Σελίδες

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Μέχρι 7 Φεβρουαρίου οι 102 δόσεις για τα αυθαίρετα

ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ

Μέχρι 7 Φεβρουαρίου οι 102 δόσεις για τα αυθαίρετα

Μέχρι 7 Φεβρουαρίου οι 102 δόσεις για τα αυθαίρετα
Tην επόμενη εβδομάδα, και συγκεκριμένα την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014, λήγουν οι προθεσμίες υπαγωγής στο νέο νόμο 4178/2013 για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων όσων έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του προηγούμενου νόμου 4014/2011 και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή έχουν πληρώσει μόνο παράβολο, ενώ η ίδια μέρα έχει τεθεί ως καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση, για την ωφέλεια των 102 μηνιαίων -ή 17 εξαμηνιαίων δόσεων- καθώς από τις 8/2/2014 και μετά, οι ενδιαφερόμενοι περνούν στην επόμενη κατηγορία, δηλαδή σε 84 μηνιαίες ή 14 εξαμηνιαίες δόσεις.
«Όσοι σπεύσουν να το δηλώσουν, θα ωφεληθούν από πολλές δόσεις στην αποπληρωμή του προστίμου. Όσο νωρίτερα δηλώσουν οι πολίτες κάποιο αυθαίρετό τους, τόσο περισσότερο χρονικό διάστημα θα έχουν για να αποπληρώσουν το αναλογούν πρόστιμο. Διάστημα που φτάνει σχεδόν τα εννέα χρόνια», δήλωσε σχετικά με το θέμα ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σταύρος Καλαφάτης και προσέθεσε πως «η Πολιτεία έχει πλέον τη βούληση και τα εργαλεία για να εντοπίσει τα αυθαίρετα κτίσματα και να σταματήσει την πρακτική της αυθαίρετης δόμησης».
Επιπλέον, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό ΠΕΚΑ, προβλέπονται εκπτώσεις, που φτάνουν μέχρι το 85%, ειδικά για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις προθεσμίες, σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, ισχύουν συγκεκριμένα τα εξής:
Για όσους έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του νόμου 4014/2011 και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή έχουν πληρώσει μόνο παράβολο μεταφέρονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του νέου νόμου 4178/2013 μέχρι τις 7/8/2014, ενώ από 'κει και πέρα, η ένταξή τους γίνεται εξαρχής και όχι με μεταφορά δήλωσης από το 4014/2013, χάνοντας όχι μόνο το προνόμιο των περισσοτέρων δόσεων, αλλά με την υποχρέωση πληρωμής και νέου παραβόλου.
Σε όσους κάνουν νέα δήλωση αυθαιρέτου ή κτιρίου με αυθαιρεσία έως και 7/2/2014, παρέχονται οι εξής τρόποι εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου:
-Σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης, έκπτωση 20%, με προθεσμία καταβολής έως και την 10/2/2014.
-Σε περίπτωση εξόφλησης του 30%, έκπτωση 10%, με προθεσμία καταβολής έως και την 10/2/2014, ενώ οι επόμενες προς εξόφληση δόσεις δύναται να είναι μηνιαίες ή τριμηνιαίες.
-Για 102 μηνιαίες δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης 50 ευρώ, προθεσμία καταβολής των πρώτων 6 δόσεων έως και την 10/2/2014.
-Για 17 εξαμηνιαίες δόσεις με ελάχιστο ποσό δόσης 300 ευρώ, προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης έως και την 10/2/2014
Για όσους έχουν ήδη ενταχθεί στο νόμο 4014/2011, κατά την μεταφορά των στοιχείων των δηλώσεων στο νόμο 4178/2013 ισχύουν οι εξής τρόποι πληρωμών:
-Για εφάπαξ πληρωμή χωρίς έκπτωση, ή για μηνιαίες δόσεις με τον 4014, με το νέο τρόπο εξόφλησης με το νέο νόμο δίνεται η δυνατότητα μηνιαίων δόσεων με ελάχιστο ποσό τα 50 ευρώ, ενώ οι τριμηνιαίες δόσεις στον παλιό νόμο, αντίστοιχα μπορούν να μετατραπούν σε εξαμηνιαίες, με ελάχιστο ποσό τα 300 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ

Η εφορία θα υπολογίζει τον φόρο υπεραξίας των ακινήτων

Η εφορία θα υπολογίζει τον φόρο υπεραξίας των ακινήτων


Από την εφορία και όχι από τους συμβολαιογράφους θα υπολογίζεται τελικά ο φόρος υπεραξίας των ακινήτων.

Πριν από την υπογραφή των συμβολαίων οι φορολογούμενοι - πωλητές των ακινήτων θα περνούν πρώτα από την εφορία τους, προκειμένου να υποβάλουν τη δήλωση του φόρου υπεραξίας. Η εφορία θα ελέγχει τη δήλωση, θα βεβαιώνει τον φόρο υπεραξίας που προκύπτει και στη συνέχεια θα εκδίδεται η Ταυτότητα Οφειλής, με το ποσό του φόρου που θα πρέπει να καταβάλει ο πωλητής του ακινήτου. Ο συμβολαιογράφος μετά τη σύνταξη του συμβολαίου θα παρακρατεί το φόρο υπεραξίας και θα τον αποδίδει στο Δημόσιο. Δηλαδή, θα είναι υπεύθυνος μόνο για την παρακράτηση και απόδοση του φόρου υπεραξίας.

Στη λύση αυτή κατέληξε η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών μετά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις που είχε τις τελευταίες ημέρες με τους συμβολαιογράφους, προκειμένου να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα που έχουν ανακύψει με την επιβολή του φόρου υπεραξίας. Σήμερα οι αγοραπωλησίες ακινήτων έχουν «παγώσει» σε όλη τη χώρα, καθώς οι συμβολαιογράφοι απέχουν από τη σύνταξη σχετικών συμβολαίων μέχρι το υπουργείο Οικονομικών να ξεκαθαρίσει το νέο φορολογικό καθεστώς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργική απόφαση με την οποία ο συμβολαιογράφος θα είναι υπεύθυνος μόνο για την παρακράτηση και απόδοση του φόρου υπεραξίας αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες. Επίσης θα εκδοθεί και δεύτερη υπουργική απόφαση, η οποία θα καθορίζει τον τρόπο υπολογισμού της τιμής κτήσης σε ειδικές περιπτώσεις, με στόχο ο προσδιορισμός της να γίνεται με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων και τιμών.

Με την έκδοση των δυο υπουργικών αποφάσεων εκτιμάται ότι θα δοθούν απαντήσεις στα περισσότερα προβλήματα που εντοπίζονται στην εφαρμογή του φόρου υπεραξίας και συγκεκριμένα στον προσδιορισμό της αξίας κτήσης των ακινήτων και ειδικά των περιπτώσεων που αφορούν: τις πωλήσεις ακινήτων από αντιπαροχή, τα δομημένα ακίνητα, τα ακίνητα που αποκτήθηκαν μέσω χρησικτησίας. Σημειώνεται ότι ο φόρος υπεραξίας επιβάλλεται στη διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και την τιμή πώλησης του ακινήτου.

Πηγή: Ημερησία

Επίδομα ανεργίας σε ελεύθερους επαγγελματίες

Επίδομα ανεργίας σε ελεύθερους επαγγελματίες

     
Επεκτείνει την καταβολή του επιδόματος ανεργίας ο Γ. Βρούτσης και σε όσους ανέργους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Με βάση την υπουργική απόφαση που υπεγράφη, το επίδομα ανεργίας των 360 ευρώ επεκτείνεται και στους συνεπείς οφειλέτες των ταμείων που έχουν ρυθμίσει και καταβάλλουν τη δόση τους. Σύμφωνα με πληροφορίες δε, η συγκεκριμένη κατηγορία αριθμεί περί τους 40.000 ανθρώπους. Με βάση τις σχετικές αποφάσεις τίθενται 7 προϋποθέσεις που θα πρέπει να ισχύουν σωρευτικά για να καταστεί κάποιος δικαιούχος του επιδόματος και είναι:

● Τρία έτη ασφάλισης με καταβολή της ειδικής εισφοράς.

● Ατομικό ετήσιο εισόδημα των δύο προηγούμενων ετών μικρότερο από 20.000 ευρώ.

● Αποδεδειγμένη διακοπή του επαγγέλματος από την 1.1.2012.

● Μη υπαγωγή στην προαιρετική ασφάλιση ή μη συνταξιοδότησή του.

● Να μην υπάρχει μεταβίβαση εταιρείας σε συγγενείς.

● Ρύθμιση ή ολοσχερής εξόφληση ασφαλιστικών εισφορών.

● Μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα.

Τζ.Ρ.

2,6 δισ. έχασαν τα νοικοκυριά μέσα σε τρεις μήνες

2,6 δισ. έχασαν τα νοικοκυριά μέσα σε τρεις μήνες

     
Κρίση και μνημόνιο «ροκάνισαν» εισοδήματα 2,6 δισ. ευρώ από τα νοικοκυριά μέσα στο 2013. Το ποσό αυτό εξαϋλώθηκε στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2013 όταν η ύφεση στο ίδιο διάστημα διαμορφώθηκε στο 3% από 5,5% που ήταν πριν από δύο τρίμηνα, παρά ταύτα ήταν ιδιαίτερη αισθητή για χιλιάδες νοικοκυριά μέσα στη χώρα…

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) σύμφωνα με τα οποία το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών συρρικνώθηκε κατά 8% το τρίτο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Ετσι, μέσα σε έναν χρόνο το εν λόγω εισόδημα περιορίστηκε από τα 33 δισ. ευρώ στα 30,4 δισ. ευρώ. Οπως σημειώνει η ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση αυτή «οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων κατά 9,9% και στη μείωση των κοινωνικών παροχών που εισπράττουν τα νοικοκυριά κατά 8,2%». Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά (ΜΚΙΕΝ) μειώθηκε κατά 10,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, από 36,1 δισ. ευρώ σε 32,4 δισ. ευρώ. Το «ψαλίδισμα» αποδοχών και κοινωνικών παροχών επηρέασε, όπως είναι επόμενο, το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών και των ΜΚΙΕΝ, το οποίο ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα. Το συγκεκριμένο ποσοστό διαμορφώθηκε στο -6,7% το 3ο τρίμηνο του 2013, έναντι -9,3% το 3ο τρίμηνο του 2012. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν επίσης ότι το τρίτο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς περιορίστηκαν οι ακαθάριστες επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών κατά 7,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, από 2,68 σε 2,47 δισ. ευρώ. Το ποσοστό των επενδύσεων του τομέα που ορίζεται ως ακαθάριστες επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία ήταν 14,1% σε σύγκριση με 14,5% το 3ο τρίμηνο του 2012.

Στον αντίποδα, διευρυμένο ήταν το πλεόνασμα στο εξωτερικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών το 3ο τρίμηνο του 2013 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το εν λόγω πλεόνασμα ανήλθε στα 2,6 δισ. ευρώ το 3ο περυσινό τρίμηνο, έναντι 1,8 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το 3ο τρίμηνο του 2012. Οι καθαρές δανειακές ανάγκες του τομέα της Γενικής Κυβέρνησης ήταν δραστικά μειωμένες το 3ο τρίμηνο του 2013 και διαμορφώθηκαν στα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2012 είχαν φτάσει τα 6,4 δισ. ευρώ.

Μάριος Χριστοδούλου

«Πυρά» και για την υπερφορολόγηση

«Πυρά» και για την υπερφορολόγηση

     
Ιδιαίτερη μνεία κάνει η έκθεση στην υπερφορολόγηση των Ελλήνων πολιτών, ιδίως κατά την τελευταία τριετία.

1. Από το 2010 αυξάνεται συνεχώς η φορολογία, όταν την ίδια περίοδο μειώνονται οι μισθοί και οι συντάξεις και η ανεργία ανεβαίνει.

2. Οι ανώτατοι φορολογικοί συντελεστές για κάθε κατηγορία εισοδήματος στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτεροι, καθώς με την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, επιβάλλεται επιπλέον φόρος από 1% έως 4%.

3. Ο φόρος εισοδήματος για μισθωτούς και συνταξιούχους έχει έως και επταπλασιαστεί από το 2010 μέχρι σήμερα, ενώ ο φόρος που θα πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα είναι αυξημένος έως και εννέα φορές.

4. Το συνολικό ποσό που πληρώνουν οι φορολογούμενοι για τα ακίνητα επταπλασιάστηκε από το 2009 φτάνοντας τα 3,5 δισ. ευρώ από μόλις 500 εκατ. ευρώ.

5. Στα ακίνητα προστέθηκε και ο φόρος υπεραξίας.

6. Ο ΦΠΑ αυξήθηκε από το 2010 τέσσερις φορές.

7. Τα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας αυξήθηκαν από το 2010 δύο φορές, ενώ οι φόροι στα καύσιμα τρεις φορές.

8. Από τον Μάιο του 2010 επιβλήθηκε για πρώτη φορά φόρος στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και από το 2011 και στο φυσικό αέριο. Η εξίσωση των φορολογικών συντελεστών στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης οδήγησε σε αύξηση των φόρων κατά 450%.

Τριήμερο πληρωμών

Μέχρι και πέντε διαφορετικούς φόρους καλούνται να πληρώσουν εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι μέχρι και την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου. Πρόκειται για φόρους που αφορούν τα εισοδήματα και την ακίνητη και κινητή περιουσία τους. Η πληρωμή των φόρων γίνεται αποκλειστικά στις τράπεζες με την «ταυτότητα οφειλής» την οποία οι φορολογούμενοι θα πρέπει να αναζητήσουν από τον λογαριασμό τους στο Taxis και μπορούν πληρώσουν ολόκληρο το ποσό ή όποιο ποσό επιθυμούν.

Οι φόροι που θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι την Παρασκευή είναι: Φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Φόρος Ακίνητης Περιουσίας των ετών 2011 και 2013.

Φόρος εισοδήματος οικονομικού έτους 2013, για όσους έλαβαν το χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα τον Νοέμβριο. ΕΕΤΗΔΕ 2012 για όσους εντοπίστηκαν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση να μην το έχουν πληρώσει.

Παλιό «ποινολόγιο» για όσους δεν πληρώσουν έως αύριο

30/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΦΑΠ (2011, 2012, 2013) – ΧΑΡΑΤΣΙ ΔΕΗ (2012) - ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ

Παλιό «ποινολόγιο» για όσους δεν πληρώσουν έως αύριο

     
Ηπιότερος θα είναι ο πέλεκυς της Εφορίας για τους φορολογούμενους που δεν θα πληρώσουν μέχρι αύριο Παρασκευή που λήγει η προθεσμία τις δόσεις από τα εκκαθαριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) των ετών 2011, 2012 και 2013, το χαράτσι της ΔΕΗ για το 2012 και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για οχήματα και σκάφη αναψυχής.

Σύμφωνα με τον γ.γ. Δημοσίων Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, λόγω του ότι φόροι αυτοί βεβαιώθηκαν έως την 31η Δεκεμβρίου 2013, για όσους δεν τους εξοφλήσουν εγκαίρως ο υπολογισμός των επιβαρύνσεων θα γίνει με το παλιό «ποινολόγιο». Κάτι που σημαίνει ότι η επιβάρυνση θα είναι 1% και θα φτάνει μέχρι 200% του συνολικού χρέους για κάθε μήνα καθυστέρησης. Ετσι οι υπόχρεοι γλιτώνουν τις νέες δρακόντειες ποινές που προβλέπουν μηνιαία επιβάρυνση με 0,7% τόκο για κάθε μήνα καθυστέρησης, 10% πρόστιμο μετά την πάροδο δύο μηνών, 20% για οφειλές που παραμένουν ανεξόφλητες για έναν χρόνο και 30% για χρέη που «λιμνάζουν» για περισσότερα από δύο χρόνια.

Το «e-Παράβολο»

Εν τω μεταξύ, παράβολα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενσωματώθηκαν στην εφαρμογή «e-Παράβολο» και εντάσσονται και φορείς που υπάγονται στα υπουργεία Αμυνας, Τουρισμού, Εξωτερικών και Εργασίας. Ακόμη, μέσω του «e-Παράβολο» θα καταβάλλονται παράβολα και για τον ΕΟΤ, το ΑΣΕΠ, το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας και τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παραβόλου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr), επιλέγοντας από τις «Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» τη σχετική εφαρμογή «e-Παράβολο».

Ο φορολογούμενος συμπληρώνει τα στοιχεία του, πατά το κουμπί «υποβολή» και λαμβάνει μήνυμα στο e-mail του με τον κωδικό εξόφλησης και έναν μοναδικό ψηφιακό κωδικό που αποτελεί το e-παράβολο. Με αυτό τον κωδικό, το παράβολο εξοφλείται στις τράπεζες ή στα ΕΛΤΑ. Από τις αρχές Φεβρουαρίου η πληρωμή θα μπορεί να γίνεται και μέσω πιστωτικής κάρτας.

Η Εφορία «μπλοκάρει» τις γονικές παροχές

30/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Εφορία «μπλοκάρει» τις γονικές παροχές

Ζητάει την υποθήκευση ακινήτων για να χορηγήσει φορολογική ενημερότητα αν οι γονείς έχουν οφειλές στο Δημόσιο. Ακόμη κι αν τις έχουν ρυθμίσει!.
     
Ζητάει την υποθήκευση ακινήτων για να χορηγήσει φορολογική ενημερότητα αν οι γονείς έχουν οφειλές στο Δημόσιο. Ακόμη κι αν τις έχουν ρυθμίσει!

Των Κώστα Τσάβαλου, Μάριου Χριστοδούλου

«Μπλόκο» στις γονικές παροχές και τις δωρεές ακινήτων στήνει η Εφορία στις περιπτώσεις που οι γονείς έχουν οφειλές στο Δημόσιο, ακόμα και αν αυτές έχουν ρυθμιστεί. Επειδή στις γονικές παροχές δεν υπάρχει τίμημα, η Εφορία απαιτεί την υποθήκευση ακίνητης περιουσίας (είτε του μεταβιβαζόμενου ακινήτου είτε άλλου εφόσον υπάρχει) προκειμένου να χορηγήσει φορολογική ενημερότητα για να προχωρήσει η διαδικασία της μεταβίβασης. Με το αιτιολογικό της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου έναντι μελλοντικού κινδύνου απώλειας των οφειλομένων και «ακουμπώντας» στην πρόσφατη απόφαση του γ.γ. Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη για το νέο καθεστώς χορήγησης φορολογικής ενημερότητας, η Εφορία προχωρά σε εξωφρενικές απαιτήσεις. Η απαίτηση υποθήκευσης ακινήτου κινείται πέρα από κάθε λογική, τη στιγμή που τα χρέη του μεταβιβάζοντος γονέα έχουν ρυθμιστεί και εξυπηρετούνται κανονικά. Η φορολογική αρχή καταλύει τη ρύθμιση που η ίδια έχει εγκρίνει και αποδέχεται. Κάτι ανάλογο πράττει και στην περίπτωση που η μεταβίβαση «συνοδεύεται» με τίμημα. Παρακρατεί με τη… βούλα του συμβολαιογράφου το σύνολο του ποσού των ρυθμισμένων οφειλών.

Η απόφαση

Ολα ξεκίνησαν με την εφαρμογή από την 1-1-2014 του νέου καθεστώτος χορήγησης φορολογικής ενημερότητας, το οποίο προβλέπει ότι «στην περίπτωση της μεταβίβασης ακινήτου ή της σύστασης εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού χωρίς τίμημα, δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας, εφόσον η είσπραξη της οφειλής δεν είναι διασφαλισμένη».

Συνεπώς σε περίπτωση οποιασδήποτε μεταβίβασης ακινήτου άνευ τιμήματος από φορολογούμενο με ληξιπρόθεσμες προς το Δημόσιο οφειλές (ακόμα και ρυθμισμένες) η διαδικασία κατάρτισης του μεταβιβαστικού συμβολαίου δεν μπορεί να προχωρήσει αν προηγουμένως ο ενδιαφερόμενος δεν βάλει υποθήκη είτε το ίδιο το μεταβιβαζόμενο ακίνητο είτε κάποιο άλλο ακίνητο περιουσιακό στοιχείο του! Με την ίδια απόφαση προβλέπεται ότι ο φορολογούμενος που θέλει να μεταβιβάσει με γονική παροχή ή δωρεά την ακίνητη περιουσία του δεν θα μπορεί να πραγματοποιήσει τη μεταβίβαση αν διαπιστωθεί από την Εφορία ότι κατά την τελευταία πενταετία δεν υπέβαλε μία ή περισσότερες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ή ακινήτων ή άλλες δηλώσεις, για τις οποίες ήταν υπόχρεος. Ειδικότερα με το άρθρο 3 της απόφασης του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων προβλέπεται ότι:

* Σε περίπτωση γονικής παροχής ή δωρεάς ακινήτου δεν θα χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας στον φορολογούμενο που θέλει να προχωρήσει στη μεταβίβαση, εφόσον αυτός οφείλει στο Δημόσιο ληξιπρόθεσμο χρέος και δεν έχει προβεί στη διασφάλιση της οφειλής με εγγραφή υποθήκης είτε επί του μεταβιβαζόμενου ακινήτου είτε επί οποιουδήποτε άλλου ακινήτου περιουσιακού στοιχείου του.

* Μεταβίβαση ακινήτου με γονική παροχή ή δωρεά καθώς και οποιαδήποτε άλλη μεταβίβαση (πώληση κ.λπ.) ακινήτου δεν είναι δυνατή, αν προηγουμένως ο φορολογούμενος που επιθυμεί να την πραγματοποιήσει δεν έχει υποβάλει όλες τις φορολογικές δηλώσεις για τις οποίες ήταν υπόχρεος την τελευταία πενταετία. Η Εφορία, εφόσον διαπιστώνει τη μη υποβολή μίας ή περισσοτέρων φορολογικών δηλώσεων (εισοδήματος, ακινήτων, ΦΠΑ κ.λπ.), δεν θα εκδίδει το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας, το οποίο είναι απαραίτητο για να προχωρήσει η διαδικασία της μεταβίβασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό καθεστώς, οι γονικές παροχές ακινήτων περιουσιακών στοιχείων συνολικής αξίας έως 150.000 ευρώ είναι αφορολόγητες, καθώς επίσης και οι γονικές παροχές πρώτης κατοικίας αξίας έως 200.000 ευρώ. Αφορολόγητο όριο αξίας 150.000 ευρώ ισχύει και για τις δωρεές ακινήτων από τους γονείς προς τα ενήλικα τέκνα και από τους παππούδες ή τις γιαγιάδες προς τα εγγόνια. Επίσης αφορολόγητο όριο 200.000 ευρώ ισχύει και σε περίπτωση απόκτησης πρώτης κατοικίας από άγαμο φορολογούμενο με δωρεά. Σε κάθε περίπτωση απόκτησης πρώτης κατοικίας με γονική παροχή ή δωρεά από έγγαμο φορολογούμενο ισχύει αφορολόγητο όριο 250.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται περαιτέρω αν υπάρχουν και προστατευόμενα παιδιά.

Ενημέρωση από το Υπ. Οικ. για τα ανεξόφλητα ΕΕΤΗΔΕ και για τους επιμερισμούς αυτού

Ενημέρωση από το Υπ. Οικ. για τα ανεξόφλητα ΕΕΤΗΔΕ και για τους επιμερισμούς αυτού


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Δελτίο Τύπου

Ανεξόφλητα ποσά ΕΕΤΗΔΕ 2012
Σχετικά με τα σημειώματα που εστάλησαν στους φορολογούμενους και αφορούν οφειλή ΕΕΤΗΔΕ 2012, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΔΕΗ ενημερώνουν για τα ακόλουθα:

Τα ποσά αυτά οφείλονται κατά κύριο λόγο σε εκπρόθεσμη εξόφληση λογαριασμών ΔΕΗ που έληγαν μέχρι 21 Ιουνίου 2013 και συμπεριελάμβαναν ποσό ΕΕΤΗΔΕ.

Η ΔΕΗ όπως είχε ενημερώσει το κοινό με σχετικό Δελτίο Τύπου στις 31.5.2013, πραγματοποίησε εκκαθάριση ανεξόφλητων ποσών ΕΕΤΗΔΕ στις 22.6.2013 και τα απέστειλε στο Υπουργείο Οικονομικών.
Στον επόμενο λογαριασμό μετά τις 21.6.13, εμφανίστηκε σε όσους είχαν ανεξόφλητο ΕΕΤΗΔΕ, μια διακριτή γραμμή με τίτλο “Επιστροφή
ΕΕΤΗΔΕ ΔΟΥ” και το ανεξόφλητο ποσό πιστωμένο.

Συνεπώς, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, το ποσό πιστώθηκε στον λογαριασμό της ΔΕΗ και ως εκ τούτου οφείλεται από τους φορολογούμενους που καλούνται να εξοφλήσουν. Δεν τίθεται δηλαδή ζήτημα διπλοπληρωμής.
Είναι σημαντικό να τονιστεί πως τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε κατασχέσεις ακινήτων για τα ανεξόφλητα ποσά του ΕΕΤΗΔΕ, που κατά τεκμήριο είναι μικρά, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Υπενθυμίζουμε πως υπόχρεοι καταβολής του ΕΕΤΗΔΕ 2012 είναι όσοι έχουν ακίνητα που ηλεκτροδοτούντο την 31/3/2012. Σε περίπτωση που το ακίνητο δεν ηλεκτροδοτείτο την ημερομηνία αυτή και βεβαιώθηκε ποσό, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθυνθούν στην ΔΟΥ.

Τέλος, οι φορολογούμενοι που θέλουν να ενημερωθούν για τον αριθμό παροχής για τον οποίο έχει βεβαιωθεί ΕΕΤΗΔΕ μπορούν να το κάνουν στην ιστοσελίδα http://link.minfin.gr/eidop

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Δελτίο Τύπου
Επιμερισμός ΕΕΤΗΔΕ
Δελτίο Τύπου

Με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που οι κύριοι ή επικαρπωτές ακινήτου, στο οποίο επιβλήθηκε ΕΕΤΗΔΕ ετών 2011 και 2012 είναι περισσότεροι του ενός και το τέλος δεν εξοφλήθηκε στο σύνολό του ή εν μέρει μέσω του λογαριασμού κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά βεβαιώθηκε στο όνομα ενός εξ’ αυτών, παρέχεται η δυνατότητα σε αυτόν να προσέλθει στον αρμόδιο Προϊστάμενο ΔΟΥ και , προσκομίζοντας αποδεικτικά έγγραφα από τα οποία να προκύπτουν ο ΑΦΜ ή τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας, από τα οποία δύναται να προκύψει ο ΑΦΜ, καθώς και τα ποσοστά ιδιοκτησίας όλων των άλλων κυρίως ή επικαρπωτών του ακινήτου, να αιτηθεί τον επιμερισμό του βεβαιωμένου τέλους ανάλογα με τα ποσοστά τους, έτσι ώστε να μην υπολείπεται ποσό ΕΕΤΗΔΕ που να μην μπορεί να βεβαιωθεί.
Σημειώνεται ότι η διαγραφή του ΕΕΤΗΔΕ από το πρόσωπο στο οποίο βεβαιώθηκε στο σύνολό του το τέλος, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η υπόδειξη και παροχή των απαραίτητων αποδεικτικών εγγράφων για το σύνολο των υποχρεώσεων.

Τον Μάιο πιθανόν να υποβληθούν οι μηνιαίες συγκεντρωτικές για τους πρώτους 4 μήνες του 2014

Τον Μάιο πιθανόν να υποβληθούν οι μηνιαίες συγκεντρωτικές για τους πρώτους 4 μήνες του 2014


Τον Μάιο πιθανόν να υποβληθούν οι μηνιαίες συγκεντρωτικές για τους πρώτους 4 μήνες του 2014

Η υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων θα γίνει για τους 4 πρώτους μήνες του 2014 (πιθανών στις 23 Μαΐου) όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κος Θεοχάρης.
Έτσι θα δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για την καλύτερη προετοιμασία των υπόχρεων.


Δείτε την σχετική ανάρτηση στο tweeter .



Πρέπει να πληρώσουμε 5 φόρους ως την Παρασκευή!



ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

Σοκ: Πρέπει να πληρώσουμε 5 φόρους ως την Παρασκευή!

Της Μαρίας Βουργάνα και του Κώστα Τσαχάκη
«Κόλαση» για εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους θα είναι η εβδομάδα αυτή καθώς καλούνται μέχρι και την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου να πληρώσουν μέχρι και πέντε διαφορετικούς φόρους για τα εισοδήματα και την ακίνητη και κινητή περιουσία τους.
Οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τους φόρους είτε εφάπαξ ή σε δόσεις με πιστωτική κάρτα ή μέσω της πάγιας ρύθμισης που προβλέπει την καταβολή των οφειλών έως και 12 μηνιαίες δόσεις. Η πληρωμή των φόρων γίνεται αποκλειστικά στις τράπεζες με την «Ταυτότητα οφειλής» την οποία οι φορολογούμενοι θα πρέπει να αναζητήσουν από το λογαριασμό τους στο Taxis και μπορούν πληρώσουν ολόκληρο το ποσό ή όποιο ποσό επιθυμούν.
Οι φόροι που θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι την Παρασκευή είναι οι εξής:
1. Φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Αφορά τους φορολογούμενους που διαθέτουν αυτοκίνητο 1.929 κυβικών εκατοστών και άνω, πισίνες και αεροσκάφη. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής του φόρου παρέχεται έκπτωση 1,5%.
 
 
2. Φόρος Ακίνητης Περιουσίας των ετών 2011 και 2012. Πρόκειται για την έκτη δόση των δύο φόρων, που αφορούν ιδιοκτήτες ακινήτων συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ. Η έβδομη και τελευταία δόση θα πρέπει να καταβληθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.
3. Φόρος Ακίνητης Περιουσίας του έτους 2013. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να πληρώσουν την τέταρτη δόση του ΦΑΠ του 2013. Η πέμπτη δόση θα καταβληθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.
4. Φόρος εισοδήματος οικονομικού έτους 2013. Αφορά τους φορολογούμενους που έλαβαν το χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα τον Νοέμβριο και καλούνται να πληρώσουν εφάπαξ το ποσό του φόρου με έκπτωση 1,5%.
5. ΕΕΤΗΔΕ 2012: Αφορά τους φορολογούμενους που εντοπίστηκαν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση μην έχουν πληρώσει το ΕΕΤΗΔΕ του 2012. Οι φορολογούμενοι αυτοί καλούνται τώρα να καταβάλουν αναδρομικά το «χαράτσι» που άφησαν απλήρωτο μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013 ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και πλέον η κυβέρνηση αναπροσαρμόζει τα σχέδια της για την διανομή κοινωνικού ...μερίσματος. Η αρχική εκτίμηση για πλεόνασμα 812 εκατ. ευρώ που συμπεριλήφθηκε στον προϋπολογισμό αποδεικνύεται συντηρητική και με δεδομένο πως το 70% του πλεονάσματος θα διατεθεί για έκτακτες κοινωνικές παροχές υπολογίζεται ότι τελικά θα δοθούν για τον σκοπό αυτό άνω των 700 εκατ. ευρώ. Η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος πάνω από το 1 δισ. ευρώ αποτελεί και ισχυρό «χαρτί» για το υπουργείο Οικονομικών στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα με υψηλόβαθμο στέλεχος να υπογραμμίζει ότι αμβλύνονται οι διαφωνίες με τους δανειστές για το δημοσιονομικό κενό του 2014 και το βάρος της διαπραγμάτευσης έχει μετατοπιστεί στο κενό του 2015 και στα διαρθρωτικά μέτρα (εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ).
«Το ακριβές κενό θα φανεί σε επόμενη διαπραγμάτευση και όχι στην τωρινή. Εμείς δεν αναγνωρίζουμε δημοσιονομικό κενό, τώρα, για το 2015. Καλυπτόμαστε από τα μέτρα που έχουμε δώσει μέσω του Μεσοπρόθεσμου» ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος του οικονομικού επιτελείου.


ερωτο-απαντήσεων σχετικών με τη λειτουργία της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης, την υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής, αλλά και την αναστολή καταβολής του 50% του φόρου.


Αναλυτικές διευκρινίσεις για την επίλυση φορολογικών διαφορών δίνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών μέσω ερωτο-απαντήσεων σχετικών με τη λειτουργία της  Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης, την υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής, αλλά και την αναστολή καταβολής του 50% του φόρου.

Ερωτήσεις - Απαντήσεις  
1. Τι είναι η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης;
Η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών είναι ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία, επιπέδου Διεύθυνσης, υπαγόμενη απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και ασκεί, μεταξύ άλλων, τις κατωτέρω αρμοδιότητες:

·         Την επανεξέταση των πράξεων της φορολογικής διοίκησης στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας, κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής.
·         Την εξέταση αιτημάτων αναστολής της καταβολής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης.

 
 2. Σε ποιες περιπτώσεις μπορώ να υποβάλω ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης;
Ο υπόχρεος, εφόσον αμφισβητεί ρητές πράξεις που εκδίδονται σε βάρος του από τη φορολογική αρχή από 1/8/2013 και εφεξής, πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, οφείλει να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας.
Από 1η Ιανουαρίου 2014 η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης θα λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας), οπότε θα κρίνει και τις σιωπηρές αρνήσεις των οργάνων της φορολογικής αρχής. Σημειώνεται ότι για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγή ενώπιον της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης δεν απαιτείται παράβολο.

3. Μπορώ να υποβάλω άλλου είδους διοικητική προσφυγή κατά των πράξεων που προσβάλλονται με την ενδικοφανή προσφυγή;
Όχι. Η άσκηση οποιασδήποτε άλλης διοικητικής προσφυγής κατά των υποκειμένων στην ενδικοφανή προσφυγή πράξεων των φορολογικών αρχών είναι απαράδεκτη.

 
4. Μπορώ να ασκήσω προσφυγή απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια κατά των πράξεων που υπόκεινται σε ενδικοφανή προσφυγή;
Όχι. Η άσκηση προσφυγής απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια κατά των υποκειμένων στην ενδικοφανή προσφυγή πράξεων των φορολογικών αρχών είναι απαράδεκτη.
5. Μέσα σε ποια προθεσμία μπορώ να ασκήσω ενδικοφανή προσφυγή;
Η ενδικοφανής προσφυγή ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών που αρχίζει από την κοινοποίηση της πράξεως, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.

6. Σε ποια υπηρεσία θα καταθέσω την ενδικοφανή προσφυγή;
Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη. Σε περιπτώσεις κατάργησης ή αναστολής λειτουργίας, κατά περίπτωση, της φορολογικής αρχής ή τμήματος ή γραφείου αυτής, που εξέδωσε την πράξη, η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. υποδοχής.

7. Ποιος μπορεί να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή;
Η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται από τον υπόχρεο και εν γένει από κάθε πρόσωπο του άρθρου 64 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.
Ειδικότερα, η ενδικοφανής προσφυγή ασκείται:
·         για σχολάζουσα κληρονομιά από τον κηδεμόνα,
·         για επιδικία από τον προσωρινό διαχειριστή,
·         για μεσεγγύηση από το μεσεγγυούχο,
·         για πτωχεύσαντα από το σύνδικο,
·         για ανήλικο από τον ασκούντα τη γονική μέριμνα ή τον επίτροπο και επί πλειόνων από τον έναν από αυτούς,
·         για πρόσωπο που τελεί σε δικαστική συμπαράσταση από το δικαστικό συμπαραστάτη
·         για θανόντα φορολογούμενο από τους κληρονόμους του.
Για τις όλες τις ως άνω περιπτώσεις, υποχρεωτικώς με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής συνυποβάλλονται και τα νομιμοποιητικά έγγραφα από τα οποία προκύπτουν οι παραπάνω ιδιότητες.
 8. Με ποιο τρόπο μπορώ να υποβάλω αίτημα αναστολής καταβολής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης;
Ο υπόχρεος έχει δικαίωμα να υποβάλει, ταυτόχρονα με την ενδικοφανή προσφυγή και αίτημα αναστολής της καταβολής του πενήντα τοις εκατό (50%) του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης. Το αίτημα αναστολής είτε συμπεριλαμβάνεται στο έγγραφο της ενδικοφανούς προσφυγής είτε υποβάλλεται αυτοτελώς με ιδιαίτερο έγγραφο που κατατίθεται την ίδια ημέρα με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής.
9. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει δεκτό το αίτημα αναστολής;
Η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης δύναται να αναστείλει την πληρωμή του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης, μόνο στην περίπτωση κατά την οποία κρίνεται ότι η πληρωμή θα είχε ως συνέπεια ανεπανόρθωτη βλάβη για τον υπόχρεο.
10. Ποια στοιχεία πρέπει να συνυποβάλω με την αίτηση αναστολής;
Με την αίτηση αναστολής συνυποβάλλονται στην Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης και τα αποδεικτικά στοιχεία με τα οποία τεκμηριώνονται οι ισχυρισμοί του αιτούντος και απαραιτήτως υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο αιτών δηλώνει :
α) τα παγκόσμια έσοδα ή εισοδήματά του από κάθε πηγή κατά το προηγούμενο και κατά το τρέχον οικονομικό έτος και β) την περιουσιακή του κατάσταση στην Ελλάδα και οπουδήποτε στην αλλοδαπή κατά το χρόνο κατάθεσης της αίτησης αναστολής.

·         Αν ο αιτών είναι φυσικό πρόσωπο, δηλώνονται και τα παγκόσμια έσοδα ή εισοδήματα από κάθε πηγή κατά το προηγούμενο και κατά το τρέχον οικονομικό έτος, καθώς και η περιουσιακή κατάσταση οπουδήποτε στην Ελλάδα και στην αλλοδαπή του ή της συζύγου και των ανηλίκων τέκνων αυτού κατά το χρόνο κατάθεσης της αίτησης αναστολής.
·         Αν ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο ή οποιασδήποτε μορφής νομική οντότητα, δηλώνονται και τα παγκόσμια έσοδα ή εισοδήματα από κάθε πηγή κατά το προηγούμενο και κατά το τρέχον οικονομικό έτος, καθώς και η περιουσιακή κατάσταση οπουδήποτε στην Ελλάδα και στην αλλοδαπή, κατά το χρόνο κατάθεσης της αίτησης αναστολής, των συνδεδεμένων νομικών προσώπων με τον αιτούντα καθώς και των φυσικών προσώπων που σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ευθύνονται ατομικά για τις φορολογικές υποχρεώσεις του αιτούντος. Ως συνδεδεμένο νομικό πρόσωπο για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, νοείται η σύνδεση με σχέση άμεσης ή έμμεσης ουσιώδους διοικητικής ή οικονομικής εξάρτησης ή ελέγχου, λόγω συμμετοχής του αιτούντος στο κεφάλαιο ή τη διοίκηση του άλλου νομικού προσώπου ή λόγω συμμετοχής των ιδίων προσώπων στο κεφάλαιο ή στη διοίκηση και των δύο νομικών προσώπων.
Η περιουσιακή κατάσταση περιλαμβάνει ιδίως τα εμπράγματα και ενοχικά δικαιώματα σε ακίνητα, τις καταθέσεις οποιουδήποτε είδους και τα συναφή τραπεζικά προϊόντα (πρέπει να δηλώνονται έστω και αρνητικά, δηλαδή ότι δεν υπάρχουν), τις επενδύσεις σε κινητές αξίες, τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς, τα δάνεια και τις δωρεές, τις μετοχές, τα μερίδια, τα δικαιώματα ψήφου ή συμμετοχής σε κεφάλαιο σε οποιασδήποτε μορφής νομική οντότητα, όπως ορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 51Α του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/94) και τα εμπράγματα και ενοχικά δικαιώματα σε κινητά αξίας άνω των 10.000 ευρώ.

Μαζί με την περιουσιακή κατάσταση δηλώνεται από τον αιτούντα και η εκτιμώμενη αγοραία αξία των περιουσιακών στοιχείων που περιλαμβάνονται σε αυτήν.

Για τα ακίνητα δηλώνεται και η αντικειμενική αξία αυτών. Αν ο αιτών τηρεί λογιστικά βιβλία του Κ.Φ.Α.Σ. κατά τη διπλογραφική μέθοδο, με την αίτηση αναστολής συνυποβάλλονται ο τελευταίος ισολογισμός και το τελευταίο αναλυτικό ισοζύγιο γενικής λογιστικής του τρέχοντος οικονομικού έτους.

Αίτηση αναστολής που δεν συνοδεύεται από τα παραπάνω αποδεικτικά στοιχεία απορρίπτεται.
11. Σε πόσες ημέρες εκδίδεται απόφαση επί του αιτήματος αναστολής;
Η απόφαση επί του αιτήματος αναστολής εκδίδεται εντός 20 ημερών από την υποβολή της αίτησης στη φορολογική αρχή. Εάν δεν εκδοθεί απόφαση εντός 20 ημερών από την υποβολή της αίτησης στη φορολογική αρχή, η αίτηση αναστολής θεωρείται ότι έχει απορριφθεί.

12. Μέχρι πότε ισχύει η αναστολή της πληρωμής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης που χορηγείται από την Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης;
Η αναστολή ισχύει μέχρι την κοινοποίηση της απόφασής επί της ενδικοφανούς προσφυγής στον υπόχρεο, άλλως μέχρι την άπρακτη πάροδο του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος για την έκδοσή της.
13. Η αναστολή της πληρωμής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής προσαυξήσεων (ή προστίμου από 1-1-2014);
Η αναστολή της πληρωμής δεν απαλλάσσει τον υπόχρεο από την υποχρέωση καταβολής προσαυξήσεων (ή προστίμου από 1-1-2014) λόγω εκπρόθεσμης καταβολής του φόρου.
14. Ποιο είναι το περιεχόμενο της ενδικοφανούς προσφυγής;
Η ενδικοφανής πρέπει να αναφέρει τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου, την προσβαλλόμενη πράξη, τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του, τη διεύθυνση στην οποία θα συντελούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης, την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας με τον υπόχρεο, τον ορισμό αντικλήτου και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας με αυτόν (όνομα,επώνυμο, πατρώνυμο, επάγγελμα, διεύθυνση επικοινωνίας, τηλέφωνο,τηλεομοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο).
Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων επικοινωνίας που επήλθε μετά την υποβολή του αιτήματος της ενδικοφανούς προσφυγής, ο υπόχρεος οφείλει να γνωστοποιεί εγγράφως αυτά στην Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης, διαφορετικά οι κοινοποιήσεις γίνονται νομίμως βάσει των αρχικά δηλωθέντων στοιχείων.
15. Ποια στοιχεία πρέπει να συνυποβάλω με την ενδικοφανή προσφυγή;
Ο υπόχρεος ταυτόχρονα με την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής, συνυποβάλλει:


·          Τα έγγραφα στα οποία βασίζει το αίτημά του.
·         Ηλεκτρονικό φάκελο (σε οπτικό δίσκο - CD ή USB κλπ.), στον οποίο περιλαμβάνονται σε μαγνητική μορφή και σε οποιαδήποτε αναγνώσιμη μορφή αρχείου:
αα) η υποβληθείσα ενδικοφανής προσφυγή,
ββ) η αίτηση αναστολής σε περίπτωση αυτοτελούς υποβολής,
γγ) τα έγγραφα και δικαιολογητικά που επικαλείται (σε ηλεκτρονικά αρχεία),

·         Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 ν. 1599/1986, με την οποία δηλώνεται το ακριβές του περιεχομένου των στοιχείων του ηλεκτρονικού φακέλου.
 16. Σε ποιες περιπτώσεις θα κληθώ να εκφράσω τις απόψεις μου εγγράφως ή προφορικώς ενώπιον της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης για τους λόγους που προβάλλονται με την ενδικοφανή προσφυγή;
Η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης, εάν το κρίνει απαραίτητο, δύναται εντός της οριζόμενης προθεσμίας για την έκδοση της απόφασης επί της ενδικοφανούς προσφυγής, να καλεί τον υπόχρεο εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, προκειμένου αυτός να εκφράσει τις απόψεις του εγγράφως ως προς τα σχετικά ζητήματα και τους προβαλλόμενους με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής λόγους και ισχυρισμούς.
Στις περιπτώσεις που με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προσκομισθούν στην Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης νέα στοιχεία ή γίνει επίκληση νέων πραγματικών περιστατικών, ο υπόχρεος καλείται σε ακρόαση, προκειμένου να εκφράσει εγγράφως τις απόψεις του, αναπτύσσοντας τους προβαλλόμενους με την ενδικοφανή προσφυγή λόγους και τα τυχόν συνυποβαλλόμενα σε αυτήν νέα στοιχεία ή τα επικαλούμενα με το αίτημά του νέα πραγματικά περιστατικά σύμφωνα με τα παραπάνω οριζόμενα.
Ως νέα στοιχεία ορίζονται αυτά τα οποία δεν είχε στη διάθεσή της η φορολογική αρχή και δεν ήταν δυνατόν να τα λάβει υπ' όψιν της κατά το χρόνο έκδοσης της προσβαλλόμενης πράξης.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον κατά την κρίση της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης συντρέχει λόγος, η διενεργούμενη ακρόαση διεξάγεται και προφορικώς σε καθορισμένη ώρα και ημερομηνία εντός της Υπηρεσίας, ώστε ο υπόχρεος να αναπτύξει λεπτομερέστερα τους διαλαμβανόμενους στο έγγραφο της ακρόασής του ισχυρισμούς και τα τυχόν συνυποβαλλόμενα με την ενδικοφανή προσφυγή νέα στοιχεία ή τα επικαλούμενα με το αίτημά του νέα πραγματικά περιστατικά.
Ο υπόχρεος παρίσταται αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο με βάση ειδικό πληρεξούσιο έγγραφο με θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής από την κατά νόμο αρμόδια αρχή.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο αιτών αναμένει την κοινοποίηση της απόφασης επί της ενδικοφανούς προσφυγής ή την πάροδο της προθεσμίας προς έκδοση της απόφασης και δεν είναι αναγκαίο να επικοινωνεί με την Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης για παροχή πληροφοριών ή συμπληρωματικών στοιχείων σχετικά με την υπό εξέταση υπόθεση.
17. Σε ποια προθεσμία εκδίδεται απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής;
Η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης εκδίδει απόφαση, η οποία κοινοποιείται στον υπόχρεο, εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής στην αρμόδια φορολογική αρχή.
Ειδικά για τις περιπτώσεις ενδικοφανών προσφυγών που υποβάλλονται στην αρμόδια φορολογική αρχή μέχρι τις 28.2.2014, η προθεσμία έκδοσης και κοινοποίησης στον υπόχρεο της απόφασης, επεκτείνεται σε 120 ημέρες. Εάν εντός της κατά τα ανωτέρω προθεσμίας δεν εκδοθεί ή δεν κοινοποιηθεί απόφαση στον υπόχρεο, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί από την Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.

18. Μπορώ να προσφύγω στα Διοικητικά Δικαστήρια κατά της απόφασης της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης;
Κατά της απόφασης της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης ή της σιωπηρής απόρριψης της ενδικοφανούς προσφυγής λόγω παρόδου της προθεσμίας προς έκδοση της απόφασης, ο υπόχρεος δύναται να ασκήσει προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια απευθείας κατά της πράξης προσδιορισμού φόρου που εξέδωσε η φορολογική αρχή είναι απαράδεκτη.

19. Ποια είναι η προθεσμία για την άσκηση προσφυγής ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων κατά της απόφασης της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης; Έχω υποχρέωση να ενημερώσω την Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης για την άσκηση προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια;
Η προσφυγή κατατίθεται από τον υπόχρεο στη γραμματεία της έδρας του δικαστηρίου στο οποίο απευθύνεται, εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της απόφασης της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης ή της σιωπηρής απόρριψης της ενδικοφανούς προσφυγής λόγω παρόδου της προθεσμίας προς έκδοση ή κοινοποίηση της απόφασης στον υπόχρεο.
Με επιμέλεια του υπόχρεου και επί ποινή απαραδέκτου άσκησης της προσφυγής, απαιτείται η επίδοση επικυρωμένου αντιγράφου του δικογράφου της προσφυγής στην Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης, μέσα σε 20 ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας για την άσκηση της προσφυγής.

20. Πώς υπολογίζεται το ποσό του παραβόλου για την άσκηση της προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου;
Προκειμένου να υπολογισθεί και να καταβληθεί το προβλεπόμενο κατά περίπτωση ποσό παραβόλου με βάση το ποσό του αντικειμένου της διαφοράς που προσδιορίσθηκε με την απόφαση της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης, ο υπόχρεος, κατά την κατάθεση της προσφυγής, απευθύνεται στη φορολογική αρχή που εξέδωσε την αμφισβητούμενη πράξη, η οποία συντάσσει και χορηγεί σε αυτόν ειδικό σημείωμα, σύμφωνα και με την παράγραφο 3 του άρθρου 277 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.