Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Σε τρεις κατηγορίες οι παραβάσεις του ΚΟΚ

Σε τρεις κατηγορίες οι παραβάσεις του ΚΟΚ

Σε τρεις κατηγορίες οι παραβάσεις του ΚΟΚ
Οι παραβάσεις θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες χαμηλής, μέσης και υψηλής επικινδυνότητας, οι οποίες θα έχουν τρεις διαφορετικές βάσεις προστίμων στα οποία θα γίνονται προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα.
Για τις αλλαγές που έρχονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τα νέα πρόστιμα που θα επιβάλλονται ανάλογα με το εισόδημα έδωσε απαντήσεις ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα».
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη οι παραβάσεις θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες χαμηλής, μέσης και υψηλής επικινδυνότητας, οι οποίες θα έχουν τρεις διαφορετικές βάσεις προστίμων στα οποία θα γίνονται προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα.
Ανέφερε ότι με τον νέο ΚΟΚ θα μειωθούν όλα τα πρόστιμα και θα υπάρχουν προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα.
Ωστόσο, στο ερώτημα για πως θα ορίζεται το «πλούσιος και φτωχός» ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι αυτά θα τα δει η επιτροπή που είναι αρμόδια για τον ΚΟΚ μαζί με το υπουργείο Οικονομικών.
Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχεται για τις αλλαγές που έρχονται ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ο ΚΟΚ με υπέρογκα πρόστιμα δεν λειτουργεί, τα πρόστιμα της παλιάς λογικής δεν λειτουργούν. Σημείωσε ότι υπάρχουν κακές νοοτροπίες που πρέπει να ξεπεράσουμε και ότι πρέπει να χτίσουμε έναν κοινωνικό κώδικα. «Οι αντιδράσεις είναι από όσους θέλουν να διατηρείται μια κατάσταση που υπάρχει σήμερα», υπογράμμισε ο Υπουργός.
Δίνοντας μερικά παράδειγμα ο Υπουργός ανέφερε ότι πχ αν κάποιος εντοπιστεί να μιλάει στο τηλέφωνο ή πετάξει το τσιγάρο του από το παράθυρο, την δεύτερη φορά θα του αφαιρείται το δίπλωμα για τέσσερις μήνες. Αν κάποιος έχει σταθμεύσει παράνομα σε ράμπα ΑΜΕΑ θα του αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας.
Παράλληλα, στον νέο ΚΟΚ θα υπάρχει πρόβλεψη για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων και άλλων επαγγελματιών, οι οποίοι μεταξύ άλλων μετά τα 55 θα περνάνε εξετάσεις, για να μπορούν να έχουν άδεια.
Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ο κ. Σπίρτζης έδωσε απαντήσεις και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όπως είπε ο ΑΜΚΑ έχει να κάνει με το προσποιημένο εισιτήριο και το κράτος θα μπορεί να ξέρει ποιος δικαιούται επιδότηση, όπως π.χ ΑΜΕΑ, άνεργοι ή πολύτεκνοι.
Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για να βγάλει κάποιος προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα για τα ΜΜΕ είναι, σύμφωνα με τον Υπουργό μια φωτογραφία, το ΑΜΚΑ και η παλιά κάρτα απεριορίστων διαδρομών του 2017. Αν κάποιος δεν έχει την παλιά κάρτα απεριορίστων διαδρομών και δικαιούται επιδότηση γιατί είναι πχ ΑΜΕΑ, άνεργος ή πολύτεκνος, μόνο τότε θα πρέπει να προσκομίσει και το απαραίτητο δικαιολογητικό.
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι όταν ξεκινήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εκτός από τις κάρτες. θα μπορεί ο καθένας να προμηθευτεί ένα εισιτήριο, όπως ισχύει και σήμερα.
Τέλος, ευχαρίστησε τους υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ όπου, όπως είπε, η πλειοψηφία έχει στηρίξει αυτή την εφαρμογή.

Νέος ΚΟΚ: Ο ειλικρινής πληρώνει, ο φοροφυγάς γλιτώνει

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο

Νέος ΚΟΚ: Ο ειλικρινής πληρώνει, ο φοροφυγάς γλιτώνει
Πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή θα προβλέπει την επιβολή ενός προστίμου βάσης, το οποίο θα αυξάνεται στη συνέχεια με βάση τα οικονομικά στοιχεία του παραβάτη που θα αντλούνται μέσω του συστήματος ΤΑΧΙS, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.
Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι στον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς που θα αντιμετωπίζονται μόνο με διοικητικές κυρώσεις, όπως είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος. Μεταξύ των παραβάσεων αυτών προσδιόρισε την ομιλία των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο, τη ρίψη του τσιγάρου από το παράθυρο του αυτοκινήτου, αλλά και τη στάθμευση οχήματος σε διάβαση αναπήρων.
Μετά τις δύο αφαιρέσεις της άδειας και του διπλώματος, που θα διαρκεί έναν με δύο μήνες, ο οδηγός θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις. Όπως ανέφερε, θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των προστίμων σε μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.
Ανακοίνωσε, επίσης, ότι με τον νέο ΚΟΚ θα αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ενώ θα καθιερωθούν ρυθμίσεις ΚΟΚ και σήματα για τα ποδήλατα. Ακόμα, θα προβλέπονται ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων, για να «σπάσουν» τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα με τα φορτηγά κ.ά.
Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο, για το θέμα των ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν η έδρα της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα. Κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν, όπως είπε, να δώσουν σχετικά στοιχεία.
«Εγώ», τόνισε, «από τον αναπληρωτή εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ κ. Κυρανάκη, που συναντήθηκε μαζί τους, έμαθα ποιοι εκπροσωπούν την UBER στην Ελλάδα. Αυτή η εταιρεία, καταστρατηγεί το επάγγελμα του ταξί».
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η πολιτεία δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, θέλει, όμως, να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες.
«Αν δεν είναι η έδρα τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί το ελληνικό κράτος, ούτε να τους ελέγχει ούτε να τους φορολογήσει», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και διερωτήθηκε αν αυτές οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εκδίδουν αποδείξεις για τις υπηρεσίες τους. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: