Σελίδες

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016

Γ. Πιτσιλής: Σημαντικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές για την πάταξη της φοροδιαφυγής

Γ. Πιτσιλής: Σημαντικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές για την πάταξη της φοροδιαφυγής



Το πλαστικό χρήμα και τις ηλεκτρονικές πληρωμές φωτογράφισαν ως λύση στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής οι ομιλητές στο 3o συνέδριο ATHENS LAW FORUM ON TAXATION, που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Στο συνέδριο που είναι υπό την αιγίδα του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ), του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, ο  Πρόεδρος του ΟΕΕ, κ. Κωνσταντίνος Β.Κόλλιας, υπογράμμισε στον χαιρετισμό του ότι για άλλη μια φορά οι αριθμοί ευημερούν και οι άνθρωποι υποφέρουν, επισημαίνοντας ότι οι επιχειρηματικοί τζίροι συνεχώς μειώνονται. Καυτηρίασε τον φαύλο κύκλο των εισπρακτικών μέτρων, ενώ επισήμανε ότι δεν παρέχονται κίνητρα για την προσέλκυση νέων επενδύσεων.

Ακόμη, έθεσε ως ζητούμενο την αύξηση του ΑΕΠ, ενώ στάθηκε στην ανάγκη να πραγματοποιηθούν γενναίες μεταρρυθμίσεις στην ελληνική οικονομία.

Επισήμανε, τέλος, ότι μια προσεκτικά δομημένη φορολογική πολιτική μπορεί να αποτελέσει μοχλό για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ώστε η ελληνική οικονομία να γίνει πιο ανταγωνιστική στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε.

Ο βουλευτής Ημαθίας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, σημείωσε ότι η φοροκεντρική δημοσιονομική πολιτική δεν βοηθάει στην ανάπτυξη και οδηγεί σε αδιέξοδο. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «η χώρα και η οικονομία χρειάζονται οξυγόνο».

Τόνισε, δε, ότι ως χώρα έχουμε το υψηλότερο ποσοστό οφειλών στο Δημόσιο σε όλη την ευρωζώνη και επισήμανε ότι το ιδιωτικό χρέος δεν μπορεί να αποπληρωθεί στο σύνολό του. Πρότεινε επέκταση του πλαστικού χρήματος για την καλύτερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Τέλος, κατηγόρησε την κυβέρνηση για ακραία υπερφορολόγηση και ολιγωρία, η οποία, όπως είπε, οδηγεί σε απώλειες εσόδων.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργος Πιτσιλής, επισήμανε ότι είναι η πρώτη φορά που η φορολογική Διοίκηση στελεχώνεται με αξιοκρατικά κριτήρια και στους κόλπους της εισέρχονται άνθρωποι μορφωμένοι, με εμπειρία και ικανότητες. Έθεσε, δε, ως ένα σημαντικό ζήτημα την εκπαίδευση των υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Παράλληλα, σημείωσε ότι προχωρά η επικαιροποίηση του κώδικα δεοντολογίας των υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας και η κωδικοποίηση των εγκυκλίων.

Υποστήριξε ότι η αποτελεσματική διαχείριση των κόκκινων δανείων θα δώσει ανάσα στους πολίτες, ενώ για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και τον έλεγχο του μαύρου χρήματος, στάθηκε στη σημασία των ηλεκτρονικών πληρωμών και στην περαιτέρω επέκταση της διεθνούς συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας.

Τέλος, απηύθυνε κάλεσμα στους πολίτες να σταθούν αρωγοί στην προσπάθεια της, ενώ τόνισε ότι και η Γενική Γραμματεία θα είναι δίπλα στους φορολογούμενους, για να κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη.

Πηγή: iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/303500/pitsilis-simantikes-oi-ilektronikes-pliromes-gia-tin-pataxi-tis-forodiafygis#ixzz4R2ygUUYC

http://taxheaven.gr

Συμφωνία με θεσμούς για ακύρωση των περικοπών στα επιδόματα πρόνοιας

Συμφωνία με θεσμούς για ακύρωση των περικοπών στα επιδόματα πρόνοιας


Να μην προχωρήσει τελικά σε περικοπές των επιδομάτων προνοίας, κατάφερε το  υπουργείο Εργασίας, μετά από διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.

Κλείνοντας τη δεύτερη αξιολόγηση στο θέμα της πρόνοιας το υπ. Εργασίας κατάφερε να διαγράψει την πρόβλεψη του Μνημονίου για περικοπές 0,5% του ΑΕΠ από επιδόματα πρόνοιας για την εφαρμογή του Κοινωνικού Επιδόματος Αλλελεγγύης (ΚΕΑ).

Η αναπληρώτρια υπουργός Θεανώ Φωτίου, επισήμανε ακόμα πως  αυτό πρόκειται να ισχύσει όχι μόνο για το 2017 αλλά και για το 2018 και δήλωσε ότι μόλις τέσσερα επιδόματα μεταφέρθηκαν από την αυτόνομη καταβολή στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) που θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο σε όλη την Ελλάδα

Τα επιδόματα αυτά είναι:

• Το επίδομα ένδειας το οποίο συνυπήρχε στον ίδιο κωδικό με το επίδομα φυσικών καταστροφών.
• Το επίδομα για απροστάτευτα παιδιά.
•  Το επίδομα κατά της σχολικής διαρροής
• Ένα επίδομα που δινόταν μέσω ΟΑΕΔ σε 5.500 άνεργους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας

Το γεγονός της ακύρωσης των περικοπών για τη διετία, δεν ακυρώνει ωστόσο, τη δέσμευση για αναδιάρθρωση τόσο των οικογενειακών επιδομάτων, όσο και των επιδομάτων αναπηρίας χωρίς την υποχρέωση δημοσιονομικού οφέλους.

Σύμφωνα ακόμα με πληροφορίες, το 2018 με βάση πόρισμα της Παγκόσμιας Τράπεζας, θα υπάρξουν ακόμα περικοπές σε φορολογικές απαλλαγές, θα αναδιαρθρωθεί και θα κοπεί ένα τμήμα του επιδόματος θέρμανσης, θα αναδιαμορφωθούν κάποιες φοροαπαλλαγές που δίνονται σε ναυτικούς, μια φοροαπαλλαγή 1,5% σε μισθωτούς αλλά και περικοπές σε φαρμακευτικές δαπάνες.

Ακόμα μέσα στο 2017 αναμένεται να υπάρξει δέσμευση για αναδιάρθρωση των πολιτικών για την οικογένεια και το παιδί, αλλά και των πολιτικών για την αναπηρία.

Πηγή Καθημερινή
http://taxheaven.gr

Αντωνοπούλου: Ευρωπαϊκούς πόρους 400 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το υπουργείο Εργασίας

Αντωνοπούλου: Ευρωπαϊκούς πόρους 400 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το υπουργείο Εργασίας


«Το 50% θα πάει στα τομεακά, μέσα σε αυτό είναι και η υποστήριξη των ανέργων»

Ευρωπαϊκούς πόρους ύψους 350 -400 εκατ. ευρώ εκτιμά πως θα εξασφαλίσει το υπουργείο Εργασίας για την υποστήριξη των ανέργων τα επόμενα χρόνια, όπως γνωστοποίησε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Ράνια Αντωνοπούλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

«Έχουμε κάνει έναν εξορθολογισμό, ώστε οι πόροι που έχουμε εξασφαλίσει να μπορέσουν να φτάσουν μέχρι το 2020-2021, αλλά μόλις έχει γίνει μία ανακατανομή των ευρωπαϊκών πόρων και η Ελλάδα πήρε 927 εκατ., σχεδόν 1 δισ. ευρώ. Εξαυτών ένα μεγάλο μερίδιο πηγαίνει στα υποστηρικτικά προγράμματα των ανέργων. Άρα θα έχουμε και μία ενίσχυση παραπάνω», είπε η κ. Αντωνοπούλου, διευκρινίζοντας ότι θα γίνει κατανομή του συνολικού ποσού σε περιφερειακά και τομεακά προγράμματα.

«Το 50% θα πάει στα τομεακά -μέσα σε αυτό είναι και η υποστήριξη των ανέργων- και το υπόλοιπο 50% περίπου θα πάει στις περιφέρειες, για διάφορες δράσεις, συμπεριλαμβανομένων και δράσεων για την υποστήριξη των ανέργων σε περιφερειακό επίπεδο. Όσον αφορά το δικό μας υπουργείο, παρότι δεν έχουμε καταλήξει στα οριστικά νούμερα πιστεύω ότι περίπου 350-400 εκατ. ευρώ θα είναι για την υποστήριξη των ανέργων», είπε.

Σχετικά με τα προγράμματα υποστήριξης των ανέργων που «τρέχουν» ήδη η κ. Αντωνοπούλου διευκρίνισε ότι «αυτή τη στιγμή έχει εξελιχθεί το πρόγραμμα στους 17 δήμους, που είναι οι θύλακες υψηλής ανεργίας, έχουν ανακοινωθεί προσωρινοί πίνακες και είμαστε σχεδόν έτοιμοι να βγάλουμε και τους οριστικούς για τους επόμενους 34 πιο ευπαθείς δήμους και μέσα στον Δεκέμβριο θα έχει βγει η πρόσκληση και για τους υπόλοιπους δήμους, που αναφερόμαστε σε προσλήψεις 27.000 ανθρώπων, ενώ οι πόροι έχουν εξασφαλιστεί και από τον κρατικό προϋπολογισμό και από το ΕΣΠΑ».

http://taxheaven.gr

ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ... Συνεχίζει να συρρικνώνεται η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών

ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ...

Συνεχίζει να συρρικνώνεται η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών

Συνεχίζει να συρρικνώνεται η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών

Αύξηση κατά 0,3% παρουσιάζει σε ονομαστική αξία η κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων το 2016 συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας "GfK Αγοραστική Δύναμη Ευρώπης 2016" που πραγματοποιήθηκε σε 42 χώρες.
Η υψηλότερη μέση αγοραστική δύναμη παρατηρείται στο Λιχτενστάιν, Ελβετία και Λουξεμβούργο, ενώ στα χαμηλότερα επίπεδα εμφανίζεται η Λευκορωσία, η Μολδαβία και η Ουκρανία. Στην Ουκρανία, η κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη ανέρχεται μόλις στο ένα όγδοο της μέσης αγοραστικής δύναμης των κατοίκων του Λιχτενστάιν.
Αναφορικά με την Ελλάδα, με μέση τιμή της τάξης των 9,313 ευρώ σε αγοραστική δύναμη ή διαθέσιμο εισόδημα ανά κάτοικο, η χώρα παραμένει στην 22η θέση στην ευρωπαική κατάταξη.
Αυτό είναι περίπου κατά ένα τρίτο χαμηλότερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Επίσης, η ονομαστική μείωση είναι -0,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Συγκρίνοντας τις 14 ελληνικές περιφέρειες, οι κάτοικοι της Αττικής, παρουσιάζουν την υψηλότερη μέση αγοραστική δύναμη: Με σχεδόν 10,800 ευρώ κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη, έχουν 16% περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα από το μέσο όρο της χώρας αλλά παρόλα αυτά παραμένουν πίσω κατά 21 τοις εκατό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό τους τοποθετεί περίπου στο ίδιο επίπεδο αγοραστικής δύναμης με τους κατοίκους της Πορτογαλίας (κατάταξη 20η στην Ευρώπη).
Πιο κοντά στη μέση τιμή της χώρας εμφανίζεται η Κεντρική Μακεδονία με 9,244 ευρώ ανά κάτοικο.
Το νησί της Κρήτης κατατάσσεται τελευταίο ανάμεσα στις 14 περιφέρειες με 7,331 ευρώ κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη – αυτό είναι 21% χαμηλότερο από το μέσο όρο της χώρας και κατά προσέγγιση ίσο με το διαθέσιμο εισόδημα των κατοίκων της Τσεχίας (κατάταξη 26η στην Ευρώπη).
Ανοδική η αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη
Σύμφωνα με την μελέτη της GfK, συνολικά 9,18 τρισεκατομμύρια διαθέτουν οι Ευρωπαίοι για κατανάλωση και αποταμίευση. Αυτό σημαίνει μέση κατά κεφαλή αγοραστική δύναμη της τάξης των 13,672 ευρώ για τις 42 χώρες που αξιολογήθηκαν στην έρευνα, το οποίο αντιστοιχεί σε ονομαστική αύξηση κατά περίπου 0,3%. Η χαμηλή ανάπτυξη στην ευρωπαική μέση κατά κεφαλή αγοραστική δύναμη οφείλεται, μεταξύ άλλων παραγόντων, στην ισοτιμία συναλλάγματος και στην στασιμότητα της ανάπτυξης σε κάποιες από τις μεγαλύτερες χώρες. Παρόλα αυτά, πολλές χώρες έχουν ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 5 τοις εκατό, περιλαμβανομένων της Ισλανδίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Εστονίας, Τσεχίας, Βοσνίας, Κροατίας, Μάλτας, Σλοβακίας, Λουξεμβούργου και Λετονίας.
Υπάρχει ακόμα σημαντική διαφοροποίηση ανάμεσα στα καθαρά εισοδήματα στην Ευρώπη: Κάτοικοι του Λιχτενστάιν, της χώρας με τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, έχουν σχεδόν ογδόντα φορές περισσότερη αγοραστική δύναμη ανά άτομο από τους κατοίκους της Ουκρανίας, η οποία παρουσιάζει τη χαμηλότερη αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη. Οι τέσσερις χώρες με τον υψηλότερο πληθυσμό – Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Ιταλία – αντιπροσωπεύουν περίπου το 40 τοις εκατό του Ευρωπαϊκού πληθυσμού και το 60 τοις εκατό της αγοραστικής δύναμης της ηπείρου.
Ακόμα και ανάμεσα στην πρώτη δεκάδα των χωρών, το Λιχτενστάιν και η Ελβετία ξεπερνούν σημαντικά τις άλλες χώρες με αγοραστική δύναμη 3 εως 4,6 φορές (αντίστοιχα) υψηλότερη του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Αρκετά χαμηλότερα, τρίτο, ακολουθεί το Λουξεμβούργο, με 2,2 φορές υψηλότερα του Ευρωπαϊκού μέσου όρου. Όλες οι υπόλοιπες χώρες της δεκάδας εμφανίζουν τουλάχιστον 1,5 φορά υψηλότερα επίπεδα από τη μέση ευρωπαϊκή κατά κεφαλή αγοραστική δύναμη.
Ανακατάταξη παρατηρείται ανάμεσα στις χώρες της πρώτης δεκάδας σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω συναλλαγματικής ισοτιμίας. Το Λουξεμβούργο ξεπερνά την Νορβηγία για να καταλάβει την τρίτη θέση, ενώ η Ισλανδία ανεβαίνει τρεις θέσεις φτάνοντας στην πέμπτη και η Μεγάλη Βρετανία πέφτει τέσσερις θέσεις αγγίζοντας τη δέκατη.

Πότε πληρώνεται το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης για τον Νοέμβριο

Πότε πληρώνεται το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης για τον Νοέμβριο

Πότε πληρώνεται το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης για τον Νοέμβριο

Στις 30/11 τελικά θα γίνει η πίστωση των χρημάτων για την δόση Νοεμβρίου απο το κοινωνικό επίδομα - εισόδημα αλληλεγγύης στους δικαιούχους σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείο Εργασίας.
Εγκρίνουμε τη μεταφορά πίστωσης ύψους έντεκα εκατομμυρίων τριακοσίων ενενήντα τριών χιλιάδων οκτακοσίων εξήντα δύο ευρώ και ογδόντα οκτώ λεπτών (11.393.862,88) €) από τον ΕΦ 33-220, ΚΑΕ 2764 οικ. έτους 2016, αναφέρει το υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να προχωρήσει στην καταβολή της πληρωμής Νοεμβρίου του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης στους δικαιούχους, το σύνολο των οποίων ανέρχεται στις 44.928 (Valeur πίστωσης: 29/11/2016, στους δικαιούχους: 30/11/2016).

Προληπτική λιτότητα έως το 2020 ζητούν οι δανειστές από την κυβέρνηση

Προληπτική λιτότητα έως το 2020 ζητούν οι δανειστές από την κυβέρνηση

Προληπτική λιτότητα έως το 2020 ζητούν οι δανειστές από την κυβέρνηση

Λήψη νέων προληπτικών μέτρων τώρα, για να εφαρμοστούν το 2019 και το 2020, ζητούν οι δανειστές από την κυβέρνηση.
Το ΔΝΤ για να δεχτεί τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων μετά το πέρας του τρίτου προγράμματος το 2018 αξιώνει την ψήφιση μέτρων διαμορφώνοντας το ίδιο σκηνικό που είχε δημιουργηθεί την προηγούμενη Άνοιξη πριν από το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης.
Η κυβέρνηση δεν έχει μπει καν σε διαδικασία συζήτησης για την πιθανότητα λήψης πρόσθετων μέτρων και σχολιάζει για το Ταμείο πως αντί να πιέσουν τους Ευρωπαίους, δηλαδή τη Γερμανία, για να υπάρξει ελάφρυνση του χρέους, κάτι που θα επηρέαζε προς τα κάτω και τα πρωτογενή πλεονάσματα, ασκούν αφόρητες πιέσεις στην κυβέρνηση να λάβει για παν ενδεχόμενο νέα μέτρα.
Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές των Νέων, που έχουν γνώση της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης, η κυβέρνηση ενδεχομένως και να συζητούσε την πιθανότητα επέκτασης του περίφημου κόφτη, δηλαδή του μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής. Για τα έτη 2019 και 2020.
Υπό την προϋπόθεση βεβαίως πως οι θεσμοί, συμπεριλαμβανομένου και του ΔΝΤ, θα αποφασίσουν να προχωρήσει η συζήτηση για το ελληνικό δημόσιο χρέος με την εξειδίκευση και εφαρμογή των μεσοπρόθεσμων μέτρων μέχρι το τέλος του προγράμματος και την εφαρμογή των μακροπρόθεσμων μέτρων μετά το 2018.
Κάτι που πρακτικά θα σήμαινε και κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης εντός των χρονοδιαγραμμάτων «χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις».

Τα "ανταλλάγματα" που ζητούν οι ξένοι για κλείσιμο αξιολόγησης και ρύθμιση χρέους - Ποιος θα τα πληρώσει

Τα "ανταλλάγματα" που ζητούν οι ξένοι για κλείσιμο αξιολόγησης και ρύθμιση χρέους - Ποιος θα τα πληρώσει

Τα "ανταλλάγματα" που ζητούν οι ξένοι για κλείσιμο αξιολόγησης και ρύθμιση χρέους - Ποιος θα τα πληρώσει

Στα «ανταλλάγματα» που θα ζητηθούν από την ελληνική πλευρά προκειμένου να προχωρήσουν τα μέτρα για τη διευθέτηση του χρέους –όχι τόσο τα βραχυπρόθεσμα όσο τα μεσοπρόθεσμα που μετατρέπουν και την εξυπηρέτηση του χρέους από μη βιώσιμη σε βιώσιμη- εστιάζεται πλέον το ενδιαφέρον καθώς οι θεσμοί και ειδικά το ΔΝΤ έχουν αποκαλύψει τις… άγριες διαθέσεις τους. Η περικοπή των φοροαπαλλαγών και ειδικά του αφορολογήτου της κλίμακας, το ψαλίδισμα της «προσωπικής διαφοράς» στους συνταξιούχους αλλά και η κατάργηση φορολογικών απαλλαγών αποτελούν θέματα που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Συνθέτουν –αθροιστικά- ένα πακέτο μέτρων που μπορεί να ξεπεράσει τα 5-6 δις. ευρώ, πρακτικά δηλαδή αποτελούν ακόμη ένα «μνημόνιο». Η πορεία των διαπραγματεύσεων θα κρίνει πώς και πότε θα ενεργοποιηθεί αυτό το πακέτο. 
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αξιώνει από την ελληνική κυβέρνηση να «διευρύνει» τη φορολογική βάση. Όπου διεύρυνση, ισοδυναμεί στην προκειμένη περίπτωση με πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις της τάξεως των 200-400 ευρώ ετησίως για περίπου 2,5 εκατομμύρια μισθωτούς, περίπου 2,8 εκατομμύρια συνταξιούχους αλλά και αρκετές χιλιάδες αγρότες οι οποίοι πλέον φορολογούνται βάσει της φορολογικής κλίμακας. Η διεύρυνση, επιτυγχάνεται πρακτικά με τη μείωση της έκπτωσης φόρου από τα επίπεδα των 1900-2100 ευρώ που βρίσκεται σήμερα. Η Παγκόσμια Τράπεζα, μιλάει για μείωση της έκπτωσης στα 1700 ευρώ προκειμένου να εξοικονομηθεί γύρω στο ένα δις. ευρώ. Το ΔΝΤ θέλει ακόμη μεγαλύτερη μείωση στην περιοχή των 1200 ευρώ που αυξάνει το δημοσιονομικό κόστος –και την επιβάρυνση για τους πολίτες- πάνω από τα τρία δις. ευρώ υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι ο πρώτος συντελεστής θα παραμείνει στο 22%. 
Δεύτερο μέτρο τεράστιας απόδοσης –και συρρίκνωσης εισοδήματος- αποτελεί η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς. Είναι μέτρο που επίσης ζητά το ΔΝΤ προκειμένου να εξευρεθούν πόροι για την ενίσχυση άλλων κοινωνικών ομάδων. Ποιοι πλήττονται; Σχεδόν το σύνολο των υφιστάμενων συνταξιούχων καθώς θα χάσουν αθροιστικά περί τα τρία δις. ευρώ ή το 10% του μέσου εισοδήματός τους. Από την άλλη, στο τραπέζι βρίσκεται και η κατάργηση των φορολογικών απαλλαγών με την Παγκόσμια Τράπεζα να έχει ήδη δώσει το στίγμα της: 
1.      Η έκπτωση φόρου για τις ιατρικές δαπάνες η οποία έχει δημοσιονομικό κόστος της τάξεως των 86,8 εκατ. ευρώ με βάση τα δεδομένα του 2016. Η κατάργηση της έκπτωσης θα έχει σημαντική δημοσιονομική απόδοση αλλά ακόμη και η Παγκόσμια Τράπεζα διατυπώνει επιφυλάξεις σχετικά με το κατά πόσον ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αυξήσει ακόμη περισσότερο το «μαύρο χρήμα» στις συναλλαγών ιατρών-ασθενών. Υπενθυμίζεται ότι η έκπτωση για τις ιατρικές δαπάνες έχει κουτσουρευτεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Αναγνωρίζεται ως έκπτωση μόλις το 10% και αυτό υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό ξεπερνά το 5% του εισοδήματος. Έτσι, φορολογούμενος με 20.000 ευρώ εισόδημα, πρέπει να προσκομίσει αποδείξεις 1000 ευρώ τουλάχιστον για να επιτύχει έκπτωση 100 ευρώ.
2.      Η έκπτωση του 1,5% που γίνεται στους μισθωτούς και στους συνταξιούχους κατά την παρακράτηση του φόρου. Προώθηση αυτού του μέτρου, θα αυξήσει την παρακράτηση φόρου για όλους τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους ενώ δημοσιονομικά θα εξοικονομηθούν περίπου 55 εκατ. ευρώ. Η μέση επιβάρυνση ανά φορολογούμενο, εκτιμάται στα 17 ευρώ τον χρόνο ενώ το μέτρο αγγίζει το σύνολο των μισθωτών και των συνταξιούχων με ετήσιες αποδοχές άνω των 8800 ευρώ τον χρόνο.  
3.      Το ειδικό καθεστώς φορολόγησης των ναυτικών με δημοσιονομικό κόστος περίπου 88 εκατ. ευρώ. Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά τον αριθμό των δικαιούχων σε περίπου 27.000 άτομα αλλά η έκπτωση ανά άτομο προσεγγίζει τα 3300 ευρώ. Ο κίνδυνος από την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος (τα εισοδήματά τους φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστές 10-15%) είναι να… μεταναστεύσουν φορολογικά σε άλλα λιμάνια.  
4.      Το φοιτητικό επίδομα (δίδεται σε γονείς παιδιών που σπουδάζουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους) με προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ. Έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο να αλλάξουν τα εισοδηματικά κριτήρια προκειμένου να περιοριστεί ο αριθμός των δικαιούχων και αντίστοιχα η δημοσιονομική δαπάνη.
5.      Το επίδομα θέρμανσης με ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 105 εκατ. ευρώ. Για φέτος, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι το επίδομα θα δοθεί κανονικά ενώ εκκρεμεί η δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ. Για τη νέα σεζόν, συζητείται το ενδεχόμενο αλλαγής των κριτηρίων. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πέρυσι, η δαπάνη για το επίδομα θέρμανσης περιορίστηκε κατά 50%
6.      Στο τραπέζι έχει επανέλθει και το θέμα της φορολόγησης του τσίπουρου. Σήμερα, εξακολουθεί να ισχύει ειδικό καθεστώς ενώ στελέχη του κλάδου οινοπνευματωδών έχουν κατ’ επανάληψη καταγγείλει ότι γίνεται κατάχρηση της ευεργετικής νομοθεσίας που ισχύει για τους μικρούς παραγωγούς και λαθρεμπόριο.  

ΘΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ Ποια επιδόματα και φοροαπαλλαγές κόβονται

ΘΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ

Ποια επιδόματα και φοροαπαλλαγές κόβονται

Ποια επιδόματα και φοροαπαλλαγές κόβονται

Γερό... ψαλίδι σε φοροαπαλλαγές 180 εκατ. ευρώ αναμένεται να συμφωνηθούν αύριο στην τηλεδιάσκεψη μεταξύ της τρόικας και του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι φοροαπαλλαγές που φαίνεται να περικόπτονται είναι το επίδομα θέρμανσης, οι ιατρικές δαπάνες, η ειδική φορολόγηση των ναυτικών και ο μειωμένος κατά 1,5% μηνιαίος παρακρατούμενος φόρος μισθωτών υπηρεσιών.
Το σύνολο των ανωτέρω φοροαπαλλαγών ανέρχεται, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, στα 385 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, μετά τις περικοπές, το κόστος των ανωτέρω φοροαπαλλαγών θα είναι 205 εκατ. ευρώ το 2018. Ο περιορισμός των φοροαπαλλαγών προβλέπεται και στο προσχέδιο του επικαιροποιημένου μνημονίου μαζί με άλλες φοροαπαλλαγές οι οποίες δεν έχουν καθορισθεί ακόμα, κάτι που ενδεχομένως να συμβεί την ερχόμενη Κυριακή.

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός των θεσμών και της κυβέρνησης προβλέπει:

- Ιατρικές δαπάνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών περίπου 1,9 εκατ. φορολογούμενοι κάνουν χρήση της ανωτέρω φοροαπαλλαγής, με το κόστος για το ελληνικό Δημόσιο να ανέρχεται στα 120,6 εκατ. ευρώ. Το κονδύλι δεν θα καταργηθεί στο σύνολό του, ωστόσο εξετάζεται να ενταχθεί τμήμα της φοροαπαλλαγής στο νέο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών που προωθείται. Δηλαδή, θα βρεθεί τρόπος οι ιατρικές δαπάνες να έχουν διαφορετική αντιμετώπιση για όσους κάνουν χρήση καρτών.

- Κατάργηση ή περικοπή του ειδικού τρόπου φορολόγησης των ναυτικών. Σήμερα ο φόρος στις αμοιβές που αποκτούν οι αξιωματικοί και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού από την παροχή υπηρεσιών σε εμπορικά πλοία υπολογίζεται με αναλογικό συντελεστή 15% για τους αξιωματικούς και 10% για το κατώτερο πλήρωμα στις αμοιβές που αποκτώνται. Το κόστος για το ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται στο ποσόν των 91,2 εκατ. ευρώ και αφορά 27.318 ναυτικούς.

- Επίδομα θέρμανσης. Το κονδύλι ήδη έχει περικοπεί από την περίοδο 2015-2016 κατά 50% και από το 2018 αναμένεται να περιορισθεί περαιτέρω. Σήμερα οι δικαιούχοι του επιδόματος λαμβάνουν συνολικά 105 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι την επόμενη εβδομάδα θα εκδοθεί και η σχετική απόφαση που θα ορίζει τους δικαιούχους και τα ποσά που θα λάβουν.

- Παρακράτηση φόρου. Η μηνιαία παρακράτηση φόρου για τους μισθωτούς είναι μειωμένη κατά 1,5% επί του αναλογούντος φόρου. Το ποσό αυτό αποδίδεται από τους υπόχρεους με την υποβολή της φορολογικής δήλωσης το επόμενο έτος, όπου και γίνεται η εκκαθάριση των δηλώσεων. Από την κατάργηση της μειωμένης παρακράτησης για 2,9 εκατ. μισθωτούς, το ελληνικό Δημόσιο θα έχει όφελος ύψους 67,9 εκατ. ευρώ.

Συνολικά οι φοροαπαλλαγές όπως προκύπτουν από τον τόμο που κατατίθεται κάθε χρόνο στη Βουλή ανέρχονται σε 3,5 δισ. ευρώ. Για τα νοικοκυριά οι φοροαπαλλαγές φθάνουν στο ποσόν των 388,7 εκατ. ευρώ, για τις επιχειρήσεις στα 700 εκατ. ευρώ.

Παραβάσεις σε 21 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday

Παραβάσεις σε 21 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday

Πρώτη καταχώρηση: 26/11/2016 - 12:44
Τελευταία δημοσίευση: 13:35Οικονομία
Παραβάσεις σε 21 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday
Στοχευμένους ελέγχους σε πολυκαταστήματα της Αττικής τα οποία συμμετείχαν στην ''Black Friday'', πραγματοποίησε χθες το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.
Συνολικά διενεργήθηκαν 65 έλεγχοι και σε 21 επιχειρήσεις διαπιστώθηκαν παραβάσεις που αφορούσαν υπερωριακή απασχόληση και ζητήματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων. Οι επιχειρήσεις αυτές κλήθηκαν σε γραπτή παροχή εξηγήσεων, όπως προβλέπεται, προκειμένου οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε. να προχωρήσουν τις διαδικασίες επιβολής προστίμων.
«Καμία ημέρα δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, υπό οποιαδήποτε πρόσχημα», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Εργασίας και προσθέτει: «Το Σ.ΕΠ.Ε θα ανταποκριθεί στο εξαιρετικά κρίσιμο, στις σημερινές συνθήκες, καθήκον του έλεγχου της εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας, καταπολεμώντας αποφασιστικά κάθε εκδήλωση εργοδοτικής αυθαιρεσίας και προασπίζοντας τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

Πώς κινήθηκε η "Black Friday” σε όλη τη χώρα

Δείτε πώς συμπεριφέρονται Αμερικανοί και Βρετανοί στην "Black Friday" και βρείτε τις...διαφορές - ΒΙΝΤΕΟ

Χωρίς ηλεκτρικό από τις 21:00


ΕΣΕΕ: Πώς κινήθηκε η "Black Friday” σε όλη τη χώρα

ΕΣΕΕ: Πώς κινήθηκε η &quot?Black Friday” σε όλη τη χώρα

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πραγματοποιείται ο διεθνής θεσμός των καταστημάτων, η «Black Friday», σε μια προσπάθεια ελάφρυνσης του διευρυμένου αρνητικού κλίματος. Πρόκειται για παραδοσιακό θεσμό των ΗΠΑ, που έχει καθιερωθεί ήδη από το 1930, και για τους Αμερικανούς είναι εφάμιλλος με την έναρξη της εορταστικής χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών.
Φέτος τα ελληνικά καταστήματα κάνουν την πρώτη τους «απόπειρα» συμμετοχής στο συγκεκριμένο θεσμό, με προσφορές και εκπτώσεις.
Η ΕΣΕΕ θέλοντας να διερευνήσει την πρώτη «απόπειρα» της «Black Friday», στις κατά τόπους εμπορικές αγορές αλλά και να εξετάσει το αν τελικά υιοθετήθηκε από την αγορά, συγκέντρωσε τη γνώμη των Εκπροσώπων των Εμπορικών Συλλόγων, πραγματοποιώντας ποιοτική έρευνα σε κεντρικές πόλεις της χώρας στο εκτενές δίκτυο Συλλόγων-Μελών της.
Οι Εμπορικοί Σύλλογοι για τη συμμετοχή των καταστημάτων στην «BLACK FRIDAY» σε κεντρικές πόλεις
Σύμφωνα με τους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων σε κεντρικές πόλεις, οι επιχειρηματίες διατηρούν επιφυλακτική στάση υπό προϋποθέσεις, για την αποτελεσματικότητα του θεσμού.
Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
• Οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν να ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη.
• Το γεγονός ότι συνέπεσε με μια σημαντική ονομαστική εορτή δεν μπορεί να δώσει σαφή εικόνα για την κίνηση των καταστημάτων.
• Οι Εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν αιφνιδιασμό και ανέφεραν έλλειμμα ενημέρωσης.
• Αναφορικά με την εφαρμογή του θεσμού εάν τελικώς υιοθετηθεί θα πρέπει να υπάρξει οργάνωση και συντονισμένες ενέργειες για την ενημέρωση των καταστηματαρχών
• Η αγορά δεν φαίνεται να συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα αναφορικά με το νεοεισερχόμενο θεσμό, καθώς υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των εμπορικών καταστημάτων και των μεγάλων αλυσίδων.
Παρακάτω παρατίθενται ποιοτικά, οι εκτιμήσεις των Εκπροσώπων των Εμπορικών Συλλόγων σε κεντρικές πόλεις σχετικά με τη συμμετοχή των καταστημάτων της περιοχής τους στην «Black Friday», την κίνηση της αγοράς και τη γνώμη τους αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρακτική:
Οι κεντρικές αγορές της Αττικής:
1. Αθήνα
■ Συμμετοχή των καταστημάτων σε μικρό ποσοστό, κυρίως συμμετείχαν τα επώνυμα και οι αλυσίδες, με επίπεδο εκπτώσεων περίπου 21-40%.
■ Υψηλή επισκεψιμότητα στο κέντρο της Αθήνας, αλλά κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες. Δεν υπάρχει εικόνα για τα μικρά καταστήματα.
■ Το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου θεσμού, θα κρίνει την υιοθέτησή του ή όχι.
2. Πειραιάς
■ Συμμετοχή των καταστημάτων της περιοχής κατά ένα ποσοστό 40 με 50%, με επίπεδο εκπτώσεων της τάξεως του 11-20%.
■ Τα καταστήματα που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα τα εμπορεύματα ανεξαιρέτως (stock/σεζόν) και θα κρατούσαν τις εκπτώσεις μόνο για σήμερα
■ Η ενδεχόμενη καθιέρωση του θεσμού προϋποθέτει οργάνωση, προβολή και ενημέρωση, καθώς δεν υπήρξε ενημέρωση και τα καταστήματα της περιοχής δεν είχαν τη δυνατότητα προετοιμασίας.
3. Περιστέρι
■ Συμμετείχε περίπου το 15% των εμπορικών καταστημάτων, ενώ ανεξαιρέτως συμμετείχαν όλε οι αλυσίδες, οι οποίες προώθησαν και το θεσμό συμπαρασύροντας τα μικρά μαγαζιά.
■ Η μικρή μερίδα των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχε πραγματοποίησε εκπτώσεις κυρίως σε «stock» εμπορεύματα.
■ Σαν γενική εικόνα, σημειώθηκε υψηλότερη επισκεψιμότητα στην εμπορική αγορά σε σχέση με τον υπόλοιπο μήνα.
■ Η ενδεχόμενη υιοθέτηση της «Black Friday» χρειάζεται οργάνωση και συνεργασία καθώς τόσο ο κόσμος αλλά και τα καταστήματα δεν ήταν ενημερωμένοι.
4. Ν. Ιωνία
■ Η «Black Friday» μπορεί να χαρακτηριστεί ως «εικονική» για την εν λόγω περιοχή
Πολύ λίγα καταστήματα συμμετείχαν (10-15%), με επίπεδο εκπτώσεων της τάξεως του 20-40%, κυρίως σε εμπορεύματα της σεζόν και μόνο για τη σημερινή ημέρα.
■ Υψηλή επισκεψιμότητα στην αγορά, χωρίς όμως να φαίνεται ότι οι καταναλωτές επιδίδονταν και σε αγορές.
■ Πρόκειται για μια «Αμερικανιά» που στα εμπορικά καταστήματα δεν προσδίδει κάτι ιδιαίτερο, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα όπως και τις υπόλοιπες ημέρες.
5. Κηφισιά
■ Λίγα καταστήματα συμμετείχαν κυρίως αλυσίδες.
■ Δεν υπήρξε οργάνωση και συντονισμός. Ενώ θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση των εμπόρων.
■ Γενικά θετική άποψη για το θεσμό
6. Μαρούσι
■ Συμμετείχαν με υψηλά επίπεδα εκπτώσεων (της τάξεως του 50%) σε εμπορεύματα stock αλλά και της σεζόν, και θα διατηρηθούν και αύριο.
■ Κινήθηκαν καλύτερα οι πωλήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε «Ο κόσμος αγκάλιασε το θεσμό».
7. Χαλάνδρι
■ Συμμετείχε περίπου το 30-40% των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής, με εκπτώσεις που κυμάνθηκα στο 21-40% και κυρίως σε εμπορεύματα stock.
■ Δεν υπήρξε ιδιαίτερη διαφοροποίηση της επισκεψιμότητας σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.
■ Διαφορετική λειτουργία της «Black Friday», στο εξωτερικό, σε διαφορετικά δεδομένα καθώς συνέπεσε χρονικά με εορταστική περίοδο.
■ Έλλειψη οργάνωσης και τα καταστήματα ήταν απροετοίμαστα.
8. Η Θεσσαλονίκη:
■ Συμμετείχαν ελάχιστα καταστήματα στην «Black Friday», κυρίως συμμετείχαν τα μεγάλα καταστήματα και οι πολυεθνικές, στα οποία χαρακτηριστικά δημιουργήθηκαν «ουρές» από καταναλωτές.
■ Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις τις τάξεως του 10% και κυρίως σε μικρό μέρος των νέων παραλαβών.
■ Η «Black Friday» είναι ένα νέο «τρικ» για προσέγγιση καταναλωτών και δεν έχει καμία σχέση με το εξωτερικό αλλά λαμβάνει περισσότερο την μορφή προσφορών.
9. Η Πάτρα:
■ Συμμετοχή κυρίως μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%).
■ Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις τις τάξεως του 20-40%, κυρίως σε εμπορεύματα stock και πολύ μικρό μέρος της νέας σεζόν.
■ Πιο υψηλή επισκεψιμότητα στην εμπορική αγορά σήμερα σε σχέση με τον υπόλοιπο μήνα.
■ Δεν υπήρξε σωστή προώθηση, ενημέρωση και οργάνωση του θεσμού
■ Μέτρο με «ξενόφερτο» χαρακτήρα και θα μπορούσαμε με βάση την ελληνική πραγματικότητα να υιοθετηθούν άλλες πρακτικές.
Η Υπόλοιπη Ελλάδα:
10. Ιωάννινα
■ Συμμετείχαν αρκετά καταστήματα, σχεδόν το 50%, με εκπτώσεις της τάξεως του 20-30%.
■ Πραγματοποίησαν εκπτώσεις της τάξεως του 20% σε εμπορεύματα της νέας σεζόν και 50% σε εμπορεύματα «stock»
■ Καλύτερη κίνηση των πωλήσεων σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, που η αγορά δεν είχε καθόλου κόσμο.
11. Ρόδος
■ Συμμετοχή κυρίως των μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%) με ειδικές πρόσφορες στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών.
12. Αλεξανδρούπολη
■ Συμμετοχή πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%), παρακινημένοι από τις διαφημίσεις των μεγάλων αλυσίδων, με εκπτώσεις κυρίως σε συγκεκριμένη κατηγορία εμπορευμάτων.
■ Υπήρξε μια σχετική εμπορική κίνηση στην αγορά χωρίς να υπάρχει ακόμα εικόνα αν προσέδωσε και θετική τάση στο τζίρο.
■ Δεν υπήρξε οργάνωση κάποια οργάνωση σχετικά με το θεσμό.
13. Λάρισα
■ Συμμετοχή κυρίως μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%).
■ Η συνεχόμενη ύπαρξη εκπτώσεων και προσφορών στα καταστήματα δεν καθιστά το θεσμό σε κάποιο ιδιαίτερο γεγονός.
14. Σπάρτη
■ Κυρίως μεγάλες αλυσίδες συμμετείχαν και επώνυμα καταστήματα, ενώ τα μικρότερα καταστήματα δεν ήταν προετοιμασμένα.
■ Πιο συντονισμένη οργάνωση και ενημέρωση για τα μικρότερα καταστήματα.
15. Βόλος
■ Συμμετείχαν οι μεγάλες αλυσίδες, ενώ τα καταστήματα δεν είχαν ενημερωθεί.
■ Να καθιερωθεί σαν ημέρα «stock» και να πραγματοποιείται πριν το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
16. Ρέθυμνο
■ Δεν συμμετείχαν στο Ρέθυμνο καθώς δεν υπήρξε ενημέρωση των καταστημάτων.
■ Θετική στάση απέναντι στο διεθνή θεσμό κυρίως για να μπορέσουν τα καταστήματα να διαθέσουν stock εμπόρευμα
17. Πύργος
■ Δεν υπήρξε ιδιαίτερη συμμετοχή, παρά μόνο ένα 10% των εμπορικών καταστημάτων και οι πολυεθνικές.
■ Αυξημένες πωλήσεις τη σημερινή ημέρα αλλά κυρίως λόγω της εορτής.
■ Συνεχής πραγματοποίηση εκπτώσεων και προσφορών από τα καταστήματα.
■ Ο θεσμός είναι ένα «τρικ» με μεγάλη διαφήμιση από τις αλυσίδες.
Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία υιοθέτησης του διεθνούς θεσμού από τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες με τον «βομβαρδισμό» ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και των συντονισμένων προωθητικών ενεργειών τους, στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα, ώστε να συμμετέχουν σχεδόν αιφνιδίως και την τελευταία στιγμή.
Η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στο θεσμό μπορεί να γίνει θετική αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η «Black Friday» να λαμβάνεται ως πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι ως μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.

#ΕΣΕΕ #Black Friday #Ελλάδα

Black friday - Παραβάσεις σε 21 επιχειρήσεις διαπιστώθηκαν από το ΣΕΠΕ 




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ  
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 26/11/2016



Στοχευμένους έλεγχους σε πολυκαταστήματα της Αττικής τα οποία συμμετείχαν στην “Black Friday”, πραγματοποίησε την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου το Σώμα Επιθεώρησης  Εργασίας. 
Διενεργήθηκαν συνολικά 65 έλεγχοι. Σε 21 επιχειρήσεις διαπιστώθηκαν παραβάσεις που αφορούσαν υπερωριακή απασχόληση και ζητήματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων. Οι επιχειρήσεις αυτές κλήθηκαν σε γραπτή παροχή εξηγήσεων, όπως προβλέπεται, προκειμένου οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε. να προχωρήσουν τις διαδικασίες επιβολής προστίμων. 

Καμία ημέρα δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, υπό οποιαδήποτε πρόσχημα. Το Σ.ΕΠ.Ε θα ανταποκριθεί στο εξαιρετικά κρίσιμο, στις σημερινές συνθήκες, καθήκον του έλεγχου της εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας, καταπολεμώντας αποφασιστικά κάθε εκδήλωση εργοδοτικής αυθαιρεσίας και προασπίζοντας τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας.  

http://taxheaven.gr

Τριήμερο αγωνίας για πρόγραμμα και αξιολόγηση - Φόβος ότι δεν θα κλείσουν τα ανοιχτά θέματα

Τριήμερο αγωνίας για πρόγραμμα και αξιολόγηση - Φόβος ότι δεν θα κλείσουν τα ανοιχτά θέματα

Τριήμερο αγωνίας για πρόγραμμα και αξιολόγηση - Φόβος ότι δεν θα κλείσουν τα ανοιχτά θέματα

Τριήμερο αγωνίας θα ζήσει το οικονομικό επιτελείο, αφού καθώς η τηλεδιάσκεψη με τους θεσμούς μάλλον αύριο, φαίνεται ότι δεν θα κλείσει τα ανοιχτά θέματα της αξιολόγησης.
Σήμερα ή αύριο θα γίνει μια τηλεδιάσκεψη της διαπραγματευτικής ομάδας με τους θεσμούς για τα ανοιχτά θέματα της αξιολόγησης που δεν είναι λίγα.
Μέχρι στιγμή πάντως, το μόνο θέμα που μπορεί να δεχθούν οι θεσμοί ως ολοκληρωμένο είναι το δημοσιονομικό, αν δεχθούν τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς για μεγαλύτερη απόδοση εσόδων και σταδιακής περικοπής των δαπανών σε υγεία και άμυνα το 2017.
Τα υπόλοιπα μεγάλα θέματα, με πρώτο τις αλλαγές εργασίας και έπονται ο εξωδικαστικός μηχανισμός διευθέτησης των οφειλών των επιχειρήσεων, τις αλλαγές στο δημόσιο, τα ενεργειακά, καθώς πολλά επιμέρους θέματα (παιδεία υγεία δικαιοσύνη) είναι απολύτως ανοιχτά.
Τη Δευτέρα, εκτός από την επίσκεψη Μοσκοβισί στην Αθήνα, η όποια θεωρείται εκ των προτέρων υποστηρικτική για τις ελληνικές θέσεις, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης θα υποστεί την βάσανο της ομάδας εργασίας της Ευρωζώνης (EWG . Εκεί ο Έλληνας υπουργός θα μπορεί να καταλάβει αν είναι δυνατό να έχουμε συμφωνία μέχρι και τις 5 Δεκεμβρίου για την αξιολόγηση, αν και με τις καθυστερήσεις που καταγράφονται σε όλα τα θέματα, οι πιθανότητες για τεχνική συμφωνία είναι λίγες. Συνεπώς, το κλείσιμο της αξιολόγησης, αν αποφασιστεί στις 5 Δεκεμβρίου, θα γίνει με πολιτικούς και όχι τεχνικούς όρους, κάτι που θεωρείται βέβαιο ότι δεν θα δεχθεί η Γερμανία, η οποία ψάχνει την ευκαιρία για να αποφύγει συζήτηση για συνολική συμφωνία για την Ελλάδα.
Με αυτό το δεδομένο, οι πιο αισιόδοξοι, έχουν αρχίσει να διαρρέουν την ιδέα για ένα έκτακτο Eurogroup λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Τούτο, υπό την προϋπόθεση ότι η Αθήνα έχει κλείσει τα μεγάλα θέματα της χώρας. Εκεί υπάρχουν περισσότερες ελπίδες να έχουμε κάποια πιο ουσιαστική συζήτηση για μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και τα πλεονάσματα.
Ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισλεμπλουμ σε δηλώσεις του την Πέμπτη, παραδέχθηκε μεν ότι έχει προχωρήσει η επεξεργασία για το σύνολο της λύσης για την ελάφρυνση του χρέους, αλλά χαμήλωσε τις προσδοκίες για συζήτηση στο θέμα των δημοσιονομικών στόχων, την οποία παρέπεμψε χρονικά το 2018 και αυτό «αν χρειαστεί». Μίλησε ακόμη και για πρόσθετες δεσμεύσεις που θα πρέπει να αναλάβει η Αθήνα σε ιδιωτικοποιήσεις και εργασιακά.
Παρασκηνιακά, σε επίπεδο στελεχών, συνεχίζονται οι επαφές, ώστε το ΔΝΤ να έρθει πιο κοντά στο ελληνικό πρόγραμμα, έστω και στις αρχές του 2017. Μάλιστα, φαίνεται ότι κλειδώνει και κάποια συζήτηση για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, τα οποία όμως είναι αμφίβολο αν θα είναι στην ατζέντα στο Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου. Το θέμα της περιγραφής των μεσοπρόθεσμων μέτρων και πολύ περισσότερο η συζήτηση για την αναθεώρηση των δημοσιονομικών στόχων, αναφέρεται αόριστα από άτομα που παρακολουθούν τις διαπραγματεύσεις με ορίζοντα χρόνου από τώρα μέχρι και τις αρχές Ιανουαρίου και εφόσον η δεύτερη αξιολόγηση έχει πάρει και την σφραγίδα των θεσμών. Η αμφιβολία προέρχεται και πάλι από την στάση της Γερμανίας, η οποία θεωρεί ότι η Ελλάδα προχωρά πολύ αργά τις μεταρρυθμίσεις, η δεύτερη αξιολόγηση έχει προχωρήσει και δεν έχει κλείσει ακόμη, ενώ οχυρώνεται πίσω από την συμφωνία της 25ης Μαΐου. Θεωρεί δηλαδή, προς το παρόν, ότι η υποχρέωση των εταίρων της Ελλάδας εξαντλείται με την συζήτηση και εφαρμογή των βραχυπρόθεσμών μέτρων για το χρέος, ενώ για τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα η συζήτηση θα πρέπει να αρχίσει από το 2018.