Σελίδες

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

Διαθέτουν κωδικούς για e-banking αλλά προτιμούν το... γκισέ

Διαθέτουν κωδικούς για e-banking αλλά προτιμούν το... γκισέ

Διαθέτουν κωδικούς για e-banking αλλά προτιμούν το... γκισέ

Λίγο μετά τις 8 το πρωί και παρά τον χιονιά, η αναμονή σε κεντρικό κατάστημα συστημικής τράπεζας χθες είχε ήδη ξεπεράσει τους 40 πελάτες. «Οι περισσότεροι από τους πελάτες που είναι σήμερα στην αναμονή θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τη συναλλαγή τους ηλεκτρονικά, καθώς διαθέτουν κωδικούς για e-banking αλλά εξακολουθούν να έρχονται στο κατάστημα», επισημαίνει στην «Κ», ο διευθυντής κεντρικού καταστήματος συστημικής τράπεζας της Αθήνας. «Από τους 40 μάλιστα πελάτες, οι 8 περιμένουν για ανάληψη μετρητών και ενημέρωση βιβλιαρίου, παρά το γεγονός ότι έχουν στο πορτοφόλι τους τη χρεωστική τους κάρτα που τους επιτρέπει να κάνουν ανάληψη και να δουν τις τελευταίες κινήσεις από το ΑΤΜ, εκτός καταστήματος χωρίς καθόλου αναμονή», προσθέτει ο διευθυντής που ρώτησε κάθε πελάτη για τον λόγο αναμονής στο κατάστημα ώστε να εξυπηρετηθούν ταχύτερα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των ενεργών καρτών πληρωμών (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) που έχουν εκδοθεί στη χώρα μας, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις ξεπερνά τα 16 εκατ. και ο μέσος όρος καρτών ανά κάτοικο προσεγγίζει πλέον τα επίπεδα των χωρών της Ε.Ε., όταν μόλις δύο χρόνια πριν υπολειπόταν κατά πολύ.

«Τα ταμεία των τραπεζών, πάντως, μιλώντας γενικότερα, έχουν μετατραπεί πλέον σε ταμεία του κράτους, φόροι περίπου 4 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων η δόση του ΕΝΦΙΑ, η πληρωμή της μηνιαίας δόσης ρύθμισης τμηματικής εξόφλησης οφειλών, τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ., εξοφλήθηκαν στα ταμεία των τραπεζών την τελευταία εβδομάδα και όχι στις εφορίες. Σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των τραπεζικών καταστημάτων και την επιμονή μεγάλου μέρους πελατών να έρχονται στα καταστήματα, δημιουργούνται οι ουρές τις μέρες αυτές», μας επισημαίνει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το εγχώριο τραπεζικό σύστημα υποδέχεται το νέο έτος με 22.000 εργαζομένους και 2.300 τραπεζικά καταστήματα λιγότερα σε σχέση με το 2008, που ξεκινούσε η κρίση. Ταυτόχρονα, όμως, λόγω κυρίως της επιβολής των capital controls 1,5 χρόνο πριν, οι ηλεκτρονικές πληρωμές γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη, με αποτέλεσμα σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», οι ενεργοί χρήστες του internet banking να ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια και οι χρήστες του mobile banking τις 550.000. Ο αριθμός των εγχρήματων συναλλαγών μέσω του internet banking έφθασε τον Σεπτέμβριο του 2016 στα 31,6 εκατ. ευρώ και στο mobile banking το 1,6 εκατ. ευρώ, όταν πριν από τα capital controls ήταν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Ο αριθμός, πάντως, του συνόλου των τραπεζικών καταστημάτων στην εγχώρια τραπεζική αγορά το 2017 αναμένεται να σταθεροποιηθεί περίπου στα 2.250 προς το τέλος του νέου έτους, αφού σημειώσει μια μικρή περαιτέρω μείωση τους πρώτους μήνες του.

Η ασφάλεια που νιώθουν οι μεγάλοι σε ηλικία τραπεζικοί πελάτες, καθώς δεν έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες, αλλά και οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουν καλλιεργηθεί μεταξύ τραπεζικών υπαλλήλων και πελατών οδηγεί πολλούς από αυτούς στα ταμεία.

Οπως πάντως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη,οι ουρές αποφέρουν και οφέλη, καθώς δίνουν την ευκαιρία για πραγματοποίηση σταυροειδών πωλήσεων αλλά και για ενημέρωση για νέες υπηρεσίες και προϊόντα απευθείας στον πελάτη από τον τραπεζικό υπάλληλο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι νέες τεχνολογίες θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο τραπεζικό σύστημα. «Το μέλλον έφθασε και οι νέες τεχνολογίες θα πρέπει να ενσωματωθούν στην καθημερινή τραπεζική πρακτική, διαφορετικά θα χάσουμε πελατειακή βάση από τις καλούμενες “τεχνοτράπεζες” (Fintech) που κερδίζουν διεθνώς σημαντικά μερίδια αγοράς από τις τραπεζικές υπηρεσίες και προϊόντα με τις καινοτόμες εφαρμογές που διεισδύουν στις νέες γενιές. Για τον λόγο αυτό προσεγγίζουμε την κοινότητα των Fintech, τους ανοίγουμε τις πόρτες μας προς αμοιβαίο όφελος και των δύο αλλά και της πελατείας μας» αναφέρει χαρακτηριστικά επιτελικό τραπεζικό στέλεχος. Γενική τραπεζική επιστράτευση λοιπόν: το έμψυχο και το ψηφιακό! Αρα, η τεράστια οργανωτική αναβάθμιση είναι η πρόκληση για τον επόμενο χρόνο.
Πηγή: Η Καθημερινή

ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τελευταία ευκαιρία για λύση αλλιώς... χάος στην οικονομία

ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Τελευταία ευκαιρία για λύση αλλιώς... χάος στην οικονομία

Τελευταία ευκαιρία για λύση αλλιώς... χάος στην οικονομία
Tου Βασίλη Σ. Κανέλλη
Σε ένα χρόνο από σήμερα, το 2018, η Ελλάδα θα έχει... επέτειο. Θα κλείνει ουσιαστικά μια δεκαετία μνημονίων, σκληρής δημοσιονομικής πειθαρχίας, επιτροπείας από τους δανειστές. Είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που επί 10 χρόνια βρίσκεται διαρκώς επί ξηρού ακμής, μεταξύ της χρεοκοπίας από τη μια και των αυστηρών μέτρων λιτότητας που έχει οδηγήσει σε απώλεια εισοδήματος της τάξης του 25% και πλέον του ΑΕΠ από την άλλη.
Υπό κανονικές συνθήκες, στο τέλος του 2018 τελειώνει το τρίτο μνημόνιο, το πρόγραμμα που υπέγραψε η παρούσα κυβέρνηση το καλοκαίρι του 2015. Εφόσον δεν υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις, από το 2019 θα μπορεί η Ελλάδα να λέει ότι βγήκε από τα μνημόνια κι ότι είναι σε θέση να επιβιώσει χωρίς την ανάγκη των δανειστών, έστω κι αν η εποπτεία θα είναι σκληρή και διαρκής για πολλά χρόνια.
Mόνο με σταθερότητα
Για να προκύψει το θετικό σενάριο σε ένα χρόνο από τώρα, μεσολαβεί ένα δύσκολο 2017 το οποίο για κάποιους χαρακτηρίζεται ως το κρισιμότερο έτος για την πορεία της χώρας. Η οικονομία έχει πιάσει πάτο, κάποιοι πρόδρομοι δείκτες επιβεβαιώνουν ότι μπορεί να υπάρξει βελτίωση, αρκεί να υπάρξει πολιτική και οικονομική σταθερότητα.
Η νέα χρονιά που μπαίνει σε λίγες ώρες είναι πιθανότατα η τελευταία ευκαιρία για να βγει η Ελλάδα από το βαθύ τέλμα δεκαετίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα. Θα χρειαστούν ίσως δεκαετίες προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα της ανάπτυξης, της αύξησης μισθών και συντάξεων, της γενικότερης ενίσχυσης των εισοδημάτων μέσω νέων θέσεων εργασίας και κυρίως καλοπληρωμένων. Και σίγουρα θα απαιτηθεί αρκετός καιρός προκειμένου να επανέλθουν οι ελληνικές επιχειρήσεις σε μια κανονικότητα.
Η κρίσιμη νέα χρονιά έρχεται με πολλές αβεβαιότητες και με τον πρώτο της μήνα, τον Ιανουάριο, να χαρακτηρίζεται κομβικός για την οικονομία. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν «άγριο», ενώ υπάρχουν και οι αναλύσεις εκείνων που εκτιμούν ότι όλα θα κριθούν για την Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο. Είτε θα κλείσει η αξιολόγηση χωρίς νέες συγκρούσεις με τους δανειστές και χωρίς να έλθει η οικονομία σε νέα «ασφυξία» λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, είτε θα ξαναστηθεί το εφιαλτικό σκηνικό του 2015, με τη χώρα να βρίσκεται σε διαρκή ισορροπία τρόμου.
Μέχρι το πρώτο 15νθήμερο του Ιανουαρίου θα ξεκαθαρίσουν τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για την ελάφρυνση του χρέους, μετά τις δεσμεύσεις Τσακαλώτου για πιστή τήρηση του μνημονίου. Στις 26 Ιανουαρίου στο Eurogroup είτε θα «κλειδώσει» η συμφωνία για τη δεύτερη αξιολόγηση, είτε θα οδηγηθούμε σε νέες καθυστερήσεις και σε πολιτικούς τριγμούς. Δεν αποκλείεται να μην υπάρξει deal στην επόμενη σύναξη των υπουργών Οικονομικών, ειδικά από τη στιγμή που παραμείνουν τεταμένες οι σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τον Β. Σόιμπλε και τη «σκληρή» ομάδα του Eurogroup.
Θα έρθει ρήξη;
Το σενάριο της οριστικής ρήξης δεν θα πρέπει να αποκλείεται αν οι δανειστές επιμείνουν σε ψήφιση, εδώ και τώρα, μέτρων για μετά το 2018. Μέτρων που θα οδηγήσουν σε μειώσεις συντάξεων, αλλά και «τσεκούρι» στα εισοδήματα μέσω της μείωσης του αφορολόγητου. Ως θετική εξέλιξη, και άρση του αδιεξόδου, βλέπουν κυβερνητικές πηγές, έναν έντιμο συμβιβασμό που θα μπορούσε να περάσει και από την ελληνική κοινωνία αλλά και από τους ψηφοφόρους της Γερμανίας και άλλων χωρών. Ο συμβιβασμός αυτός θα μπορούσε να προβλέπει επέκταση του δημοσιονομικού «κόφτη» μετά το 2018 σε περίπτωση που εκτροχιαστεί η οικονομία. Να υπάρξει δηλαδή ρητή δέσμευση της Ελλάδας ότι θα γίνονται αυτόματες περικοπές δαπανών σε περίπτωση που δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι για πλεονάσματα 3,5%.
Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση δεν θα είναι υποχρεωμένη να περάσει από τη Βουλή προκαταβολικά μέτρα και αφετέρου θα κερδίσει χρόνο. Το μεγάλο στοίχημα του Μαξίμου είναι η ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης μέχρι τον Απρίλιο και η δοκιμαστική έξοδος στις αγορές εντός του πρώτου τριμήνου.
Προσκλητήριο
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το κλείσιμο της αξιολόγησης θα αποτελέσει «προσκλητήριο» στους επενδυτές και θα οδηγήσει σε πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία. Πιστεύουν ότι, εφόσον υπάρξουν αυτές οι θετικές εξελίξεις το πρώτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με νέο ρεκόρ στον τουρισμό και επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων μπορεί να δημιουργηθεί ένα «μείγμα» για αναπτυξιακή έκρηξη που χρειάζεται η χώρα.
Στον αντίποδα υπάρχουν τα εφιαλτικά σενάρια. Μια ατέρμονη διαπραγμάτευση, παράταση της αβεβαιότητας και ένα διαρκές «σύρσιμο» της οικονομίας και το 2017. Οι απειλές για την Ελλάδα θα γίνουν εφιάλτης στις αρχές καλοκαιριού, όταν και θα πρέπει να εξοφληθούν μεγάλα ποσά από τοκοχρεολύσια. Ομως, μέχρι τότε θα έχει χαθεί το QE, η έξοδος στις αγορές θα μείνει όνειρο και η πίεση θα θυμίζει το καλοκαίρι του 2015, όπου η οικονομία έφτασε ένα βήμα από τη χρεοκοπία και την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Ωστόσο, μέσα στον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο θα ξεκαθαρίσει προς τα πού θα κινηθούν οι οικονομικές εξελίξεις οι οποίες συνδέονται άμεσα με τις πολιτικές. Σε περίπτωση νέας εμπλοκής η κυβέρνηση θα βρεθεί μπροστά σε αδιέξοδο και η μόνη λύση είναι η προσφυγή στις κάλπες, αν και κάποιοι δεν αποκλείουν συζητήσεις για ευρύτερες πολιτικές συνεργασίες από την παρούσα Βουλή. Ηδη, πάντως, το Μαξίμου έχει προετοιμάσει το έδαφος για σύγκρουση με τους δανειστές και καταγγελία αυτών για μη ολοκλήρωση της συμφωνίας. Το σενάριο της «ηρωικής εξόδου» διαψεύδεται μετά βδελυγμίας από την κυβέρνηση, είναι ωστόσο το πιο πιθανό αν η τρόικα επιμείνει στη σκληρή γραμμή για την υπογραφή, ουσιαστικά νέου μνημονίου χωρίς λεφτά από το 2019 και μετά.
ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ
Οι τρεις κρίσιμες ημερομηνίες
Οι 90 ημέρες που ακολουθούν θα δείξουν προς τα πού θα κινηθεί η χώρα το 2017. Αλλωστε, όπως λένε με νόημα πολιτικοί αναλυτές, στις 19 Μαρτίου λήγει και το 18μηνο από τις προηγούμενες εκλογές, επομένως και η δυνατότητα να γίνουν εκλογές με λίστα και με «ελεγχόμενους» βουλευτές. Οι κρίσιμες ημερομηνίες είναι κατ' ουσίαν τρεις:
1. Η 12η Ιανουαρίου. Τότε συνεδριάζει το Euroworking Group (EWG) το οποίο και επισήμως θα ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) των βραχυπρόθεσμων μέτρων για το χρέος. Ομως, στη συνεδρίαση αυτή θα γίνει και αποτίμηση της πορείας της αξιολόγησης και πιθανότατα να κλειδώσει η επιστροφή των εκπροσώπων των δανειστών στην Αθήνα.
2. Η 26η Ιανουαρίου: Το Eurogroup εκείνης της ημέρας θα δώσει το στίγμα. Είτε θα υπάρξει συμφωνία σε όλα τα μέτωπα, είτε θα δοθεί το σήμα για νέες καθυστερήσεις, εμπλοκές και ρήξεις της Αθήνας με το Βερολίνο κατά κύριο λόγο. Μετά τις 20 Ιανουαρίου θα γίνει γνωστή και η τελική θέση του ΔΝΤ, αν θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα και με ποιους όρους. Να θυμίσουμε ότι για εκείνες τις ημέρες οι αγρότες έχουν ετοιμάσει μπλόκα στους δρόμους, ενισχύοντας την πίεση προς την κυβέρνηση.

3. Η 21η Απριλίου: Αν και είναι μακρινή ημερομηνία και θυμίζει... σκοτεινές εποχές της ελληνικής ιστορίας, μπορεί να είναι μια κρίσιμη ημέρα. Τότε θα δημοσιευτούν τα στοιχεία της Eurostat για την ελληνική οικονομία. Κυρίως δε αν έχει πετύχει το στόχο για πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ. Αν όχι, τότε θα ενεργοποιηθεί για πρώτη φορά ο «κόφτης» ώστε να βρεθούν τα ισοδύναμα για τον «μποναμά» προς τους συνταξιούχους.

Τα ...μισακά της εφορίας: Ποιοι θα χάσουν το μισό τους εισόδημα λόγω φόρων και εισφορών

Τα ...μισακά της εφορίας: Ποιοι θα χάσουν το μισό τους εισόδημα λόγω φόρων και εισφορών

Τα ...μισακά της εφορίας: Ποιοι θα χάσουν το μισό τους εισόδημα λόγω φόρων και εισφορών
«Συνεταίρους» στην τσέπη τους θα αποκτήσουν μέσα στο 2017 εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι: μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, επιτηδευματίες, μέτοχοι ανωνύμων εταιρειών που διατηρούν θέση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τους, ακόμη και εισοδηματίες.
Με την αλλαγή του χρόνου, ενεργοποιείται το «μεγάλο πακέτο» με τις φορολογικές αλλαγές του 2017 με το οποίο η κυβέρνηση θέλει να βάλει στα ταμεία τουλάχιστον τρία δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον σε σχέση με το 2016. Εφαρμόζοντας «ταξική» πολιτική, το υπουργείο Οικονομικών θα στείλει τον αυξημένο λογαριασμό στους λίγους που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα εισοδήματα αφήνοντας φοροφυγάδες και έχοντες μικρά εισοδήματα στο φορολογικό απυρόβλητο.
Το «κοκτέιλ» του 2017 δεν περιλαμβάνει μόνο υψηλότερους φόρους αλλά και περισσότερες ασφαλιστικές εισφορές καθώς από το νέο έτος θα ενεργοποιηθεί το νέο σύστημα υπολογισμού, βάσει του δηλωθέντος εισοδήματος. Έτσι, για τα μεσαία και υψηλά εισοδήματα, δημιουργείται ένα εκρηκτικό κοκτέιλ το οποίο ανεβάζει τον πραγματικό συντελεστή της επιβάρυνσης από το 40% έως και το 70%. Το «κοκτέιλ» αυτό αποτελείται από:
1. Την αύξηση του φόρου στα εισοδήματα από ενοίκια που αποκτήθηκαν μέσα στο 2016 καθώς θεσπίζεται κλίμακα με συντελεστές από 15% έως και 45% (αντί για 12% έως 33% που ίσχυε μέχρι και φέτος).
2. Την αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης ειδικά για τα μεσαία και υψηλά εισοδήματα μέσω της κλίμακας η οποία προβλέπει συντελεστές από 2,2% έως και 10%
3. Την αύξηση του συντελεστή για τους ομόρρυθμους και ετερόρρυθμους εταίρους από το 26% στο 29%
4. Την αύξηση του φόρου στα μερίσματα από το 10% στο 15%
5. Τη μείωση του αφορολογήτου για μισθωτούς και συνταξιούχους αλλά και τη θέσπιση νέας φορολογικής κλίμακας
6. Τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών με την κλίμακα των μισθωτών χωρίς όμως δικαίωμα στο αφορολόγητο. Οι συντελεστές φτάνουν και στο 45%, συντελεστής που ενεργοποιείται από τα χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι επίπεδα των 45.000 ευρώ.
Υπό αυτά τα δεδομένα, η χρονιά ξεκινάει με τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες να υποχρεώνονται σε αλλαγή των επαγγελματικών τους σχεδίων προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα νέα υπέρογκα βάρη που προστίθενται. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί και θα οδηγήσουν εκατοντάδες χιλιάδες σε «δομικές» αποφάσεις: κλείσιμο βιβλίων, μετεγκατάσταση εκτός συνόρων, αλλαγές στις συνθέσεις διοικητικών συμβουλίων, μειώσεις ονομαστικών αποδοχών μισθωτών και αύξηση των συναλλαγών κάτω από το τραπέζι. Το γιατί θα συμβούν όλα αυτά, προκύπτει από την περιγραφή της νέας κατάστασης η οποία ανάλογα με την επαγγελματική ιδιότητα έχει ως εξής:
Μισθωτοί: Η άθροιση των ασφαλιστικών εισφορών, του φόρου εισοδήματος όπως αυτός προκύπτει μετά τη μείωση του αφορολογήτου αλλά και της εισφοράς αλληλεγγύης, ανεβάζει το σύνολο των κρατήσεων ακόμη και πάνω από το 40% για εργαζόμενους με υψηλές αποδοχές. Για τον εργαζόμενο των 30.000 ευρώ, οι κρατήσεις φτάνουν στα 9296 ευρώ ή στο 30,99% του μεικτού εισοδήματος (χωρίς να προσμετρούνται οι κρατήσεις που πληρώνει ο εργοδότης) ενώ από τις 50.000 ευρώ και πάνω, οι κρατήσεις ξεπερνούν το 40%. Ενδεικτικά, μισθωτός με ετήσιες μεικτές αποδοχές της τάξεως των 55.000 ευρώ, επιβαρύνεται με συνολικές κρατήσεις 22.743 ευρώ που αντιστοιχούν στο 41,35% του εισοδήματος.
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Δεν υπάρχει κανείς ελεύθερος επαγγελματίας ο οποίος δεν θα πρέπει να δίνει τουλάχιστον το 40% των αποδοχών του στο κράτος. Για παράδειγμα, ελεύθερος επαγγελματίας είχε το 2016 μεικτό εισόδημα 10.000 ευρώ. Από αυτό θα αφαιρεθούν οι ασφαλιστικές εισφορές που κατέβαλε στον ΟΑΕΕ το 2016 (περίπου 4000 ευρώ στην 4η κλάση) και επί της διαφοράς που είναι το καθαρό κέρδος θα επιβληθούν οι ασφαλιστικές εισφορές του 2017: περίπου 1895 ευρώ. Μέσα στο 2017 θα πληρώσει φόρο εισοδήματος 1783 ευρώ και τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ. Έτσι, οι συνολικές επιβαρύνσεις θα ανέλθουν στις 4328,37 ευρώ ή στο 43,28% του ετήσιου εισοδήματος. Οι κρατήσεις «ξεφεύγουν» για τους –λιγοστούς στην Ελλάδα- επαγγελματίες οι οποίοι δηλώνουν τα πραγματικά εισοδήματα. Έτσι, στις 55.000 ευρώ εισόδημα, το σύνολο των κρατήσεων φτάνει στις 27.746 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 50,45% του εισοδήματος ενώ ξεπερνά ακόμη και το 54% για όσους έχουν αποδοχές άνω των 100.000 ευρώ.
Εισοδηματίες: Ο συντελεστής ξεπερνάει το 40% για τα εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ΕΝΦΙΑ. Ο συντελεστής κρατήσεων, ανέρχεται στο 15% για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ και μετά ανεβαίνει προοδευτικά. Στις 20.000 ευρώ φτάνει στο 23,88% καθώς 4776 ευρώ καταλήγουν σε φόρους και εισφορά αλληλεγγύης ενώ στις 40.000 ευρώ, η εφορία κρατάει ακριβώς το ένα τρίτο του εισοδήματος ήτοι 13.426 ευρώ. Στις 70.000 ευρώ, μόνο για φόρο και εισφορά αλληλεγγύης, κρατείται το 41,79% του πραγματικού εισοδήματος.
Ομόρρυθμοι και ετερόρρυθμοι εταίροι: Η εφορία και το ασφαλιστικό ταμείο μπαίνουν «συνεταίροι» από το 2017 ζητώντας ποσοστό της τάξεως του 45-55% επί των κερδών. Ακόμη και σχετικά μικρά ποσά μεικτών κερδών της τάξεως των 25.000 ευρώ, οι συνολικές κρατήσεις φτάνουν στο 45,21% του συνολικού εισοδήματος. Σε μεικτό αποτέλεσμα 25.000 ευρώ, αντιστοιχούν εισφορές άνω των 5500 ευρώ ενώ άλλα τόσα είναι ο φόρος που θα επιβληθεί στα κέρδη της εταιρείας. Αν συνυπολογιστεί και η εισφορά αλληλεγγύης, οι κρατήσεις θα φτάσουν στα 11.300 ευρώ τουλάχιστον (καθώς πρέπει να υπολογιστούν και οι διαφορές σε προκαταβολές φόρου, το τέλος επιτηδεύματος κλπ). Στις ομόρρυθμες και στις ετερόρρυθμες εταιρείες, η επιβάρυνση είναι περίπου «οριζόντια». Δηλαδή, η επιβάρυνση θα «παίξει» από 42-56% ανεξαρτήτως εισοδήματος.
Μέτοχοι ανωνύμων εταιρειών με θέση στο ΔΣ της εταιρείας: Επιβεβαίωση του χειρότερου σεναρίου –το οποίο όμως είναι και το πιο πιθανό- θα φέρει τις ασφαλιστικές εισφορές να υπολογίζονται βάσει των μερισμάτων που διανέμει η εταιρεία. Αθροίζοντας όλες τις επιβαρύνσεις, στο κράτος καταλήγει άνω του 60% των μερισμάτων κάτι που αναμένεται να ωθήσει χιλιάδες μετόχους είτε να εγκαταλείψουν τη θέση τους στο ΔΣ (ώστε να μην είναι υπόχρεοι σε καταβολή ασφαλιστικών εισφορών) είτε ακόμη και σε μετεγκατάσταση ολόκληρης της επιχείρησης. Αρκεί ένα και μόνο παράδειγμα: σε κέρδη 30.000 ευρώ από μερίσματα, οι συνολικές κρατήσεις θα φτάσουν στις 17.876 ευρώ με τον συντελεστή να διαμορφώνεται στο 59,59%.
ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Τα βάρη του 2017 ανά μήνα

Τα βάρη του 2017 ανά μήνα

Τα βάρη του 2017 ανά μήνα
Επανάληψη του περσινού «φαινομένου», τα δημόσια έσοδα να ενισχύονται μετά τον Ιούνιο και το πρώτο εξάμηνο του έτους να είναι γεμάτο από ταμειακά ελλείμματα, αποτυπώνει ο κρατικός προϋπολογισμός του 2017.

Για μια ακόμη χρονιά το υπουργείο Οικονομικών εμφανίζεται αδύναμο να επισπεύσει τη διαδικασία είσπραξης φόρων -ΕΝΦΙΑ 2017, φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων- και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιδεινώνεται η διαπραγματευτική του θέση στην ανοικτή διαδικασία για την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης. Ενώ το μεγάλο στοίχημα του 2017 είναι η επιστροφή στην ανάπτυξη με ρυθμό της τάξεως του 2,7% -κάτι που προϋποθέτει τόνωση της οικονομίας από τους πρώτους κιόλας μήνες-, η παράταση της διαπραγμάτευσης επί μακρόν θα εντείνει τα ταμειακά προβλήματα του Δημοσίου καθώς θα λείψουν όχι μόνο τα χρήματα για την αποπληρωμή των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών, αλλά και για τα κεφάλαια για την εξυπηρέτηση του ελληνικού χρέους.
Μπορεί το πρώτο τρίμηνο να μην έχει σημαντικές λήξεις δόσεων, ωστόσο είναι «φορτωμένο» με τόκους. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ για το σύνολο της χρονιάς έχει προγραμματιστεί να καταβληθούν 5,55 δισ. ευρώ σε τόκους (σ.σ.: το ποσό μπορεί να αυξηθεί λόγω της ενεργοποίησης του πακέτου με τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος), τα 2,4 δισ. ευρώ ή το 43% του συνολικού ετήσιου κονδυλίου πρέπει να πληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο. Εφόσον η διαπραγμάτευση για τη β’ αξιολόγηση παραμείνει ανοικτή επί μακρόν, το υπουργείο Οικονομικών θα αναγκαστεί να καταφύγει και τους πρώτους μήνες του 2017 στη γνώριμη τακτική του «παγώματος» δαπανών, με αποτέλεσμα να αυξηθούν και πάλι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον ιδιωτικό τομέα.
Όπως προκύπτει από τη μηνιαία κατανομή εσόδων και δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού, το ταμειακό ισοζύγιο θα φτάσει να είναι αρνητικό κατά 4,196 δισ. ευρώ μέχρι τον Ιούνιο, ενώ εξαιτίας της αύξησης των εσόδων που αναμένεται μέσα στο β’ εξάμηνο το έλλειμμα θα περιοριστεί τελικώς στο 1,757 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου. Ο προϋπολογισμός σε ταμειακή βάση θα είναι αρνητικός ήδη από τον Φεβρουάριο και μάλιστα κατά 805 εκατ. ευρώ, ποσό που θα πρέπει να καλυφθεί -όπως και τα χρεολύσια που θα πρέπει να καταβληθούν- από τα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους. Ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα εκτονώσει το πρόβλημα, καθώς μόνο για την αποπληρωμή τοκοχρεολυσίων θα εκταμιευτούν περισσότερα από τέσσερα δισ. ευρώ. Μέχρι όμως να γίνει αυτό, το πρόβλημα θα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο. Είναι ενδεικτικό ότι το ταμειακό έλλειμμα σε επίπεδο κρατικού προϋπολογισμού θα φτάσει στα 2,043 δισ. ευρώ στο τέλος Απριλίου, στα 3,092 δισ. ευρώ στο τέλος Μαΐου και στα 4,196 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου, για να ακολουθήσει στη συνέχεια αντίστροφη πορεία.
Η κατανομή των εσόδων είναι ο λόγος για τον οποίο το α’ εξάμηνο είναι γεμάτο από ελλείμματα. Από τη μηνιαία κατανομή προκύπτει ότι:
1 Μέσα στο πρώτο τρίμηνο θα έχει εισπραχθεί το 22,77% των ετήσιων εσόδων που προγραμματίζονται για την επόμενη χρονιά. Το ποσοστό αντιστοιχεί σε 11,629 δισ. ευρώ, όταν τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού προγραμματίζεται να ανέλθουν το 2017 στα 50,374 δισ. ευρώ.
2 Το δεύτερο τρίμηνο θα είναι ακόμη χειρότερο, καθώς στο τέλος Ιουνίου θα έχουν συγκεντρωθεί -εφόσον επιβεβαιωθούν οι εισπρακτικοί στόχοι- 21,134 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 41,95% των ετήσιων εσόδων. Μόνο στο β’ τρίμηνο αντιστοιχούν έσοδα της τάξης των 9,5 δισ. ευρώ.
3 Το 3ο τρίμηνο θα είναι το πιο «βαρύ», καθώς θα πρέπει να συγκεντρωθούν καθαρά έσοδα της τάξης των 15,55 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν περίπου στο 30,79% των εσόδων της συνολικής χρονιάς.
4 Όσο για το 4ο τρίμηνο, θα έχει και αυτό έσοδα -κυρίως από φόρους- της τάξης των 13,73 δισ. ευρώ.
Χρονιά με τα πιο «βαριά» εκκαθαριστικά
Η ανισοκατανομή των εσόδων (40% στο πρώτο εξάμηνο και 60% στο β’ εξάμηνο) κρύβει την αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να επισπεύσει τη βεβαίωση φορολογικών βαρών, έτσι ώστε και οι φορολογούμενοι να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για να αποπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις και το υπουργείο Οικονομικών να μπορέσει να διαχειριστεί καλύτερα την έλλειψη ρευστότητας. Το γεγονός ότι τα συνολικά έσοδα του β’ τριμήνου δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τα 9,5 δισ. ευρώ, για να εκτοξευτούν στο τρίτο τρίμηνο στα 15,51 δισ. ευρώ, δείχνει ότι δεν υπάρχουν προσδοκίες για υποβολή των φορολογικών δηλώσεων του 2017 μέσα στην άνοιξη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά τα εκκαθαριστικά των φυσικών προσώπων αναμένεται να είναι μέσα στο 2017 βαρύτερα από κάθε άλλη χρονιά, καθώς:
1. Θα ενεργοποιηθεί η νέα κλίμακα υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών που θα πλήξει οριζόντια το σύνολο των φορολογουμένων που δηλώνουν εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ και ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης του εισοδήματος.
2. Θα πρέπει να καταβληθούν οι διαφορές φόρου που προέκυψαν εξαιτίας του γεγονότος ότι μέσα στο 2016 δεν παρακρατήθηκε το σύνολο του φόρου που αντιστοιχεί σε μισθούς και σε συντάξεις. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η νέα παρακράτηση όπως προκύπτει από τη μείωση του αφορολόγητου αλλά και την αλλαγή της φορολογικής κλίμακας δεν έγινε από τις αρχές του 2016, αλλά από τα μέσα του καλοκαιριού.
3. Θα εφαρμοστούν νέοι αυξημένοι φορολογικοί συντελεστές για μερίσματα (από το 10% στο 15%) για εισοδήματα από ενοίκια (15%-45% αντί για 12%-33% που ήταν πέρυσι) και για εισοδήματα από ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες.
4. Θα εγκαινιαστεί ο νέος τρόπος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών βάσει της κλίμακας των μισθωτών, χωρίς όμως δικαίωμα στο αφορολόγητο.
Επίσης, το εισόδημα από ελεύθερα επαγγέλματα θα προστίθεται στο εισόδημα από μισθούς ή συντάξεις.
ΕΝΦΙΑ τον Ιούλιο
Το μικρό ποσό εσόδων του β’ τριμήνου δείχνει ότι δεν υπάρχουν προσδοκίες για επίσπευση στην εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ του 2017, κάτι που επίσης θα μπορούσε να φέρει αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ νωρίτερα στα κρατικά ταμεία. Τα νούμερα δείχνουν ότι η είσπραξη της 1ης δόσης του ΕΝΦΙΑ της νέας χρονιάς προγραμματίζεται για τον Ιούλιο, μήνα κατά τον οποίο τα προσδοκώμενα έσοδα αυξάνονται απότομα από τα 3,478 δισ. ευρώ του Ιουνίου στα 5,475 δισ. ευρώ τον Ιούλιο.
«Φωτιά» ο Δεκέμβριος
Ο χειρότερος μήνας -από πλευράς φορολογικών υποχρεώσεων- της νέας χρονιάς θα είναι ο Δεκέμβριος, με τα έσοδα σε επίπεδο τακτικού προϋπολογισμού να εκτιμώνται στα 5,56 δισ. ευρώ. Ο δεύτερος χειρότερος μήνας θα είναι ο Ιούλιος με τα 5,475 δισ. ευρώ, ενώ τρίτος κατά σειρά είναι ο Σεπτέμβριος με 5,008 δισ. ευρώ. Οι χειρότεροι μήνες για το υπουργείο Οικονομικών (και καλύτεροι για τους φορολογούμενους) θα είναι ο Απρίλιος και ο Μάιος, καθώς τον Απρίλιο θα εισπραχθούν 3,09 δισ. ευρώ και τον Μάιο 2,937 δισ. ευρώ.

Μηνιαία εκτέλεση του προϋπολογισμού

Δείτε αναλύτικά τον πίνακα:
 
Έσοδα
κρατικού
προϋπολο-γισμού
Καθαρά έσοδα
τακτικού
προϋπολο-γισμού
Έσοδα
προ
επιστροφών
Επιστοφές φόρων
Δαπάνες κρατικού
προϋπολο-γισμού
Δαπάνες τακτικού
προϋπολο-γισμού
Ιανουάριος3.9923.7163.9812963.4623.317
Φεβρουάριος4.1433.8563.749249 5.478 5.253 
Μάρτιος4.2804.0572.9622174.883 4.602
Απρίλιος3.7123.0903.294 216 4.347 3.894 
Μάιος2.9412.9373.151 228 3.990 3.631 
Ιούνιος3.4893.4783.732 266 4.593 3.989 
Ιούλιος6.1675.4755.712 249 4.870 4.456 
Αύγουστος
5.0315.0275.202187 4.105 3.638 
Σεπτέμβριος5.0225.0085.237 242 4.035 3.702 
Οκτώβριος5.0834.0844.391 328 4.571 4.035 
Νοέμβριος4.1134.0864.470 406 4.723 4.031
Δεκέμβριος6.5565.5605.393 405 7.229 4.988 

To βαρύ φορτίο του 2017 για τους ιδιοκτήτες ΙΧ - Τι θα πληρώσουν

To βαρύ φορτίο του 2017 για τους ιδιοκτήτες ΙΧ - Τι θα πληρώσουν

To βαρύ φορτίο του 2017 για τους ιδιοκτήτες ΙΧ - Τι θα πληρώσουν
Περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ πρόσθετους φόρους θα κληθούν να πληρώσουν οι οδηγοί αυτοκινήτων μέσα στο 2017 χωρίς στο ποσό αυτό να περιλαμβάνεται η όποια πρόσθετη επιβάρυνση από την προωθούμενη «μεταρρύθμιση» στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.
Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα, τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα καθώς και στα ΙΧ που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ όπως επίσης και η ενεργοποίηση του νέου καθεστώτος φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων, συνθέτουν ένα «πακέτο» μέτρων που θα καταστήσει ακόμη ακριβότερη τη χρήση του αυτοκινήτου, ειδικά του επαγγελματικού.
ΝΕΟΙ ΦΟΡΟΙ: το «τριπλό χτύπημα» στις τιμές των καυσίμων θα έχει ως αποτέλεσμα, από την Πρωτοχρονιά ένα λίτρο πετρελαίου κίνησης να ακριβύνει έως και 10 λεπτά του ευρώ ενώ στην τιμή της αμόλυβδης θα προστεθούν περισσότερα από 7-8 λεπτά. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης, ο ΦΠΑ 24% που θα επιβληθεί και επί του αυξημένου φόρου κατανάλωσης αλλά και η άνοδος που παρατηρείται εδώ και μερικές εβδομάδες στη διεθνή τιμή του πετρελαίου συνθέτουν το «τριπλό χτύπημα» το οποίο θα φανεί από την Πρωτοχρονιά στις ταμπέλες των πρατηρίων ως εξής:
Στην Αττική, η μέση τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να σπάσει το «φράγμα» των 1,5 ευρώ το λίτρο ύστερα από πολύ καιρό. Στους πιο ακριβούς νομούς της χώρας όπως είναι τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες, νομοί της Κρήτης, η Σάμος κλπ, η αμόλυβδη αναμένεται να σπάσει ακόμη και το φράγμα των 1,7 ευρώ ανά λίτρο. Ακόμη μεγαλύτερες θα είναι οι ανατιμήσεις στα νησιά του Αιγαίου όπου καταργείται το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ κάτι που σημαίνει ότι ο βασικός συντελεστής που βαραίνει τα καύσιμα, θα αυξηθεί από το 19% στο 24% Μεταξύ αυτών των νησιών είναι η Αμοργός, η Ίος, η Κύθνος, η Σέριφος, η Σίκινος, η Ανάφη, η Κίμωλος, η Φολέγανδρος, η Ηρακλειά, η Δονούσα, η Θηρασία, η Σχοινούσα, τα Κουφονήσια, η Δήλος, η Σκόπελος, η Αμμουλιανή, η Διάπορος, η Κυρα Παναγιά, η Περιστέρα και η Τσουγκριά.
Το πετρέλαιο κίνησης στην Αττική αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,25 ευρώ ανά λίτρο ενώ στους ακριβότερους νομούς της χώρας θα φτάσει να πωλείται ακόμη και πάνω από 1,4 ευρώ το λίτρο.

ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΙΧ.
Η υπουργική απόφαση για τον έλεγχο των οδηγών με ανασφάλιστα οχήματα, έχει εκδοθεί από τον Ιανουάριο του 2016 αλλά ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ώστε να συνταχθεί η λίστα με τους οδηγούς που πρέπει να κληθούν για να ασφαλίσουν τα οχήματά τους πληρώνοντας το επιπλέον παράβολο των 250 ευρώ. Μόνο από αυτή τη διαδικασία είχαν προβλεφθεί (και είχαν καταγραφεί στον προϋπολογισμό του 2016) έσοδα της τάξεως των 45 εκατ. ευρώ. «Παγωμένη» παραμένει προς το παρόν και η διαδικασία εντοπισμού των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Και από αυτό το μέτρο, είχαν προϋπολογιστεί περίπου 56 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2016.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου, το υπουργείο Οικονομικών τροποποίησε τη διάταξη υπολογισμού του εισοδήματος με το οποίο θα φορτωθούν τα στελέχη των επιχειρήσεων στα οποία έχουν παραχωρηθεί αυτοκίνητα. Ο πολύπλοκος τρόπος υπολογισμού που υπολόγιζε το εισόδημα με βάση τις δαπάνες συντήρησης (και με συντελεστή 80%) αντικαταστάθηκε με καινούργιο σύστημα υπολογισμού το οποίο συναρτά το εισόδημα με την λιανική τιμή προ φόρων του οχήματος αλλά και με την παλαιότητά του. Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, ευνοημένοι με το νέο σύστημα θα βγουν κατά κύριο λόγο οι επαγγελματίες στους οποίους έχουν παραχωρηθεί αυτοκίνητα μικρής αξίας καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις το τεκμαρτό εισόδημα (το οποίο θα προστεθεί στα υπόλοιπα εισοδήματα) θα είναι της τάξεως των μερικών εκατοντάδων ευρώ. Ο φόρος επί αυτού του πρόσθετου εισοδήματος θα υπολογιστεί με συντελεστή από 22% έως και 45% ανάλογα με το ύψος των αποδοχών του κάθε οδηγού. Να σημειωθεί ότι από αυτό το μέτρο το υπουργείο Οικονομικών περιμένει να εισπράξει περί τα 90 εκατ. ευρώ μέσα στο 2017 καθώς η διάταξη θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την κατοχή εισοδήματος μέσα στο 2016 (κάτι που σημαίνει ότι η επιβάρυνση θα φανεί στις φορολογικές δηλώσεις του 2017).
Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας το 2018
Ανακοινώνοντας τη διατήρηση των τελών κυκλοφορίας του 2017 στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2016 (με μοναδική εξαίρεση τα τέλη 133.000 οχημάτων που έχουν εισαχθεί από το εξωτερικό και για τα οποία υπήρξαν αυξομειώσεις), το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το 2018 θα προχωρήσει στη ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού. Με βάση την εξαγγελία «θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Ένα θεωρείται από τώρα δεδομένο: τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 θα πρέπει να αποδώσουν στο Δημόσιο τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ –αν όχι περισσότερα- καθώς στο 4ο και τελευταίο έτος του 3ου μνημονίου θα πρέπει να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Όσον αφορά στο σενάριο για υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, μέσα στο 2017 αναμένεται να επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό με το 2016. Το υπουργείο Οικονομικών θα «μετρήσει» πόσες καταθέσεις πινακίδων έγιναν μέχρι το τέλος του 2016 για να αποφασίσει πότε θα δώσει κίνητρα για την άρση της ακινησίας. Σε πρακτικό επίπεδο, οι οδηγοί θα μπορούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους, πληρώνοντας τα τέλη μόνο για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του 2017.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος
0-2 έτη
3-5 έτη
6-9 έτη
10 έτη και πάνω
6000
240
216
180
120
8000
320
288
240
160
10000
400
360
300
200
12000
480
432
360
240
14000
620
558
465
310
16000
760
684
570
380
17000
830
747
622,5
415
18000
970
873
727,5
485
19000
1110
999
832,5
555
20000
1250
1125
937,5
625
21000
1430
1287
1072,5
715
22000
1610
1449
1207,5
805
23000
1790
1611
1342,5
895
24000
1970
1773
1477,5
985
25000
2150
1935
1612,5
1075
30000
3250
2925
2437,5
1625
35000
4350
3915
3262,5
2175
40000
5450
4905
4087,5
2725
45000
6550
5895
4912,5
3275
50000
7650
6885
5737,5
3825
ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣΤΗΣ ΧΩΡΑΣ