Σελίδες

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Τα «αγκάθια» και οι «γκρίζες ζώνες» του ενιαίου φόρου ακινήτων


Τα «αγκάθια» και οι «γκρίζες ζώνες» του ενιαίου φόρου ακινήτων

Τα «αγκάθια» και οι «γκρίζες ζώνες» του ενιαίου φόρου ακινήτων

20.04.2013 07:43
Να πιάσουν το νήμα από εκεί που το είχαν αφήσει, θα επιχειρήσουν οι εκπρόσωποι των κομμάτων στην επιτροπή για τη φορολόγηση των ακινήτων, που συναντιούνται τη Δευτέρα με τον υφυπουργό Οικονομικών.Ενδεικτικές του κλίματος είναι, ωστόσο, οι επιφυλάξεις που εκφράζουν υπηρεσιακοί παράγοντες του οικονομικού επιτελείου για το ότι το πλαίσιο για τον Ενιαίο Φόρο μπορεί και να μην είναι εγκαίρως έτοιμο, αφού μπορεί να χρειαστεί να επαναξιολογηθούν τα σενάρια στα οποία είχε καταλήξει η διακομματική, πριν διακόψει τις συνεδριάσεις της.
Ως "αγκάθια" του Ενιαίου Φόρου, χαρακτηρίζονται από τους ίδιους υπηρεσιακούς παράγοντες η απόδοση της νέας κλίμακας και πολύ περισσότερο η δημοσιονομική απόδοση της φορολόγησης των αγροτεμαχίων, με φόντο το δεσμευτικό στόχο του Μεσοπρόθεσμου για 2,9 δισ ευρώ ανά έτος από τη φορολόγηση των ακινήτων.
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, διαμηνύουν, πάντως, ότι το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να καταλήξει εγκαίρως στο πλαίσιο των σχετικών διατάξεων, έτσι ώστε το νομοσχέδιο να φτάσει το αργότερο εντός του Ιουνίου στη Βουλή, συνδέοντας το ευθέως με τη υπερψήφιση των διατάξεων για τη παράταση του Έκτακτου Τέλους Ακινήτων, που είναι βασικό προαπαιτούμενο για την εκταμίευση των δόσεων που εκκρεμούν.
Οι "γκρίζες" ζώνες του Ενιαίου Φόρου είναι η δημοσιονομική δυνατότητα πρόβλεψης αλλά και το ύψος του αφορολογήτου, που σύμφωνα με το βασικό σενάριο θα μπορούσε να τεθεί στις 50.000 ευρώ. "Θολό" παραμένει το ύψος του πρώτου και του ανώτατου συντελεστή της κλίμακας και είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πληροφορίες θα εξεταστεί η αύξηση κάποιων συντελεστών ή και αλλαγές στα κλιμάκια με στόχο επιπλέον 500 εκατ. ευρώ έναντι του βασικού σεναρίου, που κατέληγε σε δημοσιονομικό όφελος περίπου 1 δισ ευρώ από τη κλίμακα του Ενιαίου Φόρου.
Γρίφος χαρακτηρίζεται και η αποτελεσματική φορολόγηση των αγροτεμαχίων, από τα οποία προσδοκώνται 500 με 600 εκατ. ευρώ, καθώς δεν έχει αποφασιστεί ακόμα ο τρόπος φορολόγησης των κατ' επάγγελμα αγροτών. Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Οικονομικών, εάν οι εξαιρέσεις είναι ευρείες, υπάρχει κίνδυνος να μείνουν προς φορολόγηση τα αγροτεμάχια με πολύ χαμηλή αξία, άρα και τα προσδοκώμενα έσοδα να περιοριστούν.


Πηγή: Τα «αγκάθια» και οι «γκρίζες ζώνες» του ενιαίου φόρου ακινήτων | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/node/101273#ixzz2R02WYNh4

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

ΠΟΛ.1077/15.4.2013 Ετήσιο ειδικό τέλος χώρου καπνιζόντων


ΠΟΛ.1077/15.4.2013
Ετήσιο ειδικό τέλος χώρου καπνιζόντων

Αθήνα, 15 Απριλίου 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝ & ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β’

Ταχ.Δ/νση : Σίνα 2-4
Ταχ.Κωδ. : 10672 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο : 210 3642570, 3644781
FAX : 210 3642251

ΠΟΛ 1077

ΘΕΜΑ : Ετήσιο ειδικό τέλος χώρου καπνιζόντων

Ως γνωστόν, με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 3986/2011 (Α 152) θεσπίστηκε το ετήσιο ειδικό τέλος χώρου καπνιζόντων, ενώ με την απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ 93828/18-8-2011 των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β΄ 2026), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των ως άνω διατάξεων, καθορίστηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την λειτουργία χώρων καπνιζόντων εντός των καζίνο και των κέντρων διασκέδασης, με μουσική, άνω των 300 τ.μ..

Σχετικά με τα ως άνω, η Υπηρεσία μας εξέδωσε την αριθ. ΠΟΛ.1200/23.9.2011 εγκύκλιο οδηγία προς όλες τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) με την οποία καθόρισε και έντυπο δήλωσης απόδοσης του ετήσιου ειδικού τέλους χώρου καπνιζόντων.

Με την αριθ. Υ1/Γ.Π.οικ. 134274/23-11-2011 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης τροποποιήθηκε η παραπάνω αναφερόμενη απόφαση (Υ1/Γ.Π./οικ 93828/18-8-2011) ως προς τα υπόχρεα για την καταβολή του τέλους πρόσωπα και ως προς τον υπολογισμό του ύψους αυτού.

Ειδικότερα, στο άρθρο 1 της απόφασης αυτής καθορίζονται, μεταξύ άλλων, ως υπόχρεα πρόσωπα τα Καζίνο και τα στεγασμένα κέντρα διασκέδασης, όπως αυτά ορίζονται από την υγειονομική διάταξη με αρ. Α1β/8577/1983 άρθρο 41 (526 Β΄) και επιβάλλεται, μεταξύ άλλων προϋποθέσεων, ο χώρος καπνιζόντων σ’ αυτά να έχει μέγιστο εμβαδό έως το ½ των τ.μ. του ωφέλιμου εμβαδού του καταστήματος (αίθουσα πελατών).

Επίσης στο άρθρο 2 αυτής, ορίζεται ότι το ύψος του τέλους καπνιζόντων θα υπολογίζεται σε σχέση με το μοναδικό συντελεστή 0,548 (που καθορίζεται από τη χρέωση προς 200 € το τ.μ. ετησίως) πολλαπλασιαζόμενο με τα μέτρα και τις ημέρες εργασίας. Ο συντελεστής 0,548 προκύπτει αν διαιρέσουμε τα 200€ το τ.μ. δια 365 ημέρες εργασίας. Συνεπώς 0,548 € το τ.μ. την ημέρα κοστίζει ο χώρος καπνιζόντων.

Οι ημέρες εργασίας δηλώνονται με υπεύθυνη δήλωση κατά την καταβολή του τέλους και αποδεικνύονται με βεβαίωση από τη Δ.Ο.Υ. στο τέλος της σεζόν.

Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι οδηγίες που έχουν δοθεί με την προαναφερθείσα ΠΟΛ.1200/23.9.2011 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών.

Για την ευχερέστερη χρήση του εντύπου δήλωσης απόδοσης του ετήσιου ειδικού τέλους χώρου καπνιζόντων σας αποστέλλουμε επικαιροποιημένο σχέδιο αυτού.



Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ
Θ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ

ΠΟΛ.1081/17.4.2013 Επιβολή Φ.Σ.Κ. στο εισφερόμενο κεφάλαιο της “ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας” που συστήνεται με τις διατάξεις του ν. 4072/2012 (86Α΄/11.4.2012)


ΠΟΛ.1081/17.4.2013
Επιβολή Φ.Σ.Κ. στο εισφερόμενο κεφάλαιο της “ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας” που συστήνεται με τις διατάξεις του ν. 4072/2012 (86Α΄/11.4.2012)

Αθήνα, 17 Απριλίου 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝ & ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ: Α΄

Ταχ.Δ/νση : Σίνα 2- 4
Ταχ.Κωδ. : 106 72 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Α. Γιαννακούλη
Τηλέφωνο : 210 3642922
FAX : 210 3642251

ΠΟΛ 1081

ΘΕΜΑ : « Επιβολή Φ.Σ.Κ. στο εισφερόμενο κεφάλαιο της “ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας” που συστήνεται με τις διατάξεις του ν. 4072/2012 (86Α΄/11.4.2012)».

Με τις διατάξεις των άρθρων 43 έως 120 του νόμου 4072/2012 «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων-Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις», εισάγεται νέα εταιρική μορφή, η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία.

Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των ως άνω διατάξεων παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες.

Με τις εν λόγω διατάξεις, θεσμοθετείται ένας νέος εταιρικός τύπος, η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία, η οποία είναι, εκ του νόμου, εμπορική, έχει νομική προσωπικότητα, ελάχιστο κεφάλαιο ένα (1) ευρώ και η σύστασή της θα είναι πιο ευέλικτη και σύγχρονη από αυτή της ανώνυμης εταιρείας ενώ θα μπορεί να συσταθεί και ως μονοπρόσωπη.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις των άρθρων 76 – 79 ορίζονται τα είδη των εισφορών που προσδιορίζουν το μέγεθος της συμμετοχής του κάθε εταίρου. Οι εισφορές μπορεί να είναι:

- κεφαλαιακές (άρθρο 77), οι οποίες συνίστανται είτε σε εισφορά μετρητών είτε σε εισφορά σε είδος, με την προϋπόθεση το εισφερόμενο να είναι δεκτικό αποτίμησης, κατά τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 2190/1920.

-εξωκεφαλαιακές (άρθρο 78), οι οποίες συνίστανται σε παροχές που δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο κεφαλαιακής εισφοράς, όπως απαιτήσεις που προκύπτουν από ανάληψη υποχρέωσης εκτέλεσης εργασιών ή παροχής υπηρεσιών και

-εγγυητικές (άρθρο 79), με τις οποίες ο εταίρος αναλαμβάνει την ευθύνη καταβολής των χρεών της εταιρείας, μέχρι το ποσό της εισφοράς του.

Κάθε εταιρικό μερίδιο αντιστοιχεί υποχρεωτικά σε ένα είδος εισφοράς. Έτσι π.χ. αν ένας εταίρος εισφέρει κεφάλαιο θα λάβει μερίδια που αντιστοιχούν αποκλειστικά σε κεφαλαιακή εισφορά, ενώ αν αναλάβει την υποχρέωση να παρέχει και λογιστικές υπηρεσίες στην εταιρεία και συμφωνείται, μεταξύ των εταίρων, η εργασία του αυτή να αποτελεί εισφορά, θα λάβει και μερίδια που αντιστοιχούν σε εξωκεφαλαιακή εισφορά. Ο αριθμός δε, των μεριδίων του κάθε εταίρου, είναι ανάλογος με την αξία της εισφοράς του. Υπογραμμίζεται ότι, δεν είναι απαραίτητο σε μια Ι.Κ.Ε. να συμμετέχουν και τα τρία είδη των εισφορών. Αυτό που είναι απολύτως απαραίτητο, πάντως, είναι να υπάρχει ένα τουλάχιστον εταιρικό μερίδιο με κεφαλαιακή εισφορά.

Περαιτέρω, εφόσον το επιθυμούν οι εταίροι, μπορούν να διαμορφώσουν ένα σύστημα με έντονα προσωπικά στοιχεία, όπως η παροχή εργασίας (εξωκεφαλαιακή εισφορά) και η ανάληψη ευθύνης για τα χρέη της εταιρείας (εγγυητική εισφορά).

Με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 94 του ως άνω νόμου, ορίζεται ότι, «αν δεν προβλέπεται κάτι άλλο στον παρόντα νόμο ή το καταστατικό, τα εταιρικά μερίδια παρέχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις, ανεξάρτητα από το είδος της εισφοράς στην οποία αντιστοιχούν».

Περαιτέρω, με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 100 του ιδίου ως άνω νόμου, ορίζεται ότι, «η συμμετοχή των εταίρων στα κέρδη είναι ανάλογη προς τον αριθμό των μεριδίων που έχει κάθε εταίρος».

Ως προς την αντιμετώπιση των ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών, από πλευράς φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων, εφαρμόζονται, κατά τη σύσταση ή την αύξηση κεφαλαίου τους, οι διατάξεις των άρθρων 17-31 του ν. 1676/1986 (ΦΕΚ 204 Α΄), όπως ισχύει.

Ο φόρος υπολογίζεται κατά τη σύσταση των εταιρειών αυτών καθώς και τις μετέπειτα αυξήσεις του κεφαλαίου τους στην πραγματική αξία των εισφερομένων περιουσιακών στοιχείων, οποιουδήποτε είδους, είτε πρόκειται για μετρητά, είτε για εισφορά σε είδος, είτε για παροχή υπηρεσιών από εταίρο, είτε για εγγυητικές εισφορές.

Σημειώνεται ότι, η οριζόμενη στην παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4072/2012, μετατροπή μεριδίων εξωκεφαλαιακής ή εγγυητικής εισφοράς σε μερίδια κεφαλαιακής εισφοράς, με την εξαγορά υποχρεώσεων των εταίρων από εξωκεφαλαιακές ή εγγυητικές εισφορές, ως “αύξηση κεφαλαίου”, δεν εκλαμβάνεται ως τέτοια για την επιβολή του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων (Φ.Σ.Κ.), εφόσον, όπως υφίσταται υποχρέωση, ήδη, κατά τη σύσταση της εταιρείας, έχει καταβληθεί ο αναλογών σε κάθε εισφορά (κεφαλαιακή, εξωκεφαλαιακή ή εγγυητική) των εταίρων, για την απόκτηση των αντιστοιχούντων σ’ αυτή εταιρικών μεριδίων, φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίων.

Κατά τα λοιπά, όπως προαναφέρθηκε, από άποψη επιβολής Φ.Σ.K. επί αυξήσεως κεφαλαίου με νέες εισφορές των εταίρων, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 90 του ν. 4072/2012, εφαρμόζονται οι οικείες διατάξεις του ν. 1676/1986, όπως ισχύει και επιβάλλεται Φ.Σ.Κ. επί της αξίας των νέων εισφερομένων στοιχείων, οποιουδήποτε είδους.




Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Με κάρτα το αγροτικό πετρέλαιο, τρέχουν οι αιτήσεις για επιστροφή ΦΠΑ


Γράφει ο Αλεξανδρής Πέτρος

Το σύστημα φθηνού αγροτικού πετρελαίου με κάρτα για κάθε αγρότη ξεχωριστά προωθείται από το υπουργείο Οικονομικών. Κεντρικό ρόλο στο νέο σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες της Agrenda, έχει αναλάβει ο όμιλος Πειραιώς-ΑΤΕ, λόγω της υλικοτεχνικής υποδομής που διαθέτει.

Την ίδια ώρα, με καθυστέρηση ξεκίνησε η διαδικασία για την επιστροφή ΦΠΑ με τη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων να ανοίγει στις 2 Απριλίου. Εάν εφαρμοστεί το νέο σύστημα και χωρίς προβλήματα, τότε θα μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες σε πετρέλαιο που θα έχουν οι παραγωγοί με βάση τις δηλώσεις ΟΣΔΕ του 2013. Τα στοιχεία από τις δηλώσεις θα χρησιμοποιηθούν για τον ορισμό ενός πλαφόν κατανάλωσης, πάνω από το οποίο ο αγρότης θα πληρώνει κανονικά το πετρέλαιο.

Αυτή την περίοδο, η επιτροπή που έχει συστήσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με τη συνδρομή του υπουργείου Οικονομικών αναζητά την επίλυση κι άλλων τέτοιων μικροπροβλημάτων που ενδεχομένως θα δημιουργηθούν από την άμεση εφαρμογή της «κάρτας».

Στις 2 Απριλίου η υποβολή των δηλώσεων για την επιστροφή ΦΠΑ

Από τις 2 Απριλίου μπορούν να υποβάλουν οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος αιτήσεις για την επιστροφή ΦΠΑ στις κατά τόπους εφορίες και συνεταιρισμούς, όπως προκύπτει από τη σχετική εγκύκλιο του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη. Στο κείμενο της εγκυκλίου αναφέρεται, επίσης, ότι όσες αιτήσεις έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής μέσω συνεταιριστικών οργανώσεων, θα πρέπει να υποβληθούν ξανά, ενώ θεσπίζεται και αμοιβή 8 ευρώ ανά δήλωση από το Δημόσιο προς τους συνεταιρισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι για τη φετινή χρονιά το ποσοστό της επιστροφής έχει καθοριστεί στο 6% από 11% που ήταν πέρυσι.

πηγή: agronews

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΑΕΕ: Ρύθμιση για κατάταξη σε ασφαλιστική κατηγορία


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΟΑΕΕ: Ρύθμιση για κατάταξη σε ασφαλιστική κατηγορία

ΟΑΕΕ: Ρύθμιση για κατάταξη σε ασφαλιστική κατηγορία
Τη δυνατότητα, σε συνεπείς ασφαλισμένους του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) οι οποίοι είχαν χάσει το δικαίωμα για κατάταξη σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, να επανέλθουν στην ασφαλιστική κατηγορία της επιλογής τους, δίνει με απόφασή του ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Γιάννης Βρούτσης.

Με προηγούμενη υπουργική απόφαση (υπ' αριθμ. Φ.80000/10255/334/06.06.2012), δίνεται σε ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, η δυνατότητα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας με τη βούληση του ασφαλισμένου.
Η νέα υπουργική απόφαση δίνει μία τελευταία ευκαιρία στους ασφαλισμένους που κατετάγησαν σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία από τις 13 Ιουνίου του 2012 και έχουν χάσει, για οποιονδήποτε λόγο, το δικαίωμα της επιλογής κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, να επανέλθουν με νεότερη αίτηση, εφόσον συντρέχουν και όλοι οι σχετικοί όροι και οι προϋποθέσεις που προβλέπονται.

Το δικαίωμα επιλογής κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία ασκείται με αίτηση του ασφαλισμένου και ισχύει έως την 31η Δεκεμβρίου του 2014.
Η κατάταξη στην κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία και η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών που αναλογούν αρχίζει από το επόμενο προς έκδοση ακέραιο δίμηνο, μετά την ημερομηνία υποβολής της νέας αίτησης.

Ο αγώνας των ΜμΕ για επιβίωση…


Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013 08:05

Ο αγώνας των ΜμΕ για επιβίωση…

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
Ο αγώνας των ΜμΕ για επιβίωση…
Μέσα από τα προγράμματα ρυθμίσεων και αναδιαρθρώσεων, το 80% των μικρομεσαίων επιχειρηματιών προσπαθούν να σώσουν τις επιχειρήσεις τους από την απειλή του λουκέτου.
Γράφει: Έφη Καραγεώργου
Σήμερα οι ρυθμίσεις είναι αλά καρτ, εξαρτώνται δηλαδή από το κατά πόσο ο δανειολήπτης εξυπηρετεί το δάνειο του ή όχι, το ύψος του δανείου, αλλά και την προοπτική της εταιρείας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για το 40% των ΜμΕ είναι η έλλειψη ρευστότητας, καθώς την τελευταία διετία οι καθυστερήσεις εισπράξεων από πελάτες έχουν αυξηθεί κατά 7 ημέρες ενώ οι πληρωμές προς προμηθευτές γίνονται συντομότερα κατά 21 ημέρες, ενώ συνεχώς περιορίζεται η χρήση μεταχρονολογημένων επιταγών (35% των συναλλαγών των ΜμΕ στα τέλη του 2012 από 57% το 2009), σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας (Μάρτιος 2013).
Χρήματα δεν υπάρχουν και το πρόβλημα εξυπηρέτησης των δανείων οξύνεται διαρκώς.
Σύμφωνα με αρμόδια τραπεζικά στελέχη, μέσα από προγράμματα ρυθμίσεων και αναδιαρθρώσεων η δόση μπορεί να μειωθεί ακόμα και στο μισό. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις οι τράπεζες ζητούν πρόσθετες εμπράγματες εξασφαλίσεις. Και κυρίως κάθε φορά που ένας επιχειρηματίας ζητά αναδιάρθρωση ή ρύθμιση «βλέπει» το επιτόκιο του δανείου του να αυξάνεται. Τα επιτόκια δανεισμού από το 5% με 6% που ήταν το 2008, σήμερα διαμορφώνονται στα 14%.
Οι ρυθμίσεις για του μικρομεσαίους είναι συνήθως οι εξής: αναχρηματοδότηση, επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής και περίοδος χάριτος για διάστημα 12 έως 18 μηνών με πληρωμή μόνο των τόκων.
Από τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι τράπεζες, φαίνεται ότι η έλλειψη ρευστότητας είναι η μεγάλη πληγή για τους μικρομεσαίους.Το κόστος χρηματοδότησης και οι γενικές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις προς πιστωτές (τράπεζες, προμηθευτές κλπ) αποτελούσαν το 40%-60% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων πριν από την κρίση. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ οι υποχρεώσεις παρέμειναν σταθερές, ο κύκλος εργασιών μειώθηκε δραματικά, με αποτέλεσμα σήμερα ο λόγος των υποχρεώσεων προς τον κύκλο εργασιών να είναι εξαιρετικά πιεστικός.
Και αυτός είναι ο λόγος που ο επιχειρηματίας ή ο ελεύθερος επαγγελματίας, θα πρέπει μόλις διαπιστώσει πρόβλημα να απευθυνθεί στην τράπεζα του. Αν το πρόβλημα διαγνωσθεί εγκαίρως τότε η αντιμετώπιση του είναι περισσότερο αποτελεσματική.
Ο επιχειρηματίας, λοιπόν, θα πρέπει να απευθυνθεί στην τράπεζα με την οποία συνεργάζεται. Μία πρώτη ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά είναι τυχόν προβλήματα με την κάλυψη των επιταγών (ή το σφράγισμα τους), η καθυστέρηση στην πληρωμή των προμηθευτών.
Πρώτον: επιβάλλεται να ενημερώσει αναλυτικά την τράπεζα για την συνολική του οικονομική κατάσταση. Δηλαδή τι δάνεια έχει (επιχειρηματικά, κίνησης κεφαλαίων, στεγαστικά, καταναλωτικά κλπ). Η ενημέρωση πρέπει να είναι γενικότερη, δηλαδή και για την πτώση του τζίρου της εταιρείας του, τις ζημιές που εμφανίζει, τα προβλήματα στο συναλλακτικό κύκλωμα. Για παράδειγμα οι πληρωμές των προμηθευτών γίνονται πλέον με μετρητά (και συχνά πριν από την παραλαβή του εμπορεύματος), ενώ πριν από δύο χρόνια αυτές οι πληρωμές γινόντουσαν με επιταγές.
Δεύτερον: Θα πρέπει να ενημερώσει για όλες τις ενέργειες που έχει κάνει για να περιορίσει τα κόστη του, δηλαδή απολύσεις εργαζομένων, κλείσιμο καταστημάτων, μικρότερες παραγγελίες για να μην έχει στοκ εμπόρευμα κλπ.
Ανάλογα με το πόσο έντονο είναι το πρόβλημα η τράπεζα θα προτείνει μία από τις παρακάτω λύσεις:
Η αναχρηματοδότηση προσφέρεται ως λύση στην περίπτωση που ο επιχειρηματίας αντιμετωπίζει προβλήματα με το δάνειο του, τα οποία όμως είναι μικρής εμβέλειας. Χρειάζεται δηλαδή μία ανάσα για να «νοικοκυρέψει» το χρέος του και να ξαναμπεί σε ορθή πορεία. Στην περίπτωση αυτή η αναχρηματοδότηση, δηλαδή ένα νέο δάνειο, που έχει μεγαλύτερη διάρκεια αποπληρωμής και συνεπώς χαμηλότερη δόση είναι η λύση. Η δόση μπορεί να μειωθεί και κατά 50% και συνήθως το επιτόκιο διατηρείται το ίδιο (δηλαδή δεν αυξάνεται το περιθώριο κέρδους της τράπεζας).
Η επιμήκυνση, είναι επίσης μία πρόταση που δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να αποπληρώσει σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το δάνειο. Και στην περίπτωση αυτή, αν το δάνειο παραταθεί κατά 5 χρόνια, μπορεί η δόση του να μειωθεί επίσης κατά 50%. Το σημαντικό είναι ότι δεν αλλάζουν οι όροι του δανείου και ο επιχειρηματίας αποπληρώνει κάθε μήνα κεφάλαιο και τόκους.
Η περίοδος χάριτος είναι η τρίτη λύση. Για ένα διάστημα από 12 έως 24 μήνες ο επιχειρηματίας πληρώνει μόνο τόκους για τις οφειλές του. Στην περίπτωση αυτή η δόση μπορεί να μειωθεί κατά 70%. Η λύση είναι η καλύτερη δυνατή μόνο για τις περιπτώσεις που ο επιχειρηματίας έχει λαμβάνειν από κάποιον φορέα του Δημοσίου ή περιμένει να λάβει χρηματοδότηση πχ από το ΕΣΠΑ. Διότι στην περίπτωση που εισπράξει το ποσό που του οφείλεται μπορεί να αποπληρώσει το σύνολο της οφειλής του.

Εφορία: Διαγράφει χρέη ως 200 ευρώ


ΥΠΟΙΚ

Εφορία: Διαγράφει χρέη ως 200 ευρώ

Εφορία: Διαγράφει χρέη ως 200 ευρώ
Τη διαγραφή οφειλών προς την εφορία ύψους έως και 200 ευρώ από φορολογούμενους οι οποίοι μπορούν να αποδείξουν ότι αδυνατούν πλήρως να τα εξοφλήσουν λόγω μηδενικού εισοδήματος και διαβίωση σε εξαιρετικά μειονεκτικές συνθήκες, εξετάζει σύμφωνα με πληροφορίες η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ.
Με βάση με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του υπουργείου, περίπου μισό εκατομμύριο από τους συνολικά 2,6 εκατ. οφειλέτες, χρωστούν έως 200 ή 300 ευρώ ο καθένας και –αν τελικώς η διάταξη πάρει «σάρκα και οστά»- οι οφειλές αυτές θα μπουν στο «ράφι» και δεν θα τις αναζητήσει η εφορία προς είσπραξη.
Σε κάθε περίπτωση όμως, τα χρέη αυτά δεν «χαρίζονται». Αν χαρακτηριστούν ως «ανεπίδεκτα είσπραξης», το δημόσιο απλώς στρέφεται στην αναζήτηση άλλων οφειλετών, για τους οποίους θα ασκήσει αναγκαστικά μέτρα για να εισπράξει όσα και όπως μπορέσει, από τα χρήματα που του οφείλονται (κατασχέσεις, ειδοποιήσεις σε εγγυητές και συγγενείς κλπ).
«Στο συρτάρι» όμως θα μείνουν περίπου τα 40-45 από τα 56,5 δισ., για να μπορέσει ο φοροεισπρακτικός να εστιάσει στα παλαιά χρέη που μπορούν να εισπραχθούν αλλά και στα νέα χρέη, τη στιγμή που δημιουργούνται και πριν γιγαντωθούν.
Να σημειωθεί ότι εφόσον εφαρμοστεί ο παραπάνω σχεδιασμός τότε ένα πολύ μεγάλο μέρος των σημερινών ληξιπρόθεσμων οφειλών θα θεωρηθεί μη εισπράξιμο και θα περάσει στα αρχεία της εφορίας. Σύμφωνα με ανεπίσημες εκτιμήσεις υπηρεσιακών στελεχών του ΥΠΟΙΚ από τα 56 δις ευρώ ληξιπρόθεσμων χρεών των φορολογούμενων προς την εφορία, θεωρούνται εισπράξιμα μόλις τα 15 έως 17 δις ευρώ.

Ολα τα καταστήματα ανοιχτά, όλες τις Κυριακές του χρόνου - oικονομία - ΤΟ ΒΗΜΑ

Ολα τα καταστήματα ανοιχτά, όλες τις Κυριακές του χρόνου - oικονομία - ΤΟ ΒΗΜΑ


Χ. Θεοχάρης: Eλεγχοι τώρα και στα φυσικά πρόσωπα
Εξετάζονται καταθέσεις, πιστωτικές κάρτες, δάνεια
Χ. Θεοχάρης: Eλεγχοι τώρα και στα φυσικά πρόσωπα
4
εκτύπωση  

Στα φυσικά πρόσωπα μεταφέρεται πλέον το επίκεντρο του φοροελεγκτικού μηχανισμού, όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσία Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο 9ου Ετήσιο Φορολογικό Συνεδρίου του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις παθογένειες του φοροεισπρακτικού και φοροελεγκτικού μηχανισμού αλλά και του ίδιου του φορολογικού συστήματος κάνοντας λόγο για έλλειψη φορολογικής δικαιοσύνης, αδυναμία είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, σοβαρές ελλείψεις σε επίπεδο τεχνογνωσίας και εξειδικευμένων ελεγκτών.
Παράλληλα, ο κ. Θεοχάρης δήλωσε ότι πρέπει να τρέξουμε τις προαπαιτούμενες δράσεις για την θεσμοθέτηση των αποφάσεων κυβέρνησης – Τρόικας, ενώ την Δευτέρα έρχεται στην Αθήνα κλιμάκιο του ΔΝΤ «να μας ελέγξει και πάλι» στη φορολογική διοίκηση.
Στην αναβάθμιση και ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού αναμένεται να συμβάλουν σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων η πρόσληψη 200 νέων υπαλλήλων μέσω του  ΑΣΕΠ αλλά και άλλων 500 εξωτερικών ελεγκτών από τον ιδιωτικό τομέα με εμπειρία στις ελεγκτικές διαδικασίες.
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, προωθούνται 2.000 μετατάξεις νέων υπαλλήλων που σήμερα βρίσκονται σε άλλες υπηρεσίες και θα κατευθυνθούν στον τομέα του ελέγχου. Οπως ανέφερε ο ίδιος, υπάρχει σημαντική ανταπόκριση και ήδη έχουν ενδιαφερθεί πάνω από 2.500 υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών για την προκήρυξη αυτή.
Όλοι οι ελεγκτές που θα στελεχώσουν τις υπηρεσίες, θα ενταχθούν σε ένα πρόγραμμα ταχύρρυθμης εκπαίδευσης προκειμένου να «τρέξει » το σύστημα ELENXIS.
Για τον έλεγχο των φυσικών προσώπων θα ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες του έμμεσου προσδιορισμού των εισοδημάτων τους καθώς όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, θα λαμβάνονται υπόψιν τραπεζικές καταθέσεις, συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες κτλ. Τον τελευταίο μήνα ο ίδιος έχει υπογράψει πολλές αποφάσεις για την εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου.
Επίσης, ξεκαθάρισε ότι δεν θα δοθεί άλλη παράταση παραγραφής ανέλεγκτων φορολογικών υποθέσεων και ότι ο ελεγκτής δεν θα είναι υποχρεωμένος να ελέγχει όλες τις ανέλεγκτες χρήσεις. Πρώτα θα ξεκινάει από την πιο πρόσφατη και στη συνέχεια ανάλογα με τα ευρήματα θα πηγαίνει προς τα πίσω. Οι έλεγχοι θα γίνονται με τη μέθοδο ανάλυσης κινδύνου.


Αποτελεσματική λειτουργία και δομή της φορολογικής διοίκησης

Ο κ. Θεοχάρης δήλωσε ότι «φτιάχνουμε τις μονάδες για τον έλεγχο φορολογούμεων  μεγάλου πλούτου και μεγάλων επιχειρήσεων. Επίσης, αυξάνονται οι ελεγκτικές δραστηριότητες των ΔΕΚ οι οποίες θα μπορούν να ελέγχουν μεγαλύτερο αριθμό εταιρειών.Το ζήτημα είναι ότι όλες οι υπηρεσίες ασφυκτιούν και θέλουν άλλο προσωπικό. Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε εργαλεία τα οποία θα καλύψουν αυτό το κενό και όπου μπορούμε θα προσλάβουμε προσωπικό στο πλαίσιο του δυνατού αυτό θα γίνει».
Μέσω διαδικτύου οι έφοροι και οι ελεγκτές θα ενημερώνονται για τους στόχους που τους έχουν τεθεί και θα γνωρίζουν αυτοί αλλά και οι πολίτες αν επιτυγχάνουν ή όχι τους στόχους αυτούς.  «Δεν φοβόμαστε να δείξουμε την αποτυχία όπου βρίσκεται»
Το υπουργείο Οικονομικών προωθεί νέα διαδικασία για τη διοικητική επίλυση των φορολογικών διαφορών με στόχο τη μείωση των υποθέσεων που λιμνάζουν στα δικαστήρια.
Συστήνονται αρμόδιες επιτροπές που θα εξετάζουν την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και ανεξάρτητα.
Στην είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα συμβάλει η νέα ευνοϊκή ρύθμιση που συμφωνήθηκε με την Τρόικα και όπως υπογράμμισε ο κ. Θεοχάρης η κάθε δόση της ρύθμισης θα είναι ισόποση με την προηγούμενη έτσι ώστε ο οφειλέτης να γνωρίζει εκ των προτέρων τη φορολογική του υποχρέωση.
Επίσης, ανέφερε ότι θα ακολουθηθεί διαδικασία διαχωρισμού των οφειλών που θεωρούνται εισπράξιμα και μη για να γνωρίζει το κράτος τι έχει λαμβάνειν.

Παραδέχθηκε ωστόσο ότι «δεν ξέρουμε πως να ελέγχουμε φυσικά πρόσωπα. Ξέρουμε κάπως πως να ελέγχουμε επιχειρήσεις». Δείχνοντας με τον τρόπο αυτό τη αδυναμία και τεχνογνωσία του φοροελεγκτικού μηχανισμού


Χ. Θεοχάρης: Eλεγχοι τώρα και στα φυσικά πρόσωπα - oικονομία - ΤΟ ΒΗΜΑ

Χ. Θεοχάρης: Eλεγχοι τώρα και στα φυσικά πρόσωπα - oικονομία - ΤΟ ΒΗΜΑ



Χ. Θεοχάρης: Eλεγχοι τώρα και στα φυσικά πρόσωπα
Εξετάζονται καταθέσεις, πιστωτικές κάρτες, δάνεια
Χ. Θεοχάρης: Eλεγχοι τώρα και στα φυσικά πρόσωπα
4
εκτύπωση  

Στα φυσικά πρόσωπα μεταφέρεται πλέον το επίκεντρο του φοροελεγκτικού μηχανισμού, όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσία Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο 9ου Ετήσιο Φορολογικό Συνεδρίου του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις παθογένειες του φοροεισπρακτικού και φοροελεγκτικού μηχανισμού αλλά και του ίδιου του φορολογικού συστήματος κάνοντας λόγο για έλλειψη φορολογικής δικαιοσύνης, αδυναμία είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, σοβαρές ελλείψεις σε επίπεδο τεχνογνωσίας και εξειδικευμένων ελεγκτών.
Παράλληλα, ο κ. Θεοχάρης δήλωσε ότι πρέπει να τρέξουμε τις προαπαιτούμενες δράσεις για την θεσμοθέτηση των αποφάσεων κυβέρνησης – Τρόικας, ενώ την Δευτέρα έρχεται στην Αθήνα κλιμάκιο του ΔΝΤ «να μας ελέγξει και πάλι» στη φορολογική διοίκηση.
Στην αναβάθμιση και ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού αναμένεται να συμβάλουν σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων η πρόσληψη 200 νέων υπαλλήλων μέσω του  ΑΣΕΠ αλλά και άλλων 500 εξωτερικών ελεγκτών από τον ιδιωτικό τομέα με εμπειρία στις ελεγκτικές διαδικασίες.
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, προωθούνται 2.000 μετατάξεις νέων υπαλλήλων που σήμερα βρίσκονται σε άλλες υπηρεσίες και θα κατευθυνθούν στον τομέα του ελέγχου. Οπως ανέφερε ο ίδιος, υπάρχει σημαντική ανταπόκριση και ήδη έχουν ενδιαφερθεί πάνω από 2.500 υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών για την προκήρυξη αυτή.
Όλοι οι ελεγκτές που θα στελεχώσουν τις υπηρεσίες, θα ενταχθούν σε ένα πρόγραμμα ταχύρρυθμης εκπαίδευσης προκειμένου να «τρέξει » το σύστημα ELENXIS.
Για τον έλεγχο των φυσικών προσώπων θα ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες του έμμεσου προσδιορισμού των εισοδημάτων τους καθώς όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, θα λαμβάνονται υπόψιν τραπεζικές καταθέσεις, συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες κτλ. Τον τελευταίο μήνα ο ίδιος έχει υπογράψει πολλές αποφάσεις για την εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου.
Επίσης, ξεκαθάρισε ότι δεν θα δοθεί άλλη παράταση παραγραφής ανέλεγκτων φορολογικών υποθέσεων και ότι ο ελεγκτής δεν θα είναι υποχρεωμένος να ελέγχει όλες τις ανέλεγκτες χρήσεις. Πρώτα θα ξεκινάει από την πιο πρόσφατη και στη συνέχεια ανάλογα με τα ευρήματα θα πηγαίνει προς τα πίσω. Οι έλεγχοι θα γίνονται με τη μέθοδο ανάλυσης κινδύνου.


Αποτελεσματική λειτουργία και δομή της φορολογικής διοίκησης

Ο κ. Θεοχάρης δήλωσε ότι «φτιάχνουμε τις μονάδες για τον έλεγχο φορολογούμεων  μεγάλου πλούτου και μεγάλων επιχειρήσεων. Επίσης, αυξάνονται οι ελεγκτικές δραστηριότητες των ΔΕΚ οι οποίες θα μπορούν να ελέγχουν μεγαλύτερο αριθμό εταιρειών.Το ζήτημα είναι ότι όλες οι υπηρεσίες ασφυκτιούν και θέλουν άλλο προσωπικό. Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε εργαλεία τα οποία θα καλύψουν αυτό το κενό και όπου μπορούμε θα προσλάβουμε προσωπικό στο πλαίσιο του δυνατού αυτό θα γίνει».
Μέσω διαδικτύου οι έφοροι και οι ελεγκτές θα ενημερώνονται για τους στόχους που τους έχουν τεθεί και θα γνωρίζουν αυτοί αλλά και οι πολίτες αν επιτυγχάνουν ή όχι τους στόχους αυτούς.  «Δεν φοβόμαστε να δείξουμε την αποτυχία όπου βρίσκεται»
Το υπουργείο Οικονομικών προωθεί νέα διαδικασία για τη διοικητική επίλυση των φορολογικών διαφορών με στόχο τη μείωση των υποθέσεων που λιμνάζουν στα δικαστήρια.
Συστήνονται αρμόδιες επιτροπές που θα εξετάζουν την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και ανεξάρτητα.
Στην είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα συμβάλει η νέα ευνοϊκή ρύθμιση που συμφωνήθηκε με την Τρόικα και όπως υπογράμμισε ο κ. Θεοχάρης η κάθε δόση της ρύθμισης θα είναι ισόποση με την προηγούμενη έτσι ώστε ο οφειλέτης να γνωρίζει εκ των προτέρων τη φορολογική του υποχρέωση.
Επίσης, ανέφερε ότι θα ακολουθηθεί διαδικασία διαχωρισμού των οφειλών που θεωρούνται εισπράξιμα και μη για να γνωρίζει το κράτος τι έχει λαμβάνειν.

Παραδέχθηκε ωστόσο ότι «δεν ξέρουμε πως να ελέγχουμε φυσικά πρόσωπα. Ξέρουμε κάπως πως να ελέγχουμε επιχειρήσεις». Δείχνοντας με τον τρόπο αυτό τη αδυναμία και τεχνογνωσία του φοροελεγκτικού μηχανισμού


Άλλα 3,1 δισ ευρώ χάθηκαν απ' το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων


Άλλα 3,1 δισ ευρώ χάθηκαν απ' το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων



Κατά 8,3% μειώθηκε το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών κατά το δ' τρίμηνο του 2012 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011, όπως καταδεικνύουν τα νέα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σύμφωνα με αυτά από 35,4 δισ ευρώ το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων περιορίστηκε στα 32,3 δισ ευρώ παραμένοντας σε τροχιά μείωσης τα τελευταία πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση κατά 13,0% των αποδοχών των εργαζομένων, στην μείωση κατά 5,0% των κοινωνικών παροχών που εισπράττουν τα νοικοκυριά και στην αύξηση κατά 8,0% των φόρων στο εισόδημα και την περιουσία που πληρώνουν τα νοικοκυριά.
Η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μειώθηκε κατά 11,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 33,9 δισ. ευρώ σε 30,2 δισ. ευρώ.
Την ίδια ώρα το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά (ΜΚΙΕΝ), που ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν 5,9% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση με 2,8% το τέταρτο τρίμηνο του 2011.


Πηγή: Άλλα 3,1 δισ ευρώ χάθηκαν απ' το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/9367/alla-31-dis-eyro-hathikan-ap-diathesimo-eisodima-ton-ellinon#ixzz2Qu7LBzDS

Η …απορρύθμιση των χρεών σε εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και τράπεζες


Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Η …απορρύθμιση των χρεών σε εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και τράπεζες
Θα διακινδυνέψουμε μια πρόβλεψη. Με που το που θα τεθούν σε εφαρμογή όλες αυτές οι ρυθμίσεις και τακτοποιήσεις (για αυθαίρετα, για χρέη στην εφορία και στο ασφαλιστικό ταμείο, για το στεγαστικό δάνειο) θα βγουν οι τράπεζες με δεκάδες προϊόντα για να τις «καπελώσουν».
Γράφει:  
Θα μας υποσχεθούν εφάπαξ πληρωμή των οφειλών στην εφορία για να γλιτώσουμε το 50% των προσαυξήσεων, πληρωμή όλου του προστίμου για να εξασφαλίσουμε έκπτωση για την τακτοποίηση του αυθαιρέτου, περισσότερες δόσεις από τις 12 που θα προσφέρει η εφορία για τα χρέη του 2013 και άλλα πολλά. Είναι τόσες πολλές οι αδυναμίες των ρυθμίσεων που ανακοίνωσαν τα εμπλεκόμενα υπουργεία, που –τελικώς- θα ανακατευτεί το τραπεζικό σύστημα για να εξασφαλίσει μια μίνιμουμ συμμετοχή των ενδιαφερομένων. Περιθώρια αποτυχίας δεν υπάρχουν καθώς σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μιλάμε και πάλι για «δημοσιονομικό κενό».
Οι ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν για τις οφειλές εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων είναι γεμάτες κενά και η ανταπόκριση των πολιτών αμφίβολη. Σε πολλές περιπτώσεις, οι συνθήκες γίνονται χειρότερες από αυτές που ίσχυαν μέχρι σήμερα. Με ανοικτό το ενδεχόμενο αλλαγών μέχρι τη στιγμή που θα κατατεθεί το νομοσχέδιο, τα ακόλουθα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα.
1. Ο τόκος του 8,75% για τους μικροοφειλέτες και τους μεγαλοοφειλέτες, θα ξεκινάει να υπολογίζεται επί του χρέους ακόμη και κατά τη διάρκεια πληρωμής των δόσεων; Διότι αν συμβεί αυτό, τότε ποια διαφορά θα έχει από το εκταμιεύει κάποιος ένα καταναλωτικό δάνειο για να πληρώσει τα χρέη στην εφορία
2. Υπάρχουν οφειλέτες οι οποίοι θα μπορούν να εξοφλήσουν οφειλές που δημιουργήθηκαν μέσα στο 2013 προκειμένου να μπουν στη ρύθμιση για τα χρέη των προηγούμενων ετών; Δηλαδή ο ελεύθερος επαγγελματίας που χρωστάει στο ΤΕΒΕ, θα βρει μαζεμένα να πληρώσει δύο ή τρία τρίμηνα του 2013 για να ρυθμίσει τις οφειλές των προηγούμενων ετών
3. Θα δεχτεί οφειλέτης που χρωστάει πάνω από 300.000 ευρώ να προσημειώσει περιουσιακό του στοιχείο για να μπει στη ρύθμιση;
4. Ποιος λογιστής θα δεχτεί να υπογράψει για να μπει ο οφειλέτης που χρωστάει πάνω από 45.000 ευρώ στη ρύθμιση;
5. Η πάγια ρύθμιση που θα ισχύσει από εδώ και στο εξής, θα προβλέπει την πληρωμή των χρεών σε 12 δόσεις. Δεν θα ισχύει δηλαδή η πάγια ρύθμιση που έδινε τη δυνατότητα πληρωμής των οφειλών ακόμη και σε 48 δόσεις; Σε μια περίοδο που τα νοικοκυριά θα βομβαρδίζονται από χαράτσια, ειδοποιητήρια και φόρους, αντί να βελτιώνουν τη ρύθμιση τη χειροτερεύουν;
6. Γιατί η ρύθμιση για τα στεγαστικά δάνεια, αφορά μόνο στους ενήμερους δανειολήπτες; Τι θα κάνουν οι υπόλοιποι; Θα παρακαλάνε την τράπεζα για επιμήκυνση ή θα τρέχουν να υπαχθούν στον νόμο Κατσέλη; Όποιος δεν έχει πληρώσει τρεις δόσεις, σημαίνει αυτόματα ότι έχει χρεοκοπήσει; Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει;
7. Ρυθμίζονται τα ενυπόθηκα δάνεια αλλά τα καταναλωτικά όχι. Δηλαδή τι θα κάνει ο δανειολήπτης που έχει και από τα δύο; Θα ρυθμίσει το στεγαστικό και θα πρέπει να πληρώνει κανονικά το καταναλωτικό για να μην του βγάλουν διαταγή πληρωμής;
8. Καλή η ρύθμιση της ΔΕΗ. Τι θα κάνει όμως ο καταναλωτής; Θα πληρώνει δόσεις για τα προηγούμενα και ταυτόχρονα τους φουσκωμένους λογαριασμούς οι οποίοι θα περιλαμβάνουν χαράτσι μέχρι και του χρόνου τέτοιον καιρό;