Σελίδες

Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Την ελπίδα να κλείσει η αξιολόγηση έως τις 14 Απριλίου εκφράζει πηγή της ΕΕ

Την ελπίδα να κλείσει η αξιολόγηση έως τις 14 Απριλίου εκφράζει πηγή της ΕΕ

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 17:00
Τελευταία δημοσίευση: 17:20Οικονομία
Την ελπίδα να κλείσει η αξιολόγηση έως τις 14 Απριλίου εκφράζει πηγή της ΕΕ
Η αξιολόγηση ιδανικά θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τις 12 Απριλίου, ανέφερε καλά πληροφορημένη πηγή από τις Βρυξέλλες στο ΑΜΠΕ. Διευκρίνισε ωστόσο ότι αυτό εξαρτάται από την «πολιτική βούληση».
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, στο σημερινό Euro Working Group στο οποίο συμμετείχαν οι επιτελείς των υπουργείων Οικονομικών της Ευρωζώνης υπήρξε «ευρεία συναίνεση» ότι η «συντριπτική πλειοψηφία» των ζητημάτων μπορεί να διευθετηθεί «εύκολα» αν υπάρχει «πολιτική βούληση» και πως υπάρχουν πολύ λίγα σημεία που έχουν ακόμα τεχνικές δυσκολίες.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

Έρευνα – Φεύγουν οι εκατομμυριούχοι από την Ελλάδα

Έρευνα – Φεύγουν οι εκατομμυριούχοι από την Ελλάδα

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 16:47
Τελευταία δημοσίευση: 17:35Οικονομία
Έρευνα – Φεύγουν οι εκατομμυριούχοι από την Ελλάδα
Σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα της New World Wealth υπό τον τίτλο «Millionaire Migration in 2015», η Ελλάδα το 2015  εξαιτίας της οικονομικής κρίσης «έχασε» το 5% από τους συνολικά 55.000 εκατομμυριούχους της.
Στην έρευνα αναφέρεται ότι 3.000 εκατομμυριούχοι έφυγαν από τη χώρα επιλέγοντας ως ασφαλέστερους προορισμούς την Αγγλία και τις ΗΠΑ.
Πρώτη στην κλίμακα είναι η Γαλλία καθώς 10.000 εκατομμυριούχοι έφυγαν από τη χώρα το 2015.
Πηγή: New World Wealth
Δείτε επίσης:

«Φουσκωμένος» ο ΕΝΦΙΑ Νο.2, φοροαπαλλαγές τέλος

«Φουσκωμένος» ο ΕΝΦΙΑ Νο.2, φοροαπαλλαγές τέλος

Πρώτη καταχώρηση: 31/03/2016 - 20:25
Τελευταία δημοσίευση: 31/03/2016 20:25Οικονομία
«Φουσκωμένος» ο ΕΝΦΙΑ Νο.2, φοροαπαλλαγές τέλος
 Του Τάσου Δασόπουλου

Tην επανεξέταση όλων των φοροαπαλλαγών που δικαιούνται τα φυσικά πρόσωπα και τη ριζική αναμόρφωση της φορολογίας ακινήτων και ελέγχους αλλά ..IRS, προαναγγέλλει το επιχειρηματικό σχέδιο της Γενικής Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων για το 2016 που δόθηκε πριν από λίγη ώρα στην δημοσιότητα.
Η ΓΓΔΕ περιλαμβάνει στο σχέδιό της νέες παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για τη ρυθμίσεις οφειλών προς το Δημόσιο, με στόχο τη διασύνδεση του αριθμού των δόσεων και του επιτοκίου με την πραγματική φοροδοτική ικανότητα κάθε οφειλέτη.
Προβλέπει επίσης να δώσει και τη δυνατότητα στους φοροελεγκτές να έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλα τα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου και γενικότερα στο διαδίκτυο, για να αντλούν πληροφορίες αναγκαίες για τον εντοπισμό κρουσμάτων φοροδιαφυγής.
Στη σελίδα 52 του πολυσέλιδου κειμένου του Επιχειρησιακού Σχεδίου για το 2016, το οποίο ανήρτησε στην ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο, η ΓΓΔΕ αναφέρει ότι μέχρι τις 31-12-2016 θα επανεξεταστεί το πλαίσιο των φοροαπαλλαγών για τα φυσικά πρόσωπα, ενώ μέχρι τις 30-11-2016 θα έχει καταρτιστεί εισήγηση για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου στη φορολογία ακινήτων. Ουσιαστικά, η ΓΓΔΕ αποκαλύπτει ότι σχεδιάζεται:
1) Η κατάργηση μεγάλου αριθμού φοροαπαλλαγών για εκατομμύρια φορολογούμενους, προκειμένου να αυξηθούν περαιτέρω τα φορολογικά έσοδα του προϋπολογισμού. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, θα μπουν στο στόχαστρο της ΓΓΔΕ όσες εκπτώσεις φόρου και απαλλαγές έχουν απομείνει στην φορολογία εισοδήματος, όπως:
- η μείωση του ετήσιου φόρου εισοδήματος που παρέχεται στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους,
- η έκπτωση του 10% των εξόδων για ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη από το φόρο εισοδήματος,
- η έκπτωση του 10% των δωρεών από το φόρο εισοδήματος,
- οι απαλλαγές και οι εκπτώσεις από το φόρο εισοδήματος που ισχύουν για τους ανάπηρους,
- οι μειώσεις του φόρου εισοδήματος για τους κατοίκους των νησιών με πληθυσμό μέχρι 3.100 κατοίκους,
Επίσης θα επανεξεταστούν και θα καταργηθούν ή θα περικοπούν οι μειώσεις των τεκμηρίων για τους συνταξιούχους άνω των 65 ετών, οι απαλλαγές συγκεκριμένων κατηγοριών φορολογουμένων με χαμηλά εισοδήματα από την υπερφορολόγηση βάσει τεκμηρίων κ.λπ.
2) Η εκ βάθρων αναμόρφωση της φορολογίας ακινήτων. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, σχεδιάζονται ήδη τροποποιήσεις στη δομή του ΕΝ.Φ.Ι.Α που θα ανακοινωθούν μέχρι 31/12/16, όπως αυξήσεις στους συντελεστές υπολογισμού του κύριου ΕΝ.Φ.Ι.Α., μείωση του αφορολογήτου ορίου του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. από τις 300.000 ευρώ στις 150.000-200.000 ευρώ, αυξήσεις στους συντελεστές υπολογισμού του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. επαναφορά του φόρου υπεραξίας ακινήτων από την 1η-1-2017, περικοπές στα αφορολόγητα όρια και αυξήσεις στους φορολογικούς συντελεστές για κληρονομιές, δωρεές και γονικές παροχές ακινήτων.
Επίσης το σχέδιο δράσης της ΓΓΔΕ περιλαμβάνει την εντατικοποίηση ελέγχων με βάση τις δαπάνες των φορολογούμενων, όπως κάνει η αμερικανική υπηρεσία οικονομικού ελέγχου (IRS ). Με άλλα λόγια θα εντοπίζονται από τις ομάδες «υψηλού κινδύνου» άτομα στα οποία υπάρχουν ασύμβατες δαπάνες σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Στις περιπτώσεις αυτές θα υπάρχει επισταμένος έλεγχος των δαπανών, όταν υπάρξουν επαρκή στοιχεία ανάλογα με το ύψος της φοροδιαφυγής θα υπάρχουν συλλήψεις και βαριές ποινές.
Πιέστε εδώ για να διαβάστε ολόκληρο το επιχειρισιακό σχέδιο της ΓΓΔΕ.

Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Γ 1048536 ΕΞ 2016/28.3.2016 Επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.

Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Γ 1048536 ΕΞ 2016/28.3.2016
Επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2016
Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Γ 1048536 ΕΞ 2016

(ΦΕΚ Γ' 297/31-3-2016)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ Γ' ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ.: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλ.: 210-33.75.137-165
Fax: 210-33.75.990
E-mail: d2c1@mofadm.gr

ΘΕΜΑ: «Επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.».

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του στοιχείου 2 της υποπερίπτωσης α' της περίπτωσης 4, της υποπαραγράφου Ε.2 της παραγράφου Ε του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (Α' 222), όπως ισχύει.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 84 του ν.3528/2007 (Α'26), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 29 του ν.4369/2016 (Α'33).

3. Τις διατάξεις των άρθρων 25, 26, 27 και 28 του ν.4369/2016 (Α' 33).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 4369/2016 (Α' 33).

5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 111/2014 (Α'178) «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών», όπως ισχύει.

6. Την υπ' αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 (Β'130 και 372) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως ισχύει.

7. Την αρ. 1 /20.01.2016 (ΦΕΚ 18/ΥΟΔΔ/20.01.2016) Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».

8. Την υπ' αριθμ. ΔΔΑΔ Γ 1148109 ΕΞ 2014/7.12.2014 (Β'3380) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Καθορισμός της Διαδικασίας, των οργάνων και των κριτηρίων επιλογής Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Δ/νσης, Δ/νσης και Τμήματος των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠ.ΟΙΚ, καθώς και των Υπευθύνων Αυτοτελών Γραφείων αυτής.

9. Την υπ' αριθμ. ΔΔΑΔ Γ 1031817 ΕΞ 2016/29.2.2016 (Β'517) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Συμπλήρωση της απόφασης ΔΔΑΔ Γ 1148109 ΕΞ2014/07.11.2014 (Β'3380) του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».

10. Την υπ' αριθμ. ΔΔΑΔ Γ 1007604 ΕΞ 2016/20.1.2016 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή υποψηφιοτήτων πλήρωσης θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης και Υποδιεύθυνσης, της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.

11. Την υπ' αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Β 1034571 ΕΞ 2016/3.3.2016 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Ορισμός μελών του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης των Υπηρεσιών που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.».

12. Τις από 04.03.2016, 07.03.2016, 08.03.2016 και 09.03.2016 συνεδριάσεις του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης, των υπηρεσιών που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.

13. Τις υποβληθείσες αιτήσεις και τα βιογραφικά των υποψηφίων υπαλλήλων.

14. Την ανάγκη πλήρωσης της κενής θέσης του Προϊσταμένου της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Α. Επιλέγουμε και τοποθετούμε τον υπάλληλο Γεώργιο Φάκο του Κωνσταντίνου, του κλάδου ΠΕ/Α Οικονομικών Επιθεωρητών, ως Προϊστάμενο της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ, από τη Υ.Ε.Δ.Δ/Ε/ Αττικής , όπου υπηρετεί.

Β. Ο Προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ), είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση των στόχων του ετήσιου Επιχειρησιακού Σχεδίου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων που του ανατίθενται βάσει σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της Δ.Ε.Δ.

Στο πλαίσιο αυτό και ειδικότερα για το 2016 έχει την ευθύνη υλοποίησης των πιο κάτω στόχων:
i. Εξέταση των υποθέσεων ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 70%, πριν από την κατά νόμο προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία.
ii. Μείωση κατά 5% του ποσοστού των αποφάσεων της Δ/νσης Επίλυσης Διαφορών που προσβάλλονται με δικαστική προσφυγή, σε σχέση με το αντίστοιχο αποτέλεσμα του έτους 2015.
iii. Δημοσιοποίηση των αποφάσεων που εκδίδει η Δ/νση Επίλυσης Διαφορών στον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (www.publicrevenue.gr), με αφαίρεση των προσωπικών στοιχείων, εντός δέκα (10) ημερών από την έκδοση της απόφασης. Οι αποφάσεις που εκδόθηκαν από συστάσεως της Υπηρεσίας θα δημοσιοποιηθούν μέχρι 30.06.2016.
iv. Εφαρμογή της πρότασης του Προϊσταμένου της Δ.Ε.Δ, σχετικά με την ανακατανομή των ανθρώπινων πόρων και τη διαχείριση της υλικοτεχνικής υποδομής της Υπηρεσίας, με σκοπό την επίτευξη των τεθέντων στόχων.

Γ. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

O ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Γ 1048537 ΕΞ 2016/28.3.2016 Επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.

Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Γ 1048537 ΕΞ 2016/28.3.2016
Επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2016
Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Γ 1048537 ΕΞ 2016

(ΦΕΚ Γ' 297/31-3-2016)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ Γ' ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ και ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ.: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλ.: 210-33.75.165
Fax: 210-33.75.990
E-mail: d2c1@mofadm.gr

ΘΕΜΑ: «Επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.».

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του στοιχείου 2 της υποπερίπτωσης α' της περίπτωσης 4, της υποπαραγράφου Ε.2 της παραγράφου Ε του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (Α' 222), όπως ισχύει.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 84 του ν.3528/2007 (Α'26), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 29 του ν.4369/2016 (Α'33).

3. Τις διατάξεις των άρθρων 25, 26, 27 και 28 του ν.4369/2016 (Α' 33).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 4369/2016 (Α' 33).

5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 111/2014 (Α'178) «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών», όπως ισχύει.

6. Την υπ' αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 (Β'130 και 372) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως ισχύει.

7. Την αρ. 1 /20.01.2016 (ΦΕΚ 18/ΥΟΔΔ/20.01.2016) Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».

8. Την υπ' αριθμ. ΔΔΑΔ Γ 1148109 ΕΞ 2014/7.12.2014 (Β'3380) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Καθορισμός της Διαδικασίας, των οργάνων και των κριτηρίων επιλογής Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Δ/νσης, Δ/νσης και Τμήματος των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠ.ΟΙΚ, καθώς και των Υπευθύνων Αυτοτελών Γραφείων αυτής.

9. Την υπ' αριθμ. ΔΔΑΔ Γ 1031817 ΕΞ 2016/29.2.2016 (Β'517) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Συμπλήρωση της απόφασης ΔΔΑΔ Γ 1148109 ΕΞ2014/07.11.2014 (Β'3380) του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».

10. Την υπ' αριθμ. ΔΔΑΔ Γ 1007604 ΕΞ 2016/20.1.2016 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή υποψηφιοτήτων πλήρωσης θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης και Υποδιεύθυνσης, της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.

11. Την υπ' αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Β 1034571 ΕΞ 2016/3.3.2016 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Ορισμός μελών του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης των Υπηρεσιών που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ.».

12. Τις από 04.03.2016, 07.03.2016, 08.03.2016 και 09.03.2016 συνεδριάσεις του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης, των υπηρεσιών που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.

13. Τις υποβληθείσες αιτήσεις και τα βιογραφικά των υποψηφίων υπαλλήλων.

14. Την ανάγκη πλήρωσης της κενής θέσης του Προϊσταμένου Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Α. Επιλέγουμε και τοποθετούμε τον υπάλληλο Τιμολέοντα Παπαδόπουλο του Νικολάου, του κλάδου ΠΕ/Α Εφοριακών, ως Προϊστάμενο Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του ΥΠ.ΟΙΚ, από τη Φορολογική Περιφέρεια Πειραιά, όπου υπηρετεί.

Β. Ο Προϊστάμενος Δ/νσης, της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ) υποχρεούται να προβεί σε εξειδίκευση και κατανομή των στόχων της Δ.Ε.Δ., όπως αυτοί καθορίζονται στο ετήσιο Επιχειρησιακό Σχέδιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Εσόδων, στους Προϊσταμένους θέσεων ευθύνης της Υπηρεσίας του, κατόπιν έκδοσης σχετικής απόφασης.

Στο πλαίσιο αυτό και ειδικότερα για το 2016 έχει την ευθύνη υλοποίησης των πιο κάτω στόχων:
i. Εξέταση των υποθέσεων ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 70% πριν από την κατά νόμο προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία.
ii. Μείωση κατά 5% του ποσοστού των αποφάσεων της Δ/νσης Επίλυσης Διαφορών που προσβάλλονται με δικαστική προσφυγή, σε σχέση με το αντίστοιχο αποτέλεσμα του έτους 2015.
iii. Δημοσιοποίηση των αποφάσεων που εκδίδει η Δ/νση Επίλυσης Διαφορών στον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (www.publicrevenue.gr), με αφαίρεση των προσωπικών στοιχείων, εντός δέκα (10) ημερών από την έκδοση της απόφασης. Οι αποφάσεις που εκδόθηκαν από συστάσεως της Υπηρεσίας θα δημοσιοποιηθούν μέχρι 30.09.2016.
iv. Υποβολή ολοκληρωμένης πρότασης, αναφορικά με τις ανάγκες της υπηρεσίας σε θέματα στελέχωσης, ανακατανομής προσωπικού, υλικοτεχνικής υποδομής και συστημάτων, με σκοπό την επίτευξη των τεθέντων στόχων, εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από την ανάληψη των καθηκόντων του.
v. Υποβολή έκθεσης ετήσιου απολογισμού εντός μηνός από τη λήξη του έτους, στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και στη Δ/νση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης.
vi. Υποβολή έκθεσης προγραμματισμού στόχων και δράσεων επόμενου έτους στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, μέχρι 31 Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.

Γ. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.




Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

O ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Αριθ. πρωτ.: ΑΤΚΕ 1037006 ΕΞ 2016 903/4.3.2016 Καθυστερήσεις από πλευράς πιστωτικών ιδρυμάτων στην απόδοση κατασχέσεων προς ασφαλιστικά ταμεία και άλλους φορείς του Δημοσίου - Απάντηση στη με αριθμ. πρωτ. 2827/1.2.2016 ερώτηση

Αριθ. πρωτ.: ΑΤΚΕ 1037006 ΕΞ 2016 903/4.3.2016
Καθυστερήσεις από πλευράς πιστωτικών ιδρυμάτων στην απόδοση κατασχέσεων προς ασφαλιστικά ταμεία και άλλους φορείς του Δημοσίου - Απάντηση στη με αριθμ. πρωτ. 2827/1.2.2016 ερώτηση

Αθήνα,04/03/2016
Αριθ. Πρωτ: ΑΤΚΕ 1037006 ΕΞ 2016 903

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Λεωχάρους 2
Ταχ. Κωδ.: 105 62 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Μ. Λυμπέρη
Τηλέφωνο: 210 33.75.247
FAX: 210.32.35.135
e-mail: mlyb@1988.syzefxis.gov.gr

ΠΡΟΣ: Βουλή των Ελλήνων
Δ/νση Κοινοβ/κού Ελέγχου
Τμήμα Ερωτήσεων

ΚΟΙΝ: Αποδέκτες Πίνακα Διανομής
(για κοινοποίηση)

ΘΕΜΑ: Απάντηση στη με αριθμ. πρωτ. 2827/1.2.2016 Ερώτηση.

Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ.2827/1.2.2016 ερώτησης, που κατατέθηκε από τους Βουλευτές του πίνακα διανομής, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 9 του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), όπως ισχύει και του άρθρου 48 παρ. 1 του ν. 4174/2013, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. έχει την υποχρέωση να επιδιώξει την είσπραξη των ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο καθώς και τη διακοπή της παραγραφής τους, ανεξάρτητα από την αιτία προέλευσης αυτών, λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά, ποινικά και λοιπά μέτρα κατά των οφειλετών, μεταξύ των οποίων και η κατάσχεση εις χείρας τρίτων.

Επίσης, στα άρθρα 32 και 30Α του Κ.Ε.Δ.Ε. καθιερώνεται η υποχρέωση των τρίτων- Πιστωτικών Ιδρυμάτων να προβούν σε δήλωση με συγκεκριμένο τύπο και περιεχόμενο εντός οκτώ (8) εργασίμων ημερών από την επίδοση σε αυτά του κατασχετηρίου εγγράφου καθώς και η υποχρέωση να αποδώσουν τα ποσά στην υπηρεσία που επέβαλε την κατάσχεση εντός δέκα (10) ημερών από την υποβολή της θετικής δήλωσής τους.

Η θετική δήλωση του τρίτου αποτελεί τίτλο εκτελεστό κατά αυτού (άρθρο 989 του Κ.Πολ.Δ.). Περαιτέρω, με την αριθ. πρωτ. 1013971/892/0016/ΠΟΛ.1138/7.12.2006 εγκύκλιο της Διοίκησης, με την οποία κοινοποιήθηκε η αρ. 57/2006 γνωμοδότηση του Β' τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έγινε αποδεκτή από τον Υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με την κατάσχεση εις χείρας τρίτου και τη βεβαίωση-είσπραξη του χρέους σε βάρος του, έγινε δεκτό, μεταξύ των άλλων, ότι η αναγκαστική εκχώρηση της κατασχεθείσης απαίτησης στο Δημόσιο (μετά από κατάσχεση εις χείρας τρίτου) καθιστά την απαίτηση αυτή δημόσιο έσοδο και ως εκ τούτου, για την επιδίωξη της είσπραξής της με τα μέσα της διοικητικής εκτέλεσης απαιτείται η συγκρότηση νέου νόμιμου τίτλου κατά του τρίτου και η βεβαίωση αυτού. Στοιχεία απαραίτητα για τη δημιουργία του νέου νόμιμου τίτλου αποτελούν: το κατασχετήριο έγγραφο, η έκθεση κοινοποίησης στον τρίτο καθώς και η θετική δήλωση αυτού και η βεβαίωση της υπηρεσίας για μη καταβολή του κατασχεθέντος ποσού βάσει αυτής.

Επισημαίνεται όμως, ότι η αναγκαστική εκχώρηση προς το Δημόσιο της κατασχεθείσας στα χέρια τρίτου απαίτησης μετά τη θετική δήλωση του τρίτου, δεν απαλλάσσει τον καθού η κατάσχεση οφειλέτη από την ευθύνη για την εξόφληση του χρέους προς το Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων και των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής.

Τέλος, τα πιστωτικά ιδρύματα υποβάλλουν δήλωση τρίτου και αποδίδουν τα σχετικά χρηματικά ποσά, με τη χρήση ταυτότητας οφειλής κατασχετηρίου, κατά κανόνα εντός των προθεσμιών που ορίζει ο νόμος. Σε όσες περιπτώσεις διαπιστωθούν αδικαιολόγητες χρονικές αποκλίσεις οι αρμόδιες υπηρεσίες της φορολογικής διοίκησης δύνανται να επιβάλλουν τις ως άνω αναφερόμενες κυρώσεις σε βάρος των πιστωτικών ιδρυμάτων.


Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΤΡΥΦΩΝΑΣ Ζ. ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ 

Μετά τις διαβουλεύσεις με τους δανειστές ο νέος αναπτυξιακός

Μετά τις διαβουλεύσεις με τους δανειστές
ο νέος αναπτυξιακός

Πρώτη καταχώρηση: 31/03/2016 - 20:42
Τελευταία δημοσίευση: 31/03/2016 20:42Οικονομία
Μετά τις διαβουλεύσεις με τους δανειστές ο νέος αναπτυξιακός
Σε νέους σχεδιασμούς προχωράει το υπουργείο Οικονομίας στο πλαίσιο του νέου αναπτυξιακού σχεδιασμού συνδυάζοντας το νέο ΕΣΠΑ, προσαρμοσμένο στον νέο αναπτυξιακό νόμο. "Στην πράξη, συνδέουμε τα διάσπαρτα χρηματοδοτικά εργαλεία κάτω από κοινές αναπτυξιακές στοχεύσεις, με στόχο τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος για την προσέλκυση εγχώριων και διεθνών κεφαλαίων. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυε στους προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους, όσο κι αν ακούγεται (και θα έπρεπε να είναι) αυτονόητο".
Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, σε συνέντευξή του στο NEWS247 ενώ επανέλαβε ότι "η ταχεία αύξηση της απασχόλησης, με την δημιουργία σταθερών, βιώσιμων, καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους των νέων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014 - 2020".
Όπως είπε, η αναπτυξιακή προσπάθεια της κυβέρνησης δεν νοείται χωρίς το νέο, επιστημονικά καταρτισμένο, ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η χώρα, ενώ υπογράμμισε ότι έχουν θεσπιστεί κριτήρια βάσει των οποίων θα δοθεί επιπλέον 10% επιχορήγηση στα επιχειρηματικά σχέδια που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.
Αναλύοντας την φιλοσοφία του νέου ΕΣΠΑ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο Αλέξης Χαρίτσης επισημαίνει πως βασική προτεραιότητα αποτελεί η κινητοποίηση επιπρόσθετων δημόσιων και ιδιωτικών πόρων, οι οποίοι θα κατευθυνθούν σε ένα νέο παραγωγικό και κοινωνικό πρότυπο που θα βασίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ, όπως σημειώνει, όλα τα νέα προγράμματα επικεντρώνονται στην εισαγωγή της κουλτούρας ανάπτυξης σχημάτων κοινωνικής οικονομίας.
Το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει στοχευμένες χρηματοδοτήσεις με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, υποστηρίζει ο υφυπουργός Οικονομίας, ενώ υπενθύμισε πως το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προκηρυχθούν νέες δράσεις που θα στοχεύουν στην ενίσχυση δομών και μηχανισμών στήριξης της μικρομεσαίας νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Για τον νέο αναπτυξιακό νόμο, ο Αλέξης Χαρίτσης ανέφερε πως θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τους δανειστές.

Αγώνας δρόμου για συμφωνία σε όλα τα θέματα

Αγώνας δρόμου για συμφωνία σε όλα τα θέματα

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 07:49
Τελευταία δημοσίευση: 07:49Επικαιρότητα
Αγώνας δρόμου για συμφωνία σε όλα τα θέματα
Του Τάσου Δασόπουλου

Το κλείσιμο των πέντε βασικών θεμάτων της αξιολόγησης μέχρι τις 12 - 13 Απριλίου θέτει πια ως στόχο η Κυβέρνηση με στόχο να μπορεί να ανοίξει τη συζήτηση για το θέμα του χρέους κατά την εαρινή Σύνοδο Κορυφής στις 15 -17 του μήνα.
Η πορεία της διαπραγμάτευσης θα κριθεί ανάμεσα στην δύο συνεδριάσεις της ομάδας εργασίας της Ευρωζώνης. Την σημερινή και αυτή που θα γίνει στις 7 του μήνα κύριο θέμα την Ελλάδα.
Η σημερινή συνεδρίαση που θα γίνει με τηλεδιάσκεψη όπου η Ελλάδα θα είναι ένα από τα θέματα αλλά όχι το βασικό θα υπάρχει μια ανάλυση των βασικών εκκρεμοτήτων σε κάθε ένα από τα θέματα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Χουλιαράκης θα έχει στα χέρια του το επίσημο κλείσιμο του προϋπολογισμού του 2015 που εστάλη χθες στην Κομισιόν με τα οποία θα επιβεβαιώνεται ότι το 2015 η Ελλάδα είχε πρωτογενές πλεόνασμα 0,2% του ΑΕΠ και όχι έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός.
Αυτό από μόνο του δίνει ένα πλεονέκτημα στις συνομιλίες που θα ακολουθήσουν κυρίως το θέμα του δημοσιονομικού κενού μέχρι και το 2018.
Στην συνέχεια θα κάνει μια ανακεφαλαίωση στις διαπραγματεύσεις σε τεχνικό επίπεδο που έγιναν το τελευταίο δεκαήμερο για το ασφαλιστικό το φορολογικό τα «κόκκινα» δάνεια το ταμείο αποκρατικοποιήσεων και τα μέτρα για το δημοσιονομικό όπου η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής:
Το φορολογικό βρίσκεται ένα βήμα πριν από το κλείσιμο με τους θεσμούς να έχουν συμφωνήσει στην μείωση του αφορολόγητου από τα 9.950 ευρώ στα 9.100 ευρώ την νέα ενιαία κλίμακα φορολογίας και την κλίμακα για την εισφορά αλληλεγγύης και τις αυξήσεις στα αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα (ενοίκια, μερίσματα) .
Μένει τώρα να συμφωνηθούν και οι αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στους συντελεστές του ΕΝΦΙΑ για να κλείσει το κενό των 350 εκατ. ευρώ που άνοιξε η πρόσφατη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών.
Το ασφαλιστικό παρά την αισιοδοξία που εκφράζεται από το υπουργείο Εργασίας έχει περισσότερα ανοιχτά θέματα.
Το πρώτο είναι η εμμονή των δανειστών να μην δεχθούν καμία αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών ούτε καν την ελάχιστη (0,5% εργοδότες και άλλο 0,5% οι εργαζόμενοι) που προτείνει το υπ. Εργασίας.
Ένα δεύτερο θέμα είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης των νέων συντάξεων τα οποία δεν θα πρέπει σε καμμία περίπτωση να ξεπερνούν το 55% συμπεριλαμβανομένης και της εθνικής σύνταξης η οποία θα δίνεται με 30 χρόνια εργασίας.
Το θέμα των «κόκκινων» δανείων που είναι το πιο «ανοιχτό» από όλα. Θα πρέπει να ρυθμιστεί το θέμα συνολικής προστασίας της πρώτης κατοικίας που επιδιώκει το υπουργείο ανάπτυξης και η αναμόρφωση του νόμου Δένδια Και στα δύο θέματα οι δανειστές και ειδικά το ΔΝΤ και η ΕΚΤ έχουν μεγάλες αντιρρήσεις.
Το νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων. Εκεί ΥΠΟΙΚ και δανειστές έχουν συμφωνήσει στην διοίκηση την δομή και μένει να διευκρινιστεί πότε και ποια περιουσία θα περάσει στην κυριότητα του νέου ταμείου.
Το θέμα των μέτρων ύψους 5,5 δις που χρειάζονται για βγαίνει ο λογαριασμός των πρωτογενών πλεονασμάτων μέχρι και το 3,5% του ΑΕΠ το 2018 . Μετά τις πρώτες συζητήσεις για τα μέτρα που πρότεινε η ελληνική πλευρά και την τεχνική επεξεργασία που ακολούθησε μένει τώρα η οριστικοποίηση κάθε ενός από τα μέτρα.
Η επόμενη συνάντηση των τεχνοκρατών της Ευρωζώνης στις 7 του μήνα θα έχει στόχο την αποτίμηση του τελευταίου κύκλου των συναντήσεων που θα ξεκινήσει από την Δευτέρα 4 του μήνα.
Το κρίσιμο θέμα θα είναι η εισήγηση που θα ακολουθήσει προς το συμβούλιο υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης που θα συναντηθούν μαζί με τους επικεφαλείς των θεσμών στην Εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ από τις 15 έως τις 17 του μήνα.

Κατρούγκαλος: Η αξιολόγηση μπορεί να κλείσει έως τις 17 Απριλίου

Κατρούγκαλος: Η αξιολόγηση μπορεί να κλείσει έως τις 17 Απριλίου

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 08:12
Τελευταία δημοσίευση: 08:22Οικονομία
Κατρούγκαλος: Η αξιολόγηση μπορεί να κλείσει έως τις 17 Απριλίου
Ουάσιγκτον, του Θανάση Τσίτσα
Αισιόδοξος ότι η αξιολόγηση μπορεί να κλείσει πριν από την εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ που θα διεξαχθεί στην αμερικανική πρωτεύουσα στις 15-17 Απριλίου εμφανίστηκε ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος.
Ο υπουργός Εργασίας πραγματοποιεί διήμερη επίσκεψη σε Ουάσιγκτον και Νέα Υόρκη με αφορμή ομιλίες του σε αμερικανικά πανεπιστήμια και συνέδρια. Κατά την παραμονή του χθες στην Ουάσιγκτον έλαβε μέρος σε εκδήλωση που οργάνωσαν οι Έλληνες τεχνοκράτες που υπηρετούν στην Παγκόσμια Τράπεζα και στο ΔΝΤ. 
Ο κ. Κατρούγκαλος μετά την εκδήλωση που θέμα είχε την ενημέρωση τους για την πολιτική που ακολουθείται στο θέμα των διαπραγματεύσεων στην Ελλάδα δήλωσε στους δημοσιογράφους: 
“Η επίσκεψη μου εδώ είναι σχετική με την γενική προσπάθεια που κάνουμε να ενημερωθεί η διεθνής κοινή γνώμη για την πολιτική μας – ούτως ή άλλως δεν θεωρούμε ότι η Ελλάδα είναι μια εξαίρεση, η Ελλάδα είναι θύμα των ίδιων πολιτικών που εφαρμόζονται παγκόσμια και ειδικά στην ήπειρο μας τις τελευταίες δεκαετίες. Σήμερα μίλησα στο πλαίσιο του παγκόσμιου συνέδριου της Αμερικανικής Εταιρείας Διεθνούς Δικαίου με θέμα «Οικονομία και Δικαιοσύνη». 
Πρακτικά για το πώς το δημόσιο χρέος και η εξυπηρέτηση του πρέπει να συμβαδίζουν με τις αρχές του διεθνούς δικαίου και με την προστασία των δικαιωμάτων. Όπως ξέρετε υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη διαφορετικά μοντέλα για το πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο υπάρχει μια σκέψη για την πραγματοποίηση ενός μηχανισμού διεθνούς δικαστηρίου πτωχεύσεων, που το ονομάζουν και Global Financial Net. Υπάρχει η πρόταση της Αργεντινής για μια διεθνή σύμβαση στο πλαίσιο του ΟΗΕ, που θα διέπει τη διαδικασία με την οποία θα γίνεται η αναδιάρθρωση του χρέους και την οποία εμείς υποστηρίζουμε. 
Αύριο (σήμερα) πηγαίνω στη Νέα Υόρκη όπου θα μιλήσω σε ένα συνέδριο του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, όπου καλεσμένος είναι επίσης ο Μάριο Μόντι, πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας. Εκεί το θέμα είναι ανάλογο, “Τεχνοκρατία και Δημοκρατία”, κατά πόσο μπορεί να υπάρχουν τεχνοκρατικά ουδέτερες λύσεις σε τέτοια ζητήματα σαν αυτά που ανέλυσα. Στην πραγματικότητα το θέμα είναι «Εξειδίκευση (expertise) και Δημοκρατία», αλλά στην ουσία το ερώτημα είναι αν είναι δυνατόν να έχουμε λύσεις στα οικονομικά ζητήματα, οι οποίες να είναι πλήρως απο-πολιτικοποιημένες. Και βέβαια θα συναντήσω και ομογενείς και τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο. 

- Αναφορικά με τις συνομιλίες που επαναλαμβάνονται την Δευτέρα; 
“Υπάρχουν ανοιχτά θέματα, νομίζω όμως ότι είναι ρεαλιστικό να ελπίζουμε ότι μπορεί να έχει τελειώσει μέχρι την Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα προβληθούν εκ μέρους των δανειστών μας απαιτήσεις που θα ξεπερνούν αυτά τα οποία έχουν συμφωνηθεί στην συμφωνία του Ιουλίου. Η ελληνική Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να σεβαστεί την υπογραφή της, αλλά και να μην δεχθεί καμία άλλη απαίτηση που δεν περιέχεται στη συμφωνία αυτή”.

- Bλέπετε τους δανειστές πιο διαλλακτικούς σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο διαπραγματεύσεων;
“Σε ορισμένα θέματα είναι προφανές ότι υπάρχει κάποια πρόοδος, σε ορισμένα άλλη. Πρέπει να δούμε πώς θα εμφανιστούν τη Δευτέρα”.
Πηγή: real.gr

Δείτε επίσης:

Αύξηση ΕΝΦΙΑ, φοροαπαλλαγές τέλος

Αύξηση ΕΝΦΙΑ, φοροαπαλλαγές τέλος

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 08:28
Τελευταία δημοσίευση: 08:43Οικονομία
Αύξηση ΕΝΦΙΑ, φοροαπαλλαγές τέλος
Tην κατάργηση των περισσοτέρων φοροαπαλλαγών που δικαιούνται τα φυσικά πρόσωπα και τη ριζική αναμόρφωση της φορολογίας ακινήτων προαναγγέλλει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με το Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης για το τρέχον έτος, το οποίο έδωσε χθες στη δημοσιότητα. 
Επιπλέον, η ΓΓΔΕ αποκαλύπτει ότι ετοιμάζονται νέες παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για τις ρυθμίσεις οφειλών προς το Δημόσιο και πως η δημιουργία του περιουσιολογίου μετατίθεται για το τέλος Ιουνίου του 2017. Από το Επιχειρησιακό Σχέδιο αποκαλύπτεται, εξάλλου, ότι εξετάζεται η επέκταση των ηλεκτρονικών κατασχέσεων και στις θυρίδες των οφειλετών του Δημοσίου κι ότι συνολικά για το 2016 έχουν προγραμματιστεί 103.770 φορολογικοί και τελωνειακοί έλεγχοι.

Διπλή «βόμβα»
Στη σελίδα 52 του πολυσέλιδου κειμένου του Επιχειρησιακού Σχεδίου για το 2016 το οποίο ανήρτησε στην ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο, η ΓΓΔΕ αναφέρει ότι μέχρι τις 31-12-2016 θα επανεξεταστεί το πλαίσιο των φοροαπαλλαγών για τα φυσικά πρόσωπα ενώ μέχρι τις 30-11-2016 θα έχει καταρτιστεί εισήγηση για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου στη φορολογία ακινήτων. Ουσιαστικά, η ΓΓΔΕ αποκαλύπτει ότι σχεδιάζεται:

1) Η κατάργηση μεγάλου αριθμού φοροαπαλλαγών για εκατομμύρια φορολογούμενους. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, θα μπουν στο στόχαστρο όλες οι εκπτώσεις φόρου και οι απαλλαγές που έχουν απομείνει στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων, όπως:
* η μείωση του ετήσιου φόρου εισοδήματος που παρέχεται στους μισθωτούς και συνταξιούχους, 
* η έκπτωση του 10% των εξόδων για δωρεές, ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη, 
* οι απαλλαγές και οι εκπτώσεις από τον φόρο εισοδήματος που ισχύουν για τους αναπήρους, 
* οι μειώσεις του φόρου εισοδήματος για τους κατοίκους των νησιών με πληθυσμό μέχρι 3.100 κατοίκους.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα επανεξεταστούν και θα καταργηθούν οι απαλλαγές συγκεκριμένων κατηγοριών φορολογουμένων από την υπερφορολόγηση βάσει τεκμηρίων.
2) Η εκ βάθρων αναμόρφωση της φορολογίας ακινήτων. Ήδη η κυβέρνηση προετοιμάζει νομοθετικές διατάξεις που θα προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές υπολογισμού του κύριου ΕΝΦΙΑ, μείωση του αφορολόγητου ορίου του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ. Μεθοδεύονται επίσης η επαναφορά του φόρου υπεραξίας ακινήτων από την 1η-1-2017, η μείωση των αφορολογήτων ορίων και η αύξηση των συντελεστών φορολογίας για κληρονομικές, δωρεές και γονικές παροχές ακινήτων.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Δείτε επίσης:

Εκτός χρονοδιαγράμματος οι διασταυρώσεις για ΚΤΕΟ και ανασφάλιστα

Εκτός χρονοδιαγράμματος οι διασταυρώσεις για ΚΤΕΟ και ανασφάλιστα

Πρώτη καταχώρηση: 31/03/2016 - 11:15
Τελευταία δημοσίευση: 31/03/2016 16:45Auto
Εκτός χρονοδιαγράμματος οι διασταυρώσεις για ΚΤΕΟ και ανασφάλιστα
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Εκτός χρονοδιαγράμματος βρίσκονται οι διασταυρώσεις που θα πραγματοποιούσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr
Μάλιστα την ίδια εικόνα περιγράφουν και για τα ανασφάλιστα οχήματα όπου και εκεί οι ρυθμοί διασταύρωσης των στοιχείων κινούνται με ρυθμούς... χελώνας.
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα για τα ΚΤΕΟ αυτή τη στιγμή είναι πως η συνεχής αναβλητικότητα αποστολής των προστίμων στους παραβάτες έχει μειώσει σε ποσοστό έως και 40% τις διελεύσεις των οχημάτων από τα Κέντρα Ελέγχου ενώ από τον Ιανουάριο, όποτε και θα ξεκινήσουν οι περίφημες διασταυρώσεις, αυξάνεται καθημερινά το ποσοστό αποχής των ιδιοκτητών οχημάτων από τα ΚΤΕΟ.
Οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας στο Enikonomia.gr πως αν συνεχιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση οι επιχειρήσεις του κλάδου θα καταρρεύσουν ενώ ήδη πολλές μονάδες πραγματοποιούν απολύσεις ώστε να ανταπεξέλθουν στις εξαιρετικά χαμηλές για την εποχή διελεύσεις.
Από την άλλη μεριά όσο το κράτος δεν «τολμά» να αποστείλει τα πρόστιμα τόσο θα αυξάνεται η αποχή από τους ελέγχους ΚΤΕΟ ενώ παράλληλα θα μειώνονται ανάλογα και τα έσοδα του Δημοσίου.
'Οσον αφορά στα ανασφάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι διασταυρώσεις των στοιχείων κινούνται με ρυθμούς χελώνας οπότε θεωρείται απίθανο να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος μέχρι τα τέλη Απριλίου...
Να υπενυθυμίσουμε πάντως πως τα πρόστιμα των 150 ευρώ για όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ θα έπρεπε να έχουν αποσταλεί στα τέλη Φεβρουαρίου ενώ τα πρόστιμα των 250 ευρώ για τα ανασφάλιστα οχήματα θα έπρεπε να έχουν αποσταλεί στα τέλη Μαρτίου...
εκτύπωση

Σταθάκης: Από το 2018 θα έχουν εφαρμογή τα μέτρα των έμμεσων φόρων - ΒΙΝΤΕΟ

Σταθάκης: Από το 2018 θα έχουν εφαρμογή τα μέτρα των έμμεσων φόρων - ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 08:43
Τελευταία δημοσίευση: 09:06Οικονομία
Σταθάκης: Από το 2018 θα έχουν εφαρμογή τα μέτρα των έμμεσων φόρων - ΒΙΝΤΕΟ
«Συζητάμε με τους δανειστές κάποια μέτρα έμμεσης φορολογίας το 2018. Συγκεκριμένα, από τα 5,4 δις. ευρώ, τα 3,6 θα έχουν άμεση εφαρμογή ενώ το 2018 θα εφαρμοστούν οι έμμεσοι φόροι της τάξεως του 1,8 δις. ευρώ» δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας σε εκπομπή του ΑΝΤ1.
«Τη Δευτέρα ξεκινάμε ένα νέο κύκλο διαπραγματεύσεων αλλά είμαστε κοντά σε ορισμένα θέματα και σε απόσταση σε κάποια άλλα. Πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί ησυμφωνία στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα»  πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομίας.
Δείτε το βίντεο:

http://www.enikos.gr/economy/380505,Sta8akhs-Apo-to-2018-8a-exoyn-efarmogh-ta-metra-twn-emmeswn-forwn-BINTEO.html

Διαβάστε επίσης:

Σταθάκης - Χαρίτσης: Ενημέρωση ευρωβουλευτών για ανάπτυξη και κόκκινα δάνεια

Στο αρχείο η υπόθεση για το πόθεν έσχες του Σταθάκη

Δραγασάκης: Δεν πρέπει να συνδεθούν τα «κόκκινα» δάνεια με την α' κατοικία

Δραγασάκης: Δεν πρέπει να συνδεθούν τα «κόκκινα» δάνεια με την α' κατοικία

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 09:05
Τελευταία δημοσίευση: 09:05Επικαιρότητα
Δραγασάκης: Δεν πρέπει να συνδεθούν τα «κόκκινα» δάνεια με την α' κατοικία
Εφ” όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στην ΕΡΤ ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, με κυρίαρχα θέματα την προσφυγική κρίση, την αξιολόγηση, το ασφαλιστικό, τα «κόκκινα» δάνεια και τις επενδύσεις.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αναφέρθηκε στην προσφυγική κρίση και τη συμφωνία της ΕΕ με την Τουρκία, επισημαίνοντας ότι η συμφωνία «έχει γκρίζες ζώνες, τις οποίες θα τις δούμε στην πράξη, όμως ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να πετύχουμε», ενώ πρόσθεσε ότι είναι «θέμα ημερών να εκκενωθούν ο Πειραιάς και η Ειδομένη».
Ο κ. Δραγασάκης επισήμανε ότι η κυβέρνηση «αντιμετώπισε με ψυχραιμία την προσφυγική κρίση με μια κοινωνία τραυματισμένη, κάτι που αναγνωρίζεται πλέον και από κάποιες ευρωπαϊκές χώρες». Παράλληλα τόνισε ότι το προσφυγικό είναι μεγάλο πρόβλημα, γι” αυτό και πρέπει να αναλάβουν μεγάλο μέρος της ευθύνης όλες οι χώρες.
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση, είπε ότι η διαπραγμάτευση έχει ολοκληρωθεί από τον Φεβρουάριο και πως με το κλείσιμο της αξιολόγησης τον Απρίλιο τότε θα έχει ολοκληρωθεί το δημοσιονομικό μέρος του μνημονίου. Επιπλέον ανέφερε ότι πρέπει φέτος να νομοθετηθούν μέτρα τα οποία θα πρέπει να υλοποιηθούν ως το 2018, ενώ τόνισε ότι παραμένει «αγκάθι» το πλεόνασμα 3,5% που πρέπει να πετύχει η χώρα, καθώς δεν μπορεί να προβλεφθεί η πορεία της ανάπτυξης και η μείωση του χρέους. Παράλληλα, σημείωσε ότι αν βελτιωθεί η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ τότε «θα μπορούμε να ελαφρύνουμε τη φορολογική επιβάρυνση».
«Όριο μας είναι η συμφωνία που υπογράψαμε και δεν θα κάνουμε τίποτα να καταστρέψουμε τη δυνατότητα ανάπτυξης της χώρας», υπογράμμισε και σημείωσε ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των θεσμών, γεγονός που δημιουργεί εμπόδια στην πορεία της αξιολόγησης.
Ο κ. Δραγασάκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει ένα οπλοστάσιο αναπτυξιακών μέτρων το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου προκειμένου να μπει η οικονομία σε θετική τροχιά.
Για το ασφαλιστικό, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να γίνουν περικοπές στις κύριες συντάξεις, ωστόσο θα υπάρξουν αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές. Επισήμανε ότι το ασφαλιστικό έχει πολλά καθεστώτα γι” αυτό και θα τεθούν ενιαίοι κανόνες για όλους ώστε να διευθετηθεί το πρόβλημα.
Για τα «κόκκινα» δάνεια και την πρώτη κατοικία ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης παραδέχθηκε ότι είναι τεράστιο θέμα τόσο για τους πολίτες όσο και για τις τράπεζες, ωστόσο τόνισε ότι έχουν δηλώσει στους θεσμούς ότι δεν πρέπει να συνδεθούν τα «κόκκινα» δάνεια με την πρώτη κατοικία.
Πιέστε εδώ για να δείτε το σχετικό video της ΕΡΤ.


Έως 31 Μαΐου η υποβολή δηλώσεων νομικών προσώπων

Έως 31 Μαΐου η υποβολή δηλώσεων νομικών προσώπων

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 08:55
Τελευταία δημοσίευση: 09:35My Money
Έως 31 Μαΐου η υποβολή δηλώσεων νομικών προσώπων
Εως την 31η Μαΐου 2016 θα είναι έτοιμες όλες οι οδηγίες και τα έντυπα για το άνοιγμα της εφαρμογής υποβολής δηλώσεων νομικών προσώπων, όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της ΓΓΔΕ.
Συγκεκριμένα ανάμεσα στους στόχους στόχους της ΓΓΔΕ του επιχειρησιακού σχεδίου δράσης για το 2016 αναφέρεται ηεπικαιροποίηση των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων, μέχρι 31/5/2016.  
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπηρεσίες θα εξαντλήσουν το περιθώριο αυτό.
Σύμφωνα πληροφορίες του κόμβου η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη αρκετά νωρίτερα της 31ης Μαΐου 2016.

Συγκλονιστικά στοιχεία για την εξαετία των μνημονίων - ΒΙΝΤΕΟ

Συγκλονιστικά στοιχεία για την εξαετία των μνημονίων - ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 09:54
Τελευταία δημοσίευση: 09:54Οικονομία
Συγκλονιστικά στοιχεία για την εξαετία των μνημονίων - ΒΙΝΤΕΟ
Στην καταγραφή των πιο συγκλονιστικών στοιχείων την εξαετία των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης, προχώρησε η εκπομπή του ΑΝΤ1, «Καλημέρα Ελλάδα».
Δείτε το βίντεο:

Διαβάστε επίσης:

Η Κύπρος βγήκε και τυπικά από το μνημόνιο

Στουρνάρας: Την κρίση στην Ελλάδα δεν την προκάλεσαν τα μνημόνια

Κάρτα Ελέγχου Θορύβου Moto: Ανενεργή εδώ και 7 χρόνια, απώλειες 35 εκατ. €!

Κάρτα Ελέγχου Θορύβου Moto: Ανενεργή εδώ και 7 χρόνια, απώλειες 35 εκατ. €!

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 10:35
Τελευταία δημοσίευση: 10:35Auto
Κάρτα Ελέγχου Θορύβου Moto: Ανενεργή εδώ και 7 χρόνια, απώλειες 35 εκατ. €!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

'Ενα ακόμη ξεχασμένο άρθρο σε νόμο που έχει ψηφιστεί και δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως από το 2010 και παραμένει ανενεργό φέρνει στη δημοσιότητα το Enikonomia.gr
Ειδικότερα από τον Δεκέμβριο του 2010 έχει ψηφιστεί σχετική νομοθεσία που αφορά στην Κάρτα Ελέγχου Θορύβου στα δίκυκλα αλλά κανένας από τότε δεν έχει ενεργοποιήσει τη σχετική νομοθεσία.
Μάλιστα το άρθρο 6 της νομοθεσίας προβλέπει και πρόστιμα 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν την Κάρτα Ελέγχου Θορύβου!
Από την άλλη μεριά το κόστος για την Κάρτα Ελέγχου Θορύβου στα δίκυκλα κοστίζει 3,35 ευρώ ανά μοτοσικλέτα με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει κάθε χρόνο περίπου 5 εκατ. ευρώ.
Αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός πως η σχετική νομοθεσία παραμένει «αδρανής» από το 2010 και έκτοτε έχουν περάσει σχεδόν 7 χρόνια τότε αυτό «μεταφράζεται» σε απώλειες πάνω από 35 εκατ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο.
Επίσης από την επιβολή προστίμων των 150 ευρώ σε ιδιοκτήτες δικύκλων που δεν έχουν προμηθευτεί την Κάρτα Ελέγχου Θορύβου θα μπορούσε επίσης να αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο κράτος.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η ενεργοποίηση της σχετικής νομοθεσίας για την Κάρτα Ελέγχου Θορύβου «κολλάει» από τα συνεργεία δικύκλων που διεκδικούσαν κομμάτι από την «πίτα» αλλά λόγω των ειδικών προδιαγραφών εγκαταστάσεων δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τον θεσμό με αποτέλεσμα το Υπουργείο να «αδρανοποιήσει» το μέτρο...
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε αναλυτικά στο άρθρο 6 της σχετικής νομοθεσίας που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως από τον Δεκέμβριο του 2010!

ΔΝΤ: Αναποτελεσματικά τα φορολογικά κίνητρα και οι φοροαπαλλαγές

ΔΝΤ: Αναποτελεσματικά τα φορολογικά κίνητρα και οι φοροαπαλλαγές

Πρώτη καταχώρηση: 01/04/2016 - 11:16
Τελευταία δημοσίευση: 11:16Επικαιρότητα
ΔΝΤ: Αναποτελεσματικά τα φορολογικά κίνητρα και οι φοροαπαλλαγές
Οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να εγκαταλείψουν τις άκαρπες φοροαπαλλαγές και  να υιοθετήσουν απλούστερα φορολογικά καθεστώτα και, ταυτόχρονα, να υποστηρίξουν την έρευνα και την ανάπτυξη (R&D), της εκπαίδευση και τις υποδομές, αναφέρει το ΔΝΤ σε έκθεσή του που συντάχθηκε ενόψει της Εαρινής Συνόδου.
Ως κρίσιμη προτεραιότητα, η έκθεση παραθέτει την αύξηση της παραγωγικότητας, για την ενίσχυση της παγκόσμιας οικονομίας, για την οποία προβλέπει ότι θα διευρυνθεί κατά 3,4% φέτος, ωστόσο δεν θεωρεί τα φορολογικά κίνητρα δεν θα βοηθήσουν σε αυτόν τον στόχο.
«Στις αναδυόμενες αγορές και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, τα κοινώς χρησιμοποιούμενα φορολογικά κίνητρα που είχαν ως στόχο την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων, θα πρέπει να μειωθούν, καθώς είναι αναποτελεσματικά και κοστίζουν ακριβά», αναφέρει η έκθεση του ΔΝΤ.
Η Κίνα, για παράδειγμα, προσφέρει διάφορα φορολογικά κίνητρα για ξένες εταιρείες, ενώ λειτουργεί και Ειδικές Οικονομικές Ζώνες όπου ισχύουν πολιτικές ελεύθερης αγοράς, με στόχο να προσελκύσουν διεθνείς επιχειρηματίες.
Επιπλέον, το ΔΝΤ συμβουλεύει να μην γίνονται διακρίσεις προς φορολογικό όφελος των μικρών εταιρειών, αναφέροντας ότι τέτοιου είδους πολιτικές, θα μπορούσαν να παρακινήσουν αυτές τις εταιρείες να παραμείνουν μικρές, ώστε να συνεχίσουν να καρπώνονται ευνοϊκή μεταχείριση.
Ο καλύτερος τρόπος για να υποστηρίξει κανείς τις μικρές επιχειρήσεις είναι ένα απλούστερο φορολογικό καθεστώς που θα μπορούσε «να διευκολύνει την ίδρυση μιας εταιρείας, θα μειώνει τη γραφειοκρατία» και πιθανώς θα αυξάνει και την παραγωγικότητα.