Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Ποιες μεγάλες εταιρείες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει «λουκέτο»

Ποιες μεγάλες εταιρείες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει «λουκέτο»

Ποιες μεγάλες εταιρείες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει «λουκέτο»
Μορφή… ντόμινο έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια τα λουκέτα σε μεγάλα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα παρά τις συνεχείς εξαγγελίες για ανάπτυξη μέσω επενδύσεων.
Μέχρι και την έλευση της κρίσης στην ελληνική οικονομία η Μαρινόπουλος ήταν ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ. Το 2012 ήταν χρονιά ορόσημο για τον όμιλο. Μετά από χρόνια συμβίωσης – όχι και της καλύτερης δυνατής - η Carrefour παίρνει και αυτή μετά την Credite Agricole και την Fnac τον δρόμο της επιστροφής για την Γαλλία. Ανακοινώθηκε δύο ημέρες πριν τις κρίσιμες εκλογές του Ιουνίου και παρουσιάστηκε σαν «βελούδινο διαζύγιο», όταν στο Παρίσι ο γαλλικός κολοσσός ανακοίνωνε ότι κατέγραψε ζημίες 220 εκατ. ευρώ από την δραστηριότητα του στην Ελλάδα και η πλευρά Μαρινόπουλου πανηγύριζε για την ελληνικότητα πλέον της εταιρείας.
Οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2012 μπορεί να συνέχιζαν να κινούνται πτωτικά κατά 16% λόγω της επιθετικής εμπορικής πολιτικής – σύμφωνα με την Carrefour – όμως οι Έλληνες μέτοχοι συνεχίζουν ακάθεκτοι σαν να μην γνωρίζει κρίση η χώρα. Υλοποιούν την συμφωνία με την Carrefour που τους καθιστούσε master franchisee για τις γειτονικές χώρες και ξεκινούν να επεκτείνονται σε Κύπρο, Βουλγαρία, Σκόπια και Αλβανία.
Το τέλος μίας εποχής που διήρκεσε 55 χρόνια, από την ίδρυση της εταιρείας το 1962 έως και την έναρξη λειτουργίας των καταστημάτων Μαρινόπουλος υπό το καθεστώς Σκλαβενίτη, σηματοδοτήθηκε και τυπικά την 1η Μαρτίου του 2017.
Ωστόσο η επιχειρηματική διαδρομή της οικογένειας Μαρινόπουλου, ξεκίνησε αρκετά νωρίτερα, πριν την ίδρυση της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Το 1893 ο Δημήτρης Μαρινόπουλος, με καταγωγή από το Αίγιο άνοιξε το πρώτο του φαρμακείο στη Νεάπολη Αττικής. Το 1949 ιδρύθηκε η φαρμακοβιομηχανία ΦΑΜΑΡ από τους γιους του αδερφού του Δημήτρη Μαρινόπουλου, Πάνου, ενώ αναπτύχθηκε δημιουργώντας 11 εργοστάσια παραγωγής, σε πέντε χώρες της Ευρώπης.
Μία ακόμα ενδεικτική περίπτωση θορυβώδους αποχώρησης από την ελληνική αγορά είναι αυτή της αλυσίδας Βερόπουλος. Η επιχείρηση ιδρύθηκε το 1918 με έδρα την Πελοπόννησο. Επί σειρά ετών η δραστηριότητά της επικεντρώθηκε στη χονδρική, ενώ η είσοδος στη λιανική σηματοδοτείται το 1969, για να αποκτήσει σταδιακά τη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα στο ελληνικό λιανεμπόριο.
Κομβικό σημείο στην πορεία της αποτέλεσε η συνεργασία με την ολλανδική πολυεθνική SPAR το 1969, καθώς και η επέκταση στη Θεσσαλονίκη το 1973 με την επωνυμία Βερόπουλος SPAR.
Στο τέλος του 2015, υπό το βάρος των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετώπιζε, ο Νίκος Βερόπουλος, υπέγραφε με τον Αριστοτέλη Παντελιάδη της METRO, τη μεταβίβαση των εγχώριων δραστηριοτήτων και τη συγχώνευση με την υπάρχουσα αλυσίδα του δεύτερου, My Market.
Το μεγαλύτερο λουκέτο, που προκάλεσε αναστάτωση στην αγορά ήταν αυτό της αλυσίδας Ατλάντικ. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 από τον Π.Αποστόλου και διέθετε 151 καταστήματα Ατλάντικ συν 21 cash & Carry και 545 καταστήματα Franchise ΑΡΙΣΤΑ.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν το 2010, όταν η Ατλάντικ προχώρησε στη λύση μισθώσεων και πώληση του παγίου εξοπλισμού 103 καταστημάτων καθώς και στη διακοπή 27 καταστημάτων με αποτέλεσμα το δίκτυο της να περιοριστεί στα 30 καταστήματα. Η αυλαία έπεσε οριστικά το καλοκαίρι του 2011, ύστερα από την απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών να μπει τέλος στη διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99.

Έρχεται ο νέος υπερσύγχρονος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα Εμπορικό κέντρο 12.000 τετραγωνικών εντός του χώρου - αρχές του 2018 ο διαγωνισμός

Έρχεται ο νέος υπερσύγχρονος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Εμπορικό κέντρο 12.000 τετραγωνικών εντός του χώρου - αρχές του 2018 ο διαγωνισμός

Έρχεται ο νέος υπερσύγχρονος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων των υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ο οποίος έχει μείνει στα χαρτιά για πάνω από 15 χρόνια. Ο διαγωνισμός για το νέο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων που θα κατασκευαστεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα, θα βγει στον αέρα στις αρχές του 2018.



To έργο θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.
Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού, που δεν προβλέπεται πριν από το 2020, αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη.
Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 150 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους.
Επίσης ένα μέρος των κονδυλίων θα προέλθει από την αξιοποίηση του νέου εμπορικού κέντρου, που θα λειτουργεί μέσα στον χώρο των υπεραστικών λεωφορείων και θα έχει συνολική επιφάνεια 12.000 τετραγωνικά.
Ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα. Γι΄ αυτό το λόγο έχει υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ.
Κοινός στόχος είναι η υλοποίηση ενός σύγχρονου Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, ο οποίος θα αλλάξει ριζικά τα σημερινά δεδομένα, όσον αφορά στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των υπεραστικών λεωφορείων στους σταθμούς του Κηφισού και της οδού Λιοσίων, δίδοντας παράλληλα αναπτυξιακή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα.
Τα ΚΤΕΛ θα βρίσκονται στο επίπεδο και από πάνω οι διάφορες ψυχαγωγικές και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ από κάτω θα είναι το Μετρό. Η υπόγεια διάβαση έχει ήδη κατασκευαστεί.
Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές. Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., προβλέπουν μέχρι και ξενοδοχείο. Αντίστοιχα, 50.000 τ.μ. προορίζονται για ΚΤΕΛ, ταξί και αστικές συγκοινωνίες.
Στον ίδιο χώρο προβλέπεται να στεγαστούν και οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, που εξυπηρετούν γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία κ.λπ.) και είναι διάσπαρτες σε διάφορα σημεία στο Λεκανοπέδιο, όπως το Πεδίον του Αρεως και το Μεταξουργείο.
O νέος σταθμός θα διαθέτει εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστίασης, οθόνες για την άφιξη και αναχώρηση των λεωφορείων, χώρους αναμονής, ενώ θα υπάρχει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος για τη στάθμευση των υπεραστικών λεωφορείων.
Tα μισθώματα εμπορικών χρήσεων θα κυμαίνονται από 2,8 έως 4,9 εκατ. ευρώ, ενώ από τον χώρο στάθμευσης αναμένονται έσοδα 0,4 εκατ. ευρώ ετησίως.

Μερίδιο στην πίτα του e-supermarket διεκδικούν οι ισχυρές αλυσίδες

Μερίδιο στην πίτα του e-supermarket διεκδικούν οι ισχυρές αλυσίδες

Στα 300 εκατ. ευρώ θα φτάσει ο ηλεκτρονικός τζίρος μέχρι το 2020

Μερίδιο στην πίτα του e-supermarket διεκδικούν οι ισχυρές αλυσίδες
Την περαιτέρω ενίσχυση τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο σχεδιάζουν οι παραδοασιακές αλυσίδες της χώρας με στόχο την συγκράτηση των πελατών τους και την αναπλήρωση μέρους από τον χαμένο τζίρο τους. Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς το 2015 οι Έλληνες δαπάνησαν τo ποσό των 20 εκατ. ευρώ, το 2016 ανήλθε στα 26 εκατ. ευρώ ενώ μέχρι το 2020 το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο βασικός λόγος που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά super markets είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μην διατίθενται σε συνoικιακά super markets.
Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα αλλά και καταναλωτές που κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις. Σημειώνεται ότι η μέση απόδειξη αγορών μέσω ηλεκτρονικών λαταστημάτων σουπερμάρκετ είναι πολλαπλάσια από τη μέση απόδειξη σε ένα φυσικό δίκτυο καθώς, ανέρχονται στα 80 ευρώ ανά παραγγελία έναντι 25 ευρώ που είναι το μέσο καλάθι στα φυσικά δίκτυα.
Σήμερα παρουσία στις online πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ έχουν η ΑΒ με το ΑΒ CLICK2SHOP, η Care Market που πρώτα λειτουργούσε ως συνεργάτης της Carrefour – Μαρινόπουλος και πλέον διαθέτει από το ηλεκτρονικό της κατάστημα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Σκλαβενίτης, το Welovesupermarket.gr που συνεργάζεται με τη Metro , το e-fresh, αλλά καιyoda.gr.
Τοyoda.gr, αποτελεί ένα αμιγώς online supermarket, χωρίς την ύπαρξη φυσικού καταστήματος, το οποίο ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του τον περασμένο Νοέμβριο και στόχο έχει τη διεύρυνση του συνόλου της αγοράς του online λιανεμπορίου στην Ελλάδα.

Πώς θα «επιστρέψει» στα γκισέ το «φρέσκο χρήμα» Το σχέδιο των τραπεζών

Πώς θα «επιστρέψει» στα γκισέ το «φρέσκο χρήμα»

Το σχέδιο των τραπεζών

Πώς θα «επιστρέψει» στα γκισέ το «φρέσκο χρήμα»
Με «δέλεαρ» τα πακέτα προσφορών τις εκπτώσεις και τα κουπόνια σε πελάτες τους οι τράπεζες προσπαθούν να φέρουν το «φρέσκο» χρήμα πίσω στα γκισέ. Οι τράπεζες προσπαθούν να προσελκύσουν την πελατεία τους με... το marketing και όχι πια με υψηλά επιτόκια-κράχτες.
Το αν θα παραμείνουν ως έχουν η θα αυξηθούν τα επιτόκια καταθέσεων θα εξαρτηθεί από το αν επιστρέψουν άλλα 100 δις ευρώ που έφυγαν από τις Τράπεζες την περίοδο της κρίσης.
Οι προσδοκίες για την επιστροφή καταθέσεων συνδυάζονται με τις προωθούμενες κινήσεις χαλάρωσης των capital controls, αλλά η εποχή που οι ίδιες οι τράπεζες επιδίδονταν σε μια μάχη για το ποια θα δώσει το μεγαλύτερο επιτόκιο για να πάρει τον πελάτη της άλλης έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία το τελευταίο 5μηνο άρχισε να εισρέει ζεστό χρήμα ύψους 3,5 δισ. ευρώ στα γκισέ των Τραπεζών υπερκαλύπτοντας την εκροή καταθέσεων ύψους 2,2 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί από τον περασμένο Ιανουάριο έως τον Απρίλιο λόγω της ανησυχίας αρκετών αποταμιευτών για τις καθυστερήσεις που σημειώνονταν αναφορικά με τη β αξιολόγηση του προγράμματος δανεισμού.
Η αύξηση των καταθέσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών αποδίδεται από παράγοντες της αγοράς στο καλό κλίμα που διαμορφώνεται τελευταία στην ελληνική οικονομία το οποίο διαλύει σε σημαντικό βαθμό τους φόβους και τις ανησυχίες των καταθετών, όπως συνέβη το 2013-2014 και 2015,για «κούρεμα» των καταθέσεων.
Μεγάλα ποσά φρέσκου χρήματος επαναπατρίζονται από το εξωτερικό η από τα στρώματα νοικοκυριών καθώς οι καταθέτες τους δεν υπόκεινται στους περιορισμούς των capital controls, ενώ απολαμβάνουν θετικών αποδόσεων, εν αντιθέσει με πολλές ευρωπαϊκές Τράπεζες όπου τα επιτόκια είναι αρνητικά όπως και οι αποδόσεις σε αμοιβαία κεφάλαια διαχείρισης διαθεσίμων.
Ήδη το καταθετικό κοντέρ των ελληνικών τραπεζών γράφει πάνω από 121 δισ. ευρώ, όταν πριν από ελάχιστα χρόνια έγραφε πολύ χαμηλότερο νούμερο. Από την άλλη οι Τράπεζες έχουν μειώσει σημαντικά την εξάρτηση του δανεισμού τους από τον ακριβό ELA της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (μείον 58,3 δισ. ευρώ από τον Ιούνιο του 2015) και ήδη ανοίγονται στις διεθνείς αγορές με την έκδοση εταιρικών ομολόγων βάζοντας ως ενέχυρα πακέτα δανείων.

Τα stress test «αγχώνουν» τις τράπεζες «Σφίγγει» ο κλοιός γύρω από τα ιδρύματα

Τα stress test «αγχώνουν» τις τράπεζες

«Σφίγγει» ο κλοιός γύρω από τα ιδρύματα

Τα stress  test «αγχώνουν» τις τράπεζες

Ανησυχία και προβληματισμό στις διοικήσεις των τραπεζών προκαλεί η επίσπευση των stress test για τις ελληνικές τράπεζες σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές.
Η διαδικασία των τεστ αντοχής θα ξεκινήσει νωρίτερα για τις ελληνικές τράπεζες έτσι ώστε να απαντηθούν οι ανησυχίες του ΔΝΤ. Στόχος είναι ο έλεγχος να αποτυπώσει την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εγχώριες τράπεζες, πριν από την ολοκλήρωση του ελληνικού προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, ώστε να διαπιστωθεί αν είναι αναγκαία μια νέα ανακεφαλαιοποίησή τους.
Τραπεζικές πηγές εκτιμούν ότι αν τα αποτελέσματα των stress test δεν είναι ικανοποιητικά, τότε θα πραγματοποιηθεί, πριν από τη λήξη του προγράμματος, νέα ανακεφαλαιοποίηση.
Το ΔΝΤ επιμένει ότι το ποσό των 10 δισ. ευρώ που είναι διαθέσιμο στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος θα πρέπει να διοχετευθεί στις τράπεζες, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες διαγραφές για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Οι επόμενοι μήνες, μέχρι να αρχίσουν τα stress test και αποσαφηνιστούν οι όροι, θα είναι διάστημα μεγάλης αβεβαιότητας για τις τράπεζες. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα μέσα Ιουλίου, οπότε άρχισε να εντείνεται η κόντρα ΔΝΤ - ΕΚΤ για την κατάσταση των ελληνικών τραπεζών, οι μετοχές τους έχουν υποχωρήσει σε ποσοστό άνω του 30%.
Να σημειωθεί ότι «αχίλλειος πτέρνα» στη φερεγγυότητα των τεσσάρων συστημικών τραπεζών της Ελλάδας είναι ο μεγάλος όγκος των μη εξυπηρετούμενων δανείων τους. Στα τέλη του πρώτου εξάμηνου του 2017, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια διαμορφώθηκαν στα 72,8 δισ. ευρώ, δηλαδή δεν μειώθηκαν στα 72,4 δισ. ευρώ που ήταν ο στόχος που είχε τεθεί από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές και συγκεκριμένα με τον SSM. Από την αρχή της κρίσης το 2010, οι ελληνικές τράπεζες έχουν προχωρήσει τρεις φορές στην ανακεφαλαιοποίησή τους.
Εν τω μεταξύ η πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΚΤ Ντανιέλ Νουί ζήτησε την πλήρη εφαρμογή του πλαισίου για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Απαντώντας πρόσφατα σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Νίκου Χουντή, η κ. Νουί σημείωσε ότι «οι εγχώριες τράπεζες «εξακολουθούν να βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντικές προκλήσεις, όπως μεταξύ άλλων η ανάγκη μείωσης του πολύ υψηλού επιπέδου των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 45% των συνολικών ανοιγμάτων τους. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο σε όλες τις χώρες της τραπεζικής ένωσης».

Τα... ψιλά γράμματα στις επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας Απίστευτες ρήτρες όπως ...bonus για εντοπισμό κλέφτη και φοροδάνεια

Τα... ψιλά γράμματα στις επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας

Απίστευτες ρήτρες όπως ...bonus για εντοπισμό κλέφτη και φοροδάνεια

Τα... ψιλά γράμματα στις επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας
Σε κυρίαρχη μορφή εργασίας έχουν εξελιχθεί οι επιχειρησιακές συμβάσεις, καθώς την τελευταία πενταετία υπολογίζεται ότι έχουν υπογραφεί πάνω από 2.000.  Στις επιχειρησιακές συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ εργαζομένων και εργοδότη προβλέπονται κυρίως μειώσεις μισθών και καθορισμός λοιπών παροχών με βάση τα νέα δεδομένα της αγοράς.  Κρύβουν όμως και πολλά ευτράπελα, όπως είναι η καταβολή μισθού μετά από 30 ημέρες, άτοκα δάνεια για την εξόφληση των φορολογικών υποχρεώσεων, ενώ περιέχουν και ρήτρες ανεργίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρόσφατα σύμβαση που υπέγραψαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας security MyServices, η οποία όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «η καταβολή των αποδοχών του προσωπικού δύναται να λαμβάνει χώρα 30 μέρες από την λήξη του μήνα εντός του οποίου παρασχέθηκε η εργασία». Η ισχύς της επιχειρησιακής σύμβασης έχει αναδρομική ισχύ από την 1/5/2017 και λήγει στις 30/4/2019.

Μπόνους 30 ευρώ για την ανακάλυψη του κλέφτη

Bonus 30 ευρώ για την ανακάλυψη του κλέφτη προβλέπει η επιχειρησιακή σύμβαση που έχει υπογράψει η διοίκηση της αλυσίδας σουπερμάρκετ Lidl.
Ειδικότερα στην επιχειρησιακή Σύμβαση Εργασίας που έχουν υπογράψει οι δύο πλευρές (διοίκηση και εργαζόμενοι) προβλέπεται: αμοιβή 30 ευρώ στους εργαζόμενους που θα ανακαλύψουν κάποιον να κλέβει τόσο από το κατάστημα όσο και από τις αποθήκες της εταιρίας.
Αν και η εταιρία στα καταστήματα της έχει προσλάβει security για αυτή τη δουλειά, φαίνεται πως δεν της είναι αρκετό για να αντιμετωπίσει περιπτώσεις κλοπών από τα καταστήματα της.

Σύμβαση εργασίας με ρήτρα ανεργίας

Αυξήσεις 1% πήραν οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου Hilton, με βάση τη επιχειρησιακή σύμβαση που υπέγραψαν πέρυσι και έχει ισχύ μέχρι και το τέλος του 2017. Η επιχειρησιακή σύμβαση που υπέγραψαν οι εργαζόμενοι προβλέπει αυξήσεις 1% για το 2016 και 1% για το 2017 αλλά αναστολή των επιδομάτων μέχρι η ανεργία στη χώρα να πέσει κάτω από το 10%. Ειδικότερα προβλέπεται αναστολή οποιασδήποτε αναπροσαρμογής (αύξηση) επιδομάτων πολυετίας, χρόνου εργασίας, τριετίας, πενταετίας κλπ μέχρι το ποσοστό ανεργίας να διαμορφωθεί κάτω του 10%.


Άτοκα δάνεια από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος

Άτοκα δάνεια για την αποπληρωμή των φορολογικών τους υποχρεώσεων προβλέπει τέλος, η επιχειρησιακή σύμβαση των εργαζομένων στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Ειδικότερα ο ΔΑΑ έχει εφαρμόσει πρόγραμμα προσωπικών δανείων προς το προσωπικό της εταιρίας με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση έκτακτων οικονομικών αναγκών (φορολογικές επιβαρύνσεις κλπ).
Δικαιούχοι είναι όλοι οι εργαζόμενοι μέχρι και τον τίτλο του Head, που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και κατόπιν αιτιολογημένης αίτησης τους. Ο εργαζόμενος δύναται να αιτηθεί νέο δάνειο μόνο μετά την πλήρη αποπληρωμή του προηγούμενου.
Όσον αφορά το ποσό του δανείου θα ανέρχεται μέχρι δύο ονομαστικούς μηνιαίους μισθούς μεικτούς με συνολικό ανώτατο όριο τα 5.000 ευρώ.
Το επιτόκιο είναι μηδενικό και η διάρκεια του δανείου θα είναι μέχρι 18 μήνες.

Πώς θα γίνουν τα «μπλοκάκια» μισθωτοί - Αφορά 40.000 αμειβόμενους Όλο το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ

Πώς θα γίνουν τα «μπλοκάκια» μισθωτοί - Αφορά 40.000 αμειβόμενους

Όλο το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ

Πώς θα γίνουν τα «μπλοκάκια» μισθωτοί - Αφορά 40.000 αμειβόμενους
Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή στο νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ «Ενίσχυση της απασχόλησης 40.000 αμειβόμενων με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, με μετατροπή της σύμβασης παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας».
Το πρόγραμμα επιχορηγεί για 12 μήνες τις επιχειρήσεις που απασχολούν εργαζόμενους με συμβάσεις παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών, προκειμένου να τις μετατρέψουν σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.
Το ποσό με το οποίο θα επιχορηγείται η επιχείρηση που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα, ισούται με τις εργοδοτικές εισφορές 12 μηνών (συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος αδείας) για κάθε εργαζόμενο του οποίου η σύμβαση παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών μετατρέπεται σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, με ανώτατο όριο επιχορήγησης τα 350 ευρώ για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης.
Η επιχείρηση δεσμεύεται να διατηρήσει το σύνολο του προσωπικού της καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος που ανέρχεται σε 18 μήνες, εκ των οποίων οι 12 μήνες αντιστοιχούν στο διάστημα κατά το οποίο η επιχείρηση λαμβάνει επιχορήγηση και οι υπόλοιποι 6 μήνες στο διάστημα κατά το οποίο δεσμεύεται να διατηρήσει το σύνολο του προσωπικού της χωρίς επιχορήγηση.
Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι οι αμειβόμενοι με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών που απασχολούνται σε δύο -κατ’ ανώτατο όριο- εργοδότες και πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
• Η ασφάλισή τους να εντάσσεται στη διάταξη της παρ.9 του άρθρου 39 του ν.4387/2016.
• Η σύμβαση τους με τις επιχειρήσεις να είναι σε ισχύ και να έχει αναρτηθεί στην ειδική πλατφόρμα του διαδικτυακού τόπου του ΕΦΚΑ τουλάχιστον τρεις μήνες πριν την υποβολή της αίτησης υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα.
• Η σύμβαση παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών να μετατραπεί σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.
• Το τελευταίο 12μηνο να μην παρείχαν εξαρτημένη εργασία στον ίδιο εργοδότη.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο) και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα και απασχολούν εργαζόμενους, αμειβόμενους με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μιας επιχείρησης στο πρόγραμμα είναι να μην έχει προβεί, κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, σε μείωση του προσωπικού της ούτε σε μείωση των αποδοχών των δυνητικά ωφελουμένων, όπως αυτές εμφανίζονται στις συμβάσεις ανεξάρτητων υπηρεσιών που έχουν αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο του ΕΦΚΑ.
Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων στο ΚΠΑ2 στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η έδρα της επιχείρησης.
Η δαπάνη για την εφαρμογή του προγράμματος προβλέπεται να καλυφθεί αποκλειστικά από τον πόρο του Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 44 παρ. 2 του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σε βάρος των πιστώσεων του Ο.Α.Ε.Δ.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο ανωτέρω πρόγραμμα περιγράφονται αναλυτικότερα στη σχετική Δημόσια Πρόσκληση που είναι αναρτημένη στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr).

Ποιος φόρος περιουσίας; ΕΝΦΙΑ και πάλι ΕΝΦΙΑ Στο στόχαστρο των δανειστών τα σχέδια αντικατάστασης του φόρου από άλλον τύπου ΦΜΑΠ

Ποιος φόρος περιουσίας; ΕΝΦΙΑ και πάλι ΕΝΦΙΑ

Στο στόχαστρο των δανειστών τα σχέδια αντικατάστασης του φόρου από άλλον τύπου ΦΜΑΠ

Ποιος φόρος περιουσίας; ΕΝΦΙΑ και πάλι ΕΝΦΙΑ
Πολύ μεγάλες δυσκολίες θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση στο να πείσει τους δανειστές να αντικαταστήσουν τον ΕΝΦΙΑ με έναν καινούργιο φόρο περιουσίας έστω και αν τα νούμερα δείξουν ότι η εισπρακτική απόδοση θα είναι η ίδια. Ο λόγος; Οι δανειστές γνωρίζουν ότι το να ζητηθούν περί τα 3 δις. ευρώ από μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αντί για περίπου έξι εκατομμύρια που πληρώνουν σήμερα, θα θέσει σε κίνδυνο το πιο αποδοτικό μέτρο (από εισπρακτικής άποψης) των τελευταίων ετών.
Χθες που δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αναλυτικά στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού στο 9μηνο, αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά ότι ο ΕΝΦΙΑ δρα καταλυτικά για την εκτέλεση του προϋπολογισμού. Τον Σεπτέμβριο, με το που ξεκίνησε η διαδικασία καταβολής του ΕΝΦΙΑ, το έλλειμμα στα φορολογικά έσοδα περιορίστηκε από τα 1,069 δις. ευρώ στο τέλος Αυγούστου, στα 655 εκατ. ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, η «τρύπα» θα μειωθεί ακόμη περισσότερο λόγω ΕΝΦΙΑ καθώς μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, είχε προϋπολογιστεί να εισπραχθούν δύο δόσεις από τον φόρο κατοχής ακινήτων αντί για μία. Έτσι, μέχρι και το τέλος του χρόνου (για την ακρίβεια μέχρι το τέλος Ιανουαρίου καθώς και η δόση του Ιανουαρίου 2018 θα προσμετρηθεί στα έσοδα της φετινής χρονιάς) η απόκλιση στα φορολογικά έσοδα ουσιαστικά θα έχει καλυφθεί.
Η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να προχωρήσει έστω και… καμουφλαρισμένα στην κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, θέλει να αντικαταστήσει τον φόρο με τη σημερινή του μορφή από έναν φόρο ο οποίος θα υπολογίζεται με βάση το σύνολο της περιουσίας του καθενός. Το πρόβλημα όμως στην Ελλάδα είναι ότι η περιουσία είναι κατακερματισμένη. Έτσι, οι περισσότεροι δηλώνουν ιδιοκτησίες των μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ οι οποίες μάλιστα θα συρρικνωθούν ακόμη περισσότερο αν αλλάξουν οι αντικειμενικές αξίες. Αυτό σημαίνει ότι τον νέο φόρο θα τον πληρώνουν πολύ λιγότεροι σε σχέση με σήμερα ειδικά αν η κυβέρνηση θελήσει να θεσπίσει και αφορολόγητο (π.χ 50.000 ευρώ). Η μείωση των αντικειμενικών αξιών αλλά και η ταυτόχρονη συρρίκνωση της φορολογικής βάσης, θα σήμαινε ότι για να συγκεντρωθεί το ίδιο ποσό, οι φορολογικοί συντελεστές θα έπρεπε να φτάσουν ακόμη και πάνω από 1% το οποίο ακόμη και συγκριτικά με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, συνιστά «δήμευση». Η συνέχεια θα δείξει αν οι δανειστές θα επιτρέψουν τελικώς στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε μια τέτοια αλλαγή.

Πόσοι φόροι έλειψαν στο 9μηνο από τον κρατικό προϋπολογισμό

Πόσοι φόροι έλειψαν στο 9μηνο από τον κρατικό προϋπολογισμό

Ζητούνται επιπλέον 5 δισ. ευρώ ανά μήνα μέχρι το τέλος του χρόνου για να "κλειδώσει" η υπέρβαση στον φετινό προϋπολογισμό

Πόσοι φόροι έλειψαν στο 9μηνο από τον κρατικό προϋπολογισμό
«Τρύπα» 655 εκατ. ευρώ στα φορολογικά έσοδα του 9μηνου κατέγραψε το υπουργείο Οικονομικών. Τα αναλυτικά στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού στο 9μηνο δείχνουν ότι εισπράχθηκαν από φόρους 33,284 δις. ευρώ έναντι στόχου 33,939 δις. ευρώ. Παρά την τρύπα των εκατοντάδων εκατομμυρίων, το υπουργείο Οικονομικών δεν ανησυχεί. Ο λόγος; Ο στόχος έχει ήδη αλλάξει.
Παρά το γεγονός ότι τα φορολογικά έσοδα εμφανίζονται να έχουν υστέρηση έναντι το στόχου, στο γενικό λογιστήριο του κράτους μπορούν να είναι μάλλον ικανοποιημένοι από την πορεία των φορολογικών εσόδων τον Σεπτέμβριο. Ναι μεν εξακολουθεί να καταγράφεται τεράστια υστέρηση στις εισπράξεις από τον φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων (668 εκατ. ευρώ τρύπα για τα φυσικά πρόσωπα και 104 εκατ. ευρώ για τα νομικά πρόσωπα) από την άλλη όμως είναι θετικό το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο η «τρύπα» δεν διευρύνθηκε περισσότερο. Ο Σεπτέμβριος ήταν εξαιρετικά δύσκολος μήνας καθώς για πρώτη φορά συνέπεσε χρονικά η είσπραξη της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ με τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων.
Παρά το γεγονός ότι από τον ΕΝΦΙΑ έχει εισπραχθεί μόνο η πρώτη δόση ενώ είχε προϋπολογιστεί να εισπραχθούν δύο δόσεις μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, οι εισπράξεις από τους φόρους στην περιουσία εμφανίζουν πολύ μικρή υστέρηση μόλις 229 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Δεδομένου ότι στα έσοδα της φετινής χρονιάς θα συνυπολογιστεί και η δόση του ΕΝΦΙΑ που θα εισπραχθεί τον Ιανουάριο, η κατάσταση θεωρείται απολύτως ελεγχόμενη. Το πραγματικό πρόβλημα του υπουργείου Οικονομικών έχει να κάνει με τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων. Εκεί, παρά την αύξηση των φορολογικών συντελεστών, ειδικά στην εισφορά αλληλεγγύης, καταγράφεται υστέρηση 668 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Αιτία δεν είναι άλλη από τη μείωση των δηλωθέντων εισοδημάτων. Για τον φετινό προϋπολογισμό μπορεί να μην υπάρχει πρόβλημα καθώς οι δανειστές συμφωνούν από τώρα με την ελληνική ομάδα ότι ο προϋπολογισμός του 2017 θα κλείσει με υπέρβαση στόχου. Για το 2018 όμως, η ανησυχία είναι μεγάλη. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση με τη μείωση των δηλωθέντων εισοδημάτων, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν τρύπες και του χρόνου. Και το 2018, δεν έχουμε κανένα περιθώριο για τρύπες.

Β. Σοϊμπλε: Δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα για τη ρύθμιση του χρέους Συνέντευξη εφ'ολης της ύλης του απερχόμενου υπουργού Οικονομικών

Β. Σοϊμπλε: Δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα για τη ρύθμιση του χρέους

Συνέντευξη εφ'ολης της ύλης του απερχόμενου υπουργού Οικονομικών

Β. Σοϊμπλε: Δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα για τη ρύθμιση του χρέους
Ο Σαμαράς ζήτησε time out από τις μεταρρυθμίσεις. Ο Τσίπρας, ζήτησε να μείνει στην Ευρωζώνη χωρίς να κάνει μεταρρυθμίσεις. Η Ελλάδα είναι αυτή που αποφασίζει αν θα παραμείνει στην Ευρωζώνη. Δεν τίθεται κανένα θέμα για αναδιάρθρωση του χρέους στην Ελλάδα. Το αν θα τεθεί θέμα αλλαγής των στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα της Ελλάδας είναι απόφαση που θα την λάβουν άλλοι.
Είναι μερικά μόνο από τα σημεία της συνέντευξης που παραχώρησε χθες στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και στον Αλέξη Παπαχελά ο απερχόμενος υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και νέος πρόεδρος της γερμανικής Βουλή Βόλφγκανγκ Σοϊμπλε. Ο κ. Σόϊμπλε μίλησε εφ’ όλης της ύλης ενώ η «είδηση» βγήκε όταν ερωτήθηκε σχετικά με τα περαιτέρω μέτρα ρύθμισης του χρέους. «Δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα» υποστήριξε ουσιαστικά περιγράφοντας τη στάση που θα κρατήσει η γερμανική κυβέρνηση το επόμενο χρονικό διάστημα.
«Κατά την τελευταία χρονιά της κυβέρνησης Σαμαρά, η Ελλάδα σημείωσε μεγάλη πρόοδο έχοντας πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα αλλά και εκ νέου πρόσβαση στις χρηματοοικονομικές αγορές. Τότε όμως ο Σαμαράς είπε πως χρειάζεται ένα διάλειμμα στις μεταρρυθμίσεις του. Το δήλωσε και επίσημα στο Βερολίνο διότι η αντίσταση στην Ελλάδα ήταν μεγάλη και επιπλέον, πλησίαζε η εκλογή ενός νέου Προέδρου για την οποία, αν θυμάμαι καλά, απαιτείται πλειοψηφία 60%. Χωρίς αυτή την πλειοψηφία διαλύεται η Βουλή και κηρύσσονται νέες εκλογές. Ο δε Τσίπρας, αυτό μου το είπε σε προγενέστερη στιγμή όταν είχε βρεθεί στο Βερολίνο ως αρχηγός της αντιπολίτευσης, τότε είχαμε μιλήσει πάνω από μια ώρα, μου είχε πει ότι σκόπευε να κάνει μια προεκλογική εκστρατεία υποσχόμενος ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στο ευρώ αλλά χωρίς πρόγραμμα διάσωσης, χωρίς όρους. Του απάντησα ότι του εύχομαι προς το δικό του συμφέρον να μην κερδίσει αυτές τις εκλογές γιατί δεν θα μπορούσε να τηρήσει τις υποσχέσεις του. Εάν η Ελλάδα επρόκειτο να παραμείνει στην Ευρωζώνη θα ήταν υποχρεωμένη να κάνει μεταρρυθμίσεις. Κέρδισε τις εκλογές και προσπάθησε για μισό χρόνο να τηρήσει τις προεκλογικές του υποσχέσεις, πράγμα που δεν πέτυχε και έτσι προκήρυξε νέες εκλογές και έκτοτε η κατάσταση βελτιώνεται. Το τίμημα, ωστόσο, που κατέβαλε η Ελλάδα εκείνο το μισό χρόνο ήταν η αθέτηση των προεκλογικών υποσχέσεων του Τσίπρα κατά τη διάρκεια της επιτυχημένης προεκλογικής εκστρατείας κατά του Σαμαρά».
Grexit: Είναι πλέον απόφαση της Ελλάδας αν θα παραμείνει στην ευρωζώνη ή όχι
Η στάση του Wolfgang Schaeuble είναι ακόμη και σήμερα διττή για το θέμα του Grexit. Ο ίδιος παραδέχεται πως η πρόταση για «time out» της Ελλάδας από το ευρώ είχε πέσει στο τραπέζι, σήμερα δεν υφίσταται καθώς δεν την πήρε η Ελλάδα, αλλά τελικά είναι η ίδια η χώρα που θα αποφασίσει.
«Το να επιβάλει κανείς πολιτικά τις μεταρρυθμίσεις δεν είναι καθόλου εύκολο. Εγώ ο ίδιος δεν θα ήθελα να αναγκαστώ να επιβάλω τέτοιες μεταρρυθμίσεις στη Γερμανία», σχολίασε ερωτώμενος για την πρόταση του προσωρινού Grexit την οποία όπως είπε είχε συζητήσει αρχικά με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και με άλλους ομολόγους του.
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «είναι πλέον απόφαση της Ελλάδας αν θα παραμείνει στην Ευρωζώνη ή όχι», επισημαίνοντας ότι αν κάποιος θέλει να παραμείνει στην Ευρωζώνη θα πρέπει να κάνει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις.
Για τον κίνδυνο του Grexit που επανήλθε το καλοκαίρι του 2015, ο W. Schaeuble επιβεβαιώνει ότι το ήθελαν όλοι οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης, αλλά το απέτρεψε η αλλαγή πολιτικής από τον Αλέξη Τσίπρα την τελευταία στιγμή.
«Η απόφαση που ελήφθη στο Συμβούλιο ήταν διαφορετική. Αλλά αυτή η απόφαση ήταν εντάξει διότι έτσι ο Τσίπρας δέχτηκε κάτι που προηγουμένως απέκλειε. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο κατέβηκε σε εκλογές» σχολίασε αναφερόμενος στα δραματικά γεγονότα του 2015.
«Η αλήθεια είναι ότι εκείνη την κρίσιμη περίοδο κατά την οποία ο πρωθυπουργός Τσίπρας αποδέχτηκε τους όρους και προχώρησε σε εκλογές, η μεγάλη πλειονότητα των Υπουργών Οικονομικών, ουσιαστικά όλοι, ήταν της άποψης ότι το καλύτερο για την Ελλάδα θα ήταν να πάρει ένα timeout με την στήριξη της Ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Βέβαια ήταν πάντα σαφές ότι κανείς δεν μπορούσε να πιέσει την Ελλάδα. Πάντα ήταν ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα ήταν αυτή που αποφάσιζε», είπε στη συνέντευξή του.
Στην κατακλείδα του για το θέμα του Grexit, επανέλαβεότι το ζήτημα δεν τίθεται εφόσον η Ελλάδα δεν έλαβε η ίδια αυτή την απόφαση, και εφόσον στην παρούσα κατάσταση χάρη στις θετικές εξελίξεις δεν είναι αναγκαίο να το πράξει. Παρακίνησε ωστόσο τα ΜΜΕ «να μην δίνουν συνέχεια σε αυτές τις εικασίες γιατί τελικά αυτό θα μας οδηγήσει σε κάτι που πραγματικά δεν επιθυμούμε, δηλαδή στην απώλεια της εμπιστοσύνης των αγορών»…
Δεν τίθεται κανένα θέμα για αναδιάρθρωση χρέους στην Ελλάδα
Αν η εξιστόρηση του παρελθόντος από τον Schaeubleείναι μια μαχαιριά στα πλευρά του Αλέξη Τσίπρα για όσα έγιναν, η πρόβλεψη για το μέλλον απέχει πολύ από όσα έχει υποσχεθεί ο Πρωθυπουργός. Ο πρώην υπουργός Οικονομικών παραμένει στη σκληρή γραμμή για τη μη αναδιάρθρωση του χρέους και συνεχίζει να βλέπει φως στο τούνελ μόνο μέσα από την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων και την επίτευξη υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων.
«Πιστεύω ότι αυτή την χρονική στιγμή δεν τίθεται τέτοιο θέμα (σ.σ. αναδιάρθρωση χρέους). Έχουμε λάβει μέτρα που αφορούν το χρέος όπως συμφωνήσαμε το Μάιο του 2016 και εκτιμούμε ότι το πρόγραμμα το οποίο τρέχει μέχρι τα μέσα του 2018 θα ολοκληρωθεί με επιτυχία. Τα οικονομικά στοιχεία το επιβεβαιώνουν. Τουλάχιστον σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση θεωρείται ότι η Ελλάδα θα ανταπεξέλθει χωρίς την λήψη νέων μέτρων (για το χρέος) και θα αποκτήσει πάλι πρόσβαση στις αγορές», επισήμανε στη συνέντευξή του.
Ερωτηθείς για τις δεσμεύσεις του Eurogroup ότι θα υπάρξει ένας νέος γύρος ελάφρυνσης του χρέους το επόμενο καλοκαίρι, ο Schaeuble τόνισε ότι δεν υπάρχει τέτοια συμφωνία. «Η συνεννόηση του Eurogroup ήταν σαφέστατη. Tα μέτρα που οφείλαμε να εφαρμόσουμε βραχυπρόθεσμα τα εφαρμόσαμε. Για την περίπτωση κατά την οποία μετά το πέρας του προγράμματος θεωρηθεί απαραίτητο να ληφθούν περαιτέρω μέτρα, έχουμε ήδη καθορίσει τα επόμενα βήματα. Θεωρούμε όμως ότι δεν θα καταστεί αναγκαίο να ληφθούν και άλλα μέτρα. Ο επικεφαλής του ESM Reglingείπε πρόσφατα ότι η Ελλάδα βρίσκεται επί του παρόντος σε μια εξέλιξη που κατά την άποψη του δεν καθιστά αναγκαία την λήψη μέτρων, αυτός είναι και ο στόχος του προγράμματος».
Η Γερμανία πληρώνει μεγαλύτερους τόκους από την Ελλάδα
Σε άλλο σημείο της συνέντευξή του ανέφερε ότι «ο μέσος όρος επιτοκίων του γερμανικού δημοσίου χρέους είναι υψηλότερος από ότι του ελληνικού δημοσίου χρέους διότι ουσιαστικά η Ελλάδα πληρώνει αυτό που καταβάλλει ο ESM σήμερα για την αναχρηματοδότηση των ομολόγων που εκδίδονται για την Ελλάδα. Με άλλα λόγια, το πρόβλημα της Ελλάδας για την επόμενη δεκαετία δεν είναι το χρέος, αλλά η συνέχιση της πορείας προς μίαν αδιάκοπη βελτίωση της οικονομίας και της αγοράς εργασίας».
Αν υπάρξει ανάγκη για αλλαγές στα πλεονάσματα ας τις αποφασίσουν άλλοι
Ερωτώμενος για τα περιθώρια μείωσης του στόχου των πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5% του ΑΕΠ μετά από νέα διαπραγμάτευση, ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας δεν απέκλεισε ενδεχόμενο, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι είναι δύσκολο να γίνει. Όπως είπε:
«Το πρόγραμμα έτσι συμφωνήθηκε, υπάρχουν χώρες με πολύ υψηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα και για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους. Δεν σκοπεύω τις τελευταίες ημέρες μου ως υπουργός Οικονομικών να συζητήσω αν οι συμφωνίες αυτές, οι οποίες άλλωστε έχουν προταθεί από την τρόικα και έχουν συζητηθεί στην Ευρωζώνη, χρήζουν τροποποιήσεων. Πιστεύω πως το πρόγραμμα είναι σωστό, αλλιώς δεν θα το είχαμε συμφωνήσει και η Ελλάδα δεν θα το είχε αποδεχτεί. Αν πράγματι υπάρχει ανάγκη για αλλαγές τότε οι μελλοντικοί υπεύθυνοι ας λάβουν τις απαραίτητες αποφάσεις. Εμείς πάντως λάβαμε τις τελευταίες αποφάσεις που οδήγησαν φέτος την Ελλάδα σε καλά αποτελέσματα. Εύχομαι στην Ελλάδα να αξιοποιήσει αυτή την καλή πορεία, θα είναι προς όφελος του ελληνικού λαού».
Ανοιχτό το ενδεχόμενο νέου προγράμματος για την Ελλάδα
Με διπλωματικό τρόπο απάντησε στις ερωτήσεις που σχετίζονται με την επόμενη μέρα της Ελλάδας μετά το 3ο πρόγραμμα, καθώς και για το αν υπάρχει δυνατότητα για ένα νέο μνημόνιο χρηματοδότησης της Ελλάδας από την Ευρωζώνη το οποίο θα μπορούσε να εγκριθεί από το γερμανικό κοινοβούλιο.
Είπε χαρακτηριστικά: «Το πρόγραμμα στήριξης θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2018 και εάν είναι σε καλό δρόμο τότε όλα θα πάνε καλά. Γιατί στόχος του προγράμματος είναι να μην υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω πρόγραμμα» και σχολίασε πως μέχρι σήμερα «στην Γερμανία υπήρχε πάντα μια μεγάλη πλειοψηφία υπέρ της Ελλάδος, μια αλληλεγγύη προς την Ελλάδα από την Ευρωζώνη. Ο πρόεδρος της Γερμανικής Βουλής βέβαια δεν είναι εκείνος που λαμβάνει τέτοιες αποφάσεις οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται από την πλειοψηφία μέσα στην Βουλή. Αυτό ισχύει τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία».

Κόφτης... περιουσίας στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών Έχεις ακίνητα; Μένεις εκτός ρύθμισης

Κόφτης... περιουσίας στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Έχεις ακίνητα; Μένεις εκτός ρύθμισης

Κόφτης... περιουσίας στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών
Και περιουσιακό κριτήριο θα υπάρχει, σύμφωνα με πληροφορίες, στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς, βρέθηκε τα τελευταία 24ωρα η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών για όσους έχουν χρέη από 20.000 έως 50.000 ευρώ. Οι δανειστές πίεσαν και φέρεται να έχουν εξασφαλίσει την εξαίρεση όσων έχουν περιουσία η οποία ξεπερνά κατά 25% το συνολικό ποσό της οφειλής.
Το θέμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού αναμένεται να μπει και σήμερα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ενώ είναι πιθανό να συζητηθεί εκ νέου το θέμα του προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς. Υπενθυμίζεται ότι για τον προϋπολογισμό θα πρέπει να υπάρξει έγκαιρα συμφωνία με τους δανειστές καθώς θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι την 21ηΝοεμβρίου.
Πρόοδος σημειώθηκε τα τελευταία δύο 24ωρα και στο ζήτημα ενιαιοποίησης της είσπραξης φόρων και ασφαλιστικών εισφορών με τη συνεργασία ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ. Αναφορικά με τις συντάξεις χηρείας συμφωνήθηκε η καθιέρωση κατώτατου πλαφόν.Σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για τις εισφορές στον ΕΔΟΕΑΠ. Για την απαρτία στις συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων επιχειρησιακών σωματείων συμφωνήθηκε ότι θα απαιτείται η συμμετοχή του 1/2 (από το 1/3 που ισχύει) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών, για τη λήψη απόφασης απεργίας.Διευκρινίζεται ότι καμία αλλαγή δεν επέρχεται στις δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες οργανώσεις. Επίσης, σε αντίθεση με όσα έχουν γραφτεί, καμία αλλαγή δεν θα υπάρξει στοχρόνο προειδοποίησης για κήρυξη απεργίας, ούτε στους λόγους απόλυσης των συνδικαλιστικών στελεχών.
Το σημερινό πρόγραμμα των διαπραγματεύσεων έχει ως εξής:
Στις 12:00 θα συζητηθούν τα θέματα της δημόσιας διοίκησης με την ελληνική πλευρά να εκπροσωπείται από την αρμόδια υπουργό Όλγα Γεροβασίλη
Στις 13:30 υπάρχει το φλέγων θέμα της κοινωνικής πρόνοιας όπου θα συζητηθούν και τα θέματα που συνδέονται με τα κοινωνικά επιδόματα.
Στις 15:00 το μεσημέρι μπαίνουν και πάλι στο τραπέζι των χρηματοπιστωτικά και το θέμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού αλλά και των ηλεκτρονικών κατασχέσεων γι’ αυτό και η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους υπουργούς ( Δ.Παπαδημητρίου, Ε.Τσακαλώτος, Ε.Αχτσιόγλου,Σ.Κοντονής)
Η ημέρα θα κλείσει στις 18:00 με τα δημοσιονομικά (Ε.Τσακαλωτος, Γ.Χουλιαράκης, Ε.Αχτσιόγλου)

«Οι έως τώρα συναντήσεις έχουν εξελιχθεί ομαλά και αποτελεσματικά. Λύνονται σταδιακά οι όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν, ώστε να ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης. Πολύ καλό κλίμα συνεργασίας επικρατεί σε όλα τα επίπεδα τόσο σε εκείνο των τεχνικών κλιμακίων, όσο και σε εκείνο των επικεφαλής. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα θέματα κλείνουν σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων» αναφέρουν κυβερνητικές πηγές χωρίς όμως να δίνουν συγκεκριμένα στοιχεία για το πόσα από τα προαπαιτούμενα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τώρα.