Σελίδες

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Ε.Ε.: Η ΔΕΗ δεν δικαιούται να κόβει το ρεύμα σε όσους δεν πληρώνουν φόρο


ΗΛΕΚΤΡΟΣΟΚ !!! Δεν έχει δικαίωμα η ΔΕΗ να κόψει το ρεύμα σε κανέναν πολίτη που δεν πληρώνει το φόρο αλλά πληρώνει το ηλεκτρικό ρεύμα - Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον Ν. Χουντή

Ν. Χουντής: Το κράτος που παρανομεί και δεν σέβεται το δικαίωμα των πολιτών να έχουν ηλεκτρική ενέργεια, δεν έχει δικαίωμα να συλλαμβάνει πολίτες που υπερασπίζονται τη νομιμότητα. Να αφεθούν άμεσα ελεύθεροι οι συνδικαλιστές της ΔΕΗ!!

Δεν έχει δικαίωμα η ΔΕΗ να κόψει το ρεύμα σε κανέναν πολίτη που δεν πληρώνει το φόρο αλλά πληρώνει το ηλεκτρικό ρεύμα. Αυτό απαντάει ο Γερμανός Επίτροπος κ.  Oettinger αρμόδιος για θέματα ενέργειας στον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή.
Πιο συγκεκριμένα,  ο Ν. Χουντής στην ερώτησή του ισχυριζόταν ότι με βάση την κοινοτική νομοθεσία «δεν έχει δικαίωμα το κράτος να επιβάλλει στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΗ) να διακόψουν την παροχή σε εκείνους τους καταναλωτές που δεν καταβάλλουν το διεκδικούμενο φόρο» αλλά πληρώνουν κανονικά την κατανάλωση του ρεύματος που χρησιμοποίησαν. Τόνιζε ταυτόχρονα ότι πολύ περισσότερο δεν μπορεί να διακοπεί η παροχή σε ευάλωτους καταναλωτές, όπως ορίζει και η σχετική οδηγία 2009/72.
Στην απάντησή του ο Γερμανός Επίτροπος κ. Oettinger, τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι  σε κάθε περίπτωση οι κυβερνήσεις πρέπει να εξασφαλίζουν  «τη συμμόρφωση με το σύνολο της σχετικής ενωσιακής νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένης της οδηγίας 2009/72/ΕΚ και των διατάξεων αυτής που αφορούν την προστασία των καταναλωτών (άρθρο 3 και παράρτημα Ι), τα δικαιώματα των ευάλωτων καταναλωτών (άρθρο 3 παράγραφοι 7 και 8) και την καθολική υπηρεσία (άρθρο 3 παράγραφος 3).» Συνεχίζοντας την απάντηση του ο Επίτροπος ενέργειας της ΕΕ, γίνεται απολύτως σαφής: «Οι διατάξεις σχετικά με την καθολική υπηρεσία γεννούν σαφή υποχρέωση των κρατών μελών και παρέχουν στους οικιακούς καταναλωτές το δικαίωμα να προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια. Η οδηγία δεν περιέχει διατάξεις που να εξαρτούν το δικαίωμα αυτό από την κατάσταση του νοικοκυριού ή των μεμονωμένων μελών του όσον αφορά τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.»  και καταλήγει την απάντησή του σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τους ευάλωτους καταναλωτές: «Ως προς την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών, η οδηγία υποχρεώνει τα κράτη μέλη να διασφαλίζουν την τήρηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που συνδέονται με τους ευάλωτους καταναλωτές.»
Ο Ν. Χουντής σχολιάζοντας αυτήν την απάντηση δήλωσε: « Η ανάλγητη κυβέρνηση,  που αποδεικνύεται ότι  δεν σέβεται καμία νομιμότητα, τόλμησε σήμερα να στείλει τα ΜΑΤ ενάντια σε όσους υπερασπίζονται το δικαίωμα του πολίτη να έχει ηλεκτρική ενέργεια και να μην του κόβουν το φως, εφόσον πληρώνει κανονικά τον λογαριασμό του. Καλούμε την κυβέρνηση μετά από αυτή την απάντηση, να πάρει πίσω αμέσως το απαράδεκτο χαράτσι, που πάει να επιβάλλει  στους πολίτες. Αυτοί που εμπνεύστηκαν και επιμένουν στην εφαρμογή αυτού του μέτρου,  που ταλαιπωρούν και εκφοβίζουν τον ελληνικό λαό, αξίζουν την γενική κατακραυγή» 
Επισυνάπτεται η πλήρης ερώτηση και απάντηση στον Ν. Χούντη και τα σχετικά άρθρα της οδηγίας 2009/72 που αναφέρονται στην απάντηση του Επιτρόπου  

(τις παραθέτουμε παρακάτω)
To Γραφείο Τύπου

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-008714/2011
προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Nikolaos Chountis (GUE/NGL)
Θέμα:          Φορολόγηση ακινήτων μέσω παροχής ηλεκτρικού ρεύματος
Το ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να φορολογήσει κάθε ηλεκτροδοτημένο ακίνητο μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και να επιβάλλει στους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος να διακόψουν τη σύνδεση αν δεν καταβληθεί ο φόρος, επισείοντας μάλιστα πρόστιμα και στους παρόχους αν δεν το πράξουν.
Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ, ήδη τον τελευταίο χρόνο, λόγω της οικονομικής κρίσης αυξήθηκαν κατά 35% οι απλήρωτοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ 150.000 ηλεκτροδοτήσεις είναι στο κόκκινο για διακοπή της ηλεκτροδότησης, ερωτάται η Επιτροπή:
1.    Μπορεί η κυβέρνηση ενός κράτους μέλους να επιβάλλει στους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρικής ενέργειας να εισπράττουν κρατικούς φόρους, πολύ περισσότερο που κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τη σύμβαση αδειοδότησης των παρόχων;
2.    Έχει δικαίωμα το κράτος να επιβάλλει στους παρόχους να διακόψουν την παροχή σε εκείνους τους καταναλωτές που δεν καταβάλλουν το διεκδικούμενο φόρο; Είναι αυτό συμβατό με την οδηγία 2009/72/ΕΚ, και πιο συγκεκριμένα με το άρθρο 3, παράγραφος 7, που ορίζει πως «κάθε κράτος ορίζει την έννοια των ευάλωτων καταναλωτών, όπου μπορεί να γίνεται μνεία στην ενεργειακή φτώχεια καθώς και μεταξύ άλλων στην απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε κρίσιμες περιόδους»;
3.    Μπορεί ένα κράτος να επιβάλλει σε παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρικής ενέργειας και καταναλωτές, ουσιαστικά να αλλάξουν τους όρους της μεταξύ τους σύμβασης και να παρέμβει σε αυτήν θέτοντας ως όρο για τη συνέχιση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος την καταβολή φόρου υπέρ του κράτους για το ακίνητο που ηλεκτροδοτείται; Έχουν δικαίωμα οι ενώσεις καταναλωτών να προσφύγουν κατά μιας τέτοιας παρέμβασης βάσει της οδηγίας 93/13/ΕΟΚ σχετικά με τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων που συνάπτονται με καταναλωτές, αφού καταχρηστική ρήτρα είναι «ρήτρα σύμβασης που δεν απετέλεσε αντικείμενο ατομικής διαπραγμάτευσης»;

Οδηγία 2009/72/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 13ης Ιουλίου 2009 , σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενεργείας και για την κατάργηση της οδηγίας 2003/54/ΕΚ Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ
ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ
Άρθρο 3
3. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι όλοι οι οικιακοί πελάτες και, όπου κρίνεται σκόπιμο από τα κράτη μέλη, οι μικρές επιχειρήσεις (ήτοι οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζόμενους και έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών η ισολογισμό που δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. EUR) απολαύουν της καθολικής υπηρεσίας, δηλαδή του δικαιώματος να προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια συγκεκριμένης ποιότητας εντός του εδάφους τους σε λογικές, εύκολα και άμεσα συγκρίσιμες και διαφανείς τιμές που δεν εισάγουν διακρίσεις. Για να διασφαλίσουν την παροχή καθολικής υπηρεσίας, τα κράτη μέλη έχουν την ευχέρεια να καθορίσουν έναν ύστατο προμηθευτή. Τα κράτη μέλη επιβάλλουν στις εταιρείες διανομής την υποχρέωση σύνδεσης των πελατών με το δίκτυό τους υπό όρους, προϋποθέσεις και τιμολόγια που καθορίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 37, παράγραφος 6. Η παρούσα οδηγία επ’ ουδενί εμποδίζει τα κράτη μέλη να ενισχύουν τη θέση των οικιακών, μικρών και μεσαίων καταναλωτών στην αγορά, με τη διεύρυνση των δυνατοτήτων για προαιρετικές συγκεντρώσεις των εκπροσώπων αυτής της κατηγορίας των καταναλωτών.
Το πρώτο εδάφιο εφαρμόζεται με διαφανή και αμερόληπτο τρόπο και δεν εμποδίζει το άνοιγμα της αγοράς που προβλέπει το άρθρο 33.
7. Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα για την προστασία των τελικών πελατών και, ειδικότερα, μεριμνούν ώστε να υπάρχουν επαρκείς διασφαλίσεις για την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε κράτος μέλος ορίζει την έννοια των "ευάλωτων καταναλωτών", όπου μπορεί να γίνεται μνεία στην ενεργειακή φτώχεια, καθώς και, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε κρίσιμες περιόδους. Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που συνδέονται με τους ευάλωτους καταναλωτές τηρούνται και ειδικότερα λαμβάνουν μέτρα προστασίας των τελικών πελατών σε απομακρυσμένες περιοχές. Διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα προστασίας των καταναλωτών, ιδίως όσον αφορά τη διαφάνεια σχετικά με τους συμβατικούς όρους και προϋποθέσεις, τη γενική πληροφόρηση και τους μηχανισμούς επίλυσης διαφορών. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι ο δικαιούχος πελάτης μπορεί πραγματικά να αλλάξει προμηθευτή εύκολα. Όσον αφορά τουλάχιστον τους οικιακούς πελάτες, τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν τα μέτρα που αναφέρονται στο παράρτημα Ι.
8. Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα, όπως Εθνικά σχέδια Ενεργειακής Δράσης, ευεργετήματα σε συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, για την εξασφάλιση του απαραίτητου ενεργειακού εφοδιασμού σε ευάλωτους πελάτες ή την υποστήριξη των βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης, έτσι ώστε να αντιμετωπίζεται η ενεργειακή φτώχεια όπου εντοπίζεται, μεταξύ άλλων και μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της φτώχειας. Τέτοια μέτρα δεν εμποδίζουν το ουσιαστικό άνοιγμα της αγοράς που ορίζεται στο άρθρο 33 ή τη λειτουργία της αγοράς και πρέπει να γνωστοποιούνται στην Επιτροπή, όπου αρμόζει, βάσει της παραγράφου 15 του παρόντος άρθρου. Αυτή η γνωστοποίηση μπορεί επίσης να περιλαμβάνει μέτρα που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο του γενικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης

ΠΟΛ.1235/24.11.2011

Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης

Αθήνα, 24 Νοεμβρίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α'

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες : Θαν. Σαφαρής
Τηλέφωνο : 210 -3375314
Fax :210-3375001

ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1235

ΘΕΜΑ: Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης.

Με τον ν. 3842/2010 με τίτλο «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις» καθιερώθηκαν σημαντικές αλλαγές στο φορολογικό σύστημα της χώρας. Μια σημαντική αλλαγή που αφορά άμεσα τους λογιστές - φοροτεχνικούς, είναι αυτή που προβλέπεται με την παράγραφο 9 του άρθρου 17 του ν. 3842/2010. Με τη διάταξη αυτή αντικαταστάθηκε η παράγραφος 3 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000 σχετικά με την ευθύνη και τις αρμοδιότητες του λογιστή φοροτεχνικού.

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000 όπως ισχύει: « Ο λογιστής φοροτεχνικός είναι υπεύθυνος για την ορθή μεταφορά των οικονομικών δεδομένων από τα στοιχεία στα βιβλία, για την ακρίβεια των δηλώσεων ως προς τη συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν από τα τηρούμενα βιβλία. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται και τις οποίες παραθέτει αναλυτικά σε κατάσταση που συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Το περιεχόμενο της κατάστασης αυτής υπόκειται σε έλεγχο σύμφωνα με το άρθρο 66 του Κ.Φ.Ε.. Τέλος, με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δηλώνεται ότι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων.
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής, ο λογιστής φοροτεχνικός υπογράφει τις δηλώσεις της παραγράφου 2, καθώς και τα συνυποβαλλόμενα έντυπα ή καταστάσεις, όπως αυτά καθορίζονται κάθε φορά με τις οικείες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών. Επίσης, κατά την υποβολή των δηλώσεων οι λογιστές φοροτεχνικοί αναγράφουν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση κατοικίας τους ή της έδρας του επαγγέλματος τους, κατά περίπτωση, τον Α.Φ.Μ., την αρμόδια Δ.Ο.Υ για τη φορολογία τους, τον αριθμό μητρώου της άδειας άσκησης επαγγέλματος τους και την κατηγορία της άδειάς τους.»

Δηλαδή με τη νέα διάταξη προβλέπεται ότι οι λογιστές φοροτεχνικοί είναι υπεύθυνοι, πέρα από την ακρίβεια και την ειλικρίνεια των δηλώσεων που υποβάλλουν, ως προς τη συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν κατά τη μεταφορά τους από τα στοιχεία στα βιβλία και από τα βιβλία στις κατά περίπτωση δηλώσεις, και για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται, καθώς και για την ορθή υποβολή όλων των δηλώσεων παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων.

Με την ΠΟΛ.1053/24.3.2011 έχουν δοθεί οδηγίες ούτως ώστε το σύνολο που προκύπτει από τη φορολογική αναμόρφωση να μεταφέρεται:

1) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. ανάλογα με την δραστηριότητα, στους κωδικούς 564, 565 και 566 του υποπίνακα η' του πίνακα ΣΤ' της 2ης σελίδας του εντύπου Ε3.

2) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. στις «Σημειώσεις Φορολογουμένου» , της τέταρτης σελίδας του ίδιου εντύπου, θα αναγράφεται το συνολικό ποσό που θα προκύπτει από την κατάσταση αναμόρφωσης (ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ:................... ΕΥΡΩ ), με την σημείωση ότι για τους τελευταίους (υπόχρεοι παραγρ. 4 άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε.) στη συνέχεια θα μεταφέρεται στον κωδ. 022 της δεύτερης σελίδας του εντύπου Ε5. Στην περίπτωση αυτή δεν χρειάζεται να συμπληρωθούν οι υπόλοιποι κωδικοί 018, 019, 020, 450, 021, και 023 της ίδιας σελίδας.

Σημειώνεται ότι η παραπάνω κατάσταση θα υποβληθεί υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, όταν αναρτηθεί η νεώτερη, πιο πλήρης και αναλυτική εφαρμογή από την ΓΓΠΣ, για διευκόλυνση όλων των φορολογουμένων.

Ειδικότερα, οι μη εκπιπτόμενες δαπάνες που αναγράφηκαν στους κωδικούς της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικον. έτους 2011 θα πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά σε κατάσταση που θα συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, το περιεχόμενο της οποίας δεν είναι δεσμευτικό για τη φορολογούσα αρχή. Στην κατάσταση αυτή αναγράφονται και δηλώνεται από τους λογιστές - φοροτεχνικούς ότι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων. Η κατάσταση αυτή συνυποβάλλεται με την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.

Ειδικά όμως για το οικον. έτος 2011 (χρήση 2010) δεν συνυποβάλλεται λόγω της αρχικής εφαρμογής του μέτρου και της αναγκαιότητας ηλεκτρονικής υποβολής όπου απαιτούνται μηχανογραφικές εφαρμογές.

Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου να είναι περισσότερο κατανοητή η συμπλήρωση της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης, κωδικοποιήσαμε τα συνηθέστερα ερωτήματα και παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες:

1. Από τη Γ.Γ.Π.Σ. θα αναρτηθεί νεώτερη πιο πλήρης και αναλυτική εφαρμογή για διευκόλυνση όλων των φορολογουμένων.

2. Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει την παραπάνω κατάσταση δεν απαιτείται να την υποβάλουν εκ νέου και ως εκ τούτου η δήλωσή που έχουν ήδη υποβάλει θεωρείται οριστικοποιημένη.

3. Εάν όμως υπάρχουν συμπληρωματικά στοιχεία ή διορθώσεις θα υποβληθεί νέα κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης την οποία και θα οριστικοποιούν. Με την υποβολή της νέας κατάστασης η παλαιά υποβληθείσα κατάσταση θα θεωρείται αυτομάτως άκυρη.

Α.) ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

1. Υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης έχουν όλοι οι επιτηδευματίες και όλες οι εταιρίες που τηρούν βιβλία και στοιχεία.

α) είναι υποχρεωτική η υπογραφή της κατάστασης και από τον λογιστή στην περίπτωση που η δήλωση φορολογίας έχει υπογραφεί από τον ίδιο τον λογιστή,

β) υπογράφεται μόνο από τον επιτηδευματία όταν η δήλωση έχει συνταχθεί από τον ίδιο τον επιτηδευματία που δεν είχε βάσει του νόμου υποχρέωση υπογραφής της δήλωσης φορολογίας του από λογιστή.

γ) Όταν υπάρχει μεταβολή λογιστή, μετά την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ειδικά για φέτος (από το νέο έτος θα συνυποβάλλεται με την δήλωση) υποχρέωση υποβολής έχει ο νέος λογιστής ή σε περίπτωση άρνησης ο ίδιος ο επιτηδευματίας.

2. Είναι υποχρεωτική η υποβολή κατάστασης αναμόρφωσης και για τις μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.

3. Υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης για τις Ναυτικές Εταιρίες (ν.959/1979) και Ειδικές Ναυτικές Επιχειρήσεις (ν.89/1967) οι οποίες απαλλάσσονται υποβολής του Ε3 αλλά είναι υπόχρεες τήρησης βιβλίων.

4. Δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης για Ν.Π.Δ.Δ. (ιεροί ναοί, σχολεία, σωματεία & ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα).

5. Υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης από τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος.

6. Υποβάλλεται κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης και σε περίπτωση ζημιάς .

Β.) ΤΙ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ

1. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης περιλαμβάνονται μόνο οι παρακρατούμενοι και έμμεσοι οφειλόμενοι φόροι που αφορούν το χρονικό διάστημα από 01.01.2010 έως 31.12.2010.

2. Αναγράφονται όλοι οι παρακρατούμενοι και έμμεσοι φόροι σε κάθε περίπτωση όπως: Φ.Μ.Υ., Φ.Π.Α., φόρος πληρωτέων μερισμάτων, χαρτόσημο κτλ.

3. Οι φόροι που αφορούν το έτος 2010 και έχουν βεβαιωθεί από τον έλεγχο μέχρι την υποβολή της κατάστασης αναμόρφωσης περιλαμβάνονται στην δεύτερη στήλη του πίνακα IV (αποδοθέντες ή δηλωθέντες).

4. Στην στήλη του ΦΠΑ αναγράφονται τα ποσά που καταβλήθηκαν με έκτακτη δήλωση ΦΠΑ από μη ενταγμένους στο ΦΠΑ μόνο όταν πρόκειται για επιτηδευματίες.

5. Στην στήλη του ΦΠΑ θα συμπεριλαμβάνεται και ο Φ.Π.Α. που προκύπτει μετά από έλεγχο ή αυτοέλεγχο.

6. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης αναγράφονται τα τεκμαρτά ποσά των ταξί και λεωφορείων που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ.

7. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης αναγράφονται μόνο τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα για τις δαπάνες των οποίων διενεργείται φορολογική αναμόρφωση.

8. Σε περίπτωση πώλησης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, αυτά θα αναγράφονται εφόσον υπάρχει καταχωρημένη δαπάνη αυτών των αυτοκινήτων στα βιβλία της επιχείρησης, εντός της συγκεκριμένης χρήσης.

9. Αναγράφονται οι προβλέψεις αποζημίωσης προσωπικού και εκτάκτων κινδύνων εφόσον χρήζουν φορολογικής αναμόρφωσης.

10. Αναγράφεται στην κατάσταση ο μέσος όρος των κινητών τηλεφώνων και των εργαζομένων που υπάρχει μέσα στη χρήση.

11. Στις περιπτώσεις αποσβέσεων παγίων , φορολογική αναμόρφωση θα διενεργείται για τις αποσβέσεις που δεν αναγνωρίζονται.

Γ.) ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ:

1. Δεν αναγράφεται ο φόρος εισοδήματος, η έκτακτη εισφορά, ο Φ.Α.Π. καθώς και οι σχετικές περαιώσεις του έτους 2010.

2. Δεν αναγράφονται στην κατάσταση οι φόροι επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια και κάμπινγκ, των πλανόδιων πωλητών, Φ.Δ.Χ. κτλ., που έχουν καταβληθεί με το ειδικό καθεστώς φορολογίας αυτών (μέχρι 30/6/2010).

3.  Δεν αναγράφονται φόροι υπέρ τρίτων όπως: τέλη που αποδίδονται στους δήμους ή σε άλλους οργανισμούς (δημοτικός φόρος διαμονής-εστίασης- αγγελιόσημο).

4. Δεν αναγράφονται τα Φ.Ι.Χ. στον πίνακα των αυτοκινήτων της επιχείρησης (πίνακας II) γιατί σ' αυτά δεν διενεργείται φορολογική αναμόρφωση.

Δ.) ΓΕΝΙΚΑ

1. Διευκρινίζεται ότι οι φόροι που αφορούν το χρονικό διάστημα 01.01.2010 - 31.12.2010, και έχουν αποδοθεί εκπροθέσμως ή έχουν βεβαιωθεί με οποιονδήποτε τρόπο, έως και την ημερομηνία υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης, περιλαμβάνονται στην κατάσταση αυτή στη στήλη αποδοθέντες ή βεβαιωθέντες φόροι.

2. Εφόσον υπάρχουν και λοιποί έμμεσοι ή παρακρατηθέντες φόροι που δεν αναγράφονται στην κατάσταση αυτοί θα καταχωρούνται με προσθήκη ανάλογων γραμμών.

3. Ο όρος «κωδικός» δεν θα συμπληρώνεται σε κανένα πίνακα από τους υποβάλλοντες αλλά θα συμπληρωθεί από το taxis.

4. Στις περιπτώσεις που η διαχειριστική χρήση εταιρίας είναι από 1/7 έως 30/6 η ημερομηνία υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης θα είναι η προθεσμία υποβολής της οικίας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, εκτός της χρήσης του έτους 2010 η προθεσμία της οποίας θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Τέλος διευκρινίζεται ότι στα βιβλία της επιχείρησης καταχωρείται σε κάθε περίπτωση ολόκληρο το ποσό των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας ή των δαπανών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων της και η φορολογική αναμόρφωση διενεργείται κατά τη σύνταξη της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Τα ποσά της κατάστασης μεταφέρονται στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης.




Ο Γενικός Δ/ντής Φορολογίας
Δημήτρης Σταματόπουλος

ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ


Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΜΠΤΗ 21.4.2011 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΛΩΝΙΑΤΗΣ ΝΑΤΑΣΑ ΣΠΑΝΤΙΔΑΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ



ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ




http://logistikoskosmos.blogspot.com/2011/05/blog-post_01.html






Τροποποίηση οδηγιών αναφορικά με τη διαχείριση περιπτώσεων Α.Π.Δ., που έχουν υποβληθεί μέσω διαδικτύου, χωρίς το περιεχόμενό τους να ανταποκρίνεται σε πραγματική απασχόληση

Ι.Κ.Α. αριθμ. πρωτ.: Ε40/740/23.11.2011
Τροποποίηση οδηγιών αναφορικά με τη διαχείριση περιπτώσεων Α.Π.Δ., που έχουν υποβληθεί μέσω διαδικτύου, χωρίς το περιεχόμενό τους να ανταποκρίνεται σε πραγματική απασχόληση

Αθήνα 23/11/2011
Αριθμ. Πρωτ. Ε40/740

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ
Δ Ι Ο Ι Κ Η Σ Η
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΣΦ/ΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ - ΕΣΟΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ : ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΙΝΩΝ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ

Ταχ. Διεύθυνση : Αγ. Κων/νου 8
10241 ΑΘΗΝΑ
Αριθ. τηλεφώνου : 210 52 15 244-247
FAX : 210 52 23 228
E – mail : asfika@otenet.gr

ΓΕΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ : «Τροποποίηση οδηγιών αναφορικά με τη διαχείριση περιπτώσεων Α.Π.Δ., που έχουν υποβληθεί μέσω διαδικτύου, χωρίς το περιεχόμενό τους να ανταποκρίνεται σε πραγματική απασχόληση»


ΣΧΕΤ. : Το υπ΄ αριθμ. Ε40/463/6.7.2011 Γενικό Έγγραφό μας.

Με το ανωτέρω Γενικό Έγγραφό μας δόθηκαν οδηγίες αναφορικά με την αντιμετώπιση περιπτώσεων Α.Π.Δ. που έχουν υποβληθεί μέσω διαδικτύου, χωρίς το περιεχόμενό τους να ανταποκρίνεται σε πραγματική απασχόληση. Προκειμένου η διαδικασία που περιγράφεται στο εν λόγω Γενικό Έγγραφο και ειδικότερα η έκδοση απόφασης Δ/ντή για ακύρωση του περιεχομένου των Α.Π.Δ. να ολοκληρώνεται με ταχύτερους ρυθμούς, λόγω της σοβαρότητας του θέματος και της ανάγκης έγκαιρης αντιμετώπισης των συγκεκριμένων περιπτώσεων για τη διαφύλαξη των συμφερόντων του Ιδρύματος, κρίνεται σκόπιμο να διαφοροποιηθούν οι οδηγίες μας ως προς το σημείο της έγγραφης ενημέρωσης των ενδιαφερομένων, πριν την έκδοση των εν λόγω ακυρωτικών αποφάσεων.

Οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι των Υποκαταστημάτων και Παραρτημάτων Ι.Κ.Α. –Ε.Τ.Α.Μ. αντίστοιχα, θα πρέπει να ενεργούν, ως προς τη συγκεκριμένη διαδικασία, κατά την κρίση τους και κατά περίπτωση, ώστε εάν υφίστανται έγγραφα στοιχεία, όπως διαπιστωμένη διακοπή μίσθωσης, παύση εργασιών, μη υποβολή στοιχείων στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. κ.α., να μην θεωρείται ως αναγκαία προϋπόθεση η ανταπόκριση των εργοδοτών και των ασφαλισμένων σε πρόσκλησή μας, για παροχή στοιχείων και διευκρινιστικών πληροφοριών αλλά να προβαίνουν άμεσα στην ακύρωση της ασφάλισης (για διευκόλυνσή σας, σας αποστέλλουμε υπόδειγμα αποφάσεως Διευθυντή, το οποίο, ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σύνολό του ή εν μέρει).

Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να συντάσσεται ειδική έκθεση ελέγχου στο Β.Ε.Ε. στην οποία θα αναφέρονται αναλυτικά τα στοιχεία βάσει των οποίων ακολουθήθηκε η ανωτέρω διαδικασία.

Η μη τήρηση του δικαιώματος της προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου (άρθρο 6 του Ν.2690/1999 Κ.Δ.Δ.) είναι ανεκτή στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, καθότι πρόκειται μεν για δυσμενές μέτρο που λαμβάνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων τα οποία δεν συνδέονται με οποιαδήποτε υποκειμενική συμπεριφορά του προσώπου του οποίου τα συμφέρονται θίγουν αλλά θεωρείται αναγκαίο για την αποτροπή κινδύνου ή επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος.

Η υποχρέωση κοινοποίησης της απόφασης ακύρωσης περιεχομένου Α.Π.Δ. στον εργοδότη και στους ασφαλισμένους για το δικαίωμα της άσκησης των ενδίκων μέσων που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις εξακολουθεί να υφίσταται.

Εφίσταται ιδιαίτερη προσοχή των Υπηρεσιών μας στις περιπτώσεις που υποβάλλονται αιτήσεις απογραφής από εργοδότες που ανήκουν σε κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλό δείκτη εισφοροδιαφυγής όπως π.χ. εργαστήρια ραφής ενδυμάτων (φασόν), συνεργεία καθαρισμού, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φύλαξης, να ελέγχονται επιμελώς όλα τα στοιχεία όπως άδεια λειτουργίας, μισθωτήρια εγκαταστάσεων, παραστατικά προμήθειας εξοπλισμού κ.λ.π.. Για τη διαπίστωση της απασχόλησης (π.χ. φασόν), να διενεργείται άμεσα επιτόπιος έλεγχος.

Σε εργοδότες που δεν καταβάλουν εισφορές και υπάρχουν ενδείξεις εικονικής ασφάλισης πριν από την ολοκλήρωση του ελέγχου να αναζητούνται και να ελέγχονται στοιχεία αποδεικτικά της λειτουργίας και της απασχόλησης προσωπικού. Κάποια από τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναζητούνται από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. (άρθρο 85 παρ. 5 εδ. β΄ Ν.2238/1994 και άρθρο 2 παρ. 3 Ν.2556/1997).

Θα πρέπει επίσης να ερευνώνται επιχειρήσεις, οι οποίες υποβάλλουν Α.Π.Δ. μετά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος από την τελευταία υποβολή, με καταχωρημένους ασφαλισμένους που εμφανίζονταν σε Α.Π.Δ. εργοδοτών για τους οποίους είχε ανασταλεί η δυνατότητα υποβολής μέσω διαδικτύου.





Η ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΤΡΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΓΔΟΝΤΑΚΗ

Η νέα λίστα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων 2011.

Η νέα λίστα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων 2011.

Thursday November 24, 2011 05:00 AM


Eκτός βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων θα βρεθούν περίπου 166.000 εργαζόμενοι, μετά τη δημοσιοποίηση της νέας λίστας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γιώργο Κουτρουμάνη, ο οποίος υπογράφει και τη σχετική απόφαση. Δείτε πιο κάτω την απόφαση με ολόκληρη την τελική λίστα ΒΑΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ (ΒΑΕ) 2011 ή κατεβάστε την στον υπολογιστή σας στο τέλος του άρθου.
Η νέα λίστα, βασίστηκε στις προτάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων εμπειρογνωμόνων και των κοινωνικών εταίρων, ενώ βασίστηκε σε κριτήρια επικινδυνότητας που αφορούν ορισμένες εργασίες και ειδικότητες.
Στο καθεστώς των Βαρέων και Ανθυγιεινών θα υπάγονται στο εξής, περίπου 365.000 εργαζόμενοι από 531.000 που ήταν με βάση το σημερινό καθεστώς. Η νέα λίστα θα ισχύσει αναδρομικά από 1η Νοεμβρίου 2011, για τις ασφαλιστικές εισφορές Νοεμβρίου που θα καταβληθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
Σε αυτήν περιλαμβάνονται, για πρώτη φορά, νέες κατηγορίες, όπως το νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων, οι εργαζόμενοι στους βιολογικούς καθαρισμούς, οι εργάτες που απασχολούνται στα θερμοκήπια και στους ψεκασμούς, οι εργάτες αλιείας, οι εναερίτες ηλεκτρολόγοι και τεχνίτες, οι τεχνικοί τηλεόρασης που εργάζονται με φορητές κάμερες.
Αντίθετα εξαιρούνται ορισμένες από τις ειδικότητες που μέχρι σήμερα ήταν ενταγμένες στη σχετική λίστα. Οι ειδικότητες αυτές είναι:
- Το διοικητικό προσωπικό κλάδων που έχουν χαρακτηρισθεί ως ΒΑΕ (υπάλληλοι γραφείων, επιστάτες, φύλακες, θυρωροί κλπ.).
- Οι πωλητές στο λιανικό εμπόριο και στο χονδρεμπόριο. Οι ζαχαροπλάστες. Οι εισπράκτορες λεωφορείων, επιστάτες, σταθμάρχες κλπ.
- Οι οδηγοί μικρών φορτηγών ως βοηθοί.
- Οι καμαριέρες.
- Οι κομμωτές - κομμώτριες, κουρείς.
- Οι ταμίες πολυδυναμικού super market.
- Οι οδηγοί ταξί εκτός Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.
- Το προσωπικό καθαριότητας σε γραφεία διοίκησης δημοσίων υπηρεσιών και επιχειρήσεων που έχουν μόνιμη εργασία στο δημόσιο και τους οργανισμούς.
- Οι συντηρητές κτιρίων κλπ.
Δημοσιοποιώντας τη νέα λίστα, ο υπουργός Εργασίας διευκρινίζει, ότι δεν θίγονται από το νέο καθεστώς οι εργαζόμενοι των οποίων οι ειδικότητες εξαιρούνται, αλλά οι ίδιοι έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν μέχρι 31.12.2015 δώδεκα έτη ασφάλισης στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, δηλαδή 3.600 βαρέα ένσημα.
Επισημαίνει επίσης, ότι η νέα λίστα διαμορφώνει αποκλειστικά και μόνο το ειδικό καθεστώς συνταξιοδότησης ενώ «ειδικά επιδόματα και άλλες παροχές ή όροι εργασίας που συνδέονται με εργαζόμενους στο συγκεκριμένο καθεστώς ρυθμίζονται αποκλειστικά με συλλογικές συμβάσεις εργασίας».
Ο κ. Κουτρουμάνης στις συναντήσεις του με τους Κοινωνικούς Φορείς, έχει δεσμευτεί, ότι μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου οι υπηρεσίες του Υπουργείου θα έχουν επεξεργαστεί το σχέδιο με στόχο να κατατεθεί ρύθμιση για την ασφαλιστική κάλυψη του επαγγελματικού κινδύνου και της επαγγελματικής ασθένειας.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας «το νέο θεσμικό πλαίσιο θα καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπάρχει στη χώρα μας με στόχο να ενισχυθεί η πρόληψη, η αποκατάσταση, η πλήρης κάλυψη για επαγγελματική νόσο και ο έλεγχος των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία».
Η Διαρκής Επιτροπή Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων θα συνεχίσει τη λειτουργία της και θα εξετάζει όλα τα αιτήματα ένταξης στη λίστα, αλλά και τις παρατηρήσεις των φορέων.
Η Τελική λίστα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγεμλάτων 2011
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 20 του νόμου 3790/2009 (Φ.Ε.Κ , 143 Α΄)
2. Τις διατάξεις του άρθρου 17 του νόμου 3863/2010 (Φ.Ε.Κ , 115 Α΄) «Νέο Ασφαλιστικό Σύστημα και συναφείς διατάξεις , ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις».
3. Τις υπ αριθμ Αποφάσεις Φ80000/οικ2506/150/1-3-2011 (Φ.Ε.Κ 492, Β΄) και Φ80000/6840/383/3-5-2011 του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τις οποίες συστάθηκε και συγκροτήθηκε «Διαρκής Επιτροπή Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων» στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφαλίσεως.
4. Το Πόρισμα της ως άνω Επιτροπής.
5. Τη γνώμη του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλειας όπως διατυπώθηκε στο πρακτικό της 14ης Συνεδρίασης της 27-10-2011.
6. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα , που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ 63/2005 (Φ.Ε.Κ , 98 Α΄)
7. Τις διατάξεις του π.δ 372/1995 (Φ.Ε.Κ 201 , Α΄) «Μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων από το Υπουργείο Υγείας , Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στο Υπουργείο Εργασίας» και του π.δ 213/1992 (Φ.Ε.Κ 102 ,Α΄) «Οργανισμός της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων».
8. Τις διατάξεις της αριθμ.2876/7.10.2009 (ΦΕΚ 2234 Β΄) απόφασης του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων»
9. Τις διατάξεις του π.δ 110/2011 (Φ.Ε.Κ 243 , Α΄) , «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης , Υπουργών , Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Βαριές και Ανθυγιεινές εργασίες με τις έναντι αυτών ειδικότητες , είναι οι παρακάτω ειδικά απαριθμούμενες :
ΧΩΡΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
1) Μεταλλεία Λιγνιτωρυχεία, Ορυχεία, Λατομεία πάσης φύσεως, ΑσβεστοποιείαΟι με οποιαδήποτε ειδικότητα ή ιδιότητα εργαζόμενοι στην παραγωγική διαδικασία , μέσα στον εργοταξιακό χώρο της εξόρυξης μεταλλευτικών προϊόντων , της καμινείας
και του εμπλουτισμού του μεταλλεύματος , όπως ο χώρος αυτός προσδιορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, πλην των φυλάκων, θυρωρών και υπαλλήλων γραφείου
1A) Επιχειρήσεις κατεργασίας
του Ξηρού Ασβέστη.
Οι απασχολούμενοι στη φρύξη,κονιοποίηση του Ξηρού Ασβέστη.
2) Οικοδομικές και τεχνικέςεργασίεςΌλοι οι ασφαλιζόμενοι, βάσει των άρθρων 35-51 του Κανονισμού Ασφαλίσεως ΙΚΑ εξαιρουμένων των όσων αναφέρονται στο άρθρο 35 παράγραφος 1 εδάφιο γ αυτού.
3) ΤσιμεντοβιομηχανίεςΌλο το απασχολούμενο εντός του εργοστασιακού χώρου προσωπικό
4) Κατεργασία μαρμάρωνΕργατοτεχνίτες κοπής και κατεργασίας μαρμάρων καθώς και οι απασχολούμενοι στην παραγωγή – παρασκευή μαρμαροψηφίδων & μαρμαρόσκονης


5) Επεξεργασία
στόκου γύψου Καολίνης -Τάλκ-Θηραϊκής γης
Τριβείς - ψήστες-μυλωνάδες – τροφοδότες
6) Κεραμοποιεία-πλινθοποιεία-αγγειοπλαστεία.Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό
7) Φορτοεκφορτώσεις ξηράς
και θάλασσας
Οι απασχολούμενοι κατά κύριο λόγομε την άρση βαρών, χωρίς τηχρησιμοποίηση μηχανικών μέσωνγια φόρτωση, εκφόρτωση, στοίβαγμα και ταξινόμηση αυτών
8) ΒυρσοδεψίαΕργατοτεχνίτες μεταφοράς, αποξηράνσεως,συντηρήσεως,
δεματοποιήσεως & κατεργασίας των ακατέργαστων δερμάτων
9) Σφαγή και εκδορά ζώωνκαι πτηνώνΕργάτες σφαγής, εκδοράς, , καθαρισμού εντέρων και άκρων ζώων ή πτηνών εντός του χώρου των σφαγείων , εργάτες καθαρισμού των χώρων σφαγής
10)Βιομηχανίες και βιοτεχνίες παραγωγής και κατεργασίας σιδήρου, χυτοσιδήρου, χάλυβος
και λοιπών μετάλλων
Όλο το προσωπικό που απασχολείται εντός του εργοστασιακού χώρου ,εκτός των υπαλλήλων γραφείου, φυλάκων και επιστατών
11) ΥαλουργίαΌλο το εργατοτεχνικό προσωπικό εκτός από διαλογείς, διακοσμητές, εφαρμοστές και καθαριστές σχηματοδοτικών μηχανών
12) Βιομηχανία ΠαραγωγήςΑπορρυπαντικώνΕργάτες τροφοδοσίας του απορρυπαντικού μίγματος
13) Παραγωγή διθειούχουάνθρακοςΌλο το εργατοτεχνικό προσωπικό και οι χημικοί που εργάζονται
στην παραγωγή


14) Παραγωγή ανόργανωνοξέωνΌλο το εργατοτεχνικό προσωπικό και οι χημικοί που εργάζονταιστην παραγωγή
15) Χημική Βιομηχανία και βιοτεχνία παραγωγής και επεξεργασίας χλωρίουΌλο το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην εργατών αυλής ) και οι χημικοί που εργάζονται στην παραγωγή
16) Βιομηχανίες και βιοτεχνίες παραγωγήςκαι συσκευασίας χημικώνλιπασμάτωνΌλο το προσωπικό που απασχολείται εντός του εργοστασιακού χώρου πλην των υπαλλήλων γραφείου
17) Βιομηχανίες και βιοτεχνίεςπαραγωγής γεωργικών φαρμάκωνΌλο το προσωπικό που απασχολείται στους χώρους παραγωγής και συσκευασίας ,εκτός των υπαλλήλων γραφείου
18) Βιομηχανίες και βιοτεχνίες παραγωγής φαρμάκων
και θειικού αργιλίου , καλλυντικών, αρωμάτων και κτηνιατρικών φαρμάκων
Όλο το προσωπικό που απασχολείται στους χώρους παραγωγήςκαι συσκευασίας, εκτός των υπαλλήλων γραφείου
19) Βιομηχανίες καιβιοτεχνίες επεξεργασίαςοστώνΌλο το εργατοτεχνικό προσωπικόπαραλαβής , διαλογής και μεταφοράςοστών
20) Βιομηχανίες καιΒιοτεχνίες παραγωγής ΟργανικώνΧρωμάτων, βερνικιών καιμελανών.Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό
που απασχολείται στην παραγωγή και παρασκευή - εκτός των πακεταριστών - τεχνικοί και χημικοί
21) Κλωστοϋφαντουργία και συναφείς εργασίες
Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό
που απασχολείται σε εκκοκκιστήρια , κλωστήρια , υφαντήρια , βαφεία , φινιριστήρια , σχοινοποιϊα , καναβουργία


α. Εκκοκκιστήρια βάμβακοςΧειριστές εκκοκκιστικών μηχανών και λίντερ
β. Κλωστήρια


α) Εργατοτεχνίτες σκούτσερ – χαρτζίων – συρτών -κτενιστριώνκαιπρογνεστριών, κλώστριες καιμπομπινούδες
β) Όλοι οι απασχολούμενοι στη νηματοποίηση και την επεξεργασία
των συνθετικών ινών
γ. ΥφαντήριαΥφαντές-Υφάντριες (Βαμβακερών, μαλλίνων, ταπήτων κ.λ.π. ανεξάρτητατης πρώτης ύλης).
δ. Βαφεία
Εργατοτεχνίτες απασχολούμενοι στηβαφή και απόπλυση υφασμάτων και νημάτων
ε. Φινιριστήρια


Οι απασχολούμενοι στο κολλάρισμα , οι απασχολούμενοι στα μηχανήματα ΡΑΜΜΑ (κολλάρισμα , στέγνωμα, σιδέρωμα, περιτύλιγμα του υφάσματος).
στ. ΣχοινοποιίαΟι απασχολούμενοι σε αντίστοιχες εργασίες των κλωστηρίων καιυφαντηρίων, καθώς και οι απασχολούμενοι, γενικά, στην πλύσηκαι λεύκανση
ζ. ΚαναβουργίαΟι απασχολούμενοι σε σκούτσερ,λανάρα, αλεβίτσα, πλύση
και λεύκανση
22) Ηλεκτρομηχανικάπλυντήρια (πλην των οικειακού τύπου χωρητικότηταςεκάστου μέχρι 20 κιλών) που λειτουργούν αυτοτελώς ή ως τμήματα κλωστοϋφαντουργίωνΕργατοτεχνίτες απασχολούμενοι σε χώρους πλύσης και λεύκανσης.Σιδερώτριες και διαλογείς ιματισμού απασχολούμενοι υποχρεωτικά και στο πλύσιμο τουλάχιστον κατά το 1/3 της απασχόλησής τους κατά μισθολογική περίοδο.
23) Βιομηχανίες&
Βιοτεχνίες παραγωγής
ανοργάνων
χρωμάτων.
Οι εργατοτεχνίτες που απασχολούνται αποκλειστικά σε τριβεία


24) Βιομηχανίες και βιοτεχνίες υγρών συσσωρευτώνμολύβδουΌλο το εργατοτεχνικό προσωπικό
25) Βιομηχανίες
και
βιοτεχνίες κατασκευής
πυριμάχων και οξυμάχωνυλικών
Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται στην επισκευή βιομηχανικών κλιβανίων και οι κτίστες



Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό – χημικοί

26) Βιομηχανίες και βιοτεχνίες εκρηκτικών
υλών και πυριτίδων
26 Α) Συγκρότημα εργοστασίων Υμηττού τηςΑΕΕ Πυριτιδοποιείου – Καλυκοποιείου
Εργατοτεχνίτες και υπάλληλοι απασχολούμενοι εντός του χώρου
των τμημάτων Οβιδουργείου, Μηχανουργείου, Καλυκοποιείας , Αυτομάτων Μηχανημάτων ,Πριονίων ,ΠΕΨ (πίεσηςεν ψυχρώ)



27) Οινοπνευματοποιία,
Οινοποιία, Ποτοποιία, Ζυθοποιία
Οι απασχολούμενοι στην πλύση δεξαμενών και στην παραγωγή διοξειδίου του άνθρακος
28) Προσωπικό επιχειρήσεων απασχολούμενο σε αερολιμένεςΕργαζόμενοι αποκλειστικά στην πίστααερολιμένων
29) Αεροπορική
Βιομηχανία
(κατασκευαστική-επισκευαστική)


Οι απασχολούμενοι εντός τουεργοστασιακούχώρου , εξαιρουμένων υπαλλήλων γραφείου , θυρωρών , φυλάκων , επιστατών

30) Τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί
Τεχνικοί ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών που απασχολούνται στη συντήρηση κεραιών και εικονολήπτες εξωτερικοί με φορητές κάμερες.

31) Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, , Μικροβιολογικά και Βιοχημικά Εργαστήρια, Υγειονομικές ΜονάδεςΑσφαλιστικών ΟργανισμώνΝοσοκόμοι, παρασκευαστές και βοηθοί αυτών , ΘαλαμηπόλοιΨυχιατρικών Νοσοκομείων και Κλινικών, ΣυντηρητέςΠειραματόζωων, Συσκευαστές ορρών-εμβολίων, παρασκευαστές τραπέζης αίματος καθώς και οι αντίστοιχες ειδικότητες των εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία , καθαρίστριες
32) Ακτινολογικά και ακτινοθεραπευτικά εργαστήριαΟι απασχολούμενοι αποκλειστικά σε ακτινολογικούς θαλάμους και εμφανίσεις


33) Σταθμοί αναπαραγωγής ζώωνΣταυλίτες , νοσοκόμοι κτηνών, καθαρίστριες των σταθμών αναπαραγωγής ζώων ,παρασκευαστές , επιμελητές πειραμάτων απασχολούμενοι αποκλειστικά στους σταθμούς αναπαραγωγής , απεντομωτές , σπερματολήπτες και σπερματεγχύτες
34) Βιομηχανίες παραγωγήςπλαστικών
υλών και πλαστικώνειδών
Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται στην παραγωγή και διαμόρφωση πλαστικών , πολυμερισμό πρώτης ύλης , αναμίξεως και μορφοποιήσεως πλαστικών υλών πολυινυλοχλωριδίου και πολυουρεθάνης
35)ΚαπναποθήκεςΌλο το προσωπικό που απασχολείται στους χώρους επεξεργασίας φύλλων καπνούεξαιρουμένων των εμπειρογνωμόνων καπνού
36) ΚαπνοβιομηχανίεςΟι απασχολούμενοι εντός του εργοστασιακού χώρου εργατοτεχνίτες εξαιρουμένων εμπειρογνωμόνων καπνού, επιστατών και υπαλλήλων γραφείου
37) Βιομηχανίες και βιοτεχνίες επεξεργασίας θείουΟι εργατοτεχνίτες τμήματοςπαραγωγής διοξειδίου του άνθρακος και οι σακιστές
38) Εταιρείες
πετρελαιοειδών
Οι απασχολούμενοι στον εργοστασιακό χώρο , εκτός από υπαλλήλους γραφείου , διακίνησης και διάθεσης καυσίμων
39) Εταιρείες εμφιάλωσηςυγραερίων
Όλοι οι εργαζόμενοι εντός των εγκαταστάσεωνεκτός υπαλλήλων γραφείου , φυλάκων , θυρωρών και επιστατών

40) Διυλιστήρια πετρελαίων
Όλοι οι εργαζόμενοι εντός του εργοστασιακού χώρου

41) Λιμενικοί χώροι

Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό εκτός υπαλλήλων γραφείου , φυλάκων και επιστατών

42) ΝαυπηγείαΌλοι οι απασχολούμενοι σε ναυπηγούμενα ή επισκευαζόμενα και μετασκευαζόμενα πλοία και γενικότερα εντός των χώρων των μονίμων , πλωτών δεξαμενών και των ναυπηγικών κλινών
43) Κ.Π.Ε Δημόκριτος της Ε.Ε.Α.ΕΟι απασχολούμενοι στην Α' Ζώνητου Κέντρου Πυρηνικής Ενέργειας«ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»
44) Ιχθυόσκαλες

Όλο το προσωπικό το απασχολούμενο εντός του χώρου ιχθυόσκαλας εκτός Διευθυντών και Διοικητικών Υπαλλήλων

45) Εργοστάσια επεξεργασίας γάλακτοςΤο εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται στους χώρους ψύξης προϊόντων


46)Τυροκομεία

47) ΑλλαντοποιϊαΕργατοτεχνίτες απασχολούμενοι στους θαλάμους ψήσεως, βρασμού και καπνίσματος , καθώς και στα ψυγεία για τη φορτοεκφόρτωση των προϊόντων αλλαντοποιίας

Οι απασχολούμενοι στα τμήματα μείγματος , βακελίτη, κλιβάνων , μηχανής ινοποίησης TEL παραγωγής
48) Παραγωγή υαλοβάμβακα

49) Επιχειρήσεις
αφαίρεσης ή κατεδάφισης αμιαντούχων υλικών
Οι απασχολούμενοι σε εργασίες κατεδάφισης και αφαίρεσης αμίαντου και υλικών που περιέχουν αμίαντο
50) Επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορέςΟδηγοί βαρέων φορτηγών άνω των 3.5 τόνων , λεωφορείων , πούλμαν, οχημάτων σταθερής τροχιάς , οδηγοί ταξί νομού Αττικής και Θεσσαλονίκης , οδηγοί και βοηθοί ασθενοφόρων ,καθαριστές λεωφορείων
51) Χονδρικό και λιανικό εμπόριο τροφίμων καισυναφών ειδώνΟι εργαζόμενοι στους θαλάμους και προθαλάμους ψύξης προϊόντων


52) Παραγωγή έτοιμου σκυροδέματοςΧειριστές αντλιών σκυροδέματος και βοηθοί αυτών, οδηγοί αυτοκινήτων με αναμικτήρα μεταφοράς σκυροδέματος, εργάτες πρέσας και εργάτες εργοταξίου παραγωγής σκυροδέματος
53) ΑμαξοποιίαΌλοι οι απασχολούμενοι στο χώρο παραγωγής , εξαιρουμένων των απασχολούμενων στο σέρβις αυτοκινήτων
54) Στρατιωτικές ΥπηρεσίεςΠυροτεχνουργοί και ναρκαλιευτές
55) Παραγωγή χυτοπρεσσαριστών αντικειμένωνΟι απασχολούμενοι στο τμήμα των σπαστήρων
56) Βιομηχανία κρέατοςΟι απασχολούμενοι κατά κύριο λόγο εντός των ψυκτικών θαλάμων καθώς και εντός των θαλάμων επεξεργασίας κρέατος (τεμαχισμού κ.λπ)
57) Χημική ΒιομηχανίαΌλοι οι εργαζόμενοι στην παραγωγή εκτός των απασχολούμενων στην αποθήκευση πρώτων υλών και διαλυτών των χημικών βιομηχανιών
58) Υπηρεσίες ΥγιεινήςΕργατοτεχνίτες υπονόμων (επισκευή ,συντήρηση και καθαρισμός κλειστών αγωγών ακαθάρτων υδάτων σε λειτουργία καθώς και αντλιοστάσια ακαθάρτων υδάτων), εργάτες αποκομιδής, διαλογής,επιστασίας εντός ΧΥΤΑκαικαταστροφής απορριμμάτων, εκκένωσης βόθρων, οδοκαθαριστές ,εργαζόμενοι αποκλειστικά σε συνεργείασυντήρησης & καθαρισμού αυτοκινήτων καθαριότητας, εργάτες ψεκασμού εστιών μόλυνσης ,εργάτες αφοδευτηρίων, νεκροπομποί και εκταφείς νεκρών,καθαριστές οστών,σταυλίτες ,εργοδηγοί αποχέτευσης, προσωπικό συντήρησηςτων αντλιοστασίων αποχέτευσης, εργαζόμενοι στην μονάδα βιολογικού καθαρισμούτης Ψυτάλλειας και στα τμήματα εσχάρωσης και εξάμμωσης της Ακροκέραμου Κερατσινίου , οι απασχολούμενοι στα αντλιοστάσια λυμάτων βιολογικών καθαρισμών
59) Παρασκευή αλιπάστωνΌλο το απασχολούμενο στην παρασκευή εργατοτεχνικό προσωπικό
60) Βιομηχανίες και βιοτεχνίες
σπορελαιουργίας , πυρηνελαιουργίας , ελαιουργίας και σαπουνοποιίας
Όλο το εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται στα τμήματα παραγωγής


Β. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Η΄ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ
1. Θερμαστές ή αρχιθερμαστές στερεών και υγρών καυσίμων
2. Ματσακονιστές
3.Υφαλοχρωματιστές
4.Συντηρητές καυστήρων υγρών καυσίμων και συγκροτήματος λεβητοστασίων
5. Αλιεργάτες
6. Χειριστές εκσκαπτικών, ανυψωτικών και ισοπεδωτικών μηχανημάτων
7. Απασχολούμενοι σε ψυκτικούς θαλάμους θερμοκρασίας κατώτερης των 4 βαθμών Κελσίου
8. Χημικοί, (εκτός των χημικών οινολογικών εργαστηρίων), εργοδηγοί χημικοί, βιοχημικοί
9. Νυχτοφύλακες
10. Λιθοξόοι
11. Δύτες – Σπογγαλιείς
12. Εργάτες φορτηγίδων
13. Κατασκευαστές τσιμεντοπλίνθων, τσιμεντοστύλων, τσιμεντοσωλήνων, πλακών από τσιμέντο
14. Ανελκυστές , καθελκυστές νεωρείων
15. Υποδηματοποιοί - Υποδηματεργάτες
16. Ψήστες
17. Λατζέρηδες
18. Σερβιτόροι με νυχτερινή απασχόληση (απασχολούμενοι τουλάχιστον 3 ώρες μεταξύ της 10ης βραδινής και της 6ης πρωινής της επόμενης μέρας)
19. Αδειούχοι , πτυχιούχοι ή διπλωματούχοι πρακτικοί Μηχανικοί , συντηρητές βιομηχανικών εγκαταστάσεων και εργασιών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων , εφόσον οι βιοτεχνικές αυτές επιχειρήσεις διαθέτουν κινητήριες μηχανές με ιπποδύναμη άνω των 40 ίππων
20. Καθαριστές των διπυθμένων και των δεξαμενών των πλοίων
21. Αποκλειστικώς απασχολούμενοι δια μηχανικού αεροεκτοξευτήρος βαφείς (ντουκαδόροι)
22. Αρτεργάτες – Σιμιτεργάτες (ζυμωτές, πλάστες, κλιβανείς, κυλινδριστές, ζυγιστές, πασαδόροι)-Μυλωθροί
23. Καθαριστές – Καθαρίστριες με πλήρη απασχόληση , πλην εκείνων που απασχολούνται σε:
α. γραφεία δημοσίων υπηρεσιών, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού και τις επιχειρήσεις αυτών, ΝΠΙΔ που ανήκουν στο Κράτος , καθώς και στις δημόσιες επιχειρήσεις ,οργανισμούς και Α.Ε και έχουν εργοδότες τους ως άνω αναφερόμενους φορείς
β. γραφεία διοίκησης επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα.
24. Δασεργάτες (απασχολούμενοι σε εργασίες υλοτόμησης, μετατόπισης και φόρτωσης δασικών προϊόντων) – Ρητινοσυλλέκτες
25. Εργατοτεχνικό προσωπικό απασχολούμενο αποκλειστικά στα συνεργεία επισκευής λεωφορείων ΟΣΥ Α.Ε και Ο.Α.Σ.Θ.
26. Υδραυλικοί και εγκαταστάτες σωληνώσεων , απασχολούμενοι αποκλειστικά με την εκτέλεση εγκαταστάσεων υδραυλικών , υγιεινής και θερμάνσεως των οικοδομών
27. Νεκροπομποί
28. Διαμορφωτές σωλήνων (Σωληνουργοί) πλοίων , εργοταξίων κ.λπ
29. Εργατοτεχνίτες συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης σωληνωτών ικριωμάτων
30. Εργάτες ακατέργαστου σιδήρου
31. Ηλεκτρολόγοι πτυχιούχοι και κάτοχοι άδειας που απασχολούνται σε εργοστάσια, μονάδες παραγωγής και εργοτάξια
32. α. Οι απασχολούμενοι αποκλειστικά σε εργασίες τοποθέτησης και συντήρησης των εναέριων και υπόγειων δικτύων μεταφοράς ενέργειας υψηλής τάσης (άνω των 66000 VOLT), γομωτές –πυροδότες
β. Οι απασχολούμενοι στα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ (εναερίτες και υπογείτες κατηγορίας Τ4Α)
γ. Εναερίτες τηλεπικοινωνιακών εταιρειών και οι εργαζόμενοι εντός φρεατίων (μουφαδόροι) τηλεπικοινωνιακών εταιρειών
δ.Συντηρητές κεραιών Στρατιωτικών Μονάδων που απασχολούνται στο αντικείμενο αυτό κατά κύριο λόγο
33. Οι εργαζόμενοι κατά κύριο επάγγελμα ως ψεκαστές φυτοπροστατευτικών προϊόντων στα θερμοκήπια
34.Ασφαλτοτεχνίτες οδοποιίας στα έργα κατασκευής του οδικού δικτύου και στις οικονομικές μονάδες παραγωγής ασφάλτου
35.Οδηγοί και βοηθοί αυτοκινήτων ασφαλτοδιανομής
36. Μηχανικοί σκαφών αεροψεκασμού
37. Προσωπικό θεριζοαλωνιστικών συγκροτημάτων
38. Μηχανοξουλουργοί , χειριστές ξυλουργικών μηχανημάτων σε επιχειρήσεις κατασκευής επίπλων, κουφωμάτων, παρκετών και λοιπών ειδών από ξύλο
Η Απόφαση αυτή ισχύει από 1/11/2011
H Απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Γραφείο κ.Υπουργού
2. Γραφείο κας.Γ.Γραμματέως
3. Γραφείο κας.Γ.Διευθύντριας Κ.Α
4. Γραφείο κας.Γ.Διευθύντριας Δ.Υ
5. Όλες τις Διευθύνσεις της ΓΓΚΑ
& Τμήμα Διαδοχικής Ασφάλισης

Επεξεργασία - Παρουσίαση: www.taxheaven.gr