Σελίδες

Σάββατο 4 Απριλίου 2015

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ «Ζεστό χρήμα» 147 εκατ. ευρώ στα ταμεία από τη ρύθμιση-εξπρές

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

«Ζεστό χρήμα» 147 εκατ. ευρώ στα ταμεία από τη ρύθμιση-εξπρές

«Ζεστό χρήμα» 147 εκατ. ευρώ στα ταμεία από τη ρύθμιση-εξπρές
Της Μαρίας Βουργάνα
«Ζεστό» χρήμα 147 εκατ. ευρώ στα δημόσια ταμεία έφερε τελικά η ρύθμιση-εξπρές σε μόλις πέντε εργάσιμες ημέρες, γεγονός που ικανοποίησε ιδιαίτερα την κυβέρνηση καθώς τόνωσε τα φορολογικά έσοδα του Μαρτίου, τα οποία, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, κινούνται πάνω από τον στόχο κατά περίπου 400 εκατ. ευρώ.
Η ρύθμιση κρίνεται επιτυχημένη από την αρμόδια αναπληρώτρια υπουργό Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη, καθώς εμφανίστηκαν στις τράπεζες δεκάδες οφειλέτες οι οποίοι πλήρωσαν ποσά ακόμη και πάνω από 100.000 ευρώ για να εξοφλήσουν μέρος ή το σύνολο των χρεών τους.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η κ. Βαλαβάνη, έξι φορολογούμενοι με οφειλές άνω του 1 εκατ. ευρώ πλήρωσαν συνολικά 12,364 εκατ. ευρώ ή 2.060.795 ευρώ κατά μέσο όρο ο καθένας. Για τους τέσσερις από τους μεγαλοοφειλέτες τα χρέη είχαν δημιουργηθεί την περίοδο 2001 - 2010.
Επίσης, στις τράπεζες προσήλθαν έξι οφειλέτες με ληξιπρόθεσμα χρέη που κυμαίνονται μεταξύ 300.000 - 1.000.000 ευρώ και πλήρωσαν συνολικά 4,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή 467.788 ευρώ κατά μέσο όρο για να «σβήσουν» τις υπέρογκες προσαυξήσεις με τις οποίες είχαν «φορτωθεί».
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ακόμη ότι τριάντα οφειλέτες με 199 οφειλές, που κυμαίνονται μεταξύ 100.000 - 150.000 ευρώ, πήγαν και πλήρωσαν συνολικά 3,6 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περίπου 120 χιλιάδες κατά μέσο όρο. Άλλοι 24 οφειλέτες με 281 οφειλές, που κυμαίνονται μεταξύ 150.000 - 300.000 ευρώ προσήλθαν στις τράπεζες και πλήρωσαν 5,2 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 214.775 ευρώ κατά μέσο όρο.
Συνολικά η ρύθμιση-εξπρές που «έτρεξε» πέντε εργάσιμες ημέρες (20 - 27 Μαρτίου) έφερε στα ταμεία του Δημοσίου το ποσό των 147.034.038 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αυτό το κατέβαλαν 151.124 φυσικά και νομικά πρόσωπα, καλύπτοντας 247.173 οφειλές. Στο πλαίσιο αυτό, 68.748 φορολογούμενοι αποπλήρωσαν τις συνολικές οφειλές τους καταβάλλοντας συνολικά 56.031.758 ευρώ και διέγραψαν το 100%.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, από τους 151.124 οφειλέτες που χρησιμοποίησαν τη ρύθμιση-εξπρές:
• 4.185 φορολογούμενοι με χρέη μέχρι 5.000 ευρώ πλήρωσαν 79,3 εκατ. ευρώ ή το 53,9% του συνολικού ποσού που εισέπραξε το Δημόσιο.
• 147.029 φορολογούμενοι με ληξιπρόθεσμα χρέη μέχρι 5.000 ευρώ κατέβαλαν 67,7 εκατ. ευρώ ή το 46% των εισπράξεων.
• 35.000 φορολογούμενοι κατέβαλαν έως 50 ευρώ και άλλοι 23.000 κατέβαλαν από 50-100 ευρώ.
Από τις 247.173 ληξιπρόθεσμες οφειλές που μπήκαν στη ρύθμιση-εξπρές, 56 είχαν δημιουργηθεί τη δεκαετία 1971-1980, 501 την περίοδο 1981-1990, 1.809 οφειλές τη δεκαετία 1991-2000 και 3.062 οφειλές την περίοδο 2001-2005.
Ο μεγαλύτερος αριθμός των οφειλών που ρυθμίστηκαν αφορά τα έτη από το 2011 και μετά. Συγκεκριμένα τακτοποιήθηκαν 33.449 οφειλές που είχαν βεβαιωθεί τη διετία 2011-2012 και 195.724 που βεβαιώθηκαν την τριετία 2013-2015.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι αν και η ρύθμιση-εξπρές στόχευε κυρίως στις παλιές οφειλές, που έχουν φορτωθεί με μεγάλες προσαυξήσεις, ο μεγάλος όγκος πληρωμών αφορά σε οφειλές που βεβαιώθηκαν την τελευταία τριετία.
Ειδικότερα, περίπου 93 εκατ. ευρώ από τις εισπράξεις αφορούν σε οφειλές της περιόδου 2013-2015, άλλα 23 εκατ. ευρώ την περίοδο 2011-2012 και άλλα 19,6 εκατ. ευρώ την περίοδο 2006-2010. Αντιθέτως, για τις οφειλές προ του 2000 οι εισπράξεις περιορίζονται συνολικά στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την εκτίμηση ότι τα παλιά χρέη είναι πλέον ανεπίδεκτα είσπραξης.
Η ηλεκτρονική εφαρμογή για τη ρύθμιση των 100 δόσεων αναμένεται να ανοίξει μετά το Πάσχα και στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι θα έχει επιτυχία, καθώς όπως ανέφερε η κ. Βαλαβάνη στη ρύθμιση-εξπρές υπήρξε καταβολή χρεών από τις δεκαετίες '70, '80,'90, καθώς και από το διάστημα 2001-2009, περιόδους όπου η εισπραξιμότητα θεωρείται μηδενική, ή περίπου μηδενική.

Χαμηλό αφορολόγητο στον νέο ΕΝΦΙΑ

Χαμηλό αφορολόγητο στον νέο ΕΝΦΙΑ

Πρώτη καταχώρηση: 04/04/2015 - 12:32
Τελευταία δημοσίευση: 13:13Οικονομία
Χαμηλό αφορολόγητο στον νέο ΕΝΦΙΑ
Το τέλος των σεναρίων γενναίου αφορολογήτου στον αντι-ΕΝΦΙΑ που ετοιμάζει η κυβέρνηση έχει σηματοδοτήσει ήδη η απόφαση του υπουργείο Οικονομικών να σεβαστεί την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών έως τον Ιούνιο.
Όσα ακούγονταν προεκλογικά για το αφορολόγητο 200.000 ή ακόμα και 450.000 ευρώ, σύμφωνα με τους πιο απλοχέρηδες υποψηφίους στην εκλογική αρένα, αποδεικνύεται και η εξαγγελία για αφορολόγητη πρώτη κατοικία. Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει σήμανση της πρώτης κατοικίας στο Ε9, επομένως το υπουργείο μπορεί να ξέρει πόσα σπίτια έχει ο φορολογούμενος, δεν έχει όμως την παραμικρή ιδέα για το ποιο από αυτά είναι η πρώτη κατοικία για να την αφήσει συνολικά ή εν μέρει αφορολόγητη.
Κάπως έτσι το αφορολόγητο, αφενός, μπαίνει στη μέγκενη, αφετέρου, θα αφορά τη συνολική ακίνητη περιουσία του φορολογουμένου και όχι μόνο την πρώτη κατοικία.
ΠΗΓΗ: ΝΕΑ
Διαβάστε επίσης:


Διπλή "παγίδα" από τεκμήρια και πόθεν έσχες

Διπλή "παγίδα" από τεκμήρια και πόθεν έσχες

Πρώτη καταχώρηση: 04/04/2015 - 12:50
Τελευταία δημοσίευση: 13:08Οικονομία
Διπλή παγίδα από τεκμήρια και πόθεν έσχες
Αντιμέτωποι με τις επικίνδυνες παγίδες υπερ-φορολόγησης που κρύβουν τα τεκμήρια της εφορίας βρίσκονται φέτος εκατομμύρια φορολογούμενοι.
Λόγω της σημαντικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων, την οποία έχει προκαλέσει η πολυετής οικονομική κρίση, κινδυνεύουν να φορολογηθούν όχι με βάση τα πολύ χαμηλά εισοδήματα που απέκτησαν το 2014, αλλά με βάση τα εξωπραγματικά ποσά τεκμαρτών εισοδημάτων που θα τους προσδιορίσει φέτος η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, με βάση το άδικο σύστημα των τεκμηρίων διαβίωσης και το νέο αυστηρότερο καθεστώς τεκμηρίων απόκτησης περιουσιακών στοιχείων που προβλέπει για φέτος ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος.
Στις φετινές φορολογικές δηλώσεις εκατομμύρια πολίτες είναι πιθανό να εμφανιστούν με ετήσια φορολογητέα εισοδήματα πολύ μεγαλύτερα από τα πραγματικά, καθώς μαζί με το παράλογο σύστημα των τεκμηρίων διαβίωσης θα εφαρμοστεί ένα ακόμη πιο ενισχυμένο σύστημα τεκμηρίων απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.
Ο υπολογισμός
Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα προβλέπουν τα άρθρα 30-34 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, αλλά και με βάση τα όσα διευκρινίζονται σε σχετική αναλυτική εγκύκλιο που εξέδωσε η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Αικατερίνη Σαββαΐδου, με το νέο σύστημα τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, που θα ισχύσει στις φετινές φορολογικές δηλώσεις, η ΓΓΔΕ θα προσδιορίζει το συνολικό ύψος του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος κάθε φορολογούμενου αθροίζοντας τα ακόλουθα ποσά:
1. Την ελάχιστη τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης, η οποία ανέρχεται σε 3.000 ευρώ για κάθε άγαμο, διαζευγμένο ή χήρο φορολογούμενο και σε 5.000 ευρώ για τους έγγαμους συζύγους που υποβάλλουν κοινή δήλωση.
Η ελάχιστη τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης θα υπολογίζεται μόνο εφόσον ο φορολογούμενος ή ένας εκ των δύο συζύγων δηλώνει έστω κι ένα ευρώ πραγματικό εισόδημα ή εφόσον βαρύνεται με οποιοδήποτε άλλο τεκμήριο διαβίωσης λόγω χρήσης κατοικίας, αυτοκινήτου, σκάφους κ.λπ.
Ωστόσο, εάν το εισόδημα που δηλώνεται προέρχεται μόνο από τόκους και ακίνητα, δεν θα εφαρμόζεται η ελάχιστη τεκμαρτή δαπάνη.
2. Τα τεκμήρια διαβίωσης ή «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης». Τα τεκμήρια διαβίωσης, τα οποία ονομάζονται πλέον «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης», είναι ποσά τα οποία, σύμφωνα με τη λογική του υπουργείου Οικονομικών αντιπροσωπεύουν τις ελάχιστες ετήσιες δαπάνες χρήσης και συντήρησης περιουσιακών στοιχείων, όπως κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη και πισίνες, αλλά και ποσά που, σύμφωνα με το υπουργείο, αντιπροσωπεύουν τα ελάχιστα ετήσια έξοδα του φορολογούμενου για την ατομική του συντήρηση.
Στις «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» υπάγονται και οι πραγματικά καταβληθείσες δαπάνες για την πληρωμή διδάκτρων σε ιδιωτικά σχολεία, καθώς και τα έξοδα για την καταβολή αποδοχών σε υπηρετικό προσωπικό.
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Το νέο έντυπο για τα Νομικά Πρόσωπα (δηλώσεις 2015)

 



Σε ένα ενιαίο έντυπο οι δηλώσεις νομικών προσώπων


Το ενιαίο έντυπο που σχεδιάστηκε με πρωτοβουλία της ΔΗΛΕΔ (Δ/νσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης), θα αντικαταστήσει όλα τα έντυπα νομικών προσώπων φορολογίας εισοδήματος που χρησιμοποιούσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Μετά και την κατάργηση υποβολής των εντύπων Ε20, Ε21, Ε7 και της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ, η ανωτέρω ενοποίηση αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια της Γ.Γ.Δ.Ε. για εκσυγχρονισμό της δημόσιας Διοίκησης, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί κι ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση της ηλεκτρονικής γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Αναλυτικά, στο νέο ενιαίο έντυπο Φορολογικής δήλωσης Νομικών Προσώπων και νομικών οντοτήτων έχουν ενσωματωθεί τα ακόλουθα έντυπα:

Φ.01.10 - Δήλωση φορολ. εισοδ/τος νομικών προσώπων κερδοσκ. χαρακτήρα ΠΛΗΝ τραπεζικών και ασφαλιστικών επιχειρήσεων
Φ.01.12 - Δήλωση φορολ. εισοδ/τος νομικών προσώπων ΜΗ κερδοσκ. χαρακτήρα
Φ.01.13 - Δήλωση φορολ. εισοδ/τος νομικών προσώπων που εφαρμόζουν Δ.Λ.Π.
Ε5 - Δήλωση φορολογίας εισοδήματος Ο.Ε.-Ε.Ε. αφανών ή συμμετοχικών εταιριών κοινωνιών  αστικού δικαίου και κοινοπραξιών



Η φορολογική αντιμετώπιση των δαπανών κινητής τηλεφωνίας και αυτοκινήτων

Η φορολογική αντιμετώπιση των δαπανών κινητής τηλεφωνίας και αυτοκινήτων

  •  Print
Η φορολογική αντιμετώπιση των δαπανών κινητής τηλεφωνίας και αυτοκινήτων
Προσθήκη σχολίου
 Πολλά θα μπορούσαμε να γράψουμε αυτή την εβδομάδα, μιας και έχουν αρχίσει να εκδίδονται σιγά – σιγά οι εγκύκλιοι που αφορούν την φορολόγηση των εισοδημάτων με τον νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος , το νόμο 4172/2013.
Όμως επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα άλλο θέμα σήμερα, διευκρινιστικό μιας παλιότερης δημοσίευσης που είχαμε κάνει και αφορούσε τις εκπιπτόμενες δαπάνες του άρθρου 23 το 4172/2013.
Αφορμή για τούτο το σημείωμα στάθηκαν οι συχνές ερωτήσεις, στα σεμινάρια που κάνουμε σε όλη την Ελλάδα, και αφορούν την αντιμετώπιση στην δήλωση δαπανών που δεν αναφέρονται στις περιπτώσεις του άρθρου 23. Θα ασχοληθούμε λοιπόν σήμερα με τις δαπάνες κινητής τηλεφωνίας και αυτοκινήτων, από πλευράς φορολογικής και από πλευράς αντιμετώπισης του ΦΠΑ τους.
Θα απαντήσουμε στο ερώτημα αν θα αναμορφώσουμε στην δήλωση του οικονομικού έτους 2015, δηλαδή την δήλωση των εισοδημάτων του 2014, τις δαπάνες αυτές για τα αυτοκίνητα και τα κινητά όπως γνωρίζαμε και κάναμε μέχρι τις 31.12.2013.
Εκπιπτόμενες και μη δαπάνες με βάση τον νόμο 4172/2013.
Α)Εκπιπτόμενες
Να θυμίσουμε ο νέος ΚΦΕ, έχει βάλει συγκεκριμένους κανόνες για την έκπτωση των δαπανών.
Συγκεκριμένα για να μπορέσει να εκπέσει μια επιχείρηση μία δαπάνη, θα πρέπει να πληρούνται οι κάτωθι κανόνες (άρθρο 22 του ν. 4172/2014).
α) Πραγματοποιούνται προς το συμφέρον της επιχείρησης ή κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές της, δηλαδή οι δαπάνες που κρίνονται απαραίτητες από τον επιχειρηματία ή τη διοίκηση της επιχείρησης για την επίτευξη του επιχειρηματικού σκοπού, την ανάπτυξη των εργασιών, τη βελτίωση της θέσης της στην αγορά, εφόσον αυτή ενεργείται μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής αποστολής της και συμβάλλει στη δημιουργία φορολογητέου εισοδήματος, δηλαδή όλες εκείνες οι δαπάνες οι οποίες θα δημιουργήσουν συνθήκες κέρδους βραχυπρόθεσμα ή/και μακροπρόθεσμα.
β) Αντιστοιχούν σε πραγματική συναλλαγή και η αξία της δεν κρίνεται κατώτερη ή ανώτερη της αγοραίας, στη βάση των στοιχείων που διαθέτει η φορολογική διοίκηση, δηλαδή δεν πρέπει να είναι εικονικές ή πλασματικές ή υποτιμολογημένες ή υπερτιμολογημένες.
γ) Εγγράφονται στα τηρούμενα βιβλία απεικόνισης των συναλλαγών της περιόδου κατά την οποία πραγματοποιούνται και αποδεικνύονται με κατάλληλα δικαιολογητικά, δηλαδή οι δαπάνες θα πρέπει να έχουν καταχωρισθεί στα τηρούμενα βιβλία της επιχείρησης είτε με βάση τα αποδεικτικά στοιχεία (π.χ. τιμολόγια κ.λπ.) είτε απολογιστικά (π.χ. αποσβέσεις).
Β)Μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες
Με το επόμενο άρθρο ο νόμος καθορίζει τις μη εκπιπτόμενες δαπάνες από τα μικτά έσοδα των επιχειρήσεων (άρθρο 23 του ν.4172/2013). Συγκεκριμένα το άρθρο ορίζει ότι οι δαπάνες που δεν εκπίπτουν είναι οι:
Άρθρο 23
Οι ακόλουθες δαπάνες δεν εκπίπτουν:
«α) τόκοι από δάνεια που λαμβάνει η επιχείρηση από τρίτους, εκτός από τα τραπεζικά δάνεια, διατραπεζικά δάνεια, καθώς και τα ομολογιακά δάνεια που εκδίδουν ανώνυμες εταιρείες κατά το μέτρο που υπερβαίνουν τους τόκους που θα προέκυπταν εάν το επιτόκιο ήταν ίσο με το επιτόκιο των δανείων αλληλόχρεων λογαριασμών προς μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό αναφέρεται στο στατιστικό δελτίο οικονομικής συγκυρίας της Τράπεζας της Ελλάδος για την πλησιέστερη χρονική περίοδο πριν την ημερομηνία δανεισμού,
β) κάθε είδους δαπάνη που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των πεντακοσίων (500) ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής,
γ) οι μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές,
δ) προβλέψεις εκτός των οριζομένων στο άρθρο 26,
ε) πρόστιμα και ποινές, περιλαμβανομένων των προσαυξήσεων,
στ) η παροχή ή λήψη αμοιβών σε χρήμα ή είδος που συνιστούν ποινικό αδίκημα,
ζ) ο φόρος εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων του τέλους επιτηδεύματος και των έκτακτων εισφορών, που επιβάλλεται για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., καθώς και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που αναλογεί σε μη εκπιπτόμενες δαπάνες, εφόσον δεν είναι εκπεστέος ως Φ.Π.Α. εισροών,
η) το τεκμαρτό μίσθωμα της παραγράφου 2 του άρθρου 39 σε περίπτωση ιδιόχρησης κατά το μέτρο που υπερβαίνει το τρία τοις εκατό (3%) επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου,
θ) οι δαπάνες για την οργάνωση και διεξαγωγή ενημερωτικών ημερίδων και συναντήσεων που αφορούν στη σίτιση και διαμονή πελατών ή εργαζομένων της κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το μισό τοις εκατό (0,5%) επί του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης,
ι) οι δαπάνες για τη διεξαγωγή εορταστικών εκδηλώσεων, σίτισης και διαμονής φιλοξενούμενων προσώπων κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το μισό τοις εκατό (0,5%) επί του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης,
ια) οι δαπάνες ψυχαγωγίας. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που η επιχειρηματική δραστηριότητα του φορολογούμενου έχει ως κύριο αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ψυχαγωγίας και οι δαπάνες αυτές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής,
ιβ) προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες και
ιγ) ιγ) Το σύνολο των δαπανών που καταβάλλονται προς φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που εμπίπτει σε μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Είναι κατά το χρόνο έκδοσης του παραστατικού ή κατά το χρόνο διενέργειας της συναλλαγής φορολογικός κάτοικος σε κράτος μη συνεργάσιμο κατά την έννοια του άρθρου 65 του Κ.Φ.Ε..
β) Είναι κατά το χρόνο έκδοσης του παραστατικού ή κατά το χρόνο διενέργειας της συναλλαγής φορολογικός κάτοικος σε κράτος που υπόκειται σε προνομιακό φορολογικό καθεστώς, σύμφωνα με το άρθρο 65 του Κ.Φ.Ε..
γ) Είναι συνδεόμενη εν τοις πράγμασει εταιρεία, χωρίς να έχει συμμορφωθεί πριν τη διενέργεια της συναλλαγής ή την έκδοση του παραστατικού με τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται από τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (άρθρο 21 του ν. 4174/2013).
δ) Δεν διαθέτει στην έδρα της ή σε συνδεδεμένη επιχείρηση την απαιτούμενη οργάνωση και υποδομή για τη διενέργεια κατ' επάγγελμα ομοειδών συναλλαγών, κατά συνήθεια και επάγγελμα με τη συναλλαγή για την οποία εκδόθηκε το παραστατικό.
Για τις περιπτώσεις γ΄ και δ΄ ο φορολογούμενος οφείλει, προκειμένου να μην εμπίπτει στη μη έκπτωση της δαπάνης, και πριν τη διενέργεια του φορολογικού ελέγχου, να προσκομίσει πλήρη απόδειξη ότι δεν συντρέχουν για τη συγκεκριμένη εταιρεία οι αναφερόμενες συνθήκες.
Για τις περιπτώσεις α΄, β΄, γ΄ και δ΄, προκειμένου ο φορολογούμενος να μην εμπίπτει στη μη έκπτωση της δαπάνης, θα πρέπει να καταβάλει παρακρατούμενο φόρο που προκύπτει από τον ισχύοντα στην Ελλάδα φορολογικό συντελεστή φόρου εισοδήματος για επιχειρηματική δραστηριότητα επί του συνόλου της εν λόγω δαπάνης. Εφόσον, εντός τριμήνου από τη συναλλαγή, ο φορολογούμενος αποδείξει ότι πρόκειται περί συνήθους συναλλαγής σε τρέχουσες τιμές αγοράς, θα επιστρέφεται αζημίως για το Δημόσιο ο παρακρατηθείς φόρος στον φορολογούμενο.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ρυθμίζονται οι διαδικασίες για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης και ειδικότερα η διαδικασία ελέγχου που προβλέπεται για τις περιπτώσεις γ΄ και δ΄ ανωτέρω.»
Όπως γίνεται φανερό δεν έχει καμία αναφορά για δαπάνες αυτοκινήτων και δαπάνες κινητής τηλεφωνίας.
Στα ερωτήματα τι γίνεται με αυτές τις δυο δαπάνες, πως αντιμετωπίζονται φορολογικά , απαντάμε παρακάτω.
Η φορολογική αντιμετώπιση των δαπανών των ΕΙΧ με το νέο φορολογικό νόμο
Πολύ συζήτηση έχει γίνει για τον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων, των κινητών τηλεφώνων και μια σειρά άλλων δαπανών των επιχειρήσεων, που μέχρι και τις 31.12.2013, δηλαδή μέχρι και την τελευταία ημέρα ισχύος του νόμου 2238/1994, θεωρούνταν μη εκπιπτόμενες δαπάνες, ολικώς ή μερικώς.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει καμία σχέση στην αντιμετώπιση των δαπανών αυτών με τον νέο νόμο 4172/2013, που είναι σε ισχύ από 1.1.2014.
Η λογική που βάζει ο νόμος, είναι «έκπτωση όλων των παραγωγικών δαπανών που επιφέρουν, μακροπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα, έσοδα στην επιχείρηση , ή νομική οντότητα».
Σε περίπτωση που υπάρχουν εργαζόμενοι στην εταιρία, που πραγματοποιούν αυτές τις δαπάνες, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, αυτές οι δαπάνες που εκπίπτει η επιχείρηση θεωρούνται πρόσθετες αμοιβές.
Σε ότι αφορά την επιχείρηση.
Θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι γνωρίζαμε μέχρι της 31.12.2013 σχετικά με την δαπάνη για τα αυτοκίνητα.
Δεν υπάρχει πλέον καμία ποσόστωση σχετικά με τις δαπάνες των επιχειρήσεων για τα ΕΙΧ οχήματα τους.
Στο άρθρο 23 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2014), που αναφέρεται στις δαπάνες που δεν εκπίπτουν, δεν αναφέρει τίποτε για τις δαπάνες αυτοκινήτων.
Άρα όλες οι δαπάνες που αφορούν τα οχήματα των επιχειρήσεων , εκπίπτουν κανονικά από τα βιβλία τους.
Σημείωση:
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω ο νέος ΚΦΕ , έχει βάλει συγκεκριμένους κανόνες για την έκπτωση των δαπανών.
Αν λοιπόν έχουμε ένα αυτοκίνητο στην επιχείρηση, που όμως δεν χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της, π.χ. αν έχουμε ενοικιάσει ένα αυτοκίνητο και το οδηγεί η σύζυγος του επιχειρηματία , που δεν έχει σχέση με την επιχείρηση, θα πρέπει να καταχωρούμε κανονικά όλα τα έξοδα που φέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης (Τιμολόγια για καύσιμα, επισκευές, διόδια κλπ), αλλά να τα αναμορφώσουμε φορολογικά στο τέλος της χρονιάς.
Παρατήρηση:
Στην ερώτηση που θα βρεθεί η χρέωση του αυτοκινήτου ή το ποιος κάνει χρήση του, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι υπάρχουν στοιχεία που μπορούν να προσδιορίσουν των χρήστη του οχήματος. Αυτά μπορεί να είναι το ασφαλιστήριο συμβόλαιο , το όνομα του χρήστη σε περίπτωση χρονομεριστικής μίσθωσης ή ακόμη και από έγραφα της τροχαίας (κλίσεις, κάρτες ελευθέρας σε δακτύλιο κ.λ.π.)
Σε ότι αφορά τον ΦΠΑ .
Σύμφωνα με το άρθρο 30 του Κ.Ν. 2859/2000 (Κώδικα ΦΠΑ) , δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:
α) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων.
β) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης οινοπνευματωδών ή αλκοολούχων ποτών, εφόσον αυτά προορίζονται για την πραγματοποίηση μη φορολογητέων πράξεων.
γ) δεξιώσεων, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας γενικά,
δ) στέγασης, τροφής, ποτών, μετακίνησης και ψυχαγωγίας για το προσωπικό ή τους εκπροσώπους της επιχείρησης,
ε) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά. Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται για τα πιο πάνω μεταφορικά μέσα. Εφόσον προορίζονται για πώληση, μίσθωση ή μεταφορά προσώπων με κόμιστρο.
Είναι λοιπόν κατανοητό ότι όλες οι δαπάνες των ΕΙΧ αυτοκινήτων μέχρι 9 θέσεων δεν εκπίπτουν φορολογικά ως εισροές ΦΠΑ .
Τόσο το καθαρό ποσό , όσο και ο ΦΠΑ αποτελούν δαπάνη από την επιχείρηση και αφαιρείται από τα έσοδά της ώστε να εξευρεθεί το καθαρός εισόδημα (κέρδος) που θα φορολογηθεί.
Προσοχή:
Στην περίπτωση που κάποιο μέρος της δαπάνης θεωρηθεί μη εκπιπτόμενη δαπάνη για την επιχείρηση, (π.χ. χρήση αυτοκινήτου της εταιρίας από συγγενικό πρόσωπο του επιχειρηματίας που δεν έχει σχέση με την παραγωγική λειτουργία της επιχείρησης), τότε δεν αναγνωρίζεται ως δαπάνη και ο αναλογούν ΦΠΑ.
Σύμφωνα με το άρθρο 23 του 4172/2014:
«ζ) ο φόρος εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων του τέλους επιτηδεύματος και των έκτακτων εισφορών, που επιβάλλεται για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., καθώς και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ. Π. Α.) που αναλογεί σε μη εκπιπτόμενες δαπάνες, εφόσον δεν είναι εκπεστέος ως Φ. Π. Α. εισροών,»
Με βάση λοιπόν την συγκεκριμένη διάταξη , αφού ο ΦΠΑ των ΕΙΧ αυτοκινήτων δεν θεωρείται ΦΠΑ εκροών, αλλά δαπάνη , δεν αναγνωρίζεται και αυτή.
Παράδειγμα:
Αν η επιχείρηση έχει παραχωρήσει ένα αυτοκίνητο στην σύζυγο του επιχειρηματία, θα πρέπει τα έξοδά αυτού του αυτοκινήτου να αναμορφωθούν φορολογικά. Δεν θα θεωρηθούν ως φορολογικές δαπάνες της επιχείρησης , τόσο το καθαρό ποσό , όσο και το ΦΠΑ των συγκεκριμένων τιμολογίων.
Φορολογική αντιμετώπιση της δαπάνης των κινητών τηλεφώνων των επιχειρήσεων με το νέο φορολογικό νόμο.
Διαφορετική είναι η φορολογική αντιμετώπιση της δαπάνης της κινητής τηλεφωνίας με τον νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013)
Είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει καμία σχέση στην αντιμετώπιση των δαπανών αυτών με τον νέο νόμο 4172/2013, που είναι σε ισχύ από 1.1.2014, με ότι γνωρίζαμε εως 31.12.2013
Την λογική που βάζει ο νόμος, την αναφέραμε και ποιο πάνω και την επαναλαμβάνουμε και εδώ. Είναι «έκπτωση όλων των παραγωγικών δαπανών που επιφέρουν, μακροπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα , έσοδα στην επιχείρηση , ή νομική οντότητα».
Σε περίπτωση που υπάρχουν εργαζόμενοι στην εταιρία, που πραγματοποιούν αυτές τις δαπάνες, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις , αυτές οι δαπάνες που εκπίπτει η επιχείρηση θεωρούνται πρόσθετες αμοιβές.
Κινητά τηλέφωνα.
Σε ότι αφορά την επιχείρηση.
Όσο αφορά τα κινητά τηλέφωνα , δεν ισχύει η υποχρεωτική έκπτωση του 50% της συγκεκριμένης δαπάνης, όπως γνωρίζαμε μέχρι 31.12.13.
Όλες οι δαπάνες της κινητής τηλεφωνίας, που γίνονται για τις ανάγκες της επιχείρησης, εκπίπτουν στο σύνολο τους .
Παράδειγμα 1: Αν σε μία επιχείρηση υπάρχουν δύο εταίροι και πέντε εργαζόμενου και υπάρχει εταιρικό πρόγραμμα πέντε (5) τηλεφώνων , που έχουν δοθεί στους εργαζόμενους, τότε αυτή εκπίπτει όλο το ποσό της κινητής τηλεφωνίας.
Παράδειγμα 2: Αν σε μία επιχείρηση υπάρχουν δύο εταίροι και ένας εργαζόμενος και υπάρχει εταιρικό πρόγραμμα πέντε (5) τηλεφώνων , που έχουν δοθεί: δύο στους εταίρους , ένα στον εργαζόμενο και από ένα στα δυο παιδιά των εταίρων, η επιχείρηση θα πρέπει να αναμορφώσει φορολογικά το ποσό των λογαριασμών που κάνουν τα δύο παιδιά, γιατί η συγκεκριμένη δαπάνη δεν γίνεται για τους σκοπούς της εταιρίας.
Σε ότι αφορά το ΦΠΑ.
Το ΦΠΑ των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας εκπίπτει κανονικά, άσχετα αν η δαπάνη εξετάζεται και για το αν εκπίπτει ή όχι και από φορολογική άποψη.
Να θυμίσουμε εδώ το έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου1038242/2342/550/0014/ 14.4.2006, της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας, όπου ορίζεται ρητά ότι, όσον αφορά τον ΦΠΑ με τον οποίο επιβαρύνονται οι λογαριασμοί κινητής τηλεφωνίας, δεν τίθεται θέμα μείωσης του ποσοστού έκπτωσης, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή των όσων ορίζονται στη Φορολογία Εισοδήματος, δηλαδή στο άρθρο 31 του ΚΦΕ. Η παραπάνω θέση είναι ορθή, δεδομένου ότι αυτό που ισχύει είναι ότι η φορολογική έκπτωση μιας δαπάνης είναι πράξη και διαδικασία εντελώς διαφορετική από την έκπτωση του ΦΠΑ των εισροών από τον ΦΠΑ των εκροών.
Συμπερασματικά, το ΦΠΑ των λογαριασμών της κινητής τηλεφωνίας εκπίπτει κανονικά.
Σημείωση: Με την ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα θέματα που αφορούν την έκπτωση του ΦΠΑ στις δαπάνες και ειδικά με τα αναφερόμενα στην περίπτωση (ζ ) του της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του 4172/2014, που αναφέρει ότι:
«ζ) ο φόρος εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων του τέλους επιτηδεύματος και των έκτακτων εισφορών, που επιβάλλεται για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., καθώς και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ. Π. Α.) που αναλογεί σε μη εκπιπτόμενες δαπάνες, εφόσον δεν είναι εκπεστέος ως Φ. Π. Α. εισροών,»
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο νομοθέτης αναφέρεται σε ΦΠΑ που δεν είναι εκπεστέος ως δαπάνη της εταιρίας και όχι εκπεστέος ως ΦΠΑ εισροών.
Ποιο συγκεκριμένα το ΦΠΑ της κινητής τηλεφωνίας αναγνωρίζεται ως εκπεστέα δαπάνη ΦΠΑ , σε κάθε περίπτωση , όταν η εταιρία ανήκει στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.
Δεν θα εκπέσει στην περίπτωση κατά την οποία η οντότητα είναι εκτός πεδίου ΦΠΑ ή σε ειδικό καθεστώς και η δαπάνη της κινητής τηλεφωνίας , καθαρό ποσό και ΦΠΑ, θεωρείται ως φορολογητέα δαπάνη.
Για παράδειγμα αν κάποιος γιατρός , που είναι εκτός πεδίου ΦΠΑ για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών σε ασθενείς , έχει, σε επαγγελματικό πρόγραμμα, τρεις γραμμές κινητής τηλεφωνίας και μπορεί να δικαιολογήσει μόνο μία γραμμή, τότε οι υπόλοιπες δυο γραμμές θα αναμορφωθούν φορολογικά και το καθαρό ποσό και το ΦΠΑ αυτών.
Αντίθετα ένας λογιστής φοροτεχνικός, που έχει το ίδιο πρόγραμμα και μπορεί και αυτός να δικαιολογήσει μόνο μία γραμμή, τις άλλες δυο, και αυτός θα τις αναμορφώσει φορολογικά, αλλά μόνο το καθαρό ποσό. Το ΦΠΑ των λογαριασμών της κινητής τηλεφωνίας θα εκπέσει κανονικά στην Περιοδική Δήλωση ΦΠΑ τους σαν «Εισροή φορολογητέα».
*Ο Απόστολος Αλωνιάτης Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός, Α. Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Οικονομικός Διευθυντής της PROSVASIS AEBE, Συγγραφέας

Ο ΦΟΡΟΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Διευκρινίσεις για τη φορολογία στις παροχές

Ο ΦΟΡΟΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

Διευκρινίσεις για τη φορολογία στις παροχές

Χωρίς να παρακρατείται φόρος εισοδήματος από τους μισθούς θα εξακολουθούν να καταβάλλονται σε χιλιάδες εργαζόμενους οι παροχές σε είδος που υπόκεινται σε φόρο, σύμφωνα με τα όσα ορίζει εγκύκλιος που εξέδωσε η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατ. Σαββαϊδου.
Συγκεκριμένα, στην εγκύκλιο της Κ. Σαββαϊδου αναφέρεται ότι, επειδή η αποτίμηση των παροχών σε είδος είναι δυσχερής έως και αδύνατη κατά τη στιγμή της χορήγησής τους, γίνεται δεκτό ότι δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου επί των παροχών αυτών, αλλά ο οφειλόμενος φόρος υπολογίζεται κατά την εκκαθάριση της δήλωσης, δεδομένου ότι η αξία των παροχών (εφόσον αυτές φορολογούνται) προσαυξάνει το εισόδημα από μισθωτή εργασία των δικαιούχων.
Σε περιπτώσεις που έχει ήδη διενεργηθεί παρακράτηση φόρου επί των παροχών αυτών, ο φόρος αυτός θα συμψηφισθεί κατά την εκκαθάριση.
Απόδοση Επιπλέον, με την εγκύκλιο της Κ. Σαββαϊδου ξεκαθαρίζεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, οι εργοδότες θα πρέπει να αποδίδουν στο Δημόσιο παρακρατούμενο φόρο εισοδήματος επί όλων των δεδουλευμένων αποδοχών των μισθωτών εργαζομένων τους ακόμα επί αυτών που δεν τούς έχουν πραγματικά καταβάλει! Σε όσους εργοδότες δεν έχουν αποδώσει παρακρατηθέντα φόρο επί δεδουλευμένων αποδοχών τις οποίες δεν κατέβαλαν στους δικαιούχους δεν θα επιβάλλονται τα πρόστιμα του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, για τις δηλώσεις απόδοσης παρακρατούμενων φόρων που θα υποβάλουν ως τις 30 Απριλίου 2015 και αφορούν εισοδήματα για τα οποία ο χρόνος απόδοσης του φόρου έχει παρέλθει ως την 1η Απριλίου 2015.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Τέλος η φορολόγηση των ανείσπρακτων ενοικίων

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Τέλος η φορολόγηση των ανείσπρακτων ενοικίων

Τέλος η φορολόγηση των ανείσπρακτων ενοικίων
Τροπολογία με την οποία θα διορθώνεται το θέμα της φορολόγησης των ανεισπρακτων ενοικίων με συντελεστές 11%-33%  θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.  Όπως δήλωσε η αναπληρωτρια υπουργός Οικονομικών Ναντια Βαλαβανη μετά τη συνάντησή με το προεδρείο της ΠΟΜΙΔΑ όσοι δεν εισέπραξαν το 2014 ενοίκια έχουν τη δυνατότητα να μην τα δηλώσουν φέτος στην εφορία αλλά να εκχώρησουν το δικαίωμα είσπραξης στο δημόσιο γλιτώνοντας το φόρο.
Επίσης η κ. Βαλαβανη ανέφερε ότι ο ΕΝΦΙΑ θα καταργηθεί και ο νέος φόρος θα προστατευει τη μικρη περιουσια καθως θα έχει ατομικό αφορολόγητο όριο που θα αφορά όχι μόνο την πρωτη κατοικια αλλα το σύνολο της ακίνητης περιουσίας.

Μαξίμου: Αφορολόγητο στα 12000 ευρώ και κατάργηση ΕΝΦΙΑ

Μαξίμου: Αφορολόγητο στα 12000 ευρώ και κατάργηση ΕΝΦΙΑ

Τη δική του απάντηση όσον αφορά στο περιεχόμενο του 26σελιδου κειμένου που διέρρευσε χθες μέσω των Financial Times δίνει το πρωθυπουργικό περιβάλλον.
maksimou-aforologito-sta-12000-eurw-kai-katargisi-enfia
 
Τη δική του απάντηση όσον αφορά στο περιεχόμενο του 26σελιδου κειμένου που διέρρευσε χθες μέσω των Financial Times δίνει το πρωθυπουργικό περιβάλλον μέσω non paper.
Ξεκαθαρίζει ότι ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα παραμένει στο 1,2-1,5%. Αν πάλι προκύψει υπέρβαση αυτού του στόχου λόγω των μέτρων που θα ληφθούν (το 26σελιδο κείμενο περιλαμβάνει κοστολογημένες παρεμβάσεις που φτάνουν έως και τα 6,1 δισεκατομμύρια ευρώ) η διαφορά θα επιστραφεί σε κοινωνικές ομάδες και θα κατευθυνθεί για τη χρηματοδότηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.
Το Μέγαρο Μαξίμου ξεκαθαρίζει ότι ο ΕΝΦΙΑ θα αντικατασταθεί φέτος από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας –δεν υπάρχει καμία αναφορά στο προβλεπόμενο δημοσιονομικό κόστος- ενώ προαναγγέλλεται η κατάθεση νέου φορολογικού νομοσχεδίου στο 2ο εξάμηνο το οποίο θα ορίζει το αφορολόγητο της κλίμακας στα 12.000 ευρώ.
Αναλυτικά το non paper:
  1. Η διαρροή της λίστας μεταρρυθμίσεων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία δεν έγινε από την ελληνική πλευρά, διαβάζεται επιλεκτικά με αποτέλεσμα να παρερμηνεύονται οι δημοσιονομικοί στόχοι που θέτει η κυβέρνηση. Να σημειωθεί ακόμα ότι η όποια λίστα αποτελεί «κείμενο εργασίας» και όχι συμφωνία.
  2. Η πρόβλεψη του Υπουργείου Οικονομικών για ανάπτυξη είναι 1,4% του ΑΕΠ για το 2015 και 2,9% για το 2016.
  3. Τα όποια μέτρα συμφωνηθούν δεν θα είναι υφεσιακά και θα αποσκοπούν στην διεύρυνση της φορολογικής βάσης, προκειμένου να σταματήσουν να πέφτουν τα βάρη σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και γενικότερα τη μεσαία τάξη.
  4. Στη λίστα του Υπουργείου Οικονομικών, που επαναλαμβάνεται είναι «κείμενο εργασίας», εκτιμάται ότι τα νέα μέτρα, αν εφαρμοστούν επιτυχώς όλα, μπορούν να δώσουν δημοσιονομικό όφελος από 4,7 δισ. έως και 6,1 δισ. ευρώ. Πότε, όμως, κανένα μέτρο δεν αποδίδει πλήρως, ενώ, αν υπάρχει πλεόνασμα πάνω από 1,5%, προφανώς και δεν θα πάει στη μαύρη τρύπα του χρέους, αφού η απόφαση του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου ήταν σαφέστατη: η υποχρέωση για υπερβολικά υψηλά πλεονάσματα αποτελεί πλέον παρελθόν. Έτσι, εφόσον καταφέρουμε μεγαλύτερα από τη δέσμευση [1,2% έως 1,5%] πλεονάσματα, αυτά θα επιστραφούν σε κοινωνικές ομάδες που βιώνουν τραγικά τις συνέπειες της κρίσης, μέσα από την υλοποίηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης [π.χ. κοινωνική πολιτική, φοροαπαλλαγές, κλπ]
  5. Το βασικό σενάριο, λοιπόν, είναι πρωτογενές πλεόνασμα 1,2% με 1,5% του ΑΕΠ και αν τα μέτρα αποδώσουν, το επιπλέον πλεόνασμα θα κατευθυνθεί σε κοινωνικές δράσεις. «Το Πρόγραμμα είναι επεξεργασμένο και κοστολογημένο, προβλέποντας για το 2015 πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ», σημειώναμε και σε non paper της 27.03.2015, ενώ   προβλέπονται έσοδα 3 δισ. ευρώ που δεν θα προέρχονται από περικοπές μισθών, συντάξεων ή εφάπαξ.
  6. Ο ΕΝΦΙΑ θα καταργηθεί μέσα στο 2015 και θα αντικατασταθεί από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.
  7. Το δεύτερο εξάμηνο του 2015 θα έλθει στη Βουλή ο νέος φορολογικός νόμος που θα περιλαμβάνει το αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ για τα εισοδήματα του 2015, τα οποία θα δηλωθούν το 2016.

ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΕΤΑ Αναρτήθηκαν οι ειδοποιήσεις για το χαράτσι του 2013

ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΕΤΑ

Αναρτήθηκαν οι ειδοποιήσεις για το χαράτσι του 2013

Αναρτήθηκαν οι ειδοποιήσεις για το χαράτσι του 2013
Δύο μέρες νωρίτερα από την αρχική ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί (σ.σ. 1.4.2015), αναρτήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Δ.ΗΛΕ.Δ./Γ.Γ.Δ.Ε.) τα ανεξόφλητα υπόλοιπα του Ε.Ε.Τ.Α. 2013.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ελέγξουν τα τυχόν υπόλοιπα μέσα από την υπηρεσία "Ειδοποιήσεις πληρωμής ή επιστροφής φόρου" και στη συνέχεια να επιλέξουν "ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΝΕΙΣΠΡΑΚΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ Ε.Ε.Τ.Α. 2013".

ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΟΥ ΥΠΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Νέο ενιαίο φορολογικό έντυπο για τις επιχειρήσεις

ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΟΥ ΥΠΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ

Νέο ενιαίο φορολογικό έντυπο για τις επιχειρήσεις

Νέο ενιαίο φορολογικό έντυπο για τις επιχειρήσεις
Της Μαρίας Βουργάνα
Ενα νέο ενιαίο φορολογικό έντυπο το οποίο θα αντικαταστήσει τα τέσσερα που υπέβαλαν μέχρι τώρα, θα κληθούν να υποβάλουν φέτος οι επιχειρήσεις μέχρι τις 30 Ιουνίου. Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου εξέδωσε απόφαση (που είναι προς δημοσίευση στο ΦΕΚ) με την οποία καθορίζονται ο τύπος και το περιεχόμενο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και οντοτήτων του άρθρου 45 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται με αυτές.
Στο νέο έντυπο τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες θα δηλώσουν τα φορολογητέα κέρδη ή τη ζημία που είχαν το 2014, το φόρο που αναλογεί, το φόρο που παρακρατήθηκε, το φόρο που προκαταβλήθηκε, τη φορολογική αναμόρφωση λογαριασμού. Επίσης θα υπολογιστεί η προκαταβολή τρέχοντος φορολογικού έτους και θα δηλωθούν τα εισοδήματα από ακίνητη περιούσια, τα λοιπά έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, τα εισοδήματα από διάφορες πηγές όπως μερίσματα, τόκοι, δικαιώματα. Επίσης στο ενιαίο έντυπο θα δηλωθεί το εισόδημα που έχει προκύψει από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και μεταβίβαση τίτλου.
Σημειώνεται ότι η υποβολή όλων των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (αρχικών, τροποποιητικών, εμπρόθεσμων και εκπρόθεσμων) γίνεται υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Τaxisnet. Τα δικαιολογητικά, όπως προβλέπονται κατά περίπτωση, δεν συνυποβάλλονται αλλά φυλάσσονται για τον έλεγχο. Ως χρόνος υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος με τη χρήση της ηλεκτρονικής μεθόδου, θεωρείται ο χρόνος οριστικοποίησης αυτής από τον υπόχρεο.
Φορολογικοί συντελεστές 
Τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, καθώς και τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. που συστήθηκαν στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή, τα κάθε είδους σωματεία και ιδρύματα που τηρούν απλογραφικά βιβλία, φορολογούνται με συντελεστή 26%.
Συντελεστής 
Όταν οι προσωπικές εταιρείες που συστήθηκαν στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή, οι συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών, κοινωνίες αστικού δικαίου, αστικές κερδοσκοπικές ή μη κερδοσκοπικές εταιρείες, συμμετοχικές ή αφανείς που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα, κοινοπραξίες τηρούν απλογραφικά βιβλία, τα κέρδη που αποκτούν από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται με συντελεστή 26% για φορολογητέο εισόδημα έως 50.000 ευρώ και με συντελεστή 33% για εισόδημα μεγαλύτερο των 50.000 ευρώ.
Για παράδειγμα, ομόρρυθμη εταιρεία με απλογραφικά βιβλία απέκτησε μέσα στο φορολογικό έτος 2014 κέρδη 54.000 ευρώ. Ο φόρος που οφείλεται ανέρχεται στο ποσό των 14.320 ευρώ, το οποίο προκύπτει ως εξής: (26% x 50.000) + (33% x 4.000).
Επίσης τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, από κάθε πηγή και αιτία, που αποκτούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι ομάδες παραγωγών φορολογούνται με συντελεστή 13%. Διευκρινίζεται ότι στους αγροτικούς συνεταιρισμούς περιλαμβάνονται ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών, κοινοπραξίες αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, κεντρικές συνεταιριστικές ενώσεις, καθώς και αγροτικές εταιρικές συμπράξεις.
Οι συντελεστές φορολόγησης μειώνονται κατά 40% για τα κέρδη που προκύπτουν από επιχειρηματική δραστηριότητα που ασκείται σε νησιά με πληθυσμό, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, κάτω από 3.100 κατοίκους. Ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων καθορίζεται μετά την έκπτωση:
α) του φόρου που παρακρατήθηκε
β) του φόρου που προκαταβλήθηκε και
γ) του φόρου που καταβλήθηκε στην αλλοδαπή.
Προκαταβολή του φόρου εισοδήματος 
Με βάση τη δήλωση που υποβάλλει το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα (κεφαλαιουχικές εταιρείες που συστήθηκαν στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή, συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών, κοινοπραξίες, νομικές οντότητεςκ.λπ.) βεβαιώνεται ποσό ίσο με το 80% του φόρου που προκύπτει για το φόρο που αναλογεί στο εισόδημα του διανυόμενου φορολογικού έτους. Το εν λόγω ποσοστό αυξάνεται σε 100% ειδικά για τις τραπεζικές ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών τραπεζών που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα. Εάν το φορολογικό έτος είναι μικρότερο των 12 μηνών, ο προσδιορισμός της προκαταβολής γίνεται κανονικά, δηλαδή χωρίς καμία μείωση. Το ποσοστό της προκαταβολής φόρου εισοδήματος περιορίζεται στο 55% ειδικά για:
• τις προσωπικές εταιρείες που συστήθηκαν στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή και διατηρούν μόνιμη εγκατάσταση ή υποκατάστημα στην Ελλάδα,
• τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που συστήθηκαν στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή και στα οποία περιλαμβάνονται και τα κάθε είδους σωματεία και ιδρύματα,
• τις κοινωνίες αστικού δικαίου,
• τις αστικές κερδοσκοπικές ή μη κερδοσκοπικές εταιρείες,
• τις συμμετοχικές ή αφανείς εταιρείες εφόσον ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα και
• τις κοινοπραξίες των προσωπικών εταιρειών.
Για νέες επιχειρήσεις, κατά τα πρώτα τρία οικονομικά έτη από τη δήλωση έναρξης των εργασιών τους προβλέπεται η μείωση κατά 50% του ισχύοντος κατά περίπτωση ποσοστού προκαταβολής φόρου.
Καταβολή φόρου
Η καταβολή του φόρου εισοδήματος γίνεται σε οκτώ κατ' ανώτατο όριο, ισόποσες μηνιαίες δόσεις από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης και οι υπόλοιπες επτά μέχρι την τελευταία ημέρα του έβδομου μήνα από την υποβολή της δήλωσης, η οποία δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν του ίδιου φορολογικού έτους. Έτσι όσες εταιρείες υποβάλουν τις φετινές δηλώσεις μέχρι το τέλος Μαϊου θα πληρώσουν το φόρο σε 8 μηνιαίες δόσεις. Αντιθέτως, όσες εταιρείες υποβάλουν τις δηλώσεις τον Ιούνιο θα πρέπει να πληρώσουν τον φόρο σε 7 μηνιαίες δόσεις.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΦΠΑ Βαρουφάκης: Ματώνουμε στις διαπραγματεύσεις - Εχουμε απεναντί μας έναν τοίχο

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΦΠΑ

Βαρουφάκης: Ματώνουμε στις διαπραγματεύσεις - Εχουμε απεναντί μας έναν τοίχο

Βαρουφάκης: Ματώνουμε στις διαπραγματεύσεις - Εχουμε απεναντί μας έναν τοίχο
Τον δραματικό χαρακτήρα που έχουν προσλάβει οι διαπραγματεύσεις με τους εταίρους αποτυπώνουν όσα δήλωσε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις βουλευτών.
«Ματώνουμε στις διαπραγματεύσεις. Το υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει μεγάλο αγώνα και υπό πολύ δύσκολες συνθήκες αλλά πιστεύω ότι ο αγώνας αυτός θα πετύχει» είναι μερικές από τις φράσεις τού κ. Βαρουφάκη για τις διαπραγματεύσεις και συζητήσεις με τους θεσμούς. Ωστόσο ο υπουργός Οικονομικών φάνηκε κατηγορηματικός σε δύο πράγματα. Είπε ότι δεν πρόκειται να υπογράψει αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά και ότι ισχύει η δέσμευση της κυβέρνησης για επαναφορά του αφορολόγητου στα εισοδήματα του 2015 που θα δηλωθούν το 2016. Ο κ. Βαρουφάκης ανέφερε επίσης ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι μόλις τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις να τελειώσει και η έκτακτη εισφορά, μια εισφορά που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και «εξευτέλισε την έννοια της αλληλεγγύης».
   Έκτακτη εισφορά
   «Ο κ. Βενιζέλος εισήγαγε το 2011 την έκτακτη εισφορά και την ονόμασε εισφορά αλληλεγγύης. Κάπως έτσι στον καιρό του Μνημονίου εξευτελίστηκε η έννοια της αλληλεγγύης. Εντυπωσιάζομαι που βλέπω εσάς κύριε Κρεμαστινέ (σ.σ. ήταν ο ερωτών βουλευτής), που σας εκτιμώ ιδιαίτερα προσωπικά, άλλωστε είναι γνωστό ότι έχουμε και καταβολές από την ίδια ιδεολογική παράταξη, εκπροσωπώντας το κόμμα που εισήγαγε την έκτακτη εισφορά, σκεφτήκατε ότι αυτήν τη στιγμή πρέπει να αντιπολιτευτείτε αυτή την κυβέρνηση, η οποία πασχίζει να μην γίνονται αυτές οι έκτακτες εισφορές», είπε ο υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε: «Να σας θυμίσω ότι λόγω του κυρίου Βενιζέλου και του νόμου της έκτακτης εισφοράς, το 2011 οι Έλληνες πολίτες κατέβαλαν 1.161 εκατομμύρια, το 2012 κατέβαλαν 1.536 εκατομμύρια, το 2013 κατέβαλαν 1.073, κοκ.
Και αυτό επεκτάθηκε και φέτος γιατί ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Όσο για τις δικές μας προθέσεις, η έκτακτη εισφορά που είναι δημιούργημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και που εξευτέλισε την έννοια της αλληλεγγύης, τελειώνει με εμάς. Όταν λήξει αυτή η μεγάλη σκληρή διαπραγμάτευση, θα προχωρήσουμε στην εκπόνηση ενός φορολογικού νομοσχεδίου που πρέπει να είναι σταθερό, πρέπει ο κόσμος της αγοράς οι πολίτες να γνωρίζουν για πολλούς μήνες και χρόνια μπροστά τι τους περιμένει, όσον αφορά τη φορολόγηση, να είναι προοδευτικό, να είναι πραγματικά αλληλέγγυο προς τους συμπολίτες μας, να εμπεριέχει το αφορολόγητο, και να μην εξευτελίζει την έννοια της αλληλεγγύης».
   Όχι στην αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά
   Ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι το υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει μεγάλο αγώνα υπό δύσκολες συνθήκες. «Αλλά πιστεύω ότι θα πετύχει ο αγώνας αυτός να μην υπάρξει αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά. Δεσμεύομαι προσωπικά ότι δεν θα υπογράψω αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά. Οι πιέσεις, το ξέρετε είναι ασφυκτικές. Είναι ιδεολογήματα αυτά. Δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική κατάσταση. Ότι έχουμε προβλήματα, στον ΦΠΑ στα νησιά, έχουμε. Να σας πω ένα στοιχείο που νομίζω είναι λόγος να ντρεπόμαστε όλοι μας. Πέρυσι σχεδόν διπλασιάστηκε ο τουρισμός στη Μύκονο. Και ξέρετε ότι τα έσοδα του ΦΠΑ μειώθηκαν; Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι κάπου δεν πάμε καλά. Η λύση δεν είναι να αυξήσουμε τον συντελεστή. Η λύση είναι να εισπράττουμε αυτά που πρέπει να εισπράττουμε. Οι κατέχοντες είναι αυτοί που πλουτίζουν με αυτό τον βάναυσο τρόπο και πρέπει να πληρώσουν. Το θέμα είναι πώς θα το μεθοδεύσουμε με τις κατεστραμμένες υπηρεσίες που έχουμε, με τις υπηρεσίες που έχουν αποψιλωθεί τα τελευταία χρόνια. Πάντα ήταν στραβό το κλίμα, αλλά ήρθε και ο γάιδαρος των τελευταίων πέντε ετών και καταλαβαίνετε ποια είναι η κατάσταση», είπε ο υπουργός.
   Περιγράφοντας το κλίμα των διαπραγματεύσεων ο υπουργός είπε: «Όταν πηγαίνουμε στις Βρυξέλλες, στο Brussels Group, πασχίζουμε να μιλήσουμε γι΄ αυτά τα θέματα. Από την άλλη μεριά αντιμετωπίζουμε αυτό τον τοίχο του ιδεολογήματος που δεν θέλει να μπει στην ουσία και μας λέει επιγραμματικά "θα αυξήσετε τον ΦΠΑ στα νησιά;". Και η απάντησή μας είναι όχι γιατί δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Νομίζω το ξεκαθάρισα. Εγώ δεν θα προσυπογράψω καμία αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά. Θα κάνω ό,τι μπορώ, το ίδιο και οι υπηρεσίες μου, οι αναπληρωτές, οι γενικοί γραμματείς ώστε να εισπράττουμε αυτά που πρέπει για το ελληνικό δημόσιο».
   Για τον Ευ. Βενιζέλο
   Η επισήμανση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Δημήτρη Κρεμαστινού πως τον Ιούνιο του 2011 βουλευτές είχαν συμβουλεύσει τον Ευάγγελο Βενιζέλο να μην αναλάβει το υπουργείο Οικονομικών για το δικό του καλό αλλά εκείνος πήρε το πολιτικό κόστος, προκάλεσε το εξής σχόλιο από τον υπουργό: «Επειδή αναφερθήκατε στον κ. Βενιζέλο. Δεν θέλω να αναφέρομαι σε κανέναν προσωπικά ή να αμφισβητώ το ήθος κανενός. Η κριτική για την εποχή αυτή ήταν πολιτική. Η επιλογή της έκτακτης εισφοράς και των δραστικών μειώσεων στις δαπάνες του δημοσίου, την εποχή εκείνη, παρέβαινε βασικούς κανόνες μακροοικονομικής. Ξέρω ότι δεν ήταν επιλογή του ΠΑΣΟΚ επιβλήθηκε από έξω. Αλλά το δέχθηκε και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν τότε χειροτέρευσαν την κατάσταση. Λέτε πήρε το πολιτικό κόστος. Το πολιτικό κόστος είναι δείγμα γενναιότητας όταν είναι να γίνει κάτι καλό. Αλλά δεν ήταν καλό αυτό που έγινε. Δεν βοήθησε τη χώρα. Δεν θέλω να προσάψω ηθική ευθύνη σε κανένα. Οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν και που θέλουν πάλι να μας επιβάλουν οι δανειστές ήταν καταστροφικές».
   Το αφορολόγητο
   Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Κεγκέρογλου, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι «η καθιέρωση αφορολόγητου ποσού 12.000 ευρώ θα δώσει ανάσες σε όλους ιδίως σε εκείνους που επλήγησαν περισσότερο». «Η κατάργηση του αφορολόγητου ήταν μέγιστη ντροπή. Εμείς βιαζόμαστε πραγματικά να το επαναφέρουμε το αφορολόγητο και ματώνουμε στις διαπραγματεύσεις. Θα επιστρέψει το αφορολόγητο», είπε ο κ. Βαρουφάκης και παρέπεμψε στις προγραμματικές δηλώσεις της κ. Βαλαβάνη ότι το δεύτερο εξάμηνο θα διαμορφωθεί το φορολογικό σύστημα το οποίο θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2015 που θα δηλωθούν το 2016. Στο νέο φορολογικό σύστημα θα θεσμοθετηθεί το αφορολόγητο όριο και ενιαία και προοδευτική κλίμακα με πολλές διαβαθμίσεις. «Αυτό υποσχεθήκαμε και αυτό θα πράξουμε», είπε ο υπουργός.