Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Κωδικοποίηση των διατάξεων του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) από την ΑΑΔΕ (Ν. 4223/2013)

Κωδικοποίηση των διατάξεων

 του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας

 Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) από 

την ΑΑΔΕ (Ν. 4223/2013)

Κωδικοποίηση του Νόμου 4223/2013 με

 θεματικούς πλαγιότιτλους και τις αλλαγές 

που διαχρονικά έχει υποστεί


Με την ΠΟΛ. 1008/2018 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων
 Εσόδων προχώρησε στη Διοικητική Κωδικοποίηση των
 διατάξεων του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.).
Όπως αναφέρεται στην ΠΟΛ, στο πλαίσιο υλοποίησης του
 επιχειρησιακού στόχου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων
 Εσόδων για την κωδικοποίηση της βασικής νομοθεσίας
 φορολογίας κατοχής ακινήτων, λόγω των πολλαπλών και
διάσπαρτων τροποποιήσεων των νόμων, προς διευκόλυνση
 της λειτουργίας των Δ.Ο.Υ. και για την καλύτερη εξυπηρέτηση
 των πολιτών, κοινοποιούμε Διοικητική Κωδικοποίηση
 της νομοθεσίας (ενημερωμένης μέχρι και το ν. 4509/2017)
για τον ΕΝ.Φ.Ι.Α..
Προκειμένου η κωδικοποίηση αυτή να είναι εύχρηστη
 και αποτελεσματική, φέρει θεματικούς πλαγιότιτλους
και περιλαμβάνει στις αντίστοιχες υποσημειώσεις τις
 αλλαγές που διαχρονικά έχει υποστεί η σχετική νομοθεσία,
 με αναφορά στο περιεχόμενο των σχετικών διατάξεων των
 νόμων καθώς και στην ημερομηνία έναρξης ισχύος τους.
Δείτε αναλυτικά το Ν. 4223/2013, όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει, εδώ.


ΑΠΟ 1/5/2018 ΘΑ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΧΡΕΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

ΑΠΟ 1/5/2018 ΘΑ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΧΡΕΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Κατατέθηκε σήμερα στην Βουλή τροπολογία (1437/230) στο Σ/Ν του ΥΠΟΙΚ με θέμα " Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις.με την οποία ορίζεται ότι από 1/5/2018 θα διενεργούνται ηλεκτρονικά  οι πλειστηριασμοί για χρέη στο Δημόσιο.
  Δείτε την τροπολογία .Eδώ.

Δ. Μαζαράκης και Γ. Πιτσιλής εργάζονται εποικοδομητικά για λύσεις στον κλάδο αυτοκινήτου

Δ. Μαζαράκης και Γ. Πιτσιλής εργάζονται εποικοδομητικά για λύσεις στον κλάδο αυτοκινήτου

370
Solutions

Ένας νέος αέρας καλής συνεργασίας φαίνεται ότι πνέει μεταξύ της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γ. Πιτσιλή, και των συνεργατών του,  για το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων και όχι μόνο.

Η θετική αυτή εξέλιξη πιστώνεται στον Πρόεδρο της ΕΑΕΕ, κ. Δημήτρη Μαζαράκη, ο οποίος μπορεί να μην γνωρίζει καλά τον κλάδο αυτοκινήτου, έχει όμως δίπλα του δύο πολύ καλούς γνώστες του κλάδου, τους κ.κ. Γιώργο Βαλαή, Πρόεδρο του Επικουρικού Κεφαλαίου, και Δημήτρη Ζορμπά, Πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ.
Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες, ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει ξανά και θα γίνεται δύο φορές τον χρόνο. Η ΕΑΕΕ πρότεινε, μάλιστα, να αναλάβει το κόστος λειτουργίας ενός call center, που θα συγκεντρώνει τις απορίες των καταναλωτών και θα παραλαμβάνει τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσουν, απαλλάσσοντάς τους έτσι από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Παράλληλα, λύσεις έχουν αρχίσει να βρίσκονται και σε άλλα χρονίζοντα θέματα, όπως ο φόρος ασφαλίστρων (πρόσφατη ταλαιπωρία μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας αποτέλεσε αφορμή για την ανακίνηση του θέματος και τη διαφορετική πλέον αντιμετώπιση εκ μέρους των αρχών).
Σε καλό επίσης δρόμο, όπως μαθαίνουμε, είναι και το κάλεσμα της ΕΑΕΕ να συμμετάσχουν στον φιλικό διακανονισμό οι εταιρείες ΕΠΥ, καθώς και η Ιντερσαλόνικα.

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης για να κοπεί το «λάδωμα»


ti-allazei-sta-diplwmata-odigisis-gia-na-kopei-to-ladwma

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης για να κοπεί το «λάδωμα»

Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης.
 
Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης. 
Η σημαντικότερη αλλαγή είναι ότι ο εξεταστής δεν θα είναι πλέον μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά σε άλλο χώρο, σε ένα control room, όπου από εκεί θα εξετάζει τον υποψήφιο οδηγό.
Όπως τόνισε ο Ν.Μαυραγάνης, στόχος αυτής της αλλαγής είναι «να αποφευχθεί η στρέβλωση μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή», δηλαδή το γνωστό σε όλους φαινόμενο χρηματισμού των εξεταστών.
Δεν σταματόύν εκεί όμως οι αλλαγές. Για να διασφαλιστεί η αδιαφάνεια του νέου τρόπου εξέτασης, προβλέπεται οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο. Μπορεί δηλαδή ένας εξεταστής από τη Χαλκίδα, για παράδειγμα, να εξετάζει μέσω του ειδικού συστήματος έναν υποψήφιο στη Δράμα και το πρόγραμμα αυτό να βγαίνει καθημερινά.
Όσο τώρα για το θέμα της θεωρητικής εξέτασης, ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε γνωστό ότι θα αλλάξουν και εκεί πολλά και κατά βάση «η Θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα», είπε και συμπλήρωσε ότι «και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας».
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει και πρόβλεψη για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως για παράδειγμα «ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων».
Ερωτηθείς για τις αυξήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιους σταθμούς διοδίων, εξήγησε ότι πρόκειται για κάτι περιστασιακό, το οποίο συμβαίνει στα πλαίσια της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.
«Όταν μπει το σύστημα σε εφαρμογή, τότε θα φανεί ότι το συνολικό κόστος θα είναι μικρότερο», είπε σχετικά.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά δεκαπενθήμερο. Για το μάθημα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών.

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης για να κοπεί το «λάδωμα»

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης για να κοπεί το «λάδωμα»

Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης.
ti-allazei-sta-diplwmata-odigisis-gia-na-kopei-to-ladwma
 
Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης. 
Η σημαντικότερη αλλαγή είναι ότι ο εξεταστής δεν θα είναι πλέον μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά σε άλλο χώρο, σε ένα control room, όπου από εκεί θα εξετάζει τον υποψήφιο οδηγό.
Όπως τόνισε ο Ν.Μαυραγάνης, στόχος αυτής της αλλαγής είναι «να αποφευχθεί η στρέβλωση μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή», δηλαδή το γνωστό σε όλους φαινόμενο χρηματισμού των εξεταστών.
Δεν σταματόύν εκεί όμως οι αλλαγές. Για να διασφαλιστεί η αδιαφάνεια του νέου τρόπου εξέτασης, προβλέπεται οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο. Μπορεί δηλαδή ένας εξεταστής από τη Χαλκίδα, για παράδειγμα, να εξετάζει μέσω του ειδικού συστήματος έναν υποψήφιο στη Δράμα και το πρόγραμμα αυτό να βγαίνει καθημερινά.
Όσο τώρα για το θέμα της θεωρητικής εξέτασης, ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε γνωστό ότι θα αλλάξουν και εκεί πολλά και κατά βάση «η Θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα», είπε και συμπλήρωσε ότι «και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας».
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει και πρόβλεψη για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως για παράδειγμα «ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων».
Ερωτηθείς για τις αυξήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιους σταθμούς διοδίων, εξήγησε ότι πρόκειται για κάτι περιστασιακό, το οποίο συμβαίνει στα πλαίσια της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.
«Όταν μπει το σύστημα σε εφαρμογή, τότε θα φανεί ότι το συνολικό κόστος θα είναι μικρότερο», είπε σχετικά.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά δεκαπενθήμερο. Για το μάθημα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών.

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης για να κοπεί το «λάδωμα»

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης για να κοπεί το «λάδωμα»

Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης.
ti-allazei-sta-diplwmata-odigisis-gia-na-kopei-to-ladwma
 
Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης. 
Η σημαντικότερη αλλαγή είναι ότι ο εξεταστής δεν θα είναι πλέον μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά σε άλλο χώρο, σε ένα control room, όπου από εκεί θα εξετάζει τον υποψήφιο οδηγό.
Όπως τόνισε ο Ν.Μαυραγάνης, στόχος αυτής της αλλαγής είναι «να αποφευχθεί η στρέβλωση μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή», δηλαδή το γνωστό σε όλους φαινόμενο χρηματισμού των εξεταστών.
Δεν σταματόύν εκεί όμως οι αλλαγές. Για να διασφαλιστεί η αδιαφάνεια του νέου τρόπου εξέτασης, προβλέπεται οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο. Μπορεί δηλαδή ένας εξεταστής από τη Χαλκίδα, για παράδειγμα, να εξετάζει μέσω του ειδικού συστήματος έναν υποψήφιο στη Δράμα και το πρόγραμμα αυτό να βγαίνει καθημερινά.
Όσο τώρα για το θέμα της θεωρητικής εξέτασης, ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε γνωστό ότι θα αλλάξουν και εκεί πολλά και κατά βάση «η Θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα», είπε και συμπλήρωσε ότι «και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας».
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει και πρόβλεψη για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως για παράδειγμα «ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων».
Ερωτηθείς για τις αυξήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιους σταθμούς διοδίων, εξήγησε ότι πρόκειται για κάτι περιστασιακό, το οποίο συμβαίνει στα πλαίσια της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.
«Όταν μπει το σύστημα σε εφαρμογή, τότε θα φανεί ότι το συνολικό κόστος θα είναι μικρότερο», είπε σχετικά.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά δεκαπενθήμερο. Για το μάθημα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών.

Ηλεκτρονικά οι πλειστηριασμοί για χρέη στο Δημόσιο από την 1η Μαΐου

Ηλεκτρονικά οι πλειστηριασμοί για χρέη στο Δημόσιο από την 1η Μαΐου


20

Κατατέθηκε η τροπολογία στο σ/ν του υπουργείου Οικονομικών «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις» με τίτλο «Τροποποιήσεις του αρ. 75 του Ν.4270/2014 και τροποποίηση/συμπλήρωση διατάξεων περί πλειστηριασμών».
Με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας:
1. Τροποποιείται το άρθρο 75 τον Ν.4270/2014, σχετικά με την έκθεση επί των φορολογικών δαπανών που συνοδεύει τον κρατικό προϋπολογισμό.
2. Τροποποιούνται και συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ, ν.δ. 356/1974), σχετικά με τους πλειστηριασμούς κινητών και ακινήτων. Ειδικότερα:
  • Ορίζεται ότι οι πλειστηριασμοί διενεργούνται αδαπάνως για το Δημόσιο με ηλεκτρονικά μέσα από πιστοποιημένο για το σκοπό αυτό υπάλληλο τον πλειστηριασμού σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 959 και 998, καθώς και των άρθρων 1001 και επ. τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, όπως εκάστοτε ισχύουν, εφόσον δεν αντίκεινται στις διατάξεις τον ΚΕΔΕ.
  • Προβλέπονται μεγαλύτερες προθεσμίες για την κοινοποίηση στον οφειλέτη τον προγράμματος πλειστηριασμού, την αποστολή στον συμβολαιογράφο που ορίζεται ως υπάλληλος τον πλειστηριασμού των σχετικών εγγράφων, την αναγγελία του επισπεύδοντος Δημοσίου για άλλα χρέη τον οφειλέτη προς αυτό κ.λπ..
  • Καθορίζεται το ελάχιστο περιεχόμενο της περίληψης του προγράμματος πλειστηριασμού, το οποίο δημοσιεύεται αδαπάνως για το Δημόσιο, με επιμέλεια δικαστικού επιμελητή, στην ιστοσελίδα δημοσιεύσεων πλειστηριασμών τον Δελτίου Δικαστικών Δημοσιεύσεων τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών τον Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (αντί της προβλεπόμενης σήμερα δημοσίευσης σε εφημερίδα).
  • Τροποποιείται το άρθρο 61, σχετικά με την κατάταξη του Δημοσίου σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης κινητού ή ακινήτου κατά οφειλέτη του σύμφωνα με τα οριζόμενα άρθρα του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας ή του Πτωχευτικού Κώδικα (σε περίπτωση πτώχευσης τον οφειλέτη), όπως αυτά συμπληρώνονται με τις διατάξεις των άρθρων 176 και 177 του υπό ψήφιση πολυνομοσχεδίου (αλλαγή στη σειρά κατάταξης των γενικών και ειδικών προνομίων και θέσπιση υπερπρονομίου για μη καταβληθέντες μισθούς έως έξι μηνών).
3. Τίθενται μεταβατικού χαρακτήρα διατάξεις, σχετικά με τις κατά τα ανωτέρω τροποποιήσεις και, μεταξύ άλλων ορίζεται ότι, από 1/5/2018, οι διενεργούμενοι κατά ΚΕΔΕ πλειστηριασμοί διεξάγονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα.
Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα επί τον κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης για τους οποίους εφαρμόζονται οι, κατά περίπτωση, διατάξεις του ΚΕΔΕ:
  • Μείωση εσόδων από τη θεσπιζόμενη αλλαγή (υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις) στη σειρά κατάταξης των γενικών και ειδικών προνομίων στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και τον Πτωχευτικό Κώδικα και τη θέσπιση υπερπρονομίου για μη καταβληθέντες μισθούς έως έξι (6) μηνών.
  • Εξοικονόμηση δαπάνης από την αδάπανη δημοσίευση των περιλήψεων των προγραμμάτων πλειστηριασμών στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
  • Αύξηση εσόδων από την διευκόλυνση της διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα.
Το ύψος των ανωτέρω αποτελεσμάτων εξαρτάται από πραγματικές περιστάσεις.

Όλα τα ΕΣΠΑ θα «τρέξουν» το 2018



Εξι προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με συνολικό προϋπολογισμό περί τα 290 εκατ. ευρώ, έχει στα «σκαριά» το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Αυτά θα αρχίσουν να βγαίνουν σταδιακά, μέσα στο 2018, με σκοπό να μην υπερφορτωθεί και μπλοκάρει το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), το οποίο δέχεται τις υποβολές αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους.

Στα σκαριά…

Ηδη έχει προκηρυχθεί η δράση «Επιχειρούμε Εξω», που αναμένεται να ανοίξει στις 18 Ιανουαρίου, ενώ στις επικείμενες δράσεις, οι οποίες είναι υπό σχεδιασμό, σε διάφορα στάδια ωριμότητας, συμπεριλαμβάνονται οι εξής: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός», «Αναβάθμιση υφιστάμενων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του τομέα υπηρεσιών (λιανικό εμπόριο, εστίαση, ιδιωτική εκπαίδευση)», «Ανάπτυξη clusters και meta clusters για τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων αξίας της χώρας» και «Ενίσχυση εμπορικών περιοχών μικρών και μεσαίων πόλεων -Δράση ενίσχυσης της δημιουργίας open malls». Παράλληλα, ανασχεδιάζεται η δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές».
Εκτός από τις παραπάνω, το 2018 αναμένεται η πλήρης υλοποίηση των δράσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ, οι οποίες έχουν ήδη προκηρυχθεί και κλείσει για υποβολή αιτήσεων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι δύο κύκλοι της δράσης «Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», καθώς επίσης τα προγράμματα «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα», «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές», «Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών» και «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ». Επιπλέον, δρομολογείται η υλοποίηση δράσεων ενίσχυσης επιχειρηματικότητας και έξυπνης εξειδίκευσης από τα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα.

Ακτινογραφία

Αναλυτικότερα, ο «Ε.Τ.» παρουσιάζει τα 6 προγράμματα επιχειρηματικότητας που θα «ανοίξουν» μέσα στο 2018:
1 «Επιχειρούμε Εξω»: Η δράση, με συνολικό προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, θα παρέχει επιδότηση έως και 50.000 ευρώ σε ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ήδη εξαγωγική δραστηριότητα, για την περαιτέρω τόνωση της εξωστρέφειάς τους, μέσα από τη συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις που διοργανώνονται στην Ευρωπαϊκή Ενωση και σε τρίτες χώρες. Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων ξεκινάει στις 18 Ιανουαρίου του 2018.
Στο πλαίσιο αυτής, κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να καταθέσει πρόταση χρηματοδότησης με προϋπολογισμό έως 100.000 ευρώ. Εφόσον το ποσοστό της επιδότησης διαμορφώνεται στο 50% του συνολικού κόστους, το ανώτατο ποσό ενίσχυσης που θα λάβει κάθε δικαιούχος δεν θα μπορεί να υπερβεί τις 50.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ανάλογα με τη ζήτηση που θα προκύψει θα αυξηθεί ενδεχομένως ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης.
2 Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Το πρόγραμμα, ύψους 40 εκατ. ευρώ, στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιακής αναβάθμισης των επιχειρήσεων στη χώρα μας. Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου, έμφαση θα δοθεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.
3 Αναβάθμιση υφιστάμενων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του τομέα υπηρεσιών (λιανικό εμπόριο, εστίαση, ιδιωτική εκπαίδευση): Με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, στόχος του προγράμματος είναι η αναβάθμιση υφιστάμενων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του τομέα υπηρεσιών (λιανικό εμπόριο, εστίαση, ιδιωτική εκπαίδευση, π.χ. παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία) γύρω από τις τέσσερις κατηγορίες παρεμβάσεων:
* Εξοικονόμησης ενέργειας.
* Ενσωμάτωσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην παρεχόμενη υπηρεσία.
* Ενίσχυσης της υγιεινής και ασφάλειας των χώρων και
* ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων αναμένεται να καλύπτει το 40% των επιλέξιμων δαπανών, ενώ θα προσαυξάνεται κατά 10%, φτάνοντας στο 50% στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού. Σημειώνεται πως η διάρκεια των επενδυτικών σχεδίων πρέπει να είναι 18-24 μήνες.
4 Ανάπτυξη clusters και meta clusters για τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων αξίας της χώρας: Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης δράσης διαμορφώνεται στα 22,5 εκατ. ευρώ. Στόχος της είναι η ενίσχυση της δημιουργίας και της ανάπτυξης συστάδων ή συμπράξεων επιχειρήσεων ερευνητικών και εκπαιδευτικών οργανισμών.
5 Ενίσχυση εμπορικών περιοχών μικρών και μεσαίων πόλεων – Δράση ενίσχυσης της δημιουργίας open malls: Σκοπός του προγράμματος, ύψους 25 εκατ. ευρώ, είναι η συνεργασία εμπορικών συλλόγων με Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ Α’ βαθμού) για την αναβάθμιση δημόσιων χώρων, προμήθεια εφαρμογών έξυπνης πόλης, εγκαταστάσεων σημείων προώθησης, πληροφόρησης και προβολής προϊόντων και επιχειρήσεων με σκοπό την αύξηση της εμπορικής κίνησης και τη βελτίωση της προσβασιμότητας στις εμπορικές τους περιοχές.
6. Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές: Στελέχη του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης επεξεργάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τον πρώτο κύκλο του προγράμματος. Οπως ανέφεραν στον «Ε.Τ.», επί της ουσίας η δράση θα ανασχεδιαστεί και θα αφορά κυρίως στην προμήθεια εξοπλισμού πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Ο προϋπολογισμός της αναμένεται να αγγίξει τα 100 εκατ. ευρώ.
ΙΩΑΝΝΑ ΦΕΝΤΟΥΡΗ
ifentouri@e-typos.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Κόκκινα δάνεια: Λογαριασμούς στο εξωτερικό δεσμεύουν οι τράπεζες


Κόκκινα δάνεια: Λογαριασμούς στο εξωτερικό δεσμεύουν οι τράπεζες

 0

Στη δέσμευση των λογαριασμών που διατηρούν οφειλέτες στο εξωτερικό καταφεύγουν οι τράπεζες, σε μια προσπάθεια να εισπράξουν μέρος των απαιτήσεων που έχουν από δανειολήπτες, για τους οποίους υπάρχουν σοβαρές υπόνοιες ότι είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές.
της Ευγενίας Τζώρτζη
Την πρακτική αυτή ξεκίνησε πρώτη η Eurobank δεσμεύοντας –σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg– τραπεζικό λογαριασμό στο Βέλγιο, που διατηρούσε γνωστός Ελληνας επιχειρηματίας o οποίος είχε οφειλές προς την τράπεζα ύψους 4,8 εκατ. ευρώ. Ο εν λόγω επιχειρηματίας, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων και διατηρεί δραστηριότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Βέλγιο, είχε σταματήσει να εξυπηρετεί τις οφειλές του εδώ και περίπου πέντε χρόνια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τράπεζας την επίμαχη περίοδο εισέπραξε μερίσματα ύψους 6 εκατ. ευρώ
. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, την ίδια πρακτική θα ακολουθήσει και η Εθνική Τράπεζα, η οποία έχει καταφύγει επίσης στα δικαστήρια ζητώντας να κάνει χρήση της σχετικής δυνατότητας.
Να σημειωθεί ότι τη δυνατότητα αυτή δίνει ο ευρωπαϊκός κανονισμός για την Ευρωπαϊκή Διαταγή Δέσμευσης Τραπεζικού Λογαριασμού, που ισχύει εδώ και περίπου ένα χρόνο και συγκεκριμένα από τις 18 Ιανουαρίου του 2017.
Πρόκειται για τον κανονισμό 655 βάσει του οποίου οι δανειστές μπορούν να επιτύχουν τη δέσμευση τραπεζικών καταθέσεων που διατηρεί ο οφειλέτης τους σε κράτη-μέλη της Ε.Ε. (εξαίρεση αποτελεί η Μ. Βρετανία και η Δανία).
Η νομοθεσία επιτρέπει π.χ. στον Α κάτοικο Ελλάδος, που έχει μια απαίτηση κατά του Β κατοίκου Ελλάδος και ο οποίος διατηρεί μια κατάθεση στη Γερμανία, να δρομολογήσει τη διαδικασία για τη δέσμευση του τραπεζικού λογαριασμού του. Η διαδικασία είναι μονομερής, δηλαδή για την έκδοσή της δεν καλείται προηγουμένως ο οφειλέτης, ο οποίος όμως μπορεί να αμυνθεί εκ των υστέρων μετά δηλαδή τη δέσμευση.
Ο κανονισμός ορίζει ότι κάθε κράτος-μέλος πρέπει να εγκαταστήσει μια κεντρική υπηρεσία η οποία είναι ο αποδέκτης εντολών για τη δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών, τις οποίες θα κοινοποιεί στα πιστωτικά ιδρύματα.
Δανειστές που δεν γνωρίζουν αν ο οφειλέτης τους έχει σε συγκεκριμένο κράτος-μέλος περιουσία, μπορούν να διατυπώσουν σχετικό αίτημα στην κεντρική υπηρεσία η οποία και θα τους ενημερώνει για το αν και πού ο οφειλέτης έχει τραπεζική κατάθεση.
Η παροχή πληροφοριών είναι ένα πολύ σημαντικό μέτρο για την ικανοποίηση αξιώσεων, στον βαθμό που επιτρέπει στον δανειστή να προχωρά στην κατάθεση αίτησης μόνο αν προηγουμένως έχει βεβαιώσει την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη σε συγκεκριμένη χώρα.
Οπως εξηγούν αρμόδια στελέχη, η δέσμευση λογαριασμών σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. δεν είναι διατραπεζική υπόθεση, αφού προϋποθέτει δικαστική απόφαση. Στη χώρα μας αρμόδιος για την έγκριση του αιτήματος είναι ο ειρηνοδίκης ή ο πρωτοδίκης του τόπου έκδοσης της διαταγής δέσμευσης.
Η δέσμευση λογαριασμών Ελλήνων κατοίκων σε χώρες-μέλη της Ε.Ε. θα αξιοποιηθεί από το σύνολο των τραπεζών στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν δραστικότερα το πρόβλημα των κόκκινων δανείων, που φθάνουν τα 100 δισ. ευρώ.
Το θέμα αγγίζει άμεσα αυτούς που θεωρούνται στρατηγικοί κακοπληρωτές, δηλαδή οφειλέτες που έχουν πάψει να αποπληρώνουν τα δάνειά τους στην Ελλάδα και την ίδια στιγμή διατηρούν καταθέσεις στο εξωτερικό.
πηγή: Έντυπη Καθημερινή

Πήρε ΦΕΚ το πρόγραμμα απασχόλησης 20.000 ανέργων με πρώτη πρόσληψη – Τι προβλέπει

Πήρε ΦΕΚ το πρόγραμμα απασχόλησης 20.000 ανέργων με πρώτη πρόσληψη – Τι προβλέπει

 0
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η κ.υ.α. αριθμ. οικ. 526/10/ 2018 σχετικά με το πρόγραμμα επιχορήγησης της πρώτης πρόσληψης μισθωτού-ών από αυτοαπασχολούμενους νέους και επιχειρήσεις νέων, ηλικίας έως 35 ετών.
Το πρόγραμμα παρέχει επιχορήγηση σε αυτοαπασχολούμενους νέους και επιχειρήσεις νέων ηλικίας έως 35 ετών, που δεν απασχολούν και δεν είχαν απασχολήσει στο παρελθόν προσωπικό, για την πρώτη πρόσληψη ανέργων σε θέσεις μισθωτής εργασίας πλήρους απασχόλησης.
Ο ΟΑΕΔ θα επιχορηγήσει το 50% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους 20.000 νέων θέσεων εργασίας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και σε Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα.
Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία νέων θέσεων μισθωτής εργασίας μέσω της ενίσχυσης της νεανικής επιχειρηματικότητας.

Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και σε Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα.

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι:

α. Ατομικοί επιχειρηματίες ηλικίας έως 35 ετών, που δεν απασχολούν και δεν απασχόλησαν οποτεδήποτε στο παρελθόν, προσωπικό.
β. Επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής, που δεν απασχολούν και δεν απασχόλησαν οποτεδήποτε στο παρελθόν, προσωπικό, και στο εταιρικό ή μετοχικό τους κεφάλαιο συμμετέχουν νέοι ηλικίας έως 35 ετών, με ποσοστό άνω του 50% (ατομικά ή αθροιστικά).
γ. Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), που δεν απασχολούν και δεν απασχόλησαν οποτεδήποτε στο παρελθόν, προσωπικό, και στις οποίες την πλειοψηφία των μεριδίων, άνω του 50% (ατομικά ή αθροιστικά), κατέχουν νέοι ηλικίας έως 35 ετών.
Δεν ισχύει ο περιορισμός του ανωτέρω εδαφίου, ως προς την απασχόληση προσωπικού, στην περίπτωση κατά την οποία τα μέλη των Κ.ΑΛ.Ο., απασχολούνται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας,στους ανωτέρω φορείς, όταν η πρώτη πρόσληψη στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος, αφορά σε ωφελούμενο μη μέλος της Κ.ΑΛ.Ο.
Σε περίπτωση κατά την οποία η επιχείρηση επιθυμεί να δημιουργήσει περισσότερες από μία θέσεις απασχόλησης, μπορεί να ενταχθεί για το σύνολο των θέσεων στο πρόγραμμα, εφόσον προβεί σε πρόσληψη του προσωπικού ταυτόχρονα.
Οι δικαιούχοι δύνανται να ενταχθούν στο πρόγραμμα ακόμη και αν συμμετέχουν ή συμμετείχαν σε άλλες επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής, είτε ως φυσικά πρόσωπα, είτε ως νομικές οντότητες, που απασχολούν ή απασχολούσαν κατά το παρελθόν προσωπικό, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους θα είναι έως 50% (ατομικά ή αθροιστικά).


Δεν εντάσσονται:

α. Οι επιχειρήσεις που απασχολούν ή απασχόλησαν προσωπικό κατά το παρελθόν με τον περιορισμό της παραγράφου 1γ του παρόντος.
β. Ατομικοί επιχειρηματίες ηλικίας έως 35 ετών, ως μέλη επιχειρήσεων οποιασδήποτε νομικής μορφής, που στο εταιρικό ή μετοχικό τους κεφάλαιο συμμετέχουν με ποσοστό άνω του 50%, οι οποίες απασχολούν ή απασχόλησαν κατά το παρελθόν προσωπικό.
γ. Επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής, που στο εταιρικό ή μετοχικό τους κεφάλαιο συμμετέχει ως μέλος νέος ηλικίας έως 35 ετών με ποσοστό άνω του 50%, που είτε α) ως ατομικός επιχειρηματίας είτε β) ως μέλος άλλης επιχείρησης οποιασδήποτε νομικής μορφής, στην οποία συμμετέχει ως μέλος στο εταιρικό ή μετοχικό της κεφάλαιο με ποσοστό άνω του 50%, απασχολεί ή απασχόλησε προσωπικό κατά το παρελθόν.
δ. Όλες οι επιχειρήσεις, φορείς, υπηρεσίες και οργανισμοί που διέπονται, όσον αφορά την πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (28 Α’) και του ν. 3812/2009 (234 Α’).
ε. Τα υποκαταστήματα ή τα γραφεία που έχουν την έδρα τους σε χώρα που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι δεν είναι εφικτός ο έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων.
στ. Εξωχώριες εταιρείες όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες διότι δεν είναι εφικτός ο έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων.
ζ. Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
η. Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις ή οι επιχειρήσεις οι οποίες στον χώρο που θα απασχοληθούν το επιχορηγούμενο άτομο (έδρα ή υποκατάστημα) συστεγάζονται με άλλη επιχείρηση.
θ.i. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο Κανονισμός 1407/2013 (άρθρο 1).
ii. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (στην πρωτογενή αλιεία και στην υδατοκαλλιέργεια).
iii. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικώνπροϊόντων (φυτικών και ζωικών).
iv. Τα νυχτερινά κέντρα.
v. Οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου.
vi. Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό.
vii. Οι επιχειρήσεις που η έδρα είναι η οικία του εργοδότη (π.χ. ασφαλιστές, λογιστές, πολιτικοί μηχανικοί, εμπορικοί αντιπρόσωποι κ.λπ.) εκτός των επιχειρήσεων που λόγω της φύσης της δραστηριότητας τους απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της έδρας τους (υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες εκμετάλλευσης ταξί, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι).
Όταν το αντικείμενο εργασιών μιας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος,σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις περιπτώσεις θϊ έως θνϊϊ, η επιχείρηση για να ενταχθεί θα πρέπει να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρει ότι το επιχορηγούμενο άτομο δεν πρόκειται να απασχοληθεί στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών των περιπτώσεων θΐ έως θνΐΐ.

Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι:

Άνεργοι ηλικίας 18 ετών και άνω, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) μηνών πριν από την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2. Οι ωφελούμενοι άνεργοι κατά την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2 πρέπει:
α. Να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.
β. Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής για εξαρτημένη εργασία τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα.

Εξαιρέσεις:

Στο πρόγραμμα δεν εντάσσονται επιχειρήσεις, για άτομα που:
i. θα απασχοληθούν αποκλειστικά, από την 22η ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωινή (λήξη ωραρίου),
ii. είναι εταίροι σε Ο.Ε., Ε.Ε, Ε.Π.Ε και στις Ι.Κ.Ε.,
iii. είναι μέλη των Δ.Σ. στις Α.Ε.,
iv. είναι οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή οι διαχειριστές των επιχειρήσεων [πλην των μελών των Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.) ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους ή μη στο Δ.Σ.].
v. είναι μέλη σε συνεταιρισμούς (πλην των μελών των Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας – Κ.ΑΛ.Ο.),
vi. τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του ν. 2643/1998,
vii. θα απασχοληθούν στο πλαίσιο ένταξης της επιχείρησης σε οποιοδήποτε άλλο καθεστώς ενίσχυσης για την κάλυψη σχετικών συμβατικών της υποχρεώσεων, π.χ. επενδυτικό σχέδιο, το οποίο επίσης επιχορηγεί το μισθολογικό ή/και το μη μισθολογικό κόστος για τα άτομα αυτά,
viii. θα απασχοληθούν από τους δικαιούχους εργοδότες, προκειμένου να διαθέσουν τις υπηρεσίες τους σε άλλον εργοδότη (δευτερογενής ή έμμεσος εργοδότης),
ix. θα απασχοληθούν με έμμισθη εντολή.
Οι ωφελούμενοι του προγράμματος, δεν πρέπει να έχουν απασχοληθεί, κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής από τους δικαιούχους, σε επιχειρήσεις, οποιασδήποτε νομικής μορφής, στις οποίες συμμετέχουν ή συμμετείχαν οι δικαιούχοι, είτε ως φυσικά πρόσωπα, είτε ως νομικές οντότητες, με ποσοστό συμμετοχής έως 50% (ατομικά ή αθροιστικά).
Η διάρκεια του συνολικού προγράμματος ανέρχεται στους δεκαοκτώ (18) μήνες για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας έως 29 ετών και στους δώδεκα (12) μήνες, για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω.
Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ μηνιαίως.
Για κάθε ημέρα απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά, μειώνεται κατά 1/25.
Στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπεριλαμβάνονται οι συνολικές ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι ασφαλιστικές εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη, καθώς και τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα άδειας.
Μετά την δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής – υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr).
Τα υποκαταστήματα ή γραφεία που έχουν την έδρα τους σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση στο ΚΠΑ2 στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει το υποκατάστημα ή γραφείο.
πηγή: www.capital.gr