Σελίδες

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Καθιερώνεται εισφορά επί του τζίρου των ΜμΕ για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ΟΑΕΕ

Καθιερώνεται εισφορά επί του τζίρου των ΜμΕ για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ΟΑΕΕ
Πηγή: Express.gr  30/03/13-08:15
 ΣΤΗΝ επιβολή εισφοράς επί του ετήσιου τζίρου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναμένεται να προχωρήσει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, προκειμένου να καλύψει έλλειμμα 600 εκατ. ευρώ!
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννης Βρούτσης καλείται, με καθυστέρηση 2 μηνών, να ενεργοποιήσει με υπουργική απόφαση εντός των επόμενων ημερών το άρθρο 44 του Ν. 3986/11 που προέβλεπε την καθιέρωση εισφοράς επί του τζίρου των επιχειρήσεων για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών. Η τρόικα μάλιστα θέτει ως προαπαιτούμενο τη διευθέτηση του συγκεκριμένου ζητήματος μαζί με τη ρύθμιση των δόσεων των ληξιπρόθεσμων εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία για την εξασφάλιση της επόμενης δόσης.

Η διάταξη του Ν. 3986/11 ανέφερε ότι: «Από 1.1.2013 θεσπίζεται εισφορά υπέρ ΟΑΕΕ ανά κλάδο επιχείρησης ως ποσοστό επί των ετήσιων εσόδων (τζίρου) της επιχείρησης. Το ποσοστό εισφοράς καθορίζεται με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μετά από ειδική οικονομική μελέτη του υπουργείου Οικονομικών και γνώμη του ΣΚΑ».

Συγκεκριμένα, στον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΑΕΕ είχαν συμπεριληφθεί έσοδα 150 εκατ. ευρώ από την επιβολή εισφοράς για το 2013 και 450 εκατ. ευρώ για το 2014.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας μετά το «μπλόκο» της τρόικας απευθύνθηκε στους αρμόδιους του υπουργείου Οικονομικών για την κάλυψη των 150 εκατ. ευρώ για το 2013 από τα έσοδα του φόρου επιτηδεύματος που επιβλήθηκε στους ελεύθερους επαγγελματίες, χωρίς ωστόσο να εισπράξει θετική απάντηση.

Σε δεινή οικονομική κατάσταση οι μικρομεσαίοι

Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία στους κόλπους των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, οι οποίοι θα κληθούν για άλλη μια φορά να πληρώσουν «το μάρμαρο». Μπορεί αρχικά το 2011 να είχαν συμφωνήσει με την επιβολή της εισφοράς 1/1000 επί του τζίρου (περίπου 20 ευρώ ετησίως), ωστόσο, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποί τους, οι φορολογικές και εισπρακτικές συνθήκες που επικρατούσαν ήταν διαφορετικές, αφού ο φόρος επιτηδεύματος πλέον έχει αυξηθεί σε κάποιες περιπτώσεις από 30% έως 100% και η φορολογία από 20% έως 400%.
Την ίδια στιγμή, ένας στους δύο επιχειρηματίες αδυνατεί να καταβάλει τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς τον ΟΑΕΕ, με αποτέλεσμα το ταμείο να «βουλιάζει» σε όλο και μεγαλύτερα χρέη από απλήρωτες εισφορές, οι οποίες έφτασαν τα 7,4 δισ. ευρώ.

Μέσα στον τελευταίο χρόνο –της κορύφωσης της κρίσης– διπλασιάστηκαν οι οφειλές των «ενεργών» ελεύθερων επαγγελματιών φτάνοντας το Δεκέμβριο του 2012 στα 5,963 δισ. ευρώ από 3,358 δισ. ευρώ που ήταν το Δεκέμβριο του 2011. Μάλιστα οι ενεργοί ασφαλισμένοι ήταν 379.844 στο σύνολο των 780.000 ασφαλισμένων, δηλαδή το 48,69%!

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Στις 2 Απριλίου η καταληκτική ημερομηνία για την εμπρόθεσμη πληρωμή εισφορών στον ΟΑΕΕ


ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Στις 2 Απριλίου η καταληκτική ημερομηνία για την εμπρόθεσμη πληρωμή εισφορών στον ΟΑΕΕ

Στις 2 Απριλίου η καταληκτική ημερομηνία για την εμπρόθεσμη πληρωμή εισφορών στον ΟΑΕΕ
Εμπρόθεσμες θα θεωρηθούν από τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών οι πληρωμές εισφορών που έληγαν στο τέλος Μαρτίου και θα καταβληθούν στις 2 Απριλίου.
Με απόφαση της Διοίκησης του Οργανισμού, ως καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής των εισφορών του 1ου διμήνου 2013 προς τον ΟΑΕΕ, ορίστηκε η 2α Απριλίου.
Η απόφαση ισχύει τόσο για τις εντολές πληρωμής όσο και για τις άμεσες χρεώσεις και τις εσωτερικές εισπράξεις.
Η αλλαγή στην καταληκτική ημερομηνία έγινε διότι η Παρασκευή 29 Μαρτίου και η Δευτέρα 1 Απριλίου 2013 (Μεγάλη Παρασκευή και Δευτέρα του Πάσχα των χριστιανών Καθολικών αντίστοιχα) έχουν ορισθεί, ως ημέρες ειδικής αργίας διατραπεζικών συναλλαγών.

Παράταση δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των Ο.Ε., Ε.Ε κ.λπ.


Παράταση δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των Ο.Ε., Ε.Ε κ.λπ.

Νέα προθεσμία και υποχρεωτική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των Ο.Ε., Ε.Ε κ.λπ.

Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη στο πλαίσιο της διευκόλυνσης των φορολογουμένων, δίδεται νέα  προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ (Ο.Ε., Ε.Ε., κοινωνίες, κοινοπραξίες, κ.λπ.),   που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 64 του ΚΦΕ.

Οι δηλώσεις των ανωτέρω υπόχρεων υποβάλλονται υποχρεωτικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας  μέσω διαδικτύου.

H προθεσμία υποβολής τους και ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους,  η οποία λήγει στις  15 Απριλίου 2013, παρατείνεται έως και τις 31 Μαίου 2013.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Ο.Α.Ε.Ε. - Καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής του 1ου διμήνου 2013


Ο.Α.Ε.Ε. - Καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής του 1ου διμήνου 2013


Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 3336/2005, η Παρασκευή 29 Μαρτίου και η Δευτέρα 1 Απριλίου 2013 (Μεγάλη Παρασκευή και Δευτέρα του Πάσχα των Καθολικών αντίστοιχα) ορίζονται ως ημέρες ειδικής αργίας διατραπεζικών συναλλαγών.

Συνεπώς, ως καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής του 1ου διμήνου 2013, ορίζεται η 02/04/2013 τόσο για τις εντολές πληρωμής όσο και για τις άμεσες χρεώσεις και τις εσωτερικές εισπράξεις.

Αριθμ. 2240/31541/13.3.2013 Χορήγηση νέων αδειών αλιείας σε επαγγελματικά σκάφη


Αριθμ. 2240/31541/13.3.2013
Χορήγηση νέων αδειών αλιείας σε επαγγελματικά σκάφη

Αριθμ. 2240/31541

(ΦΕΚ Β' 613/15-03-2013)

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Π.Δ. 261/91 (ΦΕΚ 98/Α΄/1.7.1991) «Προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών αλιείας σε επαγγελματικά σκάφη», ιδίως το άρθρο 1 αυτού.

2. Τις διατάξεις του Β.Δ. 666/1966 (ΦΕΚ 160/Α΄/22.8.1966) «Περί αδειών αλιευτικών σκαφών».

3. Τις διατάξεις του Καν.(ΕΚ) 2371/20−.12.2002 (L 358/31.12.2002), περί «της διατήρησης και βιώσιμης εκμετάλλευσης των αλιευτικών πόρων στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής».

4. Την ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης των αλιέων με αλιευτικά σκάφη τα οποία διαθέτουν άδεια αλιείας σκάφους σε ισχύ, με το αλιευτικό εργαλείο «βιντζότρατα» και κατέχουν άδεια σκάφους σε ισχύ ή εντάχθηκαν σε πρόγραμμα στο πλαίσιο του Μέτρου 1.1. − Μόνιμη παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων του Ε.Π.ΑΛ. 2007−2013.

5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

1. Εγκρίνουμε τη χορήγηση νέων επαγγελματικών αδειών αλιείας σκαφών, για αλιεία με αλιευτικά εργαλεία της παράκτιας αλιείας προκειμένου να καλυφθεί μέρος της διαπιστωθείσας διαθέσιμης αλιευτικής ικανότητας του αλιευτικού στόλου, στο πλαίσιο των στόχων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής. Η συνολική χωρητικότητα που θα διανεμηθεί ανέρχεται σε 1.200 GT και η συνολική ισχύς σε 8.000 ΚW.

2. Οι άδειες αλιείας χορηγούνται στους επαγγελματίες αλιείς, οι οποίοι:

α) Ήταν κάτοχοι επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους το οποίο διέθετε άδεια αλιείας με το αλιευτικό εργαλείο «βιντζότρατα», εντάχθηκε και διαλύθηκε στο πλαίσιο του Μ.1.1. − Μόνιμη παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων του Ε.Π.ΑΛ. 2007−2013, με προσαυξημένο ποσοστό ενίσχυσης, σε εφαρμογή του Σχεδίου Προσαρμογής Αλιευτικής Προσπάθειας.

β) Είναι τέκνα ή/και εγγόνια ιδιοκτήτη επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους το οποίο διαθέτει άδεια σκάφους σε ισχύ με το αλιευτικό εργαλείο «βιντζότρατα» και δεσμεύεται να αφαιρέσει το εργαλείο αυτό από την άδεια αλιείας του σκάφους.

3. Οι δικαιούχοι εκτός των προϋποθέσεων της παραγράφου 2 της παρούσας, πρέπει να πληρούν επιπλέον και τα παρακάτω κριτήρια:

α) Είναι ηλικίας από 25 ετών έως και 50 ετών με τουλάχιστον δεκαετή ενασχόληση με την αλιεία.

β) Δεν είναι κάτοχοι άλλου επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους ούτε και σε ποσοστό, το τελευταίο έτος από την υποβολή της αίτησης.

4. Οι άδειες αλιείας χορηγούνται σε σκάφη με τα εξής χαρακτηριστικά:

α) ολικό μήκος μεγαλύτερο των έξι μέτρων (>6,00m) έως και δέκα μέτρα (≤10,00m)

β) χωρητικότητα έως πεντέμισι GT (≤5,50 GT)

γ) ισχύς κινητήρα μικρότερη ή ίση των σαράντα KW (≤ 40 KW)

5. Τα σκάφη στα οποία θα χορηγηθούν οι νέες άδειες δεν θα πρέπει να έχουν ηλικία (μετρούμενη από το έτος ναυπήγησης ή θέσης τρόπιδας) μεγαλύτερη των δέκα (10) ετών.

6. Με την υποβολή της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο θα προσκομίζονται και τα κατωτέρω δικαιολογητικά:

α) Βεβαίωση του αλιευτικού συλλόγου της περιοχής που διαμένει ο ενδιαφερόμενος, ο οποίος θα πρέπει να λειτουργεί στο πλαίσιο του Ν. 1361/1983 (ΦΕΚ 66/Α΄/1983), όπως συμπληρώθηκε με το Ν. 2538/1997 (ΦΕΚ 242/Α΄/1997) και τροποποιήθηκε με το Ν. 4015/2011 (ΦΕΚ 21/Α΄/21.9.2011), ότι είναι επαγγελματίας ψαράς και ότι έχει προϋπηρεσία στην αλιεία τουλάχιστον για μια δεκαετία.

β) Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/1986, ότι δεν έχει ο ίδιος στην πλοιοκτησία του άλλο σκάφος ούτε και σε ποσοστό, το τελευταίο έτος από την υποβολή της αίτησης.

γ) Φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας, νόμιμα επικυρωμένη.

δ) Φωτοτυπία Ατομικής Επαγγελματικής Άδειας Αλιείας, νόμιμα επικυρωμένη.

ε) Φωτοτυπία των εκκαθαριστικών της εφορίας για τα τρία προηγούμενα έτη (οικονομικό έτος: 2012, 2011 και 2010). Για το οικονομικό έτος 2013 κατατίθενται φωτοτυπία του εντύπου Ε1.

7. Τα αιτήματα θα πρέπει να υποβληθούν μέσω των οικείων Περιφερειακών Υπηρεσιών Αλιείας στη Διεύθυνση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέχρι δυο μήνες από την δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ημερομηνία πρωτοκόλλησης στην ανωτέρω Διεύθυνση) και θα εξετάζονται με σειρά προτεραιότητας.

8. Τα σκάφη των οποίων οι άδειες θα χορηγηθούν στο πλαίσιο της παρούσας, δεν θα μπορούν να ενταχθούν για την επόμενη δεκαετία σε προγράμματα χρηματοδότησης για μόνιμη παύση αλιευτικής δραστηριότητας.

9. Η μεταβίβαση των σκαφών, στα οποία έχει χορηγηθεί άδεια αλιείας σύμφωνα με την παρούσα απόφαση, επιτρέπεται να γίνεται μετά παρέλευση 5ετίας από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας και μόνο σε επαγγελματίες αλιείς που πληρούν τις προϋποθέσεις του Π.Δ. 261/1991. Από τον περιορισμό των 5 ετών εξαιρούνται οι περιπτώσεις ανωτέρας βίας, λόγω πραγματικής αδυναμίας − ανικανότητας του πλοιοκτήτη για λόγους υγείας, να εργασθεί επί του σκάφους.

10. Σε περίπτωση θανάτου του πλοιοκτήτη, εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα από το άρθρο 2 του Π.Δ. 261/1991.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 13 Μαρτίου 2013

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗΣ

Ρ. Σπυρόπουλος: Ρυθμίστε τις οφειλές σας προς το ΙΚΑ


Συντάκτης / NextDeal
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013 14:55  

Η ρύθμιση των καθυστερούμενων εισφορών των εργοδοτών στο ΙΚΑ και η κυοφορούμενη νέα ρύθμιση μετά από απαίτηση της τρόικας κυριάρχησε στην ενημέρωση των επαγγελματιών για τα προβλήματα που έχουν προκύψει με το ΙΚΑ και για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, κατά τη συνεδρίαση της διοίκησης του ΕΕΑ όπου παραβρέθηκε ο διοικητής του ΙΚΑ Ροβέρτος Σπυρόπουλος. Η διοίκηση του ΕΕΑ είχε καλέσει τον κ. Σπυρόπουλο να εκθέσει τις θέσεις του Οργανισμού και της κυβέρνησης κατά τη  του ΔΣ στις 27 Μαρτίου.
Ο κ. Σπυρόπουλος προέτρεψε τους επαγγελματίες και όλους τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες «να προσέλθουν για να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το ΙΚΑ» γιατί η νέα ρύθμιση, που βρίσκεται σε διάλογο με την τρόικα θα έχει ένα προαπαιτούμενο: δυνατότητα να μπαίνουν μελλοντικά σε αυτή θα έχουν μόνο όσοι καταβάλουν χωρίς διακοπή τις τρέχουσες εισφορές του έτους. Με άλλα λόγια «τρέχουσες εισφορές» είναι και όλες οι καθυστερούμενες εισφορές του 2013 που δεν έχουν κλείσει με ρύθμιση. Παρόμοια απαίτηση θα ισούται σε λίγο, για χιλιάδες εργοδότες, με απαγόρευση εφόσον θα αδυνατούν να πληρώσουν τις τρέχουσες εισφορές. Για να μη συμβεί αυτό οι επιχειρηματίες πρέπει άμεσα να προβούν σε ρύθμιση, να κεφαλαιοποιήσουν όλα τα οφειλόμενα και να πληρώνουν κανονικά τις δόσεις ώστε να έχουν το δικαίωμα να μεταβούν στο νέο καθεστώς ρύθμισης για τυχόν νέα χρέη. Να ρυθμίσουν ακόμη και τις καθυστερούμενες οφειλές του 2013! Επί πλέον η ρύθμιση είναι  αναγκαία γιατί σε λίγο χρόνο η ασφαλιστική ενημερότητα θα λαμβάνεται αυτόματα ηλεκτρονικά που σημαίνει ότι χωρίς αυτή δεν θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί η επιχείρηση.
Η νέα ρύθμιση, η οποία είναι ακόμη στα σκαριά και σε διαβούλευση με την τρόικα, επιδιώκεται από πλευράς κυβέρνησης, όπως ενημέρωσε ο κ Σπυρόπουλος, να περιέχει θετικές διατάξεις και μέχρι στιγμής έχει επιτευχθεί:
•    Να μειωθούν οι προσαυξήσεις
•    Να υπάρχει επιστροφή των ποσών που αντιστοιχούν στους τόκους υπερημερίας για τις συνεπείς επιχειρήσεις.
•    Το όποιο επιτόκιο να μην αφορά τις προσαυξήσεις αλλά μόνο την κύρια οφειλή.
•    Αν κάποιος εξοφλήσει μετρητοίς τις οφειλές μηδενίζονται όλες οι προσαυξήσεις. Οι προσαυξήσεις συνήθως φτάνουν στο 1/3 της οφειλής και μερικές φορές στο 50%.
Για την ασφαλιστική ενημερότητα ο κ. Σπυρόπουλος ανέφερε ότι σταδιακά θα καταργηθεί η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του εντύπου ενημερότητας γιατί ο κάθε οργανισμός, συμβολαιογράφος, εφορία κλπ, θα «βλέπει» ηλεκτρονικά αν ο επιχειρηματίας είναι ενήμερος μέσα από το διαδίκτυο βάζοντας το ΑΦΜ. Έτσι θα γίνει ανέφικτο να παρακάμπτεται η ενημερότητα μέσω γραφειοκρατικών διαδικασιών και φυσικά όποιος δεν είναι ενήμερος δεν θα κάνει τη δουλειά του. Σε λίγο χρόνο το σύστημα αυτό θα εφαρμόζεται 100%. Άρα, κατέληξε ο κ. Σπυρόπουλος, η ρύθμιση των καθυστερούμενων εισφορών είναι άμεση ανάγκη και για την ασφαλιστική ενημερότητα.
Σημειώνουμε ότι ο κ. Σπυρόπουλος φάνηκε πλήρως ενήμερος για τις θέσεις του ΕΕΑ για τις ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων και ιδίως την προσαρμογή των δόσεων ανάλογα με την περίπτωση ενώ ζήτησε να του αποσταλούν νέες προτάσεις σχετικά με τα προβλήματα των επαγγελματιών με το ΙΚΑ.
Ο κ Σπυρόπουλος ενημέρωσε ότι το ΙΚΑ βρίσκεται σε «δύσκολη κατάσταση» για πολλούς λόγους μεταξύ των οποίων η παραβατικότητα, η εισφοροδιαφυγή, οι απάτες, οι διπλές συντάξεις, η διαφθορά υπαλλήλων κλπ.
Επίσης μεταξύ άλλων τόνισε ότι:
•    Οι εισφοροδιαφυγή ανέρχεται στο 30%.
•    Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές από ενεργές επιχειρήσεις προς το ΙΚΑ ανέρχονται σε 7-8 δισεκ. ευρώ και από ανενεργές σε άλλα 4-5 δισεκ.
•    Ο κλάδος υγείας του ΙΚΑ οφείλει στον κλάδο σύνταξης 13 δισεκ. τα οποία δεν θα αποδοθούν ποτέ.
•    Αν εφαρμόζαμε τους σημερινούς ελέγχους και τις σημερινές ρυθμίσεις από τη δεκαετία του ’90 θα είχαμε όφελος περί τα 25 δισεκ. ευρώ και οι εισφορές θα ήταν χαμηλότερες μέχρι και 40%.
•    Αν δεν είχαμε κάνει εκκαθάριση των παράνομων συντάξεων θα μειώναμε και άλλο τις συντάξεις.
•    Η μεγαλύτερη παραβατικότητα στους ΑΜΚΑ και ΑΦΜ ήταν στα λεγόμενα ευγενή ταμεία.
•    Στο εξής οι συντάξεις θα είναι προδηλωμένες στο έντυπο της φορολογικής δήλωσης.
•    Είμαι υπέρ ενός ενιαίου ταμείου (Εθνικός Οργανισμός Συντάξεων) για όλους τους πολίτες της χώρας για να εξαλειφθούν αυτές οι διαφορές και αδικίες που γίνονται σε εισφορές, συντάξεις, παροχές, διαδοχικές συντάξεις κλπ.
•    Υπάρχει σκέψη να πιστοποιηθούν λογιστικά γραφεία από το 2014 ώστε να διεκπεραιώνουν…..
Από πλευράς του ο Πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γιάννης Ρεκλείτης ευχαρίστησε τον κ. Σπυρόπουλο και, αφού επεσήμανε τις δύσκολες ώρες που περνάνε οι επαγγελματίες μέσα στη γενικότερη κρίση, υποσχέθηκε ότι το ΕΕΑ θα τους ενημερώσει ώστε όσοι έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν για να ρυθμίσουν τα χρέη τους. Ζήτησε δε, στο πλαίσιο της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΙΚΑ, να δοθεί η δυνατότητα απόκτησης ακινήτου από το ΕΕΑ με  συμψηφισμό της απώλειας αποθεματικών από το «κούρεμα» του PSI. Έθεσε ακόμη και το θέμα της αλλαγής του νόμου για την καταβολή των εισφορών στις πρώτες 5 ημέρες του κάθε μήνα που πρακτικά είναι ανέφικτη, για να λάβει την υπόμνηση  του κ. Σπυρόπουλου ότι αναμένει την παρέμβαση του ΕΕΑ προς αυτή την κατεύθυνση.

Παράταση των προθεσμιών υποβολής της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών


Παράταση των προθεσμιών υποβολής της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών  


Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών Γεωργίου Μαυραγάνη παρατείνεται μέχρι και την 28η Ιουνίου 2013 η προθεσμία υποβολής της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (Έντυπο Ε7-Φ-01.015), της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών  Υπηρεσιών (Έντυπο Ε12-Φ-01.015 Α) από αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου και της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων.

ΠΟΛ.1056/26.3.2013 Υποχρέωση υποβολής των εργολαβικών συμβολαίων, που συνάπτονται μεταξύ δικηγόρου και εντολέα του, στην Δ.Ο.Υ. του δικηγόρου


ΠΟΛ.1056/26.3.2013
Υποχρέωση υποβολής των εργολαβικών συμβολαίων, που συνάπτονται μεταξύ δικηγόρου και εντολέα του, στην Δ.Ο.Υ. του δικηγόρου
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α'

Ταχ. Δ/νση :Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 10184 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Γ. Βαρνάκου
Τηλέφωνο :210-3375314
FAX    :210-3375001

ΠΟΛ 1056

ΘΕΜΑ: Υποχρέωση υποβολής των εργολαβικών συμβολαίων, που συνάπτονται μεταξύ δικηγόρου και εντολέα του, στην Δ.Ο.Υ. του δικηγόρου.

Με αφορμή διάφορα προφορικά και γραπτά ερωτήματα που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία μας, αναφορικά με το θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με την ΠΟΛ.1026/26.1.2012 διαταγή μας, παρασχέθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 20 του ν.3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α'), με τις οποίες προστέθηκε παράγραφος 5 στο άρθρο 52 του ΚΦΕ και η παράγραφος 5 αυτού του άρθρου αναριθμήθηκε σε 6.

2. Ειδικότερα, μεταξύ των άλλων, ορίσθηκε ότι οι Δικηγορικοί Σύλλογοι δεν υπολογίζουν και δεν αποδίδουν προκαταβλητέο φόρο στις ακόλουθες περιπτώσεις α..), β..), γ..), δ) όπου οι δικηγορικές αμοιβές ή το ύψος αυτών συναρτάται άμεσα από το αποτέλεσμα των δικηγορικών υπηρεσιών ή της δίκης, κατόπιν έγγραφης συμφωνίας, όπως π.χ. των εργατικών, αυτοκινητικών, κλπ. υποθέσεων όπου ο δικηγόρος αμείβεται με εργολαβικό συμβόλαιο, με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι έχουν υποβληθεί τα στοιχεία της έγγραφης συμφωνίας που αποδεικνύουν το ύψος της αμοιβής, κτλ., όπως τα στοιχεία αυτά θα καθοριστούν με την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, στη Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδια για τη φορολογία του εισοδήματος του δικηγόρου.

3. Με τις διατάξεις της περίπτωσης ε' της προαναφερομένης παραγράφου, άρθρου και νόμου ορίζεται ότι, ο δικηγόρος υποχρεούται να υποβάλλει κατάσταση όλων των έγγραφων συμφωνιών που έχει συνάψει με τους εντολείς του, στην οποία αναγράφονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ. του κάθε εντολέα του, η δικηγορική υπηρεσία που παρασχέθηκε και η συμφωνηθείσα αμοιβή, στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία της περιφέρειας όπου βρίσκεται η επαγγελματική του έδρα, μέχρι την 20ή ημέρα του μηνός Φεβρουαρίου κάθε έτους. Με την έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών θα καθορίζεται ο τύπος, το περιεχόμενο της, ο τρόπος υποβολής της και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

4. Κατόπιν των όσων εκτέθηκαν και επειδή η υποβολή των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που συνάπτουν οι δικηγόροι με τους εντολείς τους, για τις χρήσεις 2010, 2011 και 2012 έχει ανασταλεί, λόγω της ένταξης υποβολής τους στον προγραμματισμό υλοποίησης του έργου TAXISnet του 2013, και λαμβανομένου υπόψη ότι απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου οι Δικηγορικοί Σύλλογοι να μην υπολογίζουν και να μην αποδίδουν προκαταβλητέο φόρο στις περιπτώσεις των εργατικών, αυτοκινητικών, κλπ. υποθέσεων όπου ο δικηγόρος αμείβεται με εργολαβικό συμβόλαιο, αποτελεί η υποβολή των στοιχείων της έγγραφης συμφωνίας που αποδεικνύει το ύψος της αμοιβής, κτλ., γι' αυτό τον λόγο κρίνεται απαραίτητη η υποβολή αντιγράφου του εργολαβικού συμβολαίου, που συνάπτεται μεταξύ δικηγόρου και εντολέα του, στη Δ.Ο.Υ. την αρμόδια για την φορολογία του εισοδήματος του δικηγόρου.



Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Αρ. πρωτ.: ΔΠΕΙΣ Α 1049768 ΕΞ 20.3.2013 Τροποποίηση − συμπλήρωση του άρθρου 3 της 1109793/6134−11/0016/24.11.99 (ΦΕΚ 2134 τ. Β΄) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως ισχύει, περί Αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο


Αρ. πρωτ.: ΔΠΕΙΣ Α 1049768 ΕΞ 20.3.2013
Τροποποίηση − συμπλήρωση του άρθρου 3 της 1109793/6134−11/0016/24.11.99 (ΦΕΚ 2134 τ. Β΄) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως ισχύει, περί Αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο
Αριθμ. ΔΠΕ1Σ Α 1049768 ΕΞ 2013

(ΦΕΚ Β' 688/26-03-2013)

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43 Α), όπως ισχύει, σύμφωνα με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομικών να επιβάλλει με αποφάσεις του περιορισμούς και απαγορεύσεις κατά οφειλετών του Δημοσίου που ανάγονται στις συναλλαγές ή στις πράξεις τους και να παρέχει εξαιρέσεις ή απαλλαγές από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής του άρθρου αυτού.

2. Την 1109793/6134−11/0016/ΠΟΛ.1223/24.11.1999 (ΦΕΚ 2134 τ. Β΄) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, όπως ισχύει, «Αποδεικτικό ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο».

3. Τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι αμυντικές βιομηχανίες της χώρας.

4. Την Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013 (ΦΕΚ 130 Β) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία μεταβιβάζονται αρμοδιότητες στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 17 του άρθρου 3 της Α.Υ.Ο. 1109793/6134−11/0016/ΠΟΛ.1223/24.11.1999 (ΦΕΚ 2134 τ. Β΄), όπως ισχύει, οι λέξεις «31 Ιανουαρίου 2013» αντικαθίστανται με τις λέξεις «30 Απριλίου 2013».

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 20 Μαρτίου 2013

Ο Γενικός Γραμματέας
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Καθορίστηκαν τα μη συνεργάσιμα κράτη στο πλαίσιο της φορολογίας και για το 2013


Καθορίστηκαν τα μη συνεργάσιμα κράτη στο πλαίσιο της φορολογίας και για το 2013


Καθορίστηκαν τα μη συνεργάσιμα κράτη στο πλαίσιο της φορολογίας και για το 2013

Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπ. Οικονομικών τα μη συνεργάσιμα κράτη για το 2013 είναι τα ίδια που προβλέπονται στην απόφαση ΔΟΣ Α 1011408 ΕΞ 20.1.2012  και για το έτος 2012.

Δείτε την απόφαση


Αριθ.πρωτ.: ΔΟΣ Α 1053151 ΕΞ 26.3.2013
Καθορισμός των μη συνεργάσιμων κρατών με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 51Α του ΚΦΕ για το έτος 2013
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2013
Α.Π.: ΔΟΣ Α 1053151 ΕΞ 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1.Δ/ΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α΄ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
2.ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Β’

Θέμα: Καθορισμός των μη συνεργάσιμων κρατών με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 51Α του ΚΦΕ για το έτος 2013.

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 51Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που κυρώθηκε με τον ν. 2238/1994 (ΦΕΚ 151 Α΄/16.09.1994).

2. Το ΠΔ 87/2012 (ΦΕΚ 142 Α΄) «Διορισμός Υφυπουργών».

3. Το ΠΔ 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ 221 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 24/2010 (ΦΕΚ 56 Α΄/15.4.2010).

4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

1. Ως μη συνεργάσιμα κράτη για το έτος 2013, ορίζονται τα αναφερόμενα στην υπ’ αριθμ΄ ΔΟΣ Α 1011408 ΕΞ 20.1.2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, (ΦΕΚ 106/01-02-2012).

2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο.



Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ


Αριθ.πρωτ.: ΔΟΣ Α 1011408 ΕΞ 20.1.2012
Τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης ΔΟΣ Α 1177722 ΕΞ 2011 ως προς τον καθορισμό των μη συνεργάσιμων κρατών με βάση τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 51Α του ΚΦΕ για το έτος 2012
Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2012
Α.Π.: ΔΟΣ Α 1011408 ΕΞ 2012

(ΦΕΚ Β' 106/01-02-2012)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α' ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Β'

Θέμα: Τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης ΔΟΣ Α 1177722 ΕΞ 30.12.2011 ως προς τον καθορισμό των μη συνεργάσιμων κρατών με βάση τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 51Α του ΚΦΕ για το έτος 2012.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 78 του ν. 3842/2010 (Α'58) «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής», οι οποίες ενσωματώθηκαν στο νέο άρθρο 51 Α στο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος

2. Τις διατάξεις του π.δ. 185/2009 (ΦΕΚ Α' 213) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας- Οράκης σε Γενική Γραμματεία Μακεδονίας - Οράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής».

3. Τις διατάξεις του π. δ. 189/2009 (ΦΕΚ Α' 221) « Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων»,

4. Τις διατάξεις του π.δ. 284/1988 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ( ΦΕΚ Α' 128),

5. Τις διατάξεις του π.δ. 110/2011 «Διορισμός Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» ( ΦΕΚ Α' 243),

6. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1

1. Καθορίζουμε τα μη συνεργάσιμα κράτη για το έτος 2012 σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 51 Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, όπως ισχύει, με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου, ως ακολούθως:


α/α


1.
Ανδόρα
Andorra
2.
Ανγκουίλα
Anguilla
3.
Αντίγκουα και Μπαρμπούντα
Antigua & Barbuda
4.
Αρούμπα
Aruba
5.
Μπαχάμες
the Bahamas
6.
Μπαχρέιν
Bahrain
7.
Μπαρμπάντος
Barbados
8.
Βερμούδες
Bermuda
9.
Μπελίζ
Belize
10.
Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι
British Virgin Islands
11.
Μπρουνέι
Brunei
12.
Νήσοι Κέιμαν
Cayman Islands
13.
Νήσοι Κουκ
the Cook Islands
14.
Κόστα Ρίκα
Costa Rica
15.
Ντομίνικα
Dominica
16.
Γιβραλτάρ
Gibraltar
17.
Γρενάδα
Grenada
18.
Γουατεμάλα
Guatemala
19.
Γκέρνσεϋ
Guernsey
20.
Νήσος Μαν
Isle of Man
21.
Τζέρσεϋ
Jersey
22.
Λίβανος
Lebanon
23.
Λιβερία
Liberia
24.
Λιχτενστάιν
Liechtenstein
25.
Μαλαισία
Malaysia
26.
Νήσοι Μάρσαλ
Marshall Islands
27.
Μοντσεράτ
Montserrat
28.
Μαυρίκιος
Mauritius
29.
Μονακό
Monaco
30.
Ναούρου
Nauru
31.
Ολλανδικές Αντίλλες
Netherland Antilles
32.
ΠΓΔΜ
FYROM
33.
Νιούε
Niue
34.
Παναμάς
Panama
35.
Φιλιππίνες
Philippines
36.
Αγία Λουκία
St. Lucia
37.
Αγιος Χριστόφορος και Νέβις
St. Kitts and Nevis
38.
Αγιος Βικέντιος και Γρεναδίνες
St. Vincent and the Grenadines
39.
Σαμόα
Samoa
40.
Σεϋχέλλες
Seychelles
41.
Σιγκαπούρη
Singapore
42.
Νήσοι Τέρκς και Κάικος
Turks and Caicos
43.
Παρθένοι νήσοι των ΗΠΑ
US Virgin Islands
44.
Βανουάτου
Vanuatu
45.
Ουρουγουάη
Uruguay
46.
Χόνγκ-Κόνγκ
Hong-Kong


2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο.



Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ