Σελίδες

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

AΥΞΑΝΕΤΑΙ Ο ΕΦΚ ΣΤΗΝ ΜΠΙΡΑ Τριπλάσιος φόρος για το αγροτικό πετρέλαιο από τον Οκτώβριο

AΥΞΑΝΕΤΑΙ Ο ΕΦΚ ΣΤΗΝ ΜΠΙΡΑ

Τριπλάσιος φόρος για το αγροτικό πετρέλαιο από τον Οκτώβριο

Τριπλάσιος φόρος για το αγροτικό πετρέλαιο από τον Οκτώβριο

Της Μαρίας Βουργάνα
Σταδιακή κατάργηση της απαλλαγής του αγροτικού πετρελαίου από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, αλλά και αύξηση του ΕΦΚ για την μπίρα προβλέπουν διατάξεις που ενσωματώθηκαν στο νέο νομοσχέδιο με προαπαιτούμενα που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Με άλλη διάταξη γίνεται ευνοϊκότερο το καθεστώς διατήρησης των άτοκων δόσεων για τους μικροοφειλέτες που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Ειδικότερα σε περίπτωση ληξιπρόθεσμης οφειλής προς το Δημόσιο μέχρι 5.000 ευρώ το επιτόκιο παραμένει μηδενικό εάν δεν υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ η συνολική αντικειμενική αξία των κτισμάτων και των εντός σχεδίου οικοπέδων του οφειλέτη. Δηλαδή στο όριο των 150.000 ευρώ δεν θα συνυπολογίζεται η αξία των εκτός σχεδίου αγροτεμαχίων που τυχόν κατέχει ο μικροοφειλέτης. Πιο συγκεκριμένα με τις φορολογικές διατάξεις του νομοσχεδίου:
• Αυξάνεται από 66 ευρώ σε 200 ευρώ ανά χιλιόλιτρο ο ΕΦΚ του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία. Ο νέος συντελεστής ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2015 έως 30 Σεπτεμβρίου 2016. Την 1η Οκτωβρίου 2016 ο ΕΦΚ του αγροτικού πετρελαίου θα αυξηθεί στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο και θα εξομοιωθεί πλήρως με τον ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης που χρησιμοποιούν όλοι οι φορολογούμενοι.
• Αυξάνεται ο συντελεστής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για την μπίρα που παράγεται από ανεξάρτητα μικρά ζυθοποιία των οποίων η παραγωγή δεν υπερβαίνει τα 200.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως. Ειδικότερα, αυξάνεται από το 50% στο 55% του κανονικού συντελεστή ΕΦΚ για παραγωγή από 15.000 έως 50.000 εκατόλιτρα, στο 60% του ισχύοντος συντελεστή για παραγωγή από 50.000 έως 100.000 εκατόλιτρα και στο 75% του κανονικού συντελεστή για παραγωγή από 100.000 έως 200.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως. Στο 50% του κανονικού, παραμένει ο συντελεστής για τα ζυθοποιία που η παραγωγή τους δεν υπερβαίνει τα 15.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
• Για τον υπολογισμό του περιουσιακού κριτηρίου βάσει του οποίου οφειλέτες που έχουν ρυθμίσει την οφειλή τους έως 5.000 ευρώ με τις 100 δόσεις θα διατηρήσουν το μηδενικό επιτόκιο, θα ισχύσουν οι τιμές των ακινήτων που υπολογίζονται για τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή στο περιουσιακό όριο των 150.000 ευρώ θα λαμβάνεται υπόψη η συνολική αξία των κτισμάτων και εντός σχεδίου οικοπέδων και όχι των εκτός σχεδίου αγροτεμαχίων. Με την διάταξη που ισχύει σήμερα προβλέπεται ότι αν η συνολική αντικειμενική αξία όλων των ακινήτων του μικροοφειλέτη, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτεμαχίων, υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ, τότε η ρυθμισμένη οφειλή του παύει να απαλλάσσεται από τόκους και θα επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 5%.
• Προβλέπεται η μεταφορά 500 οργανικών θέσεων από το ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, ενώ αυξάνεται από 3.500 σε 4.020 ο αριθμός των υποθέσεων φορολογικού και τελωνειακού ενδιαφέροντος που μεταφέρονται από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ.
• Παρατείνεται έως τις 31 Ιανουαρίου 2016 η απαλλαγή του Μεγάρου Μουσικής από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας με όλες τις συνέπειες της ρύθμισης αυτής (αναστολή συμψηφισμών και μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης εναντίον του Μεγάρου για οφειλές του, μη υπολογισμός τόκων και προστίμων για χρέη από καταπτώσεις εγγυήσεων του ελληνικού δημοσίου κτλ). Η προηγούμενη παράταση έληξε στις 31 Αυγούστου 2015.
• Απαλλάσσεται η Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου ΑΕ από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας προκειμένου να εισπράξει απαιτήσεις της από τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ «Χαράτσι» από 30 έως 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας του 2016

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ

«Χαράτσι» από 30 έως 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας του 2016

«Χαράτσι» από 30 έως 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας του 2016

Αντιμέτωποι με ένα ακόμη «χαράτσι» θα βρεθούν εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που θα κληθούν να πληρώσουν αυξημενα τέλη κυκλοφορίας. Το μεγαλύτερο σοκ θα υποστούν όσοι τα τελευταία χρόνια αγόρασαν Ι.Χ. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ποντάροντας στο γεγονός ότι δεν πληρώνουν τέλη ή αυτά είναι ελάχιστα.
Πλέον η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιβαρύνει και αυτά, δηλαδή υβριδικά, ηλεκτροκίνητα ή όσα εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους όπως επίσης και τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ελεύθερου Τύπου οι επιβαρύνσεις θα κυμαίνονται από 30 έως 300 ευρώ ενώ εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν άμεσα, με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2016.
Η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Επιπλέον, προτίθεται να αυξήσει τα τέλη για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια μεγάλου κυβισμού ή τα μεταχειρισμένα μεγάλου κυβισμού που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.

Τα σχέδια αυτά συνεπάγονται αυτόματα και την κατάργηση των απαλλαγών από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν σήμερα για όλα τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα και λοιπά οχήματα που τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μετά τον Οκτώβριο του 2010 και εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους, μέχρι 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή, το σχέδιο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αλεξιάδης προβλέπει να πληρώνουν όλοι τέλη κυκλοφορίας, ακόμα και οι κάτοχοι υβριδικών, ηλεκτροκινήτων και νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων, οι οποίοι σήμερα απαλλάσσονται.

Επιπλέον, το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.

 

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ Ολα τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας - «Κληρώνει» το επόμενο δεκαήμερο

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ

Ολα τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας - «Κληρώνει» το επόμενο δεκαήμερο

Ολα τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας - «Κληρώνει» το επόμενο δεκαήμερο

Μάχη με τον χρόνο δίνει η κυβέρνηση, αναζητώντας τα ισοδύναμα για το ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, με τα τέλη κυκλοφορίας να παραμένουν πάντα στο τραπέζι.
Το ΥΠΟΙΚ πρέπει να βρει ισοδύναμα περίπου 300 εκατ. ευρώ και από την πρώτη στιγμή έχει βάλει στο στόχαστρο τα ΙΧ και ειδικά τα υβριδικά και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Στο επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις για τις αυξήσεις που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες εκτός από τα καινούρια «πράσινα» ΙΧ θα αφορούν και τα μεγάλου κυβισμού πολυτελή αυτοκίνητα.

Τα σενάρια για τα νέα τέλη
  • Αύξηση 20% στα τέλη των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού
  • Μείωση 5% στα τέλη για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.
  • Διατήρηση των ίδιων τελών στα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.
  • Επιβάρυνση στα ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011. 
Οι αλλαγές για τα «πράσινα» ΙΧ 
Στο ΥΠΟΙΚ εξετάζουν την κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση του ρύπους, για αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα κάτω από 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ενα σενάριο θέλει τη μείωση του ορίου των 99γρ./ CO2 στα 80 γρ./CO2. Σε τέτοια περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 30 -50 ευρώ.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΙΤΣΑ Σχέδιο της κυβέρνησης για φόρο στο Χρηματιστήριο!

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΙΤΣΑ

Σχέδιο της κυβέρνησης για φόρο στο Χρηματιστήριο!

Σχέδιο της κυβέρνησης για φόρο στο Χρηματιστήριο!

Αιφνιδίασε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Βίτσας μιλώντας στον ΣΚΑΪ για το ασφαλιστικό όταν είπε ότι υπάρχουν σκέψεις για επιβολή φόρου στο ΧΑ.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: "Το ασφαλιστικό δεν μπορεί να λυθεί αύριο το πρωί. Εξετάζουμε την επιβολή φόρου στις χρηματιστηριακές συναλλαγές. Είναι μια σκέψη για τη λύση του ασφαλιστικού. Είναι στο τραπέζι ο φόρος στο Χρηματιστήριο".
«Το επτάμηνο της διαπραγμάτευσης έγινε πολιτικός και οικονομικός πόλεμος. Το πολιτικό πρωτάθλημα δεν έχει χαθεί», δήλωσε, μεταξύ άλλων.
Ο κος Βίτσας μιλώντας για τα μέτρα της κυβέρνησης δήλωσε πως «παίρνουμε μια σειρά μέτρα, αλλά το σχέδιό μας είναι σε συνεχή διαπραγμάτευση. Δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε ευαισθησία επειδή παίρνουμε αυτά τα μέτρα. Είμαστε σε μια διαδικασία συνεχούς διαπραγμάτευσης».

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ, είπε πως: «είναι στοιχείο εκδημοκρατισμού και διαφάνειας».

Αναφερόμενος τέλος στις συντάξεις είπε πως η κυβέρνηση ψάχνει τρόπους για ελαφριά μείωση συντάξεων.

Πηγή: Skai

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Υπερ-φόρος «βόμβα» για όλα τα περιουσιακά στοιχεία - Θα φορολογούνται τα πάντα

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Υπερ-φόρος «βόμβα» για όλα τα περιουσιακά στοιχεία - Θα φορολογούνται τα πάντα

Υπερ-φόρος «βόμβα» για όλα τα περιουσιακά στοιχεία - Θα φορολογούνται τα πάντα

Σε ένα απίστευτο φοροκυνηγητό θα βρεθούν όλοι οι Ελληνες τους επόμενους μήνες καθώς προωθείται ένας φόρος περιουσίας ο οποίος θα «κτυπα» όλα τα ακίνητα εσωτερικού και εξωτερικού, τιμαλφή που βρίσκονται στα σπίτια ή σε θυρίδες, αδήλωτα χρήματα, κεφάλαια που έχουν τοποθετηθεί σε επενδυτικά προϊόντα εντός και εκτός Ελλάδας.
Η δημιουργία του Περιουσιολογίου θα ανατρέψει τα πάντα σε ότι αφορά τη φορολόγηση των Ελλήνων και είναι σίγουρο ότι θα επιβαρύνει υπέρμετρα όσους διαθέτουν έστω και λιγότερα από το… μέσο όρο. Είτε κάποιος εργάζεται περισσότερο και αποταμιεύει, είτε οι αμοιβές του είναι υψηλές εξαιτίας της δουλειάς του, είτε… κληρονομεί ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία είτε θέλει να επενδύσει τους κόπους μιας ζωής.
Η εφαρμογή του ενιαίου φόρου δεν θα πλήξει μόνο τα υψηλά εισοδήματα αλλά θα εφαρμοστεί επί δικαίων και αδίκων με αποτέλεσμα να οδηγήσει στην απόκρυψη εισοδημάτων ή στο «μαύρο» χρήμα.
Σύμφωνα με τον Ελεύθετο Τύπο, ο νέος φόρος περιουσίας προορίζεται να αντικαταστήσει τον ισχύοντα σήμερα Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) με την ίδια ακριβώς αποδοτικότητα σε έσοδα. Θα επιχειρηθεί, δηλαδή, να δομηθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποδίδει στα δημόσια ταμεία τουλάχιστον 2,65 δισ. ευρώ ετησίως, όσα ακριβώς και ο ΕΝΦΙΑ.
Το σχέδιο της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει πολύ απλά τη φορολόγηση της αξίας όλων των περιουσιακών στοιχείων και των αποταμιευμένων κεφαλαίων των Ελλήνων πολιτών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, με εξαίρεση μόνο τις καταθέσεις σε ελληνικές τράπεζες.

Οι αξίες των ακινήτων, των επιχειρήσεων, των αυτοκινήτων, των δικύκλων, των λοιπών κινητών περιουσιακών στοιχείων, των μετοχών, των ομολόγων και των λοιπών επενδύσεων που έχει κάθε Ελληνας φορολογούμενος στο εσωτερικό και το εξωτερικό, πλην των καταθέσεων στις εγχώριες τράπεζες, θα υπόκεινται στο νέο φόρο περιουσίας, όπως επίσης και τα χρήματα που βρίσκονται «κάτω από τα στρώματα» στα σπίτια. Προκειμένου δε όλα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και κεφάλαια να φορολογηθούν θα καταρτιστεί πρώτα το «περιουσιολόγιο», μια ενιαία βάση δεδομένων στην οποία θα καταχωρηθούν όλες οι αναγκαίες πληροφορίες για τον ακριβή προσδιορισμό της αξίας των περιουσιακών στοιχείων και των αποταμιεύσεων των Ελλήνων φορολογουμένων και, εν τέλει, τον ορθό υπολογισμό του νέου φόρου.
Βεβαίως, αν κάποιος δεν δηλώσει την περιουσία του τότε θα υπάρχουν κυρώσεις που θα φτάνουν μέχρι και το 100% της κατάσχεσης των αποκρυβέντων στοιχείων.

Πριν αρχίσει να καταρτίζεται το περιουσιολόγιο θα ψηφιστεί και θα τεθεί σε εφαρμογή νόμος με τον οποίο δίδεται η δυνατότητα σε όλους τους Ελληνες φορολογούμενους να αποκαλύψουν οικειοθελώς κεφάλαια, στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, τα οποία δεν είχαν δηλώσει τα προηγούμενα χρόνια. Τα κεφάλαια που θα δηλωθούν θα φορολογηθούν με βάση τις ισχύουσες φορολογικές κλίμακες, αλλά χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις. Από τη στιγμή που τα ποσά αυτά θα δηλωθούν και θα φορολογηθούν θα έχουν πλέον νομιμοποιηθεί και οι φορολογούμενοι θα μπορούν να τα αξιοποιήσουν για την κάλυψη τεκμηρίων στις φορολογικές δηλώσεις των επόμενων ετών.
Στη συνέχεια, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της εθελοντικής αποκάλυψης αδήλωτων κεφαλαίων θα αρχίσει το «κτίσιμο» του «περιουσιολογίου».

Τα χρήματα από την αλλοδαπή έχουν τα… ζόρια τους

Κυριακή, 01 Νοεμβρίου 2015 10:11

Τα χρήματα από την αλλοδαπή έχουν τα… ζόρια τους

Τα χρήματα από την αλλοδαπή έχουν τα… ζόρια τους
Δεκάδες είναι τα ερωτήματα που φθάνουν στην Prosvasis και αφορούν στη δικαιολόγηση τεκμηρίων με χρήματα που εισάγονται από το εξωτερικό με διαφορετικό τρόπο από τον τραπεζικό, δηλαδή με εταιρίες μεταφοράς χρημάτων. Καλό θα ήταν, λοιπόν, οι ενδιαφερόμενοι να γνωρίζουν κάποιες λεπτομέρειες.
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Στην ΠΟΛ.1076/26.3.2015 σχετικά με την κάλυψη της διαφοράς των τεκμηρίων και, ειδικά, για το θέμα της εισαγωγής συναλλάγματος διευκρινίζεται ότι:
Η εισαγωγή συναλλάγματος δεν είναι υποχρεωτικά εκχωρητέα στην Τράπεζα της Ελλάδος, εφόσον δικαιολογείται η απόκτησή του στην αλλοδαπή. Για τα ποσά που εισάγονται, απαιτείται πρωτότυπο παραστατικό που εκδίδει η τράπεζα με το οποίο θα μπορεί να εξακριβωθεί ότι ο φορολογούμενος είναι ο δικαιούχος του εισαγόμενου χρηματικού κεφαλαίου, το ύψος του εισαγόμενου ποσού, το νόμισμα, η ευρωποίησή του και η χώρα προέλευσης.
Όταν ως δικαιούχος του ποσού που εισάγεται, εμφανίζεται άλλο πρόσωπο από τον αγοραστή του συναλλάγματος, η βεβαίωση εισαγωγής χρηματικών κεφαλαίων από την αλλοδαπή μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από τον δικαιούχο του ποσού. Αν η εισαγωγή χρηματικών κεφαλαίων γίνει χωρίς ευρωποίηση μπορεί να ευρωποιηθεί μεταγενέστερα και να περιληφθεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του έτους κατά το οποίο έγινε η ευρωποίηση. Όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται ανάλογα και για χρηματικά κεφάλαια σε ευρώ.
Απόκτηση περιουσίας
Επίσης, όταν πρόκειται για κάλυψη δαπάνης απόκτησης περιουσιακού στοιχείου, από εκείνα που αναφέρονται στο άρθρο 32, πρέπει να αποδεικνύεται ότι η εισαγωγή χρηματικών κεφαλαίων και η ευρωποίησή τους, αν είναι σε ξένο νόμισμα, έγινε πριν από την πραγματοποίηση της σχετικής δαπάνης.
Αποδεικτικό στοιχείο
Επισημαίνεται ότι το Μοναδικό Δελτίο εισαγόμενων μετρητών και αξιών που εκδίδεται από το Τμήμα Ασφαλείας αερολιμένων-τελωνείων της ΕΛΑΣ δεν αποτελεί πλέον αποδεικτικό στοιχείο εισαγωγής χρηματικών κεφαλαίων στην Ελλάδα για κάλυψη δαπανών. Για τη δικαιολόγηση της απόκτησης των εισαγόμενων χρηματικών κεφαλαίων, από το εξωτερικό, απαιτούνται επίσημα στοιχεία από τα οποία να προκύπτει η απόκτησή τους.
Ποιοι εξαιρούνται
Δεν απαιτείται η δικαιολόγηση της απόκτησης χρηματικών κεφαλαίων από το εξωτερικό για τα πρόσωπα:
  • Α. Που είναι φορολογικοί κάτοικοι άλλου κράτους.
  • Β. Που είχαν διαμείνει τουλάχιστον επί τρία (3) χρόνια στην αλλοδαπή και η εισαγωγή χρηματικών κεφαλαίων από το εξωτερικό γίνεται μέσα σε 2 χρόνια από τη μετοικεσία τους.
  • Γ. Που είχαν διαμείνει πέντε (5) τουλάχιστον συνεχή χρόνια στην αλλοδαπή και τα επικαλούμενα χρηματικά κεφάλαια από το εξωτερικό προέρχονται από καταθέσεις στο όνομά τους ή στο όνομα του άλλου συζύγου σε τραπεζικό λογαριασμό ανοιγμένο σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ ή σε υποκατάστημα Ελληνικής τράπεζας στο εξωτερικό κατά το χρόνο που διέμεναν στην αλλοδαπή ή από καταθέσεις τους μέσα σε 1 χρόνο από τη μετοικεσία τους στην Ελλάδα χωρίς τα χρηματικά κεφάλαια αυτά να έχουν επανεξαχθεί στην αλλοδαπή.
Η προϋπόθεση της μη επανεξαγωγής των εισαγόμενων χρηματικών κεφαλαίων από το εξωτερικό δεν απαιτείται για το ποσό εκείνο των εισαγόμενων χρηματικών κεφαλαίων που έχει επανεξαχθεί στην αλλοδαπή για την απόκτηση περιουσιακού στοιχείου από εκείνα που αναφέρονται στο άρθρο 32, εφόσον η δαπάνη για την απόκτηση αυτού του στοιχείου έχει ληφθεί υπόψη κατά την εφαρμογή των άρθρων 32 ή 34 (δηλαδή έχει ληφθεί υπόψη προκειμένου να κριθεί εάν θα φορολογηθεί με βάση τη συνολική τεκμαρτή δαπάνη).
Προϋποθέσεις
Σύμφωνα με τη θέση της διοίκησης (όπως μας μεταφέρθηκαν τηλεφωνικά), τα χρήματα αυτά μπορούν να καλύψουν τεκμήρια υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις:
1. Τα χρήματα να μπορούν να δικαιολογηθούν είτε με το αν είναι πρώην κάτοικος εξωτερικού και νυν κάτοικος Ελλάδας ή έχουν αποκτηθεί στο εξωτερικό νόμιμα, δηλαδή έχουν φορολογηθεί στην Ελλάδα αλλά παραμένουν στο εξωτερικό.
Να διευκρινίσουμε εδώ ότι μετά την εφαρμογή του νόμου 3943/2011, όσοι από τους φορολογούμενους δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις, ήταν υποχρεωμένοι να φορολογηθούν για το παγκόσμιο εισόδημα τους στην Ελλάδα, με πίστωση (αφαίρεση) του φόρου που πλήρωσαν στην αλλοδαπή, αν αυτό προβλέπει η Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας.
Προσοχή, ωστόσο, στο εξής! Όταν έχουμε φορολογικό κάτοικο Ελλάδας που αποκτά χρήματα στο εξωτερικό και υπάρχει ΣΑΔΦ με το κράτος που έχει αποκτήσει τα χρήματα αυτά, πρέπει πρώτα να εξετάσουμε την Σύμβαση και μετά να δούμε τη φορολογική αντιμετώπιση του εισοδήματος αυτού.
2. Τα χρήματα να έχουν κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό (έστω αν έχουν μεταφερθεί μέσω άλλου τρόπου εκτός τραπεζικού συστήματος). Ουσιαστικά πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις που βάζει η ανωτέρω αναφερόμενη ΠΟΛ.1076/2015.
Από τα παραπάνω είναι κατανοητό ότι αν χρήματα ήλθαν στη χώρα μας σε μετρητά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τεκμήρια, είτε ήλθαν μέσα σε βαλίτσα, είτε ήλθαν με εταιρίες που κάνουν μεταφορά χρημάτων.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance & Markets Voice της Πέμπτης 29 Οκτωβρίου 2015.

ΠΟΛ.1241/30.10.2015 Παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ των οποίων η καταληκτική προθεσμία υποβολής είναι η 30.10.2015

ΠΟΛ.1241/30.10.2015
Παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ των οποίων η καταληκτική προθεσμία υποβολής είναι η 30.10.2015

Αθήνα, 30.10.2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Ι. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
1. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΜΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ Α' «ΦΠΑ»
2. Δ/ΝΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β'
ΙΙ. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Γ.Γ.Δ.Ε.

Ταχ. Δ/νση:Σίνα 2-4
Ταχ. Κώδικας:106 72 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες:Γ. Αναγνωστόπουλος
Τηλέφωνο:210-3645615
Fax:210-3645413
e-mail:dfpa.a1@1992.syzefxis.gov.gr

ΠΟΛ 1241/2015

Θέμα: Παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ των οποίων η καταληκτική προθεσμία υποβολής είναι η 30.10.2015.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της περίπτωσης β' της παραγράφου 12 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ (κύρωση με το ν.2859/2000 - ΦΕΚ 248 Α'/7.11.2000) όπως ισχύουν, με τις οποίες προβλέπεται ότι με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων εσόδων μπορεί να παρατείνεται ο χρόνος υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ και καταβολής του φόρου σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας που επηρεάζουν τη Φορολογική Διοίκηση ή σε περιπτώσεις εξαιρετικών και δυσμενών συμβάντων που επηρεάζουν τους φορολογούμενους.

2. Τις διατάξεις της περίπτωσης β' της παραγράφου 4 του άρθρου 36 καθώς και του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ, όπως ισχύουν.

3. Τις διατάξεις του άρθρου 41 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013 - ΦΕΚ Α'170), όπως ισχύουν.

4. Το Π.Δ. 111/2014 (ΦΕΚ Α' 178) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών».

5. Την υπ' αριθ. ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ.0003412 ΕΞ 2015/22.10.2015 Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών με την οποία ορίζεται ως αναπληρωτής ΓΓΔΕ ο κ. Ιωάννης Μπάκας.

6. Των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ με καταληκτική προθεσμία στις 30.10.2015 λόγω της αδυναμίας υποβολής τους από 1.10 έως 19.10.2015. 

7. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε

1. Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ που η καταληκτική προθεσμία υποβολής τους είναι η 30.10.2015 μέχρι και τις 6.11.2015.

2. Η προθεσμία καταβολής του φόρου, που τυχόν προκύπτει, από τις ανωτέρω δηλώσεις παρατείνεται μέχρι και τις 6.11.2015. Στην περίπτωση επιλογής της καταβολής του οφειλόμενου χρεωστικού υπολοίπου σε δόσεις η ανωτέρω ημερομηνία είναι καταληκτική μόνο για την πρώτη δόση.

3. Η υποβολή των ανωτέρω δηλώσεων πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet.

4. Η απόφαση αυτή, που ισχύει από το χρόνο υπογραφής της, να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΙΩΑΝ. ΜΠΑΚΑΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
O ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ