Σελίδες

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Τέλος εποχής για τα ταμεία στις εφορίες

Τέλος εποχής για τα ταμεία στις εφορίες

Πρώτη καταχώρηση: 02/01/2014 - 09:26
Τελευταία δημοσίευση: 02/01/2014 09:26Οικονομία
Τέλος εποχής για τα ταμεία στις εφορίες
Τέλος εποχής για τα ταμεία στις εφορίες
Θες να παντρευτείς; Πρέπει να στηθείς στο ταμείο της εφορίας για παράβολο. Θες να βγάλεις δίπλωμα οδήγησης; Το ίδιο. Να κάνεις μήνυση; Δεν μπορείς αν δεν περάσεις από την Εφορία για να πληρώσεις το παράβολο. Το ίδιο ισχύει σε 1.800 περιπτώσεις παραβόλων και χαρτοσήμων που εξοφλούνται στα ταμεία των εφοριών και από τα τέλη Ιανουαρίου μετακομίζουν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων.

Ο φορολογούμενος δεν θα χρειάζεται να στήνεται σε καμία ουρά αλλά με λίγα κλικ στην οθόνη του υπολογιστή, του τάμπλετ ή του κινητού τηλεφώνου θα επιλέγει το παράβολο που επιθυμεί και θα λαμβάνει στο email του έναν κωδικό με τον οποίο θα κάνει τη δουλειά του. Αντί για χαρτάκια, ουρές και ταλαιπωρία, με τον κωδικό θα πληρώνει στα γκισέ των τραπεζών, στα ΕΛΤΑ ή ακόμα καλύτερα ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως με την χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα και θα τελειώνει η ιστορία.

Κάπως έτσι, θα πέσουν τίτλοι τέλους στα ταμεία σε όλες τις Δ.Ο.Υ και περίπου 200 εφοριακοί οι οποίοι σήμερα απασχολούνται με την έκδοση παραβόλων θα μπορέσουν να ενισχύσουν τον ελεγκτικό μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών ή εν πάσει περιπτώσει να απασχοληθούν σε πιο παραγωγικές θέσεις εντός των Δ.Ο.Υ.



Το ηλεκτρονικό παράβολο τέθηκε σε πιλοτική εφαρμογή από τα μέσα του 2013 αλλά μόνο για τρία παράβολα που αφορούν το υπουργείο Μεταφορών: τα παράβολα αδειών οδήγησης, το χαρτόσημο άδειας οδηγού και την κάρτα ψηφιακού ταχογράφου. Τώρα, ο γενικός γραμματέας δημοσίων εσόδων Χάρης Θεοχάρης, επιδιώκει την επέκταση της εφαρμογής και στα 1.800 παράβολα.

Η εφαρμογή είναι απλή. Ο φορολογούμενος, είτε είναι πιστοποιημένος χρήστης του taxisnet είτε όχι, μπαίνει στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων και επιλέγει την εφαρμογή «e- παράβολο». Συμπληρώνοντας βασικά του στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο, τον ΑΦΜ, την ημερομηνία γέννησης και το email του και αφού επιλέξει τον τύπο του παραβόλου που επιθυμεί, θα λαμβάνει στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, μήνυμα με τον κωδικό εξόφλησης. Με αυτόν τον κωδικό, θα μπορεί να προσέλθει σε οποιαδήποτε τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ και να εξοφλήσει το παράβολο, ή αν είναι χρήστης ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών μπορεί να πληρώσει εκ αποστάσεως.

Με τα σημερινά δεδομένα, στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, με τη λήψη του κωδικού η εξόφληση γίνεται είτε στις τράπεζες είτε στα ΕΛΤΑ και σε δύο εργάσιμες ημέρες, το σύστημα ΔΙΑΣ που συγκεντρώνει όλες τις πληρωμές, ενημερώνει το σύστημα taxis ότι έγινε η πληρωμή. Τότε ο κωδικός που έχει λάβει στο email του ο φορολογούμενος ενεργοποιείται και στην υπηρεσία που απαιτεί την κατάθεση του παραβόλου, δεν δίνεται πια χαρτάκι αλλά αυτός ο κωδικός. Η υπηρεσία που απαιτεί το παράβολο, ελέγχει την εγκυρότητα του κωδικού από το σύστημα taxis ηλεκτρονικά σε λίγα δευτερόλεπτα και η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί.

Στην πλήρη εφαρμογή του μέτρου, έως το τέλος Ιανουαρίου, ο φορολογούμενος θα μπορεί να εξοφλεί το ηλεκτρονικό παράβολο απευθείας μέσω της ιστοσελίδας της ΓΓΠΣ με τη χρήση χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, ενεργοποιώντας απευθείας τον κωδικό του e-παραβόλου.
Για να κατέβουν ρολά στα ταμεία θα πρέπει παράλληλα να προχωρήσουν – όπως σχεδιάζεται επίσης έως τα τέλη Ιανουαρίου- οι σχεδιασμοί ώστε όλοι οι φόροι, ακόμα και οι πάσης φύσεως ληξιπρόθεσμες οφειλές (ορισμένες εκ των οποίων δεν εξοφλούνται σήμερα παρά μόνο στις Δ.Ο.Υ) να πληρώνονται στις τράπεζες και να προχωρήσει η αποσύνδεση υποβολής δήλωσης από την πληρωμή των φόρων.

Πηγή:euro2day.gr

«Πουλήστε, εξοφλήστε, τελειώσατε»: Τα νέα ήθη της εφορίας

Παρασκευή, 03 Ιανουαρίου 2014 10:46

«Πουλήστε, εξοφλήστε, τελειώσατε»: Τα νέα ήθη της εφορίας

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
«Πουλήστε, εξοφλήστε, τελειώσατε»: Τα νέα ήθη της εφορίας
Πολύ ευγενικά, το υπουργείο Οικονομικών με απόφαση που εξέδωσε πριν από λίγο, μας προτρέπει να …ρευστοποιήσουμε την ακίνητη περιουσία μας προκειμένου να αποπληρώσουμε τις οφειλές μας στην εφορία. Μάλιστα, η απόφαση περιγράφει και τη διαδικασία με την οποία μπορεί να συμβεί αυτό. Για να είναι βέβαιη η εφορία ότι θα εισπράξει το τίμημα από το πωληθέν ακίνητο, σε βάζει να υποβάλλεις αίτηση η οποία υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης.
Γράφει:  


Η διαδικασία δεν είναι υποχρεωτική. Ωστόσο -και αυτό δεν το αναφέρει η απόφαση καθώς τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται- όποιος δεν μπει στη διαδικασία πώλησης με ίδια πρωτοβουλία, κινδυνεύει πάντοτε με κατάσχεση. Και να υπενθυμίσουμε ότι έναντι των οφειλών στην εφορία, δεν υπάρχει καμία προστασία από τον πλειστηριασμό, όσο φτωχός και αν είναι ο οφειλέτης.

Τι ορίζει η απόφαση που εκδόθηκε πριν από λίγο;

1. Οφειλέτης ο οποίος βρίσκεται σε αδυναμία να καταβάλει φόρο, μπορεί να υποβάλει αίτηση πληρωμής αυτού, μερικώς ή ολικώς, με μεταβίβαση εξ επαχθούς αιτίας της πλήρους κυριότητας ακινήτου του σε τρίτο και ταυτόχρονη εκχώρηση στο Ελληνικό Δημόσιο μέρους ή του συνόλου του χρηματικού τιμήματος.

2. Στην αίτηση, η οποία υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, δηλώνονται το ύψος του τιμήματος καθώς και τα στοιχεία

α) του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί και του αγοραστή και

β) αυτά που αποδεικνύουν την οικονομική αδυναμία του οφειλέτη να καταβάλει το φόρο.

Μετά την υποβολή της αίτησης, και εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό από την εφορία, θα εκδοθεί είτε αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας προκειμένου να προχωρήσει η πώληση, είτε βεβαίωση οφειλής (σ.σ είναι νέο έγγραφο η έκδοση του οποίου προβλέπεται από τον κώδικα φορολογικών διαδικασιών). Τα έγγραφα αυτά, επέχουν θέση πράξης αποδοχής της αίτησης
Στο συμβόλαιο μεταβίβασης γίνεται υποχρεωτικά μνεία της εκχώρησης του τιμήματος στο Ελληνικό Δημόσιο καθώς και του αποδεικτικού ή της βεβαίωσης οφειλής, κατά περίπτωση, με τα οποία γίνεται αποδεκτή η εκχώρηση και αποδίδεται το τίμημα στο Ελληνικό Δημόσιο.

Με την απόδοση του παρακρατούμενου ποσού ο φόρος εξοφλείται μέχρι του ύψους του τιμήματος. Σε περίπτωση που υφίστανται και μη φορολογικές οφειλές κατά την απόδοση του τιμήματος πιστώνονται κατά προτεραιότητα οι υποχρεώσεις από φόρο.

Τέλος οι ουρές στις εφορίες με το e-παράβολο

ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΟΙΚ

Τέλος οι ουρές στις εφορίες με το e-παράβολο

Τέλος οι ουρές στις εφορίες με το e-παράβολο
Με τη νέα υπηρεσία του ΥΠΟΙΚ θα εκτελούνται ηλεκτρονικά περισσότερες από 1.800 περιπτώσεις υπηρεσιών που έστελναν τους πολίτες στις ουρές της εφορίας
Η ενεργοποίηση της υπηρεσίας «e-παράβολο» του υπουργείου Οικονομικών έρχεται να βάλει τέλος στις ατελείωτες ουρές στα ταμεία των εφοριών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, ηλεκτρονικοί κωδικοί θα αντικαταστήσουν από τα τέλη Ιανουαρίου 1.800 χαρτάκια παραβόλων.
Με την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, ο φορολογούμενος δε θα χρειάζεται να στήνεται σε καμία ουρά αλλά με λίγα κλικ στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου θα επιλέγει το παράβολο που επιθυμεί (γάμου, άδειας οδήγησης, μήνυσης, νομιμοποίησης αυθαιρέτων, ΚΤΕΟ ή οποιοδήποτε από τα 1.800 παράβολα και χαρτόσημα που ισχύουν σήμερα) και θα λαμβάνει στο e-mail του έναν κωδικό με τη χρήση του οποίου θα μπορεί να πληρώνει στα γκισέ των τραπεζών, στα ΕΛΤΑ ή ακόμα και εξ' αποστάσεως με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα.
Κάπως έτσι, λοιπόν, θα πέσουν τίτλοι τέλους στα ταμεία σε όλες τις Δ.Ο.Υ και περίπου 200 εφοριακοί, οι οποίοι σήμερα απασχολούνται με την έκδοση παραβόλων, θα μπορέσουν να ενισχύσουν τον ελεγκτικό μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών ή να απασχοληθούν σε πιο παραγωγικές θέσεις εντός των Δ.Ο.Υ.
Το ηλεκτρονικό παράβολο τέθηκε σε πιλοτική εφαρμογή από τα μέσα του 2013 αλλά μόνο για τρία παράβολα που αφορούν το υπουργείο Μεταφορών: τα παράβολα αδειών οδήγησης, το χαρτόσημο άδειας οδηγού και την κάρτα ψηφιακού ταχογράφου.

Το Taxis εκθέτει τα απόρρητα δεδομένα φορολογουμένων

Ηλεκτρονική Έκδοση 

Success story της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων

Το Taxis εκθέτει τα απόρρητα δεδομένα φορολογουμένων

Μετά την αναβάθμιση του συστήματος, χρήστες βλέπουν φουσκωμένα χρέη και έχουν πρόσβαση στους απόρρητους λογαριασμούς άλλων
Χωρίς καμία τάξη λειτουργεί το σύστημα Taxis, μετά την αναβάθμιση που έκανε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων χθες και σήμερα, προκαλώντας για ακόμα μια φορά «τρύπα» στην ασφάλεια των απόρρητων στοιχείων εκατομμυρίων φορολογούμενων.
Συγκεκριμένα, φορολογούμενοι που προσπάθησαν τις τελευταίες ώρες να μπουν στο σύστημα Taxis με σκοπό να ενημερωθούν για τις οφειλές τους στην εφορία, βρέθηκαν μπροστά σε μία ακόμα έκπληξη που τους επιφύλασσε το υπουργείο Οικονομικών. 
 
Όταν μπήκαν στη σελίδα που αναγράφονται οι οφειλές τους προς την εφορία, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς, είδαν ότι το ποσό ήταν πολλαπλάσιο των οφειλών που γνώριζαν ότι είχαν. Βλέποντας όμως αναλυτικά το λογαριασμό των οφειλών τους, διαπίστωσαν ότι η εφορία τους είχε χρεώσει με φόρους και τέλη που δεν ήταν δικά τους αλλά άλλων φορολογούμενων. 
 
Όποιοι γλύτωσαν το εγκεφαλικό εξαιτίας του φουσκωμένου λογαριασμού που εμφανίστηκε, συνεχίζοντας την περιήγηση στη σελίδα με τα προσωπικά-απόρρητα στοιχεία τους στο TAXIS, βρέθηκαν προ εκπλήξεως, καθώς διαπίστωσαν ότι όχι μόνο είχαν χρεωθεί με οφειλές άλλων φορολογούμενων αλλά είχαν πρόσβαση από την προσωπική τους σελίδα στο Taxis στα στοιχεία δύο ή ακόμα και τριών άλλων φορολογούμενων, με τους οποίους δεν είχαν καμία οικογενειακή ή επαγγελματική σχέση. 
 
Με λίγα λόγια, οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι είχαν πλήρη πρόσβαση στα απόρρητα στοιχεία άλλων οφειλετών, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε αλλαγές, παρεμβάσεις ακόμα και ρύθμιση χρεών, εκδίδοντας μέχρι και πιστοποιητικό οφειλής. 
 
Τέτοια φαινόμενα δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζονται στο Taxis, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει τεράστιο ζήτημα, με την ασφάλεια των προσωπικών φορολογικών στοιχείων εκατομμυρίων πολιτών.
 
Για παράδειγμα τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν ακόμα ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής και επικαιροποίησης του Ε9, χιλιάδες φορολογούμενοι διαπίστωσαν και τότε ότι το σύστημα τους έβαζε στη σελίδα άλλου ιδιοκτήτη. Μάλιστα και τότε όπως και τώρα, δεν έβλεπαν απλά την περιουσιακή κατάσταση άλλων, αλλά μπορούσαν να κάνουν αλλαγές των στοιχείων ή ακόμη και διαγραφές ακινήτων. 
 
Το αλαλούμ που έχει προκληθεί τότε με την κατάθεση του Ε9 είχε αναγκάσει το υπουργείο Οικονομικών να κάνει έκκληση στους φορολογουμένους να μην υποβάλουν τα στοιχεία τους εάν δεν αφορούν μεταβολές περιουσιακής κατάστασης, ώστε να μη φορτώνεται το σύστημα, περιμένοντας πρώτα να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των στοιχείων του Πίνακα 1 και μετά να μπουν να δηλώσουν αγροτεμάχια και ακίνητα εκτός σχεδίου. 
 

ΠΟΛ.1001/2.1.2014 Κατηγορίες υπόχρεων απεικόνισης συναλλαγών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄)

ΠΟΛ.1001/2.1.2014
Κατηγορίες υπόχρεων απεικόνισης συναλλαγών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄)

ΠΟΛ 1001/2014

(ΦΕΚ Β' 2/02-01-2014)

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 1809/1988 «Καθιέρωση Φορολογικών Μηχανισμών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 222 Α΄), όπως ισχύουν.

2. Την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών 1014655/185/0015/ΠΟΛ.1037/12.2.1992 (ΦΕΚ 128 Β΄) «Κατηγορίες επιτηδευματιών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988».

3. Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 07927 ΕΞ/19.9.2012 (ΦΕΚ 2574 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη».

4. Ότι, από 1.1.2014, με την κατάργηση των υποχρεώσεων τήρησης πρόσθετων βιβλίων και της θεώρησης φορολογικών στοιχείων, που προβλέπονται από τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ν. 4093/2012, υποπαράγραφος Ε1), επέρχονται ορισμένες διαφοροποιήσεις ως προς την έκδοση αποδείξεων λιανικών συναλλαγών, από συγκεκριμένες κατηγορίες υπόχρεων συναλλαγών και κρίνεται απαραίτητο να παρασχεθούν σ’ αυτές τις κατηγορίες επιτηδευματιών, οι αναγκαίες διευκολύνσεις στην άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.

5. Ότι, από την απόφαση αυτή, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Ορίζουμε τους υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ν. 4093/2012,  υποπαράγραφος Ε1) που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών ως εξής:

1. Οι παρακάτω κατηγορίες υπόχρεων απεικόνισης συναλλαγών δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών, ανεξάρτητα από την κατηγορία των βιβλίων που τηρούν και την μορφή του φορέα τους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα):

α) Ο εκμεταλλευτής χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, παιδικού σταθμού, κλινικής ή θεραπευτηρίου, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου στάθμευσης, καθώς και οι γιατροί και οδοντίατροι.

β) Ο εκμεταλλευτής θεαμάτων, ο πράκτορας κρατικών λαχείων, ΠΡΟΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συναφών, η επιχείρηση μεταφοράς προσώπων γενικά, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή ΤΑΞΙ.

γ) Ο κατά παραγγελία αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια, ο αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια που επιδιορθώνει ενδύματα και υφασμάτινα είδη, γενικώς, καθώς και ο εκμεταλλευτής ιαματικών πηγών του Ε.Ο.Τ.

δ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασκεί το επάγγελμα του κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου,άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού, εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου και λογοπεδικού, με εξαίρεση τις ανώνυμες εταιρείες, τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και τις ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες.

ε) Ο εκμεταλλευτής γεωργικών μηχανημάτων ή ελαιουργείου ή αλευρομύλου ή εργοστασίου αποφλοίωσης ρυζιού.

στ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασχολείται με την κατασκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου (όπως ξυλουργός, σιδηρουργός, υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κτίστης και γενικά όσοι ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες), καθώς και ο κατασκευαστής επιταφίων μνημείων (μαρμαρογλυφείων).

ζ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που διατηρεί κτηματομεσιτικό γραφείο, γραφείο τελετών, γραφείο συνοικεσίων, γραφείο διεκπεραίωσης εμπιστευτικών εργασιών, γραφείο ευρέσεως εργασίας.

η) Η επιχείρηση ημερήσιου και περιοδικού τύπου για την είσπραξη συνδρομών, ενοικίασης επιβατηγών αυτοκινήτων, έκδοσης κοινοχρήστων λογαριασμών πολυκατοικιών, καθαρισμού και απολύμανσης κατοικιών, επισκευής και συντήρησης ανελκυστήρων και λοιπών εγκαταστάσεων κατοικιών, η επιχείρηση μεταφοράς αγαθών.

Οι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών των ανωτέρω περιπτώσεων α΄ και δ΄ έως και η΄, δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την προϋπόθεση ότι, στις εκδιδόμενες αποδείξεις αναγράφουν και το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή χώρου στάθμευσης, που μπορεί να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του πελάτη.

2. Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών της παραγράφου 5 του άρθρου 7 του Κ.Φ.Α.Σ., καθώς και οι αποδείξεις που εκδίδονται εκτός της επαγγελματικής εγκατάστασης του υπόχρεου απεικόνισης συναλλαγών, εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικής ταμειακής
μηχανής, με εξαίρεση τους πωλητές (αγρότες – μεταπωλητές) σε λαϊκές αγορές.

3. Όσοι από τους πιο πάνω υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών, εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή διατηρούν μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση (κατάστημα), από την οποία πωλούν λιανικώς αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό (π.χ. ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, που πωλούν ηλεκτρολογικά ή υδραυλικά είδη) ή από την επαγγελματική τους εγκατάσταση ασκούν παράλληλα και άλλη δραστηριότητα για την οποία υπάρχει υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικής ταμειακής μηχανής (π.χ. ράπτης ή ράπτρια που πωλεί και έτοιμα ενδύματα ή εσώρουχα κ.λπ.), υποχρεούνται να εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, τουλάχιστον για τη δραστηριότητά τους αυτή, με τη χρήση φορολογικής ταμειακής μηχανής.

4. Η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών 1014655/185/ 0015/ΠΟΛ.1037/12.2.1992 (ΦΕΚ 128 Β΄) «Κατηγορίες επιτηδευματιών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988» καταργείται.

5. Η παρούσα απόφαση ισχύει από 1.1.2014 έως και 31.12.2014.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2013

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ

«Πράσινο» στην πώληση ακινήτων για την εξόφληση χρεών προς το Δημόσιο

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗ

«Πράσινο» στην πώληση ακινήτων για την εξόφληση χρεών προς το Δημόσιο

«Πράσινο» στην πώληση ακινήτων για την εξόφληση χρεών προς το Δημόσιο
«Πράσινο» στην πώληση ακινήτων για την εξόφληση χρεών προς το Δημόσιο δίνει εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρη, η οποία περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο φορολογούμενοι που διαθέτουν ακίνητη περιουσία θα μπορούν να εξοφλούν την εφορία με μεταβίβαση σε τρίτο πρόσωπο ακινήτου τους και την εκχώρηση του τιμήματος στο Δημόσιο.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οφειλέτης ο οποίος βρίσκεται σε αδυναμία να καταβάλει φόρο, μπορεί να υποβάλει αίτηση πληρωμής του φόρου, μερικώς ή ολικώς, με μεταβίβαση «εξ επαχθούς αιτίας» της πλήρους κυριότητας ακινήτου του σε τρίτο και ταυτόχρονη εκχώρηση στο Δημόσιο μέρους ή του συνόλου του χρηματικού τιμήματος.
Στην αίτηση που θα επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης θα δηλώνονται το ύψος του τιμήματος καθώς και τα στοιχεία του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί και του αγοραστή και αυτά που αποδεικνύουν την οικονομική αδυναμία του οφειλέτη να καταβάλει το φόρο. Θα μπορεί δε να εκδοθεί αποδεικτικό ενημερότητας ή βεβαίωση οφειλής που θα επέχουν θέση πράξης αποδοχής της αίτησης.
Στο συμβόλαιο μεταβίβασης του ακινήτου θα γίνεται υποχρεωτικά μνεία της εκχώρησης του τιμήματος στο Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και του αποδεικτικού ή της βεβαίωσης οφειλής, κατά περίπτωση, με τα οποία γίνεται αποδεκτή η εκχώρηση και αποδίδεται το τίμημα στο Δημόσιο.
Με την απόδοση του παρακρατούμενου ποσού ο φόρος θα εξοφλείται μέχρι του ύψους του τιμήματος. Σε περίπτωση που υφίστανται και μη φορολογικές οφειλές κατά την απόδοση του τιμήματος πιστώνονται κατά προτεραιότητα οι υποχρεώσεις από φόρο.

Ποια επαγγέλματα δεν υποχρεούνται στην τήρηση φορολογικής ταμειακής μηχανής

ΑΠΟ 1/1/2014

Ποια επαγγέλματα δεν υποχρεούνται στην τήρηση φορολογικής ταμειακής μηχανής

Ποια επαγγέλματα δεν υποχρεούνται στην τήρηση φορολογικής ταμειακής μηχανής
Δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών στην οποία προσδιορίζονται τα επαγγέλματα που δεν είναι υπόχρεοι στην τήρηση φορολογικής ταμειακής μηχανής από 1.1.2014.
Τα επαγγέλματα αυτά είναι τα ακόλουθα:
α) Ο εκμεταλλευτής χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, παιδικού σταθμού, κλινικής ή θεραπευτηρίου, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου στάθμευσης, καθώς και οι γιατροί και οδοντίατροι.
β) Ο εκμεταλλευτής θεαμάτων, ο πράκτορας κρατικών λαχείων, ΠΡΟΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συναφών, η επιχείρηση μεταφοράς προσώπων γενικά, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή ΤΑΞΙ.
γ) Ο κατά παραγγελία αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια, ο αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια που επιδιορθώνει ενδύματα και υφασμάτινα είδη, γενικώς, καθώς και ο εκμεταλλευτής ιαματικών πηγών του Ε.Ο.Τ.
δ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασκεί το επάγγελμα του κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου,άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού, εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου και λογοπεδικού, με εξαίρεση τις ανώνυμες εταιρείες, τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και τις ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες.
ε) Ο εκμεταλλευτής γεωργικών μηχανημάτων ή ελαιουργείου ή αλευρομύλου ή εργοστασίου αποφλοίωσης ρυζιού.
στ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασχολείται με την κατασκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου (όπως ξυλουργός, σιδηρουργός, υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κτίστης και γενικά όσοι ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες), καθώς και ο κατασκευαστής επιταφίων μνημείων (μαρμαρογλυφείων).
ζ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που διατηρεί κτηματομεσιτικό γραφείο, γραφείο τελετών, γραφείο συνοικεσίων, γραφείο διεκπεραίωσης εμπιστευτικών εργασιών, γραφείο ευρέσεως εργασίας.
η) Η επιχείρηση ημερήσιου και περιοδικού τύπου για την είσπραξη συνδρομών, ενοικίασης επιβατηγών αυτοκινήτων, έκδοσης κοινοχρήστων λογαριασμών πολυκατοικιών, καθαρισμού και απολύμανσης κατοικιών, επισκευής και συντήρησης ανελκυστήρων και λοιπών εγκαταστάσεων κατοικιών, η επιχείρηση μεταφοράς αγαθών.
Οι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών των περιπτώσεων α΄ και δ΄ έως και η΄, δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την προϋπόθεση ότι, στις εκδιδόμενες αποδείξεις αναγράφουν και το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή χώρου στάθμευσης, που μπορεί να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του πελάτη.
Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι όσοι από τους πιο πάνω υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών, εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή διατηρούν μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση (κατάστημα), από την οποία πωλούν λιανικώς αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό (π.χ. ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, που πωλούν ηλεκτρολογικά ή υδραυλικά είδη) ή από την επαγγελματική τους εγκατάσταση ασκούν παράλληλα και άλλη δραστηριότητα για την οποία υπάρχει υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικής ταμειακής μηχανής (π.χ. ράπτης ή ράπτρια που πωλεί και έτοιμα ενδύματα ή εσώρουχα κ.λπ.), υποχρεούνται να εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, τουλάχιστον για τη δραστηριότητά τους αυτή, με τη χρήση φορολογικής ταμειακής μηχανής.


Πηγή: ΑΠΕ

Ειδοποίηση 30 ημερών πριν την κατάσχεση για ληξιπρόθεσμες οφειλές

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗ

Ειδοποίηση 30 ημερών πριν την κατάσχεση για ληξιπρόθεσμες οφειλές

Ειδοποίηση 30 ημερών πριν την κατάσχεση για ληξιπρόθεσμες οφειλές
Οι φορολογικές αρχές θα στέλνουν ειδοποιητήρια στους οφειλέτες ληξιπρόθεσμων χρεών προς το δημόσιο σε όλες τις περιπτώσεις εκτός από αυτές που αφορούν την κατάσχεση χρημάτων από λογαριασμούς ή εις χείρας τρίτων.
Αυτό προβλέπεται σε εγκύκλιο του γενικού γραμματέα εσόδων Χάρη Θεοχάρη, στην οποία διευκρινίζεται ότι εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της κατάσχεσης, οι φορολογικές αρχές θα μπορούν να προχωρούν σε κατάσχεση ή σε άλλα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης.
Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη αυξηθεί το ακατάσχετο όριο από μισθούς και συντάξεις από τα 1.000 στα 1.500 ευρώ, καθώς και η μη επιβολή κατασχέσεων για οφειλές έως 500 ευρώ.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του γενικου γραμματέα εσόδων η «ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ - ΥΠΕΡΗΜΕΡΙΑΣ» θα έχει τα ακόλουθα στοιχεία:
α) το ονοματεπώνυμο ή επωνυμία και τα στοιχεία του υπόχρεου,
β) ο Α.Φ.Μ. του υπόχρεου, εφόσον έχει εκδοθεί,
γ) η ημερομηνία έκδοσης της ειδοποίησης καθώς και παραπομπές στους αντίστοιχους εκτελεστούς τίτλους, συμπεριλαμβανομένων σχετικών προθεσμιών ημερομηνιών καταβολής και αριθμού δόσεων,
δ) το είδος και το ποσό των οφειλόμενων φόρων, των τόκων, των προστίμων, και η φορολογική περίοδος ή περίοδοι ή οι φορολογικές υποθέσεις που αφορούν αυτά, με εξαίρεση αυτά για τα οποία ισχύει νόμιμη ή δικαστική αναστολή πληρωμής,
ε) η εντολή καταβολής των ποσών αυτών,
στ) ο τρόπος πληρωμής των ανωτέρω,
ζ) ο όρος ότι οι τόκοι συνεχίζουν να υπολογίζονται μέχρι την τελική εξόφληση της οφειλής,
η) ο όρος ότι εφόσον ο φορολογούμενος δεν προβεί σε εξόφληση εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της ατομικής ειδοποίησης, η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε διαδικασία αναγκαστικής είσπραξης των ποσών που αναφέρονται σε αυτή, εκτός εάν ο φορολογούμενος υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών του εντός τριάντα (30) ημερών.
Στην περίπτωση απώλειας προγράμματος ρύθμισης οφειλών για τη λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης δεν απαιτείται η αποστολή ατομικής ειδοποίησης.

Πηγή: ΑΠΕ

Ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με ελάχιστη δόση 15 ευρώ και μέχρι 24 μήνες

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με ελάχιστη δόση 15 ευρώ και μέχρι 24 μήνες

Ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με ελάχιστη δόση 15 ευρώ και μέχρι 24 μήνες
Σε 12 έως 24 δόσεις και με ελάχιστη μηνιαία δόση 15 ευρώ θα μπορούν να ρυθμίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο, από 1ης Ιανουαρίου, σύμφωνα με απόφαση του γενικού γραμματέα εσόδων Χάρη Θεοχάρη.
Στην απόφαση προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι οι αιτήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλονται ηλεκτρονικά όπου αυτό υποστηρίζεται τεχνικά, ενώ η πρώτη δόση καταβάλλεται τρεις μέρες μετά την υποβολή της αίτησης.
Στην απόφαση, μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα ακόλουθα:
Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων στις Φορολογικές Αρχές ληξιπρόθεσμων, έως την ημερομηνία της αίτησης, οφειλών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο, με αναστολή είσπραξης ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπροθέσμων οφειλών. Στις οφειλές αυτές συγκαταλέγονται και οι τυχόν συμβεβαιωμένες υπέρ νομικών προσώπων και τρίτων καθώς και υπέρ του αλλοδαπού Δημοσίου στο πλαίσιο της αμοιβαίας συνδρομής, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά.
Στη ρύθμιση δύνανται να υπαχθούν μετά από επιλογή του φορολογούμενου:
α)ο ι βεβαιωμένες οφειλές που τελούν σε αναστολή είσπραξης,
β) οι μη ληξιπρόθεσμες έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση οφειλές.
Για την υπαγωγή στη ρύθμιση απαιτείται η υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, εκκαθαριστικών δηλώσεων φόρου προστιθέμενης αξίας της τελευταίας πενταετίας, καθώς και των περιοδικών δηλώσεων (ΦΠΑ) που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής και που η προθεσμία υποβολής τους έχει λήξει ένα μήνα πριν την ημερομηνία αίτησης.
Η ρύθμιση χορηγείται άπαξ ανά οφειλέτη και για τις ως άνω οφειλές για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής.
Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής για όσες περιπτώσεις αυτό υποστηρίζεται τεχνικά. Εξαιρετικά και στις περιπτώσεις που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης ή απαιτούνται για την αξιολόγηση της αίτησης επιπλέον στοιχεία, πέραν αυτών που δύνανται να καταχωρηθούν ηλεκτρονικά, η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.
Η ρύθμιση ισχύει με την καταβολή της πρώτης δόσης, η οποία διενεργείται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή. Μόνη η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση δε συνεπάγεται την υπαγωγή του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης, εάν δεν καταβληθεί η πρώτη δόση εντός της οριζόμενης προθεσμίας.
Κάθε αποδεικτικό στοιχείο ή έγγραφο απαραίτητο για την υπαγωγή στη ρύθμιση προσκομίζεται ή αποστέλλεται στην αρμόδια για την είσπραξη της οφειλής υπηρεσία ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή εντός μηνός από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, τα οποία αξιολογούνται ελευθέρως. Η αρμόδια για την έγκριση του προγράμματος ρύθμισης υπηρεσία μπορεί να ζητά περαιτέρω πληροφορίες, στοιχεία ή έγγραφα καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Η καταβολή των δόσεων διενεργείται με ευθύνη του οφειλέτη στους φορείς είσπραξης, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του φορολογούμενου, όπως αυτοί ορίζονται στις οικείες κατ' εξουσιοδότηση της κείμενης νομοθεσίας αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ή του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, με τη χρήση μοναδικού κωδικού, ο οποίος ονομάζεται «Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (Τ.Ρ.Ο.)» και αντιστοιχεί σε κάθε απόφαση ρύθμισης.
Αρμόδιος για την έγκριση της ρύθμισης, την εξέταση των δικαιολογητικών, την παρακολούθηση, την τήρηση των όρων, τη διαπίστωση της απώλειας και κάθε άλλη αναγκαία διαδικασία, ορίζεται ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ ή της Υπηρεσίας, που είναι αρμόδια για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής. Στην περίπτωση συνολικής βασικής βεβαιωμένης οφειλής ανά οφειλέτη άνω του ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (1.500.000,00Euro), αρμόδια ορίζεται η Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης.
Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης ορίζεται σε δεκαπέντε (15) ευρώ. Στο ίδιο πρόγραμμα ρύθμισης είναι δυνατόν να υπάγονται οφειλές για τις οποίες χορηγούνται μέχρι 12 δόσεις και οφειλές για τις οποίες χορηγούνται άνω των 12 και μέχρι 24 δόσεις κατά περίπτωση. Στην περίπτωση αυτή, ρυθμίζονται κατά προτεραιότητα αυτές για τις οποίες χορηγούνται άνω των 12 δόσεων.
Πηγή: ΑΠΕ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ Μ «Πάγωσαν» οι μεταβιβάσεις των ΙΧ!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ Μ

«Πάγωσαν» οι μεταβιβάσεις των ΙΧ!

«Πάγωσαν» οι μεταβιβάσεις των ΙΧ!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Με τη χρήση μια εγκυκλίου που απεστάλη στις εφορίες όλης της χώρας τον Ιούλιο του 2013 «πάγωσαν» όλες οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων στα οποία έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας.
Ο λόγος βέβαια αποστολής της εγκυκλίου δεν είχε να κάνει με τις μεταβιβάσεις αλλά με τις πινακίδες Μ που εκδίδουν οι εφορίες και επιτρέπουν στους κατόχους των ΙΧ που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους έναντι 4 ευρώ ημερησίως να κυκλοφορούν τα οχήματά τους για 2 ημέρες κάθε μήνα με την αιτιολογία της επίδειξης, συντήρησης ή επισκευής.
Ωστόσο η μεγάλη προσέλευση ιδιοκτητών αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας δημιούργησε έντονο πρόβλημα στις εφορίες με αποτέλεσμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών να αποστείλουν την συγκεκριμένη εγκύκλιο στις 29 Ιουλίου 2013 στην οποία αναγράφεται χαρακτηριστικά πως για να κάνει κάποιος χρήσης των πινακίδων Μ θα πρέπει να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο από το οποίο να προκύπτει ότι το εν λόγω όχημα είναι ασφαλισμένο κατά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα κυκλοφορήσει!
Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών όμως δεν είχαν υπολογίσει τις εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που έχουν στις εκθέσεις τους έμποροι, εισαγωγείς αυτοκινήτων αλλά και ιδιώτες καταναλωτές με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν μεταβιβάσεις αυτοκινήτων που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας τους...
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην «Η» σχετικά με το «πάγωμα» των μεταβιβάσεων τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Το 2014 ξεκίνησε με τεράστια προβλήματα για ένα κλάδο που πραγματικά έχει βιώσει τα χειρότερα την τελευταία 5ετία. Ειδικότερα όλοι οι έμποροι αυτοκινήτων που προσπάθησαν να κάνουν κάποια μεταβίβαση σε όχημα που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας τους δεν κατέστη εφικτό καθώς στις εφορίες ζητούν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος που έχουν ακινητοποιημένο στα καταστήματά τους. Μάλιστα για να πραγματοποιηθεί μια μεταβίβαση οι εφοριακοί ζητούν όχι το προσωρινό σήμα ασφάλισης αλλά το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για να προβούν αρχικά σε άρση της ακινησίας και κατόπιν να συνεχίσουν την διαδικασία της μεταβίβασης. Οι εφοριακοί μάλλον δεν γνωρίζουν πως για να ασφαλιστεί ένα όχημα θα πρέπει να προσκομιστεί η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος που από τη στιγμή που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες βρίσκεται στην εκάστοτε εφορία. Μέχρι πρότινος οι εφορίες πραγματοποιούσαν την άρση ακινησίας χωρίς να ζητούν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και αφού γινόταν η μεταβίβαση το όχημα έφευγε από τα καταστήματα των εμπόρων ασφαλισμένο έστω και με προσωρινό σήμα, στο όνομα του νέου ιδιοκτήτη. Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για να εκδοθεί χρειάζεται τουλάχιστον 1 μήνα και δεν είναι δυνατόν να «παγώσουν» όλες οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες καθώς βάσει της εγκυκλίου θα πρέπει να το ασφαλίζει πρώτα ο έμπορος και μετά να το ασφαλίζει ο νέος ιδιοκτήτης. Αλλωστε όλοι έμποροι έχουν πινακίδες ΔΟΚ που είναι ασφαλισμένες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για οχήματα που έχουν πινακίδες. Το μόνο που έχει καταφέρει η εγκύκλιος είναι να παγώσει εντελώς την αγορά αυτοκινήτου και κατ' επέκταση τα δημόσια έσοδα.».
Δυσοίωνο το μέλλον των πινακίδων Μ
Μετά το μπάχαλο που έχει προκληθεί στις εφορίες από την προσέλευση ιδιωτών καταναλωτών για την προμήθεια πινακίδων Μ και το πάγωμα της αγοράς αυτοκινήτου έπεσε στο τραπέζι η πρόταση κατάργησης των πινακίδων Μ από τις εφορίες για συντήρηση, επισκευή ή επίδειξη και θα δίδονται μόνο για την περίπτωση μεταφοράς του οχήματος σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης δηλαδή για να αποσυρθεί ή να διαγραφεί.
Από την άλλη μεριά η απαίτηση προσκόμισης ασφαλιστήριου συμβολαίου για την έκδοση πινακίδων Μ κάνει την προμήθειά τους εξαιρετικά δύσκολη καθώς η έκδοση του συμβολαίου χρειάζεται τουλάχιστον 1 μήνα για να εκδοθεί και χρειάζεται οπωσδήποτε η προσκόμιση στην ασφαλιστική του αντίγραφου της Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.
Οπότε με αυτό τον τρόπο περιορίζεται πάρα πολύ η χρήση των πινακίδων Μ από τους ιδιοκτήτες που μπορούσαν να κινήσουν έστω και για 2 ημέρες το μήνα το ακινητοποιημένο όχημά τους με κόστος μόλις 4 ευρώ την ημέρα...

Αρχίζουν οι κατασχέσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗ

Αρχίζουν οι κατασχέσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη

Αρχίζουν οι κατασχέσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη
Εγκύκλιο με την οποία διευκρινίζεται πως δίνεται διορία τριάντα ημερών για την τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε όσους έχουν χρέη προς το Δημόσιο, πριν προχωρήσει σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, έδωσε το Υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του γ.γ. Δημοσίων Εσόδων, Χ. Θεοχάρη, σε περίπτωση μη καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών κοινοποιείται στον οφειλέτη ή στο συνυπόχρεο πρόσωπο, ατομική ειδοποίηση καταβολής οφειλής – υπερημερίας για τις καθυστερούμενες οφειλές πριν από τη διενέργεια οποιασδήποτε πράξης εκτέλεσης, πλην της κατάσχεσης χρημάτων ή απαιτήσεων στα χέρια του φορολογούμενου ή τρίτου.
Σε περίπτωση μη καταβολής των καθυστερούμενων οφειλών ή μη υπαγωγής αυτών σε πρόγραμμα ρύθμισης εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής η φορολογική διοίκηση θα προβαίνει στη λήψη κάθε αναγκαστικού μέτρου είσπραξης.
Σε περίπτωση απώλειας προγράμματος ρύθμισης οφειλών, για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης δεν θα απαιτείται κοινοποίηση ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής.
Στην ατομική ειδοποίηση θα αναγράφονται το ονοματεπώνυμο ή επωνυμία και τα στοιχεία του υπόχρεου, ο ΑΦΜ του υπόχρεου, εφόσον έχει εκδοθεί, η ημερομηνία έκδοσης της ειδοποίησης καθώς και παραπομπές στους αντίστοιχους εκτελεστούς τίτλους, συμπεριλαμβανομένων σχετικών προθεσμιών ημερομηνιών καταβολής και αριθμού δόσεων, το είδος και το ποσό των οφειλόμενων φόρων, των τόκων, των προστίμων, και η φορολογική περίοδος ή περίοδοι ή οι φορολογικές υποθέσεις που αφορούν αυτά, με εξαίρεση αυτά για τα οποία ισχύει νόμιμη ή δικαστική αναστολή πληρωμής, η εντολή καταβολής των ποσών αυτών, ο τρόπος πληρωμής των ανωτέρω οφειλών, κ.α.
Στην εγκύκλιο αναφέρεται πως στην ατομική ειδοποίηση θα ξεκαθαρίζεται πως οι τόκοι θα συνεχίζουν να υπολογίζονται μέχρι την τελική εξόφληση της οφειλής, αλλά και ότι εφόσον ο φορολογούμενος δεν προβεί σε εξόφληση εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της ατομικής ειδοποίησης, η φορολογική διοίκηση μπορεί να προβεί σε διαδικασία αναγκαστικής είσπραξης των ποσών.
Το πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών
Η εγκύκλιος του κ. Θεοχάρη παρέχει οδηγίες για τις οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση, για τις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλονται για την υπαγωγή, για την καταβολή των δόσεων, κ.α.
Όπως τονίζεται, στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων στις φορολογικές αρχές ληξιπρόθεσμων, έως την ημερομηνία της αίτησης, οφειλών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή είσπραξης ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Στη ρύθμιση δύνανται να υπαχθούν μετά από επιλογή του φορολογούμενου οι βεβαιωμένες οφειλές που τελούν σε αναστολή είσπραξης, αλλά και οι μη ληξιπρόθεσμες έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση οφειλές.
Για την υπαγωγή στη ρύθμιση απαιτείται η υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, εκκαθαριστικών δηλώσεων φόρου προστιθέμενης αξίας της τελευταίας πενταετίας, των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής και που η προθεσμία υποβολής τους έχει λήξει ένα μήνα πριν την ημερομηνία αίτησης.
Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής για όσες περιπτώσεις αυτό υποστηρίζεται τεχνικά.
Εξαιρετικά και στις περιπτώσεις που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης ή απαιτούνται για την αξιολόγηση της αίτησης επιπλέον στοιχεία, πέραν αυτών που δύνανται να καταχωρηθούν ηλεκτρονικά, η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.
Ρύθμιση με την πρώτη δόση
Η ρύθμιση ισχύει με την καταβολή της πρώτης δόσης, η οποία διενεργείται εντός τριών εργασίμων ημερών από την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή.
Μόνη η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση δε συνεπάγεται την υπαγωγή του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης, εάν δεν καταβληθεί η πρώτη δόση εντός της οριζόμενης προθεσμίας. Η καταβολή των δόσεων διενεργείται με ευθύνη του οφειλέτη στους φορείς είσπραξης, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του φορολογούμενου.
Η ρύθμιση χορηγείται άπαξ ανά οφειλέτη και για τις ως άνω οφειλές για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ορίζεται σε 15 ευρώ.
Πρόγραμμα για ένα έτος με δυνατότητα παράτασης
Σημειώνεται πως το άρθρο 43 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας προβλέπει πως βάσει αιτήματος του φορολογούμενου πριν τη λήξη της προθεσμίας καταβολής φόρου, η φορολογική διοίκηση μπορεί να συμφωνεί πρόγραμμα ρύθμισης των φορολογικών οφειλών, εάν ο φορολογούμενος μπορεί να αιτιολογήσει ότι αντιμετωπίζει οικονομική δυσχέρεια και ότι έχει τη δυνατότητα συμμόρφωσης με το πρόγραμμα ρύθμισης.
Το πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα έτος, αλλά κατ' εξαίρεση μπορεί να παρατείνεται σε έως δύο έτη για εφάπαξ φόρους. Οι δε φορολογικές οφειλές που εντάσσονται σε πρόγραμμα ρύθμισης δεν αντιμετωπίζονται ως ληξιπρόθεσμες.

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΛ Α 1198414 ΕΞ 30.12.2013 Τύπος της έκθεσης ελέγχου

Συνημμένα

Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΛ Α 1198414 ΕΞ 30.12.2013
Τύπος της έκθεσης ελέγχου
Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΛ Α 1198414 ΕΞ 30.12.2013

(ΦΕΚ Β' 3367/31-12-2013)

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 37 του ν. 4174/2013 (Φ.Ε.Κ.170 Α΄) «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις».

2. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

1. Ο τύπος της έκθεσης ελέγχου θα έχει τη μορφή του συνημμένου υποδείγματος.

2, Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 30 Δεκεμβρίου 2013

Ο Γενικός Γραμματέας
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Συνημμένα

- EKTHESI_ELEGXOU.pdf