Σελίδες

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Ποσό 30 δισ. βγήκε από τις τράπεζες στο 6μηνο Νοεμβρίου- Απριλίου

Ποσό 30 δισ. βγήκε από τις τράπεζες στο 6μηνο Νοεμβρίου- Απριλίου

Στα 30,6 δισ. ευρώ ανήλθαν οι εκροές καταθέσεων από το τέλος του περασμένου Νοεμβρίου μέχρι και το τέλος Απριλίου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΤτΕ.
poso-30-dis-bgike-apo-tis-trapezes-sto-6mino-noembriou--apriliou
 
Ήταν Απρίλιος του 2005 όταν το τότε στατιστικό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδας έδειχνε άνοδο των καταθέσεων των νοικοκυριών στα114,966 δισεκατομμύρια ευρώ. 
Το…ράλι ανόδου συνεχίστηκε και τον Δεκέμβριο του 2009, τα νοικοκυριά έφτασαν να μοιράζονταν καταθέσεις 196,86 δισεκατομμυρίων ευρώ. Και ύστερα ήρθαν τα μνημόνια και η ύφεση.
Το επίσημο στατιστικό δελτίο που εξέδωσε πριν από λίγο ηΤράπεζα της Ελλάδας, δείχνει ότι οι καταθέσεις των νοικοκυριών επανήλθαν στα προ 10ετίας επίπεδα.
Τον Απρίλιο του 2015, το κοντέρ έδειξε 114,425 δισεκατομμύρια ευρώ με τις εκταμιεύσεις μόνο των νοικοκυριών, να ξεπερνούν σε έναν μήνα τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ από τον περασμένο Δεκέμβριο, ο λογαριασμός έχει ξεπεράσει τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ (στο διάστημα Νοεμβρίου-Απριλίου).
Αν ληφθούν υπόψη και τα δεδομένα από τους λογαριασμούς του δημοσίου οι οποίοι στεγνώνουν, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα:
Τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν μείνει με 2,15 δισεκατομμύρια ευρώ (από 2,77 δις. ευρώ τον Μάριο και 4,11 δις. ευρώ τον περασμένο Νοέμβριο
Ο λογαριασμός της Κεντρικής Κυβέρνησης είχε 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ τον Απρίλιο, από 5,56 δισεκατομμύρια ευρώ τον Μάρτιο και 7,32 δισεκατομμύρια ευρώ τον περασμένο Νοέμβριο. 

Επί τάπητος οι αλλαγές στη φορολογία των νέων αυτοκινήτων

Επί τάπητος οι αλλαγές στη φορολογία των νέων αυτοκινήτων

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015 17:56
 
UPD:19:09
EUROKINISSI/ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, στη συνάντηση δεν συζητήθηκε το θέμα των τελών κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Οι αλλαγές στη φορολογία των νέων αυτοκινήτων και ο αποτελεσματικότερος έλεγχος όσων κυκλοφορούν ήταν το αντικείμενο της συνάντησης του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων.
Η συνάντηση ήταν η πρώτη στο πλαίσιο του διαλόγου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών με τους φορείς της αγοράς αυτοκινήτου και, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, υπήρξε εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, ενώ ο σύνδεσμος θα καταθέσει γραπτώς τις προτάσεις του. Σημειώνεται ότι θα ακολουθήσουν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των άλλων φορέων της αγοράς.
Μεταξύ άλλων, στη συνάντηση τέθηκε το θέμα του αποτελεσματικότερου ελέγχου των παλαιών αυτοκινήτων που δεν περνούν από τον έλεγχο των ΚΤΕΟ. «Ο έλεγχος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων θα μπορούσε να τονώσει την αγορά» δήλωσε, μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Γιώργος Βασιλάκης. Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι στη συνάντηση συζητήθηκε το πλαίσιο ελέγχων της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, καθώς και η φορολογία αγοράς νέων αυτοκινήτων.
Όπως είπε, στόχος είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος φορολόγησης της αγοράς αυτοκινήτου, βάσει της τελικής τιμής τους. Σημείωσε δε από τις αλλαγές, που τοποθετούνται χρονικά για το Σεπτέμβριο, δεν θα επηρεαστούν οι τιμές των Ι.Χ. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, στη συνάντηση δεν συζητήθηκε το θέμα των τελών κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Πηγή: ΑΜΠΕ

ΓΓΔΕ: Απόδειξη αναπηρίας οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων

ΓΓΔΕ: Απόδειξη αναπηρίας οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015 16:27
 
UPD:16:31
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Οδηγίες ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων για την πιστοποίηση αναπηρίας κατά ποσοστό τουλάχιστον 80% αναμένεται με δώσει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με γνώμονα την διασφάλιση της ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής των φορολογικών διατάξεων περί απαλλαγής από το φόρο και χορήγηση μείωσης του φόρου, η ΓΓΔΕ βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους αρμόδιους φορείς πιστοποίησης της αναπηρίας για την αντιμετώπιση των τυχόν θεμάτων που θα ανακύψουν.

«Σύντομα οι οδηγίες για να λαμβάνονται υπόψη οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων για την πιστοποίηση της αναπηρίας κατά ποσοστό τουλάχιστον 80%»

«Σύντομα οι οδηγίες για να λαμβάνονται υπόψη οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων για την πιστοποίηση της αναπηρίας κατά ποσοστό τουλάχιστον 80%»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με το ζήτημα της απόδειξης της αναπηρίας κατά ποσοστό τουλάχιστον 80%, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ενημερώνει ότι το θέμα θα αντιμετωπισθεί με οδηγίες, που θα δοθούν άμεσα από τη ΓΓΔΕ, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων για την πιστοποίηση της αναπηρίας κατά ποσοστό τουλάχιστον 80%. 

Παράλληλα, με γνώμονα την διασφάλιση της ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής των φορολογικών διατάξεων περί απαλλαγής από το φόρο και χορήγηση μείωσης του φόρου, η ΓΓΔΕ βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους αρμόδιους φορείς πιστοποίησης της αναπηρίας για την αντιμετώπιση των τυχόν θεμάτων που θα ανακύψουν.
www.taxheaven.gr

Αρ. πρωτ.: 36391/31.3.2015 Διευκρίνιση ως προς την κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης στοιχείων Α.Ε. στο ΦΕΚ

Αρ. πρωτ.: 36391/31.3.2015
Διευκρίνιση ως προς την κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης στοιχείων Α.Ε. στο ΦΕΚ
Κατηγορία: Ανώνυμες εταιρίες - Ε.Π.Ε - Ι.Κ.Ε.


Αθήνα, 31-3-2015
Αρ. πρωτ.: 36391

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ και ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ και ΓΕΜΗ
ΤΜΗΜΑ Γ'

Ταχ. Δ/νση: Πλ. Κάνιγγος 
Τ.Κ.:101 81
Πληροφορίες:Σπ. Περιστέρης
Τηλέφωνο: 213 - 15 14 303
210 - 33 43 391
Fax: 210 - 38 38 981
210 -38 42 509
  
ΘΕΜΑ: Διευκρίνιση ως προς την κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης στοιχείων Α.Ε. στο ΦΕΚ.

Σε συνέχεια του σχετικού εγγράφου σας, σας γνωρίζουμε ότι είναι σε ισχύ:

Α. Οι διατάξεις του άρθρου 232 του ν. 4072/2012 «Περιορισμός υποχρεώσεων Α.Ε. και Ε.Π.Ε. για δημοσίευση πράξεων και στοιχείων»1 και

Β. Οι διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4250/2014 «Κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως ΤΑΕ-ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ. του ν. 4250/2014».2

Σε εκτέλεση των ανωτέρω, εκδόθηκε με αριθ. πρωτ. 5205/16.1.2015 εγκύκλιος της υπηρεσίας η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:

α. «...στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των Διοικητικών Βορών γιο τις επιχειρήσεις, καταργείται από 1-1-2015 η υποχρέωση δημοσίευσης στο ΦΕΚ των πράξεων, στοιχείων και ανακοινώσεων καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. που προβλέπεται ως αναπόσπαστο μέρος της δημοσιότητας για τις Α.Κ., τις ΕΠΕ, τις Ευρωπαϊκές Εταιρείες, τις Ευρωπαϊκές Συνεταιριστικές Εταιρείες και τα υποκαταστήματα των αλλοδαπών εταιρειών στην ημεδαπή και πραγματοποιείται είτε από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., είτε με επιμέλεια του υπόχρεου».

β. «Καθίσταται σαφές ότι σκοπός του νομοθέτη είναι ότι από την 1-1-2.015 η ανάγκη για δημοσιότητα των πράξεων, στοιχείων και ανακοινώσεων καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. να πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της δημοσίευσης στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ.».
 
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι οι αναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 202 του ν.4281/2014 άρχονται την 31.12.2015 μόνο για τα οριζόμενα της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου, σχετικά με το άρθρο 232 του νόμου 4072/12 και όχι για την παράγραφο 2, καθότι πρόκειται για νομοτεχνικό λάθος.



Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΣΩΤ. ΜΑΣΓΑΝΑΣ



1"1. Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων περί εταιριών που οι μετοχές τους είναι εισηγμένες σε χρηματιστήριο, όπου στον κ. ν. 2190/1920 και στο ν.3190/1955 προβλέπεται δημοσίευση σε λοιπά έντυπα ή μέσα με επιμέλεια της εταιρίας (εκτός από το διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ. κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του ν. 4250/ 2014), η δημοσίευση αυτή καθίσταται απολύτως προαιρετική. Η ανάρτηση οποιασδήποτε δημοσίευσης στην ιστοσελίδα της εταιρίας είναι επίσης προαιρετική. Προθεσμίες που συνδέονται και έχουν ως αφετηρία τη δημοσίευση σε έντυπα μέσα δεν ισχύουν πλέον για τις προαιρετικές δημοσιεύσεις σε αυτά, ισχύουν όμως για τη δημοσίευση στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ..
2. Όπου στις διατάξεις του κ.ν. 2190/1920 και του ν. 3190/1955 προβλέπεται δημοσίευση με επιμέλεια της εταιρίας στο ΦΕΚ/ΤΑΕ-ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ. και σε λοιπά έντυπα μέσα, η πράξη ή το στοιχείο δημοσιεύεται μόνο στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ. κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του ν.4250/2014, εντός των προθεσμιών που ορίζονται για τις δημοσιεύσεις στα λοιπά έντυπα μέσα."

2"1. Όπου στην κείμενη νομοθεσία για τις ανώνυμες εταιρίες, τις εταιρίες περιορισμένης ευθύνης, τις ευρωπαϊκές εταιρίες, τις ευρωπαϊκές συνεταιριστικές εταιρίες και τα αναφερόμενα στις περιπτώσεις στ', ζ' και η' της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3419/2005 υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιριών στην ημεδαπή, υπάρχει υποχρέωση δημοσίευσης στο ΦΕΚ/ΤΑΕ-ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ. είτε πράξης ή στοιχείου είτε ανακοίνωσης περί της καταχώρισης πράξης ή στοιχείου στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, η υποχρέωση υποβολής σχετικής αίτησης καταργείται από την 1.1.2015, ανεξάρτητα αν η δημοσίευση πραγματοποιείται από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. ή με επιμέλεια του υπόχρεου. Η σχετική υποχρέωση αντικαθίσταται με υποχρέωση δημοσίευσης στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ.. Ειδικά, για τις περιπτώσεις όπου η δημοσίευση πραγματοποιείται με επιμέλεια του υπόχρεου, αυτή θα πραγματοποιείται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα.
2. Προθεσμίες που ρητά εκ του νόμου συνδέονται με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ/ΤΑΕ - ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ. λογίζεται ότι εκκινούν ή λήγουν κατά περίπτωση από την ημερομηνία δημοσίευσης στο διαδικτυακό τόπο Γ.Ε.ΜΗ..
3. Από την 1.1.2015 καταργούνται: α. το άρθρο 13 του ν. 3419/2005 και
β. η περίπτωση γγ' της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3419/2005.
4. Από την 1.1.2015 το προβλεπόμενο στο άρθρο 7 παρ. 7 του ν. 3469/2006 Τεύχος ΑΕ, ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ. της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως μετονομάζεται σε «Τεύχος Καταχώρισης πράξεων και στοιχείων λοιπών φορέων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».
5. Από τις 20.7.2014 έως και τις 31.12.2014, η δημοσίευση στο ΦΕΚ/ΤΑΕ-ΕΠΕ και ΓΕΜΗ πράξεων, στοιχείων ή ανακοινώσεων της παραγράφου α' πραγματοποιείται ατελώς."

ΠΟΛ.1111/28.5.2015 Κοινοποίηση της ΠΟΛ.1020/19.01.2015 απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε

ΠΟΛ.1111/28.5.2015
Κοινοποίηση της ΠΟΛ.1020/19.01.2015 απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε
Κατηγορία: Φ.Π.Α.


Αθήνα, 28 Μαΐου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ και Ε.Φ.Κ
Δ/ΝΣΗ Ε.Φ.Κ και Φ.Π.Α
ΤΜΗΜΑ Δ': ΦΠΑ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ - ΕΞΑΓΩΓΩΝ 

Ταχ. Δ/νση:Καρ. Σερβίας 10
101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες:Χ. Γεώργα
Τηλέφωνο:210 69.87.409
Fax:210 69.87.408
E - mail:vat-customs@2001.syzefxis.gov.gr 

ΠΟΛ 1111/2015

ΘΕΜΑ : Κοινοποίηση της ΠΟΛ.1020/19.01.2015 απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε


Σας κοινοποιούμε, για ενημέρωση και εφαρμογή, την αριθ. ΠΟΛ.1020/19.1.2015 απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε, όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 225/Β/17.02.2015 και αναρτήθηκε στο διαδικτυακό τόπο ΔΙΑΥΓΕΙΑ με Α.Δ.Α : ΩΣΙ9Η-Μ3Θ με την οποία θεσπίζεται διαδικασία απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας:

α. μη κοινοτικών εμπορευμάτων που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (ενεργητικής τελειοποίησης),

β. μη κοινοτικών και εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών) που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή,

γ. εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών) που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης (μεταποίησης) με σκοπό να αποτελέσουν αντικείμενο εξαγωγής ή παράδοσης σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε.

Ειδικότερα, με την κοινοποιούμενη απόφαση ρυθμίζονται τα ακόλουθα:

Κεφάλαιο Β': απαλλαγή από το φόρο προστιθεμένης αξίας μη κοινοτικών εμπορευμάτων που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (ενεργητικής τελειοποίησης)

Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 10 και 17 του Ν. 2859/2000 «Κώδικας ΦΠΑ», για τα εισαγόμενα αγαθά που έχουν υπαχθεί από τη στιγμή της εισόδου τους στο εσωτερικό της χώρας σε ένα από τα τελωνειακά ανασταλτικά καθεστώτα, μεταξύ άλλων, της ενεργητικής τελειοποίησης, η φορολογική υποχρέωση γεννάται και ο φόρος καθίσταται απαιτητός κατά το χρόνο κατά τον οποίο τα αγαθά εξέρχονται από τα καθεστώτα αυτά στο εσωτερικό της χώρας.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 25 του Ν.2859/2000 «Κώδικας ΦΠΑ», οι παραδόσεις και οι παροχές υπηρεσιών οι οποίες πραγματοποιούνται εντός των ανασταλτικών τελωνειακών καθεστώτων, εν προκειμένω, στο καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης, απαλλάσσονται από το φόρο προστιθεμένης αξίας υπό την προϋπόθεση διατήρησης των καθεστώτων αυτών.

Κατ' εφαρμογή των ανωτέρω με το Κεφάλαιο Β' της κοινοποιούμενης απόφασης καθορίζονται:

α. η απαλλαγή από το φόρο προστιθεμένης αξίας η οποία χορηγείται με την υπαγωγή των μη κοινοτικών εμπορευμάτων στο καθεστώς της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (ενεργητικής τελειοποίησης) με τους όρους και τις προϋποθέσεις που διέπουν το καθεστώς δηλ. με την υποβολή παραστατικού θέσης στο καθεστώς και συμπλήρωση του κωδικού 51 στη θέση 37 και του αριθμού της άδειας (κωδικός C601) στη θέση 44 της διασάφησης.

β. τα δικαιολογητικά που απαιτείται να έχει ο δικαιούχος της άδειας - μεταποιητής για την επανεξαγωγή των εμπορευμάτων και την οριστικοποίηση της απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας μη κοινοτικών εμπορευμάτων που έχουν τεθεί σε καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης, συγκεκριμένα:

- τελωνειακό παραστατικό επανεξαγωγής για τη λήξη του καθεστώτος (θέση 37 - κωδικός 31 51),

- σε περίπτωση παράδοσης (πώλησης) αγαθών σε αγοραστή εγκατεστημένο σε τρίτη χώρα, το οικείο φορολογικό στοιχείο το οποίο εκδίδεται χωρίς ΦΠΑ με την ένδειξη «ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ - ΕΠΑΝΕΞΑΓΩΓΗ ΛΟΓΩ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΑΡΘΡΟ 25 Ν. 2859/2000» και δηλώνεται επί του παραστατικού επανεξαγωγής,

- επιβεβαίωση της εξόδου των παράγωγων αγαθών εκτός του τελωνειακού εδάφους της Ε.Ε μέσω του ηλεκτρονικού μηνύματος ΙΕ 599 «Γνωστοποίηση Ολοκλήρωσης Εξαγωγής».

β. η διαδικασία απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας για τις παραδόσεις αγαθών και τις παροχές υπηρεσιών που πραγματοποιούνται εντός του καθεστώτος της ενεργητικής τελειοποίησης. Ειδικότερα:

- Οι παραδόσεις (μεταβιβάσεις) αγαθών από δικαιούχο άδειας πρόσωπο σε άλλο δικαιούχο άδειας πρόσωπο χωρίς τη λήξη του καθεστώτος απαλλάσσονται από το φόρο προστιθεμένης αξίας και εφαρμογή έχουν οι διατάξεις της ενωσιακής νομοθεσίας (άρθρο 513 και Παράρτημα 68 του καν. αριθ. 2454/93 της Επιτροπής)σε συνδυασμό με την αριθ. ΔΔΘΤΟΚ Δ 5004686 ΕΞ 2015/20.3.2015 απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε.

- Οι παροχές υπηρεσιών που πραγματοποιούνται εντός του καθεστώτος ενεργητικής τελειοποίησης από υποκείμενα στο φόρο πρόσωπα, εγκατεστημένα στη χώρα μας ή σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε, απαλλάσσονται από ΦΠΑ υπό την προϋπόθεση ότι στο σχετικό φορολογικό στοιχείο που εκδίδεται από τον πάροχο της υπηρεσίας χωρίς ΦΠΑ αναφέρεται η ένδειξη «ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΦΠΑ - ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΑΓΑΘΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΠΟΛ.1020/2015 ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Γ.Δ.Ε» και ο αριθμός της άδειας της ενεργητικής τελειοποίησης.

Κεφάλαιο Γ': απαλλαγή από το φόρο προστιθεμένης αξίας μη κοινοτικών και εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών) που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή

Στο Κεφάλαιο Γ' της κοινοποιούμενης απόφασης καθορίζεται διαδικασία ώστε εγχώρια εμπορεύματα (πρώτες και βοηθητικές ύλες) να χρησιμοποιούνται μαζί με μη κοινοτικά με σκοπό την τελειοποίηση προς επανεξαγωγή υπό την προϋπόθεση ότι ο ενδιαφερόμενος μεταποιητής διαθέτει άδεια ενεργητικής τελειοποίησης για τις μη κοινοτικές πρώτες και βοηθητικές ύλες και πρόσθετη άδεια για την υπαγωγή των εγχώριων αγαθών στο καθεστώς.

Η άδεια για την υπαγωγή των εγχώριων αγαθών στο καθεστώς εκδίδεται από την Τελωνειακή Περιφέρεια στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκονται οι μεταποιητικές εγκαταστάσεις του αιτούντος. Η άδεια χορηγείται σε πρόσωπα που ασκούν οικονομική δραστηριότητα στον τομέα της μεταποίησης.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις υπαγωγής στο καθεστώς διέπονται γενικά από τους όρους και προϋποθέσεις υπαγωγής στο καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης (προθεσμίες επανεξαγωγής, συντελεστές απόδοσης κ.λ.π).

Η υπαγωγή των εγχώριων αγαθών στο καθεστώς πραγματοποιείται με την υποβολή ΔΕΦΚ στην οποία τίθεται κωδικός ο ατελείας Χ 28.

H θέση 44 συμπληρώνεται επίσης με τους ακόλουθους κωδικούς : F001 : αριθμός της άδειας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ' ΠΟΛ.1020/2015) και F003 : τιμολόγια αγοράς ΠΟΛ.1020/2015.

Διευκρινίζεται ότι τα παράγωγα αγαθά έχουν προορισμό την επανεξαγωγή σε τρίτη χώρα (θέση 37-τελωνειακό καθεστώς : 31 51).

Για την οριστικοποίηση της απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας, ο μεταποιητής - δικαιούχος της άδειας τηρεί στο αρχείο του τα δικαιολογητικά που απαριθμούνται στην παράγραφο 1 του άρθρου 9 και προσκομίζει στο Τελωνείο εκκαθαριστικό λογαριασμό κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 9.

Επισημαίνεται ότι, το Κεφάλαιο αυτό καταλαμβάνει και τις περιπτώσεις προκαταβολικής εξαγωγής που πραγματοποιούνται υπό την κάλυψη του καθεστώτος ενεργητικής τελειοποίησης και της σχετικής άδειας (θέση 37-τελωνειακό καθεστώς : 11 και εν συνεχεία εισαγωγή των ισοδύναμων προϊόντων με κωδικό στη θέση 37-τελωνειακό καθεστώς : 51 11).

Κεφάλαιο Δ': απαλλαγή από το φόρο προστιθεμένης αξίας εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών) που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης (μεταποίησης)

Στο Κεφάλαιο Δ' της κοινοποιούμενης απόφασης καθορίζεται διαδικασία απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας εγχώριων εμπορευμάτων τα οποία τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης (μεταποίησης) με σκοπό να αποτελέσουν αντικείμενο εξαγωγής ή παράδοσης σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε υπό την προϋπόθεση ότι ο ενδιαφερόμενος μεταποιητής διαθέτει άδεια από την αρμόδια Τελωνειακή Περιφέρεια.

Η άδεια για την υπαγωγή των εγχώριων αγαθών στο καθεστώς εκδίδεται από την Τελωνειακή Περιφέρεια στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκονται οι μεταποιητικές εγκαταστάσεις του αιτούντος. Η άδεια χορηγείται σε πρόσωπα που ασκούν οικονομική δραστηριότητα στον τομέα της μεταποίησης

Οι όροι και οι προϋποθέσεις υπαγωγής στο καθεστώς διέπονται γενικά από τους όρους και προϋποθέσεις υπαγωγής μη κοινοτικών εμπορευμάτων στο καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης (προθεσμίες επανεξαγωγής, συντελεστές απόδοσης κ.λ.π).

Η υπαγωγή των εγχώριων αγαθών στο καθεστώς πραγματοποιείται με την υποβολή ΔΕΦΚ στην οποία τίθεται κωδικός ο ατελείας Χ 30.

H θέση 44 συμπληρώνεται επίσης με τους ακόλουθους κωδικούς : F002 : αριθμός της άδειας (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ' ΠΟΛ.1020/2015) και F003 : τιμολόγια αγοράς ΠΟΛ.1020/2015.

Η λήξη του καθεστώτος επέρχεται με την εξαγωγή (θέση 37-τελωνειακό καθεστώς 10) ή την παράδοση των παράγωγων αγαθών σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε.

Για την οριστικοποίηση της απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας, ο μεταποιητής - δικαιούχος της άδειας τηρεί στο αρχείο του τα δικαιολογητικά που απαριθμούνται στην παράγραφο 1 του άρθρου 13 και προσκομίζει στο Τελωνείο εκκαθαριστικό λογαρισμό κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 13.

Τέλος, σας διευκρινίζουμε ότι:

- σε περίπτωση που τα παράγωγα εμπορεύματα δεν αποτελέσουν αντικείμενο επανεξαγωγής (Κεφάλαιο Β' και Γ' της κοινοποιούμενης απόφασης) ή αντικείμενο εξαγωγής/παράδοσης σε άλλο Κράτος Μέλος (Κεφάλαιο Δ' της κοινοποιούμενης απόφασης), ο φόρος προστιθέμενης αξίας που αναλογεί στα εμπορεύματα και έτυχε απαλλαγής καταβάλλεται κατά τα προβλεπόμενα στην αρμόδια τελωνειακή αρχή.

- η κοινοποιούμενη απόφαση δεν θίγει την εφαρμογή άλλων διατάξεων απαλλαγής από το φόρο όπως την αγορά αγαθών από το εσωτερικό της χώρας και την εισαγωγή αγαθών από τρίτες χώρες, κατ' εφαρμογή του άρθρου 24 του Ν.2859/2000 «Κώδικας ΦΠΑ» με τη διαδικασία που ορίζουν οι αριθ. ΠΟΛ.1262/2.8.1993 Α.Υ.Ο. και αριθ. Δ.1163/2001 Α.Υ.Ο, αντίστοιχα, και υπό την προϋπόθεση ότι οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς διαθέτουν Ειδικό Διπλότυπο Δελτίο Απαλλαγής από ΦΠΑ.

- η χορήγηση Ειδικού Διπλοτύπου Δελτίου Απαλλαγής από ΦΠΑ δικαιολογείται μόνο σε περιπτώσεις εξαγωγής εγχώριων αγαθών που έχουν αποτελέσει αντικείμενο μεταποίησης βάσει του Κεφαλαίου Δ' της κοινοποιούμενης απόφασης και όχι σε περιπτώσεις επανεξαγωγής αγαθών συνεπεία καθεστώτος ενεργητικής τελειοποίησης (Κεφάλαιο Β') ή τελειοποίησης μη κοινοτικών και εγχωρίων αγαθών (Κεφάλαιο Γ' απόφασης).



ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ψηφίστηκε η διάταξη για την παράταση της ρύθμισης των 100 δόσεων στα ασφαλιστικά ταμεία




Ψηφίστηκε χθες το νομοσχέδιο "Έκδοση διαταγής πληρωμής για αξιώσεις από διοικητική σύμβαση που έχει συναφθεί στο πλαίσιο εμπορικής συναλλαγής." από τη Βουλή, το οποίο περιλαμβάνει την τροπολογία 159/15 για την παράταση της ρύθμισης των 100 δόσεων στα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι 26-6-2015.

Η διάταξη όπως ψηφίστηκε και ισχύει από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

"1. Η προθεσμία της παρ.1 του άρθρου 19 του ν.4324/2015 (Α΄44) για την υποβολή αίτησης υπαγωγής σε καθεστώς ρύθμισης, παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 26η /6ου/2015. H παράταση της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και για τους οφειλέτες της  παρ.8 του άρθρου 28 του ν. 4321/2015.

2. Η παράταση της προηγούμενης παραγράφου δεν ισχύει για οφειλές που οφείλονται σε οφειλές από μισθώματα ακινήτων ιδιοκτησίας των ΦΚΑ."

Χαμένοι και κερδισμένοι από τη νέα φορολογία στα ΙΧ

Χαμένοι και κερδισμένοι από τη νέα φορολογία στα ΙΧ

Ποιοι κάτοχοι αυτοκινήτων θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες επιβαρύνσεις. Ο φόρος περιβάλλοντος και ποιους αγγίζει και τι θα γίνει με τα τεκμήρια.
xamenoi-kai-kerdismenoi-apo-ti-nea-forologia-ix
 
Χιλιάδες χαμένους θα αναδείξει το νέο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εξήγγειλε το υπουργείο Οικονομικών. Παρά τις γενικές αναφορές, οι «επικεφαλίδες» που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα μαρτυρούν τις διαθέσεις του οικονομικού επιτελείου να κλείσει τις «τρύπες» του ισχύοντος συστήματος εξασφαλίζοντας αύξηση των φορολογικών εσόδων.
Έτσι, αντιμέτωποι με νέες επιβαρύνσεις κινδυνεύουν να βρεθούν:
  • Κάτοχοι ακριβών αυτοκινήτων με μικρούς κινητήρες,
  • Κάτοχοι ΙΧ τα οποία εκπέμπουν πολλούς ρύπους και ενδεχομένως,
  • Ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων για τα οποία μόλις πριν από λίγους μήνες επετράπη η είσοδος στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Το υπουργείο Οικονομικών καλλιέργησε προσδοκίες ότι θα υπάρξει καλύτερη φορολογική μεταχείριση για τα λεγόμενα «φθηνά» αυτοκίνητα. Ωστόσο, και σήμερα, στα φθηνά αυτοκίνητα, ο φόρος κατά την αγορά υπολογίζεται με χαμηλούς συντελεστές της τάξεως του 5-10% κάτι που σημαίνει ότι περιθώρια για μεγάλες μειώσεις στις τιμές των μικρών ΙΧ δεν αναμένεται να υπάρξουν.
«Υποψήφιοι» για να πληρώσουν περισσότερα είναι όσοι αγόρασαν ακριβά αυτοκίνητα τα οποία όμως συνδυάζουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  • κινητήρες μικρού ή μεσαίου κυβισμού,
  • μεγάλη ιπποδύναμη και λίγους ρύπους.
Στην αγορά, κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα αξίας άνω των 50.000 ευρώ τα οποία δεν επιβαρύνονται με φόρο πολυτελούς διαβίωσης, απολαμβάνουν χαμηλών τελών κυκλοφορίας και μικρότερων τεκμηρίων. Αντιθέτως, αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού τα οποία όμωςέχουν τιμή κτήσης κάτω από 30.000 ευρώ έχουν φορτωθεί με πολύ μεγάλα φορολογικά βάρη με αποτέλεσμα η κατοχή και η χρήση τους να είναι πλέον εντελώς ασύμφορη. Αυτή η διάσταση, στέρησε έσοδα από το δημόσιο. Αφενός διότι ακριβά και πολυτελή οχήματα απέφυγαν τους φόρους, και αφετέρου διότι όσοι βρέθηκαν με τα φθηνά ΙΧ μεγάλου κυβισμού στην κατοχή, τελικώς κατέληξαν να αποσύρουν τις πινακίδες.
Ουσιαστικά, ήδη εξαγγέλθηκε η επιβολή φόρου περιβάλλοντος. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί, είναι το ποιους θα αγγίξει αυτός ο φόρος.
Δύο είναι τα σενάρια:
  • O φόρος -ο οποίος επιβάλλεται και σε άλλες χώρες του εξωτερικού- να επιβαρύνει όσους έχουν αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν πολλούς ρύπους και ανεξαρτήτως από τη χρονολογία κυκλοφορίας.
  • Να επιβληθεί φόρος στα πετρελαιοκίνητα στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτή τη λύση έχουν ακολουθήσει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο «μανδύας» του μέτρου είναι περιβαλλοντικός αλλά στην πράξη, όσες χώρες προχώρησαν προς αυτή τη κατεύθυνση θέλησαν να αντισταθμίσουν τις απώλειες εσόδων από την αύξηση της κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης εις βάρος της βενζίνης η οποία έχει υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης.
Μεγάλο κεφάλαιο αποτελεί το καθεστώς των τεκμηρίων.
Σήμερα, τα τεκμήρια, υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυβισμό κάτι που επιβαρύνει κυρίως τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Ένα σενάριο που θα πέσει στο τραπέζι, προβλέπει τον υπολογισμό των τεκμηρίων με βάση τις πραγματικές δαπάνες. Επειδή στατιστικά είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο, εκτιμάται ότι μπορεί να εφαρμοστεί ένα καινούργιο σύστημα βάσει «παραδοχών».