Σελίδες

Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Εκτακτη εισφορά 3 τοις χιλίοις στις ισπανικές καταθέσεις - oικονομία - ΤΟ ΒΗΜΑ

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΤΟ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΟ "ΜΑΘΑΝΕ ΠΩΣ Γ@@@@ΣΤΕ ΠΛΑΚΩΣΑΝΕ ΚΑΙ .....................")


Εκτακτη εισφορά 3 τοις χιλίοις στις ισπανικές καταθέσεις - oικονομία - ΤΟ ΒΗΜΑ


Εκτακτη εισφορά 3 τοις χιλίοις στις ισπανικές καταθέσεις
Θα εξαιρεθούν οι λογαριασμοί στις μικρές και αδύνατες τράπεζες
Εκτακτη εισφορά 3 τοις χιλίοις στις ισπανικές καταθέσεις
5
εκτύπωση  

Η ισπανική κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες της El Pais και του Reuters,  θα ζητήσει από τις υγιείς τράπεζες της χώρας να συνεισφέρουν εκτάκτως το ποσό των 2 δισ. ευρώ, μέσω των καταθέσεων σε αυτές,  στο Ταμείο Εγγύησης καταθέσεων με σκοπό να βοηθηθούν περί τους 300.000 επενδυτές, οι οποίοι αγόρασαν τραπεζικά ομόλογα υψηλού ρίσκου και έχασαν χρήματα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Οπως, είναι γνωστό, εδώ και πέντε χρόνια, όταν η ισπανική οικονομία έμπαινε σε μια μακροχρόνια κρίση, οι τράπεζες πούλησαν σύνθετα προϊόντα υψηλού επενδυτικού ρίσκου, αξίας 8 δισ. ευρώ. Πολλοί από τους επενδυτές που τα αγόρασαν χρησιμοποίησαν για το σκοπό αυτό τις καταθέσεις τους, νομίζοντας ότι είναι τίτλοι χαμηλού ρίσκου.
 Όπως δήλωσε την Παρασκευή ο  υπουργός Οικονομικών της Ισπανίας Λουίς Ντε Γκίντος, «Το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων θα ζητήσει από όλα τα χρηματοιπιστωτικά ιδρύματα να κάνουν μια έκτακτη συνεισφορά ύψους τριών ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ που υπάρχουν σε λογαριασμούς καταθέσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα συγκεντρωθεί ένα ποσόν ύψους 2 δισ. ευρώ». Πάντως, διευκρίνισε ότι οι μικρότερες και πιο αδύνατες τράπεζες θα εξαιρεθούν από την παραπάνω έκακτη εισφορά.

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Παράταση μέχρι την Τρίτη στις επιταγές των κυπριακών τραπεζών


Παράταση μέχρι την Τρίτη στις επιταγές των κυπριακών τραπεζών


Παράταση στις προθεσμίες των επιταγών που έχουν στην κατοχή τους ανακοίνωσαν  οι τρεις κυπριακές τράπεζες (Κύπρου, Λαϊκή και Ελληνική Τράπεζα), μέχρι να  ανοίξουν τα υποκαταστήματά τους στην Ελλάδα.
«Οι κυπριακές τραπεζικές εταιρείες  ενημέρωσαν τους πελάτες τους ότι δυνάμει αποφάσεων των Κυπριακών Αρχών ορίσθηκε να παραμείνουν κλειστά τα υποκαταστήματά τους στην Ελλάδα από την 19/3/2013 έως και την 22/3/2013. 
Συνεπεία των ως άνω αποφάσεων, συντρέχει περίπτωση ανωτέρας βίας κατ’ άρθρο 48 του Ν. 5960/1933 περί επιταγής, εξ αιτίας της οποίας τα υποκαταστήματα των ως άνω Τραπεζών στην Ελλάδα δεν δύνανται να εμφανίσουν, πληρώσουν και εκκαθαρίσουν τις επιταγές που έχουν περιέλθει στην κατοχή τους από οποιαδήποτε αιτία. 
Ως εκ τούτου, οι νόμιμες προθεσμίες προς εμφάνιση των ως άνω επιταγών παρατείνονται μέχρι την πάροδο της ανωτέρας βίας».


Πηγή: Παράταση μέχρι την Τρίτη στις επιταγές των κυπριακών τραπεζών | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/6397/paratasi-mehri-tin-triti-stis-epitages-ton-kypriakon-trapezon#ixzz2OINS5Yla

ΕΝΤΟΣ ΣΤΟΧΟΥ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Σε πτώση τα φορολογικά έσοδα


ΕΝΤΟΣ ΣΤΟΧΟΥ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Σε πτώση τα φορολογικά έσοδα

Σε ελεύθερη πτώση βρέθηκαν το πρώτο δίμηνο του έτους τα φορολογικά έσοδα, αλλά ο προϋπολογισμός παρέμεινε εντός στόχου εμφανίζοντας μάλιστα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης των 487 εκατ. ευρώ λόγω της συρρίκνωσης των δαπανών.

Η υστέρηση που εμφανίζουν τα έσοδα υπερκαλύφθηκε από τη συγκράτηση των δαπανών κατά 832 εκατ. ευρώ, το «πάγωμα» επιστροφών φόρων ύψους 393 εκατ. ευρώ και τη μείωση των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίω
Η υστέρηση που εμφανίζουν τα έσοδα υπερκαλύφθηκε από τη συγκράτηση των δαπανών κατά 832 εκατ. ευρώ, το «πάγωμα» επιστροφών φόρων ύψους 393 εκατ. ευρώ και τη μείωση των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 321 εκατ. ευρώ
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, τα έσοδα που εισέρρευσαν στα δημόσια ταμεία από έμμεσους φόρους (ΦΠΑ και φόρους κατανάλωσης) ήταν λιγότερα κατά 496 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο.
Ωστόσο, στους άμεσους φόρους η εικόνα είναι διαφορετική καθώς εισπράχθηκαν 218 εκατ. ευρώ περισσότερα λόγω των αυξημένων φόρων που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων αλλά και τις εισπράξεις από τα ληξιπρόθεσμα χρέη.
Η υστέρηση που εμφανίζουν τα έσοδα υπερκαλύφθηκε από τη συγκράτηση των δαπανών κατά 832 εκατ. ευρώ, το «πάγωμα» επιστροφών φόρων ύψους 393 εκατ. ευρώ και τη μείωση των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 321 εκατ. ευρώ.
Θετικά στοιχεία
Τελικά καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα 487 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 1,35 δισ. ευρώ. Βελτιωμένο σε σχέση με τις προβλέψεις εμφανίζεται και το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού, το οποίο διαμορφώθηκε στα 789 εκατ. ευρώ (στόχος για έλλειμμα 2,63 δισ. ευρώ).
Εξάλλου «πονοκέφαλο» στο οικονομικό επιτελείο προκαλεί το γεγονός ότι τα ασφαλιστικά ταμεία μέσα στο πρώτο δίμηνο του έτους απορρόφησαν 2,66 δισ. ευρώ ή το 21,2% της ετήσιας επιχορήγησής τους.
Είναι ενδεικτικό πως το ΤΑΠ ΟΤΕ έχει λάβει κιόλας το 41,2% του συνολικού κονδυλίου για το 2013, ο ΟΑΕΕ το 26% και το ΙΚΑ το 25%. Στοιχεία που δείχνουν ότι τα περισσότερα Ταμεία θα χρειαστούν εντός του έτους πρόσθετη χρηματοδότηση προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Στο μέτωπο των έμμεσων φόρων οι απώλειες ανέρχονται σε:
  • 189 εκατ. ευρώ από τις εισπράξεις ΦΠΑ. Τους δυο πρώτους μήνες του έτους εισπράχθηκαν 2,437 δισ. ευρώ από ΦΠΑ έναντι στόχου 2,626 εκατ. ευρώ. Επιμέρους το υπουργείο Οικονομικών έχασε 75 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή και 43 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ καπνού. Από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή υπολόγιζε εισπράξεις 457 εκατ. ευρώ και εισέρρευσαν στα ταμεία 382 εκατ. ευρώ, ενώ από τον ΦΠΑ καπνού υπολόγιζε 130 εκατ. ευρώ και εισέπραξε 87 εκατ. ευρώ.
  • 365 εκατ. ευρώ από τους φόρους κατανάλωσης. Εισπράχθηκαν 1,237 δισ. ευρώ έναντι στόχου 1,602 δισ. ευρώ. Από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα τσιγάρα και τα ποτά εισπράχθηκαν 192 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με τον στόχο, ενώ οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας ήταν μειωμένες κατά 134 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο. Με την κατανάλωση στο πετρέλαιο θέρμανσης να καταγράφει πτώση άνω του 60% οι εισπράξεις από τον ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων βρίσκονται κάτω του στόχου. Παρά την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πρώτο δίμηνο εισπράχθηκαν 691 εκατ. ευρώ έναντι στόχου εισπράξεων 719 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ανήλθαν σε 884 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 454 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (430 εκατ. ευρώ). Το γεγονός αυτό οφείλεται στις αυξημένες εισροές από την ΕΕ για αιτήσεις πληρωμών που είχαν υποβληθεί στο τέλος του 2012.
Κώστας Τσαχάκης

Γιατί θα φορολογήσουν και φέτος τις αποθήκες σαν να είναι… ρετιρέ


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Γιατί θα φορολογήσουν και φέτος τις αποθήκες σαν να είναι… ρετιρέ
Την εύκολη λύση –δηλαδή την επιβολή και φέτος του «χαρατσιού μέσω ΔΕΗ» προωθεί το υπουργείο Οικονομικών δια της …αδράνειας. Σε όλα τα μέτωπα που σχετίζονται με το περίφημο «περιουσιολόγιο» των ακινήτων, δεν κινείται απολύτως τίποτα κάτι που –αν συνεχιστεί- θα έχει ως αποτέλεσμα οι πολιτικοί αρχηγοί να βρεθούν στις αρχές Απριλίου προ τετελεσμένων.
Γράφει:  
Οι υπηρεσίες θα αποφανθούν ότι είναι αδύνατον να επιβληθεί ο ενιαίος φόρος ακινήτων και οι πολιτικοί αρχηγοί θα μας δηλώσουν ότι προ του κινδύνου να μην υπάρξει συμφωνία με την τρόικα και να κινδυνέψει η δόση, θα αναγκαστούν να επιβάλλουν και φέτος το «χαράτσι».

Τι (δεν) κάνει το υπουργείο Οικονομικών;
1. Δεν προωθεί τον νέο μηχανισμό των αντικειμενικών αξιών για τα κτίσματα. Ακόμη δεν έχουν καταλήξει σε τίποτα. Ούτε αν θα υπάρξει μόνιμος μηχανισμός αυτόματης προσαρμογής, ούτε πως θα λειτουργεί αυτός.
2. Δεν στέλνει τα εκκαθαριστικά του ΦΑΠ έτους 2011 και 2012 προκειμένου να κλείσει το παρελθόν και να μπορεί το σύστημα να υπολογίσει φόρο ακινήτων για το 2013.
3. Δεν προωθεί διαδικασίες απογραφής των αγροτεμαχίων. Η «ιδέα» του ενιαίου φόρου είναι ότι θα φορολογηθούν και τα αγροτεμάχια προκειμένου να διευρυνθεί η φορολογική βάση και να μειωθούν οι συντελεστές. Όμως αυτό προϋποθέτει ότι θα υπάρχει βάση δεδομένων με τα αγροτεμάχια. Δεν υπάρχει και οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών δεν κάνουν καμία ενέργεια για να την ετοιμάσουν.
Το ερώτημα βέβαια που δεν απαντά κανείς είναι το εξής: «ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτή την απραξία; Ποιος χρεώνεται πολιτικά και διοικητικά το γεγονός ότι ένα ολόκληρο κράτος δεν μπορεί να φτιάξει έναν μηχανισμό καταγραφής της ακίνητης περιουσίας των φορολογουμένων;
Αυτή την απάντηση θα θέλει να την γνωρίζει ο ιδιοκτήτης μιας αποθήκης στον Άγιο Παντελεήμονα και στην Κυψέλη όταν θα κληθεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να πληρώσει το ίδιο ποσό φόρου που θα πληρώσει και ο ιδιοκτήτης ενός ρετιρέ με την ίδια επιφάνεια. Όπως και ο ιδιοκτήτης ημιυπόγειας γκαρσονιέρας ο οποίος ύστερα από τρεις χρονιές θα έχει φτάσει να πληρώνει ακόμη και το 10% της πραγματικής αξίας του ακινήτου σε φόρους.

Ξυπνάτε, η κατανάλωση καταρρέει, μαζί της και τα έσοδα


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
Ξυπνάτε, η κατανάλωση καταρρέει, μαζί της και τα έσοδα
Τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το πρώτο δίμηνο του 2013, η κυβέρνηση καλά θα κάνει να τα κάνει συσκευασία δώρου και να τα στείλει στην τρόικα.
Γράφει:  
Να καταλάβουν  οι ειδήμονες ότι υπό το βάρος των αλλεπάλληλων φόρων, η κατανάλωση βουλιάζει παρασύροντας τα δημόσια έσοδα στο βυθό. Μπορεί με διάφορα «κόλπα» να ωραιοποιούμε τις επιδόσεις και να εμφανίζουμε πλεονάσματα, όμως το πρόβλημα είναι εκεί και γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο:
1.      Μέσα στο πρώτο δίμηνο, τα έσοδα από την έμμεση φορολογία έχουν υποχωρήσει κατά…900 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Από την έμμεση φορολογία όμως, περιμένουμε να εισπράξουμε πάνω από το 50% των φορολογικών εσόδων. Πτώση στα έσοδα από τους έμμεσους φόρους, είχε προϋπολογιστεί. Όχι όμως τέτοιας έκτασης. Για ολόκληρο το 2013 ανέμεναν μείωση 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ και τα 900 εκατ. ευρώ έχουν εξαϋλωθεί από το πρώτο δίμηνο. Σε σχέση με τους στόχους του πρώτου διμήνου, εμφανίζεται απόκλιση 496 εκατ. ευρώ και αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί η «τρύπα» από την έμμεση φορολογία στον κρατικό προϋπολογισμό θα υπερβεί τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ.
2.      Μόνο από τον ΦΠΑ των πετρελαιοειδών, έχουν χαθεί 120 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι ενώ είμαστε 75 εκατ. ευρώ χαμηλότερα σε σχέση με το στόχο. Την εμμονή στον αυξημένο φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, την πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός πολύ ακριβά. Ούτε καν στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των πετρελαιοειδών δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος καθώς και εκεί παρουσιάζεται υστέρηση 28 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
3.      Τραγικές είναι οι επιδόσεις στους υπόλοιπους ειδικούς φόρους. Η κατακόρυφη άνοδος της φορολογικής επιβάρυνσης στα καπνά και στα οινοπνευματώδη, έχει στην κυριολεξία βουλιάξει τα έσοδα. Πέρυσι, στο δίμηνο είχαμε εισπράξει 658 εκατ ευρώ και φέτος μόλις…386 εκατ ευρώ. Ο στόχος ήταν 578 εκατ. ευρώ και η υστέρηση είναι προφανής.
4.      Ο προϋπολογισμός ωραιοποιείται σε μεγάλο βαθμό από το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει οι προγραμματισμένες επιστροφές φόρου. Πέρυσι στο δίμηνο, το δημόσιο είχε επιστρέψει 343 εκατ. ευρώ. Φέτος στο δίμηνο, είχε προγραμματίσει να επιστρέψει 489 εκατ. ευρώ αλλά έχει επιστρέψει μόλις…96 εκατ. ευρώ.
5.      Ακόμη και στο σκέλος της φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, τα καλά νέα τελειώνουν τον Φεβρουάριο. Τους δύο πρώτους μήνες του χρόνου εισπράχτηκαν οι δύο τελευταίες δόσεις από τον εξωφρενικό φόρο εισοδήματος του 2012. Τον Μάρτιο, αυτό το μαξιλάρι δεν θα υπάρχει. Ήδη από το πρώτο δίμηνο, είμαστε λίγο πάνω από το στόχο καθώς εισπράχτηκαν 1,119 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 1,099 δις. ευρώ που ήταν πέρυσι. Χωρίς αυτό το «μαξιλάρι» τα πράγματα θα είναι σκούρα

Γενικός Γραμματέας της Γ.Γ.Π.Σ. ο Χάρης Θεοχάρης


Γενικός Γραμματέας της Γ.Γ.Π.Σ. ο Χάρης Θεοχάρης



Μέχρι τέλος του έτους θα συνεχίσει να είναι επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ο Κος Χάρης Θεοχάρης.

Για την εκτέλεση των καθηκόντων του στην ΓΓΠΣ ο Κος Θεοχάρης δεν θα λαμβάνει επιπλέον αποδοχές. Θα εργάζεται αμισθί.

Σφοδρά "πυρά" από Alpha Bank κατά της απόφασης του Eurogroup


Σφοδρά "πυρά" από Alpha Bank κατά της απόφασης του Eurogroup

 
Σφοδρά “πυρά” κατά της απόφασης του Eurogroup της 15ης Μαρτίου εξαπολύει η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Alpha Bank.

Χαρακτηρίζει την απόφαση για «κούρεμα» των καταθέσεων «δραματικά άδικη» και παράλογη, και σημειώνει ότι όχι μόνο υπονομεύει την αγορά τραπεζικών καταθέσεων και την αξιοπιστία των Κυβερνήσεων στη Ζώνη του Ευρώ, αλλά είναι βέβαιο ότι στην καλύτερη περίπτωση θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του κόστους του χρήματος στο σύνολο των χωρών της Ευρωζώνης, ακόμη και στη Γερμανία.

Όσον αφορά στον ισχυρισμό ότι στο τραπεζικό σύστημα στην Κύπρου σημειώνονται ευρέως παράνομες δραστηριότητες, «το ίδιο μπορεί να λεχθεί (αναπόδεικτα, ασφαλώς) και για οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση» αναφέρει η Alpha. Εκτιμά δε, ότι υπάρχει κίνδυνος πιο εκτεταμένης κατάρρευσης της κυπριακής οικονομίας σε σχέση με την κατάρρευση της ελληνικής.

Σε άλλο σημείο, η Alpha Bank αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η απόφαση του Eurogroup της 15ης Μαρτίου 2013 ανοίγει νέους δρόμους στην αποταμιευτική συμπεριφορά. Μας γυρίζει πίσω στα χρόνια του πολέμου όπου, λόγω του υπερπληθωρισμού, η αποταμίευση για επιβίωση γινόταν σε λάδι, στάρι και σταφίδες»…

Το πλήρες κείμενο της έκθεσης της Alpha Bank έχει ως εξής:

"Η απόφαση του Eurogroup της 15ης Μαρτίου 2013 για την υπαγωγή της Κύπρου στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM), που παρέχει χρηματοδοτική ενίσχυση ύψους €10,0 δις από το EMS και από το ΔΝΤ και προβλέπει συμπληρωματική χρηματοδότηση μέσω μιας έκτακτης εισφοράς ύψους € 5,8 δισ. επί των καταθέσεων στις Κυπριακές τράπεζες, είναι αντίθετη με κάθε έννοια οικονομικής και πολιτικής λογικής.

Είναι επίσης, δραματικά άδικη για την Κύπρο, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω των παρενεργειών της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης, αλλά κυρίως λόγω των ζημιών από το ελληνικό PSI Plus που το ίδιο το Eurogroup επέβαλε κατά κύριο λόγο στις ελληνικές και τις κυπριακές τράπεζες και της κατακρήμνισης της ελληνικής οικονομίας, στην οποία οι κυπριακές τράπεζες είχαν επεκταθεί, στην μεγαλύτερη ύφεση όλων των εποχών.

Η απόφαση είναι αντίθετη με την οικονομική λογική διότι υπονομεύει την αγορά τραπεζικών καταθέσεων και την αξιοπιστία των Κυβερνήσεων στη Ζώνη του Ευρώ και είναι βέβαιο ότι στην καλύτερη περίπτωση θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του κόστους του χρήματος στο σύνολο των χωρών της ΖτΕ, ακόμη και στη Γερμανία. Στη χειρότερη περίπτωση θα αποτελέσει τον καταλύτη που θα καταστήσει δύσκολη την αντιμετώπιση μιας νέας χρηματοοικονομικής κρίσης, όπου αυτή και αν συμβεί. Οι διάφοροι εξορκισμοί ότι αυτό που έγινε στην Κύπρο δεν θα ξαναγίνει ποτέ (μα ποτέ!!) σε άλλη χώρα της Ευρώπης κρίνονται από την ανύπαρκτη πια αξιοπιστία αυτών που τους διατυπώνουν. Σημειώνεται ότι η υπονόμευση της αγοράς τραπεζικών καταθέσεων ακολουθεί την επίσης εκ βάθρων υπονόμευση της αγοράς κρατικών ομολόγων στη Ζώνη του Ευρώ με την επιβολή του ελληνικού PSI plus, το οποίο σήμερα οι ίδιοι που το επέβαλαν προσπαθούν να το εξορκίσουν επιβεβαιώνοντας ότι συνέβη μόνο μια φορά και ότι δεν θα το ξανακάνουν ποτέ (όπως και δεν το κάνουν στην περίπτωση της Κύπρου, διατηρώντας ακέραια την αξιοπιστία τους!!!).

Η απόφαση είναι αντίθετη, επίσης, με κάθε έννοια πολιτικής λογικής. Είναι εμφανές από τις δηλώσεις των ηγετών της Γερμανίας και του ΔΝΤ ότι βασική επιδίωξή τους είναι να πλήξουν καίρια την Κύπρο ως σημαντικό χρηματοοικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο και τους καταθέτες που επέλεξαν να τοποθετήσουν τις αποταμιεύσεις τους σε μια μικρή χώρα του νότου και όχι στους δικούς τους τραπεζικούς κολοσσούς. Το δήλωσε αυτό σαφώς ο γερμανός υπουργός οικονομικών: «Όποιος επενδύει σε χώρες όπου πληρώνει λιγότερους φόρους αναλαμβάνει και τους κινδύνους», τόνισε. Ο κίνδυνος εδώ επήλθε με την υποχρέωση της Κύπρου από το Eurogroup και από το ΔΝΤ να επιβάλει φόρο 15,5% στις καταθέσεις άνω των €100 χιλ.

Κεφαλαιοποιώντας δε αυτές τις απειλές ο αρθογράφος του Reuters το λέει καθαρά: «Η Κύπρος πρέπει να αποδεχθεί ένα μέλλον χωρίς τους Ρώσους». Δηλαδή, θέλετε δάνειο; Διώξτε τους Ρώσους (αφού πρώτα τους κατασχέσετε το 15,5% των καταθέσεών τους). Η πολιτική αυτή είναι προφανώς πεπλανημένη διότι οδηγεί αναπόφευκτα στην υπέρμετρη αύξηση (και όχι στην επιδιωκόμενη μείωση) της πολιτικής και οικονομικής επιρροής των Ρώσων στην Κύπρο.

Τέλος, η απόφαση του Eurogroup, που απαιτεί η Κυβέρνηση της Κύπρου να επιβάλλει φόρο κατοχής επί των καταθέσεων στους πελάτες των τραπεζών της χώρας, υπό την απειλή της άτακτης χρεοκοπίας που θα έφερνε η μη παροχή της βοήθειας των € 10 δις και της διακοπής της χρηματοδότησης των τραπεζών της Κύπρου από την ΕΚΤ είναι δραματικά άδικη για την Κύπρο, καθώς συνεπάγεται ουσιαστικά την πλήρη οικονομική καταστροφή της μικρής αυτής χώρας. Οι προτάσεις που διατυπώνονται ευθέως για άμεση και βίαιη μείωση της συμβολής του χρηματοοικονομικού τομέα της Κύπρου στο ΑΕΠ στα επίπεδα του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι σαφώς καταστροφικές για την Κύπρο, διότι ο χρηματοοικονομικός τομέας της Κύπρου συνδέεται άμεσα με τον τομέα παροχής επιχειρηματικών υπηρεσιών και μαζί αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της οικονομίας της Κύπρου. Τέτοιου είδους προτάσεις ουδέποτε διατυπώθηκαν για το «άκρως ανταγωνιστικό» και «μη υπερτροφικό» τραπεζικό σύστημα άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, που έχει περιπέσει σε τέλμα, μετά τις μαζικές επενδύσεις σε τοξικά ομόλογα και τις τεράστιες ζημιές που κατέγραψε το 2008-2009. Ένα σύστημα που δεν χρηματοδοτεί πλέον την πραγματική οικονομία στην Ευρωζώνη (ρυθμός πιστωτικής επέκτασης: -0,9%), παρά την τεράστια ρευστότητα που διοχετεύει σε αυτό η ΕΚΤ.

Η Κύπρος έχει αναδειχθεί με την αξία της σε σημαντικό χρηματοοικονομικό κέντρο στη ΝΑ Μεσόγειο εκμεταλλευόμενη την στρατηγική της θέση και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των κατοίκων της. Ως τέτοιο κέντρο έγινε αποδεκτή και η ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση αρχικά και στη Ζώνη του Ευρώ σχετικά πρόσφατα. Η ένταξη πραγματοποιήθηκε μετά από εξονυχιστικό έλεγχο του τρόπου λειτουργίας του χρηματοοικονομικού συστήματος της Κύπρου και μετά από υποχρέωση της Κύπρου να προχωρήσει σε πλήρη προσαρμογή αυτού του συστήματος στο θεσμικό, νομικό και κανονιστικό πλαίσιο της Ζώνης του Ευρώ. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι τράπεζές της είχαν προσελκύσει ένα σημαντικό όγκο καταθέσεων, ύψους € 70 δις περίπου, όχι μόνο από τους εγχώριους κατοίκους της Κύπρου, αλλά και από πολλές άλλες χώρες, όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Ελλάδα, κ.ά. Το έκαναν αυτό σε άμεσο ανταγωνισμό με τις άλλες τράπεζες της Ζώνης του Ευρώ, λειτουργώντας στο ίδιο νόμισμα και στο ίδιο θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο με αυτές. Η προσέλκυση των καταθέσεων αυτών συνοδευόταν με προσφορά στην Κύπρο μιας μεγάλης σειράς σημαντικών επιχειρηματικών, συμβουλευτικών και άλλων υπηρεσιών από τις οποίες η Κύπρος είχε σημαντικά έσοδα (ύψους 12% του ΑΕΠ), τα οποία υπερβαίνουν ακόμη και τα έσοδα από τον εξωτερικό της τουρισμό. Οι ξένες καταθέσεις συγκεντρώθηκαν με τήρηση των οδηγιών και κανονισμών της ΕΕ και της ΖτΕ και κάτω από την εποπτεία από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, η οποία λειτουργεί ως πλήρες μέλος του Ευρω-συστήματος. Τέλος, οι καταθέσεις έως € 100.000 ήταν εγγυημένες από το Σύστημα Εγγύησης Καταθέσεων της Κύπρου, σε εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας που επιβλήθηκε μετά την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η καίρια υπονόμευση του συστήματος εγγύησης καταθέσεων, με την εισαγωγή φόρων κατοχής επί των καταθέσεων των εγχώριων και ξένων καταθετών – κατόπιν εντολής του Eurogroup, θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε ανάσχεση της βασικής λειτουργίας της οικονομίας της Κύπρου πολύ πιο εκτεταμένη από την κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας για την υλοποίηση του PSI Plus.

Όσον αφορά στον ισχυρισμό ότι στο τραπεζικό σύστημα στην Κύπρου σημειώνονται ευρέως παράνομες δραστηριότητες (π.χ., ξέπλυμα μαύρου χρήματος), το ίδιο μπορεί να λεχθεί (αναπόδεικτα, ασφαλώς) και για οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες παράνομες δραστηριότητες, όπου και αν λαμβάνουν χώρα, θα πρέπει να ελέγχονται συστηματικά και όταν αποδεικνύονται να επιβάλλεται η διακοπή τους με τις αυστηρότερες δυνατές ποινές. Ακόμη και με κατάσχεση των συγκεκριμένων παράνομων καταθέσεων στο σύνολό τους. Άλλωστε, ο έλεγχος των καταθέσεων ξένων κατοίκων στην Κύπρο είναι σχετικά εύκολος (με την Κύπρο να αποτελεί πλήρες μέλος της Ζώνης του Ευρώ) διότι κατά κανόνα πρόκειται για μεγάλες καταθέσεις. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, η αντιμετώπιση τυχόν παράνομων δραστηριοτήτων, που ενδέχεται να συμβαίνουν στον τραπεζικό τομέα της Κύπρου και άλλων χωρών, δεν έχει καμιά σχέση με επιβολή έκτατης εισφοράς στο σύνολο των καταθέσεων μόνο στην Κύπρο, η οποία μόνο καταστροφικές επιπτώσεις μπορεί να έχει.

Από τη Γερμανία και από το ΔΝΤ υποστηρίχθηκε ότι το σύνολο των καταθέσεων που είχαν συγκεντρώσει οι κυπριακές τράπεζες το 2012 ήταν πολύ υψηλό σε σχέση με το ΑΕΠ της χώρας (400% του ΑΕΠ στο τέλος του 2012), και ότι θα έπρεπε να μειωθούν. Ωστόσο, η μέθοδος ταχείας συρρίκνωσης του τραπεζικού τομέα της Κύπρου που επιλέχθηκε από το Eurogroup και από το ΔΝΤ υπερέβη κάθε όριο αποδεκτής συμπεριφοράς μεταξύ εταίρων από οτιδήποτε άλλο έχει επιχειρηθεί έως σήμερα. Κατά την συνεδρίαση του Eurogroup της 15ης Μαρτίου 2013 οι ηγέτες της Ευρώπης και του ΔΝΤ «εξήγησαν» στην ηγεσία της Κύπρου ότι θα έπρεπε να επιβάλλει μια έκτακτη εισφορά στις καταθέσεις άνω των € 100 χιλ. ύψους € 5,8 δις και να χρησιμοποιήσει αυτό το ποσό για την ανα-κεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Εκτιμάται ότι αυτό το ποσό ισοδυναμούσε με αναγκαστική κατάσχεση του 15,5% των καταθέσεων με ονομαστική αξία άνω των € 100 χιλ. Μια τέτοια ενέργεια θα είχε ως συνέπεια την δραματική ταχεία εκροή μεγάλων καταθέσεων από τις κυπριακές τράπεζες και τον τερματισμό ενός σημαντικού μέρους της δραστηριότητας παροχής επιχειρηματικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από την Κύπρο, όπως προαναφέρθηκε. Έτσι, ο πρώτος στόχος (αυτός της δραστικής συρρίκνωσης του τραπεζικού τομέα στην Κύπρο) θα είχε επιτευχθεί. Δεδομένου δε ότι οι καταθέτες δεν είχαν καμιά δυνατότητα να αντιδράσουν (π.χ., με έγκαιρη απόσυρση των καταθέσεών τους από τις Κυπριακές τράπεζες) και ο δεύτερος στόχος, αυτός της κατάσχεσης καταθέσεων ύψους € 5,8 δις θα έχει επίσης επιτευχθεί. Πρόκειται, προφανώς, για εισηγήσεις απίστευτης ελαφρότητας και παντελούς αδιαφορίας, ή προσποιητής άγνοιας, για τις αναπόφευκτες επιπτώσεις στην οικονομία της Κύπρου και στη δυνατότητά της για έξοδο από την κρίση μετά την διάπραξη τέτοιων ενεργειών.

Υποστηρίχθηκε, τέλος, ότι η Κύπρος θα πρέπει να κατασχέσει τα € 5,8 δις από τις καταθέσεις, για να αποφύγει να εγγράψει το ποσό αυτό στο δημόσιο χρέος της, καθιστώντας έτσι το τελευταίο βιώσιμο. Εδώ έχουμε και πάλι άρωμα Ελλάδος, ως εάν η Τρόικα, που ώθησε την Ελλάδα σε μεγάλη και συνεχή ύφεση, να μην έμαθε τίποτα από τις ασκήσεις βιωσιμότητας του χρέους που χρησιμοποιήθηκαν ως Δούρειος Ίππος για να δοθεί ένα μάθημα σωφροσύνης στους ευρωπαίους τραπεζίτες, που όμως είχε παράπλευρες απώλειες μιας και οδήγησε σε σημαντικές απώλειες κεφαλαίων στις ελληνικές τράπεζες, και δυστυχώς και τις κυπριακές που είχαν έκθεση σε ελληνικό επενδυτικό κίνδυνο. Είναι απορίας άξιον πως δεν γίνεται αντιληπτό ότι τυχόν επιβολή του φόρου στις καταθέσεις μπορεί να δημιουργήσει ένα χρηματοδοτικό άνοιγμα υπέρμετρου μεγέθους το οποίο μόνο με δανεισμό και με αύξηση του εξωτερικού χρέους της χώρας, ή με δραστική περικοπή των εγχώριων πιστώσεων, θα μπορούσε ποτέ να καλυφθεί. Επίσης, ο συνεπαγόμενος δραστικός περιορισμός της πιστωτικής επέκτασης στην εγχώρια οικονομία και η κατακόρυφη πτώση των καθαρών εισπράξεων της χώρας από το εξωτερικό από επιχειρηματικές και χρηματοοικονομικές δραστηριότητες, θα οδηγούσαν σε πολύ μεγαλύτερη και πολύχρονη πτώση του ΑΕΠ (πολύ μεγαλύτερη από αυτή που συνέβη στην Ελλάδα με τη χρήση ανάλογων πρακτικών) που θα καθιστούσαν με βεβαιότητα το δημόσιο χρέος της Κύπρου μη βιώσιμο. Αντίθετα, η εξασφάλιση των € 5,8 δις με δανεισμό μπορεί μεν να οδηγούσε το δημόσιο χρέος της χώρας στο 160% του ΑΕΠ το 2013, αλλά με διατήρηση της ακεραιότητας του χρηματοοικονομικού συστήματος της χώρας, η ανάκαμψη του ΑΕΠ θα μπορούσε να είναι άμεση (από το 2014). Με την συμβολή δε και των δυνατοτήτων που προσφέρει η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της χώρας, το χρέος θα μπορούσε με βεβαιότητα να μειωθεί σε επίπεδα κάτω του 100% του ΑΕΠ το 2020.

Αντίθετα με ό,τι επιδιώκεται με την επιβολή του μέτρου που αφορά στις τραπεζικές καταθέσεις που επέλεξε το Eurogroup, η επερχόμενη αποδόμηση του χρηματοοικονομικού συστήματος οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη μη βιωσιμότητα του χρέους της Κύπρου, και αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της εφαρμογής του ρητού ότι ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις.

Βεβαίως, λύσεις εκτός Ευρωζώνης δεν αποτελούν λύσεις για την Κύπρο. Ήδη η οικονομία της Κύπρου αιμορραγεί με τις τράπεζες κλειστές για πολλές ημέρες. Εκείνοι δε που προκάλεσαν αυτή την απίστευτη διαταραχή στην οικονομία της Κύπρου, και που καθυστέρησαν στη λήψη των αναγκαίων αποφάσεων, προειδοποιούν τώρα εκ του ασφαλούς για τις εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες μιας άτακτης χρεοκοπίας. Εκείνο που θα έπρεπε να είναι αδιαπραγμάτευτο είναι η εξασφάλιση της ακεραιότητας και της αποτελεσματικής λειτουργίας του χρηματοοικονομικού συστήματος της χώρας. Αν υπήρχαν δυνατότητες βελτίωσης της λειτουργίας αυτού του συστήματος στα πλαίσια της εφαρμογής του αυστηρού θεσμικού και κανονιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτές θα έπρεπε να εφαρμοστούν στο ακέραιο. Για παράδειγμα, η πολιτική επιτοκίων καταθέσεων των Κυπριακών Τραπεζών θα μπορούσε να βελτιωθεί και αυτή η πρακτική θα μπορούσε να καταστεί αξιόπιστος μηχανισμός αποφυγής της μη βιώσιμης αύξησής τους.

Μάλιστα, η μείωση των επιτοκίων που απολαμβάνει ο καταθέτης θα μπορούσε να επιβληθεί (ή θα μπορούσε να είχε επιβληθεί και στο παρελθόν) στις τράπεζες με αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης των τόκων αυτών των καταθέσεων. Οι πολιτικές αυτές, που εφαρμόζονται ήδη σε χώρες της ΝΑ Ασίας αποθαρρύνουν την υπέρμετρη αύξηση των ξένων καταθέσεων, χωρίς να υπονομεύουν τους βασικούς θεσμούς λειτουργίας του χρηματοοικονομικού συστήματος. Όσον αφορά στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αυτή θα μπορούσε να γίνει με προσφυγή σε επενδυτικά κεφάλαια από την Κύπρο και από το εξωτερικό και με τη συμβολή του Ταμείου Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας. Οι όποιες διεργασίες θα έπρεπε να υλοποιηθούν εντός του Ευρώ και σε συνεργασία με το Eurogroup και με το ΔΝΤ.

Ωστόσο, το Eurogroup και το ΔΝΤ φαίνεται να θεωρούν αδιαπραγμάτευτη την επιβολή έκτακτης εισφοράς στις μεγάλες καταθέσεις. Δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένοι να αποδεχθούν ότι η πρότασή τους για κατάσχεση καταθέσεων και για βέβαιη ανάσχεση της λειτουργίας του Κυπριακού χρηματοοικονομικού συστήματος ήταν ατυχής και επικίνδυνη για την Κύπρο, για την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία. Σε μια τέτοια περίπτωση θεωρούμε ότι η Κύπρος δεν έχει άλλη διέξοδο παρά να αποδεχθεί το πακέτο διάσωσης, υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλισθεί ότι ο μηχανισμός έκτακτης ρευστότητας (ELA) της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει, για όσο χρόνο είναι απαραίτητο, μια ενδεχόμενη φυγή καταθέσεων μόλις ξανανοίξουν οι τράπεζες στην Κύπρο ώστε να μην υπάρξει χαοτική ανάκληση δανείων και κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος. Αυτό μάλλον διασφαλίζεται εφόσον ό,τι τελικώς αποφασισθεί θα έχει και την έγκριση της Ευρωζώνης. Έτσι, όσες καταθέσεις φύγουν θα αντικατασταθούν με χρηματοδότηση ELA και το τραπεζικό σύστημα θα διαπραγματευθεί με το Ευρωσύστημα τη σταδιακή μείωση τα επόμενα χρόνια της εξάρτησής του από τον ELA μέσω σταδιακής απομόχλευσης χορηγήσεων, όπως γίνεται και στην Ελλάδα. Ήδη, η ΕΚΤ απειλεί να σταματήσει τη χρηματοδότηση των κυπριακών τραπεζών μετά την Δευτέρα, 25η Μαρτίου, εφόσον δεν υιοθετηθεί το πρόγραμμα διάσωσης.

Ήδη, υπό την πίεση των γεγονότων, και της μη έλευσης του «ξανθού γένους», η Κύπρος προσπαθεί να διαμορφώσει μια αντιπρόταση στην απόφαση του Eurogroup με βασικούς πυλώνες: α) Την εξυγίανση της τραπέζης CPB (πρώην Λαϊκής), με τον διαχωρισμό της σε «καλή» και «κακή» τράπεζα, όπου στην «κακή» τράπεζα μεταφέρονται όλα τα επισφαλή δάνεια και οι καταθέσεις άνω των €100.000, όπου οι καταθέτες θα αποζημιωθούν απ’ ότι προκύψει από την εκκαθάριση των δανείων. Το ανωτέρω μέτρο μειώνει τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης κατά € 2 δισ. β) Την σύσταση ενός Επενδυτικού Ταμείου Αλληλεγγύης, σε μια προσπάθεια να εξευρεθεί το υπόλοιπο ποσό για την κάλυψη των € 5,8 δισ. με τη μεταφορά στο ταμείο αυτό των πλεονασμάτων των ασφαλιστικών ταμείων, της περιουσίας της Εκκλησίας της Κύπρου, των αποθεμάτων σε χρυσό κ.ο.κ. στη βάση ανταποδοτικών ενεχύρων που θα στηρίζονται στα έσοδα από την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων από το 2019 και μετά, και, γ) την εισαγωγή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων ώστε να μετριασθεί η εκροή καταθέσεων που αναμένεται μόλις ξανανοίξουν οι τράπεζες, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του μηχανισμού έκτακτης χρηματοδότησης (ELA) από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου στο πλαίσιο λειτουργίας του Ευρωσυστήματος.

Για την Ελλάδα, το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει από τα ανωτέρω είναι η απόλυτη ανάγκη που έχει η χώρα μας για την ταχύτερη δυνατή έξοδο από την εφαρμογή πολιτικών που είναι εξαιρετικά οδυνηρές για την πορεία της οικονομίας της και για την ευημερία των πολιτών της. Χάρις στην πιστή εφαρμογή των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής και μεταρρυθμίσεων, η Ελλάδα είναι σήμερα σε πολύ καλύτερη ανταγωνιστική θέση για να επιτύχει την ανάκαμψη της οικονομίας της και την απεξάρτηση από τους δανειστές της πολύ ταχύτερα από άλλες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου - με τη συνέχιση της εφαρμογής των πολιτικών επίτευξης πρωτογενών πλεονασμάτων στη γενική κυβέρνηση και επίσης πλεονασμάτων στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας. Αντίθετα, όψιμες φωνές που με αναπτερωμένο ηθικό από τα γεγονότα της Κύπρου προτείνουν αλλαγή πολιτικής για κατάργηση των προγραμμάτων προσαρμογής και για επιστροφή στο αλήστου μνήμης παρελθόν, στην ουσία δεν προτείνουν τίποτα άλλο από την έξοδο από το Ευρώ, που συνεπάγεται υπερπληθωρισμό και κατάρρευση της οικονομίας.

Όσον αφορά στο κούρεμα των καταθέσεων ως μέτρου κάλυψης χρηματοδοτικών αναγκών σε προγράμματα αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, ελπίζουμε να μην φτάσουμε στο σημείο η αποταμίευση των πολιτών να γίνεται από εδώ και εμπρός σε ντενεκέδες με λάδι. Η απόφαση του Eurogroup της 15ης Μαρτίου 2013 ανοίγει νέους δρόμους στην αποταμιευτική συμπεριφορά. Μας γυρίζει πίσω στα χρόνια του πολέμου όπου, λόγω του υπερπληθωρισμού, η αποταμίευση για επιβίωση γινόταν σε λάδι, στάρι και σταφίδες. Για πολλά χρόνια μετά τον πόλεμο, η αποταμίευση στην Ελλάδα έπαιρνε την μορφή τοποθετήσεων σε ακίνητα, χρυσές λίρες και καταθέσεις στο εξωτερικό. Μόλις η Ελλάδα εισήλθε στην Ευρωζώνη, πιστέψαμε όλοι ότι οι αποταμιεύσεις μας μπορούν πλέον να γίνονται και στο εθνικό νόμισμα, το Ευρώ. Όλα αυτά, όμως, ανατρέπονται τώρα. Από αλλού, βεβαίως, το περιμέναμε και από αλλού μας ήλθε. Μετά απ’ ότι έγινε στην Κύπρο, οι πολιτικές δυνάμεις στην Ελλάδα που ασπάζονται την επιβολή φόρου όχι μόνο στην ακίνητη, αλλά και στην κινητή, περιουσία, θα πρέπει τώρα μοιραία να επανεξετάσουν τη θέση τους".



Πηγή:www.capital.gr

Ενώ κορυφώνεται η αγωνία για την κατάληξη της κυπριακής κρίσης... Ξεκίνησαν οι κατασχέσεις της εφορίας στους τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου


Ενώ κορυφώνεται η αγωνία για την κατάληξη της κυπριακής κρίσης...

Ξεκίνησαν οι κατασχέσεις της εφορίας στους τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου

Ενώ η κρίση της Κύπρου κορυφώνεται, το οικονομικό επιτελείο προχωρά στην υλοποίηση των εξαγγελιών του για δέσμευση καταθέσεων απέναντι σε εκείνους που έχουν οφειλές προς το ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με μαρτυρίες καταθετών – οφειλετών του Δημοσίου, από τους λογαριασμούς τους έχουν αρχίσει να αφαιρούνται ποσά ή μέρος ποσών τα οποία οφείλουν προς την Εφορία. Το Δημόσιο παρεμβαίνει έτσι σε λογαριασμούς που συνδυάζονται με ΑΦΜ οφειλετών για να προχωρήσει στην κατάσχεση κεφαλαίων που θα καλύψουν απαιτήσεις του από όσους έχουν καθυστερήσει να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους ή δεν έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις.
Η κίνηση αυτή δείχνει την αυστηρότητα με την οποία προτίθεται να κινηθεί το ελληνικό κράτος για να ενισχύσει τις αποκλίσεις των εσόδων από εδώ και στο εξής, οδηγώντας παράλληλα, πλήθος οφειλετών να αναγκαστούν να προβούν στις ρυθμίσεις, τις οποίες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο απέφυγαν μέχρι σήμερα.
Παράλληλα, η κορύφωση της κυπριακής τραπεζικής κρίσης σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας που είναι αμφίβολο αν θα ξεπεραστεί την επόμενη εβδομάδα, καθώς οι Κύπριοι θα προχωρήσουν σε πάγωμα των καταθέσεων, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στη διακίνηση κεφαλαίων στο ελληνικό σύστημα, όσον αφορά ιδιώτες και επαγγελματίες, οι οποίοι θα έχουν μεγάλα προβλήματα στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.
Την ίδια ώρα,  και ενώ το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου διαφαίνεται ότι επί μακρόν δεν θα μπορεί να λειτουργήσει κανονικά, οι ζημιές για ελληνικές επιχειρήσεις είναι μεγάλες. Πρόκειται για κεφάλαια τα οποία ήταν αντικείμενο διαχείρισης μέσω των κυπριακών τμημάτων ελληνικών τραπεζών, εξαιτίας της ευνοϊκής φορολογίας, αλλά και άλλων μικρομεσαίων που είχαν για αντίστοιχο λόγο για έδρα τους την Κύπρο.


Πηγή: Ξεκίνησαν οι κατασχέσεις της εφορίας στους τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/6308/xekinisan-oi-katasheseis-tis-eforias-stoys-trapezikoys-logariasmoys-ofeileton-toy#ixzz2OHZG80wQ

Στην Τράπεζα Πειραιώς περνούν τα υποκαστήματα της Τρ. Κύπρου και της Λαϊκής


Έκλεισε η συμφωνία μεταβίβασης του κυπριακού δικτύου στην Ελλάδα - Ευχαριστίες του Προέδρου της Κύπρου Ν. Αναστασιάδη στον Α. Σαμαρά

Στην Τράπεζα Πειραιώς περνούν τα υποκαστήματα της Τρ. Κύπρου και της Λαϊκής

Των Αλέξανδρου Κασιμάτη, Γιώργου Δημητρομανωλάκη


Στην Τράπεζα Πειραιώς περνά, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του newmoney.gr, το δίκτυο των καταστημάτων της Τράπεζας Κύπρου και της Λαϊκής. Τα καταστήματα, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα λειτουργούν από την ερχόμενη Τρίτη με την "ταμπέλα" του ομίλου.
Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, μαζί με την Τράπεζα της Ελλάδος, εξέτασαν τις προσφορές της Τρ. Πειραιώς και της Alpha Bank, αλλά προέκριναν την προσφορά του ομίλου Σάλλα.
Για την ανακεφαλαιοποίηση που υπολογίζεται περί τα 1,5 δισ. ευρώ, τα 750 εκατ. θα προέλθουν από το κυπριακό δημόσιο και τα υπόλοιπα 750 εκατ. ευρώ από την Ελλάδα και το ΤΧΣ.
Σημειώνεται ότι η απόφαση του ΤΧΣ θα πρέπει να επικυρωθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Νωρίτερα, το newmoney.gr μετέδιδε ότι έκλεισε και επισήμως η συμφωνία μεταφοράς του δικτύου των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ευχαριστίες του Προέδρου της Κύπρου Νίκου Αναστασιάδη προς τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά σε επικοινωνία των δύο ανδρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφορές και των δύο τραπεζών είχαν κριθεί ικανοποιητικές. Η Ελληνική Τράπεζα εκτιμάται ότι θα παραμείνει ανεξάρτητη.
Πηγές απ' το υπ. Οικονομικών τονίζουν στο Newmoney.gr ότι τα πάντα είναι έτοιμα και αυτό που απομένει είναι να εγκριθούν τα σχετικά διατάγματα απ' τη Λευκωσία για την αναδιάρθρωση του κυπριακού τραπεζικού συστήματος, κάτι που θα ανοίξει το δρόμο για την κατάθεση του ελληνικού νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο τράπεζες κρίθηκε ότι είναι έτοιμες για την απορρόφηση, αφού έχουν έτοιμη την υποδομή λόγω της εν εξελίξει διαδικασίας συγχώνευσης της Εμπορικής απ' την Alpha Bank και της ΑΤΕ απ' την Τράπεζα Πειραιώς. Έτσι θα είναι σχετικά εύκολο τα τερματικά τους να συνδεθούν με τα κυπριακά υποκαταστήματα απ' την Τρίτη κιόλας.
Η ανακοίνωση της συμφωνίας
"Έπειτα από συνομιλίες μεταξύ του Κύπριου προέδρου Νίκου Αναστασιάδη και του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, επιβεβαιώθηκε ότι διευθετήθηκε το θέμα της απόσχισης των ελληνικών υποκαταστημάτων τω κυπριακών τραπεζών με τους πλέον ευνοϊκούς όρους υπό τις παρούσες συνθήκες, με σημαντικά οφέλη για την κυπριακή πλευρά", αναφέρει το ανακοινωθέν της Κυπριακής Προεδρίας.
Από το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών ανακοινώθηκε πως ξεκινά άμεσα η διαδικασία απόκτησης των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα από ελληνικό τραπεζικό όμιλο, σε στενή συνεργασία με την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου.
"Με την εξέλιξη αυτή, η Ελλάδα θωρακίζεται καθώς το σύνολο των καταθέσεων των πολιτών στις κυπριακές τράπεζες διασφαλίζεται απόλυτα", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, προσθέτοντας: "εργαζόμαστε νυχθημερόν τόσο για την απόλυτη διασφάλιση της σταθερότητας του τραπεζικού συστήματος, όσο και για την εξεύρεση μιας βιώσιμης λύσης για την οικονομία της Κύπρου και των πολιτών της".


Πηγή: Στην Τράπεζα Πειραιώς περνούν τα υποκαστήματα της Τρ. Κύπρου και της Λαϊκής | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/6344/stin-trapeza-peiraios-pernoyn-ta-ypokastimata-tis-tr-kyproy-kai-tis-laikis#ixzz2OHZ1DefX

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ 400 ΕΥΡΩ Επιστροφή δώρου Χριστουγέννων σε 50.000 συνταξιούχους


ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ 400 ΕΥΡΩ

Επιστροφή δώρου Χριστουγέννων σε 50.000 συνταξιούχους

Επιστροφή δώρου Χριστουγέννων σε 50.000 συνταξιούχους
Αναπάντεχο δώρο Χριστουγέννων ύψους 400 ευρώ κατ' άτομο επιστρέφει το κράτος σε περίπου 50.000 συνταξιούχους των ειδικών μισθολογίων, καθώς, μετά την αναπροσαρμογή που έγινε στις συντάξεις τους αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012, βρέθηκαν να παίρνουν πολύ πιο κάτω από τα 2.500 ευρώ που ήταν το ποσό από το οποίο είχε καταργηθεί η καταβολή δώρων από το 2010 με το πρώτο μνημόνιο.
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, οι εν λόγω συνταξιούχοι «κέρδισαν» τα 400 ευρώ, επειδή οι μειώσεις στις συντάξεις τους ήταν τόσο μεγάλες που τους έριξαν κάτω από το πλαφόν των 2.500 ευρώ και ταυτόχρονα έγιναν δικαιούχοι του δώρου Χριστουγέννων για το 2012, μία που οι περικοπές των ειδικών μισθολογίων εφαρμόστηκαν από την 1η Αυγούστου 2012.
Η επιστροφή του δώρου οριστικοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες και η διαδικασία πίστωσης των χρημάτων αναμένεται να γίνει στο προσεχές διάστημα, ενδεχομένως και στις συντάξεις Μαΐου.

Κοινή ανακοίνωση Κυπριακών τραπεζών σχετικά με τις επιταγές που έχουν στην κατοχή τους


Κοινή ανακοίνωση Κυπριακών τραπεζών σχετικά με τις επιταγές που έχουν στην κατοχή τους



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Οι κυπριακές τραπεζικές εταιρείες Τράπεζα Κύπρου Δημόσια Εταιρεία Λτδ, Cyprus Ρopular Βank Public CO ltd και Ελληνική Τράπεζα Δημόσια Εταιρεία Λτδ, ενημερώνουν τους πελάτες τους ότι δυνάμει αποφάσεων των Κυπριακών Αρχών ορίσθηκε να παραμείνουν κλειστά τα υποκαταστήματά τους στην Ελλάδα από την 19/3/2013 έως και την 22/3/2013.

Συνεπεία των ως άνω αποφάσεων, συντρέχει περίπτωση ανωτέρας βίας κατ’ άρθρο 48 του Ν. 5960/1933 περί επιταγής, εξ αιτίας της οποίας τα υποκαταστήματα των ως άνω Τραπεζών στην Ελλάδα δεν δύνανται να εμφανίσουν, πληρώσουν και εκκαθαρίσουν τις επιταγές που έχουν περιέλθει στην κατοχή τους από οποιαδήποτε αιτία. Ως εκ τούτου, οι νόμιμες προθεσμίες προς εμφάνιση των ως άνω επιταγών παρατείνονται μέχρι την πάροδο της ανωτέρας βίας.

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

“Δεν υπάρχει κανένας φόβος για τις καταθέσεις στα κυπριακά υποκαταστήματα στην Ελλάδα”, δηλώνει ο Γ. Στουρνάρας Αγωνία αλλά και διαβεβαιώσεις για τις καταθέσεις της Λαϊκής Τράπεζας στην Ελλάδα


“Δεν υπάρχει κανένας φόβος για τις καταθέσεις στα κυπριακά υποκαταστήματα στην Ελλάδα”, δηλώνει ο Γ. Στουρνάρας

Αγωνία αλλά και διαβεβαιώσεις για τις καταθέσεις της Λαϊκής Τράπεζας στην Ελλάδα



“Δεν υπάρχει κανένας φόβος για τις καταθέσεις στα κυπριακά υποκαταστήματα στην Ελλάδα. Η απόφαση του Eurogroup είναι σαφής”, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με τον κίνδυνο να υπάρξει κούρεμα σε καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ σε υποκαταστήματα της Λαϊκής στην Ελλάδα.
Τραπεζικές πηγές, πάντως, νωρίτερα, χαρακτήριζαν πολύ κακή εξέλιξη το κυπριακό σχέδιο για διάσπαση της Λαϊκής τράπεζας.
Όπως έλεγαν, δεν έχει αποσαφηνιστεί αν το ελληνικό κομμάτι της Λαϊκής θα εξαιρεθεί από τη διάσπαση ή όχι. Αυτό εξαρτάται από την απόφαση που θα λάβουν τελικά οι Κύπριοι, αλλά και από τους χειρισμούς που ενδεχομένως θα αποφασίσει η Τράπεζα της Ελλάδος σε συνεργασία με την ΕΚΤ, όπως έχει δικαίωμα να κάνει.
Τραπεζικές πηγές επισήμαιναν ότι εάν δεν εξαιρεθεί το ελληνικό κομμάτι από τη διάσπαση, τότε θα δημιουργηθεί ένα οικονομικό άνοιγμα και στην Ελλάδα, το οποίο δεν είναι ξεκάθαρο με ποιο τρόπο μπορεί να καλυφθεί και καθιστά δύσκολη την απορρόφηση όλων των υποκαταστημάτων από ελληνικές τράπεχες, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Συνολικά η Λαϊκή έχει καταθέσεις περίπου 26 δισ. ευρώ από τις οποίες υπολογίζεται ότι οι μισές είναι πάνω από 100 χιλιάδες ευρώ η κάθε μια.
Έτσι περι τα 13 δισ. ευρώ καταθέσεων θα μεταφερθούν στην κακή τράπεζα όπου θα συμψηφιστούν με τα κακά δάνεια και όταν τελειώσει η διαδικασία, μετά από κάποια χρόνια, οι δικαιούχοι τους θα πάρουν ένα μέρος, π.χ 10%-20%.
 


Πηγή: Αγωνία αλλά και διαβεβαιώσεις για τις καταθέσεις της Λαϊκής Τράπεζας στην Ελλάδα | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/6288/agonia-alla-kai-diavevaioseis-gia-tis-katatheseis-tis-laikis-trapezas-stin-ellada#ixzz2ODCzTZqx