Σελίδες

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

Τα κριτήρια για τις «αλλαγές» στις εφορίες Ποιοι θα αντικατασταθούν και πότε - Η ανακοίνωση Μαυραγάνη


Τα κριτήρια για τις «αλλαγές» στις εφορίες
Ποιοι θα αντικατασταθούν και πότε - Η ανακοίνωση Μαυραγάνη
Τα κριτήρια για τις «αλλαγές» στις εφορίες
εκτύπωση  

Τις έντονες αντιδράσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ προκάλεσε η ξαφνική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη να «καθαιρέσει» 165 διευθυντές, υποδιευθυντές και προϊσταμένους τμημάτων εφοριών.

Σε μία προσπάθεια να αποφευχθεί η ενδοκυβερνητική κρίση, ο κ. Μαυραγάνης και ο κ.Σταμάτης συναντήθηκαν με τον εισηγητή του ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ Φίλιππο Σαχινίδη και τον κ. Πρωτόπαππα.

Από το ΠαΣοΚ θεωρούν ότι στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκαν τα κριτήρια με τα οποία θα γίνουν οι αλλαγές στις Εφορίες και το ΣΔΟΕ.

Συγκεκριμένα για όσους τελειώνει η θητεία η αντικατάστασή τους θα γίνει βάση των κριτηρίων του νόμου. Ενώ για τους υπόλοιπους μέσα σε ένα μήνα θα τεθούν τα κριτήρια για το ποιοι και πόσοι θα πρέπει να φύγουν ενώ κάθε τρίμηνο θα αξιολογούνται οι επικεφαλής των Εφοριών και του ΣΔΟΕ.

Η ανακοίνωση Μαυραγάνη

Μετά τους κυβερνητικούς τριγμούς που προκλήθηκαν από την αιφνιδιαστική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη να μετακινήσει 165 εφοριακούς από τη θέση των προϊσταμένων ή υποδιευθυντών των Δ.Ο.Υ. το υπουργείο Οικονομικών μετά και τις συναντήσεις που προηγήθηκαν με εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Αριστεράς κάνει πίσω και ανακοινώνει ότι «η τοποθέτηση προϊσταμένων των οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος, Υποδιεύθυνσης και Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών, θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στην ισχύουσα νομοθεσία».

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, για όσες περιπτώσεις έχει λήξει η θητεία , η τοποθέτηση θα γίνει με βάση την διαδικασία και τα προσόντα που προβλέπονται στις διατάξεις της παραγράφου 21 του άρθρου 55 ν. 4002/11 , όπως ισχύει σήμερα. Οι αποφάσεις τοποθέτησης των νέων προϊσταμένων  θα εξειδικευθούν ως 31/12/2012 με τους συγκεκριμένους στόχους  (ποιοτικούς και ποσοτικούς) που πρέπει αυτοί να πετύχουν  κατά την διάρκεια της θητείας τους  και  οι οποίοι και θα ελέγχονται ανά τρίμηνο όπως ορίζει ο νόμος. Στην κρίση για την κάλυψη των ανωτέρω θέσεων μετέχουν όλοι όσοι διαθέτουν τα κατά το νόμο τυπικά προσόντα.

Παράλληλα, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που θα δημοσιευθεί ως τις 31/1/2013, θα καθοριστούν ο τρόπος,  η διαδικασία και τα όργανα ελέγχου επίτευξης των στόχων της προηγουμένης παραγράφου,  στη βάση των καλύτερων διεθνών πρακτικών.

Τέλος, για όσες περιπτώσεις δεν έχει λήξει η θητεία, οι σημερινοί  προϊστάμενοι  παραμένουν στις θέσεις τους, σύμφωνα με το νόμο και θα υπόκεινται στα κριτήρια αξιολόγησης που θα τεθούν.

Εκπτωση φόρου με αποδείξεις για το 25% του εισοδήματος Ξεκίνησε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η συζήτηση επί του φορολογικού


Εκπτωση φόρου με αποδείξεις για το 25% του εισοδήματος
Ξεκίνησε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η συζήτηση επί του φορολογικού
Εκπτωση φόρου με αποδείξεις για το 25% του εισοδήματος
12
εκτύπωση  

Διατηρείται το μέτρο των αποδείξεων για το 25% του εισοδήματος για την έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ που προβλέπεται για εισοδήματα μέχρι 25.000 ευρώ. Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή, όπου ξεκίνησε η επεξεργασία του νέου φορολογικού, ο υπουργός Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρας, διευκρινίζοντας αργότερα ότι το μέτρο αυτό ισχύει για όλα τα εισοδήματα ασχέτως αν θα μειώνεται η έκπτωση φόρου για τα εισοδήματα άνω των 25.000 ευρώ για να «σβήνει» στις 42.000 ευρώ. Με αυτήν την έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ, είπε, το αφορολόγητο πρακτικά αυξάνεται από τις 5.000 ευρώ σε 9.500 ευρώ. Ακόμη, εξήγγειλε ότι θα εκπίπτουν στο σύνολό τους οι ασφαλιστικές εισφορές για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Επιπλέον, θα εκπίπτει το 5% των δαπανών συντήρησης από το φορολογητέο εισόδημα που εισπράττουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων από ενοίκια.
Παράλληλα, προσγειώνοντας στη σκληρή πραγματικότητα όσους ζητούν «να εφησυχάσουμε και να χαλαρώσουμε», ο κ. Στουρνάρας επικαλέστηκε τον γνωστό μύθο του Αισώπου για τον τζίτζικα και τον μέρμηγκα για να στείλει ένα «μήνυμα»: «Σε όλους αυτούς έχω να πω ότι ήμασταν τζίτζικες για πολλά χρόνια και τώρα γινόμαστε μέρμηγκες»,είπε χαρακτηριστικά στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων όπου ξεκίνησε η συζήτηση του φορολογικού. 
Παρά τα «αισθήματα αισιοδοξίας» αλλά και «επιβράβευσης» των προσπαθειών του ελληνικού λαού από την πλευρά των εταίρων, όπως είπε, ο κ. Στουρνάρας τόνισε ότι «ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος»«Το 2013 είναι δύσκολη χρονιά. Το λυκόφως ή θα γίνει λυκαυγές ή θα παραμείνει λυκόφως. Ή θα σωθούμε ή θα καταστραφούμε. Ομως τους βραχυπρόθεσμους στόχους που θέσαμε στις προγραμματικές μας δεσμεύσει και θα ήταν άδικο για τις θυσίες του λαού να μην το αναφέρω αυτό», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι λάβαμε την δόση αλλά και ένα επιπλέον «απρόσμενο δώρο», όπως το χαρακτήρισε: τη μείωση του χρέους κατά 20%, δηλαδή κατά 40 δισ. ευρώ.

«Ακόμα είναι η αρχή»
Σχετικά με την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από τoν οίκο Standard & Poor's, είπε ότι ήταν ένα βήμα επιβράβευσης που δεν το περιμέναμε, ωστόσο,«δεν εφησυχάζουμε με τίποτα» όπως υπογράμμισε. «Ακόμα είναι η αρχή. Δεν έχουμε πετύχει τίποτα. Είναι μόλις το πρώτο βήμα», συμπλήρωσε. Οσον αφορά το φορολογικό, είπε ότι ο βασικός στόχος του είναι η εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ, ενώ άφησε μια αχτίδα αισιοδοξίας εφόσον έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα το 2013 να υπάρξει κάποια δικαιότερη κατανομή των βαρών και εξοικονόμηση πόρων από το 2014. 
«Ας φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα που είναι το πρωτογενές πλεόνασμα το 2013 που το πιστεύω. Πιστεύω ότι  μπορούμε στο τέλος του 2013 να πείσουμε τους εταίρους να μειώσουν και άλλο τα επιτόκια να πέσει το χρέος και να μιλήσουμε για χαλάρωση στο 2014», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε εδώ τα κυριότερα σημεία της ομιλίας του Ι. Στουρνάρα

«Με την κατάθεση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου,  η κυβέρνηση προχωρά στην 
υλοποίηση της πρώτης φάσης για τη δημιουργία ενός δικαιότερου, απλούστερου και 
αποτελεσματικότερου φορολογικού συστήματος. Αυτή είναι η πρώτη φάση του φορολογικού 
που στοχεύει στη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα και στην εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ.  
Για τη δεύτερη φάση του φορολογικού που είναι σημαντικότερη και αφορά τη φορολογική 
διοίκηση και τη φοροδιαφυγή, θα πρέπει κάνουμε ουσιαστικό διάλογο με τα κόμματα και 
προσβλέπω σε εποικοδομητικές προτάσεις». 
Αυτό τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάς στην ομιλία του στη Βουλή. Τα 
κυριότερα σημεία από την εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών στην Επιτροπή 
Οικονομικών Υποθέσεων είναι τα ξής: 
Ο δρόμος που απομένει να διανύσουμε είναι πολύ μακρύς και δύσκολος.  Το 2013 είναι 
δύσκολη χρονιά. Θα ήταν άδικο για τις θυσίες του ελληνικού λαού  και για τα τρία κόμματα,  
που με αίσθηση πολιτικής ευθύνης στηρίζουν την κυβέρνηση – και εμένα προσωπικά -, να μην 
πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει. 
Τα ποσά που λάβαμε ήταν σημαντικά μεγαλύτερα από αυτά που περιμέναμε. Πέρα από τη 
δόση πετύχαμε και μείωση του  χρέους κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες. Σε όσους λένε, όμως, ότι 
πρέπει να επωφεληθούμε από το καλό κλίμα και να χαλαρώσουμε τις προσπάθειες,  θα έλεγα 
να αφήσουμε για τα επόμενα χρόνια το όφελος της εξοικονόμησης αυτής. Εάν όντως το 
πρωτογενές πλεόνασμα το 2013 είναι μεγαλύτερο από αυτό που έχουμε θέσει ως στόχο, τότε 
το 70% του πλεονάσματος μπορούμε να το διανείμουμε ως κοινωνική πολιτική, με χαλάρωση 
το 2014. Ας φτάσουμε, όμως, πρώτα εκεί. Επίσης, με την τελευταία απόφαση του Eurogroup, 
εάν έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα το 2013, θα μπορούμε από το τέλος του έτους να 
εξασφαλίσουμε μεγαλύτερη μείωση επιτοκίων των δανείων από τους εταίρους μας. 
Η αναβάθμιση της χώρας κατά 6 μονάδες από την Standard & Poor’s, πράγματι, μας δημιουργεί 
αισθήματα αισιοδοξίας. Δεν το περιμέναμε. Είναι μια ακόμη επιβράβευση, ένα πρώτο βήμα 
αναγνώρισης των προσπαθειών και θυσιών του ελληνικού λαού. Σε καμία, όμως, περίπτωση 
δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Ας δούμε τις εξελίξεις και ας πανηγυρίσουμε στο τέλος. Ακόμη 
είναι η αρχή.    
 Το εξεταζόμενο σχέδιο νόμου εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του Υπουργείου 
Οικονομικών, αλλά και ολόκληρης της Κυβέρνησης, για τη δημιουργία ενός δίκαιου και 
αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος, καθώς και για την αναδιοργάνωση του 
φορολογικού, ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού, ταυτόχρονα με την εφαρμογή ενός 
νέου, αυστηρότερου πλαισίου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. 
Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα αποβλέπει, πέρα της διαφάνειας και της απλοποίησης 
αποβλέπει και στην εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ. 

Με το νομοσχέδιο αυτό:  
•  Διευρύνεται δραστικά η φορολογική βάση με πρόνοιες  που λαμβάνονται, όπως η 
υποχρεωτική δήλωση όλων των εισοδημάτων από όλους τους πολίτες και η πλήρης 
ένταξη στο φορολογικό σύστημα ομάδων που μέχρι σήμερα  φορολογούνταν ελλιπώς. 
•  Βελτιώνεται σημαντικότατα η φορολογική δικαιοσύνη.  Η συνεισφορά των 
επαγγελματικών και κοινωνικών ομάδων διαμοιράζεται  δίκαια και δεν περιορίζεται 
πλέον στην σχεδόν αποκλειστική επιβάρυνση των μισθωτών και συνταξιούχων. 
•  Εξορθολογίζεται η φορολογική μεταχείριση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, η 
οποία πλέον θα είναι ισότιμη. Αυτό είναι ένα σημαντικό διαρθρωτικό αναπτυξιακό 
μέτρο, σημαντικότερο από τις όποιες επί μέρους ρυθμίσεις μειώσεων συντελεστών 
κ.λπ. Εισάγονται ρυθμίσεις, όπως ο εξορθολογισμός της φορολογικής μεταχείρισης της 
έρευνας στον ιδιωτικό τομέα με την οποία στηρίζεται με υγιή και βιώσιμο τρόπο η 
αναπτυξιακή διαδικασία, ή η πλήρης αναγνώριση των εισφορών κοινωνικής 
ασφάλισης, ως επαγγελματικές δαπάνες, γεγονός που αναμένεται να απελευθερώσει 
την επιχειρηματικότητα. 
•  Εισάγεται υψηλού βαθμού διαφάνεια και απλοποιείται σε μεγάλο βαθμό η φορολογία. 
Κλείνουν οι «τρύπες», τα «παράθυρα» και η δυνατότητα φοροαποφυγής. Μέχρι τώρα 
υπήρχε ένα υβριδικό σύστημα, όπου ανεξαρτήτως με το από πού αποκτούσες το 
εισόδημά σου, η φορολογία ήταν η ίδια. Έτσι, μια σύνταξη φορολογείτο με τον ίδιο 
τρόπο με ένα ενοίκιο ή τα κέρδη από ένα κατάστημα,  ενώ και η επιχειρηματική 
δραστηριότητα, φορολογείτο διαφορετικά, αναλόγως τι είδους εταιρεία είχε κάποιος. 
Συγχρόνως, ο μεγάλος αριθμός φοροαπαλλαγών και εκπτώσεων ήταν διαθέσιμος σε 
όλους, ανεξαρτήτως εισοδήματος, ή αν οι δαπάνες του νοικοκυριού δεν έχουν καμία 
σχέση με τις επαγγελματικές ή άλλες δαπάνες. Γίνεται αντιληπτό ότι αυτή η 
πολυπλοκότητα και αδιαφάνεια του συστήματος τροφοδοτούσε την κοινωνική αδικία, 
την οικονομική αναποτελεσματικότητα και, βεβαίως, τη  φοροαποφυγή, αφού ο 
φορολογούμενος μπορούσε να επιλέξει τον ευνοϊκότερο τρόπο για τη φορολόγησή του 
και συγχρόνως άτομα με διαφορετικές συνθήκες απόκτησης του εισοδήματος να 
φορολογούνται με τον το ίδιο τρόπο. Το αποτέλεσμα,  βεβαίως, ήταν το φορολογικό 
σύστημα να είναι εν πολλοίς άδικο, να έχει χάσει τον αναδιανεμητικό του χαρακτήρα 
και να αποδίδει πολύ χαμηλά έσοδα σε σχέση με τη φοροδοτική ικανότητα των 
φορολογουμένων. 
•  Αποδεσμεύεται η κοινωνική από τη φορολογική πολιτική. Αυτό, πέρα από τη 
διαφάνεια και την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης, πρακτικά σημαίνει ότι 
869.000 οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά θα πάρουν για πρώτη φορά επίδομα. 
Δεν θα πρέπει να υποβαθμιστεί το γεγονός ότι η αναμόρφωση της φορολογίας εισοδήματος θα 
συνεισφέρει αποφασιστικά στη συνολική δημοσιονομική προσπάθεια. Μετά τις σημαντικές 
μειώσεις μισθών και συντάξεων κατά την τελευταία τριετία, το φορολογικό σύστημα μπορεί να 
κατανείμει τα βάρη πιο δίκαια. Η προσπάθεια εξεύρεσης €2 δισ. από τη φορολογία εισοδήματος έγινε με όσο το πιο δυνατό δίκαιο τρόπο. Αυτή η αύξηση του φορολογικού βάρους δεν κατανέμεται οριζόντια. Η συνολική αναμενόμενη αύξηση των εσόδων κατά 
περίπου 17%, μέσα στην ερχόμενη τριετία, συνεπάγεται αυξημένο φορολογικό βάρος που θα 
φέρουν εν πρώτοις οι εταιρείες που θα πληρώσουν 39% περισσότερους φόρους, καθώς και οι 
επιτηδευματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες, των οποίων το φορολογικό βάρος θα αυξηθεί 
28%, ενώ σε αντίθεση οι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα επιβαρυνθούν μόνο κατά 8%. Η αύξηση 
των φόρων στις εταιρείες μπορεί να κατηγορηθεί ως αντιαναπτυξιακή πολιτική, αλλά είναι 
απόρροια της διακράτησης και μη διανομής των όποιων κερδών τους. Όταν η οικονομία θα 
αρχίσει να ανακάμπτει και τα κέρδη να διανέμονται, τότε θα ανακαλύψουν ότι η φορολογία 
έχει στην πραγματικότητα μειωθεί από 40% σε 32%.  
Και πάλι, όμως, αυτές οι αυξήσεις του φορολογικού βάρους δεν θα είναι ίδιες για όλους. Για 
παράδειγμα, το αφορολόγητο των μισθωτών και συνταξιούχων πρακτικά επεκτείνεται από τις 
5.000 στις 9.000 ευρώ, με τρόπο που ευνοεί τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Οι μισθωτοί 
και συνταξιούχοι με εισοδήματα μέχρι 25.000, που αποτελούν το 90% του συνόλου και μέχρι 
τώρα πλήρωναν το 52% των φόρων, θα ωφεληθούν και στο εξής θα πληρώνουν το 42%. Ακόμα, 
όμως και ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι είναι στην ουσία μισθωτοί, τώρα πλέον θα 
αντιμετωπίζονται δικαιότερα, θα θεωρούνται και αυτοί μισθωτοί με τα όποια πλεονεκτήματα 
αυτό συνεπάγεται. Μέχρι τώρα γινότανε το αντίθετο και μέσα από την αδιαφάνεια του 
συστήματος επιχειρηματικά εισοδήματα μεταμφιεζόντουσαν και φορολογούντο ελαφρά. 
Ακόμα και η φορολογία των ενοικίων εισάγεται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο μικροϊδιοκτήτης να 
επιβαρύνεται ελάχιστα και παρ’ όλα αυτά να συνεισφέρει κι αυτός στον κοινό αγώνα.  
Από το 2015 εντάσσεται στο φορολογικό σύστημα το αγροτικό εισόδημα, με αποτέλεσμα τον 
περιορισμό του «μαύρου» εισοδήματος των μεσαζόντων. Η εξέλιξη αυτή όχι μόνο θα αποφέρει 
έσοδα στα ταμεία του κράτους, αλλά θα συμβάλλει και στην αύξηση του πραγματικού 
αγροτικού εισοδήματος και της επιχειρηματικότητας στον κλάδο, καθώς και στη μείωση της 
τιμής των προϊόντων από το χωράφι στο ράφι!   
Οι διατάξεις αυτού του νομοσχέδιου αποτελούν έναν από τους θεμέλιους λίθους, πάνω στους 
οποίους θα στηριχθεί ένα νέο φορολογικό σύστημα μακράς πνοής και περιλαμβάνει τρεις 
βασικές τομές: 
Πρώτον, βελτιώνεται σημαντικά η φορολογική δικαιοσύνη, μετακυλώντας ένα κομμάτι από το 
βάρος που επωμίζονται οι μισθωτοί και συνταξιούχοι  προχωρώντας σε διάκριση μεταξύ 
εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες και από επιχειρηματική δραστηριότητα και από 
κεφάλαια.  
Δεύτερον, διευρύνεται σημαντικά  η φορολογική βάση, χάρη στην πλήρη ένταξη στο 
φορολογικό σύστημα ομάδων, που μέχρι σήμερα  φορολογούνταν ελλιπώς, αλλά και στη 
διεύρυνση της υποχρέωσης υποβολής φορολογικών δηλώσεων για όλα τα εισοδήματα. Αυτό 
είναι το σημαντικότερο στοιχείο αυτού του νομοσχεδίου.  Τρίτον, αποδεσμεύεται η κατ’ ευφημισμό κοινωνική πολιτική από τη φορολογική πολιτική, 
δίνοντας τέλος σε χρόνιες στρεβλώσεις, απελευθερώνοντας παράλληλα πόρους για την 
ενίσχυση των οικογενειών που πραγματικά το έχουν ανάγκη. 
Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο εισάγονται τρεις διαφορετικές κλίμακες φορολογίας, με τις 
οποίες βελτιώνεται η φορολογική δικαιοσύνη. Με τη συγκεκριμένη  διάκριση, αποσκοπούμε η 
συνεισφορά των επαγγελματικών και κοινωνικών ομάδων να διαμοιράζεται δίκαια και όχι εις 
βάρος μισθωτών και  συνταξιούχων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. 
Η πρώτη κλίμακα είναι αυτή των  μισθωτών και συνταξιούχων. Αποτελείται από τρία 
φορολογικά κλιμάκια και αντίστοιχους συντελεστές για τη φορολόγηση του εισοδήματος που 
προκύπτει από μισθούς και συντάξεις: 
Για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ, ο συντελεστής φόρου είναι 22%, για το επιπλέον εισόδημα 
έως 17.000 ευρώ είναι 32% και για το υπερβάλλον είναι 42%.  
Ωστόσο, ο φόρος που προκύπτει με βάση την κλίμακα αυτή μειώνεται ανάλογα με το ύψος του 
εισοδήματος. Για παράδειγμα, το εισόδημα μέχρι και 21.000 ευρώ μειώνεται κατά 2.100 ευρώ, 
με την προσκόμιση αποδείξεων  αξίας τουλάχιστον 25% του εισοδήματος του 
φορολογουμένου. Η έκπτωση αυτή φόρου μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ που 
αυξάνεται το εισόδημα και σταματά στις 42.000 ευρώ. Μετά δεν υπάρχει έκπτωση φόρου. 
Με αυτό τον τρόπο, πρακτικά επεκτείνουμε το αφορολόγητο των μισθωτών και συνταξιούχων 
από τις 5.000 στις 9.000 ευρώ, με τρόπο που ευνοεί τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. 
Υπολογίζουμε ότι η νέα αυτή φορολογική κλίμακα θα ελαφρύνει μισθωτούς και συνταξιούχους 
κατά 100 εκ. ευρώ, με πραγματικό όφελος για περίπου το 90% των φορολογουμένων που 
έχουν χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα.  
Ειδικότερα, όλοι οι φορολογούμενοι με εισόδημα έως  25.000 θα έχουν σημαντικές 
ελαφρύνσεις.  
Η δεύτερη κλίμακα είναι αυτή των μη μισθωτών με δύο φορολογικά κλιμάκια: 26% για 
εισοδήματα έως 50.000 και 33% για το υπερβάλλον εισόδημα που προκύπτουν από  ατομική 
εμπορική επιχείρηση και ελευθέριο επάγγελμα.  
Με τον τρόπο αυτό εξορθολογίζεται η φορολογική μεταχείριση της επιχειρηματικής 
δραστηριότητας, η οποία πλέον θα είναι ισότιμη. Αυτό από μόνο του είναι ένα σημαντικό 
διαρθρωτικό αναπτυξιακό μέτρο. 
Επιπλέον – όπως προέκυψε από το διάλογο που είχαμε  με τα κόμματα - ο συντελεστής για 
εισοδήματα έως 50.000 θα είναι μειωμένος κατά 50% για νέες ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις ή νέους ελεύθερους επαγγελματίες, με πρώτη δήλωση έναρξης επιτηδεύματος από 1η 
Ιανουαρίου 2013, για τα 3 πρώτα έτη άσκησης της δραστηριότητάς τους και μέχρι 10.000 ευρώ 
εισόδημα.  
Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ένα φορολογικό κίνητρο στη νεανική επιχειρηματικότητα, η οποία 
θα μπορέσει να προσφέρει  διέξοδο από την ανεργία για πολλούς νέους ανθρώπους. 
Επίσης, από το 2015 εισάγεται συντελεστής φορολόγησης 13% των εισοδημάτων από ατομική 
γεωργική επιχείρηση.  
Ειδικά για το οικονομικό έτος 2014 (χρήση 2013), για το δηλωθέν εισόδημα από ατομική 
γεωργική επιχείρηση εφαρμόζεται αυτοτελώς η κλίμακα μισθωτών- συνταξιούχων. 
Κατά συνέπεια, από το 2015 εντάσσεται στο φορολογικό σύστημα, το αγροτικό εισόδημα, που 
θα φορολογείται πλέον βάσει βιβλίων εσόδων– εξόδων, με εξαιρέσεις που θα υπάρξουν για τα 
μικρά αγροτικά εισοδήματα.  
Με τον τρόπο αυτό, οι αγρότες θα δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα, αφού για 
παράδειγμα θα απαιτούν από τους εμπόρους να τους κόβουν τιμολόγιο με τις πραγματικές 
τιμές για τα προϊόντα που πωλούν.  
Αυτό αναμένεται να   μειώσει τις τιμές των γεωργικών προϊόντων για τον τελικό καταναλωτή, 
καθώς θα πιέσει σημαντικά το  αδήλωτο εισόδημα των  μεσαζόντων.  
Συνεπώς, η εξέλιξη αυτή όχι μόνο θα αποφέρει έσοδα  στα ταμεία του κράτους, αλλά θα 
συμβάλλει και στην αύξηση του πραγματικού αγροτικού εισοδήματος και της 
επιχειρηματικότητας στον κλάδο, καθώς και στη μείωση της τιμής των προϊόντων από το 
χωράφι στο ράφι. 
Η τρίτη κλίμακα είναι αυτή της αυτοτελούς φορολόγησης των  εισοδημάτων από ενοίκια με 
φορολογικό συντελεστή 10% για τα εισοδήματα έως 10.000 Ευρώ και συντελεστή 33% για τα 
υπερβάλλοντα αυτών ποσά, διαμορφώνοντας σημαντικό όφελος για όσους συμπλήρωναν το 
εισόδημά τους από μισθωτή εργασία με ενοίκια, αφού  με το σημερινό καθεστώς τα έσοδα 
αυτά φορολογούνταν με συντελεστή 40%. 
Η φορολογία των ενοικίων συνεπώς εισάγεται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο μικροϊδιοκτήτης να 
επιβαρύνεται ελάχιστα σε σχέση με τους μεγαλοεισοδηματίες, παρ’ όλο που καλείται να 
συνεισφέρει και αυτός στην κοινή προσπάθεια, για τη δημοσιονομική εξυγίανση. 
Επίσης, με το παρόν νομοσχέδιο επιχειρείται η εξάλειψη της ισοπεδωτικής αντιμετώπισης της 
φορολογίας, ανεξάρτητα από την πηγή του εισοδήματος, έτσι ώστε μια σύνταξη να μην φορολογείται πλέον με τον ίδιο τρόπο που φορολογείται ένα ενοίκιο ή τα κέρδη από ένα 
κατάστημα.  
Συγχρόνως, αποκόπτεται η πρόσβαση σε φοροαπαλλαγές και εκπτώσεις που εφαρμόζονταν  σε 
όλους, ανεξαρτήτως εισοδήματος και παρόλο που οι δαπάνες του νοικοκυριού δεν έχουν καμία 
σχέση με τις επαγγελματικές ή άλλες δαπάνες. 
Αλλά θα ήθελα να σταθώ σε ακόμη μια σημαντική καινοτομία αυτού του νομοσχεδίου. Το 
νομοσχέδιο κατηγορήθηκε ως «παιδοκτόνο» λόγω της κατάργησης των εκπτώσεων που 
αφορούσαν τα προστατευόμενα τέκνα.  
Επιτρέψτε μου να τονίσω ότι η αποδέσμευση της «υποτιθέμενης» κοινωνικής πολιτικής από τη 
φορολογική πολιτική σημαίνει ότι 869.000 οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά θα πάρουν για 
πρώτη φορά επίδομα μέσα από ένα δίκαιο και διαφανές σύστημα. 
Επιπλέον, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσπίζεται για τα εξαρτώμενα τέκνα από το τρίτο 
τέκνο και πάνω, ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων, το οποίο ορίζεται σε 500 ευρώ κατ’ 
έτος για κάθε τέκνο, εφόσον το οικογενειακό εισόδημα είναι μέχρι 45.000 ευρώ. 
Οι περίπου 150.000 πολύτεκνες οικογένειες λάμβαναν μέχρι σήμερα πολυτεκνικό επίδομα 528 
ευρώ το έτος ανά παιδί, ενώ με το νέο καθεστώς θα λαμβάνουν 500 ευρώ ανά παιδί ως 
πολυτεκνικό επίδομα και επιπλέον 40 το μήνα, ανά παιδί, στο πλαίσιο της ενίσχυσης όλων των 
οικογενειών με παιδιά. 
Έτσι, μια οικογένεια με 3 παιδιά, και με φορολογητέο εισόδημα ως 21.000 ευρώ καθαρά (χωρίς 
ασφαλιστικές εισφορές και κρατήσεις υπέρ τρίτων) θα παίρνει στο εξής συνολικά 2.940 ευρώ 
το έτος (1.500 από το πολυτεκνικό και 1.440 από την ενίσχυση παιδιών αντί των 1.584 σήμερα 
(528 ανά παιδί). Δηλαδή θα έχει όφελος 1.356 ευρώ το χρόνο. Η ίδια οικογένεια, με  εισόδημα 
30.000 ευρώ, θα παίρνει 1.980 ευρώ το χρόνο αντί 1.584 ευρώ σήμερα. 
Από το σύνολο των οικογενειών με ένα παιδί,  θα προκύπτει επιβάρυνση από τις νέες 
ρυθμίσεις μόνο για όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα 23.000 ευρώ και άνω, μια επιβάρυνση 
που αφορά μόνο το περίπου 9 % των οικογενειών με ένα παιδί.  
Αντίστοιχα και για τις άλλες οικογένειες με παιδιά.
Συνολικά, η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά θα έχουν στην πραγματικότητα ελάφρυνση 
φόρων. Οι φοροαπαλλαγές που απολάμβαναν  πολύτεκνοι με υψηλά εισοδήματα, τη στιγμή 
που πολύτεκνες οικογένειες που ζουν στα όρια της φτώχειας δεν είχαν όμοια οφέλη, αποτελεί 
ένα από τα πιο απτά παραδείγματα ότι το  φορολογικό μας σύστημα έχει χάσει τον 
αναδιανεμητικό του χαρακτήρα. 

Επιπλέον, η άνιση κατανομή φορολογικών βαρών που επιτρέπει η φορολογική νομοθεσία, 
τροφοδοτεί την ανισότητα, την οικονομική αναποτελεσματικότητα και την  φοροαποφυγή, 
καθιστώντας το φορολογικό μας σύστημα, από πολλές απόψεις, άδικο. 
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να είναι ανεκτή από την κυβέρνηση ευθύνης, που έχει αναλάβει 
την έξοδο της χώρας από την κρίση. Η επιδιωκόμενη αναμόρφωση της φορολογίας 
εισοδήματος δεν αποσκοπεί μόνο να συνεισφέρει αποφασιστικά στη συνολική δημοσιονομική 
προσπάθεια.  Μετά τις σημαντικές μειώσεις μισθών και συντάξεων κατά την τελευταία τριετία, 
το φορολογικό σύστημα μπορεί και πρέπει να κατανείμει τα βάρη πιο δίκαια. 
Μία πολύ σημαντική ρύθμιση του νομοσχεδίου αφορά τις ενδοομιλικές συναλλαγές. 
Δημιουργείται το πλαίσιο, το οποίο εάν εφαρμοστεί σωστά μπορεί να αποφέρει μεγάλη 
αύξηση των εσόδων του κράτους, αλλά και εξορθολογισμό και μείωση των τιμών των 
καταναλωτικών αγαθών.    





Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Τα σχέδια του υπ. Οικονομικών για το χαράτσι των ακινήτων


Τα σχέδια του υπ. Οικονομικών για το χαράτσι των ακινήτων
Οι πολίτες θα πρέπει να δηλώσουν στη ΔΕΗ τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του ιδιοκτήτη
Τα σχέδια του υπ. Οικονομικών για το χαράτσι των ακινήτων
9
εκτύπωση  

Εν αναμονή της απόφασης του Αρείου Πάγου την ερχόμενη Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου σχετικά με την είσπραξη ή όχι του τέλους ακινήτων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει την επόμενη μέρα  ώστε να μην βρεθεί προ εκπλήξεως και το βασικότερο να μην τρέχει να κλείσει μία τρύπα περίπου 1 δισ. ευρώ σε περίπτωση που οι πολίτες δεν πληρώσουν μαζικά το χαράτσι των ακινήτων.

Αλλωστε, αυτό είναι και το βασικό επιχείρημα του υπουργείου Οικονομικών κατά την εκδίκαση της σχετικής υπόθεσης ότι «το σύστημα αυτό είσπραξης μέσω της ΔΕΗ προσφέρει ταχύτητα, αλλά συνέβαλε και στη μείωση του ελλείμματος». 
Τυχόν δε μεταφορά του συστήματος είσπραξης του επίμαχου τέλους από τη ΔΕΗ στις ΔΟΥ σημαίνει ότι θα χρειαστεί μεγάλο διάστημα για την αντιστοίχιση των ονομάτων και ποσών των υπόχρεων, ενώ η είσπραξη θα μετατεθεί 6 - 7 μήνες.

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει ότι αν τελικά η απόφαση του Αρείου Πάγου δεν κάνει δεκτό το αίτημα του Δημοσίου για αναίρεση της απόφασης του Πρωτοδικείου τότε θα πρέπει άμεσα να θέσει σε εφαρμογή διαδικασία όπου οι πολίτες θα πηγαίνουν με το ενοικιαστήριο ή το πωλητήριο του ακινήτου στη ΔΕΗ και να δηλώσουν τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του ιδιοκτήτη.

Με αυτόν τον τρόπο η εφορία θα έχει στη διάθεσή της όλα τα στοιχεία ώστε να μπορέσει στη συνέχεια η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να αποστείλει όλα τα σημειώματα με το χαράτσι των ακινήτων στους ιδιοκτήτες ή τους ενοικιαστές των ακινήτων.

Αν τελικά επιλεγεί αυτή η διαδικασία τότε θα σημαίνει μία πρόσθετη ταλαιπωρία για το σύνολο σχεδόν των Ελλήνων αφού είναι γνωστό ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το ΑΦΜ που αναγράφεται στο λογαριασμό της ΔΕΗ είναι ατόμων που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με τον τωρινό ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή.

Αλλωστε, αυτή τη διαδικασία περίεγραψε την Τρίτη ότι πρέπει να ακολουθηθεί και ο επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών κ. Χάρης Θεοχάρης εφόσον τελικά διαχωριστεί η είσπραξη του Εκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών από τη ΔΕΗ.

Επιστροφή φόρου & ΦΠΑ σε ιδιώτες και επιχειρήσεις


ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΟΥΝ 738 ΕΚΑΤ.

Επιστροφή φόρου & ΦΠΑ σε ιδιώτες και επιχειρήσεις

Μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου το κράτος θα πρέπει να έχει εξοφλήσει χρέη 2 δισ. ευρώ και στο α΄τρίμηνο του 2013 άλλο 1,5 δισ. ευρώ. Στο Μνημόνιο αναγράφεται ότι η Ελλάδα θα φτάσει να αποπληρώσει το ποσό των 8 δισ. ευρώ (1,5 δισ. ευρώ κάθε τρίμηνο) στο τέλος του δ΄ τριμήνου του 2013

Οι εφορίες πήραν την πρωθυπουργική εντολή να «τρέξουν» τις διαδικασίες για την επιστροφή ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος 738 εκ. ευρώ σε χιλιάδες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου
Οι εφορίες πήραν την πρωθυπουργική εντολή να «τρέξουν» τις διαδικασίες για την επιστροφή ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος 738 εκ. ευρώ σε χιλιάδες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου
Εντολή από το πρωθυπουργικό γραφείο έλαβαν οι έφοροι των μεγάλων ΔΟΥ προκειμένου να «τρέξουν» τις διαδικασίες για την επιστροφή ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος 738 εκ. ευρώ σε χιλιάδες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, που περιμένουν πολλούς μήνες να λάβουν τις επιστροφές φόρων.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο, μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου το κράτος θα πρέπει να έχει εξοφλήσει χρέη του ύψους 2 δισ. ευρώ (μέρος από τη δόση που εκταμιεύτηκε) και στο πρώτο τρίμηνο του 2013 άλλο 1,5 δισ. ευρώ. Στο Μνημόνιο αναγράφεται ότι η Ελλάδα θα φτάσει να αποπληρώσει το ποσό των 8 δισ. ευρώ (1,5 δισ. ευρώ κάθε τρίμηνο) στο τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2013.
Οι εφορίες, πάντως, μετά την εντολή που έλαβαν από το πρωθυπουργικό γραφείο επισπεύδουν τις διαδικασίες για την επιστροφή φόρων ύψους 738 εκ. ευρώ, οι οποίες έχουν ήδη ελεγχθεί. Από το ποσό αυτό, 108,7 εκατ. ευρώ είναι επιστροφές ΦΠΑ προς τους εξαγωγείς.
ΦΠΑ... 2 δισ. ευρώ
Πρόκειται για πιστοποιημένες και ελεγμένες επιστροφές ΦΠΑ, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εξαγωγέων, οι συνολικές επιστροφές ΦΠΑ που εκκρεμούν στις ΔΟΥ υπερβαίνουν τα 2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα την ερχόμενη εβδομάδα η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα αρχίσει να καταβάλλει το επίδομα θέρμανσης σε περίπου 150.000 νοικοκυριά - δικαιούχους. Υπολογίζεται ότι θα διατεθούν συνολικά 4 εκατ. ευρώ. Τα σχετικά ποσά θα πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς που έχουν δηλώσει οι φορολογούμενοι με τη σχετική ηλεκτρονική αίτηση που έχουν υποβάλει. Το συνολικό κονδύλι του επιδόματος για τη φετινή χειμερινή περίοδο έχει προϋπολογιστεί σε 150 εκατ. ευρώ Η καταβολή του επιδόματος γίνεται βάσει εισοδηματικών, περιουσιακών, κοινωνικών και γεωγραφικών κριτηρίων και ουσιαστικά αποτελεί την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης.
Από τις 15 Οκτωβρίου, που ξεκίνησε και επίσημα η περίοδος διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, ο ΕΦΚ, με τον οποίο διατίθεται, εξισώθηκε με τον αντίστοιχο φόρο του πετρελαίου κίνησης. Η εξίσωση είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της λιανικής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης κατά 30%, από το 1 ευρώ ανά λίτρο στο 1,30-1,35 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η υποβολή των αιτημάτων για τη χορήγηση του επιδόματος γίνεται μέσω Ιντερνετ και συγκεκριμένα σε ειδική εφαρμογή στον δικτυακό τόπο της Γενικής ΓΓΠΣ.
Μαρία Βουργάνα

ΓΙΑ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ, ΟΦΕΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Νέες συναλλαγές για τους χρήστες του TAXISnet


ΓΙΑ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ, ΟΦΕΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Νέες συναλλαγές για τους χρήστες του TAXISnet

Μια σειρά από νέες συναλλαγές μέσω του TAXISnet θα μπορούν να κάνουν οι φορολογούμενοι με τις νέες υπηρεσίες που θέτει σε εφαρμογή η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών

Νέες συναλλαγές για τους χρήστες του TAXISnet
Από την ερχόμενη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου, ενεργοποιείται η υπηρεσία με τον τίτλο «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση», που επιτρέπει νέες συναλλαγές για τους χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της.
Οι χρήστες του TAXISnet μπορούν να εμφανίσουν στην οθόνη του υπολογιστή τους:
1. Τις βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ. ατομικές οφειλές τους εκτός ρύθμισης. Στην ενότητα αυτή παρέχονται πληροφορίες για την γενική εικόνα των ατομικών οφειλών των φορολογούμενων καθώς και α στοιχεία που αφορούν τις δόσεις εξυπηρέτησής της
2. Το Προσωπικό Φορολογικό Ημερολόγιο με τη λήξη των προθεσμιών για το εισόδημα, το ΦΠΑ, τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, τους παρακρατούμενους φόρους και τα τέλη και τους ειδικούς φόρους
3. Τα στοιχεία μητρώου Φυσικών και Νομικών Προσώπων καθώς και τα στοιχεία του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με τις νέες υπηρεσίες που ενεργοποιήθηκαν και θα ενεργοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, οι φορολογούμενοι θα μπορούν να εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους μέσω των Τραπεζών και των ΕΛ.ΤΑ., επιτρέποντας την κατάργηση των ταμείων στις ΔΟΥ.




Συναλλαγές με την εφορία από το σπίτι σας
Στον κυβερνοχώρο οι εκρεμμότητες, οι υποχρεώσεις και οι προθεσμίες πληρωμών
Συναλλαγές με την εφορία από το σπίτι σας
3
εκτύπωση  

Ολες τις οφειλές προς την εφορία αλλά και τις εκρεμμότητες που έχουν 8.500.000  πολίτες με τις φορολογικές αρχές μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός κουμπιού!

Από την περασμένη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου η  Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ενεργοποίησε  κάτω από την ενότητα «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» νέες συναλλαγές πληροφόρησης  για τους χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της. Οι χρήστες του TAXISnet μπορούν να εμφανίσουν στην οθόνη του υπολογιστή τους:

1ον
. Τις βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ. ατομικές οφειλές εκτός ρύθμισης. Τα στοιχεία εμφανίζονται σε τρεις ενότητες :

- Γενική Εικόνα ανοικτών ατομικών οφειλών με το συνολικό ανοιχτό υπόλοιπο οφειλών που αποτελείται από το μη ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο, το ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο και τις τυχόν προσαυξήσεις.

- Συγκεντρωτική Εικόνα Ατομικών Ανοικτών Οφειλών που περιλαμβάνει όλες τις ανοιχτές οφειλές και εμφανίζει για κάθε μια την «Ταυτότητα Οφειλής (ΤΟ)»που μπορεί να τυπωθεί. Η «ΤΟ» ακολουθεί την οφειλή μέχρι την εξόφλησή της και με αυτή μπορεί να πληρώνεται το σύνολο ή μέρος της οφειλής, κάνοντας χρήση των τρόπων πληρωμής που διαθέτουν οι συνεργαζόμενες με το Υπουργείο Οικονομικών τράπεζες και τα ΕΛ.ΤΑ.

- Στοιχεία Δόσεων για κάθε Ανοιχτή Οφειλή όπου εμφανίζονται, μεταξύ άλλων, και η ημερομηνία λήξης της κάθε δόσης.
Σύντομα θα προστεθεί και η εμφάνιση των βεβαιωμένων  στις Δ.Ο.Υ. ατομικών οφειλών που έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση.

Η πληροφόρηση θα περιλαμβάνει τα στοιχεία της ρύθμισης, τα στοιχεία των δόσεων της ρύθμισης και την «Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής» ώστε να είναι δυνατή η πληρωμή τους στις συνεργαζόμενες με το Υπουργείο Οικονομικών τράπεζες και τα ΕΛ.ΤΑ.

2ον
. Το Προσωπικό Φορολογικό Ημερολόγιο με τη λήξη των προθεσμιών για: Εισόδημα, ΦΠΑ-Vies, ΚΒΣ, Παρακρατούμενοι, Τέλη και Ειδικοί Φόροι,

3ον
. Τα στοιχεία μητρώου  Φυσικών και Νομικών  Προσώπων όπως: προσωπικά Στοιχεία, σχέσεις με άλλους Φορολογούμενους, στοιχεία μελών νομικών προσώπων, κτλ.

4ον
. Τα Στοιχεία Κ.Β.Σ. όπως: Στοιχεία ασφαλιστικής ενημερότητας, όλες οι θεωρήσεις που έχουν γίνει, όλοι οι ενεργοί Φορολογικοί μηχανισμούς που διαθέτει ο επιτηδευματίας και κατάσταση του Φορολογικού μηχανισμού

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, «Με τις νέες υπηρεσίες που ενεργοποιήθηκαν και θα ενεργοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, οι φορολογούμενοι θα μπορούν να εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους μέσω των Τραπεζών και των ΕΛ.ΤΑ., επιτρέποντας την κατάργηση των ταμείων στις ΔΟΥ. Η κατάργηση αυτή απελευθερώνει προσωπικό για άλλες εργασίες στις ΔΟΥ, αλλά και είναι ρητή δέσμευση του Υπουργείου Οικονομικών, ώστε να εξαλείψει την ανάγκη ταξίδια των φορολογουμένων ιδιαίτερα σε περιπτώσεις καταργήσεων νησιωτικών ΔΟΥ».