Σάββατο 2 Ιουνίου 2018

Αλαλούμ με τις βεβαιώσεις συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου

Αλαλούμ με τις βεβαιώσεις συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου





Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς
Πτυχιούχος Οικον. Παν/μίου Πειραιά
Λογιστής - φοροτεχνικός


Μια δυσάρεστη έκπληξη μας επιφύλασσαν οι υπεύθυνοι του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφορικά με τις βεβαιώσεις συντάξεων για το φορολογικό έτος 2017. Πιο συγκεκριμένα, το Γενικό Λογιστήριο ανέβασε νέο αρχείο βεβαιώσεων συντάξεων με διορθωμένα ποσά (σ.σ. οι περιπτώσεις που ελέγξαμε αφορούσαν σε νέο καθαρό φορολογητέο ποσό, ενώ τα ποσά του αναλογούντος και του παρακρατηθέντος φόρου παρέμειναν ίδια). 
Αποτέλεσμα όλης αυτής της τραγελαφικής κατάστασης είναι ότι χιλιάδες φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει τη φορολογική τους δήλωση τις προηγούμενες ημέρες να είναι αναγκασμένοι να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση βάσει των νέων δεδομένων. Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι το βάρος θα πέσει και πάλι στις πλάτες των συναδέλφων λογιστών - φοροτεχνικών, αφού η συντριπτική πλειονότητα των φορολογικών δηλώσεων υποβάλλεται μέσω των λογιστικών γραφείων. 
Ουσιαστικά, μετά από αυτές τις εξελίξεις θα πρέπει να γίνει έλεγχος σε όλες τις υποβληθείσες δηλώσεις που εμπίπτουν σ΄αυτή την κατηγορία φορολογουμένων (σ.σ. αντιπαραβολή των νέων βεβαιώσεων με αυτές που συμπεριλήφθηκαν στις υποβληθείσες φορολογικές δηλώσεις), γεγονός που θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε όλους και κυρίως στους συναδέλφους φοροτεχνικούς, ενώ  ταυτόχρονα θα αναλωθούν για μία ακόμη φορά άσκοπα πολλές εργατοώρες.
Επειδή δεν μπορούμε μονίμως εμείς οι φοροτεχνικοί να εκτελούμε αγόγγυστα όλες αυτές τις εργασίες και να κάνουμε επανελέγχους για πράξεις ή παραλείψεις διαφόρων φορέων του Δημοσίου, θα πρέπει να δοθεί μια λύση άμεσα από τους υπεύθυνους προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες, αλλά κι εμείς οι επαγγελματίες του χώρου που στο κάτω κάτω δεν ευθυνόμαστε. Ας αναλάβουν επιτέλους όλοι τις ευθύνες τους, όπως άλλωστε πράττουμε κι εμείς όλα αυτά τα χρόνια και μάλιστα πολύ συχνά καταβάλλοντας υψηλά πρόστιμα. Δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι γι΄αυτή την κατάσταση που δημιουργήθηκε και ούτε μπορούμε εν μέσω υποβολής φορολογικών δηλώσεων και πλείστων άλλων φορολογικών υποχρεώσεων να ασχολούμαστε επιπροσθέτως και με τέτοιες εργασίες που κονιορτοποιούν κάθε προγραμματισμό εργασιών. 
Κλείνοντας, να τονίσω ότι θα πρέπει να μεριμνήσουν οι υπεύθυνοι να ενημερώσουν δημόσια με σχετική ανακοίνωση για το σφάλμα που προέκυψε προκειμένου οι πολίτες να πράξουν τα δέοντα (δεν είναι δική  μας υποχρέωση η ενημέρωση των πολιτών). 

Υ.Γ. Δεν γνωρίζουμε αν το πρόβλημα ισχύει και για τις βεβαιώσεις αποδοχών από το Γ.Λ.Κ. 

https://www.taxheaven.gr

Παράταση μέχρι τις 15 Ιουνίου για την υποβολή στοιχείων του 2018, από τα Δηλούντα Ελληνικά Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, στο πλαίσιο ανταλλαγήες πληροφοριών

Παράταση μέχρι τις 15 Ιουνίου για την υποβολή στοιχείων του 2018, από τα Δηλούντα Ελληνικά Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, στο πλαίσιο ανταλλαγήες πληροφοριών




Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση της ΑΑΔΕ με την οποία τροποποιείται η  ΠΟΛ 1130/04.08.2017 (Β΄ 3087) απόφασης Διοικητή ΑΑΔΕ «Καθορισμός της αρμόδιας κατ' ανάθεση αρχής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 4170/2013 (Α΄ 163) και της παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν. 4428/2016 (Α΄ 190), και εξειδίκευση των υποχρεώσεων των Δηλούντων Ελληνικών Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων ως προς το χρόνο και τον τρόπο υποβολής των στοιχείων και λοιπών θεμάτων σχετικά με την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών χρηματοοικονομικών λογαριασμών δυνάμει της περίπτ. Γ΄ της παρ. 7 του άρθρου 9 του ν. 4170/2013 και της παρ. 5 του άρθρου πέμπτου του ν. 4428/2016


Δείτε την ΠΟΛ.1102/2018 και την κωδικοποιημένη ΠΟΛ.1130/2017 




https://www.taxheaven.gr

Φορολογικές Δηλώσεις 1933/1934 (Αναλυτικές οδηγίες συμπλήρωσης) - «GDPR» στις Εφορίες το έτος 1930.

Φορολογικές Δηλώσεις 1933/1934 (Αναλυτικές οδηγίες συμπλήρωσης) - «GDPR» στις Εφορίες το έτος 1930.



Φορολογικές Δηλώσεις 1933/1934 (Αναλυτικές οδηγίες συμπλήρωσης) -  «GDPR» στις Εφορίες το έτος 1930.


«Μικρά Κατάστιχα» από την Ιστορία της Λογιστικής, της Φορολογίας & του Εμπορίου.

Κωνσταντίνος Ιωαν. Νιφορόπουλος
Ορκωτός Ελεγκτής – Λογιστής

1)    Η φορολογία της εποχής και τα πρώτα «Λογιστικά Γραφεία»  στην Ελλάδα (1920) .

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864 – 1936), ο μεγαλύτερος πολιτικός της νεότερης Ελλάδας, δέσποσε στην πολιτική ζωή της χώρας από το 1910 έως το 1936. Η πολιτική του δράση προκάλεσε εντονότατα πάθη για πολλά χρόνια και αποτυπώνονται στις έννοιες «Βενιζελισμός» και «Αντιβενιζελισμός». Διετέλεσε επτά φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας, συνολικά επί δώδεκα χρόνια και πέντε μήνες.



Η ιστορία της σύγχρονης ελληνικής φορολογικής πολιτικής αρχίζει ουσιαστικά το 1919  και  βασίστηκε σε τρεις νόμους:
α) περί φορολογίας των καθαρών εισοδημάτων(νόμος 1640 - ΕτΚ αρ. 4 – 9/1/1919 )  )
β) περί φορολογίας των κληρονομιών, δωρεών προικών και κερδών λαχείων (νόμος 1641 - ΕτΚ αρ. 4 – 9/1/1919).
γ) περί φορολογίας της αυτομάτου υπερτιμήσεως της ακίνητου ιδιοκτησίας, (νόμος 1642- ΕτΚ αρ. 12 – 19/1/1919 ). 

Tα εισοδήματα κατατάσσονταν σε επτά φορολογητέες κατηγορίες : Α΄ εξ οικοδομών, Β΄ εκ γαιών, Γ΄ εκ κινητών αξίων, Δ΄ εξ εμπορικών και βιομηχανικών επιχειρήσεων, Ε΄ εκ γεωργικών επιχειρήσεων, ΣΤ΄ εκ μισθωτών υπηρεσιών , Ζ΄ εκ υπηρεσιών  ελευθέριων επαγγελματιών . 






Σε πρώτη φάση για τον υπολογισμό του φόρου σε κάθε μία εφαρμοζόταν ένας ενιαίος φορολογικός συντελεστής επί των καθαρών εισοδημάτων,  ανεξαρτήτως του ύψους  του εισοδήματος.

Ανά πηγή ο συντελεστής φορολογίας είχε ως εξής :  Α΄ = 12%, Β΄ = 10% , Γ΄ = 8%, Δ΄ = 6%, Ε΄ = 6%, ΣΤ΄ = 4%, Ζ΄ = 4% .

Σε δεύτερη φάση όλα τα έσοδα από κάθε κατηγορία αθροίζονταν και φορολογούνταν με προοδευτικό φορολογικό συντελεστή ( « Συνθετικός συμπληρωματικός φόρος επί της συνολικής καθαράς προσόδου » ). 

Η κλίμακα του «Συνθετικού συμπληρωματικού φόρου» το έτος 1933  είχε ως εξής :  





[ Σημειώνεται ότι η εφημερίδα την εποχή εκείνη, ετιμάτο 10 λεπτά ]

Πρώτη φορά αναγνωρίζονται επίσημα ιδιωτικά
 «Λογιστικά Γραφεία», ως «γραφεία συντάξεως φορολογικών δηλώσεων», με το Ν. 1944/1920  [ Μεταξύ των «αδειούχων» ήταν  Δικηγόροι και Ιερείς ]

Αμοιβές Σύνταξη φορολογικής δήλωσης:
 Αμοιβή 1 δραχμή και εφόσον το φορολογητέο εισόδημα του φορολογούμενου υπερβαίνει τις 10.000 δραχμές, η αμοιβή θα αυξάνεται κατά 1 δραχμή ανά 10.000, μη δυνάμενη να υπερβεί τις 50 δραχμές.

Σημειώνεται ότι η εφημερίδα την εποχή εκείνη, ετιμάτο 10 ή 15 λεπτά. Άρα χρησιμοποιώντας την αναλογία της αξίας της εφημερίδας (1,5 ευρώ σήμερα), μπορούμε να πούμε ότι η αξία της 1 δραχμής τότε, σήμερα είναι: 10-15 ευρώ (περίπου).

[ Δείτε αναλυτικά το άρθρο : Τα πρώτα «Λογιστικά Γραφεία» στην Ελλάδα (1920). [Δικηγόροι και Ιερείς μεταξύ των «αδειούχων»  Κατηγορίες γραφείων και δικαιούχοι «εξασκήσεως του επαγγέλματος», κ.λπ ]

2)    Οδηγίες για την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης « Συνολικής Καθαράς Προσόδου» ( Σημερινό έντυπο Ε1 ) .
[ Τεκμήρια – Αφορολόγητα – Προστατευόμενα μέλη - Δόσεις ].

ΟΔΗΓΙΑΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΣ

1.    Ο συνθετικός φόρος επιβάλλεται επί του συνόλου των καθαρών προσόδων εκάστου φυσικού  προσώπου και της εκκειμένης κληρονομίας.

2.   
 Ως φορολογητέα θεωρείται η πρόοδος του προηγούμενου οίκον.  έτους, το τέστι  δια το 1932-33 τοιαύτη πρόσοδος θα είναι η από 1 Απριλίου 1931 μέχρι 31 Μαρτίου 1932.

3.    Ο προσδιορισμός της φορολογητέας συνολ. προσόδου γίνεται κατά δυο τρόπους :
α΄) Προσδιορίζεται η πραγματική συνολική πρόσοδος
β΄) Προσδιορίζεται η τεκμαρτή συνολική πρόσοδος
Φορολογείται δε εκ η των δυο αυτών προσόδων ή μεγαλύτερα ως ακολούθως :

4.    Φορολογία επί τη βάσει της πραγματικής καθαράς προσόδου
Αυτή εφαρμόζεται μόνον οσάκις η πραγματική καθαρά πρόσοδος, ως εξάγεται εκ των ακολούθων στοιχείων, είνε ανωτέρα της επί τη βάση των τεκμηρίων προκυπτούσης.

Εν  τη δηλώσει θ’ αναγραφή διακεκριμμένως πάσα πρόσοδος του φορολογουμένου έτι δε και οι πραγματοποιηθείσαι εν τη αλλοδαπή .
Επίσης θα περιλάβη και όσας προσόδους ειδικαί διατάξεις καθορίζουσι, δια την φορολογίαν του συνθετικού, τεκμαρτώς π.χ πρόσοδον υποκειμένων είς τέλος επιτηδεύματος καθώς και την καθαράν πρόσοδον εκ σταφίδος, ελαίων, καπνού και δασικών προϊόντων.
Η συνολική καθαρά πρόσοδος της συζύγου προστίθεται εις την του συζύγου όστις φορολογείται δια το άθροισμα αμφοτέρων.
Εκ της ως άνω προκυπτούσης προσόδου αφαιρούνται δραχμαί 3600 δι΄ έκαστον των εις βάρος του φορολογουμένου συνοικούντων προσώπων.
Τοιαύτα πρόσωπα κατά νόμον είναι η σύζυγος εν πάση περιπτώσει εκ δε λοιπων μήτηρ, ο πατήρ, αι άγαμοι θυγατέρες και αδελφαί, τα ανήλικα ή ανίκανα προς εργασίαν τέκνα και οι ανήλικοι αδελφοί αμφοτέρων των συζύγων, πάντες ούτοι, εκτός της συζύγου, μόνον εφ’ όσον ουδεμίαν έχουσιν ιδίαν πρόσοδον.
Ο επί της υπολοίπου δε φορολογητέας συνολικής προσόδου συνθετικός φόρος υπολογίζεται συμφώνως προς την κλίμακα της 3ης σελίδος. [ Βλέπε ανωτέρω ( παρ. 1 ) ]

5.    Φορολογία επί τη βάσει της τεκμαιρομένης  συνολικής προσόδου (Τεκμήρια!!)

 Εάν τα ανωτέρω εισοδήματα του φορολογουμένου είναι κατώτερα της προκυπτούσης προσόδου επί τη βάσει τεκμηρίων, τότε ο φορολογούμενος θα δηλώση την ούτω προκύπτουσαν πρόσοδον.

Ως τεκμήριον δια τον υπολογισμόν της φορολογητέας συνολικής προσόδου λαμβάνονται :

α΄) Το ενοίκιον της κατοικίας του φορολογουμένου

β΄) Τα τυχόν χρησιμοποιούμενα υπ’ αυτού αυτοκίνητα, μηχανοκίνητοι άκατοι ή θαλαμηγοί

Προς υπολογισμόν του τεκμηρίου των ενοικίων αθροίζονται τα υπό του φορολογουμένου καταβαλλόμενα ενοίκια άπασων των κατοικιών, επαύλεων, παραρτημάτων ( γκαράζ, σταύλων, κλπ ) ή άλλων διαμερισμάτων κειμένων εν τη αυτή πόλει ή εις διαφόρους τοιαύτας. Επί ιδιοκατοικουμένων κατά τους κανόνες της φορολογίας οικοδομών.

Το άθροισμα των κατά τα ανωτέρω ενοικίων χρησιμεύει εις βάσεις δια τον υπολογισμών της φορολογητέας συνολικής καθαράς προσόδου εξευρισκομένης ως ακολούθως :
   
Επί αθροίσματος ετησίων ενοικίων
ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΟΔΟΣ
Επί οικοδομών υπό Ενοικιοστάσιον
Επί οικοδομών υπό ελευθέραν μίσθωσιν ή ιδιοκατοικουμένων
Μέχρις 120.000
το πενταπλάσιον

το τριπλάσιον
Από 120.001-150.000
το πενταπλάσιον

το τετραπλάσιον
Από 150.001-180.000
το πενταπλάσιον

το πενταπλάσιον
Από 180.001-250.000
το εξαπλάσιον

το εξαπλάσιον
Από 250.001και άνω
το  επταπλάσιον

το επταπλάσιον



Επί των είς ξενοδοχεία μετά φαγητού ή οικοτροφεία προς εξεύρεσιν του τεκμαρτού εισοδήματος, το τυχόν μετά τροφής συμπεφωνημένου ενοικίου περιορίζεται εις το ήμισυ τριπλασιαζόμενον είτα προς προσδιορισμόν της φορολογητέας ετήσιας τεκμαρτής καθαράς προσόδου.

Το τεκμαρτόν εισόδημα περιορίζεται κατά είκοσι τοις εκατόν οσάκις ο φορολογούμενος χρησιμοποιεί την κατοικίαν του και προς εξάσκησιν του επαγγέλματος του ( εμπορικής επιχειρήσεως ή ελευθερίου επαγγέλματος ) μη διατηρών δια τον σκοπόν τούτον έτερον γραφείον ή διαμέρισμα εν τη αυτή πόλει.

Είς τη κατά τ΄ ανωτέρω πρόσοδον προστίθεται τεκμαιρόμενη πρόσοδος δι’ έκαστον χρησιμοποιούμενον αυτοκίνητον οριζομενη είς :

•    Δρχ. 30.000    αν η αξία του αυτοκινήτου είνε κατωτέρα των 100.000 δρχ. και οδηγήται τούτο υπό του φορολογουμένου.

•    Δρ. 50.000     δια το αυτής αξίας αυτοκίνητον αν οδηγήται υπό εμμίσθου οδηγού  (σοφέρ).

•    Δρχ. 50.000   αν η αξία του αυτοκινήτου είναι ανωτέρα των 100.000 δρχ. και αν οδηγήται  ταούτο υπό του φορολογουμένου

•    Δρχ. 100.000    Δια το αυτής αξίας αυτοκίνητον αν οδηγήται υπό εμμίσθου οδηγού.

Ωσαύτας προστίθεται τεκμαρόμενη πρόσοδος δραχμών 50.000 δι΄έκαστην διατηρούμενην υπό του φορολογουμένου μηχανοκίνητον άκατον δυνάμεως 20 τουλάχιστον πραγματικών ίππων και δραχμαί 100.000 δι΄έκαστην θαλαμηγόν.

Τα τεκμήρια φυσικά και ήταν μαχητά... πότε όμως και σε ποιες περιπτώσεις ;

Η εγκύκλιος του Υπ.Οικονομικών δίνει την απάντηση :










6.    Καταβολή του φόρου
Ο φόρος καταβάλλεται εις τέσσαρας δόσεις.
 Η πρώτη συν τη δηλώσει , η Δευτέρα εντός του Ιουλίου, η Τρίτη εντός του Οκτωβρίου και η τέταρτη εντός του Δεκεμβρίου 






 



( Εφημερίδα « Εμπρός » 15/4/1930 )



3)    Φορολογικές Δηλώσεις του Ελευθερίου Βενιζέλου ( Οικον. έτος 1933/1934 ) – Προς τον Οικον. Έφορον Ε’ Αθηνών .
( Πηγή : Μουσείο Μπενάκη ~ Αρχείο Ελευθερίου Βενιζέλου )


α) Δήλωση « Συνολικής Καθαράς Προσόδου» ( Σημερινό έντυπο Ε1 ) 
 













β) Δήλωση « Εισοδήματος Οικοδομής » ( Σημερινό έντυπο Ε2 και Πίν.  Δ2 του έντυπου Ε1 ) 
[ Επιβαρύνονταν με : Κύριο φόρο, Αναγ. Δανείου, Δημοτικό, Οδοστρωμάτων, Οδοποιίας, .. ]
 



 




γ) Δήλωση « Εισοδημάτων  εκ κινητών αξιών Αλλοδαπής Προέλευσης » ( Σημερινό έντυπο Ε1 - Πίν. Δ1 )  



 



4)    «GDPR» ( Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ) στις Εφορίες  εν έτει 1930 .

Ο GDPR (General Data Protection Regulation General Data Protection Regulation )- «Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων» [Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016], αφορά στην διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντικαθιστά την προηγούμενη Νομοθεσία «Οδηγία 95/46/ΕΚ». Η (προηγούμενη) Οδηγία είχε ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το Ν. 2472/1997 .

Όμως πολύ νωρίτερα ( το έτος 1930 )  στην Ελλάδα, το Υπουργείο Οικονομικών με σχετική εγκύκλιο προς τις Εφορίες έθετε κανόνες απορρήτου και επέβαλε μέτρα προστασίας των « Προσωπικών Δεδομένων» ( Φορολογικές Δηλώσεις ), όριζε διαδικασίες και υπεύθυνο τήρησης……………




( Εφημερίδα « Σκρίπτ » 17/5/1930 )

Και η πάντα επίκαιρη ανακοίνωση του Υπ.Οικονομικών : 




(Εφημερίδα Οικονομικός Ταχυδρόμος 20 Απριλίου 1930)




https://www.taxheaven.gr

Τριπλές εισφορές τον Ιούνιο για 500.000 ασφαλισμένους

Τριπλές εισφορές τον Ιούνιο για 500.000 ασφαλισμένους

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Τρεις πληρωμές εντός του Ιουνίου θα κληθούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν μισό εκατομμύριο ασφαλισμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι ή αγρότες, καθώς η διοίκηση του ΕΦΚΑ αποφάσισε να δώσει παράταση έως τις 8 Ιουνίου για την πληρωμή των εισφορών Απριλίου. Αυτό σημαίνει πως εντός του Ιουνίου οι ασφαλιστικές υποχρεώσεις των μη μισθωτών διαμορφώνονται ως εξής:
• Εως 8/6 θα πρέπει να πληρωθούν οι εισφορές Απριλίου 2018.
• Εως 30/6 θα πρέπει να πληρωθεί η 2η δόση για όσους έχουν χρεωστικό υπόλοιπο από τον μεγάλο συμψηφισμό των εισφορών του 2017.
• Εως 30/6 θα πρέπει (αν δεν πάρουν παράταση) να πληρωθούν οι εισφορές Μαΐου 2018. Να σημειωθεί εδώ ότι ενώ η παράταση δόθηκε την περασμένη Τετάρτη, τα ειδοποιητήρια αναρτήθηκαν στον ιστότοπο του ΕΦΚΑ μόλις χθες. Οσο για τα δικαιώματα και ευεργετήματα που συνδέονται με την καταβολή των εισφορών (ρυθμίσεις, ασφαλιστική ενημερότητα, ασφαλιστική ικανότητα) παραμένουν ενεργά μέχρι τη λήξη της παράτασης.
Η πληρωμή των τρεχουσών εισφορών Απριλίου θα έπρεπε να γίνει έως τις 31/5, όμως, επειδή συνέπεσε με την 1η δόση του μεγάλου συμψηφισμού, αποφασίστηκε να δοθεί παράταση και να μη συσσωρευτούν πολλές ασφαλιστικές υποχρεώσεις στην ίδια χρονική στιγμή. Υπενθυμίζεται πως οι εισφορές Μαρτίου θα έπρεπε να πληρωθούν έως τις 18 Μαΐου.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα, παρατείνεται έως τις 8 Ιουνίου και η υποβολή αίτησης συμψηφισμού του ποσού προς επιστροφή με τρέχουσες εισφορές, όπως αυτό προέκυψε από την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017.
Έντυπη

Πώς η Ισπανία ετοιμάζεται να «σκοτώσει» την Airbnb 0

Πώς η Ισπανία ετοιμάζεται να «σκοτώσει» την Airbnb

 0
Η Ισπανία μπορεί να είναι ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, αλλά πλέον πολλοί άνθρωποι στις μεγαλύτερες πόλεις της έχουν εξεγερθεί με τις ενοικιάσεις τύπου Airbnb. Και τώρα, τα δημοτικά συμβούλια τους αναλαμβάνουν δράση.
Η Airbnb και άλλοι παρεμφερείς ιστότοποι μίσθωσης έχουν εδώ και χρόνια αναπτυχθεί πολύ μεταξύ των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, αλλά στην Ισπανία καταγγέλλονται ως προβληματικοί παράγοντες.
Άπληστοι ιδιοκτήτες εκτοπίζουν μακροχρόνιους μισθωτές για να εισπράξουν ευκαιριακά από την την τουριστική ροή και οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ωθούν σε τεράστια ύψη τις τιμές των ενοικίων.  
Με την εισαγωγή πολλών νέων κανόνων, ο δήμος της Μαδρίτης σκοπεύει να καταστήσει αδύνατο για τις εταιρείες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης να μπορούν να ενοικιάσουν το 95% των διαμερισμάτων στην ισπανική πρωτεύουσα μέχρι το τέλος του έτους.  
Για να λάβει κανείς μια άδεια ενοικίασης σε τέτοια διαδικτυακή πλατφόρμα, θα πρέπει να αποδείξει πως η ιδιοκτησία του έχει ξεχωριστή είσοδο από το υπόλοιπο του κτιρίου – μια κατάσταση που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αδύνατο να βρεθεί.  
Οι ιδιοκτήτες που ενοικιάζουν την κύρια κατοικία τους για λιγότερο από τρεις μήνες το χρόνο θα απαλλάσσονται από αυτή την αυστηρή και πολύ περιοριστική προϋπόθεση.
«Γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια πολύ περιοριστική προϋπόθεση και αυτή είναι η πρόθεσή μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος της πόλης της Μαδρίτης για την αειφόρο αστική ανάπτυξη, Χοσέ Μανουέλ Κάλβο. Και αυτό δείχνει ξεκάθαρα τις διαθέσεις της πόλης εναντίον της Airbnb.   
Ο ίδιος δήλωσε ότι ορισμένες γειτονιές της Μαδρίτης έχουν φτάσει στο ίδιο επίπεδο κορεσμού με τη Βαρκελώνη, όπου η έκρηξη των ενοικιαζόμενων σπιτιών σε Airbnb έχει εξαντλήσει τη στεγαστική δυνατότητα της πόλης και εκτόξευσε τα ενοίκια, πυροδοτώντας αντιδράσεις και διαδηλώσεις εναντίον των τουριστών.
Υπάρχουν σήμερα περίπου 9.000 διαμερίσματα στη Μαδρίτη που ενοικιάζονται στους τουρίστες, έξι έως επτά φορές περισσότερα από ό, τι το 2013, δήλωσε ο Κάλβο. Από αυτά, περίπου 2.000 λειτουργούν χωρίς άδεια.
Σε ορισμένα κτίρια οι ιδιοκτήτες έχουν εκδιώξει όλους τους κατοίκους της περιοχής για να ενοικιάσουν τα διαμερίσματά τους στους τουρίστες για περισσότερα χρήματα.  
«Οι συνέπειες είναι ότι αυτές οι γειτονιές τελικά εκκενώνονται σταδιακά και αυτό πρέπει να αποφευχθεί. Υπάρχει ακόμα χρόνος», λέει η δημοτική αρχή.
Το Δημαρχείο της Μαδρίτης, τον Ιανουάριο, σταμάτησε να εκδίδει νέες άδειες για τουριστικά διαμερίσματα και μόνο σχεδιάζει θα ξαναρχίσει την έκδοση αδειών αφού τεθεί σε ισχύ το νέο σύστημα.   Άλλες πόλεις στην Ισπανία αντιμετωπίζουν επίσης αύξηση του αριθμού των βραχυπρόθεσμων ενοικίων που απειλούν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Στο μεσογειακό λιμάνι της Βαλένθια, ο αριθμός των διαμερισμάτων που προσφέρονται, αυξήθηκε κατά 30% από το 2016.
Ενώ η κατάσταση δεν είναι τόσο κρίσιμη όσο στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη, ο αριστερός δήμαρχος της πόλης θέλει να εγκριθούν μια σειρά νέων κανονισμών μέχρι τον Ιούλιο.
«Φαίνεται σημαντικό να έχουμε κανόνες που θα συμβάλουν στην ανάγκη των πόλεων να διατηρήσουν το πνεύμα των γειτονιών τους χωρίς να γίνουν θεματικά πάρκα», δήλωσε ο συντονιστής της οικονομικής ανάπτυξης της πόλης, Χούλιο Όλμος.   
Το σχέδιο είναι να εφαρμοστούν οι ίδιοι νόμοι που ρυθμίζουν και τα ξενοδοχεία. Στην πράξη, σύμφωνα με τους νέους κανόνες, μόνο τα διαμερίσματα στο ισόγειο ή στον πρώτο όροφο θα μπορούν να νοικιάζονται νομίμως στους τουρίστες.  
Στο παλαιό κέντρο της πόλης η νομοθεσία θα είναι ακόμη πιο αυστηρή. Εκεί, οι άδειες θα χορηγηθούν μόνο σε διαμερίσματα σε κτίρια ειδικά σχεδιασμένα για ενοικιάσεις διακοπών.
Για να διασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων, η Μαδρίτη και η Βαλένθια σχεδιάζουν να ακολουθήσουν το μοντέλο της Βαρκελώνης.
Η πόλη της Καταλονίας απασχολεί 40 άτομα που έχουν επιφορτιστεί με τη διεξαγωγή ελέγχων σε χώρους ενοικίασης διακοπών, προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι οι ιδιοκτησίες διαθέτουν τις κατάλληλες άδειες.
Από τα μέσα του 2016 έως τα μέσα του 2017 το Δημαρχείο της Βαρκελώνης διέταξε το κλείσιμο περισσότερων από 2.300 ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων.
Λιγότερο από 750 έχουν τηρήσει την εντολή, ενώ έχουν ξεκινήσει νομικές διαδικασίες εναντίον εκείνων που εξακολουθούν να αντιστέκονται. Η Airbnb έχει, ωστόσο, αφαιρέσει 1.500 διαφημίσεις για διαμερίσματα χωρίς άδεια, συμβάλλοντας στην επιστροφή των ακινήτων στην κανονική αγορά ενοικίασης.
Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, πρωτεύουσα του μεσογειακού τουριστικού προορισμού των Βαλεαρίδων Νήσων, προχωράει ακόμη πιο αυστηρά και είναι έτοιμη να απαγορεύσει σχεδόν όλες τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ιδιωτικών κατοικιών όπως αυτές της Airbnb.  
Η έλλειψη διαμερισμάτων ανάγκασε ορισμένους ντόπιους και εποχικούς εργαζόμενους να ζουν σε φορτηγά και κάμπινγκ το καλοκαίρι επειδή δεν μπορούν να βρουν οικονομικά προσιτή στέγη.
Οι μονοκατοικίες θα είναι διαθέσιμες προς ενοικίαση για τουρίστες μόνο εάν βρίσκονται κοντά στο αεροδρόμιο, σε βιομηχανικές περιοχές ή σε κτίρια που δεν προορίζονται για οικιακή χρήση.
Με πληροφορίες από France24-πηγή: www.lifo.gr

Έρχεται «ψαλίδι» στην χρήση μετρητών. Αλλαγές και για τους εμπόρους που έχουν POS

Έρχεται «ψαλίδι» στην χρήση μετρητών. Αλλαγές και για τους εμπόρους που έχουν POS

 0
Όπως είναι γνωστό από τη Δευτέρα 4 Ιουνίου τα μετρητά που θα μπορούν να «σηκώσουν» οι πολίτες θα φθάνουν τις 5.000 ευρώ το μήνα ανά τράπεζα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.
Ταυτόχρονα υπάρχουν σκέψεις να χαμηλώσει το όριο των συναλλαγών που μπορούν να γίνονται με μετρητά.Σύμφωνα με πληροφορίες στο ΥΠΟΙΚ υπάρχει ανησυχία πως με την αύξηση της κυκλοφορίας μετρητών στην αγορά είναι πιθανόν να αυξηθούν τα κρούσματα μαύρων συναλλαγών. Γι αυτό και εξετάζεται το ενδεχόμενο να χαμηλώσει το όριο των συναλλαγών που μπορούν να γίνονται με μετρητά στα 200 ή 300 ευρώ. Υπενθυμίζεται πως σήμερα το όριο είναι στα 500 ευρώ.
Εντωμεταξλυ οι αρχές διαπίστωσαν ότι πολλοί καταστηματάρχες και επαγγελματίες έκαναν περισσότερα παζάρια με τους πελάτες τους προκειμένου να πληρωθούν με μετρητά και να μην κόψουν καθόλου απόδειξη ή να κόψουν απόδειξη για πολύ μικρότερο ποσό.
Από τις 650.000 επιχειρήσεις που έχουν POS περίπου το 30% δεν το χρησιμοποιούν.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζει και άλλα μέτρα για να επεκτείνει τη χρήση πλαστικού χρήματος αλλά κυρίως να βάλει φρένο στη φοροδιαφυγή μέσω της μη έκδοσης αποδείξεων.
Tέτοια μέτρα θα μπορούσαν να είναι τα εξής:
Οι επιχειρήσεις να είναι υποχρεωμένες να πραγματοποιούν ένα μέρος του ετήσιου τζίρου τους π.χ. το 40%, μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών και POS.
Οι επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που εντοπίζονται με πολύ χαμηλές πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών, θα παρακολουθούνται και θα μπαίνουν αμέσως στη λίστα φορολογικού ελέγχου.
Βασικό εργαλείο για τους ελέγχους που σχεδιάζει να πραγματοποιήσει η ΑΑΔΕ αποτελεί το νέο έντυπο Ε3 της φορολογικής δήλωσης όπου οι επιχειρήσεις δηλώνουν το POS που διαθέτουν καθώς και τον επαγγελματικό τους λογαριασμό.
Ειδικά για τον επαγγελματικό λογαριασμό, αναμένεται να καθοριστεί συγκεκριμένη προθεσμία προκειμένου οι επαγγελματίες που υποχρεωτικά δέχονται πληρωμές μέσω POS να δηλώσουν στο Taxisnet τον επαγγελματικό λογαριασμό στον οποίο καταλήγουν τα έσοδα από τις πληρωμές που γίνονται με πλαστικό ή ηλεκτρονικό χρήμα.
πηγή: www.aftodioikisi.gr

Η εξέλιξη της υποβολής των δηλώσεων. (02/06/2018) 0

Η εξέλιξη της υποβολής των δηλώσεων. (02/06/2018)

 0
Με χαλαρούς ρυθμούς εξελίσσεται η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και την εβδομάδα που πέρασε, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ.




 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ 2018
(ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2017) 

ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ Μ.Ο   ΥΠΟΒΟΛΩΝ            (1)% ΕΠΙ ΣΥΝΟΛΟΥ  (2)ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
(3)
ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΛΗΞΗ (4)Μ.Ο ΦΟΡΟΥ ΧΡΕΩΣΤΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ (5)
28.404
δηλώσεις/ημέρα
22,81%
29 ημέρες
169.014 ημερησίως
706,98 €
  1. Με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ μέχρι 01/06/2018 από τις 19/04/2018
  2. Κατ’ εκτίμηση % επί συνόλου δηλώσεων 6,35 εκατ. που πιθανόν να υποβληθούν
  3. Μέχρι τη καταληκτική ημερομηνία 30/06/2018
  4. Μέχρι 30/06/2018, με την εκτίμηση της υποβολής 6,35 εκατ. δηλώσεων
  5. Με βάση την εκκαθάριση των χρεωστικών δηλώσεων μέχρι 01/06/2018 01:05πμ
 Στατιστικά στοιχεία εκκαθαρισμένων δηλώσεων 2018.
3
Συγκριτικά 2016-2017-2018
02/06/2016: Υποβληθείσες δηλώσεις 2.138.450 από 05/04/2016
(Ποσοστό επί των συνολικών που υποβλήθηκαν: 34,93%)

02/06/2017: Υποβληθείσες δηλώσεις 1.916,674 από 06/04/2017(Ποσοστό επί συνολικών που υποβλήθηκαν: 30,70%)01/06/2017: Υποβληθείσες δηλώσεις 1.448.601 από 19/04/2017(Ποσοστό επί αναμενόμενων που θα υποβληθούν: 22,81%)
Συγκριτικά 2017-2018
Μ.Ο φόρου 2017: 788,65€   
Μ.Ο φόρου 2018: 706,98€Υποβολές εντύπων Ε3 2017-2018
2017: 294.038 – 15,44% επί συνόλου δηλώσεων που έχουν εκκαθαριστεί
2018: 169.503 – 11,77% 
επί συνόλου δηλώσεων που έχουν 
εκκαθαριστεί
Σχόλιο
Το χαρακτηριστικό συγκριτικό στοιχείο αυτής εβδομάδας, σε σχέση με τη προηγούμενη, είναι η επιβράδυνση του ημερήσιου Μ.Ο. υποβολής των δηλώσεων φυσικών προσώπων και η συνεχιζόμενη καθυστέρηση υποβολής του νέου εντύπου Ε3 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η σημαντική δε αύξηση του Μ.Ο ημερήσιων αναγκαίων υποβολών μέχρι την καταληκτική ημερομηνία, σε συνάρτηση με τα προβλήματα που ήδη παρουσιάζονται στο taxisnet, μας προϊδεάζει για την αδυναμία του συστήματος  να δεχθεί μέχρι τις 30/06, τον εναπομείνοντα όγκο των φορολογικών δηλώσεων.

ΑΑΔΕ: 8 νέες e-εφαρμογές για τη φοροδιαφυγή

ΑΑΔΕ: 8 νέες e-εφαρμογές για τη φοροδιαφυγή

111
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
ΑΑΔΕ: 8 νέες e-εφαρμογές για τη φοροδιαφυγή
Του Σπύρου Δημητρέλη
 
Δέκα νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογούμενων έχει δρομολογήσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Όπως προκύπτει από το περιεχόμενο του επιχειρησιακού σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2018 έρχονται παρεμβάσεις "ηλεκτρονικού τύπου" για σειρά από συναλλαγές και πεδία φορολόγησης.
Ειδικότερα έχει δρομολογηθεί η δημιουργία:
 
-ηλεκτρονικής εφαρμογής για την παρακολούθηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων μέσω διαδικτυακών πλατφορμών διαμοιρασμού (π.χ. AirBnB).  Οι φορολογικές αρχές θα παρακολουθούν μέσω της εφαρμογής και των στοιχείων που θα δηλώνουν σε αυτήν οι ιδιοκτήτες τη σχετική δραστηριότητα και θα προβαίνουν σε ελέγχους και διασταυρώσεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Ήδη η ΑΑΔΕ έχει πραγματοποιήσει σε πιλοτική βάση ελέγχους για τον εντοπισμό αδήλωτων μισθώσεων μέσω εφοριακών που προσποιούνται τους ενδιαφερόμενους πελάτες
- εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων Φόρου Χρηματικής Δωρεάς/Γονικής Παροχής. Από την εφαρμογή θα μειωθεί η γραφειοκρατία και το διοικητικό κόστος υποβολής και υποδοχής δηλώσεων 
 
-συστήματος ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση από το 2019 και σε καθολική βάση από το 2020. Με τη δημιουργία του ηλεκτρονικού τιμολογίου θα καταπολεμηθεί η έκδοση πλαστών και εικονικών τιμολογίων ενώ θα διευκολυνθούν και οι επιχειρήσεις για την τήρηση βιβλίων. 
 
-δημιουργία Ηλεκτρονικού Δελτίου Αποστολής. Το δελτίο αποστολής σε ηλεκτρονική μορφή θα καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή στη διακίνηση προϊόντων. 
 
-ηλεκτρονικής εφαρμογής αιτήσεων επιστροφής Φ.Π.Α. μέσω TAXISnet. Στόχος είναι να επιταχυνθούν οι επιστροφές.
 
 -εγκατάσταση συσκευών ηλεκτρονικής χρέωσης POS και στα τελωνεία.
 
- ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή των δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων από τόκους, μερίσματα και δικαιώματα.
 
-ηλεκτρονικής εφαρμογής αναλυτικής μηνιαίας δήλωσης/μηνιαίας δήλωσης βεβαίωσης αποδοχών. Στόχος της εφαρμογής είναι η πραγματοποίηση διασταυρώσεων με το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ του υπουργείου Εργασίας για τον εντοπισμό φοροδιαφυγής και αδήλωτης εργασίας