκες (περ. στ΄, παρ.5 άρθρου 85 ν.2238/1994, όπως έχει προστεθεί με το ν.3220/2004-ΦΕΚ 15 Α΄)
΄
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ  
Ν. ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ                              
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ                                                                                          
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ                                                       

                                                                                                


https://www.taxheaven.gr

Αριθμ. Δ. ΟΡΓ. Δ 1186555 ΕΞ 2016
Πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ.

Αθήνα, 21 Δεκεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ: Δ. ΟΡΓ. Δ 1186555 ΕΞ 2016

(ΦΕΚ Β' 4447/30-12-2016)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Α. ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ - ΤΜΗΜΑ Δ'
Β. ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ:
1. ΕΛΕΓΧΩΝ, ΤΜΗΜΑΤΑ Α', Β', Ε'
2. ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΜΗΜΑΤΑ Α', Β' και Γ'
3. ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, ΤΜΗΜΑΤΑ Α' και Β'
4. ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΜΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΜΗΜΑΤΑ Α', Β' και Γ'
5. ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ, ΤΜΗΜΑΤΑ Α' - Ε' Γ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ: «Πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ.»


ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α) της παραγράφου 10 του άρθρου 34 του ν. 4141/2013 (Α' 81) «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις»,
β) του Κεφαλαίου Α' «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 (Α' 94) και ειδικότερα της παραγράφου 9, της υποπαραγράφου β' της παρ. 2 και των παραγράφων γ' και δ' της παρ.3 του άρθρου 41,
γ) του ν. 4174/2013 (Α' 170) «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει,
δ) της υποπαραγράφου Ε.2 της παραγράφου Ε' του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α' 222) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 - Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει,
ε) της αριθ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8.4.2014 (Β' 865, 1079 και 1846) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών «Ανακαθορισμός της εσωτερικής διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και μετονομασία ορισμένων από αυτές», όπως συμπληρώθηκε, τροποποιήθηκε και ισχύει,
στ) του Π.Δ. 111/2014 (Α'178/2014 και 25/2015) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
ζ) του π.δ. 16/1989 (Α' 6) «Κανονισμός λειτουργίας Δ.Ο.Υ. και των Τοπικών Γραφείων και καθήκοντα υπαλλήλων αυτών», όπως ισχύει και
η) του άρθρου 90 του Κώδικα που κυρώθηκε με το «άρθρο πρώτο» του π.δ. 63/2005 (Α' 98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα».

2. Την αριθ. Δ6Γ 1091609 ΕΞ 2013/5.6.2013 (Β' 1368, ΑΔΑ: ΒΕΖΧΗ-Μ94) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ.».

3. Την αριθ. 1 της 20-1-2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 18) πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».

4. Την αριθ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 (Β' 130 και Β' 372) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει.

5. Την ανάγκη επικαιροποίησης των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ., λόγω μεταβολών της νομοθεσίας ή της ηλεκτρονικοποίησης των συναλλαγών και των διαδικασιών ή της κατάργησης ή καθιέρωσης νέων πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, με μεταγενέστερες διατάξεις,

6. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της απόφασης αυτής, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Α. Ορίζουμε ότι οι Δ.Ο.Υ. εκδίδουν τα κατωτέρω πιστοποιητικά και βεβαιώσεις:

Α/Α
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ
1.
Πιστοποιητικό για τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος των Ελλήνων πολιτών που είναι μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδας και εργάζονται σε άλλο κράτος - μέλος της Ε.Ε.
(εγκύκλιος αριθ. 1077836/670/0006Β/ΠΟΛ.1206/21.7.1997 του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Οικο­νομικών).
2.
Βεβαίωση στην οποία θα αναγράφεται το ποσό του εισοδήματος και το μέρος του φόρου που καταβλή­θηκε επ' ονόματι του νομικού προσώπου και αντιστοιχεί στο εισόδημα αυτό (παρ. 6 του άρθρου 41 του ν. 2065/1992 - Α' 113 «Αναμόρφωση της άμεσης φορολογίας και άλλες διατάξεις»).
3.
Βεβαίωση περί χαρακτηρισμού ενός προσώπου ως νομικής οντότητας κατά την έννοια της περ. δ' του άρθρου 2 του ν. 4172/2013 (Α' 167)
(εγκύκλιος αριθ. ΠΟΛ.1120/25.4.2014 - ΑΔΑ: ΒΙ0ΩΗ-ΟΥ0 του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων).
4.
Βεβαίωση από την οποία να προκύπτει ο φόρος εισοδήματος που καταβλήθηκε στην ημεδαπή από νομικά πρόσωπα, τα οποία δεν έχουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα ή παρακρατήθηκε στο εισόδημα των προσώπων αυτών για τον συμψηφισμό του με τον φόρο εισοδήματος στο κράτος που έχουν τη φορο­λογική κατοικία τους, με βάση τη νομοθεσία του κράτους αυτού.
5.
Βεβαίωση του Τμήματος Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., από την οποία να προκύπτει το είδος της ασκούμενης επαγγελματικής δραστηριότητας της επιχείρησης και η εγκατάσταση της, από 25 Νοεμβρίου 2011 και μετά στις περιοχές Γεράνι και Μεταξουργείο του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας, με βάση τις διατάξεις της παρ. Β2 του άρθρου 43 και της παρ. Β2 του άρθρου 44 του ν. 4030/2011 (Α' 249)
(αριθ. ΠΟΛ.1096/3.4.2012 - Β' 1162 κοινή απόφαση των Αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλ­λοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και
αριθ. ΠΟΛ.1049/20.4.2016 - Β' 1238 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων).

6.
Βεβαίωση του αρμόδιου Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. για την μεταβίβαση ή υποθήκευση του πλοίου (άρθρο 19 του ν. 27/1975 - Α' 77 «Περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξη της Εμπορικής Ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων»).
7.
Βεβαίωση βάσει της 13ης Οδηγίας Ε.Ε. (επιστροφή Φ.Π.Α. που καταβλήθηκε σε τρίτες χώρες).
(άρθρο 34 του ν. 2859/2000 - Α'248 «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας» και άρθρο 5 της αριθ. 1390/
31-12-2001, Β' 21 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως ισχύουν).
8.
Βεβαίωση συνδρομής προϋποθέσεων αγοράς ή εισαγωγής καινούργιου μηχανολογικού και λοιπού εξο­πλισμού, καθώς και λήψης υπηρεσιών χωρίς καταβολή Φ.Π.Α. από Α.Ε.Ι, Ι.Τ.Ε κ.λπ. που είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων που τους έχουν ανατεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (άρθρο 34 του ν. 2859/2000- Α' 248 «Κύρωση Κώδικα Προστιθέμενης Αξίας»,
αριθ.1040588/1700/528/0014 ΠΟΛ.1128/8.4.1997, Β'335 και αριθ.1004368/5270/0014Α ΠΟΛ.1015/14.1.2000-Β' 92 Αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών).
9.
Βεβαίωση απαλλαγής από Φ.Π.Α. (εκδίδεται για αγορά σκαφών)
(άρθρο 27 του ν. 2859/2000- Α' 248 «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας» και άρθρο 6 της αριθ. Π.8271/4879/ΠΟΛ.366/18.12.1987 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών- Β' 3/1988, όπως ισχύει).
10.
Βεβαίωση απαλλαγής από Φ.Π.Α. (εκδίδεται για αγορά αεροσκαφών και υλικών και αντικειμένων χωρίς Φ.Π.Α.) (άρθρο 27 του ν. 2859/2000- Α' 248 «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης αξίας» και ΠΟΛ.1225/19.10.1990 - Β' 724 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών).
11.
Βεβαίωση συνδρομής προϋποθέσεων για αγορά επενδυτικών αγαθών με καταβολή του Φ.Π.Α. από τον ίδιο τον αγοραστή ορισμένων βιομηχανικών, μεταλλευτικών κ.λπ. επιχειρήσεων.
(άρθρο 34 του ν. 2859/2000 - Α' 248 « Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης αξίας» και άρθρο 3 της αριθ. Π.2869/2389/4.5.1987 - Β' 236 κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύουν).
12.
Βεβαίωση για άρση απαλλαγής α' κατοικίας (λόγω μεταβίβασης εντός πενταετίας), (παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 1078/1980 - Α' 238 «Περί απαλλαγής εκ του φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων της αγοράς πρώτης κατοικίας, καταργήσεως και τροποποιήσεως διατάξεων προσδιορισμού εισοδήματος βάσει τεκμηρίων, καταργήσεως φορολογίας ακινήτου περιουσίας και άλλων τινών φορολογικών διατάξεων»).
13.
Πιστοποιητικό καταβολής φόρου λόγω άρσης απαλλαγής α' κατοικίας ή θεωρημένο αντίγραφο δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων, στην οποία θα πιστοποιείται η καταβολή του φόρου της πρώτης απαλλαγής (λόγω χορήγησης νέας απαλλαγής).
(παρ. 5 και 11 του άρθρου 1 του ν. 1078/1980 - Α' 238 «Περί απαλλαγής εκ του φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων της αγοράς πρώτης κατοικίας, καταργήσεως και τροποποιήσεως διατάξεων προσδιορισμού εισοδήματος βάσει τεκμηρίων, καταργήσεως φορολογίας ακινήτου περιουσίας και άλλων τινών φορολογικών διατάξεων», ΠΟΛ.1101/24.6.2010 - Β' 1021 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών).

14.
Βεβαίωση Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. για προσδιορισμό αξίας ακινήτου για μεταγραφή συμβολαίου μετά από την παρέλευση έτους από τη σύνταξη του.
(άρθρο 15 του ν. 325/1976 -Α' 125 «Περί καθορισμού των εισπραττομένων εν τοις αμίσθοις και εμμίσθοις Υποθηκοφυλακείοις δικαιωμάτων υπέρ του Δημοσίου και των Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων, τροποποιήσεως του ν.δ. 811/1971 και του ν. 294/1976 και άλλων τινών διατάξεων»).
15.
Πιστοποιητικό φόρου κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών.
(άρθρο 105 του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών Προικών και Κερδών από Λαχεία, ο οποίος κυρώθηκε με το ν. 2961/2001 -Α' 266,
αριθ. 1011294/70/Α0013/ΠΟΛ.1015/6.2.2004 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών - Β' 263)
16.
Βεβαίωση σε δίκες επί μισθωτικών διαφορών για το ύψος αντικειμενικής αξίας μισθίων ακινήτων, όπου δε
δεν ισχύει το αντικειμενικό σύστημα, συγκριτικά στοιχεία της αγοραίας αξίας.
(παρ. 21 του άρθρου 2 του ν. 2235/1994 - Α' 145 «Τροποποίηση του ν. 1703/1987 και του ν. 813/1978»)
17.
Έκθεση εκτίμησης της αγοραίας αξίας δημοσίων κτημάτων σε περίπτωση εκποίησης τους (αριθ. 1113551/7944/Α0010/ΠΟΛ.1293/6.11.1997 εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή Δημόσιας Περιουσίας και Εθνικών Κληροδοτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών)
18.
Προσδιορισμός ελάχιστου τιμήματος προσφοράς σε περίπτωση εκποίησης ακινήτων κοινωφελών περιου­σιών με δημοπρασία
(αριθ. 1047297/1532/Α0011/ΠΟΛ.1113/12.5.1999 εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή Δημόσιας Περιουσίας και Εθνικών Κληροδοτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών)
19.
Πιστοποιητικό Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, με το οποίο πιστοποιείται ότι το ακίνητο έχει δηλωθεί στις δηλώσεις ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ και έχει εξοφληθεί ο φόρος που αναλογεί στην αξία του, τα πέντε προηγού­μενα της μεταβίβασης έτη.
(άρθρο 54Α' του ν. 4174/2013 - Α' 170 «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις»).
20.
Βεβαίωση Απόδοσης Α.Φ.Μ.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστη­ριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
21.
Βεβαίωση μεταβολής ατομικών στοιχείων φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
22.
Βεβαίωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
23.
Βεβαίωση έναρξης εργασιών μη φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1081/8.4.2011 εγκύκλιο (ΑΔΑ: 4ΑΓΗΗ-5), για τις κεφαλαιουχικές και προσωπικές εταιρείες που συστήνονται και ολοκληρώνουν την έναρξη τους στις Υπηρεσίες Μίας Στάσης, δε χορηγείται βεβαίωση έναρξης εργασιών από τη Δ.Ο.Υ.
24.
Βεβαίωση έναρξης υπό ίδρυση φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β 1940).
25.
Βεβαίωση μεταβολής υπό ίδρυση φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).

26.
Βεβαίωση διακοπής υπό ίδρυση φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015- Β' 1940 όμοια απόφαση).
27.
Βεβαίωση έναρξης υπό ίδρυση μη φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
28.
Βεβαίωση μεταβολής υπό ίδρυση μη φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
29.
Βεβαίωση διακοπής υπό ίδρυση μη φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 - Β' 1940 όμοια απόφαση). Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1081/8.4.2011 (ΑΔΑ: 4ΑΓΗΗ-5) εγκύκλιο του Υφυπουργού Οικονομικών, η εν λόγω βεβαίωση δε χορηγείται από τη Δ.Ο.Υ. στην περίπτωση διακοπής εργασιών υπό ίδρυση εταιρειών που συστήνονται στις Υπηρεσίες Μίας Στάσης (Υ.Μ.Σ.), καθώς η διακοπή γίνεται από το οικείο πληροφοριακό σύστημα, με κεντρικές διαδικασίες, με αιτία διακοπής «ολοκλήρωση ίδρυσης» και χωρίς την υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών στη Δ.Ο.Υ.
30.
Βεβαίωση μεταβολής εργασιών φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
31.
Βεβαίωση μεταβολής εργασιών μη φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
32.
Βεβαίωση διακοπής εργασιών φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
33.
Βεβαίωση διακοπής εργασιών μη φυσικού προσώπου.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
34.
34. Βεβαίωση απενεργοποίησης Α.Φ.Μ.
(παρ. 3 του άρθρου 10 της ΠΟΛ.1006/31.12.2013 - Β' 19/2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΠΟΛ.1178/11.8.2015 όμοια απόφαση - Β' 1940).
35.
Βεβαίωση καταβολής τελών κυκλοφορίας για αποσυρόμενο επιβατικό αυτοκίνητο. (παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010 - Α' 212 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας», άρθρο 4 της αριθ. ΔΕΦΚ 5006718 ΕΞ2011/11.2.2011κοινής υπουργικής απόφασης - Β 246, περίπτωση α της παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4110/2013 - Α' 17 «Ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών και λοιπές διατάξεις»).

36.
Βεβαίωση καταβολής τελών κυκλοφορίας για αποσυρόμενο φορτηγό ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο. (παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010 -Α' 212 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας»,
παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 3943/2011 - Α' 66 «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτι­κών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών»,
ΠΟΛ.1074/8.4.2011, ΑΔΑ: 4ΑΓ1Η-ΞΧ, εγκύκλιος του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας και περίπτωση α της παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4110/2013 - Α' 17 «Ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών και λοιπές διατάξεις»).
37.
Βεβαίωση καταστροφής πινακίδων.
(αριθ. 1021752/182/Τ. και Ε.Φ./4-3-2003 εγκύκλιος του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών).
38.
Βεβαίωση χρεών προς το Δημόσιο.
[α) παρ. 2 του άρθρου 100 του ν. 3588/2007 - Α' 153 «Πτωχευτικός Κώδικας», όπως ισχύει μετά από την αντικατάσταση του με τον ν. 4013/2011 - Α' 204,
β) ΠΟΛ.1068/3.4.2013 - ΑΔΑ: ΒΕΑ1Η-ΓΒΓ εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων].
39.
Βεβαίωση καταβολής ποσού υπέρ τρίτων, (άρθρο 109 του π.δ. 16/1989 -Α' 6)
40.
Αποδεικτικό ενημερότητας.
(άρθρο 12 ν. 4174/2013 - Α' 170 «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις», αριθ. ΠΟΛ.1274/27.12.2013 - Β' 3398 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, όπως ισχύει.).
Επισημαίνεται ότι το Αποδεικτικό ενημερότητας εκδίδεται από τις Δ.Ο.Υ. και από τα Ελεγκτικά Κέντρα.
41.
Βεβαίωση οφειλής.
(παρ. 6 και 7 του άρθρου 12 του ν.4174/2013 - Α' 170 «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις», αριθ. ΠΟΛ.1275/27.12.2013 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε. - Β' 3398, όπως ισχύει). Επισημαίνεται ότι η Βεβαίωση οφειλής εκδίδεται από τις Δ.Ο.Υ., τα Ελεγκτικά Κέντρα, την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης και τα Τελωνεία.
42.
Αναλυτική Κατάσταση Βεβαιωμένων Οφειλών.
(παρ. 4α του άρθρου 2 του ν. 3869/2010 - Α' 130 «Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4336/2015 - Α' 94 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης»,
αριθ. ΠΟΛ.1036/2016, ΑΔΑ: 7ΝΟΜΗ-0Λ6 εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε.).
43.
Πίνακας χρεών.
(άρθρο 61 του ν. 4307/2014 - Α' 246 «Ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο α) της απόφασης- Πλαίσιο 2008/909/ ΔΕΥ.... β) της απόφασης-Πλαίσιο 2008/947/ΔΕΥ.... γ) της απόφασης- Πλαίσιο 2009/829/ΔΕΥ και άλλες δια­τάξεις»,
(αριθ. 4837/16.1.2015 - Β' 66 Κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας).
44.
Πιστοποιητικό περί μη ύπαρξης φορολογικών εκκρεμοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και της ύπαρξης ληξι­πρόθεσμων χρεών, για εμποροβιομηχανικές εταιρείες του α.ν. 89/1967- Α' 132, που λειτούργησαν στην Ελλάδα. Αριθ. ΙΕ/10493/2083/22.3.2006 - Β' 379 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών
45.
Πιστοποιητικό περί μη ύπαρξης φορολογικών εκκρεμοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και της είσπραξης ληξιπρόθεσμων χρεών, για τις ναυτιλιακές εταιρείες του ν. 27/1975 - Α' 77, μετά την ανάκληση της άδειας εγκατάστασης. (άρθρο 23 του ν. 1360/1983 - Α' 65)
46.
Βεβαίωση για την έκδοση πιστοποιητικού φορολογικής κατοικίας (Π.Φ.Κ.).
(1053828/753/ΔΟΣ/ΠΟΛ.1130/1.6.1999 εγκύκλιος του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων)
47.
Βεβαίωση για την έκδοση πιστοποιητικού φορολογικής κατοικίας φυσικών προσώπων για τόκους καταθέ­σεων (Π.Φ.Κ.).
(ΠΟΛ.1078/17.6.2016 -ΑΔΑ: 6ΨΟΝΗ-ΥΑΑ εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε. και αριθ. 1049315/1668/ΔΟΣ/ΠΟΛ.1082/24.5.2006 εγκύκλιος του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονο­μικών).

Β. 1. Η Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (άρθρο 32 του ν. 4174/2013 - Α' 170) είναι διοικητικό έγγραφο και γίνεται αποδεκτό, χωρίς περαιτέρω διατυπώσεις ή διαδικασία επικύρωσης, από τις υπηρεσίες και τους φορείς της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 (Α' 45).

2. Η εκτυπωμένη, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Π.Σ.) Περιουσιολογίου από τη διαδικτυακή εφαρμογή www.gsis.gr, δήλωση-πράξη προσδιορισμού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) του ν. 4223/2013 (Α' 287) είναι έγκυρη πράξη και γίνεται αποδεκτή από τις υπηρεσίες και τους φορείς της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 (Α' 45), χωρίς περαιτέρω διατυπώσεις ή διαδικασία επικύρωσης, εφόσον φέρει μηχανική αποτύπωση της σφραγίδας και της υπογραφής του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.).

Στην περίπτωση, κατά την οποία η δήλωση-πράξη προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. δεν φέρει μηχανική αποτύπωση της σφραγίδας και της υπογραφής του αρμόδιου οργάνου της Γ.Γ.Δ.Ε., γίνεται αποδεκτή, εφόσον προηγουμένως υπογραφεί από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. και τεθεί επί αυτής η στρογγυλή υπηρεσιακή σφραγίδα της Δ.Ο.Υ.

3. Οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (έντυπα Ε1, Ν) και τα συνυποβαλλόμενα με αυτές έντυπα (Ε2, Ε3), η δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9), οι περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α. (Έντυπο Φ2 TAXIS και Έντυπο Φ3 TAXIS) και η Εκκαθαριστική Δήλωση (Έντυπο Φ1 TAXIS), που υποβάλλονται ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής www.gsis.gr, γίνονται αποδεκτές από τις υπηρεσίες και τους φορείς της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999, εφόσον εκτυπωθούν από την ως άνω διαδικτυακή εφαρμογή, χωρίς περαιτέρω διατυπώσεις ή διαδικασία επικύρωσης. Κατά τον ίδιο τρόπο, θα γίνεται αποδεκτό και κάθε άλλο έντυπο που αποστέλλεται ηλεκτρονικά και δεν περιλαμβάνεται στις προαναφερθείσες περιπτώσεις. Ειδικά, για την δήλωση στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9), οι υπηρεσίες και οι φορείς, που απαιτούν την υποβολή αντιγράφου αυτής ως δικαιολογητικού, δύνανται να ζητούν από τους φορολογουμένους να επιβεβαιώνουν την ακρίβεια των δηλούμενων σε αυτή στοιχείων, με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75).

4. Αντίγραφα δηλώσεων (ιδιωτικά έγγραφα), που έχουν υποβληθεί χειρόγραφα σε Δ.Ο.Υ., έχουν παραληφθεί από τον αρμόδιο υπάλληλο αυτής και τηρούνται στο αρχείο της Δ.Ο.Υ, γίνονται αποδεκτά, από τις υπηρεσίες και τους φορείς της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης β' της ως άνω παραγράφου. Ειδικά, για την δήλωση στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9), που έχει υποβληθεί χειρόγραφα σε Δ.Ο.Υ. και τηρείται στο αρχείο αυτής, οι υπηρεσίες και οι φορείς, που απαιτούν την υποβολή αντιγράφου της ως άνω δήλωσης ως δικαιολογητικού, δύνανται να ζητούν από τους φορολογουμένους να επιβεβαιώνουν την ακρίβεια των δηλούμενων σε αυτή στοιχείων, με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986. Στις περιπτώσεις στις οποίες ζητείται η προσκόμιση πιστοποιητικού φόρου κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής, όταν δεν απαιτείται η εξόφληση του φόρου ή όταν έχει εξοφληθεί ο φόρος, αντί του πιστοποιητικού δύναται να προσκομίζεται αντίγραφο της υποβληθείσας δήλωσης, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 ότι τα στοιχεία που προκύπτουν από την προσκομιζόμενη δήλωση δεν έχουν μεταβληθεί και, κατά περίπτωση, ότι ή δεν απαιτείται η εξόφληση του φόρου ή έχει εξοφληθεί ολόκληρος ο φόρος κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής ή δεν προέκυψε φόρος για καταβολή.

5. Για την απόδειξη του ύψους των ακαθάριστων εσόδων επιχείρησης, αρκεί η υποβολή των εκτυπωμένων από την διαδικτυακή εφαρμογή: www.gsis.gr υποβληθέντων εντύπων δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. ή της εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α.

Επίσης, για την απόδειξη της ύπαρξης εισοδημάτων από γεωργικό επάγγελμα ή για τον προσδιορισμό αυτών σε ποσοστό άνω του 50% των συνολικών εισοδημάτων, υποβάλλεται το εκτυπωμένο από την προαναφερθείσα διαδικτυακή εφαρμογή υποβληθέν έντυπο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

6. Για τις περιπτώσεις των εντύπων, που υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους ενδιαφερομένους, μέσω του συστήματος TAXISNET, καθώς και των εγγράφων που χορηγούνται ηλεκτρονικά σε αυτούς, μέσω του ίδιου συστήματος, τα οποία οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να προσκομίσουν σε κράτη του εξωτερικού, ισχύουν οι οδηγίες, που έχουν δοθεί με το αριθ. Δ6Δ 1034536 ΕΞ2014/21.2.2014 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γε-νικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης και το αριθ. Δ.ΟΡΓ.Δ. 1014662 ΕΞ2015/4.2.2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Οργάνωσης, αντίστοιχα. Τα προαναφερθέντα έγγραφα είναι αναρτημένα στην Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη της Γ.Γ.Δ.Ε., στην διαδρομή: συλλογές/Αρμοδιότητα Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για χορήγηση apostille.

7. Για την τεκμηρίωση της πλήρωσης των προϋποθέσεων, κατ' εφαρμογή των διατάξεων των Οδηγιών 2011/96/ ΕΕ (Μητρικών - θυγατρικών) και 2003/49/ΕΚ (Τόκων- Δικαιωμάτων Συνδεδεμένων Εταιρειών), στην περίπτωση που ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα εισπράττει μερίσματα, τόκους ή δικαιώματα από συνδεδεμένο νομικό πρόσωπο σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., αρμόδια είναι η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), στην οποία υπάγεται το ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα. Τα σχετικά έγγραφα, σύμφωνα με τα οποία πιστοποιείται η πλήρωση των σχετικών προϋποθέσεων, πρέπει να υποβληθούν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., επίσημα μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα. Σχετικά για το θέμα αυτό είναι η εγκύκλιος αριθ. ΠΟΛ.1166/23.7.2015 - ΑΔΑ: 7Ξ60Η-9ΒΝ της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων και το αριθ. 770/ΑΣ3333/11.6.2009 έγγραφο της Ε3 Διεύθυνσης Διοικητικών και Δικαστικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, που εστάλη σε όλες τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, με περαιτέρω οδηγίες για την ορθή εφαρμογή αυτού, με το αριθ. 1063343/701/0006Δ/1.7.2009 έγγραφο της Διεύθυνσης Οργάνωσης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών θεμάτων του Υπουργείου.

8. Στις περιπτώσεις που οι ενδιαφερόμενοι υποβάλουν στις υπηρεσίες και στους φορείς της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 όπως ισχύει, ευκρινή φωτοαντίγραφα των βεβαιώσεων έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών πρέπει, επίσης, να προσκομίζουν και υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986.

Επισημαίνεται ότι:

α) στην περίπτωση που κατατίθεται:
αα) ευκρινές φωτοαντίγραφο βεβαίωσης έναρξης ή μεταβολής εργασιών, θα δηλώνεται στην ως άνω υπεύθυνη δήλωση ότι η επιχείρηση συνεχίζει τη λειτουργία της και δεν έχει υποβάλλει δήλωση διακοπής εργασιών στη Δ.Ο.Υ. και
ββ) ευκρινές φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης διακοπής εργασιών, θα δηλώνεται ότι η επιχείρηση δεν έχει υποβάλλει νέα δήλωση έναρξης εργασιών σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ.
β) Επίσης, οι ως άνω υπηρεσίες και οι φορείς:
αα) Για την απόδειξη του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) μπορούν να αποδέχονται εκτός από την βεβαίωση απόδοσης Α.Φ.Μ. και οποιοδήποτε έγγραφο υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε., στο οποίο εμφανίζεται προεκτυπωμένος, όπως, ενδεικτικά, η πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου, το αντίγραφο δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας και
ββ) Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν μπορούν να εκτυπωθούν βεβαιώσεις έναρξης, μεταβολής ή διακοπής εργασιών, γιατί έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από την υποβολή των αντίστοιχων δηλώσεων και κυρίως αν έχουν υποβληθεί πριν από την εφαρμογή του TAXIS στις Δ.Ο.Υ., κάνουν αποδεκτές υπεύθυνες δηλώσεις του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, στις οποίες οι ενδιαφερόμενοι δηλώνουν τα απαιτούμενα στοιχεία και την ακρίβεια αυτών.

9. Οι Δ.Ο.Υ. δεν εκδίδουν βεβαιώσεις για τις τιμές ζώνης (Τ.Ζ.) και τους συντελεστές που αναγράφονται στους Πίνακες τιμών των Αντικειμενικών Αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, δεδομένου ότι οι τιμές για τον προσδιορισμό των Αντικειμενικών Αξιών καθορίζονται με Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 41 του ν. 1249/1982 (Α' 43) και αναρτώνται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.gsis.gr. Επίσης, τα βιβλία τιμών των Αντικειμενικών Αξιών, με τα απαραίτητα πολεοδομικά και εμπορικά στοιχεία και οι οικείοι χάρτες δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ., τα οποία μπορεί να αναζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος στην ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου (ηλεκτρονική διεύθυνση: www.et.gr).

10. Τα στοιχεία που τηρούνται στα αρχεία των Δ.Ο.Υ., ηλεκτρονικά ή χειρόγραφα και προβλέπεται η χορήγηση τους από ειδικές φορολογικές διατάξεις, όπως, ενδεικτικά, στις περιπτώσεις του άρθρου 17 του ν. 4174/2013, ισχύουν και δεν επαναλαμβάνονται στην παρούσα απόφαση. Για την εκπροσώπηση των πολιτών στις διοικητικές Αρχές, συνεπώς και στις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.), ισχύουν οι οδηγίες, που έχουν δοθεί με τα αριθ. ΔΙΣΚΠΟ/Φ.18/ΟΙΚ. 11853/6.5.2009 και ΔΙΣΚΠΟ/Φ. 18/ 16766/25.9.2009 έγγραφα της Διεύθυνσης Σχέσεων Κράτους-Πολίτη της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Οργάνωσης και Διαδικασιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών, τα οποία κοινοποιήθηκαν σε όλες τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών με τα αριθ. 1049342/534/0006Δ/15.5.2009 και. 1097289/0006Δ/19.10.2009 έγγραφα της Διεύθυνσης Οργάνωσης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Τα προαναφερθέντα έγγραφα είναι αναρτημένα στην Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη της Γ.Γ.Δ.Ε., στην διαδρομή: συλλογές/Εκπροσώπηση των πολιτών από Δικηγόρους.

11. Δεν απαιτείται περαιτέρω χορήγηση βεβαίωσης ή πιστοποιητικού για την απόδειξη είσπραξης, όταν έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης τύπου Α' και Β' από τις Δ.Ο.Υ. ή αντίστοιχα, παραστατικά από Τραπεζικά Ιδρύματα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4270/2014 (Α' 143) και του π.δ. 16/1989 (Α' 6).

12. Οι υπεύθυνες δηλώσεις, των οποίων ζητείται η προσκόμιση από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς, δεν θεωρούνται από τις Δ.Ο.Υ., αλλά υποβάλλονται απευθείας στις παραπάνω υπηρεσίες, οι οποίες υποχρεούνται να προβούν σε δειγματοληπτικό έλεγχο αυτών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75) και της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3230/2004 (Α' 44), με την επιφύλαξη τυχόν ειδικών φορολογικών διατάξεων, όπως ενδεικτικά η περίπτωση της υποβολής υπεύθυνης δήλωσης από τον υπόχρεο, με την οποία δηλώνει ότι έχει συμπεριλάβει στις περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α. τιμολόγια για προηγούμενες πιστοποιήσεις προσωρινών λογαριασμών του ιδίου έργου. Η υπεύθυνη δήλωση, είτε υποβάλλεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, είτε από νόμιμα εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο, πρέπει να φέρει τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του δηλούντος, από οποιαδήποτε διοικητική αρχή ή Κ.Ε.Π., σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 2690/1999, για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου.

13. Για τον δειγματοληπτικό έλεγχο των ευκρινών φωτοαντιγράφων εγγράφων, που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι στις Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999, ισχύουν τα οριζόμενα στις διατάξεις του πέμπτου και έκτου εδαφίου της περίπτωσης β' της προαναφερθείσας παραγράφου. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε παύει να ισχύει η αριθ. Δ6Γ 1091609 ΕΞ 2013/5.6.2013 (Β' 1368, ΑΔΑ: ΒΕΖ- ΧΗ-Μ94) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ
https://www.taxheaven.gr

ΠΟΛ.1123/2017
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.

Αθήνα, 26 Ιουλίου 2017

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ



ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜΑ Ε' ΜΗΤΡΩΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ

Ταχ. Δ/νση:Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας:101 84
Τηλέφωνο:210 3375 885
Fax:210 3375 354
E-Mail:d.eleg5@mofadm.gr
Url:www.aade.gr

ΠΟΛ 1123/2017
 
Θέμα: «Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.»


Με την 1111165/2154/ΔΜ/ΠΟΛ.1147/7.11.2008 εγκύκλιο «Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.» δόθηκαν διευκρινίσεις ως προς τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που αφορούν σε στοιχεία του Υποσυστήματος Μητρώου και χορηγούνται από τη Δ.Ο.Υ.

Μετά την εφαρμογή του ν.4174/2013 (Α'287) - Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.) - όπως ισχύει και την επικαιροποίηση των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ. με την Δ. ΟΡΓ. Δ 1186555 ΕΞ 2016/21.12.2016 (Β'4447) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών «Πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ.», με την έκδοση της οποίας έπαυσε η ισχύς της 1111165/2154/ΔΜ/ΠΟΛ.1147/7.11.2008 εγκυκλίου, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

1. Για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 10 και 11 του Κ.Φ.Δ., εκδόθηκε η ΠΟΛ.1006/31.12.2013 (Β' 19/2014) απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας» όπως ισχύει.
Με τις διατάξεις της ως άνω απόφασης ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι με την ολοκλήρωση των διαδικασιών της απόδοσης Α.Φ.Μ., έναρξης, μεταβολής, διακοπής εργασιών και απενεργοποίησης Α.Φ.Μ., χορηγείται η σχετική βεβαίωση, στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία των υποβαλλόμενων εντύπων, όπως αυτά καταχωρήθηκαν στο ηλεκτρονικό αρχείο της υπηρεσίας. Η χορηγούμενη βεβαίωση φυλάσσεται από το φορολογούμενο ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του και επιδεικνύεται σε οποιοδήποτε φορολογικό έλεγχο ή σε άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, για τις περιπτώσεις που αυτό απαιτείται.
Επανεκτυπώσεις των ως άνω βεβαιώσεων χορηγούνται μετά από αίτηση των φορολογουμένων που υποβάλλεται στο τμήμα ή γραφείο Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της Δ.Ο.Υ.
Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί με την 1042642/1025/ΔΜ/ΠΟΛ.1150/15.5.2002 εγκύκλιο διαταγή δεν επιτρέπονται χειρόγραφες διορθώσεις στο σώμα της βεβαίωσης είτε αυτή είναι πρωτότυπη, είτε επανεκτυπωμένη.

2. Με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013 - Α'287) όπως ισχύει, ορίζεται ότι, τα πρόσωπα που είναι ή έχουν διατελέσει υπάλληλοι της Φορολογικής Διοίκησης και εν γένει του Υπουργείου Οικονομικών ή συνδέονται ή συνδέονταν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή έργου με αυτά, καθώς και οποιοδήποτε πρόσωπο στο οποίο έχουν ή είχαν ανατεθεί αρμοδιότητες ή καθήκοντα της Φορολογικής Διοίκησης, οφείλουν, να τηρούν ως απόρρητα όλα τα στοιχεία και τις πληροφορίες φορολογουμένων τα οποία περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και δύνανται να τα αποκαλύπτουν μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και υπό τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στις περιπτώσεις (α)-(ι) της παραγράφου 1 και στις παραγράφους 2 και 5.

3. Με τη Δ. ΟΡΓ. Δ 1186555 ΕΞ 2016/21.12.2016 (Β'4447/30-12-2016) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών ορίζονται τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις που εκδίδουν οι Δ.Ο.Υ. σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.




ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΗ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΣΑΪΤΗΣ

https://www.taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: