Σελίδες

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Επίσημα στοιχεία ΥΠΟΙΚ: Στα τέλη Μάρτη το ταμείο είχε μόλις 796 εκατ.

Επίσημα στοιχεία ΥΠΟΙΚ: Στα τέλη Μάρτη το ταμείο είχε μόλις 796 εκατ.

Το γεγονός ότι πλέον το ταμείο του δημοσίου έχει αδειάσει επιβεβαιώνει το Δελτίο Δημοσίου Χρέους που εξέδωσε πριν από λίγο το υπουργείο Οικονομικών.
episima-stoixeia-upoik-sta-teli-marti-to-tameio-eixe-molis-796-ekat
 
Το γεγονός ότι πλέον το ταμείο του δημοσίου έχει αδειάσει επιβεβαιώνει το Δελτίο Δημοσίου Χρέους που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών το απόγευμα της Τετάρτης.  
Στο τέλος Μαρτίου, τα ταμειακά διαθέσιμα είχαν περιοριστεί σε μόλις 796 εκατ. ευρώ έναντι 2,574 δισεκατομμυρίων ευρώ στις 31/12/2014. Δεδομένου ότι έχουν περάσει 40 «σκληρές» ημέρες από τότε με αποπληρωμές δόσεων προς το ΔΝΤ, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι τα ταμειακά διαθέσιμα τείνουν πλέον στο μηδέν.
Πάντως, κατά το πρώτο τρίμηνο, το ελληνικό δημόσιο εμφανίζεται να έχει μειώσει το δημόσιο χρέος περίπου κατά 11,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Έτσι, το σύνολο των χρεών με ημερομηνία 31/03 διαμορφώθηκε στα 312,7 δισεκατομμύρια ευρώ από 324,127 δις. Ευρώ στο τέλος του 2014.
Η μεγάλη διαφορά οφείλεται στο ότι έπαψε να συμπεριλαμβάνεται στη στατιστική του χρέους το απόθεμα των 11 δισεκατομμυρίων ευρώ του ΤΧΣ αλλά και στις αποπληρωμές των δόσεων προς το ΔΝΤ. Σήμερα, το χρέος είναι ακόμη χαμηλότεερο.
            Με ημερομηνία 31/03, το ελληνικό χρέος διαμορφωνόταν ως εξής:
1.     9,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε Repos (από 8,6 δις. Ευρώ στο τέλος του έτους). Είναι η μοναδική πηγή από την οποία μπόρεσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους να αντλήσει κάποια ρευστότητα για να πληρώσει τους δανειστές
2.     204,98 δισεκατομμύρια ευρώ χρωστάμε στον μηχανισμό στήριξης (από 217,9 δις. Ευρώ στο τέλος του 2014).        
3.     Στα έντοκα γραμμάτια, εξαντλήθηκε και η τελευταία δυνατότητα. Το υπόλοιπο έφτασε στο τέλος Μαρτίου στα 14,95 δισεκατομμύρια ευρώ από 14,528 δις. Ευρώ στο τέλος του 2014.
4.     Τέλος, τα ομόλογα των ιδιωτών που εξακολουθούν να κυκλοφορούν είναι της τάξεως των 63,78 δις. Ευρώ 

Στον παραλογισμό της υπερφορολόγησης Σοκ με τα τεκμήρια διαβίωσης και για τους κατοίκους Ελλάδας που έχουν εισοδήματα μόνο από τόκους ή και από ακίνητα!

Στον παραλογισμό της υπερφορολόγησης

Σοκ με τα τεκμήρια διαβίωσης και για τους κατοίκους Ελλάδας που έχουν εισοδήματα μόνο από τόκους ή και από ακίνητα!
Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015 12:27
 
UPD:12:28
REUTERS/LEONHARD FOEGER
Υπέρογκα ποσά φόρου καλούνται να πληρώσουν ακόμη και όσοι έχουν ελάχιστα εισοδήματα από τόκους καταθέσεων ή από ακίνητα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Παλαιτσάκη
gpal@naftemporiki.gr
 
Ευρύτερες διαστάσεις λαμβάνει πλέον το πρόβλημα της υπερφορολόγησης που προκαλούν οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ) για τα τεκμήρια διαβίωσης.
Οπως αποκαλύπτει σήμερα η «Ν», η «παγίδα» υπερφορολόγησης που έχει στηθεί μέσω των τεκμηρίων σε όσους κατοίκους εξωτερικού δηλώνουν ως μοναδικά  εισοδήματα στην Ελλάδα μερικά λεπτά του ευρώ τόκους καταθέσεων θίγει και εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους… εσωτερικού με πολύ χαμηλά εισοδήματα προερχόμενα όχι μόνο από τόκους αλλά και από ακίνητα! Κι αυτό παρά το γεγονός ότι, με διάταξη που ψηφίστηκε τον Μάρτιο από τη Βουλή, προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις αυτές δεν ισχύει το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης, το οποίο ανέρχεται σε 3.000 ευρώ για κάθε άγαμο και σε 2.500 ευρώ για κάθε έγγαμο φορολογούμενο.
Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα προκύπτουν από νεότερες διευκρινίσεις αρμοδίων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, κάθε μόνιμος κάτοικος Ελλάδος, ο οποίος κατά τη διάρκεια του 2014 απέκτησε στην Ελλάδα πολύ χαμηλά εισοδήματα προερχόμενα μόνο από τόκους καταθέσεων ή και από ακίνητα, εφόσον διέμεινε σε κατοικία δική του ή ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρηθείσα ή εφόσον κατείχε και ΙΧ αυτοκίνητο φορολογείται με βάση το σύστημα των τεκμηρίων διαβίωσης για εισόδημα πολύ μεγαλύτερο από το πραγματικό που δηλώνει, οπότε καλείται να πληρώσει υπέρογκο ποσό φόρου εισοδήματος.
Σε κάθε τέτοια περίπτωση, η ΓΓΔΕ εκτοξεύει στα ύψη το τελικό φορολογητέο εισόδημα υπολογίζοντάς το με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Εφαρμόζει μάλιστα και το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ για κάθε άγαμο και των 2.500 ευρώ για κάθε έγγαμο, παρά το γεγονός ότι με πρόσφατα ψηφισθείσα διάταξη (παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 4172/2015) προβλέπεται εξαίρεση από το τεκμήριο  για όσους φορολογούμενους έχουν πραγματικά εισοδήματα μόνο από τόκους κι από ακίνητα. Κι αυτό συμβαίνει, επειδή, σύμφωνα με ερμηνεία της διάταξης, το ελάχιστο τεκμήριο δεν θα εφαρμόζεται μόνο εφόσον ο φορολογούμενος με τα εισοδήματα από τόκους και ακίνητα δεν βαρύνεται καθόλου με τεκμήρια για κατοικίες, αυτοκίνητα κ.λπ.!

Παράδειγμα
Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά, με παραδείγματα, πώς λειτουργεί αυτή η «παγίδα» υπερφορολόγησης για τους κατοίκους… εσωτερικού:
Εστω φορολογούμενος ο οποίος το 2014 είχε εισόδημα από τόκους 0,57 ευρώ και εισόδημα από εισπραχθέντα ενοίκια 3.600 ευρώ. Ο φορολογούμενος αυτός διαμένει σε ιδιόκτητο διαμέρισμα 50 τ.μ., το οποίο κληρονόμησε από τον πατέρα του κι έχει κι ένα ΙΧ αυτοκίνητο 1.400 κυβικών εκατοστών παλαιότητας 10 ετών κληρονομημένο κι αυτό από τον πατέρα του.
Το συνολικό πραγματικό εισόδημα του φορολογούμενου αυτού ανέρχεται σε 3.600,57 ευρώ. Κατά την εκκαθάρισή της φορολογικής δήλωσης, η ΓΓΔΕ θα υπολογίσει για τον συγκεκριμένο φορολογούμενο τεκμαρτό εισόδημα αθροίζοντας το ελάχιστο τεκμήριο των 3.000 ευρώ, που ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση, με το τεκμήριο της κατοικίας, το οποίο ανέρχεται σε 2.000 ευρώ (50 τ.μ. Χ 40 ευρώ ανά τ.μ.), και με το τεκμήριο του ΙΧ αυτοκινήτου, το οποίο ανέρχεται σε 2.600 ευρώ. Το συνολικό τεκμαρτό εισόδημα θα προσδιοριστεί στο επίπεδο των 7.600 ευρώ (3.000 + 2.000 + 2.600 = 7.600), οπότε η πρόσθετη διαφορά τεκμαρτού εισοδήματος που θα προκύψει θα είναι 3.999,43 ευρώ (7.600 - 3.600,57 = 3.999,43).
Ο υπολογισμός του φόρου θα γίνει με τον εξής τρόπο:
* Το πραγματικό εισόδημα των 3.600 ευρώ που προέρχεται από τα ενοίκια θα φορολογηθεί αυτοτελώς με 11%, οπότε ο φόρος που αναλογεί σ' αυτό θα ανέλθει σε 396 ευρώ (3.600 Χ 11% = 396).
* Η πρόσθετη διαφορά τεκμαρτού εισοδήματος των 3.999,43 ευρώ θα φορολογηθεί ως «εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα» με 26%, οπότε ο φόρος που αναλογεί σ' αυτό θα φθάσει τα 1.039,85 ευρώ (3.999,43 Χ 26% = 1.039,85). Περαιτέρω, επί του φόρου των 1.039,85 ευρώ θα επιβληθεί και προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου έτους με συντελεστή 55%, δηλαδή θα προκύψει μια πρόσθετη επιβάρυνση ύψους 571,92 ευρώ (1.039,85 Χ 55% = 571,92).
* Το εισόδημα του 0,57 ευρώ από τους τόκους έχει ήδη φορολογηθεί στην πηγή και δεν ξαναφορολογείται.
Ο συνολικός φόρος εισοδήματος του εκκαθαριστικού θα προκύψει από το άθροισμα του φόρου επί των ενοικίων, του φόρου 26% επί της πρόσθετης διαφοράς τεκμαρτού εισοδήματος και της προκαταβολής φόρου 55%, δηλαδή από το άθροισμα των ποσών 396 ευρώ, 1.039,85  και 571,92, οπότε θα ανέλθει, τελικά, στο εξωφρενικό ποσό των 2.007,77 ευρώ!
Στο 40,3%!
Στις περισσότερες περιπτώσεις φορολογουμένων με πολύ χαμηλά εισοδήματα από τόκους ή και από ακίνητα, η όποια πρόσθετη διαφορά εισοδήματος προκύπτει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων φορολογείται, ως «εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα», με συντελεστή 26%. Στη συνέχεια ο φόρος που προκύπτει προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55%, καθώς επιβάλλεται και προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου έτους, με συνέπεια η συνολική επιβάρυνση επί της πρόσθετης διαφοράς τεκμαρτού εισοδήματος να εκτοξεύεται στο 40,3%!
Τα βάρη του τεκμαρτού

Εστω ότι ο φορολογούμενος του προηγούμενου παραδείγματος είχε μόνο το εισόδημα από τόκους του 0,57 ευρώ.
Στην περίπτωση αυτή, το συνολικό πραγματικό εισόδημα του φορολογούμενου αυτού ανέρχεται σε μόλις 0,57 ευρώ.
Κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης, η ΓΓΔΕ θα υπολογίσει και πάλι το τεκμαρτό εισόδημα στο επίπεδο των 7.600 ευρώ (λαμβάνοντας υπ' όψιν ελάχιστο τεκμήριο 3.000 ευρώ + τεκμήριο κατοικίας 2.000 ευρώ + τεκμήριο αυτοκινήτου 2.600 ευρώ).
Ομως στην περίπτωση αυτή η πρόσθετη διαφορά τεκμαρτού εισοδήματος που θα προκύψει θα είναι 7.599,43 ευρώ (7.600,00 - 0,57 = 7.599,43).
Η πρόσθετη διαφορά τεκμαρτού εισοδήματος των 7.599,43 ευρώ θα φορολογηθεί με 26%, οπότε ο φόρος που αναλογεί σ' αυτήν θα φθάσει τα 1.975,85 ευρώ (7.599,43 Χ 26% = 1.975,85).
Περαιτέρω, επί του φόρου των 1.975,85 ευρώ θα επιβληθεί και προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου έτους με συντελεστή 55%, δηλαδή θα προκύψει μια πρόσθετη επιβάρυνση ύψους 1.086,72 ευρώ (1.975,85 Χ 55% = 1.086,72).
Ο συνολικός φόρος εισοδήματος θα προκύψει από το άθροισμα του φόρου 26% επί της πρόσθετης διαφοράς τεκμαρτού εισοδήματος (1.975,85 ευρώ) και της προκαταβολής φόρου 55% (1.086,72 ευρώ), οπότε θα ανέλθει, τελικά, στο εξωφρενικό ποσό των 3.062,57 ευρώ!

ΥΠΟΙΚ: Δεν αλλάζει η φορολόγηση των Ι.Χ. Προσπάθεια του υπουργείου να αποτρέψει «πάγωμα» της αγοράς

ΥΠΟΙΚ: Δεν αλλάζει η φορολόγηση των Ι.Χ.

Προσπάθεια του υπουργείου να αποτρέψει «πάγωμα» της αγοράς
Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015 12:52
 
UPD:12:55
REUTERS/SERGII POLEZHAKA
Η συνολική φορολόγηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων δεν πρόκειται να μεταβληθεί, διαμηνύουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, με αφορμή τις αλλαγές στο καθεστώς ΦΠΑ που συζητούνται στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς.
Το υπουργείο προέβη στη διευκρίνιση αυτή, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει την ανησυχία που εκφράζεται από υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτου για ενδεχόμενες αλλαγές στους συντελεστές ΦΠΑ και να αποτρέψει το ενδεχόμενο να «παγώσει» η αγορά μέχρι να ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις.
Η ανησυχία προκλήθηκε ύστερα από την αρχική πρόταση που υποβλήθηκε προς τους θεσμούς για καθιέρωση διπλών συντελεστών ΦΠΑ με τη χρήση «πλαστικού χρήματος». Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι ακόμη και αν παρέμενε στο 23% ο συντελεστής του ΦΠΑ για την αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτου, η χρήση κάρτας θα έκανε την αγορά φθηνότερη.
Σημειώνεται πάντως ότι η πρόταση αυτή έχει ήδη απορριφθεί από τους θεσμούς.
Πηγή: ΑΜΠΕ

ΤΕΕ: Η οικοδομή να είναι τουλάχιστον στον μεσαίο συντελεστή ΦΠΑ

ΤΕΕ: Η οικοδομή να είναι τουλάχιστον στον μεσαίο συντελεστή ΦΠΑ

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015 14:37
 
UPD:14:41
Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
«Η οικοδομή πρέπει να βρίσκεται τουλάχιστον στον μεσαίο συντελεστή ΦΠΑ» δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός με αφορμή τη συνεχιζόμενη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους δανειστές. 
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, «η ένταξη της οικοδομής στον ανώτατο συντελεστή δεν εξυπηρετεί κανέναν, αφού θα προσφέρει προφανώς μειωμένα έσοδα στα δημόσια ταμεία και θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση τόσο των όποιων εργασιών γίνονται σήμερα όσο και του αποθέματος νέων οικοδομών».
«Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατοικία αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα που προστατεύεται από το Σύνταγμα και οφείλει να αποτελεί μέριμνα του Κράτους, οπότε η νομική βάση για μειωμένο συντελεστή υφίσταται ήδη», κατέληξε ο κ. Στασινός. 

Τέλος το αυτόφωρο και οι ποινικές διώξεις για χρέη κάτω των 50.000 ευρώ

Τέλος το αυτόφωρο και οι ποινικές διώξεις για χρέη κάτω των 50.000 ευρώ

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015 19:55
 
UPD:19:57
EUROKINISSI/ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Φωτογραφία αρχείου.
Αποποινικοποιείται η μή καταβολή χρεών για συνολικά ποσά μέχρι 50.000 ευρώ ενώ καταργείται η αυτόφωρη διαδικασία. Την εγκύκλιο με την οποία κοινοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών η νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στη Βουλή, υπέγραψε η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαίδου.
Ιδιαίτερα σημασία έχουν οι ερμηνείες των μεταβατικών διατάξεων καθώς αφορούν σε υποθέσεις που βρίσκονται σε εκκρεμότητα αυτή την περίοδο.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Αποφάσεις ποινικών δικαστηρίων που εκδόθηκαν για μη καταβολή συνολικών ποσών κάτω των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ, και δεν έχουν εκτελεστεί μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, δεν εκτελούνται. Αν άρχισε η εκτέλεσή τους, αυτή διακόπτεται. Εκκρεμείς αιτήσεις ή ένδικα μέσα κατά αποφάσεων για χρέη που υπολείπονται του ποσού των 50.000 ευρώ, δεν εισάγονται για συζήτηση στο δικαστήριο».
Όσον αφορά στη διαδικασία αναστολής της παραγραφής των χρεών προς το δημόσιο, η εγκύκλιος αναφέρει: «αναστολή παραγραφής των χρεών που άρχισε με την υποβολή αίτησης ποινικής δίωξης για συνολικά ποσά κατώτερα των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ, λήγει την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου, δηλαδή την 21-03-2015, και δεν συμπληρώνεται, σε κάθε περίπτωση, πριν από την πάροδο ενός έτους από τη λήξη της αναστολής. Η παραπάνω ρύθμιση προϋποθέτει τη μη έκδοση κατά την ως άνω ημερομηνία τελεσίδικης απόφασης, καθόσον στην περίπτωση ήδη εκδοθείσας τελεσίδικης απόφασης η αναστολή της παραγραφής έληξε την ημερομηνία της τελεσιδικίας».
Ολόκληρη την εγκύκλιο θα την βρείτε ΕΔΩ

Επιδίωξη της κυβέρνησης μία ενιαία συμφωνία λέει ο Αλ. Φλαμπουράρης

Επιδίωξη της κυβέρνησης μία ενιαία συμφωνία λέει ο Αλ. Φλαμπουράρης

Σάββατο, 23 Μαΐου 2015 09:43
 
UPD:09:46
Eurokinissi/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
Ενιαία συμφωνία επιδιώκει η κυβέρνηση σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου Αλέκο Φλαμπουράρη τονίζοντας ότι δεν αφορά την εκταμίευση μιας δόσης «αλλά ένα νέο προγραμματικό πλαίσιο συμβατό με τη λαϊκή εντολή που έλαβε η κυβέρνηση».
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Αγορά» ο υπουργός Επικρατείας εκφράζει την εκτίμηση ότι σύντομα θα υπάρξει συμφωνία. «Δεν συμφέρει κανέναν να μην υπάρξει η αμοιβαία επωφελής συμφωνία που επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση» γιατί «η αποτυχία των διαπραγματεύσεων θα ενέτεινε διεθνώς την οικονομική και γεωπολιτική αστάθεια», αναφέρει χαρακτηριστικά και δηλώνει βέβαιος ότι οι υπουργοί και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και τωνΑΝΕΛ έχουν επίγνωση της ιστορικής σημασίας του αγώνα που δίνει η κυβέρνηση.
Για τη συμφωνία

Ως προς τις διαπραγματεύσεις και το περιεχόμενο της συμφωνίας που επιδιώκει η κυβέρνηση, ο κ. Φλαμπουράρης τονίζει ότι «5η αξιολόγηση δεν υπάρχει, διότι αυτή αφορούσε το μνημονιακό πρόγραμμα της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου. Το πρόγραμμα εκείνο καταδικάστηκε από τον ελληνικό λαό στις εκλογές στις 25 Γενάρη».
Σημειώνει για τη συμφωνία ότι κορμός της δεν θα είναι το μνημόνιο σκληρής λιτότητας Σαμαρά-Βενιζέλου, αλλά ένα νέο προγραμματικό πλαίσιο συμβατό με τη λαϊκή εντολή που έλαβε η κυβέρνηση και που το πλαίσιό του έχει περιγράψει ο πρωθυπουργός με σαφήνεια (χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα, καμία νέα περικοπή σε μισθούς και συντάξεις, αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους και ισχυρό πρόγραμμα επενδύσεων, κυρίως σε υποδομές και νέες τεχνολογίες). 
Αναφέρεται επίσης και σε παρεμβάσεις που η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει διότι τις θεωρεί αναγκαίες, όπως η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η άρνηση των ομαδικών απολύσεων και η σταδιακή αποκατάσταση του κατώτατου μισθού.
Ο κ. Φλαμπουράρης υπογραμμίζει όμως και την αναγκαιότητα παρεμβάσεων που θα μεταθέτουν το φορολογικό βάρος στα υψηλά εισοδήματα και τον μεγάλο πλούτο, όπως είναι, για παράδειγμα, νέες αντικειμενικές αξίες, κατάργηση ΕΝΦΙΑ εισαγωγή φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, μικρός ΦΠΑγια τρόφιμα κ.λπ.

Για τη συνοχή
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να υπάρξουν διαρροές στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Επικρατείας χαρακτηρίζει εύλογο να υπάρχουν διαφωνίες για επιμέρους στοιχεία της διαπραγμάτευσης και της επιχειρούμενης συμφωνίας.
«Όλοι θα μπορούσαμε να έχουμε τέτοιες διαφωνίες. Ωστόσο, υπογραμμίζω ότι όσον αφορά στη στρατηγική και τους στόχους της διαπραγμάτευσης δεν υπάρχουν ουσιώδεις διαφωνίες. Επιπλέον είμαι βέβαιος ότι οι υπουργοί και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ έχουν πλήρη επίγνωση για την ιστορική σημασία του αγώνα που δίνει η νέα ελληνική κυβέρνηση, ώστε να επικρατήσουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη αξίες και πρακτικές αλληλεγγύης, κοινωνικής δικαιοσύνης και δημοκρατίας. Επομένως, θεωρώ ότι δεν θα υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα διαρροών στις κοινοβουλευτικές ομάδες των δύο κομμάτων» σημειώνει ο κ. Φλαμπουράρης.
Προσθέτει δε πως «ως κυβέρνηση πρέπει να καλέσουμε τη ΝΔ, το Ποτάμι, το ΚΚΕ και το ΠΑΣΟΚ να στηρίξουν με την ψήφο τους τη νέα συμφωνία. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα σημάνει μια νέα περίοδο το πολιτικό σύστημα της χώρας μας».

Για το δημοψήφισμα

Στην ερώτηση αν ένα δημοψήφισμα θα διευκόλυνε τους υπουργούς και βουλευτές που διαφωνούν να στηρίξουν τη συμφωνία, ο υπουργός Επικρατείας υπογραμμίζει ότι το δημοψήφισμα ούτε θα διευκολύνει ούτε θα δυσκολέψει τους υπουργούς και τους βουλευτές.
Είναι απαραίτητο για λόγους δημοκρατικής τάξεως σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις, είτε καταλήξουν σε αδιέξοδο είτε καταλήξουν σε κάτι ασύμβατο προς τη λαϊκή εντολή της 25ης του Γενάρη.
«Με ένα τέτοιο δημοψήφισμα, όλοι μας, κυβέρνηση, κόμματα, πολίτες θα εξασκήσουμε το δημοκρατικό δικαίωμα, αν όχι υποχρέωση, να επανατοποθετηθούμε δημόσια και να αποφασίσουμε συλλογικά με βάση τα νέα δεδομένα», τονίζει ο κ. Φλαμπουράρης.
Ερωτηθείς αν είναι στις προθέσεις του πρωθυπουργού να συγκαλέσει Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών απαντά: «Αυτό δεν το γνωρίζω. Γνωρίζω όμως ότι ο Πρωθυπουργός θα συνεχίσει να πράττει το καλύτερο δυνατό, ώστε ως χώρα να μπορέσουμε να αποφασίσουμε συλλογικά και δημοκρατικά για το μέλλον το δικό μας και της υπόλοιπης Ευρώπης».
Πηγή: ΑΜΠΕ