Σελίδες

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015

Ο φορολογικός Καζαμίας του 2016

Ο φορολογικός Καζαμίας του 2016

Πρώτη καταχώρηση: 31/12/2015 - 13:34
Τελευταία δημοσίευση: 13:51Οικονομία
Ο φορολογικός Καζαμίας του 2016
Με επιπλέον φόρους ύψους 2,2 δισ. ευρώ για νοικοκυριά, επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ιδιοκτήτες ακινήτων κάνει ποδαρικό το 2016.
Ταυτόχρονα, για το νέο έτος η κυβέρνηση σχεδιάζει εκ βάθρων αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος με νέα φορολογική κλίμακα και τη χρήση καρτών σε όλες τις συναλλαγές, νέο φόρο για τα ακίνητα που θα αντικαταστήσει τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων και κατάργηση των περισσότερων φοροαπαλλαγών που ισχύουν σήμερα.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης:

Ο φορολογικός Καζαμίας του 2016

Πρώτη καταχώρηση: 31/12/2015 - 13:06
Τελευταία δημοσίευση: 13:06My Money
Ο φορολογικός Καζαμίας του 2016
Με επιπλέον φόρους ύψους 2,2 δισ. ευρώ για νοικοκυριά, επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ιδιοκτήτες ακινήτων κάνει ποδαρικό το 2016. Ταυτόχρονα, για το νέο έτος η κυβέρνηση σχεδιάζει εκ βάθρων αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος με νέα φορολογική κλίμακα και τη χρήση καρτών σε όλες τις συναλλαγές, νέο φόρο για τα ακίνητα που θα αντικαταστήσει τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων και κατάργηση των περισσότερων φοροαπαλλαγών που ισχύουν σήμερα.
Οι μεταρρυθμίσεις όπως και οι νέοι φόροι θα ξεδιπλωθούν σταδιακά εντός του 2016. Με την έλευση του νέου έτους κατατίθεται το πρώτο φορολογικό νομοσχέδιο με διάσπαρτες φορολογικές διατάξεις όπως για παράδειγμα η νομιμοποίηση των αδήλωτων εισοδημάτων και το περιουσιολόγιο. Τον Φεβρουάριο θα πρέπει να νομοθετηθούν οι αλλαγές στη φορολογία των αγροτών και οι αυξημένοι φόροι για όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια.
Οι μεγάλες αλλαγές προσδιορίζονται για τον Μάρτιο, εκτός και αν οι πιστωτές της χώρας τις ζητήσουν νωρίτερα. Η κυβέρνηση θα φέρει στη Βουλή το μεγάλο φορολογικό νομοσχέδιο με τη νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος για το 2016 και τον νέο φόρο για τα ακίνητα. Πάντως, οι συζητήσεις με τα τεχνικά κλιμάκια έχουν ήδη ξεκινήσει και ενδεχομένως τον Ιανουάριο να συζητηθούν οι αλλαγές με τους επικεφαλής των δανειστών.
Ειδικότερα για το 2016 σχεδιάζεται:
1. Φορολόγηση αδήλωτων εισοδημάτων. Ο φόρος για τη νομιμοποίηση των κεφαλαίων θα υπολογίζεται με βάση τη φορολογική κλίμακα του εισοδήματος των φυσικών προσώπων του έτους κατά το οποίο θα δηλώνουν οι φορολογούμενοι ότι αποκτήθηκαν τα κεφάλαια. Η επιλογή του έτους θα είναι δικαίωμα του φορολογουμένου. Οσοι επαναπατρίσουν τα κεφάλαιά τους από το εξωτερικό στην Ελλάδα θα έχουν σημαντική έκπτωση από τον φόρο, ενώ όσοι απλά τα δηλώσουν και τα διατηρήσουν στο εξωτερικό δεν θα έχουν έκπτωση.
2. Οι 716 φοροαπαλλαγές που κοστίζουν στον προϋπολογισμό περίπου 3 δισ. ευρώ ετησίως θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση. Θα διατηρηθούν μόνο εκείνες που απευθύνονται σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
3. Η νέα κλίμακα για τα εισοδήματα του 2016 θα γίνει προοδευτικότερη με περισσότερα κλιμάκια σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη. Το αφορολόγητο όριο (των 9.550 ευρώ) θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα και θα συνδυαστεί με τη χρήση του πλαστικού χρήματος. Από το 2016 η εισφορά αλληλεγγύης θα ενσωματωθεί στη φορολογική κλίμακα.
4. Από το νέο έτος καθίσταται υποχρεωτική η χρήση των καρτών στις καθημερινές συναλλαγές, αφού οι φορολογούμενοι για να διατηρήσουν το αφορολόγητο όριο αλλά και τις εκπτώσεις φόρου που θα διατηρηθούν για τα εισοδήματα του 2016 θα πρέπει να πραγματοποιούν όλες τις δαπάνες που δηλώνουν στη φορολογική τους δήλωση με πλαστικό χρήμα.
5. Καταργείται ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και στη θέση του θεσπίζεται ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας με αφορολόγητο όριο τα 50.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η είσπραξη 2,65 δισ. ευρώ.
Τι αλλάζει από το 2016
1. Εισφορά Αλληλεγγύης. Τα φυσικά πρόσωπα που το 2015 απέκτησαν εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ με την εκκαθάριση της φορολογικής τους δήλωσης θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρους εξαιτίας της αναδρομικής αύξησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης από την 1η Ιανουαρίου 2015.
2. Εισοδήματα από ενοίκια. Περισσότερους φόρους ύψους 142,2 εκατ. ευρώ φέρνει το 2016 για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που εισπράττουν ενοίκια. Για τα εισοδήματα αυτά, σύμφωνα με το μνημόνιο θα αυξηθούν οι συντελεστές φορολόγησης από το 11% στο 15% (για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ) και από το 33% στο 35% (για εισοδήματα από ενοίκια άνω των 12.000 ευρώ). Η αύξηση των φόρων στα ενοίκια θα είναι αναδρομική, καθώς αφορά στα εισοδήματα του 2015.
3. Ελεύθεροι επαγγελματίες. Με την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης που θα υποβάλουν τον Φεβρουάριο θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένη προκαταβολή φόρου. Συγκεκριμένα η προκαταβολή φόρου εισοδήματος έχει αυξηθεί για τα εισοδήματα του 2015 από 55% σε 75%, ενώ για τα εισοδήματα του 2016 εκτοξεύεται στο 100%. Στους φορολογούμενους που θα επιβαρυνθούν, περιλαμβάνονται και τα «μπλοκάκια».
4. Κέρδη επιχειρήσεων. Τα κέρδη των επιχειρήσεων του 2015 θα φορολογηθούν το επόμενο έτος με νέο υψηλότερο συντελεστή, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 29% από 26%. Οι Ομόρρυθμες και Ετερόρρυθμες εταιρείες θα πληρώσουν και αυξημένη προκαταβολή φόρου εισοδήματος, αφού ο συντελεστής από 55% ανέβηκε στο 75%. 
5. Αγρότες. Η προκαταβολή φόρου εισοδήματος που θα πληρώσουν το 2016 με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων αυξάνεται από το 55% στο 75%. Επίσης αυξάνεται ο φορολογικός συντελεστής από το 13% στο 20%.


Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΦΚ Α 1167860 ΕΞ 2015/31.12.2015 Στοιχεία οριστικών κτηματολογικών εγγραφών

Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΦΚ Α 1167860 ΕΞ 2015/31.12.2015
Στοιχεία οριστικών κτηματολογικών εγγραφών

Αθήνα,  31/12/2015
Αρ. Πρωτ: ΔΕΦΚ Α 1167860 ΕΞ 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Α΄- ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 8                        
101 84 Αθήνα                          
Τηλέφωνα: 210 3375878
Φαξ:      210 3375834
E-mail: d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr

ΘΕΜΑ: Στοιχεία οριστικών κτηματολογικών εγγραφών.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005, από 1-1-2014 και εφεξής, για τη συμπλήρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση του ακινήτου, όπως αυτή προκύπτει από την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο. Αν δεν υπάρχει οριστική εγγραφή, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του ακινήτου, όπως προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης. Αν δεν υπάρχει τίτλος κτήσης, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της πραγματικής κατάστασης του ακινήτου.
Αν η πραγματική επιφάνεια του ακινήτου υπερβαίνει αυτή που αναγράφεται στην οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο ή στον τίτλο κτήσης ή στην άδεια οικοδομής ή έχει γίνει αλλαγή της χρήσης του ακινήτου, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και η πραγματική χρήση του ακινήτου.

Κατόπιν των ανωτέρω, για ενημέρωση και διευκόλυνσή σας, σας κοινοποιούμε τις ημερομηνίες μετά την παρέλευση των οποίων οριστικοποιούνται οι αρχικές κτηματολογικές εγγραφές, για τους κατοίκους εσωτερικού, που είναι δικαιούχοι εγγραπτέων δικαιωμάτων σε κτηματογραφημένα ακίνητα και εμπίπτουν στην τοπική αρμοδιότητα των Κτηματολογικών Γραφείων όπως φαίνονται στους συνημμένους Πίνακες 1, 2 και 3.

Επισημαίνεται ότι, ουσιαστικά, οριστικές είναι μόνο οι κτηματολογικές εγγραφές που περιλαμβάνονται στον Πίνακα 1 με ημερομηνίες από 1-8-2015 μέχρι και 31-12-2015 και μόνο εφόσον αφορούν, όπως προαναφέρθηκε, κατοίκους εσωτερικού.
   
Για το Ελληνικό Δημόσιο, τους κατοίκους εξωτερικού και τους εργαζομένους μόνιμα στο εξωτερικό η παραπάνω προθεσμία για όλες τις περιοχές των πινάκων παρέρχεται μετά από δύο επιπλέον χρόνια, αφού για αυτούς είναι δεκατετραετής.

(Για το πρώτο εξάμηνο του έτους 2016, παρέρχεται σταδιακά η νόμιμη προθεσμία για τους κατοίκους εσωτερικού, όπως εμφανίζεται στους συνημμένους ΠΙΝΑΚΕΣ 2 και 3).



Η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης
Μαρία Η. Μενούνου

Ακριβές Αντίγραφο                                            
Ο Προϊστάμενος του ΑυτοτελούςΤμήματος Διοίκησης

Ασφαλιστικό: Οι 14 άξονες της ελληνικής πρότασης προς τους δανειστές Τι περιλαμβάνει ο φάκελος που παρουσίασε χθες ο υπουργός Εργασίας στον πρωθυπουργό

Ασφαλιστικό: Οι 14 άξονες της ελληνικής πρότασης προς τους δανειστές

Τι περιλαμβάνει ο φάκελος που παρουσίασε χθες ο υπουργός Εργασίας στον πρωθυπουργό
Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2015 07:30
 
UPD:10:09
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗ
Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας χαρακτηρίζουν «επιθετική» την πρόταση για το ασφαλιστικό, επειδή -όπως επισημαίνουν- εκτός από τους 14 βασικούς άξονες περιλαμβάνει και συνδυασμούς εναλλακτικών σεναρίων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές.
Από την έντυπη έκδοση 
Του Στέλιου Παπαπέτρου
Θέμα ωρών είναι πλέον η αποστολή της τελικής πρότασης της ελληνικής κυβέρνησης για το ασφαλιστικό προς τους εκπροσώπους των θεσμών.
Ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος παρουσίασε χθες στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα όλο τον φάκελο με την τελική και κοστολογημένη πρόταση 14 σημείων για τη συνολική μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας.
Στον σκληρό πυρήνα της πρότασης που επεξεργάστηκε το κυβερνητικό επιτελείο βρίσκονται:
α) η προστασία των κύριων συντάξεων,
β) η κάλυψη της μείωσης της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1,8 δισ. ευρώ (1% ΑΕΠ) μέσα στην επόμενη χρονιά,
γ) οι τρόποι οικονομικής ανάκαμψης των ασφαλιστικών ταμείων μέσα από την αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας, καθώς και η μακροπρόθεσμη ανακεφαλαιοποίηση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων και
δ) η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών μόνο στις επικουρικές συντάξεις κατά 1,5%. Ο αρχικός σχεδιασμός για αύξηση των εισφορών και στις κύριες συντάξεις εγκαταλείφθηκε, επειδή -εκτός από τις αρχικές αντιδράσεις των πιστωτών- θα προκαλούσε πρόσθετες αρνητικές συνέπειες στην αύξηση του μη μισθολογικού κόστους, αλλά και στην ενίσχυση της αδήλωτης εργασίας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, το ύψος τις κινητής περιουσίας εκτιμάται σε 17,5 δισ. ευρώ.
Εναλλακτικά σενάρια
Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας χαρακτηρίζουν «επιθετική» την πρόταση για το ασφαλιστικό, επειδή -όπως επισημαίνουν- εκτός από τους 14 βασικούς άξονες περιλαμβάνει και συνδυασμούς εναλλακτικών σεναρίων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές.
Τα εναλλακτικά σενάρια αφορούν κυρίως δύο θέματα: τη διασφάλιση ότι δεν θα γίνουν ξανά οριζόντιες μειώσεις στις κύριες συντάξεις και την άμεση εξοικονόμηση πρόσθετων πόρων, αρχής γενομένης από το 2016.
Για παράδειγμα, το σενάριο της επιβολής ειδικού τέλους στις χρηματιστηριακές ή στις τραπεζικές συναλλαγές είναι ένα από τα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν ανάλογα με την πορεία των διαπραγματεύσεων.
Σε ό,τι αφορά το μείζον ζήτημα των περικοπών των συντάξεων, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι προκειμένου να διασωθούν οι κύριες συντάξεις, θα υπάρξει νέος γύρος μειώσεων στις επικουρικές συντάξεις, καθώς το σωρευτικό έλλειμμα του ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) για τη διετία 2015-2016 προσεγγίζει τα 730 εκατ. ευρώ.
Με βάση τον προϋπολογισμό του ΕΤΕΑ αυτό είναι το συνολικό ποσό του κόστους από τη μη εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος (365 εκατ. ευρώ ετησίως).
Επίσης, θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξει και νέος γύρος μειώσεων στο εφάπαξ των ταμείων πρόνοιας καθώς και στα μερίσματα του Μετοχικού Ταμείου των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Η τελική πρόταση προς τους θεσμούς
1. Εθνική σύνταξη 364 ευρώ + αναλογική ανταποδοτική σύνταξη. Σύμφωνα με την πρόταση, η σύνταξη θα αποτελείται από το άθροισμα δύο τμημάτων: Της εθνικής σύνταξης, ύψους 364 ευρώ, που το κόστος της θα καλύπτεται από τη φορολογία και θα είναι εγγυημένη από το κράτος και θα δίνεται σε όσους έχουν τουλάχιστον 15 χρόνια ασφάλισης χωρίς εισοδηματικά κριτήρια. Οι εκπρόσωποι των πιστωτών έχουν αντιπροτείνει η εθνική σύνταξη να δίνεται με εισοδηματικά κριτήρια. Το δεύτερο κομμάτι της σύνταξης θα είναι ανάλογο με τα χρόνια δουλειάς του ασφαλισμένου και θα αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές που έχει καταβάλει.
2. Ρήτρα υπολογισμού συντάξεων με βάση τον μισθό ή το εισόδημα. Στο εξής ο υπολογισμός των συντάξεων θα γίνεται με βάση τον μισθό όλου του εργασιακού βίου για τους μισθωτούς (ΙΚΑ - ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) ή με βάση το εισόδημα για τον υπολογισμό των συντάξεων των ελευθέρων επαγγελματιών (ΟΑΕΕ-ΕΤΑΑ) και των αγροτών (ΟΓΑ).
3. Ενιαίο ποσοστό αναπλήρωσης. Ολοι οι ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως ασφαλιστικού τομέα στον οποίο υπάγονται ή επαγγέλματος, θα έχουν το ίδιο ποσοστό αναπλήρωσης, εάν έχουν τα ίδια χρόνια προϋπηρεσίας και ανήκουν στην ίδια εισοδηματική κατηγορία.
4. Αναπλήρωση έως 62% για άθροισμα κύριας + επικουρικής σύνταξης. Στο θέμα αυτό δύο είναι τα βασικά σενάρια. Στο σκληρό σενάριο η αναπλήρωση κυμαίνεται γύρω στο 55%, ενώ εναλλακτικά μπορεί να φτάσει έως και στο 62% στην πιο βελτιωμένη εκδοχή των υπολογισμών των αναλογιστικών μελετών.
5. Ενιαίος υπολογισμός εισφορών. Σήμερα ο νεοασφαλισμένος αγρότης πληρώνει 64 ευρώ τον μήνα, ενώ ο νεοασφαλισμένος του ΟΑΕΕ 115 ευρώ. Στο εξής οι ασφαλιστικές εισφορές θα εξαρτώνται και θα συγκρίνονται με βάση το εισόδημα που δηλώνεται στην εφορία.
6. Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών μόνο σε επικουρικές συντάξεις. Η τελική πρόταση προς τους δανειστές προβλέπει αύξηση των εργοδοτικών εισφορών στις επικουρικές κατά 1% και των εργαζομένων κατά 0,5%. Το υπουργείο Εργασίας στην κοστολογημένη πρότασή του εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα αποφέρει ετήσια έσοδα ύψους 525 εκατ. ευρώ (375 εκατ. εργοδότες - 150 εκατ. ευρώ εργαζόμενοι).
7. Οργανωτική ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ,ΟΓΑ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) σε ένα φορέα κύριας ασφάλισης, με ενοποίηση των κανόνων παροχών των συντάξεων και είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών. Στο ταμείο αυτό θα ενσωματωθούν και όλα τα ταμεία που σήμερα χορηγούν το εφάπαξ.
8. Ο ΟΓΑ και το ΝΑΤ θα παραμείνουν αυτοτελή νομικά πρόσωπα, αλλά μόνο για την άσκηση της προνοιακής τους αρμοδιότητας.
9. Ενοποίηση επικουρικών. Ολα τα επικουρικά ταμεία θα ενοποιηθούν κάτω από την «ομπρέλα» του ΕΤΕΑ, ενώ προτείνεται να αντικατασταθεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος από συντελεστή βιωσιμότητας.
10. Οι περικοπές στις επικουρικές θεωρούνται δεδομένες. Το ΕΤΕΑ εκτός από το έλλειμμα των 730 εκατ. ευρώ, αντιμετωπίζει τεράστιες ανισότητες στη σημερινή απονομή των συντάξεων. Για τα ίδια χρόνια δουλειάς και ασφάλισης υπάρχουν, για παράδειγμα, κατώτατες επικουρικές των 60 ευρώ αλλά και των 200 ευρώ.
11. Μείωση του ανώτατου πλαφόν των συντάξεων από τα 2.720 ευρώ που είναι σήμερα στα 2.200 - 2.400 ευρώ. Βέβαια, τα 2.720 ευρώ ανώτατη σύνταξη είναι το ονομαστικό ποσό της σύνταξης, καθώς με τις μνημονιακές περικοπές το «καθαρό» ποσό κυμαίνεται περίπου στα 1.500 ευρώ.
12. Μειώσεις των εφάπαξ και των μερισμάτων του Μετοχικού Ταμείου Δημοσίων Υπαλλήλων. Και σε αυτή την περίπτωση θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξουν μειώσεις προκειμένου να αποφευχθούν νέες περικοπές στις κύριες συντάξεις. Οι μειώσεις στο εφάπαξ εκτιμάται ότι θα κυμανθούν περίπου στο 10% (ήδη περικόπηκαν κατά 38%), ενώ τα μερίσματα κινδυνεύουν με «ψαλίδι» έως και 30%.
13. Αξιοποίηση των αποθεματικών ύψους 17,5 δισ. ευρώ μέσα από τη δημιουργία ενός ειδικού  λογαριασμού (fund).
14. Περιορισμός ανασφάλιστης εργασίας. Εκτιμάται ότι μόνο το ΙΚΑ έχει ετήσιες απώλειες περίπου 2 δισ. ευρώ από την «έκρηξη» της ανασφάλιστης εργασίας, η οποία κυμαίνεται περίπου στο 23%-25%, ανάλογα με τη χρονική περίοδο που διενεργούνται οι έλεγχοι.  
Οι 14 άξονες της τελικής πρότασης για το ασφαλιστικό
1. Εθνική σύνταξη 364 ευρώ + αναλογική ανταποδοτική σύνταξη
2. Ρήτρα υπολογισμού συντάξεων με βάση τον μισθό ή το εισόδημα
3. Ενιαίο ποσοστό αναπλήρωσης για όλους
4. Αναπλήρωση έως 62% για άθροισμα κύριας + επικουρικής σύνταξης
5. Ενιαίος υπολογισμός εισφορών βάσει μισθού ή εισοδήματος
6. Αύξηση εισφορών 1,5% σε επικουρικές (1% εργοδότες + 0,5% εργαζόμενοι)
7. Ενα υπερταμείο κύριας ασφάλισης + ταμεία πρόνοιας (εφάπαξ)
8. ΟΓΑ - ΝΑΤ: Διατηρούν μόνο τον προνοιακό τομέα
9. Συγχώνευση επικουρικών στο ΕΤΕΑ
10. Μειώσεις επικουρικών συντάξεων
11. Μείωση ανώτατου πλαφόν κύριων συντάξεων
12. Αξιοποίηση κινητής περιουσίας (17,5 δισ. ευρώ, Οκτ. 2015)
13. Δραστικός περιορισμός «μαύρης» εργασίας
14. Μειώσεις σε εφάπαξ και μερίσματα Δημοσίου

Στην ουρά τρία χρόνια και τώρα κινδυνεύουν οι συντάξεις τους

Στην ουρά τρία χρόνια και τώρα κινδυνεύουν οι συντάξεις τους

Bάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας δεν επιτρέπεται σε ιδιώτη να διεκδικήσει από το δημόσιο αναδρομικές συντάξεις για χρονικό περιθώριο μεγαλύτερο των τριών ετών.
stin-oura-tria-xronia-kai-twra-kinduneuoun-oi-suntakseis
 
Δεν φτάνει που έχουν καθυστερήσει να τους αποδώσουν τη σύνταξη που δικαιούνται για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο ακόμη και των τριών (!) ετών, κινδυνεύουν τώρα να χάσουν και τη σύνταξη που δικαιούνται.
Η απίστευτη και όμως ελληνική ιστορία περιγράφεται σε εισηγητική έκθεση νομοσχεδίου που κατέθεσε για δημόσια διαβούλευση –με διαδικασίες εξπρές καθώς η διαβούλευση ξεκίνησε προχθές και ολοκληρώθηκε μέσα σε 30 ώρες- ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης.
Όπως προκύπτει από την εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, είναιπολλές πλέον οι περιπτώσεις εργαζομένων που κατέθεσαν τα χαρτιά τους για σύνταξη και –λόγω του ότι έχουν μπλέξει με τις διαδικασίες της διαδοχικής ασφάλισης- περιμένουν την έκδοσή της για περισσότερα από τρία χρόνια.
Το απίστευτο είναι ότι βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας δεν επιτρέπεται σε ιδιώτη να διεκδικήσει από το δημόσιο αναδρομικές συντάξεις για χρονικό περιθώριο μεγαλύτερο των τριών ετών. Κάτι που σημαίνει ότι έτσι όπως είναι γραμμένος ο νόμος, ο εργαζόμενος εκτός του ότι θα έχει μείνει χωρίς εισόδημα για περισσότερα από τρία χρόνια, τελικώς θα χάσει και τις συντάξεις του.
Το πρόβλημα λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς με τη συνταξιοδότηση υπαλλήλων στο υπουργείο Εργασίας, η έκδοση των συντάξεων καθυστερεί ολοένα και περισσότερο. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών σκέφτηκε να καταθέσει διάταξη για δημόσια διαβούλευση, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοι, τουλάχιστον δεν θα χάνουν τα χρήματά τους. 
Χαρακτηριστικό είναι το σχετικό απόσπασμα στην εισηγητική έκθεση: «Λόγω της αθρόας εξόδου των υπαλλήλων του δημοσίου κατά τα τελευταία έτη, παρατηρήθηκε υπέρμετρη καθυστέρηση στην απονομή των συντάξεων, στις περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις, η αναδρομικότητα των συντάξεων να ανατρέχει πέραν της τριετίας».
Με τη διάταξη που προτείνεται ζητείται ο περιορισμός των τριών ετών ως προς την καταβολή αναδρομικών συντάξεων να μην ισχύει υπό την προϋπόθεση ότι η υπέρβαση της τριετίας οφείλεται σε αδυναμία της συνταξιοδοτικής διοίκησης για απονομή της οριστικής σύνταξης και όχι σε υπαιτιότητα του ίδιου του υπαλλήλου (π.χ καθυστέρηση στην προσκόμιση των δικαιολογητικών που του ζητήθηκαν). 

Δ.Τύπου Υποικ. Παράταση στην υποβολή των ΜΥΦ έως 20 Ιανουαρίου

Δ.Τύπου Υποικ. Παράταση στην υποβολή των ΜΥΦ έως 20 Ιανουαρίου


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2015



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 2014

Για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων υπεγράφη απόφαση σύμφωνα με την οποία η υποβολή καταστάσεων φορολογικών στοιχείων ημερολογιακού έτους 2014 παρατείνεται μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2016. 

Θρίλερ με την παράταση για τις αιτήσεις υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη

Θρίλερ με την παράταση για τις αιτήσεις υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη

Πρώτη καταχώρηση: 30/12/2015 - 17:43
Τελευταία δημοσίευση: 30/12/2015 17:43Οικονομία
Θρίλερ με την παράταση για τις αιτήσεις υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη
Του Κώστα Αγγελόπουλου
Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, οι δικηγόροι των οποίων έχουν προκαλέσει το αδιαχώρητο στα Ειρηνοδικεία, όπου σπεύδουν να καταθέσουν αιτήσεις πελατών τους για την υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη.
Σύμφωνα με δικηγορικούς συλλόγους, μέχρι χθες είχαν κατατεθεί 6.250 αιτήσεις, ενώ μέχρι αύριο 31 Δεκεμβρίου, οπότε εκπνέει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο νόμο Κατσέλη, με το ισχύον ελαστικότερο καθεστώς, όσον αφορά στα κριτήρια, ενδέχεται να φθάσει τις 8.000.
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οφειλέτες και το οποίο έχει μετατραπεί σε εφιάλτη, είναι ότι μέχρι αύριο πρέπει οπωσδήποτε να καταθέσουν την αίτηση για την υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη, με το παλιό, ευνοϊκότερο καθεστώς, όμως σκοντάφτουν, όπως καταγγέλλουν, στο γεγονός ότι οι τράπεζες δεν τους χορηγούν βεβαιώσεις οφειλών και αντίγραφα των δανειακών τους συμβάσεων, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των αιτήσεών τους. Η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει πως τα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και εντός προθεσμίας 10 εργάσιμων ημερών, κάτι που φαίνεται να μην τηρείται πάντα αφού υπάρχουν καταγγελίες ακόμη και για καθυστερήσεις που φθάνουν τους δύο μήνες.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

Διαβάστε επίσης


Θρίλερ με την παράταση για τις αιτήσεις
υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη

Πρώτη καταχώρηση: 30/12/2015 - 17:36
Τελευταία δημοσίευση: 30/12/2015 17:36Οικονομία
Θρίλερ με την παράταση για τις αιτήσεις υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη
Του Κώστα Αγγελόπουλου

Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, οι δικηγόροι των οποίων έχουν προκαλέσει το αδιαχώρητο στα Ειρηνοδικεία, όπου σπεύδουν να καταθέσουν αιτήσεις πελατών τους για την υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη.
Σύμφωνα με δικηγορικούς συλλόγους, μέχρι χθες είχαν κατατεθεί 6.250 αιτήσεις, ενώ μέχρι αύριο 31 Δεκεμβρίου, οπότε εκπνέει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο νόμο Κατσέλη, με το ισχύον ελαστικότερο καθεστώς, όσον αφορά στα κριτήρια, ενδέχεται να φθάσει τις 8.000.
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οφειλέτες και το οποίο έχει μετατραπεί σε εφιάλτη, είναι ότι μέχρι αύριο πρέπει οπωσδήποτε να καταθέσουν την αίτηση για την υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη, με το παλιό, ευνοϊκότερο καθεστώς, όμως σκοντάφτουν, όπως καταγγέλλουν, στο γεγονός ότι οι τράπεζες δεν τους χορηγούν βεβαιώσεις οφειλών και αντίγραφα των δανειακών τους συμβάσεων, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των αιτήσεών τους. Η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει πως τα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και εντός προθεσμίας 10 εργάσιμων ημερών, κάτι που φαίνεται να μην τηρείται πάντα αφού υπάρχουν καταγγελίες ακόμη και για καθυστερήσεις που φθάνουν τους δύο μήνες.
Επειδή όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, οι οφειλέτες κινδυνεύουν, από την 1η Ιανουαρίου του 2016, να βρεθούν αντιμέτωποι με το νέο πλαίσιο για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, που τίθεται σε εφαρμογή και που προβλέπει ότι οι «κόκκινοι» δανειολήπτες θα αντιμετωπίσουν εταιρείες διαχείρισης ή και μεταβίβασης απαιτήσεων για τη ρύθμιση των δανείων τους. Πέρα από αυτό, υπάρχει και το ενδεχόμενο από την 15η Φεβρουαρίου να «ανοίξει» ο δρόμος για τη μεταβίβαση της διαχείρισης απαιτήσεων και στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας, «κόκκινων» δανείων που έχουν υποθήκη πρώτη κατοικία, καταναλωτικών και μη εξυπηρετούμενων δανείων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η προθεσμία των 45 ημερών…

Το υπουργείο Οικονομικών, δεχόμενο τις καταγγελίες των οφειλετών για την «απροθυμία» των τραπεζών να τους δώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά,  αλλά και πιέσεις από τον Δικηγορικό Σύλλογο Ελλάδας, ο οποίος ζητεί από την Κυβέρνηση να παρέμβει άμεσα νομοθετικά αναστέλλοντας έως τις 29/02/2016 για λόγους ανωτέρας βίας για όσους έχουν αιτηθεί έως και την 31/12/2015 αναλυτικές βεβαιώσεις οφειλών και αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Εξαιτίας αυτών των πιέσεων, το υπουργείο Οικονομικών, με εγκύκλιό του δίνει τη δυνατότητα στους δανειολήπτες να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους 45+2 ημέρες μετά την κατάθεση στα Ειρηνοδικεία της σχετικής αίτησης υπαγωγής τους στο Νόμο Κατσέλη, με την προθεσμία για υποβολή αίτησης να εκπνέει στις 31/12/2015. Το θετικό στην περίπτωση αυτή είναι ότι θα ισχύει το παλιό και ευνοϊκότερο καθεστώς.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση για την ερμηνευτική εγκύκλιο για το Νόμο Κατσέλη του υπουργείου Οικονομικών, «μετά από καταγγελίες των καταναλωτών για δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις από τις τράπεζες στην έκδοση των αναγκαίων πιστοποιητικών για προσκόμιση στα Ειρηνοδικεία, εκδόθηκε από το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, ερμηνευτική εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία:
Α. Η υποβολή της αίτησης στα Ειρηνοδικεία θα γίνεται κανονικά μέχρι τις 31/12/2015.
Β. Η υποβολή των δικαιολογητικών μπορεί να πραγματοποιηθεί έως και 45 ημέρες συν 2 ημέρες μετά την κατάθεση της αίτησης στα Ειρηνοδικεία.
Γ. Εξακολουθούν να ισχύουν όλες οι διατάξεις του νόμου 4346/2015».

Η ερμηνευτική εγκύκλιος

Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, διευκρινίζεται ότι επί αιτήσεων που κατατίθενται μέχρι και τις 31.12.2015 με ελλιπή δικαιολογητικά, ή επί αιτήσεων που δεν είναι πλήρεις λόγω της μη εκπλήρωσης της -εκ νόμου απορρεούσης υποχρέωσης- των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων περί χορήγησης αναλυτικών καταστάσεων οφειλών εντός δεκαημέρου, οι Γραμματείες των αρμόδιων κατά τόπο Ειρηνοδικείων οφείλουν να παραλαμβάνουν και να πρωτοκολλούν τις αιτήσεις από τους δανειολήπτες και να χορηγούν προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, παρατεινόμενη μέχρι ένα μήνα προκειμένου να προβεί ο αιτών στις αναγκαίες συμπληρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί για δύο (2) επιπλέον ημέρες, αν η Γραμματεία του κατά τόπο αρμόδιου Ειρηνοδικείου αδυνατεί ανυπαίτια να προβεί στον τυπικό έλεγχο αυτής.
Η καθυστέρηση χορήγησης αναλυτικών καταστάσεων οφειλών, (σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3869/2010), εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων προκύπτει με βεβαιότητα από την προσκόμιση αντιγράφου αίτησης των δανειοληπτών προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την παρέλευση απράκτου της δεκαήμερης προθεσμίας που θέτει ο νόμος στα τελευταία.
Η εγκύκλιος καταλήγει αναφέροντας ότι «σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 14 του Ν. 4346/2015, 'Η εφαρμογή του παρόντος άρθρου αρχίζει από 1.1.2016 και δεν καταλαμβάνει εκκρεμείς υποθέσεις καθώς και αιτήσεις που έχουν κατατεθεί έως και 31-12-2015'. Συνεπώς, ο νομοθέτης κάνει λόγο για κατάθεση, και όχι ολοκλήρωση κατάθεσης, όπου η τελευταία δύναται να ολοκληρωθεί έως συνολικής προθεσμίας σαράντα επτά (47) ημερών, όπως προκύπτει από τα παραπάνω».
Στην ουσία πάντως, το πρόβλημα δεν βρίσκει ολοκληρωμένη λύση, καθώς οι δανειολήπτες είναι υποχρεωμένοι μέχρι αύριο, 31 Δεκεμβρίου, να καταθέσουν όσα δικαιολογητικά έχουν για υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη και μετά από 45 μέρες να υποβάλλουν τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Πόσοι θα προλάβουν όμως μέχρι αύριο να προλάβουν να καταθέσουν την αίτηση; Αυτό είναι άγνωστο, καθώς στα Ειρηνοδικεία αναμένεται και αύριο να προκληθεί «έμφραγμα». Γι’ αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες από νομικούς κύκλους, ασκείται εντονότερη πίεση προς το υπουργείο Οικονομικών να δώσει παράταση και στην προθεσμία για την κατάθεση αίτησης υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη. Αν ικανοποιηθεί το αίτημα των δικηγόρων – εκπροσώπων των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, θα φανεί αύριο…



Berliner Zeitung : Στοίχισε ακριβά η μάχη Ελλάδας – δανειστών

Berliner Zeitung : Στοίχισε ακριβά η μάχη Ελλάδας – δανειστών

Πρώτη καταχώρηση: 30/12/2015 - 19:21
Τελευταία δημοσίευση: 30/12/2015 19:21Οικονομία
Berliner Zeitung : Στοίχισε ακριβά η μάχη Ελλάδας – δανειστών
Μερίδα του γερμανικού τύπου στρέφει το βλέμμα της στις εξελίξεις που σημειώθηκαν στην Ελλάδα το 2015, επιχειρώντας έναν απολογισμό της πρώτης χρονιάς διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.
Όπως σημειώνει σε ανάλυσή της η Berliner Zeitung, «μετά από επτά χρόνια κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ ανήλθε στην εξουσία στις αρχές του 2015 με την υπόσχεση να τερματίσει την χρόνια πολιτική περικοπών.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Δείτε επίσης:

Berliner Zeitung: Στοίχισε ακριβά η μάχη
Ελλάδας - δανειστών

Πρώτη καταχώρηση: 30/12/2015 - 18:10
Τελευταία δημοσίευση: 30/12/2015 18:10Επικαιρότητα
Berliner Zeitung: Στοίχισε ακριβά η μάχη Ελλάδας - δανειστών
Μερίδα του γερμανικού τύπου στρέφει το βλέμμα της στις εξελίξεις που σημειώθηκαν στην Ελλάδα το 2015, επιχειρώντας έναν απολογισμό της πρώτης χρονιάς διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Όπως σημειώνει σε ανάλυσή της η Berliner Zeitung, «μετά από επτά χρόνια κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ ανήλθε στην εξουσία στις αρχές του 2015 με την υπόσχεση να τερματίσει την χρόνια πολιτική περικοπών. Ωστόσο, η αντιπαράθεση με τους δανειστές της ΕΕ, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ διήρκεσε λίγο και ήταν μάταιη. Η Αθήνα έπρεπε τον Ιούλιο να λυγίσει στις πιέσεις των δανειστών – ειδάλλως θα απειλούνταν με χρεοκοπία και έξοδο από την ευρωζώνη», επισημαίνει ο αρθρογράφος και υπογραμμίζει: «Η εξέγερση ενάντια στο πρόγραμμα λιτότητας στοίχισε ακριβά στη χώρα. Η αβεβαιότητα γιγαντώθηκε, οι επενδύσεις κατέρρευσαν, το κεφάλαιο διέφυγε, οι έλεγχοι στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν τον Ιούλιο διατηρούνται ακόμη». Ο αρθρογράφος της Berliner Zeitung παρατηρεί ότι η στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές «κόστισε στους Έλληνες πολύ χρόνο και χρήμα» και επιχειρεί μια εκτίμηση για τη χρονιά που έρχεται. Όπως επισημαίνει, «είναι ήδη σαφές ότι το 2016 θα είναι ακόμη σκληρότερο για τους Έλληνες. Ο κρατικός προϋπολογισμός προβλέπει επιπλέον περικοπές ύψους έξι δις ευρώ. Σύμφωνα με την Κομισιόν, η οικονομία θα συρρικνωθεί περαιτέρω. Ωστόσο, σύμφωνα με την Κομισιόν, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες και θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη».

«Τα πάντα έμειναν ως είχαν»

Μία αντίστοιχη ανασκόπηση της χρονιάς που φεύγει στην Ελλάδα επιχειρεί να κάνει σε ανάλυσή του και το τηλεοπτικό δίκτυο n-tv. Στο κείμενο που δημοσιεύει στον ιστότοπό του (n-tv.de) σχολιάζει ότι η ελληνική κρίση «ξεχάστηκε, αλλά δεν έχει ξεπεραστεί» και εκτιμά ότι «τίποτα δεν έχει γίνει καλύτερο στην Ελλάδα». Αντιθέτως, όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος, «έναν χρόνο μετά την ιστορική κυβερνητική αλλαγή τα πάντα στην Ελλάδα έμειναν ως είχαν: Η ανεργία είναι υψηλή, η οικονομία συρρικνώνεται, λύση δεν διαφαίνεται. Η μοναδική διαφορά είναι ότι αυτό δεν γίνεται πλέον ζήτημα». Όπως παρατηρεί ο αρθρογράφος, «12 μήνες και τρεις εκλογικές αναμετρήσεις αργότερα κανείς δεν μιλά πλέον για την ελληνική πολιτική ή την οικονομική ανέχεια στην Ελλάδα. Όταν γερμανικά και διεθνή μέσα αναφέρονται στην Ελλάδα το θέμα είναι η δεύτερη μεγάλη κρίση της χρονιάς, η προσφυγική κρίση, το πλήθος των ανθρώπων που έχουν πνιγεί στο Αιγαίο, οι εκατοντάδες χιλιάδες απελπισμένοι που αναζητούν προστασία από τον πόλεμο στην Ευρώπη, κατά προτίμηση στη Γερμανία». Όπως σχολιάζει τέλος το δημοσίευμα, «μετά την επανειλημμένη συλλογική ψυχοθεραπεία στην εκλογική κάλπη οι Έλληνες φαίνεται να θέλουν να αφήσουν τα πάντα πίσω τους. Αντί να ψηφίσουν συντηρητικούς ή σοσιαλιστές, οι οποίοι ευθύνονται για την κρίση, προτιμούν να δώσουν μια ευκαιρία στους αριστερούς. Μοιάζουν να έχουν αντιληφθεί ότι η ΕΕ, όπως εξελίχθηκε τα τελευταία 15 χρόνια, δεν στοχεύει στην εξομοίωση του επιπέδου διαβίωσης και στην πρόοδο για όλους, αλλά είναι ένας μηχανισμός που διευκολύνει την φοροαποφυγή των πλουσίων και επιβάλλει αυξήσεις φόρων στους φτωχούς. Παρόλα αυτά αποφάσισαν να παραμείνουν».

Η Τουρκία «χρειάζεται βοήθεια»

Κυρίαρχες στον γερμανικό τύπο είναι σήμερα οι τελευταίες εξελίξεις στην Τουρκία, όπου καταγράφεται όξυνση της αντιπαράθεσης ανάμεσα στην τουρκική κυβέρνηση και τη φιλοκουρδική αντιπολίτευση, που εκπροσωπείται από το φιλοκουρδικό κόμμα HPD, με αφορμή τα κουρδικά αιτήματα περί αυτονομίας στις νοτιοανατολικές περιοχές της Τουρκίας, τα οποία διατυπώθηκαν εκ νέου τις προηγούμενες ημέρες και έτυχαν της στήριξης του ηγέτη του φιλοκουρδικού κόμματος Σελαχατίν Ντεμιρτάς. Ο τελευταίος κατηγορήθηκε χθες από τον πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν για προδοσία με αφορμή δηλώσεις του υπέρ της κουρδικής αυτονομίας και κατά του τούρκου προέδρου.
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung επισημαίνει σε σχόλιό της ότι «στις πιο αξιοθρήνητες εξελίξεις της χρονιάς συγκαταλέγεται η κατάσταση στις κουρδικές περιοχές της Τουρκίας. Η τουρκική ηγεσία ξανάρχισε τη μάχη κατά της τρομοκρατικής οργάνωσης PKK μετά την αξιοσημείωτη επιτυχία του κόμματος HDP - που ψήφισαν κατά πλειοψηφία Κούρδοι- στις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου. Από τότε και στο εξής αποτέλεσε αγκάθι στο μάτι του Ερντογάν. Η οξεία αντίδρασή του στις δηλώσεις του συμπροέδρου του HDP Ντεμιρτάς δεν προμηνύουν τίποτα καλό για το άμεσο μέλλον», σχολιάζει η εφημερίδα της Φραγκφούρτης, επισημαίνοντας ότι «τα βήματα προς τα πίσω που γίνονται στην Τουρκία κάνουν μία πιθανή ένταξή της στην ΕΕ να μοιάζει σουρεαλιστική».
Σύμφωνα με τη Süddeutsche Zeitung, «η υποψήφια (σ.σ. προς ένταξη) χρειάζεται βοήθεια». Όπως επισημαίνει ο σχολιαστής της εφημερίδας του Μονάχου, «ο ένοπλος αγώνας (σ.σ. μεταξύ Τουρκίας και Κούρδων) διαρκεί από το 1984. Σκοτώθηκαν 40.000 άνθρωποι. Αυτή είναι η αιματηρή απόδειξη ότι αυτή η διένεξη δεν μπορεί να επιλυθεί με τη βία. Παρόλα αυτά η βία δεν έχει τέλος». Όπως εκτιμά ο γερμανός σχολιαστής, «η Δύση πρέπει να βοηθήσει. Στο ζήτημα της προσφυγικής κρίσης η ΕΕ έκανε βήματα μεγάλα βήματα προσέγγισης προς την υποψήφια για ένταξη Τουρκία (…) προκειμένου αυτή να προστατεύσει καλύτερα τα σύνορά της. Κριτική για την κλιμάκωση της διένεξης με τους Κούρδους ασκήθηκε ψιθυριστά. (…) Η ΕΕ πρέπει να αναμειχθεί στη διένεξη για το κουρδικό – η Άγκυρα αποτυγχάνει», επισημαίνει κλείνοντας η SZ.

Πηγή: Deutsche Welle