Σελίδες

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Πανευρωπαϊκή αγωνία για την ανεργία - Τι θα ζητήσει ο Αντ. Σαμαράς - Γιατί οι Ευρωπαίοι ηγέτες αδυνατούν να πάρουν αποφάσεις

ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ

Πανευρωπαϊκή αγωνία για την ανεργία - Τι θα ζητήσει ο Αντ. Σαμαράς - Γιατί οι Ευρωπαίοι ηγέτες αδυνατούν να πάρουν αποφάσεις

Ξεκινά το απόγευμα στο Μιλάνο η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την απασχόληση, με τη συμμετοχή 15 αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς αναμένεται στην ιταλική συμπρωτεύουσα για να πάρει μέρος στις εργασίες της διάσκεψης, η οργάνωση της οποίας οφείλεται σε πρωτοβουλία του Ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι. Η Ιταλία ασκεί, το εξάμηνο αυτό, την εκ περιτροπής Προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ο επικεφαλής της κυβέρνησης της Ρώμης είχε αναφερθεί, από τον περασμένο Ιούνιο, στην ανάγκη να διεξαχθεί μια τέτοια συνάντηση, με την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή.
Κύριο θέμα συζήτησης θα είναι ο καταλληλότερος τρόπος για την τόνωση της εργασίας και της ανάπτυξης, δεδομένων των ιδιαίτερα υψηλών ποσοστών ανεργίας που μαστίζουν, κυρίως, τον ευρωπαϊκό νότο.
Πανευρωπαϊκή αγωνία για την ανεργία - Τι θα ζητήσει ο Αντ. Σαμαράς - Γιατί οι Ευρωπαίοι ηγέτες αδυνατούν να πάρουν αποφάσεις
Σύμφωνα με τους παρατηρητές, Γαλλία και Ιταλία πρόκειται να εστιάσουν τις παρεμβάσεις τους στην ανάγκη ενίσχυσης της ευελιξίας και στο ότι οι μεταρρυθμίσεις και η οικονομική εξυγίανση απαιτούν και δυναμικότερη οικονομική στήριξη για να αντιμετωπιστεί ο βασικής σημασίας κοινωνικός παράγοντας.
Ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, αναμένεται να αναφερθεί, επίσης, στην ανάγκη να θεωρηθεί απόλυτη προτεραιότητα η καταπολέμηση της ανεργίας και η δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδίως για τις μεσογειακές χώρες της Ένωσης.
Πανευρωπαϊκή αγωνία για την ανεργία - Τι θα ζητήσει ο Αντ. Σαμαράς - Γιατί οι Ευρωπαίοι ηγέτες αδυνατούν να πάρουν αποφάσεις
Η σημερινή διάσκεψη, παράλληλα, πραγματοποιείται στον απόηχο των επίσημων δηλώσεων της γαλλικής κυβέρνησης ότι αναβάλλει τον ισοσκελισμό του προϋπολογισμού για το 2017, όπως και η Ιταλία.
Χθες όμως, εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης θέλησε να στείλει μήνυμα διαλλακτικότητας, τονίζοντας ότι σε ό,τι αφορά την ανάγκη στήριξης της ανάπτυξης, δεν υπάρχουν βασικές διαφωνίες ανάμεσα στη Γερμανία και τους υπόλοιπους μεγάλους εταίρους της Ένωσης.
Αυτό που μένει να διαπιστωθεί είναι αν θα εγκριθούν νέα κονδύλια και έκτακτες πρωτοβουλίες χρηματοδότησης ή αν θα χρησιμοποιηθούν μόνον οι πόροι που έχουν ήδη εγκριθεί, όπως ζητά η Γερμανία. Σύμφωνα με παρατηρητές, πάντως, δύσκολα θα μπορέσουν να ληφθούν οριστικές αποφάσεις στη διάσκεψη, η οποία ξεκινά σε λίγο στο Μιλάνο.
Το ιταλικό συνδικάτο Fiom- Cgil, φοιτητές και άνεργοι, τέλος, διαδηλώνουν αυτή την ώρα έξω από το μέγαρο της Έκθεσης του Μιλάνου, με αίτημα «συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την απασχόληση και τον άμεσο τερματισμό της λιτότητας».
Ανεργία
Σύμφωνα με στοιχεία του Μαίου η ανεργία στην ευρωζώνη έχει φτάσει το 11,6% καθώς οι οικονομίες αδυνατούν να εκμεταλλευτούν την ελαφρά ανάκαμψη δημιουργώντας θέσεις εργασίας για τους 18,5 εκατομμύρια ανέργους. Το ποσοστό ανεργίας στο σύνολο της Ε.Ε. υποχώρησε στο 10,3% (από 10,4%), οριακή υποχώρηση κατέγραψε το ποσοστό ανεργίας των νέων τόσο στην Ευρωζώνη (23,3% από 23,4%) όσο και συνολικά στην Ε.Ε. (22,2% από 22,3%), ενώ σταθερά παρέμειναν τα ποσοστά ανεργίας των γυναικών (11,7% στην Ευρωζώνη και 10,4% στην Ε.Ε.).
Το υψηλότερο ποσοστό για ακόμα μια φορά καταγράφηκε στην Ελλάδα (26,8% τον Μάρτιο), που διατηρεί και τα... πρωτεία στην ανεργία των νέων (57,7%). Το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στην Αυστρία (4,7%) και ακολουθούν Γερμανία (5,1%) και Μάλτα (5,7%). Σημαντική βελτίωση καταγράφεται στην Πορτογαλία, όπου η ανεργία υποχώρησε στο 14,3%, ενώ προ δωδεκαμήνου «άγγιζε» το 17%. Άκρως ανησυχητικά, αντίθετα, είναι τα στοιχεία για την Ιταλία, όπου η ανεργία ενισχύθηκε τον Μάιο στο 12,6%. Αντίστοιχο προβληματισμό δημιούργησαν και τα στοιχεία για το κλίμα στον κλάδο της μεταποίησης στην Ιταλία, με τον δείκτη ΡΜΙ να υποχωρεί τον Ιούνιο σε χαμηλό τριμήνου.

Αριθμ. πρωτ.: Γ5/43987/3629/8.10.2014 Εκδιδόμενα φορολογικά στοιχεία για τις μεταφορές αγαθών με ΦΔΧ αυτοκίνητα από 01.01.2014

Αριθμ. πρωτ.: Γ5/43987/3629/8.10.2014
Εκδιδόμενα φορολογικά στοιχεία για τις μεταφορές αγαθών με ΦΔΧ αυτοκίνητα από 01.01.2014



Παπάγου, 8 Οκτωβρίου 2014
Αριθμ. Πρωτ. Γ5/43987/3629
 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΔΙΚΤΥΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ:Αναστάσεως και Τσιγάντε 
Τ.Κ.:10191 Παπάγου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:Α. Βλάχου
ΤΗΛΕΦΩΝΟ:210 6508510
FAX:210 6508491

ΘΕΜΑ: Εκδιδόμενα φορολογικά στοιχεία για τις μεταφορές αγαθών με ΦΔΧ αυτοκίνητα από 01.01.2014

ΣΧΕΤ.: Η εγκύκλιος ΠΟΛ.1023/20.1.2014 (ΑΔΑ ΒΙΨΨΗ-ΦΒΓ)

Σας αποστέλλεται προς ενημέρωση και εφαρμογή φωτοαντίγραφο της ανωτέρω σχετικής ΠΟΛ αναφορικά με το θέμα.

Ειδικότερα, αναφέρεται ότι από 1.1.2014 ο μεταφορέας, το μεταφορικό γραφείο ή ο διαμεταφορέας δεν απαιτείται να εκδίδει τα στοιχεία που προβλέπονταν στο καταργούμενο άρθρο 8 του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (Κ.Φ.Α.Σ. - ν. 4093/2012 - ΦΕΚ Α'222, υποπαράγραφος Ε1, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 51 του ν. 4223/2013- ΦΕΚ Α'287), δηλαδή φορτωτικές και κατάσταση αποστολής αγαθών, κατά περίπτωση. Επιπλέον από 1.1.2014 δεν απαιτείται να τηρείται το ημερολόγιο μεταφοράς δεδομένου ότι η υποχρέωση αυτή ήταν σε συνάρτηση με τον χρόνο έκδοσης των φορτωτικών.

Οι ανωτέρω υπόχρεοι από 1.1.2014 εκδίδουν τιμολόγια προς άλλους υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών, το δημόσιο, ΝΠΔΔ κλπ και αποδείξεις λιανικών συναλλαγών προς ιδιώτες με την ολοκλήρωση της παροχής ή με το απαιτητό της αμοιβής ή το τέλος της διαχειριστικής περιόδου ανάλογα την περίπτωση.

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την αναφερόμενη ΠΟΛ μπορείτε να απευθύνεστε στη Δ/νση Βιβλίων και Στοιχείων της Γεν. Γραμματείας Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.


Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΒΑΣ. ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ

Ακριβές αντίγραφο
Γ. Τσαμαδιάς

Αρ. πρωτ.: Δ12A 1058454 ΕΞ 8.4.2014 Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που λαμβάνουν μέλη Δ.Σ. ανωνύμων εταιρειών



Αθήνα, 8 Απριλίου 2014
Αρ. Πρωτ.: Δ12A 1058454 ΕΞ 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Τ.Κ. : 101 84, Αθήνα
Πληροφορίες : Μ. Φίλιππα
Τηλέφωνο : 210 3375317, 318
FAX : 210 3375001

ΘΕΜΑ: «Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που λαμβάνουν μέλη Δ.Σ. ανωνύμων εταιρειών »

Σας διαβιβάζουμε το έγγραφο της …………….. για τις τυχόν περαιτέρω δικές σας ενέργειες και επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α) ορίζεται, ότι για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε., εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες ως διευθυντής ή μέλος του Δ.Σ. εταιρίας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας.

2. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι ο μισθός μέλους Δ.Σ., ο οποίος προκύπτει είτε με αμοιβή που προβλέπεται από το καταστατικό ή εγκρίνει η Γενική Συνέλευση των μετόχων, θεωρείται εισόδημα από μισθωτή εργασία και φορολογείται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167Α) (σχετ. το αριθμ. Δ12Α 1030493 ΕΞ 17.2.2014 έγγραφό μας)

3. Επίσης με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α), το μηνιαίο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, και των εφάπαξ παροχών, υπόκειται σε παρακράτηση φόρου με βάση την κλίμακα της παρ. 1 του άρθρου 15 και του άρθρου 16 μετά από προηγούμενη αναγωγή σε ετήσιο. Ο φόρος που παρακρατείται σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων μειώνεται κατά ποσοστό ενάμισυ τοις εκατό (1,5%) κατά την παρακράτησή του.

4. Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 6 του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152), στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες που αποκτούν οι αμειβόμενοι με μηνιαίο μισθό, οι συνταξιούχοι από φορείς κύριας ασφάλισης, οι αμειβόμενοι με ημερομίσθιο οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες με σχέση μίσθωσης εργασίας πάνω από ένα έτος στον ίδιο εργοδότη ή με σχέση μίσθωσης εργασίας αορίστου χρόνου, οι αξιωματικοί και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού που παρέχουν υπηρεσίες σε εμπορικά πλοία και με εξαίρεση το εισόδημα της περίπτωσης θ΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ, διενεργείται παρακράτηση από τους εργοδότες ή από τους φορείς που καταβάλλουν κύριες συντάξεις έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του ίδιου άρθρου. Η παρακράτηση διενεργείται κατά την καταβολή και υπολογίζεται με συντελεστή μετά από προηγούμενη αναγωγή του μισθού ή της σύνταξης ή του ημερομισθίου ή της αμοιβής που ορίζεται με άλλη βάση, σε ετήσιο καθαρό εισόδημα που ορίζεται από την παράγραφο 3 του άρθρου 29 του ν. 3986/2011.

5. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι διενεργείται παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν. 3986/2011 στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και εφαρμόζεται για εισοδήματα που αποκτώνται από 1-1-2012 μέχρι και 31-12-2014.

6. Αντιθέτως, αμοιβή μελών του Δ.Σ. που προκύπτει από κέρδη ανώνυμης εταιρείας αποτελεί μέρισμα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 4172/2013, και υπόκειται σε παρακράτηση φόρου με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%) με βάση τις διατάξεις των άρθρων 62 και 64 του ίδιου πιο πάνω νόμου. Με την παρακράτηση φόρου εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση, για τη συγκεκριμένη αμοιβή, των φυσικών προσώπων μελών ΔΣ, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 των άρθρων 36 και 64 αντίστοιχα.



ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Π. ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

Τα λογιστήρια θα επιβάλουν τον φόρο για παροχές σε είδος στους υπαλλήλους Ποιοι θα δουν τους μισθούς τους να κόβονται από τον Ιανουάριο

Τα λογιστήρια θα επιβάλουν τον φόρο για παροχές σε είδος στους υπαλλήλους

Ποιοι θα δουν τους μισθούς τους να κόβονται από τον Ιανουάριο

Του Κωστή Πλάντζου
Καινούργια δεδομένα και νέα ήθη στην αγορά δημιουργεί η πρόθεση της κυβέρνησης να μεταθέσει στους μισθωτούς τα φορολογικά βάρη για τις δαπάνες που εκπίπτουν οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο παροχών προς τους εργαζόμενούς τους.
Μπροστά στις αντιδράσεις που προκάλεσε η απόφαση του οικονομικού επιτελείου να προχωρήσει (και αναδρομικά από 1.1.2014) στην εφαρμογή των διατάξεων που ψηφίστηκαν πέρυσι και εξειδίκευσε πρακτικά η εγκύκλιος της  Γενικής Γραμματέως  Δημοσίων Εσόδων κυρία Κατερίνα Σαββαΐδου, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης δηλώνουν ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί κανονικά, αν και ανοίγουν «παράθυρο» για ενδεχόμενο διορθωτικών κινήσεων (με νεότερη εγκύκλιο ή νόμο αν χρειαστεί) σε περίπτωση που φανεί πως  το «μάρμαρο» θα πληρώσουν και πάλι οι χαμηλόμισθοι και όχι τα «γκόλντεν μπόις» της αγοράς που αποκρύπτουν εισοδήματα.
Αποκαλυπτήρια τον Ιανουάριο
Από τη μισθοδοσία του ερχόμενου Ιανουαρίου όμως θα φανεί ποιες επιχειρήσεις θα περικόψουν τον μισθό των εργαζομένων τους, λόγω και της παρακράτησης φόρου που θα διενεργούν για τις παροχές που τους δίνουν. Με την εγκύκλιο Σαββαΐδου ανατίθεται στα λογιστήριά τους το καθήκον να κρίνουν και να υπολογίζουν, με τα κριτήρια που θέτει ο νόμος 4172/2013 (νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος), αν η παροχή εταιρικού τηλεφώνου, αυτοκινήτου, κατοικίας, κουπονιών κ.ά. πρέπει να φορολογείται σαν να ήταν κανονικός μισθός.  Τότε θα αποκαλυφθεί αν γίνεται σωστή εφαρμογή του μέτρου και αν αυτό επιτυγχάνει το στόχο του που είναι η  διεύρυνση της φορολογικής βάσης και η αποκάλυψη κρυφών εισοδημάτων των υψηλά αμειβόμενων στελεχών της αγοράς.
Στην πράξη, άμεσα θα πληγούν εργαζόμενοι και συνταξιούχοι μεγάλων ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ) που, με βάση και εισήγηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους την οποία έκανε δεκτή ο κύριος Μαυραγάνης από τον Σεπτέμβριο του 2012 ήδη, προβλέπεται να πληρώνουν φόρο σαν εισόδημα και για το «φθηνό» ρεύμα ή το μειωμένο τιμολόγιο ύδρευσης που απολαμβάνουν.
Στο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν ότι δεν φορολογούνται και δεκάδες άλλες παροχές, εφόσον προβλέπονται από συλλογικές επιχειρησιακές συμβάσεις (π.χ. βρεφονηπιακοί σταθμοί για τα παιδιά εργαζομένων κλπ). Το μέτρο όμως εφαρμόζεται σε περιόδους όπου οι επιχειρησιακές συμβάσεις καταργούνται και αντικαθίστανται όλο και περισσότερο από ατομικές.
Το μεγάλο «παζάρι»
Στην πράξη, το μέτρο οδηγεί μαζικά πλέον τους υπαλλήλους και τα στελέχη εταιριών σε … επαναδιαπραγμάτευση και νέου τύπου «παζάρια» με τους εργοδότες τους και τα λογιστήρια των επιχειρήσεων όπου εργάζονται, για τις παροχές που λαμβάνουν. Στόχος τους θα είναι να αποσπάσουν το πολυπόθητο «συγχωροχάρτι» από τον εργοδότη τους, μία βεβαίωση δηλαδή από το λογιστήριο που να δείχνει πως ό,τι εισέπραξαν αφορά δαπάνες για τις ανάγκες της επιχείρησης, ώστε να περισώσουν τις τρέχουσες αποδοχές τους από παρακράτηση φόρου, αλλά και για να μη  βρεθούν «ανοικτοί» σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο στο μέλλον, αν και όποτε τους προκύψει -και με βάθος έως μία δεκαετία πίσω!
Προφανώς όμως, όπως και σε πολλά άλλα ζητήματα, άλλα περιθώρια διαπραγμάτευσης έχουν τα «ισχυρά» στελέχη μιας επιχείρησης και άλλα τα χαμηλόβαθμα (πχ πλανόδιοι πωλητές κλπ) έστω και αν προσπαθούν απλώς να πείσουν για το «δίκιο» τους τα γραφεία προσωπικού και τα λογιστήρια του εργοδότη τους. Για παράδειγμα, μια συνηθισμένη απάντηση που συχνά δίνουν επιχειρήσεις σε υπαλλήλους τους είναι πχ «ας μην τηλεφωνούσες από το κινητό και ας έμενες στο γραφείο να κάνεις τηλέφωνα από το σταθερό».
Ακόμα και η χορήγηση της ειδικής βεβαίωσης ίσως δεν φαντάζει πάντα αυτονόητη, ειδικά σε εποχές κρίσης όπου πολλές επιχειρήσεις παρανομούν και δεν χορηγούν καν τις βεβαιώσεις μισθοδοσίας (ή παρακράτησης φόρου 20% στα μπλοκάκια) που επιβάλλει ο νόμος, επειδή αυτές δεν έχουν αποδώσει τον φόρο που παρακράτησαν από τον εργαζόμενο στη διάρκεια της χρονιάς στο δημόσιο.
Η φορολόγηση των παροχών σε είδος είναι παλαιά και «πονεμένη» υπόθεση. Στο υπουργείο Οικονομικών λένε πως με τους κανόνες  που θέτει η εγκύκλιος Σαββαΐδου ξεκαθαρίζει το τοπίο και παίρνει τέλος «η ασάφεια νόμου που προκαλούσε αγωνία σε μισθωτούς και επιχειρήσεις» για τη φορολόγησή τους.
Πρακτικά όμως, επιμερίζεται πλέον και στους μισθωτούς η φορολογική επιβάρυνση της επιχείρησης για τις δαπάνες για παροχές σε είδος. Μέχρι σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις (πλην των μεγάλων ή πολυεθνικών που τηρούν αναλυτικά εξοδολόγια) περνούσαν στα έξοδά τους τις δαπάνες για παροχές σε είδος (κινητά, κουπόνια, αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας κλπ) χωρίς να εξετάζουν αν αυτές γίνονταν και για προσωπική χρήση του υπαλλήλου τους. Αν γινόταν ένας φορολογικός έλεγχος, η εταιρία πλήρωνε φόρο για τις λογιστικές διαφορές.
Αυτό όμως τώρα αλλάζει και η δαπάνη θα προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του υπαλλήλου, εφόσον υπερβαίνει τα 300 ευρώ ή και άλλους όρους που θέτει η εγκύκλιος Σαββαΐδου. Για παράδειγμα, μπαίνει κανόνας με βάση τον οποίο προσμετράται μόνο η υπέρβαση του παγίου του προγράμματος χρήσεως του κινητού και όχι ολόκληρος ο λογαριασμός του κάθε μήνα. Έτσι όμως θα μπορεί να γλιτώνει φόρο η εταιρία και θα τον πληρώνει ο μισθωτός.
Τι δεν φορολογείται
Με αφορμή πάντως το σάλο που ξέσπασε για το ζήτημα της «φορολόγησης παροχών σε είδος» ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης δήλωσε ότι «Πολλοί προσπάθησαν να πουν ότι φορολογούμε εν γένει τις παροχές σε είδος.  Η εγκύκλιος που εκδόθηκε από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αφορά την εξαίρεση πολλών κατηγοριών παροχών σε είδος που μέχρι σήμερα θεωρούνταν παροχές και φορολογούνταν. Συνεπώς αποσαφηνίζεται το πλαίσιο των παροχών σε είδος και της φορολόγησής τους για να μην υπάρχουν προβλήματα στους φορολογικούς ελέγχους όπου τα προβλήματα αυτά ήταν αρκετά, ταλαιπωρούσαν τις επιχειρήσεις και δημιουργούσαν τεράστια ασάφεια ακόμη και στους φορολογούμενους μισθωτούς. Συνεπώς ξεκαθαρίζεται το επιχειρηματικό περιβάλλον».
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει τα εξής:
Με την εγκύκλιο διευκρινίζεται η εφαρμογή του άρθρου 13 Ν. 4172/2013 – δεν πρόκειται για νέα νομοθεσία. Οι παροχές σε είδος φορολογούνταν και με το προϊσχύον καθεστώς του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος από το 1994
Για τους χαμηλόμισθους ΔΕΝ τίθεται θέμα φορολογικής επιβάρυνσης, αφού οι παροχές αυτές προορίζονται κατά κανόνα για τα ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΑ ΣΤΕΛΕΧΗ που έχουν και μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα
ΔΕΝ φορολογούνται παροχές σε είδος, οι οποίες δίνονται σε όλο το εργατοϋπαλληλικό προσωπικό μίας επιχείρησης σύμφωνα με επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας, δεδομένου ότι οι συμφωνημένες αυτές παροχές καλύπτουν τις εργασιακές ανάγκες των εργαζομένων της επιχείρησης
ΕΙΔΙΚΑ σε όλες τις περιπτώσεις συμβάσεων εργασίας (ατομικές, συλλογικές κλπ) δεν έχουν την έννοια της παροχής και άρα:
    ΔΕΝ φορολογούνται οι κάθε είδους παροχές προς τους εργαζόμενους για την ασφάλεια και υγιεινή στο χώρο εργασίας
    ΔΕΝ φορολογείται η παροχή τροφής στο χώρο εργασίας
    ΔΕΝ φορολογείται η χορήγηση γάλακτος
    ΔΕΝ φορολογείται η φύλαξη των παιδιών στο χώρο εργασίας
    ΔΕΝ φορολογείται η μεταφορά των εργαζομένων στο χώρο εργασίας τους με μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, mini-bus) με δαπάνες της επιχείρησης
    ΔΕΝ φορολογείται η παροχή στολής εργασίας στους εργαζόμενους
    ΔΕΝ θεωρείται εισόδημα και δεν φορολογείται η αξία των διατακτικών μέχρι έξι ευρώ καθημερινά (οι διατακτικές εξαργυρώνονται σε σουπερμάρκετ κλπ καταστήματα)
    ΔΕΝ φορολογούνται ΓΕΝΙΚΩΣ οι ΠΑΡΟΧΕΣ που δίνονται για την εκτέλεση της εργασίας
    ΔΕΝ φορολογείται η χορήγηση θέσης στάθμευσης
    ΔΕΝ φορολογούνται οι παροχές που δίνονται για την κάλυψη δαπανών ή την αποκατάσταση ζημιών του εργαζόμενου στο πλαίσιο της εργασιακής του σχέσης
    ΔΕΝ φορολογείται η συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια ή σεμινάρια ή κάθε είδους εκπαιδευτικά προγράμματα που συνδέονται με την απόκτηση γνώσης ή εμπειρίας σχετικής με την εργασία του υπαλλήλου
    ΔΕΝ φορολογούνται οι συνδρομές σε επαγγελματικά περιοδικά και επιμελητήρια για τους υπαλλήλους της επιχείρησης
    ΔΕΝ φορολογούνται οι υποτροφίες που δίνονται από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για τη φοίτηση σε αυτά, ακόμα και αν υπότροφοι είναι τα τέκνα των υπαλλήλων των εκπαιδευτηρίων.
    ΔΕΝ φορολογείται η χρήση εταιρικών πιστωτικών καρτών για τις ανάγκες της επιχείρησης, όπως για παράδειγμα την κάλυψη δαπανών σε επαγγελματικό ταξίδι
    ΔΕΝ φορολογείται η παροχή οικίας σε υπηρετούντες στο Δημόσιο και τους φορείς του Δημοσίου, δεδομένου ότι  μετακίνησή τους είναι εκ του νόμου υποχρεωτική
    ΔΕΝ φορολογείται η παροχή οικίας στους εργαζόμενους σε περίπτωση πρόσκαιρης εκτός έδρας μετακίνησής τους σε υποκατάστημα, εργοτάξιο  ή άλλη εγκατάσταση του εργοδότη
ΔΕΝ φορολογούνται ανεξάρτητα από την αξία της παροχής, ακόμα και αν αυτή υπερβαίνει τα 300 ευρώ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
    Φορολογούνται μόνον αυτοκίνητα που παρέχονται στα υψηλόβαθμα στελέχη  (status cars).
*(αφορά τη φορολόγηση του 30% της απόσβεσης ή του μισθώματος)
    ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι πωλητές, τεχνικοί κλπ εργαζόμενοι των οποίων η εργασία απαιτεί συχνή μετακίνηση
    ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα δοκιμών (test-drive)
    ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τη μετακίνηση των πελατών τους
    ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού (mini-bus)
    ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα πίστας των αεροδρομίων
    ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού ή υψηλών προσώπων των επιχειρήσεων διαχείρισης των αεροδρομίων
    Σε καμία περίπτωση ΔΕΝ θεωρείται παροχή η δαπάνη των καυσίμων και συντήρησης των αυτοκινήτων (π.χ. διόδια, βενζίνη, ΚΤΕΟ, service, parking, αλλαγή ελαστικών κλπ)
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    ΔΕΝ φορολογείται το ποσό του παγίου σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας ανεξάρτητα από τον αριθμό συνδέσεων που έχει δοθεί σε κάθε έναν εργαζόμενο.
    ΔΕΝ φορολογείται ούτε το υπερβάλλον ποσό του παγίου, εφόσον αφορά επαγγελματικούς σκοπούς με μία απλή βεβαίωση του εργοδότη
    ΔΕΝ φορολογείται η παροχή συσκευών Η/Υ, tablets, κινητών και λοιπού εξοπλισμού για ένα τέτοιο εργαλείο ανά είδος. Δηλαδή, αν η επιχείρηση χορηγεί σε εργαζόμενό της έναν φορητό υπολογιστή, μία συσκευή τηλεφωνάς και ένα tablet, η παροχή των τριών αυτών εργαλείων εργασίας δεν αποτελεί εισόδημα.
    ΔΕΝ φορολογείται η δαπάνη πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω των πιο πάνω συσκευών
ΔΑΝΕΙΑ
    ΔΕΝ φορολογείται η διαφορά επιτοκίου των δανείων παντός είδους (τραπεζικά που χορηγούν οι τράπεζες στο προσωπικό τους, δάνεια με έγγραφη ή μη συμφωνία που δίνουν οι εργοδότες στους υπαλλήλους τους καθώς και προκαταβολές ανεξαρτήτως ποσού) που έχουν δοθεί μέχρι 31/12/2013. Αυτό ισχύει ασχέτως του ποσού του δανείου ή του χρόνου αποπληρωμής του.
Όλα τα ανωτέρω ΔΕΝ φορολογούνται γιατί ΔΕΝ θεωρούνται παροχές.
Σε ό,τι αφορά τις παροχές, ΔΕΝ φορολογούνται παροχές ως 300 ευρώ ετησίως ανά εργαζόμενο, ακόμα και αν η συνολική αξία της παροχής υπερβαίνει τα 300 ευρώ. Δηλαδή, ακόμα και σε όσα στελέχη εταιριών η αξία της παροχής υπερβαίνει τα 300 ευρώ,  το όριο των 300 ευρώ λειτουργεί ως αφορολόγητο όριο και θα φορολογηθεί μόνο για το υπερβάλλον
ΕΞΑΙΡΕΣΗ: φορολογούνται μόνον τα αυτοκίνητα σε υψηλόβαθμα στελέχη, με 30% της απόσβεσης ή του μισθώματος (και όχι αυτά που παραχωρούνται για επαγγελματική χρήση), η διαφορά επιτοκίου των δανείων, τα stock options και η παραχώρηση κατοικίας ακόμα και αν είναι κάτω από 300 ευρώ ετησίως.


Πηγή: Ποιοι θα δουν τους μισθούς τους να κόβονται από τον Ιανουάριο | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/68873/poioi-tha-doyn-toys-misthoys-toys-na-kovontai-apo-ton-ianoyario#ixzz3FXqCiG1T

Γ. Μαυραγάνης: Αποσαφήνιση πλαισίου φορολόγησης παροχών σε είδος – Νέες Διευκρινίσεις του υπουργείου

Γ. Μαυραγάνης: Αποσαφήνιση πλαισίου φορολόγησης παροχών σε είδος – Νέες Διευκρινίσεις του υπουργείου

Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα για το ζήτημα της «φορολόγησης παροχών σε είδος» ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Πολλοί προσπάθησαν να πουν ότι φορολογούμε εν γένει τις παροχές σε είδος. Θα ήθελα να ενημερώσω ότι η εγκύκλιος που εκδόθηκε από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αφορά την εξαίρεση πολλών κατηγοριών παροχών σε είδος που μέχρι σήμερα θεωρούνταν παροχές και φορολογούνταν.
Συνεπώς αποσαφηνίζεται το πλαίσιο των παροχών σε είδος και της φορολόγησής τουςγια να μην υπάρχουν προβλήματα στους φορολογικούς ελέγχους όπου τα προβλήματα αυτά ήταν αρκετά, ταλαιπωρούσαν τις επιχειρήσεις και δημιουργούσαν τεράστια ασάφεια ακόμη και στους φορολογούμενους μισθωτούς. Συνεπώς ξεκαθαρίζεται το επιχειρηματικό περιβάλλον».
φορολόγησης παροχών σε είδος
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει τα εξής:
Με την εγκύκλιο διευκρινίζεται η εφαρμογή του άρθρου 13 Ν. 4172/2013 – δεν πρόκειται για νέα νομοθεσία. Οι παροχές σε είδος φορολογούνταν και με το προϊσχύον καθεστώς του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος από το 1994
Για τους χαμηλόμισθους ΔΕΝ τίθεται θέμα φορολογικής επιβάρυνσης, αφού οι παροχές αυτές προορίζονται κατά κανόνα για τα ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΑ ΣΤΕΛΕΧΗ που έχουν και μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα
ΔΕΝ φορολογούνται παροχές σε είδος, οι οποίες δίνονται σε όλο το εργατοϋπαλληλικό προσωπικό μίας επιχείρησης σύμφωνα με επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας, δεδομένου ότι οι συμφωνημένες αυτές παροχές καλύπτουν τις εργασιακές ανάγκες των εργαζομένων της επιχείρησης
ΕΙΔΙΚΑ σε όλες τις περιπτώσεις συμβάσεων εργασίας (ατομικές, συλλογικές κλπ) δεν έχουν την έννοια της παροχής και άρα:
  • ΔΕΝ φορολογούνται οι κάθε είδους παροχές προς τους εργαζόμενους για την ασφάλεια και υγιεινή στο χώρο εργασίας
  • ΔΕΝ φορολογείται η παροχή τροφής στο χώρο εργασίας
  • ΔΕΝ φορολογείται η χορήγηση γάλακτος
  • ΔΕΝ φορολογείται η φύλαξη των παιδιών στο χώρο εργασίας
  • ΔΕΝ φορολογείται η μεταφορά των εργαζομένων στο χώρο εργασίας τους με μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, mini-bus) με δαπάνες της επιχείρησης
  • ΔΕΝ φορολογείται η παροχή στολής εργασίας στους εργαζόμενους 
  • ΔΕΝ θεωρείται εισόδημα και δεν φορολογείται η αξία των διατακτικών μέχρι έξι ευρώ καθημερινά (οι διατακτικές εξαργυρώνονται σε σουπερμάρκετ κλπ καταστήματα) 
  • ΔΕΝ φορολογούνται ΓΕΝΙΚΩΣ οι ΠΑΡΟΧΕΣ που δίνονται για την εκτέλεση της εργασίας
  • ΔΕΝ φορολογείται η χορήγηση θέσης στάθμευσης
  • ΔΕΝ φορολογούνται οι παροχές που δίνονται για την κάλυψη δαπανών ή την αποκατάσταση ζημιών του εργαζόμενου στο πλαίσιο της εργασιακής του σχέσης
  • ΔΕΝ φορολογείται η συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια ή σεμινάρια ή κάθε είδους εκπαιδευτικά προγράμματα που συνδέονται με την απόκτηση γνώσης ή εμπειρίας σχετικής με την εργασία του υπαλλήλου
  • ΔΕΝ φορολογούνται οι συνδρομές σε επαγγελματικά περιοδικά και επιμελητήρια για τους υπαλλήλους της επιχείρησης
  • ΔΕΝ φορολογούνται οι υποτροφίες που δίνονται από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για τη φοίτηση σε αυτά, ακόμα και αν υπότροφοι είναι τα τέκνα των υπαλλήλων των εκπαιδευτηρίων.
  • ΔΕΝ φορολογείται η χρήση εταιρικών πιστωτικών καρτών για τις ανάγκες της επιχείρησης, όπως για παράδειγμα την κάλυψη δαπανών σε επαγγελματικό ταξίδι
  • ΔΕΝ φορολογείται η παροχή οικίας σε υπηρετούντες στο Δημόσιο και τους φορείς του Δημοσίου, δεδομένου ότι μετακίνησή τους είναι εκ του νόμου υποχρεωτική
  • ΔΕΝ φορολογείται η παροχή οικίας στους εργαζόμενους σε περίπτωση πρόσκαιρης εκτός έδρας μετακίνησής τους σε υποκατάστημα, εργοτάξιο ή άλλη εγκατάσταση του εργοδότη
  • ΔΕΝ φορολογούνται ανεξάρτητα από την αξία της παροχής, ακόμα και αν αυτή υπερβαίνει τα 300 ευρώ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
  • Φορολογούνται μόνον αυτοκίνητα που παρέχονται στα υψηλόβαθμα στελέχη (status cars).
*(αφορά τη φορολόγηση του 30% της απόσβεσης ή του μισθώματος)
  • ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι πωλητές, τεχνικοί κλπ εργαζόμενοι των οποίων η εργασία απαιτεί συχνή μετακίνηση
  • ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα δοκιμών (test-drive)
  • ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τη μετακίνηση των πελατών τους
  • ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού (mini-bus)
  • ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα πίστας των αεροδρομίων
  • ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού ή υψηλών προσώπων των επιχειρήσεων διαχείρισης των αεροδρομίων
Σε καμία περίπτωση ΔΕΝ θεωρείται παροχή η δαπάνη των καυσίμων και συντήρησης των αυτοκινήτων (π.χ. διόδια, βενζίνη, ΚΤΕΟ, service, parking, αλλαγή ελαστικών κλπ)
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
  • ΔΕΝ φορολογείται το ποσό του παγίου σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας ανεξάρτητα από τον αριθμό συνδέσεων που έχει δοθεί σε κάθε έναν εργαζόμενο.
  • ΔΕΝ φορολογείται ούτε το υπερβάλλον ποσό του παγίου, εφόσον αφορά επαγγελματικούς σκοπούς με μία απλή βεβαίωση του εργοδότη
  • ΔΕΝ φορολογείται η παροχή συσκευών Η/Υ, tablets, κινητών και λοιπού εξοπλισμού για ένα τέτοιο εργαλείο ανά είδος. Δηλαδή, αν η επιχείρηση χορηγεί σε εργαζόμενό της έναν φορητό υπολογιστή, μία συσκευή τηλεφωνάς και ένα tablet, η παροχή των τριών αυτών εργαλείων εργασίας δεν αποτελεί εισόδημα.
  • ΔΕΝ φορολογείται η δαπάνη πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω των πιο πάνω συσκευών
ΔΑΝΕΙΑ
ΔΕΝ φορολογείται η διαφορά επιτοκίου των δανείων παντός είδους (τραπεζικά που χορηγούν οι τράπεζες στο προσωπικό τους, δάνεια με έγγραφη ή μη συμφωνία που δίνουν οι εργοδότες στους υπαλλήλους τους καθώς και προκαταβολές ανεξαρτήτως ποσού) που έχουν δοθεί μέχρι 31/12/2013. Αυτό ισχύει ασχέτως του ποσού του δανείου ή του χρόνου αποπληρωμής του.
Όλα τα ανωτέρω ΔΕΝ φορολογούνται γιατί ΔΕΝ θεωρούνται παροχές.
Σε ό,τι αφορά τις παροχές, ΔΕΝ φορολογούνται παροχές ως 300 ευρώ ετησίως ανά εργαζόμενο, ακόμα και αν η συνολική αξία της παροχής υπερβαίνει τα 300 ευρώ. Δηλαδή, ακόμα και σε όσα στελέχη εταιριών η αξία της παροχής υπερβαίνει τα 300 ευρώ, το όριο των 300 ευρώ λειτουργεί ως αφορολόγητο όριο και θα φορολογηθεί μόνο για το υπερβάλλον
ΕΞΑΙΡΕΣΗ: φορολογούνται μόνον τα αυτοκίνητα σε υψηλόβαθμα στελέχη, με 30% της απόσβεσης ή του μισθώματος (και όχι αυτά που παραχωρούνται για επαγγελματική χρήση), η διαφορά επιτοκίου των δανείων, τα stock options και η παραχώρηση κατοικίας ακόμα και αν είναι κάτω από 300 ευρώ ετησίως

Την ανεξαρτητοποίηση της Σαββαΐδου ζητεί η τρόικα

Την ανεξαρτητοποίηση της Σαββαΐδου ζητεί η τρόικα

Στα πρότυπα της ΕΛΣΤΑΤ για αποφυγή πολιτικών παρεμβάσεων
Την καθολική ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, ώστε να μην υπάρξει στο μέλλον περίπτωση πολιτικής παρέμβασης αντίστοιχης με αυτής που οδήγησε στην παραίτηση του Χ. Θεοχάρη τον προηγούμενο Ιούνιο ζήτησε χθες η τρόικα από την κυβέρνηση.

ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ ζητούν πρόσθετες νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα οχυρώσουν την αυτονομία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και θα διασφαλίσουν ότι θα απολαμβάνει ενός καθεστώτος αντίστοιχου με αυτό που απολαμβάνει η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Οι επικεφαλής της τρόικας, Ντέκλαν Κοστέλο (Ευρωπαϊκή Επιτροπή), Ρίσι Γκογιάλ (ΔΝΤ) και Κλάους Μαζούχ (ΕΚΤ) επανέφεραν χθες στις διαπραγματεύσεις το ζήτημα της καθολικής ανεξαρτητοποίησης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού ζητώντας να υπάρξει άμεσα σχετική πρόνοια. Μάλιστα, στην πρωτοβουλία αυτή φέρεται να έχουν την καθολική στήριξη του Eurogroup.

Πηγή: news.gr

…ασπιρίνες από τον ΟΑΕΔ

07/10/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

…ασπιρίνες από τον ΟΑΕΔ

        
 
Από αύριο το μεσημέρι θα μπορούν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις για υπαγωγή στο νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ που αφορά την πρόσληψη 5.000 ανέργων, ηλικίας 25 έως 66 ετών. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής στο ΚΠΑ2 στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η έδρα της επιχείρησης, μέσω της ιστοσελίδας του Οργανισμού (www.oaed.gr). Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης είναι η έκδοση κωδικού πρόσβασης (κλειδάριθμου) στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ, τον οποίο οι επιχειρήσεις παραλαμβάνουν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ (ΚΠΑ2).

Δικαιούχοι είναι όλες οι επιχειρήσεις και γενικά οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν οικονομική δραστηριότητα και δεν έχουν προβεί, κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν από την ημερομηνία της αίτησης (ημερολογιακά) για υπαγωγή στο πρόγραμμα, σε μείωση προσωπικού λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας. Οι επιχειρήσεις που εξαιρούνται αναφέρονται αναλυτικά στην πρόσκληση που θα αναρτηθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΟΑΕΔ, www.oaed.gr. Ωφελούμενοι είναι οι άνεργοι που:

● Διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ κατά την υπόδειξή τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2 και μέχρι την πρόσληψή τους.
● Εχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.
● Είναι Ελληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους-μέλους της Ε.Ε. ή είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.
● Είναι ηλικίας 25 έως 66 ετών.

Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέρχεται στο ποσό των 18 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών ασφάλισης τον μήνα, ενώ η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες.

Τζ.Ρ.


«Ανίατη» η ανεργία στην Ελλάδα… Κόλαφος η τριμηνιαία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η μακροχρόνια έχει φτάσει σε ιστορικό ρεκόρ και αυξάνεται!.

07/10/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ανίατη» η ανεργία στην Ελλάδα…

Κόλαφος η τριμηνιαία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η μακροχρόνια έχει φτάσει σε ιστορικό ρεκόρ και αυξάνεται!.
        
 
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ Του Κώστα Μοσχονά

Αφιερωμένη στην τρόικα θα μπορούσε να είναι η τριμηνιαία έκθεση για την απασχόληση στην Ελλάδα, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που συμμετέχει στην τρόικα, αναγνωρίζει ότι η μακροχρόνια ανεργία αυξήθηκε στη χώρα, οι φτωχοί έγιναν φτωχότεροι, η παραγωγικότητα στην εργασία συρρικνώθηκε και η ανεργία των νέων έχει φτάσει σε δραματικό ποσοστό, ενώ οι Ελληνες εργάζονται περισσότερο απ’ όλους τους εταίρους. Ο κυνισμός των Βρυξελλών…

Σύμφωνα με την έκθεση, που αφορά το δεύτερο τρίμηνο του 2014, η μακροχρόνια ανεργία έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλό επίπεδο στην Ελλάδα και συνεχώς αυξάνεται, ενώ η κατάσταση σταθεροποιείται στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. Στην ίδια θέδη με την Ελλάδα βρίσκονται η Ισπανία, η Ιταλία και η Κύπρος. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, η μακροχρόνια ανεργία στην Ελλάδα ανήλθε στο 19,6% του ενεργού πληθυσμού.

Η Επιτροπή διαπιστώνει ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα μειώθηκε και έχει φτάσει στο επίπεδο του 2000.

Οι φτωχοί φτωχότεροι

Οι ανισότητες αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, οι κοινωνικές μεταβιβάσεις μειώθηκαν και το εισόδημα των νοικοκυριών έχει καταρρεύσει. Τις μεγαλύτερες απώλειες υπέστησαν τα εισοδήματα των οικονομικά ασθενέστερων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας, το πραγματικό εισόδημα των οποίων έχει μειωθεί κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το… 2003. Αλλά και στα άλλα στρώματα του πληθυσμού τα εισοδήματα μειώθηκαν κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Η ανεργία των νέων τριπλασιάστηκε σε σχέση με το 2008, που ήδη βρισκόταν σε υψηλό επίπεδο, και πλήττει πάνω από το 50% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού των νέων. Το ίδιο και στην Ισπανία. Αντίθετα, στη Γερμανία και την Αυστρία δεν υπερβαίνει το 10%.

Η απασχόληση μειώθηκε κατά 14% στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2008-πρώτο εξάμηνο 2014, κατά 10,3% στην Κύπρο και κατά 9,8% στην Ισπανία. Την ίδια περίοδο αυξήθηκε στη Γερμανία κατά 2%. Η Ελλάδα έχει το χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης στην Ε.Ε. (53,1%) και το υψηλότερο η Σουηδία (79,8%).

Οι «τεμπέληδες»

Και το κερασάκι της έκθεσης είναι ότι αυτοί που εργάστηκαν περισσότερο (πλήρης απασχόληση) το πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι οι Ελληνες με 41,9 ώρες την εβδομάδα. Ακολουθούν οι Πορτογάλοι με 41,6 ώρες. Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Αυστριακοί με 41,5 ώρες και τέταρτοι και καταϊδρωμένοι έρχονται οι «τεμπέληδες του Βορρά» Γερμανοί, με 41,4 ώρες.

Προκλητικά κυνικοί! «Το ύψος των δαπανών για επιδόματα ανεργίας θα μειωθεί λόγω της αύξησης των μακροχρόνια ανέργων».

07/10/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προκλητικά κυνικοί!

«Το ύψος των δαπανών για επιδόματα ανεργίας θα μειωθεί λόγω της αύξησης των μακροχρόνια ανέργων».
        
 
Του Τζώρτζη Ρούσσου

Μπορεί να τρομάζει ο κυνισμός των συντακτών του προσχεδίου του προϋπολογισμού αναφορικά με τον δείκτη ανεργίας, αλλά μέσω αυτού αναδεικνύεται η κοροϊδία του κυβερνητικού success story στον χώρο της αγοράς εργασίας και των θέσεων απασχόλησης. «Το ύψος των δαπανών για επιδόματα ανεργίας θα μειωθεί λόγω της αύξησης των μακροχρόνια ανέργων», συμπεραίνεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού που εύκολα ερμηνεύεται ότι όσοι είναι άνεργοι δεν πρόκειται να βρουν εργασία στην Ελλάδα που βγαίνει σε λεωφόρους ανάπτυξης σύμφωνα με την κυβερνητική μαύρη προπαγάνδα.

Κάτω από αυτά τα δεδομένα, οι συντάκτες του προϋπολογισμού προβλέπουν ότι ο ΟΑΕΔ θα κινηθεί εντός των δημοσιονομικών στόχων, αφού όσοι παραμένουν άνεργοι δεν θα τον επιβαρύνουν! Στο καυτό μέτωπο των οικονομικών των ασφαλιστικών ταμείων τώρα προβλέπεται ότι το σύνολο των εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές αναμένεται να παρουσιάσει ελαφρά υ-στέρηση έναντι των προβλέψεων του Μεσοπρόθεσμου 2015-2018, ωστόσο οι εισφορές προβλέπεται να είναι αυξημένες σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2014. Για να φτάσει σε αυτό το συμπέρασμα ο αισιόδοξος συντάκτης του προσχεδίου στηρίζεται στην καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και την ενίσχυση της συμμόρφωσης των εργοδοτών και των ασφαλισμένων στις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους που θα έρθουν να προστεθούν στη δήθεν βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών. Βέβαια έτσι το υπουργείο Οικονομικών βγάζει ψεύτη τον υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση που διατείνεται ότι έχει πατάξει τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που πλέον κινείται σε νούμερα κάτω του 2%. Στο σκέλος των δαπανών εκτιμάται υπέρβαση στη συνταξιοδοτική δαπάνη έναντι του στόχου, γεγονός που οφείλεται, κυρίως, στον αυξημένο αριθμό των νέων συνταξιούχων, στην αυξημένη μέση σύνταξη που λαμβάνουν οι νέοι συνταξιούχοι έναντι των παλαιών και στα αυξημένα ποσά για την καταβολή αναδρομικών μετά την οριστική έκδοση των συντάξεων.

Στην κυβέρνηση ποντάρουν για να βελτιώσουν την εισπραξιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος αφενός στον φόβο των κατασχέσεων μέσω του ΚΕΑΟ και αφετέρου στην υλοποίηση της εφαρμογής του αυτόματου συμψηφισμού της επιστροφής φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ με ασφαλιστικές οφειλές, προκειμένου να εισπραχθούν οι καθυστερημένες εισφορές και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα των εισφορών των Ασφαλιστικών Ταμείων και ιδιαίτερα του ΟΑΕΕ και του ΟΓΑ.


Οι ελαφρύνσεις έγιναν νέοι φόροι 1 δισ. ευρώ

        
 
43Νέους φόρους 1 δισ. ευρώ αντί για ελαφρύνσεις κομίζει σε 6,5 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις ο προϋπολογισμός του 2015, με τον οποίο η κυβέρνηση σφίγγει κατά 1,7 δισ. ευρώ τα «λουριά» των δαπανών. Από το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού απουσιάζουν οι εξαγγελίες για τη σταδιακή μείωση των φορολογικών βαρών στο εισόδημα που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από το βήμα της ΔΕΘ.

Εκτός κειμένου ήταν, επίσης, και η νέα ρύθμιση με τις 100 δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων χρεών που χρωστούν οι φορολογούμενοι σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορίες.

Μετά το «στοπ» της τρόικας στο κυβερνητικό αίτημα για χαλάρωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος το 2015, το «καλάθι» των παροχών καθίσταται ιδιαίτερα φτωχό και η πρώτη μείωση άμεσων φόρων που θα είχε αντίκτυπο στο εισόδημα των πολιτών «παγώνει» για ακόμη ένα χρόνο.

Οι συντελεστές του φόρου εισοδήματος

Αυτό σημαίνει ότι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα συνεχίσουν να φορολογούνται για τις αποδοχές τους με τους υψηλούς συντελεστές φόρου εισοδήματος 22%, 32% και 42%, ενώ οι επιχειρήσεις με τον εξαιρετικά υψηλό συντελεστή του 26%.

Την ίδια στιγμή, για να μπορέσει να καλυφθεί το δημοσιονομικό «κενό» των 2 δισ. ευρώ, για το οποίο ξιφουλκούν τρόικα και κυβέρνηση, διατηρείται για ακόμη δύο χρόνια η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης που κανονικά έληγε φέτος. Για να «χρυσώσει το χάπι» η κυβέρνηση μειώνει κατά 30% τους φορολογικούς συντελεστές του επαχθούς αυτού μέτρου που, αν και μειωμένο, θα φέρει στα ταμεία 700 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται σε όλα τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων πάνω από το όριο των 12.000 ευρώ.

Το προσχέδιο προβλέπει ακόμη τη διατήρηση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13%, αλλά και την κατά 30% μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, που ισοδυναμεί με μία υποχώρηση μόλις 10 με 11 λεπτών στη λιανική τιμή πώλησης. Συνεπώς, το πετρέλαιο θα παραμείνει ακριβό και τα νοικοκυριά δύσκολα θα ανακουφιστούν από αυτή την εξαγγελία.

Κεντρική θέση στον νέο προϋπολογισμό έχουν οι φόροι από τη μέγκενη των οποίων δεν θα γλιτώσουν ούτε οι εργαζόμενοι οι οποίοι το 2014 έλαβαν από τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται πρόσθετες παροχές που ξεπερνούν τα 300 ευρώ (ρεπορτάζ, σελ. 45).

Αυξημένοι είναι και οι φόροι στην περιουσία λόγω του ΕΝΦΙΑ, με το υπουργείο Οικονομικών να προσβλέπει φέτος σε εισπράξεις 883 εκατ. ευρώ επί συνόλου 2,65 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον νέο προϋπολογισμό, τα έσοδα από την άμεση φορολογία αυξάνουν κατά 805 εκατ. ευρώ το 2015, στα 22,1 δισ. ευρώ, και από την έμμεση κατά 930 εκατ. ευρώ, στα 25,2 δισ. ευρώ. Τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού προβλέπεται να φτάσουν στα 55,4 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 515 εκατ. ευρώ, ενώ οι δαπάνες θα πρέπει να συγκρατηθούν στα 55,6 δισ. ευρώ το 2015 από 57,3 δισ. ευρώ το 2014, μειωμένες κατά 1,7 δισ. ευρώ.

Οι πρωτογενείς δαπάνες περιορίζονται στα 41,8 δισ. ευρώ από 42,4 δισ. ευρώ που θα διαμορφωθούν φέτος, ενώ αύξηση κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με φέτος θα σημειώσουν οι δαπάνες για την αποπληρωμή των τόκων, που θα φτάσουν στα 5,9 δισ. ευρώ.

Μειωμένες κατά 400 εκατ. ευρώ στα 6,4 δισ. ευρώ και οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, του μοναδικού πυλώνα της ανάπτυξης.

Κ. Τσάβαλος, Μ. Χριστοδούλου