Σελίδες

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ Μικροί-μεγάλοι στο νέο Ε9

Έντυπη Έκδοση 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ

Μικροί-μεγάλοι στο νέο Ε9

ΜΠΡΟΣΤΑ στους υπολογιστές τους θα βρεθούν και πάλι οι φορολογούμενοι για να συμπληρώσουν το νέο έντυπο Ε9. Υπόχρεοι υποβολής του ηλεκτρονικού εντύπου είναι όλοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων που είχαν μεταβολές στην περιουσία τους την 1η-1-2014.
Βέβαια, καλό θα ήταν ακόμα και οι ιδιοκτήτες που δεν είχαν καμία μεταβολή στην περιουσία τους, να κάνουν έναν έλεγχο στα στοιχεία που είναι συμπληρωμένα στο έντυπο, ώστε να διορθώσουν τυχών λάθη, καθώς από αυτά θα επιβληθεί ο νέος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων.
Το έντυπο περιλαμβάνει και φέτος αρκετές παγίδες, τις οποίες αν δεν προσέξουν οι ιδιοκτήτες κατά τη συμπλήρωση των στοιχείων, θα τους οδηγήσουν σε αυξημένους φόρους.
Στο υπουργείο
Οικονομικών συνεχίζουν το ράβε-ξήλωνε νόμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι έπειτα από έντονες αντιδράσεις, πήρε πίσω την απαίτηση να εκδίδουν κλειδάριθμο τα ανήλικα τέκνα, για να δηλώσουν τα ακίνητα που έχουν στην ιδιοκτησία τους.
Και φέτος η υποβολή των στοιχείων θα γίνει με τους κωδικούς του γονέα.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δώσουν οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων στο είδος της καλλιέργειας ή της χρήσης του γηπέδου, καθώς ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων προβλέπει διαφορετικούς συντελεστές φορολόγησης ανάλογα με την καλλιέργεια και τη χρήση.
Παγίδα κρύβει και η δήλωση αυθαιρέτων, καθώς δεν υπάρχει ειδική καταγραφή για τους βοηθητικούς χώρους, γεγονός που θα οδηγήσει σε πολλαπλάσιο ΕΝΦΙΑ, αφού οι συγκεκριμένοι χώροι δεν θα φορολογηθούν με μειωτικούς συντελεστές.
Αναφορικά με τους συζύγους οι οποίοι δεν είναι ενεργοί χρήστες των υπηρεσιών του Taxisnet, θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, χρησιμοποιώντας, για την πρόσβαση στο Taxisnet, το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης του συζύγου.
Περίπτωση διαζυγίου
Ωστόσο, σε περίπτωση διακοπής ή διάστασης της έγγαμης σχέσης διακόπτεται η δυνατότητα χρήσης του ονόματος χρήστη και του κωδικού πρόσβασης του πρώην ή σε διάσταση συζύγου, από την ημερομηνία καταχώρισης της διακοπής ή της διάστασης στο μητρώο.
Σε περίπτωση προσθήκης νέου ακινήτου ή διαγραφής ακινήτου που έχει δηλωθεί σε προηγούμενες δηλώσεις στοιχείων ακινήτων του υπόχρεου, αναγράφονται υποχρεωτικά τα στοιχεία του συμβολαίου απόκτησης ή μεταβίβασης. Σε περίπτωση απόκτησης ακινήτων λόγω κληρονομικής διαδοχής, αναγράφονται τα στοιχεία του αποβιώσαντος και η ημερομηνία θανάτου.
Στις περιπτώσεις δεσμευμένων ακινήτων από ΟΤΑ για οποιονδήποτε λόγο, εκτός από τον ΟΤΑ, ο οποίος είναι υπόχρεος σε καταβολή φόρου και υποχρεούται σε υποβολή δήλωσης για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο εκκρεμεί η καταβολή της σχετικής αποζημίωσης, το ακίνητο δηλώνεται και από τον έχοντα δικαιώματα επ' αυτού, με συμπλήρωση και των αντίστοιχων κωδικών.
Κάθε ενιαία ιδιοκτησία αναγράφεται σε μια γραμμή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων. Κατ' εξαίρεσιν, κτίσματα επί οικοπέδου χωρίς σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας αναγράφονται σε διαφορετικές γραμμές ανά όροφο και τα στοιχεία του οικοπέδου σε μία εξ αυτών. Στη γραμμή στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του οικοπέδου, καταχωρίζεται και η συνολική επιφάνεια των κτισμάτων που υπάρχουν στο οικόπεδο και προσμετρώνται στο συντελεστή δόμησης. Αν όμως στο υπόγειο ή στο ισόγειο υπάρχουν κτίσματα διαφορετικής κατηγορίας, αυτά αναγράφονται σε διαφορετικές γραμμές και, σε μία μόνο από αυτές, αναγράφονται τα στοιχεία του οικοπέδου και η συνολική επιφάνεια των κτισμάτων.
Σε κάθε περίπτωση αναγραφής κτισμάτων απαιτείται και η συμπλήρωση των στοιχείων του οικοπέδου ή γηπέδου, επί του οποίου βρίσκονται.
Το έτος κατασκευής του ακινήτου αναγράφεται όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή από την τελευταία αναθεώρησή της. Σε περίπτωση ενιαίου κτίσματος, τμήματα του οποίου έχουν διαφορετική παλαιότητα, έτος κατασκευής είναι το έτος έκδοσης της νεότερης οικοδομικής άδειας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, ως έτος έκδοσής της λαμβάνεται το έτος κατασκευής το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο.
Η επιφάνεια βοηθητικών χώρων αποθηκών, κολυμβητικών δεξαμενών και θέσεων στάθμευσης που αποτελούν, κατά τον τίτλο κτήσης ή τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, παρακολούθημα κτίσματος αναγράφονται στην ίδια γραμμή ως βοηθητικοί χώροι. Εφόσον δεν προκύπτει η επιφάνεια της θέσης στάθμευσης, η επιφάνεια αυτής θεωρείται ότι είναι 20 τ.μ..
Στεγασμένες κοινόχρηστες θέσεις στάθμευσης καθώς και κοινόχρηστες κολυμβητικές δεξαμενές και αποθήκες δηλώνονται από τον κάθε συνιδιοκτήτη σύμφωνα με το ποσοστό του.
Διαμερίσματα τα οποία χρησιμοποιούσαν ή χρησιμοποιούν ως κατοικία οι θυρωροί πολυκατοικιών και ανήκουν από κοινού σε όλους τους συνιδιοκτήτες, δηλώνονται από τον καθένα από αυτούς σύμφωνα με το συνολικό ποσοστό συνιδιοκτησίας αυτού επί του οικοπέδου.
Η δήλωση του Ε9 υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά από όλους τους ιδιοκτήτες με εξαίρεση τις περιπτώσεις που ο υπόχρεος σε δήλωση στοιχείων ακινήτων έτους 2014 έχει αποβιώσει, όπου η δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλεται χειρόγραφα στον αρμόδιο προϊστάμενο ΔΟΥ.

Ε1 Αλλοι κωδικοί, ίδια σπαζοκεφαλιά

Έντυπη Έκδοση 

Ε1 Αλλοι κωδικοί, ίδια σπαζοκεφαλιά

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ αλλαγές, εξαιτίας του νέου τρόπου φορολόγησης εισοδημάτων που ισχύουν από φέτος, περιλαμβάνει το νέο έντυπο με το οποίο οι φορολογούμενοι θα υποβάλουν τις φορολογικές τους δηλώσεις με τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2013, από τις 20 Μαρτίου έως και τις 30 Ιουνίου.
Από το φετινό Ε1 έχουν καταργηθεί οι κωδικοί:
** 012 όπου δηλωνόταν αν οι φορολογούμενοι πήραν στεγαστικό δάνειο.
** 015 για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών.
** 003 και 004 για τα προστατευόμενα τέκνα, τα στοιχεία των οποίων πλέον θα συμπληρώνονται στον πίνακα 9 με τα ονόματα των παιδιών, το έτος γέννησης, τον ΑΦΜ (εφόσον υπάρχει) και τον ΑΜΚΑ.
** 403-404 για τις αμοιβές από συμμετοχή σε επιχείρηση, καθώς καταργήθηκε η επιχειρηματική αμοιβή και τα επιχειρηματικά κέρδη φορολογούνται με συντελεστή 26%.
** 415- 416 για τις ζημιές προηγούμενων οικονομικών ετών από ατομική επιχείρηση.
**053-054 για τις υποχρεωτικές εισφορές σε ταμεία ασφάλισης (ΟΑΕΕ κ.λπ.).
**063- 064 για τους τόκους στεγαστικών δανείων κύριας κατοικίας και ο κωδικός 069 -070 για τα ποσά των δανείων.
**073- 074 για τα ασφάλιστρα ζωής.
** 039- 040 για τις δαπάνες αποκατάστασης διατηρητέων κτισμάτων.
** 037- 038 στον οποίο δηλωνόταν η δαπάνη αποκατάστασης ακινήτων.
** 084 - 085 στον οποίο δηλώνονταν οι δαπάνες διδάκτρων σε φροντιστήρια.
Αντίθετα, στο νέο Ε1 έχουν προστεθεί οι κωδικοί:
** 343- 344 για τη συμπλήρωση εισοδημάτων από μισθωτή εργασία τα οποία δεν έχουν συμπληρωθεί αυτόματα στη δήλωση.
** 017-018 για όσους έχουν κάνει έναρξη επιτηδεύματος πρώτη φορά από 1η Ιανουαρίου 2013 και μετά ώστε να επωφεληθούν του μειωμένου συντελεστή 13% για εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ.
** 307- 308, στον οποίο δηλώνονται τα εισοδήματα από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελεύθερου επαγγέλματος για τα γνωστά «μπλοκάκια», τα οποία όμως έχουν σύμβαση με τους έως και τρεις εργοδότες τους ή σε αντίθετη περίπτωση 75% των ακαθάριστων εσόδων προέρχονται από ένα μόνο εργοδότη.
** 309- 310 για όσους παρέχουν εργασία με εργόσημο.
** 311-312 για εργαζόμενους με οικοδομικά ένσημα και αυτασφαλίζονται.
** 345- 346 για το φόρο που αναλογεί στο εισόδημα των μισθωτών οι οποίοι αμείβονται με «μπλοκάκι».
** 347-348 στον οποίο δηλώνεται ο φόρος που παρακρατήθηκε στο εισόδημα των μισθωτών με «μπλοκάκι».
** 349-350 όπου θα συμπληρωθεί το ποσό ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης σε μισθωτούς με «μπλοκάκι».
** 231 και 234 για την τακτοποίηση αυθαίρετων χώρων με το νόμο 4178/2013, ώστε να υπολογιστεί το τεκμήριο.
** 667-678 για την αναγραφή των τόκων καταθέσεων από εγχώριες τράπεζες.

Δικό του βασίλειο ο Χάρης

Έντυπη Έκδοση 

Ο Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Δικό του βασίλειο ο Χάρης

Ο γ.γ. Δημοσίων Εσόδων επιχειρεί να στήσει ένα σύστημα, το οποίο δεν θα ελέγχεται από πουθενά
Τη στιγμή που η ασκούμενη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης αποδεικνύεται αναποτελεσματική, πρόχειρη και επικίνδυνη για τους φορολογουμένους και τα έσοδα του κράτους, στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων φροντίζουν για το «επικοινωνιακό προφίλ» της υπηρεσίας, προσκυρώνοντας διαγωνισμό ύψους 73.800 ευρώ!
Με πρόχειρο διαγωνισμό δίνει τη δουλειά των 73.800 ευρώ για τη φροντίδα του επικοινωνιακού του προφίλ ο Χάρης ΘεοχάρηςΜε πρόχειρο διαγωνισμό δίνει τη δουλειά των 73.800 ευρώ για τη φροντίδα του επικοινωνιακού του προφίλ ο Χάρης ΘεοχάρηςΟ γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, ετοιμάζεται να στήσει ένα ιδιαίτερο γραφείο Τύπου στη ΓΓΔΕ, με στόχο να αλλάξει τη δημόσια εικόνα της Γραμματείας και παράλληλα να παρακολουθεί τον ελληνικό και ξένο Τύπο για τις αναφορές που κάνει σχετικά με την υπηρεσία. Ωστόσο, η απόφαση που υπογράφει ο ίδιος αποδεικνύει ότι επιχειρεί να αυτονομηθεί απόλυτα από τους υπόλοιπους μηχανισμούς του υπουργείου Οικονομικών, στήνοντας ένα ανεξάρτητο «φορολογικό βασίλειο», το οποίο δεν θα ελέγχεται από πουθενά και θα χειρίζεται μόνο του τις επαφές με τον Τύπο και τους υπόλοιπους φορείς.
Η «ενδυνάμωση της φορολογικής συνείδησης στην κοινωνία και ενίσχυση των σχέσεων του φορολογικού μηχανισμού με τους πολίτες», που σύμφωνα με την απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη θα είναι ο στόχος του διαγωνισμού, θα κοστίσει στους Ελληνες φορολογουμένους 73.800 ευρώ, έστω και αν το υπουργείο Οικονομικών έχει αυτή τη στιγμή ειδική υπηρεσία η οποία ασχολείται με τον Τύπο και τις δημόσιες σχέσεις.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του κ. Θεοχάρη, στο εξής θα πρέπει να υπάρχει «μηνιαίος επικοινωνιακός απολογισμός για την αποτίμηση των εκτελούμενων ενεργειών και την αξιοποίηση της αποκτηθείσας εμπειρίας» όπως προβλέπει ο διαγωνσιμός.
Η δουλειά του αναδόχου θα περιλαμβάνει, επίσης, παρακολούθηση και ανάλυση ελληνικών και διεθνών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (γραπτός Τύπος, τηλεόραση, portals) προκειμένου να υπάρχει άμεση και συνεχής πρόσβαση σε όλες τις αναφορές/δημοσιεύματα που αφορούν στο έργο της ΓΓΔΕ.
Μάλιστα, ο ανάδοχος θα πρέπει να προσφέρει και συνεχή συμβουλευτική σε θέματα στρατηγικών επαφών και δημοσίων σχέσεων, υποστήριξη της επικοινωνιακής πολιτικής στο πλαίσιο του κοινωνικού διαλόγου, αλλά και των επαφών με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Οριστικοποιείται μέχρι τέλος Μαΐου η υποβολή των πρώτων συγκεντρωτικών καταστάσεων του 2014

Οριστικοποιείται μέχρι τέλος Μαΐου η υποβολή των πρώτων συγκεντρωτικών καταστάσεων του 2014

Σύμφωνα με το ανανεωμένο αρχείο των συχνών ερωτήσεων-απαντήσεων της Γ.Γ.Π.Σ. στην ερώτηση 3 αναγράφεται:

"3. Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία στην οποία θα υποβάλλονται οι καταστάσεις αυτές;

Η προθεσμία υποβολής για τα έσοδα είναι για όλους ανεξαρτήτως κατηγορίας βιβλίων ή απαλλαγής τους από την τήρηση αυτών η τελευταία μέρα του επόμενου ημερολογιακού μήνα από αυτόν που αφορούν. Τα έξοδα θα πρέπει να υποβληθούν πριν δηλωθούν στην περιοδική δήλωση ΦΠΑ μιας περιόδου, και για όσους απαλλάσσονται του ΦΠΑ πριν το τέλος του επόμενου μήνα από τη λήξη του εκάστοτε ημερολογιακού έτους.

Για το 2014 μεταβατικά: Η προθεσμία υποβολής των εσόδων είναι για όλους ανεξαρτήτως κατηγορίας βιβλίων ή απαλλαγής τους από την τήρηση αυτών η τελευταία μέρα του επόμενου μήνα από το ημερολογιακό τρίμηνο που αφορούν. Τα έξοδα υποβάλλονται ανεξαρτήτως κατηγορίας βιβλίων πριν την τελευταία μέρα του επόμενου μήνα από το ημερολογιακό τρίμηνο που αφορούν, και για όσους απαλλάσσονται του ΦΠΑ πριν το τέλος του επόμενου μήνα από τη λήξη του εκάστοτε ημερολογιακού έτους.

Ειδικά, οι καταστάσεις του πρώτου τριμήνου του ημερολογιακού έτους 2014, υποβάλλονται μέχρι το τέλος Μαΐου 2014."

Δείτε το αναλυτικό άρθρο μας Συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών - προμηθευτών - Μηνιαίες Συγκεντρωτικές καταστάσεις - Βοηθήματα - Ερωτήσεις και απαντήσεις

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Δ15Β 1034714 ΕΞ 24.2.2014 ορίζονται τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης εκπρόθεσμης υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων.

"1. Σύμφωνα με τις διατάξεις των περιπτώσεων α΄ των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 54 του ν.4174/2013, για κάθε παράβαση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου επιβάλλεται πρόστιμο εκατό (100) ευρώ.
2. Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 19 του άρθρου 66 του ν.4174/2013, για την υποβολή μετά την 1.1.2014 εκπρόθεσμων δηλώσεων από τις οποίες δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση ή δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα που αφορούν περιόδους έως την 31.12.2013, επιβάλλονται τα πρόστιμα του άρθρου 4 του ν.2523/1997 με τον περιορισμό το καταβλητέο σε καθεμία περίπτωση ποσό να μην ξεπερνά το προβλεπόμενο πρόστιμο της παραγράφου 1 του παρόντος.
3. Από τα προαναφερόμενα προκύπτει ότι, για τις παραβάσεις εκπρόθεσμης υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων, ανεξάρτητα από την περίοδο την οποία αφορούν, επιβάλλεται το πρόστιμο της παραγράφου 1 του παρόντος (100 ευρώ), δεδομένου ότι πρόκειται για καταστάσεις πληροφοριακού χαρακτήρα από τις οποίες δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου και εφόσον το πρόστιμο αυτό είναι μικρότερο από το πρόστιμο που προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν.2523/1997."

Οδηγός: Τι πρέπει να γνωρίζουν ασφαλισμένοι και γιατροί για τη μετάβαση από τον ΕΟΠYΥ στο ΠΕΔΥ.

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Οδηγός: Τι πρέπει να γνωρίζουν ασφαλισμένοι και γιατροί για τη μετάβαση από τον ΕΟΠYΥ στο ΠΕΔΥ.

Οδηγός: Τι πρέπει να γνωρίζουν ασφαλισμένοι και γιατροί για τη μετάβαση από τον ΕΟΠYΥ στο ΠΕΔΥ.
Της Ελένης Πετροπούλου
Κλειστά θα παραμείνουν, τουλάχιστον έως και τα μέσα Μαρτίου, τα πολυιατρεία του πρώην ΕΟΠΥΥ και νυν ΠΕΔΥ (Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας), με τους ασφαλισμένους να εξυπηρετούνται από τους 5.000 συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, τα εξωτερικά ιατρεία των δημόσιων νοσοκομείων και τα Κέντρα Υγείας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υγείας, σε δύο εβδομάδες τα πολυιατρεία θα ανοίξουν «τυπικά», με τη λήξη της διαθεσιμότητας του προσωπικού που ανήκει σε ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, άτομα με αναπηρία κ.ά.).
Σε ένα μήνα, όταν δηλαδή λήξει η περίοδος διαθεσιμότητας-κινητικότητας του υπόλοιπου προσωπικού, τα πολυιατρεία θα επαναλειτουργήσουν. Εκτιμάται, ωστόσο, ότι τα πολυιατρεία θα λειτουργήσουν κανονικά με όλες τις ιατρικές ειδικότητες, σε διάστημα περίπου δύο μηνών, καθώς θα χρειαστεί επιπλέον διάστημα για προσλήψεις επικουρικών ή συμβασιούχων γιατρών που θα καλύψουν τα κενά όσων γιατρών επιλέξουν τα ιδιωτικά τους ιατρεία.
Σταδιακά θα ξεκινήσει και η εφαρμογή του θεσμού του οικογενειακού γιατρού, με την πρόσληψη -σε πρώτη φάση- 1.000 γιατρών που θα αναλάβουν τον ρόλο αυτό.
6 ερωτήσεις και απαντήσεις για το νεο Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας
Στο διάστημα διαθεσιμότητας του προσωπικού του ΕΟΠΥΥ, πώς θα εξυπηρετούνται οι ασθενείς;
Εξυπηρετούνται δωρεάν από συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείων και Κέντρα Υγείας. Μάλιστα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, το υπουργείο Υγείας αύξησε το πλαφόν των 200 επισκέψεων στους συμβεβλημένους ιατρούς στις 400. Παράλληλα ανέβασε κατά 10% το ποσοστό συνταγογράφησης των γιατρών ώστε να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα με τη χορήγηση φαρμάκων.
Στην περίπτωση που οι ασφαλισμένοι δεν εξυπηρετηθούν από γιατρούς οι οποίοι επικαλούνται το πλαφόν στις επισκέψεις ή στις συνταγές και τους ζητήσουν χρήματα, ο υπουργός Υγείας καλεί τους πολίτες να απευθυνθούν αμέσως στον ΕΟΠΥΥ και να καταγγείλουν τον γιατρό. Επίσης μπορούν να στέλνουν τις καταγγελίες τους και στο προσωπικό e-mail του κ. Γεωργιάδη: g-adonis@otenet.gr.
Τι γίνεται με τη χορήγηση ακριβών φαρμάκων (π.χ. για καρκινοπαθείς) και με τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας;
Η χορήγηση όλων των ακριβών φαρμάκων συνεχίζεται κανονικά και γίνεται όπως και πριν, μέσω των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ. Όσον αφορά τα ΚΕΠΑ, που δεν λειτουργούσαν λόγω της απεργίας των γιατρών, έχει ήδη υπογραφεί τροπολογία για μετακίνηση γιατρών στις επιτροπές, ώστε να αποκατασταθεί η λειτουργία τους. Σημειώνεται ότι και με νόμο του αρμόδιου υπουργού Γ. Βρούτση έχει εγκριθεί κανονικά η χορήγηση ως 30/4/2014 συντάξεων και επιδομάτων όσων έχασαν τα ραντεβού τους λόγω της απεργίας και προγραμματίζεται ετεροχρονισμένος έλεγχος από τα ΚΕΠΑ, μόλις αποκατασταθεί η λειτουργία τους.
Τι υπηρεσίες θα παρέχει το ΠΕΔΥ;
Υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας αλλά και επιπλέον υπηρεσίες όπως η εφαρμογή του οικογενειακού γιατρού.
Ο οικογενειακός γιατρός θα έχει τη συνολική ευθύνη των ασφαλισμένων και στην πλήρη ανάπτυξη του θεσμού θα αποτελεί το «εισιτήριο» εισόδου των πολιτών στο σύστημα Υγείας, καθώς μόνον με το παραπεμπτικό του θα μπορούν να απευθύνονται σε ειδικούς γιατρούς και νοσοκομεία.
Επίσης, τα πολυ-ιατρεία, ενταγμένα στο νέο σύστημα, θα παρέχουν υπηρεσίες στο σύνολο των πολιτών και όχι μόνο στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, ενώ, σε επόμενο χρόνο, κάποια από αυτά θα εφημερεύουν.
Στις μονάδες υγείας του νέου φορέα θα καταβάλουν χρήματα οι ασφαλισμένοι;
Οι υπηρεσίες θα είναι δωρεάν και σε αντίθεση με το τι ισχύει στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, όπου οι ανασφάλιστοι καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους τα έξοδα νοσηλείας τους, στις μονάδες υγείας του ΠΕΔΥ (δηλαδή στα Κέντρα Υγείας και στα πολυ-ιατρεία), οι ανασφάλιστοι δεν θα πληρώνουν για ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις.
Ωστόσο, το υπουργείο Υγείας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να ισχύσει και στο νέο σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας το εισιτήριο των πέντε ευρώ που καταβάλλουν σήμερα οι πολίτες για εξετάσεις σε εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του ΕΣΥ.
Θα γίνουν απολύσεις στον χώρο της Υγείας;
Απολύσεις δεν θα γίνουν, ωστόσο δεν αποκλείεται να υπάρξουν αποχωρήσεις ιατρών οι οποίοι θα κληθούν να επιλέξουν μεταξύ της απασχόλησής τους στο Δημόσιο, όπως οι συνάδελφοί τους του ΕΣΥ, και της διατήρησης του ιδιωτικού τους ιατρείου. Σημειώνεται ότι εκείνοι που θα επιλέξουν την απασχόληση στο Δημόσιο και κριθούν κατάλληλοι από τις αρμόδιες επιτροπές αξιολόγησης -οι ίδιες που αξιολογούν το σύνολο των ιατρών του Δημοσίου- θα εισαχθούν στο ΕΣΥ με το μισθό και τη βαθμίδα που αναλογεί στα χρόνια προϋπηρεσίας τους βάσει της κλίμακας του ΕΣΥ.
Υπογραμμίζεται ότι, για όποια κενά δημιουργηθούν στη στελέχωση των ιατρών, θα καλυφθούν σε πρώτη φάση από συμβασιούχους και επικουρικούς, δίνοντας έτσι το δικαίωμα εργασίας και σε νέους γιατρούς.
Μέχρι πότε μπορούν οι γιατροί να υποβάλουν αίτηση ένταξης στο ΠΕΔΥ;
Μέχρι την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου έχει προθεσμία το προσωπικό του ΕΟΠΥΥ, που έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα, να υποβάλει αίτηση ένταξης στο ΠΕΔΥ. Ήδη από την Τετάρτη άρχισε η αποστολή των διαπιστωτικών πράξεων και ουσιαστικά άρχισε να «τρέχει» η προθεσμία των επτά ημερών, προκειμένου οι εργαζόμενοι να κάνουν αίτηση για να ενταχθούν στο νέο σύστημα.
Σε περίπτωση που δεν υποβάλουν αίτηση απολύονται αυτοδικαίως. Το ίδιο ισχύει και για όσους, ενώ έχουν κάνει αίτηση, δεν παρουσιαστούν όταν κληθούν να εργαστούν, καθώς και για τους γιατρούς που δεν προσκομίσουν εγκαίρως (όταν κληθούν να αναλάβουν υπηρεσία) βεβαίωση από την εφορία ότι έχουν κλείσει το ιδιωτικό τους ιατρείο, ή έστω αντίγραφο της σχετικής αίτησης.
  • Για όποια κενά δημιουργηθούν στη στελέχωση των ιατρών, θα καλυφθούν σε πρώτη φάση από συμβασιούχους και επικουρικούς, δίνοντας έτσι το δικαίωμα εργασίας και σε νέους γιατρούς

Νέα βόμβα με το Ε9:θα το συμπληρώσουν υποχρεωτικά όσοι τακτοποίησαν ημιυπαίθριο

Νέα βόμβα με το Ε9:θα το συμπληρώσουν υποχρεωτικά όσοι τακτοποίησαν ημιυπαίθριο

«Βόμβα» του υπουργείου Οικονομικών: Υποχρεωτική συμπλήρωση Ε9 για όσους τακτοποίησαν ημιυπαίθριο ή αυθαίρετο - Θα πληρώσουν αυξημένο φόρο ακινήτων - Ποιοί πρέπει να κάνουν τις δηλώσεις

SHARE THIS

«Βόμβα» κρύβει ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών η οποία αναφέρεται στο ποιοι έχουν υποχρέωση να συμπληρώσουν φέτος το Ε9. Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση, το έντυπο με τα στοιχεία των ακινήτων θα συμπληρώσουν υποχρεωτικά όλοι όσοι έχουν προχωρήσει στην τακτοποίηση αυθαίρετου ή ημιυπαίθριου χώρου, ανεξάρτητα από τον νόμο που χρησιμοποίησαν για την τακτοποίηση. Με το που θα εμφανιστούν περισσότερα τετραγωνικά στο Ε9, θα αυξηθεί και ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση, το έντυπο με τα στοιχεία των ακινήτων θα συμπληρώσουν υποχρεωτικά όλοι όσοι έχουν προχωρήσει στην τακτοποίηση αυθαίρετου ή ημιυπαίθριου χώρου, ανεξάρτητα από τον νόμο που χρησιμοποίησαν για την τακτοποίηση. Με το που θα εμφανιστούν περισσότερα τετραγωνικά στο Ε9, θα αυξηθεί και ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων.
 Με βάση τα όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα, οι «τακτοποιημένοι» χώροι, δεν εμφανίζονταν υποχρεωτικά στο Ε9 και δηλώνονταν μόνο αν γινόταν οποιαδήποτε μεταβολή στο ακίνητο (αγορά, πώληση, γονική παροχή).
Ιδίως τα ακίνητα που τακτοποιήθηκαν με τον νόμο Μπιρμπίλη, ουδέποτε δηλώθηκαν στο Ε9 σύμφωνα με απόφαση που είχε εκδοθεί από το 2012.
Ειδικά τα εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα που τακτοποιήθηκαν με τον νόμο Μπιρμπίλη, ουδέποτε δηλώθηκαν στο Ε9 καθώς αυτό όριζε σχετική απόφαση που είχε εκδοθεί από το 2012. Κατά τα λοιπά, το έντυπο Ε9 σύμφωνα και με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών θα συμπληρώσουν υποχρεωτικά φέτος:
* όσοι είχαν μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση εντός του έτους 2013, οι οποίες υπάρχουν και την 1η Ιανουαρίου 2014.
* Τα νομικά πρόσωπα, εφόσον τα ακίνητά τους εντάσσονται σε κάποια κατηγορία απαλλαγών. Η ίδια υποχρέωση υφίσταται και για τα φυσικά πρόσωπα, εφόσον έχουν ακίνητα τα οποία απαλλάσσονται του φόρου ή προβλέπεται μείωση αυτού. Με τις δηλώσεις αυτές θα χρεωθεί μειωμένος ΕΝΦΙΑ και δεν θα ταλαιπωρηθούν οι φορολογούμενοι με τροποποιήσεις.
* Όσοι έχουν ακίνητα που έχουν τακτοποιηθεί ή νομιμοποιηθεί ή ημιυπαιθρίους χώρους, μόνο στις περιπτώσεις που δεν έχουν αναγραφεί σε προηγούμενες δηλώσεις Ε9. Έτσι καλύπτουμε τις περιπτώσεις αυτές ώστε η εικόνα του Ε9 συμφωνεί με τις δηλώσεις των μηχανικών για την τακτοποίηση.
* Όποιος έχει ακίνητο σε πολυκατοικία, η οποία διαθέτει κοινόχρηστη πισίνα ή κλειστούς (υπόγειους κυρίως) κοινόχρηστους χώρους αποθηκών ή θέσεων στάθμευσης, για να τους αναγράψει στη δήλωση στοιχείων ακινήτων. Τονίζεται πως η δήλωση αυτή, αντίθετα με όσα έχουν αναληθώς γραφτεί, καλύπτει τις περιπτώσεις που αυτά είναι παρακολουθήματα και συνεπώς υπάρχει αποκλειστική χρήση κοινόχρηστου χώρου. Δεν πρέπει, συνεπώς, να δηλωθούν περιπτώσεις που δεν αποτελούν παρακολουθήματα της ιδιοκτησίας.
* Ο εργολάβος, για να αναγράψει το εργολαβικό του αντάλλαγμα, εφόσον έχουν παρέλθει 4 χρόνια από την έναρξη ανέγερσης της οικοδομής ή έχουν χρησιμοποιηθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο από αυτόν τα ακίνητα πριν την παρέλευση της τετραετίας. Ο οικοπεδούχος, για να διαγράψει το εργολαβικό αντάλλαγμα, κατά τα ανωτέρω.
* Ο κάτοχος ακινήτου που ανήκει σε φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, ο οποίος κατέχει το ακίνητο χωρίς τη συναίνεση του φορέα.
* Ο κάτοχος ακινήτου που ανήκει στην ΕΤΑΔ ΑΕ και στην «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», ο οποίος κατέχει το ακίνητο με τη συναίνεση των εταιρειών αυτών.
* Οι Ο.Τ.Α. για τα ακίνητα τα οποία έχουν δεσμεύσει και έχει  προσδιορισθεί η αποζημίωση,  για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο εκκρεμεί η καταβολή της σχετικής αποζημίωσης. (Ο κύριος του δεσμευμένου από Ο.Τ.Α. ακινήτου εξακολουθεί να είναι υπόχρεος να δηλώνει το ακίνητο).

Ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με τους υπόχρεους υποβολής δηλώσεων Ε9

Ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με τους υπόχρεους υποβολής δηλώσεων Ε9

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΔΤ σχετικά με την υποβολή δηλώσεων Ε9

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Ανακοίνωση Τύπου

Από το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνεται ότι, από 17/02/2014, όπως είχε ανακοινωθεί στις αρχές του έτους, άνοιξε η ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9) για το έτος 2014.

Υποχρέωση να υποβάλουν δήλωση έχουν όσοι είχαν μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση εντός του έτους 2013, οι οποίες υπάρχουν και την 1η Ιανουαρίου 2014.

Εκτός όμως από αυτούς, λόγω της κατάργησης του ΦΑΠ και της θέσπισης του ΕΝΦΙΑ, για να αποφευχθεί η πιθανότητα εσφαλμένου υπολογισμού του φόρου αυτού, υποχρέωση υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έχουν και: 

· Τα νομικά πρόσωπα, εφόσον τα ακίνητά τους εντάσσονται σε κάποια κατηγορία απαλλαγών. Η ίδια υποχρέωση υφίσταται και για τα φυσικά πρόσωπα, εφόσον έχουν ακίνητα τα οποία απαλλάσσονται του φόρου ή προβλέπεται μείωση αυτού. Με τις δηλώσεις αυτές θα χρεωθεί μειωμένος ΕΝΦΙΑ και δεν θα ταλαιπωρηθούν οι φορολογούμενοι με τροποποιήσεις.
· Όσοι έχουν ακίνητα που έχουν τακτοποιηθεί ή νομιμοποιηθεί ή ημιυπαιθρίους χώρους, μόνο στις περιπτώσεις που δεν έχουν αναγραφεί σε προηγούμενες δηλώσεις Ε9. Έτσι καλύπτουμε τις περιπτώσεις αυτές ώστε η εικόνα του Ε9 συμφωνεί με τις δηλώσεις των μηχανικών για την τακτοποίηση.
· Όποιος έχει ακίνητο σε πολυκατοικία, η οποία διαθέτει κοινόχρηστη πισίνα ή κλειστούς (υπόγειους κυρίως) κοινόχρηστους χώρους αποθηκών ή θέσεων στάθμευσης, για να τους αναγράψει στη δήλωση στοιχείων ακινήτων. Τονίζεται πως η δήλωση αυτή, αντίθετα με όσα έχουν αναληθώς γραφτεί, καλύπτει τις περιπτώσεις που αυτά είναι παρακολουθήματα και συνεπώς υπάρχει αποκλειστική χρήση κοινόχρηστου χώρου. Δεν πρέπει, συνεπώς, να δηλωθούν περιπτώσεις που δεν αποτελούν παρακολουθήματα της ιδιοκτησίας.
· Ο εργολάβος, για να αναγράψει το εργολαβικό του αντάλλαγμα, εφόσον έχουν παρέλθει 4 χρόνια από την έναρξη ανέγερσης της οικοδομής ή έχουν χρησιμοποιηθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο από αυτόν τα ακίνητα πριν την παρέλευση της τετραετίας. Ο οικοπεδούχος, για να διαγράψει το εργολαβικό αντάλλαγμα, κατά τα ανωτέρω.
· Ο κάτοχος ακινήτου που ανήκει σε φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, ο οποίος κατέχει το ακίνητο χωρίς τη συναίνεση του φορέα.
· Ο κάτοχος ακινήτου που ανήκει στην ΕΤΑΔ ΑΕ και στην «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», ο οποίος κατέχει το ακίνητο με τη συναίνεση των εταιρειών αυτών. 
· Οι Ο.Τ.Α. για τα ακίνητα τα οποία έχουν δεσμεύσει και έχει προσδιορισθεί η αποζημίωση, για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο εκκρεμεί η καταβολή της σχετικής αποζημίωσης. (Ο κύριος του δεσμευμένου από Ο.Τ.Α. ακινήτου εξακολουθεί να είναι υπόχρεος να δηλώνει το ακίνητο).

ΠΟΛ.1048/11.2.2014 Τρόπος υποβολής της δήλωσης και απόδοσης του φόρου που παρακρατείται στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013

ΠΟΛ.1048/11.2.2014
Τρόπος υποβολής της δήλωσης και απόδοσης του φόρου που παρακρατείται στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013


ΠΟΛ 1048/2014

(ΦΕΚ Β' 417/20-02-2014)

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ. 185/2009 (ΦΕΚ 213 Α΄) περί ανασύστασης του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 61 και της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 των άρθρων 62 και 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α΄) περί παρακράτησης φόρου κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες.

3. Τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 18 του ίδιου νόμου τις διατάξεις των άρθρων 31 και των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 41 του ίδιου νόμου.

4. Ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Τρόπος υποβολής της δήλωσης και απόδοσης του φόρου που παρακρατείται κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες.

1. Κάθε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα, οι φορείς γενικής κυβέρνησης ή κάθε φορολογούμενος που δεν έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα, αλλά δραστηριοποιείται μέσω μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα υποχρεούται να παρακρατεί φόρο κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ τηςπαραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) και να αποδίδει τον παρακρατηθέντα φόρο με προσωρινές δηλώσεις ως εξής:

Οι εμπρόθεσμες και εκπρόθεσμες αρχικές και τροποποιητικές προσωρινές δηλώσεις απόδοσης του παρακρατηθέντα φόρου, φορολογικού έτους 2014, υποβάλλονται και ο φόρος αποδίδεται με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, στο δικτυακό τόπο) www.gsis.gr

2. Οι υπόχρεοι, εφόσον είναι νέοι χρήστες εγγράφονται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TaxisNet σύμφωνα με όσα ορίζονται με την με αριθμόΠΟΛ.1178/7.12.2010, ΑΔΑ41ΦΜΗ−ΤΛ (ΦΕΚ Β΄/9.12.10) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Η διαδικασία αυτή δεν απαιτείται για τους ήδη πιστοποιημένους χρήστες σε οποιαδήποτε εφαρμογή.

3. Οι διαχειριστές πάγιας προκαταβολής, οι υπόλογοι χρηματικών ενταλμάτων του δημοσίου γενικά και οι διαχειριστές χρηματικού που παρακρατούν φόρο στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 και δεν δύνανται να αποδώσουν τον παρακρατηθέντα φόρο μέσω του κεντρικού τους φορέα υποβάλλουν προσωρινή δήλωση στην Δ.Ο.Υ. της περιφέρειάς τους από όπου εκδίδεται η ταυτότητα οφειλής και ο φόρος αποδίδεται μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων. Όσοι από τους ανωτέρω υπόχρεους δύνανται να αποδίδουν τον φόρο μέσω του κεντρικού τους φορέα, η υποβολή της προσωρινής δήλωσης γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, στο δικτυακό τόπο www.gsis.gr

4. Η υποβολή της προσωρινής δήλωσης απόδοσης φόρου που παρακρατείται κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ τηςπαραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) φορολογικού έτους 2014, με την χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet μπορεί να πραγματοποιείται από 20.02.2014.

5. Σε περίπτωση αποδεδειγμένης τεχνικής αδυναμίας ολοκλήρωσης της υποβολής της δήλωσης, αυτή υποβάλλεται άμεσα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., με συνημμένο το εκτυπωμένο αποδεικτικό στοιχείο της μη δυνατότητας υποβολής της.

Άρθρο 2
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης του φόρου που παρακρατείται κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες.

1. Η δήλωση αυτή περιλαμβάνει τα ακαθάριστα ποσά και τον παρακρατηθέντα φόρο.

2. Ο τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης του φόρου που παρακρατείται κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα, το οποίο δύναται και να εκτυπώνεται.

Προσωρινή δήλωση παρακράτησης φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις

Άρθρο 3
Έκδοση ταυτότητας οφειλής

1. Το σύστημα μετά την οριστικοποίηση της υποβολής της δήλωσης παράγει την «Ταυτότητα Οφειλής», στοιχείο απαραίτητο για την απόδοση του φόρου μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων.

2. Σε περίπτωση εφαρμογής της παραγράφου 5 του άρθρου 1 της παρούσας, αποδεικτικό υποβολής της δήλωσης του παρακρατηθέντος φόρου, αποτελεί η υποβληθείσα δήλωση σφραγισμένη από τον αρμόδιο υπάλληλο της Δ.Ο.Υ. παραλαβής, με σχετική επισημείωση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας οφειλής του φόρου.

Άρθρο 4
Προθεσμία υποβολής δήλωσης και απόδοσης του φόρου

Οι υπόχρεοι παρακράτησης φόρου με συντελεστή είκοσι (20%) τοις εκατό, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) υποχρεούνται να υποβάλλουν προσωρινή δήλωση το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής, η οποία περιλαμβάνει τα ακαθάριστα ποσά που έχουν καταβληθεί και τον παρακρατηθέντα φόρο.

Άρθρο 5
Έλεγχος – Ενημέρωση Δ.Ο.Υ.

1. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. ενημερώνεται ηλεκτρονικά, αμέσως μετά την υποβολή των προσωρινών δηλώσεων απόδοσης του φόρου που παρακρατείται κατά την πληρωμή αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167), ανά υπόχρεο, με ταυτόχρονη καταχώρηση των βασικών στοιχείων παραλαβής και πληρωμής στο σύστημα Τaxis .

2. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. έχει την δυνατότητα εμφάνισης και εκτύπωσης των προσωρινών αυτών δηλώσεων.

Άρθρο 6
Ισχύς της Απόφασης

Η παρούσα απόφαση ισχύει από το φορολογικό έτος 2014 για πληρωμές αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) που πραγματοποιούνται από 1.1.2014 και μετά.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2014

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Νέες «εκπλήξεις» στο φορολογικό νομοσχέδιο - Ανά τρίμηνο η υποβολή για τις συγκεντρωτικές «Μισές» θα μετράνε οι αποδείξεις από σούπερ-μάρκετ και βενζινάδικα στην εφορία

Νέες «εκπλήξεις» στο φορολογικό νομοσχέδιο - Ανά τρίμηνο η υποβολή για τις συγκεντρωτικές

«Μισές» θα μετράνε οι αποδείξεις από σούπερ-μάρκετ και βενζινάδικα στην εφορία

Του Κωστή Πλάντζου
 
Μπορεί να χρειάζεται μισθωτοί και συνταξιούχοι να συλλέγουν πλέον μόλις το 10% του εισοδήματός τους σε αποδείξεις, αντί 25% που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά στο οικονομικό επιτελείο σχεδιάζουν να «κουρέψουν» ορισμένες κατηγορίες δαπανών, ώστε να μην εξαντλούν την φορολογική υποχρέωσή τους οι πολίτες μαζεύοντας μόνο τις αποδείξεις από σούπερ-μάρκετ και βενζινάδικα -στα οποία καταβάλλουν κάθε μήνα πολύ περισσότερα από 10% του εισοδήματός του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ειδικά για τις αποδείξεις από σούπερ-μάρκετ και βενζινάδικα, στο υπο κατάρτιση φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή προωθείται για να ενσωματωθεί και μία ειδική ρύθμιση, ώστε να μετρούν κατά το ήμισυ της αξίας τους.
Έτσι τα είδη των αποδείξεων που θα πρέπει να συγκεντρώσουν φέτος μισθωτοί και συνταξιούχοι θα είναι το ίδιο όπως πέρυσι, με τη διαφορά όμως ότι τα έξοδα του σούπερ μάρκετ και οι δαπάνες για καύσιμα αυτοκινήτου ( βενζίνη, πετρέλαιο) θα αναγνωρίζονται στο 50% της αξίας τους από την Εφορία. Ανάλογες «εκπλήξεις» ίσως υπάρξουν όμως τελικά και για άλλες κατηγορίες δαπανών.
Από φέτος, μόνο οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πρέπει να συγκεντρώσουν αποδείξεις αξίας τουλάχιστον 10% του ετήσιου εισοδήματός τους. Για παράδειγμα, φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ θα πρέπει να συγκεντρώσει αποδείξεις αξίας τουλάχιστον 2.000 ευρώ. Το μέγιστο ποσό απαιτούμενων αποδείξεων ανέρχεται σε 10.500 ευρώ. Σε περίπτωση που κάποιος φορολογούμενος δεν μπορεί να τις συγκεντρώσει τότε η «ποινή» για την αξία των αποδείξεων που του λείπει θα πληρώνει πρόσθετο φόρο εισοδήματος 22%. Δηλαδή, εάν υποχρεούται να συγκεντρώσει αποδείξεις ύψους 1.500 ευρώ και συγκεντρώσει 1.000 ευρώ, για τα 500 ευρώ που λείπουν, θα πληρώσει πρόσθετο φόρο εισοδήματος 110 ευρώ.
Ωστόσο η εφορία δεν αναγνωρίζει δαπάνες που αφορούν:
·         δαπάνες για τις οποίες προσφέρεται απευθείας μείωση του φόρου εισοδήματος (π.χ. ιατρικές)
·         δαπάνες που εμπίπτουν στα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (π.χ. αγορά ΙΧ, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, μισθοδοσία υπηρετικού προσωπικού)
·         διόδια
·         λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τηλεφωνίας.
·         πάσης φύσεως εισιτήρια μεταφορικών μέσων (αστικές συγκοινωνίες, αεροπορικά εισιτήρια κ.λπ.)
 
Αλλάζουν πάλι Ε9 και συγκεντρωτικές
Ανατροπές με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο έρχονται και στο σύστημα υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων από επιχειρήσεις και επιτηδευματίες. Κατόπιν σκέψεως, οι συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων (πελατών – προμηθευτών) θα υποβάλλονται ανά τρίμηνο και όχι ανά μήνα, καθώς κρίθηκε ότι τα πρόστιμα θα έπεφταν «σαν το χαλάζι» για λογιστές και επιτηδευματίες που δεν θα προλάβαιναν να υποβάλλουν εκατομμύρια τέτοιες δηλώσεις κάθε τρεις και λίγο.
Σύμφωνα με όσα ισχύουν σήμερα, η υποβολή των καταστάσεων πελατών πρέπει να γίνεται ανά μήνα από όλους τους υπόχρεους, ενώ η υποβολή των καταστάσεων προμηθευτών θα γίνεται ανά μήνα από όσους τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ΄ κατηγορίας) και ανά τρίμηνο από όσους τηρούν απλογραφικά βιβλία (πρώην Β΄ κατηγορίας).
 
Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο αναμένεται να περιληφθεί και η ρύθμιση για να μπορούν και φέτος οι γονείς να δηλώσουν τυχόν ακίνητα που έχουν τα ανήλικα παιδιά τους, χωρίς να χρειαστεί να αποκτήσουν ειδικούς κωδικούς και κλειδάριθμους τα ανήλικα τέκνα.


Πηγή: «Μισές» θα μετράνε οι αποδείξεις από σούπερ-μάρκετ και βενζινάδικα στην εφορία | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/40863/mises-tha-metrane-oi-apodeixeis-apo-soyper-market-kai-venzinadika-stin-eforia#ixzz2uEsn0g8i

Οι φόροι «παγώνουν» την αγορά

Οι φόροι «παγώνουν» την αγορά

Μηδενικές μεταβιβάσεις ακινήτων στο πρώτο δίμηνο –Αδύνατες και οι πωλήσεις εταιρειών – Στάση αναμονής για την έκδοση δεκάδων αποφάσεων και εγκυκλίων – Όλοι περιμένουν τον νέο νόμο

Πρωτοφανή «αγκύλωση» έχει προκαλέσει στην αγορά το αλαλούμ με τους φόρους. Εκτός από την υπερφορολόγηση, οι φορολογούμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν πλέον και το απίστευτο μπλέξιμο που έχει δημιουργήσει το νέο πλαίσιο. Συναλλαγές (πωλήσεις εταιρειών, συναλλαγές, πωλήσεις ακινήτων) δεν πραγματοποιούνται υπό τον φόβο «δυσάρεστων εκπλήξεων».
Παρά το γεγονός ότι συμπληρώνεται το πρώτο δίμηνο, οι εκκρεμότητες είναι 10άδες, όπως δεκάδες είναι και οι εγκύκλιοι που δεν έχουν εκδοθεί.
Ακόμη και η έλευση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου –μετατέθηκε πλέον για την επόμενη εβδομάδα χωρίς να θεωρείται απίθανη νέα καθυστέρηση λόγω της έλευσης της τρόικας- είναι αμφίβολο αν θα λύσει όλα τα ζητήματα.
  1. Εχουν «παγώσει» οι μεταβιβάσεις επιχειρήσεων διότι μετά την αλλαγή του νόμου δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη με ποιο τρόπο θα υπολογίζεται ο φόρος υπεραξίας. Από την 1/1/2014 άλλαξε ο νόμος και πλέον η υπεραξία από την πώληση επιχείρησης λογίζεται ως εισόδημα το οποίο φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή 15%. Ωστόσο, δεν έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση από την οποία θα προκύπτει ο νέος τρόπος υπολογισμού της υπεραξίας. Φοβούμενοι ότι θα βρεθούν προ εκπλήξεως, οι ενδιαφερόμενοι απλώς αναβάλλουν τις αποφάσεις μεταβίβασης για αργότερα.
  2. Από τις αρχές του χρόνου, δεν έχει γίνει ούτε μία μεταβίβαση ακινήτου, ούτε μια γονική παροχή, διότι δεν μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος υπεραξίας ακινήτου. Όλη η αγορά περιμένει το σχέδιο νόμου το οποίο πρακτικά θα ενεργοποιηθεί –στην καλύτερη περίπτωση- μέσα στον Μάρτιο.
  3. «Παγωμένος» είναι και ο αγροτικός κόσμος της χώρας. Ο νόμος λέει ότι όλοι θα πρέπει να τηρούν βιβλία εσόδων εξόδων. Η απόφαση ορίζει ότι τα βιβλία θα τα τηρούν όσοι έχουν έσοδα άνω των 10.000 ευρώ και η ανακοίνωση του Μεγάρου Μαξίμου αναφέρει ότι πρόσθετες φορολογικές υποχρεώσεις (ούτε καν τήρηση βιβλίων, αλλά συμπλήρωση συγκεντρωτικών καταστάσεων), θα ισχύσουν μόνο για όσους έχουν έσοδα άνω των 15000 ευρώ. Αγρότες με έσοδα 10-12.000 ευρώ έσπευσαν να ενταχθούν στο καθεστώς των βιβλίων ακολουθώντας την επιταγή του νόμου και τώρα προσπαθούν να …απενταχθούν ακούγοντας  τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Οι εφορίες  στις οποίες φτάνουν τα σχετικά αιτήματα, δεν μπορούν να ικανοποιήσουν κανένα σχετικό αίτημα καθώς χρειάζονται διάταξη νόμου και εγκύκλιο για να λειτουργήσουν και όχι ανακοίνωση του πρωθυπουργικού γραφείου.
  4. Για τη συλλογή των αποδείξεων, έχει περάσει νόμος που ορίζει ότι θα πρέπει να μαζεύουμε αποδείξεις μέχρι το όριο του 10% του εισοδήματός μας καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πληρώσουμε φόρο που αντιστοιχεί στο 22% επί της αξίας των αποδείξεων που δεν θα συλλέξουμε. Με …non paper, πληροφορηθήκαμε ότι οι αποδείξεις των φαρμακείων θα «μετράνε» μισές όπως το ίδιο  θα συμβαίνει και τις αποδείξεις των supermarket. Κενό και εδώ καθώς δεν έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.
  5. Τελειώνει ο Φεβρουάριος και ακόμη δεν έχει εκδοθεί η απόφαση που θα ορίζει με ποιο τρόπο θα γίνεται η παρακράτηση φόρου από τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους. Η μεγάλη αλλαγή για τους συνταξιούχους (η παρακράτηση φόρου να γίνεται στο άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων) σκοπίμως αναβάλλεται για τον Ιούλιο για προφανείς πολιτικούς λόγους. Ωστόσο, τα λογιστήρια αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα ειδικά με τις αμοιβές των μελών του διοικητικού συμβουλίου αλλά και άλλων επαγγελμάτων. Το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να ξεκαθαρίσει ποια επαγγέλματα χαρακτηρίζονται τεχνικά ή συμβουλευτικά για να προκύψει που θα γίνεται παρακράτηση και που όχι. Αυτοί τη στιγμή, οι λογιστές δεν γνωρίζουν αν σε έναν φορτηγατζή πρέπει να γίνεται παρακράτηση 20% ή όχι.
  6.  Ο νόμος ορίζει ότι μια δαπάνη, άνω των 500 ευρώ, προκειμένου να χαρακτηριστεί επαγγελματική και να αφαιρεθεί από τα ακαθάριστα έσοδα, πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσω τράπεζας. Ακόμη και δεν έχει βγει η απόφαση προκειμένου να ξεκαθαριστεί ποιες δαπάνες ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Για παράδειγμα, είναι μέσα η μισθοδοσία;
  7. Μηνιαίες καταστάσεις τιμολογίων. Βάσει απόφασης, το μέτρο πρέπει να ισχύσει υποχρεωτικά από τον Μάρτιο δηλαδή σε λιγότερο από έναν μήνα. Υπάρχει εξαγγελία για διόρθωση της απόφασης η οποία πρέπει να γίνει πράξη.  
  8. Πρόστιμα. Βάσει νόμου, τα πρόστιμα πρέπει να επιβληθούν σε όσους δεν έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα δηλώσεις. Το υπουργείο περιορίζεται στις ανακοινώσεις ότι θα τα μειώσει με τον νέο νόμο. Πρέπει να φανεί αν αυτός ο νόμος θα έχει και αναδρομικής ισχύ.  
  9. Για τις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, υποτίθεται ότι πρέπει να επιβληθεί φόρος υπεραξίας κατά την πώληση μετοχών με κέρδος. Αλαλούμ και εκεί διότι δεν έχει βρεθεί τρόπος να εφαρμοστεί πρακτικά το μέτρο. Θα αλλάξει και αυτό με τον νέο νόμο.
http://www.thetoc.gr/oikonomia/article/oi-foroi-pagwnoun-tin-agora