Σελίδες

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ

Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 08:08
Τελευταία δημοσίευση: 08:08Οικονομία
Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ
Προϋπολογισμός με ημερομηνία λήξεως και νέα μέτρα ύψους 3,9 δις ευρώ (1,6 δις ευρώ από έσοδα και 2,3 δις από δαπάνες) είναι αυτός που θα έχει καταθέσει σήμερα το μεσημέρι το υπουργείο Οικονομικών κατ' εφαρμογή της συνταγματικής επιταγής.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr... 
Διαβάστε επίσης:

Μοσκοβισί: Η σημερινή ψηφοφορία στην Αθήνα είναι ακόμη ένα βήμα μπροστά για την Ελλάδα

Στα…σκαριά τρεις νέες προκηρύξεις ΑΣΕΠ για μόνιμους στο Δημόσιο

Προκαλεί το ΔΝΤ: Η Ελλάδα αντέχει και νέες μειώσεις μισθών

Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 08:02
Τελευταία δημοσίευση: 08:02Οικονομία
Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ
Του Τάσου Δασόπουλου

Προϋπολογισμός με ημερομηνία λήξεως και νέα μέτρα ύψους 3,9 δις ευρώ (1,6 δις ευρώ από έσοδα και 2,3 δις από δαπάνες) είναι αυτός που θα έχει καταθέσει σήμερα το μεσημέρι τουπουργείο Οικονομικών κατ' εφαρμογή της συνταγματικής επιταγής.
Πριν οριστικοποιηθούν οι αριθμοί με το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο για την περίοδο 2016 -2019 ο προϋπολογισμός του επόμενου χρόνου σφραγίζει στις προβλέψεις του την διετή ύφεση της οικονομίας.
Παρά τις προσπάθειες του οικονομικού επιτελείου όλο το προηγούμενο διάστημα το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού θα περιλαμβάνει για τον επόμενο χρόνο προβλέπει ύφεση 1,2% του ΑΕΠ από 1,5% του ΑΕΠ που υπολογίζεται για φέτος.
Μετά από την σημαντική αναθεώρηση της ύφεσης για φέτος ως ποσοστό του ΑΕΠ από το 2,3% που προβλέπονταν αρχικά στο 1,5% για φέτος το οικονομικό επιτελείο κατά τις συζητήσεις που είχε ,με τους δανειστές τις προηγούμενες μέρες ζητούσε να αναθεωρηθεί και για τους χρόνου η ύφεση της οικονομίας από το 1,3% του ΑΕΠ που προέβλεπε το προσχέδιο του προϋπολογισμού κάτω από 1 % του ΑΕΠ.
Ωστόσο οι δανειστές δέχθηκαν μεν μια οριακή αναθεώρηση (αρχικά προβλέπονταν ύφεση 1,3% για το 2016) αλλά επιφυλάχθηκαν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερη αναθεώρηση προς τα κάτω πριν οριστικοποιηθούν τα στοιχεία του 2015.
Η πίεση της ελληνικής πλευράς εκτός από το επίπεδο εντυπώσεων έχει ως στόχο την ανάδειξη εξειδίκευση και εφαρμογή του λεγόμενου «παράλληλου προγράμματος» που αναφέρει σε κάθε του ομιλία ο υπουργός οικονομικών κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Αν και διαφώνησαν για την ύφεση , οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά το 2016 τα οποία θα αγγίζουν τα 4 δις ευρώ εκ των οποίων τα 1,6 δις ευρώ για το σκέλος των εσόδων και 2,3 δις ευρώ από περικοπές δαπανών.
Στο σκέλος των δαπανών το κύριο βάρος πέφτει στην ασφαλιστική μεταρρύθμιση από όπου αναμένεται περικοπή δημοσίων δαπανών ύψους 1,3 δις ευρώ ενώ τα παραπάνω 400 εκ ευρώ θα προκύψουν από επιμέρους περικοπές στις αμυντικές αλλά και κοινωνικών επιδόματα (100 εκ ευρώ).
Στα έσοδα τα μισά επιπλέον έσοδα (800 εκ ευρώ) θα προκύψουν από την εφαρμογή των νέων συντελεστών ΦΠΑ για το σύνολο του έτους αλλά και την εφαρμογή μέτρων όπως η επιπλέον φορολόγηση επιχειρήσεων η αύξηση της προκαταβολής φόρου για ελεύθερους επαγγελματίες.
Η αλλαγή του μισθολογίου για το δημόσιο το οποίο θα επηρεάσει για πρώτη φορά τα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις ο νέος κανονισμός για τις προαγωγές αλλά και η νέας μορφής κινητικότητα θα αποτυπωθεί στον προϋπολογισμό με μια οριακή εξοικονόμηση 16 εκ ευρώ για το 2016.
Πολλά από τα μεγέθη που περιλαμβάνονται και στο τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού ενδέχεται να αναθεωρηθούν σε μερικές εβδομάδες ίσως και πριν την ψήφισή του από την Βουλή.
Ο λόγος είναι ότι τα τελικά στοιχεία για τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις του επόμενου χρόνου θα ενσωματωθούν στο Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό σχέδιο για την τετραετία 2015 – 2019 το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων την οριστική επαναφορά της οικονομίας στην ανάπτυξη με ρυθμό 2,1% αλλά από το 2017.
Ένας από τους λόγους οι δανειστές πιέζουν για την οριστικοποίηση του ασφαλιστικού αλλά και του νέου φορολογικού νομοσχεδίου που θα φέρει νέες κλίμακες για μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες είναι για να ξεκαθαριστεί η καθαρή δημοσιονομική τους απόδοση για τα έτη μέχρι και το 2019.
Στο νέο μεσοπρόθεσμο θα πρέπει να αναφέρονται σαφώς και τα πρόσθετα μέτρα ύψους 1,8 που θα χρειαστεί να πάρει η Κυβέρνηση για τα έτη 2017 και 2018 ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια δημοσιονομικής προσαρμογής.

Νέες μειώσεις σε μισθούς ζητά το ΔΝΤ

Νέες μειώσεις σε μισθούς ζητά το ΔΝΤ

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 07:46
Τελευταία δημοσίευση: 08:13Οικονομία
Νέες μειώσεις σε μισθούς ζητά το ΔΝΤ
Τις επιπτώσεις της μείωσης μισθών κατά 2% στις χώρες της ευρωζώνης που έχουν πληγεί από την κρίση εξετάζει έρευνα αξιωματούχων του ΔΝΤ.
Η έρευνα αφορά στην Ελλάδα, αλλά και σε Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία.
Η έρευνα εξετάζει το σενάριο μείωσης των ονομαστικών μισθών κατά 2% στα επόμενα δύο χρόνια, η οποία θα μετακυλισθεί πλήρως στις τιμές, με στόχο την εμπροσθοβαρή προσαρμογή της ανταγωνιστικότητας στις εν λόγω χώρες.
Η προσομοίωση που εκπόνησε το ΔΝΤ δείχνει ότι η βραχυπρόθεσμη επίπτωση της μείωσης των μισθών στην οικονομική δραστηριότητα είναι μεγαλύτερη, εάν την υιοθετήσουν λιγότερες χώρες.
Ειδικότερα, το ΔΝΤ βλέπει δύο βασικές επιπτώσεις:
-Θετική επίπτωση στην ανταγωνιστικότητα: Αυξάνεται η συμβολή των εξαγωγών στην ανάπτυξη. Αυτή η αύξηση των εξαγωγών, μέσω της παραγωγής υψηλότερων εισοδημάτων, στηρίζει την κατανάλωση και τις πρόσθετες επενδύσεις -για να υπάρξει ευθυγράμμιση με την υψηλότερη ζήτηση.
-Αρνητική επίπτωση στη ζήτηση: Στα πρώτα δύο χρόνια, υπάρχει επίσης αύξηση στα πραγματικά επιτόκια, που μετριάζει τη θετική επίπτωση στην κατανάλωση και στις επενδύσεις. Ειδικότερα, καθώς τα ονομαστικά επιτόκια δεν αντανακλούν τις αποπληθωριστικές επιπτώσεις στους μισθούς, τα πραγματικά επιτόκια αυξάνονται πάνω από τον μέσο όρο στα πρώτα δύο χρόνια.
Υπεύθυνοι για την έρευνα "Wage Moderation in Crises", η οποία, όπως αναφέρεται σχετικά, δεν απηχεί τις θέσεις του ΔΝΤ στο ζήτημα, είναι οι Jörg Decressin, Raphael Espinoza, Ioannis Halikias, Daniel Leigh, Prakash Loungani, Paulo Medas, Susanna Mursula, Martin Schindler, Antonio Spilimbergo και TengTeng Xu, ενώ επιβλέπων είναι ο Πολ Τόμσεν.
Πηγή: euro2day.gr
Διαβάστε επίσης:

Μοσκοβισί: Η σημερινή ψηφοφορία στην Αθήνα είναι ακόμη ένα βήμα μπροστά για την Ελλάδα

Στα…σκαριά τρεις νέες προκηρύξεις ΑΣΕΠ για μόνιμους στο Δημόσιο

Προκαλεί το ΔΝΤ: Η Ελλάδα αντέχει και νέες μειώσεις μισθών


Έφθασε η ώρα για τις περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις

Έφθασε η ώρα για τις περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 08:25
Τελευταία δημοσίευση: 08:48Οικονομία
Έφθασε η ώρα για τις περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις
Της Αργυρώς Μαυρούλη
Την άμεση και πλήρη ποσοτικοποίηση όλων των αλλαγών στο ασφαλιστικόσύστημα ζήτησαν χθες οι επικεφαλής του κουαρτέτου από τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργο Κατρούγκαλο…
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

Νέες μειώσεις σε μισθούς ζητά το ΔΝΤ

Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ

'Εφθασε η ώρα για τις περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 08:08
Τελευταία δημοσίευση: 08:08Επικαιρότητα
'Εφθασε η ώρα για τις περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις
Της Αργυρώς Μαυρούλη

Την άμεση και πλήρη ποσοτικοποίηση όλων των αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα ζήτησαν χθες οι επικεφαλής του κουαρτέτου από τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργο Κατρούγκαλο.
Ωστόσο η κυβέρνηση κατάφερε, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Enikonomia», να εξασφαλίσει μικρό χρονικό περιθώριο έως ότου ολοκληρωθούν οι αναλογιστικές μελέτες με τις προτεινόμενες αλλαγές και περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις με στόχο την εξοικονόμηση 1% του ΑΕΠ το 2016. 
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Κατρούγκαλος παρουσίασε το οργανωτικό σχήμα του νέου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης με τη δημιουργία ενός ταμείου με ξεχωριστές διευθύνσεις ή λογαριασμούς επικούρισης και εφάπαξ.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, επέμεινε στην πρόσκαιρη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών με στόχο τον περιορισμό των δαπανών, κάτι με το οποίο διαφωνεί κυρίως το ΔΝΤ. 
Όσον αφορά την Εθνική σύνταξη (384 ευρώ)  η κυβέρνηση επέμεινε στην καταβολή της χωρίς την υιοθέτηση εισοδηματικών κριτηρίων σε όλους τους ασφαλισμένους  μετά τη συμπλήρωση 15 ετών ασφάλισης, πιθανότατα με τη συμπλήρωση του 67ου έτους.
Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο υπουργός Εργασίας επεσήμανε πως δεν μπορούν να γίνουν περικοπές συντάξεων χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η ασφαλιστική μεταρρύθμιση που θα οδηγήσει σε ένα δίκαιο και βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα, κάτι με το  οποίο δεν φαίνεται να διαφωνούν οι δανειστές.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από την κυβέρνηση την επόμενη εβδομάδα. Ήδη, έχει προγραμματιστεί συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΥΣΚΟΙΠ) υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, για την ερχόμενη Τρίτη, όπου όπως όλα δείχνουν θα  καταγραφεί και πιθανότατα να καθαρογραφεί η τελική κυβερνητική πρόταση.  Το νομοσχέδιο θα πρέπει να έχει κατατεθεί και ψηφιστεί έως τα μέσα Δεκεμβρίου.

Τέλη Κυκλοφορίας 2016: Αύξηση στο 50% των ΙΧ, χωρίς μεταβολές 31%, μειώσεις 19%

Τέλη Κυκλοφορίας 2016: Αύξηση στο 50% των ΙΧ, χωρίς μεταβολές 31%, μειώσεις 19%

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 09:48
Τελευταία δημοσίευση: 10:14Οικονομία
Τέλη Κυκλοφορίας 2016: Αύξηση στο 50% των ΙΧ, χωρίς μεταβολές 31%, μειώσεις 19%
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αμετάβλητα ή αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα καταβάλλουν για το 2016 περισσότεροι από 3 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ και μειωμένα, 700.000 ιδιοκτήτες οχημάτων σύμφωνα με στοιχεία του Enikonomia...
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Διαβάστε επίσης:

Νέες μειώσεις σε μισθούς ζητά το ΔΝΤ

Προϋπολογισμός 2016 με νέα μέτρα ύψους 3,9 δισ. ευρώ


Αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας στο 50% των ΙΧ, αμετάβλητα 31%, μειώσεις 19%

Πρώτη καταχώρηση: 20/11/2015 - 09:28
Τελευταία δημοσίευση: 09:28Auto
Αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας στο 50% των ΙΧ, αμετάβλητα 31%, μειώσεις 19%
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Αμετάβλητα ή αυξημένα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα καταβάλλουν για το 2016 πάνω 3 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ και μειωμένα Τέλη για 700.000 ιδιοκτήτες οχημάτων σύμφωνα με στοιχεία του Enikonomia...
Ειδικότερα τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας από χθες βρίσκονται σε ισχύ καθώς η σχετική τροπολογία υπερψηφίστηκε από τη Βουλή.
Ειδικότερα οι μειώσεις αφορούν σε περίπου 700.000 ιδιοκτήτες ΙΧ, οι αυξήσεις σε 1,8 εκατ. οχήματα ενώ σε 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες τα Τέλη Κυκλοφορίας παραμένουν αμετάβλητα.

Τα επίσημα στοιχεία
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας αλλά και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών συστημάτων ο στόλος των κυκλοφορούντων ανέρχεται σε 5,2 εκατ. αυτοκίνητα. Ωστόσο Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 κατέβαλαν μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες και η διαφορά των περίπου 2 εκατ. αυτοκινήτων προέρχεται από τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία, τα οχήματα που αποσύρθηκαν αλλά και τους ιδιοκτήτες που δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia πάνω από 920.000 ιδιοκτήτες δεν κατέβαλλαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 χωρίς ωστόσο να μπορεί να προσδιοριστεί πόσοι από αυτούς δεν έχουν εξοφλήσει Τέλη Κυκλοφορίας και προηγούμενων ετών.
Το 2015 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΓΓΠΣ το 2015 Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 κατέβαλαν  3.685.015 ιδιοκτήτες ΙΧ εκ των οποίων οι 524.195 ιδιοκτήτες είχαν στην κατοχή τους οχήματα με 1η Αδεια Κυκλοφορίας από 0 έως 5 έτη. Πρακτικά σημαίνει πως φέτος ο αριθμός των αυτοκινήτων με 1η Αδεια Κυκλοφορίας από 0 έως 5 έτη θα είναι 455.000 ιδιοκτήτες καθώς οι περίπου 140.000 ιδιοκτήτες ανήκουν στην επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με 1η Αδεια Κυκλοφορίας από 6 έως 10 έτη.
Οπότε οι  455.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα Τέλη του υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016.

Αυτοκίνητα με ηλικία από 6 έως και 10 έτη
Στην κατηγορία των αυτοκινήτων με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας από 2006 έως και 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας επίσης αυξάνονται και αφορούν πάνω από 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Ειδικότερα για τα Τέλη του 2015 οι ιδιοκτήτες ΙΧ με ηλικία από 6 έως 10 έτη ανήλθαν σε 1,3 εκατ. οπότε φέτος ο αριθμός τους στην συγκεκριμένη κατηγορία θα μειωθεί κατά περίπου 100.000 αυτοκίνητα.
Συνολικά λοιπόν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους αυξάνονται το 2016 ανέρχονται πάνω από 1,7 εκατ.!

Αυτοκίνητα με ηλικία από 11 έως 15 έτη
Στα αυτοκίνητα με ηλικία από 11 έως 15 έτη τα Τέλη Κυκλοφορίας μειώνονται μόνο σε εκείνα που κινούνται με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ενώ στα αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες τα Τέλη Κυκλοφορίας παραμένουν αμετάβλητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΓΠΣ το 2015 καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εκ των οποίων μόλις τα 150.000 αφορούσαν σε ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Φέτος στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων με ηλικία από 11 έως 15 έτη η συντριπτική πλειοψηφία δηλαδή περίπου 1 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ θα καταβάλλουν τα ίδια Τέλη Κυκλοφορίας με πέρσι ενώ περίπου 100.000 κάτοχοι θα καταβάλλουν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας.

Αυτοκίνητα με ηλικία πάνω από 16 έτη
Η τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων αφορά τα παλιά αυτοκίνητα με ηλικία από 16 έτη και άνω στην οποία ανήκουν 700.000 ΙΧ και μειώνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας στα οχήματα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω.
Ειδικότερα για το 2015 Τέλη Κυκλοφορίας κατέβαλλαν 700.000 ιδιοκτήτες ενώ για φέτος ο αριθμός του αναμένεται να μειωθεί καθώς υπολογίζεται πως θα ανέλθουν σε περίπου 650.000 αυτοκίνητα.
Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως και στα παλιά αυτοκίνητα οι μειώσει αφορούν σε αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.358 κ.εκ. δηλαδή σε εκείνα που πληρώνουν από 240 ευρώ και άνω Τέλη Κυκλοφορίας ενώ στα ΙΧ με μικρότερους κινητήρες τα Τέλη παραμένουν και το 2016 στα ίδια επίπεδα.

Τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016
Α) Πίνακας τελών κυκλοφορίας με βάση τα κυβικά (Έως 2010)
ΑΠΟ
ΕΩΣ
Τ.Κ. 2015
ΤΚ 2016
%
Έως 2000
1
300
22
22
0,00
301
785
55
55
0,00
786
1071
120
120
0,00
1072
1357
135
135
0,00
1358
1548
240
225
-6,25
1549
1738
265
250
-5,66
1739
1928
300
280
-6,67
1929
2357
660
615
-6,82
2358
3000
880
820
-6,82
3001
4000
1.100
1.025
-6,82
4001
9999
1.320
1.230
-6,82
Από 2001 έως 2005
1
300
22
22
0,00
301
785
55
55
0,00
786
1071
120
120
0,00
1072
1357
135
135
0,00
1358
1548
240
240
0,00
1549
1738
265
265
0,00
1739
1928
300
300
0,00
1929
2357
660
630
-4,55
2358
3000
880
840
-4,55
3001
4000
1.100
1.050
-4,55
4001
9999
1.320
1.260
-4,55
Από 2006 έως 2010
1
300
22
22
0,00
301
785
55
55
0,00
786
1071
120
120
0,00
1072
1357
135
135
0,00
1358
1548
240
255
6,25
1549
1738
265
280
5,66
1739
1928
300
320
6,67
1929
2357
660
690
4,55
2358
3000
880
920
4,55
3001
4000
1.100
1.150
4,55
4001
9999
1.320
1.380
4,55
Β) Πίνακας τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων. (Ισχύουν από 1.11.2010)
ΥΠΟΙΚ για τέλη: Περισσότεροι αυτοί που ελαφρύνονται