Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Δεν τράβηξε το πρόγραμμα που έκανε τα μπλοκάκια... μισθωτούς

Δεν τράβηξε το πρόγραμμα που έκανε τα μπλοκάκια... μισθωτούς

Δεν έτυχε ιδιαίτερου ενδιαφέροντος το πρόγραμμα για τη μετατροπή της απασχόλησης με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σε μισθωτή. Τι προβλέπει η νέα υπουργική απόφαση. Πόσα χρήματα θα διατεθούν έως το 2020.
Δεν τράβηξε το πρόγραμμα που έκανε τα μπλοκάκια... μισθωτούς

Δραστικό περιορισμό των ωφελούμενων του προγράμματος που αφορά τη μετατροπή της απασχόλησης με «μπλοκάκι» σε μισθωτούς, προβλέπει κοινή απόφαση των υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που «πολυδιαφημίστηκε» τον Οκτώβριο του 2017, καθώς θα αφορούσε δυνητικά 40.000 ωφελούμενους. Προϋπόθεση, οι εργοδότες να δεχτούν να μετατρέψουν την απασχόληση με «μπλοκάκι» σε μισθωτή.
Η νέα απόφαση έρχεται ένα χρόνο μετά και ρίχνει τους ωφελούμενους σε μόλις 2.000 άτομα. Αντίστοιχα μειώνεται και ο προϋπολογισμός του προγράμματος, από τα 156,8 εκατ. ευρώ, σε 10 εκατ., εκ των οποίων μόλις 300.000 ευρώ θα δοθούν εντός του 2018.
Το πρόγραμμα επιδότησης με έως και 350 ευρώ τον μήνα, των εργοδοτών που θα δεχθούν να μετατρέψουν τους απασχολουμένους με δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι) σε μισθωτούς με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, είχε εξαγγείλει πανηγυρικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εργασίας, το καλοκαίρι του 2017.
Ήρθε, δε, να «καλύψει» το φαινόμενο της ψευδούς αυτοαπασχόλησης, που στο παρελθόν είχε λάβει μεγάλες διαστάσεις καθώς στηρίχθηκε στην παράκαμψη όλου του θεσμικού πλαισίου προστασίας της εργασίας εις βάρος του εργαζομένου, σε ό,τι αφορά ωράρια, μισθούς, επιδόματα, δώρα εορτών, άδειες κ.λπ.
Αυτό είναι βέβαια και το ουσιαστικότερο πρόβλημα στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος, στο οποίο εκ του αποτελέσματος, αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι εργοδότες. Και αυτό, γιατί ενώ αναγνωρίζει ένα σοβαρό και υπαρκτό πρόβλημα, αυτό της υποκατάστασης της μισθωτής εργασίας με την ψευδο-αυτοαπασχόληση, δεν επιβάλλει την εφαρμογή της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας. Πριμοδοτεί όσους παρανομούν, υπό την προϋπόθεση να μετατρέψουν την ψευδώς δηλωμένη αυτοαπασχόληση σε αυτό που πραγματικά είναι, δηλαδή σε μισθωτή εργασία.
Έτσι, με την κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν ο υφυπουργός Εργασίας Νάσος Ηλιόπουλος και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, από τον Οκτώβριο του 2018, και η οποία δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 3 Δεκεμβρίου, το πρόγραμμα περιορίζεται δραστικά. Από το αρχικό κονδύλι της τάξης των 156,8 εκατ. ευρώ, απομένουν μόλις 10 εκατ. ευρώ ενώ οι δυνητικοί δικαιούχοι του μειώνονται από τις 40.000 σε μόλις 2.000.
Ειδικότερα, για το 2018 προβλέπονται 300.000 ευρώ (έναντι 60 εκατ. ευρώ), για το 2019 θα δοθούν 2 εκατ. ευρώ (αντί για 60 εκατ. ευρώ) και για το 2020 προβλέπονται 7,7 εκατ. ευρώ (αντί για 36,8 εκατ. ευρώ).
Στην υπουργική απόφαση μάλιστα, τα συναρμόδια υπουργεία υποστηρίζουν ότι η μείωση των κονδυλίων οφείλεται στην ανάγκη αναδιαμόρφωσης και ανακατανομής των προϋπολογισθεισών δαπανών κατ’ έτος έως το 2020, καθώς και στην ανάγκη ύπαρξης ανοιχτών προγραμμάτων προώθησης της απασχόλησης.
Όπως και στην αρχική εκδοχή του, το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 12 μήνες, με υποχρέωση των εργοδοτών να διατηρήσουν τον εργαζόμενο στη θέση του για άλλους 6 μήνες.
Όσο για την επιδότηση, αυτή αφορά τις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές για διάστημα 12 μηνών, καθώς και των αναλογούντων εργοδοτικών εισφορών των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας, σύμφωνα με το χρονικό διάστημα απασχόλησης και με ανώτατο όριο τα 350 ευρώ για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης.

Ταχύτερα οι προκαταβολές των ενισχύσεων μέσω του αναπτυξιακού νόμου

Ταχύτερα οι προκαταβολές των ενισχύσεων μέσω του αναπτυξιακού νόμου

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για την ταχύτερη καταβολή και εξόφληση των ενισχύσεων για επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στον τελευταίο αναπτυξιακό νόμο 4399/ 2016, καθώς και στους δύο προηγούμενους, τον 3299/2014 και τον 3908/2011, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης η οποία κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο για τον θεματικό τουρισμό.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία, προβλέπεται ότι για τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στον νόμο 4399/2016 η επιχείρηση που υλοποιεί την επένδυση θα μπορεί να λάβει ποσό ίσο με το 25% της ενίσχυσης, εάν έχει υλοποιηθεί έργο ίσο τουλάχιστον με το 25% του συνολικού κόστους της επένδυσης. Η προκαταβολή αυτή δίνεται ύστερα από την υποβολή σχετικού αιτήματος στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ).
Σύμφωνα με όσα ίσχυαν έως τώρα, μπορούσε να δοθεί προκαταβολή ίση με το 50% του συνολικού ποσού της ενίσχυσης, υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι είχε υλοποιηθεί το 50% του συνολικού κόστους της επένδυσης.
Επιπλέον, δίνεται μία ακόμη παράταση για την ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί στους προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους. Συγκεκριμένα, παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019 (αντί για τις 30 Ιουνίου 2018) η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί στον νόμο 3299/2004, υπό την προϋπόθεση να έχει αποδεδειγμένα υλοποιηθεί το 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Μάλιστα, η παραπάνω παράταση καταλαμβάνει και τα επενδυτικά σχέδια στα οποία έχει χορηγηθεί παράταση ή δικαιούνται παράταση, σε περίπτωση προγενέστερη της παραπάνω ημερομηνίας λήξης της προθεσμίας ολοκλήρωσής τους.
Επίσης, παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019, αντί της 31ης Δεκεμβρίου 2018 που ισχύει σήμερα, η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου 3908/2011.
Με την ίδια τροπολογία παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λάβουν όλο το υπόλοιπο ποσό της επιχορήγησης που τους οφείλεται και όχι τμηματικά σε επτά δόσεις, όπως προέβλεπε μέχρι τώρα ο νόμος 4399/2016. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι οι επιχειρήσεις των οποίων τα επενδυτικά σχέδια είχαν ενταχθεί στους νόμους 3299/2004 και 3908/2011 και έχουν ολοκληρώσει το 50% της επένδυσης μπορούν να λάβουν εφάπαξ το 50% του ενίσχυσης που προβλέπεται και όχι σε δόσεις.
Μάλιστα, ακόμη και αν έχουν ήδη λάβει μία δόση, μπορούν να λάβουν επίσης εφάπαξ το ποσό που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση του 50% της ενίσχυσης.

Κοινωνικό μέρισμα 2018. Πως γίνεται η αίτηση στο koinonikomerisma.gr

Κοινωνικό μέρισμα 2018. Πως γίνεται η αίτηση στο koinonikomerisma.gr
Η διαδικασία υποβολής της αίτησης σε 6 βήματα. Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε, ώστε να συμπληρώσουμε σωστά και να υποβάλλουμε ηλεκτρονικά την αίτηση.
Συγκεκριμένα:

Η διαδικασία υποβολής της αίτησης για το κοινωνικό μέρισμα 2018 σε 6 βήματα

Βήμα 1

Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί:
Να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
Σας συνιστούμε να συμπληρώσετε το πεδίο του email καθώς σε περίπτωση προβλημάτων με την πληρωμή σας στέλνονται ενημερώσεις.
Να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας, τα προστατευόμενα τέκνα σας ή/και τυχόν φιλοξενούμενα μέλη.
Προσοχή: Αν το σύστημα δεν πιστοποιεί τον συνδυασμό ΑΦΜ και ΑΜΚΑ που έχετε εισάγει, θα εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα.
Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να ζητήσετε να ενημερώσετε την εγγραφή του ΑΜΚΑ σας ως προς το πεδίο του ΑΦΜ.
Για το σκοπό αυτό θα χρειαστείτε ένα έγγραφο που να αποδεικνύει την ταυτότητά σας (ΑΔΤ, Διαβατήριο, κ.τ.λ.) και ένα έγγραφο που να αναγράφει το ΑΦΜ μαζί με τα προσωπικά στοιχεία σας (π.χ. εκκαθαριστικό εφορίας).
Μόλις πραγματοποιηθεί η διόρθωση μπορείτε να ξεκινήσετε εκ νέου τη διαδικασία (Βήμα 1) προκειμένου να διαπιστώσετε αν είστε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.

Βήμα 2

Αφού συναινέσετε στην επεξεργασία προσωπικών και λοιπών στοιχείων, θα εμφανιστεί μια φόρμα που αναφέρει:

  • τα προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φύλο κτλ),
  • οικονομικά στοιχεία (φορολογητέο και αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα),
  • περιουσιακά στοιχεία (αξία ακίνητης περιουσίας, τόκους καταθέσεων),
  • μια ένδειξη για το αν πληρούται το κριτήριο της μόνιμης κατοικίας στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία,
  • μια ένδειξη για το αν ικανοποιείται το κριτήριο της ύπαρξης έστω και ενός μήνα πλήρους ασφάλισης φορέα κύριας ασφάλισης και τέλος,
  • ένας κατάλογος με τα μέλη του νοικοκυριού σας

Προσοχή: Αν κάποια από τα προσωπικά σας στοιχεία εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να διορθώσετε το στοιχείο που εμφανίζεται εσφαλμένα χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο έγγραφο που μπορεί να αποδείξει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε.
Προσοχή: Αν το σύστημα δεν έχει σωστή ένδειξη για το κριτήριο ύπαρξης έστω και ενός μήνα ασφάλισης σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει να μεταβείτε σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ και να ζητήσετε να διορθωθούν τα στοιχεία σας προσκομίζοντας κάθε αναγκαίο έγγραφο.
Οι διορθώσεις σχετίζονται μόνο με αποκατάσταση σφαλμάτων αναφορικά με την ταυτότητα του ασφαλισμένου και όχι σε εκ των υστέρων αναγνώριση χρόνου ασφάλισης.
Προσοχή: Αλλαγές σχετικά με τα οικονομικά σας στοιχεία ή τη διασταύρωση της επί πενταετίας μόνιμης κατοικίας στην χώρα δεν είναι δυνατή, καθώς προκύπτει από παρελθούσες φορολογικές σας δηλώσεις και από τα στοιχεία του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ.

Βήμα 3

Απαραίτητη είναι η σωστή συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN στον οποίο είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
Προσοχή: Θα πρέπει να δηλώσετε έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος.
Σε αντίθετη περίπτωση, δε θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή ακόμα και αν πληρούνται όλα τα παραπάνω κριτήρια.
Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή καταβολής σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κ.τ.λ.).
Προσοχή: Υπογραμμίζεται η σημασία της ορθής συμπλήρωσης του συγκεκριμένου πεδίου. Επισημαίνεται επίσης, ότι θα διερευνηθεί η συσχέτιση των αριθμών λογαριασμών IBAN με τους ΑΦΜ των δικαιούχων, όπως και η τυχόν εμφάνιση του ίδιου IBAN σε περισσότερους του ενός δικαιούχους.
Προσοχή: Σε περίπτωση που από λάθος δηλωθεί ενεργός λογαριασμός IBAN ο οποίος δεν ανήκει στον δικαιούχο ή συνδικαιούχο του μερίσματος (ανήκει δηλαδή σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο), ενδέχεται η πληρωμή να προχωρήσει κανονικά καθώς δεν είναι πάντοτε δυνατός ο έλεγχος του συνδυασμού του ΑΦΜ με το IBAN.
Σε αυτή την περίπτωση θα εισπραχθεί το κοινωνικό μέρισμα από κάποιον άλλον.
Απαιτείται επομένως μεγάλη προσοχή στην συμπλήρωση του πεδίου του IBAN.

Βήμα 4

Σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας περιλαμβάνει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, απαιτείται η συγκατάθεσή τους, μέσω των κωδικών τους στο Taxis-net, για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου να διαπιστώσετε αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης.
Προσοχή: Η θετική συγκατάθεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων εντός της προθεσμίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση ολοκλήρωσης και υποβολής της αίτησης.
Συνεπώς, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τους φιλοξενούμενούς σας (στη φόρμα αναγράφονται τα στοιχεία των ατόμων των οποίων η συναίνεση απαιτείται) ώστε να μπουν στον διαδικτυακό τόπο με τους δικούς τους κωδικούς και να συναινέσουν.
Προσοχή: Η ύπαρξη φιλοξενούμενων μελών έχει επιβεβαιωθεί μέσω ηλεκτρονικής αντιπαραβολής από τις τελευταίες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος κατά τις οποίες η φιλοξενία επιβεβαιώθηκε τόσο από το φιλοξενούντα όσο και από το φιλοξενούμενο.
Συνεπώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα να προστεθούν ή να αφαιρεθούν φιλοξενούμενα μέλη στην αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα.
Προσοχή: Εάν ο φορολογούμενος έχει δηλώσει ότι φιλοξενείται αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από το φιλοξενούντα (κατά την υποβολή της τελευταίας φορολογικής δήλωσης), και ο φιλοξενούμενος δεν άλλαξε την κατάσταση «φιλοξενίας» στη δήλωσή του τότε ο φορολογούμενος αυτός δεν θα έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για το κοινωνικό μέρισμα.
Αν έχετε αποκτήσει τέκνο μετά την 1/1/2018 μπορείτε να το δηλώσετε εισάγοντας τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α.
Το σύστημα ενημερώνεται αυτόματα για θανάτους που έχουν δηλωθεί στο ληξιαρχείο. Καμία άλλη αλλαγή στη σύνθεση του νοικοκυριού δεν είναι δυνατή.

Βήμα 5

Εφόσον όλα τα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού σας έχουν συναινέσει, εμφανίζεται η ένδειξη που αναφέρει αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης.
Στην περίπτωση που είστε δικαιούχος, ενημερώνεστε άμεσα για το ποσό του κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί στο νοικοκυριό σας.
Διαφορετικά, εμφανίζεται η πρώτη αιτία απόρριψης.
Προσοχή: Εάν δεν εμφανιστεί αυτή η πληροφορία, κάποιο από τα μέλη του νοικοκυριού δεν έχει δώσει ακόμα την συναίνεση του.

Βήμα 6

Εφόσον πληρούνται τα κριτήρια, θα πρέπει να κάνετε την επιλογή [Έγκριση – Συναίνεση] ώστε να καταστείτε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.
Προσοχή: Σε περίπτωση μη αποδοχής δεν θα καταστείτε δικαιούχος ακόμα και αν πληρούνται τα κριτήρια.
Σημείωση:
Αν κατά τα 4 πρώτα βήματα έχει προκύψει η ανάγκη να διορθώσετε τα στοιχεία σας σε ΚΕΠ ή στον ΕΦΚΑ, για να ενημερωθεί η πλατφόρμα με τις αλλαγές που κάνατε, πρέπει να ζητήσετε να γίνει επαναξιολόγηση του νοικοκυριού σας κάνοντας την επιλογή στην οθόνη «Αξιολόγηση επιλεξιμότητας κοινωνικού μερίσματος».
Η διαδικασία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας αποδοχής του κοινωνικού μερίσματος.

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο Κανονισμού Καζίνο και των σχετικών Τεχνικών Προδιαγραφών (ΤΕΠ)

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο Κανονισμού Καζίνο και των σχετικών Τεχνικών Προδιαγραφών (ΤΕΠ)




Ανοικτή Διακυβέρνηση
Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων Άλλων Φορέων
Ρύθμιση θεμάτων Κανονισμού Παιγνίων με τίτλο: «Κανονισμός Καζίνο»


H ΕΕΕΠ θέτει σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση σχέδιο Κανονισμού Καζίνο και των σχετικών Τεχνικών Προδιαγραφών (ΤΕΠ), σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν.4512/2018, προκειμένου να διατυπωθούν οι απόψεις κάθε ενδιαφερόμενου. Οι απόψεις αυτές, καθώς και τυχόν προτάσεις και πληροφορίες, θα συμβάλλουν στο πλέον άρτιο περιεχόμενο του Κανονισμού, με την ενσωμάτωση της εμπειρίας των οικονομικών φορέων, τους οποίους αφορά, των κοινωνικών και άλλων φορέων που ενδιαφέρονται, άμεσα ή έμμεσα, για τον τομέα των τυχερών παιγνίων και κάθε πολίτη.

Η δημόσια διαβούλευση επί των σχεδίων Κανονισμού Καζίνο και ΤΕΠ θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 17:00.

Η ΕΕΕΠ ευχαριστεί εκ των προτέρων όλους εκείνους που θα συμβάλλουν με τη γνώμη τους και τα σχόλιά τους.


Ο Πρόεδρος της ΕΕΕΠ
Ευάγγελος Καραγρηγορίου


Σχετικό Υλικό

Σχέδιο Κανονισμού




https://www.taxheaven.gr

Οικιστικές πυκνώσεις: Παρουσίαση της πρότασης νόμου του ΥΠΕΝ

Οικιστικές πυκνώσεις: Παρουσίαση της πρότασης νόμου του ΥΠΕΝ




Αθήνα 6.12.2018

Παρουσίαση της πρότασης νόμου του ΥΠΕΝ για τις οικιστικές πυκνώσεις


Την πρόοδο των μέτρων αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης σε ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές, καθώς και τους άξονες της πρότασης νόμου για τις οικιστικές πυκνώσεις ιώδους περιγράμματος, η οποία τέθηκε σήμερα και θα παραμείνει έως τις 08/12 σε δημόσια διαβούλευση (http://www.opengov.gr/minenv/?p=9728) παρουσίασαν νωρίτερα σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός ΠΕΝ, Γιώργος Σταθάκης, και ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, στο Αμφιθέατρο του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων.

Ο Υπουργός ΠΕΝ, Γιώργος Σταθάκης, παρουσίασε τις τομές στις οποίες έχει προχωρήσει η κυβέρνηση με σκοπό να αντιμετωπιστούν εκκρεμότητες δεκαετιών, όπως είναι η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, η επιτάχυνση της διαδικασίας ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών, η οριοθέτηση της γραμμής αιγιαλού και τον νέο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας.

Επίσης, εξήγγειλε τρεις τροπολογίες που θα προωθηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα προς ψήφιση στη Βουλή, με σκοπό την πλήρη θωράκιση του συστήματος απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια αυθαίρετης δόμησης:

1. Άμεση κατεδάφιση μετά τη λήξη του ν. 4495/17

Με τη λήξη του νόμου 4495/2017 για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων σε λιγότερο από έναν χρόνο (9/11/2019), όποια αυθαίρετα κτίσματα ή κατασκευές εντοπίζονται από τους ελεγκτές, θα κατεδαφίζονται άμεσα (είτε την ώρα που κατασκευάζονται, είτε έχουν συντελεσθεί) εφόσον δεν υποβλήθηκε αίτηση υπαγωγής έως την 8/11/2019.

2. Πρωτόκολλο συμμόρφωσης

Στις περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες προβαίνουν σε κατεδάφιση των αυθαίρετων κτισμάτων τους, το αρμόδιο για τη διαπίστωση της κατεδάφισης όργανο συντάσσει και εκδίδει πρωτόκολλο συμμόρφωσης, με το οποίο βεβαιώνεται η εκτέλεση της κατεδάφισης από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Το πρωτόκολλο κατεδάφισης κοινοποιείται στις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για να εφαρμοστεί η διαδικασία διαγραφής προστίμων.

3. Καμιά διαφοροποίηση στο πρωτόκολλο κατεδάφισης

Σε περίπτωση που έχει διαφοροποιηθεί η αυθαίρετη κατασκευή (ως προς τις διαστάσεις ή το υλικό, τη θέση ή υπάρχουν επεκτάσεις) σε σχέση με το αρχικό πρωτόκολλο κατεδάφισης, τότε η διαδικασία κατεδάφισης προχωρά χωρίς να είναι απαραίτητη η έκδοση νέου πρωτοκόλλου κατεδάφισης.

Στη συνέχεια, ο Αν. Υπουργός ΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, παρουσίασε την πρόταση νόμου για τις οικιστικές πυκνώσεις ιώδους περιγράμματος, σημειώνοντας ότι πρόκειται για αποτέλεσμα της πολύμηνης εργασίας ομάδας νομικών, δασολόγων και μηχανικών.

Η συγκεκριμένη πρόταση νόμου καλύπτει την ανάγκη διαχείρισης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης των οικιστικών πυκνώσεων αντιμετωπίζοντας και την πολύχρονη παραβίαση των περιβαλλοντικών και συνταγματικών κανόνων, αλλά και το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Στις περιοχές αυτές, εδώ και δεκαετίες, οι πολιτικές ηγεσίες αλλά και οικονομικά συμφέροντα οδήγησαν σε παραβίαση της δασικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας, στην ύπαρξη πληθώρας πρωτοκόλλων κατεδάφισης και στην επιβολή υψηλών προστίμων για πρωτόκολλα ειδικής αποζημίωσης τα οποία δεν έχουν εκτελεστεί.

Οι βασικοί πυλώνες που προβλέπονται για τις οικιστικές πυκνώσεις είναι:

1. Η άμεση προστασία και αποκατάσταση των περιοχών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και κρίσιμο φυσικό κεφάλαιο, δηλαδή Εθνικοί Δρυμοί, υγρότοποι Ramsar, περιοχές Natura 2000, προστατευτικά και παραγωγικά δάση, ρέματα, αιγιαλός και περιοχές αναδασωτέες από πυρκαγιά, περιοχές που συνολικά εξαιρούνται από τη δυνατότητα υπαγωγής στο νόμο και επιταχύνεται η αποκατάσταση του περιβάλλοντος.

2. Η εισαγωγή του Δασικού Ισοζυγίου και των δράσεων αποκατάστασής του από τη βλάβη που προξένησαν οι οικιστικές πυκνώσεις, όπως δασώσεις, αναδασώσεις και άλλα δασοτεχνικά έργα, αλλά και των δράσεων της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση, η οποία θεσμοθετήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα για πρώτη φορά από την ίδρυση του ελληνικού κράτους.

3. Ο αυστηρός έλεγχος των πυκνώσεων για να μην αποτελέσουν παράθυρο ικανοποίησης συμφερόντων και παραβατικότητας.

4. Η ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών στο 100% της χώρας, περιλαμβάνοντας και τις προσωρινά εξαιρεθείσες οικιστικές πυκνώσεις, όπως έχει δεσμευτεί το ΥΠΕΝ.

Στους πολίτες θα δίνεται τριπλή δυνατότητα:

1. Η υποβολή αντίρρησης

2. Η υποβολή πρόδηλου σφάλματος

3. Η χρήση των διατάξεων του παρόντος σχεδίου νόμου, δηλαδή η πληρωμή ενιαίου δασικού προστίμου και η υπό προϋποθέσεις εξαίρεση από την κατεδάφιση των κτιρίων.

Πέρα από την πρόβλεψη για αποκατάσταση του δασικού ισοζυγίου, επιτυγχάνεται η εποπτεία και ο έλεγχος των εκτάσεων που υπάγονται στη δασική νομοθεσία, ώστε να αποτραπεί η συνέχιση του φαινομένου της αυθαίρετης δόμησης εντός αυτών των εκτάσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση εφαρμόζονται και σύγχρονα δορυφορικά εργαλεία.

Συνεπώς, οι διατάξεις της παρούσας πρότασης νόμου, σε συνδυασμό με την κύρωση των δασικών χαρτών στο σύνολο της επικράτειας, και η ταυτόχρονη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος αποτελούν ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για τη δόμηση εντός δασών, δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκε και η νέα κύρωση των δασικών χαρτών που λαμβάνει χώρα σήμερα, ως επιβεβαίωση της βούλησης του ΥΠΕΝ για τον εντοπισμό κάθε νέας αυθαίρετης δόμησης σε δάση και άλλες εκτάσεις της δασικής νομοθεσίας. Σημειώνεται ότι σε λιγότερο από 2 χρόνια, η συνολική έκταση κυρωμένων δασικών χαρτών ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 41%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό, εδώ και πέντε δεκαετίες, ήταν μόλις στο 1%.
https://www.taxheaven.gr

ΠΟΕ-ΔΟΥ: Πρόσκληση Γενικού Συμβουλίου στις 13 Δεκεμβρίου

ΠΟΕ-ΔΟΥ: Πρόσκληση Γενικού Συμβουλίου στις 13 Δεκεμβρίου




Αθήνα 6.12.2018
Αρ. Πρωτ : 1392

ΠΡΟΣ : Τα Μέλη του Γενικού Συμβούλιου της ΠΟΕ- ΔΟΥ
ΚΟΙΝ : Τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εφοριακών όλης της χώρας


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Παρακαλούμε να προσέλθετε στην συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου την 13.12.2018 ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ και ΑΥΣΤΗΡΑ ώρα 09:30 στο Ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ (Πανεπιστημίου 52) Αθήνα .

Με θέματα ημερήσιας διάταξης:

1. Ενημέρωση-τρέχοντα θέματα.
2. Αξιολόγηση ΑΑΔΕ.
3. Ευθύνες υπαλλήλων.
4.Διεκδίκηση υπολοίπου ΤΕΑΔΥ.
5.Αλλαγή κανονισμού ΑΑΔΕ για την λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (μετακινήσεις εντός Νομού).
6. Μετατάξεις Καθαριστριών.
7. Συμμετοχή στα συλλαλητήρια την 18.12.2019.
8. Έγκριση μικροεξόδων περιόδου από 1.9.2018έως30.11.2018.
9. Έγκριση αποφάσεων Εκτελεστικής Επιτροπής από 5.10.2018.2018 έως και 6.12.2018.

Στην συνεδρίαση καλούνται να συμμετέχουν και τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων όλης της χώρας, με δική τους οικονομική επιβάρυνση.

Καλούμε τους Προϊσταμένους των υπηρεσιών να διευκολύνουν την προσέλευση των μελών του Γενικού Συμβουλίου & των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων, οι οποίοι θα κάνουν χρήση συνδικαλιστικής άδειας, όπως προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 1264/1982.

Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων που θα παρευρεθούν στο Γενικό Συμβούλιο, να επικοινωνήσουν για κράτηση δωματίων απευθείας με το Ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ και την κα ΚΟΛΟΚΥΘΑ, στα τηλ : 210-3326217 & στο FAX 210-3300700 μέχρι την ΤΡΙΤΗ 11.12.2018 και ώρα 12:00, γνωστοποιώντας την συμμετοχή τους συγχρόνως και στην ΠΟΕ- ΔΟY.


ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

O ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ

Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
https://www.taxheaven.gr

ΤτΕ: Στατιστικά Στοιχεία Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων - Σεπτέμβριος 2018

ΤτΕ: Στατιστικά Στοιχεία Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων - Σεπτέμβριος 2018




07/12/2018 - Στατιστικά Στοιχεία Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων - Σεπτέμβριος 2018



Στατιστικά Στοιχεία Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (1) - Σεπτέμβριος 2018

Η συνολική αξία του ενεργητικού των ασφαλιστικών επιχειρήσεων διαμορφώθηκε σε 17.042 εκατ. ευρώ στο τέλος του γ΄ τριμήνου του 2018, έναντι 17.071 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο τρίμηνο. 

Αναλυτικότερα, οι συνολικές καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων διαμορφώθηκαν σε 1.162 εκατ. ευρώ στο τέλος του γ΄ τριμήνου του 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 132 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Σημειώνεται ότι οι καταθέσεις στα πιστωτικά ιδρύματα του εσωτερικού παρουσίασαν αύξηση κατά 27 εκατ. ευρώ, ενώ οι καταθέσεις στα πιστωτικά ιδρύματα του εξωτερικού μειώθηκαν κατά 158 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό των καταθέσεων επί του συνολικού ενεργητικού ανήλθε στο 6,8% το γ΄ τρίμηνο του 2018, έναντι 7,6% κατά το προηγούμενο τρίμηνο.

Η αξία των συνολικών τοποθετήσεων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε χρεωστικούς τίτλους αυξήθηκε σε 10.198 εκατ. ευρώ στο τέλος του γ΄ τριμήνου του 2018 έναντι 10.107 εκατ. ευρώ του προηγουμένου τριμήνου, με το ποσοστό τους επί του συνολικού ενεργητικού να ανέρχεται σε 59,8%, έναντι 59,2% κατά το προηγούμενο τρίμηνο. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά καθαρές αγορές τίτλων κυρίως εσωτερικού.
Η αξία των συνολικών τοποθετήσεων σε μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων αυξήθηκε σε 2.878 εκατ. ευρώ έναντι 2.850 εκατ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο. Το ποσοστό τους επί του συνόλου του ενεργητικού διαμορφώθηκε στο 16,9% έναντι 16,7% κατά το προηγούμενο τρίμηνο. Η αύξηση της αξίας των μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων οφείλεται κυρίως στις καθαρές αγορές μεριδίων εξωτερικού (13 εκατ. ευρώ).

Η αξία των συνολικών τοποθετήσεων σε μετοχές μειώθηκε σε 523 εκατ. ευρώ έναντι 537 εκατ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο. Το ποσοστό τους επί του συνόλου του ενεργητικού παρέμεινε αμετάβλητο στο 3,1% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η μείωση της αξίας των τοποθετήσεων σε μετοχές οφείλεται κυρίως σε μείωση των τιμών μετοχών εσωτερικού.

Από την πλευρά του παθητικού, το μετοχικό κεφάλαιο μειώθηκε κατά 79 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 2.869 εκατ. ευρώ στο τέλος του γ΄ τριμήνου του 2018. Οι ασφαλιστικές τεχνικές προβλέψεις μειώθηκαν κατά 8 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 12.504 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των ασφαλιστικών τεχνικών προβλέψεων ζημιών κατά 37 εκατ ευρώ, ενώ αύξηση κατά 29 εκατ ευρώ παρουσίασαν οι τεχνικές προβλέψεις ζωής. Επί του συνόλου των τεχνικών προβλέψεων, το 68,6% αντιστοιχεί σε τεχνικές προβλέψεις ζωής εκτός συντάξεων, έναντι 68,3% κατά το προηγούμενο τρίμηνο.


Πίνακας 1: Συγκεντρωτική Λογιστική Κατάσταση των Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων
(υπόλοιπα τέλους περιόδου σε εκατ. ευρώ) 


 2018
Β΄ τρίμηνο
2018
Γ΄ τρίμηνο
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ
Καταθέσεις1.2941.162
Εσωτερικό813840
Εξωτερικό481323
Χρεωστικοί Τίτλοι10.10710.198
Εσωτερικό4.0224.132
Εξωτερικό6.0846.065
Μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων2.8502.878
Εσωτερικό894894
Εξωτερικό1.9561.984
Μετοχές και λοιποί τίτλοι μεταβλητής απόδοσης πλην μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων537523
Εσωτερικό420389
Εξωτερικό117134
Πάγια στοιχεία (αναπόσβεστο υπόλοιπο)608608
Χρηματοοικονομικά Παράγωγα32
Δάνεια131130
Αντασφαλιστές/Αντασφαλιζόμενοι487468
Λοιπά στοιχεία1.0541.072
Σύνολο Ενεργητικού / Παθητικού17.07117.042
ΠΑΘΗΤΙΚΟ
Μετοχικό Κεφάλαιο2.9482.869
Ασφαλιστικές προβλέψεις12.51212.504
Ασφαλιστικές Τεχνικές Προβλέψεις Ζωής9.3479.376
εκ των οποίων Τεχνικές Προβλέψεις Συντάξεων805804
Ασφαλιστικές Τεχνικές Προβλέψεις Ζημιών3.1653.128
Δάνεια9798
Λοιπά στοιχεία1.5121.570


Πίνακας 2: Καθαρές ροές (2) τοποθετήσεων των Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων
(σε εκατ. ευρώ) 


Τοποθετήσεις2018
Β΄ τρίμηνο
2018
Γ΄ τρίμηνο
Χρεωστικοί Τίτλοι-15188
Εσωτερικό14146
Εξωτερικό-2941
Μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων5117
Εσωτερικό-164
Εξωτερικό6613
Μετοχές και λοιποί τίτλοι μεταβλητής απόδοσης πλην μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων1117
Εσωτερικό90
Εξωτερικό218









Τα πλήρη στατιστικά στοιχεία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων δημοσιεύονται στο δικτυακό τόπο της Τράπεζας της Ελλάδος:

http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/Statistics/nomonetary/default.aspx

Σημείωση: Το επόμενο Δελτίο Τύπου για τα «Στατιστικά Στοιχεία Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων» με στοιχεία δ’ τριμήνου 2018 θα δημοσιευτεί στις 11 Μαρτίου 2019.

(1) Στοιχεία προς την Τράπεζα της Ελλάδος υποβάλλουν οι εποπτευόμενες ασφαλιστικές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 1 της Πράξης Εκτελεστικής Επιτροπής 94/16.5.2016 περί ενιαίας υποβολής εθνικών αναφορών ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων προς την Τράπεζα της Ελλάδος, στο πλαίσιο της Φερεγγυότητας ΙΙ για εποπτικούς και στατιστικούς σκοπούς. 
(2) Οι καθαρές ροές προκύπτουν από τη μεταβολή των υπολοίπων διορθωμένη για το μέρος της μεταβολής που οφείλεται σε διαφορές αποτίμησης και προσαρμογές από αναταξινομήσεις. 


https://www.taxheaven.gr

1454839/2018 Ημερομηνίες πίστωσης Παροχών Ασθενείας του π.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έτους 2019

1454839/2018
Ημερομηνίες πίστωσης Παροχών Ασθενείας του π.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έτους 2019

Αθήνα, 6/12/2018
Αρ. Πρωτ.: 1454839

ΓΕΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ



1. ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΡΙΣΗΣ

ΤΑΧ.Δ/ΝΣΗ: ΑΓ.ΚΩΝ/ΝΟΥ 8 -10241, ΑΘΗΝΑ

2. ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ

ΤΑΧ.Δ/ΝΣΗ: ΑΓ.ΚΩΝ/ΝΟΥ 5 -10431, ΑΘΗΝΑ

Ταχ. Δ/νση: Αγ. Κωνσταντίνου 5, 10431 Αθήνα
Πληρ.: Ι.ΔΡΑΓΟΥΤΑ, Ν.ΜΑΚΡΗΣ
Τηλέφωνο: 210 5274329
fax: 2105224147
e-mail: gd.paroxon.xrima@efka.gov.gr


ΘΕΜΑ: «Ημερομηνίες πίστωσης Παροχών Ασθενείας του π.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έτους 2019»

Σας κοινοποιούμε τις ημερομηνίες πίστωσης για την πληρωμή Παροχών σε Χρήμα του π.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (επιδόματα ασθενείας, μητρότητας και εξόδων κηδείας), μέσω ΔΙΑΣ έτους 2019.



Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΦΚΑ
ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΕΜΠΟΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΑΝ.ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΩΣΗΜΕΡΟΜΗΝΑ ΠΙΣΤΩΣΗΣ
12/12/201820/12/201828/12/2018
21/12/201811/01/201918/01/2019
14/01/201928/01/201901/02/2019
29/01/201911/02/201915/02/2019
12/02/201925/02/201901/03/2019
26/02/201908/03/201915/03/2019
12/03/201926/03/201901/04/2019
27/03/201919/04/201924/04/2019
22/04/201903/05/201910/05/2019
06/05/201917/05/201924/05/2019
20/05/201931/05/201907/06/2019
03/06/201914/06/201921/06/2019
18/06/201928/06/201905/07/2019
01/07/201912/07/201919/07/2019
15/07/201902/08/201909/08/2019
05/08/201919/08/201923/08/2019
20/08/201930/08/201906/09/2019
02/09/201913/09/201920/09/2019
16/09/201927/09/201904/10/2019
30/09/201911/10/201918/10/2019
14/10/201925/10/201901/11/2019
29/10/201908/11/201915/11/2019
11/11/201929/11/201906/12/2019
02/12/201920/12/201924/12/2019


https://www.taxheaven.gr

Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 50/2018 Εκκαθάριση εισφορών Μη Μισθωτών ασφαλισμένων με πολλαπλή άσκηση δραστηριότητας/απασχόλησης και ασφαλισμένων που εμπίπτουν στις ρυθμίσεις της παρ.9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016 (ΔΠΥ)

Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 50/2018
Εκκαθάριση εισφορών Μη Μισθωτών ασφαλισμένων με πολλαπλή άσκηση δραστηριότητας/απασχόλησης και ασφαλισμένων που εμπίπτουν στις ρυθμίσεις της παρ.9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016 (ΔΠΥ)

Αθήνα, 6/12/2018
Αρ. Πρωτ.:ΔΙΕΙΣΦΜΜ/995/1457613

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝ. ΑΣΦ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝ.ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Γενική Διεύθυνση Εισφορών και Ελέγχων
Δ/νση Εισφορών Μη Μισθωτών
Τμήμα Προσδιορισμού Εισφορών Μη Μισθωτών

Ταχ. Δ/νση: Σατωβριάνδου 18
10432 Αθήνα
Πληρ.: Ελένη Δουλκερίδου
Τηλ.: 210 52 85 617
: 210 52 85 598
: 210 52 85 690
Fax.: 210 52 85 599
Email: tm.eisf.mmisth@efka.gov.gr

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 50

ΘΕΜΑ: Εκκαθάριση εισφορών Μη Μισθωτών ασφαλισμένων με πολλαπλή άσκηση δραστηριότητας/απασχόλησης και ασφαλισμένων που εμπίπτουν στις ρυθμίσεις της παρ.9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016 (ΔΠΥ) 


ΣΧΕΤ.: 1. Τα άρθρ. 36 παρ. 1 και 2394041 και 98 του Ν.4387/2016 (ΦΕΚ Α'85/12.5.2016), όπως ισχύουν.

2. Οι αρ. 61502/3399/30.12.2016 (ΦΕΚ Β'4330) και 61501/3398/30.12.2016 (ΦΕΚ Β'4330) Αποφάσεις του ΥΠΕΚΑΑ, όπως ισχύουν.

3. Οι αρ.πρωτ.Δ15/Δ/οικ.14226/431/24-3-2018 και Δ15/Δ'/οικ.61080/1692/2018/5-12-2018 εγκύκλιες οδηγίες της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Ασφάλισης ΥΠΕΚΑΑ.

4. Οι αρ. 1/20173/201717/201727/2017 και 21/2018 εγκύκλιες οδηγίες της Γενικής Διεύθυνσης Εισφορών και Ελέγχου (ΓΔΕΕ) ΕΦΚΑ.

5. Το αρ.πρωτ.ΔΙΕΙΣΦΜΜ/1228/1490270/15.11.2017 έγγραφο των Διευθύνσεων Εισφορών Μη Μισθωτών και Μισθωτών ΕΦΚΑ

Όπως είναι ήδη γνωστό, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017 για τις περιπτώσεις ασφαλισμένων Αγροτών, Αυτοαπασχολουμένων και Ελευθέρων Επαγγελματιών που ασκούν αποκλειστικά μία ή περισσότερες Επιχειρηματικές ή Αγροτικές δραστηριότητες. Για τον υπολογισμό της εκκαθάρισης ελήφθησαν υπόψη οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές με βάση το εισόδημα (ΚΦΑ) του προηγούμενου φορολογικού έτους 2016 από ασφαλιστέες Επιχειρηματικές ή Αγροτικές δραστηριότητες και οι καταβολές που πραγματοποιήθηκαν προς εξόφληση εισφορών του έτους 2017, συμπεριλαμβανομένων Γραμματίων Προείσπραξης Δικηγορικών Συλλόγων και λοιπές Πιστώσεις, Χρεώσεις και Εκπτώσεις.

Με την αρ. πρωτ. Δ15/Δ'/οικ.61080/1692/2018/5-12-2018 οδηγία της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Ασφάλισης ΥΠΕΚΑΑ ρυθμίζονται τα θέματα εκκαθάρισης εισφορών έτους 2017 για τους ασφαλισμένους που ασκούν παράλληλα μισθωτή και μη μισθωτή δραστηριότητα καθώς και για τους ασφαλισμένους που υπάγονται στις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016 (ΔΠΥ).

Με την υλοποίηση της εκκαθάρισης στις περιπτώσεις αυτές ολοκληρώνεται ο κύκλος εισφοροδότησης στα πλαίσια του νέου εισφοροδοτικού συστήματος. Για την πληρέστερη κατανόηση της διαδικασίας υλοποίησης και των κανόνων εκκαθάρισης που έχουν δρομολογηθεί σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ και τον ανάδοχο ΟΠΣ π.ΙΚΑ, παρέχονται οι πιο κάτω οδηγίες - διευκρινίσεις:

Διαδικασία εκκαθάρισης επί παράλληλης άσκησης μισθωτής και μη μισθωτής απασχόλησης/δραστηριότητας (άρθρ.36 παρ.1 και 2)

Σύμφωνα με τις 1/20173/2017 και 27/2017 οδηγίες της Υπηρεσίας μας, κατά την έναρξη εισφοροδότησης κάθε έτους και μέχρι τη διενέργεια της εκκαθάρισης για τον υπολογισμό των εισφορών λαμβάνεται υπόψη το ασφαλιστέο εισόδημα (ΚΦΑ) του πιο πρόσφατα εκκαθαρισμένου έτους, όπως αυτό χορηγείται από την ΑΑΔΕ, για τις ασφαλιστέες πηγές εισοδημάτων.

Στις περιπτώσεις που παράλληλα με τη μη μισθωτή δραστηριότητα συντρέχει και μισθωτή απασχόληση, οι προβλεπόμενες σύμφωνα με το άρθ. 38 του Ν.4387/2016 ασφαλιστικές εισφορές μισθωτών λαμβάνονται υπόψη κατά προτεραιότητα και στη συνέχεια υπολογίζονται οι εισφορές από την άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος ή αυτοαπασχόλησης βάσει των άρθρων 39 και 40 του ιδίου νόμου.

Για τη διενέργεια της εκκαθάρισης λαμβάνονται υπόψη -ως εισόδημα- οι μηνιαία εισφοροδοτούμενες αποδοχές μισθωτού κατά το έτος εισφοροδότησης, όπως αυτές δηλώνονται μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) και το Καθαρό Φορολογητέο Αποτέλεσμα (ΚΦΑ) του προηγούμενου έτους, κατά τα γνωστά, από τη μη μισθωτή δραστηριότητα.

Ειδικότερα, για την υλοποίηση της διαδικασίας ακολουθούνται οι πιο κάτω ενέργειες:

- Αποστέλλεται από την ΗΔΙΚΑ στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και στον ανάδοχο ΟΠΣ π.ΙΚΑ, μητρώο ενεργών μη μισθωτών ασφαλισμένων.

- Η ΑΑΔΕ προσδιορίζει τα εισοδήματα (ΚΦΑ) του προηγούμενου έτους από ασφαλιστέες Επιχειρηματικές και Αγροτικές δραστηριότητες

Ο ανάδοχος ΟΠΣ π.ΙΚΑ αφού συγκρίνει το μητρώο ενεργών μη μισθωτών ασφαλισμένων με το μητρώο μισθωτών που τηρεί, προσδιορίζει τις μηνιαία εισφοροδοτούμενες αποδοχές των ασφαλισμένων που ασκούν μισθωτή απασχόληση κατά το έτος εισφοροδότησης.
Ποσά που αντιστοιχούν σε Δώρα Εορτών, Επίδομα Αδείας καθώς και εφάπαξ καταβολές στον απασχολούμενο μισθωτό (πχ bonus), τα οποία δεν αφορούν συγκεκριμένους μήνες απασχόλησης αλλά συνολικά την παροχή μισθωτής εργασίας, αθροίζονται και επιμερίζονται ισομερώς στους μήνες για τους οποίους προκύπτει μισθωτή απασχόληση.

- Προσδιορίζονται μηνιαίως οι ιδιότητες ασφάλισης, κατά το έτος εισφοροδότησης (μη μισθωτού ή παράλληλα μισθωτού και μη μισθωτού).

Στο στάδιο αυτό πραγματοποιούνται συστημικές μεταβολές ιδιότητας (ΗΔΙΚΑ), εάν διαπιστωθεί μισθωτή απασχόληση μέσω ΑΠΔ που δεν είχε δηλωθεί στην εφαρμογή «Ασφάλιση - Έσοδα Μη Μισθωτών» ή αντίστροφα.

- Πραγματοποιείται υπολογισμός των καταβλητέων εισφορών, σε μηνιαία βάση, λαμβάνοντας υπόψη, κατά προτεραιότητα, τις μηνιαίες αποδοχές.

- Υπολογίζονται τα ποσά που καταβλήθηκαν προς εξόφληση εισφορών του έτους εισφοροδότησης, συμπεριλαμβανομένων των Γραμματίων Προείσπραξης των Δικηγορικών Συλλόγων από τη μη μισθωτή δραστηριότητα και λοιπές Πιστώσεις και Χρεώσεις.

- Από την σύγκριση των ανωτέρω ποσών (καταβλητέες - καταβληθείσες εισφορές) προσδιορίζεται το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, το οποίο αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην εγκύκλιο 21/2018 ΕΦΚΑ, περί πιστωτικού, μηδενικού και χρεωστικού υπολοίπου.

Προσοχή!

Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αντίστοιχα για τα πρόσωπα που απασχολούνται στο Δημόσιο ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και συγχρόνως ασκούν και άλλη μη μισθωτή δραστηριότητα. Ειδικά για το έτος 2017, δεδομένου ότι δεν είναι διαθέσιμες οι αποδοχές μέσω ΑΠΔ, για τα πρόσωπα αυτά ως εισόδημα ελήφθη το δηλωθέν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες 2017 στην ΑΑΔΕ.

Διαδικασία εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών εντασσόμενων στην παρ. 9 άρθρ. 39 Ν.4387/2016 (ΔΠΥ)

Με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016 ρυθμίζεται ο τρόπος υπολογισμού της εισφοράς καθώς και οι υπόχρεοι καταβολής για τις περιπτώσεις που οι ασφαλισμένοι αμείβονται με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ) και απασχολούνται σε ένα ή έως δύο εργοδότες.

Ειδικότερα, οι μηνιαίες εισφορές υπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 38 Ν.4387/2016, επιμερίζονται μεταξύ εργοδότη και ασφαλισμένου και δηλώνονται μέσω ΑΠΔ.

Για την παρακολούθηση των σχετικών συμβάσεων έχει δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα στον ιστότοπο ΕΦΚΑ.

Ειδικότερα, για την υλοποίηση της διαδικασίας εκκαθάρισης, ακολουθούνται οι πιο κάτω ενέργειες:

- Αποστέλλεται από την ΗΔΙΚΑ στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και στον ανάδοχο ΟΠΣ π.ΙΚΑ, μητρώο ενεργών μη μισθωτών ασφαλισμένων.

- Η ΑΑΔΕ προσδιορίζει τα εισοδήματα (ΚΦΑ) του προηγούμενου έτους από ασφαλιστέες Επιχειρηματικές και Αγροτικές δραστηριότητες

- Ο ανάδοχος ΟΠΣ π.ΙΚΑ, προσδιορίζει τις μηνιαία εισφοροδοτούμενες αποδοχές μόνο των ασφαλισμένων που έχουν δηλωθεί σε ΑΠΔ (Κωδικό Δραστηριότητας 0800, «Υπαγόμενοι στην ρύθμιση σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016»).

- Προσδιορίζονται σε μηνιαία βάση τα χρονικά διαστήματα που πρέπει να υπολογιστούν εισφορές σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 39.

Στο στάδιο αυτό πραγματοποιούνται συστημικές μεταβολές εάν διαπιστώνεται ότι η εισφοροδότηση έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 39 (επισήμανση εισφορών) ενώ δεν έχει υποβληθεί αντίστοιχα ΑΠΔ. Στις περιπτώσεις αυτές οι εισφορές αποσημαίνονται και πραγματοποιείται εισφοροδότηση μη μισθωτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39, κατά τα γνωστά, και αντίστροφα.

- Προσδιορίζονται οι καταβλητέες εισφορές λαμβάνοντας υπόψη ότι:

 Τα πρόσωπα αυτά εξακολουθούν να είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι, και ως εκ τούτου, η ανώτατη και κατώτατη βάση υπολογισμού εισφορών προσδιορίζεται από το άρθρο 39 Ν.4387/2016.

• Εάν η κατώτατη βάση καλύπτεται από τις μηνιαίες αποδοχές, αναζητείται μόνο εισφορά υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων, ΟΑΕΔ (10€).

• Εάν υπολείπονται της κατώτατης βάσης, προσδιορίζεται η διαφορά μεταξύ κατώτατης βάσης και μηνιαίων αποδοχών και επί αυτής υπολογίζονται οι εισφορές. Επιπλέον αναζητείται η εισφορά υπέρ ΟΑΕΔ (10€).

Επισημαίνεται ότι, σε μεταγενέστερο στάδιο θα πραγματοποιηθεί έλεγχος προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι το εισόδημα των ενταγμένων στις διατάξεις της παρ.9 άρθρ.39 προέρχεται αποκλειστικά από μέχρι δύο αντισυμβαλλόμενους και δεν ασκείται παράλληλα άλλη ασφαλιστέα δραστηριότητα μη μισθωτού.

Διαχείριση υπολοίπου εκκαθάρισης 2017

Το χρεωστικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης αναζητείται ισόποσα κατανεμημένο σε πέντε (5) μηνιαίες δόσεις, της πρώτης καταβαλλόμενης έως την 31.12.2018.

Πιστωτικό υπόλοιπο άνω των 50,01€, δύναται να παραμείνει στο λογαριασμό του ασφαλισμένου, προκειμένου να συμψηφιστεί με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μηνών. Για το σκοπό αυτό υποβάλλεται αίτηση αποκλειστικά στον ιστότοπο ΕΦΚΑ (Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες - Υποχρεώσεις Κοινωνικής Ασφάλισης - Εκκαθάριση) έως 31.12.2018.

Μετά την πάροδο της πιο πάνω προθεσμίας και εφόσον δεν έχει υποβληθεί σχετική αίτηση, το ποσό θα πιστωθεί στον τραπεζικό λογαριασμό των δικαιούχων εφόσον έχουν δηλώσει τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ).

Πιστωτικό υπόλοιπο έως 50,00€, συμψηφίστηκε με επόμενη τρέχουσα εισφορά.

Στις περιπτώσεις που το υπόλοιπο της εκκαθάρισης είναι μηδενικό, παραμένει μόνο η υποχρέωση καταβολής τρεχουσών εισφορών.

Παραμετροποίηση μηχανογραφικού συστήματος

Για την απεικόνιση της εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εισφορών στις προαναφερόμενες περιπτώσεις, έχουν προστεθεί νέες επιλογές και οθόνες στη μηχανογραφική εφαρμογή «Ασφάλιση - Έσοδα Μη Μισθωτών» ασφαλισμένων. Ειδικότερα:

Νέες επιλογές

Στην κεντρική οθόνη αναζήτησης «Ασφάλιση - Έσοδα» εμφανίζονται οι πιο κάτω επιλογές:

Στοιχεία ΑΠΔ: Οδηγεί σε νέα οθόνη στην οποία απεικονίζονται, για κάθε μήνα υποβολής ΑΠΔ, τα στοιχεία του ασφαλισμένου, το ποσό των μηνιαίων αποδοχών καθώς και το είδος της ΑΠΔ, κατανεμημένα ως εξής:

Μισθωτή απασχόληση - για τις περιπτώσεις παράλληλης ασφάλισης

39.9 - για τις περιπτώσεις που υπάγονται στις διατάξεις της παρ.9 άρθρ.39

ΑΑΔΕ - για τις περιπτώσεις παράλληλης ασφάλισης με απασχόληση στο Δημόσιο

Συμβάσεις: Εμφανίζονται τα στοιχεία των συμβάσεων για τους ασφαλισμένους που υπάγονται στις διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 39, όπως αυτές έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ από τους αντισυμβαλλόμενους - εργοδότες.

Βελτίωση παλαιότερων επιλογών

Στην οθόνη Ενεργές μηνιαίες εισφορές, για κάθε μήνα ασφάλισης εμφανίζεται το σύνολο των εισφοροδοτούμενων αποδοχών μέσω υποβολής ΑΠΔ, με διαχωρισμό αυτών που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016.

Αναλυτικές οδηγίες για τις ανωτέρω επιλογές- οθόνες έχουν προσαρμοστεί στο εγχειρίδιο της εφαρμογής το οποίο μπορείτε να αναζητήσετε από την επιλογή « ΟΔΗΓΙΕΣ».

Ειδοποιητήριο Εκκαθάρισης Ασφαλιστικών Εισφορών

Για τη γνωστοποίηση της εκκαθάρισης στους ασφαλισμένους δημιουργείται «ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ».

Για τις ανάγκες της εκκαθάρισης έχει προστεθεί στον πίνακα συγκεντρωτικών στοιχείων που ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό της ετήσιας ασφαλιστικής οφειλής, το ποσό των μηνιαίων αποδοχών που απεικονίζονται στις ΑΠΔ.

Ασφαλιστική Ενημερότητα

Με το αρ.πρωτ.ΔΙΕΙΣΦΜΜ/1228/1490270/15.11.2017 έγγραφο των Διευθύνσεων Εισφορών Μη Μισθωτών και Μισθωτών ΕΦΚΑ, έχουν δοθεί οδηγίες σχετικά με τη χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας.

Σε εκτέλεση των ως άνω οδηγιών, μετά την εκκαθάριση εισφορών επί πολλαπλής άσκησης δραστηριότητας/απασχόλησης, οι ασφαλισμένοι θεωρούνται ενήμεροι εφόσον έχουν καταβάλει:

- Τις εισφορές έως 2016

- Την / τις απαιτητές δόσεις εκκαθάρισης προηγούμενων ετών (σήμερα 2017)

- Ως τρέχουσες εισφορές (σήμερα 2018), το κατ' ελάχιστο ποσό που αντιστοιχεί στην κατώτατη, κατά περίπτωση, μηνιαία βάση υπολογισμού εισφορών, λαμβάνοντας υπόψη τις μηνιαίες αποδοχές ή, εφόσον αυτές υπολείπονται της κατώτατης βάσης υπολογισμού, και τις διαφορές που πρέπει να καταβάλλονται.

- Στις περιπτώσεις που ο αιτών έχει υπαχθεί σε ρύθμιση οφειλών, για τη χορήγηση της βεβαίωσης θα πρέπει να τηρούνται οι όροι της ρύθμισης και να καταβάλλονται οι τρέχουσες εισφορές, κατά τα προαναφερόμενα.

Ο αιτών βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας θα πρέπει μαζί με την αίτησή του, να προσκομίζει οποιοδήποτε έγγραφο (πχ βεβαίωση αποδοχών ή εκκαθάριση μισθοδοσίας προηγούμενου μήνα, κλπ) από το οποίο να προκύπτει αφενός ότι διατηρεί την ιδιότητα του μισθωτού και αφετέρου το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών τρέχοντος έτους. (Μηνιαίες αποδοχές προηγούμενων ετών είναι πλέον διαθέσιμες).

Η χορηγούμενη βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας θα έχει εξάμηνη διάρκεια, εξαιρουμένων των περιπτώσεων ρύθμισης οφειλών στις οποίες η διάρκεια θα είναι μηνιαία. (Τροποποιείται αντίστοιχα η παρ. Γ του αρ. 5 σχετικού εγγράφου).

Σας γνωρίζουμε ότι κατά τα λοιπά, οδηγίες που έχουν δοθεί σχετικά με τους κανόνες εξόφλησης, εισφοροδότησης, εκκαθάρισης και τροποποίησης των ασφαλιστικών εισφορών, εξακολουθούν να ισχύουν.

Παρακαλούμε με ευθύνη των Προϊστάμενων Διευθύνσεων και Υποκαταστημάτων να λάβει γνώση ενυπόγραφα το προσωπικό των υπηρεσιών αρμοδιότητάς σας.




Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΕΦΚΑ
Λ. ΣΕΜΠΟΣ

Ακριβές αντίγραφο
Η ΠΡ/ΝΗ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ
Ε. ΤΣΙΟΥΤΣΙΑ


https://www.taxheaven.gr