Σελίδες

Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ανακοίνωσε νέες τιμές για το ειδικό τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Επιβάρυνση στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, λόγω αύξησης κατά 120% του ειδικού τέλους ΑΠΕ από τη ΡΑΕ

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ανακοίνωσε νέες τιμές για το ειδικό τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Επιβάρυνση στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, λόγω αύξησης κατά 120% του ειδικού τέλους ΑΠΕ από τη ΡΑΕ

Νέα επιβάρυνση για τους καταναλωτές στο λογαριασμό της ΔΕΗ φέρνει η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας να αυξήσει το ειδικό τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Το ειδικό τέλος επιβάλλεται ανά μεγαβατώρα και αυξάνεται κατά 120%, αφού από τα 9,53 ευρώ, διαμορφώνεται στα 20,80 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Το υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής υποστηρίζει ότι η τελική αύξηση στο λογαριασμό θα φτάσει τα 18 ευρώ κατά μέσο όρο ανά λογαριασμό της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με τις  νέες τιμές για το ειδικό τέλος ΑΠΕ που ανακοίνωσε η ΡΑΕ:
Για τους κατανωτές υψηλής τάσης δηλαδή τις βιομηχανίες, το ειδικό τέλος (ΕΤΜΕΑΡ) αυξάνεται μεσοσταθμικά στα 14,96 ευρώ / MWh, από 9,3 ευρώ / MWh προηγουμένως,
Στους οικιακούς καταναλωτές, το τέλος ανεβαίνει από τα 9,53 στα 20,80 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Για έναν τυπικό οικιακό καταναλωτή (τετραμηνιαία κατανάλωση 1600 kWh), όπως επισημαίνει το ΥΠΕΚΑ, η αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ αντιστοιχεί σε περίπου 18 € (προ ΦΠΑ) επιπλέον, ανά τετράμηνο.
Όπως επισημαίνει η ΡΑΕ στην ανακοίνωσή της, οι παραπάνω τιμές προέκυψαν λαμβάνοντας υπόψιν τα ακόλουθα στοιχεία:
α)  Τις εκτιμήσεις του ΛΑΓΗΕ και του ΥΠΕΚΑ, όσον αφορά την εξέλιξη του σωρευτικού ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ στο 2ο εξάμηνο του 2013 και στη διάρκεια του 2014.
β)  Το επίσημο σενάριο του ΥΠΕΚΑ για το ρυθμό αποκλιμάκωσης, και εν τέλει το μηδενισμό (στο τέλος του 2014), του ως άνω σωρευτικού ελλείμματος, όπως προκύπτει κι από τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας μας.
γ)  Τον τρόπο κατανομής του ως άνω στόχου μείωσης του ελλείμματος στις διάφορες κατηγορίες καταναλωτών, βάσει της μεθοδολογίας που περιγράφει η Υπουργική Απόφαση Δ5-ΗΛ/Β/Φ.1.20/οικ.290/08.01.2013 (ΦΕΚ Β’ 10/09.01.2013)
«Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΕ κατανοεί ότι η επιβάρυνση των καταναλωτών από τις αναπροσαρμογές του ΕΤΜΕΑΡ σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι αναπροσαρμογές του ΕΤΜΕΑΡ είναι αποτέλεσμα των προβλημάτων που εντοπίστηκαν στη διαδικασία ένταξης των διαφόρων τεχνολογιών ΑΠΕ στο ενεργειακό σύστημα της χώρας, και κυρίως της ραγδαίας διείσδυσης στο σύστημα των φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η ΡΑΕ είχε επισημάνει τις επερχόμενες συνέπειες της απρογραμμάτιστης αυτής διείσδυσης, θεωρεί δε νομοτελειακά βέβαιο ότι, εάν δεν ληφθούν επειγόντως πρόσθετα δραστικά μέτρα, θα απαιτηθούν και νέες αυξήσεις του ΕΤΜΕΑΡ στο άμεσο μέλλον.
Αποτελεί γι’ αυτό αναγκαιότητα, υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες, να ανακοπεί και να αναστραφεί η μετακύλιση του βάρους του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού, στο φορολογούμενο πολίτη και καταναλωτή. Η εξεύρεση αξιόπιστων και αποδοτικών εναλλακτικών λύσεων αποτελεί άμεση υποχρέωση και προτεραιότητα όλων των εμπλεκόμενων μερών (Πολιτεία, παραγωγοί, κ.λπ.).»
Σχετικά με τις νέες τιμές του τέλους που ανακοίνωσε η ΡΑΕ, το ΥΠΕΚΑ, σε ενημέρωση που παρείχε, μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για "λελογισμένη αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ".
Ειδικά για έναν τυπικό οικιακό καταναλωτή (τετραμηνιαία κατανάλωση 1600 kWh), όπως επισημαίνει το ΥΠΕΚΑ, η αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ αντιστοιχεί σε περίπου 18 € (προ ΦΠΑ) επιπλέον, ανά τετράμηνο.
Το υπουργείο σημειώνει παράλληλα ότι η σειρά μέτρων που ελήφθη για τον περιορισμό του ελλείμματος του λογαριασμού ΑΠΕ οδήγησε σε πολύ μικρότερη αύξηση του Ειδικού Τέλους ΑΠΕ (νυν ΕΤΜΕΑΡ) από αυτή που εισηγείτο ο Λειτουργός της Αγοράς (ΛΑΓΗΕ) και θα αποφάσιζε η ΡΑΕ, αν δεν είχαν ληφθεί αυτά τα μέτρα.


Πηγή: Επιβάρυνση στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, λόγω αύξησης κατά 120% του ειδικού τέλους ΑΠΕ από τη ΡΑΕ | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/18082/epivarynsi-stoys-logariasmoys-tis-dei-logo-ayxisis-kata-120-toy-eidikoy-teloys-ape-apo#ixzz2Zc0j8Bz1

Στην επαρχία δεν έχει γίνει κτηματογράφηση - Τη λύση αναζητούν η ΓΓΠΣ και η διεύθυνση Κεφαλαίου του ΥΠΟΙΚ Νέα εμπλοκή με το Ε9 στο Taxisnet - Ζητάει αριθμό Κτηματολογίου ακόμα κι όταν δεν υπάρχει

Στην επαρχία δεν έχει γίνει κτηματογράφηση - Τη λύση αναζητούν η ΓΓΠΣ και η διεύθυνση Κεφαλαίου του ΥΠΟΙΚ

Νέα εμπλοκή με το Ε9 στο Taxisnet - Ζητάει αριθμό Κτηματολογίου ακόμα κι όταν δεν υπάρχει

Του Κωστή Πλάντζου
Συνεχίζεται το θρίλερ με την υποβολή δηλώσεων στο Taxisnet καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα των δηλώσεων δεν δέχεται δηλώσεις Ε9 επειδή ζητάει στοιχεία που… δεν υπάρχουν.
Το πρόβλημα διαπιστώθηκε τις ημέρες αυτές που άρχισε η υποβολή των δηλώσεων ακινήτων για το έτος 2013.
Για κάθε καταχώρηση ακινήτου η εφαρμογή ζητάει και αριθμό ΚΑΕΚ του Κτηματολογίου. Και αυτό προκειμένου να γίνει εντοπισμός και διασταύρωση κάθε ακινήτου ηλεκτρονικά, με βάση τα ακριβή στοιχεία από την Κτηματογράφηση (επιφάνεια, γεωγραφικό στίγμα,ιδιοκτήτες κλπ).
Ενώ όμως με νόμο έχει προβλεφθεί αυτή η διαδικασία, κανείς δεν σκέφτηκε πως το Κτηματολόγιο έχει προχωρήσει μόνο στην Αττική και τις πρωτεύουσες των νομών. Στην επαρχία δεν έχει γίνει κτηματογράφηση και αυτό θα πάρει χρόνια να συμβεί. Άρα εκατομμύρια ιδιοκτήτες έχουν ακίνητο χωρίς κωδικό αριθμό ΚΑΕΚ.
Αν συμπληρώσουν όμως τα άλλα στοιχεία που διαθέτουν (διεύθυνση, τετραγωνικά, αριθμό παροχής κλπ), χωρίς τον αριθμό ΚΑΕΚ δεν γίνεται δεκτή η καταχώρηση και έτσι η υποβολή δηλώσεων Ε9 έχει κολλήσει!
Λύση για το πρόβλημα αναζητούν η ΓΓΠΣ και η διεύθυνση Κεφαλαίου του υπουργείου Οικονομικών, αλλά το πράγμα περιπλέκεται γιατί οι διατάξεις νόμων απαιτούν την αναγραφή του ΚΑΕΚ ακόμα και αν δεν υπάρχει! Τεχνικά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, αν πχ γινόταν δεκτή η δήλωση με κενό το σχετικό πεδίο ή την καταχώρηση κάποιων ψηφίων (πχ πολλά μηδενικά). Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να επιτρέπεται από το νόμο και η λύση στο πρόβλημα περιπλέκεται.


Πηγή: Νέα εμπλοκή με το Ε9 στο Taxisnet - Ζητάει αριθμό Κτηματολογίου ακόμα κι όταν δεν υπάρχει | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/18079/nea-emploki-me-e9-sto-taxisnet-zitaei-arithmo-ktimatologioy-akoma-ki-otan-den-yparhei#ixzz2Za4frKSL

Το taxis ήταν και σήμερα εκτός λειτουργίας, όχι μόνο για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αλλά για όλα τα φορολογικά αντικείμενα To αλαλούμ με τους τόκους συνεχίζεται - επεκτείνεται και στο ΦΠΑ του αυτοελέγχου

Το taxis ήταν και σήμερα εκτός λειτουργίας, όχι μόνο για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αλλά για όλα τα φορολογικά αντικείμενα

To αλαλούμ με τους τόκους συνεχίζεται - επεκτείνεται και στο ΦΠΑ του αυτοελέγχου

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός, Α. Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Οικονομικός Διευθυντής της PROSVASIS AEBE, Συγγραφέας
Για μία ακόμη μέρα  τα πραγματικά προβλήματα στην κατάθεση των φορολογικών δηλώσεων και όχι μόνο, έρχονται να διαψεύσουν τις ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών  και τις τηλεοπτικές διαβεβαιώσεις στελεχών του, ότι «όλα δουλεύουν ρολόι».
Το taxis ήταν και σήμερα εκτός λειτουργίας, όχι μόνο για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αλλά για όλα τα φορολογικά αντικείμενα. (υποβολή ΦΠΑ που λήγει την Δευτέρα, οριστικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) που λήγει σήμερα κ.λ.π.)
Δεκάδες τηλεφωνήματα  έγιναν στο Υπουργείο Οικονομικών και στο γραφείο του γενικού γραμματέα εσόδων. Η απάντηση ήταν πάντα η ίδια . Πάρτε τηλέφωνο τον κ. Τσαβδάρη στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων,  το γνωστό  taxis. (Το γνωστό μπαλάκι από τον έναν στον άλλο,δηλαδή από το γραφείο του Θεοχάρη στην Γ.Γ.Π.Σ).
Βέβαια η ΓΓΠΣ δεν σήκωνε ποτέ τα τηλέφωνα ή μιλούσαν συνέχεια. Το ίδιο μπαλάκι και από τον Γ.Γ εσόδων, που στο τουϊτερ του απλά έγγραφε ότι ενημέρωσε τον Γ.Γ. της ΓΓΠΣ.
Επίσης ενημέρωνε ότι θα δοθεί παράταση στις οριστικές δηλώσεις ΦΜΥ (ανεπίσημα μέχρις στιγμής έως 29/7).
Αλαλούμ  με τους τόκους
Η πολυδιαφημιζόμενη και (κενο) -τομία, της ανάρτησης των τόκων στις δηλώσεις, αποδεικνύεται σε ένα ακόμη φιάσκο του Υπουργείου Οικονομικών στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων (πολύ φασαρία για το τίποτα).
Άλλες τράπεζες έχουν στείλει το καθαρό ποσό και τους φόρους, άλλες έχουν στείλει το μικτό ποσό και τους φόρους.
Δεν φτάνει μόνο αυτό. Σε περιπτώσεις που ελέγξαμε, και είναι αρκετές, δεν βρήκαμε τους τόκους των τραπεζών που έχουν αγοραστεί ή συγχωνευτεί με άλλες τράπεζες.
Σε ΑΦΜ, υπόχρεου π.χ. , που δεν έχει συνεργασία με την ALPHA αλλά οι λογαριασμοί τους είναι στην ΕΜΠΟΡΙΚΗ, δεν έχουν αναρτηθεί οι τόκοι τεσσάρων λογαριασμών ούτε σαν ΕΜΠΟΡΙΚΗ ούτε σαν ALPHA, σε κανένα από τους δυο φορολογουμένους (τον υπόχρεο και την σύζυγο).
Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε και με την ΑΡΓΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ.
Πρόβλημα και με το «Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου ΦΠΑ»
Πολλά νομικά πρόσωπα χάνουν τον αυτοέλεγχο.
Σύμφωνα με το νόμο 3296/2004, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 3842/2010, οι επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν αυτοέλεγχο και έχουν διαφορά μεταξύ των λογιστικών κερδών και κερδών από των αυτοέλεγχο, στην περίπτωση που τα κέρδη του αυτοελέγχου είναι μεγαλύτερα, φορολογούνται με τα κέρδη του αυτοελέγχου και είναι υποχρεωμένοι οι φορολογούμενοι να καταθέσουν «Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου ΦΠΑ» για να πληρώσουν την διαφορά του ΦΠΑ που προκύπτει.
Σύμφωνα με την ΑΥΟ ΠΟΛ.1136/2012 το ειδικό σημείωμα  υποβάλλεται εντός πέντε ημερών από την λήξη προθεσμίας υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ (όποια είναι τελευταία).
Η αρμόδια διεύθυνση του ΦΠΑ, έσπευσε να εκδώσει την ΑΥΟ 1133/5.6.2013, θέτοντας ως τελευταία ημερομηνία   υποβολής του εδικού σημειώματος την 15η Ιουλίου 2013.
Όμως οι δηλώσεις πήραν παράταση και την συγκεκριμένη ημερομηνία δεν είχε αρχίσει ακόμη η υποβολή των δηλώσεων των επιτηδευματιών.
Ενημερωθήκαμε από την διεύθυνση, προφορικά και μόνο, ότι ισχύει η ΑΥΟ ΠΟΛ.1136/2012, δηλαδή το ειδικό σημείωμα πάει πέντε μέρες μετά την τελευταία ημερομηνία της υποβολής φορολογικών δηλώσεων.   
Με την πάγια τακτική αυτό σημαίνει ότι το «Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου ΦΠΑ , θα υποβληθεί την 5η Σεπτεμβρίου 2013.
Την ίδια μέρα που ενημερωνόμαστε, προφορικά για το θέμα αυτό, οι Δ.Ο.Υ. λάμβανα τηλεγράφημα με διαφορετική ερμηνεία .
Ποιο συγκεκριμένα το τηλεγράφημα που φέρει την υπογραφή του γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Θεοχάρη Θεοχάρη, και έχει αποσταλεί από την Γενική Δ/νση Φορολογίας 14η Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ, αφού παραθέτει το σκεπτικό και από τις  δύο προαναφερόμενες ΠΟΛ. καταλήγει.
« Σύμφωνα με τα ανωτέρω και δεδομένου ότι για την διαχειριστική περίοδο που έληξε έως 31.12.2012 η προθεσμίες υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα λήγει από 22.7.2013 έως 30.8.2013, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού φορολογικού μητρώου του φορολογουμένου (ΑΥΟ ΠΟΛ 1154/13), ενώ για τις λοιπές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος  η προθεσμία υποβολής τους έχει ήδη  λήξει (σ.σ. δηλαδή για τα νομικά πρόσωπα), η καταληκτική προθεσμία υποβολής του «Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου ΦΠΑ», λήγει την πέμπτη ημέρα μετά την καταληκτική προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ανά ΑΦΜ για τα φυσικά πρόσωπα και στις 15.7.13 για τις λοιπές περιπτώσεις, εκτός ειδικών περιπτώσεων για τις οποίες η προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος δεν έχει λήξει.
Με λίγα λόγια:
Α. Το νομικά πρόσωπα που έκαναναυτοέλεγχο και δεν υπέβαλαν μέχρι 15.7.2013, Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου  Φπα, έχασαν τον αυτοέλεγχο.
Β. Οι επιτηδευματίες που καταθέτουν δηλώσεις με αυτοέλεγχο θα πρέπει να είναι προσεκτικοί, διότι αν δεν καταθέσουν μέσα σε 5 ημέρες από την ημερομηνία που λήγει το ΑΦΜ τους το «Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου», χάνουν τον αυτοέλεγχο.
Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα γνωστά οι φορολογικές δηλώσεις   έχουν σπαστή καταληκτική ημερομηνία και υποβάλλονται:
για το ψηφίο: 1 και 2 έως και την 22α Ιουλίου 2013,
για τα ψηφία: 3 και 4 έως και την 29η Ιουλίου 2013,
για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 5η Αυγούστου 2013,
για τα ψηφία: 7 και 8 έως και την 12η Αυγούστου 2013,
για το ψηφίο: 9 έως και την 26η Αυγούστου 2013 και
για το ψηφίο 0 έως και την 30η Αυγούστου 2013.
    
Με βάση το τηλεγράφημα αυτό προς τις Δ.Ο.Υ.  οι αντίστοιχές ημερομηνίες υποβολής του «Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου ΦΠΑ» είναι:
για το ψηφίο: 1 και 2 έως και την 27α Ιουλίου 2013, (και επειδή είναι Σάββατο μάλλον ή Δευτέρα 5η Αυγούστου),
για τα ψηφία: 3 και 4 έως και την 3η Αυγούστου 2013 (και επειδή είναι Σάββατο μάλλον ή Δευτέρα 29η Ιουλίου),
για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 10η Αυγούστου 2013, (και επειδή είναι Σάββατο μάλλον ή Δευτέρα 10η Αυγούστου),
για τα ψηφία: 7 και 8 έως και την 17η Αυγούστου 2013, (και επειδή είναι Σάββατο μάλλον ή Δευτέρα 19η Αυγούστου),
για το ψηφίο: 9 έως και την 31η Αυγούστου 2013 (και επειδή είναι Σάββατο μάλλον ή Δευτέρα 2η Σεπτέμβριου),
για το ψηφίο 0 έως και την 5η Σεπτεμβρίου 2013.
Πέρα από τα προβλήματα που προαναφέραμε , προκύπτουν  και άλλα.
1. Σύμφωνα με το τουίτερ του κ. Θεοχάρη, οι φορολογούμενοι μπορούν να στέλνουν  την φορολογική τους δήλωση ανάλογα με το ΑΦΜ είτε του συζύγου, είτε της συζύγου ανάλογα ποιό είναι μεταγενέστερο. Αν ο σύζυγος είναι επιτηδευματίας σε ΑΦΜ 1 και η σύζυγος οικοκυρά με ΑΦΜ 0 και η δήλωση υποβληθεί στις 30 Αυγούστους όσο αφορά το «Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου ΦΠΑ» , ο σύζυγός είναι εκπρόθεσμος;
2. Ακούγεται ότι ο γενικός υποσχέθηκε σε σιωπηρή παράταση ολίγων ημερών για κάθε ΑΦΜ, στις φορολογικές δηλώσεις. Δηλαδή το σύστημα δεν θα κλείσει 11:59 στις 22/7/2013, αλλά θα κλείσει μία ή δύο ή τέσσερις μέρες αργότερα. Το ίδιο θα συμβεί και με το «Ειδικό Σημείωμα Αυτοελέγχου ΦΠΑ»;
3. Σύμφωνα με τον νόμο 3296/2004, για να ενταχθεί κάποιος στην αυτοπεραίωση τότε και στον αυτοέλεγχο μετά τον ν.3842/2010 , πρέπει να έχει υποβάλει όλες τις δηλώσεις του εμπρόθεσμα. Μετά από κάποια χρόνια που θα γίνει ο έλεγχος πως θα αποδείξουμε την «σιωπηρή» παράταση;
Καλές οι τεχνολογίες τα τουίτερ και οι διευκολύνσεις με «σιωπηρές» παρατάσεις , αλλά κάποιος θα πρέπει να πει στα στελέχη του Υπουργείου ότι η φορολογική πολιτική γίνεται με δημοσιοποίηση αποφάσεων υπουργού, εγκυκλίων και λοιπών επίσημων εγγράφων.
Ας είμαστε λοιπόν προσεκτικοί στην διαχείριση των φορολογικών θεμάτων.   



Πηγή: To αλαλούμ με τους τόκους συνεχίζεται - επεκτείνεται και στο ΦΠΑ του αυτοελέγχου | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/18073/alaloym-me-toys-tokoys-synehizetai-epekteinetai-kai-sto-fpa-toy-aytoeleghoy#ixzz2Za2g3fwZ

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Παράταση οριστικής ΦΜΥ για 27 ή 29 Ιουλίου 2013

Σύμφωνα με πληροφορίες η οριστική δήλωση ΦΜΥ θα πάρει παράταση μέχρι 27 ή 29 Ιουλίου 2013

«ΑΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΑΜΕ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΙΩΠΗΡΗ» Χ. Θεοχάρης: «Παράθυρο» παράτασης των δηλώσεων

«ΑΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΑΜΕ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΙΩΠΗΡΗ»

Χ. Θεοχάρης: «Παράθυρο» παράτασης των δηλώσεων

Χ. Θεοχάρης: «Παράθυρο» παράτασης των δηλώσεων
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί σιωπηρή παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων άφησε σήμερα σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο γενικός γραμματέας δημοσίων εσόδων Χάρης Θεοχάρης, επαναλαμβάνοντας ωστόσο ότι δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να δοθεί επίσημα παράταση.
Ο κ. Θεοχάρης μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα FM, αναφορικά με τις φορολογικές δηλώσεις των φορολογουμένων ο ΑΦΜ των οποίων λήγει σε 1 ή 2 και η προθεσμία υποβολής των οποίων λήγει την προσεχή Δευτέρα, διευκρίνισε ότι οι έγγαμοι πολίτες μπορούν να κάνουν χρήση του πιο ευνοϊκού ΑΦΜ εκ των δύο συζύγων και να υποβάλλουν τη δήλωση μέχρι τη λήξη της προθεσμίας του ΑΦΜ με τον μεγαλύτερο καταληκτικό αριθμό.
Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει ΑΦΜ που λήγει σε 1 και ο/η σύζυγός του έχει ΑΦΜ που λήγει σε 9, τότε η δήλωση μπορεί να κατατεθεί μέχρι και τις 26 Αυγούστου.
«Έτσι οι δηλώσεις που λήγουν τη Δευτέρα είναι πολύ λιγότερες από όσο φοβούνται οι πολίτες», τόνισε.
Ερωτώμενος αν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθεί σιωπηρή παράταση στην υποβολή των δηλώσεων σε περίπτωση που υπερφορτωθεί το σύστημα του Taxis, ο κ. Θεοχάρης απάντησε: «Καταρχάς θα πρέπει κάποια στιγμή να μάθουμε να μην περιμένουμε την τελευταία ημέρα, ώστε να μην δημιουργούνται τέτοια προβλήματα. Κατά δεύτερον, αν ανακοινώναμε ότι θα δοθεί σιωπηλή παράταση, τότε αυτή δεν θα ήταν σιωπηρή».
«Δεν θέλουμε να ταλαιπωρήσουμε τον κόσμο επ ουδενί, επανεξετάζουμε καθημερινά τα δεδομένα που έχουμε και προχωρούμε βλέποντας και κάνοντας», υπογράμμισε ο γ.γ. δημοσίων εσόδων αφήνοντας έτσι ανοικτό το ενδεχόμενο σιωπηρής παράτασης προκειμένου να διευκολυνθούν οι καταναλωτές.
Όσον αφορά στην συγκομιδή κρατικών εσόδων, ο κ. Θεοχάρης δήλωσε: «Η κατάσταση ομαλοποιείται όσον αφορά το θέμα των εσόδων. Υπάρχει μια δυναμική μέσα στη χρονιά. Βλέπουμε ότι οι έμμεσοι φόροι κλείνουν την τρύπα σε σχέση με το είχε προυπολογιστεί».
Υπενθυμίζεται πως η ηλεκτρονική υποβολή των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού φορολογικού μητρώου του φορολογούμενου γίνεται ως εξής:
Για τα ψηφία: 1 και 2 έως και την 22η Ιουλίου 2013,
Για ψηφία: 3 και 4 έως και την 29η Ιουλίου 2013,
Για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 5η Αυγούστου 2013,
Για τα ψηφία: 7 και 8 έως και την 12η Αυγούστου 2013,
Για το ψηφίο: 9 έως και την 26η Αυγούστου 2013,
και για το ψηφίο: 0 έως και την 30η Αυγούστου 2013.
ethnos.gr

Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση ακύρωσης κατά του "τέλους επιτηδεύματος"

Το Συμβούλιο της Επικρατείας, απέρριψε την αίτηση ακύρωσης του Συλλόγου “ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ” και άλλων φορέων, κατά της υπ’ αριθμ. ΠΟΛ.1167/2.8.2011 (ΦΕΚ 1835/B΄/17-08-2011) απόφασης του κ. Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, η οποία αφορά στην επιβολή του τέλους επιτηδεύματος.

Η αίτηση ακύρωσης είχε κατατεθεί στις 29 Αυγούστου 2011 και είχε εισαχθεί επειγόντως στην Ολομέλεια του Συμβουλίου και συζητήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2011.

Με την επιβολή του Τέλους Επιτηδεύματος, η τότε Κυβέρνηση, με υπουργό Οικονομικών τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, είχε επιβάλει στους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, να πληρώνουν έναν ετήσιο κεφαλικό φόρο 500 ευρώ, ανεξάρτητα το εισόδημά τους. Ο φόρος αυτός (επιμένουμε ότι πρόκειται περί φόρου και όχι περί τέλους) ήδη, την τρίτη χρονιά εφαρμογής του, αυξήθηκε στα 650 ευρώ.

Η απόφαση του δικαστηρίου δημοσιοποιήθηκε στις 26 Ιουνίου, πλην όμως, δεν έχει ακόμη καθαρογραφεί (στην απίστευτη Ελλάδα του 2013, χρειάζονται μερικοί μήνες για να καθαρογραφεί ένα κείμενο) και συνεπώς δε μπορούμε να γνωρίζουμε το πλήρες σκεπτικό της. Όμως, κατά τα φαινόμενα, οι δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας, αποδέχθηκαν τα επιχειρήματα του Δημοσίου, σύμφωνα με τα οποία “ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του τέλους, δύναται να θεμελιωθεί και απλώς επί της ετοιμότητας του αρμοδίου κρατικού οργάνου προς παροχή της δημόσιας υπηρεσίας στον βαρυνόμενο διοικούμενο”!

Για μία υπόθεση που αρχικά το ΣτΕ έκρινε ως “εξαιρετικά επείγουσα” και “μεγάλης κοινωνικής σημασίας” και για τους λόγους αυτούς όρισε -για πρώτη φορά στην ιστορία του- να συζητηθεί εντός διμήνου από την κατάθεση της αίτησης ακύρωσης, χρειάστηκαν δύο περίπου χρόνια για να αποφασίσει! Και ενώ στο μεταξύ, η Κυβέρνηση κουρελιάζει κάθε έννοια δικαίου και επιβάλλει, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τον συγκεκριμένο φόρο στους δυστυχείς πολίτες του.

Θα σχολιάσουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όταν αυτή “καθαρογραφεί” και εκδοθεί και τυπικά. Έως τότε, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, θα προετοιμάσει την προσφυγή μας για το ζήτημα αυτό σε ευρωπαϊκά δικαστήρια, ενώ θα έρθει σε επικοινωνία με τα μέλη του τα οποία είχαν συμμετάσχει στην ομαδική προσφυγή που συντόνισε ο Σύλλογος, στα τέλη του 2011, για να τα ενημέρωσουμε για τις περαιτέρω νομικό χειρισμό της υπόθεσης.

Κλείνοντας, θέλουμε να παραθέσουμε ένα τμήμα από την ιστορική ομιλία του Ελευθερίου Βενιζέλου, κατά την πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, την 17η Νοεμβρίου 1929. Ανέφερε τότε ο Ελευθέριος Βενιζέλος, απευθυνόμενος προς τους δικαστές του νέου Δικαστηρίου: “...Βέβαια δεν σας υπόσχομαι ότι η κυβέρνησις εκ προθέσεως θα διαπράξη παρανομίαν δια να σας δώση την ευκαιρίαν ν΄ ακυρώσητε  την πράξιν της και την επαναφέρητε εις την τάξιν. Άλλωστε αν η αρχή της σοφίας είνε ο φόβος του Κυρίου, η λειτουργία του συμβουλίου της επικρατείας είνε η αρχή ίσως περισσοτέρας προσοχής εκ μέρους των κυβερνώντων όπως αποφεύγουν παρανόμους πράξεις. Αλλ΄ όσην προσοχήν και αν δείξωμεν είνε ανθρώπινον να υποπέσωμεν και εις παρανόμους ενεργείας. Όταν δε έστω και άνευ προθέσεως διαπράξη η κυβέρνησις καμμίαν παρανομίαν και έλθη το συμβούλιον της επικρατείας να της πη ότι της ακυρώνει την πράξιν της ταύτην, σας βεβαιώ ότι θα έλθω προσωπικώς να συγχαρώ και να σφίξω το χέρι του προέδρου και των μελών του συμβουλίου της επικρατείας, διότι υπενθύμισαν εις την κυβέρνησιν ότι δεν έχει το δικαίωμα να παρανομή”.

Κύριοι δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας. Εσάς, κανείς δε θα έρθει να σας σφίξει το χέρι. Το Δικαστήριο το οποίο υπηρετείτε, έχει αποκλίνει από την αποστολή του. Αντί να αποτελεί τον “πυλώνα” που διασφαλίζει τη δίκαιη διακυβέρνηση της κοινωνίας, δρώντας σαν ένα “κυβερνητικό παράρτημα”, κατέληξε να συνιστά ένα δημοσιονομικό βάρος για τη χώρα και τους πολίτες της.


Διαβάστε την αίτηση ακύρωσης του Συλλόγου Έλληνες Φορολογούμενοι



Διαβάστε σχολιασμό για την εκδίκαση της υπόθεσης

Προϋπόθεση για την είσπραξη των επιδομάτων να έχουν υποβληθεί οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τα έντυπα Α21 Ποιοι δικαιούνται επίδομα παιδιών και πώς θα το εισπράξουν

Προϋπόθεση για την είσπραξη των επιδομάτων να έχουν υποβληθεί οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τα έντυπα Α21

Ποιοι δικαιούνται επίδομα παιδιών και πώς θα το εισπράξουν

Είστε δικαιούχος των νέων επιδομάτων για τα εξαρτώμενα τέκνα σας;  Όσο πιο νωρίς συμπληρώσετε και υποβάλετε φέτος τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος και το έντυπο της αίτησης Α21, μέσω του συστήματος ΤAXISNET, τόσο πιο νωρίς θα εισπράξετε και τα νέα επιδόματα!
Στο σύστημα ΤΑΧΙSNET βρίσκεται (στη διαδικτυακή εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος) και το έντυπο Α21, το οποίο θα πρέπει να συμπληρώσετε ηλεκτρονικά, αφού υποβάλετε τη φορολογική σας δήλωση, όσοι είστε δικαιούχοι των νέων επιδομάτων τέκνων, γράφει το money-money.gr.

Πώς θα συμπληρώσετε το έντυπο Α21

Το έντυπο αυτό έχει τη μορφή ηλεκτρονικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης. Με βάση το συνολικό ύψος του οικογενειακού εισοδήματος που θα έχετε αναγράψει στη φορολογική δήλωση, καθώς και με βάση τα στοιχεία που θα δηλώσετε στο Α21, θα κριθεί ποιο θα είναι το ποσό των επιδομάτων που θα λάβετε για έτος 2013.
Σε κάθε περίπτωση, η χορήγηση του επιδόματος θα γίνεται μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των στοιχείων που θα έχετε δηλώσει στη φορολογική δήλωση και στο έντυπο Α21, ενώ αρμόδιος φορέας για τη διεξαγωγή δειγματοληπτικών ελέγχων και την κατάθεση προσφυγών ορίζεται ο ΟΓΑ.
Για τη συμπλήρωση του εντύπου Α21, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να γνωρίζει:
Τον αριθμό οικογενειακής μερίδας από το δημοτολόγιο του Δήμου όπου είναι εγγεγραμμένα όλα τα μέλη με κανονική εγγραφή (όχι ενδεικτική).Τον αριθμό ΙΒΑΝ του λογαριασμού του σε Τράπεζα ή στα ΕΛ.ΤΑ., στον οποίο θα πιστώνεται το ποσό των επιδομάτων.Τους ΑΜΚΑ όλων των μελών της οικογένειας. Ειδικότερα ο ΑΜΚΑ του αιτούντα /δικαιούχου είναι υποχρεωτικός, προκειμένου να καταστεί δικαιούχος είσπραξης των επιδομάτων.Την ονομασία του Δήμου, της Δημοτικής Ενότητας και της Δημοτικής-Τοπικής Κοινότητας, όπου κατοικεί.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινώσει τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας:
- Τα νέα επιδόματα τέκνων καταβάλλονται ανά τρίμηνο.
Οι καθυστερήσεις
Ωστόσο, επειδή προϋπόθεση για την είσπραξη των επιδομάτων είναι να έχουν υποβληθεί οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τα έντυπα Α21 από τους δικαιούχους, οι περισσότεροι δικαιούχοι θα εισπράξουν το επίδομα κατά το φθινόπωρο.


Πηγή: Ποιοι δικαιούνται επίδομα παιδιών και πώς θα το εισπράξουν | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/13428/poioi-dikaioyntai-epidoma-paidion-kai-pos-tha-eispraxoyn#ixzz2ZUYZqmP1

Τι θα αλλάξει στη φορολογία των καινούριων αυτοκινήτων

Τι θα αλλάξει στη φορολογία των καινούριων αυτοκινήτων

Τι θα αλλάξει στη φορολογία των καινούριων αυτοκινήτων

19.07.2013 12:35
Το υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται σε αλλαγές στην φορολόγηση των αυτοκινήτων βάσει της λιανικής αξίας και όχι βάσει της εργοστασιακής αξίας σε μία προσπάθεια να βάλει φρένο στην πρακτική εταιρειών που διαμορφώνουν ανάλογα με τις φορολογικές περιστάσεις τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν τους φόρους που πρέπει.
Τα καινούρια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με ποσοστό 5% έως 50% με επιπλέον τον ΦΠΑ.
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορολογούνται βάσει της αξίας του τιμολογίου που προσκομίζει ο έμπορος, ενώ η αξία τους απομειώνεται ανάλογα με τα έτη που έχουν κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, από το 2014 η φορολόγηση των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής πώλησης του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο εισαγωγέας στο Τελωνείο με διατήρηση ωστόσο των συντελεστών που κυμαίνονται από 5% έως 50%.


Πηγή: Τι θα αλλάξει στη φορολογία των καινούριων αυτοκινήτων | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/node/115498#ixzz2ZUY5ITMt

Αρ. πρωτ.: Δ13 ΦΜΑΠ 1175983 ΕΞ 12.12.2012 Αυθαίρετα ακίνητα, που υπήχθησαν στις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011

Αρ. πρωτ.: Δ13 ΦΜΑΠ 1175983 ΕΞ 12.12.2012
Αυθαίρετα ακίνητα, που υπήχθησαν στις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011

Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012
Αρ. Πρωτ: Δ13 ΦΜΑΠ 1175983 ΕΞ 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.

Ταχ. Δ/νση:Καρ. Σερβίας 8
Ταχ. Κώδ.:101 84 Αθήνα
Πληροφορίες:
Τηλέφωνο:2103375890
FAX:2103375834
e-mail:d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr
d13.e9@yo.syzefxis.gov.gr

ΘΕΜΑ: Αυθαίρετα ακίνητα, που υπήχθησαν στις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011.

ΣΧΕΤ: 1.Τα από 15-5-2012, 8-6-2012 και 24-9-2012 έγγραφά σας.
2. Το αρ. πρωτ. 14608/3-10-2012 έγγραφο της Δ.Ο.Υ. Βόλου.

Σε απάντηση των ανωτέρω σχετικών, αναφορικά με τη δήλωση αυθαιρέτων κτισμάτων στη δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9), βάσει της οποίας συντίθεται μηχανογραφικά η δήλωση ΕΤΑΚ ετών 2008 και 2009 και Φ.Α.Π. ετών 2010 και επόμενων, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 της εγκυκλίου-διαταγής ΠΟΛ.1047/10.3.2005 «Συμπληρωματικές οδηγίες για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9) έτους 2005», σε περίπτωση που τα τετραγωνικά μέτρα κτίσματος υπερβαίνουν αυτά που αναγράφονται στο συμβόλαιο ή την οικοδομική άδεια, ο υπόχρεος, για τις ανάγκες συμπλήρωσης του εντύπου, πρέπει να αναγράψει το πραγματικό γεγονός και όχι ό,τι αναφέρεται στον τίτλο κτήσης ή την οικοδομική άδεια.

Παρόλα αυτά στην παράγραφο 22 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 ορίζεται ότι, για τις αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης που εξαιρούνται της επιβολής κυρώσεων με βάση τις διατάξεις του ίδιου νόμου, δεν οφείλονται αναδρομικά ασφαλιστικές εισφορές και οποιοσδήποτε φόρος, καθώς και οποιασδήποτε μορφής πρόστιμα και τέλη. Τυχόν όμως ήδη καταβληθέντες φόροι, τέλη και πρόστιμα δεν αναζητούνται.

Από τη συνδυαστική εφαρμογή και ερμηνεία των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει ότι τα τυχόν αυθαίρετα κτίσματα και οι αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις αναγράφονται στη δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) στην κατάσταση και χρήση τους, όπως αυτή προκύπτει από την αίτηση υπαγωγής τους στη ρύθμιση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4014/2011, σε συνδυασμό πάντοτε με την πραγματικότητα, στο έτος που έπεται της ημερομηνίας αίτησης υπαγωγής τους στη ρύθμιση των διατάξεων αυτών.

Περαιτέρω, εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεις εξαιρούνται της επιβολής κυρώσεων με βάση το ν. 4014/2011, δεν θα επιβληθούν κυρώσεις και αναδρομικοί φόροι ούτε για την παράλειψη αναγραφής τους στις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) προηγουμένων ετών (άρθρο 24 του ν. 4014/2011). Βέβαια σε περίπτωση ορθής αναγραφής των ακινήτων (με τις αυθαίρετες κατασκευές) στις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων προηγουμένων ετών δεν τίθεται θέμα διόρθωσής τους και απάλειψης των αυθαίρετων κατασκευών, μετά την τακτοποίησή τους με το ν. 4014/2011.



Η Προϊσταμένη της Δ/νσης
Μαρία Η. Μενούνου

Μειώστε τα Τέλη Κυκλοφορίας και γλιτώστε από χαράτσια τα τεκμήρια

Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2013 10:20

Μειώστε τα Τέλη Κυκλοφορίας και γλιτώστε από χαράτσια τα τεκμήρια

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Μειώστε τα Τέλη Κυκλοφορίας και γλιτώστε από χαράτσια τα τεκμήρια
Πενία τέχνας κατεργάζεται θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της εφευρετικότητας του Ελληνα καθώς για ακόμη μία φορά απέδειξε πως όχι μόνο είναι γνώστης του νόμου αλλά κάνοντας χρήση αυτού γλιτώνει πολλές εκατοντάδες ευρώ.
Γράφει:  
Ο λόγος για τον υποκυβισμό του κινητήρα σε περίπτωση αλλαγής του ο οποίος επιτρέπεται με νόμο και όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες 2 λίτρων και άνω με το ανάλογο τίμημα μπορούν να γλιτώσουν από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, τα αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα “τσουχτερά” τεκμήρια.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες της Fmvoice, τα γνωστά κυκλώματα που ασχολούνται με διπλώματα, ΚΤΕΟ και αλλαγές κινητήρων έχουν αναλάβει δράση και στους υποκυβισμούς ώστε οι κάτοχοι ΙΧ να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους αλλά και να ξεφύγουν των τεκμηρίων διαβίωσης. Βέβαια όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται σύμφωνα με πληροφορίες μόνο στα χαρτιά με κόστος από 1.000 έως και 3.000 ευρώ ανάλογα με την περίπτωση καθώς τα συγκεκριμένα κυκλώματα στην πραγματικότητα δεν προβαίνουν σε καμία αλλαγή κινητήρα αλλά προσκομίζοντας στις Αρχές τα έγγραφα που χρειάζονται ώστε να αλλάξουν τα στοιχεία της Αδειας Κυκλοφορίας του κάθε αυτοκινήτου.
Ωστόσο σύμφωνα με το νόμο είναι δυνατή η τοποθέτηση νέου κινητήρα του οποίου η πραγματική ισχύ και ο κυλινδρισμός δε μπορεί να διαφέρει παρά μόνο μέχρι 25%, σε σχέση με τα μεγέθη του αρχικού κινητήρα. Αλλά αν ο προηγούμενος κινητήρας του μοντέλου που έχει κάποιος στην διάθεσή του είναι πολύ μικρότερος από 25% τότε βάσει πάλι της νομοθεσίας ο κυλινδρισμός και η πραγματική ισχύς του νέου κινητήρα θα πρέπει να προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής του αυτοκινήτου για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, ή να περιλαμβάνονται μέσα στα όρια κυλινδρισμού και πραγματικής ισχύος που προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής, για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου. Επίσης ο κινητήρας θα πρέπει να αντικατασταθεί σύμφωνα με έγγραφη συναίνεση του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπίας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής, όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, που τυχόν επηρεάζονται από το νέο κινητήρα, όπως πέδησης, ανάρτησης, αντιρρύπανσης κ.λ.π, εφόσον στην έγγραφη συναίνεση του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπίας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής, αναγράφονται τέτοιες προυποθέσεις.
Τι γίνεται στην πράξη
Οι Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω χρειάζεται να καταβάλλουν περισσότερα από 1.000 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα επιβληθεί από το 2014 ενώ παράλληλα θα πρέπει να καλύψουν και τα τεκμήρια διαβίωσης που κυμαίνονται πλέον σε απαγορευτικά επίπεδα για τους περισσότερους εξαιτίας της κατοχής κάποιου σπιτιού αλλά και από τη μεγάλη μείωση που παρατηρείται στα εισοδήματα τόσο των στελεχών επιχειρήσεων όσο και σε ελεύθερους επαγγελματίες.
Η αρχή έγινε από κάποιους αυτόνομους ιδιώτες οι οποίοι ακολουθώντας το γράμμα του νόμου και βέβαια επωφελούμενοι πως το μοντέλο τους κυκλοφορούσε και με μικρότερο κινητήρα προέβησαν στη νόμιμη αντικατάσταση του κινητήρα τους μειώνοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, μηδενίζοντας την έκτακτη εισφορά ενώ παράλληλα μείωσαν τα ασφάλιστρα αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.
Τα γνωστά κυκλώματα ενημερώθηκαν άμεσα για την εν λόγο εξέλιξη και από εκείνη τη στιγμή αναζητούσαν πελάτες με αυτοκίνητα 2 λίτρων και άνω ώστε να τους προτείνουν με το αζημίωτο βέβαια την αλλαγή του κινητήρα τους.
Η πρώτη ενέργεια των ιδιωτών είναι απολύτως νόμιμη και βέβαια κανείς δεν μπορεί να τους αγγίξει καθώς όλα έγιναν σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία.
Στην δεύτερη περίπτωση όμως οι τόσο οι κάτοχοι των ΙΧ όσο και οι υπεύθυνοι της αλλαγής του κινητήρα κάποιου αυτοκινήτου η οποία έγινε μόνο στα χαρτιά οι κυρώσεις που προβλέπονται είναι πολύ βαριές...
Ειδικές περιπτώσεις
Υπάρχουν βέβαια κάποιες περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχουν χαμηλότερου κυβισμού κινητήρες σε κάποια μοντέλα με αποτέλεσμα τα κυκλώματα να προβαίνουν σε αντικατάσταση κινητήρα άλλης εταιρείας κοινώς πατέντα οι οποίες είναι διαδεδομένες κυρίως στα οχήματα που προέρχονται από τον ΟΔΔΥ. Αλλωστε σε πάρα πολλές αγγελίες οχημάτων τα οποία προέρχονται από τον ΟΔΔΥ βλέπουμε πολύ μεγάλα τζιπ να τα κινούν ακόμη και κινητήρες 1.600 κ.εκ. ενώ από το εργοστάσιο τα συγκεκριμένα ΙΧ έβγαιναν με κινητήρες 2,5 λίτρων!
Μάλιστα στις αγγελίες αναγράφεται με έντονα γράμματα πως για Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλουν μόλις 250 ευρώ ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να καταβάλλουν περισσότερα από 800 ευρώ...
Οι κυρώσεις
Για την αντικατάσταση του κινητήρα παρέχεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος διάστημα 30 ημερών, να το δηλώσει στην αρμόδια Δ/νση Συγκοινωνιών, ώστε να γίνει ανάλογη τροποποίηση στην άδεια κυκλοφορίας. Διαφορετικά η παράβαση είναι σε βαθμό πταίσματος και προβλέπεται κράτηση 6 μήνες και πρόστιμο μέχρι 3.000 Ευρώ σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 4 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα. Η δήλωση γίνεται με την προσκόμιση ανάλογων παραστατικών στην Δ/νση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας που έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας. Όταν δεν υπάρχει αριθμός κινητήρα γίνεται ο κυβισμός και διαπιστώνεται η ισχύς του από υπαλλήλους της Δ/νσης Συγκοινωνιών.
Σε περίπτωση που παραποιείται ή αλλοιώνεται ο αριθμός του κινητήρα, ο κάτοχος του οχήματος τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 1 μηνός και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, που επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Η διαπίστωση γίνεται έπειτα από έλεγχο του αριθμού κινητήρα και ταυτοποίησή του από την άδεια κυκλοφορίας, προβλέπεται δε η ακινητοποίηση του οχήματος και η μεταφορά του στην αρμόδια Υπηρεσία. Για παραπέρα κυρώσεις αυτές επιβάλλονται από την Δ/νση Συγκοινωνιών.
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για αλλαγή κινητήρα
● Αίτηση - υπεύθυνη δήλωση (το παρόν έντυπο)
● Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
● Τιμολόγιο αγοράς κινητήρα ή δελτίο παροχής υπηρεσιών τοποθέτησης αυτού
● Παραστατικό καταβολής ισχύοντος τέλους αδείας οχήματος από τράπεζα συμβεβλημένη με την αρμόδια Ν.Α. (Το ποσό που πρέπει να καταβληθεί γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών)
● Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου-μηχανικού, στην οποία θα δηλώνονται τα πλήρη στοιχεία του νέου κινητήρα και θα αποτυπώνεται ο τύπος του και ο αριθμός πλαισίου σύμφωνα με την 20270/73 όπως ισχύει
● Πιστοποιητικό καυσαερίων το οποίο εκδίδεται από την Δ/νση ΚΤΕΟ-Ελληνικό (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.)
● Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου μηχανολόγου-μηχανικού και του υπευθύνου λειτουργίας συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων που λειτουργεί νόμιμα, στις εγκαταστάσεις του οποίου έγιναν οι σχετικές εργασίες. (Απαιτείται για διασκευή κινητήρων ή συστημάτων του αυτοκινήτου)
● Επιστολή του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπείας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής. Μπορεί να υποβληθεί η σχετική τεχνική μελέτη διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου - μηχανικού, με την οποία θα προσδιορίζονται τα συστήματα του αυτοκινήτου, που ενδέχεται να απαιτείται η αντικατάστασή των, εφόσον επηρεάζονται από το νέο κινητήρα και θα υπολογίζονται οι επί των αξόνων επιπτώσεις του νέου κινητήρα. (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.)